LIETUVOS RESPUBLIKOS SPECIALIŲJŲ TYRIMŲ TARNYBOS DIREKTORIAUS

Į S A K Y M A S

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SPECIALIŲJŲ TYRIMŲ TARNYBOS MAŽOS VERTĖS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ, ATLIEKAMŲ GYNYBOS IR SAUGUMO SRITYJE, TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2012 m. gegužės 18 d. Nr. 2-160

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymo (Žin., 2011, Nr. 85-4135) 17 straipsnio 4 dalies nuostatomis:

1. T v i r t i n u Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos mažos vertės viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, taisykles (pridedama).

2. P a v e d u:

2.1. Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos mažos vertės viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, taisyklėse nurodytus pirkimus vykdyti Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2012 m. kovo 16 d. įsakymo Nr. 2-98 „Dėl Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymą, komisijos sudarymo ir jos darbo reglamento patvirtinimo“ 1 punkte nurodytai Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos Pirkimų, atliekamų pagal Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymą, komisijai ir suteikiu jai visus su šiuo pavedimu susijusius įgaliojimus.

2.2. Paskelbti šį įsakymą:

2.2.1. Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos Administravimo valdybos Pirkimų poskyriui – Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje;

2.2.2. Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos Administravimo valdybos Bendrajam skyriui – „Valstybės žiniose“;

2.2.3. Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos Viešųjų ryšių skyriui – STT interneto svetainėje.

 

 

 

Direktorius                                                                             Žimantas Pacevičius


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos

specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus

2012 m. gegužės 18 d. įsakymu Nr. 2-160

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SPECIALIŲJŲ TYRIMŲ TARNYBOS MAŽOS VERTĖS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ, ATLIEKAMŲ GYNYBOS IR SAUGUMO SRITYJE, TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos (toliau – STT) mažos vertės viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, taisyklės (toliau – taisyklės) parengtos siekiant organizuoti ir atlikti darbų, prekių ir paslaugų mažos vertės pirkimus, atliekamus pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymą (Žin., 2011, Nr. 85-4135) (toliau – Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymas), laikantis Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatyme (Žin., 1999, Nr. 105-3019; 2004, Nr. 4-29) (toliau – Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymas) tokiems pirkimams (toliau – mažos vertės pirkimas) nustatytų reikalavimų.

2. Šiose taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatyme, Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatyme, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102).

3. Mažos vertės pirkimus galima atlikti, kai numatoma pirkimo ar preliminarios sutarties vertė, apskaičiuota vadovaujantis Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 15 straipsnio nuostatomis, yra ne didesnė nei nurodyta Viešųjų pirkimų įstatymo 2 straipsnio 15 dalyje.

4. Taisyklės nustato mažos vertės pirkimų organizavimo tvarką, mažos vertės pirkimų būdus ir jų atlikimo tvarką, pirkimo dokumentų rengimo ir teikimo tiekėjams reikalavimus, ginčų nagrinėjimo procedūras.

5. STT, atlikdama mažos vertės pirkimus, vadovaujasi Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymu, Viešųjų pirkimų įstatymu, Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymu, šiomis Taisyklėmis, Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu (Žin., 2000, Nr. 74-2262) (toliau – CK), kitais įstatymais ir įstatymų įgyvendinamaisiais teisės aktais.

6. Mažos vertės pirkimai atliekami laikantis lygiateisiškumo, nediskriminavimo ir skaidrumo principų bei Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo I skyriuje, 19 straipsnio 4 dalyje, 24 straipsnio 9 dalyje, 26 straipsnio 2 dalyje, 30 straipsnio 1 dalyje, 46 straipsnio 1, 4, 5 dalyse, 50 straipsnio 8 dalyje ir šiose taisyklėse nustatytų reikalavimų.

7. Mažos vertės pirkimus vykdo STT direktoriaus 2012 m. kovo 16 d. įsakymo Nr. 2-98 „Dėl Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos pirkimų, atliekamų pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymą, komisijos sudarymo ir jos darbo reglamento patvirtinimo“ 1 punkte nurodyta STT Pirkimų, atliekamų pagal Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymą, komisija (toliau – Komisija).

8. STT turi teisę nutraukti mažos vertės pirkimą, jeigu atsirado aplinkybių, kurių nebuvo galima numatyti (perkamas objektas tapo nereikalingas arba pasikeitė reikalavimai, nėra lėšų už jį sumokėti ir pan.). Teikimą dėl mažos vertės pirkimo nutraukimo Komisija arba pirkimo iniciatorius teikia STT direktoriui ar direktoriaus pavaduotojams, kurie priima sprendimą dėl mažos vertės pirkimo procedūrų nutraukimo.

9. Mažos vertės pirkimo pradžią ir pabaigą apibrėžia Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymas. Visi su mažos vertės pirkimais susiję dokumentai registruojami ir saugomi teisės aktų nustatyta tvarka.

 


II. VEIKSMAI IKI PIRKIMO PRADĖJIMO

 

10. Pirkimo iniciatoriaus užduotis dėl mažos vertės pirkimo atlikimo su STT direktoriaus, STT direktoriaus pirmojo pavaduotojo, o jų nesant – STT direktoriaus pavaduotojo rezoliucija pateikiama pirkimo vykdymui.

11. Užduotyje nurodomos šios pagrindinės pirkimo sąlygos ir informacija:

11.1. pirkimo vertė, apskaičiuota pagal šių taisyklių 3 punkto nuostatas;

11.2. pirkimo objekto pavadinimas ir jo apibūdinimas, nurodant perkamų prekių, paslaugų ar darbų savybes, kokybės ir kitus reikalavimus (techninę specifikaciją), reikalingą kiekį ar apimtis, atsižvelgiant į visą pirkimo sutarties trukmę su galimais pratęsimais;

11.3. pirkimo objekto eksploatavimo išlaidos;

11.4. minimalūs tiekėjų kvalifikacijos reikalavimai;

11.5. argumentuotas siūlomų kviesti tiekėjų sąrašas;

11.6. pasiūlymų vertinimo kriterijai, o kai siūloma vertinti pagal ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo kriterijų – ekonominio naudingumo vertinimo kriterijai ir parametrai, jų lyginamieji svoriai ir vertinimo tvarka;

11.7. prekių pristatymo, paslaugų ar darbų atlikimo terminai, pirkimo sutarties trukmė, sutarties pratęsimo galimybės (jei tokios gali būti), sutarties keitimo atvejai, kitos reikalingos pirkimo sutarties sąlygos, prireikus pateikiamas pirkimo sutarties projektas;

11.8. asmenys, kurie bus atsakingi už sutarties vykdymą, informacijos teikimą, prekių, paslaugų ar darbų priėmimą (vardas, pavardė, telefono Nr., el. pašto adresas);

11.9. reikalingi planai, brėžiniai ir projektai;

11.10. kita reikalinga informacija.

 

III. PIRKIMO BŪDAI IR PIRKIMO PROCEDŪRŲ ETAPAI

 

12. Prekės, paslaugos ar darbai perkami neskelbiamų derybų būdu.

13. Neskelbiamų derybų būdu perkama kreipiantis ne mažiau kaip į tris tiekėjus.

14. Dalyvauti pirkimo procedūrose Komisija pasirenka tiekėjus pagal turimus rinkos būklės duomenis ir atsižvelgdama į kitą Komisijai prieinamą informaciją. Pasirinktiems tiekėjams siunčiamas kvietimas dalyvauti pirkimo procedūrose. Kartu su kvietimu tiekėjams pateikiamos pirkimo sąlygos.

15. Vykdant pirkimą kreiptis į vieną tiekėją galima tuo atveju, jeigu yra pagrindai, nurodyti Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 19 straipsnio 4 dalies 5 punkte, 6 dalies 1 punkte ar 7 dalyje.

16. Pirkimo procedūros atliekamos šiais etapais:

16.1. Nagrinėjama užduotis dėl mažos vertės pirkimo, rengiami pirkimo dokumentai, pasirenkami tiekėjai ir jiems pateikiami kvietimai dalyvauti pirkimo procedūrose ir pirkimo sąlygos, kuriose nurodoma, kaip bus tikrinama ir vertinama tiekėjų kvalifikacija, ir pateikiama visa pirkimo dokumentuose teiktina neįslaptinta informacija apie pirkimo objektą. Tais atvejais, kai įslaptinta informacija bus perduota tik sudarant ar vykdant sutartį, pasirinkti tiekėjai gali būti kviečiami pateikti tiekėjų kvalifikaciją patvirtinančius dokumentus ir pasiūlymus vienu metu.

16.2. Tikrinama ir vertinama pagal pirkimo dokumentuose nustatytus kriterijus ir sąlygas tiekėjų kvalifikacija, atrenkami kandidatai, kurie bus kviečiami pateikti pasiūlymus.

16.3. Kviečiami atrinkti kandidatai pateikti pasiūlymus. Prie kvietimo pridedami pasiūlymo rengimo ir teikimo reikalavimai ir informacija, kuri nebuvo pateikta šių taisyklių 16.1 punkte nurodytose pirkimo sąlygose, tačiau yra būtina rengiant pasiūlymą.

16.4. Vadovaujantis pirkimo dokumentuose nustatytomis sąlygomis, priimami, nagrinėjami, vertinami ir palyginami pakviestų dalyvių pateikti pasiūlymai.

16.5. Derybų būdu deramasi su dalyviais, siekiant nustatyti geriausią pasiūlymą.

16.6. Su geriausią pasiūlymą pateikusiu dalyviu sudaroma pirkimo sutartis.

 

IV. PIRKIMO DOKUMENTŲ RENGIMAS

 

17. Pirkimo dokumentus, vadovaudamasi Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo ir šių taisyklių nuostatomis, rengia Komisija. Pirkimo dokumentai turi būti tikslūs, aiškūs, be dviprasmybių, kad tiekėjai galėtų pateikti pasiūlymus, juose pateikiama visa informacija apie pirkimo sąlygas ir procedūras.

18. Pirkimo dokumentuose turi būti nurodyta:

18.1. Pirkimo būdas.

18.2. Paraiškų ir pasiūlymų teikimo ir priėmimo reikalavimai:

18.2.1. Paraiška ar pasiūlymas turi būti pateikiami raštu ir pasirašyti tiekėjo ar jo įgalioto asmens. Jeigu pirkimas atliekamas Centrinės viešųjų pirkimų informacinės sistemos priemonėmis, pirkimo dokumentuose turi būti nurodoma, kad paraiškos ir pasiūlymai būtų pasirašyti saugiu elektroniniu parašu, atitinkančiu teisės aktų reikalavimus.

18.2.2. Kartu su paraiška pateikiami priedai – kvietime apie pirkimą arba pirkimo sąlygose nurodyti dokumentai ar jų kopijos, įrodantys kandidato atitiktį nustatytiems kvalifikacijos reikalavimams.

18.2.3. Kartu su pasiūlymu pateikiami priedai, nustatyti pirkimo dokumentuose, ar, tiekėjo manymu, reikalingi dokumentai, pagrindžiantys pasiūlyme nurodytą informaciją.

18.3. Pasiūlymų ne elektroninėmis priemonėmis teikimo reikalavimai:

18.3.1. Teikiamo pasiūlymo (su priedais) lapai turi būti susiūti, sunumeruoti ir paskutinio lapo antrojoje pusėje patvirtinti tiekėjo ar jo įgalioto asmens parašu, nurodytas tiekėjo ar jo įgalioto asmens vardas, pavardė, pareigos (jeigu yra) ir pasiūlymą sudarančių lapų skaičius. Kartu su kitais pasiūlymo lapais įsiuvama ir pasiūlymo galiojimo užtikrinimą patvirtinančio dokumento kopija. Pasiūlymo galiojimo užtikrinimą (jei tokia reikalaujama) patvirtinantis dokumentas neįsiuvamas ir nenumeruojamas.

18.3.2. Pasiūlymas turi būti pateikiamas užklijuotame voke.

18.3.3. Jeigu pirkimo objektas suskirstytas į dalis ir leidžiama pateikti atskirus pasiūlymus, pagal 18.3.1 ir 18.3.2 punktų nuostatas dėl kelių pirkimo dalių teikiami pasiūlymai gali būti įforminami ir pateikiami kaip vienas pasiūlymas.

18.4. Kai pasiūlymus numatoma vertinti pagal ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijų, pirkimo dokumentuose nurodoma, kad tiekėjai kainos pasiūlymą ir jo priedus pateiktų viename užklijuotame voke, o likusią pasiūlymo dalį ir jos priedus – kitame užklijuotame voke. Šie abu vokai turi būti įdėti į bendrą voką, kuris taip pat užklijuojamas. Jeigu reikalaujama pasiūlymo galiojimo užtikrinimo, šį užtikrinimą patvirtinantis dokumentas dedamas į bendrą voką.

18.5. Tiekėjų kvalifikacijos reikalavimai, tarp jų ir reikalavimai atskiriems bendrą paraišką ar pasiūlymą pateikiantiems tiekėjams.

18.6. Pirkimo procedūrose naudojamos įslaptintos informacijos apsaugos reikalavimai.

18.7. Tiekėjų kvalifikacijos reikalavimai, susiję su informacijos apsauga ir tiekimo patikimumu (jeigu reikalaujama), nustatyti pagal Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 41 ir 42 straipsnių reikalavimus.

18.8. Tiekėjų kvalifikacijos vertinimo tvarka.

18.9. Tiekėjų kvalifikaciją patvirtinančių dokumentų sąrašas.

18.10. Reikalavimas pateikti Vyriausybės įgaliotos institucijos nustatytos formos tiekėjo deklaraciją, kurioje nurodoma, kad tiekėjas nedavė ir neketina duoti komisijos nariams, ekspertams, STT vadovams, STT ar kitų tiekėjų atstovams pinigų, dovanų, nesuteikė jokių paslaugų ar kitokio atlygio už sudarytas ar nesudarytas sąlygas, susijusias su palankiais veiksmais laimėti pirkimus.

18.11. Prekių, paslaugų ar darbų pavadinimas, kiekis (apimtis), su prekėmis teiktinų paslaugų pobūdis, prekių tiekimo, paslaugų teikimo ar darbų atlikimo terminai.

18.12. Techninė specifikacija arba aprašomasis dokumentas.

18.13. Pasiūlymų vertinimo kriterijai ir sąlygos.

18.14. Pagal Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 50 straipsnio 5 dalies nuostatas reikalaujamos pirkimo sutarties sąlygos ar pirkimo sutarties projektas, jeigu jis yra parengtas.

18.15. Subrangovų parinkimo ir jų pakeitimo sąlygos, kurios, vadovaujantis Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 40 straipsnio nuostatomis, nustatomos laimėjusiam dalyviui.

18.16. Informacija, ar leidžiama pateikti alternatyvius pasiūlymus, šių pasiūlymų reikalavimai. Tiekėjas gali pateikti tik vieną pasiūlymą, o jeigu pirkimas suskirstytas į atskiras dalis – po vieną pasiūlymą kiekvienai pirkimo objekto daliai, kaip nurodoma pirkimo dokumentuose, išskyrus atvejus, kai pirkimo dokumentuose leidžiama pateikti alternatyvius pasiūlymus.

18.17. Informacija, ar leidžiama pateikti pasiūlymus parduoti tik dalį prekių, darbų ar paslaugų, šios dalies (dalių) apibūdinimas.

18.18. Informacija, kad pasiūlymuose nurodytos kainos bus vertinamos litais. Jeigu pasiūlymuose kainos nurodytos užsienio valiuta, jos bus perskaičiuojamos litais pagal Lietuvos banko nustatytą ir paskelbtą lito ir užsienio valiutos santykį paskutinę pasiūlymų pateikimo termino dieną.

18.19. Informacija, kaip turi būti apskaičiuota ir išreikšta pasiūlymuose nurodoma kaina. Į kainą turi būti įskaityti visi tiekėjo mokami mokesčiai, išskyrus pridėtinės vertės mokestį.

18.20. Pasiūlymų galiojimo užtikrinimo ir pirkimo sutarties įvykdymo užtikrinimo reikalavimai, jeigu reikalaujama. Atliekant pirkimą Centrinės viešųjų pirkimų informacinės sistemos priemonėmis, galima nustatyti, kad pasiūlymo galiojimo ir pirkimo sutarties įvykdymo užtikrinimą patvirtinančio dokumento kopija būtų pateikiama Centrinės viešųjų pirkimų informacinės sistemos priemonėmis, o šio dokumento originalas – paštu arba per kurjerį.

18.21. Būdai, kuriais tiekėjai gali prašyti pirkimo dokumentų paaiškinimų, sužinoti, ar ketinama rengti dėl to susitikimą su tiekėjais, taip pat būdai, kuriais Komisija savo iniciatyva gali paaiškinti (patikslinti) pirkimo dokumentus.

18.22. Data, iki kada turi galioti pasiūlymas, arba laikotarpis, kurį turi galioti pasiūlymas.

18.23. Komisijos posėdžio, kuriame bus atplėšiami vokai su pasiūlymais arba susipažįstama su Centrinės viešųjų pirkimų informacinės sistemos priemonėmis pateiktais pasiūlymais, data, posėdžio pradžios valanda ir minutė.

18.24. Vokų su pasiūlymais atplėšimo arba susipažinimo su Centrinės viešųjų pirkimų informacinės sistemos priemonėmis pateiktais pasiūlymais ir pasiūlymų nagrinėjimo procedūros.

18.25. STT atstovų, kurie įgalioti palaikyti tiesioginį ryšį su tiekėjais ir gauti iš jų (ne tarpininkų) pranešimus, susijusius su pirkimų procedūromis, vardai, pavardės, adresai, telefonų ir faksų numeriai.

18.26. Informacija apie pirkimo sutarties sudarymo atidėjimo termino taikymą, ginčų sprendimo tvarką.

18.27. Kiti Viešųjų pirkimų tarnybos pagal Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymą ir kitus viešuosius pirkimus reglamentuojančius teisės aktus nustatyti reikalavimai.

19. Pirkimo dokumentuose galima nustatyti specialias sutarties vykdymo sąlygas, siejamas su socialinės apsaugos ir aplinkos apsaugos reikalavimais, subrangos, prekių subtiekimo, paslaugų subteikimo (toliau – subranga) sutarčių sudarymo reikalavimais, informacijos saugumo ir tiekimo patikimumo užtikrinimo reikalavimais, jeigu tos sąlygos atitinka Europos Sąjungos teisės aktus.

20. Pirkimo dokumentuose galima nurodyti įstaigą ar įstaigas, iš kurių kandidatas ar dalyvis gali gauti atitinkamą informaciją apie valstybėje galiojančius su mokesčiais, aplinkos apsauga, darbų sauga ir darbo sąlygomis susijusius reikalavimus, kurie bus taikomi atliekamiems darbams ar teikiamoms paslaugoms ir pirkimo atlikimo vietoje atliekamiems darbams arba paslaugoms, teikiamoms sutarties vykdymo metu. Šiuo atveju prašoma kandidatų ar dalyvių, kad jie rengdami pasiūlymą nurodytų, jog atsižvelgė į darbų saugos ir darbo sąlygų reikalavimus, galiojančius ten, kur bus atliekami darbai ar teikiamos paslaugos. Ši nuostata netrukdo taikyti Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 28 straipsnio reikalavimų dėl pasiūlymų, kuriuose nurodyta neįprastai maža kaina, nagrinėjimo.

21. Parengti pirkimo dokumentai teikiami tvirtinti STT direktoriaus pirmajam pavaduotojui, jo nesant – STT direktoriui ar direktoriaus pavaduotojui.

22. Pirkimo dokumentuose privaloma nurodyti, kad, jeigu pasiūlyme nurodyti duomenys ir informacija skirsis nuo pasiūlymo prieduose nurodytų duomenų ir informacijos, teisingais bus laikomi pasiūlyme nurodyti duomenys ir informacija.

23. Pirkimo dokumentai rengiami lietuvių kalba. Papildomai pirkimo dokumentai gali būti rengiami ir kitomis kalbomis.

 

V. TIEKĖJŲ KVALIFIKACIJA IR KVIETIMAS TEIKTI PASIŪLYMUS

 

24. Komisija privalo išsiaiškinti, ar tiekėjas yra kompetentingas, patikimas ir pajėgus įvykdyti pirkimo sąlygas, todėl ji turi teisę pranešime apie pirkimą ar kituose pirkimo dokumentuose:

24.1. Nustatyti, kad nebus kviečiami pateikti pasiūlymų tiekėjai, kurių padėtis atitinka bent vieną iš Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 33 straipsnio 1 dalyje nurodytų sąlygų.

24.2. Pasirinkti ir nustatyti Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 33 straipsnio 2 dalyje nurodytas sąlygas, kurioms esant pasiūlymas atmetamas.

24.3. Pareikalauti, kad kandidatai ar dalyviai turėtų teisę verstis ta veikla, kuri reikalinga pirkimo sutarčiai įvykdyti, ir šią teisę įrodytų Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 34 straipsnyje nurodytais būdais.

24.4. Nustatyti minimalius kandidatų ar dalyvių ekonominės ir finansinės būklės, techninio ir profesinio pajėgumo reikalavimus ir pareikalauti, kad kandidatai ar dalyviai pateiktų pirkimo dokumentuose nurodytą informaciją ir kvalifikaciją patvirtinančius dokumentus. Minimalūs kvalifikaciniai reikalavimai ir juos patvirtinantys dokumentai nustatomi vadovaujantis Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 35, 36, 37 straipsnių nuostatomis.

24.5. Reikalauti, kad kandidatas ar dalyvis pateiktų nepriklausomos sertifikavimo įstaigos išduotus sertifikatus, patvirtinančius jo taikomos kokybės vadybos sistemos ir (arba) aplinkos apsaugos vadybos sistemos atitiktį standartams.

24.6. Su įslaptinta informacija susijusių pirkimų atvejais nustatyti, kad nebus kviečiami pateikti pasiūlymų kandidatai ar dalyviai, kurie yra registruoti ir veikia valstybėse, su kuriomis Lietuvos Respublika nėra sudariusi dvišalių sutarčių dėl abipusės informacijos apsaugos, išskyrus Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo 4 straipsnyje nustatytus atvejus, taip pat kandidatai, kurie neturi Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatyme nustatyto įmonės patikimumo pažymėjimo, suteikiančio teisę susipažinti ir dirbti su atitinkama slaptumo žyma žymima informacija, ir kandidatai, kurių dalyvavimui pirkimo procedūrose nepritaria įslaptintų sandorių saugumą užtikrinanti institucija.

25. Nustatyti minimalūs kandidatų ar dalyvių kvalifikaciniai reikalavimai negali dirbtinai riboti konkurencijos. Jie turi būti pagrįsti ir proporcingi pirkimo objektui, tikslūs ir aiškūs. Keliami reikalavimai negali pažeisti tiekėjo teisės saugoti intelektinę nuosavybę, gamybos ir komercinės paslapties. Kvalifikacijos ir informacijos bei dokumentų, kuriuos turi pateikti kandidatai ar dalyviai, reikalavimai nustatomi vadovaujantis Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 33, 34, 35, 36 ir 37 straipsnių nuostatomis.

26. Jeigu kandidatas dėl pateisinamų priežasčių negali pateikti reikalaujamų dokumentų, jis turi teisę vietoj jų pateikti kitus perkančiajai organizacijai priimtinus dokumentus ar informaciją, kurie patvirtintų, kad kandidato ar dalyvio kvalifikacija atitinka keliamus reikalavimus.

27. Jeigu kandidatas ar dalyvis pateikė netikslius ar neišsamius duomenis apie savo kvalifikaciją, Komisija privalo nepažeisdama Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 6 straipsnyje nustatytų viešųjų pirkimų principų prašyti kandidatą ar dalyvį per protingą terminą šiuos duomenis papildyti arba paaiškinti.

28. Komisija atmeta kandidato ar dalyvio paraišką ar pasiūlymą, jeigu kandidato ar dalyvio kvalifikacija neatitinka pirkimo dokumentuose nustatytų minimalių kvalifikacinių reikalavimų arba jeigu kandidatas ar dalyvis Komisijos prašymu nepatikslino pateiktų netikslių ar neišsamių duomenų apie savo kvalifikaciją.

29. Kandidatų ir dalyvių kvalifikaciniai duomenys vertinami vadovaujantis pirkimo dokumentuose nustatytais kriterijais ir procedūromis. Komisija priima sprendimą dėl kiekvieno paraišką ar pasiūlymą pateikusio kandidato ar dalyvio kvalifikacinių duomenų ir kiekvienam iš jų ne vėliau kaip per 3 darbo dienas raštu praneša apie šio patikrinimo rezultatus, pagrįsdama priimtus sprendimus. Dalyvauti tolesnėse pirkimo procedūrose gali būti pakviesti tik tie kandidatai ar dalyviai, kurių kvalifikaciniai duomenys atitinka pirkimo dokumentuose keliamus reikalavimus.

 

VI. PARAIŠKŲ IR PASIŪLYMŲ RENGIMAS

 

30. Paraiškos ir pasiūlymai rengiami pagal taisyklių 18.2, 18.3, 18.16 ir 18.20 punktų ir pirkimo dokumentų reikalavimus.

 

VII. VOKŲ SU PASIŪLYMAIS ATPLĖŠIMAS. PASIŪLYMŲ NAGRINĖJIMAS IR VERTINIMAS. DERYBOS. INFORMAVIMAS APIE PIRKIMO PROCEDŪRAS

 

31. Vokai su pasiūlymais atplėšiami Komisijos posėdyje. Posėdis vyksta pirkimo dokumentuose nurodytoje vietoje, prasideda nurodytą dieną, valandą ir minutę. Posėdžio diena ir valanda turi sutapti su pasiūlymų pateikimo termino pabaiga. Pakeitus terminą, atitinkamai turi būti pakeistas ir vokų su pasiūlymais atplėšimo laikas. Nustatytu laiku turi būti atplėšti visi vokai su pasiūlymais, gauti nepasibaigus jų pateikimo terminui. Jeigu pasiūlymas gaunamas pavėluotai arba pateiktas nesilaikant taisyklių V skyriuje nustatytų pasiūlymų pateikimo reikalavimų, vokas su pasiūlymu grąžinamas jį atsiuntusiam dalyviui. Vokų atplėšimo procedūroje turi teisę dalyvauti visi dalyviai arba jų atstovai.

32. Jeigu pasiūlymai vertinami pagal ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijų, vokai su pasiūlymais turi būti atplėšiami dviejuose komisijos posėdžiuose. Pirmajame posėdyje atplėšiami tik tie vokai, kuriuose pateikti techniniai pasiūlymo duomenys ir kita informacija bei dokumentai, antrajame posėdyje – vokai, kuriuose nurodytos kainos. Antrasis posėdis gali vykti tik tada, kai Komisija patikrina, ar pateiktų pasiūlymų techniniai duomenys ir dalyvių kvalifikacija atitinka pirkimo dokumentuose keliamus reikalavimus, ir pagal pirkimo dokumentuose nustatytus reikalavimus įvertina pasiūlymų techninius duomenis, o Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo nustatytais atvejais – ir dalyvių kvalifikaciją. Apie šio patikrinimo ir įvertinimo rezultatus Komisija privalo raštu pranešti visiems dalyviams, kartu nurodyti antrojo vokų su pasiūlymais atplėšimo posėdžio vietą ir laiką. Jeigu Komisija, patikrinusi ir įvertinusi pirmajame voke dalyvio pateiktus duomenis, atmeta jo pasiūlymą, neatplėštas vokas su pasiūlyta kaina saugomas kartu su kitais dalyvio pateiktais dokumentais šio įstatymo nustatyta tvarka.

33. Vokus atplėšia vienas iš komisijos narių pasiūlymus pateikusių ir dalyvaujančių komisijos posėdyje dalyvių ar jų atstovų akivaizdoje. Vokai atplėšiami ir tuo atveju, jeigu į tą posėdį dalyvis ar jo atstovas neatvyksta.

34. Atplėšus voką, pasiūlymo paskutinio lapo antrojoje pusėje pasirašo posėdyje dalyvaujantys komisijos nariai.

35. Kai pasiūlymai vertinami pagal mažiausios kainos kriterijų, vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūroje dalyvaujantiems dalyviams ar jų atstovams skelbiamas pasiūlymą pateikusio tiekėjo pavadinimas ar vardas, pavardė, pasiūlyme nurodyta kaina ir pranešama, ar yra pateiktas pasiūlymo galiojimo užtikrinimas (jeigu jo reikalaujama), ar pateiktas pasiūlymas yra susiūtas, ar pasiūlymo lapai sunumeruoti ir paskutinio lapo antrojoje pusėje pasiūlymas patvirtintas tiekėjo ar jo įgalioto asmens parašu, ar nurodytas įgalioto asmens vardas, pavardė, pareigos ir pasiūlymą sudarančių lapų skaičius. Tuo atveju, kai pasiūlyme nurodyta skaičiais išreikšta kaina neatitinka žodžiais nurodytos kainos, teisinga laikoma ir paskelbiama žodžiais nurodyta kaina.

36. Vokų su pasiūlymais, kuriuose yra techniniai pasiūlymo duomenys, atplėšimo procedūrose dalyvaujantiems dalyviams ar jų atstovams skelbiamas pasiūlymą pateikusio tiekėjo pavadinimas ar vardas, pavardė, pagrindinės techninės pasiūlymo charakteristikos ir pranešama, ar yra pateiktas pasiūlymo galiojimo užtikrinimas (jeigu jo reikalaujama), ar pateiktas pasiūlymas yra susiūtas, ar jo lapai sunumeruoti ir paskutinio lapo antrojoje pusėje yra tiekėjo ar jo įgalioto asmens parašas, ar nurodytas įgalioto asmens vardas, pavardė, pareigos ir pasiūlymą sudarančių lapų skaičius. Jeigu pageidauja nors vienas vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūroje dalyvaujantis dalyvis ar jo atstovas, turi būti paskelbtos visos pasiūlymų charakteristikos, į kurias bus atsižvelgta vertinant pasiūlymus.

37. Vokų su pasiūlymais, kuriuose nurodytos kainos, atplėšimo procedūrose dalyvaujantiems dalyviams ar jų atstovams skelbiamas pasiūlymą pateikusio dalyvio pavadinimas ar vardas, pavardė, pasiūlyme nurodyta kaina. Tuo atveju, kai pasiūlyme nurodyta skaičiais išreikšta kaina neatitinka žodžiais nurodytos kainos, teisinga laikoma ir paskelbiama žodžiais nurodyta kaina.

38. Jeigu pirkimo objektas susideda iš atskirų dalių, vokų su pasiūlymais, kuriuose nurodomos kainos, atplėšimo procedūrose dalyvaujantiems dalyviams arba jų atstovams skelbiama pasiūlyta kiekvienos pirkimo dalies kaina. Šios kainos turi būti nurodomos ir vokų su kainomis atplėšimo posėdžio protokole.

39. Vokų su pasiūlymais atplėšimo metu komisija turi leisti posėdyje dalyvaujantiems suinteresuotiems dalyviams ar jų įgaliotiems atstovams viešai ištaisyti komisijos pastebėtus jų pasiūlymo susiuvimo ar įforminimo trūkumus, kuriuos įmanoma ištaisyti posėdžio metu.

40. Apie vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūrų metu paskelbtą informaciją raštu pranešama ir vokų atplėšimo procedūroje nedalyvaujantiems pasiūlymus pateikusiems dalyviams, jeigu jie to pageidauja. Kiekvienas vokų atplėšimo procedūrose dalyvaujantis dalyvis ar jo atstovas turi teisę asmeniškai susipažinti su viešai perskaityta informacija, tačiau supažindindama su šia informacija perkančioji organizacija negali atskleisti dalyvio pasiūlyme esančios konfidencialios informacijos.

41. Su Centrinės viešųjų pirkimų informacinės sistemos priemonėmis pateiktais pasiūlymais pradinis susipažinimas vyksta komisijos posėdyje arba tuo pačiu metu kiekvienas Komisijos narys su pasiūlymais susipažįsta individualiai. Dalyviai ar jų atstovai pradinio susipažinimo su pateiktais pasiūlymais procedūroje nedalyvauja.

42. Komisija vokų atplėšimo procedūros rezultatus įformina protokolu. Jo privalomuosius rekvizitus nustato Viešųjų pirkimų tarnyba.

43. Kai su Centrinės viešųjų pirkimų informacinės sistemos priemonėmis pateiktais pasiūlymais susipažįstama individualiai, Komisijos pirmininkas arba jo paskirtas komisijos narys nedelsdamas parengia pasiūlymų suvestinę su duomenimis, kuriuos pagal pasirinktą pasiūlymų vertinimo kriterijų 37, 38, 39 ar 40 punktuose nustatyta skelbti vokų atplėšimo procedūros metu. Šių duomenų teisingumą elektroniniu paštu ar kitomis priemonėmis raštu patvirtina visi pradinio susipažinimo su pasiūlymais procedūroje dalyvavę komisijos nariai.

44. Tolesnes pateiktų pasiūlymų ir Centrinės viešųjų pirkimų informacinės sistemos priemonėmis pateiktų pasiūlymų nagrinėjimo, vertinimo ir palyginimo procedūras komisija atlieka pasiūlymus pateikusiems dalyviams nedalyvaujant.

45. Pasiūlymai vertinami remiantis šiais kriterijais:

45.1. ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo, kai pirkimo sutartis sudaroma su dalyviu, pateikusiu naudingiausią pasiūlymą, išrinktą pagal pirkimo dokumentuose nustatytus kriterijus, susijusius su pirkimo objektu, – paprastai kokybės, kainos, techninių pranašumų, estetinių ir funkcinių charakteristikų, aplinkos apsaugos charakteristikų, eksploatavimo išlaidų, veiksmingumo, garantinio aptarnavimo ir techninės pagalbos, pristatymo datos, pristatymo laiko arba užbaigimo laiko;

45.2. mažiausios kainos.

46. 45.1 punkte nurodytu atveju nurodomas pirkimo dokumentuose kiekvienam ekonomiškai naudingiausiam pasiūlymui nustatyti pasirinkto kriterijaus lyginamasis svoris. Kriterijų lyginamasis svoris gali būti išreikštas konkrečiu dydžiu arba nustatant intervalą, į kurį patenka kiekvienam kriterijui priskiriama reikšmė. Tais atvejais, kai dėl pirkimo objekto ypatybių neįmanoma nustatyti kriterijų lyginamojo svorio, pirkimo dokumentuose turi būti nurodytas pirkimo dokumentuose taikomų kriterijų svarbos eiliškumas mažėjimo tvarka.

47. Pagal pirkimo dokumentuose nustatytus pasiūlymų vertinimo kriterijus ir tvarką nedelsiant įvertinami pateikti dalyvių pasiūlymai. Pirkimo dokumentuose nustatytus reikalavimus atitikę tiekėjai kviečiami dalyvauti derybose.

48. Kvietimus dalyvauti derybose Komisija išsiunčia raštu vienu metu visiems kviečiamiems kandidatams.

49. Vesdama derybas Komisija turi laikytis šių sąlygų:

49.1. Derėtis su dalyviais dėl jų pasiūlymų, siekdama, kad pasiūlymai atitiktų pirkimo dokumentuose nustatytus reikalavimus ir būtų galima nustatyti laimėjusį pasiūlymą vadovaujantis pirkimo dokumentuose nurodytais vertinimo kriterijais.

49.2. Derybas su kiekvienu dalyviu vesti atskirai.

49.3. Tretiesiems asmenims neatskleisti jokios iš dalyvio gautos informacijos be dalyvio sutikimo, taip pat neinformuoti dalyvio apie pasiektus susitarimus su kitais tiekėjais.

49.4. Visiems dalyviams turi būti taikomi vienodi reikalavimai, suteikiamos vienodos galimybės ir pateikiama vienoda informacija. Teikdama informaciją perkančioji organizacija neturi diskriminuoti vienų dalyvių kitų dalyvių naudai.

49.5. Derybos turi būti protokoluojamos. Derybų protokolą pasirašo Komisijos pirmininkas, Komisijos narys-sekretorius ir dalyvio, su kuriuo derėtasi, įgaliotas atstovas.

50. Geriausias pasiūlymas nustatomas vadovaujantis pirkimo dokumentuose nustatyta pasiūlymų vertinimo tvarka ir kriterijais pagal derybų rezultatus, užfiksuotus pasiūlymuose ir derybų protokoluose.

51. Suinteresuotiems kandidatams ir suinteresuotiems dalyviams ne vėliau kaip per 5 darbo dienas raštu pranešama apie priimtą sprendimą sudaryti pirkimo sutartį ar preliminariąją sutartį, pateikiama 52 punkte nurodytos atitinkamos informacijos, kuri dar nebuvo pateikta pirkimo procedūros metu, santrauką ir nurodomas nustatytas laimėjęs pasiūlymas, pirkimo sutarties sudarymo atidėjimo terminas. Taip pat nurodomos priežastys, dėl kurių buvo priimtas sprendimas nesudaryti pirkimo sutarties ar preliminariosios sutarties ir pradėti pirkimą iš naujo.

52. Gavus kandidato ar dalyvio raštu pateiktą prašymą, ne vėliau kaip per 15 dienų nuo prašymo gavimo dienos:

52.1. Kandidatams, kurių paraiškos buvo atmestos, nurodoma paraiškų atmetimo priežastis.

52.2. Dalyviui, kurio pasiūlymas buvo atmestas, nurodoma pasiūlymo atmetimo priežastis, taip pat Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 38 straipsnio 4 ir 5 dalyse nurodytos priežastys, dėl kurių priimtas sprendimas dėl nelygiavertiškumo arba sprendimas, kad prekės, paslaugos ar darbai neatitinka rezultatų apibūdinimo ar funkcinių reikalavimų, ir priežastys, dėl kurių priimtas sprendimas dėl pasiūlymų neatitikties informacijos apsaugos ir tiekimo patikimumo reikalavimams.

52.3. Dalyviui, kurio pasiūlymas buvo atmestas, nurodomos laimėjusio pasiūlymo charakteristikos ir santykiniai pranašumai, dėl kurių šis pasiūlymas buvo pripažintas geriausiu, taip pat šį pasiūlymą pateikusio dalyvio ar preliminariosios sutarties šalių pavadinimai.

53. 52 punkte nurodytais atvejais negalima teikti informacijos, jeigu jos atskleidimas prieštarauja teisės aktams, kenkia svarbiems visuomenės interesams, valstybės gynybos ir saugumo interesams, teisėtiems tiekėjų komerciniams interesams arba trukdo užtikrinti sąžiningą konkurenciją.

 

VIII. PIRKIMO SUTARTIS

 

54. Sudaryti pirkimo sutartį siūloma tam dalyviui, kurio pasiūlymas pripažintas laimėjusiu. Dalyvis sudaryti pirkimo sutarties kviečiamas raštu (išskyrus šių Taisyklių nustatytus atvejus, kai pirkimo sutartis sudaroma žodžiu) ir jam nurodomas laikas, iki kada reikia atvykti sudaryti pirkimo sutarties.

55. Jeigu tiekėjas, kuriam buvo pasiūlyta sudaryti pirkimo sutartį, raštu atsisako ją sudaryti arba nepateikia pirkimo dokumentuose nustatyto pirkimo sutarties įvykdymo užtikrinimo, arba jeigu tiekėjo pateikta Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 24 straipsnio 2 dalies 8 punkte nurodyta deklaracija yra melaginga, arba jeigu tiekėjas iki komisijos nurodyto laiko neatvyksta sudaryti pirkimo sutarties ar atsisako sudaryti pirkimo sutartį pirkimo dokumentuose nustatytomis sąlygomis, arba jeigu ūkio subjektų grupė neįsteigia juridinio asmens, kaip nustatyta šių taisyklių 57 punkte, laikoma, kad jis atsisakė sudaryti pirkimo sutartį. Tuo atveju komisija, vadovaudamasi taisyklių 45–47 punktų nuostatomis ir pirkimo dokumentuose nustatytais kriterijais ir tvarka, įvertina kitus, atliekant tą patį pirkimą, gautus pasiūlymus ir nustato kitą laimėjusį pasiūlymą.

56. Sudarant pirkimo sutartį, negali būti keičiama derybų protokole užfiksuota kaina ir pirkimo sutarties sąlygos bei pirkimo dokumentuose ir pasiūlyme nustatytos pirkimo sąlygos, kurios nebuvo pakeistos per derybų procesą.

57. Komisija gali reikalauti, kad ūkio subjektų grupės pateiktą pasiūlymą pripažinus geriausiu ir komisijai pasiūlius sudaryti pirkimo sutartį, ši ūkio subjektų grupė įgytų tam tikrą teisinę formą, jeigu tai yra būtina siekiant tinkamai įvykdyti pirkimo sutartį. Teisinės formos reikalavimai turi būti nustatyti pirkimo dokumentuose. Jeigu komisija, parinkdama teisinę formą, reikalauja, kad ūkio subjektų grupė, kurios pasiūlymas pripažintas geriausiu, įsteigtų juridinį asmenį, ji pirkimo sutartį sudaro su šių ūkio subjektų įsteigtu juridiniu asmeniu. Ūkio subjektai, įsteigę juridinį asmenį, privalo laiduoti už jų įsteigto juridinio asmens prievoles, susijusias su pirkimo sutarties sąlygų įvykdymu. Tai turi būti nurodyta ir pirkimo dokumentuose.

58. Pirkimo sutartyje, kai ji sudaroma raštu, turi būti nustatyta:

58.1. sutarties šalių teisės ir pareigos;

58.2. perkamos prekės, paslaugos ar darbai, jeigu įmanoma, – tikslūs jų kiekiai;

58.3. kaina arba kainodaros taisyklės, nustatytos pagal Vyriausybės arba jos įgaliotos institucijos patvirtintą metodiką;

58.4. atsiskaitymų ir mokėjimo tvarka;

58.5. prievolių įvykdymo terminai;

58.6. tiekėjo įsipareigojimai dėl įslaptintos informacijos apsaugos, jeigu pirkimas yra susijęs su įslaptinta informacija;

58.7. tiekėjo įsipareigojimai užtikrinti tiekimo patikimumą;

58.8. tiekėjo įsipareigojimai vykdyti komisijos reikalavimus dėl subrangovų parinkimo (jeigu tokie buvo nustatyti pirkimo dokumentuose);

58.9. prievolių įvykdymo užtikrinimas;

58.10. ginčų sprendimo tvarka;

58.11. sutarties nutraukimo tvarka;

58.12. sutarties galiojimas;

58.13. jeigu sudaroma preliminarioji sutartis, – jai būdingos nuostatos;

58.14. subrangovai, jeigu vykdant sutartį jie pasitelkiami, ir jų keitimo tvarka;

58.15. kitos būtinos sąlygos.

59. Pirkimo sutarties sąlygos sutarties galiojimo laikotarpiu negali būti keičiamos, išskyrus tokias pirkimo sutarties sąlygas, kurias pakeitus nebūtų pažeisti Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 6 straipsnyje nustatyti principai ir tikslai, ir kai tokiems pakeitimams yra gautas Viešųjų pirkimų tarnybos sutikimas.

60. Pirkimo sutartis turi būti sudaroma nedelsiant, bet ne anksčiau negu pasibaigė pirkimo sutarties sudarymo atidėjimo terminas. Atidėjimo terminas gali būti netaikomas, kai:

60.1. vienintelis suinteresuotas dalyvis yra tas, su kuriuo sudaroma pirkimo sutartis, ir nėra suinteresuotų kandidatų;

60.2. pirkimo sutartis sudaroma preliminariosios sutarties pagrindu;

60.3. pirkimo sutarties vertė mažesnė kaip 10 000 litų be pridėtinės vertės mokesčio.

61. Pirkimo sutartis STT direktoriaus pirmojo pavaduotojo, jo nesant – STT direktoriaus ar direktoriaus pavaduotojo sprendimu gali būti sudaroma žodžiu, kai atliekami mažos vertės pirkimai, kurių sutarties vertė mažesnė kaip 10 000 litų be pridėtinės vertės mokesčio.

 

IX. ĮSLAPTINTOS INFORMACIJOS APSAUGOS REIKALAVIMAI IR KONTROLĖ

 

62. Jeigu pirkimo procedūrų metu kandidatams ar dalyviams numatoma pateikti įslaptintą informaciją, vadovaujantis Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymu, pirkimo dokumentuose nustatomos sąlygos, kurias atitinkantiems kandidatams ar dalyviams galės būti pateikta įslaptinta informacija, ir šios informacijos apsaugos reikalavimai. Taip pat reikalaujama, kad rengiant pasiūlymą dalyvaujantys subrangovai, subtiekėjai ar subteikėjai atitiktų kandidatams ar dalyviams nustatytus reikalavimus.

63. Jeigu pirkimo sutartis, kurią numatoma sudaryti, yra susijusi su įslaptintos informacijos naudojimu, vadovaujantis Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymu, pirkimo dokumentuose nurodomos būtinos priemonės ir reikalavimai tokios informacijos apsaugai užtikrinti. Tokiu atveju gali būti reikalaujama paraiškoje ar pasiūlyme taip pat nurodyti:

63.1. dalyvio ir numatomų subrangovų įsipareigojimą saugoti įslaptintą informaciją, kurią jie žino ar sužinos per visą pirkimo sutarties galiojimo laikotarpį, taip pat šią sutartį įvykdžius ar ją nutraukus;

63.2. dalyvio įsipareigojimą užtikrinti, kad kiti subrangovai, su kuriais jis sudarys subrangos sutartis pirkimo sutarties vykdymo metu, perkančiajai organizacijai taip pat įsipareigos saugoti įslaptintą informaciją, kaip nurodyta 63.1 punkte;

63.3. informaciją apie numatomus subrangovus, iš kurios Komisija galėtų spręsti, ar subrangovai užtikrins įslaptintos informacijos, kurią jie sužinos vykdydami įsipareigojimus pagal subrangos sutartį, apsaugą;

63.4. dalyvio įsipareigojimą pateikti 63.3 punkte nurodytą informaciją apie kiekvieną naują subrangovą prieš sudarant su juo subrangos sutartį.

64. Prekių, paslaugų ar darbų, susijusių su įslaptinta informacija, saugumas turi būti užtikrinamas pagal Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo reikalavimus.

 


X. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

65. Ginčai tarp tiekėjo ir perkančiosios organizacijos sprendžiami Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo nustatyta tvarka.

 

_________________