Lietuvos Respublikos Vyriausybė

NUTARIMAS

 

DĖL lietuvos respublikos biudžeto sandaros įstatymo

5 straipsnio pakeitimo ir papildymo įstatymo

projekto Nr. XIP-1474

 

2010 m. balandžio 21 d. Nr. 452

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto (Žin., 1994, Nr. 15-249; 1999, Nr. 5-97; 2000, Nr. 86-2617; 2004, Nr. 165-6025) 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2010 m. vasario 3 d. sprendimą Nr. SV-S-566, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 5 straipsnio pakeitimo ir papildymo įstatymo projektui Nr. XIP-1474 (toliau – Įstatymo projektas) ir pasiūlyti Lietuvos Respublikos Seimui šio Įstatymo projekto nesvarstyti dėl toliau nurodytų priežasčių. Pagal Lietuvos Respublikos Konstituciją valstybės biudžeto vykdymą organizuoja Lietuvos Respublikos Vyriausybė. Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme (Žin., 1990, Nr. 24-596; 2004, Nr. 4-47) įtvirtintos tik bendro pobūdžio teisės normos, kurios nustato asignavimų valdytojų pareigas, susijusias su biudžeto asignavimų panaudojimu, t. y. kad biudžeto asignavimų valdytojai paskirtus asignavimus privalo naudoti pagal nustatytą paskirtį, užtikrinti programų vykdymo ir paskirtų asignavimų naudojimo teisėtumą, ekonomiškumą, efektyvumą ir rezultatyvumą. Šių pareigų vykdymas išsamiai reglamentuojamas įstatymo įgyvendinamuosiuose teisės aktuose, t. y. Lietuvos Respublikos Vyriausybė, kaip biudžeto vykdytoja, nustato atitinkamą atsiskaitymo tvarką ir formas. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 (Žin., 2001, Nr. 42-1455; 2004, Nr. 96-3531) patvirtintos Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklės, kurios nustato Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų rengimo, tvirtinimo ir vykdymo procedūras, asignavimų valdytojų teises ir pareigas. Finansų ministro 2004 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. 1K-413 (Žin., 2005, Nr. 2-21) patvirtintos Valstybės ir savivaldybių biudžetų vykdymo, biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų programų sąmatų vykdymo ataskaitų sudarymo taisyklės, kurios nustato biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų, gaunančių asignavimus iš valstybės ir savivaldybių biudžetų, taip pat savivaldybių biudžetų įvykdymo finansinės atskaitomybės, biudžetinių įstaigų ir savivaldybių planų ir programų sąmatų įvykdymo ataskaitų teikimo tvarką ir terminus. Be to, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. balandžio 18 d. nutarimu Nr. 480 (Žin., 2003, Nr. 38-1739; 2006, Nr. 115-4376; 2009, Nr. 154-6976) patvirtintas Bendrųjų reikalavimų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų interneto svetainėms aprašas (toliau – Aprašas). Įstatymo projekte siūlomos nuostatos iš esmės bus įgyvendintos 2010 m. liepos 1 d. įsigaliojus naujos redakcijos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. balandžio 18 d. nutarimui Nr. 480: šiuo nutarimu patvirtinto Aprašo (naujos redakcijos) 12 punkte nustatyta, kad įstaigos interneto svetainės veiklos skyriuje turi būti nurodyta sritis „Biudžeto suvestinė“ (12.3.6 punktas), kurioje pagal Aprašo 18 punkto nuostatas pateikiama informacija apie paskirtų biudžeto asignavimų faktinį panaudojimą, konkrečiai ir išsamiai nurodant bendrą asignavimų įstaigos programoms įgyvendinti sumą, kiek paskirtų biudžeto asignavimų tą ketvirtį panaudota darbo užmokesčiui, socialinio draudimo įmokoms, kitoms išmokoms, konkrečios programos priemonėms įgyvendinti, reprezentacinėms ir kitoms išlaidoms, ir ši informacija turi būti skelbiama kas ketvirtį. Kadangi Įstatymo projekte siūlomos nuostatos iš esmės bus įgyvendintos, netikslinga jas papildomai įtraukti į Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymą.

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                              ANDRIUS KUBILIUS

 

FINANSŲ MINISTRĖ                                                                         INGRIDA ŠIMONYTĖ

 

_________________