VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS VIRŠININKAS
Į S A K Y M A S
DĖL VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS VIRŠININKAS 2004 M. GEGUŽĖS 5 D. ĮSAKYMO NR. VA-87 „DĖL MOKESTINIŲ PATIKRINIMŲ ATLIKIMO, JŲ REZULTATŲ ĮFORMINIMO IR PATVIRTINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2006 m. balandžio 7 d. Nr. VA-35
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo (Žin., 2004, Nr. 63-2243) 134 straipsniu ir Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 1997 m. liepos 29 d. įsakymu Nr. 110 (Žin., 1997, Nr. 87-2212; 2004, Nr. 82-2966), 18.11 punktu:
Pakeičiu Mokestinių patikrinimų atlikimo, jų rezultatų įforminimo ir patvirtinimo taisykles, patvirtintas Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2004 m. gegužės 5 d. įsakymu Nr. VA-87 (Žin., 2004, Nr. 80-2876, toliau – taisyklės).
1. Taisyklių 36 punktą išdėstau taip:
„36. Mokestinis patikrinimas gali būti stabdomas tais atvejais, kai jam užbaigti reikia informacijos iš kitų Lietuvos Respublikos ar užsienio valstybių kompetentingų institucijų, kitų teritorinių valstybinių mokesčių inspekcijų ar centrinio mokesčių administratoriaus, ir tokiu laikotarpiu faktiškai mokestinis patikrinimas nėra atliekamas, taip pat šių taisyklių 46 punkte numatytu atveju.
Išimtiniais atvejais mokestinis patikrinimas gali būti stabdomas dėl mokėtojo ligos, komandiruotės į užsienį, dėl mokestinį patikrinimą atliekančio mokesčių administratoriaus pareigūno ligos, kai sudėtinga ir/arba netikslinga jį pakeisti kitu mokesčių administratoriaus pareigūnu. Tačiau, jei tas pareigūnas serga ilgiau kaip 15 darbo dienų, mokestiniam patikrinimui užbaigti turi būti skiriamas kitas mokesčių administratoriaus pareigūnas.
Išnykus aplinkybėms, dėl kurių mokestinis patikrinimas buvo sustabdytas (pvz., gavus atsakymus iš atitinkamų Lietuvos Respublikos ar užsienio valstybių kompetentingų institucijų) mokestinis patikrinimas turi būti nedelsiant atnaujintas ir užbaigtas.“
2. Taisyklių 46 punktą išdėstau taip:
„46. Pagal apimtį pakartotinis patikrinimas gali būti dalinis – kai tikrinama tik dalis ankstesnio patikrinimo metu patikrintų mokesčių rūšių arba tik dalis tikrinto laikotarpio ir gali sutapti su prieš tai buvusiu mokestiniu patikrinimu, t. y. naujo patikrinimo apimtis pagal tikrinamus laikotarpius ir mokesčių rūšis sutampa su prieš tai buvusiu mokestiniu patikrinimu. Pakartotinis patikrinimas turi būti atliekamas tik atitinkamų pavedimų ribose ir (arba) tik tiek, kiek tai susiję su taisyklių 43 punkte minimais atvejais. Kai atliekamo pakartotinio patikrinimo metu paaiškėja ir kiti MAĮ 118 straipsnyje nustatyti pakartotinio patikrinimo atlikimo pagrindai (nurodyti taisyklių 43 punkte), tokiu atveju pakartotinis patikrinimas gali būti atliekamas tokios apimties, kiek tai susiję su abiem atvejais.
Kai mokesčių administratorius, tvirtindamas patikrinimo aktą, arba mokestinį ginčą nagrinėjanti institucija priima sprendimą, kurio pagrindu turi būti atliktas pakartotinis patikrinimas, toks patikrinimas turi būti pradėtas per 10 darbo dienų nuo teisės aktų nustatyto šio sprendimo apskundimo termino pasibaigimo, o jei tai teismo sprendimas – nuo jo įsiteisėjimo.
Jeigu teisės aktų nustatyta tvarka sprendimas, kurio pagrindu turi būti atliktas pakartotinis patikrinimas, apskundžiamas, pakartotinis patikrinimas nepradedamas. Jeigu mokesčių mokėtojui skundo padavimo terminas atnaujinamas, pradėtas pakartotinis patikrinimas turi būti sustabdomas.
Nepasibaigus teisės aktų nustatytam sprendimo apskundimo terminui pakartotinis patikrinimas turi būti pradėtas tais atvejais, kai yra pagrįstos rizikos, kad mokėtojas gali paslėpti arba sunaikinti mokestiniam patikrinimui atlikti reikalingus dokumentus, kitaip apsunkinti mokestinį patikrinimą ar mokestinių nepriemokų išieškojimo galimybes.“
3. Taisyklių 88 punktą išdėstau taip:
„88. Patikrinimo akto įvadinėje, tiriamojoje, nustatomojoje ir baigiamojoje dalyje, be šiose taisyklėse nurodytos informacijos, pareigūnas gali pateikti ir kitą mokestiniam patikrinimui reikiamą informaciją (duomenis).
Atlikus likviduoto ar mirusio mokesčių mokėtojo veiklos patikrinimą, taip pat likviduojamo juridinio asmens mokestinį patikrinimą, kurio metu tikrinamas tik privalomojo sveikatos draudimo įmokų apskaičiavimo ir sumokėjimo teisingumas, patikrinimo akte tam tikra informacija (duomenys) gali būti nenurodoma. Informaciją (duomenis), kuri tokiais atvejais gali būti nenurodoma patikrinimo akte, nustato Patikrinimo akto FR0680 formos užpildymo taisyklės, patvirtintos Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2004 m. gegužės 10 d. įsakymu Nr. VA-90.“
4. Taisyklių 118 punktą išdėstau taip:
„118. Sprendimą dėl patikrinimo akto tvirtinimo priima mokesčių administratorius, kurio teritorijoje mokėtojas registruotas. Jei mokėtoją, registruotą vieno vietos mokesčių administratoriaus veiklos teritorijoje, tikrina kitas vietos mokesčių administratoriaus pareigūnas, tai sprendimą dėl patikrinimo akto tvirtinimo priima vietos mokesčių administratorius, kurio pareigūnas atliko patikrinimą, išskyrus atvejus, kai centrinis mokesčių administratorius paveda tai atlikti kitam vietos mokesčių administratoriui. Kai patikrinimo metu mokėtojas pakeičia buveinės vietą iš vieno vietos mokesčių administratoriaus veiklos teritorijos į kito vietos mokesčių administratoriaus veiklos teritoriją, sprendimą dėl patikrinimo akto tvirtinimo priima vietos mokesčių administratorius, kurio pareigūnas atliko patikrinimą.“
5. Taisyklių 141 punktą išdėstau taip: