LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL SUSISIEKIMO MINISTRO 1993 M. LAPKRIČIO 26 D. ĮSAKYMO NR. 445 „DĖL KELIŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ VALSTYBINIŲ TECHNINIŲ APŽIŪRŲ TAISYKLIŲ TVIRTINIMO“ DALINIO PAKEITIMO
2001 m. birželio 6 d. Nr. 191
Vilnius
Iš dalies pakeičiu Kelių transporto priemonių valstybinės techninės apžiūros taisykles, patvirtintas susisiekimo ministro 1993 m. lapkričio 26 d. įsakymu Nr. 445 „Dėl Kelių transporto priemonių valstybinių techninių apžiūrų taisyklių tvirtinimo“ (Žin., 1993, Nr. 66-1261; 2000, Nr. 21-544):
2. Išdėstau 13 punktą taip:
„13. Naujos (registruojamos pirmą kartą) transporto priemonės registruojamos be apžiūros, tačiau savininkas privalo įregistruotą transporto priemonę pristatyti į centrą ar stotį, kur atliekamas šios transporto priemonės identifikavimas, patikrinama komplektacija (vaistinėlė, gesintuvas, avarinis sustojimo ženklas, ratų atsparos) bei dokumentai, nurodyti šių taisyklių 20 punkte. Transporto priemonės, kurios bus naudojamos tarptautiniam keleivių ar krovinių vežimui, pavojingų krovinių vežimui, keleivių vežimui taksi, taip pat „žaliosios“ bei „žalesnės ir saugios“ transporto priemonės papildomai turi atitikti joms keliamus specialius reikalavimus. Šiais atvejais ekspertas ar kontrolierius apžiūros dokumentus įformina ir transporto priemonę paženklina pagal V skyriaus reikalavimus. Techninės apžiūros talonas (toliau – talonas) naujoms transporto priemonėms išduodamas jų įregistravimo dienos data, apie tai pažymint techninės apžiūros rezultatų kortelės (toliau – rezultatų kortelės) skiltyje „IŠVADOS IR PASTABOS“.
3. Išdėstau 15 punktą taip:
„15. Keičiant valstybinio numerio ženklus, registraciją vykdančios institucijos pareigūnas talono grafoje „Pastabos“ įrašo naujus valstybinio numerio ženklus, nurodo savo pavardę ir pasirašo. Ant naujų valstybinio numerio ženklų, atsižvelgiant į apžiūros atlikimo laiką, ženklai-lipdukai užklijuojami centre ar stotyje. Kai baigiama transporto priemonės eksploatacija ir transporto priemonė išregistruojama paimant jos valstybinio numerio ženklus ir registracijos liudijimą, apžiūra nustoja galioti, o talonas atiduodamas registraciją vykdančiai institucijai“.
4. Išdėstau 20 punktą taip:
„20. Savininkas apžiūrai kartu su transporto priemone pateikia:
20.5. dokumentą krovininiams automobiliams jų priekaboms ir puspriekabėms, kuris patvirtina mokesčio sumokėjimą už naudojimąsi automobilių keliais;
20.6. Technikos priežiūros tarnybos eksperto galiojantį įrašą įrenginio techniniame pase, suteikiantį teisę eksploatuoti transporto priemones, ant kurių važiuoklių sumontuota didesnės kaip 1 t keliamosios galios krovinių kėlimo įranga, keltuvai ar bokšteliai žmonėms kelti, taip pat stacionarios, nuimamos, konteinerinės cisternos, talpyklų baterijos, kurių tūris didesnis kaip 1,0 m³ suskystintoms bei suslėgtoms dujoms, skysčiams ar birioms pavojingoms medžiagoms gabenti;
20.7. akredituotos ar įgaliotos įmonės arba laboratorijos išduotą galiojantį metrologinės patikros liudijimą tachografui ar taksometrui, taip pat taksometro techninį pasą;
20.8. gamyklos gamintojos ar Lietuvoje jos įgaliotos institucijos sertifikatus „žalesnėms ir saugioms“ transporto priemonėms, siekiant įgyti ar pratęsti techninių ir eismo saugumo reikalavimų atitikimo sertifikatus, bei „žaliosioms“ transporto priemonėms, patvirtinančius, kad jos atitinka ekologinius reikalavimus (kenksmingų medžiagų kiekiai degimo produktuose, triukšmo lygis);
20.9. prašymą, siekiant įgyti ar pratęsti pavojingų krovinių vežimo sertifikatus, kuriame nurodomi pavojingų medžiagų pavadinimai, jų identifikavimo numeriai (pagal Jungtinių Tautų Ekspertų komiteto sudarytą pavojingų medžiagų sąrašą), klasės, pozicijos, pavojaus laipsniai, kurios bus gabenamos šia transporto priemone, bei pasirengimo liudijimą vežti pavojingus krovinius kelių transporto priemone. Savininkai, vežantys tarptautiniais maršrutais tokias pavojingas medžiagas, kurių nėra Jungtinių Tautų Ekspertų komiteto pavojingų medžiagų sąraše, prašyme turi nurodyti šių medžiagų pavadinimus anglų kalba;
20.10. techninės ekspertizės pažymą, išduotą perdirbtai transporto priemonei remiantis Kelių transporto priemonių gamybos ir perdirbimo tvarka, patvirtinta susisiekimo ministro 1998 m. rugsėjo 11 d. įsakymu Nr. 348 „Dėl kelių transporto priemonių gamybos ir perdirbimo tvarkos ir jų techninės ekspertizės atlikimo norminių dokumentų tvirtinimo“ (Žin., 1998, Nr. 84-2360);
20.11. nustatytos formos galiojančią pažymą (dvejus metus nuo įrangos sumontavimo dienos pažymą atstoja nustatytos formos Automobilio priėmimo suskystintų dujų kuro sistemai sumontuoti ir jo perdavimo savininkui aktas) apie suskystintų dujų kuro sistemos patikrinimą ir pripažinimą tinkama naudoti automobiliams, kuriuose ši sistema įrengta;
5. Išdėstau 21.2 punktą taip:
6. Išdėstau 25.2 punktą taip:
„25.2. Rezultatų kortelėje įrašas „Galima registruoti“ leidžiamas ir esant nesukomplektuotai transporto priemonei ir/arba nepateikus dokumento, nurodyto šių taisyklių 20.5 (jei reikalinga) punkte. Šiuo atveju komplektacija ir nurodytas dokumentas tikrinami po transporto priemonės įregistravimo, prieš išduodant apžiūrą patvirtinančius dokumentus“.
7. Išdėstau 27 punktą taip:
„27. Techniškai netvarkingos transporto priemonės savininkas pasirašo rezultatų kortelėje. Jam ekspertas arba kontrolierius išduoda rezultatų kortelės dublikatą, kuriame nurodomi apžiūros metu rasti trūkumai. Rezultatų kortelės dublikatas suteikia teisę vieną mėnesį nuo išdavimo dienos vieną kartą nemokamai atlikti pakartotinę transporto priemonės apžiūrą tame centre arba jo stotyje, kuriame buvo išduotas, tačiau nesuteikia teisės transporto priemonę eksploatuoti“.
8. Papildau nurodytąsias taisykles šiuo 36 punktu:
„36. Savininkas, prieš pristatydamas transporto priemonę į apžiūrą, turi ją tinkamai parengti, kad techninė būklė, konstrukcija, sistemų, agregatų ir mazgų veikimas bei efektyvumas atitiktų gamintojo ir norminių dokumentų reikalavimus. Jei transporto priemonė nebuvo tinkamai parengta, už gedimus atsiradusius tikrinimo metu (centre ar jo stotyje) centras neatsako“.