LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS
Į S A K Y M A S
DĖL SOCIALINIŲ DARBUOTOJŲ KVALIFIKACIJOS KĖLIMO PROGRAMŲ IR SOCIALINIO DARBO METODINIŲ CENTRŲ ATRANKOS KONKURSO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2006 m. liepos 31 d. Nr. A1-217
Vilnius
Vadovaudamasis Socialinių darbuotojų ir socialinių darbuotojų padėjėjų profesinės kvalifikacijos kėlimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-92 „Dėl Socialinių darbuotojų ir socialinių darbuotojų padėjėjų kvalifikacinių reikalavimų, Socialinių darbuotojų ir socialinių darbuotojų padėjėjų profesinės kvalifikacijos kėlimo tvarkos bei Socialinių darbuotojų atestacijos tvarkos aprašų patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 43-1569) 44 punktu:
1. Tvirtinu pridedamus:
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos socialinės
apsaugos ir darbo ministro
2006 m. liepos 31 d. įsakymu Nr. A1-217
SOCIALINIŲ DARBUOTOJŲ KVALIFIKACIJOS KĖLIMO PROGRAMŲ ATRANKOS KONKURSO NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Socialinių darbuotojų kvalifikacijos kėlimo programų atrankos konkurso nuostatai (toliau – nuostatai) nustato reikalavimus socialinių darbuotojų kvalifikacijos kėlimo programoms ir jų atrankai.
2. Socialinių darbuotojų kvalifikacijos kėlimo programos (toliau – kvalifikacijos kėlimo programos) yra skirtos pagilinti ar atnaujinti socialinių darbuotojų veiklai reikalingas žinias, gebėjimus ir praktinius įgūdžius.
3. Socialinių darbuotojų kvalifikacijos kėlimo programų atrankos konkurse (toliau – konkurse) gali dalyvauti socialinio darbo metodiniai centrai, socialinius darbuotojus rengiančios aukštosios mokyklos bei kitos įstaigos, įmonės, organizacijos.
4. Vadovaudamasis šiais nuostatais, konkursą skelbia bei kvalifikacijos kėlimo programų atranką vykdo Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – LDRMT) padalinys – Socialinių darbuotojų rengimo centras (toliau – SDRC).
II. REIKALAVIMAI KVALIFIKACIJOS KĖLIMO PROGRAMOMS
6. Kvalifikacijos kėlimo programa yra rengiama užpildant Socialinių darbuotojų kvalifikacijos kėlimo programos formą (1 priedas).
7. Kvalifikacijos kėlimo programoje numatomų vykdyti teorinių ar praktinių mokymų trukmė turi būti nustatoma atsižvelgiant į Socialinių darbuotojų atestacijos tvarkos aprašo, patvirtinto socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. Al-92 „Dėl Socialinių darbuotojų ir socialinių darbuotojų padėjėjų kvalifikacinių reikalavimų, Socialinių darbuotojų ir socialinių darbuotojų padėjėjų profesinės kvalifikacijos kėlimo tvarkos bei Socialinių darbuotojų atestacijos tvarkos aprašų patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 43-1569), 1 priede nurodytą valandų skaičių, reikalingą tam tikrai kvalifikacinei kategorijai gauti.
8. Socialinio darbo metodiniai centrai, socialinius darbuotojus rengiančios aukštosios mokyklos bei kitos įstaigos, įmonės, organizacijos gali rengti kvalifikacijos kėlimo programas, kuriose socialinių darbuotojų profesinės kvalifikacijos kėlimas turi būti vykdomas šiomis formomis:
9. Socialiniai darbuotojai gali rengti kvalifikacijos kėlimo programas, kuriose socialinių darbuotojų profesinės kvalifikacijos kėlimas turi būti vykdomas šiomis formomis:
9.1. kitų asmenų teorinis mokymas:
III. KVALIFIKACIJOS KĖLIMO PROGRAMŲ ATRANKA
11. Socialinio darbo metodiniai centrai, socialinius darbuotojus rengiančios aukštosios mokyklos bei kitos įstaigos, įmonės, organizacijos (toliau – pareiškėjai), pageidaujantys dalyvauti konkurse, pateikia SDRC šiuos dokumentus:
13. Pareiškėjo pateiktą informaciją vertina Socialinių darbuotojų kvalifikacijos kėlimo programų ir socialinio darbo metodinių centrų atrankos komisija (toliau – komisija). Šios komisijos sudėtį ir nuostatus savo įsakymu tvirtina LDRMT direktorius. Komisiją sudaro SADM, SDRC, Lietuvos socialinių darbuotojų asociacijos atstovai ir nepriklausomi socialinio darbo ekspertai.
14. Kiekvieną kvalifikacijos kėlimo programą įvertina 3 komisijos nariai. Komisijos nariai kvalifikacijos kėlimo programas vertina pagal 100 balų sistemą užpildydami Socialinių darbuotojų kvalifikacijos kėlimo programos vertinimo anketos formą (2 priedas). Kvalifikacijos kėlimo programos turi būti įvertinamos per 30 kalendorinių dienų nuo jų priėmimo dienos.
15. Kvalifikacijos kėlimo programa yra vertinama pagal šiuos dalykinio vertinimo kriterijus:
16. Komisija kvalifikacijos kėlimo programas, pagal kurias rekomenduojama vykdyti socialinių darbuotojų teorinius ir praktinius mokymus, atrenka, išvedusi kiekvienos paraiškos vidutinį vertinimo balų vidurkį. Komisijos išvados yra protokoluojamos.
17. Kvalifikacijos kėlimo programa yra pripažįstama tinkama vykdyti socialinių darbuotojų teorinius ir praktinius mokymus, jeigu jos vidutinis vertinimo balų vidurkis yra ne mažesnis kaip 60 balų.
18. Kvalifikacijos kėlimo programų, pagal kurias rekomenduojama vykdyti socialinių darbuotojų teorinius ir praktinius mokymus, sąrašą komisija pateikia SADM ministrui.
19. Komisijos atrinktas socialinių darbuotojų kvalifikacijos kėlimo programas savo įsakymu tvirtina SADM ministras.
IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
21. Atrinktų kvalifikacijos kėlimo programų ir jų vykdytojų sąrašas yra viešai skelbiamas SDRC interneto tinklapyje.
Socialinių darbuotojų kvalifikacijos kėlimo
programų atrankos konkurso nuostatų
1 priedas
(Socialinių darbuotojų kvalifikacijos kėlimo programos forma)
________________________________________________________________________________
(pareiškėjo pavadinimas ir adresas)
Lietuvos darbo rinkos ir mokymo tarnybai
prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos
SOCIALINIŲ DARBUOTOJŲ KVALIFIKACIJOS KĖLIMO PROGRAMA
200 m. ________________ d. Nr. ________________
Programos pavadinimas_____________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Už programos vykdymą atsakingo asmens pavardė ir vardas, telefonas, faksas ir el. pašto adresas___
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Programos aprašymas (jos aktualumas, novatoriškumas ir pan.) ______________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Duomenys apie programą
1. |
Įgyvendinimo vieta ir data |
Nurodykite programos įgyvendinimo vietą (-as) Nurodykite programos įgyvendinimo datą (-as) |
2. |
Tikslinė grupė |
Nurodykite, kokių specializacijų, socialinių paslaugų įstaigų tipų, kvalifikacinių kategorijų socialiniams darbuotojams programa skirta Nurodykite programos klausytojų skaičių |
3. |
Tikslas ir uždaviniai |
Nurodykite programos tikslą (-us) Nurodykite programos uždavinius |
4. |
Trumpas mokymo turinio aprašymas |
Nurodykite programos įgyvendinimo metu numatomas organizuoti kvalifikacijos kėlimo formas* Nurodykite temų pavadinimus Nurodykite mokymų metodus ir būdus |
5. |
Mokymo trukmė |
Nurodykite teorinių mokymų trukmę (akad. val.) Nurodykite praktinių mokymų trukmę (akad. val.) |
6. |
Žinių įvertinimas |
Nurodykite atsiskaitymo formą (-as) |
7. |
Literatūros sąrašas |
Nurodykite numatomą naudoti literatūrą |
8. |
Dėstytojai |
Pateikite informaciją apie dėstytojus (išsilavinimą, patirtį vykdant mokymus, kvalifikacijos kėlimą ir pan.)** |
9. |
Materialinė bazė programai vykdyti |
Nurodykite auditorijų skaičių ir jų įrangą*** Aprašykite galimybes aprūpinti klausytojus padalomąja medžiaga ir kitomis mokymo priemonėmis*** |
10. |
Kaina |
Nurodykite mokymų kainą vienam žmogui |
11. |
Kita |
Nurodykite kitas programos įgyvendinimo sąlygas (galimybę organizuoti klausytojų apgyvendinimą maitinimą ir pan.) |
* detalizuojama vadovaujantis Socialinių darbuotojų kvalifikacijos kėlimo programų atrankos konkurso nuostatų 8 ir 9 punktais.
** galima pridėti CV ir kitų dokumentų, patvirtinančių dėstytojų kvalifikaciją ir kompetenciją, kopijas.
*** jeigu kvalifikacijos kėlimo programą vykdys socialinis darbuotojas, aprašoma tos įstaigos, kurioje jis vykdys mokymus, materialinė bazė.
____________________________
(pareiškėjo vadovo pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas ir pavardė)
A. V.
____________________________
(už programos vykdymą atsakingo asmens (parašas) (vardas ir pavardė)
pareigų pavadinimas)
______________
Socialinių darbuotojų kvalifikacijos kėlimo
programų atrankos konkurso nuostatų
2 priedas
(Socialinių darbuotojų kvalifikacijos kėlimo programos vertinimo anketos forma)
SOCIALINIŲ DARBUOTOJŲ KVALIFIKACIJOS KĖLIMO PROGRAMOS VERTINIMO ANKETA
Pareiškėjo pavadinimas_____________________________________________________________
Programos pavadinimas_____________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Programos registracijos Nr. ____________
Dalykinio vertinimo kriterijai |
Maksimalus galimų balų skaičius |
Surinktų balų skaičius |
1. Programos aktualumas ir novatoriškumas Programoje supažindinama su novatoriškais socialinio darbo metodais, apžvelgiamos socialinio darbo naujovės dėstomoje srityje, programa sudaryta atsižvelgiant į naujausius socialinę apsaugą reglamentuojančius teisės aktus bei socialinės politikos kryptis ir prioritetus |
20 |
|
2. Programos rezultatų pritaikymas praktikoje Programa yra pritaikyta dabartinei socialinio darbo situacijai Lietuvoje. Jos rezultatus galima naudoti praktinėje veikloje |
15 |
|
3. Kaip programa atitinka tikslinės grupės narių specializaciją Mokymų turinys pagrįstas atsižvelgiant į klausytojų specializaciją, jų poreikius tam tikrai informacijai gauti |
15 |
|
4. Įvairių mokymo metodų taikymas Programos aprašyme yra aiškiai ir detaliai aprašomi numatomi naudoti mokymo metodai (paskaitos, darbas grupėse, diskusijos, atvejų aptarimas, simuliacijos ir pan.), pateikiamos praktinės užduotys ir pan. |
15 |
|
5. Dėstytojų patirtis ir kompetencija Yra pateikti išsamūs dėstytojų gyvenimo parašymai. Dėstytojai turi teorinių ir (ar) praktinių mokymų organizavimo patirties. Pridėti jų dėstomos srities kompetenciją patvirtinantys dokumentai |
15 |
|
6. Programos įgyvendinimo išlaidų pagrįstumas Programos įgyvendinimui numatytos lėšos yra pagrįstos ir realios |
10 |
|
7. Materialinė bazė programai vykdyti Įstaiga turi teoriniam ir (ar) praktiniam mokymui organizuoti reikalingą įrangą ir auditorijas. Klausytojai yra aprūpinami padalomąja medžiaga ir kt. |
10 |
|
Maksimalus balas |
100 |
X |
Vertintojo skiriama bendra balų suma |
|
|
Programos stipriosios pusės
Programos silpnosios pusės
Komisijos nario išvada
Komisijos narys _____________________________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
__________________
(data)
______________
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos
socialinės apsaugos ir darbo ministro
2006 m. liepos 31 d. įsakymu Nr. A1-217
SOCIALINIO DARBO METODINIŲ CENTRŲ ATRANKOS KONKURSO NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Socialinio darbo metodinių centrų atrankos konkurso nuostatai (toliau – nuostatai) nustato reikalavimus socialinio darbo metodiniams centrams ir šių centrų atrankai.
2. Socialinio darbo metodinis centras (toliau – metodinis centras) – tai šių nuostatų nustatyta tvarka atrinkta socialinių paslaugų įstaiga, įmonė ar organizacija, kuri šalia savo pagrindinių funkcijų atlieka ir socialinių darbuotojų kvalifikacijos kėlimo, socialinio darbo inovacijų diegimo bei „gerosios patirties“ sklaidos kitoms panašaus pobūdžio socialinių paslaugų įstaigoms, įmonėms ar organizacijoms funkcijas.
3. Metodinių centrų atrankos konkurse (toliau – konkurse) gali dalyvauti socialinių paslaugų įstaigos, įmonės ir organizacijos, turinčios tinkamą materialinę bazę, kvalifikuotą personalą galinčios vykdyti metodinių centrų funkcijas bei teikiančios socialines paslaugas šioms klientų grupėms:
3.9. socialinės rizikos grupių vaikams (tarp jų: vaikams, likusiems be tėvų globos; vaikams, kurie valkatauja, elgetauja, nelanko mokyklos ar turi elgesio problemų mokykloje; vaikams, kurie piktnaudžiauja alkoholiu, narkotinėmis, psichotropinėmis ar toksinėmis medžiagomis, yra priklausomi nuo azartinių lošimų; vaikams, kurie yra įsitraukę ar linkę įsitraukti į nusikalstamą veiklą; vaikams, kurie yra patyrę ar jiems kyla pavojus patirti psichologinę, fizinę ar seksualinę prievartą smurtą šeimoje);
3.11. socialinės rizikos šeimoms (tarp jų: šeimoms, kuriose bent vienas iš tėvų piktnaudžiauja alkoholiu, narkotinėmis, psichotropinėmis ar toksinėmis medžiagomis, yra priklausomas nuo azartinių lošimų; šeimoms, kurios dėl socialinių įgūdžių stokos nemoka ar negali tinkamai prižiūrėti vaikų; šeimoms, kurios naudoja prieš vaikus psichologinę, fizinę ar seksualinę prievartą; šeimoms, kurios gaunamą valstybės paramą panaudoja ne šeimos interesams; šeimoms, kurių vaikams įstatymų nustatyta tvarka yra nustatyta laikinoji globa (rūpyba)).
4. Vadovaudamasis šiais nuostatais, konkursą skelbia bei metodinių centrų atranką vykdo Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – LDRMT) padalinys – Socialinių darbuotojų rengimo centras (toliau – SDRC).
II. METODINIŲ CENTRŲ TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
6. Metodiniai centrai turi tapti savo srities (pagal specializaciją) vadovaujančiais centrais, išlaikančiais aukštą darbo kokybę bei aktyviai dalyvaujančiais skleidžiant socialinio darbo „gerąją patirtį“.
7. Metodinių centrų veiklos pagrindiniai tikslai:
7.1. tobulinti socialinių paslaugų įstaigų, įmonių ir organizacijų veiklą Lietuvoje, analizuojant ir skleidžiant joms savo „gerąją patirtį“ bei diegiant socialinio darbo inovacijas;
7.2. skatinti vietinę iniciatyvą ir tarpusavio bendradarbiavimą tarp atskirų socialinių paslaugų įstaigų, įmonių ir organizacijų;
7.3. stiprinti socialinių paslaugų įstaigų, įmonių ir organizacijų partnerystę savo praktinėje veikloje su socialinius darbuotojus rengiančiomis aukštosiomis mokyklomis;
8. Pagrindiniai metodinio centro uždaviniai ir funkcijos:
8.1. vykdyti kasdienę socialinių paslaugų įstaigos, įmonės ar organizacijos veiklą atsižvelgiant į reikalavimus metodinio centro veiklai, vykdomus mokslinių tyrimų rezultatus; siekti nuolat ją tobulinti ir taikyti pažangius darbo metodus;
8.3. nuolat analizuoti vykdomą veiklą, taikomus pažangius darbo metodus, kaupti „gerosios patirties“ pavyzdžius ir apibendrinti rezultatus;
8.4. konsultuoti ir teikti metodinę pagalbą kitiems socialinių paslaugų teikėjams bei socialinių paslaugų įstaigų, įmonių ir organizacijų specialistams;
8.5. vykdyti socialinių darbuotojų teorinius ir praktinius mokymus, rengiant ir įgyvendinant socialinių darbuotojų kvalifikacijos kėlimo programas, bei vykdyti kitas šviečiamojo pobūdžio programas (seminarus ir diskusijas, mokymo ciklus pagal specializuotas temas, stažuotojų priėmimą ir jų konsultavimą);
9. Metodinis centras atsako už:
III. REIKALAVIMAI METODINIO CENTRO KVALIFIKACIJOS KĖLIMO PROGRAMAI
10. Socialinių paslaugų įstaiga, įmonė ar organizacija, pretenduojanti tapti metodiniu centru (toliau – pareiškėjas), privalo būti parengusi socialinių darbuotojų kvalifikacijos kėlimo programą (toliau – kvalifikacijos kėlimo programą), kuri yra skirta apmokyti socialinius darbuotojus, dirbančius su šių nuostatų 3.1–3.11 punktuose nurodytomis klientų grupėmis.
11. Pareiškėjas, rengiantis kvalifikacijos kėlimo programą kurioje numatyti socialinių darbuotojų, dirbančių su socialinės rizikos vaikais, teoriniai ar praktiniai mokymai, privalo į šią programą įtraukti mokymus, skirtus socialiniams darbuotojams, teikiantiems socialinę priežiūrą ir šių vaikų šeimoms.
12. Kvalifikacijos kėlimo programa yra rengiama užpildant Metodinio centro socialinių darbuotojų kvalifikacijos kėlimo programos formą (2 priedas).
13. Kvalifikacijos kėlimo programoje numatomų vykdyti teorinių ar praktinių mokymų trukmė turi būti nustatoma atsižvelgiant į Socialinių darbuotojų atestacijos tvarkos aprašo, patvirtinto socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. Al-92 „Dėl Socialinių darbuotojų ir socialinių darbuotojų padėjėjų kvalifikacinių reikalavimų, Socialinių darbuotojų ir socialinių darbuotojų padėjėjų profesinės kvalifikacijos kėlimo tvarkos bei Socialinių darbuotojų atestacijos tvarkos aprašų patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 43-1569), 1 priede nurodytą valandų skaičių, reikalingą tam tikrai kvalifikacinei kategorijai gauti.
14. Pareiškėjas gali rengti kvalifikacijos kėlimo programas, kuriose socialinių darbuotojų profesinės kvalifikacijos kėlimas turi būti vykdomas šiomis formomis:
IV. METODINIŲ CENTRŲ ATRANKA
15. Pareiškėjai, pageidaujantys dalyvauti konkurse, pateikia SDRC šiuos dokumentus:
15.2. užpildytą Paraiškos dalyvauti socialinio darbo metodinių centrų atrankos konkurse formą (toliau – paraišką) (1 priedas);
15.3. užpildytą Metodinio centro socialinių darbuotojų kvalifikacijos kėlimo programos formą (2 priedas);
15.5. pareiškėjo personalo (darbuotojų), kurie įgyvendins metodinio centro kvalifikacijos kėlimo programą gyvenimo aprašymų (toliau – CV) ir kitų dokumentų, patvirtinančių jų kvalifikaciją, kopijas;
17. Pareiškėjo pateiktą informaciją vertina Socialinių darbuotojų kvalifikacijos kėlimo programų ir socialinio darbo metodinių centrų atrankos komisija (toliau – komisija). Šios komisijos sudėtį ir nuostatus savo įsakymu tvirtina LDRMT direktorius. Komisiją sudaro SADM, SDRC, Lietuvos socialinių darbuotojų atstovai ir nepriklausomi socialinio darbo ekspertai.
18. Kiekvieną paraišką ir kvalifikacijos kėlimo programą įvertina 3 komisijos nariai. Komisijos nariai paraiškas vertina pagal 100 balų sistemą užpildydami Paraiškos dalyvauti socialinio darbo metodinių centrų konkurse vertinimo anketos formą (3 priedas), o kvalifikacijos kėlimo programas – pagal 100 balų sistemą užpildydami Metodinio centro socialinių darbuotojų kvalifikacijos kėlimo programos vertinimo anketos formą (4 priedas). Paraiškos ir kvalifikacijos kėlimo programos turi būti įvertinamos per 30 kalendorinių dienų nuo jų priėmimo dienos.
19. Paraiška yra vertinama pagal šiuos dalykinio vertinimo kriterijus:
19.5. dalyvavimą regiono (valstybiniuose) socialinio darbo ir socialinių paslaugų plėtros projektuose;
19.7. socialinio darbo metodinę paramą kitoms socialinių paslaugų įstaigoms, įmonėms ir organizacijoms bei kolegoms;
20. Kvalifikacijos kėlimo programa yra vertinama pagal šiuos dalykinio vertinimo kriterijus:
21. Komisija pareiškėjus, kuriems rekomenduojama suteikti metodinio centro statusą atrenka išvedusi kiekvienos paraiškos ir kiekvienos kvalifikacijos kėlimo programos vidutinį vertinimo balų vidurkį. Komisijos išvados yra protokoluojamos.
22. Metodiniu centru gali tapti pareiškėjas, kurio:
23. Prieš priimdami galutines išvadas, komisijos nariai turi teisę apsilankyti konkurse dalyvaujančiose socialinių paslaugų įstaigose, įmonėse ir organizacijose bei susipažinti su jų veikla ir turima materialine baze.
24. Sudarydama galutinį pareiškėjų, kuriems rekomenduojama suteikti metodinio centro statusą, sąrašą, komisija turi atsižvelgti į regioninį metodinių centrų pasiskirstymo principą.
25. Pareiškėjų, kuriems rekomenduojama suteikti metodinio centro statusą, sąrašą komisija pateikia socialinės apsaugos ir darbo ministrui.
V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
27. Atrinktų metodinių centrų ir jų vykdomų kvalifikacijos kėlimo programų sąrašas yra viešai skelbiamas SDRC interneto tinklapyje.
28. LDRMT su konkurse atrinktais metodiniais centrais pasirašo sutartis dėl jų veiklos vykdymo ir finansavimo sąlygų bei koordinuoja jų veiklą.
Socialinio darbo metodinių centrų
atrankos konkurso nuostatų
1 priedas
(Paraiškos dalyvauti socialinio darbo metodinių centrų atrankos konkurse forma)
________________________________________________________________________________
(pareiškėjo pavadinimas ir adresas)
Lietuvos darbo rinkos ir mokymo tarnybai
prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos
PARAIŠKA DALYVAUTI SOCIALINIO DARBO METODINIŲ CENTRŲ ATRANKOS KONKURSE
200 m. _____________ d. Nr. _______________
1. INFORMACIJA APIE PAREIŠKĖJĄ
1.1. Įstaigos, įmonės ar organizacijos (toliau – įstaigos) telefonas, faksas ir el. pašto adresas
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
2. INFORMACIJA APIE ĮSTAIGOS PERSONALĄ IR VEIKLĄ
2.1. įstaigoje dirbančių darbuotojų bendras skaičius_________________________________
iš jų – įstaigoje tiesiogiai su klientais dirbančių darbuotojų skaičius_____________________
2.2. Įstaigos personalas (pagal atskiras pareigybes)
Eil. Nr. |
Pareigos |
Pareigybės (dalis pareigybės, savanoris) |
Skaičius |
Pastabos |
1. |
Vadovaujantys darbuotojai |
|
|
|
2. |
Socialiniai darbuotojai, socialinių darbuotojų padėjėjai |
|
|
|
3. |
Soc. pedagogai, psichologai, medicinos darbuotojai |
|
|
|
4. |
Kiti darbuotojai |
|
|
|
5. |
Techniniai, pagalbiniai darbuotojai |
|
|
|
2.3. Įstaigos specialistai, kurie dalyvaus metodinėje veikloje:
Eil. Nr. |
Vardas, pavardė |
Pareigybė |
Suteikta kvalifikacinė kategorija socialinių darbuotojų atestacijos metu |
Darbo stažas šioje įstaigoje |
Numatomos funkcijos metodiniame centre |
Kiti sugebėjimai (darbo kompiuteriu įgūdžiai, užsienio kalbos mokėjimas ir pan.) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.4. Išvardykite pagrindines klientų, kuriems teikiate socialines paslaugas, grupes _________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
2.5. Išvardykite įstaigoje teikiamas socialines paslaugas, vykdomas socialinio darbo ar
socialinių paslaugų plėtros programas __________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
2.6. Nurodykite įstaigoje įdiegtas naujoves arba jų elementus, kurie būtų naudingi kitoms
įstaigoms (pvz., nauji socialinio darbo metodai, naujų rūšių socialinės paslaugos, dokumentacija,
darbas su klientų šeimos nariais, naujos programos ir kt.)___________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
2.7. Nurodykite esminius įstaigos veiklos rezultatus, kuriuos pavyko pasiekti_____________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
3. ĮSTAIGOS MATERIALINĖ BAZĖ
3.1. Ar įstaigoje turite mokymams vykdyti tinkamas patalpas. Apibūdinkite jas (auditorijų
skaičių, jų įrangą, aprūpinimą padalomąja medžiaga ir kt.)__________________________________
________________________________________________________________________________
3.2. Jei įstaigoje nėra tinkamų patalpų, ar turite galimybę jas gauti kitur. Jei taip, nurodykite,
kokios tai patalpos_________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
4. BENDRADARBIAVIMAS IR ATEITIES PERSPEKTYVOS
4.1. Nurodykite šalies partnerius, su kuriais bendradarbiavote per pastarųjų 3 metų laikotarpį (nurodykite ne tik socialinių paslaugų, bet ir socialinius darbuotojus rengiančias aukštąsias mokyklas bei kt.):
Eil. Nr. |
Partneris |
Bendradarbiavimo pobūdis |
Rezultatai |
|
|
|
|
|
|
|
|
4.2. Nurodykite užsienio partnerius, su kuriais bendradarbiavote per pastarųjų 3 metų laikotarpį:
Partneris (ar vykusio projekto pavadinimas) |
Šalis |
Metai |
Bendradarbiavimo pobūdis |
Pastabos (įstaigai tekusi finansų dalis, kiti rezultatai) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.3. Nurodykite svarbiausias programas, stažuotes, kvalifikacijos kėlimo kursus, kuriuose dalyvavo įstaigos būsimieji metodinio centro specialistai, kurie dalyvaus metodinėje veikloje_____________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
4.4. Apibūdinkite, kokią paramą iki šiol įstaiga yra suteikusi kitoms įstaigoms, socialiniams darbuotojams ir pan. (nurodykite mokomuosius vizitus, konsultacijas ar mokymus, kuriuos organizavote arba dalyvavote juose kaip pranešėjai)_______________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
4.5. Ateities perspektyvos (nurodykite, kaip įsivaizduojate metodinio centro veiklą ir ką manote, kad bus sunkiausia įgyvendinti, Jūsų įstaigai tapus metodiniu centru. Motyvuokite savo prielaidas_________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Socialinio darbo metodinių centrų
atrankos konkurso nuostatų
2 priedas
(Metodinio centro socialinių darbuotojų kvalifikacijos kėlimo programos forma)
________________________________________________________________________________
(pareiškėjo pavadinimas ir adresas)
Lietuvos darbo rinkos ir mokymo tarnybai
prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos
METODINIO CENTRO SOCIALINIŲ DARBUOTOJŲ
KVALIFIKACIJOS KĖLIMO PROGRAMA
200 m. ___________ d. Nr. _______________
Programos pavadinimas_____________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Už programos vykdymą atsakingo asmens pavardė ir vardas, telefonas, faksas ir el. pašto adresas___
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Programos aprašymas (jos aktualumas, novatoriškumas ir pan.)______________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Duomenys apie programą
1. |
Įgyvendinimo vieta ir data |
Nurodykite programos įgyvendinimo vietą (-as) Nurodykite programos įgyvendinimo datą (-as) |
2. |
Tikslinė grupė |
Nurodykite, kokių specializacijų, socialinių paslaugų įstaigų tipų, kvalifikacinių kategorijų socialiniams darbuotojams programa skirta Nurodykite programos klausytojų skaičių |
3. |
Tikslas ir uždaviniai |
Nurodykite programos tikslą (-us) Nurodykite programos uždavinius |
4. |
Trumpas mokymo turinio aprašymas |
Nurodykite programos įgyvendinimo metu numatomas organizuoti kvalifikacijos kėlimo formas* Nurodykite temų pavadinimus Nurodykite mokymų metodus ir būdus |
5. |
Mokymo trukmė |
Nurodykite teorinių mokymų trukmę (akad. val.) Nurodykite praktinių mokymų trukmę (akad. val.) |
6. |
Žinių įvertinimas |
Nurodykite atsiskaitymo formą (-as) |
7. |
Literatūros sąrašas |
Nurodykite numatomą naudoti literatūrą |
8. |
Dėstytojai |
Pateikite informaciją apie dėstytojus (išsilavinimą, patirtį vykdant mokymus, kvalifikacijos kėlimą ir kt.)** |
9. |
Materialinė bazė programai vykdyti |
Nurodykite auditorijų skaičių ir jų įrangą Aprašykite galimybes aprūpinti klausytojus padalomąja medžiaga ir kitomis mokymo priemonėmis |
10. |
Kaina |
Nurodykite mokymų kainą vienam žmogui |
11. |
Kita |
Nurodykite kitas programos įgyvendinimo sąlygas (galimybę organizuoti klausytojų apgyvendinimą, maitinimą ir kt.) |
* detalizuojama vadovaujantis Socialinio darbo metodinių centrų atrankos konkurso nuostatų 14 punktu.
** galima pridėti CV ir kitų dokumentų, patvirtinančių dėstytojų kvalifikaciją ir kompetenciją, kopijas.
________________________________ _________________________
(pareiškėjo vadovo pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas ir pavardė)
A. V.
________________________________ _________________________
(už programos vykdymą atsakingo asmens (parašas) (vardas ir pavardė)
pareigų pavadinimas)
______________
Socialinio darbo metodinių centrų
atrankos konkurso nuostatų
3 priedas
(Paraiškos dalyvauti socialinio darbo metodinių centrų konkurse vertinimo anketos forma)
SOCIALINIO DARBO METODINIO CENTRO PARAIŠKOS VERTINIMO ANKETA
Pareiškėjo pavadinimas_____________________________________________________________
Paraiškos registracijos Nr. ________________
Dalykinio vertinimo kriterijai |
Maksimalus galimų balų skaičius |
Surinktų balų skaičius |
1. Įstaigos darbuotojų kvalifikacija ir profesinė kompetencija Darbuotojai yra kvalifikuoti ir pakankamai kompetentingi vykdyti metodinio centro veiklą. Jie turi teorinių ir (ar) praktinių mokymų, seminarų ir kt. organizavimo patirties. Pateikti išsamūs darbuotojų gyvenimo aprašymai. Pridėti jų kompetenciją patvirtinantys dokumentai |
15 |
|
2. Teikiamų socialinių paslaugų aktualumas Įstaigoje dirbama su labiausiai pažeidžiamomis klientų grupėmis, teikiamos naujų rūšių socialinės paslaugos, sprendžiamos aktualiausios regiono (valstybės) socialinės problemos ir pan. |
10 |
|
3. Įdiegtos socialinio darbo naujovės ir jų svarba Įstaiga savo veikloje naudoja naujausius ir pažangiausius darbo metodus. Joje vykdomos novatoriškos socialinio darbo plėtros programos, tobulinami efektyvūs darbo su klientais (bendruomene) būdai ir metodai |
10 |
|
4. Pasiekti darbo rezultatai Įstaiga pagal savo specializaciją sėkmingai dirba jau daug metų, joje teikiamos aukštos kokybės socialinės paslaugos, regione ji yra viena iš savo srities lyderių |
10 |
|
5. Dalyvavimas regiono (valstybiniuose) socialinio darbo ir socialinių paslaugų plėtros projektuose Įstaiga turi patirties dalyvaujant regiono (valstybiniuose) socialinio darbo ir socialinių paslaugų plėtros projektuose, aktyviai dalyvauja rengiant šiuos projektus ir juos įgyvendinant |
10 |
|
6. Dalyvavimas tarptautiniuose socialinio darbo ir socialinių paslaugų plėtros projektuose Įstaiga turi patirties dalyvaujant tarptautiniuose socialinio darbo ir socialinių paslaugų plėtros projektuose, aktyviai dalyvauja rengiant šiuos projektus ir juos įgyvendinant |
10 |
|
7. Socialinio darbo metodinė parama kitoms socialinių paslaugų įstaigoms, įmonėms ir organizacijoms bei kolegoms Įstaiga turi metodinės pagalbos teikimo patirties kitoms panašaus profilio ir specializacijų įstaigoms (mokomųjų vizitų, konsultacijų, teorinių ir praktinių mokymų vykdymo, socialinio darbo studentų praktikos organizavimo ir kt.), yra bendradarbiaujama su socialinius darbuotojus rengiančiomis aukštosiomis mokyklomis ir pan. |
10 |
|
8. Materialinė bazė metodinio centro veiklai vykdyti Pareiškėjas turi teoriniams ir (ar) praktiniams mokymams organizuoti reikalingą įrangą ir auditorijas. Klausytojai yra aprūpinami padalomąja medžiaga ir kt. |
10 |
|
9. Motyvacijos tapti metodiniu centru stiprumas Argumentuotai, logiškai ir įtikinamai pagrįsta paraiškos teikimo motyvacija |
10 |
|
10. Paraiškos parengimo kokybė Paraiška parengta kvalifikuotai ir tvarkingai, pagal patvirtintą paraiškos pateikimo formą, aiškiai ir išsamiai užpildytos visos paraiškos dalys |
5 |
|
Maksimalus balas |
100 |
X |
Vertintojo skiriama bendra balų suma |
|
|
Programos stipriosios pusės
Programos silpnosios pusės
Komisijos nario išvada
Komisijos narys _________
(parašas) (vardas ir pavardė)
_____________
(data)
______________
Socialinio darbo metodinių centrų
atrankos konkurso nuostatų
4 priedas
(Metodinio centro socialinių darbuotojų kvalifikacijos kėlimo programos
vertinimo anketos forma)
METODINIO CENTRO SOCIALINIŲ DARBUOTOJŲ KVALIFIKACIJOS KĖLIMO PROGRAMOS VERTINIMO ANKETA
Pareiškėjo pavadinimas_____________________________________________________________
Programos pavadinimas_____________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Programos registracijos Nr. ____________
Dalykinio vertinimo kriterijai |
Maksimalus galimų balų skaičius |
Surinktų balų skaičius |
1. Programos aktualumas ir novatoriškumas Programoje supažindinama su novatoriškais socialinio darbo metodais, apžvelgiamos socialinio darbo naujovės dėstomoje srityje, programa sudaryta atsižvelgiant į naujausius, socialinę apsaugą reglamentuojančius teisės aktus bei socialinės politikos kryptis ir prioritetus |
20 |
|
2. Programos rezultatų pritaikymas praktikoje Programa yra pritaikyta dabartinei socialinio darbo situacijai Lietuvoje. Jos rezultatus galima naudoti praktinėje veikloje |
15 |
|
3. Kaip programa atitinka tikslinės grupės narių specializaciją Mokymų turinys pagrįstas atsižvelgiant į klausytojų specializaciją, jų poreikius tam tikrai informacijai gauti |
15 |
|
4. Įvairių mokymo metodų taikymas Programos aprašyme yra aiškiai ir detaliai aprašomi numatomi naudoti mokymo metodai (paskaitos, darbas grupėse, diskusijos, atvejų aptarimas, simuliacijos ir pan.), pateikiamos praktinės užduotys ir pan. |
15 |
|
5. Dėstytojų patirtis ir kompetencija Yra pateikti išsamūs dėstytojų gyvenimo parašymai. Dėstytojai turi teorinių ir (ar) praktinių mokymų organizavimo patirties. Pridėti jų dėstomos srities kompetenciją patvirtinantys dokumentai |
15 |
|
6. Programos įgyvendinimo išlaidų pagrįstumas Programai įgyvendinti numatytos lėšos yra pagrįstos ir realios |
10 |
|
7. Materialinė bazė programai vykdyti Įstaiga turi teoriniam ir (ar) praktiniam mokymui organizuoti reikalingą įrangą ir auditorijas. Klausytojai yra aprūpinami padalomąja medžiaga ir kt. |
10 |
|
Maksimalus balas |
100 |
X |
Vertintojo skiriama bendra balų suma |
|
|
Programos stipriosios pusės
Programos silpnosios pusės
Komisijos nario išvada
Komisijos narys _________
(parašas) (vardas ir pavardė)
_____________
(data)
______________