LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL SOCIALINIŲ DARBUOTOJŲ KVALIFIKACIJOS KĖLIMO PROGRAMŲ IR SOCIALINIO DARBO METODINIŲ CENTRŲ ATRANKOS KONKURSO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2006 m. liepos 31 d. Nr. A1-217

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Socialinių darbuotojų ir socialinių darbuotojų padėjėjų profesinės kvalifikacijos kėlimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-92 „Dėl Socialinių darbuotojų ir socialinių darbuotojų padėjėjų kvalifikacinių reikalavimų, Socialinių darbuotojų ir socialinių darbuotojų padėjėjų profesinės kvalifikacijos kėlimo tvarkos bei Socialinių darbuotojų atestacijos tvarkos aprašų patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 43-1569) 44 punktu:

1. Tvirtinu pridedamus:

1.1. Socialinių darbuotojų kvalifikacijos kėlimo programų atrankos konkurso nuostatus;

1.2. Socialinio darbo metodinių centrų atrankos konkurso nuostatus.

2. Šio įsakymo vykdymo kontrolę pavedu ministerijos sekretorei Violetai Murauskaitei.

 

 

 

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRĖ                           VILIJA BLINKEVIČIŪTĖ


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės

apsaugos ir darbo ministro

2006 m. liepos 31 d. įsakymu Nr. A1-217

 

SOCIALINIŲ DARBUOTOJŲ KVALIFIKACIJOS KĖLIMO PROGRAMŲ ATRANKOS KONKURSO NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Socialinių darbuotojų kvalifikacijos kėlimo programų atrankos konkurso nuostatai (toliau – nuostatai) nustato reikalavimus socialinių darbuotojų kvalifikacijos kėlimo programoms ir jų atrankai.

2. Socialinių darbuotojų kvalifikacijos kėlimo programos (toliau – kvalifikacijos kėlimo programos) yra skirtos pagilinti ar atnaujinti socialinių darbuotojų veiklai reikalingas žinias, gebėjimus ir praktinius įgūdžius.

3. Socialinių darbuotojų kvalifikacijos kėlimo programų atrankos konkurse (toliau – konkurse) gali dalyvauti socialinio darbo metodiniai centrai, socialinius darbuotojus rengiančios aukštosios mokyklos bei kitos įstaigos, įmonės, organizacijos.

4. Vadovaudamasis šiais nuostatais, konkursą skelbia bei kvalifikacijos kėlimo programų atranką vykdo Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – LDRMT) padalinys – Socialinių darbuotojų rengimo centras (toliau – SDRC).

5. Prieš skelbdamas konkursą, pagrindines jo sąlygas SDRC suderina su Socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – SADM).

 

II. REIKALAVIMAI KVALIFIKACIJOS KĖLIMO PROGRAMOMS

 

6. Kvalifikacijos kėlimo programa yra rengiama užpildant Socialinių darbuotojų kvalifikacijos kėlimo programos formą (1 priedas).

7. Kvalifikacijos kėlimo programoje numatomų vykdyti teorinių ar praktinių mokymų trukmė turi būti nustatoma atsižvelgiant į Socialinių darbuotojų atestacijos tvarkos aprašo, patvirtinto socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. Al-92 „Dėl Socialinių darbuotojų ir socialinių darbuotojų padėjėjų kvalifikacinių reikalavimų, Socialinių darbuotojų ir socialinių darbuotojų padėjėjų profesinės kvalifikacijos kėlimo tvarkos bei Socialinių darbuotojų atestacijos tvarkos aprašų patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 43-1569), 1 priede nurodytą valandų skaičių, reikalingą tam tikrai kvalifikacinei kategorijai gauti.

8. Socialinio darbo metodiniai centrai, socialinius darbuotojus rengiančios aukštosios mokyklos bei kitos įstaigos, įmonės, organizacijos gali rengti kvalifikacijos kėlimo programas, kuriose socialinių darbuotojų profesinės kvalifikacijos kėlimas turi būti vykdomas šiomis formomis:

8.1. teorinis mokymasis:

8.1.1. paskaitos;

8.1.2. teoriniai seminarai;

8.2. praktinis mokymasis:

8.2.1. praktiniai seminarai ir pratybos;

8.2.2. profesinė praktika;

8.2.3. dalyvavimas supervizijoje.

9. Socialiniai darbuotojai gali rengti kvalifikacijos kėlimo programas, kuriose socialinių darbuotojų profesinės kvalifikacijos kėlimas turi būti vykdomas šiomis formomis:

9.1. kitų asmenų teorinis mokymas:

9.1.1. paskaitos;

9.1.2. teoriniai seminarai;

9.1.3. įžanginis socialinių darbuotojų padėjėjų teorinis mokymas;

9.2. kitų asmenų praktinis mokymas:

9.2.1. praktiniai seminarai ir pratybos;

9.2.2. vadovavimas socialinio darbo studentų profesinei praktikai;

9.2.3. supervizijos vykdymas;

9.2.4. įžanginis socialinių darbuotojų padėjėjų praktinis mokymas.

10. Socialinis darbuotojas kvalifikacijos kėlimo programą konkursui gali teikti tik kartu su viena iš šių nuostatų 3 punkte nurodytų įstaigų, įmonių ar organizacijų.

 

III. KVALIFIKACIJOS KĖLIMO PROGRAMŲ ATRANKA

 

11. Socialinio darbo metodiniai centrai, socialinius darbuotojus rengiančios aukštosios mokyklos bei kitos įstaigos, įmonės, organizacijos (toliau – pareiškėjai), pageidaujantys dalyvauti konkurse, pateikia SDRC šiuos dokumentus:

11.1. pareiškėjo registracijos pažymėjimo ir nuostatų (įstatų) kopijas;

11.2. užpildytą Socialinių darbuotojų kvalifikacijos kėlimo programos formą (1 priedas);

11.3. pareiškėjo personalo (darbuotojų), kurie įgyvendins kvalifikacijos kėlimo programą, gyvenimo aprašymų (toliau – CV) ir kitų dokumentų, patvirtinančių jų kvalifikaciją, kopijas.

12. Visi šių nuostatų 11 punkte nurodyti dokumentai turi būti pateikiami 3 egzemplioriais.

13. Pareiškėjo pateiktą informaciją vertina Socialinių darbuotojų kvalifikacijos kėlimo programų ir socialinio darbo metodinių centrų atrankos komisija (toliau – komisija). Šios komisijos sudėtį ir nuostatus savo įsakymu tvirtina LDRMT direktorius. Komisiją sudaro SADM, SDRC, Lietuvos socialinių darbuotojų asociacijos atstovai ir nepriklausomi socialinio darbo ekspertai.

14. Kiekvieną kvalifikacijos kėlimo programą įvertina 3 komisijos nariai. Komisijos nariai kvalifikacijos kėlimo programas vertina pagal 100 balų sistemą užpildydami Socialinių darbuotojų kvalifikacijos kėlimo programos vertinimo anketos formą (2 priedas). Kvalifikacijos kėlimo programos turi būti įvertinamos per 30 kalendorinių dienų nuo jų priėmimo dienos.

15. Kvalifikacijos kėlimo programa yra vertinama pagal šiuos dalykinio vertinimo kriterijus:

15.1. programos aktualumą ir novatoriškumą;

15.2. programos rezultatų pritaikymą praktikoje;

15.3. kaip programa atitinka tikslinės grupės narių specializaciją;

15.4. įvairių mokymo metodų taikymą;

15.5. dėstytojų patirtį ir kompetenciją;

15.6. programos įgyvendinimo išlaidų pagrįstumą;

15.7. materialinę bazę programai vykdyti.

16. Komisija kvalifikacijos kėlimo programas, pagal kurias rekomenduojama vykdyti socialinių darbuotojų teorinius ir praktinius mokymus, atrenka, išvedusi kiekvienos paraiškos vidutinį vertinimo balų vidurkį. Komisijos išvados yra protokoluojamos.

17. Kvalifikacijos kėlimo programa yra pripažįstama tinkama vykdyti socialinių darbuotojų teorinius ir praktinius mokymus, jeigu jos vidutinis vertinimo balų vidurkis yra ne mažesnis kaip 60 balų.

18. Kvalifikacijos kėlimo programų, pagal kurias rekomenduojama vykdyti socialinių darbuotojų teorinius ir praktinius mokymus, sąrašą komisija pateikia SADM ministrui.

19. Komisijos atrinktas socialinių darbuotojų kvalifikacijos kėlimo programas savo įsakymu tvirtina SADM ministras.

20. SDRC gali rengti savo kvalifikacijos kėlimo programas. Šių nuostatų 11 punkte nurodytus dokumentus SDRC pateikia svarstyti SADM. SDRC parengtą kvalifikacijos kėlimo programą savo įsakymu tvirtina socialinės apsaugos ir darbo ministras.

 

IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

21. Atrinktų kvalifikacijos kėlimo programų ir jų vykdytojų sąrašas yra viešai skelbiamas SDRC interneto tinklapyje.

22. Esant poreikiui, SDRC gali skelbti papildomą kvalifikacijos kėlimo programų atrankos konkursą.

 

________________


 

Socialinių darbuotojų kvalifikacijos kėlimo

programų atrankos konkurso nuostatų

1 priedas

 

(Socialinių darbuotojų kvalifikacijos kėlimo programos forma)

________________________________________________________________________________

(pareiškėjo pavadinimas ir adresas)

 

Lietuvos darbo rinkos ir mokymo tarnybai

prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos

 

SOCIALINIŲ DARBUOTOJŲ KVALIFIKACIJOS KĖLIMO PROGRAMA

 

200 m. ________________ d. Nr. ________________

 

Programos pavadinimas_____________________________________________________________

________________________________________________________________________________

Už programos vykdymą atsakingo asmens pavardė ir vardas, telefonas, faksas ir el. pašto adresas___

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

Programos aprašymas (jos aktualumas, novatoriškumas ir pan.) ______________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

Duomenys apie programą

 

1.

Įgyvendinimo vieta ir data

Nurodykite programos įgyvendinimo vietą (-as)

Nurodykite programos įgyvendinimo datą (-as)

2.

Tikslinė grupė

Nurodykite, kokių specializacijų, socialinių paslaugų įstaigų tipų, kvalifikacinių kategorijų socialiniams darbuotojams programa skirta

Nurodykite programos klausytojų skaičių

3.

Tikslas ir uždaviniai

Nurodykite programos tikslą (-us)

Nurodykite programos uždavinius

4.

Trumpas mokymo turinio aprašymas

Nurodykite programos įgyvendinimo metu numatomas organizuoti kvalifikacijos kėlimo formas*

Nurodykite temų pavadinimus

Nurodykite mokymų metodus ir būdus

5.

Mokymo trukmė

Nurodykite teorinių mokymų trukmę (akad. val.)

Nurodykite praktinių mokymų trukmę (akad. val.)

6.

Žinių įvertinimas

Nurodykite atsiskaitymo formą (-as)

7.

Literatūros sąrašas

Nurodykite numatomą naudoti literatūrą

8.

Dėstytojai

Pateikite informaciją apie dėstytojus (išsilavinimą, patirtį vykdant mokymus, kvalifikacijos kėlimą ir pan.)**

9.

Materialinė bazė programai vykdyti

Nurodykite auditorijų skaičių ir jų įrangą***

Aprašykite galimybes aprūpinti klausytojus padalomąja medžiaga ir kitomis mokymo priemonėmis***

10.

Kaina

Nurodykite mokymų kainą vienam žmogui

11.

Kita

Nurodykite kitas programos įgyvendinimo sąlygas (galimybę organizuoti klausytojų apgyvendinimą maitinimą ir pan.)

 

* detalizuojama vadovaujantis Socialinių darbuotojų kvalifikacijos kėlimo programų atrankos konkurso nuostatų 8 ir 9 punktais.

** galima pridėti CV ir kitų dokumentų, patvirtinančių dėstytojų kvalifikaciją ir kompetenciją, kopijas.

*** jeigu kvalifikacijos kėlimo programą vykdys socialinis darbuotojas, aprašoma tos įstaigos, kurioje jis vykdys mokymus, materialinė bazė.

 

                                                                                                       ____________________________

          (pareiškėjo vadovo pareigų pavadinimas)                         (parašas)                                         (vardas ir pavardė)

 

                                                        A. V.

 

                                                                                                       ____________________________

          (už programos vykdymą atsakingo asmens                      (parašas)                                       (vardas ir pavardė)

pareigų pavadinimas)

______________


Socialinių darbuotojų kvalifikacijos kėlimo

programų atrankos konkurso nuostatų

2 priedas

 

(Socialinių darbuotojų kvalifikacijos kėlimo programos vertinimo anketos forma)

 

SOCIALINIŲ DARBUOTOJŲ KVALIFIKACIJOS KĖLIMO PROGRAMOS VERTINIMO ANKETA

 

Pareiškėjo pavadinimas_____________________________________________________________

 

Programos pavadinimas_____________________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

Programos registracijos Nr. ____________

 

Dalykinio vertinimo kriterijai

Maksimalus galimų balų skaičius

Surinktų balų skaičius

1. Programos aktualumas ir novatoriškumas

Programoje supažindinama su novatoriškais socialinio darbo metodais, apžvelgiamos socialinio darbo naujovės dėstomoje srityje, programa sudaryta atsižvelgiant į naujausius socialinę apsaugą reglamentuojančius teisės aktus bei socialinės politikos kryptis ir prioritetus

20

 

2. Programos rezultatų pritaikymas praktikoje

Programa yra pritaikyta dabartinei socialinio darbo situacijai Lietuvoje. Jos rezultatus galima naudoti praktinėje veikloje

15

 

3. Kaip programa atitinka tikslinės grupės narių specializaciją

Mokymų turinys pagrįstas atsižvelgiant į klausytojų specializaciją, jų poreikius tam tikrai informacijai gauti

15

 

4. Įvairių mokymo metodų taikymas

Programos aprašyme yra aiškiai ir detaliai aprašomi numatomi naudoti mokymo metodai (paskaitos, darbas grupėse, diskusijos, atvejų aptarimas, simuliacijos ir pan.), pateikiamos praktinės užduotys ir pan.

15

 

5. Dėstytojų patirtis ir kompetencija

Yra pateikti išsamūs dėstytojų gyvenimo parašymai. Dėstytojai turi teorinių ir (ar) praktinių mokymų organizavimo patirties. Pridėti jų dėstomos srities kompetenciją patvirtinantys dokumentai

15

 

6. Programos įgyvendinimo išlaidų pagrįstumas

Programos įgyvendinimui numatytos lėšos yra pagrįstos ir realios

10

 

7. Materialinė bazė programai vykdyti

Įstaiga turi teoriniam ir (ar) praktiniam mokymui organizuoti reikalingą įrangą ir auditorijas. Klausytojai yra aprūpinami padalomąja medžiaga ir kt.

10

 

Maksimalus balas

100

X

Vertintojo skiriama bendra balų suma

 

 

 

Programos stipriosios pusės

 

Programos silpnosios pusės

 

Komisijos nario išvada

 

Komisijos narys                           _____________________________________                        

                                                                                    (parašas)                                                                      (vardas ir pavardė)

__________________

                 (data)

______________


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos

socialinės apsaugos ir darbo ministro

2006 m. liepos 31 d. įsakymu Nr. A1-217

 

SOCIALINIO DARBO METODINIŲ CENTRŲ ATRANKOS KONKURSO NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Socialinio darbo metodinių centrų atrankos konkurso nuostatai (toliau – nuostatai) nustato reikalavimus socialinio darbo metodiniams centrams ir šių centrų atrankai.

2. Socialinio darbo metodinis centras (toliau – metodinis centras) – tai šių nuostatų nustatyta tvarka atrinkta socialinių paslaugų įstaiga, įmonė ar organizacija, kuri šalia savo pagrindinių funkcijų atlieka ir socialinių darbuotojų kvalifikacijos kėlimo, socialinio darbo inovacijų diegimo bei „gerosios patirties“ sklaidos kitoms panašaus pobūdžio socialinių paslaugų įstaigoms, įmonėms ar organizacijoms funkcijas.

3. Metodinių centrų atrankos konkurse (toliau – konkurse) gali dalyvauti socialinių paslaugų įstaigos, įmonės ir organizacijos, turinčios tinkamą materialinę bazę, kvalifikuotą personalą galinčios vykdyti metodinių centrų funkcijas bei teikiančios socialines paslaugas šioms klientų grupėms:

3.1. vaikams, turintiems proto (psichikos) negalią;

3.2. vaikams, turintiems fizinę negalią;

3.3. suaugusiesiems, turintiems fizinę negalią;

3.4. suaugusiesiems, turintiems proto ir psichikos negalią;

3.5. pagyvenusiems asmenims;

3.6. įvairioms socialinėms žmonių grupėms bendruomenėje;

3.7. asmenims, grįžusiems iš laisvės atėmimo vietų;

3.8. smurtą patyrusiems asmenims;

3.9. socialinės rizikos grupių vaikams (tarp jų: vaikams, likusiems be tėvų globos; vaikams, kurie valkatauja, elgetauja, nelanko mokyklos ar turi elgesio problemų mokykloje; vaikams, kurie piktnaudžiauja alkoholiu, narkotinėmis, psichotropinėmis ar toksinėmis medžiagomis, yra priklausomi nuo azartinių lošimų; vaikams, kurie yra įsitraukę ar linkę įsitraukti į nusikalstamą veiklą; vaikams, kurie yra patyrę ar jiems kyla pavojus patirti psichologinę, fizinę ar seksualinę prievartą smurtą šeimoje);

3.10. asmenims, sergantiems priklausomybės ligomis;

3.11. socialinės rizikos šeimoms (tarp jų: šeimoms, kuriose bent vienas iš tėvų piktnaudžiauja alkoholiu, narkotinėmis, psichotropinėmis ar toksinėmis medžiagomis, yra priklausomas nuo azartinių lošimų; šeimoms, kurios dėl socialinių įgūdžių stokos nemoka ar negali tinkamai prižiūrėti vaikų; šeimoms, kurios naudoja prieš vaikus psichologinę, fizinę ar seksualinę prievartą; šeimoms, kurios gaunamą valstybės paramą panaudoja ne šeimos interesams; šeimoms, kurių vaikams įstatymų nustatyta tvarka yra nustatyta laikinoji globa (rūpyba)).

4. Vadovaudamasis šiais nuostatais, konkursą skelbia bei metodinių centrų atranką vykdo Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – LDRMT) padalinys – Socialinių darbuotojų rengimo centras (toliau – SDRC).

5. Prieš skelbdamas konkursą, pagrindines jo sąlygas SDRC suderina su Socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – SADM).

 

II. METODINIŲ CENTRŲ TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

6. Metodiniai centrai turi tapti savo srities (pagal specializaciją) vadovaujančiais centrais, išlaikančiais aukštą darbo kokybę bei aktyviai dalyvaujančiais skleidžiant socialinio darbo „gerąją patirtį“.

7. Metodinių centrų veiklos pagrindiniai tikslai:

7.1. tobulinti socialinių paslaugų įstaigų, įmonių ir organizacijų veiklą Lietuvoje, analizuojant ir skleidžiant joms savo „gerąją patirtį“ bei diegiant socialinio darbo inovacijas;

7.2. skatinti vietinę iniciatyvą ir tarpusavio bendradarbiavimą tarp atskirų socialinių paslaugų įstaigų, įmonių ir organizacijų;

7.3. stiprinti socialinių paslaugų įstaigų, įmonių ir organizacijų partnerystę savo praktinėje veikloje su socialinius darbuotojus rengiančiomis aukštosiomis mokyklomis;

7.4. vykdyti socialinių darbuotojų kvalifikacijos kėlimą;

7.5. gerinti praktinio socialinio darbo kokybę ir socialinių paslaugų teikimą;

7.6. sudaryti galimybes socialiniams darbuotojams kelti savo kvalifikaciją arčiau jų gyvenamosios vietos.

8. Pagrindiniai metodinio centro uždaviniai ir funkcijos:

8.1. vykdyti kasdienę socialinių paslaugų įstaigos, įmonės ar organizacijos veiklą atsižvelgiant į reikalavimus metodinio centro veiklai, vykdomus mokslinių tyrimų rezultatus; siekti nuolat ją tobulinti ir taikyti pažangius darbo metodus;

8.2. teikti kokybiškas socialines paslaugas;

8.3. nuolat analizuoti vykdomą veiklą, taikomus pažangius darbo metodus, kaupti „gerosios patirties“ pavyzdžius ir apibendrinti rezultatus;

8.4. konsultuoti ir teikti metodinę pagalbą kitiems socialinių paslaugų teikėjams bei socialinių paslaugų įstaigų, įmonių ir organizacijų specialistams;

8.5. vykdyti socialinių darbuotojų teorinius ir praktinius mokymus, rengiant ir įgyvendinant socialinių darbuotojų kvalifikacijos kėlimo programas, bei vykdyti kitas šviečiamojo pobūdžio programas (seminarus ir diskusijas, mokymo ciklus pagal specializuotas temas, stažuotojų priėmimą ir jų konsultavimą);

8.6. bendradarbiauti su kitais vietos ir užsienio socialiniais partneriais;

8.7. vykdyti kitas jų nuostatuose (įstatuose) nurodytas funkcijas.

9. Metodinis centras atsako už:

9.1. kokybišką kvalifikacijos kėlimo programų įgyvendinimą;

9.2. ataskaitų apie kvalifikacijos kėlimo programų įgyvendinimą pateikimą laiku;

9.3. kitų metodinio centro nuostatuose (įstatuose) nurodytų funkcijų kokybišką vykdymą;

9.4. informacijos apie savo vykdomą veiklą bei teikiamas paslaugas skleidimą.

 

III. REIKALAVIMAI METODINIO CENTRO KVALIFIKACIJOS KĖLIMO PROGRAMAI

 

10. Socialinių paslaugų įstaiga, įmonė ar organizacija, pretenduojanti tapti metodiniu centru (toliau – pareiškėjas), privalo būti parengusi socialinių darbuotojų kvalifikacijos kėlimo programą (toliau – kvalifikacijos kėlimo programą), kuri yra skirta apmokyti socialinius darbuotojus, dirbančius su šių nuostatų 3.1–3.11 punktuose nurodytomis klientų grupėmis.

11. Pareiškėjas, rengiantis kvalifikacijos kėlimo programą kurioje numatyti socialinių darbuotojų, dirbančių su socialinės rizikos vaikais, teoriniai ar praktiniai mokymai, privalo į šią programą įtraukti mokymus, skirtus socialiniams darbuotojams, teikiantiems socialinę priežiūrą ir šių vaikų šeimoms.

12. Kvalifikacijos kėlimo programa yra rengiama užpildant Metodinio centro socialinių darbuotojų kvalifikacijos kėlimo programos formą (2 priedas).

13. Kvalifikacijos kėlimo programoje numatomų vykdyti teorinių ar praktinių mokymų trukmė turi būti nustatoma atsižvelgiant į Socialinių darbuotojų atestacijos tvarkos aprašo, patvirtinto socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. Al-92 „Dėl Socialinių darbuotojų ir socialinių darbuotojų padėjėjų kvalifikacinių reikalavimų, Socialinių darbuotojų ir socialinių darbuotojų padėjėjų profesinės kvalifikacijos kėlimo tvarkos bei Socialinių darbuotojų atestacijos tvarkos aprašų patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 43-1569), 1 priede nurodytą valandų skaičių, reikalingą tam tikrai kvalifikacinei kategorijai gauti.

14. Pareiškėjas gali rengti kvalifikacijos kėlimo programas, kuriose socialinių darbuotojų profesinės kvalifikacijos kėlimas turi būti vykdomas šiomis formomis:

14.1. teorinis mokymasis:

14.1.1. paskaitos;

14.1.2. teoriniai seminarai;

14.2. praktinis mokymasis:

14.2.1. praktiniai seminarai ir pratybos;

14.2.2. profesinė praktika;

14.2.3. dalyvavimas supervizijoje.

 

IV. METODINIŲ CENTRŲ ATRANKA

 

15. Pareiškėjai, pageidaujantys dalyvauti konkurse, pateikia SDRC šiuos dokumentus:

15.1. pareiškėjo registracijos pažymėjimo ir nuostatų (įstatų) kopijas;

15.2. užpildytą Paraiškos dalyvauti socialinio darbo metodinių centrų atrankos konkurse formą (toliau – paraišką) (1 priedas);

15.3. užpildytą Metodinio centro socialinių darbuotojų kvalifikacijos kėlimo programos formą (2 priedas);

15.4. steigėjo patvirtinto pareiškėjo pareigybių sąrašo kopiją;

15.5. pareiškėjo personalo (darbuotojų), kurie įgyvendins metodinio centro kvalifikacijos kėlimo programą gyvenimo aprašymų (toliau – CV) ir kitų dokumentų, patvirtinančių jų kvalifikaciją, kopijas;

15.6. steigėjo sutikimą dėl pareiškėjo tapimo metodiniu centru;

15.7. dokumentus, įrodančius pareiškėjo kompetenciją socialinio darbo srityje.

16. Visi šių nuostatų 15 punkte nurodyti dokumentai turi būti pateikiami 3 egzemplioriais.

17. Pareiškėjo pateiktą informaciją vertina Socialinių darbuotojų kvalifikacijos kėlimo programų ir socialinio darbo metodinių centrų atrankos komisija (toliau – komisija). Šios komisijos sudėtį ir nuostatus savo įsakymu tvirtina LDRMT direktorius. Komisiją sudaro SADM, SDRC, Lietuvos socialinių darbuotojų atstovai ir nepriklausomi socialinio darbo ekspertai.

18. Kiekvieną paraišką ir kvalifikacijos kėlimo programą įvertina 3 komisijos nariai. Komisijos nariai paraiškas vertina pagal 100 balų sistemą užpildydami Paraiškos dalyvauti socialinio darbo metodinių centrų konkurse vertinimo anketos formą (3 priedas), o kvalifikacijos kėlimo programas – pagal 100 balų sistemą užpildydami Metodinio centro socialinių darbuotojų kvalifikacijos kėlimo programos vertinimo anketos formą (4 priedas). Paraiškos ir kvalifikacijos kėlimo programos turi būti įvertinamos per 30 kalendorinių dienų nuo jų priėmimo dienos.

19. Paraiška yra vertinama pagal šiuos dalykinio vertinimo kriterijus:

19.1. įstaigos darbuotojų tinkamumą ir profesinę kompetenciją;

19.2. teikiamų socialinių paslaugų aktualumą;

19.3. įdiegtas socialinio darbo naujoves ir jų svarbą;

19.4. pasiektus darbo rezultatus;

19.5. dalyvavimą regiono (valstybiniuose) socialinio darbo ir socialinių paslaugų plėtros projektuose;

19.6. dalyvavimą tarptautiniuose socialinio darbo ir socialinių paslaugų plėtros projektuose;

19.7. socialinio darbo metodinę paramą kitoms socialinių paslaugų įstaigoms, įmonėms ir organizacijoms bei kolegoms;

19.8. materialinę bazę metodinio centro veiklai vykdyti;

19.9. motyvacijos tapti metodiniu centru stiprumą;

19.10. paraiškos parengimo kokybę.

20. Kvalifikacijos kėlimo programa yra vertinama pagal šiuos dalykinio vertinimo kriterijus:

20.1. programos aktualumą ir novatoriškumą;

20.2. programos rezultatų pritaikymą praktikoje;

20.3. kaip programa atitinka tikslinės grupės narių specializaciją;

20.4. įvairių mokymo metodų taikymą;

20.5. dėstytojų patirtį ir kompetenciją;

20.6. programos įgyvendinimo išlaidų pagrįstumą;

20.7. materialinę bazę programai vykdyti.

21. Komisija pareiškėjus, kuriems rekomenduojama suteikti metodinio centro statusą atrenka išvedusi kiekvienos paraiškos ir kiekvienos kvalifikacijos kėlimo programos vidutinį vertinimo balų vidurkį. Komisijos išvados yra protokoluojamos.

22. Metodiniu centru gali tapti pareiškėjas, kurio:

22.1. pateiktos paraiškos vidutinis vertinimo balų vidurkis yra ne mažesnis kaip 60 balų;

22.2. pateiktos kvalifikacijos kėlimo programos vidutinis vertinimo balų vidurkis yra ne mažesnis kaip 60 balų.

23. Prieš priimdami galutines išvadas, komisijos nariai turi teisę apsilankyti konkurse dalyvaujančiose socialinių paslaugų įstaigose, įmonėse ir organizacijose bei susipažinti su jų veikla ir turima materialine baze.

24. Sudarydama galutinį pareiškėjų, kuriems rekomenduojama suteikti metodinio centro statusą, sąrašą, komisija turi atsižvelgti į regioninį metodinių centrų pasiskirstymo principą.

25. Pareiškėjų, kuriems rekomenduojama suteikti metodinio centro statusą, sąrašą komisija pateikia socialinės apsaugos ir darbo ministrui.

26. Komisijos atrinktus metodinius centrus savo įsakymu tvirtina socialinės apsaugos ir darbo ministras.

 

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

27. Atrinktų metodinių centrų ir jų vykdomų kvalifikacijos kėlimo programų sąrašas yra viešai skelbiamas SDRC interneto tinklapyje.

28. LDRMT su konkurse atrinktais metodiniais centrais pasirašo sutartis dėl jų veiklos vykdymo ir finansavimo sąlygų bei koordinuoja jų veiklą.

29. Esant poreikiui SDRC gali skelbti papildomą metodinių centrų atrankos konkursą.

 

______________


 

Socialinio darbo metodinių centrų

atrankos konkurso nuostatų

1 priedas

 

(Paraiškos dalyvauti socialinio darbo metodinių centrų atrankos konkurse forma)

________________________________________________________________________________

(pareiškėjo pavadinimas ir adresas)

 

Lietuvos darbo rinkos ir mokymo tarnybai

prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos

 

PARAIŠKA DALYVAUTI SOCIALINIO DARBO METODINIŲ CENTRŲ ATRANKOS KONKURSE

200 m. _____________ d. Nr. _______________

 

1. INFORMACIJA APIE PAREIŠKĖJĄ

 

1.1. Įstaigos, įmonės ar organizacijos (toliau – įstaigos) telefonas, faksas ir el. pašto adresas

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

1.2. Įstaigos veiklos pradžia (metai)______________________________________________

1.3. Įstaigos statusas (biudžetinė, viešoji, kita)_____________________________________

1.4. Įstaigos steigėjas (-ai)_____________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

2. INFORMACIJA APIE ĮSTAIGOS PERSONALĄ IR VEIKLĄ

 

2.1. įstaigoje dirbančių darbuotojų bendras skaičius_________________________________

iš jų – įstaigoje tiesiogiai su klientais dirbančių darbuotojų skaičius_____________________

2.2. Įstaigos personalas (pagal atskiras pareigybes)

 

Eil. Nr.

Pareigos

Pareigybės (dalis pareigybės, savanoris)

Skaičius

Pastabos

1.

Vadovaujantys darbuotojai

 

 

 

2.

Socialiniai darbuotojai, socialinių darbuotojų padėjėjai

 

 

 

3.

Soc. pedagogai, psichologai, medicinos darbuotojai

 

 

 

4.

Kiti darbuotojai

 

 

 

5.

Techniniai, pagalbiniai darbuotojai

 

 

 

 

2.3. Įstaigos specialistai, kurie dalyvaus metodinėje veikloje:

 

Eil. Nr.

Vardas, pavardė

Pareigybė

Suteikta kvalifikacinė kategorija socialinių darbuotojų atestacijos metu

Darbo stažas šioje įstaigoje

Numatomos funkcijos metodiniame centre

Kiti sugebėjimai (darbo kompiuteriu įgūdžiai, užsienio kalbos mokėjimas ir pan.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.4. Išvardykite pagrindines klientų, kuriems teikiate socialines paslaugas, grupes _________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

2.5. Išvardykite įstaigoje teikiamas socialines paslaugas, vykdomas socialinio darbo ar

socialinių paslaugų plėtros programas __________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

2.6. Nurodykite įstaigoje įdiegtas naujoves arba jų elementus, kurie būtų naudingi kitoms

įstaigoms (pvz., nauji socialinio darbo metodai, naujų rūšių socialinės paslaugos, dokumentacija,

darbas su klientų šeimos nariais, naujos programos ir kt.)___________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

2.7. Nurodykite esminius įstaigos veiklos rezultatus, kuriuos pavyko pasiekti_____________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

2.8. Kokios yra stipriosios įstaigos pusės__________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

3. ĮSTAIGOS MATERIALINĖ BAZĖ

 

3.1. Ar įstaigoje turite mokymams vykdyti tinkamas patalpas. Apibūdinkite jas (auditorijų

skaičių, jų įrangą, aprūpinimą padalomąja medžiaga ir kt.)__________________________________

________________________________________________________________________________

3.2. Jei įstaigoje nėra tinkamų patalpų, ar turite galimybę jas gauti kitur. Jei taip, nurodykite,

kokios tai patalpos_________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

3.3. Įstaigos galimos suteikti kitos sąlygos (klausytojų apgyvendinimo, maitinimo ir kt.) ____

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

4. BENDRADARBIAVIMAS IR ATEITIES PERSPEKTYVOS

 

4.1. Nurodykite šalies partnerius, su kuriais bendradarbiavote per pastarųjų 3 metų laikotarpį (nurodykite ne tik socialinių paslaugų, bet ir socialinius darbuotojus rengiančias aukštąsias mokyklas bei kt.):

 

Eil. Nr.

Partneris

Bendradarbiavimo pobūdis

Rezultatai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.2. Nurodykite užsienio partnerius, su kuriais bendradarbiavote per pastarųjų 3 metų laikotarpį:

 

Partneris (ar vykusio projekto pavadinimas)

Šalis

Metai

Bendradarbiavimo pobūdis

Pastabos (įstaigai tekusi finansų dalis, kiti rezultatai)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.3. Nurodykite svarbiausias programas, stažuotes, kvalifikacijos kėlimo kursus, kuriuose dalyvavo įstaigos būsimieji metodinio centro specialistai, kurie dalyvaus metodinėje veikloje_____________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

4.4. Apibūdinkite, kokią paramą iki šiol įstaiga yra suteikusi kitoms įstaigoms, socialiniams darbuotojams ir pan. (nurodykite mokomuosius vizitus, konsultacijas ar mokymus, kuriuos organizavote arba dalyvavote juose kaip pranešėjai)_______________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

4.5. Ateities perspektyvos (nurodykite, kaip įsivaizduojate metodinio centro veiklą ir ką manote, kad bus sunkiausia įgyvendinti, Jūsų įstaigai tapus metodiniu centru. Motyvuokite savo prielaidas_________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

4.6. Kokia pagrindinė Jūsų paraiškos teikimo motyvacija_____________________________

________________________________________________________________________________

 

     ______________________________                                                           ________________

            (pareiškėjo vadovo pareigų                                               (parašas)                                            (vardas ir pavardė)

pavadinimas)                                       A. V.

______________


 

Socialinio darbo metodinių centrų

atrankos konkurso nuostatų

2 priedas

 

(Metodinio centro socialinių darbuotojų kvalifikacijos kėlimo programos forma)

________________________________________________________________________________

(pareiškėjo pavadinimas ir adresas)

 

Lietuvos darbo rinkos ir mokymo tarnybai

prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos

 

METODINIO CENTRO SOCIALINIŲ DARBUOTOJŲ

KVALIFIKACIJOS KĖLIMO PROGRAMA

 

200 m. ___________ d. Nr. _______________

 

Programos pavadinimas_____________________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

Už programos vykdymą atsakingo asmens pavardė ir vardas, telefonas, faksas ir el. pašto adresas___

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

Programos aprašymas (jos aktualumas, novatoriškumas ir pan.)______________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

Duomenys apie programą

 

1.

Įgyvendinimo vieta ir data

Nurodykite programos įgyvendinimo vietą (-as)

Nurodykite programos įgyvendinimo datą (-as)

2.

Tikslinė grupė

Nurodykite, kokių specializacijų, socialinių paslaugų įstaigų tipų, kvalifikacinių kategorijų socialiniams darbuotojams programa skirta

Nurodykite programos klausytojų skaičių

3.

Tikslas ir uždaviniai

Nurodykite programos tikslą (-us)

Nurodykite programos uždavinius

4.

Trumpas mokymo turinio aprašymas

Nurodykite programos įgyvendinimo metu numatomas organizuoti kvalifikacijos kėlimo formas*

Nurodykite temų pavadinimus Nurodykite mokymų metodus ir būdus

5.

Mokymo trukmė

Nurodykite teorinių mokymų trukmę (akad. val.)

Nurodykite praktinių mokymų trukmę (akad. val.)

6.

Žinių įvertinimas

Nurodykite atsiskaitymo formą (-as)

7.

Literatūros sąrašas

Nurodykite numatomą naudoti literatūrą

8.

Dėstytojai

Pateikite informaciją apie dėstytojus (išsilavinimą, patirtį vykdant mokymus, kvalifikacijos kėlimą ir kt.)**

9.

Materialinė bazė programai vykdyti

Nurodykite auditorijų skaičių ir jų įrangą

Aprašykite galimybes aprūpinti klausytojus padalomąja medžiaga ir kitomis mokymo priemonėmis

10.

Kaina

Nurodykite mokymų kainą vienam žmogui

11.

Kita

Nurodykite kitas programos įgyvendinimo sąlygas (galimybę organizuoti klausytojų apgyvendinimą, maitinimą ir kt.)

 

* detalizuojama vadovaujantis Socialinio darbo metodinių centrų atrankos konkurso nuostatų 14 punktu.

** galima pridėti CV ir kitų dokumentų, patvirtinančių dėstytojų kvalifikaciją ir kompetenciją, kopijas.

 

________________________________                                _________________________

       (pareiškėjo vadovo pareigų pavadinimas)                         (parašas)                                     (vardas ir pavardė)

 

A.  V.

________________________________                                _________________________

                   (už programos vykdymą atsakingo asmens                          (parašas)                                     (vardas ir pavardė)

pareigų pavadinimas)

______________


 

Socialinio darbo metodinių centrų

atrankos konkurso nuostatų

3 priedas

 

(Paraiškos dalyvauti socialinio darbo metodinių centrų konkurse vertinimo anketos forma)

 

SOCIALINIO DARBO METODINIO CENTRO PARAIŠKOS VERTINIMO ANKETA

 

Pareiškėjo pavadinimas_____________________________________________________________

 

Paraiškos registracijos Nr. ________________

 

Dalykinio vertinimo kriterijai

Maksimalus galimų balų skaičius

Surinktų balų skaičius

1. Įstaigos darbuotojų kvalifikacija ir profesinė kompetencija

Darbuotojai yra kvalifikuoti ir pakankamai kompetentingi vykdyti metodinio centro veiklą. Jie turi teorinių ir (ar) praktinių mokymų, seminarų ir kt. organizavimo patirties. Pateikti išsamūs darbuotojų gyvenimo aprašymai. Pridėti jų kompetenciją patvirtinantys dokumentai

15

 

2. Teikiamų socialinių paslaugų aktualumas

Įstaigoje dirbama su labiausiai pažeidžiamomis klientų grupėmis, teikiamos naujų rūšių socialinės paslaugos, sprendžiamos aktualiausios regiono (valstybės) socialinės problemos ir pan.

10

 

3. Įdiegtos socialinio darbo naujovės ir jų svarba

Įstaiga savo veikloje naudoja naujausius ir pažangiausius darbo metodus. Joje vykdomos novatoriškos socialinio darbo plėtros programos, tobulinami efektyvūs darbo su klientais (bendruomene) būdai ir metodai

10

 

4. Pasiekti darbo rezultatai

Įstaiga pagal savo specializaciją sėkmingai dirba jau daug metų, joje teikiamos aukštos kokybės socialinės paslaugos, regione ji yra viena iš savo srities lyderių

10

 

5. Dalyvavimas regiono (valstybiniuose) socialinio darbo ir socialinių paslaugų plėtros projektuose

Įstaiga turi patirties dalyvaujant regiono (valstybiniuose) socialinio darbo ir socialinių paslaugų plėtros projektuose, aktyviai dalyvauja rengiant šiuos projektus ir juos įgyvendinant

10

 

6. Dalyvavimas tarptautiniuose socialinio darbo ir socialinių paslaugų plėtros projektuose

Įstaiga turi patirties dalyvaujant tarptautiniuose socialinio darbo ir socialinių paslaugų plėtros projektuose, aktyviai dalyvauja rengiant šiuos projektus ir juos įgyvendinant

10

 

7. Socialinio darbo metodinė parama kitoms socialinių paslaugų įstaigoms, įmonėms ir organizacijoms bei kolegoms

Įstaiga turi metodinės pagalbos teikimo patirties kitoms panašaus profilio ir specializacijų įstaigoms (mokomųjų vizitų, konsultacijų, teorinių ir praktinių mokymų vykdymo, socialinio darbo studentų praktikos organizavimo ir kt.), yra bendradarbiaujama su socialinius darbuotojus rengiančiomis aukštosiomis mokyklomis ir pan.

10

 

8. Materialinė bazė metodinio centro veiklai vykdyti

Pareiškėjas turi teoriniams ir (ar) praktiniams mokymams organizuoti reikalingą įrangą ir auditorijas. Klausytojai yra aprūpinami padalomąja medžiaga ir kt.

10

 

9. Motyvacijos tapti metodiniu centru stiprumas

Argumentuotai, logiškai ir įtikinamai pagrįsta paraiškos teikimo motyvacija

10

 

10. Paraiškos parengimo kokybė

Paraiška parengta kvalifikuotai ir tvarkingai, pagal patvirtintą paraiškos pateikimo formą, aiškiai ir išsamiai užpildytos visos paraiškos dalys

5

 

Maksimalus balas

100

X

Vertintojo skiriama bendra balų suma

 

 

 

Programos stipriosios pusės

 

Programos silpnosios pusės

 

Komisijos nario išvada

 

Komisijos narys                                                                     _________                                 

                                                                                                  (parašas)                                       (vardas ir pavardė)

_____________

            (data)

______________


 

Socialinio darbo metodinių centrų

atrankos konkurso nuostatų

4 priedas

 

(Metodinio centro socialinių darbuotojų kvalifikacijos kėlimo programos

vertinimo anketos forma)

 

METODINIO CENTRO SOCIALINIŲ DARBUOTOJŲ KVALIFIKACIJOS KĖLIMO PROGRAMOS VERTINIMO ANKETA

 

Pareiškėjo pavadinimas_____________________________________________________________

 

Programos pavadinimas_____________________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

Programos registracijos Nr. ____________

 

Dalykinio vertinimo kriterijai

Maksimalus galimų balų skaičius

Surinktų balų skaičius

1. Programos aktualumas ir novatoriškumas

Programoje supažindinama su novatoriškais socialinio darbo metodais, apžvelgiamos socialinio darbo naujovės dėstomoje srityje, programa sudaryta atsižvelgiant į naujausius, socialinę apsaugą reglamentuojančius teisės aktus bei socialinės politikos kryptis ir prioritetus

20

 

2. Programos rezultatų pritaikymas praktikoje

Programa yra pritaikyta dabartinei socialinio darbo situacijai Lietuvoje. Jos rezultatus galima naudoti praktinėje veikloje

15

 

3. Kaip programa atitinka tikslinės grupės narių specializaciją

Mokymų turinys pagrįstas atsižvelgiant į klausytojų specializaciją, jų poreikius tam tikrai informacijai gauti

15

 

4. Įvairių mokymo metodų taikymas

Programos aprašyme yra aiškiai ir detaliai aprašomi numatomi naudoti mokymo metodai (paskaitos, darbas grupėse, diskusijos, atvejų aptarimas, simuliacijos ir pan.), pateikiamos praktinės užduotys ir pan.

15

 

5. Dėstytojų patirtis ir kompetencija

Yra pateikti išsamūs dėstytojų gyvenimo parašymai. Dėstytojai turi teorinių ir (ar) praktinių mokymų organizavimo patirties. Pridėti jų dėstomos srities kompetenciją patvirtinantys dokumentai

15

 

6. Programos įgyvendinimo išlaidų pagrįstumas

Programai įgyvendinti numatytos lėšos yra pagrįstos ir realios

10

 

7. Materialinė bazė programai vykdyti

Įstaiga turi teoriniam ir (ar) praktiniam mokymui organizuoti reikalingą įrangą ir auditorijas. Klausytojai yra aprūpinami padalomąja medžiaga ir kt.

10

 

Maksimalus balas

100

X

Vertintojo skiriama bendra balų suma

 

 

 

Programos stipriosios pusės

 

Programos silpnosios pusės

 

Komisijos nario išvada

 

Komisijos narys                                                                     _________                                 

                                                                                                  (parašas)                                       (vardas ir pavardė)

_____________

            (data)

______________