LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS AZARTINIŲ LOŠIMŲ ĮSTATYMO 2, 3, 9, 10, 14, 17, 18, 19, 20, 25 IR 29 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR PAPILDYMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XP-7762

 

2005 m. gruodžio 7 d. Nr. 1312

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto (Žin., 1994, Nr. 15-249; 1999, Nr. 5-97; 2000, Nr. 86-2617; 2004, Nr. 165-6025) 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2005 m. rugsėjo 30 d. sprendimo Nr. 483 4 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Nepritarti Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymo 2, 3, 9, 10, 14, 17, 18, 19, 20, 25 ir 29 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projektui Nr. XP-776 (2) (toliau vadinama – įstatymo projektas) dėl šių priežasčių:

1. Įstatymo projekto 3 straipsnyje, papildančiame Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymo 9 straipsnį, siūloma apriboti lažybų punktų steigimą, tai yra nustatyti apskrities teritorijos gyventojų skaičiaus ir lažybų punktų minėtoje teritorijoje skaičiaus santykį, ne didesnį kaip 15000:1. Įstatymo projekte nenumatyta, kaip lažybas organizuojančios bendrovės turės pertvarkyti savo veiklą, jeigu jų turimų lažybų punktų skaičius neatitiks įstatymo projekte nustatyto santykio ir bus per didelis, palyginti su tos apskrities (kurioje yra įsteigti lažybų punktai) gyventojų skaičiumi. Jeigu tam tikroje apskrityje kelios bendrovės turi įsteigusios lažybų punktus ir bendras lažybų punktų skaičius neatitiks nustatyto santykio, neaišku, kurios bendrovės ir kokiais kriterijais vadovaudamosi privalės uždaryti lažybų punktus.

2. Įstatymo projekto 4 straipsnyje, keičiančiame Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymo 10 straipsnio 2 ir 9 dalis, siūloma liberalizuoti kai kurias azartinių lošimų organizavimo sąlygas: susiaurinti vietų, kuriose draudžiama organizuoti azartinius lošimus (vietoj draudimo organizuoti azartinius lošimus sveikatos priežiūros įstaigose siūloma neleisti minėtos veiklos organizuoti tik ligoninėse ir poliklinikose, išbraukti iš draudžiamų vietų kultūros įstaigas, leisti organizuoti lošimus automatais parduotuvėse, jeigu jie organizuojami atskirtose patalpose), sąrašą, netaikyti azartinių lošimų reklamos apribojimų lažybų ir totalizatoriaus organizavimui, išplėsti lošimo automatų ir lošimo namų (kazino) veiklos reklamą (galima bus nurodyti informaciją apie lošimo sąlygas). Pritarus minėtoms nuostatoms, būtų sudaryta galimybė organizuoti azartinius lošimus kai kuriose sveikatos priežiūros įstaigose: sporto medicinos centruose, sutrikusio vystymosi kūdikių namuose, audinių ir organų transplantacijos biure, teismo psichiatrijos ir narkologijos asmens ekspertizės įstaigose, priklausomybės ligų centruose ir panašiai. Kadangi azartinių lošimų veikla priskirta prie valstybės neremtinos veiklos pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. sausio 9 d. nutarimą Nr. 4 „Dėl valstybės neremtinos veiklos rūšių sąrašo patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 4-118), Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymo nuostatos neturėtų būti liberalizuojamos.

3. Įstatymo projekto 10 straipsnio 2 dalyje, papildančioje Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymo 25 straipsnį, siūloma reglamentuoti lažybų organizavimo naudojant telekomunikacijų įrenginius sąlygas, tai yra numatyti, kad organizuoti lažybas naudodamos telekomunikacijų įrenginius turi teisę tik tos bendrovės, kurios turi ne mažiau kaip 50 veikiančių lažybų punktų. Tačiau įstatymo projekte nenumatyta, kaip šią nuostatą įgyvendinti, tai yra kaip savo veiklą privalės pertvarkyti bendrovės, turinčios mažiau nei 50 lažybų punktų ir organizuojančios lažybas naudodamos telekomunikacijų įrenginius.

4. Įstatymo projekto 10 straipsnio 2 dalyje, papildančioje Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymo 25 straipsnį, numatoma pareiga lošėjui turėti sąskaitą, esančią tik Lietuvos Respublikoje registruotoje kredito įstaigoje (taip apribojama lošėjo galimybė turėti sąskaitas kitų Europos Sąjungos valstybių narių bankuose). Taigi abejotina, ar šis straipsnis atitinka Europos Bendrijos teisės nuostatas, numatančias laisvą kapitalo judėjimą.

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                             ALGIRDAS BRAZAUSKAS

 

FINANSŲ MINISTRAS                                                                           ZIGMANTAS BALČYTIS

______________