LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL TEISINGUMO MINISTRO 2001 M. LIEPOS 9 D. ĮSAKYMO NR. 139 „DĖL LIETUVOS METROLOGIJOS INSPEKCIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2002 m. gruodžio 30 d. Nr. 399

Vilnius

 

 

Pakeičiu Lietuvos metrologijos inspekcijos nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2001 m. liepos 9 d. įsakymu Nr. 139 „Dėl Lietuvos metrologijos inspekcijos nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 2001, Nr. 60-2157) ir išdėstau juos nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

TEISINGUMO MINISTRAS                                                             VYTAUTAS MARKEVIČIUS


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos teisingumo ministro

2001 m. liepos 9 d. įsakymu Nr. 139

(Lietuvos Respublikos teisingumo ministro

2002 m. gruodžio 30 d. įsakymo Nr. 399

redakcija)

 

LIETUVOS METROLOGIJOS INSPEKCIJOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos metrologijos inspekcija (toliau – inspekcija) yra viešojo administravimo biudžetinė įstaiga, veikianti pagal Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymą (Žin., 1995, Nr. 104-2322) ir išlaikoma iš valstybės biudžeto.

2. Inspekcija kontroliuoja, kaip visi ūkio subjektai (juridiniai ir fiziniai asmenys, įmonės, neturinčios juridinio asmens teisių) laikosi Lietuvos Respublikos metrologijos įstatymo (Žin., 1996, Nr. 74-1768) ir lydimųjų teisės aktų reikalavimų bei gina valstybės ir vartotojų teises nuo neteisingų ir neteisėtų matavimų padarinių.

3. Inspekcija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos metrologijos įstatymu, kitais Lietuvos Respublikos įstatymais ir teisės aktais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, teisingumo ministro įsakymais, šiais nuostatais, inspekcijos darbo reglamentu.

4. Inspekcijos steigėjo funkcijas vykdo Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija.

5. Inspekcija yra juridinis asmuo, turintis sąskaitą banke ir antspaudą su Lietuvos valstybės herbu bei tokiu užrašu – „LIETUVOS METROLOGIJOS INSPEKCIJA“.

6. Inspekcijos buveinės adresas: Kalvarijų g. 125-930, Vilnius.

 

II. Inspekcijos UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

7. Inspekcijos uždaviniai yra:

7.1. vykdyti valstybinę metrologinę matavimo priemonių kontrolę – matavimo priemonių gamybos, laikymo, naudojimo, taisymo ir patikros taisyklių laikymosi kontrolę;

7.2. vykdyti valstybinę metrologinę matavimų kontrolę;

7.3. vykdyti valstybinę metrologinę prekių kiekio kontrolę – fasuotų (įpakuotų) prekių ir parduodamų tam tikru kiekiu sveriamų, skaičiuojamų, dozuojamų prekių arba parduoti pateikiamų prekių, kurių kiekis nurodytas etiketėse arba ant jų taros (pakuotės), kiekio metrologinę kontrolę;

7.4. vykdyti valstybinę matavimo priemonių patikros žymenų, patikrą ir kalibravimą patvirtinančių dokumentų blankų gaminimo, platinimo, naudojimo ir jų apskaitos kontrolę;

7.5. dalyvauti formuojant nacionalinę metrologijos politiką ir vykdyti jos įgyvendinimo kontrolę;

7.6. pagal inspekcijos kompetenciją dalyvauti organizuojant valstybės ir vartotojų teisių apsaugą bei ginti jų teises nuo neteisėtų ir neteisingų matavimų padarinių;

7.7. pagal inspekcijos kompetenciją dalyvauti kuriant ir įgyvendinant Lietuvos nacionalinę vartotojų švietimo programą;

7.8. kontroliuoti perkeltų į nacionalinę teisę ES direktyvų bei kitų teisės aktų, reglamentuojančių valstybinę metrologijos politiką, įgyvendinimą;

7.9. vykdyti rinkos priežiūrą per valstybinę metrologinę matavimo priemonių ir prekių kiekio kontrolę;

7.10. vykdyti kitus Lietuvos Respublikos teisės aktuose nurodytus uždavinius.

8. Inspekcija, vykdydama jai pavestus uždavinius:

8.1. kontroliuoja matavimų vienovės įgyvendinimą Lietuvos Respublikoje;

8.2. vykdo valstybinę metrologinę matavimo priemonių kontrolę, kurios naudojamos:

8.2.1. atliekant matavimo priemonių patikrą;

8.2.2. sveikatos apsaugoje;

8.2.3. veterinarijoje;

8.2.4. įvertinant ekologinę būklę bei poveikį jai;

8.2.5. darbų saugoje;

8.2.6. nustatant produktų ir žaliavų kokybę;

8.2.7. nustatant prekių, energijos, paslaugų kiekį ir vertę;

8.2.8. atliekant banko, mokesčių, muitinės ir pašto operacijas;

8.2.9. teisėsaugos bei valstybės valdymo ir kontrolės institucijų pavedimu atliekant matavimus;

8.2.10. lošimų automatuose;

8.3. kontroliuoja Lietuvos Respublikoje Tarptautinės vienetų sistemos (SI) vienetų, jų išvestinių, kartotinių bei dalinių dydžių naudojimą, kitų Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais įteisintų matavimo vienetų naudojimą ir jų žymėjimo (dimensijos) taikymą;

8.4. kontroliuoja, kad matavimo priemonės, naudojamos dydžiams ir jų santykiams nustatyti, matavimo rezultatus rodytų įteisintais Lietuvos Respublikoje matavimo vienetais;

8.5. kontroliuoja, kad pagamintų, pataisytų, parduodamų, nuomojamų ir naudojamų matavimo priemonių metrologinės charakteristikos atitiktų įmonės gamintojos matavimo priemonių tipams nustatytus reikalavimus;

8.6. kontroliuoja, kad naudojamos matavimo priemonės ir jų metrologinės charakteristikos tiktų matuoti nustatyto tikslumo parametrus;

8.7. kontroliuoja, ar naudojamos matavimo priemonės yra pagrįstai priskirtos matavimo priemonėms, kurioms netaikoma valstybinė metrologinė matavimo priemonių kontrolė, ar pagrįstai vietoj privalomos patikros atliekamas šių matavimo priemonių kalibravimas;

8.8. kontroliuoja matavimo priemonių būklę bei jų rodmenų teisingumą, atlikdama matavimo priemonių inspekcinę priežiūrą ir patikrą;

8.9. kontroliuoja, ar valstybinei metrologinei matavimo priemonių kontrolei priskirtų matavimo priemonių tipas yra patvirtintas, ar šios matavimo priemonės įrašytos į Lietuvos matavimo priemonių registrą, ar parengtos šių matavimo priemonių patikros metodikos;

8.10. kontroliuoja, ar teisėtai ir teisingai atliekama matavimo priemonių patikra, ar matavimo priemonių patikrą atliekančios įmonės, įstaigos turi Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliotos institucijos leidimus vykdyti šią veiklą, ar matavimo priemonių patikra atliekama laikantis normatyvinių, techninių dokumentų, patikros metodikų reikalavimų;

8.11. kontroliuoja, ar matavimo priemonių patikrai naudojami įteisinti matavimo įrenginiai;

8.12. kontroliuoja, ar juridiniai ir fiziniai asmenys, gaminantys, taisantys, importuojantys, nuomojantys, parduodantys ar naudojantys matavimo priemones, pateikdami jas patikrai Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliotos institucijos nustatyta tvarka, laikosi nustatyto matavimo priemonių patikros periodiškumo;

8.13. kontroliuoja, ar įteisintos matavimo priemonės parduodamos su tipą patvirtinančiu ženklu, ar jos turi pirminės patikros žymenis, patikrą patvirtinančius dokumentus;

8.14. kontroliuoja, ar naudojamos matavimo priemonės, kurių turėjo būti atlikta patikra, yra su galiojančiais patikros žymenimis ar tai patvirtinančiais dokumentais;

8.15. kontroliuoja matavimo priemonių patikros žymenų (lipdukų, plombų, įspaudų), dokumentų, patvirtinančių patikrą ir kalibravimą, tikrumą; kontroliuoja, ar patikros žymenys (lipdukai, plombos, įspaudai), patikrą ir kalibravimą patvirtinantys dokumentai, suteikiantys teisę naudoti šias matavimo priemones pagal paskirtį, įforminti nustatyta tvarka;

8.16. kontroliuoja matavimo priemonių patikros žymenų, patikrą ir kalibravimą patvirtinančių dokumentų blankų gaminimą, platinimą, naudojimą, apskaitą bei jų likvidavimą;

8.17. kontroliuoja, kad fasuotos (įpakuotos) prekės, parduodamas tam tikras sveriamų, skaičiuojamų, dozuojamų prekių kiekis arba parduoti pateikiamų prekių, kurių kiekis nurodytas etiketėse arba ant jų taros (pakuotės), kiekis atitiktų Lietuvos Respublikos teisės aktų bei normatyvinių dokumentų reikalavimus;

8.18. kontroliuoja, kaip laikomasi įmonių gamintojų nustatytų matavimo priemonių naudojimo taisyklių reikalavimų;

8.19. atlieka etilo alkoholio tūrio matavimo prietaisų – skaitiklių patikrą ir plombavimą bei alkoholinių gėrimų gatavos produkcijos, išpilstytos į butelius ar kitas pakuotes, apskaitos skaitiklių ir daviklių bei etilo alkoholio armatūros plombavimą;

8.20. atlikdama kartu su teisėsaugos bei valstybės valdymo ir kontrolės institucijomis bendrus patikrinimus, vykdo matavimo priemonių būklės ir naudojimo bei prekių kiekio valstybinę metrologinę kontrolę, apskaitos kontrolės tikslais atlieka naftos produktų kiekio matavimus;

8.21. apibendrina pagal kontrolės rezultatus Metrologijos įstatymo ir lydimųjų teisės aktų reikalavimų pažeidimus, apie tai informuoja ministerijas ir kitas valstybės institucijas bei teikia joms pasiūlymus;

8.22. nagrinėja nustatyta tvarka piliečių ir ūkio subjektų pasiūlymus, skundus ir pareiškimus, pagal inspekcijos kompetenciją tiria vartotojų pareiškimus dėl jų teisių pažeidimų;

8.23. kaupia, sistemina ir analizuoja teisinius ir normatyvinius dokumentus bei informaciją, kurios reikia inspekcijos darbui;

8.24. vykdo rinkos priežiūrą per Metrologijos įstatymo ir lydimųjų teisės aktų vykdymo kontrolę, kad būtų panaikintos kliūtys tarptautinei prekybai, kad produktai ir paslaugos atitiktų Europos Sąjungos reikalavimus ir didėtų Lietuvos prekių konkurencingumas užsienio bei vidaus rinkose;

8.25. pagal savo kompetenciją rengia, dalyvauja rengiant įstatymų ir kitų teisės aktų projektus bei teikia pasiūlymus dėl tokių projektų per Teisingumo ministeriją Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka;

8.26. bendradarbiauja ir keičiasi informacija su kitomis valstybės institucijomis. Teikia informaciją vadovaudamasi Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių įstaigų įstatymu (Žin., 2000, Nr. 10-236);

8.27. palaiko ryšius su tarptautinėmis organizacijomis ir užsienio valstybių atitinkamomis kontrolės institucijomis atstovaudama Lietuvos Respublikai pagal savo kompetenciją arba pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar teisingumo ministro pavedimą; pagal savo kompetenciją dalyvauja tarptautinių metrologijos organizacijų darbe bei rengiant tarptautinio bendradarbiavimo susitarimų projektus;

8.28. informuoja visuomenę apie inspekcijos veiklą, propaguoja inspekcijos tikslus ir uždavinius;

8.29. vykdo kitas Lietuvos Respublikos įstatymuose, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimuose ir teisingumo ministro įsakymuose numatytas funkcijas.

 

III. INSPEKCIJOS TEISĖS ir pareigos

 

9. Inspekcija, įgyvendindama jai pavestus uždavinius, turi teisę:

9.1. savarankiškai planuoti veiklą, pasirinkdama tikrintinus ūkio subjektus, nustatydama tikrinimo mastą ir periodiškumą;

9.2. suderinusi su ūkio subjektų vadovais, sudaryti darbo grupes pasitelkdama jų specialistus;

9.3. gauti iš valstybės ir savivaldybių vykdomųjų institucijų, ūkio subjektų statistinius duomenis, dokumentus bei informaciją;

9.4. sustabdyti ūkio subjektų veiklą ryšium su nustatytais Metrologijos įstatymo ir lydimųjų teisės aktų reikalavimų pažeidimais, duoti privalomus vykdyti nurodymus. Kai nurodymai įvykdyti, leisti veiklą tęsti;

9.5. siūlyti valstybės institucijoms, įgaliotoms išduoti ūkio subjektams veiklos leidimus ar kitus dokumentus, sustabdyti ūkio subjektų veiklą ryšium su nustatytais Metrologijos įstatymo ir lydimųjų teisės aktų reikalavimų pažeidimais;

9.6. nustatyta tvarka įvertinti įmonių pasirengimą taisyti matavimo priemones ir išduoti atitinkamos formos dokumentą (leidimą) vykdyti šią veiklą. Nustačius pažeidimus, sustabdyti veiklą arba anuliuoti leidimą;

9.7. duoti oficialius išaiškinimus inspekcijos kompetencijai priskirtais klausimais;

9.8. nagrinėti administracinių teisės pažeidimų bylas ir skirti administracines nuobaudas Administracinių teisės pažeidimų kodekso nustatyta tvarka;

9.9. priimti sprendimus, kuriuos numato Metrologijos įstatymas, kiti Lietuvos Respublikos įstatymai, šie nuostatai, inspekcijos darbo reglamentas, kiti teisės aktai ir reikalauti, kad tie sprendimai būtų laiku ir tiksliai įvykdyti.

10. Valstybiniai inspektoriai, vykdydami savo pareigas, turi teisę:

10.1. kontroliuodami (pateikę tarnybinį pažymėjimą ir inspekcijos įgalioto asmens pavedimą atlikti patikrinimą) be išankstinio įspėjimo nekliudomai įeiti į visų Lietuvos Respublikoje esančių ūkio subjektų patalpas ir teritorijas, kuriose gaminamos, fasuojamos ar saugomos fasuotos prekės bei gaminamos, parduodamos, nuomojamos, naudojamos, saugomos ir taisomos matavimo priemonės, atliekama jų patikra, ir iš jų išeiti (neatsižvelgiant į tikrinamų objektų priklausomybę);

10.2. kontrolės metu nemokamai naudotis reikalingais ūkio subjektams priklausančiais normatyviniais ir techniniais dokumentais (gauti jų kopijas), tikrinamo objekto technine įranga, matavimo priemonėmis bei suderinus su objekto vadovu pasitelkti jų specialistus;

10.3. pagal savo kompetenciją atlikti valstybinę metrologinę prekių kiekio kontrolę bei pagamintų, pataisytų, parduodamų, nuomojamų ir naudojamų matavimo priemonių inspekcinę priežiūrą ir patikrą;

10.4. atrinkti ir pagal paėmimo aktą paimti matavimo priemones, atlikti jų inspekcinę patikrą. Inspekcinės patikros išlaidas apmoka tikrinamas ūkio subjektas. Matavimo priemonės grąžinamos pagal paėmimo aktą;

10.5. atrinkti ir pagal paėmimo aktą paimti prekes prekių kiekio kontrolei atlikti. Prekės pateikiamos nemokamai ir grąžinamos pagal paėmimo aktą;

10.6. nustačius, kad matavimai, matavimo priemonių gamyba, pardavimas, nuoma, naudojimas, taisymas, patikra atliekami pažeidžiant Metrologijos įstatymo ir lydimųjų teisės aktų reikalavimus, duoti privalomus vykdyti nurodymus;

10.7. nustačius, kad fasuotų prekių kiekis įmonėse gamintojose bei fasavimo įmonėse, parduodamas tam tikras sveriamų, skaičiuojamų, dozuojamų prekių kiekis arba parduoti pateikiamų fasuotų prekių kiekis, nurodytas prekių etiketėse arba ant jų taros (pakuotės), neatitinka Metrologijos įstatymo ir lydimųjų teisės aktų bei normatyvinių dokumentų reikalavimų, duoti privalomus vykdyti nurodymus;

10.8. surašyti administracinio teisės pažeidimo protokolą, inspekcijos vardu nagrinėti administracinių teisės pažeidimų bylas ir pagal savo kompetenciją skirti administracines nuobaudas Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso nustatyta tvarka;

10.9. Lietuvos metrologijos inspekcija ir valstybiniai inspektoriai turi ir kitas Lietuvos Respublikos įstatymų bei kitų teisės aktų suteiktas teises.

11. Valstybiniai inspektoriai, vykdydami savo pareigas, privalo:

11.1. griežtai laikytis Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708), Metrologijos įstatymo ir lydimųjų teisės aktų, kitų Lietuvos Respublikos įstatymų ir teisės aktų, techninių normatyvinių dokumentų reikalavimų, šių nuostatų ir inspekcijos darbo reglamento;

11.2. užtikrinti vykdomos valstybinės metrologinės inspekcinės kontrolės kokybę, išsamumą ir operatyvumą;

11.3. nesinaudoti ir neleisti naudotis tarnybine ar su tarnyba susijusia informacija kitaip, negu nustato įstatymai ar kiti teisės aktai;

11.4. neatskleisti valstybės, tarnybinių, komercinių (gamybinių) paslapčių ar kitos konfidencialios informacijos, kurią sužinojo atlikdami inspekcinius patikrinimus;

11.5. vengti konfliktinių situacijų, laikytis valstybės tarnautojų veiklos etikos principų ir antikorupcinio elgesio nuostatų;

11.6. tinkamai vykdyti kitas pareigas, numatytas Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatyme ir kituose teisės aktuose.

 

iV. INSPEKCIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

12. Inspekcijai vadovauja viršininkas, kurį skiria į pareigas ir atleidžia iš jų teisingumo ministras Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka.

13. Viršininko nesant, jo pareigas vykdo viršininko pavaduotojas ar kitas viršininko įsakymu paskirtas inspekcijos valstybės tarnautojas.

13. Inspekcijos viršininkas:

13.1. vadovauja inspekcijai, organizuoja ir koordinuoja inspekcijos veiklą, atsako už inspekcijos ūkinę ir finansinę veiklą, priima sprendimus visais inspekcijos veiklos klausimais, atstovauja inspekcijai kitose Lietuvos Respublikos bei užsienio institucijose ir organizacijose;

13.2. užtikrina, kad inspekcijoje būtų laikomasi Lietuvos Respublikos įstatymų, kitų Lietuvos Respublikos Seimo priimtų teisės aktų, kad būtų vykdomi Respublikos Prezidento dekretai, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai, teisingumo ministro įsakymai ir kiti teisės aktai;

13.3. leidžia įsakymus ir įsakymais patvirtintus kitus teisės aktus, kontroliuoja, kaip jie vykdomi;

13.4. tvirtina inspekcijos struktūrą, etatų ir pareigybių sąrašus, darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, algas ir priedus, neviršydamas darbo užmokesčiui skirtų lėšų;

13.5. tvirtina inspekcijos darbo reglamentą;

13.6. tvirtina inspekcijos struktūrinių padalinių nuostatus, viršininko pavaduotojo, struktūrinių padalinių viršininkų, valstybinių inspektorių, kitų inspekcijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų pareigybių aprašymus;

13.7. nustato viršininko pavaduotojo, struktūrinių padalinių viršininkų, valstybinių inspektorių ir kitų valstybės tarnautojų kompetenciją, funkcijas, pareigas, teises ir atsakomybę;

13.8. sudaro sandorius inspekcijos vardu arba tai atlikti įgalioja inspekcijos valstybės tarnautojus;

13.9. vadovaudamasis Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymu, kitais įstatymais bei teisės aktais, priima į inspekciją valstybės tarnautojus ir darbuotojus, atleidžia juos;

13.10. organizuoja inspekcijos valstybės tarnautojų kvalifikacijos tobulinimą pagal tam tikslui parengtas programas, vertina jų profesionalumą Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka;

13.11. nagrinėja skundus dėl inspekcijos valstybės tarnautojų veiksmų ir turi teisę panaikinti (keisti) tarnautojų sprendimus, jei jie neatitinka Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų;

13.12. skatina inspekcijos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, skiria tarnybines ar drausmines nuobaudas, vienkartines išmokas ir materialines pašalpas Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka;

13.13. teikia įstatymų ir kitų teisės aktų projektus per Teisingumo ministeriją Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka.

13.14. vykdo kitus Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, teisingumo ministro įsakymų numatytus įgaliojimus;

14. Inspekcijos valdymo struktūrą sudaro inspekcijos administracija ir 10 apskričių padalinių pagal Lietuvos Respublikos administracinį teritorinį suskirstymą. Apskrities padaliniui vadovauja viršininkas, kuris vykdo apskrities padalinio vyriausiojo valstybinio inspektoriaus funkcijas.

 

V. valstybės tarnautojų ir darbuotojų priėmimas ir DARBO UŽMOKEStis

 

15. Inspekcijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, darbo apmokėjimo tvarką bei sąlygas nustato atitinkamai Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymas, Lietuvos Respublikos darbo kodeksas (Žin., 2002, Nr. 64-2569), kiti įstatymai ir poįstatyminiai teisės aktai.

 

VI. INSPEKCIJOS LĖŠŲ ŠALTINIAI IR JŲ NAUDOJIMAS

 

16. Inspekcija finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto. Biudžeto lėšos naudojamos inspekcijai išlaikyti ir sąmatose numatytoms priemonėms finansuoti.

17. Inspekcijos lėšos naudojamos pagal biudžeto išlaidų sąmatą.

18. Inspekcija įstatymų nustatyta tvarka gali vykdyti specialiąsias programas (gauti pajamų už teikiamas paslaugas) ir turėti pavedimų lėšų.

 

VII. Inspekcijos FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ

 

19. Inspekcijos finansinės veiklos kontrolė ir buhalterinė apskaita organizuojama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VIII. ATSAKOMYBĖ

 

20. Inspekcijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai atsako pagal Lietuvos Respublikos įstatymus už:

20.1. tarnybinių pareigų nevykdymą ar netinkamą vykdymą;

20.2. tarnybinių įgaliojimų viršijimą ir neobjektyvių sprendimų priėmimą siekiant asmeninės naudos;

20.3. už valstybės, tarnybinių, komercinių (gamybinių) paslapčių neteisėtą atskleidimą;

20.4. kitus tarnybinius pažeidimus.

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

21. Inspekcija reorganizuojama arba likviduojama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

______________