LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2007 M. GEGUŽĖS 11 D. ĮSAKYMO Nr. 3D-232 „DĖL ŽEMĖS, MAISTO ŪKIO IR ŽUVININKYSTĖS TAIKOMŲJŲ MOKSLINIŲ TYRIMŲ IR TAIKOMOSIOS VEIKLOS FINANSAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2009 m. gruodžio 3 d. Nr. 3D-927

Vilnius

 

P a k e i č i u Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. gegužės 11 d. įsakymą Nr. 3D-232 „Dėl Žemės, maisto ūkio ir žuvininkystės taikomųjų mokslinių tyrimų ir taikomosios veiklos finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2007, Nr. 54-2104) ir išdėstau jį nauja redakcija:

 

„LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

 

DĖL ŽEMĖS ŪKIO, MAISTO ŪKIO IR ŽUVININKYSTĖS MOKSLINIŲ TYRIMŲ IR TAIKOMOSIOS VEIKLOS FINANSAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. rugsėjo 15 d. nutarimu Nr. 1120 (Žin., 1998, Nr. 83-2327; 2008, Nr. 46-1732), 7.6.2 punktu, ir Žemės, maisto ūkio ir kaimo plėtros mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros 2007–2013 metų programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. liepos 10 d. įsakymu Nr. 3D-328 (Žin., 2007, Nr. 83-3403),

t v i r t i n u Žemės ūkio, maisto ūkio ir žuvininkystės mokslinių tyrimų ir taikomosios veiklos finansavimo taisykles (pridedama).“

 

 

 

Žemės ūkio ministras                                                           Kazys Starkevičius

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos

2009-12-01 raštu Nr. (9.8-10) 6V-2151


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio

ministro 2007 m. gegužės 11 d.

įsakymu Nr. 3D-232

(Lietuvos Respublikos žemės ūkio

ministro 2009 m. gruodžio 3 d.

įsakymu Nr. 3D-927 redakcija)

 

ŽEMĖS ŪKIO, MAISTO ŪKIO IR ŽUVININKYSTĖS MOKSLINIŲ TYRIMŲ IR TAIKOMOSIOS VEIKLOS FINANSAVIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šios taisyklės nustato Žemės ūkio ministerijos (toliau – ministerija) žemės ūkio, maisto ūkio ir žuvininkystės mokslinių tyrimų ir taikomosios veiklos (toliau – MTTV) finansavimo iš Specialiosios kaimo rėmimo programos lėšų pagrindinius principus, sąlygas ir tvarką.

2. Šios taisyklės parengtos vadovaujantis 2008 m. rugpjūčio 6 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 800/2008, skelbiančiu tam tikrų rūšių pagalbą suderinama su bendrąja rinka taikant Sutarties 87 ir 88 straipsnius (Bendrasis bendrosios išimties reglamentas) (OL 2008 L 214, p. 3) ir įgyvendinant Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatymą (Žin., 2002, Nr. 72-3009; 2008, Nr. 81-3174), Žemės, maisto ūkio ir kaimo plėtros mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros 2007–2013 metų programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. liepos 10 d. įsakymu Nr. 3D-328 (Žin., 2007, Nr. 83-3403).

Šiose taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos reglamente (EB) Nr. 800/2008.

 

II. PAGRINDINIAI FINANSAVIMO PRINCIPAI

 

3. MTTV finansavimo tikslas – plėtoti kryptingus mokslinius tyrimus ir taikomąją veiklą, rengiant moksliškai pagrįstas rekomendacijas žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros politikai formuoti, kuriant naujus metodus, procesus ir technologijas, siekiant plėtoti modernų, dinamišką konkurencingą, su nuoseklia žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros politika suderintą žemės ūkį ir maisto ūkį, gerinti žemės ūkio ir maisto ūkio produkcijos kokybę, tausoti aplinką ir racionaliai panaudoti gamtos išteklius, užtikrinti tolygią ekonominę ir socialinę veiklą, greitą mokslo naujovių ir pažangios patirties sklaidą.

4. Finansavimo pirmumas teikiamas šioms MTTV sritims:

4.1. naujų metodų ir procesų paieška ir adaptavimas, energiją ir aplinką tausojančių žemės ūkio ir maisto ūkio technologijų kūrimas ir esamų tobulinimas, kuriant didesnės pridėtinės vertės saugius ir kokybiškus žemės ūkio ir maisto produktus;

4.2. žemės, vandens ir kitų gamtos išteklių tvarus naudojimas, kraštovaizdžio ir bioįvairovės išsaugojimas;

4.3. atsinaujinančių energijos šaltinių paieška, technologijų kūrimas ir racionalus panaudojimas;

4.4. žemės ūkio verslo, kaimo ekonominių ir socialinių procesų modeliavimas.

 

III. TINKAMI PAREIŠKĖJAI

 

5. Tinkami pareiškėjai ir (arba) jų partneriai – Lietuvos Respublikos juridiniai asmenys, kurių pagrindinė veikla yra MTTV ir jų rezultatų sklaida organizuojant mokymus, leidžiant leidinius arba kitaip perduodant technologijas, arba mokslininkų grupės, susivienijusios moksliniams tyrimams ar taikomajai veiklai vykdyti.

6. Pareiškėjas gali teikti paraišką individualiai arba kartu su partneriais, kurie dalyvauja įgyvendinant MTTV projektą ir naudojasi jo rezultatais arba produktais.

7. Projektui pateikiama viena pagalbos paraiška, atitinkamai užpildyta pareiškėjo, kur aiškiai nurodoma, kokią veiklą atliks jo partneriai.

8. Jeigu paraišką teikia pareiškėjas kartu su partneriais arba mokslininkų grupė, tarp pareiškėjo ir partnerių arba mokslininkų grupės narių turi būti pasirašoma jungtinės veiklos sutartis, kuri pateikiama kartu su paraiška.

9. Finansavimą, skirtą visam projektui įgyvendinti, tiesiogiai gauna tik pareiškėjas, kuris atsako už projekto įgyvendinimą ir atsiskaito su kitais partneriais. Partnerių patirtoms išlaidoms taikomi tie patys kriterijai, kaip ir pareiškėjo patirtoms išlaidoms, o bet koks projekto vykdytojų persiskirstymas turi būti įforminamas raštu kaip jungtinės veiklos sutarties pakeitimas.

10. Pareiškėjas patvirtina, kad nepatiria sunkumų, kaip apibrėžta Komisijos komunikato – Bendrijos gairių dėl valstybės pagalbos sunkumus patiriančioms įmonėms sanuoti ir restruktūrizuoti (2004/C 244/02) (OL 2004 C 244, p. 2) 2.1 dalyje.

 

IV. TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

11. Šių taisyklių 4 punkte nurodytoms MTTV sritims įgyvendinti tinkamomis išlaidų rūšimis pripažįstamos:

11.1. išlaidos personalui, tiesiogiai susijusiam su MTTV vykdymu:

11.1.1. darbo užmokestis, socialinio draudimo įmokos, autorinis atlyginimas ir su juo susiję mokesčiai tyrimą vykdantiems mokslininkams, technikams ir kitiems pagalbiniams darbuotojams;

11.1.2. išlaidos personalo komandiruotėms, kurios tiesiogiai susijusios su MTTV projekto vykdymu. Lėšos komandiruotėms į užsienį gali būti skiriamos, jei MTTV projektui įvykdyti būtina pasinaudoti užsienio archyvais, laboratorine baze ar kitomis unikaliomis mokslinėmis priemonėmis, kurių nėra Lietuvoje;

11.2. išlaidos prietaisams, įrangai, kurie išimtinai bus naudojami MTTV projektui atlikti bei jų rezultatams pritaikyti ūkinėje veikloje, įsigyti arba nuomoti. Jei šių priemonių eksploatacijos laikotarpis ilgesnis negu projekto įgyvendinimo trukmė, dengiamas tiktai pagal gerą apskaitos praktiką apskaičiuotas projekto trukmę atitinkantis priemonių nusidėvėjimas, apskaičiuotas taikant tiesiogiai proporcingą (tiesinį) metodą pagal 12 Verslo apskaitos standartą „Ilgalaikis materialusis turtas“;

11.3. kitos veiklos išlaidos, t. y. išlaidos medžiagoms, reagentams, instrumentams, darbo saugos priemonėms ir (arba) priemonėms, kurios panaudojamos MTTV projekto vykdymo metu ir negali būti apskaitomos kaip ilgalaikis turtas ar įranga, įsigyti;

11.4. išlaidos pagal sutartis vykdomiems moksliniams tyrimams ir techninėms žinioms ir patentams, perkamiems arba įsigyjamiems pagal licenciją iš kitų išorės šaltinių rinkos kaina pagal nesusijusių šalių sudarytą komercinį sandorį, kai nėra jokių susijusių slapto susitarimo elementų, taip pat konsultavimo ir lygiaverčių paslaugų, skirtų tik mokslinių tyrimų veiklai, išlaidos;

11.5. papildomos pridėtinės išlaidos, tiesiogiai susijusios su MTTV projekto įgyvendinimu (iki 20 proc. bendros projekto išlaidų sumos): atlygis už darbą MTTV projektą administruojančiam personalui, patalpų nuoma ir išlaikymas, šildymas, elektros energija, ryšiai (telefonas, paštas, internetas), transporto išlaidos, kanceliarinės prekės.

12. MTTV projekto tinkamų išlaidų dalis nustatoma vadovaujantis reglamento (EB) Nr. 800/2008 31, 32 ir 34 straipsnių ir I priedo nuostatomis:

MTTV

kategorija

Žemės ūkio, maisto ūkio ir žuvininkystės sektoriai: MTTV projektai, susiję su EB sutarties I priede išvardytais produktais

Kiti sektoriai

bazinis pagalbos intensyvumas

pagalbos intensyvumas padidinamas, kai tenkinamos reglamento (EB) Nr. 800/2008 nuostatos:

31 str. 4 a punkto

31 str. 4 a ir b punkto

Moksliniai tyrimai

100 %

50 %

iki 70 %

iki 80 %,

kai MTTV projekto vykdytojas atitinka mažos įmonės apibrėžtį pagal reglamento (EB) Nr. 800/2008 I priedą

100 %

50 %

iki 60 %

iki75 %,

kai MTTV projekto vykdytojas atitinka vidutinės įmonės apibrėžtį pagal reglamento (EB) Nr. 800/2008 I priedą

100 %

50 %

 

iki 65 %

kai MTTV projekto vykdytojas neatitinka MVĮ apibrėžties pagal reglamento (EB) Nr. 800/2008 I priedą

Taikomoji veikla

100 %

25 %

iki 45 %

iki 60 %,

kai MTTV projekto vykdytojas atitinka mažos įmonės apibrėžtį pagal reglamento (EB) Nr. 800/2008 I priedą

100 %

25 %

iki 35 %

iki 50 %,

kai MTTV projekto vykdytojas atitinka vidutinės įmonės apibrėžtį pagal reglamento (EB) Nr. 800/2008 I priedą

100 %

25 %

 

iki 40 %,

kai MTTV projekto vykdytojas neatitinka MVĮ apibrėžties pagal reglamento (EB) Nr. 800/2008 I priedą

Galimybių studija:

– atliekama rengiantis moksliniam tyrimui

100 %

75 %,

kai studiją atlieka maža ar vidutinė įmonė, kaip apibrėžta reglamento (EB) Nr. 800/2008 I priede

 

65 %,

kai studiją atlieka didelė įmonė, kaip apibrėžta reglamento (EB) Nr. 800/2008 I priede

– atliekama rengiantis taikomajai veiklai

100 %

50 %,

kai tenkinamos reglamento (EB) Nr. 800/2008 I priedo nuostatos

 

40 %,

kai studiją atlieka didelė įmonė, kaip apibrėžta reglamento (EB) Nr. 800/2008 I priede

 

13. Pagalbos intensyvumas nustatomas kiekvienam MTTV projekto vykdytojui. Jeigu MTTV projektą vykdo pareiškėjas kartu su keliais partneriais, ministerijos skiriamas finansavimas MTTV projektui ir MTTV projekto vykdytojų įnašai į tą projektą, jeigu jie yra pagalba, negali viršyti kiekvienam finansavimą gaunančiam MTTV projekto parneriui taikomo pagalbos intensyvumo.

14. Tinkamomis finansuoti pripažįstamos 11 punkte nurodytos išlaidos:

14.1. būtinos projektui vykdyti ir numatytos sutartyje;

14.2. padarytos nuo sprendimo apie MTTV projekto finansavimą priėmimo, t. y. nuo žemės ūkio ministro įsakymo įsigaliojimo dienos iki MTTV projekto įvykdymo pabaigos;

14.3. neviršijančios sutartyje numatytos sumos;

14.4. kai yra pateikiami lėšų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentai;

14.5. kai prekių, paslaugų, darbų pirkimai atlikti vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais.

15. Netinkamos finansuoti išlaidos:

15.1. nenumatytos MTTV projekte, nesusijusios su remiama veikla, neatitinkančios šių taisyklių 12 punkte nurodytų reikalavimų ir (ar) šių taisyklių 11 punkte neįvardytos išlaidos;

15.2. padarytos iki sprendimo apie MTTV projekto finansavimą priėmimo ir (arba) pasibaigus MTTV projektui;

15.3. baudos, sankcijos ir bylinėjimosi išlaidos;

15.4. debeto palūkanos, finansinių operacijų išlaidos, uostų, komiso rinkliavos ir nuostoliai, atsiradę dėl užsienio valiutų keitimo, kitos finansinių sandorių išlaidos;

15.5. paskolų, lizingo veiklos išlaidos;

15.6. pastatų rekonstrukcijos ar remonto išlaidos;

15.7. investicijų ar ilgalaikiam turtui, kuris nenurodytas 11.2 punkte, įsigyti išlaidos.

16. Pridėtinės vertės mokestis (PVM) nėra tinkama finansuoti MTTV projekto išlaida, išskyrus atvejus, kai jį faktiškai ir galutinai sumoka už numatomų įsigyti (įsigytų) ir (arba) importuoti (importuotų) prekių ir (arba) paslaugų vertę MTTV projekto vykdytojas, nesantis PVM mokėtoju, ir įsipareigoja nesiekti jį susigrąžinti.

 

V. PROJEKTŲ INICIJAVIMO IR PARAIŠKŲ ATRANKOS PROCEDŪROS

 

17. Ministerijos struktūriniai padaliniai, ministerijos reguliavimo srities įstaigos, žemės, maisto ūkio ir žuvininkystės ekspertinės institucijos ir organizacijos kiekvienais metais pateikia Žemės ūkio ministerijos atsakingam padaliniui (toliau – sekretoriatas) siūlymus dėl šių taisyklių 4.1–4.4 punktuose nurodytų veiklų, kuriuose įvardijamos aktualios problemos žemės ūkio, maisto ūkio ir žuvininkystės srityse, nurodoma, kokius MTTV projektus tikslinga atlikti ateinančiais ir vėlesniais metais šioms problemoms spręsti.

18. Sekretoriatas inicijuoja pateiktų siūlymų svarstymą atitinkamų sričių Žemės, maisto ir žuvininkystės ūkio tyrimų priežiūros komisijose (toliau – Priežiūros komisijos), patvirtintose žemės ūkio ministro įsakymu, ir ministerijos struktūriniuose padaliniuose.

19. Priežiūros komisijose per 15 darbo dienų numatoma MTTV projektų tematika, tikslai ir uždaviniai, siūlomi orientaciniai jų atlikimo terminai ir preliminarus lėšų poreikis. Į svarstymus gali būti kviečiami siūlymų iniciatoriai, socialiniai partneriai, kiti ekspertai.

20. Sekretoriatas organizuoja Priežiūros komisijų pateiktų siūlymų svarstymą Žemdirbių švietimo, konsultavimo priemonių, žemės ūkio parodų ir mokslinių tyrimų atrankos komitete (toliau – Priemonių atrankos komitetas), kurio sudėtis tvirtinama žemės ūkio ministro įsakymu. Priemonių atrankos komitetas siūlo, kokius MTTV projektus finansuoti ir, atsižvelgdamas į skiriamas lėšas ir tyrimų svarbą, numato lėšų poreikį inicijuojamiems MTTV projektams.

21. MTTV projektų vykdytojams parinkti ministerija „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“ ir ministerijos interneto svetainėje www.zum.lt skelbia kvietimus teikti paraiškas, nurodydama MTTV tikslus, būtinus spręsti konkrečius uždavinius, projektų trukmę ir paraiškų pateikimo terminus.

22. Pareiškėjai spausdintine (3 egz.) forma ministerijai pateikia:

22.1. Paraišką gauti žemės ūkio, maisto ūkio ir žuvininkystės mokslinių tyrimų ir taikomosios veiklos finansinę pagalbą. Paraiška pateikiama ir elektronine versija;

22.2. informaciją apie projekto vadovo tyrimų ir (arba) taikomosios veiklos organizavimo ir valdymo patirtį;

22.3. informaciją apie pagrindinių vykdytojų kvalifikaciją ir darbo patirtį su moksliniu tyrimu ir (arba) taikomąja veikla susijusioje srityje;

22.4 pagrindinių vykdytojų paskelbtų straipsnių ir seminaruose skaitytų pranešimų per paskutinius dvejus metus sąrašą;

22.5. jungtinės veiklos sutarties kopiją, kurioje nurodoma kiekvieno juridinio asmens ar mokslininko numatoma vykdyti MTTV projekto dalis, numatoma subsidiarinė ir (arba) solidarinė visų šios sutarties šalių atsakomybė už prievolių nevykdymą (teikiama, jei pareiškėjas yra keli subjektai).

23. Priežiūros komisijos gautąsias paraiškas įvertina per 15 darbo dienų. Paraiškoje vertinama:

23.1. ar MTTV projekto vykdytojų kvalifikacija ir turima patirtis pakankama gauti siekiamus mokslinius ir praktinius rezultatus, kurie galėtų būti pritaikomi praktikoje;

23.2. ar realūs ir pagrįsti siūlomi MTTV projekto plano etapai ir jų terminai;

23.3. ar pagrįstos, racionalios ir MTTV projektui būtinos planuojamos išlaidos;

23.4. ar numatyti konkretūs MTTV projekto rezultatai, jų pritaikymas ir ekonominis pagrindimas;

23.5. ar numatyta MTTV projekto rezultatais pagrįsta šviečiamoji veikla.

24. Atitinkamos srities Priežiūros komisija gali paprašyti pareiškėjo pateikti papildomą informaciją, kurios reikia paraiškai įvertinti.

25. Jeigu MTTV projektas atitinka šių taisyklių 23.1 ir 23.2 taip pat 23.4 ir 23.5 punktuose nurodytus kriterijus, tačiau pareiškėjas numatė per didelę projekto įgyvendinimo lėšų sumą, kurios ministerija neturi galimybių skirti, atitinkamos srities Priežiūros komisija gali pasiūlyti pareiškėjui įgyvendinti MTTV projektą už mažesnę lėšų sumą. Tais atvejais, kai siūloma pagalbą sumažinti, paraiška grąžinama patikslinti pareiškėjui.

26. Priežiūros komisijos, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų įvertinusios paraiškas, parengia nustatytos formos paraiškų vertinimo rezultatų suvestines, kurias sekretoriatas teikia Priemonių atrankos komitetui. Priemonių atrankos komitetui paprašius kartu su paraiškų vertinimo rezultatų suvestinėmis gali būti teikiamos paraiškų ir jų priedų kopijos, kita prašoma informacija.

27. Kai MTTV projekto vykdymą inicijuoja ir įsipareigoja kofinansuoti ministerija kartu su kitomis valstybės institucijomis, projektų inicijavimo ir paraiškų atrankos procedūras reglamentuoja kiti teisės aktai. Sekretoriatas apie šių paraiškų vertinimo rezultatus parengia nustatytos formos paraiškų vertinimo rezultatų suvestinę ir teikia ją Priemonių atrankos komitetui svarstyti.

28. Priemonių atrankos komitetas, įvertinęs paraiškų atrankos rezultatus, teikia siūlymus žemės ūkio ministrui dėl ministerijos finansuojamų MTTV projektų sąrašo, projektų vykdytojų ir skiriamų lėšų.

29. Žemės ūkio ministras, remdamasis Priemonių atrankos komiteto posėdžio protokolu, priima galutinį sprendimą dėl pagalbos MTTV projektams skyrimo, patvirtindamas jį įsakymu. Žemės ūkio ministrui priėmus sprendimą dėl pagalbos skyrimo pareiškėjas tampa MTTV projekto vykdytoju. Apie priimtus neigiamus sprendimus sekretoriatas pareiškėjus informuoja raštu, nurodydamas motyvus ir apskundimo tvarką.

30. Visus žemės ūkio ministro įsakymu pavirtintus sprendimus dėl pagalbos MTTV projektams skyrimo, paraiškų ir Priemonių atrankos komiteto protokolų kopijas, MTTV projektų vykdymo planus, tinkamų išlaidų sąrašus su numatytomis lėšomis pagal išlaidų rūšis sekretoriatas per 2 darbo dienas perduoda Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūra) Rinkos reguliavimo programų departamento Nacionalinės paramos skyriui el. paštu adresu nacparama@nma.lt. ir taip pat raštu ministerijos darbo reglamente nustatyta tvarka.

 

VI. FINANSINĖS PAGALBOS SUTEIKIMAS IR ATSKAITOMYBĖ UŽ LĖŠŲ PANAUDOJIMĄ

 

31. Gavusi sprendimą dėl pagalbos skyrimo, MTTV projektų vykdytojų, kuriems skiriama pagalba, paraiškų ir jos priedų, Priemonių atrankos komiteto posėdžių protokolų kopijas, Agentūra savo nustatyta tvarka su MTTV projekto vykdytoju sudaro sutartį MTTV projektui vykdyti (toliau – sutartis).

32. Sutartis sudaroma visam projekto vykdymo laikotarpiui. Sutartyje nustatomi šalių įsipareigojimai, MTTV projekto finansavimo, atsiskaitymo, ataskaitų pateikimo tvarka, nurodoma MTTV projektui numatyta visa suma ir kiekvieneriems metams skiriamos lėšos, jeigu projektas vykdomas ilgiau nei vienerius metus. Prie sutarties pridedamas detalus sekretoriato su atitinkamos srities Priežiūros komisija suderintas MTTV projekto vykdymo planas ir tinkamų išlaidų sąrašas su nurodytomis lėšomis pagal tinkamų išlaidų rūšis. Tais atvejais, kai MTTV projekto įgyvendinimas tęsiamas kitais po sutarties pasirašymo kalendoriniais metais, MTTV projekto finansavimo sąlygos gali būti peržiūrėtos ir pakeistos atsižvelgiant į kitais kalendoriniais metais skirtus asignavimus MTTV projektams finansuoti.

33. Pasirašius sutartį, Agentūra perveda 50 proc. MTTV projektui sutartyje numatytos einamųjų metų pagalbos sumos avansą. Jei projektas įgyvendinamas per keletą metų, Agentūra kasmet MTTV projekto vykdytojui perveda 50 proc. einamaisiais metais MTTV projektui įgyvendinti skirtų lėšų.

34. Jeigu MTTV projektas trunka vienerius metus, jo galutinė ataskaita apie projekto rezultatus turi būti pateikta sekretoriatui ne vėliau kaip iki lapkričio 10 d., jeigu MTTV projektų vykdymo plane nenumatyta kitaip.

35. Jeigu MTTV projektas trunka ilgiau kaip vienerius metus, kiekvienais metais MTTV projekto vykdytojas iki lapkričio 10 d. pateikia sekretoriatui MTTV projekto tarpinę einamųjų metų ataskaitą apie projekto rezultatus, jeigu MTTV projektų vykdymo plane nenumatyta kitaip, o paskutiniaisiais projekto vykdymo metais – galutinę MTTV projekto ataskaitą. MTTV projekto ataskaitos teikiamos rašytine forma ir elektronine versija.

36. Sekretoriatas organizuoja tarpinių einamųjų metų projektų ataskaitų (toliau – tarpinė ataskaita) ir galutinių MTTV projektų ataskaitų (toliau – galutinė ataskaita) svarstymą Priežiūros komisijose, kurios per 10 darbo dienų įvertina ataskaitas. Atitinkamos srities Priežiūros komisijai pareiškus pastabas dėl MTTV projekto tarpinių ataskaitų ir galutinės ataskaitos, per nurodytą laiką MTTV projekto vykdytojas turi jas pataisyti arba pateikti paaiškinimą. Atitinkamos srities Priežiūros komisijai teigiamai įvertinus ir suderinus MTTV projekto ataskaitą parengiamas projekto ataskaitos įvertinimo protokolas, kuris perduodamas Agentūrai raštu.

37. Už patirtas išlaidas MTTV projekto vykdytojas ne vėliau kaip iki gruodžio 1 d. atsiskaito su Agentūra, pateikdamas išlaidų pagrindimo suvestinę, kurioje pagal tinkamų išlaidų rūšis nurodo patirtas išlaidas ir jų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentų sąrašą. Agentūra, gavusi atitinkamos srities Priežiūros komisijos protokolą, kuriame teigiamai įvertinta MTTV projekto ataskaita, ir MTTV projekto išlaidų pagrindimo suvestinę įvertinusi tinkama, išmoka lėšas nustatyta tvarka.

38. Agentūrai paprašius MTTV projekto vykdytojas kartu su išlaidų pagrindimo suvestine turi pateikti kitus prašomus dokumentus.

39. Jeigu MTTV projektas trunka vienerius metus, MTTV projekto vykdytojas gali teikti Agentūrai tarpinę ir galutinę išlaidų pagrindimo suvestines ir atsiskaityti už einamaisiais metais padarytas išlaidas ir išmokėtą avansą. Jeigu MTTV projektas trunka dvejus metus, MTTV projekto vykdytojas gali teikti iki trijų tarpinių ir galutinę ataskaitas apie atitinkamais metais padarytas išlaidas ir išmokėtą avansą. Išlaidos, viršijančios atitinkamiems metams skirtą sumą, nekompensuojamos.

40. Atitinkamos srities Priežiūros komisijai neigiamai įvertinus MTTV projekto vykdytojo pateiktą tarpinę ar galutinę ataskaitas, protokolas apie šį sprendimą išsiunčiamas Agentūrai. Tokį sprendimą gavusi Agentūra MTTV projekto vykdytojo pateiktos tarpinės ar galutinės išlaidų pagrindimo suvestinės nevertina ir grąžina ją projekto vykdytojui. Teikdamas galutinę išlaidų pagrindimo suvestinę, projekto vykdytojas turi visiškai atsiskaityti už įgyvendintą projektą.

41. Įgyvendinant MTTV projektą galimas iki 20 proc. nukrypimas pagal atskiras išlaidų rūšis, neviršijant bendros sutartyje numatytos sumos. Sutarties pakeitimas dėl didesnio kaip 20 proc. nukrypimo pagal atskiras išlaidų rūšis, kurios nustatytos sutartyje, negalimas. Išlaidų nukrypimas pagal išlaidų rūšis daugiau kaip 20 proc. ir išlaidos, nenumatytos taisyklėse ir sutartyje, nefinansuojamos.

42. Norėdamas pakeisti neesminę sutarties sąlygą (pvz., keičiasi projekto vykdytojo rekvizitai, sąskaitos banke arba kredito unijoje ir kt.), kuri neturi įtakos priimant sprendimą dėl pagalbos skyrimo, MTTV projekto vykdytojas informuoja Agentūrą raštu, nurodydamas norimas pakeisti arba papildyti sutarties sąlygas, jų pakeitimo arba papildymo priežastis ir pagrindimo dokumentus. Sutartį pakeičia Agentūra savo nustatyta tvarka.

43. Jeigu norima atlikti MTTV projekto vykdymo plane pakeitimus, MTTV projekto vykdytojas pirmiausia kreipiasi į atitinkamos srities Priežiūros komisiją su motyvuotu prašymu, kuriame nurodo norimus atlikti pakeitimus ir jų priežastis. Priežiūros komisija sprendimą įformina protokolu ir nustatyta tvarka raštu perduoda Agentūrai. Tik gavusi atitinkamos srities Priežiūros komisijos pritarimą Agentūra su MTTV projekto vykdytoju pasirašo susitarimą dėl sutarties keitimo. Visi susitarimai pasirašomi, kol nepasibaigę šalių sutartiniai įsipareigojimai, užtikrinant, kad šie pakeitimai neturės įtakos MTTV projekto rezultatams.

44. Norėdama išmokėti avansą arba likusią neapmokėtą pagalbos dalį, Agentūra teikia ministerijai pinigų užsakymo paraišką.

45. Ministerija tikrina gautas pinigų užsakymo paraiškas ir rengia mokėjimo paraiškas Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Valstybės iždo departamentui (toliau – Valstybės iždo departamentas) dėl lėšų pervedimo Agentūrai. Mokėjimo paraiška pateikiama Valstybės iždo departamentui per 5 darbo dienas nuo tinkamos pinigų užsakymo paraiškos užregistravimo dienos.

46. Agentūra, gavusi iš banko, tvarkančio jos sąskaitas, išrašą apie Valstybės iždo departamento pervestas lėšas, per 3 darbo dienas suformuoja ir išsiunčia bankui mokėjimo pavedimus pervesti lėšas MTTV projektų vykdytojams.

47. Jei išlaidų pagrindimo suvestinės MTTV projekto vykdytojas Agentūrai nepateikė arba vertinant išlaidų pagrindimo suvestinę buvo nustatyta, kad projektas įgyvendintas nesilaikant sutarties sąlygų, Agentūra apie tai praneša ministerijai, kuri priima sprendimą dėl sutarties nutraukimo arba pagalbos sumažinimo.

Agentūrai nustačius, kad avansu išmokėta suma didesnė negu MTTV projekto vykdytojas atliko tinkamų finansuoti išlaidų, šį skirtumą vykdytojas privalo grąžinti Agentūrai jos nustatytu laiku. Sutartyje gali būti nustatytos ir kitos pagalbos (avanso) grąžinimo Agentūrai sąlygos ir nustatyti atvejai, kada sutartis gali būti nutraukta.

48. Agentūra MTTV projektų vykdytojų jai grąžintas lėšas perveda ministerijai. Kai lėšos Agentūrai grąžinamos tais pačiais biudžetiniais metais, kuriais jos buvo išmokėtos, ministerija grąžintas lėšas perveda į Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nurodytą valstybės iždo sąskaitą ir jomis atkuriamos tų metų Specialiosios kaimo rėmimo programos išlaidos. Kai šios lėšos grąžinamos kitais biudžetiniais metais nei buvo išmokėtos, ministerija jas perveda į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą.

49. Pagal poreikį Agentūra raštu teikia sekretoriatui ataskaitą apie sutarčių įvykdymą, kur nurodomi sutarčių numeriai, informacija apie išmokėtą pagalbą.

 

VII. LĖŠŲ PANAUDOJIMO KONTROLĖ IR ATSAKOMYBĖ

 

50. Už pateiktų duomenų teisingumą ir skirtų lėšų panaudojimą atsako MTTV projekto vykdytojo vadovas arba jungtinės veiklos sutarties pagrindu susivienijusių juridinių asmenų ar mokslininkų įgaliotas asmuo. MTTV projekto vykdytojas privalo ne trumpiau kaip 5 metus saugoti visą su paraiška ir vykdomu projektu susijusią medžiagą ir dokumentus nuo paraiškos pateikimo datos.

51. Agentūra savo nustatyta tvarka atsirenka MTTV projektus ir patikrina vietoje, ar nurodytos išlaidos yra pagrįstos išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentais, ar išlaidos yra padarytos šiose taisyklėse ir sutartyje nustatytais terminais.

52. Prireikus Agentūra savo nustatyta tvarka atlieka užsakomąją patikrą vietoje. MTTV projekto vykdytojas privalo leisti Agentūros Kontrolės departamento ar kitiems kompetentingiems tarnautojams atlikti patikras.

53. Sutartyje numatyto MTTV projekto dalykinę patikrą vietoje atrankos būdu įgyvendina sekretoriatas, pasitelkdamas atitinkamos srities Priežiūros komisijos narius, o prireikus ir kitus ministerijos ir jos reguliavimo srities įstaigų darbuotojus.

54. Už informavimą pagalbos teikimo klausimais, paraiškų ir privalomų pridėti dokumentų priėmimą ir registravimą, vertinimą, ministro įsakymų dėl pagalbos skyrimo rengimą, MTTV projekto ataskaitų vertinimą atsako sekretoriatas. Už sutarčių sudarymą, pagalbos grąžinimą, projektų užsakomąją patikrą, pagalbos lėšų išmokėjimą MTTV projekto vykdytojams, lėšų apskaitą ir jų panaudojimo kontrolę pagal šias taisykles atsako Agentūra.

 

 

VIII. MTTV PROJEKTŲ VIEŠINIMAS

 

55. Ministerijos interneto svetainėje www.zum.lt skelbiami:

55.1. informacija apie MTTV projektus, jų tikslus ir uždavinius ir kvietimas teikti paraiškas vykdyti projektus MTTV. Skelbime taip pat nurodoma data, kada maždaug tikimasi MTTV projektų rezultatų, ir vieta internete, kur jie bus paskelbti;

55.2. MTTV projektų rezultatai saugomi ne trumpiau kaip 5 metus. Informaciją apie juos galima sužinoti nemokamai.

_________________


Žemės, maisto ūkio ir žuvininkystės

mokslinių tyrimų ir taikomosios

veiklos finansavimo taisyklių

priedas

 

(Paraiškos gauti žemės ūkio, maisto ūkio ir žuvininkystės mokslinių tyrimų ir taikomosios veiklos finansinę pagalbą forma)

 

_________________________________

(dokumento sudarytojo pavadinimas)

 

Lietuvos Respublikos

žemės ūkio ministerijai

 

PARAIŠKA GAUTI

ŽEMĖS ŪKIO, MAISTO ŪKIO IR ŽUVININKYSTĖS MOKSLINIŲ TYRIMŲ IR TAIKOMOSIOS VEIKLOS FINANSINĘ PAGALBĄ

 

__________ Nr._______

(data)

____________________

(sudarymo vieta)

 

I. INFORMACIJA APIE PAREIŠKĖJĄ

 

Pareiškėjo pavadinimas

 

Teisinė forma

 

Įmonės kodas

 

Vadovo vardas, pavardė, tel. Nr.

 

Finansininko vardas, pavardė, tel. Nr.

 

Adresas:

gatvė, namo numeris, pašto indeksas, vietovė

 

Tel. Nr.

 

Fakso Nr.

 

El. p. adresas

 

Banko pavadinimas

 

Banko kodas

 

Sąskaitos numeris

 

 

II. INFORMACIJA APIE PROJEKTO PARTNERIUS

 

Ar pareiškėjas turi partnerių tyrimui ir (arba) taikomajai veiklai vykdyti

taip        ne

Partnerių skaičius

 

Pirmojo partnerio rekvizitai

Pavadinimas, juridinio asmens įm. k. ar fizinio a. k., adresas, tel., faksas, el. paštas

Antrojo partnerio rekvizitai

Pavadinimas, juridinio asmens įm. k. ar fizinio a. k., adresas, tel., faksas, el. paštas

Kitų partnerių rekvizitai

Pavadinimas, juridinio asmens įm. k. ar fizinio a. k., adresas, tel., faksas, el. paštas

 

III. DUOMENYS APIE GAUTĄ IR (ARBA) GAUNAMĄ KITĄ PAGALBĄ IR PAGALBĄ ARBA PATEIKTĄ (-AS) PARAIŠKĄ (-AS) SKIRTI TOKIĄ PAGALBĄ

(Pateikiami duomenys apie bet kokią gautą ir (arba) numatomą gauti valstybės pagalbą, de minimis pagalbą, kitą valstybės finansinę pagalbą (gautą iš savivaldos ar kitų institucijų), paramą, gautą pagal Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemones)

Paramos/pagalbos priemonės pavadinimas ir institucijos, kuri skyrė ar kuriai pateikta paraiška gauti pagalbą, pavadinimas

Projekto pavadinimas

Paramos/pagalbos skyrimo data

Paramos/pagalbos suma, Lt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IV. DUOMENYS APIE PROJEKTĄ

 

Projekto pavadinimas

(projekto, kuriam įgyvendinti prašoma pagalbos, pavadinimas)

Bendra projekto vertė (Lt)

(bendra projekto vertė su tinkamomis ir netinkamomis finansuoti išlaidomis, litais)

Prašoma pagalbos suma (Lt)

(prašoma pagalbos suma, litais)

Projekto vykdymo trukmė (mėn.)

(projekto įgyvendinimo trukmė mėnesiais, t. y. nuo planuojamos pagalbos sutarties pasirašymo datos iki paskutinio mokėjimo prašymo pateikimo Agentūrai)

Planuojama projekto pradžia

(planuojama pagalbos sutarties pasirašymo data)

Planuojama projekto pabaiga

(planuojamo paskutinio mokėjimo prašymo pateikimo Agentūrai data)

Asmuo, atsakingas už paraišką

(pareiškėjo įgalioto asmens, kuris bus atsakingas už reikiamos informacijos teikimą, vardas, pavardė, pareigos, tel. Nr.)

Partnerių vykdoma projekto dalis

Nurodoma, kurie projekto partneriai ir kokius mokslinius tyrimus ir (arba) taikomąją veiklą vykdys

 

V. PROJEKTO APRAŠAS

 

Projekto tikslas

 

Numatomi spręsti uždaviniai

 

 

Rezultatai, kurie bus pasiekti įgyvendinus projektą

 

 

VI. INFORMACIJA APIE PAREIŠKĖJO IR JO PARTNERIŲ KVALIFIKACIJĄ

 

Projekto vadovas

Vardas, pavardė, trumpa informacija apie vadovo kvalifikaciją, darbo patirtį mokslinio tyrimo ir/ar taikomosios veiklos srityje bei organizacinius gebėjimus

Svarbiausių su projektu susijusių paskelbtų straipsnių ir seminaruose skaitytų pranešimų per paskutinius dvejus metus sąrašas (iki 5 nuorodų)

Projekto pagrindiniai vykdytojai

Pareiškėjo ir (arba) jo partnerio vykdytojų vardai, pavardės, tel., el. pašto adresai, trumpa informacija apie vykdytojų kvalifikaciją, darbo patirtį mokslinio tyrimo ir(arba) taikomosios veiklos srityje

Svarbiausių su projektu susijusių paskelbtų straipsnių ir seminaruose skaitytų pranešimų per paskutinius dvejus metus sąrašas (iki 5 nuorodų)

 

VII. PROJEKTO FUNKCIJŲ IR ATSAKOMYBĖS PASISKIRSTYMO STRUKTŪRA

(pildoma, jei teikiama kartu su partneriu (-iais)

 

Pareiškėjo funkcijos ir atsakomybė įgyvendinant projektą

 

Pirmojo partnerio funkcijos ir atsakomybė įgyvendinant projektą

 

Kitų partnerių funkcijos ir atsakomybė įgyvendinant projektą

 

 

VIII. PROJEKTO VYKDYMO PLANAS

 

Eil. Nr.

Projekto etapo pavadinimas, trumpas aprašas

Projekto etapo trumpas aprašas, kokie numatomi atlikti darbai

Įvykdymo terminas

Vykdytojai

(v., pavardė)

1.

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

......

 

 

 

 

 

IX. Projekto įgyvendinimo (PRIEŽIŪROS) rodikliai

 

Rodiklio pavadinimas

Rodiklio reikšmė skaičiais

Parengti moksliniai, informaciniai straipsniai

 

Parengtos rekomendacijos

 

Parengtos metodikos

 

Parengtos studijos

 

 

X. PROJEKTO REZULTATŲ POPULIARINIMAS (ŠVIEČIAMOJI VEIKLA)

 

Eil. Nr.

Priemonės pavadinimas

Atsakingi vykdytojai

(v., pavardė, tel.)

Numatoma priemonės įvykdymo data ir vieta

1.

 

 

 

2.

 

 

 

n

 

 

 

 

 

XI. PROJEKTO TINKAMŲ IŠLAIDŲ SĄRAŠAS

 

 

Tinkamų išlaidų rūšys

Pagrindimas

Lėšos, Lt

Visam projektui

200... m.

200... m.

 

Išlaidos personalui

 

 

 

 

1.

 

 

 

 

 

....

 

 

 

 

 

 

Išlaidos prietaisams, įrangai

 

 

 

 

1.

 

 

 

 

 

....

 

 

 

 

 

 

Kitos veiklos išlaidos

 

 

 

 

1.

 

 

 

 

 

....

 

 

 

 

 

 

Išlaidos pagal sutartis vykdomiems moksliniams tyrimams ir techninėms žinioms ir patentams, konsultavimo ir lygiaverčių paslaugų

 

 

 

 

1.

 

 

 

 

 

....

 

 

 

 

 

 

Papildomos pridėtinės išlaidos

 

 

 

 

1.

 

 

 

 

 

....

 

 

 

 

 

 

Iš viso

 

 

 

 

 

 

XII. PAREIŠKĖJO DEKLARACIJA

Aš, toliau pasirašęs, patvirtinu, kad:

 

1. Šioje paraiškoje ir prie jos pridėtuose dokumentuose pateikta informacija yra teisinga.

2. Prašoma valstybės pagalba yra mažiausia projektui įgyvendinti reikalinga suma.

3. Neturiu mokestinės nepriemokos Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui, savivaldybių biudžetams, fondams, į kuriuos mokamus mokesčius administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija (išskyrus atvejus, kai mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas).

4. Nesu skolingas Valstybiniam socialinio draudimo fondui.

5. Nėra iškeltos bylos dėl bankroto, nesu likviduojamas.

6. Neturiu sunkumų, kaip apibrėžta Bendrijos gairėse dėl valstybės pagalbos sunkumus patiriančioms įmonėms sanuoti ir restruktūrizuoti (OL 2004 C 244, p.2).

7. Paraiška gali būti atmesta, jeigu joje pateikti ne visi prašomi duomenys (įskaitant šią deklaraciją).

8. Sutinku, kad informacija apie mano pateiktą paraišką, nurodant pareiškėjo pavadinimą, projekto pavadinimą, paraiškos registracijos kodą ir prašomą pagalbos sumą, būtų skelbiama pagalbą administruojančių institucijų interneto svetainėse.

9. Patvirtinu, kad projekto rezultatai bus prieinami visiems jų vartotojams.

 

(Juridinio asmens vadovo, mokslininkų grupės koordinatoriaus pareigos)

(Parašas)

(Vardas, pavardė)

 

_________________