LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMAS
N U T A R I M A S
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO ETIKOS IR PROCEDŪRŲ KOMISIJOS VEIKLOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
1995 m. sausio 17 d. Nr. I-762
Vilnius
1. Patvirtinti Lietuvos Respublikos Seimo Etikos ir procedūrų komisijos veiklos nuostatus (pridedami).
Lietuvos Respublikos Seimo
1995 m. sausio 17 d. nutarimo
Nr. I-762
priedėlis
ETIKOS IR PROCEDŪRŲ KOMISIJOS VEIKLOS
NUOSTATAI
Etikos ir procedūrų komisiją sudaro Lietuvos Respublikos Seimas. Komisija nagrinėja Seimo veiklos etikos ir procedūrų klausimus, teikia išvadas bei pasiūlymus.
I. Komisijos veiklos teisinis ir moralinis pagrindas
Seimo Etikos ir procedūrų komisija (toliau – Komisija):
vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Seimo statutu, kitais teisės aktais, reglamentuojančiais Seimo ir jo narių veiklą, rūpinasi, kad šių teisės aktų būtų tiksliai laikomasi;
remiasi Lietuvos žmonių visuotinai priimtomis moralės, etikos ir prigimtinės teisės nuostatomis;
laikosi šių principų -
esant skirtingoms politinėms pažiūroms ir įsitikinimams, galima Seimo narių moralinė santarvė, tolerancija ir pagarba kitaip manantiesiems;
Tautos atstovo statusas ir priedermės įpareigoja kiekvieną Seimo narį Lietuvos žmonių, Lietuvos valstybės interesus laikyti aukštesnėmis vertybėmis negu partiniai, grupiniai ar asmeniniai siekiai.
II. Komisijos veiklos sritis
Vadovaudamasi Seimo statutu, Komisija:
2) remdamasi etinėmis nuostatomis padeda Seimui, jo padaliniams, Seimo nariams ugdyti demokratiškumą, politinę kultūrą, derinti įvairius požiūrius bei įsitikinimus, siekti santarvės, humaniškų tarpusavio santykių;
3) prižiūri, kaip laikomasi Seimo statuto bei kitų teisės aktų, reglamentuojančių Seimo narių veiklą. Nagrinėja šių teisės aktų bei etikos pažeidimus, svarsto Seimo narių konfliktus ir, jeigu reikia, pateikia išvadas Seimui, Seimo Pirmininkui ar Seimo valdybai;
5) nagrinėja Lietuvos Respublikos teisėsaugos ir kitų valstybės institucijų pateiktą informaciją apie Seimo narių veiklą, prieštaraujančią Lietuvos Respublikos įstatymams, ir teikia išvadas Seimui;
6) analizuoja Seimo narių nedalyvavimo Seimo, jo komitetų ir komisijų posėdžiuose priežastis, teikia informaciją apie nedalyvavimą be pateisinamų priežasčių Seimo posėdžiuose iš anksto numatytų balsavimų metu, taip pat nedalyvavimą komitetų ir komisijų posėdžiuose bei pavedimų nevykdymą;
III. Komisijos narių pareigos ir teisės
1. Komisijos narys privalo:
1) dalyvauti Komisijos posėdžiuose. Jei Komisijos narys į posėdį atvykti negali, jis apie tai turi iš anksto pranešti
Komisijos pirmininkui, o jo nesant – pavaduotojui, nurodydamas nedalyvavimo priežastį;
2. Komisijos narys turi teisę:
IV. Komisijos darbo organizavimas
2. Procedūrinius ginčus Komisija nagrinėja pavesta Seimo, jo Pirmininko, Seimo valdybos ar Seimo posėdžio pirmininko. Kiti klausimai Komisijos posėdžiuose nagrinėjami Seimo pavedimu, Seimo Pirmininko, jo pavaduotojų, Seimo kanclerio, frakcijų, komitetų bei komisijų vadovų, kitų Seimo narių teikimu arba Komisijos iniciatyva.
3. Siūlymas svarstyti Komisijos posėdyje pateikiamas raštu išdėstant klausimo esmę, motyvus, argumentus, nurodant pažeistų teisės aktų straipsnius bei nuostatas, pridedant, jeigu reikia, atitinkamus dokumentus (Seimo posėdžio stenogramos tekstą, Seimo posėdžio protokolą, spaudoje skelbtus straipsnius, garso bei vaizdo įrašus ir kt.). Seimo Pirmininkas ir Seimo posėdžio pirmininkas siūlymą svarstyti Komisijos posėdyje gali pateikti žodžiu be papildomų dokumentų, nurodydami motyvus bei argumentus.
Seimo nario etikos pažeidimo klausimus turi tirti ne mažiau kaip du skirtingų frakcijų nariai.
4. Komisijos posėdžiai rengiami Komisijos pirmininko siūlymu arba ne mažiau kaip trijų Komisijos narių reikalavimu, taip pat Seimo ar jo valdybos pavedimu.
Į Komisijos posėdžius kviečiamas etiką pažeidęs Seimo narys, taip pat gali būti kviečiami ir kiti Seimo nariai.
Komisijos pirmininko sprendimu arba daugiau kaip pusės Komisijos narių reikalavimu gali būti rengiami atviri Komisijos posėdžiai.
5. Komisijos posėdžiui pirmininkauja Komisijos pirmininkas arba jo pavestas pirmininko pavaduotojas; jeigu jų nėra, Komisijos narių sutarimu posėdžiui gali pirmininkauti Komisijos narys.
Posėdžio darbotvarkė nustatoma posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių daugumos nutarimu.
6. Pranešimui Komisijos posėdyje svarstomu klausimu paprastai skiriama 10 minučių, pasisakymui – 5 minutės. Kalbėti dėl to paties klausimo Komisijos narys gali ne daugiau kaip 2 kartus. Antrajam pasisakymui skiriamos 2 minutės.
Pranešėjo baigiamajam žodžiui skiriamos 3 minutės.
Komisijos posėdžio pirmininkas gali suteikti žodį ir kitiems posėdžio dalyviams; vienam kalbėtojui skiriama ne daugiau kaip 3 minutės.
7. Komisija svarstomais klausimais priima sprendimus, išvadas, pareiškimus ar kitokius dokumentus. Šie dokumentai priimami:
1) visiems pritarus be balsavimo, jeigu nė vienas posėdyje dalyvaujantis Komisijos narys neprieštarauja;
9. Išnagrinėjusi procedūrinius klausimus, Komisija gali priimti tokius sprendimus:
1) nustatyti, ar buvo pažeistas Seimo statutas bei kiti teisės aktai, reglamentuojantys Seimo narių veiklą;
2) jeigu buvo pažeistas Seimo statutas -
siūlyti, kad klausimo svarstymas Seime būtų atidėtas;
pasiūlyti Seimui atlikti procedūrinius veiksmus, kuriais būtų pašalinti pažeidimai;
10. Išnagrinėjusi etikos klausimus, Komisija gali priimti tokius sprendimus:
11. Komisijos sprendimai yra teisėti, kai posėdyje dalyvauja daugiau kaip pusė visų Komisijos narių.
12. Komisijos sprendimus ir kitus dokumentus pasirašo Komisijos pirmininkas, jo nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojas.
V. Komisijos darbo rezultatų skelbimas