LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO

 

Į S A K Y M A S

DĖL DARBO RINKOS PROFESINIO MOKYMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2007 m. gegužės 25 d. Nr. A1-140

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos profesinio mokymo įstatymo (Žin., 1997, Nr. 98-2478) 9 straipsnio 5 punktu:

1. Tvirtinu Darbo rinkos profesinio mokymo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažįstu netekusiais galios:

2.1. Darbo rinkos profesinio mokymo programų bendruosius reikalavimus, patvirtintus Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 1997 m. gegužės 15 d. (Žin., 1997, Nr. 45-1124);

2.2. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 1998 m. birželio 30 d. įsakymą Nr. 108 „Dėl darbo rinkos profesinio mokymo reglamentų“ (Žin., 1998, Nr. 65-1897);

2.3. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2000 m. spalio 10 d. įsakymą Nr. 89 „Dėl darbo rinkos profesinio mokymo tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 2000, Nr. 92-2906);

2.4. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2000 m. gruodžio 7 d. įsakymą Nr. 103 „Dėl socialinės apsaugos ir darbo ministro 2000 m. spalio 10 d. įsakymo Nr. 89 pakeitimo ir papildymo“ (Žin., 2000, Nr. 106-3387);

2.5. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2001 m. lapkričio 14 d. įsakymą Nr. 153 „Dėl Darbo rinkos profesinio mokymo tvarkos, patvirtintos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2000 m. spalio 10 d. įsakymu Nr. 89 „Dėl Darbo rinkos profesinio mokymo tvarkos patvirtinimo“, dalinio pakeitimo“ (Žin., 2001, Nr. 97-3458);

2.6. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2002 m. birželio 5 d įsakymą Nr. 74 „Dėl Darbo rinkos profesinio mokymo tvarkos, patvirtintos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2000 m. spalio 10 d. įsakymu Nr. 89 „Dėl Darbo rinkos profesinio mokymo tvarkos patvirtinimo“, pakeitimo“ (Žin., 2002, Nr. 58-2359);

2.7. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2003 m. lapkričio 21 d įsakymą Nr. A1-182 „Dėl socialinės apsaugos ir darbo ministro 2000 m. spalio 10 d. įsakymo Nr. 89 „Dėl Darbo rinkos profesinio mokymo tvarkos patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2003, Nr. 111-4956);

2.8. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2004 m. vasario 19 d. įsakymą Nr. A1-47 „Dėl socialinės apsaugos ir darbo ministro 2000 m. spalio 10 d. įsakymo Nr. 89 „Dėl Darbo rinkos profesinio mokymo tvarkos patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2004, Nr. 32-1036);

2.9. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2004 m. kovo 12 d. įsakymą Nr. A1-60 „Dėl socialinės apsaugos ir darbo ministro 2000 m. spalio 10 d. įsakymo Nr. 89 „Dėl Darbo rinkos profesinio mokymo tvarkos patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2004, Nr. 43-1423);

2.10. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2004 m. gegužės 13 d. įsakymą Nr. A1-126 „Dėl socialinės apsaugos ir darbo ministro 2000 m. spalio 10 d. įsakymo Nr. 89 „Dėl Darbo rinkos profesinio mokymo tvarkos patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2004, Nr. 82-2973);

2.11. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. vasario 22 d. įsakymą Nr. A1-52 „Dėl socialinės apsaugos ir darbo ministro 2000 m. spalio 10 d. įsakymo Nr. 89 „Dėl Darbo rinkos profesinio mokymo tvarkos patvirtinimo“ pakeitimo (Žin., 2005, Nr. 29-914);

2.12. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. vasario 11 d. įsakymą Nr. A1-49 „Dėl socialinės apsaugos ir darbo ministro 2000 m. spalio 10 d. įsakymo Nr. 89 „Dėl Darbo rinkos profesinio mokymo tvarkos patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2006, Nr. 22-710).

3. Pavedu:

3.1. Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnybai prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos per 3 mėnesius nuo šio įsakymo įsigaliojimo datos, suderinus su Socialinės apsaugos ir darbo ministerija:

3.1.1. nustatyti darbo rinkos mokymo programų grupes, kurių kvalifikacijos egzaminų organizavimas pavedamas vienai iš kompetentingų įstaigų, paminėtų Lietuvos Respublikos profesinio mokymo įstatymo 11 straipsnyje;

3.1.2. parengti konkurso dokumentus kompetentingai įstaigai, kuriai bus pavestas kvalifikacijos egzaminų organizavimas, atrinkti.

3.2. Šio įsakymo vykdymo kontrolę ministerijos sekretoriui Valdui Rupšiui.

 

 

 

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRĖ                           VILIJA BLINKEVIČIŪTĖ


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir

darbo ministro 2007 m. gegužės 25 d.

įsakymu Nr. A1-140

 

DARBO RINKOS PROFESINIO MOKYMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Darbo rinkos profesinio mokymo tvarkos aprašas (toliau vadinama – šis Aprašas) reglamentuoja darbo rinkos profesinio mokymo organizavimą, bendruosius reikalavimus mokymo programoms, mokymo vykdymą, finansavimą ir egzaminavimo tvarką.

2. Šis Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos profesinio mokymo įstatymo (Žin., 1997, Nr. 98-2478), Lietuvos Respublikos užimtumo rėmimo įstatymo, Lietuvos Respublikos nedarbo socialinio draudimo įstatymo (Žin., 2004, Nr. 4-26), Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2003, Nr. 63-2853) ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių darbo rinkos profesinį mokymą, nuostatomis.

3. Šiame Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos profesinio mokymo įstatyme ir Lietuvos Respublikos užimtumo rėmimo įstatyme apibrėžtas sąvokas.

 

II. MOKYMO ORGANIZAVIMAS

 

4. Darbo rinkos profesinio mokymo (toliau vadinama – mokymas) tikslas – mokyti, perkvalifikuoti, tobulinti dirbančių ir nedirbančių asmenų bei įspėtų apie atleidimą iš darbo darbuotojų kvalifikaciją siekiant padėti jiems prisitaikyti prie darbo rinkos reikalavimų.

5. Mokymą organizuoja:

5.1. Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau vadinama – Tarnyba):

5.1.1. nustato reikalavimus darbo rinkos profesiniu mokymu užsiimančių įmonių, įstaigų ir organizacijų (toliau vadinama – mokymo įstaiga) materialinei mokymo bazei ir mokymo turiniui, mokymo organizavimo bei vykdymo procesui bei papildomus kvalifikacinius reikalavimus profesijos mokytojams;

5.1.2. organizuoja mokymo įstaigų profesijos mokytojų, profesijos konsultantų, socialinį darbą dirbančiųjų kvalifikacijos tobulinimą;

5.1.3. teikia Švietimo ir mokslo ministerijai siūlymus:

5.1.3.1. dėl licencijų vykdyti formaliojo darbo rinkos profesinio mokymo programas (toliau vadinama – mokymo programa) galiojimo sustabdymo bei licencijų galiojimo sustabdymo panaikinimo;

5.1.3.2. dėl mokymo programų įregistravimo į Studijų ir mokymo programų registrą ir jų išregistravimo.

5.2. Tarnyba ir jai pavaldžios teritorinės darbo rinkos mokymo ir konsultavimo tarnybos (toliau vadinama – teritorinės tarnybos):

5.2.1. organizuoja mokymo programų bei neformaliojo darbo rinkos profesinio mokymo programų (toliau vadinama – neformaliojo mokymo programa) rengimą;

5.2.2. atlieka siekiančių gauti licenciją mokymo įstaigų pasirengimo vykdyti mokymo programas ekspertizę ir išduoda ekspertizės aktą;

5.2.3. atlieka mokymo organizavimo ir mokymo programų vykdymo priežiūrą;

5.2.4. kaupia informaciją apie mokymo įstaigas, mokymo programas bei neformaliojo mokymo programas, mokymo sąlygas bei teikia ją vartotojams (norintiems mokytis asmenims, darbo biržoms, darbdaviams ir kt.).

5.3. Mokymo įstaiga:

5.3.1. rengia, keičia, tobulina mokymo programas ir neformaliojo mokymo programas, vadovaudamasi šiuo Aprašu. Mokymo programos pakeitimus tvirtina mokymo įstaigos vadovas;

5.3.2. esant užsakymui, kai grupėje yra ne daugiau kaip 5 asmenys, vykdo individualų mokymą. Individualaus mokymo atveju, mokymo įstaigos vadovui patvirtinus, galima iki 70 procentų teorinio mokymo laiko skirti savarankiškam darbui mokymo įstaigoje, likusį teorinio mokymo laiką skiriant konsultacijoms;

5.3.3. teikia informaciją teritorinėms tarnyboms pagal teritorinę priklausomybę apie mokymą pagal mokymo programas, kaip nustatyta norminiuose teisės aktuose;

5.3.4. Tarnybos direktoriaus nustatyta tvarka teikia duomenis teritorinėms tarnyboms pagal teritorinę priklausomybę apie mokymo grupes, mokymo pradžią ir planuojamą pabaigą, išduotus mokymosi baigimo pažymėjimus.

6. Organizuojant mokymą, naudojami dokumentai, kurių sąrašas patvirtintas Tarnybos direktoriaus įsakymu.

7. Mokyme gali dalyvauti asmenys nuo 18 metų. Išimties tvarka gali mokytis jaunesni asmenys švietimo ir mokslo ministro ir socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta tvarka.

8. Mokymo įstaigose besimokančiųjų teisės ir pareigos nustatomos Švietimo ir Profesinio mokymo įstatymuose, Mokymo sutartyje ir mokymo įstaigos Vidaus tvarkos taisyklėse.

9. Organizuojant ir vykdant mokymą, sudaromos šios sutartys:

9.1. bedarbių ir įspėtų apie atleidimą iš darbo darbuotojų mokymui sudaromos sutartys, patvirtintos Užimtumo rėmimo įstatymą lydinčiaisiais teisės aktais;

9.2. kitų asmenų mokymui:

9.2.1. Darbo rinkos profesinio mokymo sutartis, kuri sudaroma tarp mokymo įstaigos ir darbdavio (1 priedas);

9.2.2. Mokymo sutartis, kuri sudaroma tarp mokymo įstaigos ir mokinio (2 priedas);

9.2.3. Praktinio mokymo sutartis, kuri sudaroma tarp mokymo įstaigos ir darbdavio dėl mokinių praktinio mokymo realiomis darbo sąlygomis (3 priedas);

9.2.4. Mokinio praktinio mokymo sutartis, kuri sudaroma tarp darbdavio ir mokinio (4 priedas).

10. Jeigu mokymo metu naudojamasi techninėmis priemonėmis (mašinomis, įrenginiais, aparatais, prietaisais, įrankiais, įtaisais), mokiniai, prieš pradedant darbus, instruktuojami vadovaujantis Darbuotojų saugos ir sveikatos instrukcijų rengimo ir instruktavimo tvarka, patvirtinta Lietuvos Respublikos vyriausiojo valstybinio darbo inspektoriaus. Tai, kad buvo instruktuoti, mokiniai patvirtina parašu.

11. Asmuo, atsakingas už mokymo organizavimą, turi turėti pedagoginį arba kitą aukštąjį išsilavinimą, o turintis kitą aukštąjį išsilavinimą – turi būti išklausęs psichologinių-pedagoginių žinių kursą.

12. Mokymo įstaigoje dirbančių profesijos mokytojų kvalifikacija turi atitikti teisės aktuose ir mokymo programoje keliamus reikalavimus darbo rinkos profesijos mokytojui.

13. Specialių poreikių (neįgaliųjų) asmenų, socialinės rizikos ir atskirties grupių (asmenų, kuriems apribota laisvė, tautinių mažumų atstovų) bei tarnaujančių ir baigusių tarnybą karių mokymas organizuojamas pagal jiems pritaikytas mokymo programas.

 

III. BENDRIEJI REIKALAVIMAI DARBO RINKOS PROFESINIO MOKYMO PROGRAMOMS RENGTI IR ĮTEISINTI

 

Pagrindiniai mokymo programų duomenys

 

14. Mokymo programas apibūdina šie duomenys:

14.1. mokymo pagal programą trukmė;

14.2. įgyjama kvalifikacija arba kompetencija;

14.3. reikalingas minimalus išsilavinimas, kurį turi turėti pagal tą programą besimokantys asmenys;

14.4. mokymo turinio praktinė dalis;

14.5. išduodamas baigimo pažymėjimas.

15. Mokymo programos trukmė negali viršyti Profesinio mokymo įstatyme nustatytos trukmės. Mokymo pagal konkrečią programą trukmė (savaitėmis/valandomis) priklauso nuo:

15.1. programos paskirties ir tikslų;

15.2. įgyjamo kvalifikacijos lygio ar įgyjamų kompetencijų;

15.3. asmenų, kuriems skirta programa, išsilavinimo.

16. Mokymo programos gali būti skirtos įgyti:

16.1. profesinę kvalifikaciją;

16.2. teisę atlikti tam tikrus darbus ar vykdyti tam tikras funkcijas;

16.3. tam tikras kompetencijas (pagal neformaliojo mokymo programas).

17. Mokymo programos, kurias baigus įgyjama profesinė kvalifikacija, priklausomai nuo mokymosi trukmės yra dviejų lygių.

17.1. programos, pagal kurias mokymo trukmė asmenims, turintiems pagrindinį bendrąjį išsilavinimą, yra nuo 4 iki 12 savaičių, skirtos įgyti kompetencijas atlikti tam tikros siauros srities darbus. Baigus mokymą, išduodamas kvalifikacijos pažymėjimas (lygmuo 1500), įregistruotas Išsilavinimo pažymėjimų blankų registre (www.aikos.smm.lt). Pagal tokias programas mokymo trukmė neturintiems pagrindinio išsilavinimo asmenims gali būti iki 18 savaičių;

17.2. programos, pagal kurias mokymo trukmė ne mažesnė kaip 12 savaičių, leidžia įgyti asmeniui kompetencijas savarankiškai ir kvalifikuotai atlikti veiklą įvairiose aplinkose, dirbti darbo grupėse, būti atsakingam už savo veiklą. Baigus mokymą pagal šio lygio programą, yra išduodamas kvalifikacijos pažymėjimas (lygmuo 2100), įregistruotas Išsilavinimo pažymėjimų blankų registre.

18. Mokymo programos, pagal kurias baigus mokymą įgyjamas leidimas atlikti tam tikrus darbus ar vykdyti tam tikras funkcijas, rengiamos vykdant darbuotojų saugą ir sveikatą reglamentuojančių dokumentų bei kitų teisės aktų nuostatas. Mokymo pagal tokias programas trukmė gali būti nuo kelių valandų iki kelių savaičių.

19. Pagal neformaliojo profesinio mokymo programas mokymo trukmė nereglamentuojama, ji priklauso tik nuo mokymo tikslų ir asmenų turimo išsilavinimo.

20. Praktinis mokymas pagal programas, kurias baigus įgyjama profesinė kvalifikacija, sudaro 60-80 procentų viso mokymo trukmės. Rekomenduojama, kad pusė praktiniam mokymui skirto laiko sudarytų praktinis mokymas realioje darbo vietoje.

21. Maksimalus savaitinis mokinių mokymo krūvis – 40 valandų (kartu su praktiniu mokymu). Mokiniams, neturintiems 18 metų, savaitinis mokymo krūvis – ne didesnis kaip 37 valandos. Mokymo krūvis gali būti ir mažesnis, jei tai nustatyta Higienos normoje ar kituose teisės aktuose.

 

Mokymo programos struktūra

 

22. Kiekvienos mokymo programos nepriklausomai nuo jos tipo struktūrą sudaro tos pačios sudedamosios dalys:

22.1. tituliniame lape nurodoma: mokymo programos pavadinimas lietuvių ir anglų kalbomis, programą tvirtinančioji institucija; tvirtinimo data; įsakymo numeris; programą derinančios kompetentingos įstaigos pavadinimas ir pasirašančio asmens pareigos, vardas, pavardė; data; programos valstybinis kodas (formaliojo mokymo programų); mokymo trukmė (savaitėmis ir valandomis); suteikiama profesinė kvalifikacija; reikalingas minimalus išsilavinimas mokymo tikslams įsisavinti; programą vertinusių ekspertų išvada; ekspertų pareigos, vardai, pavardės; parašai ir data. Neformaliojo mokymo programų tituliniame lape ekspertinio vertinimo išvados įrašomos tik šio Aprašo 29 punkte numatytais atvejais;

22.2. mokymo programos rengimo grupė: įvardijami programą rengę asmenys, nurodant jų darbovietę, pareigas, kvalifikacijos kategoriją (jei tokią turi) ir jų parašai. Tais atvejais, kai programą rengia vienas asmuo, jis nurodomas ne atskirame lape, o Programos apibūdinime;

22.3. mokymo programos turinys. Jame išvardijamos visos programos sudedamosios dalys;

22.4. mokymo programos paskirtis, šaltiniai ir bendrasis apibūdinimas, nurodant paskirtį, poreikio pagrindimą, tikslą, šaltinius, išduodamo baigimo pažymėjimo tipą, nurodant profesinę veiklą, kuria galės užsiimti asmuo, baigęs mokymą pagal programą, ir specifinius akcentus (specialūs reikalavimai praktiniams užsiėmimams, mokymo režimui ir pan.);

22.5. profesinės veiklos sritys, kompetencijos, mokymo tikslai (5 priedas);

22.6. mokymo planas pateikiamas lentelės forma, kurioje nurodoma: chronologine mokymo tvarka išvardijami mokymo dalykai arba moduliai, kiekvieno dalyko (modulio) mokymui ir mokymuisi skiriamas laikas (valandomis), išskiriant laiką teoriniams, praktiniams užsiėmimams ir savarankiškam mokinių darbui; atsiskaitymo baigus dalyko (modulio) mokymąsi forma; baigiamojo vertinimo forma bei jam skiriamas laikas. Mokymo programų, kurias baigus įgyjama kvalifikacija, mokymo plane turi būti išskiriamos dvi praktinio mokymo dalys: praktinis mokymas mokymo įstaigoje (dirbtuvėse, laboratorijose ir kt.), vadovaujant profesijos mokytojui, ir praktinis mokymas realioje darbo vietoje;

22.7. mokymui ir mokymuisi reikalingos sąlygos – tai minimalios būtinos sąlygos, kurias mokymo įstaiga turi užtikrinti įgyvendinant programą. Šioje programos dalyje nurodoma: bendrieji reikalavimai materialiems mokymo ištekliams (patalpoms, darbo vietų įrengimui, mokymo įrangai, mokymo, mokymosi ir vaizdumo priemonėms); reikalavimai mokymo personalui (išsilavinimas, profesinė kvalifikacija, darbo patirtis), t. y. Švietimo ir mokslo ministerijos nustatyti bendrieji reikalavimai ir Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nustatyti papildomi reikalavimai profesijos mokytojams;

22.8. dalykų programos. Kiekvieno dalyko programoje nurodoma mokymo paskirtis, ryšys su programos tikslais, atskleidžiamas mokymo turinys (atitinkantis mokymo tikslus), dalyko mokymui rekomenduojamos priemonės, mokymosi šaltiniai ir kt. (6 ir 7 priedai);

22.9. baigiamasis vertinimas – programos tikslų pasiekimo įvertinimo aprašas, kuriame nurodoma, kurios iš programoje įvardytų kompetencijų tikrinamos baigus mokymą, kokia taikoma kompetencijų vertinimo metodika. Priklausomai nuo programos paskirties baigiamasis vertinimas vykdomas organizuojant kvalifikacijos egzaminą, atestaciją ar baigiamąjį egzaminą. Baigiamojo vertinimo aprašyme taip pat nurodoma egzaminų komisijos sudėtis, galimi vertinimo rezultatai, baigimo pažymėjimas, jo išdavimo sąlygų ir kt. tvarka.

 

Mokymo programų rengimas ir vertinimas

 

23. Mokymo programos rengiamos vadovaujantis šiuo Aprašu ir Tarnybos direktoriaus patvirtinta Darbo rinkos profesinio mokymo programų rengimo metodika.

24. Formaliojo ir neformaliojo darbo rinkos profesinio mokymo programas (toliau vadinama – mokymo programos) gali rengti fiziniai ir juridiniai asmenys.

25. Nustatant profesinės veiklos sritis, kompetencijas, mokymo tikslus rengėjams rekomenduojama remtis galiojančiais atitinkamos profesijos profesinio rengimo standartais (www.pmmc.lt/Standartai/iteisinti.html.)

26. Parengtų programų, kurias baigus įgyjama profesinė kvalifikacija arba teisė vykdyti tam tikrus darbus, pirminį vertinimą atlieka Tarnybos Mokymo programų skyrius. Ekspertinį vertinimą atlieka 3 ekspertai, vadovaudamiesi Tarnybos direktoriaus patvirtinta Darbo rinkos profesinio mokymo programų kokybės vertinimo tvarka.

27. Gavęs teigiamą ekspertų išvadą, kuri apibūdinama ekspertizės akte ir programos tituliniame lape, rengėjas programą derina su atitinkama kompetentinga įstaiga, esančia Profesinio mokymo kompetentingų įstaigų sąraše, patvirtintame švietimo ir mokslo ministro 2000 m. liepos 25 d. įsakymu Nr. 1028 (Žin., 2000, Nr. 62-1888; 2003, Nr. 47-2084).

28. Darbo rinkos neformaliojo profesinio mokymo programų sąvade registruojamas neformaliojo mokymo programas rengėjai derina su veiklos sritį atstovaujančia organizacija (šakine asociacija, sąjunga, rūmais ir pan.).

29. Neformaliojo profesinio mokymo programų ekspertinis vertinimas atliekamas, kai to pageidauja programą užsakanti ar mokymą pagal ją finansuojanti institucija.

 

Mokymo programų įteisinimas ir įregistravimas

 

30. Suderintą mokymo programą (originalą ir jos tekstą kompiuterinėje laikmenoje) rengėjai pateikia Tarnybai kartu su programai įregistruoti reikalingais duomenimis, vadovaudamiesi švietimo ir mokslo ministro 2002 m. lapkričio 15 d. įsakymu Nr. 1869 patvirtintu Studijų ir mokymo programų registravimo ir registro užpildymo duomenimis tvarkos aprašu (Žin., 2002, Nr. 114-5106; 2007, Nr. 4-175), arba Darbo rinkos neformaliojo profesinio mokymo programų sąvado nuostatais, patvirtintais socialinės apsaugos ir darbo ministro 2002 m. kovo 22 d. įsakymu Nr. 38 (Žin., 2002 Nr. 33-1259).

31. Tarnybos Mokymo programų skyrius parengia įsakymo dėl programų patvirtinimo ir kodo suteikimo projektą.

32. Mokymo programas įsakymu tvirtina Tarnybos direktorius. Mokymo planą ir dalykų programas programoje tvirtina mokymo įstaigos steigėjas.

33. Duomenys apie patvirtintas mokymo programas Studijų ir mokymo programų registrui teikiami švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.

34. Visoms mokymo programoms, įregistruotoms Studijų ir mokymo programų registre, suteikiamas kodas.

35. Mokymo programų galiojimo laikas, nesant nurodyto atitinkamo termino, yra neribojamas.

36. Programos įregistravimas gali būti panaikintas Studijų ir mokymo programų registro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. kovo 9 d. nutarimu Nr. 294 (Žin., 1998, Nr. 25-647), nustatyta tvarka.

37. Neformaliojo mokymo programos nustatyta tvarka įregistruojamos Darbo rinkos neformaliojo profesinio mokymo programų sąvade, suteikiant joms atitinkamą kodą vadovaujantis Tarnybos direktoriaus patvirtintomis Darbo rinkos neformaliojo profesinio mokymo programų kodavimo taisyklėmis.

 

Mokymo programų, esančių Studijų ir mokymo programų registre, papildymų (pakeitimų) įteisinimas

 

38. Programos papildymas (pakeitimas) mokymo vietoje galimas, jei nekeičiamos veiklos sritys, o pakeitimų apimtys neviršija 20 procentų atskirų teorinio mokymo dalykų ir (ar) praktinio mokymo.

39. Kai dėl programos papildymo (pakeitimo) keičiasi (atsiranda naujos) veiklos sritys, kompetencijos, jos pateikimas, vertinimas ir įteisinimas vykdomas vadovaujantis šiuo Aprašu.

40. Programų, esančių Studijų ir mokymo programų registre, papildymas (pakeitimas) gali būti įteisintas mokymo įstaigos vadovo arba jos steigėjo įsakymais, nurodant papildymo (pakeitimo) argumentus.

41. Informaciją apie pakeitimus ir papildymus, susijusius su Studijų ir mokymo programų registre esančiais duomenimis, Tarnyba nustatyta tvarka pateikia Švietimo ir mokslo ministerijos Registrų ir statistikos skyriui.

42. Visa informacija apie formaliojo mokymo programų pakeitimus talpinama LDRMT tinklapyje www.darborinka.lt

 

IV. MOKYMO VYKDYMAS

 

43. Mokymo įstaiga gali mokyti pagal kelias mokymo programas. Mokymo pagal vieną programą rezultatai gali būti įskaityti, mokantis pagal kitą programą, jei programose yra numatytos tos pačios temos.

44. Formaliojo darbo rinkos profesinio mokymo programoms vykdyti mokymo įstaiga privalo turėti Švietimo ir mokslo ministerijos išduotą licenciją.

45. Mokymą sudaro teorinis ir praktinis mokymas mokymo įstaigoje bei praktinis mokymas realiomis darbo sąlygomis. Vykdant neformalųjį mokymą, jei taip numatyta mokymo programoje, gali nevykti praktinis mokymas realiomis darbo sąlygomis.

46. Teorinio ir praktinio mokymo sąlygos turi atitikti Lietuvos higienos normos HN 102:2001 „Profesinio mokymo įstaigos“ reikalavimus.

47. Mokoma gali būti grupėse ar individualiai, pamainomis, dienine, vakarine arba nuotoline forma, laikantis mokymo įstaigos vadovo patvirtinto mokymo tvarkaraščio.

48. Mokinių skaičius grupėje negali viršyti skaičiaus, nurodyto mokymo įstaigos dokumentuose, pateiktuose atlikti vertinimą dėl pasirengimo vykdyti mokymo programą, Ekspertizės vykdyti darbo rinkos profesinio mokymo programas atlikimo tvarkos aprašo, patvirtinto socialinės apsaugos ir darbo ministro 2004 m. gruodžio 15 d. įsakymu Nr. A1-278 (Žin., 2004, Nr. 182-6740), nustatyta tvarka.

49. Teorinio mokymo trukmė – iki 8 akademinių valandų (viena akademinė valanda – 45 min.) per dieną. Vienas teorinis užsiėmimas gali trukti vieną ar dvi akademines valandas. Praktinis mokymas vykdomas iki 8 valandų per dieną, jei kitaip nenustatyta norminiuose teisės aktuose.

50. Praktinis mokymas realioje darbo vietoje turi tenkinti šias sąlygas:

50.1. joje turi būti:

50.1.1. veikiantys įrengimai, numatyti mokymo programoje;

50.1.2. sukomplektuoti reikalingi tvarkingi darbo įrankiai, kitos technologinės priemonės, asmeninės apsaugos priemonės;

50.2. realioje darbo vietoje mokiniams turi būti pateikiamos realios darbo užduotys. Mokinio darbo rezultatai turi būti vertinami tokia pačia tvarka, kaip ir kvalifikuotų įmonės darbuotojų;

50.3. darbai, atliekami realiose darbo vietose, turi atitikti mokymo programoje numatytų darbų įvairovę. Jeigu vienoje darbo vietoje nėra galimybių atlikti visus mokymo programoje numatytus darbus, turi būti sudarytas grafikas mokinius perkelti iš vienos darbo vietos į kitą;

50.4. mokinių atliktų darbų apskaitai turi būti taikoma įmonėje nustatyta metodika;

50.5. dirbant realioje darbo vietoje, įmonės vadovo įsakymu mokiniams turi būti paskirtas praktikos vadovas (-ai);

50.6. mokymo įstaigos vadovas gali sudaryti su praktikos vadovu darbo sutartį ir apmokėti jo darbą. Apmokant praktikos vadovui už darbą, taikomi mokymo įstaigos profesijos mokytojų, vykdančių praktinį mokymą, darbo įkainiai.

51. Vykdant mokymą, tarpiniai mokymosi pasiekimai (teorinės žinios ir praktiniai gebėjimai) turi būti vertinami taip, kaip nustatyta mokymo programoje.

52. Mokiniai, baigę mokymą pagal programą, laiko baigiamąjį ir (ar) kvalifikacijos egzaminą.

 

V. MOKYMO FINANSAVIMO ŠALTINIAI IR FINANSAVIMAS

 

53. Mokymas finansuojamas iš:

53.1. Užimtumo fondo;

53.2. valstybės biudžeto;

53.3. darbdavių lėšų;

53.4. mokinio lėšų;

53.5. kitų šaltinių.

54. Bedarbiams profesinio mokymo finansavimo tvarką nustato Užimtumo rėmimo įstatymas ir šį įstatymą lydintys teisės aktai.

 

VI. DARBO RINKOS PROFESINIO MOKYMO KVALIFIKACIJOS IR BAIGIAMIEJI EGZAMINAI

 

55. Kvalifikacijos egzaminų tikslas – nustatyti, ar asmeniui, baigusiam mokymą pagal darbo rinkos profesinio mokymo programą, gali būti suteikta profesinė kvalifikacija.

56. Baigiamojo egzamino tikslas – nustatyti, ar asmeniui, baigusiam mokymą pagal darbo rinkos profesinio mokymo programą, gali būti suteikta teisė atlikti tam tikrą darbą arba patvirtinti, kad asmuo įgijo profesines kompetencijas.

57. Vykdant mokymą, kurį reglamentuoja Mokymo ir atestavimo darbuotojų saugos ir sveikatos klausimais bendrieji nuostatai, patvirtinti socialinės apsaugos ir darbo ministro ir sveikatos apsaugos ministro 2003 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. A1-223/V- 792 (Žin. 2004, Nr. 13-395), šis Aprašas netaikomas.

58. Egzaminų užduotys baigusiems mokymo programas, teikiančias profesinę kvalifikaciją, rengiamos vadovaujantis šiame Apraše nustatytais reikalavimais baigiamajam vertinimui.

59. Kvalifikacijos egzamino metu asmens teorinės žinios ir praktiniai įgūdžiai, įgyti pagal mokymo programas, vertinami:

59.1. žodžiu ir testais;

59.2. praktinėmis užduotimis.

 

VII. KVALIFIKACIJOS IR BAIGIAMŲJŲ EGZAMINŲ ORGANIZATORIAI, JŲ FUNKCIJOS

 

60. Kvalifikacijos ir baigiamuosius egzaminus organizuoja:

60.1. Mokymo įstaiga:

60.1.1. rengia kvalifikacijos egzaminų teorijos klausimų bilietus ir praktinių užduočių sąrašus ir teikia juos kompetentingai įstaigai, kai egzaminus organizuoja kompetentinga įstaiga šio Aprašo 61.2.1 punkte numatytais atvejais;

60.1.2. suderina su kompetentinga įstaiga kvalifikacijos egzaminų vykdymo vietą ir ją parengia, kai egzaminus organizuoja kompetentinga įstaiga šio Aprašo 60.2.1 punkte numatytais atvejais;

60.1.3. sudaro kvalifikacijos ir baigiamųjų egzaminų komisijas, supažindina narius su kvalifikacijos ir baigiamųjų egzaminų vykdymo tvarka, išskyrus atvejus, kai egzaminus organizuoja kompetentinga įstaiga šio Aprašo 60.2.1 punkte numatytais atvejais;

60.1.4. atsako už kvalifikacijos ir baigiamųjų egzaminų komisijos darbą, išskyrus atvejus, kai egzaminus organizuoja kompetentinga įstaiga šio Aprašo 60.2.1 punkte numatytais atvejais;

60.1.5. šio Aprašo 60.2.1 punkte numatytais atvejais ne vėliau kaip per 1 savaitę nuo mokymo pradžios teikia kompetentingai įstaigai duomenis, pagal kokias mokymo programas, kiek asmenų pradėjo mokymą, ir vardinį asmenų, kurie baigs mokymą, sąrašą ne vėliau, kaip likus 4 savaitėms iki mokymo pabaigos;

60.1.6 registruodama mokinius, pateikia duomenis apie specialiųjų poreikių asmenis;

60.1.7. mokymo įstaigos vadovas priima sprendimą dėl kvalifikacijos ar baigiamojo egzamino atidėjimo, įformina jį įsakymu ir informuoja apie sprendimą mokinį bei kompetentingą įstaigą (kai egzaminus organizuoja kompetentinga įstaiga šio Aprašo 60.2.1 punkte numatytais atvejais), jei mokymo įstaigos mokinys dėl svarbių priežasčių (ligos, artimųjų mirties, kt.) negali laikyti kvalifikacijos ar baigiamojo egzamino kartu su grupe, mokymo įstaigos vadovui pateikiamas prašymas dėl egzamino (ar jo dalies) atidėjimo. Kartu su prašymu turi būti pateikiami ir priežastis paaiškinantys dokumentai.

60.2. Tarnyba:

60.2.1. vadovaudamasi Lietuvos Respublikos profesinio mokymo įstatymu bei švietimo ir mokslo ministro patvirtintu profesinio mokymo kompetentingų įstaigų sąrašu, nustato mokymo pagal darbo rinkos profesinio mokymo programas grupes, kurioms kvalifikacijos egzaminus organizuoti pavedama vienai iš kompetentingų įstaigų, ir organizuoja konkursą kompetentingai įstaigai, kuriai bus pavestas kvalifikacijos egzaminų organizavimas, atrinkti Viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka.

60.3. šio Aprašo 60.2.1 punkte numatytais atvejais kompetentinga įstaiga:

60.3.1. sudaro ir tvirtina ekspertų grupes kvalifikacijos egzaminų užduotims rengti;

60.3.2. ekspertų grupių teikimu tvirtina kvalifikacijos egzaminų užduotis;

60.3.3. priima sprendimą dėl kvalifikacijos egzaminų teorinės ir praktinės dalių laikymo eiliškumo bei nustato kvalifikacijos egzaminų laiką ir vietą;

60.3.4. sudaro kvalifikacijos egzaminų komisijas ir tvirtina jų sudėtį, narius supažindina su kvalifikacijos egzaminų vykdymo tvarka;

60.3.5. atsako už kvalifikacijos egzaminų komisijos darbą.

61. Kvalifikacijos ir baigiamuosius egzaminus vykdo:

61.1. Mokymo įstaiga:

61.1.1. vykdo kvalifikacijos egzaminus, išskyrus atvejus, kai egzaminus organizuoja kompetentinga įstaiga šio Aprašo 60.2.1 punkte numatytais atvejais;

61.1.2. vykdo baigiamuosius egzaminus;

61.1.3. išduoda pažymėjimus ir tvarko jų apskaitą.

61.2. Egzaminų komisija:

61.2.1. patikrina, ar patalpos tinkamai parengtos egzaminui;

61.2.2. išdalija mokiniams egzamino medžiagą;

61.2.3. vertina teorines žinias ir praktinius įgūdžius;

61.2.4. įvertina ir pripažįsta profesinę kvalifikaciją ar teisę atlikti tam tikrą darbą arba įgytas profesines kompetencijas.

 

VIII. KVALIFIKACIJOS IR BAIGIAMŲJŲ EGZAMINŲ VYKDYMAS

 

62. Kiekvienos profesijos kvalifikacijos ar baigiamajam egzaminui sudaromos kvalifikacijos ar baigiamųjų egzaminų komisijos kiekvienai atskirai mokymo įstaigai. Egzaminų komisiją sudaro ne mažiau kaip trys nariai, kurie atstovauja darbdaviams, profesijos mokytojams ir profesinėms sąjungoms (jų nesant – darbdavių atstovams). Darbdavių atstovas yra skiriamas kvalifikacijos egzaminų komisijos pirmininku. Egzamine be sprendžiamojo balso teisės gali dalyvauti vykdęs mokymą profesijos mokytojas.

63. Egzaminų komisijos pirmininkas supažindina komisijos narius su egzamino vykdymo aprašu, kartu patikrina vokų su egzamino medžiaga sandarumą, išdalija vokus.

64. Egzaminų komisijos nariai:

64.1. patikrina, ar egzamino patalpoje mokiniai turi visas pagalbines mokymo priemones, reikalingas egzamino dalies užduotims atlikti; jeigu mokiniai atsineša kitų priemonių, kurių neleidžiama turėti, egzaminų komisijos nariai jas surenka ir saugo iki egzamino pabaigos;

64.2. mokiniams primena, kad jie bus šalinami iš egzamino už šiurkščius tvarkos pažeidimus – trukdymą, nusirašinėjimą, naudojimąsi mobiliojo ryšio ir kitomis informacijos perdavimo ar priėmimo priemonėmis;

64.3. egzamino metu užtikrina tvarką egzamino patalpoje, būna egzamino patalpoje nuo egzamino pradžios iki pabaigos. Asmeniniai pokalbiai ar kiti veiksmai, kurie atitrauktų egzaminų komisijos narių dėmesį nuo mokinių, yra neleistini;

64.4. iš patalpos išeina tik palydėti laikinai iš egzamino patalpos išeinančio mokinio. Vienu metu visi komisijos nariai išeiti iš egzamino patalpos negali. Egzaminų komisijos pirmininkas, išeidamas iš egzamino patalpos, savo pareigas žodžiu paveda vykdyti vienam iš narių;

64.5. nekomentuoja ir neaiškina egzamino užduočių, netaiso jose esančių spausdinimo ar kitokių klaidų;

64.6. pašalinus mokinį iš egzamino už tvarkos pažeidimus, tai pažymi vykdymo protokole ir surašo aktą.

65. Kvalifikacijos egzaminas laikomas baigus mokymą pagal mokymo programą. Kvalifikacijos egzaminą sudaro teorinė ir praktinė dalys.

66. Atsižvelgiant į mokymo programą, teorinė egzamino dalis gali būti laikoma, išklausius teorinius užsiėmimus ir atlikus mokomąją praktiką, iki gamybinės praktikos arba jos metu. Praktinė egzamino dalis gali būti laikoma, baigus visą mokymosi kursą. Kai egzaminus organizuoja kompetentinga įstaiga šio Aprašo 60.2.1 punkte numatytais atvejais, sprendimą dėl teorinės ir praktinės egzamino dalių laikymo eiliškumo priima kompetentinga įstaiga mokymo įstaigos direktoriaus siūlymu.

67. Leidimas laikyti kvalifikacijos egzaminą mokymo įstaigos mokiniams įteisinamas vadovo įsakymu.

68. Egzamino laiką ir vietą nustato bei tvirtina kompetentinga įstaiga, suderinusi su mokymo įstaigos vadovu. Už patalpų parengimą atsako egzamino vietos administracijos vadovas.

69. Egzaminų vykdymo vieta gali būti: įmonės, cechai, laboratorijos, kuriose vyko praktinis mokymas, taip pat mokymo įstaigos patalpos (dirbtuvės, mokomosios klasės), egzaminų vykdymo centrai ir kt. Egzaminų vykdymo vietą parengia ir už tai atsako mokymo įstaiga arba kompetentinga įstaiga.

70. Patalpa kvalifikacijos egzaminui turi būti parengta ne vėliau kaip prieš 12 valandų iki egzamino pradžios. Nuo patalpos sienų nuimamos arba patikimai uždengiamos visos vaizdinės priemonės, kurios gali turėti įtakos egzamino rezultatui.

71. Teorijos žinioms ir gebėjimams tikrinti raštu kiekvienam mokiniui skiriamas atskiras stalas, visi stalai sustatomi viena kryptimi. Patalpoje turi būti atsarginės rašymo ir kitos egzaminui reikalingos priemonės.

72. Tikrinant teorijos žinias kompiuteriniais testais, parengiama kompiuterių klasė:

72.1. kiekvienam mokiniui skiriamas kompiuteris, įrengtas prie atskiro stalo ir turintis patikimą interneto ryšį;

72.2. mokinių darbo vietos atskiriamos taip, kad kiekvienas mokinys matytų tik savo kompiuterio monitorių, tačiau egzamino komisijos nariai turėtų galimybę užtikrinti tvarką egzamino patalpoje;

72.3. kompiuterių klasėje turi būti ne mažiau kaip vienas atsarginis kompiuteris, skirtas mokiniams egzaminuoti;

72.4. kompiuterių klasėje turi būti papildomas interneto ryšį turintis kompiuteris su spausdintuvu, skirtas rezultatų lapams išspausdinti.

73. Praktinės dalies egzamino patalpoje turi būti reikalingi įrengimai bei priemonės ir medžiagos atitinkamos profesijos praktinių įgūdžių tikrinimo užduočiai atlikti, kuriais turi pasirūpinti egzamino vietos administracija.

74. Prie įėjimo į patalpą iškabinamas joje laikančių egzaminą mokinių vardinis sąrašas.

75. Kvalifikacijos egzamino patalpoje mokiniams skirtos vietos sunumeruojamos. Mokinio eilės numeris sąraše, pakabintame prie įėjimo į egzamino patalpą, nurodo jo vietą ir sutampa su eilės numeriu egzamino vykdymo protokole.

76. Jei egzaminas vyksta raštu, prie įėjimo į egzamino patalpą pakabinamas mokinių sąrašas, kuriame nurodomas kiekvieno mokinio eilės numeris bei egzamino laikymo laikas.

77. Kvalifikacijos egzamino patalpoje turi būti laikrodis.

78. Teorinei kvalifikacijos egzaminų daliai skiriama ne daugiau kaip 6 val. (360 min.), jei laikomas testas arba atsakinėjama raštu.

79. Praktinės kvalifikacijos egzaminų dalies trukmė ne ilgesnė kaip 8 valandos vienam egzaminuojamajam. Jei darbo užduotis trunka ilgiau nei 2 val., egzaminų komisijos pirmininko paskirtas narys stebi praktinės užduoties atlikimą, periodiškai fiksuodamas užduoties atlikimo pradžią, eigos etapus ir rezultatą.

80. Mokymo įstaigos administracija prieš praktinę kvalifikacijos egzamino dalį kvalifikacijos egzamino komisijai pateikia gamybinės praktikos dienynus.

81. Praktinės egzamino dalies metu kiekvienam mokiniui sudaromos sąlygos individualiai atlikti praktinę užduotį praktinės dalies egzamino patalpose.

82. Prieš prasidedant kvalifikacijos egzamino praktinei daliai, kvalifikacijos egzamino komisijos nariai supažindina mokinius su darbo sąlygomis, eiga, aprūpina technine dokumentacija, darbo užduotimis ir medžiagomis, nurodo darbų turinį, laiko ir išdirbio normas, darbo ir priešgaisrinės saugos reikalavimus.

83. Neišlaikiusiems kvalifikacijos egzamino asmenims kompetentingos įstaigos arba įstaigos sprendimu pakartotinai jį leidžiama laikyti:

83.1. neišlaikiusiems teorinės dalies – ne anksčiau kaip po 2 savaičių;

83.2. neišlaikiusiems praktinės dalies – ne anksčiau kaip po 2 mėnesių.

84. Egzaminų komisijos sprendimas įforminamas protokolu dviem egzemplioriais, kuriuos pasirašo pirmininkas ir kiti nariai. Vienas protokolo egzempliorius saugomas įstaigoje, kitas – kompetentingoje įstaigoje.

85. Baigiamasis egzaminas laikomas sėkmingai baigus mokymą pagal:

85.1. neformaliojo mokymo programas ir neformaliojo profesinio mokymo programas;

85.2. modulį, esantį mokymo programos dalimi.

86. Baigiamojo egzamino metu yra tikrinamos teorinės žinios ir praktiniai gebėjimai.

87. Baigiamojo egzamino teorijos (žodžiu, testo) ir praktinių užduočių sąrašą tvirtina įstaigos vadovas.

88. Egzaminų vykdymo vieta gali būti: įmonės, cechai, laboratorijos, kuriose vyko praktinis mokymas, taip pat mokymo įstaigos patalpos (dirbtuvės, mokomosios klasės), egzaminų vykdymo centrai ir kt. Egzaminų vykdymo vietą parengia mokymo įstaiga.

89. Teorinei egzaminų daliai (testui) arba atsakinėjimui žodžiu skiriama iki 6 val. (360 min.).

90. Praktinė egzaminų dalis organizuojama, atsižvelgiant į numatomą suteikti teisę atlikti įgytą profesinį išsilavinimą atitinkantį darbą ar pareigas. Praktinė užduotis atliekama ir vertinama pagal tuos pačius kriterijus, kaip ir kvalifikacijos egzamino metu.

91. Neišlaikiusiems baigiamojo egzamino, mokymo įstaigos sprendimu pakartotinai jį leidžiama laikyti:

91.1. neišlaikiusiems teorinės dalies – ne anksčiau kaip po 2 savaičių;

91.2. neišlaikiusiems praktinės dalies – ne anksčiau kaip po 1 mėnesio.

92. Egzaminų komisijos sprendimas įforminamas protokolu, kurį pasirašo pirmininkas ir kiti nariai. Protokolas saugomas mokymo įstaigoje.

 

IX. KVALIFIKACIJOS IR BAIGIAMŲJŲ EGZAMINŲ REZULTATŲ VERTINIMAS

 

93. Egzamino išlaikymo kriterijai, jei egzamino užduotys yra parengtos vadovaujantis pagal mokymo programoje nustatytas kompetencijas:

93.1. teorinė egzamino dalis laikoma išlaikyta, jei mokinys surenka ne mažiau kaip 50 procentų maksimalaus galimo taškų skaičiaus už kiekvieną kompetenciją, kuri tikrinama tik šios egzamino dalies metu (neįvykdžiusiems šio reikalavimo mokiniams neleidžiama laikyti praktinės egzamino dalies);

93.2. kvalifikacijos egzaminas laikomas išlaikytas, jei mokinys surenka ne mažiau kaip 50 procentų maksimalaus galimo taškų skaičiaus už kiekvieną kompetenciją, kuri tikrinama atskiros egzamino dalies arba viso egzamino metu.

94. Asmens teorinės žinios bei praktiniai gebėjimai vertinami balais kvalifikacijos egzamino arba baigiamojo egzamino metu:

 

 

 

Kvalifikacijos suteikimas/ Teisės atlikti įgytą profesinį išsilavinimą atitinkantį darbą suteikimas

Balai

Lygio išaiškinimas

Testo vertinimas

Egzamino žodžiu vertinimas

Praktinės užduoties vertinimas

Pagal programas, kurių trukmė yra nuo 4 iki 18 sav.

Pagal programas, kurių trukmė yra ne trumpesnė kaip 12 sav.

Skirta įgyti kompetencijas atliekant tam tikrus darbus; išduodamas kvalifikacijos pažymėjimas. Lygmuo 1500

Skirta įgyti kompetencijas asmeniui savarankiškai ir kvalifikuotai atliekant veiklą įvairiose aplinkose, dirbant darbo grupėse, esant atsakingam už savo veiklą.

 

Suteikiama profesinė kvalifikacija ir išduodamas kvalifikacijos pažymėjimas.

Lygmuo 2100

10–9

PUIKIAI

Sugebama pasinaudoti (sieti) teorinėmis ir praktinėmis žiniomis, atliekant praktinę užduotį demonstruojami įgūdžiai pasirenkant metodus, priemones ir medžiagas, gebama analizuoti ir įvertinti rezultatus; atitinka visus programoje nustatytus reikalavimus

Teisingų atsakymų nuo 90 iki 100 proc.

Pademonstruoto s visapusiškos teorinės žinios

Pademonstruoti praktiniai įgūdžiai pasirenkant metodus, priemones ir medžiagas, gebama analizuoti ir įvertinti rezultatus

8–7

GERAI

Sugebama pasinaudoti teorinėmis žiniomis, atliekant praktinę užduotį pademonstruojami praktiniai įgūdžiai, pasirenkant tinkamus metodus, priemones ir medžiagas. Iš dalies atitinka beveik visus reikalavimus, nustatytus programoje

Teisingų atsakymų nuo 89 iki 71 proc.

Pademonstruoto s geros teorinės žinios

Pademonstruoti praktiniai įgūdžiai, pasirenkant tinkamus metodus, priemones ir medžiagas

6–5

PATENKINAMAI

Įsisavintos svarbiausios teorinės žinios, pademonstruojami svarbiausi praktiniai įgūdžiai; atitinka bendruosius reikalavimus, nustatytus programoje

Teisingų atsakymų nuo 70 iki 50 proc.

Pademonstruoto s minimalios būtinosios teorinės žinios

Pademonstruoti svarbiausi praktiniai įgūdžiai

Pažymėjimas neišduodamas.

Rekomenduojama kartoti kursą

4–1

NEPAKANKAMAI

Teorinės žinios ir praktiniai įgūdžiai neatitinka reikalavimų, nustatytų programoje

Teisingų atsakymų mažiau nei 50 proc.

Teorinės žinios neatitinka reikalavimų, numatytų programoje

Pademonstruoti praktiniai įgūdžiai neatitinka reikalavimų, nustatytų programoje

 

 

95. Praktinės užduoties vertinimo kriterijai:

95.1. praktinei užduočiai atlikti pasirinktų priemonių, įrankių, įrangos, medžiagų tinkamumas, tikslingumas bei mokėjimas jais naudotis saugiai ir nuosekliai pagal jų naudojimo reikalavimus;

95.2. praktinės užduoties atlikimo ir vykdymo nuoseklumas ir tikslingumas pagal technologinius ir konkrečiai kvalifikacijai keliamus reikalavimus;

95.3 praktinės užduoties atlikimas atitinka techninius reikalavimus (technologinius reikalavimus, estetinę išvaizdą, organoleptinius ir kitus reikalavimus).

96. Prie kiekvienos egzamino užduoties turi būti priedas vertintojui ir priedas egzamino organizatoriui.

97. Priede vertintojui yra pateikiami:

97.1. testo atlikimo laikas, klausimų skaičius, vertinimo balai, kvalifikacinių reikalavimų (kompetencijų), pagal kuriuos tikrinamos asmens žinios, sąrašas, teisingi atsakymai į teste pateiktus klausimus ar užduotis arba teisingų atsakymų pavyzdžiai;

97.2. praktinių užduočių skaičius, praktinės užduoties atlikimo laikas, kvalifikacinių reikalavimų (kompetencijų), pagal kuriuos tikrinami asmens gebėjimai, sąrašas, užduoties atlikimo eiga, praktinės užduoties atlikimo vertinimo kriterijai, vertinimo balai.

98. Priede organizatoriui yra pateikiamas praktinės užduoties atlikimo sąlygų aprašymas (užduoties atlikimo darbo vietos aprašymas, įrankiai, medžiagos).

99. Baigus mokymą pagal programą, kurios trukmė yra nuo 4 iki 18 savaičių, bei gavus galutinį įvertinimą ne mažesnį kaip 5 balai, asmeniui suteikiama teisė atlikti įgytą profesinį išsilavinimą atitinkantį darbą ir išduodamas kvalifikacijos pažymėjimas Nr. 15XX.

100. Baigus mokymą pagal programą, kurios trukmė ne trumpesnė kaip 12 savaičių, bei gavus galutinį įvertinimą ne mažesnį kaip 5 balai, asmeniui suteikiama profesinė kvalifikacija ir išduodamas kvalifikacijos pažymėjimas Nr. 21XX.

101. Neišlaikiusiems kvalifikacijos egzaminų, mokymo įstaiga gali išduoti pažymėjimą, kuris patvirtina, kad kursas baigtas (išklausytas).

 

X. KVALIFIKACIJOS IR BAIGIAMŲJŲ EGZAMINŲ PRIEŽIŪRA

 

102. Kvalifikacijos ir baigiamųjų egzaminų (kai vertinamas mokymasis pagal neformaliojo mokymo programas) bendrąją priežiūrą organizuoja ir koordinuoja Tarnyba, vykdo teritorinės tarnybos paskirta komisija.

103. Egzaminų vykdymo priežiūra gali būti atlikta atskiru kompetentingos įstaigos, Tarnybos ar teritorinės tarnybos sprendimu jų nustatyta tvarka.

104. Priežiūrą vykdanti teritorinės tarnybos paskirta komisija, nustačiusi, kad yra pažeisti reikalavimai, įtraukia pažeidimą į priežiūros aktą. Aktą pasirašo egzaminą inspektuojantis asmuo ir su juo supažindina egzaminų komisijos pirmininką. Akto kopijos įteikiamos mokymo įstaigos direktoriui, steigėjui bei teritorinei tarnybai.

 

XI. APELIACIJOS

 

105. Ginčus dėl egzaminų rezultatų vertinimo sprendžia Tarnybos direktoriaus įsakymu patvirtinta Ekspertų komisija, kurią sudaro socialinių partnerių atstovai. Apeliacijos pateikiamos Tarnybai per 2 dienas nuo kvalifikacijos ar baigiamųjų egzaminų rezultatų paskelbimo. Ekspertų komisija sprendimą priima per 10 darbo dienų nuo apeliacijos pateikimo dienos.

 

XII. FINANSAVIMAS

 

106. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija už kvalifikacijos egzaminų vykdymą šio Aprašo 60.2.1 punkte numatytais atvejais skiria lėšas kompetentingoms įstaigoms pagal patvirtintas pajamų ir išlaidų sąmatas iš ministerijai tam tikslui skirtų asignavimų.

 

______________


 

Darbo rinkos profesinio mokymo tvarkos

aprašo 1 priedas

 

(Darbo rinkos profesinio mokymo sutarties forma)

 

DARBO RINKOS PROFESINIO MOKYMO SUTARTIS

 

_____________ Nr. _________

(data)

__________________________

(vieta)

 

__________________________________________________________ įmonė, įstaiga ar darbdavys

                                  (įmonės, įstaigos pavadinimas ar darbdavio vardas, pavardė)

(toliau vadinama – darbdavys), atstovaujama (-as)________________________________________

______________________________________________________________________________ , ir

(pareigos, vardas, pavardė, atstovavimo pagrindas)

________________________________________________________________________________

(mokymo įstaigos, įmonės pavadinimas, licencijos Nr. ir data)

(toliau vadinama – mokymo įstaiga), atstovaujama (-as)____________________________________

_______________________________________________________________________________ ,

(pareigos, vardas, pavardė, atstovavimo pagrindas)

(toliau vadinamos – Šalys), vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos profesinio mokymo įstatymo 19 ir 35 straipsniais, sudarėme šią darbo rinkos profesinio mokymo sutartį (toliau vadinama – Sutartis):

 

I. SUTARTIES DALYKAS

 

Suaugusiųjų profesinis mokymas pagal darbo rinkos profesinio mokymo programas.

 

II. ĮSIPAREIGOJIMAI

 

1. Darbdavio:

1.1. pasiųsti mokytis į mokymo įstaigą____________________ asmenų (toliau vadinama – mokiniai)

(asmenų skaičius)

pagal ___________________________________________________________________________

(darbo rinkos profesinio mokymo programos pavadinimas, kodas, trukmė)

__________________________________________________________ nuo 200 _ m. _________ d.

iki 200__ m. _________________ d., t. y. _________ mokymo dienų;

1.2. užtikrinti, kad siunčiami mokytis mokiniai atitiktų mokymo programos keliamus reikalavimus (išsilavinimą, kvalifikaciją, amžių, sveikatos būklę ir kt.);

1.3. kontroliuoti mokinių lankomumą bei pažangumą; apmokėti už mokymą ir mokinių apgyvendinimą;

1.4. sumokėti mokymo įstaigai faktines mokymo ir apgyvendinimo išlaidas už tuos mokinius, kurie nutraukė mokymo sutartį ne dėl mokymo įstaigos kaltės arba buvo pašalinti iš mokymo įstaigos dėl nepatenkinamo elgesio arba mokymosi;

1.5. galutinį atsiskaitymą už faktinį mokymosi laiką ir kitas išlaidas atlikti pagal pateiktas išlaidų sąmatas per vieną mėnesį po mokymo užbaigimo, bet ne vėliau kaip iki kito mėnesio ______ dienos;

1.7. ____________________________________________________________________________

(kiti įsipareigojimai)

________________________________________________________________________________

2. Mokymo įstaigos:

2.1. priimti mokytis pasiųstus mokinius ir sudaryti su jais mokymo sutartis;

2.2. parengti mokinius pagal šios Sutarties 1.1 punkte nurodytą programą;

2.3. mokiniams, neturintiems gyvenamojo ploto, jį suteikti;

2.4. užtikrinti kokybišką mokymą;

2.5. teikti darbdaviui informaciją apie mokinių pamokų (užsiėmimų) lankomumą iki kiekvieno mėnesio __________ dienos;

2.6. mokiniams, išlaikiusiems kvalifikacijos ar baigiamąjį egzaminą, išduoti patvirtintos formos kvalifikacijos pažymėjimus (pažymėjimus);

2.7. grąžinti per __________ dienų darbdaviui mokymo išlaidas, atsiradusias dėl tų mokinių, kurie nebuvo mokyti dėl mokymo įstaigos kaltės;

2.8. esant reikalui, pratęsti mokymo trukmę;

2.9. ____________________________________________________________________________

(kiti įsipareigojimai)

________________________________________________________________________________

 

III. ŠALIŲ ATSAKOMYBĖ

 

3. Sutarties Šalys už šioje Sutartyje nurodytų įsipareigojimų nevykdymą atsako įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

4. Sutartis gali būti nutraukta:

4.1. darbdavio iniciatyva, jei mokymo įstaiga nevykdo šioje Sutartyje numatytų įsipareigojimų;

4.2. mokymo įstaigos iniciatyva, jei darbdavys nevykdo šioje Sutartyje numatytų įsipareigojimų;

4.3. Sutartis gali būti nutraukta, pakeista bei papildyta Šalių raštišku susitarimu. Esminės sutarties sąlygos sutarties galiojimo laikotarpiu negali būti keičiamos.

 

IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

5. Sutartis sudaryta dviem egzemplioriais – po vieną kiekvienai Šaliai.

6. Ginčai dėl šios Sutarties vykdymo sprendžiami įstatymų nustatyta tvarka.

7. Sutartis įsigalioja nuo jos pasirašymo datos ir galioja iki visiško Šalių įsipareigojimų įvykdymo.

 

PRIDEDAMA:

1. Mokymo išlaidų sąmata, ____ lapų, _______ egz.

2. Mokymo programos planas ir kvalifikaciniai reikalavimai mokiniams,____ lapų, _______ egz.

3. ______________________________________________________________________________

(kiti priedai)

 

Šalių adresai ir rekvizitai:

Darbdavys                                                           Mokymo įstaiga

__________________________                        __________________________

__________________________                        __________________________

(adresas, kodas, telefonas)                                                     (adresas, kodas, telefonas)

__________________________                        __________________________

__________________________                        __________________________

(banko pavadinimas ir kodas, sąskaitos numeris)             (banko pavadinimas ir kodas, sąskaitos numeris)

__________________________                        __________________________

__________________________                        __________________________

(vadovo ar jo įgalioto asmens pareigų pavadinimas)       (vadovo ar jo įgalioto asmens pareigų pavadinimas)

__________________________                        __________________________

(parašas)                                                                                     (parašas)

__________________________                        __________________________

(vardas, pavardė)                                                                     (vardas, pavardė)

 

A. V.                                                                   A. V.

______________


 

Darbo rinkos profesinio mokymo tvarkos

aprašo 2 priedas

 

(Mokymo sutarties forma)

 

MOKYMO SUTARTIS

 

______________ Nr. ________

(data)

__________________________

(vieta)

 

________________________________________ (toliau vadinama – mokymo įstaiga), atstovaujama

                         (mokymo įstaigos pavadinimas)

______________________________________________________________________________ , ir

                                                                 (pareigos, vardas, pavardė, atstovavimo pagrindas)

________________________________________________________________________________

                                                (fizinio asmens vardas, pavardė, asmens kodas, gyvenamoji vieta)

(toliau vadinama – mokinys), (toliau vadinama – Šalys), vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos profesinio mokymo įstatymo 19 ir 35 straipsniais, sudarėme šią Mokymo sutartį (toliau vadinama – Sutartis):

 

I. SUTARTIES DALYKAS

 

Mokymas pagal___________________________________________________________________

                                                         (darbo rinkos profesinio mokymo programos pavadinimas, kodas, trukmė)

 

II. ĮSIPAREIGOJIMAI

 

1. Mokymo įstaigos:

1.1. supažindinti mokymo pradžioje mokinį su mokymo planu;

1.2. užtikrinti kokybišką teorinį ir praktinį mokymą;

1.3. nustatyti teorinio ir praktinio mokymo sąlygas bei supažindinti (pasirašytinai) su jomis;

1.4. sėkmingai išlaikius kvalifikacinį arba baigiamąjį egzaminą per 5 darbo dienas išduoti mokiniui nustatytos formos pažymėjimą;

1.5. sudaryti saugias teorinio ir praktinio mokymo sąlygas;

1.6. sudaryti sąlygas mokiniui pakartoti kursą, jeigu dėl jos kaltės mokinys neįsisavino mokymo programos ir dėl to neišlaikė kvalifikacinio arba baigiamojo egzamino;

1.7. ____________________________________________________________________________

(kiti įsipareigojimai)

________________________________________________________________________________

2. Mokinio:

2.1. dalyvauti teorinio ir praktinio mokymo užsiėmimuose;

2.2. laikytis mokymo įstaigos vidaus tvarkos taisyklių;

2.3. vykdyti mokymo įstaigos administracijos ir profesijos mokytojų pavedimus, jeigu jie neprieštarauja teisės aktams;

2.4. įgyti nustatytą mokymo programoje kvalifikaciją ar kompetencijas;

2.5. atlyginti mokymo įstaigai kaltais veiksmais padarytą žalą;

2.6. ____________________________________________________________________________

(kiti įsipareigojimai)

________________________________________________________________________________

 

III. ŠALIŲ ATSAKOMYBĖ

 

3. Mokymo įstaiga gali nutraukti šią Sutartį, kai:

3.1. mokinys nevykdo šioje Sutartyje nustatytų sąlygų;

3.2. mokinys nutraukia mokymąsi be pateisinamų priežasčių.

4. Mokinys gali nutraukti šią Sutartį, kai:

4.1. mokymo įstaiga nevykdo šioje Sutartyje nustatytų sąlygų;

4.2. mokymo įstaiga nevykdo teorinio ir (ar) praktinio mokymo;

4.3. Sutartis gali būti nutraukta, pakeista bei papildyta Šalių raštišku susitarimu.

5. Sutarties Šalys už Sutartyje nurodytų įsipareigojimų nevykdymą atsako įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

6. Sutartis sudaryta dviem egzemplioriais – po vieną kiekvienai Šaliai.

7. Ginčai dėl šios Sutarties vykdymo sprendžiami įstatymų nustatyta tvarka.

8. Sutartis įsigalioja nuo jos pasirašymo datos ir galioja iki visiško Šalių įsipareigojimų įvykdymo.

 

Mokymo įstaiga                                                  Mokinys

__________________________                        __________________________

__________________________                        __________________________

(adresas, kodas, telefonas)                                                     (adresas, kodas, telefonas)

__________________________                        __________________________

__________________________                        __________________________

(vadovo ar jo įgalioto asmens pareigų, pavadinimas)      (vardas, pavardė)

__________________________                        __________________________

(parašas)                                                                                     (parašas)

 

A. V.

______________


 

Darbo rinkos profesinio mokymo tvarkos

aprašo 3 priedas

 

(Praktinio mokymo sutarties forma)

 

PRAKTINIO MOKYMO SUTARTIS

 

_____________ Nr. ________

(data)

_________________________

(vieta)

 

___________________________________________________ (toliau vadinama – mokymo įstaiga),

(mokymo įstaigos pavadinimas)

atstovaujama_____________________________________________________________________

(pareigos, vardas, pavardė, atstovavimo pagrindas)

_______________________________________________________ (toliau vadinama – darbdavys),

                    (įmonės, įstaigos pavadinimas ar darbdavio vardas, pavardė)

atstovaujama_____________________________________________________________________

                                                                            (pareigos, vardas, pavardė atstovavimo pagrindas)

___________________________________________________________________________ (toliau

vadinama – Šalys), vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos profesinio mokymo įstatymo 18 str., sudarėme šią Praktinio mokymo sutartį (toliau vadinama – Sutartis):

 

I. SUTARTIES DALYKAS

 

Mokinių praktinis mokymas realiomis darbo sąlygomis.

 

II. ĮSIPAREIGOJIMAI

 

1. Mokymo įstaiga įsipareigoja:

1.1. pasiųsti į_____________________________________________________________________

(darbdavio pavadinimas)

praktiniam mokymui realiomis darbo sąlygomis mokinius (sąrašas pridedamas), besimokančius pagal

(darbo rinkos profesinio mokymo programos pavadinimas, kodas, trukmė)

1.2. teikti metodinę paramą ir užtikrinti mokymo programos reikalavimų vykdymo kokybę;

1.3. per vieną mėnesį po sėkmingo praktikos baigimo apmokėti praktinio mokymo išlaidas;

1.4. teikti praktikos vadovui informaciją apie tai, kaip mokiniai įsisavina teorines žinias;

1.5. ____________________________________________________________________________

(kiti įsipareigojimai)

________________________________________________________________________________

2. Darbdavys įsipareigoja:

2.1. priimti praktiniam mokymui mokinius (pagal pridėtą sąrašą), besimokančius pagal šios sutarties 1.1 punkte nurodytą mokymo programą;

2.2. paskirti praktinio mokymo vadovą ir sudaryti sąlygas jo funkcijoms atlikti;

2.3. užtikrinti mokymo programoje numatytų praktinio mokymo užduočių ir sąlygų vykdymą;

2.4. užtikrinti saugias praktinės veiklos sąlygas;

2.5. ____________________________________________________________________________

(kiti įsipareigojimai)

________________________________________________________________________________

 

III. ŠALIŲ ATSAKOMYBĖ

 

3. Sutarties Šalys už Sutartyje nurodytų įsipareigojimų nevykdymą atsako įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

4. Mokymo įstaiga gali nutraukti šią Sutartį, jei darbdavys nevykdo šioje Sutartyje nustatytų sąlygų.

5. Darbdavys gali nutraukti šią Sutartį, jei mokymo įstaiga nevykdo šioje Sutartyje nustatytų sąlygų.

6. Sutartis gali būti nutraukta, pakeista bei papildyta Šalių raštišku susitarimu.

7. Sutartis sudaryta dviem egzemplioriais – po vieną kiekvienai Šaliai.

8. Ginčai dėl šios Sutarties vykdymo sprendžiami įstatymų nustatyta tvarka.

9. Sutartis įsigalioja nuo jos pasirašymo datos ir galioja iki visiško Šalių įsipareigojimų įvykdymo.

 

PRIDEDAMA.

1. Mokinių sąrašas (nurodant vardą, pavardę, asmens kodą).

2. Praktinio mokymo žurnalas.

3. Praktinio mokymo vietų aprašymai: vietų skaičius, įrangos ir įrengimų sąrašas.

4. ______________________________________________________________________________

(kiti priedai)

________________________________________________________________________________

 

Šalių adresai ir rekvizitai:

Mokymo įstaiga                                                  Darbdavys

__________________________                        __________________________

__________________________                        __________________________

(adresas, kodas, telefonas)                                                     (adresas, kodas, telefonas)

__________________________                        __________________________

__________________________                        __________________________

(banko pavadinimas ir kodas, sąskaitos numeris)             (banko pavadinimas ir kodas, sąskaitos numeris)

__________________________                        __________________________

__________________________                        __________________________

(vadovo ar jo įgalioto asmens pareigų pavadinimas)       (vadovo ar jo įgalioto asmens pareigų pavadinimas)

__________________________                        __________________________

(parašas)                                                                                     (parašas)

__________________________                        __________________________

(vardas ir pavardė)                                                                   (vardas ir pavardė)

 

A. V.                                                                   A. V.

______________


 

Darbo rinkos profesinio mokymo tvarkos

aprašo 4 priedas

 

(Mokinio praktinio mokymo sutarties forma)

 

MOKINIO PRAKTINIO MOKYMO SUTARTIS

 

_____________ Nr. _________

(data)

__________________________

(vieta)

 

_______________________________________________________ (toliau vadinama – darbdavys),

                  (įmonės, įstaigos pavadinimas ar darbdavio vardas, pavardė)

atstovaujama_____________________________________________________________________

                                                                           (pareigos, vardas, pavardė, atstovavimo pagrindas)

______________________________________________________________________________  ir

________________________________________________________________________________

(fizinio asmens vardas, pavardė, asmens kodas, gyvenamoji vieta)

(toliau vadinama – mokinys), (toliau vadinama – Šalys), vadovaudamiesi Darbo rinkos profesinio mokymo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2007 m. __________ d. įsakymu Nr. __________, sudarėme šią Praktinio mokymo sutartį su mokiniu (toliau vadinama – Sutartis):

 

I. SUTARTIES DALYKAS

 

Praktinis mokymas realiomis darbo sąlygomis pagal_______________________________________

________________________________________________________________________________

(darbo rinkos profesinio mokymo programos pavadinimas, kodas, trukmė)

________________________________________________________________________________

 

II. ĮSIPAREIGOJIMAI

 

1. Darbdavys įsipareigoja:

1.1. sudaryti sąlygas mokiniui atlikti mokymo programoje numatytą praktinį mokymą realiomis darbo sąlygomis;

1.2. jeigu praktinio mokymo metu naudojamasi techninėmis priemonėmis (mašinomis, įrenginiais, aparatais, prietaisais, įrankiais, įtaisais), prieš pradedant darbus instruktuoti mokinį vadovaujantis Darbuotojų saugos ir sveikatos instrukcijų rengimo ir instruktavimo tvarka, patvirtinta Lietuvos Respublikos vyriausiojo valstybinio darbo inspektoriaus. Tai, kad buvo instruktuotas, mokinys patvirtina parašu;

1.3. pasirašytinai supažindinti mokinį su Vidaus tvarkos taisyklėmis;

1.4. užtikrinti kokybišką praktinį mokymą;

1.5. nustatyti praktinio mokymo sąlygas bei pasirašytinai supažindinti su jomis mokinį;

1.6. sudaryti saugias praktinio mokymo sąlygas;

1.7. ____________________________________________________________________________

(kiti įsipareigojimai)

________________________________________________________________________________

2. Mokinys įsipareigoja:

2.1. dalyvauti praktinio mokymo užsiėmimuose;

2.2. laikytis darbdavio nustatytų Vidaus tvarkos taisyklių;

2.3. vykdyti praktikos vadovo pavedimus, jeigu jie neprieštarauja teisės aktams;

2.4. atlyginti darbdaviui kaltais veiksmais padarytą žalą;

2.5. ____________________________________________________________________________

(kiti įsipareigojimai)

________________________________________________________________________________

 

III. ŠALIŲ ATSAKOMYBĖ

 

3. Sutarties Šalys už Sutartyje nurodytų įsipareigojimų nevykdymą atsako įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

4. Darbdavys gali nutraukti šią Sutartį, jei mokinys nevykdo šioje Sutartyje nustatytų sąlygų.

5. Mokinys gali nutraukti šią Sutartį, kai darbdavys nevykdo šioje Sutartyje nustatytų sąlygų.

6. Sutartis gali būti nutraukta, pakeista bei papildyta Šalių raštišku susitarimu.

7. Sutartis sudaryta dviem egzemplioriais – po vieną kiekvienai Šaliai.

8. Ginčai dėl šios Sutarties vykdymo sprendžiami įstatymų nustatyta tvarka.

9. Sutartis įsigalioja nuo jos pasirašymo datos ir galioja iki visiško Šalių įsipareigojimų įvykdymo.

 

Darbdavys                                                           Mokinys

__________________________                        __________________________

__________________________                        __________________________

(adresas, kodas, telefonas)                                                     (adresas, kodas, telefonas)

__________________________                        __________________________

__________________________                        __________________________

(vadovo ar jo įgalioto asmens pareigų pavadinimas)       (vardas, pavardė)

______________


 

Darbo rinkos profesinio mokymo tvarkos

aprašo 5 priedas

 

(Profesijos veiklos sričių, kompetencijų, mokymo tikslų forma)

 

PROFESIJOS VEIKLOS SRITYS, KOMPETENCIJOS, MOKYMO TIKSLAI

 

VEIKLOS SRITIS* –

Kompetencijos* *

Mokymo tikslai***

Mokymo dalykai

1.

1.1.

1.

1.2.

1.3.

2.

1.4.

2.

2.1.

3.

2.2.

4.

2.3.

2.

2.4.

5.

2.5.

3.

3.1.

6.

3.2.

3.3.

4.

3.4.

5.

 

* Profesinės veiklos sritis – tai tam tikra darbuotojo savarankiška profesinės veiklos dalis.

** Kompetencija – tai sėkmingos veiklos demonstravimas, sugebėjimas atlikti pateiktas užduotis panaudojant turimas žinias ir gebėjimus.

*** Mokymo tikslai – tai mokinio žinių ir gebėjimų, būtinų atitinkamai kompetencijai įgyti, apibūdinimas.

 

SUDERINTA

...............................................................

(institucijos pavadinimas)

...............................................................

(pareigų pavadinimas)

.............................................

(parašas)

.............................................

(vardas ir pavardė)

.............................................

(data)

______________


 

Darbo rinkos profesinio mokymo tvarkos

Aprašo 6 priedas

 

(Dalyko programos forma)

 

TVIRTINU

................................................................

(mokymo įstaigos steigėjo pavadinimas)

................................................................

(pareigų pavadinimas)

..............................................

(parašas)

..............................................

(vardas ir pavardė)

..............................................

(data)

 

DALYKO PROGRAMA

 

.........................................................................................................................................

(dalyko pavadinimas)

 

1. Dalyko paskirtis.

2. Dalyko ryšys su programos tikslais.

3. Dalyko ryšys su kitais dalykais.

4. Mokymo tikslai, dalyko turinys, valandų skaičius.

 

Mokymo tikslai*

Dalyko mokymo uždaviniai**

Dalyko turinys (temų ir potemių pavadinimai) ***

Valandų skaičius****

Iš viso

Teorijai

Praktiniam mokymui

Savarankiškam darbui (individualiam konsultavimui)

1.1.

1.1.1.

1.

+

+

-

-

1.1.2.

2.

+

+

+

-

2.1.

2.1.1.

3

+

+

+

-

3.2.

3.2.1.

4.

+

+

+

-

 

3.2.2.

5.

+

-

+

+

Iš viso

 

 

 

 

 

* Mokymo tikslai, kurių siekiama mokant šį dalyką, įrašomi iš šio Aprašo 5 priedo.

** Dalyko mokymo uždaviniai – reikalinga mokytojo organizuojama veikla mokymo tikslui pasiekti.

*** Temos (potemės), kuriomis pasiekiamas konkretus mokymo uždavinys, įrašomos chronologine tvarka.

**** Valandos gali būti skiriamos teorijai ir praktiniam mokymui arba tik teorijai ir tik praktiniam mokymui.

Individualaus konsultavimo laikas gali būti keičiamas priklausomai nuo grupės poreikių.

 

5. Vertinimo forma ir vertinimo kriterijai, baigus dalyko mokymąsi.

6. Reikalingi materialieji ištekliai ir jų trumpas apibūdinimas:

6.1. kabinetai, laboratorijos, dirbtuvės;

6.2. techninių mokymo priemonių bei įrengimų sąrašas;

6.3. rekomenduojamos literatūros sąrašas.

 

Programą parengė

...................................................            .............................................................................................

               (pareigų pavadinimas)                                                 (parašas)                                           (vardas ir pavardė)

______________


 

Darbo rinkos profesinio mokymo tvarkos

Aprašo 7 priedas

 

(Praktinio mokymo programos forma)

 

TVIRTINU

................................................................

(mokymo įstaigos steigėjo pavadinimas)

................................................................

(pareigų pavadinimas)

..............................................

(parašas)

..............................................

(vardas ir pavardė)

..............................................

(data)

 

PRAKTINIO MOKYMO* PROGRAMA

 

1. Praktinio mokymo paskirtis.

2. Praktinio mokymo ryšys su programos tikslais.

 

3. Mokymo tikslai, darbų užduotys, vertinimo kriterijai, valandų skaičius.

 

Mokymo tikslai**

Praktinio mokymo turinys

Kompetencijų vertinimas

Valandų skaičius

temų pavadinimai

darbų užduotys

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* Praktinis mokymas – tai praktinis profesijos mokymas mokymo įstaigoje ir (arba) įmonėje.

** Mokymo tikslai, kurių siekiama per atskirų temų praktinį mokymą, įrašomi iš šio Aprašo 5 priedo.

 

Programą parengė

 

...................................................            .............................................................................................

               (pareigų pavadinimas)                                                 (parašas)                                           (vardas ir pavardė)

______________