LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO
ĮSAKYMAS
DĖL SOCIALINIO DARBO METODINIŲ CENTRŲ ATRANKOS KONKURSO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2009 m. kovo 17 d. Nr. A1-125
Vilnius
Vadovaudamasis Socialinių darbuotojų ir socialinių darbuotojų padėjėjų profesinės kvalifikacijos kėlimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-92 „Dėl Socialinių darbuotojų ir socialinių darbuotojų padėjėjų kvalifikacinių reikalavimų, Socialinių darbuotojų ir socialinių darbuotojų padėjėjų profesinės kvalifikacijos kėlimo tvarkos bei Socialinių darbuotojų atestacijos tvarkos aprašų patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 43-1569, Nr. 86-3375; 2008, Nr. 134-5219), 50 punktu:
2. Pripažįstu netekusiais galios:
2.1. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. liepos 31 d. įsakymą Nr. A1-217 „Dėl Socialinių darbuotojų kvalifikacijos kėlimo programų ir Socialinio darbo metodinių centrų atrankos konkurso nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 86-3376);
2.2. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2007 m. gegužės 8 d. įsakymą Nr. A1-124 „Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. liepos 31 d. įsakymo Nr. A1-217 „Dėl Socialinių darbuotojų kvalifikacijos kėlimo programų ir Socialinio darbo metodinių centrų atrankos konkurso nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2007, Nr. 53-2066).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos socialinės
apsaugos ir darbo ministro
2009 m. kovo 17 d. įsakymu Nr. A1-125
SOCIALINIO DARBO METODINIŲ CENTRŲ ATRANKOS KONKURSO NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Socialinio darbo metodinių centrų atrankos konkurso nuostatai (toliau vadinama – šie Nuostatai) nustato reikalavimus socialinio darbo centro statusui gauti.
2. Socialinio darbo metodinis centras (toliau vadinama – metodinis centras) – tai šių nuostatų nustatyta tvarka atrinkta socialinių paslaugų įstaiga, kuri šalia savo pagrindinių funkcijų atlieka ir socialinių darbuotojų kvalifikacijos kėlimo, socialinio darbo inovacijų diegimo bei gerosios patirties sklaidos kitoms socialinių paslaugų įstaigoms funkcijas.
3. Metodinių centrų atrankos konkurse (toliau vadinama – konkursas) gali dalyvauti socialinių paslaugų įstaigos, turinčios tinkamą materialinę bazę, kvalifikuotą personalą, galinčios vykdyti metodinių centrų funkcijas bei teikiančios socialines paslaugas įvairioms socialinėms žmonių grupėms.
II. METODINIŲ CENTRŲ TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
5. Metodinio centro tikslas – tapti savo srities (pagal specializaciją) vadovaujančiu centru, diegiančiu ir taikančiu naujus bei pažangius socialinio darbo metodus, socialinių paslaugų rūšis ar formas, taip pat išlaikančiu aukštą darbo kokybę bei aktyviai dalyvaujančiu, skleidžiant sukauptą ir išbandytą socialinio darbo gerąją patirtį, teikiant kvalifikuotą metodinę pagalbą.
6. Metodinių centrų veiklos uždaviniai:
6.1. tobulinti socialinių paslaugų įstaigų veiklą Lietuvoje – analizuoti ir skleisti joms savo gerąją patirtį bei diegti socialinio darbo naujoves;
6.3. stiprinti socialinių paslaugų įstaigų ir socialinius darbuotojus rengiančių aukštųjų mokyklų partnerystę;
7. Pagrindinės metodinio centro funkcijos:
7.2. nuolat analizuoti vykdomą veiklą, taikomus pažangius socialinio darbo metodus, kaupti gerosios patirties pavyzdžius, apibendrinti rezultatus ir skleisti juos kitiems socialinių paslaugų teikėjams;
7.4. organizuoti socialinių darbuotojų kvalifikacijos kėlimo mokymus, rengti ir įgyvendinti socialinių darbuotojų bei socialinių darbuotojų padėjėjų kvalifikacijos kėlimo programas, jas registruoti teisės aktų nustatyta tvarka;
7.5 vykdyti kitas šviečiamojo pobūdžio programas (seminarus ir diskusijas, mokymo ciklus pagal specializuotas temas, stažuotojų priėmimą ir jų konsultavimą), sudarant galimybes socialinio darbo studentams atlikti praktiką;
III. METODINIŲ CENTRŲ ATRANKA
8. Pareiškėjai, pageidaujantys dalyvauti konkurse, pateikia LDRMT šiuos dokumentus:
8.2. užpildytą Paraiškos dalyvauti socialinio darbo metodinių centrų atrankos konkurse formą (toliau vadinama – paraišką) (1 priedas);
10. Pareiškėjo pateiktą informaciją vertina metodinių centrų atrankos komisija (toliau vadinama – komisija). Šios komisijos sudėtį ir nuostatus savo įsakymu tvirtina LDRMT direktorius. Komisiją sudaro Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, LDRMT, Lietuvos socialinių darbuotojų asociacijos atstovai, nepriklausomi socialinio darbo ekspertai.
11. Kiekvieną paraišką įvertina 3 komisijos nariai pagal 100 balų sistemą, užpildydami Paraiškos dalyvauti socialinio darbo metodinių centrų konkurse vertinimo anketos formą (2 priedas). Pasibaigus paraiškų pateikimo terminui, paraiškos turi būti įvertinamos per 45 kalendorines dienas.
12. Paraiška yra vertinama pagal šiuos dalykinio vertinimo kriterijus:
12.2. pasiektus darbo rezultatus, taikant pažangius socialinio darbo metodus bei naujas socialinių paslaugų formas;
12.5. dalyvavimą regiono (valstybiniuose) socialinio darbo ir socialinių paslaugų plėtros projektuose;
12.7. gebėjimą teikti socialinio darbo metodinę paramą kitoms socialinių paslaugų įstaigoms ir skatinti vietines iniciatyvas, tarpusavio bendradarbiavimą;
13. Komisija pareiškėjus, kuriems rekomenduojama suteikti metodinio centro statusą, atrenka, išvedusi kiekvienos paraiškos vidutinį vertinimo balą. Komisijos išvados yra protokoluojamos. Komisijos išvada teikiama LDRMT direktoriui.
14. Metodiniu centru gali tapti pareiškėjas, kurio pateiktos paraiškos vidutinis vertinimo balas yra ne mažesnis kaip 60.
15. Komisijos nariai turi teisę apsilankyti konkurse dalyvaujančiose socialinių paslaugų įstaigose bei susipažinti su jų veikla ir turima materialine baze.
IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
17. LDRMT apie rezultatus dėl metodinio centro statuso raštu informuoja visus konkurse dalyvavusius pareiškėjus.
Socialinio darbo metodinių centrų
atrankos konkurso nuostatų
1 priedas
(Paraiškos dalyvauti socialinio darbo metodinių centrų atrankos konkurse forma)
___________________________________________________________________________
(pareiškėjo pavadinimas ir adresas)
Lietuvos darbo rinkos ir mokymo tarnybai
prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos
PARAIŠKA
DALYVAUTI SOCIALINIO DARBO METODINIŲ CENTRŲ ATRANKOS KONKURSE
_____________ Nr. ______
(data)
1. INFORMACIJA APIE PAREIŠKĖJĄ
1.1. Socialinių paslaugų įstaigos (toliau vadinama – įstaigos) telefonas, faksas ir el. pašto adresas
___________________________________________________________________________
2. INFORMACIJA APIE ĮSTAIGOS PERSONALĄ IR VEIKLĄ
2.1. Įstaigoje dirbančių darbuotojų bendras skaičius ________, iš jų – įstaigoje tiesiogiai su klientais dirbančių darbuotojų skaičius __________.
2.2. Įstaigos personalas (pagal atskiras pareigybes)
Eil. Nr. |
Pareigos |
Pareigybės (dalis pareigybės, savanoris) |
Skaičius |
1. |
Vadovaujantys darbuotojai |
|
|
2. |
Socialiniai darbuotojai |
|
|
3. |
Socialinių darbuotojų padėjėjai |
|
|
4. |
Soc. pedagogai, psichologai, medicinos darbuotojai |
|
|
5. |
Kiti darbuotojai |
|
|
6. |
Techniniai, pagalbiniai darbuotojai |
|
|
2.3. Įstaigos specialistai, kurie planuoja dalyvauti metodinėje veikloje:
Eil. Nr. |
Vardas, pavardė |
Pareigybė |
Išsilavinimas, įgyta kvalifikacinė kategorija |
Kvalifikacijos kėlimas / turimos profesinės kompetencijos |
Socialinio darbo stažas |
Numatomos funkcijos metodiniame centre |
Kiti sugebėjimai (darbo kompiuteriu įgūdžiai, užsienio kalbos mokėjimas ir pan.) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.4. Išvardykite pagrindines klientų, kuriems teikiate socialines paslaugas, grupes______
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
2.5. Išvardykite įstaigoje teikiamas socialines paslaugas, vykdomas socialinio darbo ar socialinių paslaugų plėtros programas_____________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
2.6. Aprašykite įstaigoje įdiegtas naujoves, kurios būtų naudingos kitoms įstaigoms (pvz., nauji socialinio darbo metodai, naujų rūšių socialinės paslaugos, darbas su klientų šeimos nariais, naujos programos ir kt.), jų svarbą šalies (regiono) mastu ______________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
2.7. Aprašykite esminius įstaigos pokyčius ir veiklos rezultatus, kuriuos pavyko pasiekti įdiegus naujoves
___________________________________________________________________________
3. ĮSTAIGOS MATERIALINĖ BAZĖ
3.1. Ar įstaigoje turite mokymams vykdyti tinkamas patalpas? Apibūdinkite jas (auditorijų skaičių, klausytojų vietų skaičių auditorijose, jų įrangą, aprūpinimą padalomąja medžiaga ir kt.)
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
3.2. Jei įstaigoje nėra tinkamų patalpų, kaip spręsite patalpų klausimą? Jei yra, nurodykite, kokios tai patalpos ___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
4. BENDRADARBIAVIMAS IR ATEITIES PERSPEKTYVOS
4.1. Nurodykite šalies partnerius, su kuriais bendradarbiavote pastarųjų 3 metų laikotarpiu, projektus, kuriuose dalyvavote (nurodykite ne tik socialinių paslaugų, bet ir socialinius darbuotojus rengiančias mokymo įstaigas bei kt.):
Eil. Nr. |
Partneris (ar projekto pavadinimas) |
Bendradarbiavimo pobūdis |
Rezultatai |
|
|
|
|
|
|
|
|
4.2. Nurodykite užsienio partnerius, su kuriais bendradarbiavote pastarųjų 3 metų laikotarpiu, projektus, kuriuose dalyvavote:
Partneris (ar projekto pavadinimas) |
Šalis |
Metai |
Bendrai vykdytos veiklos |
Rezultatai (įstaigai tekusi finansų dalis, kiti rezultatai) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.3. Apibūdinkite, kokią paramą iki šiol įstaiga yra suteikusi kitoms įstaigoms, socialiniams darbuotojams ir pan. (nurodykite mokomuosius vizitus, konsultacijas ar mokymus, kuriuos organizavote arba dalyvavote juose kaip pranešėjai) __________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
4.4. Ateities perspektyvos (nurodykite, kaip įsivaizduojate metodinio centro veiklą ir ką manote, kad bus sunkiausia įgyvendinti, Jūsų įstaigai tapus metodiniu centru. Motyvuokite savo prielaidas____
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
4.5. Kokia pagrindinė Jūsų paraiškos teikimo motyvacija _________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
_______________________ ___________ ____________________
(pareiškėjo vadovo pareigų (parašas) (vardas ir pavardė)
pavadinimas) A.V.
Socialinio darbo metodinių centrų
atrankos konkurso nuostatų
2 priedas
(Paraiškos dalyvauti socialinio darbo metodinių centrų konkurse vertinimo anketos forma)
SOCIALINIO DARBO METODINIO CENTRO PARAIŠKOS VERTINIMO ANKETA
Pareiškėjo pavadinimas________________________________________________________
Paraiškos registracijos Nr. ___________
Dalykinio vertinimo kriterijai |
Maksimalus galimų balų skaičius |
Surinktų balų skaičius |
1. Įdiegtos socialinio darbo naujovės ir jų svarba šalies (regiono) mastu Įstaiga savo veikloje naudoj a naujausius ir pažangiausius darbo metodus. Joje vykdomos novatoriškos socialinio darbo plėtros programos, tobulinami efektyvūs darbo su klientais (bendruomene) būdai ir metodai |
10 |
|
2. Pasiekti darbo rezultatai, taikant pažangius socialinio darbo metodus bei naujas socialinių paslaugų formas Įstaiga pagal savo specializaciją sėkmingai dirba jau daug metų, joje teikiamos aukštos kokybės socialinės paslaugos, regione ji yra viena iš savo srities lyderių |
10 |
|
3. Darbuotojų profesinė kompetencija Darbuotojai yra kvalifikuoti ir pakankamai kompetentingi vykdyti metodinio centro veiklą. Jie turi teorinių ir (ar) praktinių mokymų, seminarų ir kt. organizavimo patirties. Pateikti išsamūs darbuotojų gyvenimo aprašymai. Pridėti jų kompetenciją patvirtinantys dokumentai |
15 |
|
4. Bendradarbiavimas su socialinius darbuotojus rengiančiomis mokymo įstaigomis Įstaigos kartu rengia ir vykdo socialinį darbą dirbantiesiems kvalifikacijos kėlimo programas, organizuoja bendrus renginius ir pan. |
10 |
|
5. Dalyvavimas regiono (valstybiniuose) socialinio darbo ir socialinių paslaugų plėtros projektuose Įstaiga turi patirties dalyvaudama regiono (valstybiniuose) socialinio darbo ir socialinių paslaugų plėtros projektuose, aktyviai dalyvauja, rengdama šiuos projektus ir juos įgyvendindama |
10 |
|
6. Dalyvavimas tarptautiniuose socialinio darbo ir socialinių paslaugų plėtros projektuose Įstaiga turi patirties dalyvaujant tarptautiniuose socialinio darbo ir socialinių paslaugų plėtros projektuose, aktyviai dalyvauja rengiant šiuos projektus ir juos įgyvendinant |
10 |
|
7. Gebėjimas teikti socialinio darbo metodinę paramą kitoms socialinių paslaugų įstaigoms bei kolegoms ir skatinti vietines iniciatyvas, tarpusavio bendradarbiavimą Įstaiga turi metodinės pagalbos teikimo patirties kitoms panašaus profilio ir specializacijų įstaigoms (mokomųjų vizitų, konsultacijų, teorinių ir praktinių mokymų vykdymo, socialinio darbo studentų praktikos organizavimo ir kt.) |
10 |
|
8. Materialinė bazė metodinio centro veiklai vykdyti Pareiškėjas turi teoriniams ir (ar) praktiniams mokymams organizuoti reikalingą įrangą ir auditorijas. Klausytojai yra aprūpinami padalomąja medžiaga ir kt. |
10 |
|
9. Motyvacija tapti metodiniu centru Argumentuotai, logiškai ir įtikinamai pagrįsta paraiškos teikimo motyvacija |
10 |
|
10. Paraiškos parengimo kokybė Paraiška parengta kvalifikuotai ir tvarkingai pagal patvirtintą paraiškos pateikimo formą, aiškiai ir išsamiai užpildytos visos paraiškos dalys |
5 |
|
Maksimalus balas |
100 |
X |
Vertintojo skiriama bendra balų suma |
X |
|
Komisijos nario komentarai
Paraiškos stipriosios pusės
|
Paraiškos silpnosios pusės
|
Komisijos nario išvada (suteikti/nesuteikti metodinio centro statusą (-o)
|
Komisijos narys _______________ ____________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
_________________
(data)