NACIONALINĖ VARTOTOJŲ TEISIŲ APSAUGOS TARYBA PRIE TEISINGUMO MINISTERIJOS
N U T A R I M A S
DĖL VALSTYBINĖS VARTOTOJŲ TEISIŲ APSAUGOS STRATEGIJOS ĮGYVENDINIMO 2006 METŲ PRIEMONIŲ PLANO IR LIETUVOS NACIONALINĖS VARTOTOJŲ ŠVIETIMO PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO 2006 METŲ PRIEMONIŲ PLANO PATVIRTINIMO
2006 m. balandžio 28 d. Nr. 10-70
Vilnius
Įgyvendindama Valstybinę vartotojų teisių apsaugos strategiją ir Lietuvos nacionalinę vartotojų švietimo programą, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 11 d. nutarimu Nr. 1404 „Dėl Valstybinės vartotojų teisių apsaugos strategijos ir Lietuvos nacionalinės vartotojų švietimo programos patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 107-4807), ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. balandžio 5 d. nutarimo Nr. 332 „Dėl Valstybinės vartotojų teisių apsaugos 2007–2010 metų strategijos rengimo komisijos sudarymo“ (Žin., 2006, Nr. 39-1391) 6 punktą, Nacionalinė vartotojų teisių apsaugos taryba prie Teisingumo ministerijos nutaria patvirtinti pridedamus:
PATVIRTINTA
Nacionalinės vartotojų teisių apsaugos tarybos
prie Teisingumo ministerijos
2006 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 10-70
VALSTYBINĖS VARTOTOJŲ TEISIŲ APSAUGOS STRATEGIJOS ĮGYVENDINIMO 2006 METŲ PRIEMONIŲ PLANAS
Eil. Nr. |
Prioritetinės strategijos kryptys, uždaviniai |
Priemonės pavadinimas |
Atsakingas vykdytojas |
Įvykdymo terminas |
Laukiamas rezultatas |
1. |
Vartotojų teisių apsaugos teisinės bazės tobulinimas |
|
|
|
|
1.1. |
Tobulinti vartotojų teisių apsaugos reglamentavimą |
Parengti Valstybinę vartotojų teisių apsaugos 2007-2010 metų strategiją |
Komisija, sudaryta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. balandžio 5 d. nutarimu Nr. 332 „Dėl Valstybinės vartotojų teisių apsaugos 2007–2010 metų strategijos rengimo komisijos sudarymo“ |
2006 metų III ketvirtis |
Bus parengta Valstybinė vartotojų teisių apsaugos 2007–2010 metų strategija ir taip užtikrintas Valstybinės vartotojų teisių apsaugos strategijos tęstinumas |
1.2. |
Derinti su Europos Sąjungos teisės aktų reikalavimais teisės aktus, reglamentuojančius vartotojų teisių apsaugą ir produktų saugą |
1. Parengti teisės aktus tinkamam Europos Tarybos ir Europos Parlamento direktyvos Nr. 2005/29/EB dėl nesąžiningos įmonių komercinės veiklos perkėlimui į nacionalinę teisę |
Nacionalinė vartotojų teisių apsaugos taryba, Žemės ūkio ministerija |
2006 metų IV ketvirtis |
Teisinis reglamentavimas atitiks Europos Sąjungos reikalavimus |
|
|
2. Priėmus Vartotojų teisių gynimo įstatymo pakeitimo įstatymą, parengti Tarybos teisės aktų pakeitimus, susijusius su Reglamento Nr. 2006/2004 dėl bendradarbiavimo vartotojų apsaugos srityje įgyvendinimu |
Nacionalinė vartotojų teisių apsaugos taryba |
Per 2 mėnesius nuo Vartotojų teisių gynimo įstatymo pakeitimo įstatymo priėmimo |
Teisinis reglamentavimas atitiks ES teisės reikalavimus, ES teisės aktai tinkamai įgyvendinti ir vykdomi |
2. |
Vartotojų teisių apsaugos institucinės sistemos stiprinimas |
|
|
|
|
2.1. |
Nustatyti, kad Nacionalinė vartotojų teisių apsaugos taryba yra atsakinga už institucijų veiklos vartotojų teisių apsaugos srityje koordinavimą (institucijų veiklos derinimą vartotojų teisių apsaugos srityje, Nacionalinės vartotojų teisių apsaugos tarybos sukauptos ir periodiškai gaunamos iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų informacijos apie vartotojų teisių apsaugą analizę ir pasiūlymų dėl vartotojų teisių apsaugos tobulinimo teikimą, informacijos teikimą nustatytąja tvarka Europos Sąjungai, duomenų bazių vartotojų teisių apsaugos klausimais sukūrimą) |
Priėmus Vartotojų teisių gynimo įstatymo pakeitimo įstatymą, parengti Nacionalinės vartotojų teisių apsaugos tarybos nuostatų projektą ir pateikti Teisingumo ministerijai |
Nacionalinė vartotojų teisių apsaugos taryba |
Per 3 mėnesius nuo Vartotojų teisių gynimo įstatymo pakeitimo įstatymo priėmimo |
Į Nacionalinės vartotojų teisių apsaugos tarybos nuostatus bus perkeltos Vartotojų teisių gynimo įstatymo pakeitimo įstatymo nuostatos, reglamentuojančios Nacionalinės vartotojų teisių apsaugos tarybos veiklą |
2.2. |
Priartinti vartotojų teisių apsaugą prie vartotojų gyvenamosios vietos |
1. Tobulinti Nacionalinės vartotojų teisių apsaugos tarybos regioninių padalinių (apskričių skyrių) darbuotojų darbą, organizuojant jiems mokymus bei praktinius seminarus |
Nacionalinė vartotojų teisių apsaugos taryba |
2006 metai |
Vartotojų teisių apsaugos klausimai bus operatyviau ir kokybiškiau sprendžiami regionuose. |
2. Plėtoti glaudų bendradarbiavimą su savivaldybių institucijomis ir verslo asociacijomis, ginant pažeistas regiono kaimų bendruomenių vartotojų teises |
Nacionalinės vartotojų teisių apsaugos tarybos regioniniai padaliniai (apskričių skyriai) |
2006 m. |
Vartotojų teisių apsaugos klausimai bus operatyviau ir kokybiškiau sprendžiami regionuose |
||
2.3. |
Vykdyti vartotojų informavimą ir jų skundų tyrimą per Europos Sąjungos vartotojų centrų sistemą |
1. Atstovauti Lietuvos vartotojų interesams Europos Sąjungoje ir Europos Sąjungos vartotojų interesams Lietuvoje |
Europos vartotojų centras |
2006 metai |
Bus teikiama teisinė pagalba ir konsultacijos dėl vartotojų teisių Europos Sąjungoje, tarpininkaujama esant tarpvalstybiniams pažeidimams |
2. Prisijungti prie bendros Europos Sąjungos elektroninės vartotojų pareiškimų registravimo sistemos |
Europos vartotojų centras |
2006 metai |
Padidės vartotojų teisių gynimo efektyvumas |
||
2.4. |
Stiprinti vartotojų asociacijų vaidmenį vartotojų teisių apsaugoje |
Teikti finansinę paramą vartotojų teises ginančioms asociacijoms Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005-07-17 nutarimo Nr. 789 „Dėl finansinės paramos vartotojų teises ginančioms asociacijoms teikimo“ nustatyta tvarka |
Nacionalinė vartotojų teisių apsaugos taryba |
2006 metai |
Vartotojų asociacijos aktyviau dalyvaus sprendžiant vartotojų teisių apsaugos klausimus |
3. |
Stiprinti valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, ginančių vartotojų teises, administracinius gebėjimus, organizuoti vartotojų teisių apsaugos srityje dirbančių darbuotojų mokymą |
1. Organizuoti valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų darbuotojų mokymus vartotojų teisių apsaugos klausimais |
Nacionalinė vartotojų teisių apsaugos taryba, Vartotojų švietimo centras, Europos vartotojų centras, Mykolo Romerio universitetas, Valstybinis aplinkos sveikatos centras |
2006 metai |
Pagerės valstybės ir savivaldybių institucijų darbuotojų žinios vartotojų teisių apsaugos srityje |
2. Organizuoti Nacionalinės vartotojų teisių apsaugos tarybos darbuotojų mokymus administracinių gebėjimų ir informacinių technologijų srityse |
Nacionalinė vartotojų teisių apsaugos taryba |
2006 metai |
Pagerės Nacionalinės vartotojų teisių apsaugos tarybos darbuotojų profesinės žinios ir administraciniai gebėjimai bei vartotojų aptarnavimo, jų skundų nagrinėjimo kokybė ir operatyvumas |
||
4. |
Plėtoti bendradarbiavimą su užsienio valstybėmis vartotojų teisių apsaugos srityje |
1. Atstovauti Lietuvai Tarptautinio vartotojų apsaugos ir gynimo tinklo (ICPEN) ir jo pogrupio ICPEN Europa veikloje. Dalyvauti informacijos pasikeitimo duomenų bazėje „Vartotojų planetos sargas“ |
Nacionalinė vartotojų teisių apsaugos taryba |
2006 metai |
Bendradarbiaujant su ICPEN tinklo narėmis ir dalyvaujant bendruose ICPEN tinklo ir/ar jo pogrupio narių projektuose, bus apsikeista patirtimi, kaip tirti tarptautinius vartotojų teisių pažeidimus, išsiaiškintos pažeidimų tendencijos ir pasirengta jų prevencijai Lietuvoje |
2. Dalyvauti Europos neteisminio tinklo finansinių paslaugų sektoriaus (FIN-NET) veikloje atstovaujant vartotojams, susidūrusiems su tarpvalstybiniais ginčais dėl finansinių paslaugų |
Nacionalinė vartotojų teisių apsaugos taryba |
2006 metai |
Bus perimama pažangiausia užsienio šalių patirtis, užtikrintas spartus ir efektyvus tarpvalstybinių ginčų dėl finansinių paslaugų nagrinėjimas |
||
3. Vykdyti bendradarbiavimą ir informacijos keitimąsi pagal Nacionalinės vartotojų teisių apsaugos tarybos ir Ukrainos valstybinio techninio reguliavimo ir vartojimo politikos komiteto pasirašytą susitarimą dėl bendradarbiavimo vartotojų teisių apsaugos srityje |
Nacionalinė vartotojų teisių apsaugos taryba |
2006 metai |
Pasikeista patirtimi ir praktika apie vartotojų teisių gynimo sistemos nacionalinį reglamentavimą, vartotojų teisių pažeidimus bei sprendimo būdus, kaip gerinti vartotojų teisių apsaugą |
||
4. Organizuoti tarptautinę konferenciją Baltijos valstybėms dėl Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 2006/2004 dėl nacionalinių institucijų, atsakingų už vartotojų apsaugos teisės aktų vykdymą, bendradarbiavimo įgyvendinimo |
Nacionalinė vartotojų teisių apsaugos taryba |
2006 metų II ketvirtis |
Pasikeista patirtimi ir praktika, identifikuoti tarp Baltijos valstybių labiausiai paplitę vartotojų teisių pažeidimai, kartu su Europos Komisija nustatyti galimi šių pažeidimų sprendimo būdai |
||
|
|
5. Organizuoti tarptautinę konferenciją Baltijos valstybėms dėl skubaus pasikeitimo informacija apie nesaugius produktus ES rinkoje sistemos (RAPEX) |
Nacionalinė vartotojų teisių apsaugos taryba |
2006 metų II ketvirtis |
Pasikeista patirtimi ir praktika tarp Baltijos valstybių apie dalyvavimą RAPEX sistemoje. Identifikuotos bendros problemos ir kartu su Europos Komisija nustatyti galimi šių problemų sprendimo būdai |
6. Atstovauti Lietuvos Respublikos pozicijai ir interesams tarptautinėse organizacijose vartotojų teisių gynimo apsaugos srityje |
Nacionalinė vartotojų teisių apsaugos taryba |
2006 metai |
Pastovus dalyvavimas Europos Komisijos, Europos Tarybos darbo grupėse ir komitetuose bei kitose ES institucijų susitikimuose leis išsamiau pristatyti Lietuvos poziciją atitinkamais klausimais, nuolat sekti informaciją apie svarstomus ES teisės aktų projektus, pasikeisti su kitomis valstybėmis praktika ES ir nacionalinės teisės derinimo klausimais |
||
|
|
7. Parengti Nacionalinės vartotojų teisių apsaugos tarybos, Estijos vartotojų apsaugos tarybos ir Latvijos vartotojų teisių gynimo centro susitarimą dėl bendradarbiavimo vartotojų teisių apsaugos srityje |
Nacionalinė vartotojų teisių apsaugos taryba |
2006 metų II ketvirtis |
Pasirašytas susitarimas tarp Lietuvos, Latvijos ir Estijos institucijų vartotojų apsaugos srityje leis trims Baltijos šalims efektyviau bendradarbiauti, sprendžiant tarpvalstybines vartotojų problemas, operatyviau keistis informacija apie galimus pažeidimus |
5. |
Teikti ES institucijoms informaciją apie pavojingus vartotojų sveikatai gaminius |
1. Nuolat keistis informacija tarp Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų apie pavojingus vartotojų sveikatai gaminius |
Nacionalinė vartotojų teisių apsaugos taryba, Valstybinė ne maisto produktų inspekcija prie Ūkio ministerijos, Muitinės departamentas prie Finansų ministerijos |
2006 metai |
Bus užtikrinta operatyvesnė ir efektyvesnė rinkos priežiūra |
2. Per Bendrijos skubaus informavimo sistemą (RAPEX) keistis informacija su Europos Komisija apie pavojingus vartotojų sveikatai gaminius |
Nacionalinė vartotojų teisių apsaugos taryba |
2006 metai |
Bus operatyviai informuojama apie pavojingų vartotojų sveikatai gaminių pasirodymą vienoje iš ES šalies rinkų ir užtikrinta efektyvesnė rinkos priežiūra visose ES šalyse |
______________
PATVIRTINTA
Nacionalinės vartotojų teisių apsaugos tarybos
prie Teisingumo ministerijos
2006 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 10-70
NACIONALINĖS VARTOTOJŲ ŠVIETIMO PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO 2006 METŲ PRIEMONIŲ PLANAS
Eil. Nr. |
Vartotojų švietimo programos prioritetinės kryptys, uždaviniai |
Priemonės pavadinimas |
Atsakingas vykdytojas |
Įvykdymo terminas |
Laukiamas rezultatas |
1. |
Vartotojų švietimo sistemos kūrimas |
|
|
|
|
1.1. |
Racionaliai paskirstyti vartotojų švietimo funkcijas valstybės ir savivaldybių institucijoms ir įstaigoms, vartotojų asociacijoms |
|
|
|
|
1.1.1. |
Vartotojų ugdymo įgyvendinimas švietimo ir mokslo institucijose |
Koordinuoti Švietimo ir mokslo ministerijos reguliavimo srityje esančių institucijų, vykdančių vartotojų ugdymą, veiklą |
Švietimo ir mokslo ministerija |
2006 metai |
Švietimo ir mokslo institucijos bus pasirengusios įgyvendinti vartotojų ugdymą |
1.1.2. |
Vykdyti vartotojų švietimą nesaugių gaminių ir paslaugų srityje |
Teikti informaciją vartotojams apie nesaugių gaminių ar paslaugų galimą (potencialų) kenksmingą poveikį sveikatai, apie sveikatos saugą reglamentuojančius teisės aktus |
Sveikatos apsaugos ministerija, Nacionalinė vartotojų teisių apsaugos taryba, Nacionalinės vartotojų teisių apsaugos tarybos regioniniai padaliniai, Vartotojų švietimo centras |
2006 metai |
Vartotojai bus informuoti apie teisės aktus, reglamentuojančius sveikatos saugą, bei nesaugių gaminių ar paslaugų galimą poveikį sveikatai |
1.1.3. |
Užtikrinti vartotojų ir pardavėjų, paslaugų teikėjų švietimą vartotojų teisių apsaugos klausimais per Nacionalinės vartotojų teisių apsaugos tarybos administracijos struktūrinius padalinius savivaldybių, apskričių teritorijoje |
Vykdyti vartotojų ir verslo asociacijų švietimą seniūnijų, savivaldybių teritorijose |
Nacionalinė vartotojų teisių apsaugos taryba, Nacionalinės vartotojų teisių apsaugos tarybos regioniniai padaliniai, Vartotojų švietimo centras |
2006 metai |
Bus vykdomas vartotojų bei pardavėjų, paslaugų teikėjų šalies regionuose švietimas |
1.1.4. |
Teikti teisinės pagalbos bei informavimo paslaugas Europos vartotojų centre |
Rinkti ir skleisti Europos vartotojų centrų tinklo geriausią patirtį, atstovaujant ES ir Lietuvos vartotojams |
Nacionalinė vartotojų teisių apsaugos taryba, Europos vartotojų centras |
2006 metai |
Lankstinukų ir leidinio, skirto informuoti vartotojus apie jų teises Europos rinkoje, parengimas ir leidyba; organizuoti konferencijas, seminarus bei darbo grupes vartotojų apsaugos klausimais, įskaitant ir alternatyvius ginčo sprendimo būdus; informacijos sklaida IT tinkle; reklama |
1.1.5. |
Vartotojų švietimo centras vykdo vartotojų švietimą |
Rinkti, kaupti ir analizuoti informaciją vartotojams aktualiais klausimais bei rengti atitinkamas vartotojų švietimo priemones (leidiniai, mokymo seminarai ir kt.) |
Vartotojų švietimo centras, Nacionalinė vartotojų teisių apsaugos taryba, Nacionalinės vartotojų teisių apsaugos tarybos regioniniai padaliniai |
2006 metai |
Bus leidžiami ir platinami leidiniai vartotojams aktualiais klausimais, rengiama informacinė medžiaga, vykdomi mokymai |
1.2. |
Vykdyti vartotojų švietimo programos įgyvendinimą informavimo ir konsultavimo srityse koordinuojant Nacionalinei vartotojų teisių apsaugos tarybai |
Numatyti pagal vartojimo sritis, valstybės ir savivaldybės institucijų ir įstaigų strateginiuose veiklos planuose konkrečias vartotojų švietimo priemones pagal kompetenciją |
Nacionalinė vartotojų teisių apsaugos taryba, Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba, Valstybinė ne maisto produktų inspekcija prie Ūkio ministerijos, Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba |
2006 metai |
Panaudojant turimus finansinius išteklius, bus sukonkretintas institucijų funkcijų pasiskirstymas vykdant vartotojų švietimą bei užtikrintas efektyvus valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, vartotojų asociacijų bendradarbiavimas vykdant vartotojų švietimą |
1.2.1. |
Identifikuoti vartotojams aktualias problemas regionuose pagal vartojimo sritis |
Atlikti sociologinį (kiekybinį) tyrimą, siekiant identifikuoti vartotojams kylančias problemas valstybės ir regioniniu mastu |
Nacionalinė vartotojų teisių apsaugos taryba, Nacionalinės vartotojų teisių apsaugos tarybos regioniniai padaliniai, Vartotojų švietimo centras |
2006 metų III ketvirtis |
Identifikuotos valstybės ir regioniniame kontekste vartotojų apsaugos problemos |
1.3. |
Stiprinti administracinius gebėjimus valstybės ir savivaldybių institucijose ir įstaigose vartotojų teisių gynimo srityje |
Organizuoti ir vykdyti mokymus valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų bei apskričių institucijų darbuotojams |
Nacionalinė vartotojų teisių apsaugos taryba, Valstybinė ne maisto produktų inspekcija prie Ūkio ministerijos, Vartotojų švietimo centras |
2006 metai |
Valstybės ir savivaldybės institucijos ir įstaigos pasirengusios efektyviai taikyti vartotojų teisių apsaugą reglamentuojančius teisės aktus, užtikrinant aukštą vartotojų apsaugos lygį |
1.4. |
Plėtoti bendradarbiavimą su užsienio valstybėmis vartotojų švietimo srityje |
1. Dalyvauti informacijos pasikeitimo duomenų bazėje „Vartotojų planetos sargas“ |
Nacionalinė vartotojų teisių apsaugos taryba |
2006 metai |
Bus perimama pažangiausia ES ir kitų šalių patirtis vartotojų švietimo srityje, užtikrintas spartus ir efektyvus keitimasis informacija, duomenimis tarp Europos Sąjungos valstybių narių |
2. Dalyvauti RAPEX informacijos pasikeitimo sistemoje |
Nacionalinė vartotojų teisių apsaugos taryba |
2006 metai |
|||
3. Vykdyti interaktyvaus suaugusiųjų švietimo projektą DOLCETA (Development of On Line Consumer Education Tools for Adults) |
Nacionalinė vartotojų teisių apsaugos taryba |
2006 metų III ketv. |
|||
2. |
Vartotojų ugdymo sistemos kūrimas |
|
|
|
|
2.1. |
Vykdyti vartotojų ugdymą šiomis kryptimis: pradinis ugdymas, pagrindinis ugdymas, vidurinis ugdymas, profesinis mokymas, aukštasis mokslas (neuniversitetinės ir universitetinės studijos), neformalusis švietimas |
1. Įtraukti vartotojų ugdymo klausimus į atnaujinamas: pradinio ugdymo, vidurinio ugdymo, profesinio mokymo programas ir skatinti vartotojų ugdymo klausimus įtraukti į aukštojo mokslo ir neformaliojo suaugusiųjų švietimo programas |
Švietimo ir mokslo ministerija |
2006–2007 metai |
Bus įtraukti vartotojų ugdymo klausimai į atnaujintas bendrojo lavinimo, profesinio mokymo programas |
2. Skatinti įtraukti vartotojų ugdymo klausimus į mokytojų kvalifikacijos tobulinimo programas ir konkurso būdu atrinkus mokytojų kvalifikacijos tobulinimo institucijas jas vykdyti |
Švietimo ir mokslo ministerija |
2006 metai |
Pagerės įvairiuose švietimo lygmenyse besimokančiųjų asmenų, pedagogų informuotumas apie vartotojų teises ir jų gynimo galimybes |
||
3. Integruoti vartotojų ugdymo klausimus į darbo rinkos formaliojo ugdymo programas |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Nacionalinė vartotojų teisių apsaugos taryba |
2006 metai |
Bedarbiai bus supažindinami su vartotojų teisėmis |
||
2.2. |
Įgyvendinti neformalųjį ugdymą |
Vykdyti neformaliojo mokymo programą supažindinant bedarbius su vartotojų teisėmis ir pareigomis |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Lietuvos darbo birža, Nacionalinė vartotojų teisių apsaugos taryba, Nacionalinės vartotojų teisių apsaugos tarybos regioniniai padaliniai, Europos vartotojų centras, Vartotojų švietimo centras |
2006 metai |
Socialinę atskirtį patiriantys asmenys informuojami apie jų teises bei šių teisių apsaugą |
3. |
Vartotojų informavimas ir konsultavimas |
|
|
|
|
3.1. |
Teikti žinias, susijusias su vartotojų poreikių tenkinimu, jų teisių gynimu ir pagalba vartotojams |
1. Informuoti ir konsultuoti vartotojus jų teisių gynimo klausimais, rengti vartotojams skirtas specialias radijo ir televizijos laidas, leisti ir platinti leidinius vartotojams aktualiais klausimais, kitomis priemonėmis šviesti vartotojus |
Nacionalinė vartotojų teisių apsaugos taryba, Europos vartotojų centras, Vartotojų švietimo centras |
2006 metai |
Patraukliomis ir suprantamomis priemonėmis būtų pateiktos vartotojų švietimo problemos, įstatyminė bazė, institucijų veikla ir kitos su vartotojų teisių gynimu susijusios problemos |
2. Informuoti ir konsultuoti vartotojus sveikatos saugos klausimais |
Sveikatos apsaugos ministerija |
2006 metai |
Padidės vartotojo informuotumas, bus teikiamos konsultacijos sveikatos saugos klausimais |
||
3.2. |
Informuoti vartotojus apie elektroninių ryšių ir pašto bei pasiuntinių paslaugas, tinklų ir informacijos saugumo problemas bei egzistuojančius jų sprendimo būdus |
1. Viešai skelbti turimą informaciją apie viešaisiais telefono ryšio tinklais teikiamų paslaugų kokybę, universaliųjų pašto paslaugų kokybę ir tarifus bei informaciją kitais vartotojams aktualiais elektroninių ryšių ir pašto bei pasiuntinių paslaugų teikimo klausimais |
Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba |
2006 metai |
Vartotojai bus labiau informuojami apie elektroninių ryšių ir pašto bei pasiuntinių paslaugas ir su šiomis paslaugomis susijusias vartotojų teises |
2. Viešai skelbti turimą informaciją apie aktualias tinklų ir informacijos saugumo problemas bei egzistuojančius jų sprendimo būdus: įkurti specialią interneto svetainę, platinti kompaktinius diskus, kitomis priemonėmis šviesti vartotojus |
Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba |
2006 metai |
Vartotojai bus labiau informuojami apie tinklų ir informacijos saugumo problemas bei egzistuojančius jų sprendimo būdus |
||
3.3. |
Skatinti asociacijas aktyviai dalyvauti vartotojų švietimo politikoje |
1. Remti vartotojų asociacijų teikiamas švietimo programas pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintas Finansinės paramos vartotojų teises ginančioms asociacijoms teikimo taisykles |
Nacionalinė vartotojų teisių apsaugos taryba |
2006 metai |
Vartotojų asociacijos bus skatinamos aktyviai dalyvauti vartotojų švietime |
2. Organizuoti seminarus vartotojų ir verslo asociacijoms |
Nacionalinė vartotojų teisių apsaugos taryba, Europos vartotojų centras, Vartotojų švietimo centras |
2006 metai |
Vartotojų asociacijos bus skatinamos aktyviai dalyvauti vartotojų švietime |
||
3.4. |
Konsultuoti ir informuoti vartotojus būsto klausimais |
1. Vykdyti konsultacinį darbą regionuose efektyvaus energijos vartojimo, pastatų priežiūros, daugiabučių pastatų valdymo, priežiūros, atnaujinimo, mokesčių surinkimo bei jų paskirstymo klausimais |
Aplinkos ministerija |
2006 metai |
Vykdomas vartotojų švietimas efektyvaus energijos vartojimo, pastatų priežiūros, daugiabučių pastatų valdymo, priežiūros, atnaujinimo, mokesčių surinkimo bei jų paskirstymo klausimais |
2. Konsultuoti ir informuoti vartotojus saugaus sveikatai būsto klausimais |
Sveikatos apsaugos ministerija |
2006 metai |
Vykdomas vartotojų švietimas saugaus sveikatai būsto klausimais |
||
3.5. |
Plėtoti informacines ir konsultacines paslaugas, užtikrinti jų prieinamumą |
1. Sukurti Nacionalinės vartotojų teisių apsaugos tarybos administruojamą interneto portalą t. y. nuo reprezentacinės interneto svetainės pereinant prie interneto portalo |
Nacionalinė vartotojų teisių apsaugos taryba |
2006 metai |
Interneto portale bus sistemiškai pateikiama informacija apie atskirus produktus ir paslaugas. Taip pat vartotojai nesudėtingai galės užpildyti |
2. Sukurti Vartotojų švietimo centro internetinį puslapį lietuvių ir anglų kalbomis |
Vartotojų švietimo centras |
2006 metai |
elektroninių užklausimų formas bei suformuluoti prašymus Tarybai pildydami iš anksto atitinkamoms problemoms paruoštas prašymo formas |
||
|
|
3. Įdiegti vartotojų švietimo ir konsultavimo informacinę sistemą |
Nacionalinė vartotojų teisių apsaugos taryba |
2006 metai |
Įgyvendinus šią priemonę, vartotojai interneto portale gaus visą juos dominančią informaciją „On-line“. Taip pat bus pateikiama informacija apie rengiamas bei vykusias programas ir projektus vartotojų teisių apsaugos ir produktų saugos srityje |
______________