VALSTYBINĖS VARTOTOJŲ TEISIŲ APSAUGOS TARNYBOS DIREKTORIAUS
ĮSAKYMAS
DĖL ŠILUMOS TIEKĖJŲ SĄSKAITŲ (MOKĖJIMO UŽ ŠILUMĄ PRANEŠIMŲ), TEIKIAMŲ BUITINIAMS ŠILUMOS VARTOTOJAMS, VERTINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2011 m. vasario 24 d. Nr. 1-24
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. vasario 9 d. nutarimu Nr. 182 „Dėl šilumos tiekėjų sąskaitų (mokėjimo už šilumą pranešimų), teikiamų buitiniams šilumos vartotojams, vertinimo“ (Žin., 2011, Nr. 22-1055), 2 punktu:
tvirtinu Šilumos tiekėjų sąskaitų (mokėjimo už šilumą pranešimų), teikiamų buitiniams šilumos vartotojams, vertinimo taisykles (pridedama).
PATVIRTINTA
Valstybinės vartotojų teisių apsaugos
tarnybos direktoriaus
2011 m. vasario 24 d. įsakymu Nr. 1-24
ŠILUMOS TIEKĖJŲ SĄSKAITŲ (MOKĖJIMO UŽ ŠILUMĄ PRANEŠIMŲ), TEIKIAMŲ BUITINIAMS ŠILUMOS VARTOTOJAMS, VERTINIMO TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šilumos tiekėjų sąskaitų (mokėjimo už šilumą pranešimų), teikiamų buitiniams šilumos vartotojams, vertinimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato informacijos apie buitiniams šilumos vartotojams (toliau – Vartotojas) šilumos tiekėjų teikiamas sąskaitas (mokėjimo už šilumą pranešimus) už suvartotą šilumos energiją rinkimo, šilumos tiekėjų sąskaitų (mokėjimo už šilumą pranešimų) už suvartotą šilumos energiją, teikiamų Vartotojams ir iš Vartotojų gautos informacijos apie šilumos tiekėjų teikiamas sąskaitas (mokėjimo už šilumą pranešimus) už suvartotą šilumos energiją vertinimo Valstybinėje vartotojų teisių apsaugos tarnyboje (toliau – Tarnyba) tvarką.
2. Šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatyme (Žin., 1994, Nr. 94-1833; 2007, Nr. 12-488), Lietuvos Respublikos šilumos ūkio įstatyme (Žin., 2003, Nr. 51-2254; 2007, Nr. 130-5259) ir Šilumos tiekimo ir vartojimo taisyklėse, patvirtintose energetikos ministro 2010 m. spalio 25 d. įsakymu Nr. 1-297 (Žin., 2010, Nr. 127-6488).
3. Tiek, kiek šilumos tiekėjų sąskaitų (mokėjimo už šilumą pranešimų) už suvartotą šilumos energiją (toliau – sąskaitos (pranešimai)), teikiamų Vartotojams, vertinimo tvarkos nereglamentuoja šios Taisyklės, taikomas Tarnybos darbo reglamentas, patvirtintas Tarnybos direktoriaus 2008 m. rugsėjo 30 d. įsakymu Nr. 1-169 (Žin., 2008, Nr. 117-4471).
II. INFORMACIJOS APIE ŠILUMOS TIEKĖJO VARTOTOJAMS TEIKIAMAS SĄSKAITAS (PRANEŠIMUS) RINKIMAS
4. Tarnyba šilumos tiekėjų Vartotojams teikiamų sąskaitų (pranešimų) vertinimui iš šilumos tiekėjo renka šią informaciją:
4.1. duomenis apie pastatus (pastato aukštų, butų ir kitų patalpų skaičių, bendrą pastato, atskirų butų ir kitų patalpų plotus ir kt.) bei juose įrengtas šildymo ir karšto vandens tiekimo sistemas;
4.2. taikomus iš Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos (toliau – Komisija) rekomenduojamų taikyti ir kitus su Komisija suderintus šilumos paskirstymo vartotojams metodus bei jų taikymo pagrįstumą įrodančius dokumentus, kad šilumos paskirstymo vartotojams metodai taikomi, vadovaujantis Šilumos paskirstymo vartotojams metodų rengimo ir taikymo taisyklėmis (Žin., 2004, Nr. 1168-6214);
4.3. Vartotojų pasirinktą apsirūpinimo karštu vandeniu būdą ir (ar) karšto vandens tiekėją ir Vartotojų pasirinkimą patvirtinančius dokumentus;
4.4. duomenis apie šilumos apskaitos prietaisus, karšto vandens, geriamojo vandens prieš karšto vandens ruošimo įrenginius ir kitus apskaitos prietaisus, kurių rodmenys naudojami sąskaitoms (pranešimams) parengti (šių Taisyklių priede esanti lentelė);
4.5. principinę šilumos apskaitos prietaisų išdėstymo schemą (Šilumos energijos ir šilumnešio kiekio apskaitos taisyklės patvirtintos ūkio ministro 1999 m. gruodžio 21 d. įsakymu Nr. 424 (Žin., 1999, Nr. 112-3270) 1 priedas);
4.6. apie butus ir kitas patalpas, atjungtas nuo centralizuoto šildymo ir karšto vandens tiekimo sistemos;
4.8. apie mokėtinas sumas už karštą vandenį ar šilumą karštam vandeniui ruošti, šilumą patalpų šildymui, karšto vandens temperatūrai palaikyti, jų apskaičiavimą, nurodant visus mokėjimams apskaičiuoti naudojamus išeities duomenis;
5. Tarnyba šių Taisyklių 4 punkte nurodytai informacijai gauti raštu kreipiasi į šilumos tiekėją, nurodo prašomą pateikti informaciją, laikotarpį už kurį turi būti pateikta informacija, informacijos pateikimo būdą, terminą, iki kurio prašoma pateikti informaciją.
6. Tarnyba informaciją, reikalingą šilumos tiekėjų Vartotojams teikiamų sąskaitų (pranešimų) vertinimui, renka ir sąskaitas (pranešimus) vertina, atsižvelgdama į Vartotojų prašymus, informaciją, gautą iš Valstybinės energetikos inspekcijos prie Energetikos ministerijos (toliau – Inspekcijos) ir (ar) Komisijos apie ginčo sprendimo ne teisme tvarka priimtus sprendimus, taip pat informaciją, gautą iš kitų valstybės ar savivaldybės institucijų ir viešai skelbiamą informaciją, susijusią su šilumos teikėjo Vartotojams teikiamomis sąskaitomis (pranešimais).
III. SĄSKAITŲ (PRANEŠIMŲ), ŠILUMOS TIEKĖJŲ TEIKIAMŲ VARTOTOJAMS, IR IŠ VARTOTOJŲ GAUTOS INFORMACIJOS APIE ŠILUMOS TIEKĖJŲ TEIKIAMAS SĄSKAITAS (PRANEŠIMUS) VERTINIMAS
7. Tarnyba, atlikdama sąskaitų (pranešimų) ir iš Vartotojų gautos informacijos apie šilumos tiekėjų teikiamas sąskaitas (pranešimus) vertinimą:
8. Vertinimą Tarnyba atlieka per 20 darbo dienų nuo informacijos apie šilumos tiekėjo Vartotojams teikiamas sąskaitas (pranešimus) gavimo iš šilumos tiekėjo dienos ir priima Taisyklių 10 punkte nurodytą sprendimą.
9. Tarnyba, vertindama sąskaitas (pranešimus) ir gautą informaciją, esant būtinybei, kreipiasi į šilumos tiekėją, valstybės ar savivaldybės institucijas ir kitus asmenis dėl papildomos informacijos, reikalingos sąskaitose (pranešimuose) pateiktiems duomenims įvertinti. Tokiu atveju Tarnyba galutinį sprendimą priima per 20 darbo dienų nuo papildomos informacijos gavimo.
10. Tarnyba, atsižvelgdama į šilumos tiekėjo sąskaitų (pranešimų) ir gautos informacijos vertinimo metu nustatytas aplinkybes ir jas pagrindžiančius įrodymus, priima sprendimą, kuriame nurodomas:
10.3. iš šilumos tiekėjo gautos informacijos analizė pagal įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytus reikalavimus;
11. Jeigu yra pagrindo manyti, kad šilumos tiekėjų pateiktos sąskaitos (pranešimai) galbūt pažeidžia Vartotojų teises, Tarnyba imasi visų leistinų teisės aktuose numatytų priemonių pažeidimams pašalinti ir prireikus pateikia informaciją pagal kompetenciją Komisijai arba Inspekcijai. Apie nustatytus vartotojų teisių pažeidimus Tarnyba privalo raštu informuoti Vartotojus, kurių teisės ar teisėti interesai pažeisti.
IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
12. Tarnyba, negavusi atsakymo iš šilumos tiekėjo per šių Taisyklių 5 punkte nurodytą terminą, kreipiasi į Komisiją, kaip šilumos tiekėjo veiklai licencijas išduodančią instituciją, su prašymu pagal kompetenciją įvertinti šilumos tiekėjo veiksmus, nevykdant viešojo administravimo subjekto prašymo pateikti informaciją.
Šilumos tiekėjų sąskaitų (mokėjimo už šilumą pranešimų), teikiamų buitiniams šilumos vartotojams, vertinimo taisyklių
priedas
________________________________________________
(šilumos tiekėjo ir (ar) karšto vandens tiekėjo pavadinimas)
_______________________________________________
(įmonės kodas, adresas, tel.)
APSKAITOS PRIETAISŲ SĄRAŠAS
________________
(data)
Eil. Nr. |
Matavimo priemonės (MP) ir sudėtinių mazgų (MP) pavadinimas |
Gamintojas |
Tipas |
Matavimo ribos |
Tikslumo klasė |
Gamyklinis numeris |
Patikrą atliko (įstaigos ženklas) |
Patikros liudijimo Nr., patikros žymens eilės Nr., plombos ženklai |
Metrologinės patikros atlikimo data |
Pastato, kuriame įrengta MP, adresas |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Parengė: ____________________________ ________________ ________________________
(pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
_____________________
(tel./ el. paštas)
Pastaba. Lentelės 8 grafoje nurodyti įstaigų, paskirtųjų atlikti matavimo priemonių patikrą, žymenyse naudojamus ženklus.