VALSTYBĖS SIENOS APSAUGOS TARNYBOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS VADAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VALSTYBĖS SIENOS APSAUGOS TARNYBOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS VADAS 2002 M. SPALIO 28 D. ĮSAKYMO NR. 435 „DĖL PILIEČIŲ IR KITŲ ASMENŲ APTARNAVIMO TVARKOS PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2006 m. liepos 18 d. Nr. 4-526

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. gegužės 25 d. nutarimo Nr. 463 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. rugsėjo 25 d. nutarimo Nr. 1491 „Dėl piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo viešojo administravimo ir kitose institucijose pavyzdinės tvarkos patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2006, Nr. 60-2134) 2 punktu bei siekdamas pagerinti piliečių ir kitų asmenų aptarnavimą, jų prašymų ir skundų nagrinėjimą Valstybės sienos apsaugos tarnyboje ir jos padaliniuose:

1. Pakeičiu:

1.1. Valstybės sienos apsaugos tarnybos vado 2002 m. spalio 28 d. įsakymą Nr. 435 „Dėl piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo tvarkos patvirtinimo“ (toliau – įsakymas) (Žin., 2002, Nr. 106-4799):

1.1.1. įrašau antraštėje po žodžio „tvarkos“ žodį „aprašo“;

1.1.2. įrašau 1 punkte vietoj žodžio „tvarką“ žodžius „tvarkos aprašą“;

1.1.3. įrašau 2.1 punkte po žodžių „ar atsiųstų paštu“ žodžius „įskaitant ir elektroninį būdą (elektroniniu paštu ar kitomis elektroninėmis priemonėmis)“;

1.1.4. išdėstau 2.2 punktą taip:

„2.2. piliečiai ir kiti asmenys aptarnaujami tarnybos darbo valandomis. Po darbo valandų, poilsio bei švenčių dienomis piliečius ir kitus asmenis aptarnauja tarnybos Štabo Veiklos organizavimo valdybos Operatyvaus valdymo ir operacijų skyriaus arba kiti pareigūnai, vykdantys budėtojų pareigas.“;

1.1.5. išdėstau 3.1 ir 3.2 punktus taip:

„3.1. Viešųjų ryšių skyriui – tarnybos interneto tinklapyje paskelbti šio įsakymo 1 punkte nurodytą tvarkos aprašą bei tarnybos centrinės įstaigos padalinių vadovų ir jų pavaduotojų vardus, pavardes, jų telefonų numerius ir elektroninio pašto adresus;

3.2. Apsaugos ir aptarnavimo centrui – Praleidžiamajame punkte paskelbti šio įsakymo 1 punkte nurodytą tvarkos aprašą, tarnybos centrinės įstaigos padalinių visų pareigūnų, kitų valstybės tarnautojų ir darbuotojų vardus, pavardes, jų telefonų numerius bei užtikrinti, kad nuolat būtų padėta piliečių ir kitų asmenų pageidavimų, pasiūlymų ir pastabų knyga;“;

1.1.6. išdėstau 3.3 ir 3.3.1 punktus taip:

„3.3. Imuniteto skyriui:

3.3.1. nuolat nagrinėti tarnybos centrinių ir kitų struktūrinių padalinių piliečių ir kitų asmenų pageidavimų, pasiūlymų ir pastabų knygų įrašus, ne rečiau kaip kartą per metus pasirinktinai organizuoti anoniminę asmenų apklausą;“;

1.2. Piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos centriniuose struktūriniuose padaliniuose tvarką, patvirtintą nurodytuoju įsakymu:

1.2.1. įrašau pavadinime vietoj žodžio „tvarka“ žodžius „tvarkos aprašas“;

1.2.2. įrašau 1 punkte vietoj žodžio „ši tvarka“ žodžius „šis aprašas“;

1.2.3. įrašau 2 punkte vietoj žodžio „tvarkos“ žodžius „tvarkos aprašo“;

1.2.4. išdėstau 3 punktą taip:

„3. Šiame tvarkos apraše vartojamos sąvokos apibrėžtos Piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo viešojo administravimo ir kitose institucijose pavyzdinėje tvarkoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. rugsėjo 25 d. nutarimu Nr. 1491 „Dėl piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo viešojo administravimo ir kitose institucijose pavyzdinės tvarkos patvirtinimo“ pakeitimo (Žin., 2002, Nr. 95-4105; 2006, Nr. 60-2134).“;

1.2.5. išdėstau 7 punktą taip:

„7. Centriniuose padaliniuose nagrinėjami tokie rašytiniai prašymai ir skundai, kurie tvarkingai ir įskaitomai parašyti valstybine (lietuvių) kalba, yra pareiškėjo pasirašyti, nurodytas jo vardas, pavardė ir gyvenamoji vieta (jeigu pareiškėjas -fizinis asmuo) arba pavadinimas, kodas, buveinės adresas (jeigu pareiškėjas -juridinis asmuo) ir duomenys ryšiui palaikyti. Jeigu su prašymu ar skundu kreipiasi pareiškėjo atstovas, nurodomas atstovo vardas, pavardė, gyvenamoji vieta, atstovavimą liudijantis dokumentas ir pareiškėjas, kurio vardu jis kreipiasi. Neįskaitomi, nesuprantamai išdėstyti prašymai ir skundai grąžinami pareiškėjui, nurodant grąžinimo priežastį.

Pareiškėjas, prašydamas pateikti privačią informaciją apie save, prašyme turi nurodyti savo asmens kodą. Kai toks prašymas siunčiamas paštu ar per pasiuntinį, prie jo turi būti pridėta notaro patvirtinta pareiškėjo asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija. Jeigu dėl tokios informacijos kreipiasi pareiškėjo atstovas, jis pateikia tapatybę ir atstovavimą liudijantį dokumentą.“;

1.2.6. papildau šiuo 71 punktu:

„71. Asmenų prašymai ir skundai, pateikti elektroniniu būdu, turi būti pasirašyti elektroniniu parašu ir sudaryti taip, kad būtų galima nustatyti prašymą ar skundą sudariusį asmenį, suprasti prašymo ar skundo turinį. Asmenų prašymai ir skundai, pateikti elektroniniu būdu ir pasirašyti elektroniniu parašu, nagrinėjami taip pat kaip rašytiniai prašymai ir skundai. Atsakymai į šiuos prašymus ar skundus pateikiami asmeniui elektroniniu paštu, o asmenims pageidaujant siunčiami paštu prašyme ar skunde nurodytu adresu arba įteikiami. Atsakymas elektroniniu būdu turi būti parengtas ir pasirašytas tarnybos vado ar jo įgalioto asmens saugiu elektroniniu parašu Elektroninių dokumentų valdymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2006 m. sausio 11 d. įsakymu Nr. V-12 (Žin., 2006, Nr. 7-268), nustatyta tvarka.“;

1.2.7. išdėstau 8 punktą taip:

„8. Prašymai ir skundai, kuriuose nenurodytas pareiškėjo vardas ir pavardė, gyvenamoji vieta (jeigu pareiškėjas – fizinis asmuo) arba pavadinimas, kodas, buveinės adresas (jeigu pareiškėjas -juridinis asmuo) arba kurie pareiškėjo nepasirašyti, tarnybos vado ar jo įgalioto asmens sprendimu paliekami nenagrinėti.“;

1.2.8. išdėstau 14 punktą taip:

„14. Prašymai ir skundai, gauti tiesiogiai iš asmens ar atsiųsti paštu, taip pat gauti bet kuriame kitame tarnybos padalinyje, registruojami tarnybos gyventojų pasiūlymų, pareiškimų, skundų registre skaitmeninėje laikmenoje, naudojant kompiuterinę dokumentų registracijos programą ir tvarkomi Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių, patvirtintų Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. 88 (Žin., 2002, Nr. 5-211; 2005, Nr. 132-4773), nustatyta tvarka. Elektroniniu būdu gauti asmenų prašymai ir skundai registruojami ir jų valdymas centriniuose padaliniuose organizuojamas Elektroninių dokumentų valdymo taisyklių nustatyta tvarka.“;

1.2.9. išdėstau 15 punktą taip:

„15. Asmeniui įteikiama prašymo ar skundo gavimo faktą patvirtinanti dokumento registro kortelės kopija, kurioje nurodoma prašymo ar skundo priėmimo data, prašymo ar skundo registracijos numeris, tarnautojo, kuriam pavesta nagrinėti prašymą ar skundą, vardas, pavardė, telefono numeris. Elektroniniu būdu gauto asmens prašymo ar skundo užregistravimą patvirtinantis dokumentas parengiamas Elektroninių dokumentų valdymo taisyklių nustatyta tvarka ir išsiunčiamas asmeniui elektroniniu paštu.“;

1.2.10. įrašau 16 punkte po žodžio „raštu“ žodžius „arba elektroniniu būdu“;

1.2.11. išdėstau 18 punktą taip:

„18. Jeigu centrinis padalinys nėra įgaliotas spręsti prašyme ar skunde išdėstytų klausimų, prašymas ar skundas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jo gavimo datos persiunčiamas kompetentingai institucijai. Apie tai pranešama pareiškėjui. Tuo atveju, kai nėra institucijos, kuri pagal savo kompetenciją turėtų nagrinėti prašymą ar skundą, prašymas ar skundas per 5 darbo dienas nuo jo gavimo datos grąžinamas pareiškėjui (nurodoma grąžinimo priežastis). Persiunčiant prašymus ir skundus, kuriuose yra privačios informacijos, laikomasi šio aprašo 17 punkte nustatytų apribojimų.

Jeigu pareiškėjas prašo informacijos, kuri yra kitoje įstaigoje, prašymas persiunčiamas kitai kompetentingai įstaigai ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo ir apie tai per 3 darbo dienas nuo prašymo persiuntimo informuojamas pareiškėjas.“;

1.2.12. išdėstau 20 punktą taip:

„20. Asmenų prašymai ir skundai nagrinėjami pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo trečiajame skirsnyje nustatytą administracinę procedūrą. Prašymai pateikti informaciją nagrinėjami Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo nustatyta tvarka.“;

1.2.13. išbraukiu 21 punkte žodį „darbo“;

1.2.14. įrašau 28 punkte po žodžio „sprendimu“ žodžius „elektroniniu paštu (jeigu pareiškėjo prašymas ar skundas pateiktas elektroniniu būdu)“;

1.2.15. išdėstau 34.2 punktą taip:

„34.2. kokius dokumentus (pažymą, pareiškimą, kitus dokumentus) ir kaip (asmeniškai, paštu ar elektroniniu būdu) reikia pateikti, kad asmens klausimas būtų išnagrinėtas ir išspręstas;“.

2. Pripažįstu netekusiu galios tarnybos vado 2005 m. sausio 26 d. įsakymą Nr. 4-35 „Dėl Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos vado 2002 m. spalio 28 d. įsakymo Nr. 435 „Dėl piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo tvarkos patvirtinimo“ pakeitimo“.

3. Pavedu Informatikos ir ryšio valdybai iki š. m. rugpjūčio 1 d. pateikti pasiūlymus dėl elektroninio parašo paslaugos įdiegimo tarnybos centrinėje įstaigoje galimybės ir sąlygų.

4. Įsakau:

4.1. tarnybos rinktinėms, Visagino pasieniečių mokyklai, Užsieniečių registracijos centrui, vadovaujantis šiuo įsakymu, iki š. m. liepos 20 d. parengti ir priimti atitinkamų savo teisės aktų pakeitimus;

4.2. įsakymo vykdymą kontroliuoti tarnybos vado pavaduotojui-Štabo viršininkui.

 

 

TARNYBOS VADAS

GENEROLAS                                                                                                 SAULIUS STRIPEIKA