LIETUVOS RESPUBLIKOS UŽSIENIO REIKALŲ MINISTRAS IR

LIETUVOS RESPUBLIKOS KRAŠTO APSAUGOS MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VADOVAUJAMOS AFGANISTANO ISLAMO RESPUBLIKOS GORO PROVINCIJOS ATKŪRIMO GRUPĖS KARINIO VIENETO IR LIETUVOS RESPUBLIKOS SPECIALIOSIOS MISIJOS AFGANISTANO ISLAMO RESPUBLIKOJE SĄVEIKOS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2006 m. lapkričio 17 d. Nr. V-140/V-1170

Vilnius

 

Vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. birželio 30 d. nutarimo Nr. 732 „Dėl Lietuvos Respublikos specialiosios misijos Afganistano Islamo Respublikoje“ (Žin., 2005, Nr. 82-3017) 2 punktu,

tvirtiname Lietuvos Respublikos vadovaujamos Afganistano Islamo Respublikos Goro provincijos atkūrimo grupės karinio vieneto ir Lietuvos Respublikos specialiosios misijos Afganistano Islamo Respublikoje sąveikos tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

UŽSIENIO REIKALŲ MINISTRAS                                                       PETRAS VAITIEKŪNAS

 

KRAŠTO APSAUGOS MINISTRAS                                                                  JUOZAS OLEKAS

______________


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministro ir

Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministro

2006 m. lapkričio 17 d. įsakymu Nr. V-140/V-1170

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VADOVAUJAMOS AFGANISTANO ISLAMO RESPUBLIKOS GORO PROVINCIJOS ATKŪRIMO GRUPĖS KARINIO VIENETO IR LIETUVOS RESPUBLIKOS SPECIALIOSIOS MISIJOS AFGANISTANO ISLAMO RESPUBLIKOJE SĄVEIKOS TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos Respublikos vadovaujamos Afganistano Islamo Respublikos Goro provincijos atkūrimo grupės (toliau – PAG) karinio vieneto (toliau – Karinis vienetas) ir Lietuvos Respublikos specialiosios misijos Afganistano Islamo Respublikoje (toliau – Specialioji misija) sąveikos tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato PAG Karinio vieneto ir Specialiosios misijos bei kito civilinio personalo sąveiką, teises ir pareigas.

2. PAG – NATO tarptautinių saugumo paramos pajėgų plėtros į Afganistano vakarų regioną etape Lietuvos Respublikos vadovaujama karinė ir civilinė misija, kurioje dalyvauja karinę misiją vykdantis Karinis vienetas, civilines ir politines funkcijas vykdanti Specialioji misija ir kitas civilinis personalas.

3. PAG uždavinys – įgyvendinti NATO tarptautinių saugumo paramos pajėgų vadovaujamos operacijos Afganistane tikslus, kurie apima stabilios ir saugios aplinkos sukūrimą, sudarant prielaidas Afganistano Islamo Respublikos valdžios institucijoms plėsti įtaką bei plėtoti demokratines valdžios institucijas šalyje, vykdyti atstatymo darbus, atkuriant visavertį šalies gyventojų gyvenimą.

4. Karinis vienetas ir Specialioji misija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis ir susitarimais, įstatymais, Vyriausybės nutarimais, kitais teisės aktais, NATO dokumentais, tarptautinės bendruomenės, Jungtinių Tautų ir Europos Sąjungos bendradarbiavimo ir atkūrimo gairėmis, taip pat šiuo Aprašu.

5. Karinio vieneto personalą sudaro Lietuvos Respublikos profesinės karo tarnybos kariai, kariai savanoriai, ir civilinę krašto apsaugos tarnybą atliekantys statutiniai valstybės tarnautojai, taip pat Kariniam vienetui priskirti užsienio valstybių kariai ir karinėms pajėgoms priskirti civiliai tarnautojai. Kariniam vienetui vadovauja Karinio vieneto vadas, kuris yra ir PAG vadas.

6. Specialiosios misijos vadovas vadovauja Specialiajai misijai ir kitam civiliniam personalui, kai tai numatyta atskiru susitarimu, ir yra PAG politinis atstovas. Specialiosios misijos personalui taikomos 1969 m. Konvencijos dėl specialiųjų misijų ir 1961 m. Vienos konvencijos dėl diplomatinių santykių nuostatos.

 

II. KARINIO VIENETO FUNKCIJOS

 

7. Karinis vienetas vykdo šias funkcijas:

7.1. stebi ir vertina karinę, politinę, civilinę situaciją ir saugumo būklę, siekia šalinti konfliktų priežastis;

7.2. vertina Saugumo sektoriaus reformą Afganistane, teikia patarimus ir remia Jungtinių Tautų pagalbos misiją Afganistane kartu su saugumo sektoriaus reformai vadovaujančiomis valstybėmis, taip pat su tarptautinėmis institucijomis pagal dvišales programas;

7.3. bendradarbiauja su regiono lyderiais, padeda Afganistano Islamo Respublikos centrinei valdžiai platinti informaciją apie jos sprendimus ir politikos gaires, taip pat kitokią aktualią informaciją Goro provincijos lyderiams ir gyventojams;

7.4. teikia informaciją ir žvalgybos duomenis apie situaciją Goro provincijoje Lietuvos kariuomenės ir NATO tarptautinių saugumo paramos pajėgų vadovybei;

7.5. sudaro sąlygas tarptautinei bendruomenei vykdyti reformas Afganistane ir stiprinti Goro provincijos civilinės administracijos institucijų įtaką;

7.6. sudaro sąlygas Afganistano Islamo Respublikos centrinės valdžios institucijoms keistis informacija su Goro provincijos civilinės administracijos institucijomis;

7.7. sudaro sąlygas Afganistano Islamo Respublikos centrinės valdžios institucijų, Goro provincijos civilinės administracijos, bendruomenės lyderių, Jungtinių Tautų pagalbos misijos Afganistane ir vyriausybinių ir nevyriausybinių organizacijų atstovų susitikimams;

7.8. sudaro sąlygas vyriausybinių ir nevyriausybinių organizacijų, prisidedančių prie Afganistano atkūrimo, veiklai vykdyti;

7.9. organizuoja apsaugą ir teikia paramą Specialiajai misijai ir kitam civiliniam personalui jiems priskirtų funkcijų pagal PAG kompetenciją vykdymui užtikrinti;

7.10. pagal savo kompetenciją vykdo greito poveikio ir kitus projektus;

7.11. vykdo ir kitas Lietuvos Respublikos teisės aktuose ir NATO dokumentuose nustatytas ir su PAG uždaviniais susijusias funkcijas.

 

III. SPECIALIOSIOS MISIJOS IR KITO CIVILINIO PERSONALO FUNKCIJOS

 

8. Specialioji misija vykdo šias politines, ekonomines, humanitarines ir socialines funkcijas:

8.1. padeda Afganistano Islamo Respublikos Vyriausybei plėsti valdymo įtaką, lengvindama stabilios ir saugios aplinkos vystymąsi Goro provincijoje;

8.2. pataria, remia ir vykdo saugumo sektoriaus reformas ir stiprina civilinę administraciją Goro provincijoje;

8.3. padeda sukurti sąlygas, kurios leistų Jungtinių Tautų organizacijoms, plėtros agentūroms, vyriausybinėms ir nevyriausybinėms organizacijoms atlikti rekonstrukcijos ir plėtros darbus Goro provincijoje;

8.4. vykdo civilinius projektus pagal kompetenciją;

8.5. analizuoja ir teikia informaciją apie situaciją Goro provincijoje ir Afganistane Lietuvos Respublikos ir užsienio valstybių, vyriausybinių ir nevyriausybinių organizacijų institucijoms;

8.6. palaiko su Afganistano Islamo Respublikos Vyriausybe oficialius santykius ir atstovauja Lietuvos Respublikai;

8.7. gina Lietuvos Respublikos, jos piliečių, įmonių ir kitų juridinių asmenų teises ir teisėtus interesus;

8.8. teikia Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijai siūlymus dėl politinių ir diplomatinių veiksmų bendradarbiaujant su Afganistano Islamo Respublika;

8.9. Specialioji misija prireikus atlieka kitas 1961 m. Vienos konvencijos dėl diplomatinių santykių 3 straipsnio 1 dalyje nurodytas funkcijas;

8.10. Specialiajai misijai užsienio reikalų ministras gali pavesti vykdyti ir kitas specialiosios misijos statusą atitinkančias ir teisės aktams neprieštaraujančias funkcijas.

 

IV. KARINIO VIENETO IR SPECIALIOSIOS MISIJOS SĄVEIKA, TEISĖS IR PAREIGOS

 

9. Siekdamas įgyvendinti PAG uždavinius ir prisidėdamas prie Lietuvos Respublikos užsienio politikos tikslų ir tarptautinės bendrijos pastangų Afganistane, Karinis vienetas ir Specialioji misija derina veiksmus ir teikia paramą vienas kitam, užtikrindami jiems priskirtų funkcijų vykdymą. PAG vadas ir Specialiosios misijos vadovas organizuoja Karinio vieneto ir Specialiosios misijos veiklos koordinavimą.

10. PAG vadas vadovauja Karinio vieneto personalui. Atsižvelgiant į saugumo situaciją Goro provincijoje ir Tarptautinių saugumo paramos pajėgų saugumo reikalavimus, PAG vadas gali nurodyti Specialiosios misijos vadovui apriboti Specialiosios misijos personalo ir kito civilinio personalo judėjimą.

11. Specialioji misija laikosi PAG vado arba jo įgaliotų asmenų nurodymų tiek, kiek tai yra susiję su saugumo ir vidaus tvarkos užtikrinimu.

12. Karinis vienetas, pagal galimybes ir suderintus poreikius Specialiosios misijos personalui ir kitam civiliam personalui:

12.1. sudaro sąlygas vykdyti PAG su Specialiosios misijos funkcijų įgyvendinimu susijusią veiklą;

12.2. sudaro sąlygas lankytis Goro provincijos rajonuose, susitikti su civilinės administracijos ir vietos bendruomenės atstovais atsižvelgiant į saugumo situaciją provincijoje;

12.3. suteikia reikalingą inventorių ir priemones dirbti PAG stovykloje;

12.4. sudaro sąlygas gauti aprūpinimą gyvenamuoju plotu, maitinimo, buitinių, ryšių, transporto ir kitomis priemonėmis;

12.5. perveža ir Specialiosios misijos prašymu sandėliuoja jam skirtą krovinį;

12.6. suteikia galimybę Specialiajai misijai saugoti finansines lėšas, dokumentus ir antspaudą Karinio vieneto seifuose.

13. Jei Specialiosios misijos atstovai negali dalyvauti susitikimuose Kabule, PAG vadas gali nurodyti kitam asmeniui atstovauti Specialiajai misijai.

14. Specialioji misija teikia informaciją PAG ataskaitoms ir Tarptautinių saugumo paramos pajėgų dokumentams rengti.

15. Specialioji misija ir kitas civilinis personalas:

15.1. turi teisę gauti jo veiklai reikalingą informaciją iš Karinio vieneto;

15.2. gali dalyvauti PAG vado ar kitų Karinio vieneto atstovų susitikimuose su vietinės valdžios, kitų institucijų atstovais, karo vadais.

16. Specialiosios misijos personalo ir kito civilinio personalo pasirengimo misijai, aprūpinimo poreikių planavimo, derinimo ir atsiskaitymo tvarka nustatoma atskiru Krašto apsaugos ministerijos ir Užsienio reikalų ministerijos ar kitos atitinkamos institucijos susitarimu.

 

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

17. Dėl Karinio vieneto ir Specialiosios misijos sąveikos tvarkos įgyvendinimo kilusius klausimus sprendžia užsienio reikalų ir krašto apsaugos ministrai arba jų paskirti asmenys bendru sutarimu.

18. Aprašas keičiamas ar papildomas krašto apsaugos ministro arba užsienio reikalų ministro iniciatyva, bendru krašto apsaugos ministro ir užsienio reikalų ministro įsakymu.

______________