MOKSLO, INOVACIJŲ IR TECHNOLOGIJŲ AGENTŪROS DIREKTORIAUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL MOKSLINIŲ TYRIMŲ IR EKSPERIMENTINĖS PLĖTROS PROGRAMŲ PROJEKTŲ KONKURSINIO FINANSAVIMO sąlygų aprašO PATVIRTINIMO

 

2011 m. balandžio 19 d. Nr. 2V-29

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ir Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2011 m. sausio 4 d. įsakymu Nr. V-1/4-2 „Dėl Aukštųjų technologijų plėtros 2011–2013 metų programos patvirtinimo“ (Žin., 2011, Nr. 17-821), Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2011 m. kovo 3 d. įsakymu Nr. 4-118 „Dėl Pramoninės biotechnologijos plėtros 2011–2013 metų programos patvirtinimo“ (Žin., 2011, Nr. 28-1361), Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos ūkio ministro ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2010 m. balandžio 20 d. įsakymu Nr. 4-305/V-546 (Žin., 2010, Nr. 48-2362), 10.1 ir 16.12 punktais bei atsižvelgdama į Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros koordinavimo tarybos, sudarytos Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ir Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2010 m. balandžio 20 d. įsakymu Nr. 4-42/V-752, 2011 m. vasario 24 d. protokolą Nr. 38V-2 ir 2011 m. balandžio 19 d. protokolą Nr. 38V-3,

tvirtinu Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros programų projektų konkursinio finansavimo sąlygų aprašą (pridedama).

 

 

 

Direktoriaus pavaduotoja,

l. e. direktoriaus pareigas                                              Birutė Bukauskaitė


 

PATVIRTINTA

Mokslo, inovacijų ir technologijų

agentūros direktoriaus

2011 m. balandžio 19 d.

įsakymu Nr. 2V-29

 

MOKSLINIŲ TYRIMŲ IR eksperimentinės plėtros programŲ projektų KONKURSINIO finansavimo SĄLYGŲ aprašas

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros programų (toliau – programa) projektų konkursinio finansavimo sąlygų aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros (toliau – Agentūra) administruojamų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros programų projektų konkursinio finansavimo organizavimo bei valstybės biudžeto lėšų skyrimo tvarką.

2. Aprašas skirtas įgyvendinti Pramoninės biotechnologijos plėtros Lietuvoje 2011–2013 metų programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2011 m. kovo 3 d. įsakymu Nr. 4-118 (Žin., 2011, Nr. 28-1361) ir Aukštųjų technologijų plėtros 2011–2013 metų programą, patvirtiną Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ir Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2011 m. sausio 4 d. įsakymu Nr. V-1/4-2 (Žin., 2011, Nr. 17-821).

3. Aprašas parengtas vadovaujantis 2008 m. rugpjūčio 6 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 800/2008, skelbiančio tam tikrų rūšių pagalbą, suderinamą su bendrąja rinka taikant Sutarties 87 ir 88 straipsnius (Bendrasis bendrosios išimties reglamentas) (OL 2008 L 214, p. 3) (toliau – Komisijos reglamentas Nr. 800/2008), 1 skyriaus bei 2 skyriaus 30 ir 31 straipsnius.

4. Teikiamo finansavimo pagal Aprašą forma yra negrąžintina subsidija (dotacija).

5. Šiame Apraše vartojamos sąvokos:

Ataskaita – projekto (projekto etapo) įgyvendinimo ataskaita, kurioje Apraše nustatyta tvarka ir terminais pateikiami mokslinės ir eksperimentinės plėtros (bandomosios taikomosios veiklos) rezultatai gauti vykdant projektą, formuluojamos pagrindinės išvados.

Finansavimo intensyvumas – projektui finansuoti skiriama lėšų dalis, išreikšta procentais, kuri skaičiuojama nuo projekto vykdymo tinkamų išlaidų bendros sumos su šioms išlaidoms tenkančiu prekių, paslaugų pirkimo (importo) pridėtinės vertės mokesčiu (toliau – PVM).

Jungtinės veiklos (partnerystės) sutartis – Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (Žin., 2000, Nr. 74-2262) nustatyta tvarka projekto vykdytojų sudaryta sutartis, kuria projekto vykdytojai įsipareigoja veikti bendrai projekto tikslams pasiekti bei nustato projekto rezultatų intelektinės nuosavybės ir sklaidos nuostatas.

Lėšų gavėjas – juridinis asmuo, vykdantis projektą, kuriam pagal šį Aprašą skirtos lėšos projektui finansuoti.

Lėšų skyrimo sutartis – finansavimo, skirto projekto vykdymui, skyrimo sutartis.

Mokslo ir studijų institucija – kaip apibrėžta Komisijos reglamente Nr. 800/2008 ir Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme (Žin., 2009, Nr. 54-2140). Mokslo ir studijų institucijų ekonominė ir neekonominė veikla apibrėžiama pagal Bendrijos valstybės pagalbos moksliniams tyrimams, taikomajai veiklai ir naujovių diegimui sistemos (OL 2006 C 323, p. 1) (toliau – Sistema) nuostatas.

Paraiška – dokumentas, parengtas pagal Aprašo reikalavimus, siekiant vykdyti projektą ir gauti finansavimą.

Programos taryba kaip apibrėžta Ekspertinio vertinimo organizavimo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje tvarkos apraše, patvirtintame Agentūros direktoriaus 2011 m. balandžio 8 d. įsakymu Nr. 2V-27 (Žin., 2011, Nr. 45-2149).

Projektas – planingų ir tarpusavyje susijusių veiksmų seka mokslinių tyrimų ir/arba eksperimentinės plėtros (bandomosios taikomosios veiklos) srityse, siekiant per nustatytą laikotarpį nustatytais finansiniais ištekliais pasiekti užsibrėžtus tikslus, uždavinius ir rezultatus.

Projekto etapas – projekto įgyvendinimo laikotarpio dalis, apimanti ne ilgiau kaip vienerius finansinius metus, kurie prasideda sausio 1 d. ir baigiasi gruodžio 31 d.

Projekto koordinatorius – juridinis asmuo, teikiantis parašką gauti finansavimą pagal šiame Apraše nustatytus reikalavimus ir jungtinės veiklos sutarties pagrindu koordinuojantis projekto įgyvendinimą ir įsipareigojimų pagal lėšų skyrimo sutartį vykdymą.

Projekto vadovas – projekto koordinatoriaus darbuotojas, administruojantis projekto įgyvendinimą.

Projekto vykdytojas – juridinis asmuo, atitinkantis Aprašo 6 punkto reikalavimus ir vykdantis projektą.

Technologinės plėtros komitetas kaip apibrėžta Ekspertinio vertinimo organizavimo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje tvarkos apraše, patvirtintame Agentūros direktoriaus 2011 m. balandžio 8 d. įsakymu Nr. 2V-27 (Žin., 2011, Nr. 45-2149).

Tinkamos išlaidos – pagrįstos projekto išlaidos, atitinkančios šio Aprašo nustatytus reikalavimus tinkamumui ir numatytos lėšų skyrimo sutarties išlaidų sąmatoje.

Ūkio subjektas – tai labai maža, maža ir vidutinė įmonė (toliau – MVĮ), atitinkanti Komisijos reglamento Nr. 800/2008 I priede pateiktą apibrėžtį ir Lietuvos Respublikos smulkaus ir vidutinio verslo plėtros įstatymo (Žin., 1998, Nr. 109-2993; 2002, Nr. 105-4689; 2007, Nr. 132-5354) nuostatas.

Kitos šiame Apraše vartojamos sąvokos atitinka Komisijos reglamento Nr. 800/2008, Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme ir kituose teisės aktuose vartojamas sąvokas.

 

II. REIKALAVIMAI PROJEKTŲ VYKDYTOJAMS IR PROJEKTAMS

 

6. Projekto vykdytojai yra Lietuvos Respublikoje registruoti juridiniai asmenys – mokslo ir studijų institucijos kartu su ūkio subjektais ir (arba) ūkio subjektai kartu su mokslo ir studijų institucijomis.

7. Projekte turi dalyvauti ne mažiau nei du projekto vykdytojai. Projekto vykdytojai privalo sudaryti jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį. Ūkio subjekto finansinių įsipareigojimų dalis projekte turi būti ne mažesnė kaip 25 procentai viso projekto vertės. Valstybinė mokslo ir studijų institucija projektuose, finansuojamuose pagal šį Aprašą, dalyvauja nevykdydama ekonominės veiklos.

8. Atsižvelgiant į Komisijos reglamento Nr. 800/2008 1 straipsnio 6 dalies c punktą, finansavimas nėra teikiamas ūkio subjektui, jei jis yra priskiriamas sunkumų turinčios įmonės kategorijai, kaip nustatyta 2004 m. spalio 1 d. Komisijos Komunikate „Bendrijos gairės dėl valstybės pagalbos sunkumus patiriančioms įmonėms sanuoti ir restruktūrizuoti“ (OL 2004 ? 244, p. 2).

9. Projekto vykdytojas yra netinkamas finansuoti pagal Aprašą, jei:

9.1. jam yra iškelta byla dėl bankroto, jis yra likviduojamas arba jis priskiriamas sunkumų turinčios įmonės kategorijai;

9.2. yra neįvykdęs įsipareigojimų, susijusių su socialinio draudimo įmokų mokėjimu pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;

9.3. yra neįvykdęs su mokesčių mokėjimu susijusių įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;

9.4. teikdamas informaciją, kurios reikalaujama kaip būtinos sąlygos teikiant paraiškas arba pasirašant lėšų skyrimo sutartį, pateikia neteisingą informaciją;

9.5. gavęs finansavimą iš Agentūros, nesilaikė sutartinių įsipareigojimų;

9.6. bandė gauti konfidencialią informaciją arba daryti įtaką Agentūros valstybės tarnautojams ar darbuotojams ar ekspertams;

9.7. jo vadovas ar vyriausiasis buhalteris turi neišnykusį teistumą dėl nusikalstamos veikos nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams, ekonomikai ar verslo tvarkai arba finansų sistemai.

10. Jei Agentūra nustato, kad paraiškoje buvo pateikta klaidinga informacija, Agentūra turi teisę:

10.1. nutraukti projekto (įskaitant kitus projekto etapus) finansavimą;

10.2. svarstyti dėl projekto vykdytojo tinkamumo gauti finansavimą Agentūros administruojamose programose ar priemonėse.

11. Projekto rezultatai yra plačiai skelbiami techninėse ir mokslinėse konferencijose, mokslo arba technikos žurnaluose, viešose duomenų bazėse (kuriose esantys pirminiai tyrimų duomenys yra prieinami visiems) arba per nemokamą arba atvirojo teksto programinę įrangą.

12. Projekto vykdytojai turi laikytis Sistemos 3.2.2 poskyryje numatytos sąlygos dėl intelektinės nuosavybės teisių suteikimo mokslo ir studijų institucijai.

 

III. BENDRIEJI FINANSAVIMO PRINCIPAI

 

13. Agentūra šio Aprašo nustatyta tvarka skiria valstybės biudžeto lėšas tik toms tiesioginėms projektų veikloms, kurios nefinansuojamos iš kitų finansavimo šaltinių.

14. Pagal šį Aprašą mokslo ir studijų institucijų neekonominės veiklos finansavimui valstybės pagalbos nuostatos netaikomos.

15. Pagal šį Aprašą ūkio subjektams ir mokslo ir studijų institucijų ekonominės veiklos finansavimui taikomos valstybės pagalbos nuostatos, nustatytos Komisijos reglamente Nr. 800/2008.

16. Projekto vykdytojai planuoja tik tas mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros veiklas, darbus, įrangos įsigijimą, žmonių išteklius ir kitas priemones, be kurių neįmanoma pasiekti projekto rezultatų.

17. Didžiausias leistinas finansavimo intensyvumas gali siekti:

17.1. mokslo ir studijų institucijų neekonominei veiklai – iki 100 % jų tinkamų išlaidų;

17.2. MVĮ ir mokslo ir studijų institucijų, atitinkančių MVĮ kategoriją, ekonominei veiklai:

17.2.1. fundamentiniams moksliniams tyrimams – iki 100 % jų tinkamų išlaidų,

17.2.2. pramoniniams moksliniams tyrimams – iki 75 % jų tinkamų išlaidų,

17.2.3. bandomajai taikomajai veiklai – iki 50 % jų tinkamų išlaidų.

18. Lėšų projektui finansuoti dalis, skiriama projekto vykdytojo personalo išlaidoms finansuoti, negali viršyti 60% jo tinkamų išlaidų projekte. Jeigu projekto vykdytojo darbuotojo mėnesinis darbo užmokestis projekte yra didesnis arba lygus 50% mėnesinio jo darbo užmokesčio institucijoje (įmonėje), projekto vykdytojas su darbuotoju sudaro atskirą darbo sutartį ne mažesniam kaip 0,5 etato krūviui. Projekto vykdytojo darbuotojui projekte negali būti planuojamos išmokos, kurios būtų mokamos kaip autorinis atlyginimas arba kaip atlyginimas už paslaugas.

19. Lėšos ilgalaikio turto įsigijimo išlaidoms finansuoti skiriamos valstybinėms mokslo ir studijų institucijoms. Ūkio subjektams ir nevalstybinėms mokslo ir studijų institucijoms finansuojamos tik ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) išlaidos.

20. Lėšų projektui finansuoti dalis, skiriama ilgalaikio turto įsigijimo (nusidėvėjimo ar amortizacijos) išlaidoms, negali viršyti 50% projekto vykdytojo tinkamų išlaidų projekte. Lėšų dalis, skiriama valstybinėms mokslo ir studijų institucijoms ilgalaikiam turtui įsigyti pirmame projekto vykdymo etape, gali siekti iki 70% pirmojo projekto etapo tinkamų išlaidų.

21. Lėšų projektui finansuoti dalis, skiriama projekto pridėtinėms išlaidoms finansuoti, negali viršyti 10% viso projekto tinkamų išlaidų. Projekto koordinatoriaus pridėtinių išlaidų dalis projekte gali būti padidinta 5 %.

22. Pirkimo PVM, tenkantis iš lėšų projektui finansuoti pirktoms prekėms, paslaugoms ar iš lėšų ilgalaikio turto įsigijimui (kai lėšų ilgalaikiam turtui įsigyti gavėjas negali jo susigrąžinti) ir dengiamas iš šių lėšų, į PVM atskaitą ir į PVM deklaraciją negali būti įtraukiamas.

23. Lėšų gavėjai, pirkdami prekes, paslaugas ar darbus, vadovaujasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102), jeigu jie yra perkančiosios organizacijos. Jeigu lėšų gavėjai nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, vykdydami pirkimus, kurių vertė yra iki 100 000 litų be pirkimo PVM, vadovaujasi skaidrumo, lygiateisiškumo, nediskriminavimo principais, o vykdydami pirkimus, kurių vertė viršija 100 000 litų be pirkimo PVM, vadovaujasi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (Žin., 2000, Nr. 74-2262) 6.947 straipsnio „Viešo konkurso paskelbimas“ reikalavimais.

 

IV. TINKAMOS IR NETINKAMOS IŠLAIDOS

 

24. Tinkamos išlaidos turi būti:

24.1. aiškiai apibrėžtos pagal šio Aprašo 25 punkte nustatytas išlaidų kategorijas;

24.2. realios ir teisingos, pagrįstos finansiniais dokumentais;

24.3. būtinos projektui įvykdyti;

24.4. patirtos projekto įgyvendinimo metu.

25. Tinkamų išlaidų, kurioms finansuoti šiame Apraše nustatyta tvarka gali būti skiriamos lėšos, kategorijos:

25.1. išlaidos projekto personalui;

25.2. išlaidos priemonėms ir įrangai;

25.3. išlaidos pagal sutartis;

25.4. išlaidos medžiagoms, atsargoms ir panašiems produktams;

25.5. pridėtinės išlaidos.

26. Netinkamos išlaidos yra:

26.1. baudos, finansinės sankcijos ir bylinėjimosi išlaidos;

26.2. debeto palūkanos, finansinių operacijų išlaidos, uostų, komiso rinkliavos ir nuostoliai, atsiradę dėl užsienio valiutos keitimo, kiti grynai finansinių sandorių kaštai;

26.3. paskolų, išperkamosios nuomos išlaidos;

26.4. projekto parengimo išlaidos.

27. Išlaidos pripažįstamos tinkamomis, jei atitinka Reikalavimus tinkamoms išlaidoms (1 priedas) bei yra teisingai ir sąžiningai paskirstytos pagal šio Aprašo 25 punkte nustatytas išlaidų kategorijas.

 

V. paraiškų PATEIKIMAS

 

28. Paraiškos teikiamos pagal kvietimus. Kvietimai teikti paraiškas yra skelbiami „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“ ir viešai skelbiami Agentūros steigėjų ir Agentūros interneto svetainėse.

29. Kvietime gali būti nustatyti papildomi reikalavimai (projektų trukmei, skiriamos paramos dydžiui, projekto vykdytojams ir pan.).

30. Paraišką visų projekto vykdytojų vardu teikia projekto koordinatorius. Paraiška pildoma anglų kalba.

31. Siekiant gauti lėšas ilgalaikiam turtui, papildomai pateikiamas investicijų projektas (iki 2 lapų, 1 egz.), parengtas pagal šio Aprašo 2 priede nustatytus reikalavimus.

32. Paraiškos turi būti pasirašytos projekto koordinatoriaus vadovo arba jo įgalioto atstovo, projekto koordinatoriaus vyriausiojo buhalterio ir projekto vadovo.

33. Projekto koordinatorius privalo pateikti 1 (vieną) paraiškos originalo egzempliorių bei paraiškos elektroninę versiją (PDF formate). Visi paraiškos su priedais lapai turi būti sunumeruoti ir įrišti.

34. Dokumentai turi būti įteikti asmeniškai, pristatyti pašto kurjerio arba atsiųsti registruotu laišku Agentūrai adresu: Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra, A. Goštauto g. 12-219, LT-01108 Vilnius. Faksu ar elektroniniu paštu atsiųstos ar kitu adresu pristatytos paraiškos neregistruojamos.

35. Paraiškos turi būti pateiktos iki kvietime nurodyto termino. Siunčiant paštu, išsiuntimo vietos pašto antspaudo data turi būti ne vėlesnė kaip kvietime nurodyto termino paskutinės dienos data. Vėliau gautos paraiškos nenagrinėjamos. Už paraiškos pristatymą laiku atsako projekto koordinatorius.

 

VI. PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

36. Vertinant paraiškas, yra atliekamas:

36.1. administracinis vertinimas;

36.2. ekspertinis vertinimas.

37. Administracinį vertinimą atlieka Agentūros direktoriaus įsakymu sudaryta Administracinio vertinimo darbo grupė.

38. Administracinio vertinimo metu tikrinama, ar pateikti visi prašomi dokumentai bei reikiama informacija, taip pat ar paraiška atitinka šio Aprašo II ir V skyrių reikalavimus. Administracinio vertinimo darbo grupė, atlikusi administracinį vertinimą, užpildo Paraiškos administracinio vertinimo lentelę (3 priedas) ir priima sprendimą dėl paraiškos teikimo ekspertiniam vertinimui.

39. Tuo atveju, jei administracinio vertinimo metu trūksta informacijos ir duomenų, paraiškoje yra netikslumų, Agentūra turi teisę paprašyti, kad projekto koordinatorius paaiškintų, papildytų ar patikslintų paraiškoje pateiktą informaciją ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas. Projekto koordinatoriui per nustatytą terminą nepateikus reikalaujamos informacijos, paraiška atmetama. Apie priimtą Administracinio vertinimo darbo grupės sprendimą dėl paraiškos atmetimo Agentūra informuoja projekto koordinatorių per 5 (penkias) darbo dienas išsiųsdama jam informacinį pranešimą.

40. Jeigu Administracinio vertinimo darbo grupė, atlikusi administracinį vertinimą, remdamasi paraiška ir papildoma informacija pagal užklausas, nustato, kad paraiška atitinka visus šio Aprašo II ir V skyriuose nustatytus reikalavimus, atliekamas ekspertinis vertinimas.

41. Ekspertinio vertinimo metu paraišką vertina ne mažiau nei du ekspertai.

42. Ekspertai įvertina paraišką vadovaudamiesi Paraiškos vertinimo kriterijais (4 priedas) ir pateikia vertinimo išvadas užpildydami Paraiškos vertinimo anketą (5 priedas).

43. Ekspertų išvados apibendrinamos programos tarybos posėdyje. Programos taryba sudaro projektų sąrašą, išdėstydama juos eile pagal vertinimo rezultatus. Atsižvelgdama į numatytas valstybės biudžeto lėšas ir ekspertų rekomendacijas, programos taryba nustato finansuotinų projektų skaičių, galutines projektų vertes ir jų finansavimo intensyvumą bei, esant poreikiui, nurodo projekto vykdytojų nuosavų lėšų dydį projekte ir projekto etapams rekomenduojamas skirti valstybės biudžeto lėšas.

44. Programų tarybos gali į posėdžius kviesti projekto vadovą, projekto vykdytojų atstovus, ekspertus.

45. Paraiškos vertinimo procedūra atliekama ne ilgiau nei per 30 (trisdešimt) darbo dienų nuo kvietimo pabaigos. Laikotarpis, nustatytas paraiškos tikslinimui, į šį terminą neįskaičiuojamas.

46. Jei projektui siūloma skirti mažiau lėšų nei prašoma paraiškoje, projekto koordinatorius, gavęs Agentūros pranešimą, per 5 (penkias) darbo dienas privalo Agentūrai pranešti, ar sutinka vykdyti projektą.

 

VII. SPRENDIMO PRIĖMIMAS IR LĖŠŲ SKYRIMAS

 

47. Galutinį sprendimą dėl lėšų skyrimo bei finansavimo intensyvumo priima Agentūros direktorius, atsižvelgdamas į programos tarybos siūlymus. Sprendimas dėl lėšų skyrimo tvirtinamas Agentūros direktoriaus įsakymu.

48. Apie galutinį sprendimą Agentūra informuoja projekto koordinatorių per 5 (penkias) darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos išsiųsdama jam informacinį pranešimą bei apie paskirtas lėšas paskelbia Agentūros interneto svetainėje.

 

VIII. lėšų skyrimo SUTARČIŲ SUDARYMAS

 

49. Priėmus sprendimą skirti lėšas, Agentūra sudaro lėšų skyrimo sutartis su projektų vykdytojais ne vėliau kaip per 20 (dvidešimt) darbo dienų nuo sprendimo priėmimo dienos.

50. Tuo atveju, kai priimamas sprendimas skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų, prieš sudarant lėšų skyrimo sutartį, Agentūra informuoja projekto koordinatorių apie projektui skirtų lėšų dydį, o projekto koordinatorius patikslina projekto išlaidų sąmatą ir ne vėliau kaip per 10 (dešimt) darbo dienų nuo Agentūros pranešimo gavimo ją pateikia Agentūrai. Projekto koordinatoriui per nustatytą terminą nepateikus patikslintos projekto išlaidų sąmatos, lėšų skyrimo sutartis dėl projekto finansavimo nesudaroma.

51. Projekto koordinatorius ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas nuo lėšų skyrimo sutarties gavimo dienos asmeniškai, per kurjerį arba registruotu laišku grąžina Agentūrai visus pasirašytos sutarties ir jos priedų egzempliorius registruoti.

52. Nesudarius lėšų skyrimo sutarties per šio Aprašo 49 punkte nurodytą terminą, Agentūra, informavusi programos tarybą, gali priimti sprendimą dėl sprendimo skirti lėšas panaikinimo.

 

IX. REIKALAVIMAI, SUSIJĘ SU ILGALAIKIU TURTU

 

53. Lėšų gavėjas, įsigijęs ilgalaikio turto iš lėšų, gautų pagal šį Aprašą, neturi teisės jo perleisti, įkeisti, parduoti, pakeisti jo naudojimo paskirties jo nenudėvėjęs per nusidėvėjimo arba amortizacijos laikotarpį, ne trumpesnį, negu nustatyta Lietuvos Respublikos įstatymų.

54. Kai kompensuojamos tik ilgalaikio turto nusidėvėjimo arba amortizacijos išlaidos, nusidėvėjimui arba amortizacijai skaičiuoti taikomi lėšų gavėjo patvirtinti ilgalaikio materialiojo ir nematerialiojo turto nusidėvėjimo arba amortizacijos normatyvai.

 

X. MOKĖJIMAI

 

55. Agentūra perveda lėšų gavėjui lėšas projekto etapais dalimis avansu arba kompensavimo būdu lėšų skyrimo sutartyje nustatyta tvarka.

56. Nepatvirtinus projekto atsiskaitymo dokumentų, naudojant lėšas ne pagal paskirtį arba jų neišnaudojus, lėšų gavėjas jas privalo grąžinti Agentūrai lėšų skyrimo sutartyje nustatyta tvarka.

 

XI. Ataskaitų TEIKIMAS, VERTINIMAS IR TVIRTINIMAS

 

57. Projekto koordinatorius kasmet lėšų skyrimo sutartyje nustatytais terminais pateikia Agentūrai metinę, o pabaigęs projektą – baigiamąją ataskaitą. Ataskaitos (metinė ir baigiamoji) rengiamos pagal Reikalavimus projektų ataskaitoms (6 priedas).

58. Agentūra organizuoja ekspertinį ataskaitų vertinimą. Įvertinę ataskaitas, ekspertai pateikia vertinimo išvadas, nurodydami projekto (projekto etapo) rezultatus pagal projekte iškeltus tikslus ir uždavinius bei teikia išvadą dėl projekto tęstinumo. Ataskaitą vertina ne mažiau nei vienas ekspertas. Ekspertas ataskaitą įvertina per 10 (dešimt) darbo dienų.

59. Programos taryba, apibendrinusi ekspertinio vertinimo išvadas, teikia Agentūros direktoriui siūlymus dėl projektų ataskaitų tvirtinimo.

60. Jei ekspertai ataskaitą įvertino neigiamai, programos taryba išklauso projekto vadovo žodinį pranešimą apie projekto rezultatus ir gali nustatyti terminą trūkumams pašalinti arba pasiūlyti Agentūrai nutraukti lėšų skyrimo sutartį. Jei sutartis nutraukiama, lėšų gavėjas turi grąžinti Agentūrai visas ar programos tarybos nustatytą dalį projektui vykdyti pervestų lėšų. Agentūra turi teisę trejus metus nepriimti neigiamai įvertinto projekto vadovo paraiškų Agentūros administruojamų programų projektų finansavimui.

61. Projekto ataskaitos yra tvirtinamos Agentūros direktoriaus įsakymu, atsižvelgiant į programos tarybos siūlymą.

62. Patvirtinus metines projekto ataskaitas ir pateikus kitus lėšų skyrimo sutartyje nurodytus atsiskaitymo dokumentus, lėšų gavėjas turi teisę gauti Agentūros finansavimą kitiems projekto etapams.

63. Agentūra gali kviesti projekto vadovą ar projekto vykdytojo atstovus pristatyti projekto rezultatus Agentūros organizuojamuose renginiuose ar posėdžiuose.

64. Patvirtinus projekto ataskaitą ir pateikus kitus lėšų skyrimo sutartyje nurodytus atsiskaitymo dokumentus, laikoma, kad sutarties šalys įvykdė prisiimtus įsipareigojimus.

 

XII. LĖŠŲ SKYRIMO SUTARČIŲ PRIEŽIŪRA

 

65. Visi atlikti darbai, tyrimai ir kita planuota veikla turi būti kruopščiai dokumentuota ir patikrinama. Už informacijos ir pateiktų duomenų tikslumą, gautų lėšų tikslinį panaudojimą ir buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako lėšų gavėjas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

66. Agentūra turi teisę projekto vykdymo vietoje atlikti patikrą (toliau – patikrinimas) ir gauti iš lėšų gavėjo Agentūrai reikalingą informaciją apie projekto vykdymą ir projekto vykdymo dokumentus.

67. Projektų, kuriems skirtos lėšos, patikra vietoje atliekama:

67.1. pagal planą – Agentūros direktoriaus ne rečiau kaip kas metus tvirtinamą patikrinimų planą, kuriame nurodomi tikrinami lėšų gavėjai ir tikrinami projektai;

67.2. neplanuotai – esant įtarimui, kad projekto vykdytojo teikiama informacija yra netiksli, neišsami arba klaidinanti. Neplanuotos patikros vietose gali būti atliekamos ir kitais Agentūros nustatytais tikslais.

68. Patikrą vietoje atlieka Agentūros direktoriaus įsakymu sudaryta Patikros darbo grupė.

69. Agentūra apie planuojamą atlikti patikrą vietoje raštu informuoja lėšų gavėją ne vėliau kaip prieš 10 (dešimt) darbo dienų.

70. Patikrinimus atliekantys Patikros darbo grupės nariai privalo:

70.1. nusišalinti patys arba būti nušalinti nuo patikrinimo atlikimo, jeigu paaiškėja, kad jie yra tikrinamos įstaigos vadovo ar projekto vadovo, ar projekto personalo sutuoktiniai, sugyventiniai, įstatymų nustatyta tvarka įregistravę partnerystę, artimieji giminaičiai ar yra su šiais asmenimis susiję svainystės ryšiais (kaip tai nustatyta Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse (Žin., 2000, Nr. 74-2262), arba jeigu Patikros darbo grupės narių nešališkumu pagrįstai abejojama dėl kitų priežasčių, galinčių sukelti viešųjų ir privačių interesų konfliktą;

70.2. prisistatyti tikrinamos įstaigos vadovui (ar jo įgaliotam asmeniui) ir pateikti jam Agentūros direktoriaus įsakymą dėl pavedimo atlikti patikrinimą;

70.3. būti objektyvūs ir sąžiningi, iš anksto viešai nevertinti atlikto patikrinimo rezultatų;

70.4. išanalizuoti patikrinimo metu surinktą medžiagą ir įvertinti, ar ataskaitose pateikta informacija teisinga ir tiksli, ar buvo atlikti tyrimai, suteiktos paslaugos ir įsigytos prekės, už kurias lėšų gavėjas atsiskaitė, ar lėšos naudojamos pagal tikslinę paskirtį, bei patikrinimo rezultatus surašyti į pažymą.

71. Patikrinimą atliekanti Patikros darbo grupė turi teisę:

71.1. atlikti patikrinimus įstaigose jų darbo laiku;

71.2. įstaigose susipažinti su dokumentais, susijusiais su patikrinimo dalyku, ir gauti šių dokumentų kopijas ar nuorašus, esant galimybei, taip pat gauti kitą informaciją, susijusią su patikrinimu.

72. Įstaigai, kurioje atliktas patikrinimas, per 5 (penkias) darbo dienas nuo pažymos dėl atlikto patikrinimo surašymo dienos raštu pranešama apie patikrinimo rezultatus.

73. Jei nustatoma neatitikimų, kurie nepažeidžia lėšų skyrimo sutarties, tačiau yra taisytini, Agentūra raštu informuoja lėšų gavėją apie neatitikimus ir nurodo jų pašalinimo terminus.

74. Jei nustatoma sutarties pažeidimų, Agentūra turi teisę nutraukti sudarytą lėšų gavimo sutartį ir/ar pareikalauti grąžinti pervestas lėšas (ar jų dalį).

 

XIII. SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS

 

75. Ekspertinio vertinimo išvada yra galutinė ir neskundžiama.

76. Projekto koordinatorius dėl vertinimo procedūrinių veiksmų ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas nuo sprendimo gavimo dienos turi teisę pateikti skundą Technologinės plėtros komitetui. Technologinės plėtros komiteto sprendimai yra galutiniai ir neskundžiami.

77. Projekto vykdytojas, nesutikdamas su Agentūros sprendimais ar veiksmais, gali kreiptis į teismą Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

XIV. Baigiamosios nuostatos

 

78. Baigiamosios ataskaitos yra skelbiamos viešai Agentūros interneto svetainėje.

79. Lėšų gavėjai, skelbdami mokslines ar mokslo populiarinimo publikacijas, mokslo kūrinius, sukurtus vykdant projektą, nurodo, kad darbai parengti vykdant projektą, taip pat nurodo, kad pastarieji parengti gavus finansavimą iš Agentūros.

80. Pasikeitus Apraše nurodytiems teisės aktams, tiesiogiai taikomos naujos teisės aktų nuostatos.

81. Tais atvejais, kai dėl trečiųjų asmenų veikimo ar neveikimo Agentūra negali atlikti Apraše nurodytų savo funkcijų ar sutartinių įsipareigojimų, finansavimo teikimas (taip pat ir veiksmai iki sutarties sudarymo) nutraukiamas be jokių pasekmių Agentūrai.

 

_________________

 

Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros programų projektų konkursinio finansavimo sąlygų aprašo

1 priedas

 

reikalavimai TinkamOMS išlaidOMS

 

Išlaidų kategorija

Tinkamos išlaidos

Sąnaudas pateisinantys dokumentai

Išlaidos personalui: darbo užmokestis,

socialinio draudimo įmokos, įmokos į garantinį fondą, komandiruočių išlaidos

Projektą tiesiogiai vykdančio personalo, dirbančio pagal darbo sutartis, su darbo santykiais susijusios sąnaudos už laiką, dirbtą vykdant projektą. Socialinio draudimo įmokos – darbdavio mokamos socialinio draudimo įmokos, įmokos į garantinį fondą. Darbo užmokestis apskaičiuojamas vadovaujantis Darbo kodeksu ir kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais.

Projektą vykdančių darbuotojų komandiruočių išlaidos Lietuvoje (pas projekto partnerius): kelionės išlaidos, dienpinigiai, gyvenamojo ploto nuomos išlaidos. Komandiruočių išlaidos apskaičiuojamos neviršijant Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtintų dienpinigių ir gyvenamojo ploto nuomos išlaidų normų ir dienpinigių normų Lietuvoje, taikomų biudžetinėms įstaigoms.

Darbo sutartys, įsakymai (potvarkiai), žiniaraščiai (mokėjimo, atsiskaitymo ir pan.), mokėjimo dokumentai. Įsakymai (potvarkiai) dėl darbuotojų siuntimo į komandiruotę, komandiruotės dalyvių avansinės apyskaitos arba buhalterinės pažymos dėl patirtų komandiruotės išlaidų, komandiruotės išlaidas pateisinantys dokumentai: bilietų pirkimo sąskaitos faktūros, kelionės bilietai, kvitai, sąskaitos už gyvenamojo ploto nuomos paslaugas, kelionės lapas, kuriame nurodyta nuvažiuotų kilometrų skaičius ir kuro sunaudojimas, mokėjimo dokumentai. Kiti personalo išlaidas pateisinantys dokumentai.

Išlaidos priemonėms ir įrangai:

ilgalaikio turto įsigijimo/nusidėvėjimo arba amortizacijos išlaidos

Projektui vykdyti reikalingo ilgalaikio turto (materialiojo turto, kompiuterinės bei programinės įrangos ir kito ilgalaikio nematerialiojo turto) įsigijimo, nusidėvėjimo arba amortizacijos išlaidos, jei tos išlaidos yra pagrįstos, tiesiogiai susijusios su projekto vykdymu.

Tinkamos yra tik naujo, nenaudoto ilgalaikio turto įsigijimo išlaidos arba ilgalaikio turto nusidėvėjimo arba amortizacijos išlaidos. Prabangos prekių įsigijimas nėra tinkamos išlaidos.

Viešųjų pirkimų komisijos posėdžių protokolai, tiekėjų apklausos, sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, sąskaitos faktūros, kvitai, mokėjimo dokumentai, lėšų gavėjo patvirtinti ilgalaikio turto nusidėvėjimo arba amortizacijos normatyvai, kiti pateisinantys dokumentai.

Išlaidos pagal sutartis

Projektui vykdyti būtinų paslaugų pagal sutartis pirkimo išlaidos. Paslaugos turi būti perkamos vadovaujantis viešųjų pirkimų taisyklėmis.

Viešųjų pirkimų komisijos posėdžių protokolai, tiekėjų apklausos, sąskaitos faktūros, kvitai, mokėjimo dokumentai, sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, kiti išlaidas pateisinantys dokumentai.

Išlaidos medžiagoms, atsargoms ir panašiems produktams

Projektui vykdyti būtinų medžiagų, atsargų ir panašių produktų (prekių) pirkimo išlaidos. Prekės turi būti perkamos vadovaujantis viešųjų pirkimų taisyklėmis.

Išlaidos su projekto vykdymo reikmėmis susijusiems pirkiniams, kurie pagal  lėšų gavėjo taikomą apskaitos tvarką nėra ilgalaikis turtas ir yra būtini projektui vykdyti.

Viešųjų pirkimų komisijos posėdžių protokolai, tiekėjų apklausos, sąskaitos faktūros, kvitai, mokėjimo dokumentai, sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, kiti pateisinantys dokumentai.

Pridėtinės išlaidos

Šios išlaidos turi būti tiesiogiai susijusios su vykdomo projekto administravimo reikmėmis (pvz., su projekto vykdymu susijusios komunalinių, elektros ir ryšių paslaugų pirkimo ir pan. išlaidos).

Įsakymai (potvarkiai), mokėjimo dokumentai, kiti pateisinantys dokumentai.

 

_________________

 

Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės

plėtros programų projektų konkursinio

finansavimo sąlygų aprašo

2 priedas

 

REIKALAVIMAI INVESTICIjų PROJEKTUI

 

1. Projekto koordinatorius, siekdamas gauti lėšų ilgalaikiam turtui, pateikia Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūrai investicijų projektą (iki 2 lapų), kuriame turi būti:

1.1. investicijų projekto aprašymas, ilgalaikio turto pagrindimas;

1.2. investicijų projekto suvestinė sąmata pagal žemiau pateiktą lentelę:

 

Eil. Nr.

Išlaidų pavadinimas

Turto pavadinimas

Vieneto kaina, Lt

Iš viso, tūkst. Lt

1.

IlgalaikiS MATERIALUSIS turtAS

 

1.1.

Kitos mašinos ir įrenginiai (kompiuteriai ir org. technika, gamybinės mašinos, įrenginiai, medicinos įranga ir kt.)

 

 

 

2.

ILGALAIKIS NEMATERIALUSIS TURTAS

 

2.1.

Kompiuterinė programinė įranga, kompiuterinės programinės įrangos licencijos

 

 

 

Iš viso (1+2):

 

 

2. Investicijų projektą pasirašo projekto vadovas.

 

_________________


 

Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės

plėtros programų projektų konkursinio

finansavimo sąlygų aprašo

3 priedas

 

Paraiškos administracinio vertinimo LENTELĖ

 

________________

(pildymo data)

 

Programos pavadinimas ...............................................................................................................

Programos įgyvendinimo priemonės Nr. ......................................................................................

Paraiškos registracijos Nr. ............................................................................................................

Projekto koordinatorius ................................................................................................................

Projekto pavadinimas ...................................................................................................................

 

Eil. Nr.

Administracinio vertinimo kriterijai

Taip

Ne

Pastabos

1.

Paraiška pateikta laiku

 

 

 

2.

Paraiška yra pasirašyta

 

 

 

3.

Paraiškos elektroninė versija pateikta

 

 

 

4.

Visi paraiškos lapai sunumeruoti ir įrišti

 

 

 

5.

Paraiškos visos skiltys užpildytos

 

 

 

6.

Paraiška yra užpildyta anglų kalba

 

 

 

7.

Projektas atitinka Aprašo 7 punkto reikalavimus

 

 

 

8.

Pateikti visi paraiškos priedai ir/ar papildomi dokumentai

 

 

 

9.

Projekto vykdytojas neatitinka nė vieno Aprašo 9 punkte nurodyto kriterijaus

 

 

 

10.

Projekto koordinatorius pateikė investicijų projektą (kai prašoma lėšų ilgalaikiam turtui)

 

 

 

11.

Projekto vykdytojas anksčiau nėra daręs įtakos Agentūros darbuotojams, ekspertams

 

 

 

12.

Projekto vykdytojas anksčiau nėra pažeidęs arba neįvykdęs sutartinių įsipareigojimų Agentūrai

 

 

 

 

Siūlymas (paraišką teikti/neteikti ekspertiniam vertinimui, prašyti paraišką patikslinti)

......................................................................................................................................................

 

Darbo grupė:

(pareigos)                                                (parašas)                                   (vardas, pavardė)

 

_________________

 

Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros programų projektų konkursinio finansavimo sąlygų aprašo

4 priedas

 

Paraiškos vertinimo KRITERIJAI

 

1. Vertindami paraišką, ekspertai vadovaujasi nešališkumo, teisingumo bei objektyvumo principais.

2. Ekspertai, vertindami paraišką, vadovaujasi šiais vertinimo kriterijais:

 

Eilės Nr.

Kriterijai

Reikalavimai sėkmingam projektui

Balų (0–5) paskyrimo principai

1.

Projekto mokslinė ir technologinė kokybė

1.1.

Projekto tikslai, uždaviniai ir metodologija

•          Atskleista projekto tikslo ir uždavinių svarba ir aktualumas mokslo/technologijų pažangai.

•          Atskleista mokslinių tyrimų svarba programos tikslams pasiekti.

•          Pasirinkti tinkami problemų sprendimo būdai ir mokslinių/technologinių tyrimų metodai.

5

•         Projekto tikslo ir uždavinių aktualumas aiškiai apibūdintas, atskleista mokslinių/technologinių tyrimų svarba programos tikslams pasiekti ir mokslo/technologijų pažangai, pasirinkti tinkami mokslinių tyrimų metodai numatytam tikslui pasiekti.

 

 

 

 

•         Projekto tikslo ir uždavinių aktualumas atskleistas, nėra pakankamai aiški mokslinių/technologinių tyrimų svarba programos tikslams pasiekti ir mokslo/technologijų pažangai, pasirinkti metodai tinkami pasiekti projekto rezultatus.

 

 

•         Nepilnai atskleistas projekto tikslo ir uždavinių aktualumas bei mokslinių/technologinių tyrimų svarba projekto tikslams pasiekti ir mokslo/technologijų pažangai, metodologija nenuosekli ir/ar nereali, ir/ar netinkama projekto tikslui pasiekti.

0

 

1.2.

Projekto inovatyvumas

(naujumas)

•          Projekto mokslinių/technologinių tyrimų naujumas ir laukiamų rezultatų perspektyvumas.

•          Produktas, procesas ar paslauga, sukurti projekto metu, parodo visiškai naują jau esamos technologijos taikymą arba projekto metu sukuriama nauja technologija.

•          Inovacija sukuriama remiantis naujausių mokslinių tyrimų rezultatais.

5

•         Mokslinių/technologinių tyrimų naujumas ir projekto rezultatų perspektyvumas įtikinamai atskleistas; inovacija remiasi naujausiais mokslinių tyrimų rezultatais, yra nauja ir žymiai geresnė nei alternatyvūs sprendimai.

         Mokslinių/technologinių tyrimų naujumas ir projekto rezultatų perspektyvumas atskleistas; remiantis mokslinių/technologinių tyrimų rezultatais, sukuriamas tobulesnis produktas, procesas ar paslauga.

         Nebus sukurtas naujas ar reikšmingai pagerintas produktas, procesas ar paslauga.

 

 

0

 

1.3.

Projekto moksliniai/technologiniai pasiekimai, rezultatų sklaida

•          Projekte sukurta mokslinė/technologinė produkcija turi būti pažangi, inovatyvi ir turi didelę įtaką tolesniam mokslo ir pramonės vystymuisi.

•          Projekte vykdomi moksliniai tyrimai ir technologijų plėtra darys didelę įtaką pažangai vystant kuriamą technologiją.

•          Projekto rezultatai, kuriant technologiją, pasiūlys vieną ar daugiau iš esmės naujų sprendimų, kurie sudaro pagrindą naujos kartos pramonės šakoms ar pokyčiams esamose infrastruktūrose atsirasti.

•          Projekto mokslinių/technologinių pasiekimų sklaidos planas aiškus, pasirinktos sklaidos priemonės tinkamos.

5

•         Moksliniai/technologiniai pasiekimai šiame projekte yra labai reikšmingi, pateikti nauji technologiniai sprendimai. Projekto pasiekimai formuoja pagrindą naujai pramonės šakai susikurti ar pažangai jau egzistuojančioje infrastruktūroje. Projekto rezultatų sklaidos planas detalus, pasirinktos tinkamos sklaidos priemonės.

•         Technologiniai pasiekimai šiame projekte nėra labai reikšmingi. Tik keli projekto partneriai, siekdami išlaikyti savo pozicijas šioje technologijų srityje, patobulins kuriamą technologiją. Projekto rezultatų sklaidos planas ir priemonės nepakankamai atskleisti.

         Projekto moksliniai/technologiniai pasiekimai nepadarys didelės įtakos šioje technologijų srityje ir/ar nė vienas projekto partneris nepagerins savo mokslinių/technologinių pasiekimų. Nenumatyta projekto rezultatų sklaida.

 

 

0

 

2.

Projekto veiklų planavimas ir finansinė struktūra

2.1.

Projekto etapai ir tarpiniai rezultatai

•          Projekto plane numatytos aiškiai apibrėžtos veiklos, etapai ir tarpiniai rezultatai.

•          Projekto plane pateiktas realus projekto veiklų įgyvendinimo kalendorinis planas, įvertinant turimus išteklius ir biudžetą.

5

•         Aiškiai numatytos veiklos, projekto etapai ir realūs tarpiniai rezultatai, pateiktas detalus kalendorinis veiklų planas.

         Numatyti projekto etapai, tarpiniai rezultatai, bet trūksta aiškumo dėl pasirinktų veiklų, jų įgyvendinimo ir planavimo.

         Nenumatyti projekto etapai, tarpiniai rezultatai, o jei numatyti, tai neįgyvendinami dėl netinkamo partnerių pasirinkimo ar kitų priežasčių.

 

 

0

 

2.2.

Projekto finansinė struktūra

•          Projekto sąmata tinkamai sudaryta ir pagrįsta.

•          Projekto ir jame numatytų veiklų trukmė tinkama.

•          Projekto darbo grupės apimtis optimali.

•          Trumpalaikio ir ilgalaikio turto, paslaugų įsigijimo reikalingumas aiškiai pagrįstas.

•          Lėšos paskirstytos pagal atliekamų mokslinių tyrimų pobūdį.

5

•         Projekto sąmata tinkamai sudaryta ir aiškiai pagrįsta: tinkama projekto ir atskirų veiklų trukmė; darbo grupės apimtis tinkama, aiškiai pagrįstas numatyto trumpalaikio ir ilgalaikio turto bei paslaugų reikalingumas; lėšos tinkamai paskirstytos pagal atliekamų mokslinių tyrimų pobūdį.

•         Projekto sąmata sudaryta, bet nepakankamai aiškiai pagrįsta.

•         Projekto sąmata sudaryta, bet nepagrįsta.

 

 

0

 

3.

Bendradarbiavimas ir partneriai

3.1.

Jungtinės veiklos (partnerystės) sutartis

•          Projekto vykdytojai yra pasirašę jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį.

•          Sutartyje nustatyti kiekvieno projekto vykdytojo įsipareigojimai ir teisės bei numatyti visi aspektai, tiesiogiai susiję su projekto vykdymu ir rezultatų panaudojimu, t. y. intelektinės nuosavybės teisės, pasitraukimas iš projekto ir pan.

5

•         Sudaryta jungtinės veiklos (partnerystės) sutartis, kurioje išdėstyti kiekvieno partnerio įsipareigojimai ir teisės vykdant projektą ir įgyvendinant rezultatus.

•         Partneriai sudarė sutartį, kurioje išdėstyti pagrindiniai jų įsipareigojimai ir teisės, bet nenumatyti tam tikri įsipareigojimai kitais svarbiais klausimais.

•         Dar nesusitarta dėl partnerių įsipareigojimų ir teisių klausimais, vz., inte101010lektinės nuosavybės teisės.

 

 

0

 

3.2.

Projekto vykdytojų kompetencija

•          Projekto vykdytojai turi reikiamą kompetenciją, infrastruktūrą ir būtiną patirtį atitinkamoje mokslo/technologijų srityje, taip pat bendradarbiavimo ir projektų valdymo patirtį, siekiant įgyvendinti projekto tikslus ir gauti rezultatus.

•          Visi projekto vykdytojai turi strateginių ir/ar komercinių interesų, siekiant projekto rezultatų.

•          Būtina kiekvieno projekto vykdytojo partnerystė su ūkio subjektu. Visi dalyviai turi aiškiai apibrėžtą vaidmenį projekte. Projekte nėra persidengiančių veiklų.

5

         Visi projekto vykdytojai, yra pakankamai kompetentingi ir kvalifikuoti, turi tinkamą infrastruktūrą, užtikrinančią projekto įgyvendinimą. Projekto vykdytojai turi aiškius strateginius ar komercinius interesus įgyvendinti projektą ir pasiekti rezultatus.

•         Ne visi projekto vykdytojai  yra pakankamai kompetentingi ir kvalifikuoti pasiekti projekto tikslus, tačiau infrastruktūra yra pakankama, taip pat turi aiškius strateginius interesus įgyvendinti projektą.

         Partneriams trūksta patirties vykdyti projektą. Yra tikimybė, kad projekto tikslai nebus įgyvendinti.

 

 

0

 

4.

Rinka ir pelningumas

4.1.

Rinkos apimtis

•          Potenciali produkto, proceso ar paslaugos rinka yra labai didelė.

•          Produktas, procesas ar paslauga dominuos tam tikroje pasaulinės rinkos nišoje.

•          Rinka yra auganti su ribota konkurencija artimiausioje ateityje.

5

•         Projekto metu sukurti produktai, procesai ar paslaugos turi labai didelę ir augančią rinką su labai ribota konkurencija artimiausiu metu. Tai leidžia dominuoti tam tikroje rinkos nišoje.

•         Projekto metu sukurti produktai, procesai ar paslaugos artimiausioje ateityje turi ribotą rinką, kuri vėliau nesiplės ir/arba padidės konkurencija rinkoje.

         Projekto metu sukurti produktai, procesai ar paslaugos neturės rinkos.

 

 

0

 

4.2.

Rinkos prieinamumas

•          Vienas ar daugiau partnerių turi galimybių patekti į pasaulinę rinką arba jau užima tam tikrą poziciją joje.

•          Partneriai tikisi aktyviai dalyvauti pasaulinėje rinkoje.

•          Projekte yra numatytos patekimo į rinką kliūtys arba numatyti būdai, kaip sumažinti patekimo į rinką laiką ir kaštus.

5

•         Projekto partneriai jau užima tam tikrą rinkos dalį ar yra kvalifikuoti, kad patektų į ją. Partneriai turi galimybių pirmauti rinkoje.

•         Projekto partneriai gali patekti į rinką tik keliose valstybėse. Tuo pat metu konkurentai gali paleisti į rinką panašų produktą.

         0Perspektyvos patekti į rinką yra ribotos.

 

 

0

 

 

3.Ekspertai, vertindami paraišką, pagal kiekvieną kriterijų skiria balus – nuo 0 iki 5, 5 – didžiausias balas. Maksimali bendra projekto balų suma yra 45.

_________________________

 

 

Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės

plėtros programų projektų konkursinio

finansavimo sąlygų aprašo

5 priedas

 

PARAIškOS vertinimo anketa

 

Programos pavadinimas ...............................................................................................................

Programos įgyvendinimo priemonės Nr. ......................................................................................

Paraiškos registracijos Nr. ............................................................................................................

Projekto koordinatorius ................................................................................................................

Projekto pavadinimas  ..................................................................................................................

 

I. PROJEKTO VERTINIMAS

 

Eilės Nr.

Vertinimo aspektas

Vertinimo kriterijus (pagal Aprašo 4 priedą)

Vertinimo balas (0–5)

Komentarai (būtinas detalus įvertinimo paaiškinimas)

1.

Projekto mokslinė ir technologinė kokybė

Projekto tikslai, uždaviniai ir metodologija

 

 

Projekto inovatyvumas (naujumas)

 

 

Projekto moksliniai/technologiniai pasiekimai, rezultatų sklaida

 

 

2.

Projekto veiklų planavimas ir finansinė struktūra

Projekto etapai ir tarpiniai rezultatai

 

 

Projekto finansinė struktūra

 

 

3.

Bendradarbiavimas ir partneriai

Jungtinės veiklos (partnerystės) sutartis

 

 

Projekto vykdytojų kompetencija

 

 

4.

Rinka ir pelningumas

Rinkos apimtis

 

 

 

Rinkos prieinamumas

 

 

Iš viso:

 

 

 

II. BENDROSIOS PASTABOS APIE PROJEKTĄ

 

 

III. EKSPERTO IŠVADA apie projekto mokslinę/technologinę vertę (tinkamą teiginį palikti, netinkamą išbraukti)

 

1.         PROJEKTAS ATITINKA PROGRAMOS PRIEMONĖS TIKSLUS IR UŽDAVINIUS IR GALI BŪTI FINANSUOJAMAS

2.         PROJEKTAS NEATITINKA PROGRAMOS PRIEMONĖS TIKSLŲ IR UŽDAVINIŲ IR YRA NEFINANSUOTINAS

 

IV. EKSPERTO REKOMENDACIJA DĖL PROJEKTO BIUDŽETO (tinkamą teiginį palikti, netinkamą išbraukti)

 

1.         SĄMATA PAGRĮSTA IR REALI

2......... IŠLAIDAS MAŽINTI IR PROJEKTUI SKIRTI IKI ......... tūkst. Lt ......................

......................................................................................................................................

(nurodyti, kodėl ir kokias išlaidas siūloma mažinti arba jų atsisakyti)

 

Ekspertas.............................................................................................................     ......................

(parašas)                                 (vardas, pavardė)                                      (data)

 

_________________


 

Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės

plėtros programų projektų konkursinio

finansavimo sąlygų aprašo

6 priedas

 

REIKALAVIMAI PROJEKTŲ ATASKAITOMS

 

1. Agentūrai teikiamos projekto metinės ir baigiamosios ataskaitos.

2. Projektų ataskaitas teikia projekto koordinatorius.

3. Ataskaita rengiama pagal bendruosius mokslinių publikacijų reikalavimus (būtina numeruoti paveikslus ir lenteles, pateikti literatūros nuorodas, matavimo vienetus, paaiškinti simbolius, santrumpas ir t. t.). Ataskaitos medžiaga turi būti koncentruota, logiška ir nuosekli.

4. Atsiskaitant už projekto etapą, teikiama metinė ataskaita, o projektui pasibaigus – baigiamoji ataskaita.

5. Ataskaitos įvadinėje dalyje turi būti:

5.1. titulinis lapas. Jo viršuje įrašoma „Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra“, žemiau – lėšų gavėjai. Titulinio lapo viduryje įrašomas programos ir projekto pavadinimai. Žemiau nurodomas programos priemonės, pagal kurią atliktas projektas, numeris ir lėšų skyrimo sutarties su Agentūra data ir numeris. Lapo viduryje nurodomas ataskaitos tipas (metinė ar baigiamoji). Dešinėje lapo dalyje nurodomas projekto vadovo pedagoginis vardas, mokslo laipsnis, vardas ir pavardė. Lapo apačioje nurodomas projekto koordinatoriaus miestas ir ataskaitos parengimo metai;

5.2. atskirame lape pateikiamas projekto vykdytojų (mokslininkų, tyrėjų, verslininkų) sąrašas, nurodant institucijų (įmonių) pavadinimus, vardus ir pavardes, pedagoginius vardus, mokslo laipsnius, telefonus, elektroninio pašto adresus;

5.3. atskiruose lapuose pateikiamos projekto santraukos lietuvių ir anglų kalbomis (iki vieno puslapio kiekviena);

5.4. atskirame lape pateikiamas ataskaitos turinys, kuriame nurodyti ataskaitos skyriai ir poskyriai bei visi jos priedai.

6. Ataskaitos pagrindinėje dalyje turi būti:

6.1. įvadas, kuriame trumpai pristatomi projekto (projekto etapo) tikslai ir uždaviniai;

6.2. pagrindinė ataskaitos dalis, kurioje išdėstyta mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros darbų atlikimo metodika, įvertintas jos patikimumas ir tikslumas, pateikti svarbiausi projekto etapo/projekto rezultatai, įvertinta jų reikšmė mokslo ir technologijų pažangai, nurodyti rezultatų sklaidos būdai ir priemonės. Jei projekto rezultatai yra išdėstyti su ataskaita pateiktų mokslinių straipsnių rankraščiuose ar kopijose, ataskaitoje jie tik cituojami (pažymimi nuorodose ar išnašose). Ataskaitos pagrindinės dalies apimtis – ne didesnė kaip 10 puslapių;

6.3. projekto (projekto etapo) išvados, rekomendacijos ir siūlymai;

6.4. literatūros šaltinių sąrašas ir parengtų arba numatomų parengti publikacijų (nurodomi atitinkami moksliniai leidiniai), kuriose bus pateikti projekto rezultatai, sąrašas;

6.5. baigiamosios ataskaitos atskirame lape turi būti pateikta informacija pagal šiuos programos įgyvendinimo kriterijus:

6.5.1. sukurtų, paruoštų diegti ar įdiegtų naujų technologijų skaičius,

6.5.2. sukurtų naujų gaminių skaičius,

6.5.3. pateiktų tarptautinių patentinių paraiškų pagal Patentinės kooperacijos sutartį ir Europos patentų konvenciją skaičius,

6.5.4. pateiktų nacionalinių patentinių paraiškų skaičius,

6.5.5. įgytų patentų skaičius,

6.5.6. publikacijų žurnaluose, įtrauktuose į Mokslinės informacijos instituto sąrašą, skaičius,

6.5.7. projekte numatytas veiklas vykdančių doktorantų ir jaunųjų mokslininkų skaičius,

6.5.8. apgintų disertacijų skaičius,

6.5.9. sukurtų naujų darbo vietų pramonės įmonėse skaičius,

6.5.10. sukurtų naujų darbo vietų mokslininkams ir tyrėjams verslo įmonėse skaičius,

6.5.11. projekto įgyvendinimui panaudotų ūkio subjektų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų santykis (procentais) ir jo kitimo dinamika atskirais projekto vykdymo etapais,

6.5.12. kiti projekto įgyvendinimo metu pasiekti rezultatai.

7. Teikiant metinę ataskaitą, atskirai turi būti pateikta kito projekto etapo kiekvieno projekto vykdytojo išlaidų sąmata, kalendorinis darbų planas ir išlaidų pagrindimo dokumentai.

8. Visi ataskaitos su priedais (paskelbtų straipsnių kopijos, įteiktų spaudai straipsnių rankraščiai, mokslinės rekomendacijos, brėžiniai ir pan.) lapai turi būti sunumeruoti ir įrišti.

9. Agentūrai pateikiamas 1 (vienas) projekto vadovo pasirašytas ataskaitos originalo egzempliorius ir jo elektroninė versija (PDF formatu elektroninėje laikmenoje arba elektroniniu paštu).

10. Ataskaita turi būti pateikta lietuvių ir anglų kalbomis, jei lėšų skyrimo sutartyje nenustatyta kitaip.

_________________