LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS CIVILINĖS AVIACIJOS VEŽĖJŲ SERTIFIKAVIMO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2000 m. rugsėjo 5 d. Nr. 234
Vilnius
2. Kol bus įkurta BĮ Civilinės aviacijos administracija, civilinės aviacijos vežėjų sertifikavimą atlieka VĮ Civilinės aviacijos direkcija.
3. Laikau netekusiu galios Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 1995 m. balandžio 4 d. įsakymą Nr. 349 „Dėl Lietuvos Respublikos oro vežėjų sertifikavimo nuostatų patvirtinimo“.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro
2000 m. rugsėjo 5 d. įsakymu Nr. 234
LIETUVOS RESPUBLIKOS CIVILINĖS AVIACIJOS
VEŽĖJŲ SERTIFIKAVIMO NUOSTATAI
I. Bendrosios nuostatos
1. Lietuvos Respublikos civilinės aviacijos vežėjų sertifikavimo nuostatai (toliau – nuostatai) reglamentuoja vežėjų sertifikavimo tvarką, pažymėjimų išdavimą, galiojimo sustabdymą ir atšaukimą, taip pat vežėjų veiklos priežiūrą ir kontrolę.
2. Lietuvos Respublikos civilinės aviacijos vežėjų (toliau – vežėjų) sertifikavimą, pažymėjimų išdavimą arba jų pripažinimą atlieka Civilinės aviacijos administracija (toliau – CAA).
3. Šiuose nuostatuose vartojamos sąvokos:
3.2. vežėjo pažymėjimas – dokumentas, patvirtinantis, kad vežėjas turi profesinių ir organizacinių pajėgumų saugiai verstis vežėjo pažymėjime nurodyta veikla;
3.3. vežėjo pažymėjimo priedas – Veiklos nuostatos (VPP) – dokumentas, kuris papildo vežėjo pažymėjimą ir kuriame nurodoma leistina veikla, jai taikomos sąlygos bei apribojimai;
3.4. vežėjų sertifikavimas – tikrinimo procedūros, kuriomis nustatoma, ar įmonė gali saugiai vykdyti komercinius vežimus;
3.5. komercinis vežimas – oro susisiekimas, specialūs aviacijos darbai bei veikla, susijusi tik su orlaivių nuoma;
4. Įmonė gali užsiimti komerciniais vežimais tik turėdama galiojantį vežėjo pažymėjimą bei laikydamasi jame numatytų sąlygų bei apribojimų.
5. Vežėjas atsako už skrydžių saugą bei aviacijos saugumą savo įmonėje, taip patuž įmonės veiklą reglamentuojančių dokumentų parengimą bei jų vykdymą.
6. Vežėjo pažymėjimas gali būti išduotas tik įmonei, kuri:
7. Orlaiviai, turintys kitos valstybės nacionalinę priklausomybę, Lietuvos Respublikoje gali būti naudojami tik pagal Lietuvos Respublikos tarptautinę sutartį su juos registravusia valstybe arba pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka suteiktą leidimą.
8. Įmonė, pateikusi paraišką vežėjo pažymėjimui gauti, privalo užtikrinti CAA atsakingų inspektorių patekimą į administracines bei gamybines patalpas bei orlaivius, taip pat pateikti jiems visą reikiamą informaciją, reikalingą vežėjo sertifikavimui bei veiklos priežiūrai ir kontrolei atlikti.
9. CAA turi teisę pripažinti vežėjo pažymėjimą, kurį vežėjui išdavė atitinkama užsienio valstybės institucija.
10. Vykdydama vežėjų sertifikavimą, CAA turi teisę:
10.1. vertinti vežėjo technines ir finansines galimybes vykdyti numatomą komercinį vežimą oru, taip pat galimybes aprūpinti šį vežimą antžeminėmis priemonėmis (pvz., aerodromas, oro navigacijos priemonės ir pan.);
10.2. išduoti vežėjo pažymėjimą, kuriame nurodomi bendrieji reikalavimai visiems vežėjams, taip pat konkretūs eksploataciniai reikalavimai šiam vežėjui, kuriais siekiama užtikrinti leistų skrydžių saugą;
10.3. uždrausti, atšaukti, sustabdyti arba pakeisti bet kuriuos skrydžius, kurie yra leisti vežėjo pažymėjimu, jeigu neužtikrintas saugus jų vykdymas. Šiais atvejais apie tai vežėjui turi būti pranešta iš anksto bei suteikta galimybė pasikonsultuoti, o jei reikia, apskųsti priimtą sprendimą;
11. Vežėjų sertifikavimą sudaro šios procedūros:
11.4. sprendimo priėmimas ir vežėjo pažymėjimo išdavimas, pakeitimas, galiojimo sustabdymas arba panaikinimas;
II. Paraiška vežėjo pažymėjimui gauti
12. Ne vėliau kaip prieš 90 dienų iki numatomos veiklos pradžios įmonė turi pateikti CAA paraišką vežėjo pažymėjimui gauti. Paraiška turi būti pateikta dviem egzemplioriais. Antrasis paraiškos egzempliorius su paraiškos gavimo žyma grąžinamas pareiškėjui.
13. Prašymas pakeitimams vežėjo pažymėjime turi būti pateiktas ne vėliau kaip prieš 30 dienų iki numatomo pakeitimo.
14. Paraiškoje turi būti pateikta ši informacija:
14.2. pareiškėjo veiklos organizavimo ir organizacijos struktūros aprašymas, pagrindiniai akcininkai ir jų adresai;
14.3. informacija apie valdymo organizavimą ir vadovaujančiuosius darbuotojus (pareigos, pavardė, vardas, išsilavinimas, kvalifikacija ir patirtis);
14.4. duomenys apie skrydžių vykdymą:
14.4.1. orlaivių tipai, nacionaliniai ir registracijos ženklai, įranga, skrydžio dokumentai, ryšio priemonės, oro navigacijos įranga ir prietaisai, kurie bus naudojami;
14.4.2. orlaivių ir jiems skirtos įrangos techninė priežiūra ir kokybės užtikrinimas (organizacijos, atsakingos už kiekvieno turimo orlaivio tipo techninę priežiūrą, pavadinimas ir adresas);
14.4.3. orlaivį(-ius) registravusi valstybė. Jeigu orlaivis įregistruotas užsienio valstybėje – turi būti pateikta nuomos sutarties kopija;
14.4.4. duomenys apie kiekvieną įgulos narį, jo turimos licencijos rūšį, kvalifikacines žymas, sveikatos pažymėjimą;
14.4.6. numatomi geografiniai skrydžių regionai ir/arba maršrutai, minimalūs absoliutūs skrydžio aukščiai, kuriais bus naudojamasi, pagrindiniai ir atsarginiai aerodromai, jų naudojimo minimumai bei turimos ryšio ir navigacijos priemonės;
14.5. detalus būdų, kuriais pareiškėjas įrodo numatomos veiklos atitikimą pagal civilinės aviacijos veiklą reglamentuojančias taisykles, aprašymas;
15. Kartu su paraiška pateikiami šie dokumentai:
15.5. skrydžių vykdymo vadovas (pateikiamas ne vėliau kaip prieš 60 dienų iki numatomos veiklos pradžios);
III. Pirminis paraiškos vertinimas
16. Vežėjus sertifikuoja CAA sudaryta komisija, vadovaujama atsakingojo inspektoriaus, paskirto pareiškėjui sertifikuoti.
17. Komisija privalo:
17.1. per 10 dienų nuo paraiškos gavimo atlikti pirminį paraiškos ir su ja pateiktų dokumentų įvertinimą. Jeigu pirminio įvertinimo metu nustatoma, kad paraiškoje nenurodyti visi šių nuostatų 14 ir 15 punktuose išvardyti duomenys, nepateikti dokumentai arba paraiška neatitinka šių nuostatų 1 priede numatytų kriterijų, – per 10 dienų nuo paraiškos gavimo pranešti pareiškėjui apie nustatytus trūkumus bei nurodyti terminą, per kurį šie trūkumai turi būti pašalinti;
IV. Nuodugnus pareiškėjo pasirengimo dirbti vertinimas
19. Atlikus pirminį paraiškos ir su ja pateiktų dokumentų įvertinimą, nuodugniai tikrinamas pareiškėjo pasirengimas dirbti.
20. Atliekant pareiškėjo pasirengimo dirbti vertinimą, turi būti tikrinami:
20.3. pagrindiniai objektai:
20.7. skrydžių vykdymas:
V. Sprendimo priėmimas ir vežėjo pažymėjimo išdavimas, pakeitimai jame, galiojimo sustabdymas arba panaikinimas
22. Atsižvelgusi į pareiškėjo pasirengimo dirbti pagal šių nuostatų reikalavimus vertinimo rezultatus, komisija pateikia tikrinimo ataskaitą bei savo rekomendacijas:
23. Komisijos ataskaitos bei rekomendacijų pagrindu CAA vadovybė priima sprendimą išduoti arba neišduoti vežėjo pažymėjimą.
24. Jeigu priimamas sprendimas neišduoti vežėjo pažymėjimo, apie tai turi būti pranešta pareiškėjui, nurodant šio sprendimo priėmimo priežastis.
26. Vežėjo pažymėjimas ir VPP turi atitikti šių nuostatų 3 ir 4 prieduose numatytas formas. VPP pildomas pagal šių nuostatų 5 priede pateiktą aprašymą.
28. Gavęs vežėjo pažymėjimą bei VPP, vežėjas gali pradėti skrydžius. Nuo šio momento vežėjas atsako už skrydžių vykdymą pagal įvardytus leidimus bei civilinės aviacijos veiklą reglamentuojančius teisės aktus.
29. Sugadinus, pametus ar kitaip praradus vežėjo pažymėjimą, CAA, vežėjui pateikus šių nuostatų 6 priede nustatytos formos prašymą, gali išduoti dublikatą.
30. Pakeitimams vežėjo pažymėjime padaryti vežėjas CAA turi pateikti šių nuostatų 7 priede nustatytos formos prašymą bei visus dokumentus, susijusius su pakeitimu.
31. CAA, įvertinusi, kad vežėjo pageidaujamas pakeitimas neturės neigiamos įtakos skrydžių saugai bei neprieštarauja galiojantiems teisės aktams, padaro pakeitimą.
32. Vežėjas privalo netrukdyti CAA inspektoriams (toliau – inspektoriams) nustatyta tvarka kontroliuoti vežėjų skrydžių, techninės priežiūros ir kitų turinčių įtakos skrydžių saugai tarnybų darbą, taip pat nedelsdamas pranešti CAA apie visus informacijos, pateiktos pagal šių nuostatų 13 punktą, pasikeitimus.
33. Jei inspektorius nustato, kad vežėjas nesilaiko arba nesugeba laikytis šiuose nuostatuose, kituose teisės aktuose arba vežėjo pažymėjime bei VPP numatytų veiklos sąlygų, jis privalo įspėti vežėją dėl pastebėtų trūkumų ir pareikalauti laiku juos pašalinti. Šiais atvejais apie tai vežėjui turi būti pranešta iš anksto bei suteikta galimybė pasikonsultuoti.
34. Jei vežėjas nurodytų trūkumų nustatytu laiku nepašalina, inspektorius apie tai informuoja CAA ir pateikia savo siūlymus.
35. CAA, remdamasi inspektoriaus siūlymais, turi teisę:
35.1. padaryti pakeitimus VPP, laikinai sustabdyti bet kurį vežėjui leistą skrydį arba jį uždrausti;
VI. Vežėjų veiklos priežiūra ir kontrolė
38. Siekiant užtikrinti skrydžių saugą, turi būti vykdoma nuolatinė sertifikuotų vežėjų veiklos priežiūra bei kontrolė.
39. CAA kiekvieno sertifikuoto vežėjo priežiūrai ir kontrolei paskiria inspektorių. Paskirtieji inspektoriai planuoja ir vykdo vežėjų veiklos priežiūrą bei kontrolę. Vežėjas privalo užtikrinti, kad paskirtieji inspektoriai nekliudomai atliktų savo pareigas. Visi inspektoriai privalo turėti CAA inspektoriaus pažymėjimą, kuriame nurodyta, kad jie vykdo civilinės aviacijos inspektoriaus funkcijas.
40. CAA užtikrina, kad paskirtieji inspektoriai nuolat būtų mokomi teorinių bei praktinių dalykų bei tobulinama jų kvalifikacija.
41. Vežėjas, prieš pradėdamas savo veikloje naudoti orlaivius, kurių inspektavimui CAA neturi atitinkamai apmokytų specialistų, parengia ir CAA inspektorių.
42. Vykdant vežėjų priežiūrą, turi būti atliekami periodiški, atrankiniai visos eksploatavimo veiklos tikrinimai. Tikrinama pagal tuos pačius kriterijus, kaip ir išduodant vežėjo pažymėjimą.
43. Paskirtieji inspektoriai turi būti labai atidūs ir pastebėti kiekvieną neįprastą orlaivio naudojimo tvarką, įrangos ir priemonių neatitikties pagal nustatytus reikalavimus požymius bei neveiksmingą administracinį valdymą. Jie turi įvertinti sąlygas, dėl kurių vežėjo finansinė padėtis gali prastėti. Nepalankios finansinės padėties pavyzdžiai yra:
44. Nustatę šių nuostatų 43 punkte nurodytus finansinius sunkumus inspektoriai turi suaktyvinti techninę skrydžių priežiūrą, daugiau dėmesio skirti skrydžių saugai bei informuoti CAA, kuri gali imtis visų šių nuostatų 35 punkte įvardytų priemonių.
45. Tikrinimo metu atsakingieji inspektoriai privalo įvertinti, ar veiksmingi metodai ir sistemos, kurias naudojo vežėjas, siekdamas užtikrinti veiklą reglamentuojančių taisyklių (Skrydžių vykdymo vadovo, Techninės priežiūros vadybos vadovo, personalo rengimo programų ir t. t.) laikymąsi.
46. Nagrinėjamos orlaivių nuomos sutartys ir vežėjo pareigos, susijusios su orlaivių technine priežiūra, bendrosiomis paslaugomis ir kt., bei nustatoma, kokią tai turi įtaką skrydžių saugai.
47. Nagrinėjama personalo rengimo programa, pagal kurią personalas turi būti parengtas taip, kaip buvo demonstruojama tvirtinant programą. Jeigu numatytų tikslų nepasiekta, – blogi egzaminų ir praktinių bandymų pažymiai – inspektorius turi nurodyti vežėjui mokymo programą pakeisti taip, kad būtų pasiektas tinkamas personalo parengimo lygis.
48. Inspektoriai privalo kontroliuoti ir vertinti, kaip vežėjo pilotai inspektoriai, navigatoriai inspektoriai ir skraidantieji inžinieriai inspektoriai atlieka savo pareigas. Vertinimą atlieka CAA inspektoriai, parengti skraidyti konkrečiais vežėjo naudojamų orlaivių tipais. Vertinimas gali būti atliktas kvalifikacinio tikrinimo orlaivyje metu arba patvirtintu šio orlaivio tipo treniruokliu, arba skrendant tam tikru maršrutu ar tam tikrame rajone. Tikrinamieji privalo pademonstruoti įtikinamą orlaivio ir jo sistemų, vežėjo naudojamų metodikų bei atitinkamų taisyklių, taip pat leistų eksploatuoti maršrutų struktūros išmanymą. Jie taip pat turi pademonstruoti gebėjimą įvertinti kitų įgulos narių darbą, o jų asmeniniai gabumai, sąžiningumas ir reiklumas tikrinant pilotus, navigatorius ir skraidančiuosius inžinierius neturi kelti abejonių.
49. Vežėjų priežiūra turi būti nuolatinė ir atliekama CAA nustatytu laiku ar laikotarpiais. Atliekant priežiūrą, turi būti įvertintos visos svarbiausios vežėjo veiklos sritys. Vertinama gali būti ne iš karto visa veikla, o atskiros jos sritys (pvz., tikrinimas perone, tikrinimas maršrute, pagrindinių objektų tikrinimas ir t. t.), tačiau taip, kad visos veiklos patikrinimas būtų atliktas ne rečiau kaip kas dvylika mėnesių.
50. Jeigu vykdant priežiūros programą nustatomi vežėjo darbo trūkumai, paskirtasis inspektorius privalo nustatyti jų priežastį ir informuoti vežėją apie būtinumą imtis neatidėliotinų veiksmų nustatytiems trūkumams pašalinti ir toliau kontroliuoti, ar šie veiksmai buvo efektyvūs.
51. Jeigu per atsakingojo inspektoriaus nustatytą terminą trūkumai nepašalinami, paskirtasis inspektorius privalo apie tai informuoti CAA, kuri turi imtis šių nuostatų 35 punkte numatytų priemonių.
52. Jeigu nustatyti trūkumai kelia grėsmę skrydžių saugai ir būtina imtis neatidėliotinų veiksmų, CAA turi teisę sustabdyti vežėjo pažymėjimo galiojimą, pranešti apie tai vežėjui bei nustatyti terminą, per kurį minėti trūkumai turi būti pašalinti. Jeigu per nurodytą terminą trūkumai nepašalinami, vežėjo pažymėjimas atšaukiamas.
______________
1 PRIEDAS
PIRMINIO PARAIŠKOS VERTINIMO KRITERIJAI
1. Nustatyti, ar pareiškėjas gali apmokėti fiksuotąsias ir eksploatacines išlaidas, kurios gali susidaryti per 3 mėnesius nuo veiklos pradžios nepriklausomai nuo gaunamų iš šios veiklos pajamų.
4. Ar siūlomi tokie vežimo būdai ir lygis, kurie neprieštarauja Lietuvos Respublikos dvišalėms ir daugiašalėms oro susisiekimo sutartims skrydžių teisių, skrydžių dažnio, talpos, maršrutų klausimais.
6. Ar turi efektyvią valdymo struktūrą (asmenys, užimantys atsakingas pareigas, kompetetingi), atitinkamą personalą, įrangą, priemones, dokumentus, techninės priežiūros sutartis ir pan. arba galimybes juos turėti.
7. Ar turi orlaivius, tinkamus vykdyti numatomus vežimus. Turi būti patikrinti šie klausimai:
7.3. ar skrydžių lygiai, skrydžių tarp punktų nuotoliai ir aerodromų duomenys atitinka orlaivių charakteristikas;
7.4. ar orlaiviai bus tinkamai techniškai prižiūrimi ir yra galimybės apsirūpinti reikalinga įranga ir atsarginėmis dalimis;
8. Nustatyti, ar turi potencialias galimybes numatomiems vežimams vykdyti:
8.2. ar pakaks turimų įgulų vežimams atlikti, neviršijant nustatytų skrydžio laiko ir darbo laiko normų;
10. Ar yra pasirinkti maršrutai ir skrydžio rajonai, kuriuose galima saugiai vykdyti navigaciją su turima navigacine įranga.
11. Ar pareiškėjas turi informaciją apie pasirinktuose aerodromuose naudojamus eksploatacinius minimumus.
12. Ar tiksliai ir suprantamai išdėstytos vadovaujančiojo ir pagrindinio vykdomojo personalo pareigos ir atsakomybė.
2 PRIEDAS
Nuodugnaus pareiškėjo pasirengimo dirbti vertinimo kriterijai
1. Organizacinė struktūra ir valdymas
1.1. Turi būti nustatyti vadovaujančių darbuotojų pavaldumo lygiai, konkrečios pareigos ir atsakomybė.
1.2. Personalo skaičius turi būti pakankamas numatytoms funkcijoms atlikti, vadovaujantis personalas pakankamai kvalifikuotas ir kompetentingas.
2. Skrydžių vykdymo vadovas
2.1. Vežėjas privalo užtikrinti, kad skrydžių vykdymo vadovo struktūra ir pagrindinės dalys būtų:
2.1.1. A dalis. Bendroji
2.1.2. B dalis. Orlaivio/orlaivio tipo naudojimas
2.1.3. C dalis. Informacija apie maršrutus ir aerodromus
Pateikiama visa informacija ir instrukcijos, susijusios su ryšiais, navigacija ir aerodromais, tarp jų ir minimaliais skrydžio lygiais ir aukščiais visuose maršrutuose bei skrydžio minimumais visuose numatomuose naudoti aerodromuose.
2.1.4. D dalis. Mokymas
Pateikiamos visos skraidančiojo bei skrydžio paslaugas teikiančio personalo rengimo, mokymo ir kvalifikacijos palaikymo programos bei jų įgyvendinimą užtikrinančios procedūros. Šios programos turi būti patvirtintos CAI.
Pateikiamas saugomų dokumentų ir saugojimo terminų aprašymas.
3. Pagrindiniai objektai
3.1. Stacionarūs statiniai
Angarai, orlaivių techninės priežiūros ir remonto dirbtuvės, administracijos ir techninio personalo pastatai, keleivių aptarnavimo, krovinių saugojimo bei paskirstymo vietos turi atitikti CAA nustatytus reikalavimus.
3.2. Aerodromai
3.2.1. Visi vežėjo pasirinkti pagrindiniai ir atsarginiai aerodromai turi būti tinkami pareiškėjo numatomiems skrydžiams. Jeigu inspektorius susipažinęs su aerodromais, jų įranga ir įsitikinęs, kad jie atitinka reikalavimus, inspektavimas nereikalingas.
3.2.2. Tuo atveju, kai planuojami vežimai yra nereguliarūs ir apima daugelį pasaulio regionų, įvertinami pagrindiniai naudojami aerodromai, o, išduodant vežėjo sertifikatą, Specialiajame vežėjo sertifikato priede nurodoma, kad be CAD leidimo naudotis kitais šio regiono aerodromais draudžiama.
3.2.3. Nustatomi šie minimalūs aerodromuose numatomų pareiškėjo skrydžių atitikties vertinimo kriterijai:
- kilimo ir tūpimo takai,
- saugos juostos,
- galinės stabdymo juostos,
- riedėjimo takai,
- peronas ir stovėjimo aikštelės,
- signalinių žiburių įrenginiai,
- vizualios ir nevizualios navigacinės priemonės,
- radiotechniniai įrenginiai,
- ryšių tarnybos,
- oro eismo valdymo tarnyba,
- meteorologinės tarnybos,
- oro navigacijos informacijos tarnybos,
- aerodromo paslaugų tarnybos ir priemonės,
- orlaivių aerodromų dangos apsaugos nuo apledėjimo priemonės ir įranga,
- avarinės gelbėjimo ir priešgaisrinės saugos priemonės ir įrenginiai,
- aprūpinimas aviaciniais degalais ir tepalais,
- aviacijos saugumas,
- aerodromo apsaugos zonos kliūtys, turinčios įtakos skrydžiams,
- artėjimo tūpti pagal prietaisus schemos ir žemėlapiai,
- valstybės nustatyti minimalūs saugūs kliūčių perskridimo aukščiai.
3.3. Paslaugų ir aptarnavimo priemonės bei įranga
3.3.1. Paslaugų ir aptarnavimo priemonės bei įranga turi būti tinkamos saugiai naudoti bei turi atitikti nustatytus reikalavimus.
4. Personalo rengimo programos
Personalo rengimo programos turi būti patvirtintos CAA. Personalo rengimui turi būti naudojamos atitinkamos metodikos, mokymo priemonės ir įranga, dėstytojai bei instruktoriai turi turėti atitinkamą kvalifikaciją.
5. Avarinio gelbėjimo(-si) demonstravimas
5.1. Pareiškėjas turi būti pasirengęs ir patvirtinęs tokį avarinio gelbėjimo(-si) planą bei taip paskirstęs įgulos narių pareigas, kad su turima avarine įranga ne ilgiau kaip per 90 sek. būtų evakuoti orlaivyje esantys keleiviai ir įgula.
5.2. Jeigu inspektorius neįsitikinęs, kad pareiškėjas gali pagal nustatytus reikalavimus atlikti avarinį evakuavimą, tai tikrinimo metu privalo reikalauti jį demonstruoti bei patikrinti įgulų pasirengimą bei avarinės įrangos efektyvumą.
5.3. Demonstruojant evakuavimą(-si) parodoma, ar:
5.4. Jeigu pareiškėjas per nustatytą laiką negali patenkinamai pademonstruoti avarinio keleivių evakavimo iš kiekvieno orlaivio tipo, modelio, orlaivio konfigūracijos, inspektorius turi pareikalauti imtis priemonių trūkumams pašalinti. Šios priemonės gali būti:
5.5. Priverstinio tūpimo ant vandens demonstravimas.
5.5.1. Jeigu kuris nors orlaivio tipas bus naudojamas tolimiems skrydžiams virš vandens (ETOPS), pareiškėjas privalo pademonstruoti ir avarinį jo tūpimą ant vandens. Prieš demonstravimą atsakingasis inspektorius turi įsitikinti, ar orlaivis sertifikuotas ir paruoštas ETOPS. Jeigu orlaivis šiam tikslui nesertifikuotas, leidimas tolimiems skrydžiams virš vandens į VPP neįrašomas.
5.5.2. Priverstinis tūpimas ant vandens yra imituojamas. Demonstravimo metu pareiškėjas turi parodyti:
5.5.2.1. ar orlaivyje yra reikiama avarinė įranga, t. y. gelbėjimo plaustai, pripučiamosios slidės, gelbėjimosi liemenės, pirmosios medicinos pagalbos priemonių komplektai, avarinė radijo įranga ir t. t.;
5.5.2.2. ar avarinė įranga išdėstyta taip, kad ją visada būtų galima nuleisti per nustatytą laiką arba išmesti iš orlaivio į vandenį;
5.5.2.3. ar yra ir ar naudojamos priemonės, neleidžiančios nuplukdyti avarinę įrangą į šalį nuo gyvų keleivių;
5.5.2.4. ar pripučiamosios slidės, gelbėjimo liemenė, gelbėjimo plaustai gerai ir per nustatytą laiką prisipildo oro, ar avarinė įranga veikia nepriekaištingai, ar tinkamai išsitiesia pripučiamosios slidės;
5.5.2.6. ar parengtos ir vykdomos įgulos narių atliekamos avarinės procedūros ir kaip naudojamos avarinių procedūrų atmintinės;
5.5.2.9. ar įgulos nariai, naudodami turimą avarinę įrangą ir laikydamiesi Skrydžių vykdymo vadove numatytų taisyklių ir procedūrų, gali evakuoti keleivius tomis kritiškomis sąlygomis, kol orlaivis plauks vandens paviršiumi;
6. Dokumentai
6.1. Vertinant visus su skrydžiais susijusius dokumentus, nustatoma, kaip buvo vykdomi skrydžiai, kaip jie bus vykdomi ateityje ir ar skrydžiai atitinka nustatytas taisykles. Inspektoriai turi teisę patikrinti dokumentus, bet neturi teisės jų išsinešti iš vežėjo patalpų. Išsinešti dokumentus galima tik gavus vežėjo raštišką sutikimą.
6.2. Tikrinami šie dokumentai:
6.3. Dokumentai turi būti pildomi tiksliai bei kruopščiai, bylos turi būti tvarkingos, įrašai dokumentuose išsamūs.
7. Skrydžių vykdymas
7.1. Skrydžių planavimas
7.1.1. Atsakingasis inspektorius ir pareiškėjas privalo iš anksto suplanuoti skrydžių vykdymo tikrinimą. Pagrindiniai šio veiklos tikrinimo kriterijai yra:
7.1.1.2. skrydžių vykdymo priemonės ir įranga, esanti įgulos žinioje, turi veikti ir užtikrinti skrydžių saugą;
7.1.1.4. turi būti numatytos orlaivių paslaugos ir reikiamos pagalbos įgulai suteikimas ne baziniuose aerodromuose;
7.2. Priešskrydinis pasirengimas
7.2.1. Orlaivyje prieš skrydį turi būti šie dokumentai:
7.2.2. Prieš skrydį orlaivio įgula turi:
7.3. Skrydžio metu orlaivio įgula privalo:
7.5. Po skrydžio orlaivio įgula turi:
7.5.2. mokėti pranešti apie tolesnį orlaivio tinkamumą skristi ir registruoti šiuos duomenis orlaivio žurnale;
7.6. Turi būti įrengtos patalpos orlaivio įgulų poilsiui, o įgulos poilsio laikas turi atitikti nustatytus reikalavimus (jei numatytas tarpinis įgulos poilsis).
7.8. Orlaivio palydovai
7.8.1. Skrydžio metu privalo pateikti keleiviams teisingą informaciją dėl:
8. Techninė priežiūra
8.1. Pareiškėjas turi turėti veiklią organizacinę struktūrą ir pakankamą kvalifikuoto personalo skaičių numatytai veiklai vykdyti.
8.4. Techninės priežiūros priemonės ir įranga turi atitikti nustatytus reikalavimus bei užtikrinti esamo orlaivių parko techninę priežiūrą.
8.5. Orlaivių techninė priežiūra turi būti vykdoma griežtai pagal Techninės priežiūros vadybos vadove numatytus reikalavimus ir tvarką. Nustatoma tokia Techninės priežiūros vadybos vadovo struktūra ir pagrindinės dalys:
8.5.1. I dalis. Bendrosios nuostatos
8.5.1.2. Bendra informacija
8.5.1.3. Techninės priežiūros (TP) vadybos personalas
8.5.2. II dalis. TP procedūros
8.5.2.3. Priskraidomų valandų/ciklų ir TP stebėjimas bei kontrolė, dokumentų apie juos laikymo sąlygos, įsipareigojimai, prieinamumas
8.5.2.8. Pranešimai apie gedimus
8.5.2.8.2. Bendradarbiavimas su gamintoju ir orlaivį sertifikavusia civilinės aviacijos administracija
8.5.2.11. Priešskrydinė orlaivio patikra
8.5.3. III dalis. Kokybės sistema
8.5.3.4. Stebėjimas, ar TP vykdoma pagal CAA patvirtintus reikalavimus
8.5.3.5. Stebėjimas, kad TP, numatyta TP sutartyje (įskaitant ir subsutartis, sudarytas tarp TP organizacijos ir trečiosios šalies), būtų vykdoma
8.6. Pareiškėjas turi būti parengęs orlaivių techninės priežiūros programas bei kitus reikalingus dokumentus (vadovus, instrukcijas, reglamentus ir pan.).
8.6.1. Vežėjas privalo užtikrinti, kad orlaivis būtų prižiūrimas pagal vežėjo orlaivio techninės priežiūros programą. Programoje turi būti detaliai aprašyti visi techninės priežiūros darbai bei intervalai tarp jų. Vežėjo techninės priežiūros programą ir vėlesnius pakeitimus tvirtina Civilinės aviacijos inspekcija.
8.6.2. Nustatoma tokia orlaivių techninės priežiūros programos struktūra. Jos dalys yra šios:
3 PRIEDAS
LIETUVOS RESPUBLIKOS CIVILINĖS AVIACIJOS VEŽĖJO PAŽYMĖJIMAS
Nr.
Civilinės aviacijos administracija pažymi, kad XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Įmonės kodas: XXXX ___________________ (adresas)
atitinka Tarptautinės civilinės aviacijos konvencijos 6 priedo, Lietuvos Respublikos civilinės aviacijos įstatymo ir kitų teisės aktų reikalavimus šiam pažymėjimui gauti ir yra kompetentinga atlikti komercinį vežimą pagal sąlygas, numatytas pridedamuose veiklos nuostatuose.
Šis pažymėjimas neperduodamas ir jis galioja iki ________________________________________ , jeigu jo galiojimas nebus iki to laiko sustabdytas arba kitu būdu atšauktas.
Išduotas __________________ (data)
A. V. Civilinės aviacijos administracijos generalinis direktorius
|
______________
REPUBLIC OF LITHUANIA
AIR OPERATOR CERTIFICATE
No.
On behalf of Civil Aviation Administration it is hereby certified that
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
has satisfied the Operator certification requirements prescribed in Annex 6 to the Convention on International Civil Aviation, the Civil Aviation Act of the Republic of Lithuania and relevant Regulations and has been found competent to conduct Commercial Air Transport Operations, subject to the conditions of the attached Operations Specifications.
This certificate is not transferable and unless sooner suspended or revoked, shall continued in effect until XXXXXXXXXXXXXX
Date issued: XXXXXXXXXX
Director General
Civil Aviation Administration
|
______________
4 PRIEDAS
LIETUVOS RESPUBLIKA
CIVILINĖS AVIACIJOS ADMINISTRACIJA
VEŽĖJO PAŽYMĖJIMAS Nr. ___________
XXXXXXXXXXXXXX
Įmonės kodas: XXXX ___________________
(adresas)
Veiklos pobūdis:
Orlaivių tipai, nacionaliniai ir registracijos ženklai:
Veiklos zona:
Ypatingieji ribojimai:
Ypatingieji leidimai:
Išdavė:
Civilinės aviacijos administracijos
generalinis direktorius
A. V.
(data)
______________
5 PRIEDAS
Vežėjo pažymėjimo priedo (veiklos nuostatų) aprašymas
A) Veiklos pobūdis |
A1 – keleiviai A2 – kroviniai A3 – medicinos tarnyba |
B) Orlaivių tipai, nacionaliniai ir registracijos ženklai |
|
|
|
C) Veiklos zona |
|
|
|
D) Ypatingieji ribojimai |
D1 – pagal VST dieną D2 – pagal VST dieną ir naktį D3 – kiti |
|
|
E) Ypatingieji leidimai |
E1 – CAT II procedūros |
Skrydžiai prasto matomumo sąlygomis |
E2 – CAT IIIA procedūros E3 – CAT IIIB procedūros E4 – CAT III C procedūros (kiekvienu atveju nurodant orlaivio tipą bei nustatytą RVR/DH minimumą) E5 – nustatytas kilimo minimumas (nurodant orlaivio tipą bei RVR minimumą) E6 – MNPS (nurodant ICAO regioną ir orlaivio tipą) E7 – ETOPS (nurodant orlaivio /variklio tipą, atstumą ir maksimalų apskaičiuotą laiką) E8 – RNAV (nurodant orlaivio tipą ir navigacijos zoną) E9 – RVSM E10 – RNP E11 – pavojingieji kroviniai E12 – sraigtasparniai (skrydžiai virš vandens) |
______________
6 PRIEDAS
(Įmonės rekvizitai)
Lietuvos Respublikos civilinės PRAŠYMAS
aviacijos administracijos (data)
generaliniam direktoriui Vilnius
Dėl vežėjo pažymėjimo dublikato
Prašau išduoti vežėjo pažymėjimo Nr. ___________________________________ dublikatą.
__________________________________________________________________________
(Vežėjo pavadinimas, adresas, kodas)
Vežėjo pažymėjimo praradimo data ir aplinkybės __________________________________
Įmonės vadovas (Parašas, vardas, pavardė)
A. V.
______________
7 PRIEDAS
(Įmonės rekvizitai)
Lietuvos Respublikos civilinės PRAŠYMAS
aviacijos administracijos (data)
generaliniam direktoriui Vilnius
Dėl vežėjo pažymėjimo pakeitimų
Prašau padaryti pakeitimą vežėjo pažymėjime Nr._____________.
__________________________________________________________________________
(Vežėjo pavadinimas, adresas, kodas)
Pakeitimas _________________________________________________________________
Pakeitimo detalus pagrindimas_________________________________________________
Įmonės vadovas (Parašas, vardas, pavardė)
A. V.
______________