LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS ATSTOVO DARBO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

1994 m. balandžio 19 d. Nr. 293

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės atstovo darbo nuostatas (pridedama).

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                                ADOLFAS ŠLEŽEVIČIUS

 

TEISINGUMO MINISTRAS                                                                            JONAS PRAPIESTIS

______________


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

1994 m. balandžio 19 d. nutarimu Nr. 293

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybės atstovo darbo nuostatos

 

1. Svarbiausioji Lietuvos Respublikos Vyriausybės atstovo (toliau vadinama – Vyriausybės atstovas) pareiga yra prižiūrėti, ar savivaldybės laikosi Lietuvos Respublikos Konstitucijos ir įstatymų, ar vykdo Lietuvos Respublikos Vyriausybės sprendimus.

2. Vykdydamas savo pareigas, Vyriausybės atstovas vadovaujasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės atstovo įstatymu (toliau vadinama – Vyriausybės atstovo įstatymas), kitais Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir šiomis nuostatomis.

3. Vyriausybės atstovas kiek įmanoma dalyvauja savivaldybių Tarybų sesijose bei valdybų posėdžiuose.

4. Nepriklausomai nuo to, ar Vyriausybės atstovas dalyvauja savivaldybių Tarybų sesijose ir valdybų posėdžiuose, jis turi peržiūrėti savivaldybių Tarybų sprendimus bei valdybų potvarkius (toliau vadinama – savivaldybių institucijų sprendimai bei potvarkiai) ir Vyriausybės atstovo įstatymo numatytais būdais siekti, kad nebūtų priimama neteisėtų dokumentų.

5. Jeigu savivaldybių institucijos priima sprendimus ar potvarkius, susijusius su konkrečių įstatymų, kitų teisės aktų įgyvendinimu, Vyriausybės atstovas privalo kontroliuoti, kad nebūtų pažeidžiami vykdymo terminai ir sprendimuose ar potvarkiuose nustatyta vykdymo tvarka atitiktų įstatymus ir kitus teisės aktus.

6. Jeigu įstatymus ar kitus teisės aktus įgyvendinti pavedama atitinkamoms savivaldybių tarnyboms (skyriams) ir jų įgyvendinimo tvarka nustatoma šių tarnybų (skyrių) įsakymuose, Vyriausybės atstovas privalo kontroliuoti, kad šie įsakymai atitiktų įstatymus ir kitus teisės aktus.

7. Jeigu įstatymai ar kiti teisės aktai įgyvendinami vietose be savivaldybių institucijų sprendimų, potvarkių ar įsakymų, o tik pagal rašytinius savivaldybių vadovų pavedimus arba rezoliucinius nurodymus, Vyriausybės atstovas turi įsitikinti, ar šie pavedimai ir nurodymai atitinka įstatymus ir kitus teisės aktus.

8. Jeigu savivaldybių vadovai kreipiasi į Vyriausybės atstovą dėl šių nuostatų 4–7 punktuose išdėstytų klausimų sprendimo tvarkos, jis gali išsakyti dėl jų savo nuomonę.

9. Būdamas tos nuomonės, kad savivaldybių institucijų sprendimai ir potvarkiai prieštarauja įstatymams, pažeidžia piliečių ar organizacijų teises, kad nesilaikoma įstatymų ar nevykdomi Lietuvos Respublikos Vyriausybės sprendimai, Vyriausybės atstovas veikia Vyriausybės atstovo įstatymo 3 straipsnio 1–3 punktuose bei 5 straipsnyje nustatytomis formomis.

Jeigu savivaldybių pareigūnai nesiima priemonių savivaldybių institucijų išleistų ginčytinų aktų vykdymui nedelsiant sustabdyti, neužtikrina įstatymų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės sprendimų vykdymo, jų veika (veiksmai ar neveikimas) laikytina aplaidumu arba piktnaudžiavimu tarnybine padėtimi. Apie tokius atvejus Vyriausybės atstovas privalo pranešti Lietuvos Respublikos Seimo kontrolieriui.

10. Kreipdamasis Vyriausybės atstovo įstatymo 5 straipsnyje nustatyta forma į teismą, Vyriausybės atstovas privalo pateikti Lietuvos Respublikos Vyriausybei skundo teismui kopiją.

11. Vyriausybės atstovas ne rečiau kaip kartą per savaitę nustatytu ir viešai paskelbtu laiku privalo regiono centre priiminėti gyventojus savivaldybių veiklos klausimais.

12. Jeigu piliečiai kreipiasi į Vyriausybės atstovą dėl savivaldybių institucijų konkrečių sprendimų, potvarkių ar pareigūnų veiksmų, jų prašymus ar skundus Vyriausybės atstovas privalo išnagrinėti ir atsakyti raštu (kai prašoma atsakyti raštu).

13. Vyriausybės atstovas, kartą išnagrinėjęs ir motyvuotai atsakęs į piliečio prašymą ar skundą, bet po to vėl gavęs šio asmens kartotinį prašymą ar skundą tuo pačiu klausimu, jo nebenagrinėja, jeigu nėra pateikta kitų argumentų, o suinteresuotą asmenį informuoja, kad jam rūpimas klausimas jau išnagrinėtas.

14. Jeigu piliečiai arba organizacijų atstovai kreipiasi dėl ūkinių ar socialinių klausimų sprendimo savivaldybėse, šių prašymų ar skundų Vyriausybės atstovas nenagrinėja, o perduoda juos nagrinėti pagal priklausomybę.

15. Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija ir jos padaliniai, ministerijos bei kitos Vyriausybės įstaigos negali persiųsti nagrinėti piliečių arba organizacijų prašymų ar skundų Vyriausybės atstovams, jeigu tai nesusiję su savivaldybių institucijų sprendimų, potvarkių ir kitų aktų teisėtumo nustatymu.

16. Persiųstus piliečių arba organizacijų prašymus bei skundus, nesusijusius su savivaldybių institucijų sprendimų, potvarkių ir kitų aktų teisėtumo nustatymu, Vyriausybės atstovas siunčia pagal priklausomybę ir apie tai praneša atitinkamos institucijos vadovui arba asmeniui, kuris šiuos prašymus ar skundus jam persiuntė.

17. Jeigu piliečiai arba organizacijos kreipiasi į Vyriausybės atstovą dėl valstybės institucijų neteisėtos veiklos regionuose, jų prašymus ar skundus Vyriausybės atstovas perduoda tų valstybės institucijų aukštesniajam organui.

18. Jeigu piliečiai arba organizacijos kreipiasi į Vyriausybės atstovą dėl savivaldybių pareigūnų arba kitų tarnautojų veikos, turinčios nusikaltimo požymių arba susijusios su savivaldybių bei valstybinių lėšų švaistymu ir neteisėtu jų panaudojimu, jų prašymus ar skundus Vyriausybės atstovas perduoda atitinkamiems tardymo arba valstybės kontrolės organams.

Įsitikinęs, kad savivaldybių pareigūnų veikoje yra piktnaudžiavimo tarnybine padėtimi arba biurokratizmo požymių, Vyriausybės atstovas praneša apie tai Lietuvos Respublikos Seimo kontrolieriui.

Šiame ir 17 punkte nurodytais atvejais Vyriausybės atstovas gali kreiptis į ministerijas ir kitas Vyriausybės įstaigas. Jis taip pat gali kreiptis į valstybės valdymo institucijas pagal jų kompetenciją, prašydamas paaiškinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų taikymo tvarką, jeigu tai tiesiogiai susiję su savivaldybių veikla, jų santykiais su valstybės valdymo institucijomis bei Vyriausybės atstovo veikla.

19. Pavedimai Vyriausybės atstovui jo darbo klausimais duodami tik Lietuvos Respublikos Vyriausybės sprendimais, laikantis Vyriausybės atstovo įstatymo, o organizacinės ir dalykinės veiklos klausimais jam nurodymus gali duoti tik Ministras Pirmininkas ir Vyriausybės sekretorius.

20. Vyriausybės atstovas nustatytąja tvarka gali teikti Lietuvos Respublikos Vyriausybei jos nutarimų ir potvarkių projektus.

21. Vyriausybės atstovo institucijos tarnautojų pareiginius įgaliojimus (darbo funkcijas arba pareiginę instrukciją) nustato Vyriausybės atstovas.

22. Vyriausybės atstovo dokumentai ir bendras susirašinėjimas tvarkomi raštvedybos instrukcijoje nustatyta tvarka.

______________