Lietuvos Respublikos Vyriausybė
NUTARIMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2005 M. SAUSIO 12 D. NUTARIMO NR. 11 „DĖL VYRIAUSYBĖS ATSTOVO INFORMACIJOS APIE SAVO VEIKLĄ PATEIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2011 m. vasario 2 d. Nr. 135
Vilnius
Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 12 d. nutarimą Nr. 11 „Dėl Vyriausybės atstovo informacijos apie savo veiklą pateikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2005, Nr. 6-157; 2009, Nr. 121-5209) ir išdėstyti jį nauja redakcija:
„Lietuvos Respublikos Vyriausybė
NUTARIMAS
DĖL VYRIAUSYBĖS ATSTOVO VEIKLOS KOORDINAVIMO IR INFORMACIJOS APIE VEIKLĄ PATEIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
Patvirtinta
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2005 m. sausio 12 d. nutarimu Nr. 11
(Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2011 m. vasario 2 d.
nutarimo Nr. 135 redakcija)
VYRIAUSYBĖS ATSTOVO VEIKLOS KOORDINAVIMO IR INFORMACIJOS APIE VEIKLĄ PATEIKIMO TVARKOS APRAŠAS
1. Vyriausybės atstovo veiklos koordinavimo ir informacijos apie veiklą pateikimo tvarkos aprašas (toliau – šis aprašas) reglamentuoja, kokiais prioritetais ir vertinimo kriterijais vadovaujasi Vyriausybės atstovas, tikrindamas savivaldybių teisės aktus, ir Vyriausybės atstovo informacijos apie savo veiklą pateikimą Lietuvos Respublikos Vyriausybei (toliau – Vyriausybė) ir Lietuvos savivaldybių asociacijai.
2. Vyriausybės atstovas, tikrindamas, ar savivaldybės kolegialių ir nekolegialių administravimo subjektų teisės aktai ir kolegialių administravimo subjektų teisės aktų projektai neprieštarauja Lietuvos Respublikos Konstitucijai, įstatymams, Vyriausybės nutarimams ir kitiems su įstatymų įgyvendinimu susijusiems centrinių valstybinio administravimo subjektų priimtiems teisės aktams (toliau – įstatymai ir Vyriausybės sprendimai), vadovaujasi:
2.1. šiais veiklos prioritetais:
2.2. šiais teisės aktų vertinimo kriterijais:
2.2.4. ar remiantis teisės aktu nėra sudarytas (gali būti sudarytas) savivaldybės vardu sandoris, pažeidžiantis viešąjį interesą, ar nėra kitų įstatymų nustatytų sandorių negaliojimo pagrindų;
3. Vyriausybės atstovas tikrinamų teisės aktų projektų ir teisės aktų nevertina politinio ar ekonominio tikslingumo požiūriu.
4. Vyriausybės atstovas, nustatęs, kad teisės akto projektas ar teisės aktas gali prieštarauti įstatymui ar Vyriausybės sprendimui, už kurių įgyvendinimo kontrolę ir priežiūrą yra atsakinga atitinkama valstybės institucija, apie galimus pažeidimus praneša įstatymo įgyvendinimo kontrolę ir priežiūrą vykdančiai valstybės institucijai (Valstybės tarnybos departamentui prie Vidaus reikalų ministerijos, Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai, Valstybinei asmens duomenų inspekcijai, Valstybinei teritorijų planavimo ir statybos inspekcijai prie Aplinkos ministerijos, Valstybinei kainų ir energetikos kontrolės komisijai, Konkurencijos tarybai, Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai, Valstybinei kalbos inspekcijai, Viešųjų pirkimų tarnybai ir kitoms).
5. Vyriausybės atstovas Vyriausybei ir Lietuvos savivaldybių asociacijai ne vėliau kaip per mėnesį po kiekvieno pusmečio pabaigos pateikia:
5.1. apibendrintą analitinę informaciją, susijusią su Vyriausybės atstovo prižiūrimomis savivaldybėmis, apie:
5.1.1. Vyriausybės atstovo nustatytus prižiūrimų savivaldybių kolegialių ir nekolegialių administravimo subjektų priimtų teisės aktų prieštaravimus įstatymams ar Vyriausybės sprendimams – nurodoma, kuriose iš prižiūrimų savivaldybių nustatyta daugiausia prieštaravimų, kuriems teisės aktams dažniausiai prieštarauja savivaldybių kolegialių ir nekolegialių administravimo subjektų priimti teisės aktai, galimos šių prieštaravimų atsiradimo priežastys;
5.1.2. prižiūrimų savivaldybių administravimo subjektų neįgyvendintus įstatymus, neįvykdytus Vyriausybės sprendimus – nurodoma, kuriose iš prižiūrimų savivaldybių ir kurie teisės aktai dažniausiai neįgyvendinami (nevykdomi), taip pat galimos šių teisės aktų neįgyvendinimo (nevykdymo) priežastys;
5.1.3. Vyriausybės atstovo potvarkius, kuriais buvo stabdomas prižiūrimų savivaldybių administravimo subjektų priimtų teisės aktų vykdymas, – nurodoma, kurių teisės aktų vykdymas buvo sustabdytas ir dėl kokių priežasčių;
5.1.4. Vyriausybės atstovo kreipimusis į teismą Lietuvos Respublikos savivaldybių administracinės priežiūros įstatymo (Žin., 1998, Nr. 51-1392; 2004, Nr. 98-3626; 2010, Nr. 41-1935) (toliau – Savivaldybių administracinės priežiūros įstatymas) 4 straipsnio 3 dalyje nurodytais atvejais ir bylų nagrinėjimo teisme rezultatus;
5.1.5. Vyriausybės atstovo kreipimusis į teismą Savivaldybių administracinės priežiūros įstatymo 4 straipsnio 4 dalyje nurodytais atvejais ir bylų nagrinėjimo teisme rezultatus;
5.1.6. Vyriausybės atstovo kreipimusis į teismą Savivaldybių administracinės priežiūros įstatymo 4 straipsnio 5 dalyje nurodytais atvejais ir bylų nagrinėjimo teisme rezultatus;
5.1.7. Vyriausybės atstovo kreipimusis į teismą Savivaldybių administracinės priežiūros įstatymo 4 straipsnio 6 dalyje nurodytais atvejais ir bylų nagrinėjimo teisme rezultatus;
5.1.8. Vyriausybės atstovo kreipimusis į teismą Savivaldybių administracinės priežiūros įstatymo 5 straipsnio 1 dalies 2 punkte nurodytais atvejais ir bylų nagrinėjimo teisme rezultatus;
5.1.9. Vyriausybės atstovo kreipimusis į teismą Savivaldybių administracinės priežiūros įstatymo 5 straipsnio 2 dalies 2 punkte nurodytais atvejais ir bylų nagrinėjimo teisme rezultatus;
5.1.10. Vyriausybės atstovo kreipimusis į teismą Savivaldybių administracinės priežiūros įstatymo 5 straipsnio 4 dalies 3 punkte nurodytais atvejais ir bylų nagrinėjimo teisme rezultatus;
5.1.11. Vyriausybės atstovo vykdytą išankstinę prižiūrimų savivaldybių kolegialių administravimo subjektų teisės aktų projektų priežiūrą (kontrolę) – nurodoma, kiek teisės aktų projektų patikrinta, kiek jų neatitiko įstatymų ir Vyriausybės sprendimų, apie kokią prižiūrimų savivaldybių kolegialiems administravimo subjektams pateiktų priimti teisės aktų projektų neatitiktį įstatymams ir Vyriausybės sprendimams pranešta atitinkamų savivaldybių tarybų nariams ir kaip savivaldybės administravimo subjektai atsižvelgė į Vyriausybės atstovų pastabas, ar teisės aktai patikslinti;
6. Vyriausybės atstovas, nustatęs, kad savivaldybės administravimo subjektai įstatymų ir Vyriausybės sprendimų nevykdo dėl objektyvių priežasčių, gali teikti Vyriausybei pasiūlymų dėl atitinkamų teisės aktų nuostatų pakeitimo tikslingumo.
7. Ministro Pirmininko tarnyba per mėnesį nuo Vyriausybės atstovų Vyriausybei pateiktos šio aprašo 5 punkte nurodytos informacijos gavimo ją apibendrina ir užpildo šio aprašo 2 priede pateiktas lenteles.
Vyriausybės atstovo veiklos koordinavimo ir informacijos apie veiklą pateikimo tvarkos aprašo
1 priedas
VYRIAUSYBĖS ATSTOVO ________________________ APSKRITYJE _________________
(apskrities pavadinimas) (metai, pusmetis)
VEIKLOS STATISTINIAI DUOMENYS
1 lentelė
Vyriausybės atstovo informacija |
Iš viso |
Patenkinta teikimų |
Teikimų, kurių įvykdymo terminas atidėtas, skaičius ir atidėjimo priežastys |
Nepatenkinta teikimų |
|
kreiptasi į teismą |
teismo patenkinta prašymų |
||||
Vyriausybės atstovo motyvuoti teikimai svarstyti teisės akto pakeitimo ar panaikinimo klausimus, kai nustatyti prižiūrimų savivaldybių kolegialių ir nekolegialių administravimo subjektų priimti teisės aktai, prieštaraujantys Lietuvos Respublikos Konstitucijai, įstatymams, Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau – Vyriausybė) nutarimams ir kitiems su įstatymų įgyvendinimu susijusiems centrinių valstybinio administravimo subjektų priimtiems teisės aktams |
|
|
|
|
|
2 lentelė
Vyriausybės atstovo informacija |
Iš viso |
Įvykdyta reikalavimų |
Reikalavimų, kurių įvykdymo terminas atidėtas, skaičius ir atidėjimo priežastys |
Neįvykdyta reikalavimų |
|
kreiptasi į teismą |
teismo patenkinta prašymų |
||||
Prižiūrimų savivaldybių administravimo subjektams pateikti Vyriausybės atstovo reikalavimai neatidėliojant įgyvendinti įstatymą ar vykdyti Vyriausybės sprendimą |
|
|
|
|
|
3 lentelė
Vyriausybės atstovo informacija |
Iš viso |
Patenkinta teikimų |
Nepatenkinta teikimų |
|
kreiptasi į teismą |
teismo patenkinta ieškinių (pareiškimų) |
|||
Vyriausybės atstovo potvarkiai, kuriais buvo stabdomas prižiūrimų savivaldybių administravimo subjektų priimtų teisės aktų vykdymas |
|
|
|
|
4 lentelė
Vyriausybės atstovo informacija |
Iš viso |
Teismo patenkinta ieškinių (pareiškimų) |
Bendrosios kompetencijos teismams ir administraciniams teismams Vyriausybės atstovo pareikšti ieškiniai (pareiškimai) dėl viešojo intereso gynimo |
|
|
5 lentelė
Vyriausybės atstovo informacija |
Iš viso |
Savivaldybės teisės aktų, neatitikusių galiojančių teisės aktų nuostatų, skaičius |
Vyriausybės atstovo patikrinti teisės aktai: Savivaldybės tarybos sprendimai Mero potvarkiai Savivaldybės administracijos direktoriaus, direktoriaus pavaduotojo įsakymai Kiti (išvardyti kitus patikrintus teisės aktus) Iš viso |
|
|
6 lentelė
Vyriausybės atstovo informacija |
Iš viso |
Savivaldybės teisės aktų projektų, neatitikusių galiojančių teisės aktų nuostatų, skaičius |
Kaip savivaldybės atsižvelgė į Vyriausybės atstovo teiktas pastabas |
Vyriausybės atstovo patikrinti kolegialių institucijų sprendimų projektai pagal savivaldybes 1. 2. 3. 4. 5. 6.
|
|
|
|
_________________
Vyriausybės atstovo veiklos koordinavimo ir informacijos apie veiklą pateikimo tvarkos aprašo
2 priedas
MINISTRO PIRMININKO TARNYBOS APIBENDRINTA INFORMACIJA
1 lentelė. Vyriausybės atstovų įgaliojimų įgyvendinimo priemonės
Eil. Nr. |
Įgaliojimų įgyvendinimo formos |
Vilniaus apskrityje |
Kauno apskrityje |
Klaipėdos apskrityje |
Šiaulių apskrityje |
Panevėžio apskrityje |
Alytaus apskrityje |
Marijampolės apskrityje |
Utenos apskrityje |
Telšių apskrityje |
Tauragės apskrityje |
Iš viso |
1. |
Teikimai |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
Reikalavimai |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
Potvarkiai |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. |
Kreipimaisi į teismą su abstrakčiu pareiškimu ištirti norminio savivaldybės administracinio akto teisėtumą |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. |
Ieškiniai (pareiškimai) dėl viešojo intereso gynimo |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. |
Informacija apie išankstinę savivaldybių kolegialių administravimo subjektų rengiamų teisės aktų projektų priežiūrą (kontrolę) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 lentelė. Teikimų analizė
Eil. Nr. |
Vyriausybės atstovas apskrityje |
Teikimų, kurių įvykdymo terminas atidėtas, skaičius |
Patenkinta teikimų |
Nepatenkinta teikimų |
|
kreiptasi į teismą |
eiga (rezultatas) |
||||
1. |
Vilniaus |
|
|
|
|
2. |
Kauno |
|
|
|
|
3. |
Klaipėdos |
|
|
|
|
4. |
Šiaulių |
|
|
|
|
5. |
Panevėžio |
|
|
|
|
6. |
Alytaus |
|
|
|
|
7. |
Marijampolės |
|
|
|
|
8. |
Utenos |
|
|
|
|
9. |
Telšių |
|
|
|
|
10. |
Tauragės |
|
|
|
|
|
Iš viso |
|
|
|
|
3 lentelė. Reikalavimų analizė
Eil. Nr. |
Vyriausybės atstovas apskrityje |
Reikalavimų, kurių įvykdymo terminas atidėtas, skaičius |
Įvykdyta reikalavimų |
Neįvykdyta reikalavimų |
|
kreiptasi į teismą |
eiga (rezultatas) |
||||
1. |
Vilniaus |
|
|
|
|
2. |
Kauno |
|
|
|
|
3. |
Klaipėdos |
|
|
|
|
4. |
Šiaulių |
|
|
|
|
5. |
Panevėžio |
|
|
|
|
6. |
Alytaus |
|
|
|
|
7. |
Marijampolės |
|
|
|
|
8. |
Utenos |
|
|
|
|
9. |
Telšių |
|
|
|
|
10. |
Tauragės |
|
|
|
|
|
Iš viso |
|
|
|
|
4 lentelė. Potvarkių analizė
Eil. Nr. |
Vyriausybės atstovas apskrityje |
Potvarkio turinys |
Rezultatas |
|
teikimo rezultatai |
nagrinėjimo teisme rezultatai |
|||
1. |
Vilniaus |
|
|
|
2. |
Kauno |
|
|
|
3. |
Klaipėdos |
|
|
|
4. |
Šiaulių |
|
|
|
5. |
Panevėžio |
|
|
|
6. |
Alytaus |
|
|
|
7. |
Marijampolės |
|
|
|
8. |
Utenos |
|
|
|
9. |
Telšių |
|
|
|
10. |
Tauragės |
|
|
|
|
Iš viso |
|
|
|
5 lentelė. Vyriausybės atstovų kreipimaisi į teismą su abstrakčiu pareiškimu ištirti norminio savivaldybės administracinio akto teisėtumą
Eil. Nr. |
Vyriausybės atstovas apskrityje |
Pareiškimo turinys |
Bylos baigtis |
Rezultatas |
1. |
Vilniaus |
|
|
|
2. |
Kauno |
|
|
|
3. |
Klaipėdos |
|
|
|
4. |
Šiaulių |
|
|
|
5. |
Panevėžio |
|
|
|
6. |
Alytaus |
|
|
|
7. |
Marijampolės |
|
|
|
8. |
Utenos |
|
|
|
9. |
Telšių |
|
|
|
10. |
Tauragės |
|
|
|
|
Iš viso |
|
|
|
6 lentelė. Vyriausybės atstovų bendrosios kompetencijos ir administraciniam teismui pareikšti ieškiniai (pareiškimai) dėl viešojo intereso gynimo
Eil. Nr. |
Vyriausybės atstovas apskrityje |
Ieškinio dalykas |
Bylos baigtis |
1. |
Vilniaus |
|
|
2. |
Kauno |
|
|
3. |
Klaipėdos |
|
|
4. |
Šiaulių |
|
|
5. |
Panevėžio |
|
|
6. |
Alytaus |
|
|
7. |
Marijampolės |
|
|
8. |
Utenos |
|
|
9. |
Telšių |
|
|
10. |
Tauragės |
|
|
|
Iš viso |
|
|
7 lentelė. Išankstinė savivaldybių kolegialių administravimo subjektų rengiamų teisės aktų projektų priežiūra (kontrolė)
Eil. Nr. |
Vyriausybės atstovas apskrityje |
Išnagrinėta kolegialių administravimo subjektų teisės aktų projektų |
Savivaldybės teisės aktų projektų, neatitikusių galiojančių teisės aktų nuostatų, skaičius |
Kaip savivaldybės atsižvelgė į Vyriausybės atstovo teiktas pastabas (patikslintų teisės aktų skaičius) |
1. |
Vilniaus |
|
|
|
2. |
Kauno |
|
|
|
3. |
Klaipėdos |
|
|
|
4. |
Šiaulių |
|
|
|
5. |
Panevėžio |
|
|
|
6. |
Alytaus |
|
|
|
7. |
Marijampolės |
|
|
|
8. |
Utenos |
|
|
|
9. |
Telšių |
|
|
|
10. |
Tauragės |
|
|
|
|
Iš viso |
|
|
|