LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO
ĮSAKYMAS
DĖL 2007–2013 M. SANGLAUDOS SKATINIMO VEIKSMŲ PROGRAMOS 2 PRIORITETO „VIEŠŲJŲ PASLAUGŲ KOKYBĖ IR PRIEINAMUMAS: SVEIKATOS, ŠVIETIMO IR SOCIALINĖ INFRASTRUKTŪRA“ VP3-2.2-ŠMM-01-V PRIEMONĖS „TECHNOLOGIJŲ, GAMTOS MOKSLŲ IR MENŲ MOKYMO INFRASTRUKTŪROS BENDROJO LAVINIMO MOKYKLOSE PRITAIKYMAS IR ATNAUJINIMAS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO PATVIRTINIMO
2009 m. gegužės 5 d. Nr. ISAK-939
Vilnius
Vadovaudamasis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1443 (Žin., 2008, Nr. 4-132), 18.2 punktu,
tvirtinu 2007–2013 m. Sanglaudos skatinimo veiksmų programos 2 prioriteto „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra“ VP3-2.2-ŠMM-01-V priemonės „Technologijų, gamtos mokslų ir menų mokymo infrastruktūros bendrojo lavinimo mokyklose pritaikymas ir atnaujinimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo
ministro 2009 m. gegužės 5 d.
įsakymu Nr. ISAK-939
2007–2013 M. SANGLAUDOS SKATINIMO VEIKSMŲ PROGRAMOS 2 PRIORITETO „VIEŠŲJŲ PASLAUGŲ KOKYBĖ IR PRIEINAMUMAS: SVEIKATOS, ŠVIETIMO IR SOCIALINĖ INFRASTRUKTŪRA“ VP3-2.2-ŠMM-01-V PRIEMONĖS „TECHNOLOGIJŲ, GAMTOS MOKSLŲ IR MENŲ MOKYMO INFRASTRUKTŪROS BENDROJO LAVINIMO MOKYKLOSE PRITAIKYMAS IR ATNAUJINIMAS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. 2007–2013 m. Sanglaudos skatinimo veiksmų programos 2 prioriteto „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra“ VP3-2.2-ŠMM-01-V priemonės „Technologijų, gamtos mokslų ir menų mokymo infrastruktūros bendrojo lavinimo mokyklose pritaikymas ir atnaujinimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašas (toliau – Aprašas) nustato reikalavimus, kuriais turi vadovautis pareiškėjai, rengdami ir teikdami Paraiškas dėl projekto finansavimo pagal 2007–2013 m. Sanglaudos skatinimo veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2007 m. liepos 30 d. sprendimu Nr. K(2007)3738, 2 prioriteto „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra“ VP3-2.2-ŠMM-01-V priemonės „Technologijų, gamtos mokslų ir menų mokymo infrastruktūros bendrojo lavinimo mokyklose pritaikymas ir atnaujinimas“ (toliau – veiksmų programos priemonė) finansuojamas veiklas, taip pat institucijos, atliekančios Paraiškų dėl projekto finansavimo vertinimą ir atranką.
2. Aprašas parengtas vadovaujantis:
2.1. 2006 m. liepos 11 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1083/2006, nustatančiu bendrąsias nuostatas dėl Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir Sanglaudos fondo bei panaikinančiu Reglamentą (EB) Nr. 1260/1999 (OL 2006 L 210, p. 25) (su pakeitimais ir papildymais) (toliau – Tarybos reglamentas Nr. 1083/2006);
2.3. Sanglaudos skatinimo veiksmų programos priedu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 787 (Žin., 2008, Nr. 95-3720, Nr. 142-5628; 2009, Nr. 36-1388 ) (toliau – Sanglaudos skatinimo veiksmų programos priedas);
2.4. Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir veiksmų programas, taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 17 d. nutarimu Nr. 1139 (Žin., 2007, Nr. 114-4637);
2.5. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1443 (Žin., 2008, Nr. 4-132; 2009, Nr. 19-770) (toliau – Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės);
2.6. Vykdomų pagal Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir ją įgyvendinančias veiksmų programas projektų išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 31 d. nutarimu Nr. 1179 (Žin., 2007, Nr. 117-4789) (toliau – Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklės);
2.7. Metodiniais nurodymais dėl Projektų finansavimo sąlygų aprašo, patvirtintais Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 (Žin., 2008, Nr. 23-861);
2.8. Metodiniais nurodymais vertintojams dėl projektų atitikties bendriesiems Stebėsenos komiteto patvirtintiems projektų atrankos kriterijams vertinimo, patvirtintiems Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 (Žin., 2008, Nr. 23-861, Nr. 120-4567 ) (toliau – Metodiniai nurodymai vertintojams);
3. Aprašas yra vienintelis projektų finansavimo sąlygų aprašas, rengiamas pagal veiksmų programos priemonę. Pagal Aprašą finansuojamoms veikloms numatoma skirti visą Sanglaudos skatinimo veiksmų programos priede veiksmų programos priemonės Finansavimo plane numatytą projektams galimo skirti finansavimo lėšų sumą.
4. Pagal Aprašą numatomos finansuoti veiklos tikslas – modernizuoti bendrojo lavinimo mokyklas ir profesinio mokymo įstaigas, kurios turi IX–XII klasių mokinių ir gimnazijų technologinių skyrių, atnaujinant technologijų, gamtos ir menų mokymo priemones ir įrangą (įskaitant organizacinę techniką).
5. Pagal Aprašą numatoma finansuoti veikla – technologijų, gamtos mokslų ir menų mokymui ir ugdymui reikiamos įrangos ir organizacinės technikos įsigijimas.
6. Šią veiksmų programos priemonę numatoma finansuoti valstybės projektų planavimo būdu. ES fondų finansavimas skiriamas projektams, kurie yra įtraukti į Švietimo ir mokslo ministro patvirtintą valstybės projektų sąrašą. Valstybės projektų sąrašas rengiamas vadovaujantis Valstybės projektų planavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2008 m. balandžio 8 d. įsakymu Nr. ISAK-977 (Žin., 2008, Nr. 44-1665). Valstybės projektų sąrašą Apraše numatomai finansuoti veiklai planuojama sudaryti ir patvirtinti 2009 m. II ketvirtį.
II. REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR PARTNERIAMS
11. Pagal Aprašą galimi partneriai – visos Lietuvos savivaldybių administracijos, švietimo įstaigos, kai jų steigėjas yra apskrities viršininko administracija arba Švietimo ir mokslo ministerija, nevalstybinės gimnazijos.
III. REIKALAVIMAI PROJEKTAMS
13. Numatoma projekto įgyvendinimo trukmė turėtų būti ne ilgesnė kaip 32 mėnesiai nuo Projekto finansavimo ir administravimo sutarties (toliau – Sutartis) pasirašymo dienos. Atskirais atvejais (dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti Paraiškos dėl projekto finansavimo pateikimo ir vertinimo metu) projekto vykdymo laikotarpis gali būti pratęstas.
14. Pagrindinės projekto veiklos fiziškai turi būti vykdomos Lietuvos Respublikoje (jeigu tai nėra įmanoma dėl projekto specifikos ar veiklų pobūdžio ir veiklos yra vykdomos už Lietuvos Respublikos ribų, turi būti užtikrinama, kad vykdomų veiklų metu sukurti produktai, rezultatai ir nauda atitektų Lietuvos Respublikai).
15. Reikalavimai susiję su paramos pagal kitas iš ES finansuojamas programas atskyrimu:
15.1. projektas ir projekto veiklos negali būti finansuotos ar finansuojamos bei suteikus finansavimą teikiamos finansuoti iš kitų programų, finansuojamų valstybės biudžeto lėšomis, kitų fondų ar finansinių mechanizmų (Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos, Šveicarijos Konfederacijos), jeigu dėl to projektas ar jo dalis galėtų būti finansuotas kelis kartus;
16. Projektas turi atitikti ES horizontalias politikos sritis (darnus vystymasis ir lyčių lygybė ir nediskriminavimas).
17. Reikalavimai projekto parengtumui:
18. Projektas turi siekti Aprašo 2 priede aprašytų produkto ir rezultato rodiklių:
18.2. produkto rodiklis „Bendrojo lavinimo mokyklos ir profesinio mokymo įstaigos, kuriose atnaujinta technologijų ir (arba) menų, ir (arba) gamtos mokslų mokymo ir (arba) organizacinės technikos bazė“. Minimali rodiklio reikšmė – ne mažiau kaip 250 įstaigų vienam projektui.
19. Projektai turi atitikti Stebėsenos komiteto veiksmų programų, įgyvendinančių Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją, įgyvendinimo priežiūrai atlikti patvirtintus bendruosius ir specialiuosius projektų atrankos kriterijus. Detalūs reikalavimai projektams įvardyti Aprašo 1 priede.
IV. REIKALAVIMAI TINKAMOMS FINANSUOTI PROJEKTO IŠLAIDOMS IR FINANSAVIMO DYDŽIUI
20. Pagrindiniai reikalavimai tinkamoms finansuoti projekto išlaidoms nustatyti Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėse, Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos regioninės plėtros fondo ir Sanglaudos fondo finansavimo reikalavimams (skelbiama interneto svetainėje www.esparama.lt).
21. Be Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėse nurodytų netinkamų finansuoti projekto išlaidų pagal Aprašą papildomai nustatomos šios netinkamos finansuoti projekto išlaidos:
21.3. pastatų, kitų statinių ar patalpų nuomos bei įrangos, įrenginių ir kito materialiojo turto nuomos ir finansinės nuomos (lizingo) išlaidos;
21.4. šios projekto administravimo ir vykdymo išlaidos: transporto priemonių eksploatavimo, administracinių patalpų nuomos ir eksploatavimo, banko mokesčių už sąskaitos atidarymą ir tvarkymą bei piniginių pervedimų išlaidos;
23. Iš ES fondų finansuojamo projekto lėšų panaudojimo patikrinimo paslaugų išlaidos (audito išlaidos) yra tinkamos finansuoti, jei tokių paslaugų poreikį nustato Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra (toliau – CPVA), atlikdama Paraiškos dėl projekto finansavimo vertinimą. Tokios išlaidos gali būti numatytos Paraiškoje dėl projekto finansavimo.
24. Ilgalaikio materialiojo turto, finansuojamo pagal priemonę, draudimo išlaidos yra tinkamos finansuoti, jei tokio turto draudimo būtinumą nustato ir reikalauja CPVA, atlikdama paraiškos vertinimą. Pareiškėjas, įvertinęs būtinumą ir tikslingumą drausti tokį ilgalaikį materialųjį turtą, draudimo išlaidas gali numatyti paraiškoje. Galutinį sprendimą dėl draudimo būtinumo priima CPVA.
25. Projekto išlaidų tinkamumo finansuoti laikotarpio (t. y. projekto veiklų įgyvendinimo ir visų su projekto įgyvendinimu susijusių tinkamų finansuoti išlaidų patyrimo laikotarpio) pradžia ir pabaiga nustatoma Sutartyje. Tinkamomis finansuoti laikomos išlaidos, kurios yra patirtos ir apmokėtos Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėse nurodytu projekto išlaidų tinkamumo finansuoti laikotarpiu (t. y. nuo 2006 m. gruodžio 15 d.).
26. Projekto veiklos (tarp jų ir viešieji pirkimai) gali būti pradėtos vykdyti prieš Sutarčių pasirašymą pareiškėjui prisiimant visišką atsakomybę už veiklų ir jų įgyvendinimui skirtų išlaidų tinkamumą. Nustačius, kad veikla ir/ar jai įgyvendinti skirtos visos/dalis išlaidų yra netinkamos finansuoti, patirtos išlaidos apmokamos iš pareiškėjo lėšų.
27. Gali būti finansuojama iki 100 proc. tinkamų finansuoti projekto išlaidų, tačiau pareiškėjas savo iniciatyva ir savo arba kitų šaltinių lėšomis gali finansuoti tam tikrą dalį tinkamų projekto išlaidų.
28. Visais atvejais projekto finansavimo dydis nustatomas kaip mažiausia projektui įgyvendinti būtina lėšų suma. Finansavimo dydis tinkamumo skirti finansavimą vertinimo metu nustatomas atsižvelgiant į projekto išlaidų realumą ir būtinumą. Visos projekto išlaidos turi būti planuojamos atsižvelgiant į metinį kainų augimą ir valiutų riziką.
29. Projekto finansavimo suma nustatoma vadovaujantis Tarybos reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnio nuostatomis.
Jeigu iš projekto bus gaunamos pajamos, kurias įmanoma objektyviai apskaičiuoti iš anksto, projekto finansavimo suma turi būti mažinama, kaip tai apibrėžta Tarybos reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnio 2 dalyje. Atsižvelgiant į iš projekto numatomą gauti grynųjų pajamų sumą, mažinama Europos Komisijai tinkamų deklaruoti išlaidų suma, nuo kurios skaičiuojama projektui prašomo finansavimo suma. Projekto grynųjų pajamų ir projektui prašomo finansavimo skaičiavimai turi būti atliekami vadovaujantis Europos Komisijos parengtomis Gairėmis dėl Tarybos reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnio: projektai, iš kurių gaunamos pajamos (angl. Guidance note on Article 55, Council Regulation (EC) 1083/2006: Revenue Generating Projects), Europos Komisijos parengtu Darbo dokumentu Nr. 4 „Ekonominės naudos analizės atlikimo metodikos gairės“ (angl. Working document No. 4 „Guidance on the methodology for carrying out cost-benefit analysis“) ir Paraiškos formos B dalies pavyzdinio priedo pajamas duodantiems projektams pildymo vadovu. Šie dokumentai pateikti interneto svetainėje www.esparama.lt.
Tuo atveju, jei pajamos nebuvo įvertintos iš anksto, vadovaujantis Tarybos reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnio 3 dalies nuostatomis, per 5 metus po projekto pabaigos gautos pajamos turi būti grąžintos į valstybės biudžetą proporcingai skirtai finansavimo sumai.
V. PARAIŠKŲ RENGIMAS, PAREIŠKĖJŲ INFORMAVIMAS IR KONSULTAVIMAS
30. Vadovaudamasis Aprašu, pareiškėjas pildo Paraiškos dėl projekto finansavimo formą. Paraiškos dėl projekto finansavimo forma susideda iš dviejų dalių – Paraiškos dėl projekto finansavimo bendrosios (A) dalies, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 (Žin., 2008, Nr. 23-861, Nr. 50-1868), ir Paraiškos dėl projekto finansavimo specialiosios (B) dalies ir pildymo instrukcijos (3 priedas) (elektronines formas galima rasti interneto svetainėje www.esparama.lt).
31. Paraiškos dėl projekto finansavimo forma turi būti užpildyta vadovaujantis Paraiškos dėl projekto finansavimo bendrosios (A) dalies pildymo instrukcija, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 (Žin., 2008, Nr. 23-861), ir Paraiškos dėl projekto finansavimo specialiąja (B) dalimi ir pildymo instrukcija (3 priedas). Paraiškos dėl projekto finansavimo forma turi būti užpildyta lietuvių kalba kompiuteriu.
32. Teikdamas Paraišką dėl projekto finansavimo, pareiškėjas turi pridėti Paraiškos dėl projekto finansavimo specialiosios (B) dalies ir pildymo instrukcijos (3 priedas) 12 punkte nurodytus dokumentus, kurie įrodytų, kad pareiškėjas atitinka jam keliamus reikalavimus.
33. Pareiškėjas, rengdamas Paraišką dėl projekto finansavimo, dėl informacijos apie projekto idėją, tikslus ir jų atitiktį nacionaliniams strateginio planavimo dokumentams gali kreiptis į Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos Europos Sąjungos paramos koordinavimo departamento Europos Sąjungos paramos valdymo skyriaus Programų planavimo poskyrio darbuotojus. Klausimai gali būti teikiami raštu, elektroniniu paštu ir žodžiu.
34. Pareiškėjas gali teikti klausimus dėl valstybės projektų rengimo, Paraiškos dėl projekto finansavimo pildymo ir kitus su Paraiškos dėl projekto finansavimo pildymu bei pateikimu susijusius klausimus Viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros (toliau – CPVA) Struktūrinės paramos skyriaus darbuotojams telefonu (8-5) 2639763 ir/ar elektroninio pašto adresu info@cpva.lt. Iš anksto susitarus, pareiškėjai gali būti informuojami bei konsultuojami susitikimo su CPVA darbuotojais metu.
VI. PARAIŠKŲ PRIĖMIMAS IR REGISTRAVIMAS
36. Paraiškos dėl projekto finansavimo yra priimamos ir registruojamos Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka.
37. Paraiškos dėl projekto finansavimo turi būti įteiktos pareiškėjo ar jo įgalioto asmens, pristatytos pašto kurjerio arba atsiųstos registruotu paštu CPVA pasiūlyme teikti Paraiškas dėl projekto finansavimo nurodytu adresu ir iki pasiūlyme teikti Paraiškas dėl projekto finansavimo nurodyto termino pabaigos. CPVA ir pareiškėjo bendru sutarimu laikotarpis gali būti sutrumpintas. Kitais būdais išsiųstos, kitais adresais įteiktos arba vėliau nei iki pasiūlyme teikti Paraiškas dėl projekto finansavimo nurodyto termino pabaigos gautos Paraiškos dėl projekto finansavimo gali būti atmetamos. Siunčiant paštu arba kurjeriu, išsiuntimo vietos pašto antspaudo data turi būti ne vėlesnė kaip pasiūlyme teikti Paraiškas dėl projekto finansavimo nurodyta data. Už Paraiškos dėl projekto finansavimo pristatymą laiku atsako pareiškėjas.
38. Paraiškos dėl projekto finansavimo teikiamos užklijuotame ir užantspauduotame voke. Pareiškėjas privalo pateikti vieną projekto Paraiškos dėl projekto finansavimo originalą (užpildyta Paraiškos dėl projekto finansavimo forma ir priedai), ant kurio turi būti nurodyta „ORIGINALAS“, vieną Paraiškos dėl projekto finansavimo (užpildyta Paraiškos dėl projekto finansavimo forma ir priedai) kopiją, nurodant „KOPIJA“, ir elektroninę Paraiškos dėl projekto finansavimo (užpildyta Paraiškos dėl projekto finansavimo forma ir priedai) versiją kompiuterinėje laikmenoje. Paraiška dėl projekto finansavimo ir jos kopijos turi būti susegtos (rekomenduojama segti į segtuvus kietais viršeliais). Ant voko (ar kitos talpos/paketo) turi būti nurodytas pareiškėjo pavadinimas, adresas, veiksmų programos priemonė, pagal kurią teikiama Paraiška dėl projekto finansavimo. Ant kitos voko pusės nurodomas kontaktinio asmens vardas ir pavardė, telefonas, faksas bei elektroninio pašto adresas. Ant kompiuterinės laikmenos turi būti aiškiai nurodytas projekto pavadinimas ir veiksmų programos priemonė, kuriai teikiama Paraiška dėl projekto finansavimo.
39. Visi Paraiškos dėl projekto finansavimo ir pridedamų dokumentų lapai turi būti sunumeruoti eilės tvarka.
40. Paraiškos dėl projekto finansavimo originalo, kopijų ir elektroninio varianto turinys turi būti identiškas. Nustačius, kad kopijų ir elektroninio Paraiškos dėl projekto finansavimo varianto turinys neatitinka originalo, vadovaujamasi Paraiškos dėl projekto finansavimo popierinio varianto originale pateikta informacija.
41. Atsiuntusiam ar įteikusiam Paraišką dėl projekto finansavimo pareiškėjui ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo paraiškos CPVA gavimo dienos išsiunčiamas Paraiškos dėl projekto finansavimo registravimo patvirtinimas, kuriame taip pat nurodomas ES struktūrinės paramos kompiuterinėje informacinėje valdymo ir priežiūros sistemoje Paraiškai dėl projekto finansavimo suteiktas unikalus kodas.
42. Informacija apie pateiktus valstybės projektus ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo Paraiškų dėl projekto finansavimo pateikimo termino pabaigos (paskutinės dienos) paskelbiama svetainėje www.esparama.lt, nurodant pareiškėjo pavadinimą, projekto pavadinimą, trumpą projekto aprašymą, Paraiškos dėl projekto finansavimo unikalų kodą ir prašomą lėšų sumą.
VII. PARAIŠKŲ VERTINIMAS, ATRANKA IR SPRENDIMŲ PRIĖMIMAS
43. Paraiškų dėl projekto finansavimo vertinimas ir atranka yra atliekami vadovaujantis Projektų finansavimo ir administravimo taisyklių nustatyta tvarka.
44. Paraiškų dėl projekto finansavimo, teikiamų pagal šį Aprašą, vertinimą sudaro:
44.1. administracinės atitikties vertinimas – šio vertinimo metu patikrinama, ar Paraiška dėl projekto finansavimo yra visiškai sukomplektuota, ar pateikti visi Paraiškos dėl projekto finansavimo specialiojoje (B) dalyje ir pildymo instrukcijoje nurodyti dokumentai bei priedai;
44.2. projekto tinkamumo finansuoti vertinimas – šio vertinimo metu nustatoma, ar projektas tinkamas finansuoti pagal veiksmų programos priemonę ir atitinka Aprašo reikalavimus, nustatoma projekto atitikimas bendriesiems bei specialiesiems projektų atrankos kriterijams, didžiausia leistina projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma ir didžiausias leistinas projekto finansavimo dydis.
46. Administracinės atitikties vertinimo etapui taikomos vertinimo lentelės ir metodiniai nurodymai Paraiškų dėl projekto finansavimo vertintojams pateikiami Aprašo 4 priede.
47. Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo etapui taikomos vertinimo lentelės ir metodiniai nurodymai Paraiškų dėl projekto finansavimo vertintojams pateikiami Aprašo 1 priede.
48. Projekto tinkamumo finansuoti vertinimą CPVA organizuoja kaip derybas su pareiškėju, t. y. CPVA pateikus pastabas dėl Paraiškos dėl projekto finansavimo atitikties bendriesiems ir (ar) specialiesiems atitikties kriterijams, pareiškėjas gali Paraišką dėl projekto finansavimo patikslinti.
49. Vertinimo metu atsižvelgiama į Paraiškoje dėl projekto finansavimo pateiktą informaciją bei dokumentus. Jeigu vertintojams kyla neaiškumų ar trūksta informacijos, pareiškėjui siunčiamas raštas, kuriame per CPVA nurodytą terminą prašoma pateikti paaiškinimus ar trūkstamą informaciją. Esant poreikiui, CPVA gali pareiškėją pakviesti pokalbio ir (ar) apsilankyti planuojamoje projekto įgyvendinimo vietoje.
50. Galutinį sprendimą dėl projekto finansavimo priima Švietimo ir mokslo ministerija vadovaudamasi CPVA pateikta tinkamumo finansuoti vertinimo ataskaita. Sprendimas priimamas ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo vertinimo ataskaitos gavimo Švietimo ir mokslo ministerijoje dienos. Sprendimas yra tvirtinamas švietimo ir mokslo ministro įsakymu.
51. Švietimo ir mokslo ministerija apie priimtą sprendimą dėl projekto finansavimo informuoja CPVA per 5 darbo dienas nuo įsakymo įsigaliojimo dienos. CPVA per 5 darbo dienas nuo sprendimo gavimo ir užregistravimo informuoja pareiškėjus apie priimtą sprendimą ir organizuoja Sutarties pasirašymą.
52. Sutartis rengiama pagal Projektų finansavimo ir administravimo sutarties formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 (Žin., 2008, Nr. 23-861).
VIII. PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO NUOSTATOS
55. Projekto išlaidos apmokamos bei Sutarčių priežiūra atliekama Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse bei Sutartyje nustatyta tvarka.
56. Projekto išlaidos gali būti apmokamos dviem būdais: išlaidų kompensavimo ir (ar) sąskaitų apmokėjimo.
57. Avansas projekto vykdytojui išmokamas Projektų finansavimo ir administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.
58. Pasirašydamas Sutartį pareiškėjas įsipareigoja:
58.1. įgyvendinti projektą, kuriam teikiamas finansavimas, ir, naudodamas projekto metu sukurtą turtą bei išteklius, užtikrinti projekto veiklos tęstinumą ne trumpiau kaip 5 metus po projekto užbaigimo;
58.2. apdrausti ilgalaikį materialųjį turtą, kuris buvo finansuotas projekto lėšomis, ne trumpiau nei projekto įgyvendinimo laikotarpiui, jeigu tokį reikalavimą projekto tinkamumo finansuoti vertinimo etape nustato CPVA. Pareiškėjas, įvertinęs galimas rizikas, būtinumą ir tikslingumą drausti ilgalaikį materialųjį turtą, Paraiškoje dėl projekto finansavimo gali siūlyti drausti konkretų turtą ir pagrįsti tokio draudimo būtinumą bei numatyti išlaidas draudimui. Galutinį sprendimą dėl draudimo reikalavimo ir draudimo išlaidų būtinumo priima CPVA;
58.3. turtas, sukurtas ar įsigytas finansuojant projekto lėšomis, privalo likti Lietuvos Respublikoje, negali būti pakeista šio turto paskirtis, nuosavybės pobūdis, veiklos pobūdis, paramos objekto vieta (ne mažiau kaip 5 metus po projekto įgyvendinimo pabaigos);
IX. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
60. Aprašas konkretaus projekto atveju taikomas iki pasirašant Sutartį. Pasirašius Sutartį, Apraše išdėstytos nuostatos, susijusios su reikalavimais projekto vykdytojui, projekto veikloms ir projekto išlaidomas, kurios taikomos tam tikram projektui, perkeliamos į Sutarties nuostatas.
61. Pareiškėjai ir projektų vykdytojai turi teisę apskųsti CPVA, Švietimo ir mokslo ministerijos, koordinuojančiosios, vadovaujančiosios ir tvirtinančiosios institucijų veiksmus arba neveikimą, susijusius su Paraiškos dėl projekto finansavimo vertinimu, atranka, sprendimo dėl finansavimo arba nefinansavimo priėmimu ir projekto įgyvendinimu Projektų finansavimo ir administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.
2007–2013 m. Sanglaudos skatinimo veiksmų programos 2 prioriteto „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra“ VP3-2.2-ŠMM-01-V priemonės „Technologijų gamtos mokslų ir menų mokymo infrastruktūros bendrojo lavinimo mokyklose pritaikymas ir atnaujinimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašo
1 priedas
PROJEKTO TINKAMUMO FINANSUOTI VERTINIMO LENTELĖ IR METODINIAI NURODYMAI VERTINTOJAMS
Bendrasis kriterijus |
Bendrojo kriterijaus vertinimo aspektai |
Vertinimo klausimai ir (arba) teigimai |
Paaiškinimai/informacijos šaltinis |
Vertinimas |
||
taip |
ne |
patikslinus |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
1. Bendrai finansuojamas iš Europos Sąjungos fondų lėšų projektas (toliau – projektas) atitinka bent vieną veiksmų programos ir jos prioriteto tikslą, uždavinį, taip pat apima pagal tam tikrą prioritetą numatomas remti veiklas. Pagal 2006 m. liepos 11 d. Tarybos reglamento (EB) Nr. 1083/2006, nustatančio bendrąsias nuostatas dėl Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir Sanglaudos fondo bei panaikinančio Reglamentą (EB) Nr. 1260/1999 (OL 2006 L 210, p. 25) 2 straipsnį (toliau – Reglamentas Nr. 1083/2006) projektas turi sudaryti sąlygas pasiekti ES struktūrinės paramos panaudojimo prioritetinės krypties, su kuria yra susijęs, tikslus. Projektas turi atitikti tam tikros veiksmų programos prioriteto tikslus ir uždavinius, veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonės, pagal kurią yra pateiktas, aprašymą ir bent vieną iš Projektų finansavimo sąlygų apraše numatytų veiklų |
1.1. Pagrįstas projekto tikslų ir uždavinių ryšys su tam tikros veiksmų programos prioriteto tikslu ir bent vienu uždaviniu |
1.1.1. Projekto tikslai ir uždaviniai aiškiai siejasi su tam tikros veiksmų programos prioriteto tikslu ir bent vienu uždaviniu |
Būtina įsitikinti, kad projekto tikslai ir uždaviniai atitinka 2007–2013 m. Sanglaudos skatinimo veiksmų programos (toliau – veiksmų programa) prioriteto „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra“ (toliau – prioritetas) tikslą „Užtikrinti prieinamas ir aukštos kokybės esmines viešąsias sveikatos priežiūros, švietimo, valstybės užimtumo rėmimo politiką įgyvendinančių institucijų teikiamas paslaugas, nestacionarias socialines paslaugas ir paslaugas neįgaliesiems“ (toliau – tikslas) ir uždavinį „Užtikrinti aukštesnę švietimo ir studijų sistemos paslaugų kokybę bei prieinamumą gerinant visų amžiaus grupių asmenų dalyvavimą mokymosi visą gyvenimą sistemoje“ (toliau – uždavinys), ryšys yra akivaizdus ir priežastims Paraiškos A dalies 6 punktas ir B dalies 3 punktas |
|
|
|
1.1.2. Įgyvendinto projekto poveikis veiksmų programos prioriteto tikslui ir uždaviniui bus teigiamas |
Galima teigti, kad įgyvendinus projektą pasiekimų ir rezultatų poveikis veiksmų programos prioriteto tikslui ir uždaviniui, atsižvelgiant į veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonės specifiką bus teigiamas. Taip pat įrodytas projekto aktualumas ir poveikis tikslinių grupių problemų sprendimui Paraiškos A dalies 5 ir 6 punktai, B dalies 1 punktas |
|
|
|
||
1.2. Pagrįstas projekto tikslų ir uždavinių ryšys su veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemone ir bent viena Projektų finansavimo sąlygų apraše numatyta veikla |
1.2.1. Projekto veiklos yra suderintos su veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonėje pateiktu atitinkamos veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonės bent vienos veiklos aprašymu |
Būtina įsitikinti, ar numatytos vykdyti projekte veiklos atitinka veiklą nurodytą veiksmų programos priedo VP3-2.2-ŠMM-01-V priemonės „Technologijų, gamtos mokslų ir menų mokymo infrastruktūros bendrojo lavinimo mokyklose pritaikymas ir atnaujinimas“ aprašyme Paraiškos A dalies 6 punktas ir B dalies 2 punktas |
|
|
|
|
1.2.2. Projekto tikslai, uždaviniai ir veiklos atitinka bent vieną iš Projektų finansavimo sąlygų apraše nurodytų veiklų |
Būtina įsitikinti, ar projekte numatyti tikslai, uždaviniai ir planuojamos vykdyti veiklos atitinka Projektų finansavimo sąlygų apraše nurodytą veiklą Paraiškos A dalies 6 punktas ir B dalies 2 punktas |
|
|
|
||
1.2.3. Projektas atitinka veiksmų programoje, veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonės aprašyme ir Projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus, susijusius su paramos pagal kitas iš ES finansuojamas programas, kitas veiksmų programas, kitus veiksmų programos prioritetus atskyrimu („demarkacinius reikalavimus“) |
Būtina įsitikinti, ar tenkinami visi reikalavimai, susiję su paramos pagal kitas iš ES finansuojamas programas, kitas veiksmų programas, kitus veiksmų programos prioritetus, atskyrimu Paraiškos B dalies 7 punktas |
|
|
|
||
1.2.4. Projektas atitinka kitus su reikalavimais projekto veikloms susijusius specialiuosius projektų atrankos kriterijus ir Projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus (jei taikoma) |
Netaikoma |
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
2. Projektas atitinka nacionalinius strateginius dokumentus. Vienas iš pagrindinių ES struktūrinės paramos naudojimo principų – papildomumas. Todėl reglamente (EB) Nr. 1083/2006 teigiama, kad Bendrijos veiksmai turėtų papildyti valstybių narių vykdomus veiksmus arba jais turėtų būti siekiama prisidėti prie valstybių narių vykdomų veiksmų. Paramos lėšos turi prisidėti prie jau nustatytų valstybės socialinės ekonominės plėtros uždavinių įgyvendinimo. Todėl veiksmų programos buvo rengiamos remiantis nacionalinių strategijų ir programų tikslais, ir visi projektai turi atitikti jų tikslus. Už tam tikrus sektorius atsakingos institucijos nustatys, kokius nacionalinius strateginius dokumentus projektai turės atitikti. |
2.1. Projektas prisideda prie nacionalinių ir (arba) regioninių strateginio planavimo dokumentų įgyvendinimo |
2.1.1. Teisės aktuose ar valdymo srities plėtros strategijoje arba strategijos įgyvendinimo priemonių plane nustatytas projekto vykdytojas ir veiklos (taikoma tik planuojant valstybės ir regionų projektus) |
Būtina įsitikinti, kad: 1. projektas, teikiamas pagal Projektų finansavimo sąlygų apraše numatomas finansuoti veiklas, atitinka Valstybinės švietimo strategijos 2003–2012 metų nuostatas (patvirtinta LRS 2003 m. liepos 4 d. nutarimu Nr. IX-1700). Jeigu projektas prisideda prie Valstybinės švietimo strategijos 2003–2012 metų nuostatų įgyvendinimo programos priemonių plano 1.2.3. priemonės įgyvendinimo, jis atitinka šį kriterijų; 2. projektas, teikiamas pagal Projektų finansavimo sąlygų apraše numatomas finansuoti veiklas, atitinka programos „Mokyklų tobulinimo programa plius“ (toliau – MTP+), patvirtintos Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2007 m. gruodžio 3 d. įsakymu Nr. ISAK-2331 (Žin., 2008, Nr. 7-257), nuostatas, t. y. prisideda prie MTP+ 24 priedo „Technologijų, menų ir gamtos mokslų mokymo infrastruktūros komponentas“ įgyvendinimo ir atitinka nurodytus pareiškėjus ir remiamas veiklas Paraiškos A dalies 1 ir 6 punktai |
|
|
|
2.1.2. Pagrįsta, kad projekto įgyvendinimas prisidėtų prie atitinkamų teisės aktų, strategijų nuostatų įgyvendinimo (taikoma tik projektų konkurso būdu atrenkamiems projektams) |
Netaikoma |
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
3. Projektas siekia aiškių ir realių kiekybinių uždavinių, atitinkančių veiksmų programoje nustatytus tikslus. Reglamento (EB) Nr. 1083/2006 37 straipsnis nustato reikalavimą, kad veiksmų programų prioritetinės kryptys privalo turėti skaičiais išreikštus uždavinius ir tikslus (įgyvendinimo rodiklius), pagal kuriuos bus vertinama įgyvendinimo eiga ir išsikeltų tikslų ir uždavinių pasiekimas. Būtina įsitikinti, kad kiekvienas projektas prisideda ir kiek prisideda prie veiksmų programos tikslų (uždavinių) pasiekimo. Todėl kiekvienas projektas turi turėti savo kiekybiškai išreikštus tikslus ir uždavinius, kurie bus matuojami projekto produkto ir rezultatų rodikliais. |
3.1. Projektas prisideda prie veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonės rodiklių įgyvendinimo |
3.1.1. Projektas prisideda prie bent vieno veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonės aprašyme numatyto produkto ir (arba) rezultato rodiklio pasiekimo |
Būtina įsitikinti, kad projektas, planuojamas pagal Projektų finansavimo sąlygų apraše numatomą finansuoti veiklą siekia ir įgyvendinus projekte numatytas veiklas pasieks visus Projektų finansavimo sąlygų apraše 18 punkte nurodytus produkto ir rezultato rodiklius Paraiškos A dalies 12 punktas, B dalies 13.2 punktas |
|
|
|
3.2. Nuosekli vidinė projekto logika ir kokybiški projekto uždaviniai |
3.2.1. Išlaikyta nuosekli vidinė projekto logika |
Būtina įsitikinti, kad išlaikyta nuosekli vidinė projekto logika, t. y. projekto rezultatai turi būti projekto veiklų padarinys, projekto veiklos – sudaryti prielaidas pasiekti projekto uždavinius, o pastarieji – įgyvendinti nustatytus tikslus Paraiškos A dalies 6 punktas, B dalies 4 punktas |
|
|
|
|
3.2.2. Projekto uždaviniai specifiniai, išmatuojami, pasiekiami, susieti ir iškelti laiku |
Būtina įsitikinti, kad projekto uždaviniai atitinka šiuos kokybinius reikalavimus: – yra specifiniai, t. y. parodo projekto esmę ir charakteristikas; – išmatuojami, t. y. kiekybiškai išreikšti ir matuojami; – pasiekiami, t. y. realūs; – susieti, t. y. tapatūs vykdomoms projekto veikloms; – iškelti laiku, t. y. aiški pradžios ir pabaigos data Paraiškos A dalies 6 punktas |
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
4. Projektas atitinka darnaus vystymosi principą. Darnus vystymasis yra vienas iš pagrindinių ES sanglaudos politikos principų. Darnaus vystymosi tikslas – užtikrinti ekonominių, socialinių ir aplinkosauginių aspektų sinergiją. Jis nustato būtinybę ekonomikos augimą derinti su aplinkos apsauga ir socialine plėtra. Sis kriterijus detalizuojamas remiantis Nacionaline darnaus vystymosi strategija, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. rugsėjo 11 d. nutarimu Nr. 1160 (Žin., 2003, Nr. 89-4029), ypač atsižvelgiant į 23 punkte nustatytus prioritetus |
4.1. Projekte nenumatyti veiksmai, kurie turėtų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principo įgyvendinimui |
4.1.1. Aplinkosaugos srityje (aplinkos kokybė ir gamtos ištekliai, klimato kaita, aplinkos apsauga) |
Būtina įsitikinti, kad projektas neprieštarauja Nacionalinės darnaus vystymosi strategijos nuostatoms ir atitinka šiuos reikalavimus: – Projektas nepažeidžia aplinkos apsaugos reikalavimų. – Projektas nedaro neigiamos įtakos sprendžiant socialines bei ekonomines problemas (švietimo ir mokslo vaidmuo, kokybė bei prieinamumas; nedarbas, skurdas arba socialinė atskirtis); – Projektas neprieštarauja darnaus vystymosi nuostatoms regionų plėtros srityje, vadovaujantis Lietuvos regioninės politikos iki 2013 metų strategija, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 23 d. nutarimu Nr. 575 (Žin., 2005, Nr. 66-2370) Paraiškos A dalies 6 ir 13 punktai Paraiškos B dalies 10 punktas |
|
|
|
4.1.2. Socialinėje srityje (užimtumas, skurdas ir socialinė atskirtis, sveikata, švietimas ir mokslas, kultūros savitumas) |
|
|
|
|
||
4.1.3. Ekonomikos srityje (darnus pagrindinių ūkio šakų ir regionų vystymas) |
|
|
|
|
||
4.1.4. Regionų vystymo srityje (aplinkosauginių, socialinių ir ekonominių skirtumų mažinimas) (jei taikoma) |
|
|
|
|
||
4.1.5. Informacinės ir žinių visuomenės srityje (jei taikoma) |
Būtina įsitikinti, kad projektas siekia pritaikyti ir atnaujinti technologijų, gamtos mokslų bei menų mokymo bendrojo lavinimo mokyklose infrastruktūrą, kuri būtų paremta naujausiomis tarptautinius reikalavimus atitinkančiomis informacinėmis ryšių technologijomis, didinančiomis mokymosi prieinamumą ir kokybę Paraiškos A dalies 5, 6 punktai |
|
|
|
||
4.2. Projekte atskleistos pastangos skatinti darnaus vystymosi principo įgyvendinimą |
4.2.1. Pasiūlyti konkretūs veiksmai, kurie užtikrina, kad projektas skatina darnaus vystymosi principo įgyvendinimą (jeigu taikoma) |
Netaikoma |
|
|
|
|
4.2.2. Projektas atitinka kitus su darnaus vystymosi principo įgyvendinimo reikalavimais susijusius specialiuosius projektų atrankos kriterijus ir Projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus (jeigu taikoma) |
Netaikoma |
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
5. Projektas atitinka lyčių lygybės ir nediskriminavimo principus. Lyčių lygybė yra horizontalioji sritis, todėl į ją privaloma atsižvelgti taip pat visais ES struktūrinės paramos etapais – užtikrinti moterų ir vyrų lygybę ir lyčių lygybės principo įgyvendinimą visose srityse ir nediskriminavimą dėl lyties, rasės arba etninės kilmės, religijos arba tikėjimo, negalios, amžiaus arba seksualinės orientacijos gaunant paramą ir (arba) naudojantis jos rezultatais. Kriterijui detalizuoti rekomenduojama remtis šiais teisės aktais: Lietuvos Respublikos lygių galimybių įstatymu (Žin., 2003, Nr. 114-5115; 2008, 76-2998); Europos Komisijos 2006-03-01 dokumentu Nr. COM(2006) 92 „Moterų ir vyrų lygybės gairės 2006–2010“ (angl. A roadmap for equality between women and men 2006–2010) |
5.1. Projekte nenumatoma apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimui |
5.1.1. Projekte nenumatoma apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimui |
Vertinama, ar projektas neprieštarauja lyčių lygybės ir nediskriminavimo principui, nepažeidžia Lietuvos Respublikos lygių galimybių įstatymo bei Lietuvos Respublikos vyrų ir moterų lygių galimybių įstatymo ir jame vykdomi šie reikalavimai: – neribojamos vienodos galimybės vyrams ir moterims dalyvauti projekte ir naudotis projekto rezultatais; – neribojamos vienodos galimybės bet kokios rasės arba etninės kilmės, religijos arba tikėjimo, amžiaus, negalios, seksualinės orientacijos atstovams dalyvauti projekte ir naudotis projekto rezultatais Paraiškos A dalies 6, 13 punktai |
|
|
|
5.2. Projekte nurodytos pastangos skatinti lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimą |
5.2.1. Pasiūlyti konkretūs veiksmai, kurie užtikrina, kad projektas prisideda prie lyčių lygybės principo įgyvendinimo (jeigu taikoma) |
Netaikoma |
|
|
|
|
5.2.2. Pasiūlyti konkretūs veiksmai, kurie užtikrina, kad projektas skatina nediskriminavimo dėl lyties, rasės arba etninės kilmės, religijos arba tikėjimo, amžiaus, negalios, seksualinės orientacijos principo įgyvendinimą (jeigu taikoma) |
Netaikoma |
|
|
|
||
5.2.3. Projektas atitinka kitus su lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimo reikalavimais susijusius specialiuosius projektų atrankos kriterijus ir Projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus (jeigu taikoma) |
Netaikoma |
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
6. Projekto įgyvendinimas yra suderinamas su kitų aktualių Europos Bendrijų politikos sričių nuostatomis |
6.1. Projektas suderinamas su horizontaliųjų Europos Bendrijų bendrųjų politikos sričių nuostatomis |
6.1.1. Projektas suderinamas su Europos Bendrijų viešųjų pirkimų politikos nuostatomis |
Būtina įvertinti, ar pareiškėjas (partneriai) yra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102) arba gavęs (gavę) projekto finansavimo lėšų jomis taps; jei taip, tokiu atveju, ar tikėtina, kad projekto veiklų plane numatyta veiklų trukmė nustatyta įvertinant pirkimų vykdymo terminus; jei pareiškėjas ir (arba) partneriai nėra perkančiosios organizacijos, šis vertinimo aspektas vertinamas kaip atitinkantis nustatytus reikalavimus Paraiškos B dalies 5 punktas |
|
|
|
6.1.2. Projektas suderinamas su Europos Bendrijų aplinkosaugos politikos nuostatomis |
Atsižvelgiant į projekto veiklas ir vadovaujantis Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo (Žin., 1996, Nr. 82-1965; 2005, Nr. 84-3105) nustatyta tvarka, būtina įvertinti, ar: būtinas poveikio aplinkai vertinimas; poveikio vertinimas aplinkai yra atliktas, jei poveikio aplinkai vertinimas yra būtinas Paraiškos B dalies 10 punktas |
|
|
|
||
6.1.3. Projektas suderinamas su Europos Bendrijų konkurencijos politikos nuostatomis |
Vertinant projektą reikia įsitikinti, ar projektas finansuojamas nepažeidžiant konkurencijos politikos nuostatų (pvz., finansuojami pagal suderintą valstybės pagalbos schemą laikantis ten nustatytų reikalavimų). Taip pat vertinant projektą reikia įsitikinti, ar projekto finansavimas nereiškia neteisėtos valstybės pagalbos suteikimo. Jei projektas yra valstybės pagalbos objektas, tai turi būti įvertintas projekto tinkamumas finansuoti pagal valstybės pagalbai taikomus apribojimus Paraiškos A dalies 6 punktas |
|
|
|
||
6.2. Projektas suderinamas su tam tikrų sektorių ES bendrųjų politikos sričių nuostatomis |
6.2.1. Projektas suderinamas su konkretaus sektoriaus ES politikos sričių nuostatomis (jeigu taikoma) |
Netaikoma |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7. Pareiškėjas organizaciniu požiūriu yra pajėgus tinkamai ir laiku įgyvendinti teikiamą projektą |
7.1. Pareiškėjas (partneriai) atitinka formaliuosius reikalavimus |
7.1.1. Pareiškėjas (partneriai) atitinka tinkamų pareiškėjų sąrašą, nustatytą Projektų finansavimo sąlygų apraše |
Būtina įsitikini, kad pareiškėjas (partneriai) atitinka Projektų finansavimo sąlygų apraše 10 (11) punktuose nurodytus pareiškėjus (partnerius) Paraiškos A dalies 1,3, ir 5 punktai |
|
|
|
7.1.2. Pareiškėjas (partneriai) turi (ar turi galimybių įgyti) teisinį pagrindą užsiimti ta veikla (atlikti funkcijas), kuriai sukurti ir (arba) vykdyti, ir (arba) plėtoti skirtas projektas |
Būtina įsitikini, kad pareiškėjas (partneriai) turi teisę verstis projekte numatyta veikla Biudžetinės įstaigos atveju kriterijus vertinamas teigiamai |
|
|
|
||
7.1.3. Pareiškėjui gali būti skirtos ES fondų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos, jei: 7.1.3.1. jam nėra iškelta byla dėl bankroto arba jis nėra likviduojamas; 7.1.3.2. yra įvykdęs su mokesčių ir socialinio draudimo įmokų mokėjimu susijusių įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus (ši nuostata gali būti netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš valstybės arba savivaldybių biudžeto, ir juridiniams asmenims, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai); |
Būtina įsitikinti, kad pareiškėjas (partneriai) atitinka 7.1.3 punkte nustatytus reikalavimus: 7.1.3.1 – Biudžetinės įstaigos atveju kriterijus vertinamas teigiamai 7.1.3.2 – Biudžetinės įstaigos atveju kriterijus vertinamas teigiamai 7.1.3.3–7.1.3.5 – Paraiškos A dalies 15 punktas |
|
|
|
||
7.1.3.3. paraiškoje dėl projekto finansavimo arba jos prieduose jis nepateikė klaidinančios informacijos; 7.1.3.4. nėra įsiteisėjusio teismo sprendimo dėl pareiškėjo kitos paramos skyrimo iš ES arba Lietuvos Respublikos biudžeto sutarties lėšų pažeidimo; 7.1.3.5. jis nebandė gauti konfidencialios informacijos arba daryti įtakos vertinimą atliekančiai institucijai dabartinio arba ankstesnio paraiškų dėl projekto finansavimo vertinimo arba atrankos proceso metu |
|
|
|
|
||
7.2. Pareiškėjas yra pajėgus įgyvendinti projektą |
7.2.1. Pareiškėjas turi pakankamai patirties įgyvendinti projekte numatytas veiklas (jei taikoma) |
Netaikoma |
|
|
|
|
7.2.2. Pareiškėjas turi (turi užtikrinti) pakankamus administravimo gebėjimus vykdant projektą (pakankama komanda) |
Pareiškėjas užtikrina minimalius būtinus gebėjimus projektui administruoti – suformuoja komandą, užtikrina reikiamos kompetencijos darbuotojų įtraukimą, numato paslaugų įsigijimą ir pan. Paraiškos A dalies 5 punktas ir B dalies 4, 13.6 punktai |
|
|
|
||
7.2.3. Pareiškėjas gali įgyvendinti projekto tikslus, veiklas ir uždavinius per projekto įgyvendinimo laikotarpį. Projekto įgyvendinimo trukmė, vieta, parengtumas atitinka Projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus |
Būtina įsitikinti, kad: projekto įgyvendinimo organizavimas (planas) atitinka projekto veiklų apimtis, yra realus ir racionaliai suplanuotas (pvz., įvertinant turimus išteklius, iš ES fondų finansuojamų projektų specifiką, sezoniškumą ir pan.); projekto trukmė ne ilgesnė kaip 32 mėnesiai, pagrindinės projekto veiklos fiziškai vykdomos Lietuvos Respublikoje (jeigu tai nėra įmanoma dėl projekto specifikos ar veiklų pobūdžio ir veiklos yra vykdomos už Lietuvos Respublikos ribų, turi būti užtikrinama, kad vykdomų veiklų metu sukurti produktai, rezultatai ir nauda atitektų Lietuvos Respublikai); Paraiškos A dalis, B dalies 4, 13.2 punktai |
|
|
|
||
7.2.4. Partnerystė projekte yra pagrįsta ir turi pridėtinę vertę (jei taikoma) |
Siekiama įsitikinti, ar partneriai įtraukti pagrįstai, t. y. ar partnerystė sukuria papildomą pridėtinę vertę projekte (pvz., vykdo projekto veiklas, naudosis rezultatais ir pan.) Paraiškos A dalies 5 punktas, B dalies 4, 13.1 punktai |
|
|
|
||
7.2.5. Projektas atitinka kitus su reikalavimais pareiškėjams susijusius specialiuosius projektų atrankos kriterijus ir Projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus (jei taikoma) |
Netaikoma |
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
8. Projektas turi aiškų finansavimo paketą: apibrėžtus, aiškius ir užtikrintus projekto išlaidų finansavimo šaltinius. Projekto finansavimo šaltinių užtikrinimas yra būtina sąlyga projektui įgyvendinti ir veiksmų programų tikslams pasiekti. Kadangi ES fondai padengia tik dalį projekto išlaidų, pareiškėjas turės užtikrinti likusią projekto finansavimo dalį (ES fondo maksimalus ir minimalus dydžiai nustatyti reglamento (EB) Nr. 1083/2006 53–54 straipsniuose ir III priede, be to, finansavimo lėšų dalis mažinama projektams, iš kurių gaunamos pajamos, ir projektams, kuriems taikomas EB sutarties 87 straipsnis dėl valstybės pagalbos) |
8.1. Užtikrintas projekto finansavimas |
8.1.1. Pareiškėjo (partnerių) įnašas atitinka nustatytus reikalavimus |
Būtina įsitikinti, kad tenkinami reikalavimai pareiškėjų įnašui pagal atskiras išlaidų kategorijas (jei taikoma valstybės pagalba), numatyti projekto išlaidų finansavimo šaltiniai, atsižvelgiant į projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalį ir išlaidų apmokėjimo būdą, yra aiškiai apibrėžti, patikimi, tinkamai išdėstyti laike; Kai pareiškėjui netaikomas reikalavimas prisidėti prie projekto finansavimo (nenurodyta Projektų finansavimo sąlygų apraše) ir jis savo iniciatyva nenumatęs skirti įnašo bei neplanuoja gauti grynųjų pajamų, šis kriterijus atitinka nustatytus reikalavimus Paraiškos A dalies 10 punktas ir B dalies 13.5 punktas |
|
|
|
8.1.2. Užtikrintas netinkamų finansuoti su projektu susijusių išlaidų padengimas |
Būtina įsitikinti, ar: projekte numatytoms netinkamoms finansuoti išlaidoms (tarp jų ir netinkamam finansuoti PVM, projekto grynosioms pajamoms ir kt.) užtikrinamas finansavimas; netinkamų išlaidų finansavimo šaltiniai yra aiškiai apibrėžti, patikimi, tinkamai išdėstyti per tam tikrą laikotarpį, t. y. netinkamų išlaidų finansavimas neturės neigiamos įtakos projekto įgyvendinimui Paraiškos A dalies 11 punktas ir B dalies 13.4 punktas |
|
|
|
||
8.1.3. Užtikrintas finansinis projekto (veiklų) ir rezultatų tęstinumas |
Būtina įsitikinti, kad: projekto metu sukurtų rezultatų tolesniam naudojimui yra sudarytos finansinės prielaidos, t. y. sukurtas turtas bus išlaikomas ir užtikrinamas jo tinkamas eksploatavimas; projekto įgyvendinimo metu sukurti rezultatai bus naudojami pagal numatytą paskirtį Paraiškos A dalies 5 punktas ir paraiškos B dalies 11 punktas |
|
|
|
||
8.1.4. Projektas atitinka kitus Projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus (jei taikoma) |
Netaikoma |
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
9. Užtikrintas efektyvus projektui įgyvendinti reikalingų lėšų panaudojimas. Naudojant ES struktūrinę paramą, bus siekiama, kad šios lėšos būtų naudojamos efektyviai, t. y. kad finansuojamas projektas duotų kuo didesnę ekonominę socialinę naudą ir finansavimo būtų skirta tiek, kiek būtina projektui įgyvendinti. |
9.1. Sąnaudų-naudos analizės korektiškumas ir rezultatų priimtinumas |
9.1.1. Atlikta alternatyvų analizė |
Aiškiai suformuluoti reikalavimai techniniam projekto sprendimui. Projektui pagrįsti svarstomos bent dviejų alternatyvų galimybės: „nulinė“ alternatyva (projektas nėra įgyvendinamas) ir kita alternatyva (projektas paremtas alternatyvia technologija ar pan.). Paraiškoje turi būti atskleista, kad visos realios projekto įgyvendinimo galimybės buvo svarstytos arba kad kitos alternatyvos, be jau nagrinėjamų, nėra tikslinga svarstyti. Jeigu projekto įgyvendinimo galimybių vertinimo metu išskiriamos kelios galimybės projekto įgyvendinimo alternatyvai, vertinimo metu kiekvienai alternatyvai turi būti naudojami tie patys vertinimo kriterijai. Alternatyvos įvertintos išsamiai ir korektiškai. Pasirinkta alternatyva turi būti optimali, atsižvelgiant į esamus apribojimus. Paraiškos B dalies 12,13.2 punktai |
|
|
|
9.1.2. Projekto prielaidos (susijusios su būsimomis pajamomis ir sąnaudomis) yra pagrįstos (jei taikoma) |
Skaičiavimai projekte remiasi pagrįstomis būsimų pajamų ir sąnaudų prognozavimo prielaidomis Paraiškos B dalies 7 punktas ir 13.8 punktas (jei pažymėtas Paraiškos B dalies 7 punkto c papunktis) |
|
|
|
||
9.1.3. Taikomas pagrįstas analizės laikotarpis (jei taikoma) |
Netaikoma |
|
|
|
||
9.1.4. Taikoma pagrįsta diskonto norma (jei taikoma) |
Netaikoma |
|
|
|
||
9.1.5. Teisingai apskaičiuotos ir pagrįstos finansinių rodiklių reikšmės (jei taikoma) |
Netaikoma |
|
|
|
||
9.1.6. Teisingai apskaičiuotos ir pagrįstos ekonominių rodiklių reikšmės (jei taikoma) |
Netaikoma |
|
|
|
||
9.1.7. Įvertintos rizikos |
Įvertintos pagrindinės projekto rizikos ir numatyti jų valdymo veiksmai Paraiškos B dalies 9 punktas |
|
|
|
||
9.1.8. Projekto teikiama nauda atitinka planuojamiems rezultatams pasiekti reikalingas sąnaudas (jei taikoma) |
Vertinama (vadovaujantis analogiškais projektais, veiklomis ir pan.) projekto rezultatų atitiktis investicijoms Paraiškos A dalies 6 punktas, B dalies 6 punktas |
|
|
|
||
9.2. Atitiktis Vykdomų pagal Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir ją įgyvendinančias veiksmų programas projektų išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 31 d. nutarimu Nr. 1179 (Žin., 2007, Nr. 117-4789) (toliau – Išlaidų atitikties finansavimo reikalavimams taisyklės), ir Projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytiems projekto veiklų ir išlaidų apribojimams |
9.2.1. Projekte numatytos veiklos ir išlaidos atitinka tinkamoms finansuoti veikloms ir jų apimtims nustatytus reikalavimus |
Būtina įsitikinti, kad projekto veiklos ir išlaidos yra tinkamos finansuoti atsižvelgiant į Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėse bei Projekto finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus. Taip pat būtina įvertinti projekto riziką, susijusią su „dvigubu“ finansavimu, t. y. įvertinant pareiškėjo ir partnerių įgyvendintus ir (arba) įgyvendinamus projektus būtina įsitikinti, kad toms pačioms veikloms ir išlaidoms finansavimas nebus skiriamas pakartotinai Paraiškos A dalies 8 punktas ir B dalies 6, 7 punktai |
|
|
|
|
9.2.2. Veiklos ir išlaidos suplanuotos efektyviai ir pagrįstai |
Būtina įsitikinti, kad projekto veiklos suplanuotos efektyviai, o išlaidos yra būtinos projekto veikloms atlikti ir atitinka rinkos kainas Paraiškos A dalies 7 ir 8 punktas ir B dalies 4, 5, 6 ir 13.7 punktas |
|
|
|
||
9.2.3. Užtikrinama lėšų panaudojimo sparta |
Būtina įsitikinti, kad projekto veiklų suplanavimas užtikrins numatomą lėšų panaudojimo spartą Paraiškos A dalies 7 ir 9 punktai ir B dalies 4, 5 punktas |
|
|
|
||
9.2.4. Projektas atitinka kryžminio finansavimo reikalavimus (jei taikoma) |
Pagal Projektų finansavimo sąlygų aprašą kryžminis finansavimas netaikomas, tad laikoma, kad projektas atitinka reikalavimus |
|
|
|
||
9.2.5. Teisingai pritaikyta vienodo dydžio norma (angl. Flat-rate), vadovaujantis Netiesioginių projekto išlaidų nustatymo ir apmokėjimo naudojant vienodo dydžio normą taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. kovo 27 d. įsakymu Nr. 1K-112 (Žin., 2008, Nr. 37-1348) (taikoma tik įgyvendinant Europos socialinio fondo projektus) |
Netaikoma |
|
|
|
||
9.2.6. Projektas atitinka kitus specialiuosius projektų atrankos kriterijus ir Projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus (jei taikoma) |
Netaikoma |
|
|
|
||
9.3. Projektui reikiamas finansavimas nustatytas atsižvelgiant į reglamento (EB) Nr. 1083/2006 55 straipsnyje išdėstytus reikalavimus |
9.3.1. Paraiškoje dėl projekto finansavimo teisingai nurodytą kuriai kategorijai priklauso projektas, t. y. iš kurio: negaunama pajamų; gaunama pajamų, bet jų neįmanoma nustatyti iš anksto (reglamento (EB) Nr. 1083/2006 55 straipsnio 3 dalis); gaunama pajamų ir jos yra įvertinamos iš anksto (reglamento (EB) Nr. 1083/2006 55 straipsnio 2 dalis). (Jeigu teikiama valstybės pagalba, šis kriterijus netaikomas) |
Būtina įsitikinti, ar projekto vykdytojas teisingai priskyrė savo projektą vienai iš išvardytų kategorijų. Detalios rekomendacijos pateiktos EK parengtose Metodinėse rekomendacijose dėl Tarybos Reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnio: pajamas duodantys projektai (angl. „Guidance note on Art. 55, Council Regulation (EC) 1083/2006: Revenue Generating Projects“) Paraiškos A dalies 10 punktas ir B dalies 8 punktas ir 13.8 punktas |
|
|
|
|
9.3.2. Iš projekto planuojamos gauti pajamos (taip pat ir grynosios pajamos) teisingai apskaičiuotos ir teisingai nustatytas projektui reikiamo finansavimo dydis. (Jeigu teikiama valstybės pagalba, šis kriterijus netaikomas) |
Būtina įsitikinti, kad iš projekto planuojamos gauti grynosios pajamos apskaičiuotos ir priskirtos prie tinkamų ir netinkamų projekto išlaidų teisingai. Taip pat būtina įsitikinti, kad projektui reikiamo finansavimo dydis yra apskaičiuotas grynųjų pajamų dydžiu sumažinus projekto EK tinkamų deklaruoti išlaidų sumą taip, kaip nustatyta reglamento (EB) Nr. 1083/2006 55 straipsnio 2 dalyje. Detalios metodologinės rekomendacijos EK pateiktos Metodinėse rekomendacijose dėl Tarybos Reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnio: pajamas duodantys projektai (angl. „Guidance note on Art. 55, Council Regulation (EC) 1083/2006: Revenue Generating Projects“). Paraiškos A dalies 10 punktas ir B dalies 8 punktas ir 13.8. punktas |
|
|
|
2007–2013 m. Sanglaudos skatinimo veiksmų
programos 2 prioriteto „Viešųjų paslaugų kokybė ir
prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė
infrastruktūra“ VP3-2.2-ŠMM-01-V priemonės
„Technologijų, gamtos mokslų ir menų mokymo
infrastruktūros bendrojo lavinimo mokyklose
pritaikymas ir atnaujinimas“ projektų finansavimo
sąlygų aprašo
2 priedas
PRIEMONĖS „TECHNOLOGIJŲ, GAMTOS MOKSLŲ IR MENŲ MOKYMO INFRASTRUKTŪROS BENDROJO LAVINIMO MOKYKLOSE PRITAIKYMAS IR ATNAUJINIMAS“ STEBĖSENOS RODIKLIŲ MATAVIMO IR SKAIČIAVIMO METODIKA
RODIKLIO PAVADINIMAS |
RODIKLIO PAAIŠKINIMAS |
RODIKLIO MATAVIMAS |
INSTITUCIJA ARBA JURIDINIS ASMUO, ATSAKINGI UŽ INFORMACIJOS PATEIKIMĄ ĮI IR (AR) TI (AR) VI |
||||
MATAVIMO VIENETAS |
APSKAIČIAVIMO TIPAS |
SKAIČIAVIMO BŪDAS |
INFORMACIJOS ŠALTINIS |
LAIKAS |
|||
Rezultato rodiklis |
|||||||
Tiesioginės naudos gavėjai iš investicijų į švietimo infrastruktūrą (per 6 mėnesius po projekto pabaigos) |
Tiesioginės naudos gavėjai – tai asmenys, kurie per 6 (šešis) mėnesius nuo projekto pabaigos naudojo pagal paskirtį iš projekto lėšų sukurtą ir/arba modernizuotą švietimo infrastruktūrą (patalpas ir/arba įrangą), ir asmenys, pasinaudoję švietimo paslaugomis, kurioms teikti naudojama infrastruktūra.
Į tiesioginės naudos gavėjus įtraukiami: 1. Bendrojo lavinimo mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų mokiniai, kurie naudojasi infrastruktūra tiesiogiai mokymuisi pagal formaliojo ir neformaliojo švietimo programas. 2. Bendrojo lavinimo mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų pedagoginis personalas, administracijos darbuotojai, švietimo pagalbos darbuotojai, kurių darbo vietoms yra skirta infrastruktūra.
Asmenys, kurie naudojasi iš projektų lėšų sukurtomis informacinėmis sistemomis, išskyrus nuotolinio mokymo infrastruktūrą neįskaičiuojami.
Rodiklis laikomas pasiektu, kai įgyvendinus projekto veiklas sukurta infrastruktūra tiesiogiai pasinaudoja naudos gavėjas.
Tie patys asmenys, naudojantys projekto veiklų įgyvendinimo metu sukurtą infrastruktūrą gali būti įskaičiuoti tik vieną kartą |
Skaičius |
Apskaičiuojamas |
Sumuojami asmenys |
Pirminiai informacijos šaltiniai: naudos gavėjų registravimo žurnalai/suvestinės. Antriniai informacijos šaltiniai: mokėjimo prašymai, ataskaitos po projekto užbaigimo |
Rodiklis matuojamas nuolat.
Duomenys apie rodiklio pasiekimą renkami kas ketvirtį pagal mokėjimo prašymų teikimo periodiškumą ir kas metus teikiant ataskaitą po projekto užbaigimo.
Galutinai už rodiklio pasiekimą atsiskaitoma praėjus šešiems mėnesiams po projekto pabaigos |
Už rodiklio pasiekimą atsakingas projekto vykdytojas |
Produkto rodiklis |
|||||||
Projektai |
Projektas – ekonomiškai nedalomų ir tikslią funkciją atliekančių veiklos rūšių visumą turinti apibrėžtą biudžetą, įgyvendinimo laikotarpį ir aiškiai nustatytus tikslus.
Skaičiuojami pagal šį uždavinį gavę paramą (pasirašytos projekto finansavimo ir administravimo sutartys) ir baigti įgyvendinti projektai.
Neįtraukiami projektai, skirti techninei dokumentacijai parengti.
Rodiklis laikomas pasiektu, kai patvirtinama galutinė projekto įgyvendinimo ataskaita |
Skaičius |
Apskaičiuojamas |
Sumuojami įgyvendinti projektai (vnt.) |
Pirminiai informacijos šaltiniai: galutinė projekto įgyvendinimo ataskaita
Antriniai informacijos šaltiniai: mokėjimo prašymai |
Rodiklis matuojamas nuolat.
Duomenys apie rodiklio pasiekimą renkami 1 kartą per ketvirtį pagal mokėjimo prašymų teikimo periodiškumą |
Už rodiklio pasiekimą atsakingas projekto vykdytojas |
Bendrojo lavinimo mokyklos ir profesinio mokymo įstaigos, kuriose atnaujinta technologijų ir (arba) menų ir (arba) gamtos mokslų mokymo ir (arba) organizacinės technikos bazė |
Bendrojo lavinimo mokykla – tai mokykla, kurios pagrindinė veikla yra ugdymas pagal formaliojo švietimo pradinio, pagrindinio, vidurinio ar atitinkamas specialiojo ugdymo programas.
Profesinio mokymo įstaiga – tai mokykla ar kita įstaigą kurios pagrindinė veikla – profesinis mokymas.
Skaičiuojamos bendrojo lavinimo ir profesinio mokymo įstaigos, kuriose projekto lėšomis atnaujinta technologijų ir (arba) menų ir (arba) gamtos mokslų mokymo ir (arba) organizacinės technikos bazė institucijos arba jos padalinio pastate.
Rodiklis laikomas pasiektu, kai atliekami darbai ir (arba) įsigyjama įranga, numatyta pagal projekto finansavimo ir administravimo sutartį |
Skaičius |
Apskaičiuojamas |
Sumuojamos bendrojo lavinimo mokyklos ir profesinio mokymo įstaigos (vnt.) |
Pirminiai informacijos šaltiniai: paslaugų (prekių) perdavimo–priėmimo aktai.
Antriniai informacijos šaltiniai: mokėjimo prašymai |
Rodiklis matuojamas nuolat.
Duomenys apie rodiklio pasiekimą renkami 1 kartą per ketvirtį pagal mokėjimo prašymų teikimo periodiškumą |
Už rodiklio pasiekimą atsakingas projekto vykdytojas |
2007–2013 m. Sanglaudos skatinimo
veiksmų programos 2 prioriteto „Viešųjų
paslaugų kokybė ir prieinamumas:
sveikatos, švietimo ir socialinė
infrastruktūra“ VP3-2.2-ŠMM-01-V
priemonės „Technologijų, gamtos
mokslų ir menų mokymo infrastruktūros
bendrojo lavinimo mokyklose
pritaikymas ir atnaujinimas“ projektų
finansavimo sąlygų aprašo
3 priedas
(Paraiškos dėl projekto finansavimo specialiosios (B) dalies forma ir pildymo instrukcija)
_________________________________
pareiškėjo pavadinimas
1. Projekto poreikis ir poveikis
(Aprašykite projekto tikslinių grupių poreikius ir (ar) kokias jų problemas numatoma išspręsti įgyvendinus projektą. Rekomenduojama teksto apimtis – 1/2 – 1 psl.)
Tikslinės grupės ir jų poreikiai (problemos) |
Kaip projektas prisideda prie tikslinių grupių problemų sprendimo |
|
|
2. Projekto atitiktis priemonės „Technologijų, gamtos mokslų ir menų mokymui ir ugdymui reikiamos įrangos ir organizacinės technikos įsigijimas“ remiamai veiklai
(Nurodykite remiamą veiklą ir pateikite trumpą paaiškinimą. Rekomenduojama teksto apimtis – 1/2 – 1 psl.)
Remiama veikla |
Komentaras/paaiškinimas |
Technologijų, gamtos mokslų ir menų mokymui ir ugdymui reikiamos įrangos ir organizacinės technikos įsigijimas |
|
3. Projekto tikslai ir uždaviniai
(Aprašykite, kaip teikiamo projekto tikslas (-ai) ir uždaviniai atitinka toliau lentelėje išvardytų strateginių dokumentų nuostatas. Rekomenduojama teksto apimtis – 1/2 – 1 psl.)
Projekto tikslo ir uždavinių atitiktis Sanglaudos skatinimo veiksmų programos prioriteto „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra“ tikslui „Užtikrinti prieinamas ir aukštos kokybės esmines viešąsias sveikatos priežiūros, švietimo, valstybės užimtumo rėmimo politiką įgyvendinančių institucijų teikiamas paslaugas, nestacionarias socialines paslaugas ir paslaugas neįgaliesiems“ ir uždaviniui „Užtikrinti aukštesnę švietimo ir studijų sistemos paslaugų kokybę bei prieinamumą, gerinant visų amžiaus grupių asmenų dalyvavimą mokymosi visą gyvenimą sistemoje“ |
|
4. Detalus projekto įgyvendinimo aprašymas (Detaliai aprašykite, kaip planuojama įgyvendinti projektą, atsakomybės pasiskirstymą, parengtus ir patvirtintus bei planuojamus parengti projekto įgyvendinimo dokumentus (pvz., kokios buvo sudarytos darbo grupės ir kokiais tikslais, kokia jų atsakomybė ir kt.), pagrįskite projekto partnerių pasirinkimą, jų atsakomybę.)
1. Pareiškėjas (partneriai, vykdysiantys pirkimus) yra:
£ Perkančioji organizacija
£ Neperkančioji organizacija
2. (Pateikite detalesnį aprašymą, kaip kiekvienos projekto veikos kontekste planuojama organizuoti tai veiklai reikalingų paslaugų, prekių, darbų pirkimus, kokiomis prielaidomis remiantis suplanuota veiklai įvykdyti reikalingų veiksmų (atitinkamų dokumentų parengimo, pirkimų organizavimo, tiekimų atlikimo) trukmė ir pan.) (Rekomenduojama teksto apimtis – 1/2 – 1 psl.)
3. (Užpildykite žemiau pateiktą veiklų grafiką, atitinkamai pažymėdami į veiklos intervalą patenkančius mėnesius. Grafike turi atsispindėti viešųjų pirkimų detalus planavimas (specifikacijų parengimas, pirkimo dokumentų derinimas, pirkimo procedūrų vykdymas, sutarčių sudarymas). Atkreipiame dėmesį, kad nurodant veiklų vykdymo mėnesiais intervalą būtina įvertinti planuojamų pirkimų skaičių ir atsižvelgti į pirkimų būdus).
Projekto veiklų vykdymo laikotarpis |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Eil. Nr. |
Projekto veiklos ir jų detalizavimas |
Mėnuo |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
1. |
I veikla (iš paraiškos A dalies 6 p.): |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.1. |
Pvz., įrangos specifikacijų, pirkimo dokumentų parengimas, suderinimas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2. |
Pvz., įrangos pirkimo organizavimas (skelbimas, vokų atplėšimas, laimėtojo paskelbimas, pirkimo sutarties pasirašymas) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.3. |
Pvz., įrangos pristatymas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.4. |
..................... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.5. |
..................... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.6. |
..................... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
II veikla (iš paraiškos A dalies 6 p.): |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.1. |
..................... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.2. |
..................... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.3. |
..................... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. Projekto biudžete nurodytų išlaidų pagrindimas
(Pateikite trumpą išlaidų kurios susijusios su viešųjų pirkimų pagrindu sudarytų sutarčių ir (ar) darbo sutarčių vykdymu įgyvendinant projekto veiklas, pagrindimą)
Projekto biudžeto (iš paraiškos A dalies) eilutės Nr. * |
Veiklos Nr. |
Išlaidų pavadinimas |
Suma, Lt |
Išlaidų pagrįstumo duomenys (paaiškinimas /skaičiavimai / detalizavimas, nurodant preliminarius fizinius kiekius ir sumas) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso: |
* Iš paraiškos A dalies 8.1 lentelės
7. Projekto veiklų finansavimas iš kitų nacionalinių ar trečiųjų valstybių programų ir Europos Sąjungos fondų
7.1. Ar buvo pateikta paraiška dėl paramos šiam projektui iš bet kokio kito Bendrijos šaltinio (įskaitant ERPF, ESF, Sanglaudos fondą ir kt.)?
Jei taip, prašome išsamiai aprašyti (nurodyti susijusią finansinę priemonę, nuorodų numerius, datas, prašytas sumas, suteiktas sumas ir kt.).
|
7.2. Ar šis projektas papildo kokį nors kitą projektą, kuris jau finansuojamas ar bus finansuojamas iš ERPF, ESF, Sanglaudos fondo, kito Bendrijos finansavimo šaltinio?
Taip £[] |
Ne £[] |
Jei taip, prašome išsamiai aprašyti (nurodyti tikslius duomenis, nuorodų numerius, datas, prašytas sumas, gautas sumas ir kt.).
|
Jei taip, prašome išsamiai aprašyti (nurodyti susijusią finansinę priemonę, nuorodų numerius, datas, prašytas sumas, gautas sumas ir kt.).
8. Projekto pajamos
(Nurodykite, kokiai kategorijai pagal Tarybos reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnyje reikalavimus priklauso projektas)
Iš projekto: |
|
a) negaunama pajamų |
£[] |
b) gaunama pajamų, bet jų neįmanoma nustatyti iš anksto |
£[] |
c) gaunama pajamų ir jos yra įvertinamos iš anksto |
£[] |
(Jei iš projekto gaunama pajamų, nurodykite su projektu susijusias veiklas ir jų rezultatus, kurie gali duoti pajamų, ir pajamų dydį, jei pajamos įvertinamos iš anksto) (Rekomenduojama teksto apimtis – 1/2 – 1 psl.).
(Teigiamai pažymėjus 7 punkto c papunktį, būtina užpildyti pajamų skaičiavimo lentelę, kuri pateikiama
http://www.esparama.lt/es_parama_pletra/failai/fm/failai/Pajamu_sk_metodika/Pajamu_skaiciavimo_vadovas_Pr.xls)
9. Projekto rizikos ir jų valdymas
(Pateikite projekto rizikų vertinimą užpildydami toliau esančią lentelę, detalizuojant rizikos pobūdį / aspektus bei nurodant, kokios numatomos rizikos valdymo / mažinimo priemonės)
Rizikos aprašymas |
Tikimybė* |
Poveikis* |
Rizikos valdymo priemonės / veiksmai |
Ekonominė rizika |
|
|
|
|
|
|
|
Finansinė rizika |
|
|
|
|
|
|
|
Technologinė rizika |
|
|
|
|
|
|
|
* Vertinimo skalė: maža (-as) / vidutinė (-is) / didelė (-is)
10. Projekto poveikis aplinkai
Vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymu (Žin., 2005, Nr. X-258, Nr. 84-3105), pažymėkite, kuriai kategorijai priskirtinas projektas:
£ A – didelės rizikos projektai (poveikio aplinkai vertinimas privalomas, žr. įstatymo 1 priedėlį)
£ B – vidutinės rizikos projektai (atliekama atranka dėl poveikio aplinkai privalomo vertinimo, žr. 2 priedėlį)
£ C – minimalios rizikos projektai (poveikio aplinkai vertinimas netaikomas)
Jeigu projektas yra A kategorijos, prie paraiškos pridėkite poveikio aplinkai vertinimo ataskaitą.
Jeigu projektas yra B kategorijos, prie paraiškos pridėkite galutinę motyvuotą poveikio aplinkai atrankos išvadą ir/arba poveikio aplinkai vertinimo ataskaitą.
Jeigu projektas yra C kategorijos, užpildykite lentelę:
Poveikio sritis |
Poveikio apibudinimas (jei įmanoma, nurodant poveikio mastą ir dydį) |
Įdiegtos prevencijos priemonės |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11. Projekto tęstinumo užtikrinimas
(Detalizuokite, kaip numatoma užtikrinti projekto rezultatų tęstinumą organizaciniu, finansiniu, eksploataciniu ir pan. požiūriais, aprašykite, kokie projekte dalyvaujančių švietimo įstaigų įsipareigojimai) (Rekomenduojama teksto apimtis – 1 – 2 psl.).
12. Alternatyvų analizė
(Suformuluokite reikalavimus techniniam projekto sprendimui (techniniai reikalavimai planuojamam objektui pagal jo paskirtį, eksploatacijos sąlygas; projektavimo, įrengimo ir veiklos principai, procesai ir pan.). Projektui pagrįsti turėtų būti svarstomos bent dvi alternatyvos: „nulinė“ alternatyva (alternatyva, kai projektas nėra įgyvendinamas) ir kitos alternatyvos (projektas paremtas alternatyvia technologija ar pan.) Turi būti atskleista, kad visos realios projekto įgyvendinimo alternatyvos buvo svarstytos arba kad kitas alternatyvas, išskyrus nagrinėjamas, netikslinga svarstyti. Jeigu vertinant projekto įgyvendinimo galimybes išskiriamos kelios projekto įgyvendinimo alternatyvos, vertinant kiekvienai alternatyvai turi būti naudojami tie patys vertinimo kriterijai. Alternatyvos turi būti įvertintos išsamiai ir korektiškai. Pasirinkta alternatyva turi būti optimali, atsižvelgiant į esamus apribojimus) (Rekomenduojama teksto apimtis – 1 – 2 psl.).
13. Pridedamų dokumentų sąrašas
Prie Paraiškos dėl projekto finansavimo turi būti pridedami šie dokumentai:
13.2. Valstybinių ir savivaldybių bendrojo lavinimo mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų dalyvavimo Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos „Mokyklų tobulinimo programos plius“ projekte „Technologijų, menų ir gamtos mokslų mokymo infrastruktūra“ nuostatos;
13.3. Klausimynas dėl pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčio tinkamumo finansuoti Europos Sąjungos fondų ir (arba) Lietuvos Respublikos biudžeto lėšomis;
13.4. Įgaliojimą pasirašyti Paraišką dėl projekto finansavimo liudijantis dokumentas, jei Paraiška dėl projekto finansavimo pasirašoma ne Pareiškėjo organizacijos vadovo;
13.5. Pareiškėjo ir (ar) partnerio raštas, kuriuo būtų pagrindžiamas finansinis Pareiškėjo ir (ar) partnerio gebėjimas prisidėti prie projekto įgyvendinimo įnašu, skirtu tinkamoms ir (ar) netinkamoms projekto išlaidoms, kurių nepadengia paramos lėšos, apmokėti (jei taikoma);
13.6. Pareiškėjo darbuotojų, tiesiogiai dalyvausiančių projekto įgyvendinime, gyvenimo aprašymai (CV);
13.7. Projekto išlaidų dydį pagrindžiantys dokumentai (pavyzdžiui, apklausos, preliminarūs komerciniai pasiūlymai ir kita) (rekomenduojama);
13.8. Projekto pajamų skaičiavimo lentelė, kurios forma pateikiama http://www.esparama.lt/es_parama_pletra/failai/fm/failai/Pajamuskmetodika/Pajamuskaiciavimovadovas_Pr.xls (jei pažymėtas Paraiškos dėl projekto finansavimo B dalies 7 punkto c papunktis);
13.9. Galutinė motyvuota poveikio aplinkai atrankos išvada ir/arba poveikio aplinkai vertinimo ataskaita (jei pažymėta Paraiškos dėl projekto finansavimo B dalies 1 punkto A arba B papunkčiai);
13.10. Pareiškėjo ir jo partnerių steigimo dokumentų (įstatų, nuostatų, statutų) kopijos (netaikoma pareiškėjams (partneriams), kurie yra biudžetinės įstaigos);
13.11. Pareiškėjo ir jo partnerių pažymos iš Valstybinės mokesčių inspekcijos apie atsiskaitymus. Pažymos turi būti išduotos ne anksčiau kaip prieš tris mėnesius iki paraiškos pateikimo datos. Taip pat tinkamos pažymos, išduotos elektroniniu būdu (netaikoma pareiškėjams (partneriams), kurie yra biudžetinės įstaigos);
13.12. Pareiškėjo ir jo partnerių pažymos iš Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos teritorinio skyriaus apie atsiskaitymus. Pažymos turi būti išduotos ne anksčiau kaip prieš tris mėnesius iki paraiškos pateikimo datos. Taip pat tinkamos pažymos, išduotos elektroniniu būdu (netaikoma pareiškėjams (partneriams), kurie yra biudžetinės įstaigos).
14. Pareiškėjo patvirtinimas
Patvirtinu, kad šioje formoje pateikta informacija yra tiksli ir teisinga, kad nėra įsiteisėjusio teismo sprendimo dėl pareiškėjo kitos sutarties dėl paramos skyrimo iš ES arba Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų pažeidimo, nebandžiau gauti konfidencialios informacijos arba daryti įtakos vertinimą atliekančiai institucijai dabartinio arba ankstesnio paraiškų vertinimo arba atrankos proceso metu.
________________________________ (Pareiškėjo atsakingo asmens pareigos) |
_______________ (parašas) |
__________________ (vardas ir pavardė) |
2007–2013 m. Sanglaudos skatinimo
veiksmų programos 2 prioriteto „Viešųjų
paslaugų kokybė ir prieinamumas:
sveikatos, švietimo ir socialinė
infrastruktūra“ VP3-2.2-ŠMM-01-V
priemonės „Technologijų, gamtos
mokslų ir menų mokymo infrastruktūros
bendrojo lavinimo mokyklose
pritaikymas ir atnaujinimas“ projektų
finansavimo sąlygų aprašo
4 priedas
PARAIŠKŲ DĖL PROJEKTO FINANSAVIMO ADMINISTRACINĖS ATITIKTIES VERTINIMO LENTELĖ
Paraiškos pristatymo data: Paraiškos Nr.: Paraišką priėmė: |
Pareiškėjo pavadinimas: 1 partneris: 2 partneris: |
|
|||||
|
Kriterijai |
Pateikus paraišką: |
Patikslinus: |
||||
taip |
ne |
netaikoma |
taip |
ne |
netaikoma |
||
1. |
Paraiška (A ir B dalys) visiškai užpildyta, yra pasirašyta, pareiškėjo antspauduota, puslapiai sunumeruoti |
|
|
|
|
|
|
2. |
Pateiktas reikiamas Paraiškos ir jos priedų originalų ir kopijų skaičius |
|
|
|
|
|
|
3. |
Pateikta elektroninė Paraiškos versija |
|
|
|
|
|
|
4. |
Paraiška užpildyta lietuvių kalba kompiuteriu |
|
|
|
|
|
|
5. |
Pateiktas dokumentas: Bendradarbiavimo sutarties tarp pareiškėjo ir partnerių kopija |
|
|
|
|
|
|
6. |
Pateiktas dokumentas: Valstybinių ir savivaldybių bendrojo lavinimo mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų dalyvavimo Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos „Mokyklų tobulinimo programos plius“ projekte „Technologijų, menų ir gamtos mokslų mokymo infrastruktūra“ nuostatos |
|
|
|
|
|
|
7. |
Pateiktas dokumentas: klausimynas dėl pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčio tinkamumo finansuoti Europos Sąjungos fondų ir (arba) Lietuvos Respublikos biudžeto lėšomis |
|
|
|
|
|
|
8. |
Pateiktas dokumentas: įgaliojimą pasirašyti Paraišką dėl projekto finansavimo liudijantis dokumentas, jei Paraiška dėl projekto finansavimo pasirašoma ne Pareiškėjo organizacijos vadovo |
|
|
|
|
|
|
9. |
Pateiktas dokumentas: pareiškėjo ir (ar) partnerio raštas, kuriuo būtų pagrindžiamas finansinis Pareiškėjo ir (ar) partnerio gebėjimas prisidėti prie projekto įgyvendinimo įnašu, skirtu tinkamoms ir (ar) netinkamoms projekto išlaidoms, kurių nepadengia paramos lėšos, apmokėti (jei taikoma) |
|
|
|
|
|
|
10. |
Pateiktas dokumentas: pareiškėjo darbuotojų, tiesiogiai dalyvausiančių projekto įgyvendinime, gyvenimo aprašymai (CV) |
|
|
|
|
|
|
11. |
Pateiktas dokumentas: projekto išlaidų dydį pagrindžiantys dokumentai (pavyzdžiui, apklausos, preliminarūs komerciniai pasiūlymai ir kita) (rekomenduojama) |
|
|
|
|
|
|
12. |
Projekto pajamų skaičiavimo lentelė, kurios forma pateikiama http://www.esparama.1t/es_parama_pletra/failai/fm/failai/Pajamu_sk_metodika/Pajamu_skaiciavimo_vadovas_Pr.xls (jei pažymėtas Paraiškos dėl projekto finansavimo B dalies 7 punkto c papunktis) |
|
|
|
|
|
|
13. |
Pateiktas dokumentas: galutinė motyvuota poveikio aplinkai atrankos išvada ir/arba poveikio aplinkai vertinimo ataskaita (jei pažymėta Paraiškos B dėl projekto finansavimo dalies 1 punkto A arba B papunkčiai) |
|
|
|
|
|
|
14. |
Pareiškėjo ir jo partnerių steigimo dokumentų (įstatų, nuostatų, statutų) kopijos (netaikoma pareiškėjams (partneriams), kurie yra biudžetinės įstaigos) |
|
|
|
|
|
|
15. |
Pareiškėjo ir jo partnerių pažymos iš Valstybinės mokesčių inspekcijos apie atsiskaitymus. Pažymos turi būti išduotos ne anksčiau kaip prieš tris mėnesius iki paraiškos pateikimo datos. Taip pat tinkamos pažymos, išduotos elektroniniu būdu (netaikoma pareiškėjams (partneriams), kurie yra biudžetinės įstaigos) |
|
|
|
|
|
|
16. |
Pareiškėjo ir jo partnerių pažymos iš Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos teritorinio skyriaus apie atsiskaitymus. Pažymos turi būti išduotos ne anksčiau kaip prieš tris mėnesius iki paraiškos pateikimo datos. Taip pat tinkamos pažymos, išduotos elektroniniu būdu (netaikoma pareiškėjams (partneriams), kurie yra biudžetinės įstaigos) |
|
|
|
|
|
|
17. |
Parengtų ir (ar) atliktų viešųjų pirkimų dokumentų kopijos |
|
|
|
|
|
|
VERTINTOJO PASTABOS (Kokios informacijos ar dokumentų trūksta) |