PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTO
PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS
DIREKTORIAUS
ĮSAKYMAS
DĖL CIVILINĖS SAUGOS PRATYBŲ ORGANIZAVIMO IR VERTINIMO METODINIŲ REKOMENDACIJŲ PATVIRTINIMO
2011 m. liepos 18 d. Nr. 1-225
Vilnius
Vadovaudamasis Civilinės saugos pratybų organizavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. rugsėjo 8 d. nutarimu Nr. 1295 (Žin., 2010, Nr. 107-5537), 8 punktu,
PATVIRTINTA
Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo
departamento prie
Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus
2011 m. liepos 18 d. įsakymu Nr.1-225
CIVILINĖS SAUGOS PRATYBŲ ORGANIZAVIMO IR VERTINIMO METODINĖS REKOMENDACIJOS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Civilinės saugos pratybų organizavimo ir vertinimo metodinės rekomendacijos (toliau – rekomendacijos) skirtos valstybės ir savivaldybės institucijoms ir įstaigoms, ūkio subjektams, kitoms įstaigoms, kurie, vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 rugsėjo 8 d. nutarimu Nr.1295 „Dėl Civilinės saugos pratybų organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2010, Nr. 107-5537), privalo rengti civilinės saugos pratybas (toliau – pratybos).
3. Pratybos organizuojamos siekiant įvertinti ekstremaliųjų situacijų valdymo planų veiksmingumą, reagavimo į ekstremaliąją situaciją, ekstremalųjį įvykį strategiją ir procedūras, pajėgų, materialinių išteklių reikiamus resursus, specialistų pasirengimo lygį situacijų, panašių į realias, metu, taip pat gerinti pratybose dalyvaujančių institucijų pasirengimą reaguoti į gresiantį ar susidariusį ekstremalųjį įvykį, ekstremaliąją situaciją.
II. PRATYBŲ PLANAVIMAS
5. Pratybos planuojamos atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. rugsėjo 8 d. nutarimu Nr. 1295 „Dėl Civilinės saugos pratybų organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2010, Nr. 107-5537) patvirtintame Civilinės saugos pratybų organizavimo tvarkos apraše (toliau – Aprašas) numatytą pratybų organizavimo periodiškumą. Organizuojamų pratybų tipas ir laikas numatomi ekstremaliųjų situacijų prevencijos priemonių planuose.
6. Planuojamų pratybų tema ir tikslas numatomi atsižvelgiant į:
6.1. realiausiai gresiančius pavojus (epidemija, potvynis ir t. t.) ir jų padarinius gyventojų sveikatai bei gyvybei, turtui, aplinkai, būtiniausioms gyvenimo sąlygoms;
6.2. antrinius pavojus ir tikėtinas problemas (ryšių sistemos sutrikimai, gyventojų panika, ekstremaliųjų situacijų komisijos narių nepakankama patirtis ir pan.);
6.3. naujus teisės aktus, reglamentuojančius reagavimo į ekstremaliąsias situacijas veiksmus, bet realiai dar netaikytus;
7. Planuojamų pratybų tipas pasirenkamas atsižvelgiant į pratybų tikslą, dalyvius, veiklą pratybų metu ir jų vietą. Pagrindiniai jų skirtumai pateikti 1 lentelėje.
1 lentelė. Esminiai stalo, funkcinių ir kompleksinių pratybų skirtumai
|
Stalo pratybos |
Funkcinės pratybos |
Kompleksinės pratybos |
Kas? (dalyviai) |
Civilinės saugos sistemos subjektų atstovai, priimantys sprendimus |
Civilinės saugos sistemos subjektai, atliekantys funkcijas ar procedūras, numatytas šiems subjektams civilinės saugos srityje |
Visi civilinės saugos sistemos subjektai, dalyvaujantys valdant tam tikrą ekstremaliąją situaciją |
Ką veikia? |
Aptariamos naujos su reagavimu ar padarinių šalinimu susijusios problemos, reagavimo koncepcijos, sąveika, reaguojančių į ekstremalųjį įvykį ar ekstremaliąją situaciją tarnybų, institucijų savitarpio supratimas, derinami ekstremaliųjų situacijų valdymo, sąveikos planai |
Įvertinamas ir (ar) įtvirtinamas praktinis pasirengimas vykdyti konkrečias funkcijas, procedūras (gyventojų evakavimas, karantino paskelbimas ir pan.), numatytas ekstremaliųjų situacijų valdymo planuose |
Įvertinamas ir (ar) tobulinamas praktinis pasirengimas vykdyti konkrečias funkcijas ir procedūras ir gebėjimas organizuotai valdyti tam tikrą ekstremaliąją situaciją |
Kur? (vieta) |
Posėdžių, konferencijų salės, ekstremalių situacijų komisijų, operacijų centrų patalpos |
Civilinės saugos sistemos subjektų patalpose ir (ar) teritorijoje, imituojamo įvykio, ekstremaliojo įvykio, ekstremaliosios situacijos vietoje |
Civilinės saugos sistemos subjektų patalpose ir (ar) teritorijoje, imituojamo įvykio, ekstremaliojo įvykio, ekstremaliosios situacijos vietoje |
8. Siekiant gerai pasirengti vykdyti tam tikras funkcijas ir procedūras, rekomenduojama suplanuoti tos pačios temos skirtingo tipo pratybų ciklą ilgesniam laikotarpiui (3 metams).
III. PASIRENGIMAS PRATYBOMS
10. Pirmiausia rengiantis pratyboms priimamas civilinės saugos sistemos subjekto, organizuojančio pratybas, vadovo įsakymas „Dėl pasirengimo civilinės saugos pratyboms ir jų vykdymo“. Įsakyme turi būti nurodyta pratybų:
11. Pratybų tema, tipas ir vykdymo laikas planuojami iš anksto ir numatomi ekstremaliųjų situacijų prevencijos priemonių planuose, valstybinio lygio pratybų planuose ir t. t.
12. Pratybų tikslas turi būti aiškiai suformuluotas, paprastas, pasiekiamas, realus, įvertinamas, orientuotas į galutinį rezultatą. Tikslų neturėtų būti daug (vienas arba du), bet įgyvendinami. Formuluojant tikslą (-us) reikia atsakyti:
13. Pratybų vadovas vadovauja visiems pratybų organizavimo etapams: pasirengimui pratyboms, jų eigai, įvertinimui ir ataskaitos parengimui. Pratybų vadovu turi būti skiriamas asmuo, turintis vadovavimo įgūdžių, gerai išmanantis pratybų metu sprendžiamus klausimus ir galintis skirti pratybų organizavimui pakankamai laiko. Pratybų vadovas pratybų metu negali būti kartu ir pratybų dalyvis.
14. Pratybų rengimo grupę sudaro pratybas organizuojančios institucijos asmenys ir, esant poreikiui, pratybose dalyvaujančių institucijų specialistai, nepriklausomi konsultantai ir pan. Pratybų rengimo grupėje turi būti ir pratybų metu sprendžiamų klausimų specialistai, ir pratybų organizavimo specialistai. Atsižvelgiant į planuojamų pratybų mastą ir tipą, šią grupę gali sudaryti 2–10 ir daugiau asmenų: tiek, kiek reikia, kad pasirengimas pratyboms vyktų sklandžiai. Pratybų rengimo grupę turi sudaryti asmenys, galintys skirti užtektinai laiko pratybų vadovo nurodymams atlikti.
15. Pasirengimo pratyboms metu pratybų rengimo grupės nariai rengia jų organizavimo, vertinimo dokumentus, o joms vykstant atlieka pratybų koordinatorių funkcijas: perduoda pratybų dalyviams sąlygas, teikia papildomus duomenis, seka pratybų eigą ir informuoja jų vadovą apie iškilusias problemas ar nukrypimus nuo pratybų plano. Pratybų rengimo grupės nariai, kuriems pratybų metu nenumatytos koordinatorių funkcijos, gali būti paskiriami vertintojais.
16. Vertintojai – iš anksto paskirti asmenys vertinti pratybų dalyvių gebėjimus siekti numatyto(-ų) pratybų tikslo(-ų). Vertintojų skaičius turi atitikti vertinamų sričių skaičių. Jeigu rengiant įsakymą neįvardijami konkretūs vertintojai, reikėtų nurodyti, iš kokios (-ių) institucijos (-ų) jie bus kviečiami.
17. Stebėti pratybų gali būti pakviesti panašią veiklą vykdančių institucijų, ūkio subjektų ir kt. atstovai. Jie vadinami stebėtojais. Pratybų metu stebėtojai būna jiems skirtose vietose, elgiasi taip, kad netrukdytų pratybų dalyviams vykdyti savo funkcijas.
18. Tolesnio pasirengimo pratyboms trukmė ir sudėtingumas, rengiami pratybų organizavimo bei vertinimo dokumentai priklauso nuo pratybų lygio, tipo, temos, tikslų, dalyvaujančių institucijų skaičiaus, planuojamų pratybų sąlygų ir pan.
19. Būtinas pratybų organizavimo dokumentas – organizaciniai nurodymai – yra skirtas pratybų dalyviams. Organizacinius nurodymus pasirašo pratybų vadovas. Organizacinių nurodymų turinį sudaro:
19.1. bendra pratybų situacija (trumpas situacijos, nedetalizuojant įvykio, apibūdinimas. Į šią situaciją vykstant pratyboms turės reaguoti dalyviai);
20. Rengiant didelės apimties (valstybės ir savivaldybės lygio) pratybas, reikalaujančias didelio pasirengimo, sudaromas pasirengimo pratyboms planas, kuriame nurodomos pasirengimo pratyboms priemonės ir atsakingi už jų parengimą asmenys.
21. Organizuojant visų lygių ir tipų pratybas (esant poreikiui – stalo pratybas) turi būti iš anksto parengiamos pratybų sąlygos.
22. Pratybų sąlygos (toliau – sąlygos) – iš anksto numatyti ir vykstant pratyboms dalyviams nuosekliai pateikiami imituojamą situaciją sukuriantys pradiniai duomenys bei papildomi įvykiai ir (ar) duomenys. Sąlygas gali sudaryti:
22.1. pradiniai duomenys – įvykis ar situacija, į kuriuos reaguodami pratybų dalyviai turi imtis atsakomųjų veiksmų,
22.2. papildomi įvykiai (toliau – PĮ) – įvykiai, kurie papildo, patikslina pradinius duomenis, užtikrina dalyvių veiklą visų pratybų metu, kad būtų pasiektas pratybų tikslas;
23. Įvykių, papildomų duomenų mastas priklauso nuo pratybų tikslų ir dalyvių skaičiaus, bet jų neturėtų būti pernelyg daug, kad dalyviai neišeikvotų pratybų laiko spręsdami nerealias problemas.
24. Rengiant sąlygas reikia atsižvelgti į laiką, kurio reikės laukiamiems pratybų dalyvių veiksmams atlikti ar sprendimams, reikalingiems reaguojant į pateiktą įvykį, priimti.
25. Rengiant sąlygas gali būti taikoma 1 pav. nurodyta schema. Numatomi papildomi įvykiai, duomenys ir laikas, kurio reikės pratybų dalyvių atsakomiesiems veiksmams.
1 pav. Pratybų sąlygų pateikimo schema
_________________
26. Rengiant sąlygas, kad jos būtų realesnės, rekomenduojama konsultuotis su specialistais (pvz., dėl situacijos, susidariusios dėl potvynio – su hidrologais, dėl pandeminio gripo – su medikais). Naudinga pasiremti jau įvykusių ekstremaliųjų situacijų valdymo patirtimi – turint informacijos apie padarytas klaidas ar gerąją patirtį, pratybų metu bus galima ištaisyti pirmiau padarytas klaidas.
27. Raštu dalyviams perduodamoje sąlygoje turi būti nurodyta:
28. Kompleksinių ir funkcinių pratybų metu rekomenduojama, jeigu įmanoma, sąlygas perduoti taip, kaip sąlygose esanti informacija būtų perduota esant realiai situacijai. Prieš perduodant sąlygos turinį, dalyviai informuojami, kad informacija skirta pratyboms.
29. Rengiant didelės apimties (valstybės ir savivaldybės lygio) pratybas, kai numatyta daug sąlygų, dalyviai dirba skirtingose vietose, esant poreikiui, rekomenduojama parengti sąlygų perdavimo planą, kuriame būtų nurodytas kiekvienos sąlygos perdavimo laikas, sąlygos turinys ir (ar) sąlygos numeris, perdavimo būdas ir sąlygų gavėjai bei perdavėjai.
30. Jeigu pratybų metu atliekamos praktinės užduotys, naudojamos imitacinės priemonės. Rengiantis pratyboms reikia iš anksto suplanuoti, kokios priemonės bus reikalingos, jų skaičių, išdėstymą ir pan. Tam iš anksto parengiamas imitacinių priemonių planas ( 2 lentelė). Taip pat gali būti parengiama imitacijų išdėstymo schema.
2 lentelė. Numatomos parengti imitacinės priemonės
Imitacijos vieta |
Imitacijos panaudojimo laikas |
Imitacija (objektas ar veiksmas) |
Statistų skaičius |
Atsakingas asmuo |
|
|
|
|
|
31. Pagrindinis pratybų organizavimo dokumentas, būtinas rengiant bet kokio lygio kompleksines ir funkcines pratybas, yra pratybų planas. Pratybų planas rengiamas siekiant:
32. Pratybų planas turi būti rengiamas vadovaujantis:
32.3. civilinės saugos sistemos subjekto, organizuojančio pratybas, vadovo priimtu įsakymu „Dėl pasirengimo civilinės saugos pratyboms ir jų vykdymo“;
33. Pratybų planas susideda iš dviejų dalių: įvado, kuriame nurodoma pratybų tema, tikslas bei uždaviniai, ir pratybų eigos lentelės, kurioje nuosekliai, nurodant realų ir tariamąjį laiką, aprašoma susidariusi situacija (sąlygų turinys) ir numatomi teisingi dalyvių veiksmai reaguojant į tą situaciją. Siūloma pratybų plano forma pateikiama 4 priede.
35. Rengiant valstybės, savivaldybės lygio kompleksines ir funkcines pratybas (ūkio subjekto, kitos įstaigos funkcines pratybas – pagal poreikį), siekiant išklausyti visų dalyvių nuomones, išsiaiškinti galimybes bei dalyvių pasirengimą pratyboms, iki pratybų turi būti organizuojami pratybų planavimo pasitarimai (susitikimai), kuriuose dalyvauja pratybų vadovas, pratybų rengimo grupė ir pratybose dalyvaujančių institucijų, tarnybų ūkio subjektų, pajėgų vadovai arba jų įgalioti asmenys.
36. Pratybų vadovas, atsižvelgdamas į aktualius pratybų organizavimo klausimus, nustato pratybų planavimo pasitarimų skaičių ir pobūdį:
36.1. vykstant pradiniam pratybų planavimo pasitarimui nustatomas galutinis dalyvių skaičius, aptariami pratybų organizaciniai nurodymai bei dalyvių galimybės įgyvendinti pratybų tikslus;
36.2. tarpiniai pratybų planavimo pasitarimai vyksta iškilus neaiškumams, kai rengiamas pratybų planas ar kiti pratybų vykdymo dokumentai, siekiant suderinti praktinių priemonių vykdymo tvarką, išspręsti materialinio aprūpinimo problemas;
37. Visi pratybų dalyviai turi būti susipažinę su organizaciniais nurodymais. Kita parengta pratybų organizavimo medžiaga naudojasi tik pratybų vadovas, pratybų rengimo grupė ir vertintojai.
38. Valstybės, savivaldybės lygio kompleksinių ir funkcinių pratybų dalyviams prieš pratybas turi būti įteikiama pratybų vertinimo anketa, visų lygių stalo pratybų dalyviams – stalo pratybų vertinimo anketa.
IV. PRATYBŲ EIGA
41. Jeigu pratybos vyksta vienoje patalpoje, pratybų vadovas skelbia pratybų pradžią, primena dalyviams pratybų tikslus, supažindina su pratybų taisyklėmis. Dalyviams teikiami pradiniai duomenys, kurie duos pradžią aktyviam pratybų etapui. Norint vaizdžiau pristatyti situaciją gali būti naudojami žemėlapiai, nuotraukos, filmuota medžiaga.
42. Pratyboms vykstant skirtingose vietose, dalyviai ryšio priemonėmis informuojami apie pratybų pradžią ir supažindinami su pradiniais duomenimis.
44. Pratybų koordinatoriai, tiesiogiai perduodantys sąlygas pratybų dalyviams, negali su jais diskutuoti apie pateiktą informaciją.
45. Jeigu dalyviai, reaguodami į sąlygas, veikia daug greičiau ar lėčiau, nei numatyta pratybų plane, pratybų vadovas turi normalizuoti pratybų eigą:
45.1. jeigu dalyviai veikia greitai ir pratybų tempas lėtėja, dalyviams pateikiama papildomų sąlygų (jei nebuvo numatyta, reikia sukurti jas pratybų metu);
46. Pratybų koordinatoriai, tiesiogiai perduodantys sąlygas pratybų dalyviams, negali su jais diskutuoti apie pateiktą informaciją.
47. Pratybose gali nedalyvauti kai kurios institucijos, tarnybos ar asmenys, kurie pagal ekstremaliųjų situacijų valdymo planą ar kitus teisės aktus numatytos pratybų situacijos metu turi teikti duomenis ar priimti tam tikrus sprendimus. Siekiant, kad pratybų dalyviams būtų sudarytos kuo realesnės sąlygos, nedalyvaujančių institucijų, tarnybų ar asmenų funkcijos gali būti imituojamos. Šias funkcijas atlieka paskirtas pratybų rengimo grupės narys arba gali būti pasitelkiami kiti pratybas organizuojančios institucijos specialistai.
48. Stalo pratybos vyksta seminaro arba diskusijų forma:
48.1. seminaro forma rekomenduojama rengiant valstybės ir savivaldybės lygio pratybas, kai sprendžiamos su daugeliu organizacijų susijusios problemos, planuojama sutelkti daug dalyvių ir nagrinėjamu klausimu siekiama išklausyti kiekvieno dalyvio nuomonę. Dalyviams iš anksto pateikiama bendra pratybų situacija ar sąlygos, o pratybų metu dalyviai pristato pranešimus per pratybas nagrinėjamais klausimais. Vėliau pranešimus rašytine forma dalyviai perduoda pratybų vadovui ar koordinatoriui;
48.2. diskusijų forma gali būti naudojama visų lygių stalo pratyboms. Ji rekomenduojama nagrinėjant problemas, susijusias su keliomis organizacijomis, arba vienoje organizacijoje, kai reikia detaliai išnagrinėti ne daug, bet vieną ar keletą problemų. Diskusija vyksta, kai pratybų situacija ar sąlygos pateikiamos atskiriems dalyviams ar visai grupei. Pratybų metu priimtus sprendimus dalyviai sutartu būdu pristato pratybų vadovui.
49. Pratybų pabaigą skelbia pratybų vadovas. Apie pratybų pabaigą turi būti informuoti visi pratybų dalyviai.
50. Pasibaigus pratyboms, pratybų vadovas nedelsdamas organizuoja pratybų aptarimą, kuriame turėtų dalyvauti pratybų organizatoriai, dalyviai, vertintojai, stebėtojai. Aptarimui vadovauja pratybų vadovas. Aptarimo tikslas – sužinoti pirmuosius dalyvių įspūdžius apie pratybas, iškilusias problemas, pratybų naudą. Išsakytos dalyvių mintys gali būti panaudotos rengiant pratybų ataskaitą.
V. PRATYBŲ VERTINIMAS
51. Pratybų vertinimas – dalyvių veiklos pratybų metu stebėjimas, fiksavimas, surinktos informacijos analizė ir nustatymas, ar pratybų dalyvių veikla atitinka reikalavimus pratybų tikslui (-ams) ir uždaviniams įgyvendinti. Siekiant teisingai įvertinti pratybas, svarbu skirti pakankamai dėmesio pasirengimui vertinti pratybas.
52. Pratybų rengimo grupėje turi būti paskirtas asmuo, atsakingas už pratybų vertinimą. Jis privalo:
53. Vertintojų komandos dydį ir sudėtį lemia pratybų lygis ir tipas, dalyvių ir vertinamų sričių skaičius. Kiekvienai vertinamai sričiai vertinti turi būti paskirtas ne mažiau kaip vienas vertintojas. Jei vertinamos srities veikla vyksta skirtingose vietose, vertintojai turi būti kiekvienoje pratybų vietoje, nes vertinti galima tik tai, kas realiai matoma.
54. Vertintojai turi būti kompetentingi ir (ar) turėti patirties vertinamoje srityje, būti susipažinę su vertinamą veiklos sritį reglamentuojančiais norminiais teisės aktais ir pratybas organizuojančios institucijos ekstremaliųjų situacijų valdymo planu.
56. Vertinama veikla – konkretūs veiksmai, procedūros, kuriuos dalyviai turi atlikti siekdami tinkamai reaguoti į pateikiamas sąlygas ir įgyvendinti iškeltus pratybų uždavinius (pagrindiniai veiksmai numatomi pratybų plane).
3 lentelė. Vertinimo sritys ir veikla
PRATYBŲ TIKSLAS |
vertinamA sritIs
|
vertinama veikla
|
|
1.
|
1a 1b 1c |
2.
|
2a 2b 2c |
57. Asmuo, atsakingas už pratybų vertinimą, turi parengti:
58. Pratybų vertinimo lapas (5 priedas) rengiamas remiantis kiekvienos vertinamos srities vertinamais veiksmais ir procedūromis (3 lentelė). Ją vertintojai pildo pratybų metu, o pratyboms pasibaigus naudojasi rengdami pratybų vertinimo išvadas. Šioje formoje turi būti nurodyta:
59. Pratybų vertinimo anketa rengiama siekiant sužinoti dalyvių nuomonę apie įvykusias pratybas. Valstybės ir savivaldybės lygio pratybose pratybų vertinimo anketą, skirtą dalyviams, pildo ir pasirašo dalyvaujančios institucijos vadovas (6 priedas). Joje turi būti nurodyta:
60. Ūkio subjekto, kitos įstaigos funkcinių pratybų ir stalo pratybų vertinimo anketa sudaroma laisvos formos, atsižvelgiant į pratybų temą, tikslą ir keliamus uždavinius.
61. Asmuo, atsakingas už pratybų vertinimą, turi iš anksto supažindinti pakviestus vertintojus su vertinimo tvarka:
62. Pratybų metu vertintojai:
63. Pasibaigus pratyboms vertintojai turi surašyti vertinimo išvadas ir pateikti jas asmeniui, atsakingam už vertinimą. Vertinimo išvadose turi būti nurodyta:
63.3. vertinta sritis ir veiksmai (trumpai aprašoma pratybų veikla ar procedūra, kuri buvo stebima);
63.4. vertinimas (nurodomi teigiami ir neigiami aspektai, iškilusios problemas ir jų poveikis stebimoms veikloms ar procedūroms);
64. Asmuo, atsakingas už vertinimą, vadovaudamasis vertinimo išvadomis, rengia vertinimo ataskaitą ir pateikia ją pratybų vadovui.
65. Pratybų vadovas, vadovaudamasis vertinimo ataskaita, pateiktomis pratybų vertinimo anketomis ir savo pastebėjimais, atlieka galutinį pratybų vertinimą ir išvadas įrašo į pratybų ataskaitą.
66. Jeigu nebuvo skiriamas pagrindinis vertintojas, pratybų vadovas vertina pratybas vadovaudamasis pateiktomis vertinimo formomis ir anketomis.
67. Pratybų ataskaitą rengia pratybų vadovas ir pratybų rengimo grupė. Pratybų ataskaitoje turi būti aprašyta:
Civilinės saugos pratybų organizavimo ir
vertinimo metodinių rekomendacijų
1 priedas
VALSTYBĖS LYGIO CIVILINĖS SAUGOS PRATYBŲ ORGANIZAVIMO DOKUMENTAI
Pratybų tipas |
Rengiami dokumentai |
|
Kompleksinės pratybos |
Būtini parengti: Įsakymas „Dėl pasirengimo civilinės saugos pratyboms ir jų vykdymo“ Organizaciniai nurodymai Pasirengimo pratyboms planas Pratybų sąlygos Pratybų planas Vertinamų sričių ir veiksmų lentelė Pratybų vertinimo forma Pratybų vertinimo anketa Vertinimo išvados Vertinimo ataskaita Pratybų ataskaita
Esant poreikiui rengiama: Imitacijų planas Sąlygų perdavimo planas |
|
Funkcinės pratybos |
Būtini parengti: Įsakymas „Dėl pasirengimo civilinės saugos pratyboms ir jų vykdymo“ Organizaciniai nurodymai Pasirengimo pratyboms planas Pratybų sąlygos Pratybų planas Vertinamų sričių ir veiksmų lentelė Pratybų vertinimo forma Pratybų vertinimo anketa Vertinimo išvados Vertinimo ataskaita Pratybų ataskaita
Esant poreikiui rengiama: Imitacijų planas Sąlygų perdavimo planas |
|
Stalo pratybos |
Seminaro forma |
Diskusijų forma |
Būtini parengti: Įsakymas „Dėl pasirengimo civilinės saugos pratyboms ir jų vykdymo“ Organizaciniai nurodymai Darbotvarkė Stalo pratybų vertinimo anketa Vertinimo išvados Pratybų ataskaita
Esant poreikiui rengiama: Pratybų sąlygos |
Būtini parengti: Įsakymas „Dėl pasirengimo civilinės saugos pratyboms ir jų vykdymo“ Organizaciniai nurodymai Stalo pratybų vertinimo anketa Vertinimo išvados Pratybų ataskaita
Esant poreikiui rengiama: Pratybų sąlygos |
Civilinės saugos pratybų organizavimo ir
vertinimo metodinių rekomendacijų
2 priedas
SAVIVALDYBĖS LYGIO CIVILINĖS SAUGOS PRATYBŲ ORGANIZAVIMO DOKUMENTAI
Pratybų tipas |
Rengiami dokumentai |
|
Kompleksinės pratybos |
Būtini parengti: Įsakymas „Dėl pasirengimo civilinės saugos pratyboms ir jų vykdymo“ Organizaciniai nurodymai Pasirengimo pratyboms planas Pratybų sąlygos Pratybų planas Vertinamų sričių ir veiksmų lentelė Pratybų vertinimo anketa Pratybų vertinimo forma Vertinimo išvados Vertinimo ataskaita Pratybų ataskaita
Esant poreikiui rengiama: Imitacijų planas Sąlygų perdavimo planas |
|
Funkcinės pratybos |
Būtini parengti: Įsakymas „Dėl pasirengimo civilinės saugos pratyboms ir jų vykdymo“ Organizaciniai nurodymai Pasirengimo pratyboms planas Pratybų sąlygos Pratybų planas Pratybų vertinimo forma Pratybų vertinimo anketa Vertinimo išvados Pratybų ataskaita
Esant poreikiui rengiama: Imitacijų planas Vertinamų veiksmų lentelė Vertinimo ataskaita Sąlygų perdavimo planas |
|
Stalo pratybos |
Seminaro forma |
Diskusijų forma |
Būtini parengti: Įsakymas „Dėl pasirengimo civilinės saugos pratyboms ir jų vykdymo“ Organizaciniai nurodymai Darbotvarkė Stalo pratybų vertinimo anketa Vertinimo išvados Pratybų ataskaita
Esant poreikiui rengiama: Pratybų sąlygos |
Būtini parengti: Įsakymas „Dėl pasirengimo civilinės saugos pratyboms ir jų vykdymo“ Organizaciniai nurodymai Stalo pratybų vertinimo anketa Vertinimo išvados Pratybų ataskaita
Esant poreikiui rengiama: Pratybų sąlygos |
Civilinės saugos pratybų organizavimo ir
vertinimo metodinių rekomendacijų
3 priedas
ŪKIO SUBJEKTO, KITOS ĮSTAIGOS CIVILINĖS SAUGOS PRATYBŲ ORGANIZAVIMO DOKUMENTAI
Pratybų tipas |
Rengiami dokumentai |
||
Kompleksinės pratybos |
|
||
Funkcinės pratybos |
Būtini parengti: Įsakymas „Dėl pasirengimo civilinės saugos pratyboms ir jų vykdymo“ Pratybų sąlygos Pratybų planas Pratybų vertinimo anketa Pratybų ataskaita Esant poreikiui rengiama: Organizaciniai nurodymai Sąlygų pateikimo planas Imitacijų planas |
||
Stalo pratybos |
Seminaro forma |
Diskusijų forma |
|
|
Būtini parengti: Įsakymas „Dėl pasirengimo civilinės saugos pratyboms ir jų vykdymo“ Organizaciniai nurodymai Stalo pratybų vertinimo anketa Pratybų ataskaita
Esant poreikiui rengiama: Pratybų sąlygos Pratybų taisyklės |
||
Civilinės saugos pratybų organizavimo ir
vertinimo metodinių rekomendacijų
4 priedas
(Pratybų plano formos pavyzdys)
___________________________________________________________________________
(institucija, ūkio subjektas, įstaiga)
___________________________________________________________________________
________________________________ PLANAS
(pratybų lygis, tipas ir pavadinimas)
_____________
(data)
_____________
(vieta)
I. ĮVADAS
Pratybų tema:________________________________________________________________
Pratybų tikslas:_______________________________________________________________
Pratybų uždaviniai:____________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
II. PRATYBŲ EIGA
Laikas |
Sąlygos Nr. ir tekstas |
Sąlygos gavėjas, perdavimo būdas |
Numatomi dalyvių veiksmai, reaguojant į pateiktą sąlygą |
Dalyviai |
|
realusis |
tariamasis |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Civilinės saugos pratybų organizavimo ir
vertinimo metodinių rekomendacijų
5 priedas
(Pratybų vertinimo lapo formos pavyzdys)
PRATYBŲ VERTINIMO LAPAS
___________________________________________________________________________
(vertintojo pareigos, vardas ir pavardė)
___________________________________________________________________________
(vertinama sritis)
___________________________________________________________________________
(vertinimo vieta)
Vertinamos srities uždaviniai, kuriuos reikia įgyvendinti, norint pasiekti pratybų tikslą |
Vertinami veiksmai, procedūros |
Atlikti veiksmai |
Pastabos |
1 uždavinys |
1 veiksmas |
|
|
|
2 veiksmas |
|
|
|
3 veiksmas |
|
|
|
n veiksmas |
|
|
Civilinės saugos pratybų organizavimo ir
vertinimo metodinių rekomendacijų
6 priedas
(Pratybų vertinimo anketos forma)
________________________________ VERTINIMO ANKETA
(pratybų lygis, tipas, pavadinimas)
___________________________________________________________________________
(pratybų dalyvio (institucijos, ūkio subjekto, įstaigos) pavadinimas)
Nurodykite atstovaujamos institucijos (dalyvio) funkcijas, reaguojant į pratybų situaciją:____
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
Ar iškilo problemų vykdant numatytas funkcijas? ___________________________________
Ar pakako laiko funkcijoms įvykdyti? ____________________________________________
Kokios buvo iškilusių problemų priežastys? ________________________________________
Įvertinkite atstovaujamos institucijos dalyvavimą pratybose balais (1–10 balų) ____________
Įvertinkite pratybų organizavimą balais (1–10 balų) _________________________________
Pasiūlymai, kaip gerinti parengti
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
Kitos pastabos: ______________________________________________________________
____________________ ______________ ______________________
(pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas ir pavardė)