LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL BANKRUTUOJANČIŲ ĮMONIŲ SANAVIMO ORGANIZAVIMO TVARKOS IR REIKALAVIMŲ SANAVIMO PROJEKTUI PATVIRTINIMO

 

1999 m. rugsėjo 3 d. Nr. 962

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos įmonių bankroto įstatymo (Žin., 1997, Nr. 64-1500; 1998, Nr. 114-3189) 43 straipsnio 4 dalies 5 punktu, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Patvirtinti Bankrutuojančių įmonių sanavimo organizavimo tvarką ir reikalavimus sanavimo projektui (pridedama).

2. Nustatyti, kad 1 punkte nurodyta tvarka taikoma visoms bankrutuojančioms įmonėms, sprendimai dėl kurių sanavimo procedūros taikymo priimti įsigaliojus šiam nutarimui. Bankrutuojančių įmonių, kurių bankroto procedūra vykdoma pagal Lietuvos Respublikos įmonių bankroto įstatymą, o sprendimai dėl jų sanavimo procedūros taikymo priimti iki šio nutarimo įsigaliojimo, tolesnė sanavimo procedūra turi būti vykdoma vadovaujantis šiuo nutarimu patvirtintais Bankrutuojančių įmonių sanavimo organizavimo tvarka ir reikalavimais sanavimo projektui, išskyrus tuos atvejus, kai iki šio nutarimo įsigaliojimo jau yra priimti kitokie įstatymui neprieštaraujantys kreditorių susirinkimų nutarimai ar teismo nutartys dėl šių įmonių sanavimo procedūros taikymo, šiuo atveju jie gali būti nekeičiami ir įgyvendinami.

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                                       ROLANDAS PAKSAS

 

APLINKOS MINISTRAS,

PAVADUOJANTIS ŪKIO MINISTRĄ                                                                  DANIUS LYGIS

______________

 


Patvirtinta

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

1999 m. rugsėjo 3 d. nutarimu Nr. 962

 

BANKRUTUOJANČIŲ ĮMONIŲ SANAVIMO ORGANIZAVIMO TVARKA IR REIKALAVIMAI SANAVIMO PROJEKTUI

 

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Ši tvarka reglamentuoja bankrutuojančių įmonių (toliau vadinama – įmonės) sanavimo procedūras, sanavimo proceso dalyvių teises ir pareigas.

2. Įmonės sanavimas – tai komplekso priemonių (ūkinės veiklos rūšies pakeitimas, techninės ir ekonominės priemonės, turto pardavimas, gamybos ar darbo organizavimo pakeitimai, kitos priemonės) įmonės mokumui atkurti įgyvendinimas.

3. Įmonės sanavimas gali būti tiek teisminio, tiek neteisminio įmonės bankroto proceso sudėtine dalimi. Jeigu įmonės sanavimas vykdomas kaip neteisminio įmonės bankroto proceso dalis, teismo kompetencijos klausimus svarsto ir nutarimus priima kreditorių susirinkimas.

4. Įmonės gali būti sanuojamos tik pagal Lietuvos Respublikos įmonių bankroto įstatymo nustatyta tvarka patvirtintą sanavimo projektą. Sanavimo projekto informacija, kreditorių susirinkimo pripažinta komercine paslaptimi, viešai neskelbiama.

 

II. SANUOTOJAI

 

5. Įmonės sanuotoju (sanuotojais) gali būti vienas ar keli Lietuvos Respublikos bei užsienio juridiniai ir fiziniai asmenys, taip pat įmonės, neturinčios juridinio asmens teisių, pateikę įmonės sanavimo garantijas. Sanuotojas turi teisę sanavimo proceso metu perleisti sanuotojo teises kitam asmeniui, atitinkančiam šiame punkte nurodytus reikalavimus, tik tada, jeigu padaromi atitinkami sanavimo projekto pakeitimai vadovaujantis šios tvarkos 42 punktu.

6. Jeigu sanuotojai yra juridiniai asmenys, įmonės, neturinčios juridinio asmens teisių, taip pat sanuotojų yra keletas, siūloma paskirti sanuotojų atstovą arba sudaryti sanuotojų komitetą.

7. Kreditorių susirinkimas gali įpareigoti administratorių skelbti įmonės sanavimo konkursą.

 

III. SANAVIMO LĖŠOS

 

8. Lėšomis, kurių reikia įmonei sanuoti, rūpinasi sanuotojas.

9. Galimi sanavimo lėšų šaltiniai yra:

9.1. įmonės ūkinės veiklos pajamos;

9.2. pajamos už parduotą nereikalingą įmonės veiklai turtą;

9.3. sanuotojo lėšos;

9.4. kreditai;

9.5. kitos lėšos.

 

IV. SANAVIMO TRUKMĖ

 

10. Įmonės sanavimo trukmė nustatoma sanavimo projekte. Jeigu sanavimo trukmė – daugiau kaip 24 mėnesiai, turi būti nustatyti tarpiniai sanavimo etapai su numatomais rezultatais. Tarpiniai sanavimo etapai turi būti ne ilgesni kaip 12 mėnesių.

11. Sanavimo laikas sanavimo metu gali būti pratęstas ne daugiau kaip 6 mėnesiams. Įmonėms, turinčioms socialinę paskirtį, sanavimas gali būti pratęstas daugiau kaip 6 mėnesiams.

12. Prašymą pratęsti įmonės sanavimo laiką teismui teikia administratorius, kai yra kreditorių susirinkimo nutarimas dėl pritarimo sanavimo laiko pratęsimui. Prašyme turi būti nurodytos sanavimo laiko pratęsimo priežastys ir tikslas, pratęsimo laikas, pasiekti sanavimo rezultatai.

13. Sanavimo pradžia laikoma:

13.1. teisminio įmonės bankroto proceso atveju – teismo nutarties dėl įmonės sanavimo įsigaliojimo diena;

13.2. neteisminio įmonės bankroto proceso atveju – kreditorių susirinkimo nutarimo dėl įmonės sanavimo priėmimo diena.

 

V. NUTARIMO DĖL ĮMONĖS SANAVIMO PRIĖMIMAS

 

14. Nutarimą dėl įmonės sanavimo priima kreditorių susirinkimas.

15. Kreditorių susirinkimas, priėmęs nutarimą dėl įmonės sanavimo, gali įpareigoti įmonės administratorių skelbti sanavimo konkursą. Sanavimo konkurso trukmė negali būti ilgesnė kaip 2 mėnesiai. Lėšos konkursui rengti skiriamos iš įmonės administravimo išlaidų. Kreditorių susirinkimas administratoriaus teikimu tvirtina sanavimo konkurso komisiją, kurioje turi būti ne mažiau kaip 5 asmenys. Komisijoje turi būti:

15.1. kreditorių atstovas;

15.2. priklausomai nuo įmonės rūšies: savininkas (savininkų atstovas), įmonės valdymo organo, kuris turi teisę priimti nutarimą dėl įmonės reorganizavimo arba likvidavimo, įgaliotas atstovas, valstybės ar savivaldybės įmonės steigėjo atstovas;

15.3. du nepriklausomi ekspertai.

Konkurso komisijos pirmininkas yra administratorius. Jeigu administratorius numato rengti ir teikti konkursui sanavimo projektą, komisijos pirmininku kreditorių susirinkimas skiria kitą asmenį.

16. Kreditorių susirinkimui priėmus nutarimą dėl įmonės sanavimo konkurso skelbimo, administratorius per 5 dienas pateikia Ūkio ministerijai duomenis paskelbti įmonės sanavimo konkursą „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“. Skelbime turi būti trumpa informacija apie bankrutuojančią įmonę, sanavimo projektų pateikimo laikas, atsakingas asmuo (pavardė, pareigos, adresas, telefono numeris), į kurį galima kreiptis su prašymu gauti papildomos informacijos ir kuriam pateikiami parengti sanavimo projektai, nustatyti pagrindiniai reikalavimai sanavimo projektui. Apie sanavimo konkursą kreditorių susirinkimo nutarimu gali būti papildomai skelbiama dienraščiuose.

17. Konkurso komisijos pirmininkas organizuoja gautų sanavimo projektų vertinimą. Konkurso komisija per 10 dienų nuo sanavimo projektų pateikimo laiko pabaigos išnagrinėja gautus sanavimo projektus ir atrenka geriausią. Konkurso komisijos pirmininkas, jeigu jis nėra administratorius, projektų vertinimo protokolą su išvadomis pateikia administratoriui.

18. Apie gautą ne konkurso būdu sanavimo projektą, kai konkursas neskelbiamas, arba konkurse atrinktą geriausią projektą administratorius per 5 dienas informuoja:

18.1. kreditorių susirinkimo pirmininką;

18.2. priklausomai nuo įmonės rūšies: savininką (savininkų atstovą), įmonės valdymo organą, kuris turi teisę priimti nutarimą dėl įmonės reorganizavimo arba likvidavimo, valstybės ar savivaldybės įmonės steigėją.

19. Įmonės valdymo organas, kuris turi teisę priimti nutarimą dėl įmonės reorganizavimo arba likvidavimo, savo susirinkime išrenka įgaliotą atstovą (įgaliotus atstovus) atstovauti įmonės valdymo organui sanavimo procese.

20. Administratorius šaukia kreditorių susirinkimą sanavimo projektui, pateiktam ne konkurso būdu, kai konkursas neskelbiamas, arba konkurse atrinktam geriausiam projektui svarstyti.

21. Sanavimo projektą kreditorių susirinkimas turi išnagrinėti per 30 dienų nuo projekto gavimo.

22. Į kreditorių susirinkimą kviečiami:

22.1. kreditoriai;

22.2. administratorius;

22.3. svarstomą sanavimo projektą pateikęs asmuo ar tokių asmenų įgaliotas atstovas;

22.4. priklausomai nuo įmonės rūšies: savininkas (savininkai), įmonės valdymo organo, kuris turi teisę priimti nutarimą dėl įmonės reorganizavimo arba likvidavimo, įgaliotas atstovas (įgalioti atstovai), valstybės ar savivaldybės įmonės steigėjo atstovas.

23. Vertinimo išvadas apie tvirtinti siūlomą sanavimo projektą kreditorių susirinkimui ir teismui gali pateikti:

23.1. kiekvienas kreditorius ar jų grupės;

23.2. priklausomai nuo įmonės rūšies: savininkas (savininkų atstovas), įmonės valdymo organo, kuris turi teisę priimti nutarimą dėl įmonės reorganizavimo arba likvidavimo, įgaliotas atstovas (įgalioti atstovai), valstybės ar savivaldybės įmonės steigėjas;

23.3. įmonės administratorius.

24. Tvirtinti siūlomo sanavimo projekto vertei nustatyti gali būti kviečiami ekspertai.

25. Kreditorių susirinkimas:

25.1. tvirtina sanavimo projekto vertę;

25.2. teisminio įmonės bankroto proceso atveju priima nutarimą pritarti (nepritarti) įmonės sanavimo projektui;

25.3. neteisminio įmonės bankroto proceso atveju, patvirtinęs įmonės sanavimo projektą, priima nutarimą dėl įmonės sanavimo.

Kreditorių susirinkimas gali priimti nutarimą dėl sanavimo projekto grąžinimo tobulinti, kartu nustatydamas susirinkimo, kuriame bus nagrinėjamas patobulintas sanavimo projektas, datą. Laimėjusio konkursą sanavimo projekto autorius turi teisę daryti projekte pakeitimus atsižvelgdamas į svarstymo rezultatus (apie tai jis turi pranešti per kreditorių susirinkimą). Taisymo laikas – ne daugiau kaip 10 dienų.

26. Nutarimas dėl pritarimo įmonės sanavimo projektui ar įmonės sanavimo yra teisėtas, jeigu už jį balsuoja kreditoriai, turintys ne mažiau kaip 2/3 visų kreditorių patvirtintų reikalavimų sumos.

27. Kreditorių susirinkimui priėmus nutarimą dėl pritarimo įmonės sanavimo projektui, administratorius per 5 dienas teikia teismui:

27.1. pareiškimą patvirtinti sanavimo projektą;

27.2. įmonės sanavimo projektą;

27.3. sanavimo projekto įvertinimus, jeigu juos yra pateikę 23 punkte išvardyti asmenys;

27.4. kreditorių susirinkimo nutarimą.

28. Teismas, patvirtinęs sanavimo projektą, priima nutartį dėl įmonės sanavimo.

29. Įsigaliojus teismo nutarčiai dėl įmonės sanavimo, administratorius per 5 dienas:

29.1. pateikia Ūkio ministerijai duomenis apie sanuojamą bankrutuojančią įmonę paskelbti „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“;

29.2. praneša apie tai raštu:

29.2.1. kredito įstaigoms, aptarnaujančioms šią įmonę;

29.2.2. draudimo įmonėms, turinčioms ryšių su šia įmone;

29.2.3. mokesčių, privalomojo socialinio draudimo bei privalomojo sveikatos draudimo administratoriams;

29.2.4. priklausomai nuo įmonės rūšies: savininkui (savininkų atstovui), įmonės valdymo organo, kuris turi teisę priimti nutarimą dėl įmonės reorganizavimo arba likvidavimo, įgaliotam atstovui (įgaliotiems atstovams), valstybės ar savivaldybės įmonės steigėjui ar jam atstovaujančiai institucijai;

29.2.5. Finansų ministerijai, jeigu įmonė yra gavusi užsienio paskolą, kuriai suteikta valstybės garantija;

29.2.6. Vertybinių popierių komisijai, jeigu sanuojama akcinė bendrovė;

29.3. pateikia Įmonių rejestro tvarkytojui teismo nutarties dėl įmonės sanavimo ir sanavimo projekto kopijas.

 

VI. ĮMONĖS SANAVIMO PROJEKTAS

 

30. Įmonės sanavimo projektą gali siūlyti sanuotojas (sanuotojai), kreditoriai, administratorius, savininkas (savininkai), įmonės valdymo organas, kuris turi teisę priimti nutarimą dėl įmonės reorganizavimo arba likvidavimo, valstybės ar savivaldybės įmonės steigėjai, akcininkai, pajininkai, kuriems nuosavybės teise priklauso ne mažiau kaip 10 procentų akcijų (pajų). Sanavimo projektą sanuotojai rengia savo lėšomis.

31. Įmonės sanavimo projektas susideda iš įvadinės ir projektinės dalių bei priedų.

32. Įvadinėje įmonės sanavimo projekto dalyje turi būti pateikti šie svarbiausieji sanavimo duomenys:

32.1. sanuotojas (sanuotojai);

32.2. sanavimo objektas ir tikslai;

32.3. sanavimo terminai, taip pat tarpiniai etapai (su numatomais rezultatais), jeigu sanavimo trukmė – ilgiau kaip 24 mėnesiai;

32.4. įmonės sanavimo priemonės.

Galimos įmonės sanavimo priemonės yra:

32.4.1. organizacinės, tarp jų gamybos ir (arba) darbo organizavimo pakeitimai;

32.4.2. ūkinės veiklos rūšies pakeitimai;

32.4.3. kreditorinių reikalavimų patenkinimas iš ūkinės veiklos pajamų;

32.4.4. kreditorinių reikalavimų patenkinimas pardavus nereikalingą įmonės veiklai turtą;

32.4.5. kreditorinių reikalavimų vykdymo terminų atidėjimas, jų atsisakymas, atsiskaitymas už kreditorinius reikalavimus įmonės turtu, akcijomis ir kitais vertybiniais popieriais, baigus sanavimą;

32.4.6. finansinės pagalbos, iš jos – kreditų, suteikimas;

32.4.7. techninės ir kitos priemonės;

32.5. sanavimo projekto vertė;

32.6. įmonės sanavimo garantijos.

Garantijos gali būti šios:

32.6.1. sanuotojo (sanuotojų) lėšos banko sąskaitoje (sąskaitose);

32.6.2. sanuotojo (sanuotojų) turto įkeitimas;

32.6.3. sanuotojo (sanuotojų) ilgalaikės produkcijos pardavimo sutartys;

32.6.4. sanuotojo (sanuotojų) verslo draudimo sutartys;

32.6.5. rankpinigiai;

32.6.6. įmonės (banko) laidavimas;

32.6.7. įmonės (banko) garantija;

32.6.8. kreditoriaus finansinės nuolaidos, kai kreditorius yra sanuotojas;

32.7. kreditorinių reikalavimų patenkinimo lygis įmonę sanuojant ir tuo atveju, jeigu įmonė būtų likviduota.

33. Įvadinėje sanavimo projekto dalyje nurodoma, kurie projekto duomenys yra komercinė paslaptis.

34. Projektinėje įmonės sanavimo projekto dalyje turi būti pateikti šie sanavimo duomenys:

34.1. priemonių įmonės mokumui atkurti įgyvendinimo laikas su laukiamais rezultatais;

34.2. kreditorinių reikalavimų patenkinimo eilė, tvarka ir laikas bei tenkinimo šaltiniai. Kreditoriniai reikalavimai tenkinami Lietuvos Respublikos įmonių bankroto įstatymo 40 ir 41 straipsniuose nustatyta eile ir tvarka;

34.3. kitų finansinių įsipareigojimų vykdymo tvarka ir šaltiniai;

34.4. kreditorių suteikiamos bankrutuojančiai įmonei nuolaidos (piniginių prievolių vykdymo terminų atidėjimas, jų atsisakymas, atsiskaitymas už pinigines prievoles įmonės turtu, akcijomis ir kitais vertybiniais popieriais, baigus sanavimą, mokesčių mokėjimo ir įmokų atidėjimas arba jų sumažinimas);

34.5. įmonės turto dalis, numatoma panaudoti ūkinei veiklai;

34.6. įmonės objektai ir turtas, kuriuos numatoma parduoti, jų pardavimo sąlygos, gautų pajamų naudojimas. Turto pardavimo sąlygos turi atitikti Bankrutuojančių ar bankrutavusių įmonių turto pardavimo viešose varžytynėse nuostatams, patvirtintiems Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. spalio 1 d. nutarimu Nr. 1074 „Dėl Bankrutuojančių ar bankrutavusių įmonių turto pardavimo viešose varžytynėse nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 1997, Nr. 91-2281);

34.7. atliekų ar užterštos teritorijos, keliančios grėsmę aplinkai, sutvarkymas;

34.8. kreditorinių reikalavimų tenkinimo pagal sanavimo projektą ir įmonės likvidavimo atveju lyginamoji analizė;

34.9. numatomų gauti kreditų dydis ir sąlygos;

34.10. darbuotojų, kuriuos numatoma atleisti iš darbo dėl sanavimo projekte numatytų gamybos ir (arba) darbo organizavimo pakeitimų, skaičius pagal pareigas;

34.11. kreditorių susirinkimo ir kreditorių susirinkimo pirmininko teisės sanavimo metu;

34.12. administratoriaus atsiskaitymo sanavimo metu teismui, kreditorių susirinkimui, kreditorių komitetui tvarka;

34.13. sanuotojo (sanuotojų) pareigos. Jeigu numatoma paskirti sanuotojų atstovą (atstovus) ar sudaryti sanuotojų komitetą, nurodomos jo pareigos ir teisės;

34.14. sanuotojo (sanuotojų) turtinės ir neturtinės teisės sanavimo metu ir po įmonės sanavimo, šių teisių įgijimo tvarka;

34.15. sanuotojų atsakomybė ir sanavimo metu atsiradusių nuostolių kompensavimo tvarka;

34.16. sanavimo baigimo sąlygos;

34.17. sanuojamos įmonės teisinio statuso, įstatų, įstatinio kapitalo dydžio, turtinių santykių keitimo tvarka baigus sanavimą;

34.18. turto paskirstymo baigus įmonės sanavimą sanuotojams ir priklausomai nuo įmonės rūšies savininkui (savininkams), akcininkams (pajininkams), valstybei (savivaldybei) tvarka;

34.19. įmonės turto perdavimo naujam įmonės vadovui tvarka.

35. Įmonės sanavimo projekto prieduose turi būti pateikta:

35.1. pirmųjų sanavimo metų numatomų pajamų ir išlaidų mėnesio ataskaitos, tolesnio laikotarpio numatomų pajamų ir išlaidų ketvirčio ataskaitos;

35.2. kiekvieno kreditoriaus, kuris taps įmonės savininku arba akcininku (pajininku), raštiškas sutikimas;

35.3. kiekvieno kreditoriaus, kuris suteiks nuolaidas bankrutuojančiai įmonei, bet netaps įmonės savininku arba akcininku, raštiškas sutikimas;

35.4. trečiųjų asmenų, kurie sutinka prisiimti įsipareigojimus, raštiškas sutikimas;

35.5. bankų pažymos apie sanuotojo (sanuotojų) turimą sąskaitą, lėšų joje kiekį, jo kitimą paskutiniuosius 24 mėnesius, jeigu šios lėšos bankų sąskaitose yra sanavimo projekto įgyvendinimo garantija;

35.6. pažyma apie sanuotojo (sanuotojų) turimą nekilnojamąjį turtą ir su tuo turtu susijusias prievoles, jeigu šis turtas yra sanavimo projekto įgyvendinimo garantija;

35.7. ilgalaikės produkcijos pardavimo sutartys, jeigu jos yra sanavimo projekto įgyvendinimo garantija;

35.8. sanuotojo (sanuotojų) verslo draudimo sutartys, jeigu jos yra sanavimo projekto įgyvendinimo garantija;

35.9. įmonės (banko) laidavimo raštas, jeigu jis yra sanavimo projekto įgyvendinimo garantija;

35.10. įmonės (banko) garantinis raštas, jeigu jis yra sanavimo projekto įgyvendinimo garantija;

35.11. sanuotojo (sanuotojų), kaip kreditoriaus, sutikimas daryti finansines nuolaidas, jeigu jos yra sanavimo projekto įgyvendinimo garantija;

35.12. viso įmonės turto ar tam tikrų jos dalių rinkos vertė, nustatyta sanavimo projekto rengimo metu, jeigu sanuotojo iniciatyva buvo priimtas kreditorių susirinkimo nutarimas dėl tokios vertės nustatymo tikslingumo. Patvirtinus sanavimo projektą, šie duomenys pateikiami įmonės finansinėje atskaitomybėje.

36. Sanavimo projekte negali būti nurodyta, kad sanuotojui (sanuotojams) sanavimo metu bus perduotas įmonės turtas. Įmonės turtą, kurį numatoma parduoti, sanuotojas (sanuotojai) gali įsigyti tik Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. spalio 1 d. nutarimo Nr. 1074 nustatyta tvarka.

 

VII. SANAVIMO PROJEKTO ĮGYVENDINIMAS

 

37. Įsigaliojus teismo nutarčiai (neteisminio įmonės bankroto proceso atveju – kreditorių susirinkimui priėmus nutarimą) dėl sanavimo projekto patvirtinimo, pradeda galioti visos sanavimo projekto nuostatos. Jeigu sanavimo projekte yra numatyta sukurti, pakeisti, perduoti arba panaikinti teises į turtą, papildomo kreditorių susirinkimo sutikimo, kad tai būtų daroma, ar nutarimo šiuo klausimu nereikia.

38. Sanavimo laikotarpiu administratorius po kiekvieno sanavimo etapo, bet ne rečiau kaip kas 12 mėnesių, pateikia ataskaitą kreditorių susirinkimui (kreditorių susirinkimo pirmininkui) ir sanuotojui (sanuotojams). Ataskaitoje pateikiama informacija apie sanavimo eigą, būklę ir sanavimo projekto įgyvendinimo perspektyvas.

39. Sanavimo laikotarpiu administratorius privalo pateikti sanavimo eigos ir pasiektų rezultatų pažymas arba ataskaitas, jeigu jų pareikalauja teismas, kreditorių susirinkimas ar sanuotojas (sanuotojai).

40. Administratorius, padaręs išvadą, kad sanavimo rezultatai neatitinka arba negalės atitikti sanavimo projekto nuostatų, privalo nedelsdamas raštu apie tai informuoti kreditorių susirinkimo pirmininką ir sanuotoją (sanuotojus).

41. Pakeisti sanavimo projektą (turinį, jame numatytus terminus, sanuotojus) gali tik teismas (neteisminio įmonės bankroto proceso atveju – kreditorių susirinkimas), priimdamas sprendimą ta pačia tvarka, kuria tvirtinamas sanavimo projektas.

42. Įsigaliojus teismo nutarčiai dėl įmonės sanavimo projekto pakeitimo arba sanavimo laiko pratęsimo, administratorius per 5 dienas:

42.1. pateikia pakeitimų duomenis Ūkio ministerijai paskelbti „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“;

42.2. praneša raštu apie pakeitimus 29.2 punkte išvardytiems asmenims;

42.3. pateikia Įmonių rejestro tvarkytojui teismo nutarties dėl sanavimo projekto pakeitimo ar sanavimo laiko pratęsimo kopiją.

 

VIII. SANAVIMO PROCESO NUTRAUKIMAS

 

43. Įmonės sanavimas gali būti nutrauktas, jeigu nevykdomas sanavimo projektas:

43.1. neįgyvendinamos numatytos priemonės;

43.2. nepasiekti numatyti tikslai.

44. Sanavimo metu susidarę nuostoliai kompensuojami sanavimo projekte nustatyta tvarka.

45. Nustačius bent vieną 43 punkte nurodytą priežastį, administratorius:

45.1. ne vėliau kaip per 20 dienų sušaukia kreditorių susirinkimą, kuriame teikia pasiūlymą dėl sanavimo nutraukimo;

45.2. raštu informuoja apie pasiūlymą dėl sanavimo nutraukimo ir kreditorių susirinkimo laiką bei vietą sanuotoją (sanuotojus) ir priklausomai nuo įmonės rūšies: savininką (savininkų atstovą), įmonės valdymo organo, kuris turi teisę priimti nutarimą dėl įmonės reorganizavimo arba likvidavimo, įgaliotą atstovą (įgaliotus atstovus), valstybės ar savivaldybės įmonės steigėją.

46. Kreditorių susirinkimas priima nutarimą dėl:

46.1. teisminio įmonės bankroto proceso atveju – pritarimo (nepritarimo) įmonės sanavimo nutraukimui;

46.2. neteisminio įmonės bankroto proceso atveju – dėl įmonės sanavimo nutraukimo (nenutraukimo).

47. Kreditorių susirinkimo nutarimas dėl pritarimo (neteisminio įmonės bankroto proceso atveju – dėl įmonės sanavimo nutraukimo) įmonės sanavimo nutraukimui yra teisėtas, jeigu už tokį sprendimą balsuoja kreditoriai, turintys ne mažiau kaip 2/3 visų patvirtintų kreditorių (nutarimo priėmimo dienos duomenimis) reikalavimų sumos.

48. Kreditorių susirinkimui priėmus nutarimą dėl pritarimo sanavimo nutraukimui, administratorius per 5 dienas teikia teismui:

48.1. pareiškimą nutraukti sanavimą;

48.2. sanavimo ataskaitą, kurioje nurodomi duomenys apie parduotą ir likusį turtą, planuoti sanavimo rezultatai, pasiekti sanavimo rezultatai, numatomi sanavimo rezultatai, sanavimo nutraukimo motyvai;

48.3. kreditorių susirinkimo nutarimą dėl pritarimo sanavimo nutraukimui.

49. Nutartį dėl sanavimo nutraukimo priima teismas (neteisminio įmonės bankroto proceso atveju – kreditorių susirinkimas priima nutarimą).

50. Įsigaliojus teismo nutarčiai dėl įmonės sanavimo nutraukimo, administratorius per 5 dienas:

50.1. pateikia Ūkio ministerijai duomenis apie bankrutuojančios įmonės sanavimo nutraukimą paskelbti „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“;

50.2. praneša apie tai raštu 29.2 punkte išvardytiems asmenims;

50.3. pateikia Įmonių rejestro tvarkytojui nutarimo nuorašą.

 

IX. SANAVIMO PROCESO BAIGIMAS

 

51. Sanavimo procesas gali būti baigtas, jeigu pasiektas sanavimo tikslas.

52. Įgyvendinus sanavimo projektą, administratorius:

52.1. ne vėliau kaip per 20 dienų sušaukia kreditorių susirinkimą, kuriame teikia pasiūlymą dėl sanavimo baigimo;

52.2. raštu informuoja apie pasiūlymą baigti sanavimą ir kreditorių susirinkimo laiką bei vietą sanuotoją (sanuotojus) ir priklausomai nuo įmonės rūšies: savininką (savininkų atstovą), įmonės valdymo organo, kuris turi teisę priimti nutarimą dėl įmonės reorganizavimo arba likvidavimo, įgaliotą atstovą (įgaliotus atstovus), valstybės ar savivaldybės įmonės steigėją.

53. Kreditorių susirinkimas priima nutarimą:

53.1. teisminio įmonės bankroto proceso atveju – dėl pritarimo (nepritarimo) įmonės sanavimo baigimui;

53.2. neteisminio įmonės bankroto proceso atveju – dėl įmonės sanavimo baigimo (nebaigimo).

54. Kreditorių susirinkimo sprendimas pritarti įmonės sanavimo baigimui ar baigti įmonės sanavimą yra teisėtas, jeigu už jį balsuoja kreditoriai, turintys daugiau kaip pusę visų patvirtintų kreditorių (nutarimo priėmimo dienos duomenimis) reikalavimų sumos. Jeigu visi kreditorių reikalavimai sanavimo metu yra patenkinti, kreditorių susirinkimas nešaukiamas, o kreditorių susirinkimo pirmininkas ir administratorius sudaro visų kreditorių reikalavimų patenkinimo ir sanavimo baigimo aktą.

55. Kreditorių susirinkimui priėmus nutarimą dėl pritarimo sanavimo baigimui ar pagal 54 punktą sudarius sanavimo baigimo aktą, administratorius per 10 dienų teikia teismui:

55.1. pareiškimą baigti sanavimą;

55.2. sanavimo ataskaitą, kurioje nurodomi:

55.2.1. duomenys apie parduotą turtą;

55.2.2. duomenys apie likusį turtą;

55.2.3. duomenys apie siūlomą teismui tvirtinti turto paskirstymą savininkams;

55.2.4. informacija apie ūkinės veiklos pakeitimus;

55.2.5. informacija apie įgyvendintas sanavimo priemones;

55.3. informacija apie numatomus įmonės statuso, įstatų, įstatinio kapitalo pakeitimus;

55.4. tvirtinti įmonės turto dydį, nurodydamas priklausomai nuo įmonės rūšies kiekvienam savininkui, akcininkui (pajininkui), valstybei ar savivaldybei tenkančio turto (akcijų, pajų) dydį ir šių subjektų teises;

55.5. kreditorių, kurių reikalavimai liko nepatenkinti, sąrašą su jų raštišku patvirtinimu, kad sanavimo projektas įgyvendintas, ir su kiekvienu jų sudarytą įsipareigojimų vykdymo sutartį. Tokios sutartys įsigalioja įsigaliojus teismo nutarčiai dėl įmonės bankroto bylos nutraukimo baigus sanavimą.

56. Teismui (neteisminio įmonės bankroto proceso atveju – kreditorių susirinkimui) patvirtinus įmonės turto dydį ir priklausomai nuo įmonės rūšies kiekvienam savininkui, akcininkui (pajininkui), valstybei ar savivaldybei tenkančio turto (akcijų, pajų) dydį, administratorius:

56.1. per 5 dienas paskelbia apie akcinės bendrovės, uždarosios akcinės bendrovės, investicinės bendrovės akcijų anuliavimą įmonės įstatuose nustatyta visuotinio akcininkų susirinkimo šaukimo tvarka; įstatymų nustatytais atvejais apie akcijų anuliavimą informuoja kaip apie esminį įvykį teisės aktų nustatyta tvarka. Akcijų registracija panaikinama ir naujos akcijos įregistruojamos Lietuvos Respublikos vertybinių popierių viešosios apyvartos įstatymo bei Vertybinių popierių registravimo ir platinimo taisyklių nustatyta tvarka;

56.2. per 10 dienų pateikia Įmonių rejestro tvarkytojui:

56.2.1. prašymą padaryti duomenų pakeitimus;

56.2.2. sanavimo ataskaitą;

56.2.3. teismo (neteisminio įmonės bankroto proceso atveju – kreditorių susirinkimo) patvirtintą įmonės turto dydį ir priklausomai nuo įmonės rūšies kiekvienam savininkui, akcininkui (pajininkui), valstybei ar savivaldybei tenkančio turto (akcijų, pajų) dydį;

56.2.4. įmonės įstatų pakeitimus ar naujus įstatus;

56.2.5. pažymą apie Lietuvos Respublikos įmonių rejestro įstatymo nustatyto registravimo mokesčio sumokėjimą;

56.3. perduoda įmonės turtą sanavimo projekte nustatytu laiku ir tvarka.

57. Perregistravus įmonę, administratorius per 5 dienas teikia teismui:

57.1. pareiškimą nutraukti įmonės bankroto bylą;

57.2. išrašą iš Įmonių rejestro;

57.3. turto perdavimo aktą.

58. Įsigaliojus teismo nutarčiai dėl įmonės bankroto bylos nutraukimo, administratorius per 5 dienas:

58.1. pateikia Ūkio ministerijai duomenis apie įmonės bankroto bylos nutraukimą paskelbti „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“;

58.2. praneša raštu apie įmonės bankroto bylos nutraukimą ir mokumo atkūrimą:

58.2.1. įmonės skolininkams;

58.2.2. visiems asmenims, išsinuomojusiems, pasiskolinusiems, saugantiems arba kitais pagrindais naudojantiems arba valdantiems įmonės turtą;

58.2.3. kredito įstaigoms, aptarnaujančioms šią įmonę;

58.2.4. draudimo įmonėms, turinčioms ryšių su šia įmone;

58.2.5. mokesčių, privalomojo socialinio draudimo bei privalomojo sveikatos draudimo administratoriams;

58.2.6. valstybės ar savivaldybės įmonės steigėjui ar jam atstovaujančiai institucijai;

58.2.7. Finansų ministerijai, jeigu įmonė yra gavusi užsienio paskolą, kuriai suteikta valstybės garantija;

58.2.8. Vertybinių popierių komisijai, jeigu sanuota akcinė bendrovė.

 

X. TURTINIAI SANTYKIAI BAIGUS SANAVIMO PROCESĄ

 

59. Teismo (neteisminio įmonės bankroto proceso atveju – kreditorių susirinkimo) patvirtintas įmonės turto dydis ir jo paskirstymas sanuotojui (sanuotojams) ir priklausomai nuo įmonės rūšies savininkui (savininkams), akcininkams (pajininkams), valstybei ar savivaldybei yra pagrindas įstatymų nustatyta tvarka pakeisti įmonės statusą, įstatus, turto dydį ir kitus su tuo susijusius rodiklius. Paskirstytas turtas, į kurį įgyjama nuosavybės teisė, negali būti atskirtas nuo įmonės.

60. Įmonės turto dydis yra nustatomas jo balansine verte pagal finansinę atskaitomybę, sudarytą įmonės sanavimo baigimo dienos duomenimis.

61. Baigus įmonės sanavimą:

61.1. sanuotojas (sanuotojai) įgyja pagal 34.13 punkto reikalavimus sanavimo projekte nustatyta tvarka nuosavybės teisę į įmonės turto dalį, kurios vertė lygi jo investicijoms į įmonę sanavimo metu;

61.2. kreditoriai, atsisakę piniginių prievolių mainais į įmonės turtą, akcijas ir kitus vertybinius popierius, įgyja sanavimo projekte nustatyta tvarka nuosavybės teisę į atsisakytų piniginių prievolių dydžio įmonės turto dalį.

62. Kreditorių susirinkimo 25.1 punkte nustatyta tvarka patvirtinta sanavimo projekto vertė įskaitoma kaip įmonės sanavimo lėšos.

______________