LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL NACIONALINĖS NARKOTIKŲ KONTROLĖS IR NARKOMANIJOS PREVENCIJOS 1999–2003 METŲ PROGRAMOS VYKDYMO 2001–2003 M. PRIEMONIŲ PLANUI ĮGYVENDINTI 2003 M. TVARKOS
2003 m. balandžio 3 d. Nr. 429
Vilnius
Vykdydamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. sausio 23 d. nutarimu Nr. 73 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1995 m. vasario 28 d. nutarimo Nr. 282 ir 1999 m. rugsėjo 6 d. nutarimo Nr. 970 dalinio pakeitimo“ (Žin., 2001, Nr. 8-235) patvirtintų Nacionalinės narkotikų kontrolės ir narkomanijos prevencijos 2001–2003 metų programos priemones:
1. Sudarau šios sudėties komisiją, kuri koordinuotų Nacionalinės narkotikų kontrolės ir narkomanijos prevencijos 1999–2003 m. programos vykdymo 2001–2003 m. priemonių plano ir vertintų konkurso tvarka pateiktus narkomanijos prevencijos projektus:
Komisijos vadovas – Rolandas Zuoza, Socialinės politikos departamento direktorius
Nariai:
Mindaugas Briedis, Pedagogų rengimo ir kvalifikacijos tobulinimo skyriaus vedėjas
Justinas Bėčius, Lietuvos moksleivių sąjungos prezidentas
Danutė Jakučiūnienė, Pedagogų profesinės raidos centro Švietimo sklaidos skyriaus vyresnioji metodininkė
Danguolė Kasperavičienė, Specialistų rengimo departamento Aukštesniųjų studijų skyriaus vyresnioji specialistė
Giedrė Kvieskienė, Vilniaus pedagoginio universiteto Socialinės pedagogikos katedros vedėja
Gintaras Našlėnas, visuomeninės organizacijos „Tėvai prieš narkotikus“ valdybos narys
Gražina Šeibokienė, Bendrojo ugdymo departamento Ikimokyklinio ir pradinio ugdymo skyriaus vedėja
Algimantas Šimaitis, Socialinės politikos departamento vyriausiasis specialistas
Dalia Švelnienė, Specialistų rengimo departamento Profesinio rengimo skyriaus vyresnioji specialistė
Audronė Šuminienė, Bendrojo ugdymo departamento Pagrindinio ir vidurinio ugdymo skyriaus vyriausioji specialistė.
2. Tvirtinu:
2.1. Nacionalinės narkotikų kontrolės ir narkomanijos prevencijos 1999–2003 m. programos vykdymo 2001–2003 m. priemonių planui įgyvendinti 2003 m. tvarką (pridedama).
3. Nustatau, kad, organizuojant Nacionalinės narkotikų kontrolės ir narkomanijos prevencijos 1999–2003 m. programos 2001–2003 m. priemonių su kitomis ministerijomis bei partneriais aptarimą ir jų įgyvendinimą, į darbo grupės posėdžius būtų kviečiami ir jų atstovai.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo
ministro 2003 m. balandžio 3 d. įsakymu
Nr. 429
NACIONALINĖS NARKOTIKŲ KONTROLĖS IR NARKOMANIJOS PREVENCIJOS 1999–2003 METŲ PROGRAMOS VYKDYMO 2001–2003 M. PRIEMONIŲ PLANUI ĮGYVENDINTI 2003 M. TVARKA
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Nacionalinė narkotikų kontrolės ir narkomanijos prevencijos 1999–2003 m. programa patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. rugsėjo 6 d. nutarimu Nr. 970 (Žin., 1999, Nr. 76-2291), o Nacionalinės narkotikų kontrolės ir narkomanijos prevencijos 1999–2003 m. programos vykdymo 2001–2003 m. priemonės patvirtintos Vyriausybės 2001 m. sausio 23 d. nutarimu Nr. 73 (Žin., 2001, Nr. 8-235).
2. Nacionalinės narkotikų kontrolės ir narkomanijos prevencijos 1999–2003 m. programos vykdymo 2001–2003 m. priemonių planui įgyvendinti 2003 m. tvarka (toliau – Tvarka) nustato projektų konkurso organizavimo, reikalavimų konkursui, recenzavimo, projektų finansavimo, vykdymo ir atsiskaitymo už gautų lėšų panaudojimą tvarką.
II. PROJEKTŲ KONKURSO ORGANIZAVIMAS
4. Nacionalinės narkotikų kontrolės ir narkomanijos prevencijos 1999–2003 m. programos vykdymo 2001–2003 metų 1.4, 1.5, 1.6, 1.7 ir 1.8 priemonėms įgyvendinti skelbiamas projektų konkursas, o nepaminėtos šioje Tvarkoje programos vykdymo priemonės įgyvendinamos ne konkurso būdu. Konkreti konkurso data skelbiama viešai ministerijos tinklapyje ir „Valstybės žiniose“.
5. Ministro įsakymu sudaryta komisija Nacionalinės narkotikų kontrolės ir narkomanijos prevencijos 1999–2003 m. programos vykdymo 2001–2003 m. priemonėms įgyvendinti nagrinėja konkursui pateiktus VPU deleguotų asmenų ir kitų institucijų specialistų, dirbančių narkomanijos prevencijos srityje, įvertintus projektus ir, vadovaudamasi konkurso sąlygomis bei prevencijai keliamais reikalavimais, teikia siūlymų švietimo ir mokslo ministrui dėl projektų finansavimo. Kiekvienas projektas turi būti vertinamas ne mažiau kaip dviejų ekspertų sumuojant balus.
6. Svarstant paramos teikimą projektams, kuriais siekiama organizuoti literatūros, vaizdinių priemonių įvairaus amžiaus moksleiviams ir studentams bei ugdymo priemonių ir didaktinės medžiagos komplekto, metodinių ir informacinių leidinių tėvams ir pedagogams darbui su tėvais ir vaikais rengimą ir leidybą, atsižvelgiama į ekspertų išvadas.
7. Komisija, išnagrinėjusi įvertintas programas, rekomenduoja švietimo ir mokslo ministrui įsakymu skirti lėšų programoms, kuriomis siekiama:
7.1. organizuoti psichologines-pedagogines reabilitacijos stovyklas vaikams ir jaunimui, nukentėjusiems nuo narkotinių medžiagų vartojimo;
7.2. organizuoti literatūros, vaizdinių priemonių įvairaus amžiaus moksleiviams ir studentams rengimą ir leidybą;
7.3. organizuoti ugdymo priemonių ir didaktinės medžiagos komplekto, metodinių ir informacinių leidinių tėvams ir pedagogams darbui su tėvais ir vaikais rengimą ir leidybą;
8. Projektų vertinimo komisija teiks prioritetą tokiems projektams:
8.4. vykdomi bendradarbiaujant su kitomis suinteresuotomis valstybės, savivaldybių institucijomis, visuomeninėmis organizacijomis;
9. Organizuojant psichologines-pedagogines reabilitacijos stovyklas vaikams ir jaunimui, nukentėjusiems nuo narkotinių medžiagų vartojimo, vadovaujamasi švietimo ir mokslo ministro 2002 m. kovo 18 d. įsakymu Nr. 404 patvirtinta Psichologinių-pedagoginių stovyklų organizavimo laikinąja tvarka.
10. Komisija nagrinėja veiklos programų rėmimo klausimus, jei posėdyje dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 visų balsavimo teisę turinčių narių. Komisija negali posėdžiauti, jei posėdyje nedalyvauja vadovas ir programos koordinatorius. Rekomendacijas skirti valstybės lėšų programoms remti turi priimti ne mažiau kaip 2/3 dalyvaujančių posėdyje balsavimo teisę turinčių narių.
11. Prireikus darbo grupė turi teisę nagrinėti konkursui papildomai pateiktus projektus minėtoms priemonėms įgyvendinti.
12. Švietimo ir mokslo ministras, atsižvelgdamas į komisijos rekomendacijas, įsakymu patvirtina projektams įgyvendinti skiriamų lėšų dydį.
III. FINANSAVIMAS
14. Konkurso tvarka atrinktų programų vykdytojai pateikia Švietimo ir mokslo ministerijai patvirtintą išlaidų sąmatą ir sudaro sutartis dėl lėšų skyrimo programai įgyvendinti.
16. Projekto vykdytojams draudžiama skirti tikslines valstybės biudžeto lėšas, kurios būtų panaudojamos pastatų rekonstrukcijai, kapitaliniam remontui, pagrindinėms priemonėms įsigyti, įsiskolinimams padengti ar investiciniams projektams finansuoti, įstaigos administracijos darbuotojų etatams išlaikyti, patalpų nuomai ar išperkamajai nuomai.
17. Projektų vykdytojai už skirtų tikslinių valstybės biudžeto lėšų netinkamą panaudojimą atsako įstatymų nustatyta tvarka.
IV. ATSISKAITYMAS UŽ GAUTŲ LĖŠŲ PANAUDOJIMĄ
19. Programų vykdytojai, gavę finansinę paramą, Švietimo ir mokslo ministerijai atsiskaito Finansų ministerijos nustatyta tvarka, pristatydami kas ketvirtį biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo apyskaitą (2 forma) Finansų apskaitos ir kontrolės skyriui per 5 kalendorines dienas pasibaigus ketvirčiui. Įgyvendinus projektą, bet ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų pasibaigus kalendoriniams metams, kartu su biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo apyskaita (2 forma) turi būti pateikta ir programos įgyvendinimo ataskaita, kuri pateikiama Socialinės politikos departamentui. Ataskaitoje turi būti aprašyta atlikta veikla, naudotų metodų tinkamumo įvertinimas, galutinis rezultatas, programos tolesnio vykdymo galimybės, išvados ir pasiūlymai. Esant galimybei, prie ataskaitos gali būti pridėta turima rašytinė ir vaizdinė medžiaga, susijusi su programos įgyvendinimu.
20. Programų vykdytojams, nepateikusiems einamojo ketvirčio apyskaitos, lėšos nebus pervedamos, o naujos paraiškos finansinei paramai gauti nebus svarstomos.
21. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos biudžetinės sandaros įstatymu, biudžetiniams metams pasibaigus nepanaudoti Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų likučiai turi būti grąžinti iki 2003 m. gruodžio 31 d. į Švietimo ir mokslo ministerijos sąskaitą.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo
ministro 2003 m. balandžio 3 d. įsakymu
Nr. 429
PROJEKTO PARAIŠKOS VERTINIMO FORMA
Projekto teikėjo (organizacijos) pavadinimas:____________________________________________
Projekto pavadinimas:______________________________________________________________
Projekto registracijos Nr._______________________
Eil. Nr. |
Dalykinio vertinimo kriterijai |
Maksimalus galimų balų skaičius |
Rekomenduojamos balų ribos |
Įvertinu balais |
1. |
Projekto paraiškos atitikimas pagal keliamus reikalavimus (projekto paraiška pateikta kvalifikuotai, pagal patvirtintą formą, yra reikalingos rekomendacijos ir kiti dokumentai) |
10 |
|
|
· atitinka reikalavimus · iš dalies atitinka · neatitinka |
|
8–10 3–7 0–2 |
|
|
2. |
Ar projektą vykdysiančios organizacijos disponuojami resursai bei projekto vykdytojų kvalifikacija, materialinė bazė ir pan. yra pakankami formuluojamiems projekto metodams įgyvendinti ir rezultatams pasiekti? |
10 |
|
|
|
¨ atitinka ¨ neatitinka |
|
5–10 0–4 |
|
3. |
Projekto vykdymas (nuoseklus ir gerai suplanuotas projekto vykdymo planas) |
10 |
|
|
|
· nuoseklus ir detalus · trūksta detalumo, neaiški veikla · nedetalus · nėra plano |
|
6–10 3–5 0–2 nesvarstyti |
|
4. |
Projekte numatoma: |
10 |
(balai sumuojami) |
|
|
¨ vykdyti pirminę narkotikų vartojimo prevenciją ¨ ugdyti gyvenimo įgūdžius ¨ leidyba ¨ organizuoti renginius ¨ pateikti žinias, informaciją ¨ pedagogų ar tėvų mokymai ¨ visuomenės informavimas apie projektą ¨ kita veikla |
|
2 2 1 1 1 1 1 1 |
|
5. |
Ar projekte numatomi darbo su dalyviais principai ir metodai atitinka reikalavimus ir ar yra veiksmingi?
|
10 |
|
|
|
¨ atitinka ¨ neatitinka |
|
5–10 0–4 |
|
6. |
Biudžeto lėšų panaudojimo sąmata |
10 |
|
|
|
· pagrįstos ir gerai argumentuotos lėšos, yra kiti lėšų šaltiniai · išlaidos pagrįstos, gerai argumentuotos, bet nėra kitų finansavimo šaltinių · prastas išlaidų argumentavimas, pagrįstumas, nėra kitų finansavimo šaltinių · nėra sąmatos |
|
7–10 4–6
0–3
nesvarstyti |
|
7. |
Projekto vykdymo perspektyvumas ir tęstinumas
|
10 |
|
|
|
· perspektyvus ir sudaro pagrindą jo tęstinumui · tęstinis, bet nenumatytos tam priemonės · neturi tęstinumo |
|
7–10 2–6 0–1 |
|
|
Bendra balų suma |
70 |
|
|
Projekto stipriosios pusės, projekto silpnoji dalis ir kiti komentarai
|
Eksperto išvada (visiškai, iš dalies finansuoti, nefinansuoti)
|