AUDITO IR APSKAITOS TARNYBOS DIREKTORIAUS
ĮSAKYMAS
DĖL KVALIFIKACINIŲ AUDITORIAUS EGZAMINŲ KOMISIJOS IR JOS DARBO REGLAMENTO TVIRTINIMO
2008 m. gruodžio 30 d. Nr. VAA-7
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos audito įstatymo (Žin., 1999, Nr. 59-1916; 2008, Nr. 82-3233) 11 straipsnio 4 dalimi, vykdydamas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 18 d. įsakymą Nr. 1K-443 „Dėl Kvalifikacinių auditoriaus egzaminų komisijos narių ir pirmininko skyrimo“ ir atsižvelgdamas į Lietuvos auditorių rūmų 2008 m. gruodžio 29 d. raštą Nr. 1.9-S0934,
1. tvirtinu Kvalifikacinių auditoriaus egzaminų komisiją:
1.1. Gediminas Užubalis – Finansų ministerijos Teisės departamento direktoriaus pavaduotojas (komisijos pirmininkas);
1.4. Renata Legenzova – Vytauto didžiojo universiteto Ekonomikos ir vadybos fakulteto Finansų katedros docentė;
2. Nustatau, kad patvirtinta Kvalifikacinių auditoriaus egzaminų komisija veikia nuo 2009 m. sausio 1 d. iki 2011 m. gruodžio 31 d.
PATVIRTINTA
VšĮ Audito ir apskaitos tarnybos
direktoriaus 2008 m. gruodžio 30 d.
įsakymu Nr. VAA-7
KVALIFIKACINIŲ AUDITORIAUS EGZAMINŲ KOMISIJOS DARBO REGLAMENTAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Kvalifikacinių auditoriaus egzaminų komisijos darbo reglamentas (toliau – reglamentas) nustato Kvalifikacinių auditoriaus egzaminų komisijos (toliau – komisija) darbo organizavimo tvarką.
2. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos audito įstatymu (Žin., 1999, Nr. 59-1916; 2008, Nr. 82-3233), Kvalifikacinių auditoriaus egzaminų laikymo tvarkos aprašu, kitais teisės aktais ir šiuo reglamentu.
3. Komisijos darbo organizavimo klausimus, nenumatytus šiame reglamente, sprendžia komisijos pirmininkas.
4. Komisija savo veikloje privalo vadovautis šiais principais:
4.2. Nepriklausomumo – komisijos nariai, atlikdami savo pareigas komisijoje, turi būti nepriklausomi nuo trečiųjų asmenų įtakos, o nutarimų priėmimui neturi būti daroma poveikio.
4.3. Konfidencialumo – konfidenciali informacija negali būti viešinama ar perduodama tretiesiems asmenims.
II. KOMISIJOS SUDARYMO TVARKA
5. Komisija skiriama trejiems metams. Komisiją sudaro 7 nariai: 4 narius, iš jų ir pirmininką, skiria Lietuvos Respublikos finansų ministerija, 3 narius – Lietuvos auditorių rūmai (toliau – Auditorių rūmai). Audito ir apskaitos tarnyba tvirtina komisijos sudėtį.
6. Komisijos nariai turi būti teisės, mokesčių, audito, apskaitos ir (ar) finansų specialistai. Auditorių rūmų skiriami komisijos nariai turi būti atestuoti auditoriai.
III. KOMISIJOS FUNKCIJOS
10. Komisija atlieka šias funkcijas:
IV. KOMISIJOS NARIŲ TEISĖS IR PAREIGOS
12. Komisijos pirmininkas turi šias teises:
12.2. įspėti komisijos posėdžio dalyvius, kai jie nesilaiko reglamento, nukrypsta nuo diskusijos esmės, kitaip trukdo komisijos posėdžio eigą;
13. Komisijos nariai turi šias teises:
13.2. pageidaujant ne mažiau kaip trims komisijos nariams, reikalauti, kad būtų sušauktas neeilinis posėdis;
13.3. teikti pastabas komisijos posėdžio pirmininkui dėl pirmininkavimo posėdžiui ir reglamento laikymosi;
14. Komisijos pirmininko pareigos:
15. Komisijos narių pareigos:
15.2. pranešti Auditorių rūmams ir komisijos pirmininkui apie negalėjimą dalyvauti posėdyje ir nurodyti priežastis;
V. KOMISIJOS POSĖDŽIAI IR NUTARIMŲ PRIĖMIMAS
16. Komisijos posėdžiams pirmininkauja komisijos pirmininkas. Jei komisijos pirmininkas nedalyvauja komisijos posėdyje, tai dalyvaujančių komisijos narių posėdžiui pirmininkauti įpareigojamas bet kuris komisijos narys.
17. Komisijos posėdžiai šaukiami pagal planą, suderintą su komisijos nariais ir patvirtintą komisijos pirmininko.
18. Neeilinis komisijos posėdis privalo būti šaukiamas, jeigu to reikalauja pirmininkas arba ne mažiau kaip trys kiti komisijos nariai.
19. Posėdžio darbotvarkė ir medžiaga komisijos nariams pateikiama prieš tris darbo dienas iki posėdžio. Skubaus klausimo medžiaga pateikiama prieš pat posėdį, jei komisijos narių dauguma su tuo sutinka.
21. Komisijos posėdžiuose turi teisę dalyvauti ir savo nuomonę visais nagrinėjamais klausimais pareikšti Audito ir apskaitos tarnybos atstovai.
23. Komisijos posėdžiai protokoluojami. Komisijos posėdžio protokolą rašo komisijos sekretorius, kuris yra Auditorių rūmų darbuotojas, paskirtas Auditorių rūmų direktoriaus. Protokole nurodoma posėdžio data, protokolo eilės numeris, posėdžio pirmininkas, sekretorius, posėdyje dalyvavę komisijos nariai, kiti dalyvavę asmenys, svarstyti klausimai, balsavimo rezultatai, priimti nutarimai. Protokolą pasirašo posėdžio pirmininkas ir sekretorius. Protokolai numeruojami iš eilės pradedant nuo kalendorinių metų pradžios.
24. Protokolas turi būti surašomas per 3 darbo dienas po komisijos posėdžio ir išsiunčiamas elektroniniu paštu komisijos nariams suderinti. Pastabas, jeigu jų turi, komisijos nariai pareiškia per 2 darbo dienas po protokolo išsiuntimo. Jei per šį laiką pastabų nepateikiama, protokolas pasirašomas. Jei pastabų pateikiama, protokolas suderinamas ir pasirašomas per 2 darbo dienas nuo pastabų gavimo. Jei po protokolo pasirašymo dar gaunama pastabų, jos pridedamos prie protokolo.
25. Komisijos posėdžių protokolai saugomi Auditorių rūmuose Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982) nustatyta tvarka.
26. Komisijos posėdžiai vyksta Auditorių rūmuose. Prireikus, gali būti rengiami išvažiuojamieji posėdžiai.
27. Komisijos nutarimai priimami posėdžiuose. Nutarimai priimami, jeigu posėdyje dalyvauja ne mažiau kaip pusė komisijos narių ir už nutarimą balsuoja ne mažiau kaip 2/3 dalyvaujančių narių.