LIETUVOS RESPUBLIKOS RYŠIŲ REGULIAVIMO TARNYBOS DIREKTORIUS
Į S A K Y M A S
DĖL GALUTINIŲ PASLAUGŲ GAVĖJŲ GINČŲ SU ELEKTRONINIŲ RYŠIŲ PASLAUGŲ TEIKĖJAIS SPRENDIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2005 m. balandžio 11 d. Nr. 1V-353
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo (Žin., 2004, Nr. 69-2382) 36 straipsnio 5 dalimi, įgyvendindamas 2002 m. kovo 7 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2002/22/EB dėl universaliųjų paslaugų ir paslaugų gavėjų teisių, susijusių su elektroninių ryšių tinklais ir paslaugomis (Universaliųjų paslaugų direktyva) nuostatas bei atsižvelgdamas į 1998 m. kovo 30 d. Europos Komisijos rekomendaciją 98/257/EB dėl principų, taikomų institucijoms, atsakingoms už ne teisminį vartotojų ginčų sprendimą:
1. Tvirtinu Galutinių paslaugų gavėjų ginčų su elektroninių ryšių paslaugų teikėjais sprendimo taisykles (pridedama).
2. Pripažįstu netekusiu galios Ryšių reguliavimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės direktoriaus 2002 m. gruodžio 20 d. įsakymą Nr. 192 „Dėl Telekomunikacijų paslaugų teikėjų ir gavėjų, įskaitant vartotojus, ginčų sprendimo tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 125-5699).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo
tarnybos direktoriaus
2005 m. balandžio 11 d.
įsakymu Nr. 1V-353
galutinių paslaugų gavėjų ginčų su elektroninių ryšių paslaugų teikėjais sprendimo TAISYKLĖS
I. BendroSIOS NUOSTATOs
1. Galutinių paslaugų gavėjų ginčų su elektroninių ryšių paslaugų teikėjais sprendimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato prašymų išspręsti ginčą tarp galutinių paslaugų gavėjų ir elektroninių ryšių paslaugų teikėjų formos, turinio ir pateikimo, taip pat įrodymų pateikimo ir rinkimo reikalavimus, ginčo šalių, kitų suinteresuotų ūkio subjektų ir asmenų, dalyvaujančių ginčo sprendime teises ir pareigas, pasirengimo ginčo sprendimui procedūrą, detalią šalių taikinimo procedūrą, ginčų sprendimo iš esmės procedūrą bei sprendimo priėmimo tvarką.
2. Taisyklės parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo (Žin., 2004, Nr. 69-2382) 28 straipsnio 6, 7, 8, 9, 11, 12, 13, 15, 16, 17, 19 ir 20 dalimis, 36 straipsniu, įgyvendinant 2002 m. kovo 7 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2002/22/EB dėl universaliųjų paslaugų ir paslaugų gavėjų teisių, susijusių su elektroninių ryšių tinklais ir paslaugomis (Universaliųjų paslaugų direktyva) nuostatas bei atsižvelgiant į 1998 m. kovo 30 d. Europos Komisijos rekomendaciją 98/257/EB dėl principų, taikomų institucijoms, atsakingoms už ne teisminį vartotojų ginčų sprendimą.
3. Taisyklėse vartojamos sąvokos:
Atsakovas – elektroninių ryšių paslaugų teikėjas, kurio veiksmai (neveikimas) skundžiami.
Ieškovas – galutinis paslaugų gavėjas, pateikęs Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybai (toliau – Tarnyba) prašymą išspręsti ginčą (toliau – prašymas).
Prašymas išspręsti ginčą – ieškovo arba jo įgalioto atstovo tiesiogiai pateiktas ar kitų institucijų persiųstas nagrinėti kreipimasis į Tarnybą nurodant, kad yra pažeistos jo teisės ar teisėti interesai ir prašant juos apginti.
Procedūrinis sprendimas – atskirais klausimais, kuriais ginčas neišsprendžiamas iš esmės Tarnybos direktoriaus priimtas individualus teisės aktas.
Sprendimas – nutraukus ginčo sprendimą arba iš esmės išsprendus ginčą Tarnybos direktoriaus priimtas individualus teisės aktas.
II. prašymo išspręsti ginčą PATEIKIMAS
5. Iškilus ginčui tarp elektroninių ryšių paslaugų teikėjo ir galutinio paslaugų gavėjo, kiekvienas galutinis paslaugų gavėjas turi teisę Taisyklėse nustatyta tvarka pateikti Tarnybai prašymą, kad būtų apginta pažeista ar ginčijama jo teisė arba Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo saugomas interesas. Ieškovo prašymas Tarnybai laikomas pateiktu ir tuo atveju, kai kitos viešojo administravimo institucijos jų gautą prašymą persiunčia Tarnybai nagrinėti pagal kompetenciją.
6. Prašymą pasirašo ieškovas ir (arba) jo atstovas. Kai į Tarnybą kreipiasi ieškovo atstovas, prie prašymo turi būti pridėtas įgaliojimas. Prašyme turi būti nurodyta:
6.3. ieškovo vardas, pavardė (pavadinimas), adresas (buveinės adresas), telefono ryšio numeris (jei ieškovas jį turi), elektroninio pašto adresas (jei ieškovas jį turi), taip pat atstovo, jeigu jis yra, vardas, pavardė, adresas, telefono ryšio numeris (jei atstovas jį turi) arba atstovaujančio juridinio asmens pavadinimas, buveinės adresas, telefono ryšio numeris, atstovaujančio asmens vardas, pavardė, pareigos;
7. Prašymas, jo priedai bei kiti dokumentai, teikiami šių Taisyklių nustatyta tvarka, turi atitikti Dokumentų teikimo Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybai taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2004 m. rugsėjo 16 d. įsakymu Nr. 1V-292 (Žin., 2004, Nr. 141-5171), reikalavimus.
8. Prašymas dėl paslaugų teikimo kiekio, kompleksiškumo, kokybės, atsiskaitymo, jei tokio prašymo nagrinėjimui reikalinga detali informacija, saugoma elektroninių ryšių paslaugų teikėjo apskaitos sistemoje, turi būti pateikiamas per 6 mėnesius nuo sąskaitos už ginčijamą paslaugą išrašymo dienos, o jei už paslaugas atsiskaitoma iš anksto – per 6 mėnesius nuo paslaugos gavimo momento. Šiuo atveju termino pažeidimas nedaro tolesnio ginčo sprendimo negalimu, bet ieškovas praranda teisę reikalauti duomenų, saugomų elektroninių ryšių paslaugų teikėjo. Prašymas laikomas pateiktu, kai jį gauna Tarnyba.
9. Gavusi ieškovo prašymą, Tarnyba per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos, išskyrus Taisyklių 12 ir 33 punktuose nustatytais atvejais, patvirtina prašymo priėmimo faktą. Prašymo priėmimo faktas patvirtinamas išsiunčiant ieškovui pranešimą, kuriame nurodoma prašymo priėmimo data, valstybės tarnautojo, kuriam pavesta nagrinėti prašymą, vardas, pavardė, telefono ryšio numeris, prašymo registracijos numeris.
10. Tarnyba, pasirengimo ginčo sprendimui metu ar ginčo sprendimo iš esmės metu, nustačiusi, kad Tarnybos žinioje yra kelios vienarūšės bylos, kuriose dalyvauja tos pačios šalys, arba kelios bylos pagal vieno ieškovo prašymus skirtingiems atsakovams, arba pagal skirtingų ieškovų prašymus tam pačiam atsakovui, iki ginčo sprendimo iš esmės pabaigos gali sujungti šias bylas į vieną bylą ir jas nagrinėti kartu, jeigu taip sujungus ginčai bus greičiau ir teisingiau išspręsti, taip pat ir tais atvejais, kai bylose nagrinėjami reikalavimai tarpusavyje susiję ir dėl to jų negalima nagrinėti skyrium.
11. Tarnyba atsisako priimti ieškovo prašymą, jeigu:
11.1. ginčas nėra žinybingas Tarnybai. Tokiu atveju prašymas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jo gavimo Tarnyboje dienos persiunčiamas kompetentingai institucijai ir apie tai pranešama ieškovui;
11.2. yra įsigaliojęs Tarnybos, teismo ar arbitražo sprendimas, priimtas dėl ginčo tarp tų pačių šalių, dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu, arba Tarnybos sprendimas ar teismo nutartis priimti ieškovo pateiktą atsisakymą nuo prašymo ar patvirtinti šalių taikos sutartį;
11.3. Tarnyba arba teismas sprendžia ginčą tarp tų pačių šalių, dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu;
11.4. šalys yra sudariusios susitarimą perduoti ginčą spręsti arbitražui ir atsakovas prieštarauja, kad ginčas būtų sprendžiamas Tarnyboje, bei reikalauja laikytis arbitražinio susitarimo, išskyrus ginčus, kurie pagal įstatymus negali būti sprendžiami arbitraže;
III. GINČO ŠALIŲ, KITŲ SUINTERESUOTŲ ŪKIO SUBJEKTŲ IR ASMENŲ, DALYVAUJANČIŲ GINČO SPRENDIME, TEISĖS IR PAREIGOS
13. Ginčo šalys, kiti suinteresuoti ūkio subjektai ir asmenys, dalyvaujantys ginčo sprendime, turi teisę:
13.1. susipažinti su ginčo sprendimo medžiaga, išskyrus medžiagą, kuri yra valstybės, tarnybos ar komercinė kitų ūkio subjektų paslaptis arba kurią atskleidus būtų pažeista fizinio asmens teisė į privataus gyvenimo neliečiamumą, daryti išrašus ir nuorašus. Atsakovas visada turi teisę susipažinti su prašymo tekstu, o ieškovas visada turi teisę susipažinti su atsiliepimo tekstu;
13.3. prieštarauti kitos šalies ar kitų suinteresuotų ūkio subjektų bei asmenų, dalyvaujančių ginčo sprendime, prašymams, paaiškinimams, argumentams ir samprotavimams;
13.5. apskųsti Tarnybos sprendimus ir naudotis kitomis teisėmis, kurias suteikia Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymas bei šios Taisyklės;
14. Ieškovas taip pat turi teisę pakeisti prašymo pagrindą arba dalyką, padidinti ar sumažinti prašymo reikalavimus arba atsisakyti prašymo. Atsakovas turi teisę pripažinti prašymą. Šalys gali užbaigti ginčo sprendimą taikos sutartimi.
15. Ginčo šalys ir kiti suinteresuoti ūkio subjektai ir asmenys, dalyvaujantys ginčo sprendime, privalo naudotis savo teisėmis sąžiningai.
16. Ginčo šalys, kiti suinteresuoti ūkio subjektai ir asmenys, dalyvaujantys ginčo sprendime, teikdami Tarnybai prašymus, įrodymus, paaiškinimus, argumentus ir samprotavimus ir kitą su ginčo sprendimu susijusią informaciją, turi nurodyti, kuri informacija yra konfidenciali ir negali būti viešinama. Tarnyba gali nepripažinti ginčo šalių, kitų suinteresuotų ūkio subjektų ir asmenų, dalyvaujančių ginčo sprendime nurodytos informacijos konfidencialia, jeigu Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymas ar kiti Lietuvos Respublikos teisės aktai numato, kad tokia informacija negali būti laikoma konfidencialia. Jeigu Tarnyba atsisako pripažinti ginčo šalių, kitų suinteresuotų ūkio subjektų ir asmenų, dalyvaujančių ginčo sprendime, nurodytą informaciją konfidencialia, apie tai ji per 5 darbo dienas informuoja informaciją pateikusią ginčo šalį, kitus suinteresuotus ūkio subjektus ir asmenis, dalyvaujančius ginčo sprendime.
17. Ginčo šalys, kiti suinteresuoti ūkio subjektai ir asmenys, dalyvaujantys ginčo sprendime, įskaitant ekspertus, kitų valstybės ar savivaldybės institucijų atstovus, norėdami susipažinti su ginčo sprendimo medžiaga, turi pateikti Tarnybai asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą ir įgaliojimą, patvirtinantį asmens teisę atstovauti ginčo šalį bei pasirašyti išduodamos susipažinti ginčų sprendimo medžiagos apskaitos žurnale. Susipažįstantis su ginčo sprendimo medžiaga asmuo privalo elgtis rūpestingai ir atsargiai. Draudžiama išsinešti medžiagą iš susipažinimui skirtos patalpos, perduoti medžiagą susipažinti neįgaliotiems asmenims, lankstyti lapus, rašyti pastabas, braukyti, plėšyti ar kitaip gadinti ginčo sprendimo medžiagos dokumentus. Baigus susipažinti, ginčo sprendimo medžiaga turi būti grąžinta atsakingam Tarnybos valstybės tarnautojui, kuris patikrina medžiagą ir užpildo išduodamos susipažinti ginčų sprendimo medžiagos apskaitos žurnalą.
IV. PASIRUOŠIMAS GINČO SPRENDIMUI
18. Tarnyba, Taisyklių 9 punkte nustatyta tvarka priėmusi ieškovo prašymą, kai prie jo pridėtas atsakovo neigiamas atsakymas į ieškovo pretenziją, kuriame iš esmės atsakyta į prašymo objektą, praneša atsakovui apie gautą ieškovo prašymą ir pradeda ginčą spręsti iš esmės pagal Taisyklių V skyriaus nuostatas.
19. Jeigu ieškovas, pateikdamas prašymą Tarnybai, nepateikė atsakovo neigiamo atsakymo į jo pretenziją arba jeigu ieškovas pasiruošimo ginčo sprendimui metu arba ginčo sprendimo iš esmės metu pateikia Tarnybai naują prašymą, kuriame pakeistas ankstesnio prašymo pagrindas arba dalykas, padidinti ar sumažinti reikalavimai, Tarnyba ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo ieškovo prašymo priėmimo Tarnyboje dienos persiunčia prašymą, įskaitant jo priedus, ieškovo nurodytam atsakovui.
20. Atsakovas, Taisyklių 19 punkte nustatyta tvarka gavęs Tarnybos persiųstą ieškovo prašymą, per 10 darbo dienų nuo ieškovo prašymo gavimo dienos privalo pateikti Tarnybai paaiškinimus dėl prašymo arba informuoti ieškovą ir Tarnybą apie galimybes išspręsti iškilusį ginčą taikiai.
V. GINČO SPRENDIMAS IŠ ESMĖS
22. Tarnyba pradeda iš esmės spręsti ginčą pagal ieškovo prašyme nurodytas aplinkybes:
22.1. Taisyklių 18 punkte numatytu atveju (šiuo atveju ginčo sprendimo iš esmės pradžia laikoma ieškovo prašymo gavimo Tarnyboje diena);
22.2. atsakovui Taisyklių 20 punkte nustatyta tvarka ir terminais nepasiūlius galimybės išspręsti iškilusio ginčo taikiai, bet pateikus Tarnybai paaiškinimus dėl ieškovo prašymo (šiuo atveju ginčo sprendimo iš esmės pradžia laikoma atsakovo paaiškinimų į ieškovo prašymą gavimo Tarnyboje diena);
22.3. ieškovui per Taisyklių 21 punkte nustatytą terminą informavus Tarnybą, kad jis nesutinka su atsakovo pasiūlytu taikiu ginčo sprendimo būdu (šiuo atveju ginčo sprendimo iš esmės pradžia laikoma ieškovo atsakymo į atsakovo paaiškinimus gavimo Tarnyboje diena);
23. Tarnyba, iš esmės spręsdama ginčą pagal ieškovo prašymą, turi teisę:
23.1. kreiptis į ieškovą dėl papildomos informacijos, įrodymų ar paaiškinimų raštu dėl prašyme keliamų reikalavimų ir nustatyti jų pateikimo terminą arba apklausti ieškovą žodžiu;
23.2. pareikalauti ieškovo ir (ar) atsakovo per Tarnybos nustatytą terminą pateikti įrodymus ar paaiškinimus, reikalingus nagrinėti ieškovo prašymą;
23.3. kviesti ieškovą, atsakovą, liudytojus, ekspertus, specialistus, kitų valstybės ar savivaldybės institucijų, kurių veiklai galėtų turėti įtakos sprendimas, atstovus dalyvauti ginčo sprendime;
23.4. gauti iš valstybės ir savivaldybės institucijų, įstaigų, įmonių, organizacijų ar kitų asmenų ginčo nagrinėjimui reikalingą informaciją;
23.5. sprendžiant ginčą naudoti su ginčo sprendimu susijusią kitais tikslais Tarnyboje gautą informaciją;
24. Tarnyba ginčą sprendžia rašytinės procedūros tvarka, išskyrus atvejus, kai bet kurios iš ginčo šalių ar kitų suinteresuotų ūkio subjektų, ar asmenų, dalyvaujančių ginčo sprendime prašymu arba savo iniciatyva nusprendžia, kad ginčas gali būti geriau išspręstas posėdyje žodinio sprendimo tvarka. Tarnyba informuoja šalis apie tokį posėdį, tačiau jų neatvykimas nekliudo spręsti ginčą.
25. Ginčo sprendimas posėdyje yra viešas, išskyrus atvejus, kai Tarnyba, siekdama apsaugoti valstybės, tarnybos ar komercines paslaptis arba užtikrinti asmens teisę į privataus gyvenimo neliečiamumą, nusprendžia spręsti ginčą uždarame posėdyje.
26. Tarnyba turi teisę atsisakyti priimti įrodymus, prašymus, motyvus ar kitą informaciją, jeigu ji galėjo būti pateikta anksčiau, o jos vėlesnis pateikimas užvilkins ginčo sprendimą.
27. Paprastai ginčą pagal ieškovo prašymą sprendžia Tarnybos paskirtas valstybės tarnautojas. Šių Taisyklių 30 punkte nustatytais atvejais ginčą gali spręsti Tarnybos direktoriaus sudaryta komisija.
28. Spręsti ginčo pagal ieškovo prašymą neturi teisės valstybės tarnautojas, jeigu yra Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybės tarnyboje įstatyme (Žin., 1997, Nr. 67-1659; 2000, Nr. 18-431) nurodytų priežasčių, galinčių sukelti interesų konfliktą.
29. Išaiškėjus šių Taisyklių 28 punkte nurodytoms aplinkybėms, paskirtas spręsti ginčą valstybės tarnautojas turi nusišalinti pats arba nušalinamas Tarnybos direktoriaus įsakymu.
30. Tarnybos valstybės tarnautojas, atsakingas už ginčo pagal ieškovo prašymą sprendimą, nustatęs, kad ginčui išspręsti būtinas sudėtingas tyrimas, teikia Tarnybos direktoriui motyvuotą siūlymą sudaryti komisiją prašymui išnagrinėti. Tarnybos direktorius, įvertinęs siūlyme išdėstytus motyvus, turi teisę sudaryti ieškovo prašymo nagrinėjimo komisiją. Tarnybos valstybės tarnautojas, atsakingas už ginčo pagal ieškovo prašymą sprendimą, bei Tarnybos direktoriaus sudarytos komisijos nariai, sekretorius, taip pat specialistas ir vertėjas sprendžiant ginčą gali dalyvauti tik pasirašę šių Taisyklių priede nurodytą konfidencialumo pasižadėjimą.
31. Ginčas Tarnyboje turi būti išspręstas ne vėliau kaip per 30 dienų nuo ginčo sprendimo iš esmės pradžios. Jeigu ginčo sprendimas susijęs su komisijos sudarymu, posėdžio sušaukimu ar kitomis organizacinėmis priemonėmis, dėl kurių ginčo sprendimas gali užsitęsti ilgiau, Tarnybos motyvuotu procedūriniu sprendimu ginčo sprendimo terminas gali būti pratęstas. Ginčo sprendimas iš esmės laikomas baigtu, atlikus šių Taisyklių 36 punkte nurodytus veiksmus.
32. Tarnyba nutraukia ginčo nagrinėjimą ir ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo Tarnybos sprendimo nutraukti ginčo nagrinėjimą priėmimo dienos išsiunčia jį ginčo šalims jeigu:
33. Tarnyba procedūriniu sprendimu palieka ginčą nenagrinėtą:
33.3. ieškovo prašymo turinys neatitinka Taisyklių 6 punkte nurodytų reikalavimų ir ieškovas per Tarnybos nustatytą terminą prašymo trūkumų nepašalina;
33.4. jeigu atsakovas per Taisyklių 20 punkte nustatytą terminą pasiūlo taikų ginčo sprendimo būdą ir ieškovas sutinka su tokiu ginčo sprendimo būdu;
34. Tarnyba procedūriniu sprendimu sustabdo ginčo nagrinėjimą, jeigu:
34.1. pasibaigė viena iš ginčo šalių (sustabdoma, kol bus perimtos pasibaigusios ginčo šalies teisės ir pareigos arba paaiškės aplinkybės, dėl kurių teisės ir pareigos nebuvo perimtos). Jei tokiu atveju įmanoma išskirti reikalavimus, nesusijusius su pasibaigusia ginčo šalimi, Tarnyba toliau atskirai sprendžia ginčą dėl reikalavimų, nesusijusių su pasibaigusia ginčo šalimi;
35. Ginčo sprendimo procedūra Tarnyboje gali būti atnaujinta mutatis mutandis vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso (Žin., 2002, Nr. 36-1340) XVIII skyriuje nustatyta tvarka.
VI. SPRENDIMo PRIĖMIMAS
36. Valstybės tarnautojas (o šių Taisyklių 30 punkte nustatytais atvejais – komisija), išsprendęs ginčą, parašo teikimą dėl sprendimo ir perduoda jį Tarnybos direktoriui sprendimui priimti.
37. Sprendimas, atitinkantis šių Taisyklių 38 punkto reikalavimus, turi būti priimtas ne vėliau kaip per 10 dienų nuo teikimo dėl sprendimo gavimo dienos.
38. Sprendime turi būti nurodyta:
38.2. sprendimą priėmusios institucijos pavadinimas, valstybės tarnautojo, išsprendusio ginčą, pareigos, vardas ir pavardė (komisijos narių vardai, pavardės), ginčo šalių vardai, pavardės (juridinių asmenų pavadinimai, kodai), adresai bei jų atstovų vardai, pavardės (juridinių asmenų pavadinimai, buveinių adresai);
40. Tarnybos sprendimas (įskaitant ir sprendžiant ginčą priimtus procedūrinius sprendimus) įsigalioja ir yra privalomas vykdyti nuo jo priėmimo dienos. Tarnybos sprendimą apskundus teismui, sprendimas galioja ir yra privalomas vykdyti, išskyrus atvejus, kai teismas įstatymų nustatyta tvarka nusprendžia kitaip.
41. Tarnybos sprendimas dėl ginčo yra viešas, kiek tai nepažeidžia valstybės, tarnybos, komercinės paslapties ar fizinio asmens privataus gyvenimo apsaugos. Ginčo šalys ir kiti suinteresuoti ūkio subjektai bei asmenys, dalyvavę ginčo sprendime, gavę Tarnybos sprendimą ir manydami, kad jame nurodoma informacija yra konfidenciali, per protingą terminą turi pateikti Tarnybai dokumentą, kuriame turi būti nurodyta, kuri informacija, išdėstyta sprendimo tekste, yra konfidenciali ir negali būti viešinama. Sprendimo tekste išdėstytos teisės aiškinimo taisyklės visais atvejais yra viešos. Tarnyba gali nepripažinti ginčo šalių ir kitų suinteresuotų ūkio subjektų bei asmenų, dalyvavusių ginčo sprendime, nurodytos informacijos konfidencialia, jeigu Lietuvos Respublikos teisės aktai numato, kad tokia informacija negali būti konfidenciali. Jeigu Tarnyba atsisako pripažinti ginčo šalių ir kitų suinteresuotų ūkio subjektų bei asmenų, dalyvavusių ginčo sprendime, nurodytos informacijos konfidencialia, apie tai ji per 5 darbo dienas informuoja informaciją pateikusią ginčo šalį, kitus suinteresuotus ūkio subjektus bei asmenis, dalyvavusius ginčo sprendime.
42. Sprendimas ne vėliau kaip kitą darbo dieną po sprendimo priėmimo siunčiamas pareiškėjui ir atsakovui. Kai sprendimo įgyvendinimas susijęs su kitų valstybės ar savivaldybių institucijų veikla, apie sprendimą informuojama ir suinteresuota valstybės ar savivaldybės institucija.
43. Kol sprendimas neįvykdytas, Tarnyba gali savo iniciatyva ar ginčo šalių prašymu ištaisyti sprendime aptiktus rašymo apsirikimus ar aiškias aritmetines klaidas. Ištaisymų klausimas sprendžiamas nepranešus ginčo šalims Tarnybos direktoriui priimant dėl to sprendimą. Tarnybos direktoriaus sprendimas dėl rašymo apsirikimų ar aiškių aritmetinių klaidų ištaisymo ne vėliau kaip kitą darbo dieną po sprendimo priėmimo dienos siunčiamas ginčo šalims.
VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
44. Tarnybos procedūriniai sprendimai, priimti sprendžiant ginčą, tarp jų ir sprendimai atsisakyti priimti prašymą pagal šių Taisyklių 11 punktą, palikti prašymą nenagrinėtą pagal šių Taisyklių 33 punktą ar sustabdyti ginčo sprendimą pagal šių Taisyklių 32 ir 34 punktus, užkertantys kelią tolesniam ginčo sprendimui, per 7 dienas nuo tokio sprendimo įteikimo ieškovui dienos gali būti skundžiami Vilniaus apygardos teismui, mutatis mutandis vadovaujantis Civilinio proceso kodekso XVI skyriaus antruoju skirsniu. Vilniaus apygardos teismo teisėjo nutartis dėl tokio Tarnybos sprendimo neskundžiama.
45. Ginčo šalys, nesutinkančios su Tarnybos sprendimu, turi teisę per 30 dienų nuo sprendimo priėmimo dienos jį apskųsti bendrosios kompetencijos teismui Civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka. Tarnybos sprendimą apskundus teismui, sprendimas galioja ir yra privalomas vykdyti, išskyrus atvejus, kai teismas įstatymų nustatyta tvarka nusprendžia kitaip.
46. Tarnybos sprendimas (taip pat ir sprendžiant ginčą priimti procedūriniai sprendimai) yra vykdomasis dokumentas. Jeigu šis sprendimas neįvykdomas, jis gali būti priverstinai vykdomas Civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka. Sprendimas gali būti pateikiamas vykdyti ne vėliau kaip per 10 metų nuo jo priėmimo dienos.
Galutinių paslaugų gavėjų ginčų su
elektroninių ryšių paslaugų teikėjais
sprendimo taisyklių priedas
_____________________________________________________________________
(Valstybės tarnautojo, komisijos nario, komisijos sekretoriaus, specialisto, vertėjo vardas, pavardė, pareigos)
_____________________________________________________________________
(Komisijos pavadinimas)
KONFIDENCIALUMO PASIŽADĖJIMAS
200 m. ____________d. Nr. ______
__________________________
(Vieta)
Būdamas ginčo tarp galutinių paslaugų gavėjų ir elektroninių ryšių paslaugų teikėjų sprendime dalyvaujančiu valstybės tarnautoju, komisijos nariu, komisijos sekretoriumi, specialistu, vertėju,
1. Pasižadu:
1.1. saugoti ir tik Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytais tikslais ir tvarka naudoti konfidencialią su žmogaus asmeniniu ar šeiminiu gyvenimu susijusią informaciją, komercines paslaptis, kurios man taps žinomos, dirbant komisijos nariu, komisijos sekretoriumi, specialistu, vertėju ar valstybės tarnautoju, sprendžiančiu ginčus tarp galutinių paslaugų gavėjų ir elektroninių ryšių paslaugų teikėjų;
1.2. man patikėtą konfidencialią su žmogaus asmeniniu ar šeiminiu gyvenimu susijusią informaciją, informaciją, kuri yra komercinė paslaptis, saugoti tokiu būdu, kad tretieji asmenys neturėtų galimybės su ja susipažinti ar pasinaudoti.
2. Man išaiškinta, kad konfidencialią su žmogaus asmeniniu ar šeiminiu gyvenimu susijusią informaciją ir komercinę paslaptį sudaro ta informacija, kurią ginčo šalys, kiti suinteresuoti ūkio subjektai ir asmenys, dalyvaujantys ginčo sprendime, konkrečiai nurodo, pateikdami prašymus, paaiškinimus ar kitus dokumentus, ar teikdami paaiškinimus žodžiu ginčo sprendimo posėdyje.
3. Esu perspėtas, kad, pažeidęs šį pasižadėjimą, turėsiu atlyginti ginčo šalims padarytus nuostolius.
(Parašas) (Vardas ir pavardė)