LIETUVOS RESPUBLIKOS PREZIDENTAS

 

D E K R E T A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO PRIIMTO LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS IR TARNYBOS PASLAPČIŲ ĮSTATYMO GRĄŽINIMO LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMUI PAKARTOTINAI SVARSTYTI

 

1999 m. liepos 27 d. Nr. 547

Vilnius

 

1 straipsnis.

Susipažinęs su Lietuvos Respublikos Seimo priimtu Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymu, pateiktu pasirašyti ir oficialiai paskelbti, konstatuoju:

Įstatymo 9 straipsnio bei 10 straipsnio 4 dalies nuostatos kelia abejonių dėl jų atitikimo Lietuvos Respublikos Konstitucijos 30 straipsnio 1 daliai.

 

2 straipsnis.

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Konstitucijos 71 straipsnio pirmąja dalimi:

1. Grąžinu Lietuvos Respublikos Seimui pakartotinai svarstyti Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymą.

2. Teikiu šias Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo pataisas:

1) Pakeisti 9 straipsnio 2 dalį ir šią dalį išdėstyti taip:

2. Leidimus dirbti ar susipažinti su valstybės paslaptį sudarančia informacija išduoda Lietuvos Respublikos paslapčių apsaugos koordinavimo komisija paslapčių subjekto teikimu. Kartu su teikimu Lietuvos Respublikos paslapčių apsaugos koordinavimo komisijai perduodama Valstybės saugumo departamento išvada dėl išdavimo asmeniui leidimo dirbti ar susipažinti su valstybės paslaptį sudarančia informacija. Lietuvos Respublikos paslapčių apsaugos komisijos sprendimai gali būti skundžiami teismui įstatymų nustatyta tvarka.“

2) Pakeisti Įstatymo 10 straipsnio 2 ir 4 dalis ir šias dalis išdėstyti taip:

2. Leidimą dirbti ar susipažinti su valstybės paslaptį sudarančia informacija panaikina Lietuvos Respublikos paslapčių apsaugos koordinavimo komisija savo iniciatyva arba paslapčių subjekto teikimu. Šis komisijos sprendimas gali būti skundžiamas teismui įstatymų nustatyta tvarka.

4. Asmuo, kuriam nesuteikiamas ar panaikinamas leidimas dirbti ar susipažinti su valstybės paslaptį sudarančia informacija arba kuriam nesuteikiama ar atimama teisė dirbti ar susipažinti su tarnybos paslaptį sudarančia informacija, jeigu nėra galimybės šiam asmeniui palikti pareigų be teisės dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija, iš pareigų atleidžiamas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka. Sprendimą dėl atleidimo iš pareigų asmuo turi teisę skųsti teismui įstatymų nustatyta tvarka“

3) Pakeisti Įstatymo 12 straipsnio 3 dalies 7 punktą, papildyti šią dalį 10 ir 11 punktais ir visą šią dalį išdėstyti taip:

3. Lietuvos Respublikos paslapčių apsaugos koordinavimo komisija:

1) koordinuoja Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių dėl įslaptintos informacijos apsaugos rengimą bei įgyvendinimą;

2) Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka išduoda asmens patikimumo pažymėjimus;

3) teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei pasiūlymus dėl šio įstatymo ir kitų teisės aktų, susijusių su įslaptintos informacijos apsauga, keitimo ar pripažinimo netekusiais galios, galiojančios įslaptintos informacijos apsaugos sistemos tobulinimo;

4) analizuoja bei derina paslapčių subjektų parengtus detalius įslaptinamos informacijos, susijusios su jų vykdoma veikla, sąrašus bei tokių sąrašų pakeitimus;

5) paslapčių subjektams tarpininkaujant, sprendžia klausimus dėl galimybės išduoti asmens patikimumo pažymėjimus arba šio įstatymo 9 straipsnyje nurodytus leidimus dirbti ar susipažinti su valstybės paslaptį sudarančia informacija asmenims, turintiems dvigubą pilietybę, arba asmenims, neturintiems šio įstatymo 9 straipsnio 4 dalies 2 punkte nustatyto nuolatinio gyvenimo Lietuvos Respublikoje cenzo;

6) pasibaigus šio įstatymo 6 straipsnio 1 dalies 1-3 punktuose numatytam informacijos įslaptinimo terminui, paslapčių subjektų teikimu sprendžia klausimus dėl įslaptinimo termino pratęsimo tikslingumo;

7) sprendžia ginčus tarp paslapčių subjektų, taip pat ginčus tarp paslapčių subjektų ir kitų asmenų, kylančius dėl informacijos, sudarančios valstybės ar tarnybos paslaptį, įslaptinimo, saugojimo, naudojimo, išslaptinimo, apsaugos kontrolės bei dėl asmens patikimumo pažymėjimų neišdavimo ar panaikinimo pagrįstumo;

8) teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei pasiūlymus dėl informacijos, kuri pagal jos pobūdį bei svarbą sudaro valstybės ar tarnybos paslaptį, tačiau nuosavybės teise priklauso paslapčių subjektu nesančiam fiziniam ar juridiniam asmeniui, įsigijimo:

9) paslapčių subjektų teikimu sprendžia klausimus dėl galimybės įslaptintą informaciją perduoti kitoms valstybėms ar tarptautinėms organizacijoms, su kuriomis nėra pasirašyta sutarčių dėl įslaptintos informacijos abipusės apsaugos.

10) paslapčių subjektų teikimu išduoda leidimus dirbti ar susipažinti su valstybės paslaptį sudarančia informacija;

11) savo iniciatyva ar paslapčių subjektų teikimu panaikina leidimą dirbti ar susipažinti su valstybės paslaptį sudarančia informacija.“

 

3 straipsnis.

Pavedu Respublikos Prezidento patarėjos ekonomikai pavaduotojui Armanui Abramavičiui pristatyti šiuo dekretu teikiamas įstatymo pataisas Lietuvos Respublikos Seime.

 

4 straipsnis.

Šis dekretas įsigalioja nuo jo pasirašymo dienos.

 

 

RESPUBLIKOS PREZIDENTAS                                                                  VALDAS ADAMKUS

______________