LIETUVOS POLICIJOS

GENERALINIO KOMISARO

ĮSAKYMAS

 

DĖL pavyzdinių teritorinės policijos įstaigos migracijos padalinio ir teritorinės policijos įstaigos policijos komisariato migracijos padalinio nuostatų patvirtinimo

 

2011 m. gruodžio 29 d. Nr. 5-V-1172

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos policijos veiklos įstatymo (Žin., 2000, Nr. 90-2777) 12 straipsniu:

1. Tvirtinu pridedamus:

1.1. Pavyzdinius teritorinės policijos įstaigos migracijos padalinio nuostatus;

1.2. Pavyzdinius teritorinės policijos įstaigos policijos komisariato migracijos padalinio nuostatus.

2. Įpareigoju teritorinių policijos įstaigų viršininkus, atsižvelgiant į patvirtintus Pavyzdinius teritorinės policijos įstaigos migracijos padalinio nuostatus ir Pavyzdinius teritorinės policijos įstaigos policijos komisariato migracijos padalinio nuostatus, peržiūrėti ir pakeisti teritorinių policijos įstaigų struktūrinių padalinių nuostatus.

3. Pripažįstu netekusiais galios:

3.1. Lietuvos policijos generalinio komisaro 2007 m. birželio 18 d. įsakymą Nr. 5-V-403 „Dėl Pavyzdinių teritorinių policijos įstaigų viešosios policijos migracijos skyrių, poskyrių, grupių ir pasų poskyrių nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 2007, Nr. 99-4038);

3.2. Lietuvos policijos generalinio komisaro 2007 m. lapkričio 19 d. įsakymą Nr. 5-V-764 „Dėl pavyzdinių migracijos tarnybos (skyriaus) viršininko, migracijos poskyrio viršininko (migracijos grupės specialisto (vadovo), pasų poskyrio viršininko pareigybių aprašymų ir Teritorinių policijos įstaigų viešosios policijos migracijos tarnybų, skyrių, poskyrių, grupių ir pasų poskyrių darbuotojų pareigybių aprašymų rengimo rekomendacijų patvirtinimo“.

4. Skelbiu įsakymą Policijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos interneto svetainėje.

 

 

Policijos generalinis komisaras                                  Saulius Skvernelis

 

SUDERINTA

Migracijos departamento prie

Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos

direktorius

 

Almantas Gavėnas

2011 m. gruodžio 27 d.

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos policijos generalinio komisaro

2011 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. 5-V-1172

 

PAVYZDINIAI TERITORINĖS POLICIJOS ĮSTAIGOS MIGRACIJOS PADALINIO NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Teritorinės policijos įstaigos migracijos padalinys – Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato (toliau – apskrities VPK) Migracijos valdyba, Alytaus, Kauno, Klaipėdos, Marijampolės, Panevėžio, Šiaulių, Tauragės, Telšių ar Utenos apskrities VPK migracijos skyrius.

2. Teritorinės policijos įstaigos migracijos padalinio paskirtis – prižiūrimoje teritorijoje įgyvendinti teisės aktų, reglamentuojančių Lietuvos Respublikos pilietybę, Lietuvos Respublikos pilietybę patvirtinančių dokumentų išdavimą ir užsieniečių teisinę padėtį Lietuvos Respublikoje, nuostatas, išduodant ir keičiant Lietuvos Respublikos piliečiams asmens tapatybę patvirtinančius dokumentus, užsieniečiams – jų teisinę padėtį Lietuvos Respublikoje patvirtinančius ir kelionės dokumentus, sprendžiant užsieniečių teisinės padėties klausimus, vykdant užsieniečių kontrolę bei nelegalios migracijos prevencijos priemones, koordinuoti ir kontroliuoti apskrities policijos komisariatų viešosios policijos skyrių (poskyrių) migracijos poskyrių ir migracijos grupių (toliau – apskrities migracijos padaliniai) veiklą ir vykdyti kitą teisės aktų nustatytą migracijos procesų valdymo veiklą.

3. Teritorinės policijos įstaigos migracijos padalinys savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, kitais Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos teisės aktais, tarptautinėmis sutartimis, apskrities VPK nuostatais ir šiais nuostatais.

4. Teritorinės policijos įstaigos migracijos padalinio veiklą pagal kompetenciją organizuoja ir kontroliuoja apskrities VPK, Policijos departamentas prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Policijos departamentas) ir Migracijos departamentas prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Migracijos departamentas).

5. Teritorinės policijos įstaigos migracijos padalinį steigia ir pareigybių sąrašą tvirtina policijos generalinis komisaras. Teritorinės policijos įstaigos migracijos padalinį, atsižvelgiant į migracijos procesų ypatumus apskrityje, gali sudaryti skyriai, poskyriai ir grupės. Teritorinės policijos įstaigos migracijos padalinio nuostatus tvirtina apskrities VPK viršininkas, suderinęs su Policijos departamentu.

6. Teritorinės policijos įstaigos migracijos padalinys gali turėti savo blanką. Teisės aktų nustatytais atvejais teritorinės policijos įstaigos migracijos padalinys naudoja teritorinės policijos įstaigos herbinį antspaudą.

 

II. TERITORINĖS POLICIJOS ĮSTAIGOS MIGRACIJOS PADALINIO TIKSLAI IR FUNKCIJOS

 

7. Teritorinės policijos įstaigos migracijos padalinio tikslai:

7.1. valdyti apskrityje migracijos procesus, sprendžiant užsieniečių teisinės padėties, nelegalios migracijos prevencijos ir kitus su migracijos politikos vykdymu susijusius klausimus;

7.2. įgyvendinti valstybės politiką Lietuvos Respublikos pilietybės ir Lietuvos Respublikos pilietybę patvirtinančių dokumentų išdavimo klausimais;

7.3. koordinuoti ir kontroliuoti apskrities migracijos padalinių veiklą.

8. Teritorinės policijos įstaigos migracijos padalinys, siekdamas šių nuostatų 7.1 punkte nustatytų tikslų, vykdo šias funkcijas:

8.1. planuoja ir organizuoja užsieniečių kontrolės ir nelegalios migracijos prevencijos priemones apskrityje, savarankiškai ir kartu su kitų apskrities VPK padalinių pareigūnais dalyvauja vykdant šias priemones, apibendrina šių priemonių rezultatus, analizuoja migracijos procesų pokyčius apskrityje, apskrities VPK vadovams teikia siūlymus dėl migracijos procesų kontrolės apskrityje tobulinimo;

8.2. priima ir nagrinėja fizinių ir juridinių asmenų prašymus patvirtinti kvietimą užsieniečiui laikinai atvykti į Lietuvos Respubliką, priima sprendimus šiais klausimais, tvirtina fizinio arba juridinio asmens kvietimus užsieniečiui laikinai atvykti į Lietuvos Respubliką;

8.3. priima užsieniečių prašymus išduoti ar pakeisti jiems leidimą laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje (toliau – leidimas laikinai gyventi), Lietuvos Respublikos ilgalaikio gyventojo leidimą gyventi Europos Bendrijoje (toliau – leidimas nuolat gyventi), taip pat prašymus išduoti pažymą Europos Sąjungos valstybės narės piliečio teisei gyventi Lietuvos Respublikoje patvirtinti (toliau – pažyma) ar Europos Sąjungos valstybės narės piliečio šeimos nario leidimą gyventi Lietuvos Respublikoje (toliau – ES leidimas gyventi) arba pratęsti šio leidimo galiojimą, teisės aktų nustatytais atvejais ir tvarka nagrinėja šiuos prašymus ir priima dėl jų sprendimus arba suformuoja užsieniečių asmens bylas ir siunčia jas Migracijos departamentui sprendimui priimti;

8.4. priima užsieniečių prašymus įforminti leidimą laikinai gyventi, leidimą nuolat gyventi ar ES leidimą gyventi, išduoda, keičia leidimus laikinai gyventi, leidimus nuolat gyventi ir ES leidimus gyventi, išduoda pažymas;

8.5. kontroliuoja leidimų laikinai gyventi, leidimų nuolat gyventi ir ES leidimų gyventi, sprendimų išduoti (pakeisti) leidimą laikinai gyventi, leidimą nuolat gyventi, taip pat sprendimų išduoti ar pratęsti ES leidimo gyventi galiojimą, galiojimo laiką, pasibaigus leidimo laikinai gyventi, taip pat sprendimo dėl šio leidimo galiojimo laikui, siunčia užsieniečio asmens bylą Migracijos departamentui;

8.6. priima ir nagrinėja asmenų be pilietybės prašymus išduoti (pakeisti) asmens be pilietybės kelionės dokumentą, priima sprendimus šiais klausimais, išduoda, keičia asmens be pilietybės kelionės dokumentus;

8.7. priima užsienio valstybių piliečių prašymus išduoti (pakeisti) užsieniečio pasą ir nustatyta tvarka išsiunčia juos Migracijos departamentui sprendimui priimti, išduoda, keičia užsieniečio pasus;

8.8. priima ir nagrinėja asmenų, kuriems suteiktas pabėgėlio statusas Lietuvos Respublikoje, prašymus išduoti (pakeisti) pabėgėlio kelionės dokumentą, priima sprendimus šiais klausimais, išduoda, keičia pabėgėlio kelionės dokumentus;

8.9. surašo administracinių teisės pažeidimų protokolus, administracinius nurodymus asmenims, pažeidusiems užsieniečių teisinę padėtį Lietuvos Respublikoje reglamentuojančių teisės aktų reikalavimus;

8.10. rengia sprendimus dėl užsieniečio įpareigojimo išvykti iš Lietuvos Respublikos ir grąžinimo į užsienio valstybę (toliau – grąžinimas) ir šiuos sprendimus priima, rengia teikimus teismui sulaikyti užsienietį Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Valstybės sienos apsaugos tarnyba) Užsieniečių registracijos centre arba skirti jam alternatyvią sulaikymui priemonę, renka dokumentus dėl užsieniečio išsiuntimo iš Lietuvos Respublikos (toliau – išsiuntimas) ir teikia juos Migracijos departamentui sprendimui dėl išsiuntimo priimti, kontroliuoja sprendimų dėl užsieniečio įpareigojimo išvykti iš Lietuvos Respublikos arba grąžinimo vykdymą, vykdo sprendimus dėl užsieniečio išsiuntimo;

8.11. esant pagrindui, teikia duomenis apie užsieniečius, kuriems gali būti uždrausta atvykti į Lietuvos Respubliką, Migracijos departamentui sprendimui uždrausti (neuždrausti) užsieniečiui atvykti į Lietuvos Respubliką priimti;

8.12. teisės aktų nustatyta tvarka priima ir nagrinėja užsieniečių prašymus pratęsti buvimo Lietuvos Respublikoje turint Šengeno vizą laiką, priima sprendimus šiais klausimais, pratęsia užsieniečių buvimo Lietuvos Respublikoje turint Šengeno vizą laiką (tik Vilniaus apskrities VPK Migracijos valdyba, Kauno ir Klaipėdos apskrities VPK migracijos skyriai);

8.13. teisės aktų nustatyta tvarka priima užsieniečių prašymus išduoti daugkartines nacionalines vizas, teikia juos Migracijos departamentui nagrinėti ir sprendimui dėl nacionalinės vizos išdavimo priimti, įformina nacionalines vizas (tik Vilniaus apskrities VPK Migracijos valdyba, Kauno ir Klaipėdos apskrities VPK migracijos skyriai);

8.14. priima užsieniečių prašymus suteikti prieglobstį Lietuvos Respublikoje, atlieka kitus teisės aktuose nustatytus su prieglobsčio procedūra susijusius veiksmus;

8.15. atlieka teritorinės policijos įstaigos kaip Užsieniečių registro tvarkymo įstaigos funkcijas, tvarko ir saugo užsieniečių asmens bylas ir kitus dokumentus bei kartotekas, teisės aktų nustatytais atvejais teikia juos ar jų kopijas suinteresuotoms institucijoms.

9. Teritorinės policijos įstaigos migracijos padalinys, siekdamas šių nuostatų 7.2 punkte nustatytų tikslų, vykdo šias funkcijas:

9.1. priima asmenų, nuolat gyvenančių Lietuvos Respublikoje ar atvykusių nuolat gyventi į Lietuvos Respubliką, prašymus ir dokumentus dėl Lietuvos Respublikos pilietybės atkūrimo, dėl Lietuvos Respublikos pilietybės suteikimo supaprastinta tvarka, dėl Lietuvos Respublikos pilietybės suteikimo natūralizacijos tvarka, dėl Lietuvos Respublikos pilietybės grąžinimo, dėl Lietuvos Respublikos pilietybės atsisakymo, dėl vaikų Lietuvos Respublikos pilietybės, teisės aktų nustatytais atvejais ir tvarka nagrinėja juos ir priima dėl jų sprendimus arba teikia juos Migracijos departamentui nagrinėti ar Pilietybės reikalų komisijai svarstyti;

9.2. priima Lietuvos Respublikos piliečio pranešimą arba dokumentus, patvirtinančius, kad įgijo kitos valstybės pilietybę, arba nustato, kad Lietuvos Respublikos pilietis atitinka Pilietybės įstatymo 24 straipsnio 4, 5, 6, 7 ar 8 punkte arba 28 straipsnio 2 ar 4 dalyje nustatytus Lietuvos Respublikos pilietybės netekimo pagrindus, ir perduoda juos nagrinėti Migracijos departamentui;

9.3. priima asmenų, nuolat gyvenančių Lietuvos Respublikoje ar atvykusių nuolat gyventi į Lietuvos Respubliką ir turinčių teisę atkurti Lietuvos Respublikos pilietybę, bei lietuvių kilmės asmenų prašymus ir dokumentus dėl teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo pažymėjimo išdavimo (keitimo) ir teikia juos Migracijos departamentui sprendimui priimti;

9.4. teisės aktų nustatytais atvejais ir tvarka priima asmenų prašymus leisti prisiekti Lietuvos Respublikai ir teikia juos Migracijos departamentui ar Lietuvos Respublikos konsulinei įstaigai;

9.5. teisės aktų nustatytais atvejais teikia duomenis Lietuvos Respublikos gyventojų registrui apie vaikų Lietuvos Respublikos pilietybę ir turimą kitos valstybės pilietybę;

9.6. priima ir nagrinėja Lietuvos Respublikos piliečių prašymus dėl asmens tapatybės kortelės, paso išdavimo ar keitimo, priima dėl jų sprendimus, išduoda, keičia asmens tapatybės korteles ir pasus;

9.7. teisės aktų nustatytais atvejais ir tvarka išduoda laikinuosius pažymėjimus;

9.8. atlieka patikrinimą Lietuvos Respublikos pilietybę patvirtinančio dokumento išdavimo aplinkybėms nustatyti, rengia išvadas dėl Lietuvos Respublikos pilietybę patvirtinančių dokumentų išdavimo teisėtumo ir teikia jas Policijos departamentui sprendimui priimti;

9.9. perduoda suklastotus Lietuvos Respublikos pilietybę patvirtinančius dokumentus ikiteisminiam tyrimui dėl dokumentų klastojimo atlikti, teikia informaciją apie suklastotus Lietuvos Respublikos pilietybę patvirtinančius dokumentus Policijos departamentui, siunčia klastotes sunaikinti į Asmens dokumentų išrašymo centrą;

9.10. tvarko prašymų išduoti Lietuvos Respublikos pilietybę patvirtinančius ir kitus dokumentus kartotekas, formuoja dokumentų bylas, tvarko registrus, bendradarbiauja su apskričių archyvais dokumentų valdymo klausimais;

9.11. teisės aktų nustatyta tvarka pažymi apie asmens dokumentų negaliojimą, siunčia negaliojančius asmens dokumentus sunaikinti į Asmens dokumentų išrašymo centrą, tikrina iš Asmens dokumentų išrašymo centro gautas išrašytų asmens dokumentų pakuotes, nustatęs pažeidimus, atlieka patikrinimus;

9.12. pagal kompetenciją surašo administracinių teisės pažeidimų protokolus, administracinius nurodymus.

10. Teritorinės policijos įstaigos migracijos padalinys, siekdamas šių nuostatų 7.3 punkte nustatytų tikslų, vykdo šias funkcijas:

10.1. rengia teritorinės policijos įstaigos migracijos padalinio veiklos planų projektus ir teikia juos apskrities VPK viršininkui tvirtinti, vertina apskrities migracijos padalinių veiklos planų projektus;

10.2. rengia teritorinės policijos įstaigos migracijos padalinio veiklos ataskaitas ir apibendrina apskrities migracijos padalinių veiklos rezultatus, nustatyta tvarka teikia ataskaitas Migracijos departamentui ir Policijos departamentui;

10.3. teikia apskrities migracijos padaliniams metodinę pagalbą, informuoja juos apie migracijos srities teisės aktų pakeitimus, policijos generalinio komisaro įsakymus, nurodymus, policijos generalinio komisaro ar jo įgaliotų Policijos departamento tarnautojų pavedimus; analizuoja migracijos srities teisės aktus, teikia pasiūlymus dėl teisės aktų tobulinimo; teikia metodinę pagalbą kitiems apskrities VPK padaliniams užsieniečių teisinės padėties klausimais;

10.4. apskrities VPK viršininko pavedimu kontroliuoja, kaip apskrities migracijos padaliniuose įgyvendinami teisės aktų, reglamentuojančių užsieniečių teisinę padėtį, Lietuvos Respublikos pilietybę ir Lietuvos Respublikos pilietybę patvirtinančių dokumentų išdavimą, reikalavimai.

11. Teritorinės policijos įstaigos migracijos padalinys vykdo kitas, su paslaugų migracijos valdymo srityje teikimu susijusias, funkcijas:

11.1. pagal kompetenciją aptarnauja Lietuvos Respublikos piliečius ir užsieniečius, atvykusius į teritorinės policijos įstaigos migracijos padalinį ar teisės aktų nustatytais atvejais nuvykus pas juos, teikia informaciją telefonu ir kitomis elektroninio ryšio priemonėmis, nagrinėja prašymus ir skundus;

11.2. teikia informaciją teritorinės policijos įstaigos migracijos padalinio veiklos klausimais valstybės institucijoms, įstaigoms, juridiniams ir fiziniams asmenims teisės aktų nustatyta tvarka;

11.3. atstovauja apskrities VPK teismuose, Administracinių ginčų komisijoje, nagrinėjant bylas migracijos klausimais;

11.4. pagal kompetenciją bendradarbiauja su kitais apskrities VPK padaliniais, kitomis policijos įstaigomis, Valstybės sienos apsaugos tarnyba, Kalėjimų departamentui prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos pavaldžiomis įstaigomis, vietos savivaldos institucijomis ir kitomis įstaigomis ir organizacijomis bei užsienio valstybių kompetentingomis institucijomis migracijos valdymo srities klausimais.

12. Apskrities VPK viršininkas gali nustatyti ir kitų, su teritorinės policijos įstaigos migracijos padalinio tikslais susijusių, funkcijų.

 

III. TERITORINĖS POLICIJOS ĮSTAIGOS MIGRACIJOS PADALINIO TEISĖS

 

13. Teritorinės policijos įstaigos migracijos padalinys, atlikdamas jam pavestas funkcijas, pagal kompetenciją turi teisę:

13.1. teisės aktų nustatyta tvarka gauti iš Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės institucijų ir įstaigų, valstybės registrų ir kitų informacinių sistemų, taip pat iš asmenų informaciją, reikalingą teritorinės policijos įstaigos migracijos padalinio tikslams pasiekti ir funkcijoms vykdyti;

13.2. įstatymų nustatyta tvarka pagal kompetenciją kontroliuoti ir tikrinti apskrityje esančių fizinių asmenų, įmonių, įstaigų ir organizacijų veiklą;

13.3. teisės aktų nustatyta tvarka paimti iš Lietuvos Respublikos piliečio ar užsieniečio asmens tapatybę patvirtinančius dokumentus jų tikrumui, išdavimo teisėtumui nustatyti, Šengeno, nacionalinei vizai įforminti, veiksmams, susijusiems su prieglobsčio procedūros vykdymu, atlikti;

13.4. teikti apskrities VPK vadovybei pasiūlymus dėl migracijos valdymo srities teisės aktų tobulinimo;

13.5. tikrinti apskrities migracijos padalinių veiklą, gauti iš jų patikrinimui reikalingą informaciją ir dokumentus;

13.6. inicijuoti apskrities migracijos padalinių ir kitų apskrities VPK padalinių atstovų pasitarimus migracijos valdymo srities klausimams spręsti;

13.7. naudotis kitomis Lietuvos Respublikos įstatymų ar kitų teisės aktų suteiktomis teisėmis.

 

IV. TERITORINĖS POLICIJOS ĮSTAIGOS MIGRACIJOS PADALINIO DARBO ORGANIZAVIMAS

 

14. Teritorinės policijos įstaigos migracijos padaliniui vadovauja viršininkas, kurį į pareigas skiria ir iš jų atleidžia, pareigybės lygį ir kategoriją, priedus ir priemokas nustato apskrities VPK viršininkas. Teritorinės policijos įstaigos migracijos padalinio viršininkas gali turėti pavaduotoją. Nesant pavaduotojo ir teritorinės policijos įstaigos migracijos padalinio viršininkui negalint eiti pareigų, jo pareigas eina kitas teritorinės policijos įstaigos migracijos padalinio valstybės tarnautojas, kuriam tai nustatyta pareigybės aprašyme arba kuriam tokias pareigas eiti pavedė apskrities VPK viršininkas.

15. Teritorinės policijos įstaigos migracijos padalinio viršininkas tiesiogiai pavaldus ir atsiskaito apskrities VPK viršininkui ar jo pavaduotojui, atsakingam už teritorinės policijos įstaigos migracijos padalinio veiklos organizavimą ir kontrolę, taip pat atsiskaito Policijos departamento padaliniui, kuriam policijos generalinio komisaro pavesta koordinuoti ir kontroliuoti teritorinių policijos įstaigų veiklą migracijos procesų valdymo srityje, ir pagal kompetenciją Migracijos departamentui policijos generalinio komisaro ir Migracijos departamento direktoriaus suderinta tvarka.

16. Teritorinės policijos įstaigos migracijos padalinio viršininkas:

16.1. planuoja ir organizuoja teritorinės policijos įstaigos migracijos padalinio darbą, koordinuoja apskrities migracijos padalinių veiklą, vertina apskrities migracijos padalinių veiklos planus, kontroliuoja jų vykdymą;

16.2. atsako už teritorinės policijos įstaigos migracijos padalinio funkcijų vykdymą, vidaus administravimą ir darbo drausmę;

16.3. atsako už tinkamą teritorinės policijos įstaigos migracijos padalinio darbo laiko apskaitos dokumentų sudarymą, teritorinės policijos įstaigos migracijos padalinyje gautų dokumentų užduočių vykdymą, teritorinės policijos įstaigos migracijos padalinio rengiamų dokumentų kokybę, tarnybos metu gautos informacijos ir dokumentų apsaugą, korupcijos prevencijos priemonių teritorinės policijos įstaigos migracijos padalinyje organizavimą ir įgyvendinimą;

16.4. siūlo apskrities VPK viršininkui kandidatūras skirti į teritorinės policijos įstaigos migracijos padalinio darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigas, taip pat teikia pasiūlymus paskatinti ar nubausti teritorinės policijos įstaigos migracijos padalinio valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis;

16.5. rengia teritorinės policijos įstaigos migracijos padalinio valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių aprašymus ir atostogų grafikus ir teikia juos apskrities VPK viršininkui tvirtinti, teisės aktų nustatyta tvarka atlieka valstybės tarnautojų tarnybinės veiklos vertinimą, prireikus rengia teritorinės policijos įstaigos migracijos padalinio pareigūnų atestacijos lapus ir profesionalumo vertinimo išvadas, vertina apskrities migracijos padalinių pareigybių aprašymų projektus;

16.6. pagal kompetenciją vizuoja arba pasirašo teritorinės policijos įstaigos migracijos padalinio parengtus dokumentus;

16.7. atstovauja apskrities VPK Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldos institucijose, įstaigose ir organizacijose migracijos valdymo srities klausimais;

16.8. pagal teisės aktų nustatytą kompetenciją priima sprendimus teritorinės policijos įstaigos migracijos padalinio veiklos klausimais;

16.9. apskrities VPK viršininkui įgaliojus, pagal kompetenciją nagrinėja administracinių teisės pažeidimų bylas, skiria nuobaudas;

16.10. vykdo kitus, su teritorinės policijos įstaigos migracijos padalinio tikslais susijusius, apskrities VPK vadovybės, policijos generalinio komisaro ar Policijos departamento padalinio, kuriam policijos generalinio komisaro pavesta koordinuoti ir kontroliuoti teritorinių policijos įstaigų veiklą migracijos procesų valdymo srityje, pavedimus.

17. Teritorinės policijos įstaigos migracijos padalinio valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, kompetenciją reglamentuoja pareigybių aprašymai.

 

V. VEIKLOS KONTROLĖ

 

18. Teritorinės policijos įstaigos migracijos padalinio veiklą kontroliuoja apskrities VPK viršininkas ar jo pavaduotojas, atsakingas už teritorinės policijos įstaigos migracijos padalinio veiklos organizavimą ir kontrolę, Policijos departamento padalinys, kuriam policijos generalinio komisaro pavesta koordinuoti ir kontroliuoti teritorinių policijos įstaigų veiklą migracijos procesų valdymo srityje, ir pagal kompetenciją – Migracijos departamentas, suderinęs su Policijos departamentu.

 

_________________

 


PATVIRTINTA

Lietuvos policijos generalinio komisaro

2011 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. 5-V-1172

 

PAVYZDINIAI TERITORINĖS POLICIJOS ĮSTAIGOS POLICIJOS KOMISARIATO MIGRACIJOS PADALINIO NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Teritorinės policijos įstaigos policijos komisariato migracijos padalinys – tai Alytaus, Kauno, Klaipėdos, Marijampolės, Panevėžio, Šiaulių, Tauragės, Telšių, Utenos ir Vilniaus apskričių vyriausiųjų policijos komisariatų (toliau – apskrities VPK) policijos komisariatų (toliau – PK) viešosios policijos skyrių (poskyrių) migracijos poskyris ar migracijos grupė (toliau – PK migracijos padalinys).

2. PK migracijos padalinio paskirtis – prižiūrimoje teritorijoje įgyvendinti teisės aktų, reglamentuojančių Lietuvos Respublikos pilietybę, Lietuvos Respublikos pilietybę patvirtinančių dokumentų išdavimą ir užsieniečių teisinę padėtį Lietuvos Respublikoje, nuostatas, išduodant ir keičiant Lietuvos Respublikos piliečiams asmens tapatybę patvirtinančius dokumentus, užsieniečiams – jų teisinę padėtį Lietuvos Respublikoje patvirtinančius ir kelionės dokumentus, sprendžiant užsieniečių teisinės padėties klausimus, vykdant prižiūrimoje teritorijoje užsieniečių kontrolę, nelegalios migracijos prevencijos priemones, ir vykdyti kitą teisės aktų nustatytą migracijos procesų valdymo srities veiklą.

3. PK migracijos padalinys savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, kitais Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos teisės aktais, tarptautinėmis sutartimis, apskrities VPK nuostatais ir šiais nuostatais.

4. PK migracijos padalinio veiklą pagal kompetenciją organizuoja ir kontroliuoja PK viešosios policijos skyriaus (poskyrio) ir apskrities VPK migracijos valdybos ar migracijos skyriaus vadovai, PK ir apskrities VPK vadovai, Policijos departamentas prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Policijos departamentas) ir Migracijos departamentas prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Migracijos departamentas).

5. PK migracijos padalinys savo blanko neturi, informaciniai ir kiti dokumentai PK migracijos padalinio veiklos klausimais rengiami PK viešosios policijos skyriaus, PK arba apskrities VPK blanke. Teisės aktų nustatytais atvejais PK migracijos padalinys naudoja teritorinės policijos įstaigos herbinį antspaudą.

 

II. PK MIGRACIJOS PADALINIO TIKSLAI IR FUNKCIJOS

 

6. Pagrindiniai PK migracijos padalinio tikslai:

6.1. valdyti nustatytoje teritorijoje migracijos procesus, sprendžiant užsieniečių teisinės padėties, nelegalios migracijos prevencijos ir kitus su migracijos politikos vykdymu susijusius klausimus;

6.2. įgyvendinti valstybės politiką Lietuvos Respublikos pilietybės ir Lietuvos Respublikos pilietybę patvirtinančių dokumentų išdavimo klausimais.

7. PK migracijos padalinys, siekdamas šių nuostatų 6.1 punkte nustatytų tikslų, vykdo šias funkcijas:

7.1. savarankiškai ir kartu su kitų apskrities VPK ir PK padaliniais dalyvauja vykdant užsieniečių kontrolės ir nelegalios migracijos prevencijos priemones, apibendrina šių priemonių rezultatus, analizuoja migracijos procesų pokyčius prižiūrimoje teritorijoje, PK ir apskrities VPK migracijos valdybos ar migracijos skyriaus vadovams teikia pasiūlymus dėl migracijos procesų kontrolės tobulinimo;

7.2. priima ir nagrinėja fizinių ir juridinių asmenų prašymus patvirtinti kvietimą užsieniečiui laikinai atvykti į Lietuvos Respubliką, priima sprendimus šiais klausimais, tvirtina fizinio arba juridinio asmens kvietimus užsieniečiui laikinai atvykti į Lietuvos Respubliką;

7.3. priima užsieniečių prašymus išduoti ar pakeisti jiems leidimą laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje (toliau – leidimas laikinai gyventi), Lietuvos Respublikos ilgalaikio gyventojo leidimą gyventi Europos Bendrijoje (toliau – leidimas nuolat gyventi), taip pat prašymus išduoti pažymą Europos Sąjungos valstybės narės piliečio teisei gyventi Lietuvos Respublikoje patvirtinti (toliau – pažyma) ar Europos Sąjungos valstybės narės piliečio šeimos nario leidimą gyventi Lietuvos Respublikoje (toliau – ES leidimas gyventi) arba pratęsti šio leidimo galiojimą, teisės aktų nustatytais atvejais ir tvarka nagrinėja šiuos prašymus ir priima dėl jų sprendimus arba suformuoja užsieniečių asmens bylas ir siunčia jas Migracijos departamentui sprendimui priimti;

7.4. priima užsieniečių prašymus įforminti leidimą laikinai gyventi, leidimą nuolat gyventi ar ES leidimą gyventi, išduoda, keičia leidimus laikinai gyventi, leidimus nuolat gyventi ir ES leidimus gyventi, išduoda pažymas;

7.5. kontroliuoja leidimų laikinai gyventi, leidimų nuolat gyventi ir ES leidimų gyventi, sprendimų išduoti (pakeisti) leidimą laikinai gyventi, leidimą nuolat gyventi, taip pat sprendimų išduoti ar pratęsti ES leidimo gyventi galiojimą, galiojimo laiką, pasibaigus leidimo laikinai gyventi, taip pat sprendimo dėl šio leidimo galiojimo laikui, siunčia užsieniečio asmens bylą Migracijos departamentui;

7.6. priima ir nagrinėja asmenų be pilietybės prašymus išduoti (pakeisti) asmens be pilietybės kelionės dokumentą, priima sprendimus šiais klausimais, išduoda, keičia asmens be pilietybės kelionės dokumentus;

7.7. priima užsienio valstybių piliečių prašymus išduoti (pakeisti) užsieniečio pasą ir nustatyta tvarka išsiunčia juos Migracijos departamentui sprendimui priimti, išduoda, keičia užsieniečio pasus;

7.8. priima ir nagrinėja asmenų, kuriems suteiktas pabėgėlio statusas Lietuvos Respublikoje, prašymus išduoti (pakeisti) pabėgėlio kelionės dokumentą, priima sprendimus šiais klausimais, išduoda, keičia pabėgėlio kelionės dokumentus;

7.9. surašo administracinių teisės pažeidimų protokolus, administracinius nurodymus asmenims, pažeidusiems užsieniečių teisinę padėtį Lietuvos Respublikoje reglamentuojančių teisės aktų reikalavimus;

7.10. rengia sprendimus dėl užsieniečio įpareigojimo išvykti iš Lietuvos Respublikos ir grąžinimo į užsienio valstybę (toliau – grąžinimas) ir šiuos sprendimus priima, rengia teikimus teismui sulaikyti užsienietį Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Valstybės sienos apsaugos tarnyba) Užsieniečių registracijos centre arba skirti jam alternatyvią sulaikymui priemonę, renka dokumentus dėl užsieniečio išsiuntimo iš Lietuvos Respublikos (toliau – išsiuntimas) ir teikia juos Migracijos departamentui sprendimui dėl išsiuntimo priimti, kontroliuoja sprendimų dėl užsieniečio įpareigojimo išvykti iš Lietuvos Respublikos arba grąžinimo vykdymą, vykdo sprendimus dėl užsieniečio išsiuntimo;

7.11. esant pagrindui, teikia duomenis apie užsieniečius, kuriems gali būti uždrausta atvykti į Lietuvos Respubliką, Migracijos departamentui sprendimui uždrausti (neuždrausti) užsieniečiui atvykti į Lietuvos Respubliką priimti;

7.12. priima užsieniečių prašymus suteikti prieglobstį Lietuvos Respublikoje, atlieka kitus teisės aktuose nustatytus su prieglobsčio procedūra susijusius veiksmus;

7.13. atlieka teritorinės policijos įstaigos kaip Užsieniečių registro tvarkymo įstaigos funkcijas, tvarko ir saugo užsieniečių asmens bylas ir kitus dokumentus bei kartotekas, teisės aktų nustatytais atvejais teikia juos ar jų kopijas suinteresuotoms institucijoms.

8. PK migracijos padalinys, siekdamas šių nuostatų 6.2 punkte nustatytų tikslų, vykdo šias funkcijas:

8.1. priima asmenų, nuolat gyvenančių Lietuvos Respublikoje ar atvykusių nuolat gyventi į Lietuvos Respubliką, prašymus ir dokumentus dėl Lietuvos Respublikos pilietybės atkūrimo, dėl Lietuvos Respublikos pilietybės suteikimo supaprastinta tvarka, dėl Lietuvos Respublikos pilietybės suteikimo natūralizacijos tvarka, dėl Lietuvos Respublikos pilietybės grąžinimo, dėl Lietuvos Respublikos pilietybės atsisakymo, dėl vaikų Lietuvos Respublikos pilietybės, teisės aktų nustatytais atvejais ir tvarka nagrinėja juos ir priima dėl jų sprendimus arba teikia juos Migracijos departamentui nagrinėti ar Pilietybės reikalų komisijai svarstyti;

8.2. priima Lietuvos Respublikos piliečio pranešimą arba dokumentus, patvirtinančius, kad įgijo kitos valstybės pilietybę, arba nustato, kad Lietuvos Respublikos pilietis atitinka Pilietybės įstatymo 24 straipsnio 4, 5, 6, 7 ar 8 punkte arba 28 straipsnio 2 ar 4 dalyje nustatytus Lietuvos Respublikos pilietybės netekimo pagrindus, ir perduoda juos nagrinėti Migracijos departamentui;

8.3. priima asmenų, nuolat gyvenančių Lietuvos Respublikoje ar atvykusių nuolat gyventi į Lietuvos Respubliką ir turinčių teisę atkurti Lietuvos Respublikos pilietybę, bei lietuvių kilmės asmenų prašymus ir dokumentus dėl teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo pažymėjimo išdavimo (keitimo) ir teikia juos Migracijos departamentui sprendimui priimti;

8.4. teisės aktų nustatytais atvejais ir tvarka priima asmenų prašymus leisti prisiekti Lietuvos Respublikai ir teikia juos Migracijos departamentui ar Lietuvos Respublikos konsulinei įstaigai;

8.5. teisės aktų nustatytais atvejais teikia duomenis Lietuvos Respublikos gyventojų registrui apie vaikų Lietuvos Respublikos pilietybę ir turimą kitos valstybės pilietybę;

8.6. priima ir nagrinėja Lietuvos Respublikos piliečių prašymus dėl asmens tapatybės kortelės, paso išdavimo ar keitimo, priima dėl jų sprendimus, išduoda, keičia asmens tapatybės korteles ir pasus;

8.7. teisės aktų nustatytais atvejais ir tvarka išduoda laikinuosius pažymėjimus;

8.8. atlieka patikrinimą Lietuvos Respublikos pilietybę patvirtinančio dokumento išdavimo aplinkybėms nustatyti, rengia išvadas dėl Lietuvos Respublikos pilietybę patvirtinančių dokumentų išdavimo teisėtumo ir teikia jas Policijos departamentui sprendimui priimti;

8.9. perduoda suklastotus Lietuvos Respublikos pilietybę patvirtinančius dokumentus ikiteisminiam tyrimui dėl dokumentų klastojimo atlikti, teikia informaciją apie suklastotus Lietuvos Respublikos pilietybę patvirtinančius dokumentus Policijos departamentui, siunčia klastotes sunaikinti į Asmens dokumentų išrašymo centrą;

8.10. tvarko prašymų išduoti Lietuvos Respublikos pilietybę patvirtinančius ir kitus dokumentus kartotekas, formuoja dokumentų bylas, tvarko registrus, bendradarbiauja su apskričių archyvais dokumentų valdymo klausimais;

8.11. teisės aktų nustatyta tvarka pažymi apie asmens dokumentų negaliojimą, siunčia negaliojančius asmens dokumentus sunaikinti į Asmens dokumentų išrašymo centrą, tikrina iš Asmens dokumentų išrašymo centro gautas išrašytų asmens dokumentų pakuotes, nustatęs pažeidimus, atlieka patikrinimus;

8.12. pagal kompetenciją surašo administracinių teisės pažeidimų protokolus, administracinius nurodymus.

9. PK migracijos padalinys vykdo ir kitas, su viešųjų paslaugų migracijos valdymo srityje teikimu susijusias, funkcijas:

9.1. pagal kompetenciją aptarnauja Lietuvos Respublikos piliečius ir užsieniečius, atvykusius į PK migracijos padalinį ar teisės aktų nustatytais atvejais nuvykus pas juos, teikia informaciją telefonu ir kitomis elektroninio ryšio priemonėmis, nagrinėja prašymus ir skundus;

9.2. teikia informaciją PK migracijos padalinio veiklos klausimais valstybės institucijoms, įstaigoms, juridiniams ir fiziniams asmenims teisės aktų nustatyta tvarka;

9.3. atstovauja apskrities VPK teismuose, Administracinių ginčų komisijoje, nagrinėjant bylas migracijos klausimais;

9.4. pagal kompetenciją bendradarbiauja su kitais apskrities VPK ir PK padaliniais, kitomis policijos įstaigomis, Valstybės sienos apsaugos tarnyba, Kalėjimų departamentui prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos pavaldžiomis įstaigomis, vietos savivaldos institucijomis ir kitomis įstaigomis ir organizacijomis bei užsienio valstybių kompetentingomis institucijomis migracijos valdymo srities klausimais;

9.5. rengia ir teikia apskrities VPK migracijos valdybos ar migracijos skyriaus viršininkui PK migracijos padalinio veiklos ataskaitas, kitą informaciją ir dokumentus veiklos klausimais.

10. Apskrities VPK viršininkas gali nustatyti ir kitų, su PK migracijos padalinio tikslais susijusių, funkcijų.

 

III. PK MIGRACIJOS PADALINIO TEISĖS

 

11. PK migracijos padalinys, atlikdamas jam pavestas funkcijas, pagal kompetenciją turi teisę:

11.1. teisės aktų nustatyta tvarka gauti iš Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės institucijų ir įstaigų, valstybės registrų ir kitų informacinių sistemų, taip pat iš asmenų informaciją, reikalingą PK migracijos padalinio funkcijoms vykdyti;

11.2. įstatymų nustatyta tvarka pagal kompetenciją kontroliuoti ir tikrinti nustatytoje teritorijoje esančių fizinių asmenų, įmonių, įstaigų ir organizacijų veiklą;

11.3. teisės aktų nustatyta tvarka paimti iš Lietuvos Respublikos piliečio ar užsieniečio asmens tapatybę patvirtinančius dokumentus jų tikrumui, išdavimo teisėtumui nustatyti, veiksmams, susijusiems su prieglobsčio procedūros vykdymu, atlikti;

11.4. teikti apskrities VPK migracijos valdybos ar migracijos skyriaus vadovams pasiūlymus dėl migracijos valdymo srities teisės aktų tobulinimo;

11.5. naudotis kitomis Lietuvos Respublikos įstatymų ar kitų teisės aktų suteiktomis teisėmis.

 

IV. PK MIGRACIJOS PADALINIO DARBO ORGANIZAVIMAS

 

12. PK migracijos padaliniui vadovauja viršininkas (vyresnysis specialistas), kurį į pareigas skiria ir iš jų atleidžia, pareigybės lygį ir kategoriją, priedus ir priemokas nustato apskrities VPK viršininkas. PK migracijos padalinio viršininkui (vyresniajam specialistui) negalint eiti pareigų, jo pareigas eina PK viešosios policijos skyriaus (poskyrio) viršininkas arba kitas apskrities VPK valstybės tarnautojas, kuriam tokias pareigas eiti pavedė apskrities VPK viršininkas.

13. PK migracijos padalinio viršininkas (vyresnysis specialistas) tiesiogiai pavaldus ir atsiskaito PK viešosios policijos skyriaus (poskyrio) viršininkui, taip pat atsiskaito apskrities VPK migracijos valdybai ar migracijos skyriui.

14. PK migracijos padalinio viršininkas (vyresnysis specialistas):

14.1. planuoja ir organizuoja PK migracijos padalinio darbą, teikia apskrities VPK migracijos valdybai ar migracijos skyriui vertinti PK migracijos padalinio veiklos planus, kontroliuoja jų vykdymą;

14.2. atsako už PK migracijos padalinio funkcijų vykdymą, vidaus administravimą ir darbo drausmę;

14.3. atsako už tinkamą PK migracijos padalinyje gautų dokumentų užduočių vykdymą, PK migracijos padalinio rengiamų dokumentų kokybę, tarnybos metu gautos informacijos ir dokumentų apsaugą, korupcijos prevencijos priemonių PK migracijos padalinyje organizavimą ir įgyvendinimą;

14.4. siūlo PK viešosios policijos skyriaus (poskyrio) viršininkui paskatinti ar nubausti PK migracijos padalinio valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis;

14.5. rengia PK migracijos padalinio valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių aprašymus ir atostogų grafikus, teisės aktų nustatyta tvarka atlieka valstybės tarnautojų tarnybinės veiklos vertinimą, prireikus rengia PK migracijos padalinio pareigūnų atestacijos lapus ir profesionalumo vertinimo išvadas;

14.6. pagal kompetenciją vizuoja PK migracijos padalinio parengtus dokumentus ir teikia juos PK viešosios policijos skyriaus (poskyrio) viršininkui;

14.7. pagal teisės aktų nustatytą kompetenciją priima sprendimus PK migracijos padalinio veiklos klausimais;

14.8. vykdo kitus, su PK migracijos padalinio tikslais susijusius, PK viešosios policijos skyriaus (poskyrio), PK, apskrities VPK vadovybės, policijos generalinio komisaro ar Policijos departamento padalinio, kuriam policijos generalinio komisaro pavesta koordinuoti ir kontroliuoti teritorinių policijos įstaigų veiklą migracijos procesų valdymo srityje, pavedimus.

15. PK migracijos padalinio valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, kompetenciją reglamentuoja pareigybių aprašymai.

 

V. VEIKLOS KONTROLĖ

 

16. PK migracijos padalinio veiklą kontroliuoja PK viešosios policijos skyriaus (poskyrio) viršininkas, apskrities VPK migracijos valdybos ar migracijos skyriaus viršininkas, PK viršininkas, apskrities VPK viršininkas ar jo pavaduotojas, Policijos departamento padalinys, kuriam policijos generalinio komisaro pavesta koordinuoti ir kontroliuoti teritorinių policijos įstaigų veiklą migracijos procesų valdymo srityje, ir pagal kompetenciją – Migracijos departamentas, suderinęs su Policijos departamentu.

 

_________________