LIETUVOS RESPUBLIKOS PREZIDENTO KANCELIARIJOS KANCLERIO
Į S A K Y M A S
DĖL ASMENŲ PRAŠYMŲ NAGRINĖJIMO IR JŲ APTARNAVIMO LIETUVOS RESPUBLIKOS PREZIDENTO KANCELIARIJOJE TAISYKLIŲ PAKEITIMO
2009 m. gruodžio 7 d. Nr. 25A-431
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975) ir Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007-08-22 nutarimu Nr. 875 (Žin., 2007, Nr. 94-3779):
1. K e i č i u Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarijos kanclerio 2009-08-12 įsakymo Nr. 25A-276 „Dėl Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarijoje taisyklių patvirtinimo“ 1 p. patvirtintas Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarijoje taisykles ir išdėstau jas nauja redakcija (pridedama).
PATVIRTINTA
Respublikos Prezidento kanceliarijos
kanclerio 2009 m. rugpjūčio 12 d.
įsakymu Nr. 25A-276
(Respublikos Prezidento
kanceliarijos kanclerio
2009 m. gruodžio 7 d.
įsakymo Nr. 25A-431 redakcija)
ASMENŲ PRAŠYMŲ NAGRINĖJIMO IR JŲ APTARNAVIMO LIETUVOS RESPUBLIKOS PREZIDENTO KANCELIARIJOJE TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarijoje taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja Lietuvos Respublikos Prezidento ir Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarijos (toliau – Kanceliarija) vardu gautų fizinių ir juridinių asmenų (toliau – asmenys) prašymų, skundų ir pranešimų (toliau – prašymai) registravimą, nagrinėjimą ir asmenų aptarnavimą Kanceliarijoje.
2. Taisyklės parengtos, vadovaujantis Lietuvos Respublikos Konstitucija (Žin., 1992, Nr. 33-1014), Lietuvos Respublikos Prezidento įstatymu (Žin., 1993, Nr. 5-89), Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975) bei Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 (Žin., 2007, Nr. 94-3779). Nagrinėjant asmenų prašymus bei juos aptarnaujant Taisyklių nuostatos taikomos tiek, kiek šių klausimų nereglamentuoja Lietuvos Respublikos įstatymai ar jų pagrindu priimti kiti teisės aktai.
3. Pagrindinės Taisyklėse vartojamos sąvokos:
Viešojo administravimo subjektas – institucija, įstaiga, pareigūnas, valstybės tarnautojas, kitas fizinis ar juridinis asmuo, kuriuos įstatymai įgalioja atlikti viešąjį administravimą.
Administracinė paslauga – Kanceliarijos veiksmai išduodant asmenims dokumentus, patvirtinančius atitinkamus juridinius faktus, teikiant įstatymų nustatytą informaciją.
Asmuo – fizinis asmuo ar fizinių asmenų grupė, juridinis asmuo, kitas subjektas, neturintis juridinio asmens teisių (komisija, visuotinis narių susirinkimas, nuolatinis pasitarimas).
Prašymas – su asmens teisių ar teisėtų interesų pažeidimu nesusijęs asmens kreipimasis į Kanceliariją prašant administracinės paslaugos – išduoti dokumentą, jo kopiją, nuorašą ar išrašą, patvirtinantį tam tikrą juridinį faktą; nustatytąja tvarka pateikti Kanceliarijos turimą informaciją; atlikti kitus teisės aktuose nustatytus veiksmus.
Prašymo nagrinėjimas – valstybės tarnautojo veikla, apimanti asmens prašymo priėmimą, įregistravimą, esmės nustatymą, atsakymo parengimą ir išsiuntimą (įteikimą) asmeniui.
Atsakymas – atsižvelgiant į prašymo turinį, žodžiu, raštu ar elektroniniu būdu asmeniui teisės aktų nustatyta tvarka suteikta administracinė paslauga, pateikta informacija, įteikta prašomo administracinio akto kopija, nuorašas ar išrašas, išdėstyta institucijos nuomonė apie asmens kritiką, pasiūlymus ar pageidavimus.
Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme vartojamas sąvokas.
4. Kanceliarijoje nagrinėjami rašytiniai, žodiniai ir įstatymų nustatyta tvarka elektroniniu būdu pateikti prašymai, kuriuose keliami klausimai yra susiję su Lietuvos Respublikos Konstitucijos ir kitų įstatymų nustatytais Lietuvos Respublikos Prezidento įgaliojimais ar priskirti Kanceliarijos kompetencijai.
5. Nagrinėjant asmenų prašymus, vadovaujamasi pagarbos žmogaus teisėms, teisingumo, sąžiningumo ir protingumo, taip pat Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme įtvirtintais įstatymo viršenybės, objektyvumo, proporcingumo, nepiktnaudžiavimo valdžia, tarnybinio bendradarbiavimo, efektyvumo, subsidiarumo ir „vieno langelio“ principais, o teikiant asmenims informaciją – Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatyme (Žin., 2000, Nr. 10-236; 2005, Nr. 139-5008) nustatytais informacijos išsamumo, tikslumo, teisėtumo ir objektyvumo principais.
6. Draudžiama atsisakyti aptarnauti asmenis, nagrinėti jų prašymus motyvuojant tuo, kad nėra šias funkcijas atliekančio valstybės tarnautojo ar darbuotojo. Struktūrinių padalinių vadovai užtikrina, kad Kanceliarijos valstybės tarnautojų ar darbuotojų atostogų, komandiruočių ir kitais nebuvimo tarnyboje atvejais būtų paskirti kiti Kanceliarijos valstybės tarnautojai ar darbuotojai, turintys tokius pat įgaliojimus.
7. Nagrinėjantis prašymą valstybės tarnautojas ar darbuotojas pats nusišalina nuo prašymo nagrinėjimo arba turi būti nušalintas Kanceliarijos kanclerio (toliau – Kancleris) ar jo įgalioto asmens sprendimu, jeigu atsiranda Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 25 straipsnio 1 dalyje nurodytos aplinkybės. Gavęs pavedimą nagrinėti prašymą valstybės tarnautojas ar darbuotojas, atsiradus minėtoms aplinkybėms, pats turi pranešti Kancleriui ar jo įgaliotam asmeniui, ar struktūrinio padalinio vadovui apie galimą viešųjų ir privačių interesų konfliktą ir jo priežastis. Sprendimą dėl struktūrinio padalinio vadovo nusišalinimo nuo prašymo nagrinėjimo priima jis pats arba Kancleris ar jo įgaliotas asmuo.
II. PRAŠYMŲ PATEIKIMAS
8. Asmenų prašymai gali būti pateikiami žodžiu (telefonu ar tiesiogiai asmeniui atvykus į Kanceliariją), raštu (tiesiogiai asmeniui atvykus į Kanceliariją, atsiuntus paštu ar faksimilinio ryšio įrenginiais, per pasiuntinį ar gauti susitikimų ir kitų renginių metu) ir elektroniniu būdu Lietuvos Respublikos Prezidento ir Kanceliarijos elektroninio pašto adresu.
9. Priimami tik tokie žodiniai prašymai, kuriuos galima išspręsti tuoj pat, nepažeidžiant asmens, kuris kreipiasi, kitų asmenų ar Kanceliarijos interesų. Prireikus asmeniui sudaroma galimybė išdėstyti prašymą raštu.
Žodiniai prašymai, kuriuose išsakyta konkreti problema, registruojami Asmenų aptarnavimo ir dokumentų valdymo skyriuje Kanceliarijos kompiuterizuotoje dokumentų valdymo sistemoje.
10. Asmenų prašymai turi būti:
11. Parašyti neįskaitomai, nesuprantamo turinio prašymai, kuriuose nėra išdėstyta konkreti problema ar prašymas, laikomi neatitinkančiais nustatytų reikalavimų ir nenagrinėjami. Apie tai informuojamas asmuo.
12. Prašymai, kurių turinys yra įžeidus ar neatitinkantis moralės normų, ir tokie, kuriuose kurstoma tautinė, rasinė, religinė ar socialinė nesantaika, prievarta bei diskriminacija, nenagrinėjami ir apie tai informuojamas asmuo.
13. Kai asmens prašymą paduoda asmens atstovas, jis pateikia atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir asmens prašymą, atitinkantį Taisyklių 10 punkte nustatytus reikalavimus. Kai atstovaujamo asmens vardu į Kanceliariją kreipiasi asmens atstovas, jis savo prašyme turi nurodyti savo vardą, pavardę, gyvenamąją vietą, taip pat atstovaujamo asmens vardą, pavardę, gyvenamąją vietą (jeigu kreipiamasi fizinio asmens vardu) arba pavadinimą, kodą, buveinės adresą (jeigu kreipiamasi juridinio asmens vardu) ir pridėti atstovavimą patvirtinantį dokumentą. Atstovaujamo asmens vardu pateiktas prašymas turi atitikti Taisyklių 10.1 ir 10.2 punktų reikalavimus.
14. Kai prašymą paduoda asmens atstovas, kurio atstovavimą patvirtinantis dokumentas išduotas užsienyje, šis dokumentas turi būti legalizuotas vadovaujantis Dokumentų legalizavimo ir tvirtinimo pažyma (Apostille) tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 30 d. nutarimu Nr. 1079 (Žin., 2006, Nr. 118-4477).
15. Asmuo, pateikęs asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą ar Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka kitaip patvirtinęs asmens tapatybę, turi teisę gauti informaciją apie save, išskyrus Lietuvos Respublikos įstatymų nustatytus atvejus, kai tokia informacija neteikiama. Kai prašymą pateikti informaciją apie jį asmuo siunčia paštu ar per pasiuntinį, prie jo turi būti pridėta notaro ar kita Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka patvirtinta asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija. Kai dėl informacijos apie asmenį kreipiasi jo atstovas, jis pateikia atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą ar Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka kitaip patvirtina asmens tapatybę.
III. ELEKTRONINIU BŪDU GAUTŲ PRAŠYMŲ PATEIKIMAS IR NAGRINĖJIMAS
16. Elektroniniu būdu pateiktas prašymas sudaromas taip, kad prašymą gavusi Kanceliarija galėtų:
16.2. atidaryti ir apdoroti jį elektroninių dokumentų valdymo sistemos ar kitomis institucijos naudojamomis informacinių technologijų priemonėmis;
17. Elektroniniu būdu gauti asmenų prašymai registruojami Asmenų aptarnavimo ir dokumentų valdymo skyriaus Dokumentų valdymo poskyryje Kanceliarijos kompiuterizuotoje dokumentų valdymo sistemoje pagal elektroninių dokumentų valdymo taisykles, patvirtintas Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2006 m. sausio 11 d. įsakymu Nr. V-12 (Žin., 2006, Nr. 7-268).
18. Asmens prašymas, pateiktas elektroniniu būdu ir pasirašytas elektroniniu parašu, prilyginamas prašymui raštu ir nagrinėjamas Taisyklių nustatyta tvarka. Atsakymai į elektroniniu būdu gautus prašymus siunčiami siuntėjo elektroninio pašto adresu.
19. Prašymai, pateikti elektroniniu būdu nesilaikant Taisyklių 16.1–16.3 punktuose nustatytų reikalavimų, neregistruojami ir nenagrinėjami.
IV. ASMENŲ APTARNAVIMAS TAIKANT „VIENO LANGELIO“ PRINCIPĄ
21. Lietuvos Respublikos Prezidento ir Kanceliarijos vardu gautų asmenų prašymų priėmimą ir nagrinėjimą bei jų aptarnavimą „vieno langelio“ principu organizuoja Kanceliarijos Asmenų aptarnavimo ir dokumentų valdymo skyrius:
21.1. priima ir registruoja rašytinius asmenų prašymus Kanceliarijos kompiuterizuotos dokumentų valdymo sistemos gautų dokumentų registre, patikrina, ar pateikti reikalingi dokumentai, prireikus paprašo asmens pateikti papildomus dokumentus;
21.2. užregistruotus asmenų prašymus Kanceliarijoje nustatyta tvarka perduoda Lietuvos Respublikos Prezidentui, Lietuvos Respublikos Prezidento vyriausiems patarėjams, patarėjams, Kancleriui;
21.3. pagal Lietuvos Respublikos Prezidento, Kanclerio bei Asmenų aptarnavimo ir dokumentų valdymo skyriaus vedėjo pavedimus perduoda asmenų prašymus nagrinėti jiems pavaldiems valstybės tarnautojams ir darbuotojams bei adresatams;
21.4. tvarko Lietuvos Respublikos Prezidento, Kanclerio bei Asmenų aptarnavimo ir dokumentų valdymo skyriaus vedėjo pavedimų dėl gautų asmenų prašymų apskaitą ir kontroliuoja šių pavedimų vykdymą;
21.5. nagrinėja asmenų prašymus, kuriuose keliami klausimai yra susiję su Lietuvos Respublikos Prezidento įgaliojimais ar priskirti Kanceliarijos kompetencijai, ir rengia į juos atsakymus;
21.6. perduoda asmenų prašymus nagrinėti kitiems viešojo administravimo subjektams pagal jų kompetenciją;
21.8. asmenų pageidavimu informuoja juos apie prašymų nagrinėjimo eigą ir suteikia kitą prašomą informaciją;
21.9. priima ir konsultuoja asmenis pagal Lietuvos Respublikos Prezidento ir Kanceliarijos kompetenciją;
V. PRAŠYMŲ REGISTRAVIMAS
23. Rašytiniai asmenų prašymai, adresuoti Lietuvos Respublikos Prezidentui ir Kanceliarijai, registruojami Asmenų aptarnavimo ir dokumentų valdymo skyriaus Dokumentų valdymo poskyryje Kanceliarijos kompiuterizuotoje dokumentų valdymo sistemoje jų gavimo dieną.
24. Priėmus prašymą, asmens pageidavimu įteikiamas, o jeigu prašymas gautas paštu (ar faksimilinio ryšio įrenginiais), asmens pageidavimu per 2 darbo dienas nuo prašymo gavimo Kanceliarijoje asmens nurodytu adresu (ar faksimilinio ryšio numeriu, jeigu prašymas pateiktas faksimilinio ryšio įrenginiais) išsiunčiamas prašymo gavimo faktą patvirtinantis dokumentas – registracijos kortelė ar spaudu pažymėta prašymo kopija, išskyrus atvejus, kai prašymas patenkinamas iš karto.
Gavus prašymą elektroniniu būdu asmuo per 2 darbo dienas informuojamas apie prašymo gavimo faktą ir/ar nagrinėjimo tvarką, jeigu iš karto neparengiamas atsakymas į asmens prašymą.
VI. PRAŠYMŲ NAGRINĖJIMAS
25. Prašymų, adresuotų Lietuvos Respublikos Prezidentui ir Kanceliarijai, perdavimą nagrinėti pagal kompetenciją organizuoja Asmenų aptarnavimo ir dokumentų valdymo skyrius.
26. Jeigu prašyme keliamas klausimas nėra susijęs su Lietuvos Respublikos Konstitucijos ir kitais įstatymų nustatytais Lietuvos Respublikos Prezidento įgaliojimais ar nepriskirtas Kanceliarijos kompetencijai, tai prašymas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas perduodamas viešojo administravimo subjektui, kuris turi reikiamus įgaliojimus, ir apie tai raštu pranešama asmeniui, paaiškinant persiuntimo priežastis.
27. Draudžiama persiųsti prašymą nagrinėti viešojo administravimo subjektui, jo administracijos padaliniui arba perduoti nagrinėti pareigūnui, valstybės tarnautojui ar darbuotojui, kurių veiksmai yra skundžiami.
28. Kai asmuo prašyme kreipiasi dėl informacijos, kuria disponuoja Kanceliarija, tai informacija pateikiama ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo prašymo gavimo Kanceliarijoje dienos. Jeigu prašoma daug ar sudėtingos informacijos, Kancleris ar jo įgaliotas asmuo turi teisę pratęsti šį terminą dar iki 20 darbo dienų ir apie tai ne vėliau kaip kitą darbo dieną raštu pranešama asmeniui, taip pat nurodoma pratęsimo priežastis. Jeigu asmens buvo paprašyta patikslinti ar papildyti prašymą, tai informacijos pateikimo terminas skaičiuojamas nuo patikslinto ar papildyto prašymo gavimo Kanceliarijoje dienos. Jeigu Kanceliarija atsisako pateikti informaciją, apie tai yra pranešama asmeniui ir nurodoma atsisakymo priežastis ir šio sprendimo apskundimo tvarka.
29. Jeigu asmuo prašyme kreipiasi dėl informacijos pateikimo, kuria disponuoja kitas viešojo administravimo subjektas, tai prašymas yra persiunčiamas kompetentingam viešojo administravimo subjektui ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo įstaigoje dienos, ir apie tai per 3 darbo dienas nuo prašymo persiuntimo informuojamas asmuo.
30. Kartotiniai prašymai tuo pačiu klausimu, nenagrinėjami, jeigu nenurodomos naujos aplinkybės, sudarančios prašymo pagrindą, ar nepateikiami papildomi argumentai, leidžiantys abejoti ankstesnio atsakymo pagrįstumu. Asmeniui per 5 darbo dienas nuo pakartotinio prašymo gavimo institucijoje yra pranešama, kodėl jo prašymas nenagrinėjamas, ir nurodoma šio sprendimo apskundimo tvarka.
31. Asmenų prašymai turi būti išnagrinėti per 20 darbo dienų nuo jų registravimo Asmenų aptarnavimo ir dokumentų valdymo skyriaus Dokumentų valdymo poskyryje.
32. Jeigu prašymo nagrinėjimas susijęs su komisijos sudarymu, posėdžio sušaukimu ar kitomis organizacinėmis priemonėmis, dėl kurių atsakymo pateikimas asmeniui gali užsitęsti ilgiau kaip 20 darbo dienų nuo prašymo gavimo institucijoje, Kancleris ar jo įgaliotas asmuo per 15 darbo dienų nuo prašymo gavimo turi teisę pratęsti šį terminą dar iki 10 darbo dienų. Likus ne mažiau kaip 5 darbo dienoms iki Taisyklių 31 punkte nustatyto termino pabaigos, atsakingas už prašymo nagrinėjimą vykdytojas išsiunčia asmeniui pranešimą raštu, nurodydamas prašymo nagrinėjimo pratęsimo priežastis.
33. Prašymai, pateikti nesilaikant Taisyklių 10 punkte nustatytų reikalavimų, nenagrinėjami, jeigu Kancleris ar jo įgaliotas asmuo nenusprendžia kitaip.
34. Atsakingi Asmenų aptarnavimo ir dokumentų valdymo skyriaus valstybės tarnautojai kontroliuoja, kaip laikomasi Taisyklių reikalavimų nagrinėjant Kanceliarijos kompiuterizuotos dokumentų valdymo sistemos gautų dokumentų registre registruotus prašymus.
VII. ATSAKYMŲ Į PRAŠYMUS RENGIMAS, JŲ IŠSIUNTIMAS (ĮTEIKIMAS) IR APSKUNDIMAS
36. Asmenų prašymus nagrinėja ir atsakymus į juos rengia Lietuvos Respublikos Prezidento vyriausieji patarėjai, patarėjai, Asmenų aptarnavimo ir dokumentų valdymo skyriaus bei kitų Kanceliarijos struktūrinių padalinių valstybės tarnautojai ir darbuotojai, kuriems asmenų prašymai buvo perduoti nagrinėti pagal Lietuvos Respublikos Prezidento, Kanclerio bei Asmenų aptarnavimo ir dokumentų valdymo skyriaus vedėjo pavedimus.
37. Atsakymai į prašymus parengiami atsižvelgiant į prašymo turinį:
37.1. į prašymą suteikti administracinę paslaugą – išduoti dokumentą, jo kopiją, nuorašą ar išrašą, patvirtinantį tam tikrą juridinį faktą, – atsakoma suteikiant prašomą administracinę paslaugą arba nurodomos atsisakymo tai padaryti priežastys;
37.2. į prašymą pateikti Kanceliarijos turimą informaciją atsakoma pateikiant prašomą informaciją Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ar savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo nustatyta tvarka arba nurodomos atsisakymo tai padaryti priežastys;
38. Gavus pagrįstą asmens kreipimąsi dėl atsakyme į prašymą esančių spausdinimo, skaičiavimo ar faktinių duomenų klaidų, jos nedelsiant ištaisomos ir asmeniui grąžinamas ištaisytas atsakymas arba nurodoma, kodėl klaidos nebuvo taisomos.
39. Asmuo, nesutinkantis su Kanceliarijos atsakymu į jo prašymą, arba tuo atveju, jeigu per nustatytą prašymo nagrinėjimo terminą atsakymas asmeniui neišsiųstas, turi teisę paduoti skundą Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo trečiojo skirsnio „Administracinė procedūra“ nustatyta tvarka, Lietuvos Respublikos administracinių ginčų komisijų įstatymo (Žin., 1999, Nr. 13-310) nustatyta tvarka Administracinių ginčų komisijai, Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 13-308; 2000, Nr. 85-2566) nustatyta tvarka Administraciniam teismui. Dėl valstybės tarnautojų piktnaudžiavimo, biurokratizmo ar kitaip pažeidžiamų žmogaus teisių ir laisvių viešojo administravimo srityje asmuo turi teisę pateikti skundą Lietuvos Respublikos Seimo kontrolieriui Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo (Žin., 1998, Nr. 110-3024; 2004, Nr. 170-6238) nustatyta tvarka.
VIII. ASMENŲ PRIĖMIMAS
40. Atvykusius į Kanceliariją asmenis kiekvieną darbo dieną nustatytu laiku priima ir konsultuoja atsakingi Asmenų aptarnavimo ir dokumentų valdymo skyriaus valstybės tarnautojai ir darbuotojai.
41. Asmenų aptarnavimo ir dokumentų valdymo skyriaus valstybės tarnautojai ir darbuotojai duomenis apie atvykusį asmenį (vardą, pavardę, adresą) registruoja Kanceliarijos kompiuterizuotoje dokumentų valdymo sistemoje, nurodant kokiu klausimu asmuo kreipiasi.
42. Asmenų aptarnavimo ir dokumentų valdymo skyriaus valstybės tarnautojai ir darbuotojai priima asmenų prašymus raštu ir žodžiu. Žodiniai prašymai priimami Taisyklių 9 punkte nustatyta tvarka. Jeigu žodžiu keliamas klausimas nėra susijęs su Lietuvos Respublikos Prezidento įgaliojimais ar nepriskirtas Kanceliarijos kompetencijai, asmeniui paaiškinama, kuris viešojo administravimo subjektas yra kompetentingas spręsti tą klausimą, ir pagal asmens pageidavimą nurodomas tokio viešojo administravimo subjekto adresas bei kontaktai.
43. Priimant asmens prašymą raštu, patikslinama jo esmė, patikrinama, ar pateikti visi dokumentai, kurių reikės nagrinėjant prašymą. Prireikus prašoma pateikti papildomus dokumentus. Jei kartu su prašymu pateikiamas asmens dokumentas, padaromos šio dokumento kopijos ir dokumentas grąžinamas jį pateikusiam asmeniui. Asmens pageidavimu jam įteikiama Kanceliarijoje nustatyta tvarka patvirtinta prašymo kopija.
44. Atsakingi Asmenų aptarnavimo ir dokumentų valdymo skyriaus valstybės tarnautojai ir darbuotojai mitingų ir piketų prie Lietuvos Respublikos Prezidento rūmų metu:
44.1. susitinka su mitingų ir piketų dalyviais, išsiaiškina jų reikalavimus ir apie tai informuoja Asmenų aptarnavimo ir dokumentų valdymo skyriaus vedėją, kuris šią informaciją perduoda Kancleriui ar jo įgaliotam asmeniui;
45. Registruoti rašytiniai mitingų ir piketų dalyvių atstovų prašymai nagrinėjami Taisyklių nustatyta tvarka.
IX. ASMENŲ APTARNAVIMAS TELEFONU
47. Asmenų aptarnavimą telefonu organizuoja Asmenų aptarnavimo ir dokumentų valdymo skyrius. Kanceliarijos turimą viešąją informaciją asmenims, pageidaujantiems asmeniškai kalbėtis su Lietuvos Respublikos Prezidentu, Kancleriu, Kanclerio pavedimu teikia atsakingas Asmenų aptarnavimo ir dokumentų valdymo skyriaus valstybės tarnautojas ar darbuotojas.
48. Asmenų aptarnavimo ir dokumentų valdymo skyriaus valstybės tarnautojas ar darbuotojas, teikdamas informaciją telefonu:
48.1. prisistato skambinančiajam asmeniui, pasakydamas institucijos pavadinimą, savo pareigas ir pavardę;
48.3. prireikus laiko išsamiam atsakymui parengti, tiksliai nurodo kito pokalbio telefonu laiką arba pasiūlo perduoti atsakymą kita komunikacijos priemone;
48.4. asmeniui pageidaujant pateikia informaciją apie jo prašymo nagrinėjimo Kanceliarijoje eigą bei kitą asmens pageidaujamą viešąją informaciją, kuria disponuoja Kanceliarija ir kurią asmuo turi teisę gauti Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo nustatyta tvarka;
48.5. paaiškina asmeniui, į kokį viešojo administravimo subjektą jis gali kreiptis, jeigu keliamo klausimo sprendimas nėra susijęs su Lietuvos Respublikos Prezidento įgaliojimais ir nepriskirtas Kanceliarijos kompetencijai, pagal asmens pageidavimą nurodo tokio viešojo administravimo subjekto adresą bei kontaktus;
48.6. informuoja asmenį apie prašymo, adresuoto Lietuvos Respublikos Prezidentui ar Kanceliarijai, raštu pateikimo tvarką, jeigu asmens keliamas klausimas yra susijęs su Lietuvos Respublikos Prezidento įgaliojimais ar priskirtas Kanceliarijos kompetencijai;
X. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
49. Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo kokybės vertinimas Kanceliarijoje atliekamas vadovaujantis Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklėmis.