CIVILINĖS AVIACIJOS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS
ĮSAKYMAS
DĖL ORO UOSTŲ, ORO VEŽĖJŲ IR KITŲ CIVILINĖS AVIACIJOS ĮMONIŲ AVIACIJOS SAUGUMO, AVIACIJOS SAUGUMO MOKYMO IR AVIACIJOS SAUGUMO KOKYBĖS KONTROLĖS PROGRAMŲ RENGIMO, VERTINIMO IR TVIRTINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2009 m. liepos 14 d. Nr. 4R-157
Vilnius
Įgyvendindamas Tarptautinės civilinės aviacijos konvencijos 17 priedo 3.2.1 ir 3.3.1 standartus, 2002 m. gruodžio 16 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 2320/2002, nustatančio civilinės aviacijos saugumo bendrąsias taisykles (OL 2002 m. specialusis leidimas, 7 skyrius, 7 tomas, p. 181) 5 straipsnio 4 dalies reikalavimus, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. balandžio 18 d. nutarimu Nr. 412-3 patvirtintos Nacionalinės civilinės aviacijos saugumo programos 7.1, 7.5, 8.1 ir 8.4 punktų reikalavimus, 2009 m. gegužės 4 d. Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro įsakymu Nr. 3-193 patvirtintos Nacionalinės civilinės aviacijos saugumo mokymo programos (Žin., 2009, Nr. 56-2218) 11.1 punkto reikalavimą bei atsižvelgdamas į Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos (toliau – ICAO) 8973 dokumento bei Europos civilinės aviacijos konferencijos (toliau – ECAC) 30 dokumento rekomendacijas:
1. Tvirtinu Oro uostų, oro vežėjų ir kitų civilinės aviacijos įmonių aviacijos saugumo, aviacijos saugumo mokymo ir aviacijos saugumo kokybės kontrolės programų rengimo, vertinimo ir tvirtinimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pavedu Lietuvos Respublikos oro uostams, oro vežėjams ir kitoms civilinės aviacijos įmonėms, rengiant aviacijos saugumo, aviacijos saugumo mokymo ir aviacijos saugumo kokybės kontrolės programas ir jas teikiant Civilinės aviacijos administracijai tvirtinti, vadovautis šiame apraše nustatyta tvarka ir sąlygomis.
3. Pripažįstu netekusiu galios Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus 2002 m. sausio 3 d. įsakymą Nr. 1 „Dėl vežėjų aviacijos saugumo programos struktūros patvirtinimo“.
PATVIRTINTA
Civilinės aviacijos administracijos
direktoriaus 2009 m. liepos 14 d.
įsakymu Nr. 4R-157
Oro uostų, oro vežėjų ir kitų civilinės aviacijos įmonių aviacijos saugumo, aviacijos saugumo mokymo ir aviacijos saugumo kokybės kontrolės programų rengimo, vertinimo ir tvirtinimo tvarkos aprašas
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Oro uostų, oro vežėjų ir kitų civilinės aviacijos įmonių aviacijos saugumo, aviacijos saugumo mokymo ir aviacijos saugumo kokybės kontrolės programų rengimo, vertinimo ir tvirtinimo tvarkos aprašas (toliau – aprašas) parengtas įgyvendinant Tarptautinės civilinės aviacijos konvencijos 17 priede nustatytus standartus, 2002 m. gruodžio 16 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 2320/2002, nustatančio civilinės aviacijos saugumo bendrąsias taisykles (OL 2002 m. specialusis leidimas, 7 skyrius, 7 tomas, p. 181), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. balandžio 18 d. nutarimu Nr. 412-3 patvirtintos Nacionalinės civilinės aviacijos saugumo programos (toliau – NCASP), Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2009 m. gegužės 4 d. įsakymu Nr. 3-193 patvirtintos Nacionalines civilinės aviacijos saugumo mokymo programos (toliau – NCASMP) reikalavimus bei atsižvelgiant į Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos (toliau – ICAO) 8973 dokumento bei Europos civilinės aviacijos konferencijos (toliau – ECAC) 30 dokumento rekomendacijas.
2. Šio aprašo tikslas – nustatyti oro uostų, oro vežėjų ir kitų civilinės aviacijos įmonių aviacijos saugumo, aviacijos saugumo mokymo ir aviacijos saugumo kokybės kontrolės programų rengimo, vertinimo ir tvirtinimo tvarką.
3. Šis aprašas taikomas Lietuvos Respublikos teritorijoje veikiantiems oro uostams, oro vežėjams ir kitoms civilinės aviacijos įmonėms, NCASP nustatyta tvarka ir sąlygomis įpareigotoms taikyti atitinkamas aviacijos saugumo priemones.
4. Apraše vartojamos sąvokos ir jų apibrėžtys:
4.1. Civilinės aviacijos įmonė – juridinis asmuo, turintis sutartį su oro uosto valdytoju ir nuolat teikiantis paslaugas oro uosto kontroliuojamoje teritorijoje, arba juridinis asmuo, kurio pagrindinė veiklos vieta yra už oro uosto kontroliuojamosios teritorijos, tačiau teikiantis paslaugas joje (pvz., registruoto agento, įsikūrusio už kontroliuojamosios teritorijos, vykdoma veikla; maisto tiekimas į orlaivius, kai maisto tiekėjas yra už kontroliuojamosios teritorijos ir kt.).
II. ORO UOSTŲ, ORO VEŽĖJŲ IR KITŲ CIVILINĖS AVIACIJOS ĮMONIŲ AVIACIJOS SAUGUMO PROGRAMŲ RENGIMO METODINIAI NURODYMAI
5. Oro uostai rengia oro uosto aviacijos saugumo programą pagal tipinę oro uosto aviacijos saugumo programos struktūrą (1 priedas).
6. Oro vežėjai rengia oro vežėjų aviacijos saugumo programą pagal tipinę oro vežėjo aviacijos saugumo programos struktūrą (2 priedas).
7. Kitos civilinės aviacijos įmonės aviacijos saugumo programas rengia pagal tipinę įmonės aviacijos saugumo programos struktūrą (3 priedas) ir atsižvelgdamos į vykdomos veiklos pobūdį. Nepriklausomai nuo įmonės vykdomos veiklos ypatumų bendrieji skyriai (įmonės aviacijos saugumo programos 1–3 ir 7–10 skyriai) turi būti aprašyti, o specialieji skyriai (4–6 skyriai) gali būti keičiami ar papildomi atsižvelgiant į konkretų įmonės vykdomos veiklos pobūdį (pvz., keleivius registruojančios įmonės penktame skyriuje vietoj „Krovinių, maisto ir kitų atsargų priėmimas ir tikrinimas“ gali rašyti „Keleivių registracijos metu taikomos aviacijos saugumo priemonės“ ir kt.).
8. Oro uostai, oro vežėjai ir kitos civilinės aviacijos įmonės, rengdamos aviacijos saugumo programas, užtikrina, kad:
8.1. programa parengta taip, kad atitiktų Dokumentų rengimo taisyklėse nustatytus bendruosius dokumentų rengimo ir įforminimo reikalavimus bei šiame apraše nustatytus konkrečius programos rengimo reikalavimus;
8.2. iš nacionalinių ir tarptautinių teisės aktų, reglamentuojančių aviacijos saugumo priemonių taikymą, į aviacijos saugumo programą turi būti perkeltos visos aviacijos saugumo priemonės, kurias įmonė privalo taikyti;
9. Vežėjai ir kitos civilinės aviacijos įmonės, rengdamos aviacijos saugumo programas, atsižvelgia į reikalavimus, galiojančius oro uoste, kuriame ar per kurį yra vykdoma įmonės veikla.
III. ORO UOSTŲ, ORO VEŽĖJŲ IR KITŲ CIVILINĖS AVIACIJOS ĮMONIŲ AVIACIJOS SAUGUMO MOKYMO PROGRAMŲ RENGIMO METODINIAI NURODYMAI
11. Įmonė, rengianti aviacijos saugumo mokymo programą (toliau – mokymo programa), privalo laikytis NCASMP ir metodiniuose nurodymuose pateiktos struktūros.
12. Mokymo programoje turi būti nurodyti:
13. Nurodant mokymo programos koordinatorių, nereikia nurodyti konkretaus darbuotojo vardo ir pavardės, kad, pasikeitus mokymo programos koordinatoriui, mokymo programos nereikėtų pakartotinai teikti tvirtinti CAA. Rekomenduojama nurodyti, kad už aviacijos saugumo mokymo programos vykdymo priežiūrą yra atsakingas įmonės direktoriaus įsakymu paskirtas atsakingas asmuo arba darbuotojas (nurodant pareigas įmonėje), kurio viena iš tiesioginių pareigų yra įmonės aviacijos saugumo mokymo programos įgyvendinimas ir priežiūra.
14. Atsakingą darbuotoją skiriant direktoriaus įsakymu, prie įmonės aviacijos saugumo mokymo programos pridedama šio įsakymo kopija, o aviacijos saugumo mokymo programos įgyvendinimą ir priežiūrą vykdant darbuotojui, kurio viena iš tiesioginių pareigų yra įmonės aviacijos saugumo mokymo programos įgyvendinimas ir priežiūra, pridedama šio darbuotojo pareigybės aprašymo kopija. Pasikeitus atsakingam asmeniui už aviacijos saugumo mokymo programos įgyvendinimą ir priežiūrą, CAA turi būti pateiktas tik naujas direktoriaus įsakymas dėl atsakingo asmens už aviacijos saugumo mokymo programos įgyvendinimą ir priežiūrą paskyrimo arba naujai paskirto asmens pareigos įmonėje ir jo pareigybių aprašymas.
15. Nurodant subjektą, kuris vykdys mokymus, reikia pateikti informaciją, ar mokymus vykdys mokymo įstaiga, ar juos vykdys įmonėje dirbantis ar kitas asmuo, kuris atitinka reikalavimus, nustatytus NCASMP. Mokymo programoje nereikia nurodyti konkrečios įmonės pavadinimo ar asmens vardo ir pavardės, tačiau nurodomi reikalavimai, keliami subjektui, kuris vykdys mokymus.
16. Mokymo programoje turi būti nurodytos tik tų darbuotojų, kurie bus mokomi pagal šią programą, kategorijos.
18. Kiekvienoje darbuotojų kategorijoje turi būti išvardytos konkrečios įmonės darbuotojų pareigybės, atitinkančios kategorijas, nurodytas NCASMP 10 punkto papunkčiuose (pvz., prie vadovaujančių aviacijos saugumo darbuotojų turėtų būti išvardyti įmonės aviacijos saugumo vadovas, aviacijos saugumo vadybininkas, aviacijos saugumo kokybės kontrolės specialistas ir kiti asmenys, užimantys vadovaujančias aviacijos saugumo pareigas; prie orlaivių įgulų narių nurodomi pilotai, orlaivių palydovai ir kt.).
19. Aviacijos saugumo mokymo kursų pavadinimai iš esmės turi atitikti NCASMP 1 priede nurodytų kursų pavadinimus, tačiau galimi pakeitimai, nekeičiantys mokymo kursų esmės.
20. Įmonės, siekiančios užtikrinti aukštesnį savo darbuotojų aviacijos saugumo žinių lygį, savo mokymo programose gali išplėsti NCASMP 1 priede nurodytas temas susijusiomis ar naujomis temomis.
21. Kiekvienai darbuotojų kategorijai skirtų mokymų trukmė negali būti trumpesnė, nei nurodyta NCASMP 1 priede. Būtina nurodyti ne tik teorinių, bet ir praktinių mokymų trukmę.
22. Įmonės, išplėtusios mokymo programą papildomomis temomis, mokymaui turi numatyti ilgesnį laiką, nei nurodyta NCASMP.
24. Mokymo programoje teikiant darbuotojų, kuriems skirtas aviacijos saugumo mokymas, kategorijas, taip pat aviacijos saugumo mokymo kursų pavadinimus ir darbuotojų mokymo periodiškumą, būtina informaciją pateikti taip, kaip ji pateikta NCASMP 1 priede, t. y. viršuje turi būti nurodyta darbuotojų, kuriems skirtas mokymas, kategorija, žemiau pateiktos konkrečios darbuotojų, kurie bus mokomi, pareigybės, toliau nurodyta kursų trukmė ir jų periodiškumas, o žemiau lentelėje pateiktos temos, pagal kurias bus dėstoma kursų medžiaga.
25. Mokymo programoje turi būti nurodyta, kas vykdys mokymo apskaitą. CAA išduotus mokymo pažymėjimus turinčiose mokymo įstaigose apskaitą veda instruktoriai, o įmonėse, kurios siunčia darbuotojus mokytis į mokymo įstaigas, rekomenduojama, kad mokymo apskaitą vykdytų mokymo koordinatorius. Nurodant, kas vykdys mokymų apskaitą, nurodomas tik atitinkamų pareigų pavadinamas.
26. Mokymo įstaigų instruktoriai vykdo apskaitą pildydami mokymų klausytojų lankomumo ir paskaitų apskaitos žurnalą (NCASMP 4 priedas) bei kursų klausytojų ir kursų baigimo pažymėjimų apskaitos žurnalą (NCASMP 5 priedas). Instruktorių pildomi žurnalai privalo sutapti su priede pateiktais žurnalų pavyzdžiais.
27. Jei mokymai vykdomi įmonės darbuotojo ar kito asmens, turinčio instruktoriaus pažymėjimą, įmonės mokymų koordinatorius, vykdydamas mokymų apskaitą, pildo mokymų klausytojų lankomumo ir paskaitų apskaitos žurnalus (NCASMP 4 priedas). Jei darbuotojai siunčiami mokytis į mokymo įstaigas, įmonės mokymų koordinatorius pildo mokymų kursų baigimo apskaitos žurnalą ir užtikrina, kad šiame žurnale pateikiama NCASMP 35 punkte nurodyta informacija.
29. Įmonės, kurios pačios vykdys mokymus, ar mokymo įstaigos, CAA teikiančios mokymų programą, privalo turėti parengtą mokymų (kursų) medžiagą. Mokymo medžiagos neprivalo turėti tos įmonės, kurios savo darbuotojus siunčia mokytis į mokymo įstaigas.
31. Bendra kurso ir kiekvienos temos dėstymo medžiaga turi būti išsami ir atspindėti visą informaciją, kuri bus dėstoma mokymų metu. Ji turi būti parengta popierinėje arba elektroninėje laikmenoje ir tvarkingai bei nuosekliai išdėstyta pagal mokymo programoje pateiktas temas.
32. Kiekvienos temos dalomoji medžiaga turi būti nuosekli ir apimti dėstomos medžiagos esmę. Ji taip pat turi būti paruošta popierinėje arba elektroninėje laikmenoje ir tvarkingai bei nuosekliai išdėstyta pagal mokymo programoje pateiktas temas.
33. Teikiant tvirtinti mokymo programą, kursų medžiagos galima neteikti, jeigu to neprašo CAA. Kursų medžiaga nėra tvirtinama CAA.
34. Prie kursų medžiagos turi būti pridėtas apskaitos lapas su kursų medžiagos parengimo data. Jame turi būti palikti neužpildyti laukeliai, kuriuose būtų galima pildyti medžiagos atnaujinimo datą, nurodant, kas konkrečiai buvo atnaujinta ir kas tai atliko. Kursų medžiagos apskaitos lapas kartu su mokymo medžiaga saugomas įmonėje.
IV. ORO UOSTŲ, ORO VEŽĖJŲ IR KITŲ CIVILINĖS AVIACIJOS ĮMONIŲ AVIACIJOS SAUGUMO KOKYBĖS KONTROLĖS PROGRAMŲ RENGIMO METODINIAI NURODYMAI
35. Rengiant kokybės kontrolės programą (toliau – programa) prie bendrųjų nuostatų nurodomi kokybės kontrolės programos tikslai ir uždaviniai, programoje naudojamos sąvokos ir terminai, teisės aktai ir dokumentai, kuriais vadovaujantis parengta programa.
36. Aprašant aviacijos saugumo kokybės kontrolės programos administravimo ir vykdymo priežiūros tvarką, išsamiai paaiškinama, kaip bus administruojamos aviacijos saugumo kokybės kontrolės procedūros, kas ir kokiu būdu kontroliuos programos įgyvendinimą. Atitinkamai nurodoma, kokie vidaus dokumentai (procedūrų aprašai, formos, blankai, registravimo žurnalai, planai, ataskaitos, protokolai ir kt.) bus naudojami atliekant aviacijos saugumo kokybės kontrolės įgyvendinimą.
37. Aprašant aviacijos saugumo kokybės kontrolės užtikrinimo organizacinę struktūrą nurodoma, kas įmonėje bus atsakingas už aviacijos saugumo kokybės kontrolės programos įgyvendinimą ir priežiūrą. Taip pat aprašoma, kas ir kaip sudaro audito grupes ar paskiria atsakingą darbuotoją atlikti auditą.
38. Nurodant už aviacijos saugumo kokybės kontrolės įgyvendinimą ir priežiūrą atsakingą asmenį, nenurodomas konkretaus darbuotojo vardas ir pavardė, o tik pareigos, kurias einantis asmuo atsako už aviacijos saugumo kokybės kontrolės programos įgyvendinimą. Rekomenduojama nurodyti, kad už aviacijos saugumo kokybės kontrolės programos vykdymą ir priežiūrą yra atsakingas įmonės direktoriaus įsakymu paskirtas asmuo arba darbuotojas (nurodant pareigas įmonėje), kurio viena iš tiesioginių pareigų yra įmonės kokybės kontrolės programos įgyvendinimas ir priežiūra.
39. Atsakingą už kokybės kontrolės darbuotoją skiriant direktoriaus įsakymu, prie kokybės kontrolės programos pridedama šio įsakymo kopija, o kokybės kontrolės įgyvendinimą ir priežiūrą vykdant darbuotojui, kurio viena iš tiesioginių pareigų yra įmonės kokybės kontrolės programos įgyvendinimas ir priežiūra, pridedama šio darbuotojo pareigybės aprašymo kopija. Pasikeitus atsakingam asmeniui už kokybės kontrolės programos įgyvendinimą ir priežiūrą, CAA turi būti pateiktas tik naujas direktoriaus įsakymas dėl atsakingo asmens už kokybės kontrolės įgyvendinimą ir priežiūrą arba naujai paskirto asmens pareigos įmonėje ir jo pareigybių aprašymas.
40. Jei už skirtingas aviacijos saugumo kokybės kontrolės sritis yra skiriami kiti darbuotojai, jie taip pat turi būti nurodyti aviacijos saugumo kokybės kontrolės programoje ir nurodomos jų einamos pareigos įmonėje.
41. Visų darbuotojų, atsakingų už tam tikrų aviacijos saugumo kokybės kontrolės programos ar jos dalių įgyvendinimą, pareigos, teisės ir konkrečios su tuo susijusios darbo funkcijos, kvalifikacija ir atsakomybė turi būti nurodytos programoje.
42. Aprašant už aviacijos saugumo kokybės kontrolės programos ar jos dalių įgyvendinimą atsakingų asmenų pareigas, nurodomos jų konkrečios pareigos kokybės kontrolės priemonėms įgyvendinti.
43. Aprašant už aviacijos saugumo kokybės kontrolės programos ar jos dalių įgyvendinimą atsakingų asmenų teises, nurodoma, kokias konkrečias teises jie turi ir kaip šios teisės užtikrinamos.
44. Aprašant už aviacijos saugumo kokybės kontrolės programos ar jos dalių įgyvendinimą atsakingų asmenų kvalifikacijos reikalavimus, nurodomi konkretūs kvalifikacijos reikalavimai kokybės kontrolės priemones taikantiems asmenims ir aprašoma, kaip įmonė organizuoja tokių asmenų parinkimą bei užtikrina šių asmenų atitiktį kvalifikacijos reikalavimams.
45. Rašant aviacijos saugumo kokybės kontrolės programą, svarbu tiksliai ir aiškiai nustatyti kokybės kontrolės priemones, kurios bus naudojamos vykdant programą. Būtina aiškiai nusistatyti audito tikslus bei uždavinius ir pagal juos tinkamai pasirinkti, kokios audito formos bus naudojamos.
46. Aprašant kiekvieną planuojamą naudoti audito formą, būtina numatyti audito turinį, t.y. kokios aviacijos saugumo sritys, objektai, procedūros ir kt. bus audituojamos. Prie kiekvienos audito formos turi būti aprašytas audito dažnis, t. y. kiek kartų per mėnesį, ketvirtį, metus ar kt. bus naudojama ši priemonė.
47. Turi būti nustatyta tvarka, kaip konkreti audito priemonė bus naudojama, aprašytos procedūros ir veiksmai.
48. Aprašomos naudojamos audito formos rezultatų apskaitos ir registravimo priemonės (konkrečiai nurodant, ar tai bus formos, blankai, registracijos žurnalai, ataskaitos, protokolai), kaip jos pildomos, kam teikiamos ir kt.
49. Aprašant trūkumų taisymo dalį, reikia numatyti trūkumų taisymo priemones (ar bus rengiamas trūkumų taisymo planas, kokiais atvejais jo nereiks ir kt.); reikia nustatyti terminus (nuspręsti, ar jis bus vienodas, ar priklausomai nuo trūkumo pobūdžio terminas skirsis) bei kas ir kokiu būdu užtikrins, kad trūkumai bus ištaisyti tinkamai ir laiku.
V. ORO UOSTŲ, ORO VEŽĖJŲ IR KITŲ CIVILINĖS AVIACIJOS ĮMONIŲ AVIACIJOS SAUGUMO, AVIACIJOS SAUGUMO MOKYMO IR AVIACIJOS SAUGUMO KOKYBĖS KONTROLĖS PROGRAMŲ VERTINIMAS IR TVIRTINIMAS
50. Oro uostų, oro vežėjų ir kitų civilinės aviacijos įmonių aviacijos saugumo, aviacijos saugumo mokymo ir aviacijos saugumo kokybės kontrolės programų (toliau – programos) ir su jomis pateikiamų dokumentų vertinimą atlieka CAA Aviacijos saugumo skyrius.
51. Jeigu programos vertinimo metu nustatoma, kad programa parengta nesilaikant šiame apraše nustatytos metodologijos, per 30 dienų nuo atitinkamos programos gavimo pareiškėjui pranešama apie nustatytus trūkumus, bei nurodomas terminas, per kurį šie trūkumai turi būti ištaisyti.
52. Programos trūkumų taisymo ir derinimo terminas CAA direktoriaus sprendimu gali būti vieną kartą pratęstas ne ilgesniam nei 30 dienų laikui.
53. Jei programos vertinimo metu nustatyti trūkumai neištaisomi per nustatytą terminą, CAA direktorius turi teisę teisės aktų nustatyta tvarka taikyti atitinkamas poveikio priemones ir reikalauti atitinkamos įmonės vadovo nedelsti ir užtikrinti, kad programa būtų parengta tinkamai ir artimiausiu laiku.
54. Su įmonėmis ir (arba) institucijomis suderintą programą, kurioje trūkumų nenustatyta arba atrasti trūkumai ištaisyti, patvirtina CAA Aviacijos saugumo skyriaus vedėjas.
VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
Oro uostų, oro vežėjų ir kitų civilinės
aviacijos įmonių aviacijos saugumo,
aviacijos saugumo mokymo ir aviacijos
saugumo kokybės kontrolės programų
rengimo, vertinimo ir tvirtinimo tvarkos
aprašo
1 priedas
ORO UOSTO AVIACIJOS SAUGUMO PROGRAMOS STRUKTŪRA
1. Tarptautiniai įsipareigojimai ir organizacijos:
1.1. Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos (ICAO), Europos civilinės aviacijos konferencijos (ECAC) ir Europos Sąjungos (ES) struktūra ir tikslai;
2. Nacionaliniai įsipareigojimai ir atsakomybė:
3. Oro uosto saugumo politika ir organizacija:
4. Oro uosto fizinės charakteristikos ir infrastruktūra:
5. Oro uosto saugumo priemonės ir procedūros:
5.1. Patekimo kontrolės priemonės:
5.3. Oro uosto stebėjimas ir navigacinių įrenginių apsauga:
5.5. Keleivių ir rankinio bagažo saugumo kontrolė:
5.6. Saugumo priemonės taikomos tam tikriems asmenims ir/ar jų bagažui:
5.7. Oro uosto darbuotojai ir įgulos nariai:
5.10. Orlaivių krovinių skyriaus bagažo saugumo kontrolė:
5.11. Krovinių ir pašto saugumo kontrolė:
6. Sustiprintos saugumo priemonės:
7. Kokybės vertinimas:
8. Mokymo programa:
9. Veiksmų ypatingomis aplinkybėmis planai:
Oro uostų, oro vežėjų ir kitų civilinės
aviacijos įmonių aviacijos saugumo,
aviacijos saugumo mokymo ir aviacijos
saugumo kokybės kontrolės programų
rengimo, vertinimo ir tvirtinimo tvarkos
aprašo
2 priedas
ORO VEŽĖJO AVIACIJOS SAUGUMO PROGRAMOS STRUKTŪRA
1. Tarptautiniai įsipareigojimai ir organizacijos:
1.1. Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos (ICAO) ir Europos civilinės aviacijos konferencijos (ECAC) struktūra ir tikslai;
2. Nacionaliniai įsipareigojimai ir organizacijos:
2.1. Lietuvos Respublikos aviacijos saugumo priežiūrą vykdanti įgaliotoji institucija (tais atvejais, kai orlaivis registruotas kitoje valstybėje, taip pat – tos valstybės aviacijos saugumo priežiūrą vykdanti įgaliotoji institucija);
3. Oro vežėjo aviacijos saugumo politika ir organizavimas:
4. Keleivių ir rankinio bagažo saugumas:
4.2. Išvykstančių keleivių tikrinimo ir apieškojimo rankomis procedūros:
4.3. Išvykstančių keleivių tikrinimas ir apieškojimas rankomis:
4.4. Transferinių keleivių tikrinimas ir apieškojimas rankomis:
4.7. Rankinio bagažo tikrinimas ir apieškojimas rankomis:
4.12. Ypatingų kategorijų keleivių aptarnavimas:
5. Registruoto bagažo saugumas:
5.4. Keleivių tapatybės nustatymas:
5.5. Keleivių apklausa:
5.6. Išvykstančių keleivių registruoto bagažo tikrinimas ir apieškojimas rankomis:
5.7. Transferinio registruoto bagažo tikrinimas ir apieškojimas rankomis:
5.13. Ginklų ir šaudmenų vežimas:
6. Įgulos narių ir jų bagažo tikrinimas ir apieškojimas rankomis:
7. Bagažo priklausomybės nustatymas:
7.2. Bagažo priklausomybės nustatymo procedūros:
7.3. Nelydimo bagažo tikrinimas:
8. Orlaivių saugumas:
8.2. Orlaivių tikrinimas ir apieškojimas:
8.3. Orlaivių apsauga:
9. Maisto ir kitų orlaivio atsargų saugumas:
9.2. Maisto ruošimo patalpų saugumas:
9.3. Maisto saugojimas ir transportavimas:
10. Krovinių, kurjerių, skubių siuntų ir pašto saugumas:
10.2. Krovinių saugumas:
10.3. Nelydimo bagažo ir asmeninių daiktų, kurie vežami kaip krovinys, saugumas:
10.5. Kurjerių ir skubių siuntų saugumas:
10.6. Pašto saugumas:
11. Darbuotojų atranka:
12. Darbuotojų mokymas:
12.1. Pradinių mokymų apibūdinimas tokioms darbuotojų grupėms:
12.2. Kartotinių mokymų aprašymas šioms darbuotojų grupėms:
13. Veiksmai ypatingomis aplinkybėmis:
13.1. Veiksmai, užgrobus orlaivį:
14. Pranešimas apie incidentus:
15. Saugumo priemonių taikymo kokybės vidaus kontrolė:
17. Priedai:
Oro uostų, oro vežėjų ir kitų civilinės
aviacijos įmonių aviacijos saugumo,
aviacijos saugumo mokymo ir aviacijos
saugumo kokybės kontrolės programų
rengimo, vertinimo ir tvirtinimo tvarkos
aprašo
3 priedas
ĮMONĖS AVIACIJOS SAUGUMO PROGRAMOS STRUKTŪRA
1. Tarptautiniai įsipareigojimai:
1.1. Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos (ICAO), Europos civilinės aviacijos konferencijos (ECAC) ir Europos Sąjungos struktūra ir siekiai;
2. Nacionaliniai įsipareigojimai:
3. Įmonės veikla ir saugumo organizavimas:
4. Patalpos ir patekimo kontrolės priemonės:
5. Krovinių, maisto ir kitų atsargų priėmimas ir tikrinimas:
6. Vežimo ir pristatymo procedūros:
7. Darbuotojų atranka:
9. Veiksmai ypatingomis aplinkybėmis:
Oro uostų, oro vežėjų ir kitų civilinės
aviacijos įmonių aviacijos saugumo,
aviacijos saugumo mokymo ir aviacijos
saugumo kokybės kontrolės programų
rengimo, vertinimo ir tvirtinimo tvarkos
aprašo
4 priedas
AVIACIJOS SAUGUMO MOKYMO PROGRAMŲ STRUKTŪRA
1. Aviacijos saugumo mokymo programos struktūra:
2. Kursų medžiagos struktūra:
Oro uostų, oro vežėjų ir kitų civilinės
aviacijos įmonių aviacijos saugumo,
aviacijos saugumo mokymo ir aviacijos
saugumo kokybės kontrolės programų
rengimo, vertinimo ir tvirtinimo tvarkos
aprašo
5 priedas
ORO UOSTŲ, ORO VEŽĖJŲ IR KITŲ CIVILINĖS AVIACIJOS ĮMONIŲ AVIACIJOS SAUGUMO KOKYBĖS KONTROLĖS PROGRAMŲ RENGIMO struktūra
2. Kokybės kontrolės užtikrinimo organizacinė struktūra ir vykdymo priežiūra:
3. Kokybės kontrolės priemonės:
3.2. Audito forma (kokybės kontrolės elementai):