LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL VALSTYBINĖS MEDICININĖS SOCIALINĖS EKSPERTIZĖS KOMISIJOS PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS REORGANIZAVIMO

 

2005 m. vasario 22 d. Nr. A1-50

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (Žin., 2000, Nr. 74-2262) Antrosios knygos VIII skyriaus 2.96, 2.97 straipsnių ir šio skyriaus nuostatomis, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 104-2322; 2000, Nr. 83-2511) 4 straipsniu, Biudžetinių įstaigų reorganizavimo ir likvidavimo tvarkos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. gegužės 10 d. nutarimu Nr. 554 (Žin., 1996, Nr. 46-1120) nuostatomis, įgyvendindama Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo (Žin., 2004, Nr. 83-2983) 18 straipsnio ir 23 straipsnio nuostatas,

1. Reorganizuoju Valstybinę medicininės socialinės ekspertizės komisiją prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos skaidymo būdu, padalijant į Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybą prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos ir Ginčų komisiją prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos.

2. Tvirtinu Valstybinės medicininės socialinės ekspertizės komisijos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos reorganizavimo sąlygų aprašą (pridedama).

3. Nustatau, kad Valstybinės medicininės socialinės ekspertizės komisijos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos reorganizavimas vyksta pagal šio įsakymo 2 punktu patvirtintą Valstybinės medicininės socialinės ekspertizės komisijos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos reorganizavimo sąlygų aprašą.

4. Tvirtinu pridedamus:

4.1. Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatus;

4.2. Ginčų komisijos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatus.

5. Pavedu:

5.1. Valstybinės medicininės socialinės ekspertizės komisijos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos vyriausiajai ekspertei G. Vaičiūnienei vadovaujantis Lietuvos Respublikos darbo kodekso nustatyta tvarka pranešti Valstybinės medicininės socialinės ekspertizės komisijos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos darbuotojams apie numatomą darbo sutarties sąlygų pasikeitimą arba įspėti apie darbo sutarties nutraukimą;

5.2. įsakymo vykdymą kontroliuoti ministerijos sekretorei Violetai Murauskaitei.

 

 

 

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRĖ                           VILIJA BLINKEVIČIŪTĖ


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos

socialinės apsaugos ir darbo ministro

2005 m. vasario 22 d. įsakymu Nr. A1-50

 

VALSTYBINĖS MEDICININĖS SOCIALINĖS EKSPERTIZĖS KOMISIJOS PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS REORGANIZAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Valstybinės medicininės socialinės ekspertizės komisijos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau vadinama – VMSEK) reorganizavimo sąlygų aprašas (toliau – aprašas) nustato VMSEK reorganizavimo skaidymo būdu eigą, VMSEK teises ir pareigas padalijant Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybai prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau vadinama – NDNT) ir Ginčų komisijai prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau vadinama – Ginčų komisija).

2. Šis aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo (Žin., 2004, Nr. 83-2983) nuostatomis, Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu (Žin., 2000, Nr. 74-2262), Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 104-2322; 2000, Nr. 83-2511) 4 straipsniu.

 

II. REORGANIZUOJAMOS ĮSTAIGOS DUOMENYS

 

3. Reorganizuojamos įstaigos duomenys:

3.1. įstaigos pavadinimas – Valstybinė medicininės socialinės ekspertizės komisija prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos;

3.2. teisinė forma – biudžetinė įstaiga;

3.3. įstaigos buveinė – Švitrigailos g. 10, Vilnius;

3.4. kodas – 190798385;

3.5. registras – valstybės įmonė Registrų centras, registracija – 2004-11-10, įregistravimo Nr. 019914;

3.6. įstaigos turtas 2005 metų sausio 1 d.:

3.6.1. ilgalaikis turtas – 1899,1 tūkst. Lt;

3.6.2. atsargos – 249,8 tūkst. Lt;

3.6.3. debitoriai – kreditoriai 23,5 tūkst. Lt.

3.7. biudžetinės sąskaitos Nr. LT 467300010002458275 AB bankas „Hansabankas“.

 

III. REORGANIZAVIMO TIKSLAS IR BŪDAS

 

4. Reorganizacijos tikslas – įgyvendinti Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymą, kuris įsigalioja nuo 2005 m. liepos 1 d. Šio įstatymo nuostatos numato, kad vaikų neįgalumo lygį, darbingo amžiaus žmonių darbingumo lygį nustato viena institucija – NDNT. Siekiant užtikrinti efektyvų ir nešališką ginčų dėl neįgalumo ir darbingumo lygio nagrinėjimą, Ginčų nagrinėjimo funkcija priskiriama Ginčų komisijai.

5. Įstaiga reorganizuojama skaidymo būdu, padalijant VMSEK į NDNT ir Ginčų komisiją, t. y. dalis reorganizuojamos VMSEK teisių ir pareigų perduodama NDNT, dalis – Ginčų komisijai.

6. Po reorganizavimo veiklą tęsia juridiniai asmenys šiais pavadinimais: Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (jos adresas – Švitrigailos g. 10, Vilnius) ir Ginčų komisija prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (jos adresas – A. Vivulskio g. 5, Vilnius).

 

IV. TEISIŲ IR PAREIGŲ PERĖMIMAS

 

7. VMSEK dokumentai, teisės, pareigos ir turtas valdyti, naudoti ir disponuoti juo patikėjimo teise perduodama NDNT ir Ginčų komisijai įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka iki 2005 m. liepos 1 d.

8. VMSEK turto ir dokumentacijos perdavimo ir priėmimo aktas pasirašomas pagal 2005 m. liepos 1 d. buhalterinės apskaitos duomenis teisės aktų nustatyta tvarka.

9. Turto ir dokumentų perėmimo aktą pasirašo įstaigų vadovai ir reorganizavimo komisijos pirmininkas.

10. Reorganizavimo pabaiga nustatoma nuo to momento, kai Juridinių asmenų registro nuostatų nustatyta tvarka VMSEK išregistruojama.

11. VMSEK reorganizuojama vienu etapu, kurio metu vykdomos tokios priemonės:

11.1. pranešama darbuotojams apie darbo sutarties sąlygų pasikeitimą arba darbuotojai teisės aktų nustatyta tvarka įspėjami apie darbo sutarties nutraukimą;

11.2. iki 2005 m. kovo 1 d. patvirtinama NDNT ir Ginčų komisijos laikina struktūra, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių sąrašai bei pareigybių aprašymai;

11.3. iki 2005 m. gegužės 1 d. priimamas į valstybės tarnautojo pareigas NDNT direktorius;

11.4 iki 2005 m. birželio 1 d. patvirtinama Ginčų komisijos sudėtis;

11.5. iki 2005 m. birželio 1 d. priimamas į valstybės tarnautojo pareigas Ginčų komisijos pirmininkas;

11.6. VMSEK antspaudas, pasirašius turto ir dokumentų perdavimo ir priėmimo aktą, teisės aktų nustatyta tvarka sunaikinamas;

11.7. Juridinių asmenų registro nuostatų nustatyta tvarka pasibaigęs juridinis asmuo išregistruojamas.

 

V. REORGANIZUOJAMOS ĮSTAIGOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

12. VMSEK reorganizavimo metu užtikrinamas nepertraukiamas uždavinių ir funkcijų, nustatytų Lietuvos Respublikos invalidų socialinės integracijos įstatyme (Žin., 1991, Nr. 36-969), Valstybinės medicininės socialinės ekspertizės komisijos laikinuosiuose nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1992 m. vasario 25 d. nutarimu Nr. 123 „Dėl Valstybinės medicininės socialinės ekspertizės komisijos laikinųjų nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 1992, Nr. 13-368), bei kituose teisės aktuose, vykdymas.

13. Lietuvos Respublikos vyriausiasis VMSE ekspertas įpareigojamas sudaryti tik tuos sandorius, kurie būtini įstaigos veiklai užtikrinti iki jos reorganizavimo pabaigos, o sudarant naujus sandorius informuoti kitas sandorių šalis apie įstaigos reorganizavimą, užtikrinti vykdomų uždavinių ir funkcijų tęstinumą bei minimalias reorganizavimo sąnaudas.

 

VI. REORGANIZAVIMO KOMISIJOS TEISĖS IR PAREIGOS REORGANIZAVIMO METU

 

14. Reorganizavimo laikotarpiu reorganizavimo komisija turi teisę:

14.1. rengti teisės aktų, susijusių su VMSEK reorganizavimu, projektus;

14.2. gauti ir teikti informaciją apie veiklą, susijusią su VMSEK reorganizavimu;

14.3. spręsti visus kitus klausimus, susijusius su VMSEK reorganizavimu.

 

______________


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos

socialinės apsaugos ir darbo ministro

2005 m. vasario 22 d. įsakymu Nr. A1-50

 

NEĮGALUMO IR DARBINGUMO LYGIO NUSTATYMO TARNYBOS PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Neįgalumo ir darbingumo lygio nustatymo tarnyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau vadinama – Tarnyba) yra viešojo administravimo įstaiga, nustatanti neįgalumo lygį asmenims iki 18 metų ir darbingumo lygį asmenims iki 18 metų, kurie yra (buvo) draudžiami valstybiniu socialiniu draudimu, ir asmenims nuo 18 metų iki senatvės pensijos amžiaus. Tarnyba yra biudžetinė įstaiga, finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto.

2. Tarnyba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, kitais teisės aktais, taip pat šiais nuostatais.

3. Tarnyba yra viešasis juridinis asmuo, turintis sąskaitą banke ir antspaudą su Lietuvos Respublikos herbu ir savo pavadinimu. Tarnybos adresas – Švitrigailos g. 10, Vilnius.

4. Tarnybos steigėjas yra Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija.

 

II. TARNYBOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

5. Svarbiausieji Tarnybos uždaviniai yra:

5.1. dalyvauti įgyvendinant neįgaliųjų socialinės integracijos politiką;

5.2 organizuoti neįgalumo lygio asmenims iki 18 metų amžiaus, darbingumo lygio asmenims iki 18 metų, kurie yra (buvo) draudžiami valstybiniu socialiniu draudimu, ir asmenims nuo 18 metų iki senatvės pensijos amžiaus profesinės reabilitacijos paslaugų poreikio, bendro pirminio specialiųjų poreikių nustatymą;

5.3. teikti pasiūlymus Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai dėl teisės aktų, susijusių su neįgalumo lygio ir darbingumo lygio bei profesinės reabilitacijos poreikio nustatymu, tobulinimo;

6. Tarnyba, vykdydama jai pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:

6.1. atlieka asmens neįgalumo lygio ir darbingumo lygio vertinimą ir priima sprendimus dėl asmens:

6.1.1. neįgalumo lygio, jo priežasties, atsiradimo laiko, termino;

6.1.2. darbingumo lygio, jo priežasties, atsiradimo laiko, termino;

6.1.3. profesinės reabilitacijos paslaugų poreikio asmenims iki 18 metų, kurie yra (buvo) draudžiami valstybiniu socialiniu draudimu, ir asmenims, vyresniems kaip 18 metų;

6.1.4. neįgaliųjų darbo pobūdžio ir sąlygų.

6.1.5. bendro pirminių neįgaliųjų specialiųjų poreikių nustatymo:

6.1.5.1. nuolatinės slaugos būtinumo;

6.1.5.2. nuolatinės pagalbos, priežiūros būtinumo;

6.1.5.3. teisės į specialaus automobilio įsigijimą ir (arba) transporto išlaidų kompensavimą nustatymo.

6.2. vykdo profesinės reabilitacijos paslaugų poreikio planavimą;

6.3. kaupia, sistemina ir analizuoja duomenis apie neįgalumo lygį bei darbingumo lygį, jų priežastis, profesinės reabilitacijos poreikį;

6.4. rengia ir kiekvieną ketvirtį teikia Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai statistinę informaciją apie neįgalumo lygį ir darbingumo lygį, jų priežastis, profesinės reabilitacijos poreikį;

6.5. rengia metodinę medžiagą dėl neįgalumo lygio ir darbingumo lygio nustatymo bei profesinės reabilitacijos;

6.6. analizuoja Europos Sąjungos šalių patirtį neįgalumo lygio ir darbingumo lygio nustatymo bei profesinės reabilitacijos srityje;

6.7. rengia ir teikia ketvirtines ir metinę Tarnybos veiklos ataskaitas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai;

6.8. užsako mokslinius ir kitus tyrimus apie neįgalumo lygį ir darbingumo lygį, jų atsiradimo priežastis ir kitus su tuo susijusius reiškinius;

6.9. Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka teikia, keičiasi informacija bei bendradarbiauja su asmens sveikatos priežiūros įstaigomis, Lietuvos darbo birža prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, savivaldybėmis, valstybės institucijomis ir įstaigomis, kitomis organizacijomis;

6.10. nagrinėja pareiškimus bei skundus Tarnybos kompetencijos klausimais;

6.11. atlieka kitas funkcijas, nustatytas kitų norminių teisės aktų.

 

III. TARNYBOS TEISĖS

7. Tarnyba turi šias teises:

7.1. gauti iš asmens sveikatos priežiūros įstaigų informaciją, susijusią su asmens neįgalumo lygio ar darbingumo lygio vertinimu, esant nepakankamai medicininei informacijai apie asmens bazinį darbingumą, raštu pareikalauti iš asmens sveikatos priežiūros įstaigos medicininės informacijos patikslinimo ar papildymo;

7.2. gauti Tarnybai pavestoms funkcijoms vykdyti būtiną informaciją iš Lietuvos darbo biržos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, įstaigų, teikiančių profesinės reabilitacijos paslaugas, kitų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, asociacijų ir kitų organizacijų;

7.3. pasitelkti nepriklausomus ekspertus ir kitus specialistus, turinčius atitinkamą pasirengimą ir galinčius pateikti išvadas neįgalumo lygio bei darbingumo lygio, profesinės reabilitacijos poreikio vertinimo klausimais, nustatyta tvarka apmokant už jų atliktą darbą;

7.4. Tarnyba gali turėti ir kitų Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais jai suteiktų teisių.

 

IV. TARNYBOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

8. Tarnybai vadovauja ir jos veiklą organizuoja Tarnybos direktorius, kurį Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708) nustatyta tvarka skiria į pareigas ir atleidžia iš pareigų socialinės apsaugos ir darbo ministras.

9. Tarnybos direktorius tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas socialinės apsaugos ir darbo ministrui.

10. Tarnybos direktorius:

10.1. asmeniškai atsako už tai, kad Tarnyba vykdytų jai pavestus uždavinius ir funkcijas;

10.2. organizuoja Tarnybos darbą, atsako už jos veiklą, organizuoja iš valstybės biudžeto gautų asignavimų naudojimą, nustato vidinio audito vykdymo tvarką;

10.3. atsiskaito Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai už Tarnybos veiklą;

10.4. suderinęs su steigėju, tvirtina Tarnybos administracijos skyrių ir teritorinių skyrių struktūrą, jų nuostatus, darbo reglamentą, pareigybių sąrašus ir aprašymus;

10.5. įstatymų nustatyta tvarka, priima į pareigas ir atleidžia iš pareigų Tarnybos valstybės tarnautojus, darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, juos skatina ir skiria jiems nuobaudas;

10.6. pagal savo kompetenciją leidžia įsakymus, suteikia įgaliojimus teritorinių skyrių vedėjams priimti sprendimus, leidžia kitus teisės aktus, kontroliuoja, kaip jie vykdomi;

10.7. organizuoja asmenų prašymų ir skundų dėl Tarnybos priimtų sprendimų teisėtumo ir pagrįstumo nagrinėjimą;

10.8. atstovauja Tarnybai visose valstybės ir savivaldybių institucijose bei įstaigose ir kitose organizacijose;

10.9. organizuoja Tarnybos darbuotojų mokymą ir kvalifikacijos tobulinimą;

10.10. užtikrina, kad Tarnybos veikloje būtų laikomasi įstatymų ir kitų teisės aktų;

10.11. nagrinėja piliečių ir asmenų prašymus ir skundus dėl Tarnybos darbuotojų veiksmų ir jų priimtų sprendimų teisėtumo;

10.12. vykdo kitas Lietuvos Respublikos įstatymų, kitų teisės aktų nustatytas funkcijas ir steigėjo pavedimus.

11. Tarnybos direktorius gali turėti pavaduotojus, kuriuos Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka priima į pareigas ir atleidžia iš pareigų Tarnybos direktorius.

12. Direktoriui nesant, jį laikinai pavaduoja vienas iš jo paskirtų pavaduotojų.

 

V. DARBO SANTYKIAI IR DARBO APMOKĖJIMAS

 

13. Tarnybos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, darbo apmokėjimo tvarką ir sąlygas bei darbo santykius reglamentuoja Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymas, Lietuvos Respublikos darbo kodeksas, kiti Lietuvos Respublikos teisės aktai.

 

VI. TARNYBOS FINANSAVIMAS IR LĖŠŲ PANAUDOJIMAS

 

14. Tarnybai lėšos skiriamos iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto.

15. Biudžeto lėšos naudojamos Tarnybai išlaikyti ir sąmatose numatytoms priemonėms finansuoti.

16. Tarnyba buhalterinę apskaitą organizuoja ir atskaitomybę tvarko pagal Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nuostatas.

 

VII. VEIKLOS KONTROLĖ

 

17. Tarnybos finansinės veikos kontrolė organizuojama įstatymų ir kitų norminių teisės aktų nustatyta tvarka.

18. Tarnybos finansų, valdymo ir veiklos auditą atlieka Vidaus auditorius.

19. Tarnybos Vidaus auditorius yra tiesiogiai pavaldus Tarnybos direktoriui.

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

20. Tarnyba pertvarkoma, reorganizuojama ir likviduojama teisės aktų nustatyta tvarka.

 

______________


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos

socialinės apsaugos ir darbo ministro

2005 m. vasario 22 d. įsakymu Nr. A1-50

 

GINČŲ KOMISIJOS PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Ginčų komisija prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Komisija) yra viešojo administravimo įstaiga, nagrinėjanti ginčus dėl neįgalumo lygio ir darbingumo lygio nustatymo. Komisija yra biudžetinė įstaiga, finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto.

2. Komisija atskaitinga Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministrui.

3. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymu, kitais Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais, taip pat šiais nuostatais.

4. Komisija yra viešasis juridinis asmuo, turintis sąskaitą banke ir antspaudą su Lietuvos Respublikos herbu ir savo pavadinimu. Komisijos adresas – A. Vivulskio g. 5, Vilnius.

5. Komisijos steigėjas yra Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija.

 

II. KOMISIJOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

6. Komisijos uždaviniai:

6.1. dalyvauti įgyvendinant neįgaliųjų socialinės integracijos politiką;

6.2. nagrinėti ir spręsti ginčus dėl neįgalumo lygio ir darbingumo lygio nustatymo;

6.3. rengti ataskaitas apie Komisijos veiklą:

6.4. teikti pasiūlymus Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ministerijai dėl neįgalumo lygio ir darbingumo lygio nustatymo sistemos tobulinimo.

7. Komisija, vykdydama jai pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:

7.1. įvertina pateiktus kartu su skundu dokumentus, išnagrinėja skundą ir priima sprendimą:

7.1.1. atmesti skundą kaip nepagrįstą;

7.1.2. įpareigoti Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – NDNT) pašalinti padarytą pažeidimą, vertinant darbingumo lygį ir neįgalumo lygį;

7.1.3. įpareigoti NDNT per Komisijos nustatytą laiką pakeisti sprendimą dėl darbingumo lygio ar neįgalumo lygio nustatymo.

7.2. kaupia ir analizuoja informaciją apie gautus skundus pagal priežastis ir pagrįstumą bei jų sprendimo rezultatus;

7.3. teikia Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ministerijai ir NDNT metodinius pasiūlymus, siekiant sumažinti skundžiamų sprendimų kiekį bei tobulinti ginčų nagrinėjimo tvarką;

7.4. teikia ketvirtines ir metines Komisijos veiklos ataskaitas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai;

7.5. leidžia informacinius leidinius apie ginčų nagrinėjimo tvarką.

 

III. KOMISIJOS TEISĖS

 

8. Komisija turi teisę:

8.1. gauti informaciją ir papildomus dokumentus iš NDNT, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, asmens sveikatos priežiūros įstaigų, įstaigų, teikiančių profesinės neįgaliųjų reabilitacijos paslaugas, Lietuvos darbo biržos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, kitų valstybės ir savivaldybių institucijų, įstaigų, kitų organizacijų, susijusią su nagrinėjamu skundu;

8.2. kreiptis į asmens sveikatos priežiūros įstaigą dėl asmens sveikatos pakartotinio ištyrimo;

8.3. pasitelkti nepriklausomus ekspertus ir kitus specialistus, turinčius atitinkamą kvalifikaciją ir galinčius pateikti išvadas ginčijamu klausimu;

8.4. nagrinėti skundus ir priimti sprendimus, nedalyvaujant skundą pateikusiam asmeniui, jeigu jis nepageidauja dalyvauti;

8.5. teikti Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai pasiūlymus dėl teisės aktų, susijusių su neįgalumo lygio ir darbingumo lygio nustatymu, tobulinimo.

 

IV. KOMISIJOS SUDARYMAS IR DARBO ORGANIZAVIMAS

 

9. Komisijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių skaičių nustato Lietuvos Respublikos Vyriausybė.

10. Komisiją sudaro Komisijos pirmininkas ir keturi Komisijos nariai, kuriuos Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708) nustatyta tvarka skiria į pareigas ir atleidžia iš pareigų socialinės apsaugos ir darbo ministras.

11. Komisijos pirmininku ir jos nariu gali būti skiriamas nepriekaištingos reputacijos asmuo, turintis magistro kvalifikacinį laipsnį arba jį atitinkantį aukštąjį išsilavinimą. Komisijos nariai privalo būti Lietuvos Respublikos piliečiai.

12. Komisijai vadovauja ir jos veiklą organizuoja Komisijos pirmininkas. Kai Komisijos pirmininko nėra, laikinai jį pavaduoja vienas iš jos narių, paskirtas Komisijos pirmininko įsakymu.

13. Komisijos pirmininkas:

13.1. vadovauja Komisijai, organizuoja jos darbą, užtikrina Komisijai pavestų uždavinių ir funkcijų vykdymą, sprendžia klausimus, susijusius su jos veikla;

13.2. pagal kompetenciją leidžia įsakymus ir kontroliuoja jų vykdymą;

13.3. tvirtina Komisijos darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių aprašymus;

13.4. priima į pareigas ir atleidžia iš jų Komisijos darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, juos skatina bei skiria jiems drausmines nuobaudas;

13.5. tvirtina Komisijos darbe naudojamų dokumentų formas, Komisijos darbo reglamentą, Komisijos vidaus darbo tvarką;

13.6. atstovauja pagal kompetenciją Komisijai visose valstybės ir savivaldybių institucijose, kitose organizacijose, teismuose;

13.7. vykdo kitas įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytas funkcijas.

14. Ginčai Komisijoje nagrinėjami Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta tvarka.

 

V. DARBO SANTYKIAI IR DARBO APMOKĖJIMAS

 

15. Komisijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, darbo apmokėjimo tvarką ir sąlygas bei darbo santykius reglamentuoja Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymas, Lietuvos Respublikos darbo kodeksas, kiti Lietuvos Respublikos teisės aktai.

 

VI. KOMISIJOS FINANSAVIMAS IR LĖŠŲ PANAUDOJIMAS

 

16. Komisijai lėšos skiriamos iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto.

17. Biudžeto lėšos naudojamos Komisijai išlaikyti ir sąmatose numatytoms priemonėms finansuoti.

18. Komisija buhalterinę apskaitą organizuoja ir atskaitomybę tvarko pagal Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nuostatas.

 

VII. FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ

 

19. Komisijos finansinės veikos kontrolę vykdo ir vidaus auditą atlieka steigėjas, kitos įgaliotos valstybės institucijos ir įstaigos Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

20. Komisija pertvarkoma, reorganizuojama ir likviduojama teisės aktų nustatyta tvarka.

 

______________