LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL FINANSŲ MINISTRO 2008 m. BIRŽELIO 20 d. ĮSAKYMO Nr. 1K-219 „DĖL VIEŠOJO SEKTORIAUS APSKAITOS IR FINANSINĖS ATSKAITOMYBĖS 9-OJO STANDARTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2010 m. liepos 10 d. Nr. 1K-224

Vilnius

 

P a k e i č i u 9-ąjį viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartą „Mokesčių ir socialinių įmokų pajamos“, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. birželio 20 d. įsakymu Nr. 1K-219 „Dėl viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės 9-ojo standarto patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 75-2966), ir išdėstau jį nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

ŪKIO MINISTRAS,

PAVADUOJANTIS FINANSŲ MINISTRĄ                                          DAINIUS KREIVYS

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministro

2008 m. birželio 20 d. įsakymu Nr. 1K-219

(Lietuvos Respublikos finansų ministro

2010 m. liepos 10 d. įsakymo Nr. 1K-224 redakcija)

 

9-ASIS VIEŠOJO SEKTORIAUS APSKAITOS IR FINANSINĖS ATSKAITOMYBĖS STANDARTAS „MOKESČIŲ IR SOCIALINIŲ ĮMOKŲ PAJAMOS“

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. 9-asis viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartas „Mokesčių ir socialinių įmokų pajamos“ (toliau – šis standartas) nustato Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytų mokesčių pajamų ir susijusių pervestinų lėšų įvertinimo, pripažinimo, atskyrimo nuo kitų pajamų ir informacijos apie mokesčių pajamas ir susijusias pervestinas lėšas pateikimo finansinėse ataskaitose reikalavimus.

2. Šiuo standartu turi vadovautis mokesčių fondų ir išteklių fondų, kurių finansinėse ataskaitose rodomos mokesčių ir socialinių įmokų pajamos, administratoriai, rengdami administruojamų fondų finansinių ataskaitų rinkinius.

3. Šis standartas vienodai taikomas ir viešojo sektoriaus subjektui, rengiančiam administruojamo fondo atskirų finansinių ataskaitų rinkinį, ir viešojo sektoriaus subjektui, rengiančiam administruojamo fondo konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinį.

4. Šis standartas yra taikomas Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo (Žin., 2004, Nr. 63-2243; 2009, Nr. 153-6896) 13 straipsnyje nurodytų mokesčių (neįskaitant su mokesčiais susijusių baudų ir delspinigių, apskaičiuotų už mokesčio įstatyme nustatytų reikalavimų pažeidimus) pajamų apskaitai, kaip nurodyta šio standarto 1 priede.

5. Kitų mokesčių, kurių mokesčių administratorius neadministruoja, bet juos surenka, pajamų, taip pat baudų, rinkliavų, delspinigių ir kitų su mokesčiais susijusių pajamų, rinkliavų ir finansavimo pajamų registravimo apskaitoje ir pateikimo finansinėse ataskaitose reikalavimai yra nustatyti atitinkamai 10-ajame viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standarte „Kitos pajamos“ ir 20-ajame viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standarte „Finansavimo sumos“. Mokesčių administravimo įstatymo 13 straipsnyje nurodytų mokesčių priskyrimui prie mokesčių, rinkliavų ar socialinių įmokų ir jų pajamų apskaitai taikytini viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartai (toliau – VSAFAS), nurodyti šio standarto 1 priede.

6. Šiame standarte vartojamos sąvokos:

Biudžetas – valstybės biudžetas, savivaldybės biudžetas, kito išteklių fondo biudžetas, į kuriuos teisės aktų nustatyta tvarka mokami ir (arba) kuriems paskirstomi mokesčio įstatyme nurodyti mokesčiai, rinkliavos ir (arba) kitos įmokos.

Mokesčio ir (arba) socialinės įmokos prievolė – mokesčio įstatymo arba socialinę įmoką reglamentuojančio įstatymo pagrindu atsirandanti to mokesčio ir (arba) socialinės įmokos mokėtojo pareiga teisingai apskaičiuoti ir laiku sumokėti mokestį ir (arba) socialinę įmoką ir su jais susijusias sumas į biudžetą ir vykdyti pareigas, susijusias su mokesčių ir socialinių įmokų skaičiavimu ir mokėjimu.

Mokesčio ir (arba) socialinės įmokos suma – suma, apskaičiuojama pagal mokesčio įstatymą arba socialinę įmoką reglamentuojantį įstatymą, kurią mokesčio arba socialinės įmokos mokėtojas turi sumokėti nustatytu laiku.

Mokestinis įvykis – įvykis, kuriam įvykus mokesčio mokėtojui, mokesčių administratoriui ar kitai teisės aktais nustatytai institucijai atsiranda prievolė apskaičiuoti mokestį, o mokesčio mokėtojui – ir jį sumokėti.

Valstybės socialinės apsaugos fondas – išteklių fondas, kuriame kaupiamos turto ir įsipareigojimų, susijusių su socialinėmis įmokomis ir išmokomis, sumos ir kitos sumos, susijusios su valstybės socialinės apsaugos fondo administravimo įstaigos vykdomomis funkcijomis, kurios jai perduotos teisės aktais.

7. Kitos šiame standarte vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos vartojamos Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatyme (Žin., 2007, Nr. 77-3046; 2008, Nr. 137-5370), Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatyme, Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo įstatyme (Žin., 1991, Nr. 17-447; 2004, Nr. 171-6295), Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatyme (Žin., 1996, Nr. 55-1287; 2002, Nr. 123-5512) ir kituose VSAFAS.

8. Mokesčių ir socialinių įmokų pajamos didina tik valstybės, savivaldybių ir valstybės socialinės apsaugos fondų ekonominę naudą. Mokesčių ir valstybės socialinės apsaugos fondų administratorius (toliau – mokesčių administratorius) veikia kaip valstybės, savivaldybės ir valstybės socialinės apsaugos fondų tarpininkas, t. y. jis yra atsakingas už įstatymu nustatytų sumų administravimą; jo surinktos sumos nėra mokesčių administratoriaus pajamos, nes jis negali šių pajamų panaudoti savo nuožiūra ir (arba) savo tikslams vykdyti, o turi jas pervesti valstybei, savivaldybėms ir valstybės socialinės apsaugos fondams, todėl mokesčių administratorius tvarko mokesčių ir socialinių įmokų pajamų apskaitą atskirai nuo savo turto, įsipareigojimų ir finansavimo sumų apskaitos ir rengia atskiras žemesniojo lygio mokesčių fondų arba išteklių fondų finansines ataskaitas.

9. Mokesčių fondo arba išteklių fondo per ataskaitinį laikotarpį gautos įmokos, kurios anksčiau nepripažintos mokesčių ir socialinių įmokų pajamomis ir kurios padidina mokesčių fondo arba išteklių fondo grynąjį turtą ir tenkina turto pripažinimo kriterijus, turi būti pripažįstamos ataskaitinio laikotarpio mokesčių ir socialinių įmokų pajamomis, išskyrus atvejus, kai gavus pinigus reikia pripažinti įsipareigojimą (pavyzdžiui, gauti avansai) mokesčių mokėtojui. Kai bus tenkinami mokesčių ir socialinių įmokų pajamų pripažinimo kriterijai, bus pripažįstamos mokesčių ir socialinių įmokų pajamos ir jų suma mažinama įsipareigojimo suma.

10. Mokesčių administratoriaus padarytų su mokesčių ir socialinių įmokų administravimu susijusių sąnaudų ir ataskaitinio laikotarpio mokesčių ir socialinių įmokų pajamų tarpusavio užskaita neatliekama. Jos rodomos mokesčių administratoriaus veiklos rezultatų ataskaitos „Pagrindinės veiklos sąnaudų“ straipsniuose.

 

II. MOKESČIŲ IR SOCIALINIŲ ĮMOKŲ PAJAMŲ PRIPAŽINIMAS

 

11. Mokesčių fondo arba išteklių fondo mokesčių ir socialinių įmokų pajamos pripažįstamos vadovaujantis kaupimo principu, t. y. atsiradus mokesčio ir (arba) socialinės įmokos prievolei ir tik tuomet, kai yra tenkinami su mokesčių ir socialinių įmokų pajamomis susijusio turto pripažinimo kriterijai nepriklausomai nuo pinigų gavimo momento, atsižvelgiant į šio standarto 13 ir 14 punktų nuostatas.

12. Gautinos mokesčių ir socialinės įmokos pajamomis ir (arba) turtu gali būti pripažįstamos tik tuomet, kai tenkinamos visos šios sąlygos:

12.1. mokesčių mokėtojui atsiranda prievolė mokėti mokestį arba socialines įmokas;

12.2. mokesčio ir (arba) socialinės įmokos prievolės dydis gali būti patikimai įvertintas;

12.3. tikėtina, kad biudžetas (įskaitant valstybės socialinės apsaugos fondus) gaus su šiomis įplaukomis susijusią ekonominę naudą.

13. Kai įmoka, kurią įmokėjus įvykdoma mokesčio ir (arba) socialinės įmokos prievolė, sumokama neteikiant deklaracijos ar kito dokumento, tokių įmokų sumos pripažįstamos mokesčių ir socialinių įmokų pajamomis jų gavimo momentu.

14. Kai įmoka, kurią įmokėjus įvykdoma mokesčio ir (arba) socialinės įmokos prievolė, sumokama kitą ataskaitinį laikotarpį, nei įvyksta mokestinis įvykis, įvykdytos mokesčio ir (arba) socialinės įmokos prievolės suma pripažįstama mokesčių ir (arba) socialinių įmokų pajamomis tą ataskaitinį laikotarpį, kurį įvyko mokestinis įvykis, jei mokesčio ir (arba) socialinės įmokos prievolės dydį galima patikimai įvertinti iki to ataskaitinio laikotarpio, kurį įvyko mokestinis įvykis, finansinių ataskaitų parengimo dienos. Kitais atvejais pajamos pripažįstamos anksčiausią ataskaitinį laikotarpį, kurį mokesčio ir (arba) socialinės įmokos prievolės dydis gali būti patikimai įvertintas. Patikimo mokesčių ir socialinių įmokų pajamų įvertinimo pagrindo ir tokio įvertinimo laiko pavyzdžiai pateikti šio standarto 2 priede. Siekdamas kuo daugiau mokesčių ir socialinių įmokų pajamų pripažinti tą ataskaitinį laikotarpį, kurį įvyksta mokestinis įvykis, viešojo sektoriaus subjektas gali nusistatyti ir kitus mokesčių ir socialinių įmokų pajamų įvertinimo būdus, pavyzdžiui, statistinius, jei tokie būdai bus paremti pagrįstomis prielaidomis.

Pavyzdys. 200X m. liepos 15 d. mokesčių administratorius pagal gautos deklaracijos duomenis užregistravo gyventojų pajamų mokesčio gautiną sumą, kuri yra susijusi su 200X m. birželio mėn. gyventojų pajamomis. Kadangi mokestinis įvykis įvyko 200X m. birželio mėn. (tada, kai faktiškai buvo uždirbtos gyventojų pajamos), nepaisant mokesčio prievolės atsiradimo (deklaravimo) ar užregistravimo dienos, mokesčių pajamos turi būti rodomos 200X m. pirmojo pusmečio finansinėse ataskaitose.

15. Praėjusių ataskaitinių laikotarpių mokesčių ir socialinių įmokų pajamų perskaičiavimas dėl atsiradusių naujų ar pasikeitusių aplinkybių, tarp jų ir kai mokesčių mokėtojai arba mokesčių administratorius patikslina praėjusių laikotarpių mokesčių arba socialinio draudimo įmokų deklaracijas ir ataskaitas, laikomas apskaitinio įverčio keitimu, todėl susiję koregavimai registruojami buhalterinėje apskaitoje pagal apskaitinio įverčio keitimui taikomas 7-ojo VSAFAS „Apskaitos politikos, apskaitinio įverčio keitimas ir klaidų taisymas“ nuostatas, naujai apskaičiuotos mokesčių ir socialinių įmokų pajamų sumos ir (arba) gautinos sumos ir iki perskaičiavimo apskaičiuotų sumų skirtumą registruojant perspektyviniu būdu.

16. Mokesčių lengvatos, kurios nėra įskaičiuotos į mokesčio tarifą, turi būti atimamos iš to ataskaitinio laikotarpio mokesčių ir socialinių įmokų pajamų, su kuriuo yra susijusios, jei jas iki finansinių ataskaitų sudarymo dienos galima patikimai įvertinti. Tais atvejais, kai tokių mokesčių lengvatų sumų patikimai įvertinti iki ataskaitinio laikotarpio finansinių ataskaitų sudarymo dienos negalima, jos turi būti atimamos iš anksčiausio ataskaitinio laikotarpio, kurį gali būti patikimai įvertintos, mokesčių ir socialinių įmokų pajamų sumos.

Pavyzdys. Mokesčių administratorius mokesčių mokėtojui pripažįsta grąžintiną gyventojų pajamų mokesčio sumą, apskaičiuotą už per ataskaitinį laikotarpį sumokėtą įmoką už mokslą. Tokiu atveju grąžintina mokesčio suma turi būti sumažintos to ataskaitinio laikotarpio, su kuriuo yra susijusios grąžinamos sumos, atitinkamos mokesčių administratoriaus mokesčių ir socialinių įmokų pajamos, jei mokesčių mokėtojas deklaravo šią sumą kaip išlaidas, mažinančias apmokestinamąsias pajamas, o mokesčių administratorius patikrino ir patvirtino deklaraciją iki to ataskaitinio laikotarpio, kurį įvyko mokestinis įvykis, finansinių ataskaitų parengimo dienos. Kitu atveju sumažinamos to ataskaitinio laikotarpio, kurį patvirtinama mokesčio mokėtojo deklaracija, mokesčių ir socialinių įmokų pajamos.

17. Taikant kaupimo principą ir pagal mokesčio įstatymą atsiradus mokesčio prievolei, mokesčių administratorius kartu su gauta arba gautina suma ir mokesčių pajamomis, jei tai nustatyta teisės aktuose, registruoja negrąžintinai pervestinas pajamas į biudžetus (įskaitant valstybės socialinės apsaugos fondus), t. y. mokesčių pajamos mažinamos negrąžintinai pervestinų į biudžetus (įskaitant valstybės socialinės apsaugos fondus) pajamų suma. Negrąžintinai pervestinos pajamos rodomos žemesniojo lygio mokesčių fondų ir išteklių fondų veiklos rezultatų ataskaitos straipsnyje „Pervestinų mokesčių suma“. Taip pat, jei taip nustatyta socialines įmokas reglamentuojančiuose teisės aktuose, atsiradus socialinės įmokos prievolei, valstybės socialinės apsaugos fondo apskaitoje kartu su gauta arba gautina suma ir socialinių įmokų pajamomis registruojamos negrąžintinai pervestinos pajamos (kitam valstybės socialinės apsaugos fondui pervestinos sumos rodomos žemesniojo lygio mokesčių fondų ir išteklių fondų veiklos rezultatų ataskaitos straipsnyje „Pervestinų socialinių įmokų suma“).

18. Šio standarto 17 punkte nurodytas negrąžintinai pervestinas pajamų sumas pervedus išteklių fondams, jos pripažįstamos šių fondų pajamomis pagal mokesčių fondų ir išteklių fondų, kurie pripažino mokesčius ir (arba) socialines įmokas pajamomis ir negrąžintinai pervestinų pajamų sumomis, pateiktą informaciją.

 

III. MOKESČIŲ IR SOCIALINIŲ ĮMOKŲ PAJAMŲ ĮVERTINIMAS

 

19. Mokesčių ir socialinių įmokų pajamų sumą bendrąja verte sudaro gautos ir gautinos mokesčių ir socialinių įmokų sumos, atėmus grąžintinas mokesčių ir socialinių įmokų sumas. Iš pajamų bendrąja verte atėmus negrąžintinai pervestinas kitiems viešojo sektoriaus subjektams pajamų sumas apskaičiuojama pajamų suma grynąja verte. Mokesčių ir socialinių įmokų pajamų suma vertinama gauta arba gautina pinigų arba jų ekvivalentų suma, atsižvelgiant į šio standarto 20 punkte nustatytus atvejus.

20. Esant mokestinėms paskoloms, jeigu pinigų mokėjimo terminas yra atidėtas ilgesniam nei dvylikos mėnesių laikotarpiui (jeigu palūkanos nebūtų skaičiuojamos), mokesčių pajamų tikroji vertė yra mažesnė už gautų ar gautinų pinigų nominalią vertę ir turi būti įvertinta diskontuojant gautinas sumas taikant mokestinėms paskoloms teisės aktais nustatytą palūkanų normą, skirtumą pripažįstant palūkanų pajamomis per atidėto mokėjimo laikotarpį. Kitų ilgalaikių mokesčių ir socialinių įmokų gautinų sumų tikrajai vertei nustatyti taikoma apskaičiuotų palūkanų norma. Diskontavimo formulė ir pavyzdžiai pateikti 17-ajame VSAFAS „Finansinis turtas ir finansiniai įsipareigojimai“.

Pavyzdys. 200X m. birželio 30 d. sudaryta mokestinės paskolos suteikimo sutartis. Sutartyje numatytas 2 metų mokėjimo atidėjimas, t. y. mokesčių fondas gaus pinigus iš mokestinės paskolos gavėjo 200(X+2) m. birželio 30 d. 200X m. birželio 30 d. mokesčių fondas registruoja gautiną sumą ir pajamas amortizuota savikaina, kurią nustato taikydamas mokestinėms paskoloms teisės aktais nustatytą palūkanų normą – 6 %. Palūkanų sąnaudos pripažįstamos kas ketvirtį. Amortizuota suma yra lygi 75 000 / (1 + 0,06 / 4) 8 = 66 578,33 Lt. Įsigijimo savikainos ir amortizuotos įsipareigojimo savikainos skirtumas yra (75 000 Lt – 66 578,33 Lt) = 8 421,67 Lt. Kiekvieno kito ketvirčio paskutinę dieną mokesčių fondas pripažįsta palūkanų pajamas ir registruoja gautinos sumos padidėjimą (palūkanų pajamų suma, kuri yra lygi 8 421, 67 / 8 = 1052,71).

21. Apskaičiuotų palūkanų norma nustatoma atsižvelgiant į 17-ojo VSAFAS „Finansinis turtas ir finansiniai įsipareigojimai“ 27 ir 28 punktų nuostatas.

22. Valstybės, savivaldybių arba išteklių fondų biudžeto, kuris buvo sudarytas surenkant to biudžeto numatytas mokesčių pajamas, sąnaudos apskaitoje registruojamos ir finansinėse ataskaitose rodomos atskirai nuo mokesčių ir socialinių įmokų pajamų, t. y. mokesčių ir socialinių įmokų pajamų ir šių sąnaudų tarpusavio užskaita neatliekama. Tokiomis sąnaudomis laikytinos biudžetų (įskaitant valstybės socialinius fondus) išmokos, kurios finansuojamos pagal tų biudžetų sandarą reglamentuojančių teisės aktų nuostatas.

Pavyzdys. Valstybinio socialinio draudimo fondo pajamų ir šio fondo sąnaudų pensijoms, ligos, motinystės pašalpoms ir pan. mokėti tarpusavio užskaita neatliekama. Valstybinė mokesčių inspekcija, nors ir administruoja ir surenka mokesčius, neveikia kaip savarankiškas turintis tam tikrų išlaidų numatytiems tikslams įgyvendinti biudžetas ar išteklių fondas, todėl jos pervestinos iš fondo į biudžetus sumos mažina apskaičiuotas bendrąsias mokesčių pajamas Valstybinės mokesčių inspekcijos administruojamo mokesčių fondo apskaitoje.

23. Gautinų mokesčių ir socialinių įmokų sumų nuvertėjimas pradedamas skaičiuoti suėjus mokesčio ir (arba) socialinės įmokos prievolės įvykdymo terminui, tačiau jis nemažina mokesčių ir socialinių įmokų pajamų, o pripažįstamas pagrindinės veiklos sąnaudomis. Kartu nuvertėjimo suma yra mažinamos pervestinų pajamų sumos. Detalesni gautinų sumų apskaitos reikalavimai nustatyti 17-ajame VSAFAS „Finansinis turtas ir finansiniai įsipareigojimai“.

 

IV. INFORMACIJOS PATEIKIMAS FINANSINIŲ ATASKAITŲ AIŠKINAMAJAME RAŠTE

 

24. Mokesčių administratorius privalo negrąžintinai pervesti visus surinktus mokesčius ir socialines įmokas ar dalį jų į atitinkamą biudžetą arba fondams, kurie nelaikomi viešojo sektoriaus subjektais (pavyzdžiui, privatūs pensijų fondai). Vadovaujantis 3-iojo VSAFAS „Veiklos rezultatų ataskaita“ nuostatomis žemesniojo lygio mokesčių fondų ir išteklių fondų veiklos rezultatų ataskaitoje rodomos mokesčių pajamos ir socialinių įmokų pajamos bendrąja verte (suma, už kurios administravimą ir surinkimą atsakingas mokesčių administratorius, nustatyta pagal šio standarto 19 punkto nuostatas), biudžetui negrąžintinai pervestinų mokesčių ir socialinių įmokų suma ir grynąja verte (minėtųjų sumų skirtumas), t. y. daugeliu atvejų sumos, kurios yra skiriamos mokesčių fondo arba išteklių fondo tikslams vykdyti (šio standarto 3 priede pateiktas mokesčių ir (arba) socialinių įmokų pajamų apskaitos pavyzdys). Aukštesniojo lygio veiklos rezultatų ataskaitoje pateikiama konsoliduota žemesniojo lygio veiklos rezultatų ataskaitose teikiama informacija apie mokesčių ir socialinių įmokų pajamas.

25. Mokesčių ir išteklių fondų finansinių ataskaitų aiškinamajame rašte (toliau – aiškinamasis raštas) turi būti nurodyta:

25.1. apskaitos politika, taikoma mokesčių ir socialinių įmokų pajamoms pripažinti, nurodant skirtumus pagal atskirą mokestį ar socialinę įmoką, jeigu skirtumų yra;

25.2. faktas, kad mokesčių ir socialinių įmokų pajamos finansinėse ataskaitose buvo įvertintos tikrąja verte. Jei mokesčių ir socialinių įmokų pajamų nebuvo galima įvertinti tikrąja verte, tuomet viešojo sektoriaus subjektas turi pateikti informaciją apie tokias pajamas pagal atskirą mokestį ir socialinę įmoką, išskirdamas:

25.2.1. mokesčių ir socialinių įmokų pajamų sumas;

25.2.2. priežastis, dėl kurių nebuvo galima patikimai įvertinti mokesčių ir socialinių įmokų pajamų ir, jei įmanoma, nurodyti tokių pajamų apytikrę įvertinimo tikrąja verte įtaką grynajam ataskaitinio laikotarpio veiklos rezultatui.

26. Šio standarto 9 punkte aprašytos įsipareigojimų sumos viešojo sektoriaus subjekto finansinės būklės ataskaitoje rodomos straipsnyje „Grąžintini mokesčiai, įmokos ir jų permokos“.

27. Viešojo sektoriaus subjektas, rengiantis žemesniojo lygio finansinių ataskaitų rinkinį, aiškinamajame rašte turi pateikti informaciją apie per ataskaitinį laikotarpį gautas mokesčių ir (arba) socialinių įmokų pajamas ir gautinas sumas pagal atskirą mokestį ir (arba) socialinę įmoką bei mokesčių ir socialinių įmokų pajamas pagal šio standarto 4–7 prieduose nustatytas formas.

28. Viešojo sektoriaus subjektas, rengiantis aukštesniojo lygio finansinių ataskaitų rinkinį, aiškinamajame rašte turi pateikti informaciją apie per ataskaitinį laikotarpį pripažintas mokesčių ir socialinių įmokų pajamas pagal šio standarto 8 ir 9 prieduose nustatytas formas.

 

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

29. Viešojo sektoriaus subjektui pradėjus taikyti VSAFAS, gautos negaliojančių ankstesniais ataskaitiniais laikotarpiais galiojusių mokesčių ir socialinių įmokų sumos apskaitoje turi būti registruojamos ir finansinėse ataskaitose rodomos taip, kaip nurodyta šio standarto 1 priede.

 

_________________

 

 

9-ojo VSAFAS „Mokesčių ir

socialinių įmokų pajamos“

1 priedas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS MOKESČIŲ ADMINISTRAVIMO ĮSTATYMO 13 STRAIPSNYJE NURODYTŲ MOKESČIŲ PRISKYRIMAS PRIE MOKESČIŲ, RINKLIAVŲ IR SOCIALINIŲ ĮMOKŲ IR ATITINKAMAS JŲ PAJAMŲ APSKAITOS REGLAMENTAVIMAS

 

Eil. Nr.

Priskiriamas prie mokesčio (pajamų apskaita reglamentuota 9-ajame VSAFAS)

Priskiriamas prie socialinės įmokos (pajamų apskaita reglamentuota 9-ajame VSAFAS)

Priskiriamas prie rinkliavos (pajamų apskaita reglamentuota 10-ajame VSAFAS)

Negaliojantis mokestis ar rinkliava

1

2

3

4

5

1.

Pridėtinės vertės mokestis

 

 

 

2.

Akcizai

 

 

 

3.

Gyventojų pajamų mokestis

 

 

 

4.

Nekilnojamojo turto mokestis

 

 

Įmonių ir organizacijų nekilnojamojo turto mokestis (už ankstesnius ataskaitinius laikotarpius surinktos mokesčio sumos registruojamos pagal šio standarto reikalavimus ir rodomos kartu su nekilnojamojo turto mokesčio sumomis)

5.

Žemės mokestis

 

 

 

6.

Mokestis už valstybinius gamtos išteklius

 

 

 

7.

Naftos ir dujų išteklių mokestis

 

 

 

8.

Mokestis už aplinkos teršimą

 

 

 

9.

 

 

Konsulinis mokestis

 

10.

 

 

Žyminis mokestis

Žyminis mokestis (už ankstesnius ataskaitinius laikotarpius surinktos mokesčio sumos registruojamos pagal 10-ojo VSAFAS reikalavimus kaip rinkliava ir rodomos kartu su valstybės rinkliavomis)

11.

 

 

Atskaitymai nuo pajamų pagal Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymą

Atskaitymai nuo pajamų pagal Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymą (už ankstesnius ataskaitinius laikotarpius surinktos mokesčio sumos registruojamos pagal šio standarto reikalavimus ir rodomos atskiroje eilutėje prekių ir paslaugų mokesčių grupėje)

12.

Paveldimo turto mokestis

 

 

 

13.

 

Privalomojo sveikatos draudimo įmokos

 

 

14.

 

Įmokos į Garantinį fondą

 

 

15.

 

 

Valstybės rinkliava

 

16.

Loterijų ir azartinių lošimų mokestis

 

 

 

17.

 

 

Mokesčiai už pramoninės nuosavybės objektų registravimą

 

18.

Pelno mokestis

 

 

 

19.

 

Valstybinio socialinio draudimo įmokos

 

 

20.

Pertekliaus mokestis cukraus sektoriuje

 

 

 

21.

Gamybos mokestis cukraus sektoriuje

 

 

 

22.

 

 

 

Papildomas cukraus gamybos mokestis

23.

Muitai

 

 

 

24.

Atskaitymai nuo pajamų pagal Lietuvos Respublikos miškų įstatymą

 

 

 

25.

Mokestis už valstybės turto naudojimą patikėjimo teise

 

 

 

26.

 

 

 

Socialinis mokestis

27.

 

 

 

Cukraus pramonės restruktūrizavimo laikinasis mokestis

28.

Papildomos baltojo cukraus gamybos kvotos ir pridėtinės izogliukozės gamybos kvotos vienkartinio išsipirkimo mokestis

 

 

 

 

_________________

 

 

9-ojo VSAFAS „Mokesčių ir

socialinių įmokų pajamos“

2 priedas

 

MOKESČIŲ IR SOCIALINIŲ ĮMOKŲ PAJAMŲ PRIPAŽINIMO LAIKO PAVYZDŽIAI*

 

1 pavyzdys. Mokesčių pajamų pripažinimo laiko pavyzdys

 

Eil. Nr.

Mokesčių pavadinimas

Pajamų pripažinimo pagrindas ir laikas

1.

Pajamų ir pelno mokesčiai:

1.1.

Gyventojų pajamų mokestis (A klasė)

Paskutinė laikotarpio, už kurį pateikiama deklaracija, diena

1.2.

Gyventojų pajamų mokestis (B klasė)

Deklaracijos pateikimo (per praėjusį ataskaitinį laikotarpį apskaičiuoto mokesčio) diena

1.3.

Pelno mokestis

Deklaracijos pateikimo (per praėjusį ataskaitinį laikotarpį apskaičiuoto mokesčio) diena

2.

Turto mokesčiai:

2.1.

Žemės mokestis

Paskutinė laikotarpio, už kurį pateikiama deklaracija, diena

2.2.

Nekilnojamojo turto mokestis

Deklaracijos pateikimo (per praėjusį ataskaitinį laikotarpį apskaičiuoto mokesčio) diena

2.3.

Paveldimo turto mokestis

Deklaracijos pateikimo Valstybinei mokesčių inspekcijai diena (įmokos sumokėjimo diena)

3.

Prekių ir paslaugų mokesčiai:

3.1.

Pridėtinės vertės mokestis

Paskutinė laikotarpio, už kurį pateikiama deklaracija, diena arba muitinės deklaracijos įforminimo diena

3.2.

Akcizai

Paskutinė laikotarpio, už kurį pateikiama deklaracija, diena arba muitinės deklaracijos įforminimo diena

3.3.

Atskaitymai nuo pajamų pagal Lietuvos Respublikos miškų įstatymą

Deklaracijos pateikimo (per praėjusį ataskaitinį laikotarpį apskaičiuoto mokesčio) diena

3.4.

Cukraus sektoriaus mokesčiai

Paskutinė laikotarpio, už kurį pateikiama deklaracija, diena

3.5.

Loterijų ir azartinių lošimų mokestis

Deklaracijos pateikimo (per praėjusį ataskaitinį laikotarpį apskaičiuoto mokesčio) diena

4.

Tarptautinės prekybos ir sandorių mokesčiai

4.1.

Muitai ir kiti importo mokesčiai, išskyrus PVM ir akcizus

Muitinės deklaracijos įforminimo diena

4.2.

Eksporto mokesčiai

Muitinės deklaracijos įforminimo diena

4.3.

Kiti tarptautinės prekybos ir sandorių mokesčiai

Deklaracijos pateikimo diena

5.

Kiti mokesčiai:

5.1.

Mokestis už valstybinius gamtos išteklius

Deklaracijos pateikimo (per praėjusį ataskaitinį laikotarpį apskaičiuoto mokesčio) diena

5.2.

Naftos ir dujų išteklių mokestis

Deklaracijos pateikimo (per praėjusį ataskaitinį laikotarpį apskaičiuoto mokesčio) diena

5.3.

Mokestis už aplinkos teršimą

Deklaracijos pateikimo (per praėjusį ataskaitinį laikotarpį apskaičiuoto mokesčio) diena

5.4.

Mokestis už valstybės turto naudojimą patikėjimo teise

Paskutinė laikotarpio, už kurį pateikiama deklaracija, diena

6.

Patikslintos mokesčių sumos pagal patikrinimo rezultatus

Mokesčių administratoriaus sprendimo ar kito dokumento, pagal kurį apskaičiuojamas ir nurodomas sumokėti mokestis arba mokesčio skirtumas, surašymo diena

 

2 pavyzdys. Socialinių įmokų pajamų pripažinimo laiko pavyzdys

 

Eil. Nr.

Socialinių įmokų pavadinimas

Pajamų pripažinimo pagrindas ir laikas

1.

Valstybinio socialinio draudimo įmokos:

1.1.

Draudėjų valstybinio socialinio draudimo įmokos

Paskutinė laikotarpio, už kurį pateikiamos nustatytos finansinės ataskaitos, diena

1.2.

Apdraustųjų valstybinio socialinio draudimo įmokos

Paskutinė laikotarpio, už kurį pateikiamos nustatytos finansinės ataskaitos, diena

1.3.

Savarankiškai dirbančių asmenų valstybinio socialinio draudimo įmokos

Paskutinė laikotarpio, už kurį pateikiamos nustatytos finansinės ataskaitos, diena

1.4.

Valstybinio savanoriškojo socialinio draudimo įmokos

Paskutinė laikotarpio, už kurį pateikiamos nustatytos finansinės ataskaitos, diena

2.

Įmokos į Garantinį fondą

Įmokos sumokėjimo diena

3.

Privalomojo sveikatos draudimo įmokos:

3.1.

Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos administruojamos įmokos

Paskutinė laikotarpio, už kurį pateikiamos nustatytos finansinės ataskaitos, diena

3.2.

Valstybinės mokesčių inspekcijos administruojamos įmokos

Paskutinė laikotarpio, už kurį pateikiamos nustatytos finansinės ataskaitos, diena

3.3.

Savanoriškos juridinių ir fizinių asmenų įmokos

Paskutinė laikotarpio, už kurį pateikiamos nustatytos finansinės ataskaitos, diena

 

* Pasikeitus teisės aktui, naudojamiems dokumentams ir pan., gali pasikeisti ir mokesčių ir socialinių įmokų pajamų pripažinimo pagrindas ir (arba) laikas.

 

_________________

 

 

9-ojo VSAFAS „Mokesčių ir

socialinių įmokų pajamos“

3 priedas

 

MOKESČIŲ IR (ARBA) SOCIALINIŲ ĮMOKŲ PAJAMŲ APSKAITOS PAVYZDYS

 

Valstybiniam socialinio draudimo fondui už ataskaitinį laikotarpį deklaruotos valstybinio socialinio draudimo įmokos sudaro 10 milijonų litų, iš jų į pensijų fondus negrąžintinai turi būti pervesta 2 milijonai litų. Šiuo atveju valstybinio socialinio draudimo fondo veiklos rezultatų ataskaitoje minėtos sumos turėtų būti rodomos taip:

 

Straipsniai

Ataskaitinis laikotarpis

PAGRINDINĖS VEIKLOS PAJAMOS

 

Socialinių įmokų pajamos, grynąja verte

8 000 000

Socialinių įmokų pajamos

10 000 000

Pervestinų socialinių įmokų suma

(2 000 000)

 

_________________

 

 

9-ojo VSAFAS „Mokesčių ir

socialinių įmokų pajamos“

4 priedas

 

(Informacijos apie mokesčių sumas pagal atskirą mokestį pateikimo žemesniojo lygio finansinių ataskaitų aiškinamajame rašte formos pavyzdys)

 

MOKESČIŲ SUMOS PAGAL ATSKIRĄ MOKESTĮ

 

Eil.Nr.

Mokesčio pavadinimas

Apskaičiuota mokesčių pajamų suma bendrąja verte per ataskaitinį laikotarpį

Gautinos mokesčių sumos ataskaitinio laikotarpio pabaigoje*

Mokesčiai, gauti avansu, ataskaitinio laikotarpio pabaigoje*

Grąžintini mokesčiai ir jų permokos ataskaitinio laikotarpio pabaigoje*

1

2

3

4

5

6

1.

Pajamų ir pelno mokesčių iš viso:

 

 

 

 

1.1.

Gyventojų pajamų mokestis

 

 

 

 

1.2.

Pelno mokestis

 

 

 

 

1.3.

Socialinis mokestis

 

 

 

 

2.

Turto mokesčių iš viso:

 

 

 

 

2.1.

Žemės mokestis

 

 

 

 

2.2.

Paveldimo turto mokestis

 

 

 

 

2.3.

Nekilnojamojo turto mokestis

 

 

 

 

3.

Prekių ir paslaugų mokesčių iš viso:

 

 

 

 

3.1.

Pridėtinės vertės mokestis

 

 

 

 

3.2.

Akcizai

 

 

 

 

3.3.

Atskaitymai nuo pajamų pagal Lietuvos Respublikos miškų įstatymą

 

 

 

 

3.4.

Cukraus sektoriaus mokesčiai

 

 

 

 

3.5.

Loterijų ir azartinių lošimų mokestis

 

 

 

 

4.

Tarptautinės prekybos ir sandorių mokesčių iš viso:

 

 

 

 

4.1.

Muitai ir kiti importo mokesčiai, išskyrus PVM ir akcizus

 

 

 

 

4.2.

Eksporto mokesčiai

 

 

 

 

4.3.

Kiti tarptautinės prekybos ir sandorių mokesčiai

 

 

 

 

5.

Kitų mokesčių iš viso:

 

 

 

 

5.1.

Mokestis už valstybinius gamtos išteklius

 

 

 

 

5.2.

Naftos ir dujų išteklių mokestis

 

 

 

 

5.3.

Mokestis už aplinkos teršimą

 

 

 

 

5.4.

Mokestis už valstybės turto naudojimą patikėjimo teise

 

 

 

 

5.5.

Kiti

 

 

 

 

6.

Mokesčių sumų iš viso

 

 

 

 

 

* Nurodomos sumos yra įvertintos 17-ojo VSAFAS „Finansinis turtas ir finansiniai įsipareigojimai“ nustatyta tvarka.

 

_________________

 

 

9-ojo VSAFAS „Mokesčių ir

socialinių įmokų pajamos“

5 priedas

 

(Informacijos apie socialinių įmokų sumas pagal atskirą socialinę įmoką pateikimo žemesniojo lygio finansinių ataskaitų aiškinamajame rašte formos pavyzdys)

 

SOCIALINIŲ ĮMOKŲ SUMOS PAGAL ATSKIRĄ SOCIALINĘ ĮMOKĄ*

 

Eil. Nr.

Socialinės įmokos pavadinimas

Apskaičiuota socialinių įmokų pajamų suma bendrąja verte per ataskaitinį laikotarpį

Gautinos socialinių įmokų sumos ataskaitinio laikotarpio pabaigoje*

Socialinės įmokos, gautos avansu, ataskaitinio laikotarpio pabaigoje*

Grąžintinos socialinės įmokos ir jų permokos ataskaitinio laikotarpio pabaigoje*

1

2

3

4

5

6

1.

Valstybinio socialinio draudimo įmokų iš viso:

 

 

 

 

1.1.

Draudėjų valstybinio socialinio draudimo įmokos

 

 

 

 

1.2.

Apdraustųjų valstybinio socialinio draudimo įmokos

 

 

 

 

1.3.

Savarankiškai dirbančių asmenų valstybinio socialinio draudimo įmokos

 

 

 

 

1.4.

Valstybinio savanoriškojo socialinio draudimo įmokos

 

 

 

 

2.

Įmokų į Garantinį fondą iš viso

 

 

 

 

3.

Privalomojo sveikatos draudimo įmokų iš viso:

 

 

 

 

3.1.

Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos administruojamos įmokos

 

 

 

 

3.2.

Valstybinės mokesčių inspekcijos administruojamos įmokos

 

 

 

 

3.3.

Savanoriškos juridinių ir fizinių asmenų įmokos

 

 

 

 

4.

Kitos socialinės įmokos

 

 

 

 

5.

Socialinių įmokų sumų iš viso

 

 

 

 

 

* Nurodomos sumos yra įvertintos 17-ojo VSAFAS „Finansinis turtas ir finansiniai įsipareigojimai“ nustatyta tvarka.

 

_________________

 

 

 

9-ojo VSAFAS „Mokesčių ir

socialinių įmokų pajamos“

6 priedas

 

(Informacijos apie mokesčių pajamas grynąja verte pateikimo žemesniojo lygio finansinių ataskaitų aiškinamajame rašte formos pavyzdys)

 

MOKESČIŲ PAJAMOS GRYNĄJA VERTE

 

Eil. Nr.

Mokesčio pavadinimas

Pajamų grynąja verte apskaičiavimas 200x m.

Apskaičiuotos pajamos 200x m.

Pajamų sumažėjimas dėl grąžintinų mokesčių (-) 200x m.

Pajamos bendrąja verte 200x m.

1

2

3

4

5=3+4

1.

Pajamų ir pelno mokesčių iš viso:

 

 

 

1.1.

Gyventojų pajamų mokestis

 

 

 

1.2.

Pelno mokestis

 

 

 

1.3.

Socialinis mokestis

 

 

 

2.

Turto mokesčių iš viso:

 

 

 

2.1.

Žemės mokestis

 

 

 

2.2.

Paveldimo turto mokestis

 

 

 

2.3.

Nekilnojamojo turto mokestis

 

 

 

3.

Prekių ir paslaugų mokesčių iš viso:

 

 

 

3.1.

Pridėtinės vertės mokestis

 

 

 

3.2.

Akcizai

 

 

 

3.3.

Atskaitymai nuo pajamų pagal Lietuvos Respublikos miškų įstatymą

 

 

 

3.4.

Cukraus sektoriaus mokesčiai

 

 

 

3.5.

Loterijų ir azartinių lošimų mokestis

 

 

 

4.

Tarptautinės prekybos ir sandorių mokesčių iš viso:

 

 

 

4.1.

Muitai ir kiti importo mokesčiai, išskyrus PVM ir akcizus

 

 

 

4.2.

Eksporto mokesčiai

 

 

 

4.3.

Kiti tarptautinės prekybos ir sandorių mokesčiai

 

 

 

5.

Kitų mokesčių iš viso:

 

 

 

5.1.

Mokestis už valstybinius gamtos išteklius

 

 

 

5.2.

Naftos ir dujų išteklių mokestis

 

 

 

5.3.

Mokestis už aplinkos teršimą

 

 

 

5.4.

Mokestis už valstybės turto naudojimą patikėjimo teise

 

 

 

5.5.

Kiti

 

 

 

6.

Mokesčių sumų iš viso

 

 

 

 

Eil. Nr.

Mokesčio pavadinimas

Pajamų grynąja verte apskaičiavimas 200x m.

Pervestinos pajamų sumos į valstybės biudžetą (-) 200x m.

Pervestinos pajamų sumos į savivaldybių biudžetus (-) 200x m.

Pervestinos pajamų sumos į fondus, kurie laikomi viešojo sektoriaus subjektais, (-) 200x m.

Pervestinų pajamų sumažėjimas dėl gautinų sumų nuvertėjimo 200x m. 

1

2

6

7

8

9

1.

Pajamų ir pelno mokesčių iš viso:

 

 

 

 

1.1.

Gyventojų pajamų mokestis

 

 

 

 

1.2.

Pelno mokestis

 

 

 

 

1.3.

Socialinis mokestis

 

 

 

 

2.

Turto mokesčių iš viso:

 

 

 

 

2.1.

Žemės mokestis

 

 

 

 

2.2.

Paveldimo turto mokestis

 

 

 

 

2.3.

Nekilnojamojo turto mokestis

 

 

 

 

3.

Prekių ir paslaugų mokesčių iš viso:

 

 

 

 

3.1.

Pridėtinės vertės mokestis

 

 

 

 

3.2.

Akcizai

 

 

 

 

3.3.

Atskaitymai nuo pajamų pagal Lietuvos Respublikos miškų įstatymą

 

 

 

 

3.4.

Cukraus sektoriaus mokesčiai

 

 

 

 

3.5.

Loterijų ir azartinių lošimų mokestis

 

 

 

 

4.

Tarptautinės prekybos ir sandorių mokesčių iš viso:

 

 

 

 

4.1.

Muitai ir kiti importo mokesčiai, išskyrus PVM ir akcizus

 

 

 

 

4.2.

Eksporto mokesčiai

 

 

 

 

4.3.

Kiti tarptautinės prekybos ir sandorių mokesčiai

 

 

 

 

5.

Kitų mokesčių iš viso:

 

 

 

 

5.1.

Mokestis už valstybinius gamtos išteklius

 

 

 

 

5.2.

Naftos ir dujų išteklių mokestis

 

 

 

 

5.3.

Mokestis už aplinkos teršimą

 

 

 

 

5.4.

Mokestis už valstybės turto naudojimą patikėjimo teise

 

 

 

 

5.5.

Kiti

 

 

 

 

6.

Mokesčių sumų iš viso

 

 

 

 

 

Eil. Nr.

Mokesčio pavadinimas

Iš viso pajamų grynąja verte 200x m.

Iš viso pajamų grynąja verte 200(x-1) m.

1

2

10

11

1.

Pajamų ir pelno mokesčių iš viso:

 

 

1.1.

Gyventojų pajamų mokestis

 

 

1.2.

Pelno mokestis

 

 

1.3.

Socialinis mokestis

 

 

2.

Turto mokesčių iš viso:

 

 

2.1.

Žemės mokestis

 

 

2.2.

Paveldimo turto mokestis

 

 

2.3.

Nekilnojamojo turto mokestis

 

 

3.

Prekių ir paslaugų mokesčių iš viso:

 

 

3.1.

Pridėtinės vertės mokestis

 

 

3.2.

Akcizai

 

 

3.3.

Atskaitymai nuo pajamų pagal Lietuvos Respublikos miškų įstatymą

 

 

3.4.

Cukraus sektoriaus mokesčiai

 

 

3.5.

Loterijų ir azartinių lošimų mokestis

 

 

4.

Tarptautinės prekybos ir sandorių mokesčių iš viso:

 

 

4.1.

Muitai ir kiti importo mokesčiai, išskyrus PVM ir akcizus

 

 

4.2.

Eksporto mokesčiai

 

 

4.3.

Kiti tarptautinės prekybos ir sandorių mokesčiai

 

 

5.

Kitų mokesčių iš viso:

 

 

5.1.

Mokestis už valstybinius gamtos išteklius

 

 

5.2.

Naftos ir dujų išteklių mokestis

 

 

5.3.

Mokestis už aplinkos teršimą

 

 

5.4.

Mokestis už valstybės turto naudojimą patikėjimo teise

 

 

5.5.

Kiti

 

 

6.

Mokesčių sumų iš viso

 

 

_________________

 

9-ojo VSAFAS „Mokesčių ir

socialinių įmokų pajamos“

7 priedas

 

(Informacijos apie socialinių įmokų pajamas grynąja verte pateikimo žemesniojo lygio finansinių ataskaitų aiškinamajame rašte formos pavyzdys)

 

SOCIALINIŲ ĮMOKŲ PAJAMOS GRYNĄJA VERTE

 

Eil. Nr.

Socialinės įmokos pavadinimas

Pajamų grynąja verte apskaičiavimas 200x m.

Apskaičiuotos pajamos 200x m.

Pajamų sumažėjimas dėl grąžintinų mokesčių (-) 200x m.

Pajamos bendrąja verte 200x m.

1

2

3

4

5=3+4

1.

Valstybinio socialinio draudimo įmokų iš viso:

 

 

 

1.1.

Draudėjų valstybinio socialinio draudimo įmokos

 

 

 

1.2.

Apdraustųjų valstybinio socialinio draudimo įmokos

 

 

 

1.3.

Savarankiškai dirbančių asmenų valstybinio socialinio draudimo įmokos

 

 

 

1.4.

Valstybinio savanoriškojo socialinio draudimo įmokos

 

 

 

2.

Įmokų į Garantinį fondą iš viso

 

 

 

3.

Privalomojo sveikatos draudimo įmokų iš viso:

 

 

 

3.1.

Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos administruojamos įmokos

 

 

 

3.2.

Valstybinės mokesčių inspekcijos administruojamos įmokos

 

 

 

3.3.

Savanoriškos juridinių ir fizinių asmenų įmokos

 

 

 

4.

Kitos socialinės įmokos

 

 

 

5.

Socialinių įmokų sumų iš viso

 

 

 


 

Eil. Nr.

Socialinės įmokos pavadinimas

Pajamų grynąja verte apskaičiavimas 200x m.

Pervestinos pajamų sumos į valstybės biudžetą (-) 200x m.

Pervestinos pajamų sumos į savivaldybių biudžetus (-) 200x m.

Pervestinos pajamų sumos į fondus, kurie laikomi viešojo sektoriaus subjektais, (-) 200x m.

1

2

6

7

8

1.

Valstybinio socialinio draudimo įmokų iš viso:

 

 

 

1.1.

Draudėjų valstybinio socialinio draudimo įmokos

 

 

 

1.2.

Apdraustųjų valstybinio socialinio draudimo įmokos

 

 

 

1.3.

Savarankiškai dirbančių asmenų valstybinio socialinio draudimo įmokos

 

 

 

1.4.

Valstybinio savanoriškojo socialinio draudimo įmokos

 

 

 

2.

Įmokų į Garantinį fondą iš viso

 

 

 

3.

Privalomojo sveikatos draudimo įmokų iš viso:

 

 

 

3.1.

Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos administruojamos įmokos

 

 

 

3.2.

Valstybinės mokesčių inspekcijos administruojamos įmokos

 

 

 

3.3.

Savanoriškos juridinių ir fizinių asmenų įmokos

 

 

 

4.

Kitos socialinės įmokos

 

 

 

5.

Socialinių įmokų sumų iš viso

 

 

 

 

Eil. Nr.

Socialinės įmokos pavadinimas

Pajamų grynąja verte apskaičiavimas 200x m.

Iš viso pajamų grynąja verte 200x m.

Iš viso pajamų grynąja verte 200(x-1) m.

Pervestinos pajamų sumos į fondus, kurie nelaikomi viešojo sektoriaus subjektais, (-) 200x m.

Pervestinų pajamų sumažėjimas dėl gautinų sumų nuvertėjimo 200x m. 

1

2

9

10

11

12

1.

Valstybinio socialinio draudimo įmokų iš viso:

 

 

 

 

1.1.

Draudėjų valstybinio socialinio draudimo įmokos

 

 

 

 

1.2.

Apdraustųjų valstybinio socialinio draudimo įmokos

 

 

 

 

1.3.

Savarankiškai dirbančių asmenų valstybinio socialinio draudimo įmokos

 

 

 

 

1.4.

Valstybinio savanoriškojo socialinio draudimo įmokos

 

 

 

 

2.

Įmokų į Garantinį fondą iš viso

 

 

 

 

3.

Privalomojo sveikatos draudimo įmokų iš viso:

 

 

 

 

3.1.

Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos administruojamos įmokos

 

 

 

 

3.2.

Valstybinės mokesčių inspekcijos administruojamos įmokos

 

 

 

 

3.3.

Savanoriškos juridinių ir fizinių asmenų įmokos

 

 

 

 

4.

Kitos socialinės įmokos

 

 

 

 

5.

Socialinių įmokų sumų iš viso

 

 

 

 

 

_________________

 

 

9-ojo VSAFAS „Mokesčių ir

socialinių įmokų pajamos“

8 priedas

 

(Informacijos apie mokesčių pajamas pagal atskirą mokestį pateikimo aukštesniojo lygio finansinių ataskaitų aiškinamajame rašte formos pavyzdys)

 

MOKESČIŲ PAJAMOS PAGAL ATSKIRĄ MOKESTĮ GRYNĄJA VERTE

 

Eil. Nr.

Mokesčių pajamos

Ataskaitinis laikotarpis

Praėjęs ataskaitinis laikotarpis

1

2

3

4

1.

Pajamų ir pelno mokesčių iš viso:

 

 

1.1.

Gyventojų pajamų mokestis

 

 

1.2.

Pelno mokestis

 

 

1.3.

Socialinis mokestis

 

 

2.

Turto mokesčių iš viso:

 

 

2.1.

Žemės mokestis

 

 

2.2.

Paveldimo turto mokestis

 

 

2.3.

Nekilnojamojo turto mokestis

 

 

3.

Prekių ir paslaugų mokesčių iš viso:

 

 

3.1.

Pridėtinės vertės mokestis

 

 

3.2.

Akcizai

 

 

3.3.

Atskaitymai nuo pajamų pagal Lietuvos Respublikos miškų įstatymą

 

 

3.4.

Cukraus sektoriaus mokesčiai

 

 

3.5.

Loterijų ir azartinių lošimų mokestis

 

 

4.

Tarptautinės prekybos ir sandorių mokesčių iš viso:

 

 

4.1.

Muitai ir kiti importo mokesčiai, išskyrus PVM ir akcizus

 

 

4.2.

Eksporto mokesčiai

 

 

4.3.

Kiti tarptautinės prekybos ir sandorių mokesčiai

 

 

5.

Kitų mokesčių iš viso:

 

 

5.1.

Mokestis už valstybinius gamtos išteklius

 

 

5.2.

Naftos ir dujų išteklių mokestis

 

 

5.3.

Mokestis už aplinkos teršimą

 

 

5.4.

Mokestis už valstybės turto naudojimą patikėjimo teise

 

 

5.5.

Kiti mokesčiai

 

 

6.

Mokesčių pajamų iš viso

 

 

 

_________________

 

 

9-ojo VSAFAS „Mokesčių ir

socialinių įmokų pajamos“

9 priedas

 

(Informacijos apie socialinių įmokų pajamas pagal atskirą socialinę įmoką pateikimo aukštesniojo lygio finansinių ataskaitų aiškinamajame rašte formos pavyzdys)

 

SOCIALINIŲ ĮMOKŲ PAJAMOS PAGAL ATSKIRĄ SOCIALINĘ ĮMOKĄ GRYNĄJA VERTE

 

Eil. Nr.

Socialinių įmokų pajamos

Ataskaitinis laikotarpis

Praėjęs ataskaitinis laikotarpis

1

2

3

4

1.

Valstybinio socialinio draudimo įmokų iš viso:

 

 

1.1.

Draudėjų valstybinio socialinio draudimo įmokos

 

 

1.2.

Apdraustųjų valstybinio socialinio draudimo įmokos

 

 

1.3.

Savarankiškai dirbančių asmenų valstybinio socialinio draudimo įmokos

 

 

1.4.

Valstybinio savanoriškojo socialinio draudimo įmokos

 

 

2.

Įmokų į Garantinį fondą iš viso

 

 

3.

Privalomojo sveikatos draudimo įmokų iš viso:

 

 

3.1.

Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos administruojamos įmokos

 

 

3.2.

Valstybinės mokesčių inspekcijos administruojamos įmokos

 

 

3.3.

Savanoriškos juridinių ir fizinių asmenų įmokos

 

 

4.

Kitos socialinės įmokos

 

 

5.

Socialinių įmokų pajamų iš viso

 

 

 

_________________