LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL FINANSINĖS PARAMOS TEIKIMO NACIONALINĖS ENERGIJOS VARTOJIMO EFEKTYVUMO DIDINIMO PROGRAMOS PROJEKTAMS ĮGYVENDINTI TAISYKLIŲ IR FINANSINĖS PARAMOS TEIKIMO ENERGIJOS TAUPYMO PROJEKTAMS IŠ SPECIALIOSIOS PROGRAMOS „ENERGIJOS TAUPYMO PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMAS“ TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2005 m. birželio 20 d. Nr. 4-240
Vilnius
Siekdamas tinkamai ir efektyviai panaudoti Nacionalinės energijos vartojimo efektyvumo didinimo programos įgyvendinimo ir specialiosios programos „Energijos taupymo projektų įgyvendinimas“ lėšas:
1. Tvirtinu pridedamas:
1.1. Finansinės paramos teikimo Nacionalinės energijos vartojimo efektyvumo didinimo programos projektams įgyvendinti taisykles;
2. Pripažįstu netekusiu galios Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2004 m. kovo 26 d. įsakymą Nr. 4-88 „Dėl Finansinės paramos teikimo Nacionalinės energijos vartojimo efektyvumo didinimo programos įgyvendinimo projektams tvarkos ir Finansinės paramos teikimo energijos taupymo projektams iš specialiosios programos – Energijos taupymo projektų įgyvendinimas – tvarkos patvirtinimo“.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos ūkio ministro
2005 m. birželio 20 d. įsakymu Nr. 4-240
FINANSINĖS PARAMOS TEIKIMO NACIONALINĖS ENERGIJOS VARTOJIMO EFEKTYVUMO DIDINIMO PROGRAMOS PROJEKTAMS ĮGYVENDINTI TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Finansinės paramos teikimo Nacionalinės energijos vartojimo efektyvumo didinimo programos projektams įgyvendinti taisyklės (toliau – taisyklės) nustato finansinės paramos iš Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos (toliau – ministerija) Nacionalinės energijos vartojimo efektyvumo didinimo programos (toliau – programa) lėšų, skirtų programos projektams įgyvendinti, teikimo ir šios paramos panaudojimo sąlygas, taip pat paraiškų finansinei paramai gauti pateikimo ir nagrinėjimo bei sutarčių rengimo tvarką.
2. Nacionalinės energijos vartojimo efektyvumo didinimo programos projektams (toliau – projektai) įgyvendinti finansinė parama teikiama, vadovaujantis Lietuvos Respublikos energetikos įstatymu (Žin., 2002, Nr. 56-2224) ir Nacionaline energetikos strategija (Žin., 2002, Nr. 99-4397).
3. Pagal šias taisykles teikiant finansinę paramą siekiama įgyvendinti programos tikslą – didinti energijos išteklių ir energijos vartojimo efektyvumą visose šalies ūkio srityse, derinti efektyvaus vartojimo priemones su ES direktyvų ir kitų tarptautinių dokumentų reikalavimais bei rengti pasiūlymus dėl naujų ES teisės aktų projektų.
4. Projektai, kuriems gali būti teikiama finansinė parama, – tai projektai, taip pat ir pavyzdiniai, skirti atsinaujinantiems ir atliekiniams energijos ištekliams vartoti, šių išteklių vartojimo efektyvumui didinti.
5. Projektai vertinami pagal nustatytus kriterijus. Kiekvienam kriterijui suteikiamas tam tikras balų skaičius.
6. Kriterijai, kuriais remiantis atrenkami projektai:
6.1. įgyvendinant projektą įrengto atsinaujinančius arba atliekinius energijos išteklius naudojančio naujo įrenginio efektyvumo lygis (naudingo veikimo koeficientas) kriterijaus didėjimo tvarka. Daugiausia suteikiama 10 balų;
6.2. įgyvendinus projektą numatomas sumažinti importuojamų energijos išteklių kiekis (tne/metus ir Lt/metus) kriterijaus didėjimo tvarka. Daugiausia suteikiama 30 balų;
6.3. prieš įgyvendinant kuro konversijos į atsinaujinančius arba atliekinius energijos išteklius projektą energijos gamybai yra naudojamas labiau aplinką teršiantis kuras kriterijaus mažėjimo tvarka (skystasis ir (ar) kietasis (iškastinis) kuras, gamtinės dujos). Suteikiama atitinkamai 20 arba 10 balų;
6.4. numatomas paprastasis investicijų atsipirkimo laikas (metai) kriterijaus mažėjimo tvarka. Daugiausia suteikiama 20 balų;
6.5. projektas skatina naujų darbo vietų kūrimą, ypač kuro paruošimo srityje (vnt.). Daugiausia suteikiama 10 balų;
8. Sprendimai dėl finansinės paramos teikimo priimami vadovaujantis skaidrumo, konkurencingumo ir teisingumo principais.
9. Pagal šias taisykles teikiant finansinę paramą, vadovaujamasi 2001 m. sausio 12 d. Europos Komisijos reglamentu Nr. 69/2001/EB dėl EB sutarties 87 ir 88 straipsnių taikymo de minimis valstybės pagalbai:
9.1. de minimis valstybės pagalba turėtų būti laikoma suteikta tuo momentu, kai paramos gavėjas įgauna juridinę teisę gauti tokią pagalbą;
9.2. paramos gavėjui suteikta de minimis valstybės pagalba negali būti didesnė kaip 345 280 litų per trejus metus, skaičiuojant nuo de minimis valstybės pagalbos teikimo pradžios;
10. Pagrindinės taisyklėse vartojamos sąvokos:
Finansinė parama – parama, teikiama iš ministerijos programos lėšų ir skirta ataskaitinio laikotarpio projektui vykdyti reikalingo nuosavo ilgalaikio turto kūrimo ir įsigijimo išlaidoms ir pirkimo pridėtinės vertės mokesčiui (toliau – PVM) padengti, siekiant įgyvendinti 3 punkte nurodytą programos tikslą.
Paramos teikėjas – ministerija, adresas: Gedimino pr. 38/2, LT-01104 Vilnius, Lietuvos Respublika.
Valstybės įmonė Energetikos agentūra (toliau – agentūra), adresas: Gedimino pr. 38/2, LT-01104 Vilnius, Lietuvos Respublika – šiose taisyklėse nurodytus projektus administruojanti institucija.
Pareiškėjas – Lietuvos Respublikos viešasis ar privatus juridinis asmuo, teikiantis paraišką finansinei paramai gauti iš programų lėšų.
Paraiška – nustatytos formos dokumentas, kurį turi užpildyti ir pateikti pareiškėjas, siekiantis gauti finansinę paramą.
Paramos gavėjas – Lietuvos Respublikos viešasis ar privatus juridinis asmuo, su kuriuo sudaryta finansinės paramos sutartis.
Tinkamos projekto vykdymo išlaidos (toliau – tinkamos išlaidos) – projekto įgyvendinimo laikotarpiu patirtos išlaidos, nurodytos šiose taisyklėse ir paramos sutartyje, būtinos projektui vykdyti. Šios išlaidos turi būti patirtos nuo sprendimo teikti finansinę paramą priėmimo dienos iki einamųjų metų pabaigos. Jos gali būti padengiamos ministerijos programos lėšomis.
Finansinės paramos intensyvumas – paramos gavėjui teikiama finansinė parama su pirkimo PVM, išreikšta procentais, kurie skaičiuojami nuo paramos gavėjo tinkamų išlaidų bendros sumos su pirkimo PVM.
Programos koordinatorius – ministerijos sekretorius, koordinuojantis ir kontroliuojantis programos planavimą ir įgyvendinimą.
II. FINANSINĖS PARAMOS TEIKIMO SĄLYGOS
11. Tinkamos išlaidos gali būti šios:
11.1. projektui vykdyti reikalingo nuosavo ilgalaikio materialiojo turto kūrimo ir įsigijimo išlaidos:
11.1.1. ilgalaikio materialiojo turto įsigijimo išlaidos (biokuru kūrenamų katilų, jų įrangos ir įrenginių, biokuro ruošimo ir tiekimo įrenginių, atliekinius energijos išteklius naudojančios įrangos ir įrenginių įsigijimas ir montavimas);
11.1.2. ilgalaikio materialiojo turto, nurodyto 11.1.1 punkte, kūrimo išlaidos:
11.1.2.1. projektavimo ir inžinerinės paslaugos, susijusios su 11.1.1 punkte nurodyto ilgalaikio materialiojo turto įrengimu ir montavimu;
12. Paramos gavėjas, už finansinės paramos lėšas įsigijęs 11.1 punkte nurodyto ilgalaikio turto, neturi teisės jo perleisti, įkeisti, parduoti, pakeisti jo naudojimo paskirties jo nenudėvėjęs per nusidėvėjimo arba amortizacijos laikotarpį, ne trumpesnį, negu nustatyta Lietuvos Respublikos pelno mokesčio įstatyme (Žin., 2001, Nr. 110-3992).
13. Privatieji juridiniai asmenys už finansinės paramos lėšas įsigytą 11.1 punkte nurodytą ilgalaikį materialųjį turtą, kurio vieneto įsigijimo vertė be pirkimo PVM, dengiama ministerijos lėšomis, ne mažesnė kaip 20 000 litų ir (arba) bendra įsigijimo vertė ne mažesnė kaip 50 000 litų, turi apdrausti savo lėšomis ministerijos naudai maksimaliu turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų, nuo kurių draudžia paramos gavėjo pasirinkta bendrovė, ne mažiau kaip penkeriems metams nuo turto įsigijimo (sukūrimo). Įvykus draudimo įvykiui, dėl kurio už finansinės paramos lėšas įsigytas turtas sunaikinamas ar nepataisomai sugadinamas, ministerijai atitenka draudimo išmokos dalis, lygi suteiktos finansinės paramos, skirtos apdraustam turtui įsigyti ar sukurti, sumai. Bet kuriuo kitu atveju, jeigu už finansinės paramos lėšas įsigytas turtas buvo sunaikintas arba nepataisomai sugadintas, paramos gavėjas privalo sugrąžinti ministerijai faktiškai išmokėtas finansinės paramos lėšas.
14. Paramos gavėjo projekto vykdymo biudžeto straipsnių faktinės išlaidos gali neatitikti paramos lėšomis dengti nustatytų biudžeto straipsnių išlaidų, tačiau turi būti išlaikytas finansinės paramos intensyvumas ir neviršyta skirtos paramos suma.
15. PVM, tenkantis iš finansinės paramos pirktoms prekėms, paslaugoms ir (arba) darbams ir dengiamas iš finansinės paramos lėšų, į PVM atskaitą ir į PVM deklaraciją negali būti įtraukiamas. Pareiškėjo – PVM mokėtojo projektui vykdyti reikalingo ilgalaikio materialiojo turto įsigijimo ir kūrimo pirkimo PVM, kuris gali būti įtrauktas į PVM atskaitą, yra netinkamos projekto išlaidos.
16. Finansinės paramos intensyvumas išlaidoms, susijusioms su projekto vykdymu, negali viršyti 50 procentų nuo tinkamų projekto vykdymo išlaidų bendros sumos su pirkimo PVM. Kiekvienu konkrečiu atveju rekomendaciją, kokia dalis išlaidų bus finansuojama, pateikia Energijos taupymo komisija (toliau – komisija) (sudėtis patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2004 m. kovo 22 d. įsakymu Nr. 4-79 „Dėl Energijos taupymo komisijos sudėties ir darbo reglamento patvirtinimo“).
III. FINANSINĖS PARAMOS TEIKIMO PROCEDŪROS
17. Informacija apie kvietimą teikti paraiškas skelbiama ministerijos interneto svetainėje www. ukmin. lt ir „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“.
18. Paraiškas gali teikti ir finansinę paramą gauti Lietuvos Respublikos viešieji ar privatūs juridiniai asmenys.
19. Potencialūs pareiškėjai negali teikti paraiškų ir jiems negali būti skiriama parama, jei:
19.3. pareiškėjo vadovas ar vyriausiasis buhalteris turi neišnykusį teistumą dėl nusikalstamos veikos nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams, ekonomikai ir verslo tvarkai arba finansų sistemai;
20. Pareiškėjai tampa netinkami ir jiems negali būti skiriama parama, jei jie:
20.1. teikdami informaciją, kurios reikalaujama kaip būtinos sąlygos teikiant paraiškas arba pasirašant sutartį, sąmoningai pateikia klaidingus duomenis arba visai nepateikia šios informacijos;
21. Pareiškėjas, norintis gauti finansinę paramą, agentūrai turi su lydraščiu pateikti:
21.5. pasirašytą laisvos formos raštą, patvirtinantį, kad pareiškėjas nėra priskiriamas nė vienai 19.1–20.2 punktuose išvardytai kategorijai, 1 egz.;
22. Projekto vykdymo biudžetas (2 priedas) ir projekto aprašymas (3 priedas) pridedami kaip pasirašomos finansinės paramos sutarties priedai.
23. Visi 21 punkte nurodyti dokumentai agentūrai turi būti atsiųsti registruotu laišku, įteikti kurjerio arba pareiškėjo asmeniškai. Kartu pareiškėjas pateikia ir visų nurodytų dokumentų elektroninę versiją. Dokumentai turi būti užpildyti lietuvių kalba. Paraiškos, užpildytos ranka arba nesilaikant taisyklėse nustatytų reikalavimų, nenagrinėjamos, apie tai agentūra raštu informuoja pareiškėją.
24. Paraiškos finansinei paramai gauti projektams, kurie įgyvendinami einamaisiais metais, turi būti pateiktos iki einamųjų metų liepos 10 d.
26. Agentūra po liepos 10 d. vertina gautas paraiškas. Jei paraiškos vertinimo metu agentūra nustato, kad paraiškai vertinti ir galutinei išvadai priimti paraiškoje ir kartu su paraiška pateiktoje medžiagoje trūksta duomenų ar dokumentų, agentūra pareiškėjui parengia paklausimą dėl paraiškos patikslinimo ar trūkstamų duomenų pateikimo. Pareiškėjo atsakymo į paklausimą terminas turi būti ne ilgesnis negu 10 darbo dienų nuo paklausimo išsiuntimo pareiškėjui dienos. Atsižvelgdama į gautą informacijos patikslinimą, agentūra atlieka tolesnį paraiškos vertinimą. Įvertinusi paraiškas, agentūra apibendrintą informaciją teikia svarstyti komisijai.
27. Komisija, apsvarsčiusi pateiktą medžiagą, komisijos narių argumentus ir kitą informaciją, susijusią su pateiktais dokumentais, priima rekomendacinį siūlymą dėl paraiškos patenkinimo – patenkinti paraišką (tai yra suteikti paraiškoje prašomo dydžio finansinę paramą), patenkinti paraišką iš dalies (tai yra skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų) arba nepatenkinti paraiškos.
28. Esant reikalui, paraiškai įvertinti komisijos siūlymu skiriami ekspertai, už darbą jiems mokama iš programos lėšų.
29. Galutinį sprendimą dėl finansinės paramos suteikimo priima Lietuvos Respublikos ūkio ministras, atsižvelgdamas į komisijos siūlymus ir turimas lėšas.
IV. FINANSINĖS PARAMOS SUTARČIŲ SUDARYMAS IR ATSISKAITYMAS
31. Priėmus sprendimą teikti finansinę paramą, tarp pareiškėjo, ministerijos ir agentūros ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo sprendimo teikti finansinę paramą priėmimo dienos turi būti sudaroma trišalė finansinės paramos sutartis (toliau – sutartis):
31.1. agentūra registruotu laišku paramos gavėjui pateikia ministerijos ir agentūros pasirašytą sutartį. Tuo atveju, kai priimamas sprendimas skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų, prieš sudarant sutartį, agentūra registruotu laišku informuoja paramos gavėją apie jam skirtos paramos dydį ir prašo patikslinti projekto biudžetą. Patikslintą pasirašytą projekto biudžetą paramos gavėjas registruotu laišku, per kurjerį arba asmeniškai per 10 darbo dienų nuo agentūros registruoto laiško išsiuntimo grąžina agentūrai;
32. Neįforminus sutarties per 31 punkte nurodytą terminą, programos koordinatorius gali teikti Lietuvos Respublikos ūkio ministrui pasiūlymą dėl sprendimo dėl finansinės paramos skyrimo panaikinimo.
33. Ministerija perveda paramos gavėjui finansinės paramos lėšas, kai paramos gavėjas pateikia agentūrai visas sutartyje nustatytas projekto įvykdymo ataskaitas, šio projekto vykdymo biudžetą ir jo vykdymo finansinę ataskaitą (4 priedas), projekto vykdymo išlaidas ir mokėjimą pateisinančių apskaitos dokumentų suvestinę (5 priedas) ir yra pasirašytas projekto įvykdymo ar dalinio atsiskaitymo aktas.
V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
34. Už informacijos ir pateiktų duomenų tikslumą, gautų lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako paramos gavėjas. Paramos gavėjai, finansinę paramą gavę neteisėtai arba neteisėtai susigrąžinę finansinės paramos lėšomis sumokėto pirkimo (importo) PVM, atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
35. Projektų, kuriems skirta finansinė parama, vykdymo einamąją kontrolę pasirinktinai atlieka agentūra.
Finansinės paramos teikimo Nacionalinės
energijos vartojimo efektyvumo didinimo
programos projektams įgyvendinti taisyklių
1 priedas
(Paraiškos formos pavyzdys)
______________________________
(pareiškėjo pavadinimas)
paraiška gauti FINANSINĘ PARAMĄ
_________ Nr.______
(data)
(projekto pavadinimas)
Pareiškėjas (įmonės kodas, PVM mokėtojo kodas, adresas, pašto indeksas, tel., faksas, elektroninio pašto adresas, ekonominės veiklos rūšis ir jos kodas, vadovo v., pavardė)__________________________________
________________________________________________________________________________
Banko rekvizitai (pavadinimas, kodas, sąskaitos rūšis ir jos Nr.___) __________________________
Pareiškėjo pagrindinės veiklos apibūdinimas (papildomai nurodyti darbuotojų skaičių) ___________
________________________________________________________________________________
Pareiškėjo patirtis (nurodyti dalyvavimą panašiuose projektuose ar veikloje (per pastaruosius trejus metus), aprašyti, kaip šis projektas yra susijęs su pareiškėjo anksčiau vykdytais projektais ar veikla, pateikti tikslias tokių projektų ar veiklos nuorodas ir trumpai aprašyti pareiškėjo vaidmenį tokiuose projektuose)
Projekto vykdymo pradžia (metai, mėnuo, diena)_________________________________________
Projekto vykdymo pabaiga (metai, mėnuo, diena)________________________________________
(Pastaba: bus pripažįstamos tik šiuo laikotarpiu padarytos išlaidos ir išrašyti pirminiai apskaitos dokumentai)
Gauta valstybės finansinė parama (iš jos nereikšminga (de minimis) valstybės pagalba) per paskutinius trejus metus (iš kokių šaltinių, data, suma, panaudojimas) ______________________________________________
Projekto vykdymo biudžetas______________Lt.
Finansavimas:
- savos lėšos __________________________ Lt;
- kitos lėšos __________________________ Lt;
- prašomos finansinės paramos dydis ______ Lt.
Kas padaryta rengiant projektą (parengtiniai darbai, susitarimai ir kt.) ________________________
Dokumentų, pridedamų prie šios paraiškos gauti finansinę paramą, sąrašas:
2. projekto vykdymo biudžetas (dokumentas bus pridedamas kaip finansinės paramos sutarties priedas), 4 egz.;
3. projekto aprašymas (dokumentas bus pridedamas kaip finansinės paramos sutarties priedas), 4 egz.;
4. pasirašytas laisvos formos raštas, patvirtinantis, kad pareiškėjas nėra priskiriamas nė vienai taisyklių 19.1–20.2 punktuose išvardytai kategorijai, 1 egz.
5. teises (disponavimo, valdymo, naudojimo) į nekilnojamąjį turtą, kuris tiesiogiai susijęs su projektu, patvirtinančių dokumentų nuorašas, 1 egz.
Finansinės paramos teikimo Nacionalinės
energijos vartojimo efektyvumo didinimo
programos projektams įgyvendinti taisyklių
2 priedas
(Projekto vykdymo biudžeto formos pavyzdys)
________________________________
(pareiškėjo pavadinimas)
_______________________________________________
(projekto pavadinimas)
PROJEKTO VYKDYMO BIUDŽETAS
Dalies Nr. |
Str. Nr. |
Tinkamos projekto išlaidos |
Mato vienetas |
Vienetų sk. |
Vieneto kaina su pirkimo PVM (Lt) |
Bendra projekto tinkamų išlaidų suma su pirkimo PVM (Lt)
|
Iš jos dengiama ministerijos finansinės paramos lėšomis su pirkimo PVM (Lt) |
Kuo remiantis nurodyta kaina (suma) |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
I |
NUOSAVO ILGALAIKIO MATERIALIOJO TURTO KŪRIMO IR ĮSIGIJIMO IŠLAIDOS, IŠ VISO 1: |
|
|
|
||||
|
1.1 |
Ilgalaikio materialiojo turto įsigijimo išlaidos, iš viso: |
|
|
|
|
|
|
|
1.2 |
Ilgalaikio materialiojo turto kūrimo išlaidos, iš viso: |
|
|
|
|
|
|
|
1.2.1 |
Projektavimo ir inžinerinės paslaugos |
|
|
|
|
|
|
|
1.2.2 |
Remonto darbai |
|
|
|
|
|
|
|
1.2.3 |
Rekonstravimo (statybos) darbai |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PROJEKTO IŠLAIDOS, IŠ VISO: |
|
|
|
||||
|
FINANSINĖS PARAMOS INTENSYVUMAS |
100 proc. |
nurodyti |
|
Finansinės paramos teikimo Nacionalinės energijos vartojimo efektyvumo didinimo programos projektams įgyvendinti taisyklių
3 priedas
(Projekto aprašymo pavyzdys)
PROJEKTO APRAŠYMAS
___________________________________
(pareiškėjo pavadinimas)
________________________________________________________
(projekto pavadinimas)
Projekto aprašymas (trumpai aprašykite projekto esmę, tikslus, kodėl šis projektas reikalingas, kokias problemas padės išspręsti, nurodykite numatomas įgyvendinti priemones ar mastą ir kitą reikalingą informaciją).
Aprašykite, koks kuras energijai gaminti buvo naudojamas prieš įgyvendinant kuro konversijos į atsinaujinančius arba atliekinius energijos išteklius projektą (skystasis ir (ar) kietasis (iškastinis) kuras, gamtinės dujos). Nurodykite kuro rūšį, į kurią planuojama pereiti, įgyvendinus projektą)
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Vykdymo eiga (kas pradėta daryti rengiant projektą, tiksli projekto vykdymo pradžia ir pabaiga (nurodyti metus, mėnesį ir dieną, projekto įgyvendinimo etapus, aprašyti kiekvieno etapo metu numatytus įvykdyti darbus ir jų mastą, planuojamas lėšas bei kt.))
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Numatomi rezultatai (įvertintas projekto poveikis atsinaujinančių arba atliekinių energijos išteklių vartojimo ir vartojimo efektyvumo didinimui, importuojamų energijos išteklių kiekio mažinimui, naujų darbo vietų kūrimui:
- įgyvendinus projektą numatomas sumažinti importuojamų energijos išteklių kiekis (tne/metus ir Lt/metus);
- įrenginio naudingo veikimo koeficientas;
- numatomas paprastasis investicijų atsipirkimo laikas (metai);
- įgyvendinus projektą sukurtų naujų darbo vietų, ypač kuro paruošimo srityje, skaičius (vnt.)
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Projekto koordinatorius (vardas, pavardė, pareigos, tel., el. paštas)__________________________
Vadovas (pareigos) (Parašas) (vardas ir pavardė)
200__ m. __________ d.
______________
Finansinės paramos teikimo Nacionalinės energijos
vartojimo efektyvumo didinimo programos
projektams įgyvendinti taisyklių
4 priedas
(Projekto vykdymo biudžeto ir jo vykdymo finansinės ataskaitos formos pavyzdys)
_____________________________
(paramos gavėjas)
______________________________________________
(projekto pavadinimas)
PROJEKTO VYKDYMO BIUDŽETAS IR JO VYKDYMO FINANSINĖ ATASKAITA
Dalies Nr. |
Str. Nr. |
Tinkamos projekto išlaidos |
Projekto vykdymo biudžetas (Lt) |
Biudžeto vykdymo finansinė ataskaita (Lt) |
|||||||
Bendra projekto tinkamų išlaidų suma su pirkimo PVM
|
Iš jos dengiama ministerijos finansinės paramos lėšomis su pirkimo PVM |
Bendra projekto faktinių tinkamų išlaidų suma be pirkimo PVM |
Pirkimo PVM
|
Bendra projekto faktinių tinkamų išlaidų suma su pirkimo PVM (6+7) |
Iš jos dengiama ministerijos finansinės paramos lėšomis |
||||||
iš viso (10+11) |
iš to skaičiaus |
||||||||||
be pirkimo PVM |
pirkimo PVM |
||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
|
I |
NUOSAVO ILGALAIKIO MATERIALIOJO TURTO KŪRIMO IR ĮSIGIJIMO IŠLAIDOS, IŠ VISO1: |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
1.1 |
Ilgalaikio materialiojo turto įsigijimo išlaidos, iš viso |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2 |
Ilgalaikio materialiojo turto kūrimo išlaidos, iš viso: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2.1 |
Projektavimo ir inžinerinės paslaugos |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2.2 |
Remonto darbai |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2.3 |
Rekonstravimo (statybos) darbai |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PROJEKTO IŠLAIDOS, IŠ VISO: |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
FINANSINĖS PARAMOS INTENSYVUMAS |
100 proc. |
nurodyti |
|
|
100 proc. |
nurodyti |
|
|
||
Finansinės paramos teikimo Nacionalinės
energijos vartojimo efektyvumo didinimo
programos projektams įgyvendinti taisyklių
5 priedas
(Projekto vykdymo išlaidas ir mokėjimą pateisinančių apskaitos dokumentų suvestinės formos pavyzdys)
_________________________________
(paramos gavėjas)
___________________________________________________________________
(projekto pavadinimas)
PROJEKTO VYKDYMO IŠLAIDAS IR MOKĖJIMĄ PATEISINANČIŲ APSKAITOS DOKUMENTŲ SUVESTINĖ
Eil. Nr. |
Projekto vykdymo biudžeto straipsnio Nr. ir pavadinimas
|
Sutartys, aktai, sąskaitos faktūros, jų data, serija ir Nr., mokėjimo pavedimo data (arba nurodomas kitas dokumentas, patvirtinantis mokėjimą) |
Išlaidų bendra suma (Lt) |
Išlaidų, dengiamų kitomis lėšomis, suma (Lt) |
Išlaidos, dengiamos iš ministerijos paramos lėšų (Lt) |
Ministerijos paramos lėšos (Lt) |
||||
be pirkimo PVM (6+8) |
pirkimo PVM (7+9) |
be pirkimo PVM |
pirkimo PVM |
be pirkimo PVM |
pirkimo PVM |
gauta parama |
sumokėta tiekėjams |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
I |
NUOSAVO ILGALAIKIO MATERIALIOJO TURTO KŪRIMO IR ĮSIGIJIMO IŠLAIDOS |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso (I): |
|
|
|
|
||||
|
Projekto išlaidos, iš viso (I): |
|
|
|
|
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos ūkio ministro
2005 m. birželio 20 d. įsakymu Nr. 4-240
FINANSINĖS PARAMOS TEIKIMO ENERGIJOS TAUPYMO PROJEKTAMS
IŠ SPECIALIOSIOS PROGRAMOS „ENERGIJOS TAUPYMO PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMAS“ TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Finansinės paramos teikimo energijos taupymo projektams iš specialiosios programos „Energijos taupymo projektų įgyvendinimas“ taisyklės (toliau – taisyklės) nustato finansinės paramos energijos vartojimo efektyvumo didinimo, energijos išteklių ir energijos taupymo projektams įgyvendinti iš Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos (toliau – ministerija) specialiosios programos „Energijos taupymo projektų įgyvendinimas“ (toliau – Specialioji programa) lėšų teikimo ir šios paramos panaudojimo sąlygas, taip pat paraiškų finansinei paramai gauti pateikimo ir nagrinėjimo bei paramos sutarčių rengimo tvarką.
2. Energijos taupymo projektams (toliau – projektai) įgyvendinti finansinė parama teikiama, vadovaujantis Lietuvos Respublikos energetikos įstatymu (Žin., 2002, Nr. 56-2224) ir Nacionaline energetikos strategija (Žin., 2002, Nr. 99-4397).
3. Svarbiausi tikslai, kurių siekiama, įgyvendinant 1 punkte minimus projektus:
4. Papildomi tikslai, kurių siekiama, įgyvendinant 1 punkte minimus projektus:
5. Iš Specialiosios programos finansinė parama teikiama:
5.1. pastato šildymo, vėdinimo, karšto vandens tiekimo ir elektros sistemų, gerinant jų efektyvumą, rekonstravimo darbams;
5.2. pastato išorinių atitvarų – išorinių sienų, durų, langų, stogų, perdangų, besiribojančių su išore, – gerinant jų šilumines charakteristikas, rekonstravimo darbams;
6. Projektai vertinami pagal nustatytus kriterijus. Kiekvienam kriterijui suteikiamas atitinkamas vertinimo balų skaičius. Kriterijui suteikiama 0 balų, jeigu projekte apskaičiuoto rodiklio reikšmė, pagal kurią vertinami projektai (taisyklių 7 punktas), yra mažesnė už nustatytą kriterijaus žemutinę reikšmę (taisyklių 7 punktas). Kriterijui suteikiamas didžiausias balų skaičius, jeigu projekte apskaičiuoto rodiklio reikšmė yra lygi nustatytai kriterijaus viršutinei reikšmei arba už ją didesnė.
7. Projektai vertinami pagal šiuos kriterijus:
7.1. vidutinis metinis patalpų plotui šildyti sunaudotos energijos kiekis, perskaičiuotas norminiams metams, iki projekto įgyvendinimo yra nuo 150 iki 300 kWh/m2. Kriterijaus didėjimo tvarka suteikiama nuo 5 iki 20 balų;
7.2. numatomas lyginamųjų energijos sąnaudų sumažėjimas, įgyvendinus projektą, yra nuo 30 iki 50 proc. Kriterijaus didėjimo tvarka suteikiama nuo 5 iki 25 balų;
7.3. numatomas paprastasis investicijų atsipirkimo laikas yra nuo 5 iki 25 metų. Kriterijaus mažėjimo tvarka suteikiama nuo 5 iki 25 balų;
7.4. paraiškoje nurodytas pareiškėjo indėlis į tinkamas projekto vykdymo išlaidas yra nuo 0 iki 15 proc. Kriterijaus didėjimo tvarka suteikiama nuo 0 iki 15 balų;
8. Geriausiu projektu laikomas daugiausia balų (iš galimų 100) surinkęs projektas. Projektas, vertinimo metu surinkęs mažiau negu 50 balų, tampa netinkamu gauti finansinę paramą.
11. Sprendimai dėl finansinės paramos teikimo priimami vadovaujantis skaidrumo, konkurencingumo ir teisingumo principais.
12. Pagrindinės taisyklėse vartojamos sąvokos:
Finansinė parama – parama, teikiama iš ministerijos Specialiosios programos lėšų ir skirta ataskaitinio laikotarpio projekto vykdymo, projektui vykdyti reikalingo ilgalaikio materialiojo turto įsigijimo, kūrimo išlaidoms ir pirkimo pridėtinės vertės mokesčiui (toliau – PVM) padengti, siekiant įgyvendinti 3 ir 4 punktuose nustatytus Specialiosios programos įgyvendinimo tikslus.
Paramos teikėjas – ministerija, adresas: Gedimino pr. 38/2, LT-01104 Vilnius, Lietuvos Respublika.
Valstybės įmonė Energetikos agentūra (toliau – agentūra) – taisyklėse nurodytus projektus administruojanti institucija, adresas: Gedimino pr. 38/2, LT-01104 Vilnius, Lietuvos Respublika.
Pareiškėjas – Lietuvos Respublikos viešasis juridinis asmuo, teikiantis paraišką finansinei paramai gauti iš ministerijos Specialiosios programos lėšų.
Paraiška – nustatytos formos dokumentas, kurį turi užpildyti ir pateikti pareiškėjas, siekiantis gauti finansinę paramą.
Paramos gavėjas – Lietuvos Respublikos viešasis juridinis asmuo, su kuriuo sudaryta finansinės paramos sutartis.
Tinkamos projekto vykdymo išlaidos (toliau – tinkamos išlaidos) – projekto įgyvendinimo laikotarpiu patirtos išlaidos, nurodytos taisyklėse ir paramos sutartyje, būtinos projektui vykdyti. Šios išlaidos turi būti patirtos nuo sprendimo teikti finansinę paramą priėmimo dienos. Jos gali būti padengiamos ministerijos Specialiosios programos lėšomis.
Finansinės paramos intensyvumas – paramos gavėjui teikiama finansinė parama su pirkimo PVM, išreikšta procentais, kurie skaičiuojami nuo paramos gavėjo tinkamų išlaidų bendros sumos su pirkimo PVM.
Programos koordinatorius – ministerijos sekretorius, koordinuojantis ir kontroliuojantis Specialiosios programos planavimą ir įgyvendinimą.
II. FINANSINĖS PARAMOS TEIKIMO SĄLYGOS
13. Tinkamos išlaidos gali būti šios:
13.1. projektui vykdyti reikalingo nuosavo ilgalaikio materialiojo turto kūrimo ir įsigijimo išlaidos:
13.1.1. ilgalaikio materialiojo turto, reikalingo taisyklių 5 punkte nurodytiems darbams atlikti, įsigijimo išlaidos.
14. Paramos gavėjas, už finansinės paramos lėšas įsigijęs 13.1 punkte nurodyto ilgalaikio materialiojo turto, neturi teisės jo perleisti, įkeisti, parduoti, pakeisti jo naudojimo paskirties jo nenudėvėjęs per nusidėvėjimo arba amortizacijos laikotarpį, ne trumpesnį, negu nustatyta Lietuvos Respublikos pelno mokesčio įstatyme (Žin., 2001, Nr. 110-3992).
15. Paramos gavėjo projekto vykdymo biudžeto straipsnių faktinės išlaidos gali neatitikti paramos lėšomis dengti numatytų biudžeto straipsnių išlaidų, tačiau turi būti išlaikytas finansinės paramos intensyvumas ir neviršyta skirtos paramos suma.
16. PVM, tenkantis iš finansinės paramos pirktoms prekėms, paslaugoms ir (arba) darbams ir dengiamas iš finansinės paramos lėšų, negali būti įtraukiamas į PVM atskaitą ir į PVM deklaraciją. Pareiškėjo – PVM mokėtojo projektui vykdyti reikalingo ilgalaikio materialiojo turto įsigijimo ir kūrimo pirkimo PVM, kuris gali būti įtrauktas į PVM atskaitą, yra netinkamos projekto išlaidos.
III. FINANSINĖS PARAMOS TEIKIMO PROCEDŪROS
18. Informacija apie kvietimą teikti paraiškas skelbiama ministerijos interneto svetainėje adresu www. ukmin. lt ir „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“.
19. Paraiškas teikti ir finansinę paramą gauti gali Lietuvos Respublikos viešieji juridiniai asmenys, nurodyti Gairių pareiškėjams (viešajam sektoriui), siekiant gauti Europos Sąjungos struktūrinių fondų finansinę paramą pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumentą, 49.4 punkte (1 prioriteto „Socialinės ir ekonominės infrastruktūros“ 2 priemonės „Energijos tiekimo stabilumo, prieinamumo ir didesnio energetikos efektyvumo užtikrinimas“ veiklų grupė „Energijos vartojimo efektyvumo didinimas visuomeniniame sektoriuje“).
20. Pareiškėjas negali būti kviečiamas teikti paraiškos ir jam negali būti skiriama finansinė parama, jei:
20.3. juridinio asmens vadovas ar vyriausiasis buhalteris turi neišnykusį teistumą dėl nusikalstamos veikos nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams, ekonomikai ir verslo tvarkai arba finansų sistemai;
21. Pareiškėjas tampa netinkamu ir jam negali būti skiriama finansinė parama, jei:
21.1. pareiškėjas pateikia neteisingą informaciją, kuri reikalinga kaip sąlyga finansinei paramai gauti arba sutarčiai pasirašyti;
22. Pareiškėjas, norintis gauti finansinę paramą, su lydraščiu turi pateikti:
22.2. energijos vartojimo audito ataskaitą, kurios turinys turi atitikti rekomendacijas, pateiktas VšĮ Lietuvos verslo paramos agentūros interneto svetainėje adresu www.lvpa.lt (nuoroda <www.lvpa.lt> Dokumentai pareiškėjams VĮ Energetikos agentūros parengtos rekomendacijos energijos vartojimo audito ataskaitos turiniui), 1 egz.;
22.5. pasirašytą laisvos formos raštą, patvirtinantį, kad pareiškėjas nėra priskiriamas nė vienai 20 ir 21 punktuose išvardytai kategorijai, 1 egz.;
23. Projekto vykdymo biudžetas (2 priedas) ir projekto aprašymas (3 priedas) pridedami kaip pasirašomos finansinės paramos sutarties priedai.
24. Visi 22 punkte nurodyti dokumentai agentūrai turi būti atsiųsti registruotu laišku, įteikti kurjerio arba pareiškėjo asmeniškai. Kartu pareiškėjas pateikia ir visų nurodytų dokumentų elektroninę versiją. Dokumentai turi būti užpildyti lietuvių kalba. Paraiškos, užpildytos ranka arba nesilaikant taisyklėse nustatytų reikalavimų, nenagrinėjamos. Apie tai agentūra raštu informuoja pareiškėją.
25. Paraiškos finansinei paramai gauti numatytiems projektams turi būti pateiktos iki einamųjų metų rugpjūčio 1 d.
27. Agentūra po rugpjūčio 1 d. vertina gautas paraiškas. Jei paraiškos vertinimo metu agentūra nustato, kad paraiškai vertinti ir galutinei išvadai priimti paraiškoje ir kartu su paraiška pateiktoje medžiagoje trūksta duomenų ar dokumentų, agentūra pareiškėjui parengia paklausimą dėl paraiškos patikslinimo ar trūkstamų duomenų pateikimo. Pareiškėjo atsakymo į paklausimą terminas turi būti ne ilgesnis negu 10 darbo dienų nuo paklausimo išsiuntimo pareiškėjui dienos. Atsižvelgdama į gautą informacijos patikslinimą, agentūra atlieka tolesnį paraiškos vertinimą. Įvertinusi paraiškas, agentūra apibendrintą informaciją teikia svarstyti Energijos taupymo komisijai (toliau – komisija) (sudėtis patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2004 m. kovo 22 d. įsakymu Nr. 4-79 „Dėl Energijos taupymo komisijos sudėties ir darbo reglamento patvirtinimo“).
28. Komisija, apsvarsčiusi pateiktą medžiagą, komisijos narių argumentus ir kitą informaciją, susijusią su pateiktais dokumentais, priima rekomendacinį siūlymą dėl paraiškos patenkinimo – patenkinti paraišką (tai yra suteikti paraiškoje prašomo dydžio finansinę paramą), patenkinti paraišką iš dalies (tai yra skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų) arba nepatenkinti paraiškos.
29. Galutinį sprendimą dėl finansinės paramos suteikimo priima Lietuvos Respublikos ūkio ministras, atsižvelgdamas į komisijos siūlymus ir turimas lėšas.
IV. FINANSINĖS PARAMOS SUTARČIŲ SUDARYMAS IR ATSISKAITYMAS
31. Priėmus sprendimą teikti finansinę paramą, tarp pareiškėjo, ministerijos ir agentūros ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo sprendimo teikti finansinę paramą priėmimo dienos turi būti sudaroma trišalė finansinės paramos sutartis (toliau – sutartis):
31.1. agentūra registruotu laišku paramos gavėjui pateikia ministerijos ir agentūros pasirašytą sutartį. Tuo atveju, kai priimamas sprendimas teikti dalį paraiškoje prašomų lėšų, prieš sudarant sutartį, agentūra registruotu laišku informuoja paramos gavėją apie jam suteiktos paramos dydį ir prašo patikslinti projekto biudžetą. Patikslintą pasirašytą projekto biudžetą paramos gavėjas registruotu laišku, per kurjerį arba asmeniškai per 10 darbo dienų nuo agentūros registruoto laiško išsiuntimo grąžina agentūrai;
32. Neįforminus sutarties per 31 punkte nurodytą terminą, programos koordinatorius gali teikti Lietuvos Respublikos ūkio ministrui pasiūlymą dėl sprendimo dėl finansinės paramos teikimo panaikinimo.
33. Ministerija perveda paramos gavėjui finansinės paramos lėšas, kai paramos gavėjas pateikia agentūrai visas sutartyje nustatytas projekto įvykdymo ataskaitas, šio projekto vykdymo biudžetą ir jo vykdymo finansinę ataskaitą (4 priedas), projekto vykdymo išlaidas ir mokėjimą pateisinančių apskaitos dokumentų suvestinę (5 priedas) ir kai yra pasirašytas projekto įvykdymo ar dalinio atsiskaitymo aktas.
Galutinai atsiskaitydamas paramos gavėjas pateikia projekto finansinio audito ataskaitą, jeigu tai buvo nustatyta sutartyje.
V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
34. Už informacijos ir pateiktų duomenų tikslumą, gautų lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako paramos gavėjas. Paramos gavėjai, gavę finansinę paramą neteisėtai arba neteisėtai susigrąžinę finansinės paramos lėšomis sumokėto pirkimo (importo) PVM, atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
35. Projektų, kuriems suteikta finansinė parama, vykdymo einamąją kontrolę pasirinktinai atlieka agentūra.
Finansinės paramos teikimo energijos taupymo projektams iš specialiosios programos „Energijos taupymo projektų įgyvendinimas“ taisyklių
1 priedas
(Paraiškos formos pavyzdys)
__________________________
(pareiškėjo pavadinimas)
paraiška gauti FINANSINĘ PARAMĄ
___________ Nr.______
(data)
____________________________________________
(projekto pavadinimas)
Pareiškėjas (įmonės kodas, PVM mokėtojo kodas, adresas, pašto kodas, tel., faksas, elektroninio pašto adresas, ekonominės veiklos rūšis ir jos kodas, vadovo v., pavardė)__________________________________
________________________________________________________________________________
Banko rekvizitai (pavadinimas, kodas, sąskaitos rūšis ir jos Nr.___) __________________________
________________________________________________________________________________
Pareiškėjo pagrindinės veiklos apibūdinimas (papildomai nurodyti darbuotojų skaičių) ___________
________________________________________________________________________________
Pareiškėjo patirtis (nurodyti dalyvavimą panašiuose projektuose ar veikloje (per pastaruosius trejus metus), aprašyti, kaip šis projektas yra susijęs su pareiškėjo anksčiau vykdytais projektais ar veikla, pateikti tikslias tokių projektų ar veiklos nuorodas ir trumpai aprašyti pareiškėjo vaidmenį tokiuose projektuose) ________
_______________________________________________________________________________________
Projekto vykdymo pradžia (metai, mėnuo, diena) __________________________________
Projekto vykdymo pabaiga (metai, mėnuo, diena) __________________________________
(PASTABA: bus pripažįstamos tik šiuo laikotarpiu padarytos išlaidos ir išrašyti pirminiai apskaitos dokumentai)
Projekto vykdymo biudžetas______________Lt.
Finansavimas:
- savos lėšos __________________________ Lt;
- kitos lėšos __________________________ Lt;
- prašomos finansinės paramos dydis ______ Lt
Kas padaryta rengiant projektą (parengtiniai darbai, susitarimai ir kt.) __________________
Dokumentų, pridedamų prie šios paraiškos gauti finansinę paramą, sąrašas:
2. projekto vykdymo biudžetas (dokumentas bus pridedamas kaip finansinės paramos sutarties priedas), 4 egz.;
3. projekto aprašymas (dokumentas bus pridedamas kaip finansinės paramos sutarties priedas), 4 egz.;
4. pasirašytas laisvos formos raštas, patvirtinantis, kad pareiškėjas nėra priskiriamas nė vienai taisyklių 20 ir 21 punktuose išvardytai kategorijai, 1 egz.;
5. teises (disponavimo, valdymo, naudojimo) į nekilnojamąjį turtą, tiesiogiai susijusį su projektu, patvirtinančių dokumentų nuorašą, 1 egz.;
Finansinės paramos teikimo energijos taupymo projektams iš
specialiosios programos „Energijos taupymo projektų
įgyvendinimas“ taisyklių
2 priedas
(Projekto vykdymo biudžeto formos pavyzdys)
_____________________________________
(pareiškėjo pavadinimas)
___________________________________________________________
(projekto pavadinimas)
PROJEKTO VYKDYMO BIUDŽETAS
Dalies Nr. |
Str. Nr. |
Tinkamos projekto išlaidos |
Mato vienetas |
Vienetų sk. |
Vieneto kaina su pirkimo PVM (Lt) |
Bendra projekto tinkamų išlaidų suma su pirkimo PVM (Lt)
|
Iš jos dengiama ministerijos finansinės paramos lėšomis su pirkimo PVM (Lt) |
Kuo remiantis nurodyta kaina (suma) |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|
1. |
NUOSAVO ILGALAIKIO MATERIALIOJO TURTO KŪRIMO IR ĮSIGIJIMO IŠLAIDOS, IŠ VISO1 (1.1+1.2): |
|
|
|
|||||
|
1.1. |
ilgalaikio materialiojo turto įsigijimo išlaidos, iš viso |
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2. |
nuosavo ilgalaikio materialiojo turto kūrimo išlaidos, iš viso: |
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2.1. |
projektavimo ir inžinerinės paslaugos |
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2.2. |
remonto darbai |
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2.3. |
rekonstravimo (statybos) darbai |
|
|
|
|
|
|
|
2. |
SU PROJEKTO VYKDYMU SUSIJUSIOS IŠLAIDOS, IŠ VISO: |
|
|
|
|
|
|
||
|
2.1. |
projekto finansinio audito paslaugos, iš viso2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
PROJEKTO IŠLAIDOS, IŠ VISO: |
|
|
|
|||||
|
FINANSINĖS PARAMOS INTENSYVUMAS |
100 proc. |
nurodyti |
|
|||||
2.1 – projekto straipsnių (1.1 ir 1.2.1–1.2.3) išlaidos detalizuojamos. Nurodytos tik bendros sumos nelaikomos tinkamomis projekto išlaidomis;
Finansinės paramos teikimo energijos taupymo projektams iš specialiosios programos „Energijos taupymo projektų įgyvendinimas“ taisyklių
3 priedas
(Projekto aprašymo pavyzdys)
PROJEKTO APRAŠYMAS
__________________________
(pareiškėjo pavadinimas)
____________________________________________
(projekto pavadinimas)
Projekto aprašymas (trumpai aprašykite projekto esmę, tikslus, kodėl šis projektas reikalingas, kokias problemas padės išspręsti, nurodykite projekto įgyvendinimo vietą, aprašykite, kiek ir kokiomis priemonėmis bus pasiektas energijos vartojimo efektyvumas, kokiais būdais bus taupomi energijos ištekliai ir energija, kaip tai atsilieps vartotojų poreikių tenkinimui, energijos vartojimo kokybės gerinimui, koks bus poveikis žmonių gyvenamajai ir darbo aplinkai.
Pateikite vidutinį metinį patalpų plotui šildyti sunaudotos energijos kiekį, perskaičiuotą norminiams metams, iki projekto įgyvendinimo; numatomą lyginamųjų energijos sąnaudų sumažėjimą, įgyvendinus projektą; numatomą paprastąjį investicijų atsipirkimo laiką ir kitus reikalingus duomenis)
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Vykdymo eiga (kas atlikta, rengiant projektą, tiksli projekto vykdymo pradžia ir pabaiga, nurodant metus, mėnesį ir dieną, projekto įgyvendinimo tvarkaraštį, projekto įgyvendinimo etapus, aprašant kiekvieno etapo metu numatytus įvykdyti darbus, jų mastą, darbų vykdytojus, planuojamas lėšas ir kt.)
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Numatomi rezultatai (įvertintas projekto poveikis energijos vartojimo efektyvumo didinimui, energijos taupymui:
– numatomas sutaupyti energijos kiekis, perskaičiuotas norminiams metams, įgyvendinus projektą (MWh/metus, kWh/m2))
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Projekto koordinatorius (vardas, pavardė, pareigos, tel., el. paštas) ___________________
Vadovas (pareigos) (Parašas) (vardas ir pavardė)
200__ m. _________ d..
Finansinės paramos teikimo energijos taupymo projektams iš specialiosios programos „Energijos taupymo projektų įgyvendinimas“ taisyklių
4 priedas
(Projekto vykdymo biudžeto ir jo vykdymo finansinės ataskaitos formos pavyzdys)
____________________________________
(paramos gavėjas)
______________________________________________________________
(projekto pavadinimas)
PROJEKTO VYKDYMO BIUDŽETAS IR JO VYKDYMO FINANSINĖ ATASKAITA
Dalies Nr. |
Str. Nr. |
Tinkamos projekto išlaidos |
Projekto vykdymo biudžetas (Lt) |
Biudžeto vykdymo finansinė ataskaita (Lt) |
||||||
Bendra projekto tinkamų išlaidų suma su pirkimo PVM |
Iš jos dengiama ministerijos finansinės paramos lėšomis su pirkimo PVM |
Bendra projekto faktinių tinkamų išlaidų suma be pirkimo PVM |
Pirkimo PVM
|
Bendra projekto faktinių tinkamų išlaidų suma su pirkimo PVM (6+7) |
Iš jos dengiama ministerijos finansinės paramos lėšomis |
|||||
iš viso (10+11) |
iš to skaičiaus |
|||||||||
be pirkimo PVM |
pirkimo PVM |
|||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
1. |
NUOSAVO ILGALAIKIO MATERIALIOJO TURTO KŪRIMO IR ĮSIGIJIMO IŠLAIDOS, IŠ VISO1 (1.1+1.2): |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.1. |
ilgalaikio materialiojo turto įsigijimo išlaidos, iš viso |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2. |
nuosavo ilgalaikio materialiojo turto kūrimo išlaidos, iš viso: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2.1. |
projektavimo ir inžinerinės paslaugos |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2.2. |
remonto darbai |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2.3. |
rekonstravimo (statybos) darbai |
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
SU PROJEKTO VYKDYMU SUSIJUSIOS IŠLAIDOS, IŠ VISO: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.1. |
projekto finansinio audito paslaugos, iš viso2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PROJEKTO IŠLAIDOS, IŠ VISO: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
FINANSINĖS PARAMOS INTENSYVUMAS |
100 proc. |
nurodyti |
|
|
100 proc. |
nurodyti |
|
|
2.1 – projekto straipsnių (1.1 ir 1.2.1–1.2.3) išlaidos detalizuojamos. Nurodytos tik bendros sumos nelaikomos tinkamomis projekto išlaidomis;
Finansinės paramos teikimo energijos taupymo projektams iš specialiosios programos „Energijos taupymo projektų įgyvendinimas“ taisyklių
5 priedas
(Projekto vykdymo išlaidas ir mokėjimą pateisinančių apskaitos dokumentų suvestinės formos pavyzdys)
____________________________________
(paramos gavėjas)
_____________________________________________________________
(projekto pavadinimas)
PROJEKTO VYKDYMO IŠLAIDAS IR MOKĖJIMĄ PATEISINANČIŲ APSKAITOS DOKUMENTŲ SUVESTINĖ
Eil. Nr. |
Projekto vykdymo biudžeto straipsnio Nr. ir pavadinimas
|
Sutartys, aktai, sąskaitos faktūros, jų data, serija ir Nr., mokėjimo pavedimo data (arba nurodomas kitas dokumentas, patvirtinantis mokėjimą) |
Išlaidų bendra suma (Lt) |
Išlaidų, dengiamų kitomis lėšomis, suma (Lt) |
Išlaidos, dengiamos iš ministerijos paramos lėšų (Lt) |
Ministerijos paramos lėšos (Lt) |
|||||
be pirkimo PVM (6+8) |
pirkimo PVM (7+9) |
be pirkimo PVM |
pirkimo PVM |
be pirkimo PVM |
pirkimo PVM |
gauta parama |
sumokėta tiekėjams |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
|
1. |
NUOSAVO ILGALAIKIO MATERIALIOJO TURTO KŪRIMO IR ĮSIGIJIMO IŠLAIDOS |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso (1): |
|
|
|
|
|||||
2. |
SU PROJEKTO VYKDYMU SUSIJUSIOS IŠLAIDOS |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso (2): |
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Projekto išlaidos, iš viso (1+2): |
|
|
|
|
||||||
4. Atsiskaitant etapais, pildoma didėjančia tvarka.
Dengiamos išlaidos iš viso (8+9):
Gautos iš ministerijos lėšos iš viso (10):
Reikia pervesti (8+9)-10:
Vadovas (pareigos) (Parašas) (vardas ir pavardė)
Vyriausiasis buhalteris (Parašas) (vardas ir pavardė)
200__ m. _____________ d.
A. V.
______________