LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRO

 

Į S A K Y M A S

DĖL PROJEKTŲ SAVIVALDYBIŲ TERITORIJŲ PLANAVIMO DOKUMENTAMS RENGTI, REMTINŲ PAGAL LIETUVOS 2004-2006 M. BENDROJO PROGRAMAVIMO DOKUMENTO 5 PRIORITETO „TECHNINĖ PARAMA“ 5.2 PRIEMONĘ „PROGRAMOS VIEŠUMAS IR VERTINIMAS (ESF)“, ATRANKOS KOMITETO SUDARYMO

 

2005 m. birželio 29 d. Nr. 1K-196

Vilnius

 

Vadovaudamasis Institucijų, atsakingų už Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų, skirtų Lietuvos 2004-2006 metų bendrojo programavimo dokumentui įgyvendinti, administravimą, atsakomybės ir funkcijų paskirstymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 31 d. nutarimu Nr. 649 (Žin., 2001, Nr. 48-1676; 2005, Nr. 51-1700), 5.17 punktu ir Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento 5 prioriteto „Techninė parama“ priemonių ir projektų, finansuojamų įgyvendinant šias priemones, finansavimo ir administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. rugsėjo 29 d. įsakymu Nr. 1K-321 (Žin., 2004, Nr. 148-5368; 2005, Nr. 49-1633), 14 punktu,

1. Sudarau Projektų savivaldybių teritorijų planavimo dokumentams rengti, remtinų pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento 5 prioriteto „Techninė parama“ 5.2 priemonę „Programos viešumas ir vertinimas (ESF)“, atrankos komitetą (toliau vadinama – Projektų atrankos komitetas):

Simona Grinevičienė – Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Europos Sąjungos programų valdymo departamento direktoriaus pavaduotoja (pirmininkė);

Gediminas Budreika – Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Teritorijų planavimo, urbanistikos ir architektūros departamento Urbanistikos ir architektūros skyriaus vedėjas;

Gediminas Česonis – Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos Regioninės politikos departamento Regionų valdymo skyriaus vyriausiasis specialistas;

Vilius Kriaučiūnas – Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Teritorijų planavimo, urbanistikos ir architektūros departamento Planavimo normų skyriaus vedėjas;

Vaidotas Navikas – Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Europos Sąjungos programų valdymo departamento Techninės paramos ir rizikos valdymo skyriaus vedėjo pavaduotojas.

2. Tvirtinu Projektų atrankos komiteto darbo reglamentą (pridedama).

 

FINANSŲ MINISTRAS                                                                           ZIGMANTAS BALČYTIS

______________


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministro

2005 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. 1K-196

 

PROJEKTŲ SAVIVALDYBIŲ TERITORIJŲ PLANAVIMO DOKUMENTAMS RENGTI, REMTINŲ PAGAL LIETUVOS 2004–2006 M. BENDROJO PROGRAMAVIMO DOKUMENTO 5.2 PRIEMONĘ „programos viešumas ir vertinimas (ESF)“, ATRANKOS KOMITETO DARBO REGLAMENTAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Projektų savivaldybių teritorijų planavimo dokumentams rengti, remtinų pagal Lietuvos 2004–2006 metų bendrojo programavimo dokumento 5.2 priemonę „Programos viešumas ir vertinimas (ESF)“ atrankos komiteto darbo reglamentas (toliau vadinama – darbo reglamentas) nustato projektų atrankos komiteto (toliau vadinama – Komitetas) darbo tvarką.

2. Komitetas sudarytas vadovaujantis Institucijų, atsakingų už Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų, skirtų Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumentui įgyvendinti, administravimą, atsakomybės ir funkcijų paskirstymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 31 d. nutarimu Nr. 649 (Žin., 2001, Nr. 48-1676; 2005, 51-1700), 5.17 punktu ir Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento 5 prioriteto „Techninė parama“ priemonių ir projektų, finansuojamų įgyvendinant šias priemones, finansavimo ir administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. rugsėjo 29 d. įsakymu Nr. 1K-321 (Žin., 2004, Nr. 148-5368; 2005, Nr. 49-1633), 14 punktu.

3. Komitetas yra kolegialus patariamasis organas. Komiteto sprendimai yra rekomendacinio pobūdžio.

4. Komitetas savo veikloje vadovaujasi Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento (BPD) priemonių ir projektų, finansuojamų įgyvendinant šias priemones, administravimo ir finansavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. sausio 28 d. įsakymu Nr. 1K-033 (Žin., 2004, Nr. 19-599; 2005, Nr. 21-667) (toliau vadinama – taisyklės), Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento 5 prioriteto „Techninė parama“ priemonių ir projektų, finansuojamų įgyvendinant šias priemones, finansavimo ir administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. rugsėjo 29 d. įsakymu Nr. 1K-321, Paraiškų pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento 5 prioriteto „Techninė parama“ 5.2 priemonę „Programos viešumas ir vertinimas (ESF)“ savivaldybių teritorijų planavimo dokumentams rengti teikimo, vertinimo ir sutarties pasirašymo instrukcija, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. lapkričio 29 d. įsakymu Nr. 1K-381 (Žin., 2004, Nr. 178-6589), Europos Sąjungos (toliau vadinama – ES) struktūrinių fondų lėšų administravimą reglamentuojančiais teisės aktais, kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais, Europos Tarybos ar Komisijos reglamentais ir šiuo darbo reglamentu.

5. Komitetas, priimdamas rekomendacijas dėl paramos skyrimo, laikosi skaidrumo, nešališkumo, konfidencialumo, teisingumo, sąžiningumo ir protingumo principų.

6. Komiteto raštvedybą tvarko ir techninį darbą atlieka Komiteto sekretoriatas. Komiteto sekretoriato funkcijas atlieka Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Europos Sąjungos programų valdymo departamento Techninės paramos ir rizikos valdymo skyrius.

 

II. KOMITETO FUNKCIJOS

 

7. Komiteto funkcijos yra šios:

7.1. svarstyti viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros (toliau vadinama – CPVA) pateiktą paraiškų vertinimo ataskaitą;

7.2. svarstyti socialinių-ekonominių partnerių, kitų institucijų ir įstaigų atstovų ir ekspertų pateiktus pasiūlymus ir išvadas;

7.3. rengti ir teikti Lietuvos Respublikos finansų ministerijai (toliau vadinama – Finansų ministerija) rekomendacijas dėl Komiteto posėdyje svarstomų projektų.

 

III. KOMITETO TEISĖS

 

8. Komiteto nariai turi teisę:

8.1. nustatytais terminais gauti informaciją apie Komiteto posėdžius ir CPVA parengtą paraiškų vertinimo ataskaitą;

8.2. teikti pastabas ir pasiūlymus dėl Komiteto posėdžių darbotvarkės;

8.3. prieš Komiteto posėdį ir posėdžio metu susipažinti su svarstyti pateiktomis paraiškomis, jų vertinimo ataskaitomis ir su CPVA susirašinėjimo su pareiškėjais dokumentais;

8.4. išsakyti savo pastabas ir pasiūlymus dėl svarstomos paraiškų vertinimo ataskaitos;

8.5. teikti pastabas dėl Komiteto posėdžių protokolų projektų;

8.6. gauti informaciją apie Finansų ministerijos sprendimą atsisakyti suteikti paramą projektui, kurį Komitetas rekomendavo finansuoti.

 

IV. KOMITETO DARBO ORGANIZAVIMAS

 

9. Pagrindinė Komiteto veiklos forma yra posėdžiai.

10. Posėdžius šaukia ir posėdžiams pirmininkauja Lietuvos Respublikos finansų ministerijos atstovas (toliau vadinama – posėdžio pirmininkas).

11. Komiteto posėdžio darbotvarkę sudaro ir pasirašo posėdžio pirmininkas arba paveda ją sudaryti Komiteto sekretoriatui.

12. Komiteto nariai ir į posėdžius kviečiami socialiniai-ekonominiai partneriai, kitų institucijų ir įstaigų atstovai ir ekspertai apie būsimą posėdį informuojami ir posėdžio darbotvarkė bei CPVA parengta paraiškų vertinimo ataskaita raštu ir elektroniniu paštu jiems pateikiama ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki Komiteto posėdžio. Jei paraiškų vertinimo ataskaita Komiteto nariams pateikiama vėliau nei prieš 5 darbo dienas ir bent vienas Komiteto narys prieštarauja Komiteto posėdžio rengimui, posėdis turi būti atidėtas.

13. Posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 balso teisę turinčių Komiteto narių.

14. Komiteto nariai atstovauja juos paskyrusios institucijos nuomonei. Jei paskirtas Komiteto narys Komiteto posėdyje dalyvauti negali, posėdžio pirmininkui ne vėliau kaip prieš 1 darbo dieną iki posėdžio dienos gali būti pateikta raštiška institucijos nuomonė dėl posėdyje svarstomų projektų pagal posėdžio darbotvarkę. Posėdžio pirmininkas posėdžio metu turi perskaityti raštu pateiktą negalinčio dalyvauti Komiteto nario nuomonę, tačiau raštu pateikta nuomonė negali būti įtraukta į balsų skaičių.

15. Visi klausimai posėdžio metu aptariami posėdžio darbotvarkėje nustatyta tvarka, jei Komiteto nariai bendru sutarimu posėdžio pradžioje nenusprendžia kitaip.

16. Posėdžio pradžioje CPVA atstovai žodžiu pristato paraiškų vertinimo ataskaitą bei išvadas ir atsako į Komiteto narių, socialinių-ekonominių partnerių ir kitų institucijų ir įstaigų atstovų ir ekspertų klausimus.

17. Komiteto nariai, į posėdžius kviečiami socialiniai-ekonominiai partneriai ir kitų institucijų ir įstaigų atstovai ir ekspertai privalo užtikrinti pareiškėjų pateiktų duomenų konfidencialumą ir naudoti juos tik projektams atrinkti.

18. Jeigu yra pagrindo manyti, kad Komiteto nario dalyvavimas rengiant, svarstant ir priimant sprendimą dėl konkretaus projekto sukels interesų konfliktą, tas Komiteto narys pats arba posėdžio pirmininkui pareikalavus turi nusišalinti nuo šios procedūros. Komiteto posėdžio protokole įtraukiama informacija apie galimą interesų konfliktą.

19. Posėdžio pirmininkas ir Komiteto nariai gali dalyvauti Komiteto posėdyje tik pasirašę nešališkumo deklaraciją ir konfidencialumo pasižadėjimą. Komiteto sekretorius, į posėdžius kviečiami socialiniai-ekonominiai partneriai, kitų institucijų ir įstaigų asmenys ir ekspertai dalyvauti Komiteto posėdyje gali tik pasirašę konfidencialumo pasižadėjimą.

 

V. KOMITETO SPRENDIMAI

 

20. Komitetas sprendimus dėl rekomendacijų Finansų ministerijai teikimo priima tik posėdžiuose, rengiamuose šiame darbo reglamente nustatyta tvarka.

21. Komiteto sprendimai priimami bendruoju susitarimu arba, jei jo negalima pasiekti, posėdžio pirmininkui ir Komiteto nariams balsuojant.

22. Balsuojant Komiteto nariai turi po vieną balsą. Balsuojama „už“ arba „prieš“.

23. Sprendimas laikomas priimtu, jei už jį balsavo paprastoji posėdyje dalyvavusių Komiteto narių dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemiamas yra pirmininko balsas. Jeigu svarstant projektus kuris nors Komiteto narys nesutinka su daugumos sprendimu, jis gali pateikti posėdžio pirmininkui savo atskirą nuomonę. Ši nuomonė turi būti įrašyta į Komiteto protokolo nutariamąją dalį.

24. Komitetas, apsvarstęs CPVA pateiktą ir posėdžio metu pristatytą paraiškų vertinimo ataskaitą, socialinių-ekonominių partnerių, kitų institucijų ir įstaigų atstovų ir ekspertų siūlymus ir išvadas, Komiteto narių argumentus bei kitą informaciją, susijusią su pateiktais atrinkti projektais, gali priimti ir teikti Finansų ministerijai vieną iš šių sprendimų:

24.1. rekomenduoti skirti paramą projektui įgyvendinti;

24.2. rekomenduoti neskirti paramos projektui įgyvendinti. Rekomendacijos neskirti paramos projektui įgyvendinti motyvai nurodomi Komiteto posėdžio protokolo nutariamojoje dalyje;

24.3. rekomenduoti grąžinti projektą CPVA pakartotinai vertinti. Komiteto posėdžio protokole nurodomi sprendimo motyvai ir nustatomi pakartotinio vertinimo terminai. Sprendimas grąžinti pakartotinai vertinti gali būti priimtas, jei, Komiteto narių nuomone, paraiškų vertinimo ataskaitoje nepateikta pakankamai informacijos sprendimui priimti arba posėdžio metu buvo gauta informacija, galinti turėti įtakos vertinimo rezultatams. Kitų paraiškų svarstymas turi būti atidėtas tol, kol bus gautos pakartotinio vertinimo išvados. Projektų atrankos komitetas negali pakartotinai atidėti rekomendacijos dėl paramos skyrimo tam pačiam projektui;

24.4. rekomenduoti atidėti rekomendacijos priėmimą dėl paramos skyrimo iki kito Komiteto posėdžio. Komiteto posėdžio protokolo nutariamojoje dalyje nurodomi tokio sprendimo motyvai ir kito Komiteto posėdžio data;

24.5. rekomenduoti teikti kitus projektų prioritetus, negu nurodytieji CPVA vertinimo ataskaitoje, jeigu Komitetas nusprendžia, kad tam tikri projektai yra svarbūs šalies socialinei ir ekonominei plėtrai, ekonominės ir socialinės sanglaudos tarp skirtingų Lietuvos regionų didinimui.

25. Komiteto sprendimai įsigalioja posėdžio pirmininkui ir visiems posėdyje dalyvavusiems Komiteto nariams pasirašius nutariamąją protokolo dalį.

 

VI. KOMITETO POSĖDŽIO PROTOKOLAS

 

26. Komiteto sprendimai dėl rekomendacijų įforminami protokole. Protokolą sudaro nutariamoji ir dėstomoji dalys.

27. Komiteto sprendimai dėl rekomendacijų išdėstomi posėdžio protokolo nutariamojoje dalyje. Protokolo nutariamojoje dalyje nurodoma:

28.1. posėdžio data ir vieta;

28.2. posėdyje dalyvavusieji Komiteto nariai, socialinių-ekonominių partnerių, kitų institucijų ir įstaigų atstovai ir ekspertai;

28.3. sąrašas paraiškų, pagal kurias rekomenduojama skirti paramą;

28.4. sąrašas paraiškų, pagal kurias rekomenduojama neskirti paramos (išdėstomi sprendimo motyvai);

28.5. sąrašas paraiškų, kurios grąžinamos pakartotinai vertinti (išdėstomi sprendimo motyvai ir nurodomi pakartotinio vertinimo terminai);

28.6. sąrašas paraiškų, dėl kurių sprendimo priėmimas atidedamas iki kito posėdžio (išdėstomi sprendimo motyvai ir nurodoma kito Komiteto posėdžio data);

28.7. atskira Komiteto nario nuomonė;

28.8. kita, Komiteto nuomone, svarbi posėdžio informacija.

29. Prie posėdžio protokolo gali būti pridedami įvairūs priedai, pavyzdžiui, posėdyje nagrinėti dokumentai.

30. Protokolo nutariamąją dalį Komiteto posėdžiui pasibaigus pasirašo visi posėdyje dalyvavusieji Komiteto nariai, posėdžio pirmininkas ir sekretorius.

31. Protokolo dėstomąją dalį posėdžiui pasibaigus per 10 darbo dienų parengia Komiteto sekretoriatas ir elektroniniu paštu arba paštu išsiunčia visiems Komiteto nariams, socialiniams-ekonominiams partneriams, kitų institucijų ir įstaigų atstovams ir ekspertams. Per 5 darbo dienas nuo protokolo dėstomosios dalies gavimo posėdyje dalyvavusieji Komiteto nariai, socialiniai-ekonominiai partneriai, kitų institucijų ir įstaigų atstovai ir ekspertai gali pateikti pastabas dėl protokolo dėstomosios dalies projekto. Per šį laiko tarpą nepateikus pastabų, laikoma, kad protokolo dėstomosios dalies projektui pritarta. Įvertinus gautas pastabas arba jų negavus, Komiteto posėdžio pirmininkas ir sekretorius pasirašo dėstomąją protokolo dalį ir kopiją išsiunčia visiems Komiteto nariams, socialiniams-ekonominiams partneriams, kitų institucijų ir įstaigų atstovams ir ekspertams.

 

VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

32. Komiteto darbo reglamento pakeitimus ir papildymus gali siūlyti kiekvienas Komiteto narys. Komiteto nariai turi pateikti savo pasiūlymus dėl darbo reglamento pakeitimo ar papildymo raštu posėdžio pirmininkui, kuris apsvarsto pateiktus pasiūlymus ir priima sprendimą dėl klausimo įtraukimo į artimiausio posėdžio darbotvarkę.

33. Komiteto veiklos dokumentai (posėdžių protokolai, susirašinėjimo medžiaga, kiti dokumentai) saugomi Finansų ministerijos Europos Sąjungos programų valdymo departamento Techninės paramos ir rizikos valdymo skyriuje Lietuvos Respublikos archyvų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982) nustatyta tvarka.

______________