LIETUVOS RESPUBLIKOS
SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO
2009 M. LAPKRIČIO 17 D. ĮSAKYMO NR. V-942 „DĖL KORUPCIJOS PREVENCIJOS SVEIKATOS SISTEMOJE PROGRAMOS PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2011 m. spalio 21 d. Nr. V-924
Vilnius
Pakeičiu Korupcijos prevencijos sveikatos sistemoje programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2009 m. lapkričio 17 d. įsakymu Nr. V-942 „Dėl Korupcijos prevencijos sveikatos sistemoje programos patvirtinimo“ (Žin., 2009, Nr. 139-6143, Nr. 152-6841):
1. Pripažįstu netekusiu galios 57 punktą (ankstesnius 58–76 punktus atitinkamai laikau 57–75 punktais).
2. Korupcijos prevencijos sveikatos sistemoje programos priedą išdėstau nauja redakcija (pridedama).
Korupcijos prevencijos sveikatos
sistemoje programos priedas
(Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro
2011 m. spalio 21 d. įsakymo
Nr. V-924 redakcija)
KORUPCIJOS PREVENCIJOS SVEIKATOS SISTEMOJE PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO 2011–2014 METAIS
PRIEMONIŲ PLANAS
Eil. Nr. |
Priemonė |
Vykdytojai |
Įvykdymo terminas |
Vertinimo kriterijai |
||||
TIKSLAS – DIDINTI SKAIDRUMĄ, mažinti ir Šalinti korupcijos prielaidas SVEIKATOS PRIEŽIŪROS SRITYJE |
|
|
|
|
||||
TIKSLO REZULTATO KRITERIJAI: 1) asmenų, neoficialiai mokėjusių asmens sveikatos priežiūros įstaigose už gautas sveikatos priežiūros paslaugas, sumažėjimas nuo 16 iki 8 proc.; 2) asmenų, neoficialiai mokėjusių asmens sveikatos priežiūros įstaigose ir manančių, kad neoficialus mokėjimas pagerino paslaugų kokybę, sumažėjimas 15 proc.; 3) papildomojo (savanoriškojo) sveikatos draudimo plėtra. |
|
|
|
|
||||
1 uždavinys Parengti (PATIKSLINTI) Korupcijos prevencijos Programas, paskirti atsakingus asmenis |
|
|
|
|
||||
1. |
1.1. Paskirti asmenį (-is), atsakingą (-us) už korupcijos prevencijos ir kontrolės vykdymą. |
Sveikatos sistemos įstaigos* |
2011 m. spalis |
Sveikatos sistemos įstaigoje paskirtas (-i) asmuo (-enys), atsakingas (-i) už korupcijos prevencijos ir kontrolės vykdymą. |
||||
2. |
1.2. Parengti (patikslinti) ir patvirtinti įstaigos Korupcijos prevencijos programą ir jos įgyvendinimo 2011–2014 m. priemonių planą. |
Sveikatos sistemos įstaigos* |
2011 m. spalis |
Sveikatos sistemos įstaigoje parengta (patikslinta) programa ir jos įgyvendinimo 2011–2014 m. priemonių planas. |
||||
3. |
1.3. Sveikatos apsaugos ministerijos Korupcijos prevencijos skyriui pateikti patvirtintos (patikslintos) įstaigos Korupcijos prevencijos programos ir jos įgyvendinimo 2011–2014 m. priemonių plano kopijas bei informaciją apie asmenį (-is), paskirtą (-us) vykdyti įstaigoje korupcijos prevenciją ir kontrolę. |
Sveikatos apsaugos ministerijai pavaldžios biudžetinės, viešosios asmens sveikatos priežiūros bei visuomenės sveikatos priežiūros įstaigos |
2011 m. spalis–lapkritis |
Įstaigų, pateikusių programas ir informaciją apie asmenis, atsakingus už korupcijos prevenciją ir kontrolės vykdymą, skaičius. |
||||
4. |
1.4. Atlikti Korupcijos prevencijos skyriui pateiktų korupcijos prevencijos programų ir jų įgyvendinimo 2011–2014 m. priemonių planų analizę ir sudaryti asmenų, paskirtų vykdyti korupcijos prevenciją ir kontrolę įstaigose, registrą. |
Sveikatos apsaugos ministerijos Korupcijos prevencijos skyrius |
2011 m. lapkritis–2011 m. sausis |
Sudarytas asmenų, atsakingų už korupcijos prevencijos ir kontrolės vykdymą, registras. Atlikta pateiktų Korupcijos prevencijos programų ir jų įgyvendinimo 2011–2014 m. priemonių planų analizė. |
||||
5. |
1.5. Įstaigos interneto svetainėje skelbti įstaigos Korupcijos prevencijos programą ir jos įgyvendinimo 2011–2014 m. priemonių planą bei asmens (-ų), atsakingo (-ų) už korupcijos prevenciją ir kontrolę, duomenis ir kontaktus. |
Sveikatos sistemos įstaigos* |
2011 m. spalis–lapkritis |
Įstaigų, interneto svetainėje paskelbusių nurodytą informaciją, skaičius. |
||||
2 uždavinys Įvertinti SVEIKATOS SISTEMOS ĮSTAIGOS veiklos sritis, siekiant Nustatyti Korupcijos pasireiškimo tikimybę (Nustatyti Korupcijos riziką) |
|
|
|
|
||||
6. |
2.1. Išskirti sveikatos apsaugos ministerijos veiklos sritis, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, nustatyti korupcijos pasireiškimo tikimybę jose. |
Sveikatos apsaugos ministerijos Korupcijos prevencijos skyrius |
Kiekvienų metų III ketv. |
Nustatytos Sveikatos apsaugos ministerijos veiklos sritys, kuriose yra didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė. Atliktas korupcijos pasireiškimo tikimybės vertinimas. |
||||
7. |
2.2. Išskirti sveikatos sistemos įstaigos veiklos sritis, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, nustatyti korupcijos pasireiškimo tikimybę jose. |
Sveikatos sistemos įstaigų vadovai ir asmenys, atsakingi už korupcijos prevencijos ir kontrolės vykdymą |
Kiekvienų metų III ketv. |
Nustatytos sveikatos sistemos įstaigos veiklos sritys, kuriose yra didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė. Atliktas veiklos srities įvertinimas dėl korupcijos pasireiškimo tikimybės. |
||||
8. |
2.3. Sveikatos apsaugos ministerijos Korupcijos prevencijos skyriui pateikti atlikto veiklos srities įvertinimo dėl korupcijos pasireiškimo tikimybės medžiagą. |
Sveikatos apsaugos ministerijai pavaldžios biudžetinės, viešosios asmens sveikatos priežiūros bei visuomenės sveikatos priežiūros įstaigos |
Kiekvienų metų III ketv. |
Įstaigų, pateikusių veiklos srities įvertinimo dėl korupcijos pasireiškimo tikimybės medžiagą, skaičius. |
||||
9. |
2.4. Analizuoti Sveikatos apsaugos ministerijoje ir jai pavaldžiose biudžetinėse, viešosiose asmens sveikatos priežiūros bei visuomenės sveikatos priežiūros įstaigose atlikto veiklos sričių įvertinimo dėl korupcijos pasireiškimo tikimybės medžiagą. Surašyti ir pateikti pasirašyti sveikatos apsaugos ministrui motyvuotą išvadą dėl korupcijos pasireiškimo tikimybės Sveikatos apsaugos ministerijoje ir jai pavaldžiose biudžetinėse, viešosiose asmens sveikatos priežiūros bei visuomenės sveikatos priežiūros įstaigose. |
Sveikatos apsaugos ministerijos Korupcijos prevencijos skyrius |
Kiekvienų metų III ketv. |
Atlikta korupcijos pasireiškimo tikimybės įvertinimo medžiagos analizė ir surašyta motyvuota išvada. |
||||
10. |
2.5. Pateikti Specialiųjų tyrimų tarnybai sveikatos apsaugos ministro pasirašytą motyvuotą išvadą dėl korupcijos pasireiškimo tikimybės Sveikatos apsaugos ministerijoje ir jai pavaldžiose biudžetinėse, viešosiose asmens sveikatos priežiūros bei visuomenės sveikatos priežiūros įstaigose. |
Sveikatos apsaugos ministerija |
Kiekvienų metų III ketv. |
Motyvuota išvada pateikta STT*. |
||||
11. |
2.6. Pateikti įstaigos steigėjams sveikatos priežiūros įstaigos vadovo pasirašytą atlikto korupcijos pasireiškimo įstaigoje tikimybės įvertinimo medžiagą. |
Savivaldybių sveikatos priežiūros įstaigos |
Kiekvienų metų III ketv. |
Savivaldybių sveikatos priežiūros įstaigų, pateikusių steigėjui atlikto korupcijos pasireiškimo įstaigoje tikimybės įvertinimo medžiagą, skaičius. |
||||
12. |
2.7. Sveikatos sistemos įstaigoje, atlikus korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymą, parengti ir patvirtinti nustatytų neatitikimų šalinimo priemonių planą, nurodant asmenis, atsakingus už priemonių vykdymą. |
Sveikatos apsaugos ministerija, jai pavaldžios biudžetinės, viešosios asmens sveikatos priežiūros, visuomenės sveikatos priežiūros įstaigos, kitos sveikatos sistemos įstaigos |
Parengus korupcijos pasireiškimo įstaigoje tikimybės įvertinimo medžiagą |
Parengtas ir patvirtintas neatitikimų šalinimo priemonių planas. |
||||
3 uždavinys šalinti korupcijos prielaidas rengiant Teisės aktų projektus |
|
|
|
|
||||
13. |
3.1. Atlikti teisės aktų projektų, jei jais numatoma reguliuoti visuomeninius santykius, nurodytus Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnio 1 dalyje, vertinimą antikorupciniu požiūriu. |
Sveikatos apsaugos ministerijos Korupcijos prevencijos skyrius |
Teisės akto rengėjui pateikus teisės akto projektą |
Teisės aktų projektų, pateiktų antikorupciniam vertinimui, skaičius. Surašytų teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo aktų skaičius. |
||||
14. |
3.2. Įstaigose, kurios „Valstybės žiniose“ ar kitais būdais viešai skelbia savo teisės aktus, reguliuojančius visuomeninius santykius, nurodytus Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnyje, atlikti tokių teisės aktų projektų vertinimą antikorupciniu požiūriu. |
Sveikatos sistemai priklausančios biudžetinės, viešosios asmens sveikatos priežiūros, visuomenės sveikatos priežiūros įstaigos |
Teisės akto rengėjui pateikus teisės akto projektą |
Teisės aktų projektų, pateiktų antikorupciniam vertinimui, skaičius. Parengtų teisės aktų projektų antikorupcinių vertinimų aktų skaičius. |
||||
4 uždavinys MAŽINTI KORUPCIJOS PASIREiŠKIMO GALIMYBĘ UŽTIkRINanT, kad SVEIKATOS APSAUGOS SISTEMOs įstaigose dirbtų nepriekaištingos reputacijos ASMENYS |
|
|
|
|
||||
15. |
4.1. Nustatyta tvarka teikti raštišką prašymą Specialiųjų tyrimų tarnybai dėl informacijos apie asmenį, siekiantį eiti arba einantį pareigas, numatytas Korupcijos prevencijos įstatymo 9 straipsnio 6 dalyje, pateikimo. |
Sveikatos sistemos įstaigos* |
Privaloma tvarka, numatant priimti asmenį į nurodytas pareigas; Įstaigos vadovo sprendimu dėl asmens, einančio nurodytas pareigas |
Pateiktų prašymų STT* dėl informacijos pateikimo apie asmenis, siekusių eiti pareigas, kai kreiptis į STT* yra privaloma, skaičius. Pateiktų prašymų STT* dėl informacijos pateikimo apie asmenis, einančius nurodytas pareigas, skaičius. |
||||
5 uždavinys informuoti apie ASmenis, Pripažintus Padarius Korupcinio Pobūdžio Nusikalstamas Veikas, patRauktus administracinėn ar drausminėn atsakomybėn už sunkius tarnybinius nusižengimus, susijusius su Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo reikalavimų pažeidimu |
|
|
|
|
||||
16. |
5.1. Informuoti Valstybės tarnautojų registrą apie asmenis, dirbančius sveikatos sistemos įstaigose ir pripažintus padarius korupcinio pobūdžio nusikalstamas veikas; patrauktus administracinėn ar drausminėn atsakomybėn už sunkius tarnybinius nusižengimus, susijusius su Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo reikalavimų pažeidimu, padarytus siekiant gauti neteisėtų pajamų ar privilegijų sau ar kitiems asmenims. |
Sveikatos apsaugos ministerijos Korupcijos prevencijos skyrius ir Personalo skyrius. Kitų sveikatos sistemos įstaigų asmenys, atsakingi už korupcijos prevencijos ir kontrolės vykdymą ir personalo skyriai. |
Per 14 dienų nuo galutinio teismo nuosprendžio priėmimo; patraukus administracinėn ar drausminėn atsakomybėn už sunkius tarnybinius nusižengimus |
Valstybės tarnautojų registrui pateiktų pranešimų skaičius. Asmenų, pripažintų padarius korupcinio pobūdžio nusikalstamas veikas, sunkius tarnybinius nusižengimus, susijusius su Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo reikalavimų pažeidimu, skaičius. |
||||
17. |
5.2. Pateikti informaciją Sveikatos apsaugos ministerijos Korupcijos prevencijos skyriui apie pateiktus pranešimus Valstybės tarnautojų registrui apie sveikatos sistemos įstaigose dirbančius asmenis, pripažintus padarius korupcinio pobūdžio nusikalstamas veikas, taip pat patrauktus administracinėn ar drausminėn atsakomybėn už sunkius tarnybinius nusižengimus, susijusius su Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo reikalavimų pažeidimu, padarytus siekiant gauti neteisėtų pajamų ar privilegijų sau ar kitiems asmenims. |
Sveikatos apsaugos ministerijai pavaldžios biudžetinės, viešosios asmens sveikatos priežiūros, visuomenės sveikatos priežiūros įstaigos |
Per 5 darbo dienas nuo pranešimo pateikimo Valstybės tarnautojų registrui |
Pranešimų Valstybės tarnautojų registrui, pateiktų Korupcijos prevencijos skyriui, skaičius. Asmenų, pripažintų padarius korupcinio pobūdžio nusikalstamas veikas, sunkius tarnybinius nusižengimus, susijusius su Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo reikalavimų pažeidimu, skaičius. |
||||
6 Uždavinys šviesti ir informuoti Visuomenę korupcijos prevencijos klausimais |
|
|
|
|
||||
18. |
6.1. Visose sveikatos sistemos įstaigos informacijos skelbimo vietose bei interneto svetainėje skelbti informaciją apie atsakomybę už korupcinio pobūdžio teisės pažeidimus ir kur turi kreiptis asmuo, susidūręs su korupcinio pobūdžio veika. |
Sveikatos sistemos įstaigos* |
2011 m. IV ketv. |
Įstaigų informacijos skelbimo vietose bei interneto svetainėje paskelbta informacija apie atsakomybę už korupcinio pobūdžio teisės pažeidimus bei į kokią instituciją ir kokia tvarka asmuo gali kreiptis dėl korupcijos apraiškų. |
||||
19. |
6.2. Sveikatos sistemos įstaigos interneto svetainės puslapiuose, skirtuose korupcijos prevencijai, skelbti ataskaitą apie įstaigos Korupcijos prevencijos programos įgyvendinimo priemonių plano vykdymą. |
Sveikatos sistemos įstaigos* |
Ataskaitą skelbti kas ketvirtį, ne vėliau kaip iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 10 d. |
Paskelbta ataskaita apie priemonių plano vykdymą. |
||||
7 uždavinys Informuoti apie galimAS KORUPCINES VEIKAS ir paviešinti Nustatytus korupcijos atvejus, Analizuoti pasiūlymus dėl korupcijos prevencijos sveikatos sistemoje priemonių |
|
|
|
|
||||
20. |
7.1. Gavus pranešimą apie galimą korupcinę veiką, nedelsiant informuoti sveikatos apsaugos ministrą ir Specialiųjų tyrimų tarnybą ministerijos ir kituose teisės aktuose nustatytomis sąlygomis ir tvarka. |
Sveikatos apsaugos ministerijos Korupcijos prevencijos skyrius |
Gavus pranešimą |
Pateiktų pranešimų ministrui ir perduotų pranešimų Specialiųjų tyrimų tarnybai skaičius. |
||||
21. |
7.2. Sveikatos sistemos įstaigoje gavus pranešimą apie galimą korupcinę veiką, nedelsiant informuoti įstaigos vadovą ir Specialiųjų tyrimų tarnybą įstaigos ir kituose teisės aktuose nustatytomis sąlygomis ir tvarka. |
Sveikatos sistemos įstaigos* |
Gavus pranešimą |
Pateiktų pranešimų įstaigos vadovui ir perduotų pranešimų Specialiųjų tyrimų tarnybai skaičius. |
||||
22. |
7. 3. Analizuoti pasiūlymus dėl korupcijos prevencijos sveikatos sistemoje priemonių. |
Sveikatos apsaugos ministerijos Korupcijos prevencijos skyrius, kitų sveikatos sistemos įstaigų asmenys, atsakingi už korupcijos prevencijos ir kontrolės vykdymą |
Gavus pasiūlymus |
Analizuotų pasiūlymų dėl korupcijos prevencijos priemonių skaičius. |
||||
23. |
7.4. Sveikatos sistemos įstaigos interneto svetainėje skelbti informaciją apie sveikatos sistemos įstaigos darbuotojams pareikštus įtarimus padarius korupcinio pobūdžio nusikalstamas veikas. |
Sveikatos apsaugos ministerijos Korupcijos prevencijos skyrius, kitų sveikatos sistemos įstaigų asmenys, atsakingi už korupcijos prevencijos ir kontrolės vykdymą |
Per 10 darbo dienų nuo informacijos apie darbuotojams pareikštus įtarimus padarius korupcinio pobūdžio nusikalstamas veikas patvirtinimo |
Paskelbtų informacijų apie asmenis, kuriems buvo pateikti įtarimai padarius korupcinio pobūdžio nusikalstamas veikas, skaičius. |
||||
24. |
7.5. Sveikatos sistemos įstaigų interneto svetainėse skelbti informaciją apie asmenis, dirbančius sveikatos sistemos įstaigose ir pripažintus padarius korupcinio pobūdžio nusikalstamas veikas. |
Sveikatos apsaugos ministerijos Korupcijos prevencijos skyrius, kitų sveikatos sistemos įstaigų asmenys, atsakingi už korupcijos prevencijos ir kontrolės vykdymą |
Per 10 darbo dienų nuo informacijos gavimo |
Paskelbtų informacijų apie asmenis, pripažintus– padarius korupcinio pobūdžio nusikalstamas veikas, skaičius. |
||||
8 uždavinys SVEIKATOS SISTEMOS DARBUOTOJŲ MOKYMAI KORUPCIJOS PREVENCIJOS KLAUSIMAIS |
|
|
|
|
||||
25. |
8.1. Organizuoti sveikatos sistemos darbuotojų susitikimus su STT* darbuotojais, vykdančiais korupcijos prevenciją, STT* Ryšių su visuomene skyriaus darbuotojais. |
Sveikatos apsaugos ministerijos Korupcijos prevencijos skyrius, kitų sveikatos sistemos įstaigų vadovai, asmenys, atsakingi už korupcijos prevencijos ir kontrolės vykdymą |
Pagal atskirą planą, ne rečiau kaip 1 kartą per metus |
Susitikimų su STT* darbuotojais skaičius, susitikime dalyvavusių sveikatos sistemos darbuotojų skaičius. |
||||
26. |
8.2. Organizuoti sveikatos sistemos įstaigų darbuotojų mokymus korupcijos prevencijos klausimais (žinios apie korupcijos prevencijos priemones, jų taikymą, korupcinio pobūdžio nusikalstamas veikas, jų pobūdį bei atsakomybę). |
Sveikatos sistemos įstaigos* |
Ne rečiau kaip 1 kartą per metus |
5 proc. padidėjęs mokymus antikorupcijos tema išklausiusių įstaigų darbuotojų skaičius, palyginti su praėjusiais metais. Kursų valandų skaičius, tenkantis vienam kursus išklausiusiam įstaigos darbuotojui. |
||||
9 uždavinys SUMAŽINTI KORUPCIJOS PRIELAIDŲ GALIMYBES SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGOSE |
|
|
|
|
||||
27. |
9.1. Įdiegti stacionarinių sveikatos priežiūros paslaugų apmokėjimo pagal giminingų diagnozių grupes sistemą. |
VLK* |
2012 m. IV ketv. |
Įdiegta stacionarinių sveikatos priežiūros paslaugų apmokėjimo pagal giminingų diagnozių grupes sistema. |
||||
28. |
9.2. Parengti teisės aktą, aiškiai nustatantį iš PSDF apmokamų paslaugų apimtį ir struktūrą, nurodant, kad valstybės laiduojama asmens sveikatos priežiūra Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos įstaigose teikiama nemokamai ir už šios priežiūros paslaugas iš paciento negali būti reikalaujama papildomų mokėjimų. |
SPED*, VLK*, ASD*, FD* |
2012 m. IV ketv. |
Parengtas ir patvirtintas teisės aktas, nustatantis valstybės laiduojamos sveikatos priežiūros paslaugų apimtį ir struktūrą ir pašalinantis sveikatos priežiūros įstaigų galimybę versti pacientus papildomai mokėti už sveikatos priežiūros paslaugas, apmokamas PSDF biudžeto lėšomis. |
||||
29. |
9.3. Organizuoti socialinės reklamos kampaniją tiksline tema. |
RSV* |
2012 m. II ketv. |
Organizuotų socialinių reklamos kampanijų skaičius. |
||||
30. |
9.4. Parengti teritorinių ligonių kasų PSDF biudžeto lėšų, skiriamų asmens sveikatos priežiūros įstaigoms už teikiamas asmens sveikatos priežiūros paslaugas, paskirstymo ir sutartinių sumų planavimo pagal atskiras paslaugų rūšis tvarkos aprašą, nustatant paskirstymo ir sutartinių sumų planavimo kriterijus. |
VLK*, SPED* |
2012 m. II ketv. |
Parengtas PSDF biudžeto lėšų, teritorinių ligonių kasų skiriamų asmens sveikatos priežiūros įstaigoms už teikiamas asmens sveikatos priežiūros paslaugas, paskirstymo ir sutartinių sumų planavimo pagal atskiras paslaugų rūšis tvarkos aprašas. |
||||
10 uždavinys SUKURTI SKAIDRESNĘ vaistiniŲ preparatŲ, medicinos pagalbos ir ortopedijos techninių priemonIŲ ĮTRAUKIMO Į kompensavimo Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis sistemą |
|
|
|
|
||||
31. |
10.1. Nustatyti vienodus vertinimo kriterijus vaistiniams preparatams, kurie yra įtraukiami į Ligų ir kompensuojamųjų vaistinių preparatų sąrašą ir centralizuotai perkamų vaistinių preparatų sąrašą. |
VLK*, FD* |
2012 m. IV ketv. |
Parengtas teisės aktas nustatys vienodus vertinimo kriterijus vaistiniams preparatams, kurie yra įtraukiami į Ligų ir kompensuojamųjų vaistinių preparatų sąrašą ir centralizuotai perkamų vaistinių preparatų sąrašą. |
||||
32. |
10.2. Išnagrinėti galiojančius teisės aktus, reglamentuojančius pacientų aprūpinimą ortopedijos techninėmis priemonėmis, jų kompensavimo sistemą ir prireikus parengti ir priimti teisės aktų pakeitimus, kurie padėtų užtikrinti sąžiningą konkurenciją. |
VLK* |
2012 m. II ketv. |
Remiantis atlikta analize, nustatytos procedūros, leidžiančios pasinaudoti sąžiningos konkurencijos teikiama nauda, kompensuoti individualiai pritaikomas standartines ortopedijos technines priemones. |
||||
11 uždavinys Sudaryti SĄLYGAS PapildomoJO (savanoriškojo) sveikatos draudimo PLĖTRAI |
|
|
|
|
||||
33. |
11.1. Išnagrinėti ir apibendrinti pagrindines problemas, trukdančias papildomojo (savanoriškojo) sveikatos draudimo plėtrai ir tuo remiantis parengti konkrečius pasiūlymus. |
SPED*, TD*, VLK*, ASD* |
2012 m. III ketv. |
Parengti konkretūs pasiūlymai, skatinantys papildomojo (savanoriškojo) sveikatos draudimo plėtrą Lietuvoje. |
||||
34. |
11.2. Informuoti visuomenę apie valstybės lėšomis apmokamų sveikatos priežiūros paslaugų kainas. |
RVS*, SPED*, VLK* |
2012 m. II ketv. |
Sveikatos apsaugos ministerijos ir teritorinių ligonių kasų tinklalapiuose pateikta informacija apie valstybės lėšomis apmokamų sveikatos priežiūros paslaugų kainas ir išleistas informacinis biuletenis. |
||||
35. |
11.3. Įdiegti pacientų informavimo sistemą, kuri leistų kiekvienam pacientui, suteikus atitinkamas stacionarines sveikatos priežiūros paslaugas, pateikti informaciją apie valstybės lėšomis apmokėtų paslaugų kainą. |
VLK* |
2012 m. III ketv. |
Patvirtintas teisės aktas, įtvirtinantis asmens sveikatos priežiūros įstaigos prievolę informuoti pacientus apie tai, kiek lėšų sumokėjo valstybė už jam suteiktas sveikatos priežiūros paslaugas. |
||||
36. |
11.4. Nustatyti valstybės lėšomis apmokamų sveikatos priežiūros paslaugų kompensavimo lygius. |
SPED*, TD*, VLK*, ASD* |
2014 m. III ketv. |
Patvirtintas teisės aktas, nustatantis valstybės lėšomis apmokamų sveikatos priežiūros paslaugų dalis. |
||||
12 UŽDAVINYS Didinti Viešųjų pirkimų sveikatos sistemoje organizavimo ir atlikimo viešumą, skaidrumą ir kontrolę |
|
|
|
|
||||
TIKSLAS – UŽTIKRINTI SKAIDRŲ IR RACIONALŲ PREKIŲ AR PASLAUGŲ PIRKIMĄ TIKSLO REZULTATO KRITERIJAI: 1) korupcijos apraiškų atliekant savarankiškus viešuosius vaistinių preparatų pirkimus sveikatos priežiūros įstaigose sumažėjimas, pirkimų per centrinę perkančiąją organizaciją (CPO) padidėjimas: 2011 metais – 60 proc. poreikio apimties; 2012 metais – 65 proc. poreikio apimties; 2013 metais – 68 proc. poreikio apimties; 2014 metais – 71 proc. poreikio apimties; 2) perkančiųjų sveikatos priežiūros įstaigų per CPO skaičiaus pokyčiai: 2011 metais – 30 proc.; 2012 metais – 50 proc.; 2013 metais – 70 proc.; 2014 metais – 90–95 proc. įstaigų. |
|
|
|
|
||||
37. |
12.1. Parengti ir patvirtinti visų vaistinių preparatų, kurie būtų perkami per CPO, sąrašą. |
VLK*, FD*, ASD*, VVKT* |
2012 m. I ketv. |
Patvirtintas visų vaistinių preparatų, perkamų per CPO, sąrašas. |
||||
38. |
12.2. Parengti ir patvirtinti sąnarių endoprotezų, centralizuotai perkamų PSDF biudžeto lėšomis, sąrašą ir specifikacijas, nustatant sąnarių endoprotezų galimų gamintojų sąrašą, kad kiekvieną specifikaciją atitiktų ne mažiau kaip kelių gamintojų (tiekėjų) gaminiai, galintys konkuruoti tarpusavyje. |
VLK* |
2012 m. III ketv. |
Patvirtintas sąnarių endoprotezų, centralizuotai perkamų PSDF biudžeto lėšomis, specifikacijos ir gamintojų sąrašas. |
||||
39. |
12.3. Pradėti sąnarių endoprotezų pirkimą per Centrinės projektų valdymo agentūros CPO. |
VLK* |
2013 m. II ketv. |
Sąnarių endoprotezų pirkimų per CPO skaičius. |
||||
40. |
12.4. Parengti teisės akto projektą, reglamentuojantį: – medicininės įrangos, kuri turi būti perkama per Centrinės projektų valdymo agentūros CPO, sąrašą; – prievolę valstybės ir savivaldybių sveikatos priežiūros įstaigoms prieš pradedant medicininės įrangos, kuri turi būti perkama per Centrinės projektų valdymo agentūros CPO, pirkimą atlikti įrangos poreikio pagrindimą ir gauti įstaigos steigėjo ir Sveikatos apsaugos ministerijos pritarimą. |
VASPVT*, EPS*, SPED*, ASD* |
2012 m. III ketv. |
Patvirtintas medicininės įrangos, kuri turi būti perkama per Centrinės projektų valdymo agentūros CPO, sąrašas. Nustatyta prievolė valstybės ir savivaldybių sveikatos priežiūros įstaigoms prieš perkant medicininę įrangą gauti įstaigos steigėjo ir Sveikatos apsaugos ministerijos pritarimą. |
||||
41. |
12.5. Pradėti nustatyto sąrašo medicininės įrangos pirkimą per Centrinės projektų valdymo agentūros CPO. |
Sveikatos sistemos įstaigos* |
2013 m. II ketv. |
Medicininės įrangos pirkimų per CPO skaičius. |
||||
13 UŽDAVINYS MAŽINTI KORUPCIJOS PRIELAIDAS OPTIMIZUOJANT PRIEŽIŪROS INSTITUCIJŲ VEIKLĄ, SIAURINANT VERSLO REGLAMENTAVIMO APIMTĮ, TOBULINANT ADMINISTRACINIŲ IR VIEŠŲJŲ PASLAUGŲ TEIKIMO IR JŲ ADMINISTRAVIMO PROCEDŪRAS, DIDINANT JŲ SKAIDRUMĄ IR EFEKTYVUMĄ |
|
|
|
|
||||
42. |
13.1. Atlikti teisės aktuose įtvirtintų ūkinės komercinės veiklos leidimų (licencijų) peržiūrą, jų išdavimo sąlygų analizę, nustatyti nepagrįstus, neproporcingus ir perteklinius leidimus (licencijas) ir jų išdavimo sąlygas bei reikalavimus ir parengti būtinus teisės aktų pakeitimų projektus. |
VSD*, VVSPT*, VVKT* |
2012 m. IV ketv. |
Parengtų teisės aktų projektų, kuriuose nustatyti ir panaikinti arba pakeisti kitomis mažiau ribojančiomis priemonėmis diskriminaciniai, nepagrįsti ir neproporcingi leidimai (licencijos), skaičius. Paslaugų, teikiamų elektroniniu būdu per Paslaugų ir gaminių kontaktinį centrą arba tiesiogiai kreipiantis į kompetentingą instituciją, skaičius. |
||||
14 uždavinys Bendradarbiauti korupcijos prevencijos ir kontrolės klausimais |
|
|
|
|
||||
43 |
14.1. Bendradarbiauti su STT* korupcijos prevencijos ir kontrolės klausimais. |
Sveikatos apsaugos ministerijos Korupcijos prevencijos skyrius, kitų sveikatos sistemos įstaigų asmenys, atsakingi už korupcijos prevencijos ir kontrolės vykdymą |
Nuolat |
Gauta metodinė pagalba. |
||||
44. |
14.2. Bendradarbiauti ir dalyvauti tarptautinio Europos kovos su sukčiavimu ir korupcija sveikatos apsaugos tinklo darbe. |
Sveikatos apsaugos ministerija |
Pagal tinklo planus |
Bendradarbiavimas su tarptautiniu tinklu. |
||||
15 uždavinys kontroliuoti Korupcijos prevencijos sveikatos sistemoje programos įgyvendinimo priemonių plano vykdymą |
|
|
|
|
||||
45. |
15.1. Kontroliuoti ir koordinuoti Korupcijos prevencijos sveikatos sistemoje programos įgyvendinimo 2011–2014 m. priemonių plano įgyvendinimą, teikti informaciją sveikatos apsaugos ministrui apie priemonių vykdymą ir pasiūlymus dėl jų tikslinimo. |
Sveikatos apsaugos ministerijos Korupcijos prevencijos skyrius |
Pranešimus (informaciją) teikti kas ketvirtį, ne vėliau kaip iki kito mėnesio 10 d. |
Pranešimų apie korupcijos prevencijos priemonių plano vykdymą skaičius. Pasiūlymų dėl priemonių tikslinimo skaičius. |
||||
46. |
15.2. Teikti informaciją apie tikslinių priemonių, nurodytų Korupcijos prevencijos sveikatos sistemoje programos įgyvendinimo 2011–2014 m. priemonių plane vykdymo eigą ir pasiūlymus dėl jų tikslinimo Sveikatos apsaugos ministerijos Korupcijos prevencijos skyriui. |
Sveikatos apsaugos ministerijos padalinių, Sveikatos apsaugos ministerijai pavaldžių biudžetinių, viešųjų asmens sveikatos priežiūros ir visuomenės sveikatos priežiūros įstaigų, vykdančių nustatytas tikslines Korupcijos prevencijos sveikatos sistemoje programos įgyvendinimo 2011–2014 m. priemonių plano priemones, vadovai |
Pranešimus (informaciją) teikti kas ketvirtį, ne vėliau kaip iki kito mėnesio 3 d. |
Pranešimų apie korupcijos prevencijos priemonių plano vykdymą skaičius. Pasiūlymų dėl priemonių tikslinimo skaičius. |
||||
47. |
15.3. Kontroliuoti ir koordinuoti sveikatos sistemos įstaigos korupcijos prevencijos programos įgyvendinimo priemonių plano vykdymą, teikti įstaigos vadovui informaciją apie priemonių vykdymą ir pasiūlymus dėl jų tikslinimo. |
Sveikatos sistemos įstaigų asmenys, atsakingi už korupcijos prevencijos ir kontrolės vykdymą |
Pranešimus (informaciją) teikti kas ketvirtį, ne vėliau kaip iki kito mėnesio 10 d. |
Pranešimų apie korupcijos prevencijos priemonių plano vykdymą skaičius. Pasiūlymų dėl priemonių tikslinimo skaičius. |
||||
48. |
15.4. Teikti Sveikatos apsaugos ministerijos Korupcijos prevencijos skyriui pranešimą apie priemonių, nurodytų įstaigos Korupcijos prevencijos programos įgyvendinimo priemonių plane, vykdymą ir pasiūlymus dėl jų patikslinimo. |
Sveikatos apsaugos ministerijai pavaldžių biudžetinių, viešųjų asmens sveikatos priežiūros bei visuomenės sveikatos priežiūros įstaigų vadovai |
Kiekvienais metais pasibaigus II ir IV ketvirčiui, ne vėliau kaip iki kito mėnesio 15 d. |
Pranešimų apie korupcijos prevencijos priemonių plano vykdymą skaičius. Pasiūlymų dėl priemonių tikslinimo skaičius. |
||||
49. |
15.5. Parengti ir nustatyta tvarka teikti STT* informaciją (vidinį tarpinį vertinimą) apie Nacionalinės kovos su korupcija 2011–2014 m. programos įgyvendinimo priemonių, numatytų sveikatos sistemos srityje, įgyvendinimo eigą, jų veiksmingumą ir tai pagrindžiančius duomenis. |
Sveikatos apsaugos ministerijos Korupcijos prevencijos skyrius |
Du kartus per metus, pasibaigus pusmečiui, ne vėliau kaip iki kito mėnesio 15 d. |
Pranešimų skaičius. |
||||
ASD* – Sveikatos apsaugos ministerijos Asmens sveikatos departamentas.
FD* – Sveikatos apsaugos ministerijos Farmacijos departamentas.
RSV* – Sveikatos apsaugos ministerijos Ryšių su visuomene skyrius.
SPED* – Sveikatos apsaugos ministerijos Sveikatos politikos ir ekonomikos departamentas.
Sveikatos sistemos įstaigos* – biudžetinės, viešosios asmens sveikatos priežiūros, visuomenės sveikatos priežiūros įstaigos bei privačios asmens sveikatos priežiūros įstaigos, sudariusios sutartis su teritorinėmis ligonių kasomis dėl asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo.
STT* – Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyba.
TD* – Teisės departamentas.
VASPVT* – Valstybinė akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyba prie Sveikatos apsaugos ministerijos.
VLK* – Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos.
VSD* – Sveikatos apsaugos ministerijos Visuomenės sveikatos departamentas.
VVKT* – Valstybinė vaistų kontrolės tarnyba prie Sveikatos apsaugos ministerijos.
VVSPT* – Valstybinė visuomenės sveikatos priežiūros tarnyba prie Sveikatos apsaugos ministerijos.