LIETUVOS DARBO BIRŽOS prie socialinės apsaugos ir darbo ministerijos DIREKTORIAUS

Į S A K Y M A S

 

DĖL pavyzdinio paramos darbo vietoms steigti priemonių įgyvendinimo patikrinimų atlikimo tvarkos aprašo patvirtinimo

 

2012 m. gruodžio 31 d. Nr. V-643

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975; 2010, Nr. 81-4228) 364 straipsnio 2 dalimi bei Lietuvos Respublikos užimtumo rėmimo įstatymu (Žin., 2006, Nr. 73-2762) ir siekdamas sumažinti priežiūros naštą ūkio subjektams, tačiau tuo pačiu užtikrinti efektyvią įmonių, įgyvendinusių Paramos darbo vietoms steigti priemones, priežiūrą:

1. T v i r t i n u Pavyzdinį paramos darbo vietoms steigti priemonių įgyvendinimo patikrinimų atlikimo tvarkos aprašą (toliau – Pavyzdinis patikrinimų atlikimo tvarkos aprašas) (pridedama).

2. Į p a r e i g o j u teritorinių darbo biržų direktorius:

2.1. iki 2013 m. sausio 18 d., vadovaujantis Pavyzdiniu patikrinimų atlikimo tvarkos aprašu, patvirtinti teritorinės darbo biržos Paramos darbo vietoms steigti priemonių įgyvendinimo patikrinimų atlikimo tvarkos aprašą ir juo vadovautis vykdant subsidijos gavėjų priežiūrą;

2.2. užtikrinti Paramos darbo vietoms steigti priemonių įgyvendinimo patikrinimų atlikimo tvarkos aprašo paskelbimą teritorinės darbo biržos interneto svetainėje per 3 darbo dienas nuo jo patvirtinimo dienos;

2.3. iki 2013 m. sausio 31 d. pateikti Lietuvos darbo biržos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Lietuvos darbo birža) Užimtumo rėmimo skyriui teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintas Paramos darbo vietoms steigti priemonių įgyvendinimo patikrinimų atlikimo tvarkos aprašo kopijas.

3. Pavedu:

3.1. Lietuvos darbo biržos Teisės skyriui organizuoti šio įsakymo paskelbimą leidinyje „Valstybės žinios“ ir Lietuvos darbo biržos interneto svetainėje;

3.2. šio įsakymo vykdymą kontroliuoti Lietuvos darbo biržos direktoriaus pavaduotojui Albertui Šlekiui.

 

Direktorius                                                                                         Vidas Šlekaitis

 


PATVIRTINTA

Lietuvos darbo biržos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2012 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. V-643

 

PAVYZDINIS PARAMOS DARBO VIETOMS STEIGTI PRIEMONIŲ ĮGYVENDINIMO PATIKRINIMŲ ATLIKIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Pavyzdinis paramos darbo vietoms steigti priemonių įgyvendinimo patikrinimų atlikimo tvarkos aprašas (toliau – šis aprašas) nustato subsidijos gavėjų, įgyvendinančių paramos darbo vietoms steigti priemones (toliau – priemonės), patikrinimo atlikimo pagrindus, tvarką ir trukmę, tikrinamų subsidijos gavėjų atrankos kriterijus.

2. Šiame apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos užimtumo rėmimo įstatyme (Žin., 2006, Nr. 73-2762; 2009, Nr. 86-3638) (toliau – Užimtumo rėmimo įstatymas), Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975) (toliau – Viešojo administravimo įstatymas), Aktyvios darbo rinkos politikos priemonių įgyvendinimo sąlygų ir tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2009 m. rugpjūčio 13 d. įsakymu Nr. A1-499 (Žin., 2009, Nr. 98-4133) (toliau – Aprašas), ir jų pagrindu priimtuose kituose teisės aktuose vartojamas sąvokas.

3. Subsidijos gavėjų patikrinimai atliekami vadovaujantis Užimtumo rėmimo įstatymu, Viešojo administravimo įstatymu, Aprašu, jų pagrindu priimtais teisės aktais, šiuo aprašu ir laikantis minimalios ir proporcingos priežiūros naštos, nediskriminavimo, planavimo, viešumo, metodinės pagalbos teikimo ir funkcijų atskyrimo principų.

4. Viešumo principas netaikomas, jeigu informacijos atskleidimas trukdo siekti paramos darbo vietoms steigti priemonių įgyvendinimo priežiūros tikslų arba gali būti pažeisti kituose teisės aktuose nustatyti konfidencialumo reikalavimai.

5. Metodinės pagalbos teikimo principas netaikomas paramos darbo vietoms steigti priemonių įgyvendinimo patikrinimų metu, jeigu jo taikymas trukdo siekti paramos darbo vietoms steigti priemonių įgyvendinimo priežiūros tikslų, susijusių su teisės aktų reikalavimų laikymosi priežiūra, laikytis specialiuosiuose priežiūrą reglamentuojančiuose įstatymuose ir jų įgyvendinamuosiuose teisės aktuose, Europos Sąjungos teisės aktuose ar Lietuvos Respublikos tarptautinėse sutartyse įtvirtintų atitinkamai priežiūrai keliamų reikalavimų.

6. Vadovaujantis šiuo aprašu atliekami subsidijos gavėjų planiniai ir neplaniniai patikrinimai. Kai šiame apraše vartojama sąvoka „patikrinimas“, nuostata yra bendroji, taikoma ir planiniams ir neplaniniams subsidijos gavėjų patikrinimams, o kai nuostata yra specialioji, tai atitinkamai yra vartojama sąvoka „planiniai“ arba „neplaniniai“.

7. Šiuo aprašu vadovaujasi:

7.1. teritorinių darbo biržų (toliau – TDB) direktorius, priimdamas sprendimus atlikti planinius ir neplaninius patikrinimus, ir jo įgalioti patikrinimus atlikti asmenys;

7.2. TDB valstybės tarnautojai atlikdami patikrinimus ir rengdami Subsidijos gavėjų neplaninio patikrinimo aktus (1 priedas) (toliau – patikrinimo aktas) bei pildydami Subsidijos gavėjų planinio patikrinimo kontrolinius klausimynus (2 priedas) (toliau – klausimynas);

7.3. subsidijos gavėjai, vykdydami TDB valstybės tarnautojų nurodymus patikrinimų metu, vertindami pateiktus patikrinimų aktus, užpildytus klausimynus bei valstybės tarnautojų veiksmus, vykdydami jų atžvilgiu priimtus sprendimus.

 

II. PLANUOJAMŲ TIKRINTI SUBSIDIJOS GAVĖJŲ SĄRAŠŲ SUDARYMO KRITERIJAI IR PLANINIŲ PATIKRINIMŲ PERIODIŠKUMAS

 

8. Subsidijos gavėjų planiniai patikrinimai atliekami siekiant teisės aktų, reglamentuojančių priemonių įgyvendinimą, pažeidimų prevencijos ir planinių patikrinimų metu nustatytų teisės aktų pažeidimų pašalinimo.

9. Kitais metais planuojamų tikrinti subsidijos gavėjų sąrašą, kuris įsigalioja einamųjų metų gegužės 1 d. arba lapkričio 1 d., kasmet iki einamųjų metų atitinkamai vasario 1 d. arba rugpjūčio 1 dienos, įsakymu tvirtina TDB direktorius. Įsakymas skelbiamas TDB interneto svetainėje.

10. Planuojamų tikrinti subsidijos gavėjų sąrašas gali būti tikslinamas motyvuotu TDB direktoriaus sprendimu pagal kaupiamą informaciją ir duomenis apie subsidijos gavėjus bei subsidijos gavėjų veiklos planinių patikrinimų kriterijus ir prioritetus, nustatytus Lietuvos darbo biržos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – LDB) direktoriaus tvirtinamame TDB metiniame veiklos plane.

11. Planine tvarka tikrinamų subsidijos gavėjų sąrašas sudaromas atsižvelgiant į:

11.1. TDB metinį veiklos planą;

11.2. neplaninių patikrinimų apimtis, kaip nurodyta šio aprašo 12 punkte.

12. Subsidijos gavėjų planinių patikrinimų periodiškumas nustatomas taip:

12.1. subsidijos gavėjai, kai per paskutinius 1 kalendorinius metus, buvusius prieš einamuosius kalendorinius metus, nebuvo pagrindo inicijuoti neplaninį patikrinimą, planine tvarka tikrinami ne rečiau kaip 1 kartą per metus;

12.2. subsidijos gavėjai, kai per paskutinius 1 kalendorinius metus, buvusius prieš einamuosius kalendorinius metus, buvo inicijuotas bent vienas neplaninis patikrinimas, planine tvarka tikrinami ne rečiau kaip 1 kartą per pusmetį.

 

III. NEPLANINIŲ PATIKRINIMŲ PAGRINDAI ir TIKRINAMŲ ĮMONIŲ ATRANKOS KRITERIJAI

 

13. Neplaninis patikrinimas atliekamas:

13.1. gavus kito kompetentingo viešojo administravimo subjekto rašytinį motyvuotą prašymą ar pavedimą atlikti subsidijos gavėjo veiklos patikrinimą ar kitos kompetentingos institucijos prašymą;

13.2. turint informacijos ar kilus pagrįstų įtarimų dėl subsidijos gavėjo veiklos, kuri gali prieštarauti teisės aktams ar neatitikti teisės aktų reikalavimų;

13.3. siekiant užtikrinti, kad buvo pašalinti TDB atlikto subsidijos gavėjo veiklos ankstesnio patikrinimo metu nustatyti pažeidimai ir įgyvendinti priimti sprendimai;

13.4. jeigu neplaninio patikrinimo atlikimo pagrindą nustato įstatymas ar Vyriausybės priimtas teisės aktas.

14. Neplaninis patikrinimas pagal gautą anoniminį skundą dėl konkretaus subsidijos gavėjo veiksmų ar neveikimo atliekamas tik tuo atveju, kai yra motyvuotas TDB direktoriaus sprendimas dėl konkretaus anoniminio skundo patikrinimo.

15. Subsidijos gavėjų neplaniniai patikrinimai atliekami visais atvejais, esant šio aprašo 13 punkte nurodytiems pagrindams.

 

IV. PASIRENGIMAS PATIKRINIMAMS IR JŲ ATLIKIMAS

 

16. Sprendimą atlikti patikrinimą priima TDB direktorius, įformindamas jį įsakymu, kuriame nurodo:

16.1. patikrinimo rūšį – planinis ar neplaninis;

16.2. patikrinimo atlikimo pagrindą. Neplaninių patikrinimų atlikimo atveju – šio aprašo 13 punkte nurodytą pagrindą;

16.3. patikrinimą atliksiančių valstybės tarnautojų pareigas, vardus ir pavardes;

16.4. patikrinimo datą;

16.5. patikrinimo atlikimo trukmę;

16.6. patikrinimo tikslą;

16.7. patikrinimo ataskaitos (patikrinimo akto arba klausimyno) pateikimo terminą.

17. TDB, prieš pradėdama subsidijos gavėjo planinį patikrinimą, likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų, privalo subsidijos gavėją raštu arba elektroniniu būdu informuoti apie numatomą vykdyti planinį patikrinimą.

18. Neplaniniai patikrinimai atliekami šia tvarka:

18.1. iš anksto apie TDB veiksmus subsidijos gavėjas gali būti neinformuojamas, jeigu toks pranešimas gali pakenkti veiksmingai atlikti neplaninį patikrinimą;

18.2. TDB direktoriui priėmus sprendimą atlikti neplaninį patikrinimą, priklausomai nuo nustatytų neplaninio patikrinimo atlikimo terminų, bet ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas, jeigu nėra šio aprašo 18.1 punkte nurodytos sąlygos, subsidijos gavėjas informuojamas faksu arba elektroniniu paštu apie būsimą patikrinimą. Neplaninis patikrinimas vykdomas nepaisant to, ar subsidijos gavėjo vadovas patvirtino šio pranešimo gavimą, ar ne.

19. Pranešime subsidijos gavėjo vadovui apie numatomą atlikti patikrinimą nurodoma:

19.1. patikrinimo data;

19.2. patikrinimo pagrindas;

19.3. patikrinimo terminas;

19.4. patikrinimo tikslas;

19.5. patikrinimą atliksiančių TDB valstybės tarnautojų pareigos, vardai ir pavardės;

19.6. preliminarus dokumentų, kuriuos subsidijos gavėjas turi pateikti patikrinimą atliksiantiems asmenims, sąrašas. Jeigu patikrinimo metu nustatoma, kad tikrinimui atlikti yra būtini ir kiti dokumentai, patikrinimą atliekantys asmenys turi teisę pareikalauti, kad subsidijos gavėjas pateiktų reikiamus dokumentus, tačiau tik tokius, kurių rengimas numatytas teisės aktuose ar šiam reikalavimui įvykdyti nereikėtų sukurti dokumentų ar informacijos rinkmenų, kas būtų susiję su neproporcingai didelėmis darbo ir laiko sąnaudomis.

20. Atvykę atlikti patikrinimą, valstybės tarnautojai privalo:

20.1. pateikti valstybės tarnautojų pažymėjimus bei prisistatyti subsidijos gavėjo vadovui;

20.2. nurodyti, kokius tikrinamo subsidijos gavėjo dokumentus ir objektus planuoja tikrinti;

20.3. pateikti teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintą sprendimo atlikti patikrinimą kopiją;

20.4. neplaninio patikrinimo atlikimo atveju, pristatyti neplaninio patikrinimo tikslą ir kada planuojama baigti neplaninį patikrinimą.

21. Patikrinimą atliekantys valstybės tarnautojai pasirašo subsidijos gavėjo, jeigu toks pildomas, laisvos formos Valstybinių kontrolės institucijų atliekamų patikrinimų registravimo žurnale ar kitame dokumente, kuriame žymimas patikrinimą atliekančio valstybės tarnautojo atvykimas ir išvykimas. Pasirašydami valstybės tarnautojai turi nurodyti savo pareigas, vardą ir pavardę bei patikrinimo atlikimo datą.

22. Tikrinamas subsidijos gavėjas turi teisę neteikti valstybės tarnautojams dokumentų, jeigu tuos pačius dokumentus jis yra pateikęs nors vienam kitam priežiūrą atliekančiam subjektui. Atsisakydamas teikti dokumentus, subsidijos gavėjas turi raštu nurodyti, kokiam priežiūrą atliekančiam subjektui šie dokumentai yra pateikti.

23. Subsidijos gavėjo patikrinimo trukmė priklauso nuo faktinių patikrinimo eigos aplinkybių, bet negali būti ilgesnė nei:

23.1. 3 darbo dienos, atliekant planinį patikrinimą;

23.2. 1 mėnuo, atliekant neplaninį patikrinimą.

24. Esant nenumatytoms aplinkybėms ir motyvuotam poreikiui pratęsti patikrinimo trukmę, TDB direktorius turi teisę pratęsti patikrinimo trukmę, įformindamas tai įsakymu. Pratęsus patikrinimo trukmę, tikrinamo subsidijos gavėjo vadovas informuojamas ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo sprendimo pratęsti patikrinimo trukmę priėmimo dienos.

25. Informacija apie atliekamą patikrinimą visuomenės informavimo priemonėms, kitiems su patikrinimu nesusijusiems asmenims neteikiama tol, kol patikrinimas nėra baigtas, išskyrus atvejus, kai patikrinimą atliekanti TDB gali teikti informaciją apie atliekamo patikrinimo faktą, kai tai daroma ne patikrinimą atliekančios TDB iniciatyva.

26. Subsidijos gavėjas įstatymų nustatyta tvarka gali skųsti neplaninį patikrinimą atliekančios TDB direktoriaus sprendimą atlikti neplaninį patikrinimą. Sprendimo atlikti neplaninį patikrinimą apskundimas nesustabdo neplaninio patikrinimo atlikimo.

27. Jei patikrinimą atliekantiems valstybės tarnautojams dėl objektyvių priežasčių nepavyksta atlikti patikrinimo per TDB direktoriaus sprendime nustatytą patikrinimo terminą, patikrinimą atliekantys valstybės tarnautojai privalo kreiptis į TDB direktorių, pateikdami jam argumentuotą prašymą pratęsti patikrinimo atlikimo terminą ir (ar) skirti papildomų valstybės tarnautojų patikrinimui atlikti. Patikrinimo trukmė pratęsiama ir subsidijos gavėjo vadovas informuojamas šio aprašo 24 punkte nustatyta tvarka.

28. Atlikdami patikrinimą, valstybės tarnautojai turi teisę:

28.1. gauti paaiškinimus žodžiu ar raštu iš tikrinamo subsidijos gavėjo vadovo ir jo darbuotojų;

28.2. laisvai įeiti į tikrinamo subsidijos gavėjo patalpas darbo metu, tikrinti dokumentus, apskaitos registrus bei kitus patikrinimui reikalingus informacijos šaltinius ir pagal tikrinimo medžiagą iš ekspertizės įstaigų ar ekspertų gauti išvadas;

28.3. išreikalauti ar pasidaryti tikrinamo subsidijos gavėjo apskaitos dokumentų, sutarčių, įsakymų bei kitų dokumentų ir turimos informacijos kopijas;

28.4. laikinai, ne ilgiau kaip vienam mėnesiui, paimti tikrinamo subsidijos gavėjo dokumentų originalus, kurie gali būti panaudojami kaip pažeidimo įrodymai, palikdami motyvuotą sprendimą dėl dokumentų paėmimo bei dokumentų paėmimo aktą. Tokiu atveju subsidijos gavėjui paliekamos paimamų dokumentų originalų kopijos.

29. Atlikdami patikrinimą, valstybės tarnautojai, atvykę pas subsidijos gavėją, naudojasi savo teisėmis tiek, kiek tai susiję su jiems pavestomis patikrinimo funkcijomis, saugo sužinotą tikrinamo subsidijos gavėjo komercinę (gamybinę) paslaptį sudarančią informaciją.

30. Subsidijos gavėjo planinis patikrinimas atliekamas užpildant klausimyną. Atliekant planinį patikrinimą, gali būti naudojamas ne visas klausimynas, jei TDB direktorius priima sprendimą atlikti siauresnės apimties patikrinimą.

31. Subsidijos gavėjo neplaninis patikrinimas atliekamas surašant patikrinimo aktą.

32. Valstybės tarnautojai tikrina subsidijos gavėjo veiklą tik tiek, kiek ji yra susijusi su priemonių įgyvendinimą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų ir nuostatų laikymusi.

 

V. PATIKRINIMŲ REZULTATŲ ĮFORMINIMAS

 

33. Atlikus neplaninį subsidijos gavėjo patikrinimą, valstybės tarnautojai per 2 darbo dienas nuo patikrinimo atlikimo dienos parengia patikrinimo aktą. Patikrinimo akte nurodoma:

33.1. kokie dokumentai buvo vertinami;

33.2. išsami informacija apie patikrinimo metu nustatytus pažeidimus (neatitikimus);

33.3. surašomi kiti patikrinimo metu nustatyti reikšmingi faktai;

33.4. patikrinimo išvados, įpareigojimai ir (ar) rekomendacijos subsidijos gavėjui;

33.5. patikrinimą atlikusių TDB valstybės tarnautojų pareigos, vardai ir pavardės, parašai.

34. Atlikus planinį patikrinimą, valstybės tarnautojai per 2 darbo dienas nuo planinio patikrinimo atlikimo baigia užpildyti klausimyną, kuriame nurodo:

34.1. teisės aktą (-us), konkretų jo straipsnį (-ius), punktą (-us), dalį (-is) bei jame įtvirtintus reikalavimus, kurių subsidijos gavėjas nesilaikė;

34.2. terminą, per kurį subsidijos gavėjas turi pašalinti nustatytą pažeidimą (-us);

34.3. priemones, kurių turi imtis subsidijos gavėjas, siekdamas pašalinti nustatytą pažeidimą (-us).

35. Subsidijos gavėjo vadovas ar jo įgaliotas asmuo supažindinamas su užpildytu klausimynu ar patikrinimo aktu pasirašytinai ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo šių dokumentų parengimo dienos.

 

VI. POVEIKIO PRIEMONIŲ TAIKYMAS

 

36. TDB direktorius, susipažinęs su jam pateiktu subsidijos gavėjo neplaninio patikrinimo aktu, prireikus, priima sprendimą, įpareigojantį subsidijos gavėją per sprendime nurodytą terminą ištaisyti nustatytus pažeidimus (neatitikimus) ir pateikti tai patvirtinančius dokumentus, kai nustatytus pažeidimus (neatitikimus) dar galima ištaisyti. TDB direktoriaus sprendime gali būti ir rekomendacinio pobūdžio nuostatų subsidijos gavėjui. Subsidijos gavėjui nepateikus pažeidimų (neatitikimų) pašalinimą įrodančių dokumentų per TDB sprendime nurodytą terminą, valstybės tarnautojas, atlikęs patikrinimą, tarnybiniu pranešimu informuoja apie tai TDB direktorių.

37. Apie klausimyne nurodytų pažeidimų (neatitikimų) pašalinimą subsidijos gavėjas privalo pranešti TDB per klausimyne nurodytą terminą, pateikdamas pažeidimų (neatitikimų) pašalinimą įrodančius dokumentus. Subsidijos gavėjui nepateikus pažeidimų (neatitikimų) pašalinimą įrodančių dokumentų per klausimyne nurodytą terminą, valstybės tarnautojas, atlikęs patikrinimą, tarnybiniu pranešimu informuoja apie tai TDB direktorių.

38. Pašalinus nustatytus pažeidimus (neatitikimus) TDB direktoriaus sprendime ar klausimyne nustatytais terminais, poveikio priemonės netaikomos. Ši išlyga netaikoma, jeigu poveikio priemonės yra būtinos ir neišvengiamos siekiant užkirsti kelią žalos visuomenei ar kitų asmenų interesams arba aplinkai atsiradimui.

39. Siekiant užtikrinti, kad buvo pašalinti TDB planinio patikrinimo metu nustatyti teisės aktų pažeidimai, TDB direktoriaus sprendimu, gali būti atliekamas neplaninis (grįžtamasis) subsidijos gavėjo patikrinimas šio aprašo 13.3 punkto pagrindu, jeigu kyla įtarimas, kad nebuvo pašalinti TDB planinio patikrinimo metu nustatyti teisės aktų pažeidimai ir įgyvendinti priimti sprendimai.

40. Patikrinimo metu nustačius Užimtumo rėmimo įstatymo ir kitų priemonių įgyvendinimą reglamentuojančių teisės aktų pažeidimus (neatitikimus), ir kai subsidijos gavėjas nevykdo TDB direktoriaus sprendime ar klausimyne nurodyto įpareigojimo ištaisyti nustatytus pažeidimus (neatitikimus) per nurodytą terminą, sprendžiamas klausimas dėl subsidijos lėšų grąžinimo.

41. Patikrinimo metu nustačius, kad subsidijos gavėjas veiklą vykdo nepažeisdamas priemonių įgyvendinimą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų ir tinkamai vykdo sutartinius įsipareigojimus, tačiau pastebėjus ir įvertinus galimą riziką teisės aktų pažeidimams (neatitikimams), TDB per 2 darbo dienas apie tai raštu informuoja subsidijos gavėją.

42. Jei TDB valstybės tarnautojai, atlikę patikrinimą, įtaria, kad subsidijos gavėjo pažeidimai turi nusikalstamos veikos požymių arba galimai susiję su kitų nei priemonių įgyvendinimą reglamentuojančių teisės aktų pažeidimais, apie tai per 2 darbo dienas informuoja Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybą prie Vidaus reikalų ministerijos ir (ar) kitas kompetentingas institucijas.

 

VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

43. TDB, panaudodama turimus išteklius, kaupia tikrintų subsidijos gavėjų duomenis, keičiasi šiais duomenimis su kitais viešojo administravimo subjektais.

44. TDB kas pusmetį, pasibaigus pusmečiui, iki kito mėnesio 15 dienos teikia LDB ataskaitas apie subsidijos gavėjų veiklos priežiūrą, nurodydama vykdytų patikrinimų skaičių, pobūdį, subsidijos gavėjams nustatytų reikalavimų nesilaikymo ar netinkamo vykdymo mastą, priežastis, taikytas poveikio priemones, dažniausiai pažeidžiamas teisės aktų nuostatas.

45. TDB, nelaukdama ataskaitinio laikotarpio pabaigos, teikia LDB informaciją, susijusią su ūkio subjektų priežiūra, kai kyla abejonių dėl teisės aktų reikalavimų pagrįstumo ar poreikis dėl jų nuostatų tobulinimo.

46. Visi su patikrinimu susiję dokumentai saugomi laikantis Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytų reikalavimų.

47. Subsidijos gavėjas dėl TDB valstybės tarnautojo veiksmų ir sprendimų turi teisę paduoti skundą Viešojo administravimo įstatymo trečiojo skirsnio „Administracinė procedūra“ nustatyta tvarka TDB direktoriui, Lietuvos Respublikos administracinių ginčų komisijų įstatymo (Žin., 1999, Nr. 13-310) nustatyta tvarka Administracinių ginčų komisijai, Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 13-308; 2000, Nr. 85-2566) nustatyta tvarka Administraciniam teismui. Dėl valstybės tarnautojų piktnaudžiavimo, biurokratizmo ar kitaip pažeidžiamų žmogaus teisių ir laisvių viešojo administravimo srityje subsidijos gavėjas turi teisę pateikti skundą Lietuvos Respublikos Seimo kontrolieriui Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo (Žin., 1998, Nr. 110-3024; 2004, Nr. 170-6238) nustatyta tvarka.

48. TDB valstybės tarnautojai, pažeidę šio aprašo nuostatas, atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

_________________

 


Pavyzdinio paramos darbo vietoms steigti priemonių įgyvendinimo patikrinimų atlikimo tvarkos aprašo

1 priedas

 

(Subsidijos gavėjo neplaninio patikrinimo akto formos pavyzdys)

 

SUBSIDIJOS GAVĖJO ___________________________NEPLANINIO PATIKRINIMO

(įmonės pavadinimas)

AKTAS

 

Neplaninį patikrinimą atlieka:

______________teritorinės darbo biržos, kodas ______________, adresas _________________, LT-_____ _______, tel. _____________, faks. _____________________, el. p. _____________ tarnautojas (-ai):

__________________________________________________________________

(pareigos, vardas, pavardė)

__________________________________________________________________

(pareigos, vardas, pavardė)

Neplaninio patikrinimo pagrindas

__________________________________________________________________

 

Neplaninio patikrinimo tikslas

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

 

Neplaninio patikrinimo terminas: pradžia________________; pabaiga______________

 

Bendra informacija apie tikrinamą subsidijos gavėją:

1.1. Subsidijos gavėjas _______________________________________________

(pavadinimas, buveinės adresas, kodas ir PVM mokėtojo kodas)

1.2. Kontaktai ______________________________________________________

(el. paštas; tel., faks. Nr.)

1.3. Įgyvendintos priemonės pavadinimas, įsteigtų darbo vietų skaičius

__________________________________________________________________

1.4. Patikrinimo vieta: ________________________________________________

1.5. Patikrinime dalyvavęs subsidijos gavėjo įgaliotas (-i) asmuo (-enys):

__________________________________________________________________

1.6. Ankstesnio subsidijos gavėjo patikrinimo data: 20__ m. _______________ ___ d.

 

Tikrinimo metu buvo nagrinėjami ir vertinami šie dokumentai:

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

 

Tikrinama darbo vieta (-os) ir už subsidijos lėšas subsidijos gavėjo įsigytų darbo priemonių panaudojimas šiose darbo vietose:

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

 

Neplaninio patikrinimo išvados:

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

 

Neplaninio patikrinimo rekomendacija:

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

 

 

(patikrinimą atlikusio valstybės tarnautojo pareigų pavadinimas)

 

(parašas)

 

(vardas ir pavardė)

 

(patikrinimą atlikusio valstybės tarnautojo pareigų pavadinimas)

 

(parašas)

 

(vardas ir pavardė)

 

 

Susipažinau

 

(subsidijos gavėjo vadovas ar jo įgaliotas asmuo)

 

(parašas)

 

(vardas ir pavardė)

 

_________________

 


Pavyzdinio paramos darbo vietoms steigti priemonių įgyvendinimo patikrinimų atlikimo tvarkos aprašo

2 priedas

 

(Subsidijos gavėjo planinio patikrinimo kontrolinio klausimyno formos pavyzdys)

 

SUBSIDIJOS GAVĖJO ___________________________PLANINIO PATIKRINIMO

(įmonės pavadinimas)

KONTROLINIS KLAUSIMYNAS

 

____________ Nr. ______________

(data)

___________________

(vieta)

 

Planinį patikrinimą atlieka:

______________teritorinės darbo biržos, kodas ______________, adresas _________________, LT-_____ _______, tel. _____________, faks. _____________________, el. p. _____________ tarnautojas (-ai):

__________________________________________________________________

(pareigos, vardas, pavardė)

__________________________________________________________________

(pareigos, vardas, pavardė)

Patikrinimo pagrindas - ______________________________________________

__________________________________________________________________

Patikrinimo tikslas - _________________________________________________

__________________________________________________________________

Patikrinimo terminas: pradžia__________________; pabaiga______________________

 

Bendra informacija apie tikrinamą subsidijos gavėją:

1.1. Subsidijos gavėjas

__________________________________________________________________

(pavadinimas, buveinės adresas, įmonės kodas ir PVM mokėtojo kodas)

__________________________________________________________________

1.2. Kontaktai ______________________________________________________

(el. paštas; tel., faks. Nr.)

1.3. Įgyvendintos priemonės pavadinimas, įsteigtų darbo vietų skaičius

__________________________________________________________________

1.4. Patikrinimo vieta: ________________________________________________

1.5. Patikrinime dalyvavęs subsidijos gavėjo įgaliotas (-i) asmuo (-enys):

__________________________________________________________________

1.6. Ankstesnio subsidijos gavėjo patikrinimo data: 20__ m. ________________ ___ d.

1.7. Ankstesnio patikrinimo metu nustatytų trūkumų šalinimas _________________

(nutartis ar sprendimas, jo data)

 

 

 

 

Eil. Nr.

Klausimai

Teisinis pagrindas**

Taip*

Ne*

Nevertinama*

Pastabos

1.

Ar subsidijos gavėjas teikia TDB kas ketvirtį (iki kito ketvirčio pirmojo mėnesio 5 dienos) ketvirtinę ataskaitą apie įsteigtoje (-se) (pritaikytoje (-se)) darbo vietoje (-se) dirbantį (-čius) asmenį (-is)?

Aprašo 106.2.2, 153.2.2, 187.2.2 p., DVS sutarties 1.4 p., VUI sutarties 1.5 p.

 

 

 

 

2.

Ar asmuo, įsteigęs darbo vietą sau pirmą kartą, TDB už kiekvieną ketvirtį (iki kito ketvirčio pirmojo mėnesio 5 dienos) teikia ataskaitas apie vykdomą veiklą?

Aprašo 187.2.2 p., SUR sutarties 1.10 p.

 

 

 

 

3.

Ar subsidijos gavėjas laikosi 3 darbo dienų pranešimo termino apie atsilaisvinusią darbo vietą?

Aprašo 114, 161, 195 p. DVS sutarties 1.3 p.

 

 

 

 

4.

Ar subsidijos gavėjas laikosi 30 darbo dienų termino nuo įsteigtoje (pritaikytoje) darbo vietoje dirbančio asmens atleidimo įdarbinti kitą TDB siunčiamą asmenį, atitinkantį kvalifikacinius reikalavimus?

Aprašo 114, 161, 195 p., DVS sutarties 1.3 p.

 

 

 

 

5.

Ar apdraustas ilgalaikis materialusis turtas, kuriam įsigyti, steigiant darbo vietą (-as) ar ją (jas) pritaikant, buvo naudota subsidija, maksimaliu turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų, nuo kurių draudžia subsidijos gavėjo pasirinkta draudimo bendrovė?

Aprašo 13.4 p.

 

 

 

 

6.

Ar subsidijos gavėjas laikosi reikalavimo pateikti TDB kiekvienais metais per 10 darbo dienų nuo ankstesnio ilgalaikio materialiojo turto draudimo galiojimo termino pabaigos draudimą įrodančius dokumentus?

 

DVS sutarties 1.21 p., SUR sutarties 1.15 p.

 

 

 

 

7.

Ar ilgalaikio materialiojo turto, kuriam įsigyti, steigiant darbo vietą (-as) ar ją (jas) pritaikant, buvo naudota subsidija, draudimą įrodantys dokumentai pateikti ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo draudimo sutarties sudarymo?

Aprašo 13.4 p.

 

 

 

 

8.

Ar subsidijos gavėjas laikosi reikalavimo per 30 darbo dienų nuo įsteigtoje (pritaikytoje) darbo vietoje dirbančio asmens išėjimo nėštumo ir gimdymo ar vaikui prižiūrėti, kol jam sueis treji metai, atostogų, dienos įdarbinti kitą TDB siunčiamą asmenį, atitinkantį kvalifikacinius reikalavimus?

Aprašo 114, 161, 195 p.

 

 

 

 

9.

Ar subsidijos gavėjas be TDB sutikimo nepakeitė įdarbinto asmens darbo vietos ar darbo funkcijų ne mažiau kaip trejus metus nuo darbo vietos įsteigimo dienos?

Aprašo 112.3, 159.2, 193.2 p., DVS sutarties 1.20 p.

 

 

 

 

10.

Ar su darbuotojais sudarytos neterminuotos darbo sutartys (išskyrus darbuotojus, kurie įdarbinti vietoj ilgiau kaip 120 kalendorinių dienų arba daugiau kaip šimtą keturiasdešimt dienų per paskutinius dvylika mėnesių sergančių darbuotojų arba asmenų, išėjusių nėštumo ir gimdymo ar vaikui prižiūrėti, kol jam sueis treji metai, atostogų)?

DVS sutarties 1.2 p., VUI sutarties 1.2 p.

 

 

 

 

11.

Ar įdarbintieji asmenys dirba visą darbo laiką, išskyrus atvejus, kai įdarbinami asmenys, kuriems darbo santykius reglamentuojantys teisės aktai nustato sutrumpintą arba ne visą darbo laiką?

Aprašo 97, 144, 178 p., VUI sutarties 1.2 p.

 

 

 

 

12.

Ar subsidijos gavėjas informuoja TDB raštu per 3 darbo dienas, kai darbuotojas išeina nėštumo ir gimdymo ar vaikui prižiūrėti, kol jam sueis treji metai, atostogų?

Aprašo 114, 195 p.

 

 

 

 

13.

Ar subsidijos gavėjas informuoja TDB raštu per 10 darbo dienų, kai darbuotojas serga daugiau kaip 120 dienų iš eilės arba daugiau kaip šimtą keturiasdešimt dienų per paskutinius dvylika mėnesių arba yra išėjęs nėštumo, gimdymo ar vaiko priežiūros iki 3 metų atostogų?

VUI sutarties 1.4 p.

 

 

 

 

14.

Ar subsidijos gavėjas nedelsdamas informuoja TDB apie įvykius, kurie gali turėti neigiamos įtakos darbo vietų steigimui?

DVS sutarties 1.10 p., SUR sutarties 1.6 p., VUI sutarties 1.14 p.

 

 

 

 

15.

Ar subsidijos gavėjas, patvirtinus metinę finansinę atskaitomybę, darbo vietos (-ų) steigimo (VUI projekto įgyvendinimo) apskaitos dokumentus ir apskaitos registrus saugo, laikydamasis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 204, Nr. 57-1982) nustatytos tvarkos?

DVS sutarties 1.13 p., SUR sutarties 1.9 p., VUI sutarties 1.17 p.

 

 

 

 

16.

Ar subsidijos gavėjas darbo vietų steigimo (VUI projekto įgyvendinimo) apskaitos dokumentus ir apskaitos registrus iki metinės finansinės atskaitomybės patvirtinimo įtraukė į apskaitą ir saugo atskirai nuo įmonės veiklos dokumentų, užtikrindamas jų išsaugojimą?

DVS sutarties 1.11 p., SUR sutarties 1.8 p., VUI sutarties 1.16 p.

 

 

 

 

17.

Ar įmonė sudaro sąlygas TDB patikrinti vietoje įsteigtose darbo vietose vykdomą veiklą trejus metus po jų įsteigimo?

DVS sutarties 1.15 p., SUR sutarties 1.11 p., VUI sutarties 1.13 p.

 

 

 

 

18.

Ar subsidijos gavėjas turi nuosavybės teise ar kitais pagrindais valdomą nekilnojamąjį turtą, būtiną darbo vietoms įsteigti?

Aprašo 85.2, 117.2, 164.2 p.

 

 

 

 

19.

Ar ilgalaikis materialusis turtas, kurį subsidijos gavėjas įsigijo steigdamas (pritaikydamas) darbo vietą (-as), yra pas subsidijos gavėją (neparduotas, neįkeistas, neišnuomotas, nedovanotas ar kitaip neperleistas kitiems juridiniams ar fiziniams asmenims, ar kitaip nesuvaržytos teisės į ilgalaikį materialųjį turtą, taip pat neišvežtas už Lietuvos Respublikos teritorijos ribų be TDB leidimo) ne trumpiau kaip 3 metus nuo šio turto įsigijimo?

Aprašo 112.1, 112.2, 159.1, 159.3, 193.1, 193.3 p., DVS sutarties 1. 19 p., SUR sutarties 1.14 p., VUI sutarties 1.21 p.

 

 

 

 

20.

Ar įsteigta (pritaikyta) darbo vieta (-os) nepanaikinta (-os) trejus metus nuo įsteigimo dienos?

DVS sutarties 1.4 p.,  VUI sutarties 1.5 p., SUR sutarties 1.10 p.

 

 

 

 

 

Žymėjimai lentelėje:

* skiltyje „taip??žymima, jeigu atsakymas į klausimą teigiamas;

* skiltyje „ne? žymima, jeigu atsakymas neigiamas;

* skiltyje „nevertinama0 žymima, jeigu klausimas neaktualus arba netikrinta.

** tikslus teisinis pagrindas nurodomas pagal tikrinamą priemonę.

 

PATIKRINIMO IŠVADOS:

 

£[] Subsidijos gavėjas veiklą vykdo nepažeisdamas Užimtumo rėmimo įstatymo ir jį įgyvendinančių teisės aktų reikalavimų.

 

£[] Subsidijos gavėjas veiklą vykdo pažeisdamas Užimtumo rėmimo įstatymą ir jį įgyvendinančių teisės aktų reikalavimus.

 

1. Nurodomas teisės aktas, konkretus jo straipsnis, punktas, dalis bei jame įtvirtintas reikalavimas, kurio subsidijos gavėjas nesilaikė:

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

 

2. Nurodomas terminas, per kurį subsidijos gavėjas turi pašalinti nustatytą pažeidimą:

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

 

3. Nurodomos priemonės, kurių turi imtis subsidijos gavėjas, siekdama pašalinti nustatytą pažeidimą:

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

 

(patikrinimą atlikusio valstybės tarnautojo pareigų pavadinimas)

 

(parašas)

 

(vardas ir pavardė)

 

(patikrinimą atlikusio valstybės tarnautojo pareigų pavadinimas)

 

(parašas)

 

(vardas ir pavardė)

 

(patikrinimą atlikusio valstybės tarnautojo pareigų pavadinimas)

 

(parašas)

 

(vardas ir pavardė)

 

(patikrinimą atlikusio valstybės tarnautojo pareigų pavadinimas)

 

(parašas)

 

(vardas ir pavardė)

 

***

Trumpiniai klausimyne:

1. Užimtumo rėmimo įstatymas – Lietuvos Respublikos užimtumo rėmimo įstatymas (Žin., 2006, Nr. 73-2762; 2009, Nr. 86-3638);

2. Aprašas – Aktyvios darbo rinkos politikos priemonių įgyvendinimo sąlygų ir tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2009 m. rugpjūčio 13 d. įsakymu Nr. A1-499 (Žin., 2009, Nr. 98-4133;)

3. DVS sutartis – Darbo vietų steigimo sutartis;

4. SUR sutartis – Savarankiško užimtumo rėmimo sutartis;

5. VUI sutartis – Vietinių užimtumo iniciatyvų projekto įgyvendinimo sutartis;

6. TDB – teritorinė darbo birža.

 

_________________