LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO

 

Į S A K Y M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS CIVILINĖS AVIACIJOS VEŽĖJŲ SERTIFIKAVIMO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2000 m. rugsėjo 5 d. Nr. 234

Vilnius

 

1. Tvirtinu Lietuvos Respublikos civilinės aviacijos vežėjų sertifikavimo nuostatus (pridedama).

2. Kol bus įkurta BĮ Civilinės aviacijos administracija, civilinės aviacijos vežėjų sertifikavimą atlieka VĮ Civilinės aviacijos direkcija.

3. Laikau netekusiu galios Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 1995 m. balandžio 4 d. įsakymą Nr. 349 „Dėl Lietuvos Respublikos oro vežėjų sertifikavimo nuostatų patvirtinimo“.

 

 

SUSISIEKIMO MINISTRAS                                                                   RIMANTAS DIDŽIOKAS

______________

 


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro

2000 m. rugsėjo 5 d. įsakymu Nr. 234

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS CIVILINĖS AVIACIJOS

VEŽĖJŲ SERTIFIKAVIMO NUOSTATAI

 

I. Bendrosios nuostatos

 

1. Lietuvos Respublikos civilinės aviacijos vežėjų sertifikavimo nuostatai (toliau – nuostatai) reglamentuoja vežėjų sertifikavimo tvarką, pažymėjimų išdavimą, galiojimo sustabdymą ir atšaukimą, taip pat vežėjų veiklos priežiūrą ir kontrolę.

2. Lietuvos Respublikos civilinės aviacijos vežėjų (toliau – vežėjų) sertifikavimą, pažymėjimų išdavimą arba jų pripažinimą atlieka Civilinės aviacijos administracija (toliau – CAA).

3. Šiuose nuostatuose vartojamos sąvokos:

3.1. vežėjas – įmonė, turinti galiojantį vežėjo pažymėjimą;

3.2. vežėjo pažymėjimas – dokumentas, patvirtinantis, kad vežėjas turi profesinių ir organizacinių pajėgumų saugiai verstis vežėjo pažymėjime nurodyta veikla;

3.3. vežėjo pažymėjimo priedas – Veiklos nuostatos (VPP) – dokumentas, kuris papildo vežėjo pažymėjimą ir kuriame nurodoma leistina veikla, jai taikomos sąlygos bei apribojimai;

3.4. vežėjų sertifikavimas – tikrinimo procedūros, kuriomis nustatoma, ar įmonė gali saugiai vykdyti komercinius vežimus;

3.5. komercinis vežimas – oro susisiekimas, specialūs aviacijos darbai bei veikla, susijusi tik su orlaivių nuoma;

3.6. eksploataciniai reikalavimai – VPP nurodomi eksploataciniai apribojimai, sąlygos bei vežėjo pažymėjimo išdavimo pagrindai.

4. Įmonė gali užsiimti komerciniais vežimais tik turėdama galiojantį vežėjo pažymėjimą bei laikydamasi jame numatytų sąlygų bei apribojimų.

5. Vežėjas atsako už skrydžių saugą bei aviacijos saugumą savo įmonėje, taip patuž įmonės veiklą reglamentuojančių dokumentų parengimą bei jų vykdymą.

6. Vežėjo pažymėjimas gali būti išduotas tik įmonei, kuri:

6.1. neturi kitos valstybės išduoto vežėjo pažymėjimo;

6.2. registruota Lietuvos Respublikos įmonių rejestre;

6.3. turi Lietuvos Respublikos civilinių orlaivių registre registruotus orlaivius;

6.4. įrodo CAA, kad gali saugiai vykdyti skrydžius.

7. Orlaiviai, turintys kitos valstybės nacionalinę priklausomybę, Lietuvos Respublikoje gali būti naudojami tik pagal Lietuvos Respublikos tarptautinę sutartį su juos registravusia valstybe arba pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka suteiktą leidimą.

8. Įmonė, pateikusi paraišką vežėjo pažymėjimui gauti, privalo užtikrinti CAA atsakingų inspektorių patekimą į administracines bei gamybines patalpas bei orlaivius, taip pat pateikti jiems visą reikiamą informaciją, reikalingą vežėjo sertifikavimui bei veiklos priežiūrai ir kontrolei atlikti.

9. CAA turi teisę pripažinti vežėjo pažymėjimą, kurį vežėjui išdavė atitinkama užsienio valstybės institucija.

10. Vykdydama vežėjų sertifikavimą, CAA turi teisę:

10.1. vertinti vežėjo technines ir finansines galimybes vykdyti numatomą komercinį vežimą oru, taip pat galimybes aprūpinti šį vežimą antžeminėmis priemonėmis (pvz., aerodromas, oro navigacijos priemonės ir pan.);

10.2. išduoti vežėjo pažymėjimą, kuriame nurodomi bendrieji reikalavimai visiems vežėjams, taip pat konkretūs eksploataciniai reikalavimai šiam vežėjui, kuriais siekiama užtikrinti leistų skrydžių saugą;

10.3. uždrausti, atšaukti, sustabdyti arba pakeisti bet kuriuos skrydžius, kurie yra leisti vežėjo pažymėjimu, jeigu neužtikrintas saugus jų vykdymas. Šiais atvejais apie tai vežėjui turi būti pranešta iš anksto bei suteikta galimybė pasikonsultuoti, o jei reikia, apskųsti priimtą sprendimą;

10.4. ruošti, vertinti bei tvirtinti eksploatacinius reikalavimus leistiems skrydžiams.

11. Vežėjų sertifikavimą sudaro šios procedūros:

11.1. paraiškos vežėjo pažymėjimui gauti pateikimas;

11.2. pirminis paraiškos vertinimas;

11.3. nuodugnus pareiškėjo pasirengimo dirbti vertinimas;

11.4. sprendimo priėmimas ir vežėjo pažymėjimo išdavimas, pakeitimas, galiojimo sustabdymas arba panaikinimas;

11.5. vežėjų veiklos priežiūra ir kontrolė.

 

II. Paraiška vežėjo pažymėjimui gauti

 

12. Ne vėliau kaip prieš 90 dienų iki numatomos veiklos pradžios įmonė turi pateikti CAA paraišką vežėjo pažymėjimui gauti. Paraiška turi būti pateikta dviem egzemplioriais. Antrasis paraiškos egzempliorius su paraiškos gavimo žyma grąžinamas pareiškėjui.

13. Prašymas pakeitimams vežėjo pažymėjime turi būti pateiktas ne vėliau kaip prieš 30 dienų iki numatomo pakeitimo.

14. Paraiškoje turi būti pateikta ši informacija:

14.1. pareiškėjo pavadinimas, adresas ir pagrindinė veiklos vieta;

14.2. pareiškėjo veiklos organizavimo ir organizacijos struktūros aprašymas, pagrindiniai akcininkai ir jų adresai;

14.3. informacija apie valdymo organizavimą ir vadovaujančiuosius darbuotojus (pareigos, pavardė, vardas, išsilavinimas, kvalifikacija ir patirtis);

14.4. duomenys apie skrydžių vykdymą:

14.4.1. orlaivių tipai, nacionaliniai ir registracijos ženklai, įranga, skrydžio dokumentai, ryšio priemonės, oro navigacijos įranga ir prietaisai, kurie bus naudojami;

14.4.2. orlaivių ir jiems skirtos įrangos techninė priežiūra ir kokybės užtikrinimas (organizacijos, atsakingos už kiekvieno turimo orlaivio tipo techninę priežiūrą, pavadinimas ir adresas);

14.4.3. orlaivį(-ius) registravusi valstybė. Jeigu orlaivis įregistruotas užsienio valstybėje – turi būti pateikta nuomos sutarties kopija;

14.4.4. duomenys apie kiekvieną įgulos narį, jo turimos licencijos rūšį, kvalifikacines žymas, sveikatos pažymėjimą;

14.4.5. personalo mokymo bei kvalifikacijos tikrinimo organizavimas;

14.4.6. numatomi geografiniai skrydžių regionai ir/arba maršrutai, minimalūs absoliutūs skrydžio aukščiai, kuriais bus naudojamasi, pagrindiniai ir atsarginiai aerodromai, jų naudojimo minimumai bei turimos ryšio ir navigacijos priemonės;

14.4.7. duomenys apie naudojamus vadovavimo skrydžiams ir jų priežiūros metodus;

14.4.8. skrydžių pobūdis – keleivių, krovinių, pašto vežimas, skrydžiai dieną ar naktį, skrydžiai pagal vizualių skrydžių taisykles ar skrydžių pagal prietaisus taisykles;

14.5. detalus būdų, kuriais pareiškėjas įrodo numatomos veiklos atitikimą pagal civilinės aviacijos veiklą reglamentuojančias taisykles, aprašymas;

14.6. pageidaujama veiklos pradžios data.

15. Kartu su paraiška pateikiami šie dokumentai:

15.1. įmonės registravimo pažymėjimas (kopija);

15.2. orlaivių registravimo liudijimai (kopijos);

15.3. orlaivių tinkamumo skraidyti pažymėjimai (kopijos);

15.4. orlaivių nuomos sutartys (kopijos);

15.5. skrydžių vykdymo vadovas (pateikiamas ne vėliau kaip prieš 60 dienų iki numatomos veiklos pradžios);

15.6. orlaivių techninės priežiūros vadybos vadovas;

15.7. orlaivių techninės priežiūros programa;

15.8. personalo rengimo programos;

15.9. skrydžių saugos ir aviacijos avarijų bei incidentų prevencijos programa;

15.10. metinė skrydžių saugos analizė (sertifikuotiems vežėjams);

15.11. aviacijos saugumo programa;

15.12. duomenys apie pareiškėjo finansinį pajėgumą;

15.13. keleivių, bagažo ir krovinių, taip pat civilinės atsakomybės draudimo polisai (kopijos).

 

III. Pirminis paraiškos vertinimas

 

16. Vežėjus sertifikuoja CAA sudaryta komisija, vadovaujama atsakingojo inspektoriaus, paskirto pareiškėjui sertifikuoti.

17. Komisija privalo:

17.1. per 10 dienų nuo paraiškos gavimo atlikti pirminį paraiškos ir su ja pateiktų dokumentų įvertinimą. Jeigu pirminio įvertinimo metu nustatoma, kad paraiškoje nenurodyti visi šių nuostatų 14 ir 15 punktuose išvardyti duomenys, nepateikti dokumentai arba paraiška neatitinka šių nuostatų 1 priede numatytų kriterijų, – per 10 dienų nuo paraiškos gavimo pranešti pareiškėjui apie nustatytus trūkumus bei nurodyti terminą, per kurį šie trūkumai turi būti pašalinti;

17.2. informuoti pareiškėją apie būsimus su sertifikavimu susijusius veiksmus ir procedūras bei nustatytą tikrinimo datą.

18. Jei pirminio įvertinimo metu nustatyti trūkumai nepašalinami per komisijos nustatytą laiką, paraiška toliau nenagrinėjama ir tolesnis vežėjo sertifikavimas neatliekamas.

 

IV. Nuodugnus pareiškėjo pasirengimo dirbti vertinimas

 

19. Atlikus pirminį paraiškos ir su ja pateiktų dokumentų įvertinimą, nuodugniai tikrinamas pareiškėjo pasirengimas dirbti.

20. Atliekant pareiškėjo pasirengimo dirbti vertinimą, turi būti tikrinami:

20.1. organizacinė struktūra ir valdymas;

20.2. skrydžių vvkdymo vadovas;

20.3. pagrindiniai objektai:

20.3.1. stacionarūs statiniai;

20.3.2. skrydžiams parinkti aerodromai;

20.3.3. aviacijos paslaugų ir aptarnavimo priemonės ir įranga;

20.4. personalo rengimo programos;

20.5. avarinio gelbėjimo(-si) demonstravimas;

20.6. dokumentai;

20.7. skrydžių vykdymas:

20.7.1. skrydžių planavimas;

20.7.2. priešskrydinis pasirengimas;

20.7.3. tikrinimas skrendant;

20.7.4. poskrydinis tikrinimas;

20.8. orlaivių techninė priežiūra:

20.8.1. techninės priežiūros vadovas;

20.8.2. orlaivių techninės priežiūros vadybos programos;

20.8.3. techninės priežiūros organizavimas ir vykdymas.

21. Nuodugnaus pareiškėjo pasirengimo dirbti vertinimo kriterijai numatyti šių nuostatų 2 priede.

 

V. Sprendimo priėmimas ir vežėjo pažymėjimo išdavimas, pakeitimai jame, galiojimo sustabdymas arba panaikinimas

 

22. Atsižvelgusi į pareiškėjo pasirengimo dirbti pagal šių nuostatų reikalavimus vertinimo rezultatus, komisija pateikia tikrinimo ataskaitą bei savo rekomendacijas:

22.1. išduoti vežėjo pažymėjimą;

22.2. neišduoti vežėjo pažymėjimo.

23. Komisijos ataskaitos bei rekomendacijų pagrindu CAA vadovybė priima sprendimą išduoti arba neišduoti vežėjo pažymėjimą.

24. Jeigu priimamas sprendimas neišduoti vežėjo pažymėjimo, apie tai turi būti pranešta pareiškėjui, nurodant šio sprendimo priėmimo priežastis.

25. Priėmus sprendimą išduoti vežėjo pažymėjimą, kartu su juo turi būti išduodamas ir VPP.

26. Vežėjo pažymėjimas ir VPP turi atitikti šių nuostatų 3 ir 4 prieduose numatytas formas. VPP pildomas pagal šių nuostatų 5 priede pateiktą aprašymą.

27. Vežėjo pažymėjimas išduodamas neterminuotai.

28. Gavęs vežėjo pažymėjimą bei VPP, vežėjas gali pradėti skrydžius. Nuo šio momento vežėjas atsako už skrydžių vykdymą pagal įvardytus leidimus bei civilinės aviacijos veiklą reglamentuojančius teisės aktus.

29. Sugadinus, pametus ar kitaip praradus vežėjo pažymėjimą, CAA, vežėjui pateikus šių nuostatų 6 priede nustatytos formos prašymą, gali išduoti dublikatą.

30. Pakeitimams vežėjo pažymėjime padaryti vežėjas CAA turi pateikti šių nuostatų 7 priede nustatytos formos prašymą bei visus dokumentus, susijusius su pakeitimu.

31. CAA, įvertinusi, kad vežėjo pageidaujamas pakeitimas neturės neigiamos įtakos skrydžių saugai bei neprieštarauja galiojantiems teisės aktams, padaro pakeitimą.

32. Vežėjas privalo netrukdyti CAA inspektoriams (toliau – inspektoriams) nustatyta tvarka kontroliuoti vežėjų skrydžių, techninės priežiūros ir kitų turinčių įtakos skrydžių saugai tarnybų darbą, taip pat nedelsdamas pranešti CAA apie visus informacijos, pateiktos pagal šių nuostatų 13 punktą, pasikeitimus.

33. Jei inspektorius nustato, kad vežėjas nesilaiko arba nesugeba laikytis šiuose nuostatuose, kituose teisės aktuose arba vežėjo pažymėjime bei VPP numatytų veiklos sąlygų, jis privalo įspėti vežėją dėl pastebėtų trūkumų ir pareikalauti laiku juos pašalinti. Šiais atvejais apie tai vežėjui turi būti pranešta iš anksto bei suteikta galimybė pasikonsultuoti.

34. Jei vežėjas nurodytų trūkumų nustatytu laiku nepašalina, inspektorius apie tai informuoja CAA ir pateikia savo siūlymus.

35. CAA, remdamasi inspektoriaus siūlymais, turi teisę:

35.1. padaryti pakeitimus VPP, laikinai sustabdyti bet kurį vežėjui leistą skrydį arba jį uždrausti;

35.2. padaryti pakeitimus vežėjo pažymėjime, laikinai ar nuolat apriboti vežėjui suteiktas teises;

35.3. sustabdyti vežėjo pažymėjimo galiojimą;

35.4. atšaukti vežėjo pažymėjimą.

36. Vežėjas turi teisę CAA sprendimą per 5 dienas nuo jo gavimo apskųsti susisiekimo ministrui.

37. Atšaukus vežėjo pažymėjimo galiojimą ir sprendimo neapskundus, vežėjas per 5 dienas privalo jį grąžinti CAA.

 

VI. Vežėjų veiklos priežiūra ir kontrolė

 

38. Siekiant užtikrinti skrydžių saugą, turi būti vykdoma nuolatinė sertifikuotų vežėjų veiklos priežiūra bei kontrolė.

39. CAA kiekvieno sertifikuoto vežėjo priežiūrai ir kontrolei paskiria inspektorių. Paskirtieji inspektoriai planuoja ir vykdo vežėjų veiklos priežiūrą bei kontrolę. Vežėjas privalo užtikrinti, kad paskirtieji inspektoriai nekliudomai atliktų savo pareigas. Visi inspektoriai privalo turėti CAA inspektoriaus pažymėjimą, kuriame nurodyta, kad jie vykdo civilinės aviacijos inspektoriaus funkcijas.

40. CAA užtikrina, kad paskirtieji inspektoriai nuolat būtų mokomi teorinių bei praktinių dalykų bei tobulinama jų kvalifikacija.

41. Vežėjas, prieš pradėdamas savo veikloje naudoti orlaivius, kurių inspektavimui CAA neturi atitinkamai apmokytų specialistų, parengia ir CAA inspektorių.

42. Vykdant vežėjų priežiūrą, turi būti atliekami periodiški, atrankiniai visos eksploatavimo veiklos tikrinimai. Tikrinama pagal tuos pačius kriterijus, kaip ir išduodant vežėjo pažymėjimą.

43. Paskirtieji inspektoriai turi būti labai atidūs ir pastebėti kiekvieną neįprastą orlaivio naudojimo tvarką, įrangos ir priemonių neatitikties pagal nustatytus reikalavimus požymius bei neveiksmingą administracinį valdymą. Jie turi įvertinti sąlygas, dėl kurių vežėjo finansinė padėtis gali prastėti. Nepalankios finansinės padėties pavyzdžiai yra:

43.1. didelis kadrų mažėjimas ar jų kaita;

43.2. uždelstas atlyginimų už darbą mokėjimas;

43.3. sumažėję orlaivio saugaus naudojimo reikalavimai, turintys tendenciją į supaprastinimus;

43.4. tiekėjų atsisakymas teikti vežėjui kreditus;

43.5. reikalavimų neatitinkanti orlaivių techninė priežiūra;

43.6. atsargų ir atsarginių dalių trūkumas;

43.7. komercinių skrydžių ar jų dažnio mažinimas;

43.8. orlaivių ar įrangos pardavimas arba grąžinimas ankstesniems savininkams.

44. Nustatę šių nuostatų 43 punkte nurodytus finansinius sunkumus inspektoriai turi suaktyvinti techninę skrydžių priežiūrą, daugiau dėmesio skirti skrydžių saugai bei informuoti CAA, kuri gali imtis visų šių nuostatų 35 punkte įvardytų priemonių.

45. Tikrinimo metu atsakingieji inspektoriai privalo įvertinti, ar veiksmingi metodai ir sistemos, kurias naudojo vežėjas, siekdamas užtikrinti veiklą reglamentuojančių taisyklių (Skrydžių vykdymo vadovo, Techninės priežiūros vadybos vadovo, personalo rengimo programų ir t. t.) laikymąsi.

46. Nagrinėjamos orlaivių nuomos sutartys ir vežėjo pareigos, susijusios su orlaivių technine priežiūra, bendrosiomis paslaugomis ir kt., bei nustatoma, kokią tai turi įtaką skrydžių saugai.

47. Nagrinėjama personalo rengimo programa, pagal kurią personalas turi būti parengtas taip, kaip buvo demonstruojama tvirtinant programą. Jeigu numatytų tikslų nepasiekta, – blogi egzaminų ir praktinių bandymų pažymiai – inspektorius turi nurodyti vežėjui mokymo programą pakeisti taip, kad būtų pasiektas tinkamas personalo parengimo lygis.

48. Inspektoriai privalo kontroliuoti ir vertinti, kaip vežėjo pilotai inspektoriai, navigatoriai inspektoriai ir skraidantieji inžinieriai inspektoriai atlieka savo pareigas. Vertinimą atlieka CAA inspektoriai, parengti skraidyti konkrečiais vežėjo naudojamų orlaivių tipais. Vertinimas gali būti atliktas kvalifikacinio tikrinimo orlaivyje metu arba patvirtintu šio orlaivio tipo treniruokliu, arba skrendant tam tikru maršrutu ar tam tikrame rajone. Tikrinamieji privalo pademonstruoti įtikinamą orlaivio ir jo sistemų, vežėjo naudojamų metodikų bei atitinkamų taisyklių, taip pat leistų eksploatuoti maršrutų struktūros išmanymą. Jie taip pat turi pademonstruoti gebėjimą įvertinti kitų įgulos narių darbą, o jų asmeniniai gabumai, sąžiningumas ir reiklumas tikrinant pilotus, navigatorius ir skraidančiuosius inžinierius neturi kelti abejonių.

49. Vežėjų priežiūra turi būti nuolatinė ir atliekama CAA nustatytu laiku ar laikotarpiais. Atliekant priežiūrą, turi būti įvertintos visos svarbiausios vežėjo veiklos sritys. Vertinama gali būti ne iš karto visa veikla, o atskiros jos sritys (pvz., tikrinimas perone, tikrinimas maršrute, pagrindinių objektų tikrinimas ir t. t.), tačiau taip, kad visos veiklos patikrinimas būtų atliktas ne rečiau kaip kas dvylika mėnesių.

50. Jeigu vykdant priežiūros programą nustatomi vežėjo darbo trūkumai, paskirtasis inspektorius privalo nustatyti jų priežastį ir informuoti vežėją apie būtinumą imtis neatidėliotinų veiksmų nustatytiems trūkumams pašalinti ir toliau kontroliuoti, ar šie veiksmai buvo efektyvūs.

51. Jeigu per atsakingojo inspektoriaus nustatytą terminą trūkumai nepašalinami, paskirtasis inspektorius privalo apie tai informuoti CAA, kuri turi imtis šių nuostatų 35 punkte numatytų priemonių.

52. Jeigu nustatyti trūkumai kelia grėsmę skrydžių saugai ir būtina imtis neatidėliotinų veiksmų, CAA turi teisę sustabdyti vežėjo pažymėjimo galiojimą, pranešti apie tai vežėjui bei nustatyti terminą, per kurį minėti trūkumai turi būti pašalinti. Jeigu per nurodytą terminą trūkumai nepašalinami, vežėjo pažymėjimas atšaukiamas.

______________

 


1 PRIEDAS

 

PIRMINIO PARAIŠKOS VERTINIMO KRITERIJAI

 

1. Nustatyti, ar pareiškėjas gali apmokėti fiksuotąsias ir eksploatacines išlaidas, kurios gali susidaryti per 3 mėnesius nuo veiklos pradžios nepriklausomai nuo gaunamų iš šios veiklos pajamų.

2. Ar yra numatyta reguliarių skrydžių maršrutų struktūra ir nereguliarių skrydžių rajonai.

3. Ar siūlomas planuojamų paslaugų lygis atitinka poreikius arba paklausą bei visuomenės interesus.

4. Ar siūlomi tokie vežimo būdai ir lygis, kurie neprieštarauja Lietuvos Respublikos dvišalėms ir daugiašalėms oro susisiekimo sutartims skrydžių teisių, skrydžių dažnio, talpos, maršrutų klausimais.

5. Ar yra pateikti atliktų tyrimų duomenys, liudijantys apie numatomų vežimų ekonominę naudą.

6. Ar turi efektyvią valdymo struktūrą (asmenys, užimantys atsakingas pareigas, kompetetingi), atitinkamą personalą, įrangą, priemones, dokumentus, techninės priežiūros sutartis ir pan. arba galimybes juos turėti.

7. Ar turi orlaivius, tinkamus vykdyti numatomus vežimus. Turi būti patikrinti šie klausimai:

7.1. ar orlaiviai bus eksploatuojami realiai paskaičiuotais variklių darbo režimais bei greičiais;

7.2. ar egzistuoja tikimybė, kad numatomiems vežimams orlaivių eksploatacinė masė bus kritiška;

7.3. ar skrydžių lygiai, skrydžių tarp punktų nuotoliai ir aerodromų duomenys atitinka orlaivių charakteristikas;

7.4. ar orlaiviai bus tinkamai techniškai prižiūrimi ir yra galimybės apsirūpinti reikalinga įranga ir atsarginėmis dalimis;

7.5. ar orlaiviuose yra visa numatomiems skrydžiams reikalinga įranga ir prietaisai.

8. Nustatyti, ar turi potencialias galimybes numatomiems vežimams vykdyti:

8.1. ar siūlomi vežimai bus saugūs, atsižvelgiant į turimus išteklius;

8.2. ar pakaks turimų įgulų vežimams atlikti, neviršijant nustatytų skrydžio laiko ir darbo laiko normų;

8.3. ar pagal skrydžių grafiką bus laikomasi techninės orlaivių priežiūros grafikų;

8.4. ar reikalavimai, keliami orlaivių panaudojimo koeficientui, yra pagrįsti.

9. Ar yra nustatyti geografiniai rajonai, maršrutai ir aerodromai, kuriais bus naudojamasi.

10. Ar yra pasirinkti maršrutai ir skrydžio rajonai, kuriuose galima saugiai vykdyti navigaciją su turima navigacine įranga.

11. Ar pareiškėjas turi informaciją apie pasirinktuose aerodromuose naudojamus eksploatacinius minimumus.

12. Ar tiksliai ir suprantamai išdėstytos vadovaujančiojo ir pagrindinio vykdomojo personalo pareigos ir atsakomybė.

13. Ar supranta savo, kaip potencialaus vežėjo pažymėjimo savininko, atsakomybę ir pareigas.

______________

 


2 PRIEDAS

 

Nuodugnaus pareiškėjo pasirengimo dirbti vertinimo kriterijai

 

1. Organizacinė struktūra ir valdymas

 

1.1. Turi būti nustatyti vadovaujančių darbuotojų pavaldumo lygiai, konkrečios pareigos ir atsakomybė.

1.2. Personalo skaičius turi būti pakankamas numatytoms funkcijoms atlikti, vadovaujantis personalas pakankamai kvalifikuotas ir kompetentingas.

1.3. Turi būti numatyta nepertraukiama sąveika tarp atskirų gamybos ir valdymo grandžių bei grįžtamasis ryšys.

 

2. Skrydžių vykdymo vadovas

 

2.1. Vežėjas privalo užtikrinti, kad skrydžių vykdymo vadovo struktūra ir pagrindinės dalys būtų:

2.1.1. A dalis. Bendroji

2.1.1.1. Skrydžių vykdymo vadovo tvarkymas ir kontrolė

2.1.1.2. Vežėjo struktūra, pareigos

2.1.1.3. Kontrolė ir priežiūra

2.1.1.4. Kokybės sistema

2.1.1.5. Įgulos sudėtis

2.1.1.6. Kvalifikacijos reikalavimai

2.1.1.7. Medicinos reikalavimai

2.1.1.8. Skrydžio laikas, darbo laikas

2.1.1.9. Skrydžio procedūros

2.1.1.10. Pavojingų krovinių ir ginklų gabenimas

2.1.1.11. Aviacijos saugumas

2.1.1.12. Veiksmai avarijų ir incidentų atveju

2.1.1.13. Skrydžių taisyklės

2.1.2. B dalis. Orlaivio/orlaivio tipo naudojimas

2.1.2.1. Bendroji informacija ir matavimo vienetai

2.1.2.2. Apribojimai

2.1.2.3. Įprastos procedūros

2.1.2.4. Neįprastos ir avarinės procedūros

2.1.2.5. Skrydžio techninės charakteristikos

2.1.2.6. Skrydžio planavimas

2.1.2.7. Masė ir centruotė

2.1.2.8. Krovinių gabenimas

2.1.2.9. Konfigūracijos nukrypimo sąrašas

2.1.2.10. Minimalios įrangos sąrašas

2.1.2.11. Gelbėjimo ir avarinė įranga

2.1.2.12. Avarinės gelbėjimo(-si) procedūros

2.1.2.13. Orlaivio sistemos

2.1.3. C dalis. Informacija apie maršrutus ir aerodromus

Pateikiama visa informacija ir instrukcijos, susijusios su ryšiais, navigacija ir aerodromais, tarp jų ir minimaliais skrydžio lygiais ir aukščiais visuose maršrutuose bei skrydžio minimumais visuose numatomuose naudoti aerodromuose.

2.1.4. D dalis. Mokymas

Pateikiamos visos skraidančiojo bei skrydžio paslaugas teikiančio personalo rengimo, mokymo ir kvalifikacijos palaikymo programos bei jų įgyvendinimą užtikrinančios procedūros. Šios programos turi būti patvirtintos CAI.

Pateikiamas saugomų dokumentų ir saugojimo terminų aprašymas.

2.2. Skrydžių vykdymo vadovas turi būti parengtas lietuvių ir anglų kalbomis.

 

3. Pagrindiniai objektai

 

3.1. Stacionarūs statiniai

Angarai, orlaivių techninės priežiūros ir remonto dirbtuvės, administracijos ir techninio personalo pastatai, keleivių aptarnavimo, krovinių saugojimo bei paskirstymo vietos turi atitikti CAA nustatytus reikalavimus.

3.2. Aerodromai

3.2.1. Visi vežėjo pasirinkti pagrindiniai ir atsarginiai aerodromai turi būti tinkami pareiškėjo numatomiems skrydžiams. Jeigu inspektorius susipažinęs su aerodromais, jų įranga ir įsitikinęs, kad jie atitinka reikalavimus, inspektavimas nereikalingas.

3.2.2. Tuo atveju, kai planuojami vežimai yra nereguliarūs ir apima daugelį pasaulio regionų, įvertinami pagrindiniai naudojami aerodromai, o, išduodant vežėjo sertifikatą, Specialiajame vežėjo sertifikato priede nurodoma, kad be CAD leidimo naudotis kitais šio regiono aerodromais draudžiama.

3.2.3. Nustatomi šie minimalūs aerodromuose numatomų pareiškėjo skrydžių atitikties vertinimo kriterijai:

- kilimo ir tūpimo takai,

- saugos juostos,

- galinės stabdymo juostos,

- riedėjimo takai,

- peronas ir stovėjimo aikštelės,

- signalinių žiburių įrenginiai,

- vizualios ir nevizualios navigacinės priemonės,

- radiotechniniai įrenginiai,

- ryšių tarnybos,

- oro eismo valdymo tarnyba,

- meteorologinės tarnybos,

- oro navigacijos informacijos tarnybos,

- aerodromo paslaugų tarnybos ir priemonės,

- orlaivių aerodromų dangos apsaugos nuo apledėjimo priemonės ir įranga,

- avarinės gelbėjimo ir priešgaisrinės saugos priemonės ir įrenginiai,

- aprūpinimas aviaciniais degalais ir tepalais,

- aviacijos saugumas,

- aerodromo apsaugos zonos kliūtys, turinčios įtakos skrydžiams,

- artėjimo tūpti pagal prietaisus schemos ir žemėlapiai,

- valstybės nustatyti minimalūs saugūs kliūčių perskridimo aukščiai.

3.3. Paslaugų ir aptarnavimo priemonės bei įranga

3.3.1. Paslaugų ir aptarnavimo priemonės bei įranga turi būti tinkamos saugiai naudoti bei turi atitikti nustatytus reikalavimus.

3.3.2. Paslaugų ir aptarnavimo priemonėms bei įrangai priskiriami: automobilių degalų pilstytuvai, deguonies ir suspausto oro užpildymo įranga, vilkikai, krovinių ir bagažo apdorojimo įranga, maisto produktų išvežiojimo transporto priemonės, priešledžio įranga ir t. t.

 

4. Personalo rengimo programos

 

Personalo rengimo programos turi būti patvirtintos CAA. Personalo rengimui turi būti naudojamos atitinkamos metodikos, mokymo priemonės ir įranga, dėstytojai bei instruktoriai turi turėti atitinkamą kvalifikaciją.

 

5. Avarinio gelbėjimo(-si) demonstravimas

 

5.1. Pareiškėjas turi būti pasirengęs ir patvirtinęs tokį avarinio gelbėjimo(-si) planą bei taip paskirstęs įgulos narių pareigas, kad su turima avarine įranga ne ilgiau kaip per 90 sek. būtų evakuoti orlaivyje esantys keleiviai ir įgula.

5.2. Jeigu inspektorius neįsitikinęs, kad pareiškėjas gali pagal nustatytus reikalavimus atlikti avarinį evakuavimą, tai tikrinimo metu privalo reikalauti jį demonstruoti bei patikrinti įgulų pasirengimą bei avarinės įrangos efektyvumą.

5.3. Demonstruojant evakuavimą(-si) parodoma, ar:

5.3.1. įgulos nariai tiek orlaivyje, tiek žemėje tiksliai vykdo savo pareigas;

5.3.2. įgulos nariai tiksliai išsidėsto evakavimo metu;

5.3.3. tiksliai vykdomi orlaivio vado nurodymai;

5.3.4. veiksmingai atliekama vadovavimo perėmimo tvarka avarijos metu;

5.3.5. veiksmingai įgulos nariai vykdo numatytas funkcijas;

5.3.6. yra nesklandumų ir daromos klaidos.

5.4. Jeigu pareiškėjas per nustatytą laiką negali patenkinamai pademonstruoti avarinio keleivių evakavimo iš kiekvieno orlaivio tipo, modelio, orlaivio konfigūracijos, inspektorius turi pareikalauti imtis priemonių trūkumams pašalinti. Šios priemonės gali būti:

5.4.1. evakavimo procedūrų peržiūrėjimas;

5.4.2. įgulos narių pasirengimo tobulinimas;

5.4.3. naudojamos įrangos modifikavimas ar keitimas;

5.4.4. keleivių salono perkomponavimas;

5.4.5. bendro keleivių skaičiaus sumažinimas.

5.5. Priverstinio tūpimo ant vandens demonstravimas.

5.5.1. Jeigu kuris nors orlaivio tipas bus naudojamas tolimiems skrydžiams virš vandens (ETOPS), pareiškėjas privalo pademonstruoti ir avarinį jo tūpimą ant vandens. Prieš demonstravimą atsakingasis inspektorius turi įsitikinti, ar orlaivis sertifikuotas ir paruoštas ETOPS. Jeigu orlaivis šiam tikslui nesertifikuotas, leidimas tolimiems skrydžiams virš vandens į VPP neįrašomas.

5.5.2. Priverstinis tūpimas ant vandens yra imituojamas. Demonstravimo metu pareiškėjas turi parodyti:

5.5.2.1. ar orlaivyje yra reikiama avarinė įranga, t. y. gelbėjimo plaustai, pripučiamosios slidės, gelbėjimosi liemenės, pirmosios medicinos pagalbos priemonių komplektai, avarinė radijo įranga ir t. t.;

5.5.2.2. ar avarinė įranga išdėstyta taip, kad ją visada būtų galima nuleisti per nustatytą laiką arba išmesti iš orlaivio į vandenį;

5.5.2.3. ar yra ir ar naudojamos priemonės, neleidžiančios nuplukdyti avarinę įrangą į šalį nuo gyvų keleivių;

5.5.2.4. ar pripučiamosios slidės, gelbėjimo liemenė, gelbėjimo plaustai gerai ir per nustatytą laiką prisipildo oro, ar avarinė įranga veikia nepriekaištingai, ar tinkamai išsitiesia pripučiamosios slidės;

5.5.2.5. ar tinkamai parinktos avarinės durys bei langai ir ar jos lengvai atsidaro;

5.5.2.6. ar parengtos ir vykdomos įgulos narių atliekamos avarinės procedūros ir kaip naudojamos avarinių procedūrų atmintinės;

5.5.2.7. ar įgulos nariai parengti;

5.5.2.8. ar įgulos nariai žino savo pareigas ir laiku jas vykdo, ar žino, už ką atsako;

5.5.2.9. ar įgulos nariai, naudodami turimą avarinę įrangą ir laikydamiesi Skrydžių vykdymo vadove numatytų taisyklių ir procedūrų, gali evakuoti keleivius tomis kritiškomis sąlygomis, kol orlaivis plauks vandens paviršiumi;

5.5.2.10. ar įgulos nariai moka atsargiai elgtis ir netraumuos keleivių ir savęs.

5.5.3. Jeigu demonstruojant evakavimą nustatomi procedūrų ar įrangos trūkumai, pareiškėjas privalo juos pašalinti. Gelbėjimo procedūrų tinkamumui nustatyti atsakingasis inspektorius gali paprašyti papildomai demonstruoti evakavimą.

 

6. Dokumentai

 

6.1. Vertinant visus su skrydžiais susijusius dokumentus, nustatoma, kaip buvo vykdomi skrydžiai, kaip jie bus vykdomi ateityje ir ar skrydžiai atitinka nustatytas taisykles. Inspektoriai turi teisę patikrinti dokumentus, bet neturi teisės jų išsinešti iš vežėjo patalpų. Išsinešti dokumentus galima tik gavus vežėjo raštišką sutikimą.

6.2. Tikrinami šie dokumentai:

6.2.1. orlaivių įgulų narių asmens bylos;

6.2.2. įgulų narių skrydžio ir darbo laiko apskaitos dokumentai;

6.2.3. orlaivių naudojimo įrašai ir orlaivių žurnalai;

6.2.4. orlaivių techninės priežiūros apskaitos dokumentai.

6.3. Dokumentai turi būti pildomi tiksliai bei kruopščiai, bylos turi būti tvarkingos, įrašai dokumentuose išsamūs.

6.4. Finansinės veiklos dokumentų tikrinimui CAA gali kviesti šios srities specialistą (ekspertą iš kitų nesuinteresuotų žinybų).

 

7. Skrydžių vykdymas

 

7.1. Skrydžių planavimas

7.1.1. Atsakingasis inspektorius ir pareiškėjas privalo iš anksto suplanuoti skrydžių vykdymo tikrinimą. Pagrindiniai šio veiklos tikrinimo kriterijai yra:

7.1.1.1. Skrydžių vykdymo vadove nustatyta skrydžio vykdymo tvarka turi būti tiksli;

7.1.1.2. skrydžių vykdymo priemonės ir įranga, esanti įgulos žinioje, turi veikti ir užtikrinti skrydžių saugą;

7.1.1.3. skrydžių vykdymo tarnybos turi suteikti veiksmingą pagalbą orlaivio įgulai;

7.1.1.4. turi būti numatytos orlaivių paslaugos ir reikiamos pagalbos įgulai suteikimas ne baziniuose aerodromuose;

7.1.1.5. maršrutų įranga turi veikti.

7.2. Priešskrydinis pasirengimas

7.2.1. Orlaivyje prieš skrydį turi būti šie dokumentai:

7.2.1.1. orlaivio registravimo liudijimas;

7.2.1.2. orlaivio tinkamumo skraidyti pažymėjimas;

7.2.1.3. leidimas naudotis orlaivio radijo stotimis;

7.2.1.4. orlaivio techninės būklės skrydžio metu apskaitos žurnalas;

7.2.1.5. orlaivio skrydžių vykdymo vadovas;

7.2.1.6. dokumentai apie keleivius ir krovinį, jei jie yra orlaivyje;

7.2.1.7. civilinės atsakomybės draudimo pažymėjimas;

7.2.1.8. triukšmų pažymėjimas.

7.2.2. Prieš skrydį orlaivio įgula turi:

7.2.2.1. gauti informaciją apie meteorologines sąlygas ir planuojamą skrydžio maršrutą;

7.2.2.2. suplanuoti skrydį;

7.2.2.3. apskaičiuoti reikalingą degalų kiekį;

7.2.2.4. užpildyti skrydžio planą ir orlaivio centruotės grafiką;

7.2.2.5. priimti sprendimą skristi;

7.2.2.6. pateikti skrydžio planą skrydžių valdymo tarnybai;

7.2.2.7. priimti orlaivį ir instruktuoti įgulos narius;

7.2.2.8. laikytis nustatytos veiksmų sekos rengiantis paleisti variklius;

7.2.2.9. koordinuoti veiksmus su techniniu personalu;

7.2.2.10. naudoti įgulos veiksmų atmintines.

7.3. Skrydžio metu orlaivio įgula privalo:

7.3.1. žinoti riedėjimo aerodromu schemas bei tvarką;

7.3.2. laiku tikrinti atliktus veiksmus pagal skrydžio procedūrų atmintinę;

7.3.3. mokėti pilotuoti (rankiniu ir automatiniu būdu);

7.3.4. gerai išmanyti orlaivį bei jo sistemas;

7.3.5. mokėti koordinuoti veiksmus;

7.3.6. mokėti naudotis radijo ryšiu;

7.3.7. žinoti ir mokėti taikyti įvairiuose skrydžio etapuose Skrydžių vykdymo vadovo reikalavimus;

7.3.8. priimti teisingus ir pagrįstus sprendimus.

7.4. Inspektorius tikrindamas neturi trukdyti įgulai atlikti pareigų.

7.5. Po skrydžio orlaivio įgula turi:

7.5.1. mokėti naudotis skrydžio procedūrų atmintine;

7.5.2. mokėti pranešti apie tolesnį orlaivio tinkamumą skristi ir registruoti šiuos duomenis orlaivio žurnale;

7.5.3. mokėti rašyti pranešimus apie pavojingus suartėjimus, susidūrimus su paukščiais, žaibo iškrovas ir kitus neįprastus reiškinius, turėjusius įtakos skrydžiui.

7.6. Turi būti įrengtos patalpos orlaivio įgulų poilsiui, o įgulos poilsio laikas turi atitikti nustatytus reikalavimus (jei numatytas tarpinis įgulos poilsis).

7.7. Turi būti numatytos pagalbinės priemonės įgulai pasirengti kitam skrydžiui po tarpinio tūpimo.

7.8. Orlaivio palydovai

7.8.1. Skrydžio metu privalo pateikti keleiviams teisingą informaciją dėl:

7.8.1.1. rankinio bagažo talpinimo;

7.8.1.2. draudimo rūkyti;

7.8.1.3. teisingo saugos diržų naudojimo;

7.8.1.4. krėslų nugarėlių į pradinę padėtį atlenkimo;

7.8.1.5. deguonies kaukių naudojimo ir atsargos priemonių naudojant deguonį;

7.8.1.6. avarinių durų bei angų išdėstymo ir naudojimosi jomis;

7.8.1.7. gelbėjimosi liemenių išdėstymo ir jų panaudojimo;

7.8.1.8. draudimo naudotis mobiliaisiais telefonais, personaliniais kompiuteriais ir kita panašia įranga.

8. Techninė priežiūra

8.1. Pareiškėjas turi turėti veiklią organizacinę struktūrą ir pakankamą kvalifikuoto personalo skaičių numatytai veiklai vykdyti.

8.2. Turi būti nuolatinė sąveika tarp atskirų padalinių.

8.3. Kokybės užtikrinimo sistema turi būti veiksminga.

8.4. Techninės priežiūros priemonės ir įranga turi atitikti nustatytus reikalavimus bei užtikrinti esamo orlaivių parko techninę priežiūrą.

8.5. Orlaivių techninė priežiūra turi būti vykdoma griežtai pagal Techninės priežiūros vadybos vadove numatytus reikalavimus ir tvarką. Nustatoma tokia Techninės priežiūros vadybos vadovo struktūra ir pagrindinės dalys:

8.5.1. I dalis. Bendrosios nuostatos

8.5.1.1. Organizacijos įsipareigojimai

8.5.1.2. Bendra informacija

8.5.1.2.1. Trumpas veiklos aprašymas

8.5.1.2.2. Ryšiai su kitomis organizacijomis

8.5.1.2.3. Orlaivių parko sudėtis

8.5.1.2.4. Veiklos nuostatai

8.5.1.2.5. Operatyvinių techninės priežiūros bazių nustatymas

8.5.1.3. Techninės priežiūros (TP) vadybos personalas

8.5.1.3.1. Atsakingasis vadovas

8.5.1.3.2. TP paskirtasis vadovas

8.5.1.3.3. TP koordinavimas

8.5.1.3.4. Pareigos ir atsakomybė

8.5.1.3.5. Organizacijos struktūra

8.5.1.3.6. Personalas, jo mokymas

8.5.1.4. CAA perspėjimo apie pakeitimus organizacijoje, susijusius su TP, procedūra

8.5.1.5. Techninės priežiūros vadybos vadovo aprašo pataisų procedūra

8.5.2. II dalis. TP procedūros

8.5.2.1. Orlaivio techninio žurnalo naudojimas ir minimalios įrangos sąrašo (MEL) pritaikymas

8.5.2.2. Orlaivio TP programa – sudarymas ir panaudojimas

8.5.2.3. Priskraidomų valandų/ciklų ir TP stebėjimas bei kontrolė, dokumentų apie juos laikymo sąlygos, įsipareigojimai, prieinamumas

8.5.2.4. Tinkamumo skraidyti direktyvų taikymas ir kontrolė

8.5.2.5. TP programos veiksmingumo analizė

8.5.2.6. Neprivalomų modifikacijų įdiegimo programa

8.5.2.7. Pagrindiniai modifikacijų kriterijai

8.5.2.8. Pranešimai apie gedimus

8.5.2.8.1. Analizė

8.5.2.8.2. Bendradarbiavimas su gamintoju ir orlaivį sertifikavusia civilinės aviacijos administracija

8.5.2.8.3. Požiūris į gedimų šalinimo nukėlimą vėlesniam laikui

8.5.2.9. Inžinerinė veikla

8.5.2.10. Patikimumo programa

8.5.2.10.1. Sklandmens

8.5.2.10.2. Jėgainių

8.5.2.10.3. Komponentų

8.5.2.11. Priešskrydinė orlaivio patikra

8.5.2.11.1. Parengimas skrydžiui

8.5.2.11.2. Antžeminės paslaugos

8.5.2.11.3. Saugus krovinio ir bagažo krovimas

8.5.2.11.4. Degalų pripylimo kontrolė

8.5.2.11.5. Sniego, ledo, dulkių ir smėlio šalinimo kontrolė

8.5.2.12. Orlaivio svėrimas

8.5.2.13. Bandomųjų skrydžių procedūros

8.5.2.14. Naudojamų dokumentų, etikečių ir formų pavyzdžiai

8.5.3. III dalis. Kokybės sistema

8.5.3.1. Požiūris į TP kokybę, planavimą ir auditą

8.5.3.2. TP vadybos stebėjimas

8.5.3.3. TP programos veiksmingumo stebėjimas

8.5.3.4. Stebėjimas, ar TP vykdoma pagal CAA patvirtintus reikalavimus

8.5.3.4.1. Orlaivio TP

8.5.3.4.2. Variklių TP

8.5.3.4.3. Komponentų TP

8.5.3.5. Stebėjimas, kad TP, numatyta TP sutartyje (įskaitant ir subsutartis, sudarytas tarp TP organizacijos ir trečiosios šalies), būtų vykdoma

8.5.3.6. Kokybės audito personalas

8.5.4. IV dalis. TP pagal sutartis

8.5.4.1. TP rangovų parinkimo procedūros

8.5.4.2. TP rangovų sąrašas

8.5.4.3. TP sutartyse nustatytos svarbios techninės procedūros

8.6. Pareiškėjas turi būti parengęs orlaivių techninės priežiūros programas bei kitus reikalingus dokumentus (vadovus, instrukcijas, reglamentus ir pan.).

8.6.1. Vežėjas privalo užtikrinti, kad orlaivis būtų prižiūrimas pagal vežėjo orlaivio techninės priežiūros programą. Programoje turi būti detaliai aprašyti visi techninės priežiūros darbai bei intervalai tarp jų. Vežėjo techninės priežiūros programą ir vėlesnius pakeitimus tvirtina Civilinės aviacijos inspekcija.

8.6.2. Nustatoma tokia orlaivių techninės priežiūros programos struktūra. Jos dalys yra šios:

8.6.2.1. Bendrieji reikalavimai

8.6.2.2. Techninės priežiūros programa

8.6.2.3. Pakeitimai

8.6.2.4. Leistini techninės priežiūros terminų pakeitimai

8.6.2.5. Techninės priežiūros programos periodinė peržiūra/kontrolė.

______________

 


3 PRIEDAS

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS CIVILINĖS AVIACIJOS

VEŽĖJO PAŽYMĖJIMAS

 

Nr.

 

Civilinės aviacijos administracija pažymi, kad

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

 

Įmonės kodas: XXXX ___________________

                                                                                                                             (adresas)

 

atitinka Tarptautinės civilinės aviacijos konvencijos 6 priedo, Lietuvos Respublikos civilinės aviacijos įstatymo ir kitų teisės aktų reikalavimus šiam pažymėjimui gauti ir yra kompetentinga atlikti komercinį vežimą pagal sąlygas, numatytas pridedamuose veiklos nuostatuose.

 

 

Šis pažymėjimas neperduodamas ir jis galioja iki ________________________________________ ,

jeigu jo galiojimas nebus iki to laiko sustabdytas arba kitu būdu atšauktas.

 

 

Išduotas __________________

                                   (data)

 

A. V.

Civilinės aviacijos administracijos

generalinis direktorius

 

 

______________

 

 

REPUBLIC OF LITHUANIA

 

AIR OPERATOR CERTIFICATE

 

No.

 

On behalf of Civil Aviation Administration it is hereby certified that

 

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

 

has satisfied the Operator certification requirements prescribed in Annex 6 to the Convention on International Civil Aviation, the Civil Aviation Act of the Republic of Lithuania and relevant Regulations and has been found competent to conduct Commercial Air Transport Operations, subject to the conditions of the attached Operations Specifications.

 

This certificate is not transferable and unless sooner suspended or revoked, shall continued in effect until XXXXXXXXXXXXXX

 

 

Date issued: XXXXXXXXXX

 

Director General

 

Civil Aviation Administration

 

 

______________

 


4 PRIEDAS

 

LIETUVOS RESPUBLIKA

CIVILINĖS AVIACIJOS ADMINISTRACIJA

 

VEŽĖJO PAŽYMĖJIMAS Nr. ___________

 

VEIKLOS NUOSTATOS

 

XXXXXXXXXXXXXX

 

Įmonės kodas: XXXX ___________________

                                                                                                                            (adresas)

 

 

Veiklos pobūdis:

 

 

Orlaivių tipai, nacionaliniai ir registracijos ženklai:

 

 

Veiklos zona:

 

 

Ypatingieji ribojimai:

 

 

Ypatingieji leidimai:

 

Išdavė:

 

Civilinės aviacijos administracijos

generalinis direktorius

A. V.

                                                                                                                                                                                         

                                                                                                                                                     (data)

______________

 

REPUBLIC OF LITHUANIA

CIVIL AVIATION ADMINISTRATION

 

AIR OPERATOR CERTIFICATE No.

 

OPERATIONS SPECIFICATIONS

 

 

XXXXXXXXXXXXXX

 

 

Types of operation:

 

 

Aircraft types, national and registration marks:

 

 

Operation area:

 

 

Special authorizations:

 

 

Transport of dangerous goods:

 

Issued by:

 

Director General

 

Civil Aviation Administration

______________

 


5 PRIEDAS

 

Vežėjo pažymėjimo priedo (veiklos nuostatų) aprašymas

 

A) Veiklos pobūdis

A1 – keleiviai

A2 – kroviniai

A3 – medicinos tarnyba

B) Orlaivių tipai, nacionaliniai ir registracijos ženklai

 

 

 

C) Veiklos zona

 

 

 

D) Ypatingieji ribojimai

D1 – pagal VST dieną

D2 – pagal VST dieną ir naktį

D3 – kiti

 

 

E) Ypatingieji leidimai

E1 – CAT II procedūros

Skrydžiai prasto matomumo sąlygomis

E2 – CAT IIIA procedūros

E3 – CAT IIIB procedūros

E4 – CAT III C procedūros (kiekvienu atveju nurodant orlaivio tipą bei nustatytą RVR/DH minimumą)

E5 – nustatytas kilimo minimumas (nurodant orlaivio tipą bei RVR minimumą)

E6 – MNPS (nurodant ICAO regioną ir orlaivio tipą)

E7 – ETOPS (nurodant orlaivio /variklio tipą, atstumą ir maksimalų apskaičiuotą laiką)

E8 – RNAV (nurodant orlaivio tipą ir navigacijos zoną)

E9 – RVSM

E10 – RNP

E11 – pavojingieji kroviniai

E12 – sraigtasparniai (skrydžiai virš vandens)

______________

 


6 PRIEDAS

 

(Įmonės rekvizitai)

 

Lietuvos Respublikos civilinės                                                                         PRAŠYMAS

aviacijos administracijos                                                                                   (data)

generaliniam direktoriui                                                                                    Vilnius

 

 

Dėl vežėjo pažymėjimo dublikato

 

Prašau išduoti vežėjo pažymėjimo Nr. ___________________________________ dublikatą.

__________________________________________________________________________

(Vežėjo pavadinimas, adresas, kodas)

Vežėjo pažymėjimo praradimo data ir aplinkybės __________________________________

 

 

Įmonės vadovas                                                                                        (Parašas, vardas, pavardė)

 

                                                                                                                        A. V.

______________

 


7 PRIEDAS

 

(Įmonės rekvizitai)

 

Lietuvos Respublikos civilinės                                                                          PRAŠYMAS

aviacijos administracijos                                                                                    (data)

generaliniam direktoriui                                                                                     Vilnius

 

 

Dėl vežėjo pažymėjimo pakeitimų

 

Prašau padaryti pakeitimą vežėjo pažymėjime Nr._____________.

__________________________________________________________________________

(Vežėjo pavadinimas, adresas, kodas)

Pakeitimas _________________________________________________________________

Pakeitimo detalus pagrindimas_________________________________________________

 

 

Įmonės vadovas                                                                                   (Parašas, vardas, pavardė)

 

                                                                                                                  A. V.

______________