LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL KELIONĖS ORGANIZAVIMO PASLAUGŲ FINANSINIŲ GARANTIJŲ TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

1999 m. gruodžio 22 d. Nr. 1456

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos turizmo įstatymo (Žin., 1998, Nr. 32–852) 3 straipsniu, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Patvirtinti Kelionės organizavimo paslaugų finansinių garantijų taisykles (pridedama).

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                        Andrius Kubilius

 

Teisingumo ministras,

l. e. valdymo reformų ir

savivaldybių reikalų ministro pareigas                       Gintaras Balčiūnas

______________


Patvirtinta

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

1999 m. gruodžio 22 d. nutarimu Nr. 1456

 

KELIONĖS ORGANIZAVIMO PASLAUGŲ

FINANSINIŲ GARANTIJŲ TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šios taisyklės nustato banko ar draudimo įmonės suteikiamų kelionės organizavimo paslaugų finansinių garantijų (toliau vadinama – finansinės garantijos) Lietuvos Respublikos įmonėms, įstatymų nustatyta tvarka teikiančioms kelionės organizavimo paslaugas, dydį, jų taikymo ir kontrolės tvarką.

2. Šios taisyklės netaikomos, kai reikia atlyginti žalą turistams dėl įmonės suteiktų paslaugų kokybės.

3. Šiose taisyklėse vartojamos sąvokos:

3.1. kelionės organizavimo paslauga – veikla, kurią sudaro kelionei reikalingų turizmo paslaugų įgijimas ir pardavimas, turizmo paslaugų paketų rengimas, reklama bei pardavimas ir papildomų paslaugų, susijusių su kelionės organizavimu, teikimas;

3.2. agentūros – turizmo agentūros ir kelionių agentūros bei šių įmonių filialai ir padaliniai. Turizmo agentūros – tai įmonės, teikiančios kelionės organizavimo paslaugas, rengiančios ir parduodančios turistines keliones, o kelionių agentūros – įmonės, veikiančios kaip tiesioginio turizmo paslaugų teikėjo (turizmo agentūros) ir turisto tarpininkės;

3.3. turizmo paslauga – veikla, susijusi su turistų poreikių tenkinimu (kelionės organizavimo, transporto, apgyvendinimo, maitinimo, informacijos ar specialios paslaugos turistams);

3.4. turizmo paslaugų paketas – už bendrą kainą parduoti parengtas turizmo paslaugų rinkinys, kurį sudaro ne mažiau kaip 2 turizmo paslaugos, įskaitant transportą ir (ar) apgyvendinimą, kai paslaugų trukmė viršija parą;

3.5. turistinės kelionės sutartis – surašytas susitarimas, kuriuo paslaugų teikėjas įsipareigoja paslaugų vartotojui abipusiškai sutartomis sąlygomis suteikti konkrečias turizmo paslaugas, o paslaugų vartotojas – už jas sumokėti;

3.6. kelionės organizavimo paslaugų vartotojas – asmuo, kuris nusipirko ar perka turizmo paslaugų paketą ir sudarė turistinės kelionės sutartį (pagrindinė sutarties šalis), arba bet kuris kitas asmuo, kurio vardu pagrindinė sutarties šalis įsigyja turizmo paslaugų paketą, – asmuo, įrašytas į turistinės kelionės sutartį (kitas paslaugų gavėjas), arba bet kuris kitas asmuo, kuriam pagrindinė sutarties šalis arba bet kuris iš kitų paslaugų gavėjų perduoda turizmo paslaugų paketą (toliau vadinama – agentūros turistas);

3.7. vietinis turizmas – agentūrų veikla organizuojant Lietuvos gyventojų keliones po savo šalį;

3.8. išvykstamasis turizmas – agentūrų veikla organizuojant Lietuvos gyventojų keliones į užsienį;

3.9. vietinio turizmo garantinės įplaukos – agentūros gautos už vietinį turizmą didžiausios ketvirčio įplaukos pagal turistinės kelionės sutartis;

3.10. išvykstamojo turizmo garantinės įplaukos – agentūros gautos už išvykstamąjį turizmą didžiausios ketvirčio įplaukos pagal turistinės kelionės sutartis.

4. Kelionės organizavimo paslaugų vartotojo interesams šiose taisyklėse nustatyta tvarka atstovauja Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliota valstybės institucija, kuriai pavesta kontroliuoti, kaip laikomasi Lietuvos Respublikos vartotojų teisių gynimo įstatymo (toliau vadinama – vartotojų teisių gynimo institucija).

 

II. FINANSINĖS GARANTIJOS IR JŲ RŪŠYS

 

5. Finansinės garantijos – banko ar draudimo įmonės garantas, užtikrinantis būsimiesiems agentūros turistams, kad bus įvykdytos agentūros prievolės pagal sudarytas turistinės kelionės sutartis, jeigu pati agentūra savo prievolių (dalies ar visų) negalėtų įvykdyti dėl šių priežasčių:

5.1. agentūrai valstybės organų sprendimu būtų atšauktas įmonės registravimas;

5.2. Kelionės organizavimo paslaugų teikimo taisyklėse, patvirtintose Valstybinio turizmo departamento prie Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerijos (toliau vadinama – Valstybinis turizmo departamentas) direktoriaus įsakymu, nustatyta tvarka agentūrai būtų panaikintas pažymėjimas teikti kelionės organizavimo paslaugas;

5.3. agentūra taptų nemoki;

5.4. agentūrai būtų iškelta bankroto byla arba pradėtas neteisminis bankroto procesas;

5.5. agentūra, sudariusi turistinės kelionės sutartį, savo turistui nesuteiktų kelionės organizavimo paslaugų ir negrąžintų sumokėtų pinigų.

6. Finansinių garantijų rūšys yra šios:

6.1. banko garantas – garantinis raštas;

6.2. draudimo įmonės garantas – draudimas, kuriuo draudimo įmonė įsipareigoja užtikrinti agentūros turistams, kad bus įvykdytos agentūros prievolės pagal turistinės kelionės sutartis šiose taisyklėse nustatyta tvarka.

7. Finansinių garantijų rūšį agentūra pasirenka pati.

 

III. FINANSINIŲ GARANTIJŲ DYDIS

 

8. Vietinio ir išvykstamojo turizmo paslaugų finansinės garantijos yra skirtingo dydžio. Jų dydis nustatomas atsižvelgiant į agentūros gautas didžiausias ketvirčio įplaukas (skaičiuojama iš praėjusių mažiausiai dviejų, bet ne daugiau kaip keturių ketvirčių) arba planuojamas įplaukas pagal verslo planą:

8.1. vietinio turizmo finansinių garantijų dydis – 2 procentai gautų iš vietinio turizmo garantinių įplaukų, bet ne mažiau kaip 20000 litų;

8.2. išvykstamojo turizmo finansinių garantijų dydis nustatomas skaičiuojant tam tikrą procentą gautų iš išvykstamojo turizmo garantinių įplaukų pagal šią lentelę (bet šis dydis negali būti mažesnis kaip 50000 litų):

Išvykstamojo turizmo garantinių įplaukų suma, tūkst. litų

Procentai

Finansinių garantijų dydis, tūkst. litų

nuo

iki

 

ne mažiau kaip

iki

0

1000

 

50

50

1001

1500

5

55

75

1501

2000

4,5

75

90

2001

2500

4

90

100

2501

5000

2,5

100

125

5001

10000

2,4

125

240

10001

2

240

9. Finansinių garantijų dydis agentūroms, tik pradedančioms savo veiklą, nustatomas pagal agentūros planuojamas didžiausias ketvirčio įplaukas per būsimuosius veiklos metus:

9.1. vietinio turizmo – 5 procentai planuojamų vietinio turizmo garantinių įplaukų, bet ne mažiau kaip 20000 litų;

9.2. išvykstamojo turizmo – 10 procentų planuojamų išvykstamojo turizmo garantinių įplaukų, bet ne mažiau kaip 50000 litų.

10. Finansinių garantijų dydis agentūroms, gaunančioms įplaukas iš vietinio ir išvykstamojo turizmo, nustatomas kaip išvykstamojo turizmo pagal vietinio ir išvykstamojo turizmo garantinių įplaukų sumą.

 

IV. FINANSINIŲ GARANTIJŲ DYDŽIO NUSTATYMAS

 

11. Prieš pradėdama teikti kelionės organizavimo paslaugas, įmonė turi kreiptis į banką ar draudimo įmonę, kad šie sudarytų su ja rašytinę sutartį dėl finansinių garantijų suteikimo.

12. Kartu su prašymu bankui ar draudimo įmonei turi būti pateikti šie dokumentai:

12.1. jeigu įmonė nebe pirmi metai dirba kaip agentūra:

12.1.1. keturių paskutinių ketvirčių finansinės atskaitomybės dokumentai;

12.1.2. keturių paskutinių ketvirčių agentūros ataskaitų, teikiamų Statistikos departamentui prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės (forma F–09), kopijos;

12.1.3. kiti dokumentai, numatyti banko ar draudimo įmonės teisės aktuose, reglamentuojančiuose garantijų (laidavimo) suteikimo tvarką, bei užtikrinantys banko ar draudimo įmonės teisę į atgręžtinius reikalavimus, kai bankas ar draudimo įmonė sumokės pagal išduotą finansinę garantiją;

12.2. jeigu įmonė dirba nebe pirmi metai ir nori pradėti dirbti kaip agentūra:

12.2.1. keturių paskutinių ketvirčių finansinės atskaitomybės dokumentai;

12.2.2. pirmųjų agentūros veiklos metų verslo planas;

12.2.3. kiti dokumentai, numatyti banko ar draudimo įmonės teisės aktuose, reglamentuojančiuose garantijų (laidavimo) suteikimo tvarką, bei užtikrinantys banko ar draudimo įmonės teisę į atgręžtinius reikalavimus, kai bankas ar draudimo įmonė sumokės pagal išduotą finansinę garantiją;

12.3. jeigu įmonė įkurta daugiau kaip prieš 6 mėnesius, bet mažiau nei prieš metus, ir nori pradėti dirbti kaip agentūra:

12.3.1. dviejų paskutinių ketvirčių finansinės atskaitomybės dokumentai;

12.3.2. pirmųjų agentūros veiklos metų verslo planas;

12.3.3. kiti dokumentai, numatyti banko ar draudimo įmonės teisės aktuose, reglamentuojančiuose garantijų (laidavimo) suteikimo tvarką, bei užtikrinantys banko ar draudimo įmonės teisę į atgręžtinius reikalavimus, kai bankas ar draudimo įmonė sumokės pagal išduotą finansinę garantiją;

12.4. jeigu įmonė įkurta mažiau kaip prieš 6 mėnesius ir nori pradėti dirbti kaip agentūra:

12.4.1. pirmųjų agentūros veiklos metų verslo planas;

12.4.2. kiti dokumentai, numatyti banko ar draudimo įmonės teisės aktuose, reglamentuojančiuose garantijų (laidavimo) suteikimo tvarką, bei užtikrinantys banko ar draudimo įmonės teisę į atgręžtinius reikalavimus, kai bankas ar draudimo įmonė sumokės pagal išduotą garantiją.

13. Išnagrinėję įmonės pateiktus dokumentus, bankas ar draudimo įmonė priima sprendimą dėl finansinės garantijos suteikimo.

14. Apskaičiavę finansinių garantijų dydį, bankas ar draudimo įmonė gali įpareigoti agentūrą šį dydį suderinti su Valstybiniu turizmo departamentu.

15. Priėmęs (-usi) sprendimą suteikti finansinę garantiją:

15.1. bankas sudaro rašytinę sutartį su agentūra dėl finansinės garantijos suteikimo ir išduoda būsimųjų agentūros turistų interesų atstovei – šių taisyklių 4 punkte nurodytai vartotojų teisių gynimo institucijai – garantinį raštą pagal Valstybinio turizmo departamento direktoriaus nustatytą formą;

15.2. draudimo įmonė sudaro su agentūra rašytinę draudimo sutartį ir perduoda būsimųjų agentūros turistų interesų atstovei – šių taisyklių 4 punkte nurodytai vartotojų teisių gynimo institucijai – draudimo liudijimo (poliso) kopiją.

 

V. FINANSINIŲ GARANTIJŲ PANAUDOJIMAS

 

16. Finansinės garantijos panaudojamos šiais atvejais (vienu ar keliais):

16.1. apmokėti už Lietuvos Respublikos teritorijos ribų esančio ir neturinčio galimybės savarankiškai grįžti į Lietuvą agentūros turisto (vieno ar daugiau; toliau vartojama vienaskaita) organizuoto grąžinimo į išvykimo vietą Lietuvoje išlaidas ir su tuo susijusias kitas pagrįstas išlaidas bei atlyginti agentūros turistui negautų apmokėtų pagal turistinės kelionės sutartį paslaugų vertę, kai agentūra nevykdo arba nesugeba įvykdyti savo prievolių pagal turistinės kelionės sutartį dėl šių taisyklių 5 punkte nurodytų priežasčių (vienos ar kelių);

16.2. grąžinti agentūros turistui visas dokumentais pagrįstas jo savarankiško sugrįžimo į išvykimo vietą Lietuvoje išlaidas ir atlyginti negautų apmokėtų pagal turistinės kelionės sutartį paslaugų vertę, kai agentūra neįvykdė ar negalėjo įvykdyti savo prievolių pagal turistinės kelionės sutartį dėl šių taisyklių 5 punkte nurodytų priežasčių (vienos ar kelių);

16.3. grąžinti agentūros turistui pagal turistinės kelionės sutartį agentūrai sumokėtus pinigus, kai agentūra negali įvykdyti savo prievolių pagal turistinės kelionės sutartį dėl šių taisyklių 5 punkte nurodytų priežasčių (vienos ar kelių);

16.4. išmokėti agentūros turistui Lietuvos Respublikos teismo priteistus nuostolius dėl to, kad agentūra neįvykdė savo prievolių (arba įvykdė ne visas prievoles) turistui pagal turistinės kelionės sutartį dėl šių taisyklių 5 punkte nurodytų priežasčių (vienos ar kelių).

17. Agentūros turistas, turintis su agentūra jai suteiktų finansinių garantijų galiojimo laikotarpiu sudarytą turistinės kelionės sutartį, turi teisę reikalauti, kad bankas ar draudimo įmonė įvykdytų agentūros prievoles pagal turistinės kelionės sutartį, ir kreiptis dėl to į vartotojų teisių gynimo instituciją tik tuo atveju, kada negauna savo reikalavimo pilnutinio patenkinimo iš agentūros:

17.1. šių taisyklių 16.1 punkte nurodytu atveju – kai per vieną darbo dieną nuo Lietuvos Respublikos diplomatinės atstovybės ar oficialių užsienio valstybinių turizmo institucijų rašytinio patvirtinimo, kad Lietuvos Respublikos agentūros turistas negali grįžti į Lietuvą, nes agentūra nevykdo savo prievolių pagal turistinės kelionės sutartį, gavimo agentūra nesiima priemonių agentūros turistui sugrąžinti į Lietuvą.

Šiuo atveju Lietuvos Respublikos diplomatinės atstovybės ar oficialios užsienio valstybinės turizmo institucijos rašytinį patvirtinimą siunčia vartotojų teisių gynimo institucijai ir agentūrai. Jeigu agentūra savo prievolių neįvykdo per vieną darbo dieną nuo rašytinio patvirtinimo išsiuntimo, agentūros turistas raštu apie tai informuoja vartotojų teisių gynimo instituciją;

17.2. šių taisyklių 16.2 ir 16.3 punktuose nurodytu atveju – kai agentūros turisto per reikalavimo Kelionės organizavimo paslaugų teikimo taisyklėse nurodytą laiką agentūra iki galo nepatenkina.

Šiuo atveju agentūros turistas pateikia vartotojų teisių gynimo institucijai raštu prašymą, turistinės kelionės sutartį ir bilietą;

17.3. šių taisyklių 16.4 punkte nurodytu atveju – kai agentūra turistui neišmoka pinigų per teismo antstolio nustatytą terminą teismo sprendimą įvykdyti geruoju.

Šiuo atveju agentūros turistas pateikia vartotojų teisių gynimo institucijai raštu prašymą ir teismo sprendimo kopiją.

18. Draudimo išmoka ar pinigai pagal banko garantinį raštą išmokami pagal vartotojų teisių gynimo institucijos reikalavimo raštą jame nurodytiems asmenims (agentūros turistui ar vartotojų teisių gynimo institucijai, ar jos įgaliotam asmeniui). Prie šio rašto pridedami reikalavimo išmokėti pinigus teisėtumą patvirtinantys dokumentai:

18.1. šių taisyklių 5.1-5.4 punktuose nurodytą atvejį patvirtinančio dokumento kopija;

18.2. turistinės kelionės sutarties kopija;

18.3. agentūros turisto prašymas vartotojų teisių gynimo institucijai ( šių taisyklių 16.1 punkte nurodytu atveju – tik tada, kai agentūros turistas reikalauja atlyginti negautų apmokėtų pagal turistinės kelionės sutartį paslaugų vertę);

18.4. agentūros rašytinis paaiškinimas, ar pagrįsti agentūros turisto reikalavimai (jeigu agentūra pateikia šį paaiškinimą per vartotojų teisių gynimo institucijos nustatytą laiką);

18.5. šių taisyklių 16.1 punkte nurodytu atveju – agentūros turisto transporto, kuriuo jis buvo grąžintas į Lietuvą, bilietas arba transporto nuomos sutartis, vizos pratęsimo išlaidos, viešbučio ir maitinimo sąskaitos ir vartotojų teisių gynimo institucijos ar jos įgalioto asmens komandiruotės, pašto, telefono išlaidas patvirtinantys dokumentai;

18.6. šių taisyklių 16.2 punkte nurodytu atveju – agentūros turisto transporto, kuriuo jis grįžo į Lietuvą, bilietas;

18.7. šių taisyklių 16.4 punkte nurodytu atveju – teismo sprendimo kopija.

19. Agentūros turistų reikalavimai per visą finansinių garantijų galiojimo laikotarpį tenkinami tokiu eiliškumu, kokiu jie buvo pateikti.

20. Šių taisyklių 16.1 punkte nurodytu atveju negautų paslaugų vertė agentūros turistui atlyginama tik tuomet, jeigu organizuoto grąžinimo į Lietuvą išlaidos neviršija turistinės kelionės sutartyje nurodytos turizmo paslaugų paketo kainos.

21. Jeigu bendra agentūros turistų pareikštų reikalavimų suma yra didesnė už agentūros turimą finansinių garantijų dydį ar jų likutį, pirmiausia lėšos skiriamos šių taisyklių 16.1 punkte nurodytam atvejui apmokėti, o kita suma (16.2, 16.3, 16.4 punktuose nurodytiems atvejams bei 16.1 punkte nurodytu atveju – negautų paslaugų vertei atlyginti) paskirstoma proporcingai agentūros turistų pareikštų reikalavimų dydžiui.

22. Jeigu agentūros turimų finansinių garantijų ar jų likučio nepakanka šių taisyklių 16.1 punkte nurodytu atveju turisto grąžinimo į Lietuvą išlaidoms apmokėti, trūkstamas agentūros turisto organizuoto grąžinimo į Lietuvą išlaidas vartotojų teisių gynimo institucijai ar jos įgaliotam asmeniui po grąžinimo į išvykimo vietą Lietuvoje apmoka pats agentūros turistas.

23. Pagal reikalavimo raštą pinigai išmokami tik už tas prievoles, kurios atsirado iki garantinio rašto, draudimo liudijimo galiojimo pabaigos ar finansinių garantijų nutraukimo datos.

24. Garantinis raštas bankui ar draudimo poliso kopija draudimo įmonei grąžinami per 3 mėnesius nuo datos, kai pasibaigia terminas pareikšti reikalavimą dėl išmokėjimo pagal garantinį raštą ar draudimo polisą.

 

VI. FINANSINIŲ GARANTIJŲ IŠMOKŲ DYDIS IR JŲ PAGRINDIMAS

 

25. Šių taisyklių 16.1 punkte nurodytu atveju išmokų dydis:

25.1. vartotojų teisių gynimo institucijai ar jos įgaliotam asmeniui nustatomas pagal pateiktus dokumentus, išvardytus šių taisyklių 18.5 punkte;

25.2. maksimalus išmokos už negautas paslaugas agentūros turistui dydis negali viršyti skirtumo tarp turistinės kelionės sutartyje nurodytos kainos ir visų pagrįstų grąžinimo į išvykimo vietą Lietuvoje išlaidų. Išmokos dydis nustatomas remiantis agentūros turisto rašytiniu prašymu, kuriame turi būti nurodyta, kokių prievolių pagal turistinės kelionės sutartį agentūra neįvykdė, taip pat turistinės kelionės sutartimi bei agentūros rašytiniu paaiškinimu, ar pagrįsti turisto reikalavimai (jeigu agentūra šį paaiškinimą pateikia per vartotojų teisių gynimo institucijos nustatytą laiką).

26. Šių taisyklių 16.2 ir 16.3 punktuose nurodytais atvejais banko ar draudimo įmonės išmokų dydis agentūros turistui negali viršyti turistinės kelionės sutartyje nurodytos kelionės kainos ir yra nustatomas pagal:

26.1. agentūros turisto sudarytą turistinės kelionės sutartį su agentūra per finansinių garantijų galiojimo laikotarpį;

26.2. agentūros turisto vartotojų teisių gynimo institucijai pateiktą rašytinį prašymą, kuriame turi būti nurodyta, kokių prievolių pagal turistinės kelionės sutartį agentūra neįvykdė;

26.3. agentūros rašytinį paaiškinimą, ar pagrįsti agentūros turisto reikalavimai (jeigu agentūra šį paaiškinimą pateikia per vartotojų teisių gynimo institucijos nustatytą laiką);

26.4. šių taisyklių 16.2 punkte nurodytu atveju papildomai pateikiamą grįžimo bilietą.

27. Šių taisyklių 16.4 punkte nurodytu atveju banko ar draudimo įmonės išmokų dydis – agentūros turistui teismo priteistos išmokos.

28. Per finansinių garantijų galiojimo laikotarpį išmokėta bendra išmokų suma negali būti didesnė nei garantiniame rašte, draudimo liudijime nurodytas finansinių garantijų dydis.

 

VII. BANKO, DRAUDIMO ĮMONĖS TEISĖS IR PAREIGOS

 

29. Bankas ar draudimo įmonė turi teisę susipažinti su įmonės dokumentais, susijusiais su finansinių garantijų išdavimu.

30. Bankas ar draudimo įmonė informaciją apie agentūrą turi laikyti paslaptyje ir gali atskleisti ją tik:

30.1. teismams, teisėsaugos ir kitoms institucijoms įstatymų nustatytais atvejais;

30.2. rašytiniu agentūros sutikimu ar jos prašymu.

31. Pasikeitus agentūros finansinei būklei arba kitais atvejais, kai padidėja šių taisyklių 5 punkte nurodytų atvejų pavojus, bankas ar draudimo įmonė, siekdami sumažinti galimą žalą, turi teisę imtis visų įstatymo leistinų veiksmų prieš agentūrą.

32. Bankas privalo išmokėti reikalavimo rašte numatytą pinigų sumą per jame nurodytą laikotarpį. Draudimo įmonė šių taisyklių 16.1 punkte nurodytu atveju pinigus išmoka per vieną darbo dieną nuo vartotojų teisių gynimo institucijos reikalavimo rašto gavimo dienos, o 16.2 – 16.4 punktuose nurodytais atvejais – per draudimo taisyklėse nurodytą laikotarpį.

33. Agentūrai suteiktas finansines garantijas, nepasibaigus jų galiojimo laikui, bankas ar draudimo įmonė gali nutraukti tik įspėję agentūrą ir informavę vartotojų teisių gynimo instituciją, kuri savo ruožtu informuoja atitinkamos savivaldybės turizmo paslaugų komisiją ne mažiau kaip prieš mėnesį iki nutraukimo dienos.

34. Bankas ar draudimo įmonė, neviršydami išmokėtos pagal finansines garantijas sumos, gali naudotis regreso teise į agentūrą – kelionės organizavimo paslaugų teikėją.

 

VIII. AGENTŪRŲ PAREIGOS

 

35. Prieš pradėdama teikti kelionės organizavimo paslaugas, įmonė privalo turėti finansines garantijas. Finansinės garantijos būtinos visam agentūros pažymėjimo, išduoto Lietuvos Respublikos turizmo įstatymo nustatyta tvarka, galiojimo laikui ir dar 6 mėnesiams po galiojimo pasibaigimo datos. Kai bankas ar draudimo įmonė įspėja agentūrą apie finansinių garantijų nutraukimą, agentūra turi įsigyti naujas finansines garantijas iki turėtųjų finansinių garantijų nutraukimo dienos. Agentūrai, neįsigijusiai naujų finansinių garantijų, panaikinamas pažymėjimo galiojimas Kelionės organizavimo paslaugų teikimo taisyklėse nustatyta tvarka.

36. Finansinių garantijų nereikalaujama iš kelionių agentūros, kai ji parduoda turinčios finansines garantijas turizmo agentūros turizmo paslaugų paketus.

37. Agentūra per 40 dienų po kiekvieno ketvirčio pasibaigimo privalo bankui ar draudimo įmonei pristatyti ketvirčio finansinės atskaitomybės dokumentus, agentūros ketvirčio ataskaitos, pateikiamos Statistikos departamentui prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės (forma F-09), kopiją bei kitus reikalaujamus ūkinės ir finansinės veiklos dokumentus. Pateikiami duomenys privalo atitikti tikrovę.

38. Agentūra kiekvienoje turistinės kelionės sutartyje privalo nurodyti banko ar draudimo įmonės pavadinimą, adresą, garantinio rašto ir draudimo liudijimo numerį.

39. Jeigu finansinių garantijų laikotarpiu pasikeičia prašyme suteikti finansinę garantiją nurodyti duomenys, agentūra per 5 darbo dienas nuo duomenų pasikeitimo privalo apie tai pranešti bankui ar draudimo įmonei.

 

IX. KONTROLĖ IR GINČŲ SPRENDIMAS

 

40. Turizmo ir kelionių agentūrų kontrolę dėl finansinių garantijų pagal šių taisyklių nuostatas vykdo savivaldybių turizmo paslaugų komisijos.

41. Visi ginčai, kylantys dėl finansinių garantijų, suteiktų pagal šias taisykles, sprendžiami Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

______________