Lietuvos Respublikos Vyriausybė

NUTARIMAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2005 M. SAUSIO 12 D. NUTARIMO NR. 11 „DĖL VYRIAUSYBĖS ATSTOVO INFORMACIJOS APIE SAVO VEIKLĄ PATEIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2011 m. vasario 2 d. Nr. 135

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 12 d. nutarimą Nr. 11 „Dėl Vyriausybės atstovo informacijos apie savo veiklą pateikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2005, Nr. 6-157; 2009, Nr. 121-5209) ir išdėstyti jį nauja redakcija:

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

NUTARIMAS

 

DĖL VYRIAUSYBĖS ATSTOVO VEIKLOS KOORDINAVIMO IR INFORMACIJOS APIE VEIKLĄ PATEIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos savivaldybių administracinės priežiūros įstatymo (Žin., 1998, Nr. 51-1392; 2004, Nr. 98-3626; 2010, Nr. 41-1935) 1, 8 ir 9 straipsniais, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Patvirtinti Vyriausybės atstovo veiklos koordinavimo ir informacijos apie veiklą pateikimo tvarkos aprašą (pridedama).“

 

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                              ANDRIUS KUBILIUS

 

 

 

VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS                                                 RAIMUNDAS PALAITIS

 

 

 

Patvirtinta

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2005 m. sausio 12 d. nutarimu Nr. 11

(Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2011 m. vasario 2 d.

nutarimo Nr. 135 redakcija)

 

VYRIAUSYBĖS ATSTOVO VEIKLOS KOORDINAVIMO IR INFORMACIJOS APIE VEIKLĄ PATEIKIMO TVARKOS APRAŠAS

 

1. Vyriausybės atstovo veiklos koordinavimo ir informacijos apie veiklą pateikimo tvarkos aprašas (toliau – šis aprašas) reglamentuoja, kokiais prioritetais ir vertinimo kriterijais vadovaujasi Vyriausybės atstovas, tikrindamas savivaldybių teisės aktus, ir Vyriausybės atstovo informacijos apie savo veiklą pateikimą Lietuvos Respublikos Vyriausybei (toliau – Vyriausybė) ir Lietuvos savivaldybių asociacijai.

2. Vyriausybės atstovas, tikrindamas, ar savivaldybės kolegialių ir nekolegialių administravimo subjektų teisės aktai ir kolegialių administravimo subjektų teisės aktų projektai neprieštarauja Lietuvos Respublikos Konstitucijai, įstatymams, Vyriausybės nutarimams ir kitiems su įstatymų įgyvendinimu susijusiems centrinių valstybinio administravimo subjektų priimtiems teisės aktams (toliau – įstatymai ir Vyriausybės sprendimai), vadovaujasi:

2.1. šiais veiklos prioritetais:

2.1.1. savivaldybių institucijų ir savivaldybės mero teisės aktų tikrinimas;

2.1.2. savivaldybių institucijų teisės aktų, susijusių su viešuoju interesu, tikrinimas;

2.1.3. išankstinė savivaldybių kolegialių administravimo subjektų teisės aktų projektų priežiūra;

2.1.4. kitais veiklos prioritetais, kuriuos gali nustatyti Vyriausybė, atsižvelgdama į Vyriausybės atstovų veiklos koordinavimo poreikį;

2.2. šiais teisės aktų vertinimo kriterijais:

2.2.1. viešojo administravimo subjekto kompetentingumas priimti tikrinamą teisės aktą;

2.2.2. ar laikomasi teisės akto priėmimo procedūrų;

2.2.3. ar teisės aktas negali pažeisti viešojo intereso;

2.2.4. ar remiantis teisės aktu nėra sudarytas (gali būti sudarytas) savivaldybės vardu sandoris, pažeidžiantis viešąjį interesą, ar nėra kitų įstatymų nustatytų sandorių negaliojimo pagrindų;

2.2.5. individualaus teisės akto pagrįstumas objektyviais duomenimis (faktais) ir teisės aktų normomis.

3. Vyriausybės atstovas tikrinamų teisės aktų projektų ir teisės aktų nevertina politinio ar ekonominio tikslingumo požiūriu.

4. Vyriausybės atstovas, nustatęs, kad teisės akto projektas ar teisės aktas gali prieštarauti įstatymui ar Vyriausybės sprendimui, už kurių įgyvendinimo kontrolę ir priežiūrą yra atsakinga atitinkama valstybės institucija, apie galimus pažeidimus praneša įstatymo įgyvendinimo kontrolę ir priežiūrą vykdančiai valstybės institucijai (Valstybės tarnybos departamentui prie Vidaus reikalų ministerijos, Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai, Valstybinei asmens duomenų inspekcijai, Valstybinei teritorijų planavimo ir statybos inspekcijai prie Aplinkos ministerijos, Valstybinei kainų ir energetikos kontrolės komisijai, Konkurencijos tarybai, Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai, Valstybinei kalbos inspekcijai, Viešųjų pirkimų tarnybai ir kitoms).

5. Vyriausybės atstovas Vyriausybei ir Lietuvos savivaldybių asociacijai ne vėliau kaip per mėnesį po kiekvieno pusmečio pabaigos pateikia:

5.1. apibendrintą analitinę informaciją, susijusią su Vyriausybės atstovo prižiūrimomis savivaldybėmis, apie:

5.1.1. Vyriausybės atstovo nustatytus prižiūrimų savivaldybių kolegialių ir nekolegialių administravimo subjektų priimtų teisės aktų prieštaravimus įstatymams ar Vyriausybės sprendimams – nurodoma, kuriose iš prižiūrimų savivaldybių nustatyta daugiausia prieštaravimų, kuriems teisės aktams dažniausiai prieštarauja savivaldybių kolegialių ir nekolegialių administravimo subjektų priimti teisės aktai, galimos šių prieštaravimų atsiradimo priežastys;

5.1.2. prižiūrimų savivaldybių administravimo subjektų neįgyvendintus įstatymus, neįvykdytus Vyriausybės sprendimus – nurodoma, kuriose iš prižiūrimų savivaldybių ir kurie teisės aktai dažniausiai neįgyvendinami (nevykdomi), taip pat galimos šių teisės aktų neįgyvendinimo (nevykdymo) priežastys;

5.1.3. Vyriausybės atstovo potvarkius, kuriais buvo stabdomas prižiūrimų savivaldybių administravimo subjektų priimtų teisės aktų vykdymas, – nurodoma, kurių teisės aktų vykdymas buvo sustabdytas ir dėl kokių priežasčių;

5.1.4. Vyriausybės atstovo kreipimusis į teismą Lietuvos Respublikos savivaldybių administracinės priežiūros įstatymo (Žin., 1998, Nr. 51-1392; 2004, Nr. 98-3626; 2010, Nr. 41-1935) (toliau – Savivaldybių administracinės priežiūros įstatymas) 4 straipsnio 3 dalyje nurodytais atvejais ir bylų nagrinėjimo teisme rezultatus;

5.1.5. Vyriausybės atstovo kreipimusis į teismą Savivaldybių administracinės priežiūros įstatymo 4 straipsnio 4 dalyje nurodytais atvejais ir bylų nagrinėjimo teisme rezultatus;

5.1.6. Vyriausybės atstovo kreipimusis į teismą Savivaldybių administracinės priežiūros įstatymo 4 straipsnio 5 dalyje nurodytais atvejais ir bylų nagrinėjimo teisme rezultatus;

5.1.7. Vyriausybės atstovo kreipimusis į teismą Savivaldybių administracinės priežiūros įstatymo 4 straipsnio 6 dalyje nurodytais atvejais ir bylų nagrinėjimo teisme rezultatus;

5.1.8. Vyriausybės atstovo kreipimusis į teismą Savivaldybių administracinės priežiūros įstatymo 5 straipsnio 1 dalies 2 punkte nurodytais atvejais ir bylų nagrinėjimo teisme rezultatus;

5.1.9. Vyriausybės atstovo kreipimusis į teismą Savivaldybių administracinės priežiūros įstatymo 5 straipsnio 2 dalies 2 punkte nurodytais atvejais ir bylų nagrinėjimo teisme rezultatus;

5.1.10. Vyriausybės atstovo kreipimusis į teismą Savivaldybių administracinės priežiūros įstatymo 5 straipsnio 4 dalies 3 punkte nurodytais atvejais ir bylų nagrinėjimo teisme rezultatus;

5.1.11. Vyriausybės atstovo vykdytą išankstinę prižiūrimų savivaldybių kolegialių administravimo subjektų teisės aktų projektų priežiūrą (kontrolę) – nurodoma, kiek teisės aktų projektų patikrinta, kiek jų neatitiko įstatymų ir Vyriausybės sprendimų, apie kokią prižiūrimų savivaldybių kolegialiems administravimo subjektams pateiktų priimti teisės aktų projektų neatitiktį įstatymams ir Vyriausybės sprendimams pranešta atitinkamų savivaldybių tarybų nariams ir kaip savivaldybės administravimo subjektai atsižvelgė į Vyriausybės atstovų pastabas, ar teisės aktai patikslinti;

5.2. kitą aktualią informaciją;

5.3. statistinius duomenis – užpildo šio aprašo 1 priede pateiktas lenteles ir nurodo jose konkrečius skaičius.

6. Vyriausybės atstovas, nustatęs, kad savivaldybės administravimo subjektai įstatymų ir Vyriausybės sprendimų nevykdo dėl objektyvių priežasčių, gali teikti Vyriausybei pasiūlymų dėl atitinkamų teisės aktų nuostatų pakeitimo tikslingumo.

7. Ministro Pirmininko tarnyba per mėnesį nuo Vyriausybės atstovų Vyriausybei pateiktos šio aprašo 5 punkte nurodytos informacijos gavimo ją apibendrina ir užpildo šio aprašo 2 priede pateiktas lenteles.

 

_________________

 

 

 

Vyriausybės atstovo veiklos koordinavimo ir informacijos apie veiklą pateikimo tvarkos aprašo

1 priedas

 

VYRIAUSYBĖS ATSTOVO ________________________ APSKRITYJE _________________

(apskrities pavadinimas)                                   (metai, pusmetis)

 

VEIKLOS STATISTINIAI DUOMENYS

 

1 lentelė

 

Vyriausybės atstovo informacija

Iš viso

Patenkinta teikimų

Teikimų, kurių įvykdymo terminas atidėtas, skaičius ir atidėjimo priežastys

Nepatenkinta teikimų

kreiptasi į teismą

teismo patenkinta prašymų

Vyriausybės atstovo motyvuoti teikimai svarstyti teisės akto pakeitimo ar panaikinimo klausimus, kai nustatyti prižiūrimų savivaldybių kolegialių ir nekolegialių administravimo subjektų priimti teisės aktai, prieštaraujantys Lietuvos Respublikos Konstitucijai, įstatymams, Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau – Vyriausybė) nutarimams ir kitiems su įstatymų įgyvendinimu susijusiems centrinių valstybinio administravimo subjektų priimtiems teisės aktams

 

 

 

 

 

 

2 lentelė

 

Vyriausybės atstovo informacija

Iš viso

Įvykdyta reikalavimų

Reikalavimų, kurių įvykdymo terminas atidėtas, skaičius ir atidėjimo priežastys

Neįvykdyta reikalavimų

kreiptasi į teismą

teismo patenkinta prašymų

Prižiūrimų savivaldybių administravimo subjektams pateikti Vyriausybės atstovo reikalavimai neatidėliojant įgyvendinti įstatymą ar vykdyti Vyriausybės sprendimą

 

 

 

 

 

 

 

3 lentelė

 

Vyriausybės atstovo informacija

Iš viso

Patenkinta teikimų

Nepatenkinta teikimų

kreiptasi į teismą

teismo patenkinta ieškinių (pareiškimų)

Vyriausybės atstovo potvarkiai, kuriais buvo stabdomas prižiūrimų savivaldybių administravimo subjektų priimtų teisės aktų vykdymas

 

 

 

 

 

4 lentelė

 

Vyriausybės atstovo informacija

Iš viso

Teismo patenkinta ieškinių (pareiškimų)

Bendrosios kompetencijos teismams ir administraciniams teismams Vyriausybės atstovo pareikšti ieškiniai (pareiškimai) dėl viešojo intereso gynimo

 

 

 

5 lentelė

 

Vyriausybės atstovo informacija

Iš viso

Savivaldybės teisės aktų, neatitikusių galiojančių teisės aktų nuostatų, skaičius

Vyriausybės atstovo patikrinti teisės aktai:

Savivaldybės tarybos sprendimai

Mero potvarkiai

Savivaldybės administracijos direktoriaus, direktoriaus pavaduotojo įsakymai

Kiti (išvardyti kitus patikrintus teisės aktus)

Iš viso

 

 

 

 

6 lentelė

 

Vyriausybės atstovo informacija

Iš viso

Savivaldybės teisės aktų projektų, neatitikusių galiojančių teisės aktų nuostatų, skaičius

Kaip savivaldybės atsižvelgė į Vyriausybės atstovo teiktas pastabas

Vyriausybės atstovo patikrinti kolegialių institucijų sprendimų projektai pagal savivaldybes

1.

2.

3.

4.

5.

6.

 

 

 

 

 

 

 

 

_________________

 

 

 

Vyriausybės atstovo veiklos koordinavimo ir informacijos apie veiklą pateikimo tvarkos aprašo

2 priedas

 

 

MINISTRO PIRMININKO TARNYBOS APIBENDRINTA INFORMACIJA

 

 

1 lentelė. Vyriausybės atstovų įgaliojimų įgyvendinimo priemonės

 

Eil. Nr.

Įgaliojimų įgyvendinimo formos

Vilniaus apskrityje

Kauno apskrityje

Klaipėdos apskrityje

Šiaulių apskrityje

Panevėžio apskrityje

Alytaus apskrityje

Marijampolės apskrityje

Utenos apskrityje

Telšių apskrityje

Tauragės apskrityje

Iš viso

1.

Teikimai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

Reikalavimai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

Potvarkiai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

Kreipimaisi į teismą su abstrakčiu pareiškimu ištirti norminio savivaldybės administracinio akto teisėtumą

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

Ieškiniai (pareiškimai) dėl viešojo intereso gynimo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.

Informacija apie išankstinę savivaldybių kolegialių administravimo subjektų rengiamų teisės aktų projektų priežiūrą (kontrolę)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 lentelė. Teikimų analizė

 

Eil. Nr.

Vyriausybės atstovas apskrityje

Teikimų, kurių įvykdymo terminas atidėtas, skaičius

Patenkinta teikimų

Nepatenkinta teikimų

kreiptasi į teismą

eiga (rezultatas)

1.

Vilniaus

 

 

 

 

2.

Kauno

 

 

 

 

3.

Klaipėdos

 

 

 

 

4.

Šiaulių

 

 

 

 

5.

Panevėžio

 

 

 

 

6.

Alytaus

 

 

 

 

7.

Marijampolės

 

 

 

 

8.

Utenos

 

 

 

 

9.

Telšių

 

 

 

 

10.

Tauragės

 

 

 

 

 

Iš viso

 

 

 

 

 

3 lentelė. Reikalavimų analizė

 

Eil. Nr.

Vyriausybės atstovas apskrityje

Reikalavimų, kurių įvykdymo terminas atidėtas, skaičius

Įvykdyta reikalavimų

Neįvykdyta reikalavimų

kreiptasi į teismą

eiga (rezultatas)

1.

Vilniaus

 

 

 

 

2.

Kauno

 

 

 

 

3.

Klaipėdos

 

 

 

 

4.

Šiaulių

 

 

 

 

5.

Panevėžio

 

 

 

 

6.

Alytaus

 

 

 

 

7.

Marijampolės

 

 

 

 

8.

Utenos

 

 

 

 

9.

Telšių

 

 

 

 

10.

Tauragės

 

 

 

 

 

Iš viso

 

 

 

 

 

4 lentelė. Potvarkių analizė

 

Eil. Nr.

Vyriausybės atstovas apskrityje

Potvarkio turinys

Rezultatas

teikimo rezultatai

nagrinėjimo teisme rezultatai

1.

Vilniaus

 

 

 

2.

Kauno

 

 

 

3.

Klaipėdos

 

 

 

4.

Šiaulių

 

 

 

5.

Panevėžio

 

 

 

6.

Alytaus

 

 

 

7.

Marijampolės

 

 

 

8.

Utenos

 

 

 

9.

Telšių

 

 

 

10.

Tauragės

 

 

 

 

Iš viso

 

 

 

 

5 lentelė. Vyriausybės atstovų kreipimaisi į teismą su abstrakčiu pareiškimu ištirti norminio savivaldybės administracinio akto teisėtumą

 

Eil. Nr.

Vyriausybės atstovas apskrityje

Pareiškimo turinys

Bylos baigtis

Rezultatas

1.

Vilniaus

 

 

 

2.

Kauno

 

 

 

3.

Klaipėdos

 

 

 

4.

Šiaulių

 

 

 

5.

Panevėžio

 

 

 

6.

Alytaus

 

 

 

7.

Marijampolės

 

 

 

8.

Utenos

 

 

 

9.

Telšių

 

 

 

10.

Tauragės

 

 

 

 

Iš viso

 

 

 

 

6 lentelė. Vyriausybės atstovų bendrosios kompetencijos ir administraciniam teismui pareikšti ieškiniai (pareiškimai) dėl viešojo intereso gynimo

 

Eil. Nr.

Vyriausybės atstovas apskrityje

Ieškinio dalykas

Bylos baigtis

1.

Vilniaus

 

 

2.

Kauno

 

 

3.

Klaipėdos

 

 

4.

Šiaulių

 

 

5.

Panevėžio

 

 

6.

Alytaus

 

 

7.

Marijampolės

 

 

8.

Utenos

 

 

9.

Telšių

 

 

10.

Tauragės

 

 

 

Iš viso

 

 

 

7 lentelė. Išankstinė savivaldybių kolegialių administravimo subjektų rengiamų teisės aktų projektų priežiūra (kontrolė)

 

Eil. Nr.

Vyriausybės atstovas apskrityje

Išnagrinėta kolegialių administravimo subjektų teisės aktų projektų

Savivaldybės teisės aktų projektų, neatitikusių galiojančių teisės aktų nuostatų, skaičius

Kaip savivaldybės atsižvelgė į Vyriausybės atstovo teiktas pastabas (patikslintų teisės aktų skaičius)

1.

Vilniaus

 

 

 

2.

Kauno

 

 

 

3.

Klaipėdos

 

 

 

4.

Šiaulių

 

 

 

5.

Panevėžio

 

 

 

6.

Alytaus

 

 

 

7.

Marijampolės

 

 

 

8.

Utenos

 

 

 

9.

Telšių

 

 

 

10.

Tauragės

 

 

 

 

Iš viso

 

 

 

 

_________________