MOKSLO, INOVACIJŲ IR TECHNOLOGIJŲ AGENTŪROS DIREKTORIAUS

Į S A K Y M A S

 

DĖL Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros rezultatų komercinimo projektų konkursinio finansavimo tvarkos aprašo PATVIRTINIMO

 

2012 m. balandžio 12 d. Nr. 2V-47

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ir Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2011 m. sausio 4 d. įsakymu Nr. V-1/4-2 „Dėl Aukštųjų technologijų plėtros 2011-2013 metų programos patvirtinimo“ (Žin., 2011, Nr. 17-821) ir Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos ūkio ministro ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2010 m. balandžio 20 d. įsakymu Nr. 4-305/V-546 (Žin., 2010, Nr. 48-2362), 10.1 ir 10.6 punktais,

tvirtinu Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros rezultatų komercinimo projektų konkursinio finansavimo tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

Direktorius                                                                                   Arūnas Karlonas

 

_________________

 


PATVIRTINTA

Mokslo, inovacijų ir

technologijų agentūros direktoriaus

2012 m. balandžio 12 d. įsakymu Nr. 2V-47

 

MOKSLINIŲ TYRIMŲ IR EKSPERIMENTINĖS PLĖTROS REZULTATŲ KOMERCINIMO PROJEKTŲ KONKURSINIO FINANSAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros (toliau – MTEP) rezultatų komercinimo projektų (toliau – projektai) konkursinio finansavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja projektų idėjų ir projektų paraiškų teikimo, vertinimo, atrankos, sprendimo priėmimo, lėšų skyrimo ir atsiskaitymo organizavimo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje (toliau – Agentūra) tvarką ir sąlygas.

2. Aprašas skirtas įgyvendinti Aukštųjų technologijų plėtros 2011–2013 metų programą, patvirtiną Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ir Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2011 m. sausio 4 d. įsakymu Nr. V-1/4-2 (Žin., 2011, Nr. 17-821) (toliau – Aukštųjų technologijų plėtros 2011–2013 metų programa).

3. Aprašas nustato de minimis pagalbos teikimo sąlygas, kurios atitinka 2006 m. gruodžio 15 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 1998/2006 dėl Sutarties 87 ir 88 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2006 L 379, p. 5) nuostatas. Bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienam ūkio subjektui per trejus fiskalinius metus, suma neturi viršyti 690 560 litų, o bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienai kelių transporto sektoriaus įmonei per bet kuriuos trejus fiskalinius metus, suma turi neviršyti 345 280 litų.

4. Teikiamo finansavimo pagal Aprašą forma yra negrąžintina subsidija (dotacija).

5. Apraše vartojamos sąvokos:

Jungtinės veiklos (partnerystės) sutartis – sutartis, pasirašyta tarp įmonės ir valstybinės(-ių) mokslo ir studijų institucijos(-ų), dėl bendradarbiavimo įgyvendinant projekto idėją. Sutartyje privalo būti apibrėžtos intelektinės nuosavybės naudojimo bei kitos nuostatos ir įsipareigojimai.

Ketinimų protokolas – dokumentas, patvirtinantis mokslo ir studijų institucijos ketinimus dalyvauti įgyvendinant projekto idėją ir, projekto idėją įtraukus į finansuotinų projektų sąrašą, įsipareigojimą bendradarbiauti steigiant pradedančiąją (angl. start up) arba pumpurinę (angl. spin off) įmonę.

Pradedančioji (angl. start up) įmonė – projekto idėjos teikėjo Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatymo (Žin., 2000, Nr. 64-1914; 2003, Nr. 123-5574) nustatyta tvarka įsteigta labai maža, maža ar vidutinė įmonė, skirta MTEP rezultatų komercinimui.

Programos taryba – kaip apibrėžta Ekspertinio vertinimo organizavimo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje tvarkos apraše, patvirtintame Agentūros direktoriaus 2011 m. balandžio 8 d. įsakymu Nr. 2V-27 (Žin., 2011, Nr. 45-2149).

Projekto idėja – idėja, atitinkanti Apraše nustatytus reikalavimus ir pateikta pagal Apraše nustatytą formą.

Projekto paraiška – paraiška, pateikta Aprašo nustatyta tvarka, siekiant gauti finansavimą projektui.

Pumpurinė (angl. spin off) įmonė – projekto idėjos teikėjo kartu su valstybine(-ėmis) mokslo ir studijų institucija(-omis) Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatymo nustatyta tvarka įsteigta labai maža, maža ar vidutinė įmonė, skirta MTEP rezultatų komercinimui.

Kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme (Žin., 2009, Nr. 54-2140) ir kituose teisės aktuose vartojamas sąvokas.

6. Projektų atranka konkursiniam finansavimui organizuojama dviem etapais. Pirmojo etapo metu atrenkamos projektų idėjos, kurios įtraukiamos į finansuotinų projektų sąrašą. Tik pirmojo etapo metu atrinktos projektų idėjos patenka į antrąjį etapą, kurio metu šio Aprašo nustatyta tvarka skiriamas finansavimas jų įgyvendinimui.

 

II. BENDRIEJI PROJEKTŲ FINANSAVIMO PRINCIPAI

 

7. Didžiausia Agentūros skiriama vienam projektui lėšų suma yra 70 tūkst. Lt.

8. Projekto vykdymo trukmė – vieneri metai nuo pradedančiosios ar pumpurinės įmonės (toliau – įmonė) įsteigimo.

9. Valstybinės(-ių) mokslo ir studijų institucijos(-ų) tinkamų finansuoti išlaidų dalis projekte negali sudaryti daugiau nei 30 procentų bendrų projekto lėšų.

10. Didžiausias leistinas finansavimo intensyvumas gali siekti:

10.1. valstybinėms mokslo ir studijų institucijoms – iki 100 procentų jų tinkamų išlaidų;

10.2. įmonėms – iki 80 procentų jų tinkamų išlaidų.

11. Tinkamos išlaidos turi būti:

11.1. aiškiai apibrėžtos pagal šio Aprašo 12 punkte nustatytas išlaidų kategorijas;

11.2. patirtos, realios ir teisingos, pagrįstos finansiniais dokumentais;

11.3. būtinos projektui įvykdyti;

11.4. patirtos projekto įgyvendinimo metu.

12. Tinkamų išlaidų, kurioms finansuoti šiame Apraše nustatyta tvarka gali būti skiriamos lėšos, kategorijos:

12.1. išlaidos projekto personalui;

12.2. išlaidos prekėms;

12.3. išlaidos paslaugoms;

12.4. pridėtinės išlaidos.

13. Netinkamos išlaidos yra:

13.1. baudos, finansinės sankcijos ir bylinėjimosi išlaidos;

13.2. debeto palūkanos, finansinių operacijų išlaidos, uostų, komiso rinkliavos ir nuostoliai, atsiradę dėl užsienio valiutos keitimo, kiti grynai finansinių sandorių kaštai;

13.3. paskolų, išperkamosios nuomos išlaidos;

13.4. pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM), kurį pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus galima įtraukti į PVM atskaitą, net jeigu toks PVM į atskaitą įtrauktas nebuvo;

13.5. projekto parengimo išlaidos.

14. Išlaidos pripažįstamos tinkamomis, jei atitinka Reikalavimus tinkamoms išlaidoms (1 priedas) bei yra teisingai ir sąžiningai paskirstytos pagal šio Aprašo 12 punkte nustatytas išlaidų kategorijas.

 

III. PROJEKTŲ IDĖJŲ TEIKIMAS, VERTINIMAS IR ATRANKA

(PIRMASIS ETAPAS)

 

15. Projektų idėjų teikėjai – mokslininkai, tyrėjai ar studentai (arba jų grupė) kartu su valstybinėmis mokslo ir studijų institucijomis.

16. Projektų idėjų uždaviniai turi atitikti Aukštųjų technologijų plėtros 2011–2013 metų programoje apibrėžtus uždavinius ir jų įgyvendinimo priemones.

17. Projektų idėjų įgyvendinimo rodikliai – rinkai pateikti inovatyvūs produktai, technologijos ar paslaugos.

18. Projektų idėjos teikiamos pagal Agentūros skelbiamus kvietimus. Kvietimai teikti projektų idėjas yra viešai skelbiami Agentūros interneto svetainėje www.mita.lt.

19. Kvietime gali būti nustatyti papildomi reikalavimai (projektų trukmei, skiriamos paramos dydžiui, projekto vykdytojams ir pan.).

20. Projektų idėjų teikėjai turi pateikti:

20.1. lydraštį ir projekto idėjos paraišką (forma pateikiama Aprašo 2 priede), užpildytą lietuvių kalba ir pasirašytą projekto idėjos autoriaus;

20.2. ketinimų protokolo kopiją.

21. Projektų idėjų paraiškos su priedais (originalas ir elektroninė versija, įrašyta į kompiuterinę laikmeną) turi būti atsiųstos registruotu laišku paštu, pristatytos kurjerio arba asmeniškai iki kvietime nurodyto termino pabaigos šiuo adresu: A. Goštauto g. 12-219, LT-01108 Vilnius. Siunčiant dokumentus paštu arba kurjeriu, išsiuntimo vietos pašto antspaudo data turi būti ne vėlesnė kaip kvietime nurodyta data.

22. Projektų idėjų vertinimą atlieka programos taryba (toliau – Taryba). Taryba, esant poreikiui, gali pasitelkti ekspertus arba sudaryti ekspertų grupę(-es) iš ne mažiau kaip 3 asmenų (toliau – Ekspertų grupė).

23. Esant poreikiui, projektų idėjų teikėjai idėjas pristato žodžiu Tarybos ar Ekspertų grupės posėdyje.

24. Projektų idėjos vertinamos vadovaujantis Aprašo 3 priede pateikiama Projektų idėjų vertinimo metodika.

25. Prioritetas teikiamas projektų idėjoms:

25.1. kurios apima MTEP rezultatus, kurie yra visiškai parengti komercinimui;

25.2. kurių moksliniai tyrimai buvo atlikti vykdant projektus, finansuotus nacionalinių bei tarptautinių programų lėšomis.

26. Tarybos atrinktos projektų idėjos įtraukiamos į MTEP rezultatų komercinimo projektų sąrašą, tvirtinamą Agentūros direktoriaus įsakymu (toliau – Projektų sąrašas).

27. Projektų sąrašas viešai paskelbiamas Agentūros tinklalapyje ir per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo Agentūra informuoja projektų idėjų teikėjus apie Projekto idėjos įtraukimą į patvirtintą Projektų sąrašą.

28. Projektų idėjų, įtrauktų į Projektų sąrašą, teikėjai, siekiantys gauti finansavimą pagal šį Aprašą, privalo įsteigti įmonę, skirtą MTEP rezultatų komercinimui įgyvendinti. Įmonės steigėjais gali būti mokslininkas, tyrėjas ar studentas (arba jų grupė) kartu su valstybine mokslo ir studijų institucija arba tik mokslininkas, tyrėjas ar studentas (arba jų grupė).

 

IV. PROJEKTŲ PARAIŠKŲ TEIKIMAS, VERTINIMAS IR ATRANKA

(ANTRASIS ETAPAS)

 

29. Finansavimas pagal šį Aprašą gali būti skiriamas į Projektų sąrašą įtrauktų projektų vykdymui tik tuo atveju, jeigu įvykdyta Aprašo 28 punkte nustatyta sąlyga dėl įmonės įsteigimo. Projekte turi dalyvauti ne mažiau nei du projekto vykdytojai (įmonė ir valstybinė mokslo ir studijų institucija).

30. Projekto paraišką (forma pateikiama Aprašo 4 priede) įmonė visų partnerių vardu pateikia Agentūrai per 20 darbo dienų nuo informacijos apie Projektų sąrašo patvirtinimą gavimo dienos. Kartu su Projekto paraiška įmonė turi pateikti:

30.1. lydraštį, pasirašytą įmonės vadovo ar jo įgalioto asmens;

30.2. įmonės registravimo pažymėjimo kopiją;

30.3. jungtinės veiklos (partnerystės) sutarties kopiją.

31. Projektų paraiškos su priedais (originalas ir elektroninė versija, įrašyta į kompiuterinę laikmeną) turi būti atsiųstos registruotu laišku paštu, pristatytos kurjerio arba asmeniškai iki Aprašo 30 punkte nurodyto termino pabaigos šiuo adresu: A. Goštauto g. 12-219, LT-01108 Vilnius. Siunčiant dokumentus paštu arba kurjeriu, išsiuntimo vietos pašto antspaudo data turi būti ne vėlesnė kaip Aprašo 30 punkte nurodyto termino pabaigos data.

32. Projektų paraiškų vertinimą atlieka Agentūros direktoriaus įsakymu sudaryta Administracinės atitikties ir tinkamumo finansuoti vertinimo darbo grupė (toliau – darbo grupė).

33. Darbo grupė, vertindama projektų paraiškas, atlieka administracinės atitikties ir tinkamumo finansuoti vertinimą pagal Aprašo 5 priede pateiktą Administracinės atitikties ir tinkamumo finansuoti vertinimo metodiką.

 

V. SPRENDIMO PRIĖMIMAS

 

34. Galutinį sprendimą dėl lėšų skyrimo priima Agentūros direktorius, atsižvelgdamas į darbo grupės siūlymus. Sprendimas dėl lėšų skyrimo tvirtinamas Agentūros direktoriaus įsakymu.

35. Apie galutinį sprendimą Agentūra informuoja projekto vykdytojus per 5 (penkias) darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos, išsiųsdama informacinį pranešimą, bei apie paskirtas lėšas paskelbia Agentūros interneto svetainėje.

 

VI. LĖŠŲ SKYRIMO SUTARTIES SUDARYMAS

 

36. Priėmus sprendimą skirti lėšas, Agentūra sudaro lėšų skyrimo sutartį su projekto vykdytojais ne vėliau kaip per 20 (dvidešimt) darbo dienų nuo sprendimo priėmimo dienos.

37. Nesudarius lėšų skyrimo sutarties per šio Aprašo 36 punkte nurodytą terminą, Agentūra gali priimti sprendimą dėl sprendimo skirti lėšas panaikinimo.

 

VII. MOKĖJIMAI IR ATSISKAITYMAS

 

38. Agentūra perveda lėšas projekto įgyvendinimui lėšų skyrimo sutartyje nustatyta tvarka.

39. Lėšų skyrimo sutartyje nustatyta tvarka, formomis ir terminais lėšų gavėjas turi pateikti Agentūrai atsiskaitymo dokumentus.

40. Naudojant lėšas ne pagal paskirtį arba jų neišnaudojus, lėšų gavėjas jas privalo grąžinti Agentūrai lėšų skyrimo sutartyje nustatyta tvarka.

 

VIII. SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS

 

41. Projekto idėjos teikėjas, pareiškėjas ar projekto vykdytojas, nesutikdamas su Agentūros sprendimais ar veiksmais, gali kreiptis į teismą Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

IX. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

42. Agentūra turi teisę projekto vykdymo vietoje atlikti patikrą ir gauti iš projekto vykdytojo Agentūrai reikalingą informaciją apie projekto vykdymą ir projekto vykdymo dokumentus.

 

_________________

 


Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės

plėtros rezultatų komercinimo projektų

konkursinio finansavimo tvarkos aprašo

1 priedas

 

Reikalavimai tinkamoms išlaidoms

 

 

Išlaidų kategorija

 

Tinkamos išlaidos

 

Sąnaudas pateisinantys dokumentai

Tiesioginės išlaidos:

Išlaidos projekto personalui: darbo užmokestis, socialinio draudimo įmokos, įmokos į garantinį fondą

Projektą tiesiogiai vykdančio personalo, dirbančio pagal darbo sutartis, su darbo santykiais susijusios sąnaudos už laiką, dirbtą vykdant projektą. Socialinio draudimo įmokos – darbdavio mokamos socialinio draudimo įmokos, įmokos į garantinį fondą. Darbo užmokestis apskaičiuojamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos darbo kodeksu (Žin., 2002, Nr. 64-2569) ir kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais.

Darbo sutartys, įsakymai (potvarkiai), žiniaraščiai (mokėjimo, atsiskaitymo ir pan.), mokėjimo dokumentai. Kiti personalo išlaidas pateisinantys dokumentai.

Išlaidos prekėms

Projektui vykdyti būtinų medžiagų, atsargų ir panašių produktų (prekių), kurie pagal projekto vykdytojo taikomą apskaitos tvarką nėra ilgalaikis turtas ir yra būtini projektui vykdyti, pirkimo išlaidos. Prekės turi būti perkamos vadovaujantis viešųjų pirkimų taisyklėmis. Jeigu projekto vykdytojai nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102), vykdydami pirkimus, kurių vertė yra iki 100 tūkst. Lt be pirkimo PVM, vadovaujasi skaidrumo, lygiateisiškumo, nediskriminavimo principais, o vykdydami pirkimus, kurių vertė viršija 100 tūkst. Lt be pirkimo PVM, vadovaujasi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (Žin., 2000, Nr. 74-2262) 6.947 straipsnio „Viešo konkurso paskelbimas“ reikalavimais.

Viešųjų pirkimų komisijos posėdžių protokolai, tiekėjų apklausos, sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, sąskaitos faktūros, kvitai, mokėjimo dokumentai, kiti pateisinantys dokumentai.

Išlaidos paslaugoms

Projektui vykdyti būtinų paslaugų pagal sutartis pirkimo išlaidos. Paslaugos turi būti perkamos vadovaujantis viešųjų pirkimų taisyklėmis. Jeigu projektų vykdytojai nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102), vykdydami pirkimus, kurių vertė yra iki 100 tūkst. Lt be pirkimo PVM, vadovaujasi skaidrumo, lygiateisiškumo, nediskriminavimo principais, o vykdydami pirkimus, kurių vertė viršija 100 tūkst. Lt be pirkimo PVM, vadovaujasi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (Žin., 2000, Nr. 74-2262) 6.947 straipsnio „Viešo konkurso paskelbimas“ reikalavimais.

Viešųjų pirkimų komisijos posėdžių protokolai, tiekėjų apklausos, sąskaitos faktūros, kvitai, mokėjimo dokumentai, sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, kiti išlaidas pateisinantys dokumentai.

Netiesioginės išlaidos:

Pridėtinės išlaidos

Administravimo, techninio bei logistinio pobūdžio išlaidos, kurios yra būtinos projekto vykdytojo tiesioginėms projekto veikloms vykdyti.

Pridėtinės išlaidos gali būti:

1. išlaidos, susijusios su administravimu ir valdymu;

2. biuro ar laboratorijos išlaidos, įskaitant nuomą ar pastatų bei įrangos amortizaciją;

3. komunalinės išlaidos: vandens, šildymo, elektros, priežiūros, draudimo ir apsaugos mokesčiai;

4. ryšio išlaidos, tinklo ryšio mokesčiai, pašto išlaidos ir biuro pristatymo išlaidos;

5. kanceliarinės prekės.

Pridėtinės išlaidos yra fiksuotas dydis, kuris yra lygus 10% arba 20% visų projekto vykdytojo tinkamų tiesioginių išlaidų. Projekto vykdytojas, teikdamas projekto paraišką, pagal poreikį pasirenka fiksuoto dydžio procentą. Projekto vykdytojas projekto išlaidų pagrindimo ir tokių išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų neteikia, tačiau projekto vykdytojas pridėtines išlaidas traukia į apskaitą vadovaudamasis Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytais reikalavimais.

Įsakymai (potvarkiai), mokėjimo dokumentai, kiti pateisinantys dokumentai.

 

_________________

 


Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės

plėtros rezultatų komercinimo projektų

konkursinio finansavimo tvarkos aprašo

2 priedas

 

(Projekto idėjos paraiškos forma)

 

PROJEKTO IDĖJOS PARAIŠKA

data

vieta

 

Projekto idėjos autoriaus(-ių) vardas(-ai), pavardė(-ės) ir kontaktiniai duomenys

 

Mokslo ir studijų institucijos pavadinimas ir kontaktiniai duomenys

 

Projekto idėjos pavadinimas

 

Projekto idėjos atitiktis Aukštųjų technologijų plėtros 2011–2013 metų programos technologijų kryptims (uždaviniams): lazerių technologijos, informacinės technologijos, nanotechnologijos ir elektronika, biotechnologijos, mechatronika.

 

Projekto idėjos santrauka (iki 0,5 psl., 1000 spaudos ženklų)

 

Projekto idėjos tikslas ir idėjos aprašymas (3–5 psl., 5400–9000 spaudos ženklų)

 

Projektų idėjos rezultato parengtis patekimui į rinką

Esamų tyrimų rezultatų parengtis komercinimui;

Numatoma produkto patentavimo galimybė;

Pelningumas – pradiniai ekonominiai skaičiavimai: savikaina, rinkodaros, pardavimo kaina;

Numatoma produkto rinka;

Eksporto galimybės;

Investicijų pritraukimo galimybė.

Pareiškėjų kompetencija reikalinga projekto rezultatui pasiekti: produkto, technologijos, paslaugos sukūrimui, komercinimui, pateikimui rinkai

 

Projekto idėjos įgyvendinimo trukmė

 

Projekto idėjos finansavimo pagrindimas

Eil. Nr.

Išlaidų kategorija

Poreikis, Lt

Pagrindimas

2012 m.

2013 m.

1.

Išlaidos projekto personalui

 

 

 

2.

Išlaidos prekėms

 

 

 

3.

Išlaidos paslaugoms

 

 

 

4.

Pridėtinės išlaidos

Nurodomas procentas

 

Iš viso:

 

 

 

Bendra projekto vertė:

 

 

Papildomai pridedami dokumentai

Projekto idėjos autoriaus(-ių) gyvenimo aprašymas(-ai)

Ketinimo protokolas tarp idėjos autoriaus(-ių) ir mokslo ir studijų institucijos (jo turinys privalo apimti nuostatas dėl intelektinės nuosavybės pasidalijimo bei įsipareigojimą, patvirtinus projekto idėją, įsteigti įmonę)

Projekto dalyvių pastarųjų trejų metų svarbiausiųjų įgyvendintų/įgyvendinamų projektų pagal nacionalines ir tarptautines programas sąrašas  (2009–2011 m.)

Įmonės verslo planas

Kiti svarbūs dokumentai

Projekto idėjos autoriaus(-ių) kontaktinė informacija ir parašai

Mokslo ir studijų institucijos vadovo (ar įgalioto asmens) kontaktinė informacija ir parašai

 

_________________

 


Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės

plėtros rezultatų komercinimo projektų

konkursinio finansavimo tvarkos aprašo

3 priedas

 

Projektų idėjų vertinimo metodika

 

Ekspertai, atlikdami projektų idėjų vertinimą, pildo žemiau pateikiamą lentelę:

 

Projekto idėjos pavadinimas (reg. Nr.)

Eil. Nr.

Vertinimo kriterijus

Vertinimo balas (0–5)

Komentarai (būtinas įvertinimo paaiškinimas)

1.

Esamų MTEP rezultatų parengtis komercinimui

 

 

2.

Pelningumas – pradiniai ekonominiai skaičiavimai: savikaina, rinkodaros, pardavimo kaina

 

 

3.

Prašomo finansavimo pagrįstumas

 

 

4.

Pareiškėjų kompetencija reikalinga projekto rezultatui pasiekti: produkto, technologijos, paslaugos sukūrimui, komercinimui, pateikimui rinkai

 

 

5.

Numatomo produkto patentavimo galimybė

 

 

6.

Numatoma produkto rinka (eksporto galimybės)

 

 

7.

Investicijų pritraukimo galimybė

 

 

Iš viso:

 

 

Išvada:

Įtraukti į finansuotinų projektų sąrašą/neįtraukti į finansuotinų projektų sąrašą (tinkamą teiginį palikti, netinkamą išbraukti)

Eksperto vardas, pavardė, parašas, data

 

_________________

 


Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės

plėtros rezultatų komercinimo projektų

konkursinio finansavimo tvarkos aprašo

4 priedas

 

(Projekto paraiškos forma)

 

PARaIšKA

 

VYKDYTI MOKSLINIŲ TYRIMŲ IR EKSPERIMENTINĖS PLĖTROS REZULTATŲ KOMERCINIMO PROJEKTĄ

 

1. BENDRA INFORMACIJA apie projektą

 

1.1. Projekto pavadinimas ir santrumpa (akronimas) ..........................................................

1.2. Technologijų kryptis (biotechnologijos, informacinės technologijos, lazerių technologijos, mechatronika, nanotechnologijos ir elektronika – pasirinkti tinkamą) .................................................................

1.3. Projekto vykdymo terminai: trukmė (mėnesiais), pradžia – pabaiga ...........................

1.4. Projektų sąrašo Nr. ......................................................................................................

 

2. Projekto VYKDYTOJAI 

 

2.1. Pareiškėjas – įmonė

Įmonės pavadinimas

 

Registracijos Juridinių asmenų registre kodas

 

Buveinės adresas, telefono, fakso numeris, el. pašto adresas

 

Atsiskaitomosios sąskaitos banke numeris ir banko rekvizitai

 

Kontaktinio asmens vardas ir pavardė, pareigos, telefonas, el. pašto adresas

 

Įmonės vadovas ar vyriausiasis buhalteris neturi neišnykusio teistumo dėl nusikalstamos veikos nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams, ekonomikai ar verslo tvarkai arba finansų sistemai

£[] Taip (neturi  neišnykusio teistumo ir t. t.)

£[] Ne (turi neišnykusį teistumą ir t. t.)

2.2. Mokslo ir studijų institucija

 

Institucijos pavadinimas

 

Registracijos Juridinių asmenų registre kodas, PVM mokėtojo kodas

 

Buveinės adresas, telefono, fakso numeriai, el. pašto ir interneto svetainės adresai

 

Atsiskaitomosios sąskaitos banke numeris ir banko rekvizitai

 

Kontaktinio asmens vardas, pavardė, pareigos, telefonas, el. pašto adresas

 

Institucijos vadovas ar vyriausiasis buhalteris neturi neišnykusio teistumo dėl nusikalstamos veikos nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams, ekonomikai ar verslo tvarkai arba finansų sistemai

£[] Taip (neturi  neišnykusio teistumo ir t. t.)

£[] Ne (turi neišnykusį teistumą ir t. t.)

 

3. PROJEKTO APRAŠYMAS

 

3.1. Projekto santrauka, raktiniai žodžiai (iki 2000 spaudos ženklų)

 

3.2. Projekto tikslai ir uždaviniai, inovatyvumas bei technologinių pasiekimų parengtis komercinimui

 

3.3. Projekto vykdymo eigos aprašymas ir planuojami rezultatai

 

3.4. Numatoma produkto, technologijos, paslaugos rinka

 

3.5. Planuojamos įmonės pajamos komercializavus produktą, technologiją ar paslaugą (per metus nuo projekto pabaigimo)

 

3.6. Ar vykdomas projektas buvo/yra finansuojamas iš kitų šaltinių

£[]Taip (buvo/yra)

£[]Ne (nebuvo/nėra)

 

4. PROJEKTO LĖŠOS

 

4.1. Projekto išlaidų sąmata

 

Eil. Nr.

Projekto vykdytojo pavadinimas

Kiekvieno projekto vykdytojo lėšos projekte, tūkst. litų

Prašomos lėšos iš Agentūros

Kitos lėšos, įskaitant įmonės nuosavas (nurodyti lėšų šaltinį), Lt

Suma, Lt

Procentinė dalis nuo projekto lėšų, %

 

 

 

 

 

 

Iš viso:

 

 

 

 

 

4.2. Kiekvieno projekto vykdytojo išlaidų sąmata

 

Įmonės pavadinimas

Išlaidų pavadinimas

2012 m.

2013 m.

Iš viso

Įmonės lėšos, Lt

Agentūros lėšos, Lt

Įmonės lėšos, Lt

Agentūros lėšos, Lt

Įmonės lėšos, Lt

Agentūros lėšos, Lt

Išlaidos projekto personalui

 

 

 

 

 

 

Išlaidos prekėms

 

 

 

 

 

 

Išlaidos paslaugoms

 

 

 

 

 

 

Pridėtinės išlaidos

 

 

 

 

 

 

Iš viso:

 

 

 

 

 

 

 

Mokslo ir studijų institucijos pavadinimas

Išlaidų pavadinimas

Lėšų pasiskirstymas (Lt)

2012 m.

2013 m.

Iš viso

Išlaidos projekto personalui

 

 

 

Išlaidos prekėms

 

 

 

Išlaidos paslaugoms

 

 

 

Pridėtinės išlaidos

 

 

 

Iš viso:

 

 

 

Pastaba. Sumos pateikiamos Lt (be centų).

 

4.3. Projekto dalyviai

 

4.3.1. Mokslo ir studijų institucijos/ įmonės projekto dalyvių pareigybės

Eil. Nr.

Vardas, pavardė

Pareigybė institucijoje/įmonėje

Tarnybinis atlyginimas (be priedų ir priemokų)

Pareigybė projekte

Darbo užmokestis projekte, Lt (be centų)

Mėnesinis

Mėnesių, kuriais bus mokamas darbo užmokestis, skaičius

Iš viso

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.3.2. Projekto dalyvių pareigybių pagrindimas (indėlis į projektą)

Eil. Nr.

Vardas, pavardė

Pedagoginis vardas, mokslo laipsnis

Pareigybė projekte

Pareigybės pagrindimas (indėlis į projektą)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pastaba. 4.3.1 ir 4.3.2 lentelės kiekvienam projekto vykdytojui pildoma atskirai.

 

5. PRIEDAI

 

1. Įmonės registravimo pažymėjimas, ..... lapų;

2. Įmonės verslo planas, ..... lapų;

3. Numatomų įsigyti paslaugų sąrašas ir pagrindimas (poreikis ir rinkos kainos), ..... lapų;

4. Numatomų įsigyti prekių sąrašas ir pagrindimas (poreikis ir rinkos kainos), ..... lapų;

5. Projekto dalyvių (tyrėjų, mokslininkų ir verslininkų) gyvenimo aprašymai (EuropassCV, http://europass.cedefop.europa.eu/europass/home/hornav/Downloads/EuropassCV/CVTemplate/navigate.action?locale_id=1), .... lapų;

6. Projekto dalyvių svarbiausiųjų pastarųjų trejų metų mokslinių publikacijų sąrašai: publikacijos autorius(-iai), pavadinimas, leidinio, kuriame publikacija paskelbta, pavadinimas, išleidimo metai, puslapiai leidinyje, ..... lapų;

7. Projekto dalyvių svarbiausi pastarųjų trejų metų pasiekimai: užregistruotos patentinės paraiškos, patentai, sukurtos ir įdiegtos naujos technologijos, sukurti nauji produktai, paslaugos, metodologijos ir kt., ..... lapų.

8. Jungtinės veiklos (partnerystės) sutartis, ..... lapų.

 

(Pareiškėjo vadovo arba jo įgalioto asmens pareigos)

 

(parašas)

 

(vardas, pavardė)

 

 

A.V.

 

 

_________________

 


Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės

plėtros rezultatų komercinimo projektų

konkursinio finansavimo tvarkos aprašo

5 priedas

 

Administracinės atitikties ir tinkamumo finansuoti vertinimo metodika

 

1. Projektų paraiškų administracinės atitikties ir tinkamumo finansuoti vertinimą atlieka Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros (toliau – Agentūra) direktoriaus įsakymu sudaryta Administracinės atitikties ir tinkamumo finansuoti vertinimo darbo grupė (toliau – darbo grupė).

2. Administracinės atitikties vertinimo metu tikrinama, ar pateikti visi prašomi dokumentai bei reikiama informacija, ar pareiškėjas atitinka Aprašo 29 punkto reikalavimus. Atlikusi administracinės atitikties vertinimą, darbo grupė užpildo Projekto paraiškos administracinės atitikties vertinimo lentelę (priedas) ir priima sprendimą dėl paraiškos teikimo (neteikimo) tinkamumo finansuoti vertinimui.

3. Tuo atveju, jei paraiškoje yra netikslumų, Agentūra turi teisę paprašyti pareiškėjo patikslinti paraiškoje pateiktą informaciją ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas. Pareiškėjui per nustatytą terminą nepatikslinus informacijos, paraiška atmetama. Apie priimtą Administracinio vertinimo darbo grupės sprendimą dėl paraiškos atmetimo Agentūra informuoja pareiškėją, per 5 (penkias) darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos išsiųsdama jam informacinį pranešimą.

4. Jeigu darbo grupė, atlikusi administracinės atitikties vertinimą, remdamasi paraiška ir patikslinta informacija, nustato, kad paraiška atitinka visus administracinės atitikties keliamus reikalavimus, paraiška teikiama tinkamumo finansuoti vertinimui.

5. Tinkamumo finansuoti vertinimo metu darbo grupė įvertina išlaidų pagrįstumą ir atitikimą Aprašo 1 priedo reikalavimams bei, atsižvelgdama į numatytas lėšas ir ekspertų bei programos tarybos rekomendacijas, nustato finansuotinų projektų skaičių, galutines projektų vertes ir jų finansavimo intensyvumą.

 

_________________

 


Administracinės atitikties ir tinkamumo

finansuoti vertinimo metodikos

priedas

 

PROJEKTO Paraiškos administracinĖS ATITIKTIES vertinimo LENTELĖ

________________

(pildymo data)

 

Pareiškėjas

Projekto pavadinimas

 

Eil. Nr.

Administracinės atitikties vertinimo kriterijai

Taip

Ne

Pastabos

1.

Paraiška pateikta laiku

 

 

 

2.

Paraiška pasirašyta

 

 

 

3.

Paraiškos visos skiltys užpildytos

 

 

 

4.

Paraiška yra užpildyta lietuvių kalba

 

 

 

5.

Projektas atitinka Aprašo 29 punkto reikalavimus

 

 

 

6.

Pateikti visi paraiškos priedai

 

 

 

 

Siūlymas (paraišką teikti/neteikti tinkamumo finansuoti vertinimui, prašyti paraišką patikslinti)

......................................................................................................................................................

 

Darbo grupė:

(pareigos)

 

(parašas)

 

(vardas, pavardė)

 

_________________