Lietuvos Respublikos Vyriausybė
NUTARIMAS
DĖL Lietuvos respublikos vyriausybės 2006 m. balandžio 12 d. nutarimo nr. 359 „DĖL LIETUVOS PaSIRENGIMO PIRMININKAUTI EUROPOS SĄJUNGOJE 2006–2009 METŲ VEIKSMŲ PLANO PATVIRTINIMO“ pakeitimo
2008 m. rugpjūčio 27 d. Nr. 867
Vilnius
Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. balandžio 12 d. nutarimą Nr. 359 „Dėl Lietuvos pasirengimo pirmininkauti Europos Sąjungoje 2006–2009 metų veiksmų plano patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 42-1522) ir išdėstyti jį nauja redakcija:
„Lietuvos Respublikos Vyriausybė
nutarimas
Dėl LIETUVOS PaSIRENGIMO PIRMININKAUTI EUROPOS SĄJUNGOS TaryboJE 2013 Metais VEIKSMŲ PLANO PATVIRTINIMO
1. Patvirtinti Lietuvos pasirengimo pirmininkauti Europos Sąjungos Taryboje 2013 metais veiksmų planą (pridedama).
2. Nustatyti, kad ministerijos ir kitos valstybės institucijos, atsakingos už šiuo nutarimu patvirtinto plano priemonių vykdymą, kasmet iki sausio 31 d. informaciją apie plano priemonių vykdymą praėjusiais metais teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijai ir Užsienio reikalų ministerijai, kurios po to, kai informacija aptariama Ministro Pirmininko 2007 m. liepos 11 d. potvarkiu Nr. 247 sudarytoje darbo grupėje Lietuvos pasirengimo pirmininkauti Europos Sąjungos procesui nagrinėti ir koordinuoti, kasmet iki kovo 1 d. pateikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei apibendrintą plano įgyvendinimo ataskaitą, o prireikus – pasiūlymus dėl tolesnio Lietuvos pasirengimo pirmininkauti Europos Sąjungos Taryboje ir iki 2010 m. liepos 1 d. pateikia plano pakeitimo ir papildymo projektą.
Patvirtinta
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2006 m. balandžio 12 d. nutarimu Nr. 359
(Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2008 m. rugpjūčio 27 d. nutarimo Nr. 867 redakcija)
LIETUVOS PASIRENGIMO PIRMININKAUTI EUROPOS SĄJUNGOS TARYBOJE 2013 METAIS VEIKSMŲ PLANAS
Uždaviniai |
Priemonės pavadinimas |
Priemonės aprašymas |
Atsakinga institucija |
Terminas |
I. PERSONALO POREIKIO PLANAVIMAS |
||||
1. Atlikti Europos Sąjungos (toliau vadinama – ES) Tarybos darbo grupių ir komitetų, kitų ES darbo organų, taip pat tarptautinėse organi-zacijose veikiančių darbo grupių ir komi-tetų, kuriems vadovau-ja ar atstovauja valstybės, tuo metu pirmininkaujančios ES Tarybai (toliau vadinama – pirmininkaujanti valstybė), atstovas (toliau vadinama – pirmininkavimo darbo organai), analizę |
1.1. Parengti ES Tarybos darbo grupių ir komitetų (toliau vadinama – ES Tarybos darbo organai) aprašus ir jų apibendrinimus |
Remiantis rekomendacijomis dėl ES Tarybos darbo grupių ir komitetų aprašų rengimo, kurioms pritarta 2008 m. birželio 13 d. darbo grupės Lietuvos pasirengimo pirmininkauti ES procesui nagrinėti ir koordinuoti, sudarytos Lietuvos Respublikos Ministro Pirmininko 2007 m. liepos 11 d. potvarkiu Nr. 247 „Dėl darbo grupės sudarymo“ (toliau vadinama – Pirmininkavimo darbo grupė), posėdyje (protokolas Nr. 6), parengti išsamius kiekvienos ministerijos ar kitos valstybės institucijos kompetencijai priskirtų ES Tarybos darbo organų aprašus, šių aprašų pagrindu – apibendrinimus, kuriuose būtų pateikta informacija apie preliminarų Lietuvos atstovų, dalyvausiančių ES Tarybos darbo organų veikloje Lietuvai pirmininkaujant ES Taryboje (toliau vadinama – pirmininkavimas ES), skaičių, numatomą jų dislokacijos vietą (sostinė, Lietuvos nuolatinė atstovybė ES), personalo plėtros poreikį ir kita |
ministerijos, Vyriausybės įstaigos ir įstaigos prie ministerijų, kurios dalyvauja sprendimų ES institucijose nagrinėjamais klausimais priėmimo procese, kaip nurodyta Europos Sąjungos reikalų koordinavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. sausio 9 d. nutarimu Nr. 21 (Žin., 2004, Nr. 8-184; 2005, Nr. 57-1950) (toliau vadinama – ES reikalų koordinavimo taisyklės), 2 punkte (toliau vadinama – ministerijos ir kitos valstybės institucijos) |
2008 metų spalis |
|
1.2. Parengti kitų ES darbo organų, kuriems vadovauja ar atstovauja ES pirmininkaujančios valstybės atstovas (toliau vadinama – kiti ES darbo organai), aprašus |
Atsižvelgiant į 1.1 punkto įgyvendinimo patirtį, parengti kitų ES darbo organų aprašus |
ministerijos ir kitos valstybės institucijos |
2008 metų lapkritis |
|
1.3. Parengti ES Tarybos darbo organų ir kitų ES darbo organų aprašų sąvadą |
Ministerijų ir kitų valstybės institucijų pateiktos informacijos apie ES Tarybos darbo organų ir kitų ES darbo organų aprašus pagrindu parengti ES Tarybos darbo organų ir kitų ES darbo organų aprašų sąvadą, atlikti ir pateikti Pirmininkavimo darbo grupei analizę, prireikus papildyti aprašus, parengti galutinę ES Tarybos darbo organų ir kitų ES darbo organų aprašų sąvado versiją |
Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija, Užsienio reikalų ministerija, kitos ministerijos ir valstybės institucijos |
2008 metų gruodis |
|
1.4. Parengti tarptautinėse organizacijose veikiančių darbo grupių ir komitetų, kuriems vadovauja ar atstovauja ES pirmininkaujančios valstybės atstovas (toliau vadinama – tarptautinėse organizacijose veikiantys darbo organai), sąvadą |
Parengti tarptautinėse organizacijose veikiančių darbo organų sąvadą, kuriame būtų išvardyti visi tarptautinėse organizacijose veikiantys darbo organai, nurodytos ministerijos ir kitos valstybės institucijos, atsakingos už dalyvavimą šių darbo organų posėdžiuose, pateikta informacija apie preliminarų Lietuvos atstovų, dalyvausiančių šių darbo organų veikloje Lietuvai pirmininkaujant ES, skaičių, numatomą jų dislokacijos vietą (sostinė, Lietuvos diplomatinė atstovybė), personalo plėtros poreikį ir kita, atlikti sąvado analizę ir pateikti Pirmininkavimo darbo grupei |
Užsienio reikalų ministerija, Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija, kitos ministerijos ir valstybės institucijos |
2008 metų gruodis |
2. Kaupti ir analizuoti informaciją apie Lietuvos atstovų dalyvavimą ES Tarybos darbo organų, Europos Bendrijų Komisijos darbo grupių ir komitetų, taip pat kitų ES institucijų darbo organų (toliau vadinama – ES institucijų darbo organai) veikloje |
2.1. Parengti ir prireikus atnaujinti Lietuvos institucijų, pristatančių Lietuvos Respublikos poziciją ES institucijų darbo organuose, sąrašus |
Nustatant asmenų skaičių viename darbo organe, atsižvelgti į principą, kad kiekviename jų turėtų būti paskirti bent du asmenys (pagrindinis ir pakaitinis atstovai); siekiant tinkamai pasirengti pirmininkauti ES, turėtų būti laikomasi taisyklės „vienas asmuo – viename ES institucijų darbo organe“. Tik išimtiniais atvejais galima numatyti, kad viename darbo organe pagrindiniu atstovu paskirtas asmuo kitame darbo organe atliktų pakaitinio atstovo funkcijas |
Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija, Užsienio reikalų ministerija, kitos ministerijos ir valstybės institucijos |
kasmet gegužės mėnesį |
2.2. Remiantis Lietuvos institucijų, pristatančių Lietuvos Respublikos poziciją ES institucijų darbo organuose, sąrašais, parengti ir prireikus atnaujinti vardinius atstovų sąrašus |
Remiantis Lietuvos institucijų, pristatančių Lietuvos Respublikos poziciją ES institucijų darbo organuose, sąrašais ir atitinkamais įsakymais ar kitais teisės aktais dėl konkrečių atstovų į ES institucijų darbo organus skyrimo, parengti vardinius atstovų sąrašus, kurie būtų pateikti Lietuvos narystės ES informacinėje sistemoje (toliau vadinama – LINESIS). Skiriant atstovus, atsižvelgti į specialiųjų reikalavimų, taikomų asmenims, atliekantiems su atstovavimu ES susijusią veiklą, reglamentuotą ES reikalų koordinavimo taisyklių II–IV skyriuose (toliau vadinama – su atstovavimu ES susijusi veikla, funkcijos), sąrašą, taip pat principą, kad tada, kai Lietuva pirmininkaus ES, ES Tarybos darbo organų pirmininkais bus esami ar būsimi (pagrindiniai) atstovai, nes atstovavimo patirtis – būtina sėkmingo pirmininkavimo ES sąlyga |
Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija, Užsienio reikalų ministerija, kitos ministerijos ir valstybės institucijos |
kasmet liepos mėnesį |
|
|
2.3. Ne rečiau kaip kartą per metus apibendrinti informaciją, kaip vykdomos 2.1. ir 2.2 punktų nuostatos, taip pat informaciją apie ministerijų ir kitų valstybės institucijų atstovų dalyvavimą ES institucijų darbo organų veikloje, prireikus teikti pasiūlymus Lietuvos Respublikos Vyriausybei |
Išanalizuoti Lietuvos institucijų, pristatančių Lietuvos Respublikos poziciją ES institucijų darbo organuose, ir jų atstovų dalyvavimo ES institucijų veikloje tendencijas ir prireikus teikti pasiūlymus Lietuvos Respublikos Vyriausybei |
Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija, Užsienio reikalų ministerija |
Kasmet kovo mėnesį |
3. Atlikti preliminarią personalo plėtros rengiantis pirmininkauti ES poreikio analizę |
3.1. Nustatyti pagrindines pirmininkavimo ES funkcijas atliksiančių asmenų grupes, nurodyti preliminarų pirmininkavimui reikalingų asmenų skaičių, apibendrinti personalo plėtros poreikį |
Remiantis ES Tarybos darbo organų ir kitų ES darbo organų aprašų sąvadu ir tarptautinėse organizacijose veikiančių darbo organų sąvadu (toliau vadinama – pirmininkavimo darbo organų aprašų sąvadas), nustatyti, kokios darbuotojų grupės (darbo grupių pirmininkai, jų asistentai, koordinatoriai ir kiti) kokias funkcijas atliks, siekiant užtikrinti efektyvią pirmininkavimo darbo organų veiklą ir įgyvendinti kitus pirmininkavimo uždavinius, nurodyti efektyviam pirmininkavimui reikalingų asmenų skaičių ir personalo plėtros poreikį |
Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija, Užsienio reikalų ministerija, kitos ministerijos ir valstybės institucijos |
2009 metų sausis |
|
3.2. Parengti preliminarų pirmininkavimo darbo organų būsimų pirmininkų sąrašą |
Remiantis pagal 2.2 punktą parengtais vardiniais atstovų sąrašais, 1.3 ir 1.4 punktuose nurodytais sąvadais ir atsižvelgiant į Lietuvos nuolatinės atstovybės ES etatų perspektyvinę 2008–2013 metų struktūrą, kuriai pritarta Pirmininkavimo darbo grupės 2008 m. birželio 13 d. posėdyje (protokolas Nr. 6), parengti preliminarų pirmininkavimo darbo organų pirmininkų sąrašą, kuriame nurodyti pirmininkų dislokacijos vietą Lietuvai pirmininkaujant ES, pateikti jį Pirmininkavimo darbo grupei |
Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija, Užsienio reikalų ministerija, kitos ministerijos ir valstybės institucijos |
2008 metų gruodis–2009 metų sausis |
|
3.3. Parengti naujų pirmininkavimo funkcijoms atlikti reikalingų pareigybių sąrašus
|
Atsižvelgiant į informaciją, gautą įgyvendinant 1.3, 1.4, 3.1 ir 4.1 punktus, pagal kiekvienos ministerijos ar kitos valstybės institucijos kompetenciją parengti naujų pareigybių, kurias būtina įsteigti ne vėliau kaip 2012–2013 metais horizontalioms pirmininkavimo (koordinavimo) ir kitoms su pirmininkavimu susijusioms funkcijoms atlikti, analizę |
ministerijos ir kitos valstybės institucijos |
2009 metų birželis |
|
3.4. Apibendrinti ministerijų ir kitų valstybės institucijų pateiktą informaciją apie naujas pirmininkavimo funkcijoms atlikti reikalingas pareigybes ir pateikti pasiūlymus Lietuvos Respublikos Vyriausybei |
Išnagrinėjus ministerijų ir kitų valstybės institucijų pagal 3.3 punktą parengtą informaciją, parengti pasiūlymus dėl naujų pareigybių horizontalioms pirmininkavimo (koordinavimo) ir kitoms su pirmininkavimu susijusioms funkcijoms atlikti įsteigimo, juos apsvarstyti Pirmininkavimo darbo grupėje ir pateikti Lietuvos Respublikos Vyriausybei |
Vidaus reikalų ministerija, Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija, Užsienio reikalų ministerija |
2009 metų gruodis |
4. Atlikti personalo Lietuvos nuolatinėje atstovybėje ES ir kitose diplomatinėse atstovybėse plėtros poreikio analizę |
4.1. Atnaujinti preliminarius personalo plėtros ir valstybės tarnautojų rotacijos Lietuvos nuolatinėje atstovybėje ES 2008–2014 metų planus |
Atsižvelgiant į Lietuvos nuolatinės atstovybės ES etatų perspektyvinę 2008–2013 metų struktūrą, kuriai pritarta Pirmininkavimo darbo grupės 2008 m. birželio 13 d. posėdyje (protokolas Nr. 6), ir į informaciją, gautą vykdant 1.3 ir 3.2 punktus, atnaujinti preliminarius personalo plėtros ir valstybės tarnautojų rotacijos Lietuvos nuolatinėje atstovybėje ES 2008–2014 metų planus |
Užsienio reikalų ministerija, Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija, kitos ministerijos ir valstybės institucijos |
2009 metų gegužė |
|
4.2. Parengti su pirmininkavimu susijusių pareigybių Lietuvos diplomatinėse atstovybėse (išskyrus Lietuvos nuolatinę atstovybę ES) sąrašą |
Parengti sąrašą atsižvelgiant į informaciją, gautą vykdant 1.3 ir 1.4 punktus, ir personalo plėtros Lietuvos diplomatinėse atstovybėse (išskyrus Lietuvos nuolatinę atstovybę ES) poreikį |
Užsienio reikalų ministerija, Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija, kitos ministerijos ir valstybės institucijos |
2009 metų kovas |
II. Administracinių gebėjimų stiprinimas (sistemos tobulinimas) |
||||
5. Užtikrinti, kad su atstovavimu ES susijusi veikla būtų vertinama kaip tipinė tam tikroms pareigybėms priskirta funkcija, kuriai atlikti reikia specifinės tam tikros srities kompetencijos |
5.1. Parengti projektą teisės akto dėl specialiųjų reikalavimų, taikomų valstybės tarnautojams, atliekantiems su atstovavimu ES susijusią veiklą, kuriame apibrėžti pagrindinę tokių asmenų kompetenciją |
Siekiant nustatyti vienodus specialiuosius reikalavimus asmenims, atliekantiems su atstovavimu ES susijusias funkcijas, parengti specialiųjų reikalavimų (kompetencijų) sąrašą, pagal kurį galėtų būti detalizuojami su Lietuvos atstovavimu ES susijusių pareigybių aprašymai, skiriamas valstybės tarnautojas atstovauti Lietuvai tam tikro ES institucijų darbo organo veikloje per kasmetinį tarnybinės veiklos vertinimą, atnaujinamos ar rengiamos kvalifikacijos tobulinimo programos |
Valstybės tarnybos departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos, Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija, Užsienio reikalų ministerija |
2008 metų rugsėjis
|
|
5.2. Peržiūrėti ir prireikus patikslinti valstybės tarnautojų, paskirtų dalyvauti ES institucijų darbo organų veikloje, pareigybių aprašymus |
Peržiūrėti, ar į 2.2 punkte minimus atstovų sąrašus įtrauktų valstybės tarnautojų pareigybių aprašymuose dalyvavimas ES institucijų darbo organų veikloje nurodytas kaip atskira valstybės tarnautojo funkcija, ar nurodyti specialieji reikalavimai, minimi 5.1 punkte, prireikus patikslinti minėtų valstybės tarnautojų pareigybės lygius ir (arba) kategorijas |
ministerijos ir kitos valstybės institucijos |
2008 metų spalis |
6. Didinti valstybės tarnybos patrauklumą ir valstybės tarnautojų motyvaciją
|
6.1. Išnagrinėti pasiūlymus dėl motyvacijos priemonių valstybės tarnyboje rengimo, pateiktus Valstybės valdymo sistemos tobulinimo komisijai, ir prireikus pateikti minėtai komisijai papildomus pasiūlymus |
Pagal Valstybės valdymo sistemos tobulinimo komisijos 2008 m. sausio 14 d. sprendimą (protokolas Nr. 73-01(20) Vidaus reikalų ministerijai kartu su kitomis atsakingomis valstybės institucijomis nurodyta iki 2008 m. rugsėjo 1 d. parengti pasiūlymus dėl motyvacijos priemonių valstybės tarnyboje rengimo. Kadangi motyvacijos priemonės labai padėtų užtikrinti efektyvų su atstovavimu ir pasirengimu pirmininkauti ES susijusių funkcijų atlikimą, tikslinga minėtus pasiūlymus išnagrinėti Pirmininkavimo darbo grupėje ir prireikus pateikti papildomus pasiūlymus |
Pirmininkavimo darbo grupė, Vidaus reikalų ministerija, Valstybės tarnybos departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos |
2008 metų spalis |
|
6.2. Parengti ir pateikti Lietuvos Respublikos Vyriausybei projektą (-us) teisės akto (-ų) dėl motyvacijos priemonių valstybės tarnyboje |
Teisės akto projektas (-ai) dėl motyvacijos priemonių valstybės tarnyboje rengiamas (-i) atsižvelgiant į 6.1 punkte minimų pasiūlymų apsvarstymo Pirmininkavimo darbo grupėje ir Valstybės valdymo sistemos tobulinimo komisijoje rezultatus |
Vidaus reikalų ministerija, Valstybės tarnybos departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos |
2009 metų liepa |
7. Patobulinti LINESIS, atsižvelgiant į informacinių technologijų naujoves ir būsimą pirmininkavimą ES |
7.1. Parengti paraišką skirti ES struktūrinę paramą pagal Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos priedo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 789 (Žin., 2008, Nr. 95-3722) (toliau vadinama – Žmogiškųjų išteklių veiksmų programos priedas), priemonę VP1-4.2-VRM-05-V „Geresnis Europos Sąjungos politikų įgyvendinimas“, siekiant patobulinti LINESIS atsižvelgiant į informacinių technologijų naujoves ir būsimą pirmininkavimą ES |
Parengti paraišką skirti ES struktūrinę paramą LINESIS informacinei sistemai modernizuoti ir išplėsti, atsižvelgiant į informacinių technologijų naujoves ir kintančius institucijų poreikius; numatyti susieti LINESIS sistemos Lietuvos atstovų ES institucijų darbo organuose duomenų bazę su Valstybės tarnautojų registru |
Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija, Valstybės tarnybos departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos, Užsienio reikalų ministerija |
2009 metų kovas |
|
7.2. Organizuoti LINESIS sistemos modernizavimo ir plėtros darbus |
Atsižvelgiant į 7.1 punktą, organizuoti ES struktūrinės paramos lėšomis finansuojamo projekto, skirto LINESIS informacinei sistemai modernizuoti ir plėtoti, įgyvendinimą |
Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija |
2009–2012 metai |
III. Administracinių gebėjimų stiprinimas (kvalifikacijos tobulinimas) |
||||
8. Išanalizuoti asmenų, įtrauktų į 2.2 punkte minimus sąrašus, kvalifikacijos tobulinimo poreikį |
8.1. Įvertinti asmenų, įtrauktų į 2.2 punkte minimus atstovų sąrašus, kompetenciją, nustatyti kvalifikacijos tobulinimo poreikį, apibendrintą informaciją pateikti Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijai ir Užsienio reikalų ministerijai |
Peržiūrėjus ir prireikus patikslinus valstybės tarnautojų pareigybių aprašymus, kaip numatyta 5.2 punkte, per eilinį valstybės tarnautojų veiklos vertinimą nustatyti valstybės tarnautojų, įtrauktų į 2.2 punkte minimus atstovų sąrašus, atitiktį 5.1 punkte minimiems specialiesiems reikalavimams, numatyti kompetencijos ir kvalifikacijos tobulinimo poreikį, apibendrintą informaciją pateikti Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijai ir Užsienio reikalų ministerijai |
ministerijos ir kitos valstybės institucijos
|
2008 metų gruodis– 2009 metų vasaris
|
|
8.2. Parengti kvalifikacijos tobulinimo poreikio, siekiant užtikrinti efektyvų atstovavimo ir pirmininkavimo funkcijų atlikimą, analizę |
Remiantis pagal 8.1 punktą pateikta informacija apie ministerijų ir kitų valstybės institucijų tarnautojų kvalifikacijos tobulinimo poreikį, išanalizuoti kvalifikacijos tobulinimo poreikį, siekiant užtikrinti efektyvų atstovavimo ir pirmininkavimo funkcijų atlikimą, analizę pateikti Pirmininkavimo darbo grupei |
Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija, Užsienio reikalų ministerija |
2009 metų gegužė |
9. Sukurti valstybės tarnautojų užsienio kalbų mokėjimo lygio patikros sistemą ir pasirengti kryptingai juos mokyti |
9.1 Parengti pasiūlymus dėl centralizuoto
|
Valstybės tarnautojų užsienio kalbų mokėjimo lygio nusta-tymas pagrįstas savęs vertinimo sistema. Dėl šios priežas-ties ir dėl to, kad Valstybės tarnautojų registre duomenys apie užsienio kalbų mokėjimo lygį nesusieti su valstybės tarnautojų šios srities kompetencijos tobulinimu, neįmano-ma objektyviai patikrinti asmenų, atliekančių su atstovavi-mu ES susijusias funkcijas, užsienio kalbų mokėjimo lygio, atitinkamai parengti kryptingų mokymo programų ir orga-nizuoti mokymą. Taigi tikslinga parengti ir Pirmininkavi-mo darbo grupei pateikti pasiūlymus dėl centralizuotos užsienio (darbinių ES) kalbų patikros sistemos |
Vidaus reikalų ministerija, Valstybės tarnybos departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos, Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija, Užsienio reikalų ministerija |
2008 metų spalis |
|
9.2. Organizuoti asmenų, įtrauktų į 2.2 punkte minimus atstovų sąrašus ir 3.2 punkte minimą pirmininkų sąrašą, užsienio (darbinių ES) kalbų žinių patikrą |
Atsižvelgiant į 9.1 punkte minimų pasiūlymų svarstymo Pirmininkavimo darbo grupėje rezultatus, patikrinti asmenų, įtrauktų į 2.2 punkte minimus atstovų sąrašus ir 3.2 punkte minimą pirmininkų sąrašą, esamų ES kalbų mokėjimo lygį |
paskirtoji institucija (įstaiga) (-os)
|
2009 metai
|
|
9.3. Parengti individualius užsienio (darbinių ES) kalbų mokymosi planus |
Atsižvelgiant į atotrūkį tarp turimo ir pirmininkaujant reikėsiančio turėti kalbos mokėjimo lygio, kiekvienam asmeniui, atliksiančiam su pirmininkavimu susijusias funkcijas, parengti individualius anglų, prancūzų, prireikus kitų ES kalbų mokymo planus |
ministerijos ir kitos valstybės institucijos
|
2010 metai |
10. Parengti koncepci-ją, pagal kurią būtų or-ganizuojamas asmenų, atliksiančių su pirmi-ninkavimu susijusias funkcijas, mokymas |
10.1. Atlikti mokymo, susijusio su pasirengimu pirmininkauti ES, poreikio studiją ir jos pagrindu parengti Pirmininkavimo ES mokymo koncepciją |
Atsižvelgiant į informaciją, gautą įgyvendinus 3.1, 4.1, 8.1 ir 8.2 punktus, atlikti studiją, skirtą parengti mokymo, susi-jusio su pasirengimu pirmininkauti ES, programoms, kurio-je būtų nustatytos tikslinės grupės, mokymo laiko perspek-tyva, mokymo moduliai, organizavimo būdai, mokymo tei-kėjai, reikalavimai dėstytojams, finansavimo šaltiniai ir kita. |
Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija, Valstybės tarnybos departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos, Lietuvos viešojo |
2009 metų lapkritis |
|
|
Pagal studijos rezultatus parengti mokymo koncepciją, kurią po to, kai bus apsvarstyta Pirmininkavimo darbo grupėje, pateikti Lietuvos Respublikos Vyriausybei |
administravimo institutas |
Per 3 mėnesius nuo studijos parengimo |
11. Užtikrinti visų asmenų, atliekančių atstovavimo ar atliksiančių su pirmininkavimu susijusias funkcijas, kvalifikacijos tobulinimą tose srityse, kurios nepriklauso nuo asmens specializacijos konkrečioje srityje |
11.1. Parengti paraišką skirti ES struktūrinę paramą pagal Žmogiškųjų išteklių veiksmų programos priedo priemonę VP1-4.1-VRM-02-V „Kvalifikacijos tobulinimas ES reikalų ir tarnybinės etikos srityse“, siekiant vykdyti su atstovavimu susijusius centralizuotus mokymus |
Centralizuotai organizuoti bendrojo pobūdžio atstovavimo mokymą – suteikti žinių ir formuoti įgūdžius, nesvarbu, kokia konkreti valstybės tarnautojo veiklos specifika, siekiant dalyvauti ES sprendimų priėmimo ir priimtų sprendimų įgyvendinimo užtikrinimo procesuose; rengiant paraišką, atsižvelgti į tam tikrų asmenų (neturinčių atstovavimo patirties, turinčių atstovavimo patirties, dirbančių Lietuvos nuolatinėje atstovybėje ES, aukšto rango pareigūnų ir kitų) grupių mokymo poreikį |
Valstybės tarnybos departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos, Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija, Užsienio reikalų ministerija |
2009 metų sausis
|
|
11.2. Parengti paraišką skirti ES struktūrinę paramą pagal Žmogiškųjų išteklių veiksmų programos priedo priemonę VP1-4.1-VRM-02-V „Kvalifikacijos tobulinimas ES reikalų ir tarnybinės etikos srityse“, siekiant rengti su pasirengimu pirmininkauti susijusį centralizuotą mokymą |
Centralizuotai organizuoti bendrojo pobūdžio mokymą – suteikti žinių ir formuoti įgūdžius, nesvarbu, kokia konkreti valstybės tarnautojo veiklos specifika, siekiant pasirengti 2013 metais pirmininkauti ES (ES sprendimų priėmimo procedūros, ES Tarybos generalinio sekretoriato vaidmuo, vadovavimas darbo organų posėdžiams, tarptautinio ir tarpkultūrinio bendradarbiavimo principai, protokolas ir panašiai); paraišką rengti vadovaujantis 10 punkte minima Pirmininkavimo mokymo koncepcija |
Valstybės tarnybos departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos, Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija, Užsienio reikalų ministerija |
2010 metų kovas
|
|
11.3. Organizuoti su atstovavimu ir pirmininkavimu susijusį centralizuotą mokymą |
Pagal Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 45 straipsnio 2 dalį kvalifikacijos tobulinimo bendrąsias programas integracijos į ES srityje rengia ir pagal jas valstybės tarnautojus moko Lietuvos viešojo administravimo institutas. Siekiant pasinaudoti kitų valstybės įstaigų tarnautojų sukaupta kvalifikacijos tobulinimo integracijos į ES srityje patirtimi, numatoma jas įtraukti į centralizuotą su pirmininkavimu susijusį mokymą
|
Lietuvos viešojo administravimo institutas, Finansų ministerijos mokymo centras |
2008–2013 metai |
|
11.4. Organizuoti prancūzų kalbos mokymą atsižvel-giant į 2006 m. vasario 20 d. pasirašyto daugiašalio Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Belgijos pran-cūzų bendruomenės Vy-riausybės, Liuksemburgo Didžiosios Hercogystės Vyriausybės, Prancūzijos Respublikos Vyriausybės ir Tarptautinės frankofonijos organizacijos Memorandu-mo dėl Lietuvos Respub-likos valstybės tarnautojų prancūzų kalbos mokymo daugiametės programos (toliau vadinama – Frankofonijos programa) (Žin., 2006, Nr. 24-810) nuostatas |
Įvertinti nuo 2006 metų vykdyto mokymo pagal Frankofonijos programą organizavimo efektyvumą, prireikus patobulinti mokymo organizavimo tvarką ir organizuoti prancūzų kalbos mokymą asmenims, atliekantiems atstovavimo ar atliksiantiems su pirmininkavimu susijusias funkcijas |
Vidaus reikalų ministerija, Lietuvos viešojo administravimo institutas, Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija, Užsienio reikalų ministerija |
2008–2009 metai |
12. Užtikrinti visų asmenų, atliekančių atstovavimo ar atliksiančių su pirmininkavimu susijusias funkcijas, kvalifikacijos tobulinimą tose srityse, kurios tiesiogiai priklauso nuo asmens specializacijos tam tikroje srityje |
12.1. Parengti paraiškas skirti ES struktūrinę paramą pagal Žmogiškųjų išteklių veiksmų programos priedo priemonę VP1-4.1-VRM-03-V „Valstybės institucijų ir įstaigų dirbančiųjų kvalifikacijos tobulinimas“, siekiant užtikrinti ministerijų ir kitų valstybės institucijų ir įstaigų darbuotojų darbinių ES kalbų mokymą ir kvalifikacijos tobulinimą specifinėse srityse, siekiant efektyviai atlikti atstovavimo funkcijas ir rengiantis pirmininkauti ES |
Organizuoti decentralizuotą mokymą pagal institucijų rengiamus projektus: darbinių ES kalbų mokymą; specialųjį mokymą, siekiant dalyvauti ES sprendimų priėmimo ir priimtų sprendimų įgyvendinimo užtikrinimo procesuose, pasirengti 2013 metais pirmininkauti ES; gebėjimų, susijusių su valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų strateginių tikslų įgyvendinimu, tobulinimą; kompiuterinio raštingumo įgūdžių tobulinimą. Paraiškos rengiamos atsižvelgiant į parengtą pagal 10 punktą Pirmininkavimo mokymo koncepciją ir vadovaujantis informacija, gauta įgyvendinant 8.1 punktą |
ministerijos ir kitos valstybės institucijos |
2009–2010 metai |
|
12.2. Parengti paraiškas skirti ES struktūrinę paramą pagal Žmogiškųjų išteklių veiksmų programos priedo priemonę VP1-4.1-VRM-05-K „Tarpinstitucinis bendradarbiavimas, valstybės tarnautojų mobilumas“, siekiant keistis gerąja patirtimi su giminingomis kitų ES valstybių institucijomis |
Gerinti tarpinstitucinį bendradarbiavimą ir didinti veiklos efektyvumą, siekiant užtikrinti valstybės institucijų ir įstaigų strateginių tikslų ir geresnio viešojo administravimo paslaugų teikimą
|
ministerijos ir kitos valstybės institucijos
|
2009–2010 metai
|
|
12.3. Organizuoti darbinių ES kalbų mokymą ir specifinio pobūdžio valstybės tarnautojų kvalifikacijos tobulinimą, siekiant efektyviai atlikti atstovavimo funkcijas ir pasirengti pirmininkauti ES |
Kryptingai tobulinti visų asmenų, atliekančių atstovavimo ar atliksiančių su pirmininkavimu susijusias funkcijas, kvalifikaciją tose srityse, kurios tiesiogiai priklauso nuo asmens specializacijos tam tikroje srityje, atsižvelgiant į 8.1, 9.2 ir 9.3 punktuose nurodytų priemonių įgyvendinimo rezultatus |
ministerijos ir kitos valstybės institucijos |
2009–2013 metai
|
13. Organizuoti valstybės tarnautojų kvalifikacijos tobulinimą Lietuvos nuolatinėje atstovybėje ES |
13.1 Parengti pasiūlymus dėl kriterijų, pagal kuriuos būtų nustatomas valstybės institucijų kvalifikacijos tobulinimo Lietuvos nuolatinėje atstovybėje ES poreikis rengiantis pirmininkauti ES, taip pat pasiūlymus dėl preliminaraus valstybės tarnautojų kvalifikacijos tobulinimo Lietuvos nuolatinėje atstovybėje ES 2009–2013 metų plano, jame numatyti, kiek asmenų, iš kokių institucijų ir kada galėtų tobulinti kvalifikaciją Lietuvos nuolatinėje atstovybėje ES |
Kadangi kvalifikacijos tobulinimas Lietuvos nuolatinėje atstovybėje ES – viena efektyviausių kvalifikacijos tobulinimo priemonių, sudaryti sąlygas, kad kuo daugiau valstybės tarnautojų, atliekančių atstovavimo funkcijas, galėtų pasinaudoti šia galimybe; siekiant sėkmingai pasirengti pirmininkauti ES, parengti pasiūlymus dėl kriterijų, pagal kuriuos būtų nustatomas valstybės institucijų kvalifikacijos tobulinimo Lietuvos nuolatinėje atstovybėje ES poreikis rengiantis pirmininkauti ES, taip pat pasiūlymus dėl preliminaraus valstybės tarnautojų kvalifikacijos tobulinimo Lietuvos nuolatinėje atstovybėje ES 2009–2013 metų plano ir pateikti juos Pirmininkavimo darbo grupei. Kvalifikacija tobulinama Lietuvos nuolatinėje atstovybėje ES, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. gegužės 16 d. nutarimo Nr. 525 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. rugpjūčio 4 d. nutarimo Nr. 780 „Dėl Valstybės tarnautojų siuntimo tobulinti kvalifikaciją kitose valstybės ar savivaldybių institucijose ar įstaigose, tarptautinėse institucijose ar užsienio valstybių institucijose bei jų mokymosi išlaidų apmokėjimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“ nuostatas |
Užsienio reikalų ministerija, Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija, kitos ministerijos ir valstybės institucijos |
2008 m. spalio 1 d.
|
|
13.2. Parengti projektą Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo dėl kriterijų, pagal kuriuos būtų nustatomas valstybės institucijų kvalifikacijos tobulinimo Lietuvos nuolatinėje atstovybėje ES poreikis rengiantis pirmininkauti ES, taip pat dėl preliminaraus valstybės tarnautojų kvalifikacijos tobulinimo Lietuvos nuolatinėje atstovybėje ES 2009–2013 metų plano |
Apsvarsčius 13.1 punkte minimus pasiūlymus Pirmininkavimo darbo grupėje, pateikti Lietuvos Respublikos Vyriausybei atitinkamo teisės akto projektą |
Užsienio reikalų ministerija, Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija, kitos ministerijos ir valstybės institucijos |
2009 m. kovo 1 d. |
|
13.3. Organizuoti kvalifikacijos tobulinimą Lietuvos nuolatinėje atstovybėje ES |
Pagal preliminarų valstybės tarnautojų kvalifikacijos tobulinimo Lietuvos nuolatinėje atstovybėje ES 2009–2013 metų planą ir metinį kvalifikacijos tobulinimo Lietuvos nuolatinėje atstovybėje ES grafiką organizuoti valstybės tarnautojų kvalifikacijos tobulinimą Lietuvos nuolatinėje atstovybėje ES |
Užsienio reikalų ministerija, kitos ministerijos ir valstybės institucijos |
2008–2012 metai
|
|
13.4. Įvertinti Lietuvos nuolatinės atstovybės ES darbo aplinką, siekiant pasirengti efektyviai pirmininkauti ES |
Atlikti Lietuvos nuolatinės atstovybės ES darbo aplinkos tyrimą ir atsižvelgiant į 4.1 punktą pateikti Pirmininkavimo darbo grupei pasiūlymus dėl Lietuvos nuolatinės atstovybės ES darbo organizavimo rengiantis 2013 metais pirmininkauti ES |
Užsienio reikalų ministerija |
2010 metai |
IV. Pirmininkavimo logistikos planavimas |
||||
14. Nustatyti pirmininkaujančios valstybės organizuojamus susitikimus, renginius |
14.1. Parengti pirmininkaujančios valstybės organizuojamų renginių, susitikimų analizę
|
Remiantis pirmininkavusių ES valstybių patirtimi, pateikti Pirmininkavimo darbo grupei išsamius duomenis apie pirmininkaujančios valstybės organizuojamus renginius pagal tipus: Europos Vadovų Tarybos, kiti aukščiausiojo rango susitikimai; formalūs ir neformalūs ES Tarybos posėdžiai (Briuselis/ Liuksemburgas, sostinė); formalūs ir neformalūs ministerijų aukšto rango pareigūnų susitikimai (Briuselis/ Liuksemburgas, sostinė); formalūs ir neformalūs ekspertų lygio susitikimai (Briuselis/ Liuksemburgas, sostinė); kiti susitikimai |
Užsienio reikalų ministerija, kitos ministerijos ir valstybės institucijos |
2008 metų lapkritis |
|
14.2. Parengti į pirmininkavimo renginius kviečiamų delegacijų analizę |
Atsižvelgiant į skirtingus renginių tipus, kiekvienai renginių grupei parengti ir pateikti Pirmininkavimo darbo grupei apibendrintą informaciją apie šių renginių dalyvių skaičių ir jų rangą (pareigas): vidutinį, didžiausią ir mažiausią delegacijų skaičių (jeigu kviečiamos dalyvauti ne tik ES valstybės, jas išvardyti); vidutinį, didžiausią ir mažiausią kiekvienos delegacijos narių skaičių, kartu pateikti informaciją apie išlaidų kompensavimą visiems delegacijos nariams ar tam tikram jų skaičiui; vidutinį delegacijas lydinčių asmenų skaičių |
Užsienio reikalų ministerija, kitos ministerijos ir valstybės institucijos |
2009 metų kovas |
|
14.3. Parengti pasiūlymus dėl preliminaraus Lietuvai pirmininkaujant ES vyksiančių Lietuvoje susitikimų skaičiaus |
Vadovaujantis 14.1 ir 14.2 punktuose minima analize, parengti pasiūlymus, kiek ir kokio tipo (lygmens) susitikimų galėtų būti organizuojama Lietuvoje jai pirmininkaujant ES, ir pateikti juos Pirmininkavimo darbo grupei |
Užsienio reikalų ministerija, Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija, kitos ministerijos ir valstybės institucijos |
2009 metų birželis |
15. Priimti sprendimus dėl konferencijų centro ir kitų patalpų, susijusių su pirmininkavimo funkcijų atlikimu |
15.1. Išplėsti Lietuvos nuolatinės atstovybės ES biuro ir ambasadoriaus rezidencijos patalpas
|
Pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės Strateginio planavimo komiteto 2008 m. birželio 18 d. posėdyje priimtus sprendimus įsigyti 120 darbo vietų Lietuvos nuolatinės atstovybės Europos Sąjungoje biuro patalpas ir ambasadoriaus rezidencijos pastatą reprezentacinėms atstovybės funkcijoms atlikti |
Užsienio reikalų ministerija |
2009 metai
|
|
15.2. Pateikti Lietuvos Respublikos Vyriausybei (Strateginio planavimo komitetui) pasiūlymus dėl konkrečių konferencijų centrų pasirinkimo (aptarti ir alternatyvas) pirmininkavimo renginiams organizuoti |
Atsižvelgiant į pirmininkavusių ES valstybių patirtį ir pirmininkavimo renginiams keliamus reikalavimus, pateikti pasiūlymus dėl galimybės organizuoti skirtingo tipo pirmininkavimo renginius: aukšto rango, vidutinio rango, techninio lygio susitikimus, viename ar keliuose konferencijų centruose, nurodyti apsisprendimo dėl galimo vieno konferencijų centro privalumus ir problemas, pateikti preliminarius konferencijų centrų nuomos (investicijų) sąnaudų skaičiavimus |
Ūkio ministerija, Finansų ministerija |
2008 metų gruodis |
16. Sudaryti sąlygas delegacijoms sklandžiai atvykti į Lietuvą ir iš jos išvykti, taip pat delegacijoms vežti valstybės viduje |
16.1. Parengti atvykstančių ir išvykstančių asmenų srautų analizę ir reikiamus pasiūlymus
|
Remiantis pirmininkavusių valstybių patirtimi, parengti prognozes, kaip galėtų kisti per oro uostus (traukiniais, autobusais ar automobiliais) atvykstančių (išvykstančių) asmenų srautai (koks srautų dydis, intensyvumas), taip pat informaciją apie šių srautų efektyvų valdymą, reikiamus pasiūlymus ir pateikti juos Pirmininkavimo darbo grupei |
Užsienio reikalų ministerija, Susisiekimo ministerija |
2009 metų liepa |
16.2. Parengti transporto infrastruktūros gerinimo analizę ir reikiamus pasiūlymus
|
Remiantis pirmininkavusių valstybių patirtimi ir atsižvelgiant į 16.1 punkte minimos analizės išvadas, parengti ir pateikti Pirmininkavimo darbo grupei transporto infrastruktūros analizę ir reikiamus pasiūlymus: pasiūlymus dėl oro uosto prieigose esančios infrastruktūros tobulinimo; pasiūlymus dėl susisiekimo tarp oro uosto ir miesto centro viešuoju transportu gerinimo; preliminarių pirmininkavimo delegacijų vežimo maršrutų ir reikiamų investicijų į kelių dangos gerinimą, eismo reguliavimo sistemos tobulinimą ir panašiai analizę; preliminarius transporto infrastruktūros pritaikymo ir naudojimo išlaidų skaičiavimus |
Susisiekimo ministerija, Krašto apsaugos ministerija, Užsienio reikalų ministerija, Vilniaus miesto savivaldybė |
2009 metų spalis |
|
|
16.3. Parengti delegacijų vežiojimo per susitikimus analizę ir reikiamus pasiūlymus
|
Remiantis pirmininkavusių valstybių patirtimi, parengti ir pateikti Pirmininkavimo darbo grupei delegacijų vežiojimo per susitikimus analizę ir reikiamus pasiūlymus: informaciją apie preliminarų limuzinų, mikroautobusų, autobusų, lydinčiojo specialiojo transporto skaičių (ją struktūrizuoti pagal renginių tipą); informaciją apie preliminarų vairuotojų ir delegacijas lydinčių asmenų skaičių; pasiūlymus dėl transporto priemonių įsigijimo (nuomos, panaudos); pasiūlymus dėl asmenų paieškos (atrankos) organizavimo; pasiūlymus dėl sklandaus delegacijų vežiojimo, su delegacijų vežiojimu susijusių išlaidų skaičiavimus |
Susisiekimo ministerija, Krašto apsaugos ministerija, Vidaus reikalų ministerija, Užsienio reikalų ministerija, Vilniaus miesto savivaldybė |
2009 metų spalis |
17. Užtikrinti tinkamą susitikimų Lietuvoje techninį aptarnavimą |
17.1. Parengti vertimo užtikrinimo per oficialius susitikimus Lietuvoje analizę ir reikiamus pasiūlymus
|
Remiantis pirmininkavusių valstybių patirtimi, parengti vertimo žodžiu ir raštu užtikrinimo per pirmininkavimo renginius Lietuvoje analizę pagal skirtingus renginių tipus ir dalyvių rangą; pateikti Pirmininkavimo darbo grupei pasiūlymus (drauge su informacija) dėl: taikytino kalbinio režimo; preliminaraus vertėjų žodžiu ir raštu skaičiaus; vertėjų samdymo (pateikti ir informaciją apie vertimo išlaidas naudojantis Europos Bendrijų Komisijos vertėjų paslaugomis ir galimybes surasti reikiamą skaičių kvalifikuotų vertėjų Lietuvoje); vertimo žodžiu ir raštu išlaidų |
Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija, Užsienio reikalų ministerija |
2009 metų gruodis |
|
17.2. Parengti informacinių technologijų ir telekomunikacijų paslaugų poreikio pirmininkavimo renginiams organizuoti analizę ir reikiamus pasiūlymus |
Pateikti Pirmininkavimo darbo grupei pasiūlymus dėl naujų technologijų, produktų sukūrimo (pvz., Slovėnijos logistikos srautų valdymo sistema), tokių investicijų poreikio, jų kainos |
Susisiekimo ministerija, Informacinės visuomenės plėtros komitetas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės |
2009 metų gruodis
|
18. Sudaryti sąlygas užtikrinti deramą delegacijų saugumą |
18.1. Parengti delegacijų saugumo užtikrinimo (kai jos atvyksta (išvyksta), vežiojamos, per oficialius renginius ir laisvalaikiu) analizę ir reikiamus pasiūlymus
|
Pagal skirtingus renginių tipus parengti pirmininkaujant organizuojamų susitikimų saugumo reikalavimų analizę; parengti ir pateikti Pirmininkavimo darbo grupei pasiūlymus dėl saugumo užtikrinimo organizavimo modelio ir nurodyti: atsakingas institucijas; organizacinę struktūrą; preliminarų asmenų, atliksiančių saugumo užtikrinimo funkcijas, skaičių; pasiūlymus dėl specifinių priemonių taikymo tikslingumo (transporto srautų valdymas, tam tikrų teritorijų atitvėrimas, specialių technologijų įsigijimas ir panašiai); saugumo užtikrinimo išlaidas |
Vidaus reikalų ministerija, Krašto apsaugos ministerija, Užsienio reikalų ministerija |
2009 metų spalis |
19. Užtikrinti tinkamą delegacijų apgyvendinimą ir maitinimą per pirmininkavimo renginius Lietuvoje |
19.1. Parengti delegacijų apgyvendinimo analizę ir reikiamus pasiūlymus |
Remiantis pirmininkavusių valstybių patirtimi, parengti delegacijų apgyvendinimo pagal skirtingus renginių tipus ir dalyvių rangą analizę (liukso numeriai, standartiniai numeriai) ir nurodyti: bendrą nakvynių skaičių visą pirmininkavimo laikotarpį; vidutinį nakvynių skaičių vienam renginiui; viešbučių pasirinkimo kriterijus; viešbučių bendrą skaičių; vidutinius atstumus tarp viešbučių, viešbučių ir renginio vietos; delegacijų apgyvendinimo išlaidas. Parengti ir pateikti Pirmininkavimo darbo grupei Lietuvos viešbučių, galinčių priimti atitinkamo lygio ir tam tikrą kiekį delegacijų, preliminarią analizę, taip pat pasiūlymus dėl viešbučių atrankos organizavimo (centralizuotas ar decentralizuotas modelis), teisinių procedūrų (viešieji pirkimai, neformalios derybos), išankstinių susitarimų (rezervacijų) sudarymo analizę (prieš kiek laiko, avansinio apmokėjimo sąlygos, derybos dėl kambario kainos, susitarimai dėl reklamos ir panašiai) |
Užsienio reikalų ministerija, Ūkio ministerija, Turizmo departamentas prie Ūkio ministerijos |
2009 metų gruodis |
|
19.2. Parengti maitinimo paslaugų organizavimo analizę ir reikiamus pasiūlymus |
Parengti ir pateikti Pirmininkavimo darbo grupei pasiūlymus dėl maitinimo paslaugų organizavimo per pirmininkavimo renginius Lietuvoje pagal renginių tipus ir pateikti informaciją apie: preliminarų oficialių pietų, vakarienių, baigiamųjų vakarienių skaičių; valgiaraščio sudarymo principus; tiekėjų, maitinimo firmų atranką, procedūras; maitinimo organizavimo išlaidas |
Užsienio reikalų ministerija, Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija |
2009 metų gruodis |
V. Komunikacija ir viešieji ryšiai |
||||
20. Pasirengti pristatyti Lietuvos pirmininkavimą ES Lietuvoje, ES ir trečiosiose valstybėse, išlaikant sąsają su jau esamų komunikacijos tikslų įgyvendinimu |
20.1. Parengti Lietuvos pirmininkavimo ES analizę komunikacijos požiūriu
|
Parengti Lietuvos pirmininkavimo ES analizę komunikacijos požiūriu. Rengiant analizę: atsižvelgti į kitų pirmininkavusių ES valstybių komunikacijos srities patirtį; nustatyti valstybės pirmininkavimo ES ir Lietuvos įvaizdžio sąsajas; nurodyti atsakingas institucijas ir jų funkcijas; nurodyti tikslinę auditoriją, komunikacijos kanalus, būdus ir priemones, pagrindinius pranešimus; pateikti preliminarius pasiūlymus dėl Lietuvos pirmininkavimo ES komunikacijos metmenų |
Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija, Užsienio reikalų ministerija
|
2009 metų birželis |
|
20.2. Parengti Lietuvos pirmininkavimo ES komunikacijos metmenis
|
Atsižvelgiant į informaciją, gautą vykdant 20.1 punktą, parengti ir pateikti Pirmininkavimo darbo grupei Lietuvos pirmininkavimo ES komunikacijos metmenis, kuriuose nurodyti komunikacijos tikslus, kanalus, realizavimo būdus, finansavimo klausimus, konkrečias numatomas vykdyti priemones |
Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija, Užsienio reikalų ministerija
|
2010 metų birželis |
|
20.3. Inicijuoti pirmininkavimo ES logotipo ir stiliaus paketo sukūrimo darbus |
Inicijuoti šiuos darbus, nes pirmininkaujanti valstybė dažnai naudoja ne tik pirmininkavimo ES logotipą, bet kuria ir jo variacijas kiekvienai ES valstybei |
Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija, Užsienio reikalų ministerija |
2011 metų kovas |
VI. Patirties kaupimas (perėmimas) |
||||
21. Stiprinti ryšius su ES ir ES valstybių institucijų atstovais, kaupti patirtį |
21.1. Organizuoti ministerijų ir kitų valstybės institucijų atstovų (deleguotų su nacionalinių ekspertų statusu) siuntimą laikinai dirbti į ES institucijas ir ministerijų, kitų valstybės institucijų atstovų siuntimą stažuotis į ES institucijas |
Pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. vasario 6 d. nutarimą Nr. 120 „Dėl delegavimo prioritetų ir preliminarių lėšų paskirstymo proporcijų nustatymo“ institucijos, kurių atstovai dalyvauja ES Tarybos darbo organų veikloje, pasirengimo pirmininkauti laikotarpiu (2008–2013 metais), turi siekti: pagal kompetenciją deleguoti ne mažiau kaip po vieną atstovą į atitinkamas ES institucijas; deleguoti Lietuvos atstovus į ES pirmininkaujančių ar kitų ES valstybių narių institucijas, atliekančias su pirmininkavimu susijusią veiklą |
Užsienio reikalų ministerija, Vidaus reikalų ministerija, Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija, kitos ministerijos ir valstybės institucijos |
2008–2013 metai |
|
21.2. Tarpininkauti organizuojant ministerijų, kitų valstybės institucijų dvišalius vizitus ES institucijose ir ES valstybių institucijose, kviečiant ES institucijų ir ES valstybių institucijų atstovus į renginius, skirtus pirmininkavimo patirčiai perimti |
Siekiant perimti kitų ES valstybių pasirengimo pirmininkauti ir pirmininkavimo patirtį, tarpininkauti užmezgant ir stiprinant ryšius su ES ir ES valstybių institucijų atstovais, organizuojant Lietuvoje renginius įvairiais pasirengimo pirmininkauti klausimais. Prioritetiniais laikytini ryšiai su ES institucijomis, taip pat Airijos ir Graikijos, kurios kartu su Lietuva 2013–2014 metais pirmininkaus ES, institucijomis |
Užsienio reikalų ministerija |
2008–2013 metai |
VII. Finansiniai klausimai |
||||
22. Numatyti Lietuvos pirmininkavimo ES biudžetą |
22.1. Parengti pirmininkavimo biudžeto planavimo analizę ir reikiamus pasiūlymus |
Pateikti Pirmininkavimo darbo grupei pasiūlymus dėl pirmininkavimo biudžeto dydžio, sudarymo principų, jo numatymo Lietuvos Respublikos biudžete specifikos |
Finansų ministerija, Užsienio reikalų ministerija |
2009 metų kovas |
VIII. Pirmininkavimo programa |
||||
23. Pasirengti rengti Lietuvos pirmininkavimo ES programą |
23.1. Pateikti Lietuvos Respublikos Vyriausybei pasiūlymus dėl ES prioritetinių sričių, kurioms Lietuva pirmininkaudama turės skirti daugiau dėmesio |
Siekiant pasirengti rengti Lietuvos pirmininkavimo ES programą, kaupti ir analizuoti informaciją apie ES prioritetines sritis, kurioms Lietuva pirmininkaudama turės skirti daugiau dėmesio |
Užsienio reikalų ministerija, Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija, kitos ministerijos ir valstybės institucijos |
2009 metų spalis |