PATVIRTINTA

Valstybės turto fondo valdybos 2013 m. balandžio 29 d. posėdžio protokolu Nr. 3V-4 (361)

1 priedas

 

VALSTYBĖS ĮMONĖS VALSTYBĖS TURTO FONDO 2012 METŲ VEIKLOS ATASKAITA

 

Valstybės įmonės Valstybės turto fondo (toliau – Valstybės turto fondas) ataskaita parengta vykdant Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymu (Žin., 1994, Nr. 102-2049; Žin., 2004, Nr. 4-24), Lietuvos Respublikos Valstybės turto fondo įstatymu (Žin., 1997, Nr. 104-2616), Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymu (Žin., 1998, Nr. 54-1492; 2002, Nr. 60-2412), Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatymu (Žin., 1997, Nr. 107-2688), Valstybės turto fondo įstatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 26 d. nutarimu Nr. 95 „Dėl Valstybės įmonės Valstybės turto fondo įstatų patvirtinimo“ ir 2010 m. liepos 14 d. nutarimu Nr. 1052 „Dėl valstybės valdomų įmonių veiklos skaidrumo užtikrinimo gairių patvirtinimo ir koordinuojančios institucijos paskyrimo“, nustatytus reikalavimus.

 

1. Įmonės pagrindinės veiklos pobūdis, įmonės pagrindinė veikla

 

1.1. Turto fondo savininkė yra valstybė. Turto fondą steigia bei jo savininko teises ir pareigas įgyvendina Vyriausybė. Turto fondas yra viešas juridinis asmuo.

1.2. Valstybės turto fondas kaip viešasis juridinis asmuo, tenkindamas viešuosius interesus, įgyvendina valstybės funkcijas valdydamas, naudodamas, privatizuodamas ar kitaip disponuodamas jam patikėjimo teise perduotomis valstybei nuosavybės teise priklausančiomis akcijomis ir kitu valstybei nuosavybės teise priklausančiu turtu.

1.3. Pagrindinės Valstybės turto fondo funkcijos yra šios:

1.3.1. privatizuoti valstybei (savivaldybėms pagal susitarimus) nuosavybės teise priklausantį turtą;

1.3.2. kurti ir tvarkyti Valstybės turto informacinę paieškos sistemą;

1.3.3. perimti ir valdyti valstybei nuosavybės teise priklausančias akcinių bendrovių ir uždarųjų akcinių bendrovių akcijas;

1.3.4. perimti ir valdyti, naudoti ir disponuoti valstybės institucijų funkcijoms atlikti nereikalingą nekilnojamąjį turtą, administruoti sudarytas nuomos ir panaudos sutartis;

1.3.5. parduoti patikėjimo teise valdomus valstybinės žemės sklypus, priskirtus privatizuojamiems objektams;

1.3.6. stebėti ir analizuoti valstybės politikos valstybės valdomose įmonėse įgyvendinimą;

1.3.7. atlikti teismo sprendimais pripažintų neteisėtai įsteigtų įmonių likvidatoriaus pareigas;

1.3.8. atskirais Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais atstovauti Lietuvos Respublikai atstovaujančiai LR Vyriausybei Lietuvos ir užsienio ginčų sprendimo institucijose bei dalyvauti darbo grupėse rengiant teisės aktus.

 

2. Įmonės veiklos misija, vizija, tikslai

 

Valstybės turto fondo kaip viešojo juridinio asmens misija – įgyvendinti valstybės privatizavimo politiką, efektyviai valdyti, naudoti perduotą valstybės turtą bei juo disponuoti, tobulinti turto valdymą valstybės valdomose įmonėse.

Valstybės turto fondo vizija – stipri, siekianti pelningos veiklos įmonė, vykdanti valstybės deleguotas funkcijas, racionaliai ir efektyviai valdanti valstybės turtą.

Pagrindinis 2012 metų veiklos tikslas – 25,9 mln. Lt įplaukos į Privatizavimo fondą iš valstybės turto privatizavimo dėl objektyvių priežasčių (žiūr. 4.2 šios ataskaitos skyrių) nebuvo pasiektas. Faktinės įplaukos į privatizavimo fondą 2012 metais buvo 11,4 mln. Lt. Kiti Valstybės turto fondo 2012 metų veiklos plane numatyti tikslai buvo pasiekti.

 

3. Įmonės veiklos galimybės ir grėsmės

 

3.1. Galimybės

 

Valstybės turto fondas turi veiklos tęstinumo ir naujų funkcijų realizavimo galimybes, įgyvendinant šešioliktosios Vyriausybės 2012–2016 metų Programoje įtvirtintą nuostatą diegti valstybės nekilnojamojo turto centralizuoto valdymo principus (įskaitant centralizuotą šio turto pardavimą), nustatant šio turto valdymo efektyvumo rodiklius, kuriant informacinėmis technologijomis paremtą valstybės nekilnojamojo turto valdymo kontrolės sistemą.

Įgyvendinant Centralizuoto valstybės turto valdymo 2009–2016 metų strategiją Valstybės turto fondo vykdomų funkcijų apimtys pasikeis, nes šioje strategijoje numatyta įsteigti valstybės nekilnojamojo turto valdymo politiką įgyvendinantį juridinį asmenį (Valstybės turto fondo ir Valstybės įmonės Turto banko reorganizavimo jungimo būdu veiksiančią įmonę), kuris centralizuotai valdytų jam perduotą valstybės nekilnojamąjį turtą ir atliktų kitais teisės aktais jam pavestas funkcijas.

Valstybės turto fondas, teikdamas pasiūlymus valstybės institucijoms, prisideda prie efektyvaus valstybės turto valdymo politikos formavimo. Įmonė turi realias galimybes ir gebėjimus panaudoti ES struktūrinių fondų paramą, kuriant valstybės turto paieškos sistemą, perkeliant privatizavimo ir turto pardavimo paslaugas į elektroninę erdvę.

 

3.2. Grėsmės

 

Nepalanki ekonominė situacija rinkoje lėtina privatizavimo procesą. Dažnai perdėti sandorių pelningumo lūkesčiai neleidžia jo spartinti ir greitai reaguoti į akcijų ir nekilnojamojo turto rinkos pokyčius.

Užsitęsęs valstybės turto paieškos sistemos kūrimo procesas turi neigiamos įtakos Valstybės turto fondo funkcijų įgyvendinimui.

Valstybės turto fondui priskiriami vis nauji  (valstybės pavedimais) specialūs įpareigojimai, nenustatant šių įpareigojimų vykdymo metu patirtų sąnaudų kompensavimo tvarkos arba nepilnai finansuojant  patirtas sąnaudas, vykdant valstybės pavedimus, mažina Valstybės turto fondo galimybes siekti pelningos veiklos ir iškreipia finansinių ataskaitų rodiklius, kuriais remiantis yra vertinama Valstybės turto fondo veikla.

 

4. Įmonės teikiamos paslaugos ir užsakovai

 

4.1. Privatizavimo objektų sąrašas ir programos

 

2012 metais privatizavimo objektų sąrašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. vasario 23 d. nutarimu Nr. 228 „Dėl privatizavimo objektų sąrašo patvirtinimo“, buvo pakeistas 4 kartus Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. sausio 25 d. nutarimu Nr. 85, 2012 m. kovo 21 d. nutarimu Nr. 314, 2012 m. birželio 27 d. nutarimu Nr. 774 ir 2012 m. spalio 31 d. nutarimu Nr. 1315. 2012 metais privatizavimo objektų sąrašas buvo papildytas 409 objektais, iš kurių 197 objektai nuosavybės teise priklauso valstybei, o 212 objektų – savivaldybių nuosavybei. Iš privatizavimo objektų sąrašo buvo išbraukti 376 objektai, iš kurių 147 priklausė valstybės nuosavybei, o 219 objektai – savivaldybių nuosavybei. 2012 m. gruodžio 31 d. duomenimis privatizavimo objektų sąraše buvo 828 neprivatizuoti valstybei nuosavybės teise priklausantys objektai.

Valstybės turto fondas 2012 metais parengė ir išleido 12 leidinio ,,Informacinis privatizavimo biuletenis“ numerių. Per šį laikotarpį buvo parengtos ir paskelbtos 1449 privatizavimo programos, iš kurių 393 privatizavimo programos valstybei nuosavybės teise priklausančių objektų, o 1106 privatizavimo programos savivaldybių nuosavybes teise priklausančių objektų.

 

4.2. Privatizavimo sandorių sudarymas

 

2012 metais Valstybės turto fonde buvo privatizuoti 128 objektai, iš kurių 119 objektų nuosavybės teise priklausė valstybei, o 9 – savivaldybėms (informacija pateikiama pagal įvykusių aukcionų skaičių).

2012 metais Valstybės turto fondo privatizuotų valstybei priklausiusių 119 objektų pardavimo kaina sudarė 11,4 mln. Lt. Iš šių viešo aukciono būdu privatizuotų objektų – 109 nekilnojamojo turto objektai, 2 ilgalaikio materialiojo turto objektai ir 8 įmonių akcijų paketai.

Pagal Valstybės turto fondo ir 6 savivaldybių, neįsteigusių privatizavimo institucijų, įgaliotų atstovų pasirašytas atstovavimo sutartis privatizuoti 9 savivaldybėms nuosavybės teise priklausantys objektai už 176,4 tūkst. Lt.

 

1 lentelė. 2012 metais pasirašyti didžiausi privatizavimo sandoriai.

Privatizuota viešo aukciono būdu

Objekto pavadinimas

Privatizuoto kapitalo dalis įstatiniame kapitale (%)

Pradinė pardavimo kaina (tūkst. Lt)

Pardavimo kaina (tūkst. Lt)

Kavinė-baras Dominikonų g. 9, Vilnius

 

1.953,000

2.351,000

5 administraciniai pastatai, kiti pastatai ir statiniai ir šiam objektui priskirtas 0,2652 ha žemės sklypas Miško g. 12, Kaunas

 

1200,000

1215,000

Administracinis pastatas, kiti pastatai ir statiniai ir šiam objektui priskirtas 4,1504 ha žemės sklypas Liepų al. 1, Vaišvydavos k., Kauno r.

 

550,000

583,000

144128419 uždaroji akcinė bendrovė „Eismo sauga“ Karaliaučiaus g. 33A, Šiauliai

100 %

150,000

517,000

134281886 Akcinė bendrovė „Kauno duona“ V. Krėvės pr. 129, Kaunas

33,33 %

350,000

350,001

Parduotuvės patalpos Parko g. 10, Akademijos mstl., Dotnuvos sen., Kėdainių r.

 

72,000

351,999

Administracinis pastatas, kiti pastatai ir statiniai ir šiems objektams priskirtas 1,8446 ha žemės sklypas Palangos g. 19, Rietavas

 

96,000

261,000

Technikos ir sporto klubas patalpa-1 S. Dariaus ir S. Girėno g. 2B, Kelmė

 

42,5

206,000

Gyvenamasis namas, kiti pastatai ir statiniai ir šiam objektui priskirtas žemės sklypas Šakimo k. 1, Molėtų r.

 

46,361

157,501

 

Per 2012 metus įplaukos į privatizavimo fondą buvo planuojamos 25,9 mln. Lt. Faktiškai į privatizavimo fondą buvo pervesta 11,4 mln. Lt, nes  per ataskaitinį laikotarpį ne visi į privatizavimo sąrašą įtraukti objektai buvo privatizuoti. Užtrukus žemės sklypo, priskirto viešbučio pastatui (Latvių g. 70, Vilnius), formavimui, šio objekto viešas aukcionas buvo paskelbtas 2013-01-08 (aukcionas įvyko), pradinė pardavimo kaina – 7,46 mln. Lt (neįskaitant žemės sklypo kainos nuomos mokesčiui apskaičiuoti). 2012 metais nebuvo privatizuota (neįvyko aukcionai) dalis poilsio pastato (Virbališkės takas 2, Palanga), pradinė pardavimo kaina – 1,0 mln. Lt. 2012 m. pabaigoje neįvyko numatytas viešas aukcionas viešbučio pastato (Išradėjų g. 4A, Šiauliai), pradinė pardavimo kaina – 0,9 mln. Lt, vienintelis potencialus pirkėjas nebuvo pripažintas aukciono dalyviu. Taip pat 2012 m. pabaigoje neįvyko numatytas viešas aukcionas Negyvenamųjų patalpų (Jaunimo g. 6, Birštonas), pradinė pardavimo kaina – 0,5 mln. Lt, vienintelis potencialus pirkėjas nebuvo pripažintas aukciono dalyviu. Per 2012 metus nebuvo privatizuotos AB „Autoūkis“  (Verkių g. 39, Vilnius) valstybei nuosavybės teise priklausančios akcijos, kurių pradinė pardavimo kaina – 4,2 mln. Lt, nes Privatizavimo komisija 2012 m. kelis kartus svarstė, bet nepritarė šio objekto privatizavimo programai. Per 2012 metus privatizavus anksčiau paminėtus objektus, papildomos įplaukos į privatizavimo fondą galėjo būti 14, 0 mln. Lt.

 


4.3. Privatizavimo sandorių kontrolė

 

Valstybės turto fondas 2012 metais kontroliavo 129 privatizavimo sandoriuose pirkėjams nustatytą mokėjimo (iš jų 1 su atidėtu mokėjimo terminu) už privatizavimo objektą įsipareigojimą.

Valstybės turto fondas ataskaitiniu laikotarpiu taip pat kontroliavo 177 sandoriuose pirkėjams nustatytų kitų įsipareigojimų vykdymą, t. y. privatizavimo objektų nugriovimo, žemės nuomos sutarčių sudarymo, žemės sklypų, priskirtų privatizavimo objektams, pirkimo–pardavimo sutarčių ir nuosavybės teisės perdavimo ir priėmimo aktų įregistravimo Nekilnojamojo turto registre, privatizavimo sandoriuose pirkėjams nustatytų apribojimų dėl privatizavimo objekto (akcijų) disponavimo bei kitokių apribojimų ir įsipareigojimų vykdymą.

 

4.4. Žemės pardavimo ir nuomos sutarčių sudarymas

 

2012 metais pasirašytos 146 valstybinės žemės sklypų, priskirtų privatizavimo objektams, pirkimo–pardavimo sutartys, iš kurių 104 yra privatizavimo objektų, parduotų savivaldybių privatizavimo institucijose, žemės sklypų pirkimo–pardavimo sutartys. Taip pat pasirašyta 1 valstybinės žemės sutartis, sudaryta vadovaujantis 1999-03-09 LRV nutarimu Nr. 260 „Dėl naudojamų kitos paskirties valstybinės žemės sklypų pardavimo ir nuomos“ (2011-04-27 LRV nutarimo Nr. 494 redakcija) patvirtintąja tvarka. Vykdant minėtąjį LRV nutarimą, tai pat buvo sudarytos 25 žemės sklypų, priskirtų privatizavimo objektams, nuomos sutartys.

 

4.5. Privatizuojamų objektų vertinimas

 

Privatizavimo objektų vertinimas buvo atliekamas, vadovaujantis Valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatymu, Lietuvos Respublikos turto ir verslo vertinimo pagrindų įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. gruodžio 18 d. nutarimu Nr. 1427 „Dėl Privatizavimo objektų parengimo privatizuoti tvarkos patvirtinimo“ (2 lentelė).

 

2 lentelė. 2012 metais įvertinti objektai.

Įvertinta objektų

Iš viso:

Iš jų

Privatizuojami objektai

Įmonės, kuriose valstybės dalis sudaro

Nekilnojamojo turto

Privatizavimo tikslu

Kitu  tikslu

Atlyginimas piliečiams už valstybės išperkamą išlikusį nekilnojamąjį turtą valstybei nuosavybės teise priklausančiais vertybiniais popieriais (akcijomis)

iki 1/3 akcijų

nuo 1/3 iki 1/2 akcijų

daugiau kaip 1/2 akcijų

300

148

152

-

5

2

4

137

 

4.6. Atlyginimas piliečiams už valstybės išperkamą išlikusį nekilnojamąjį turtą valstybei nuosavybės teise priklausančiais vertybiniais popieriais (akcijomis)

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. liepos 12 d. nutarimu Nr. 1130 „Dėl atlyginimo piliečiams už valstybės išperkamą išlikusį nekilnojamąjį turtą valstybei nuosavybės teise priklausančiais vertybiniais popieriais (akcijomis)“ nustatyta tvarka ir terminais Valstybės turto fondas 2012 metais atliko baigiamuosius atlyginimo piliečiams už valstybės išperkamą išlikusį nekilnojamąjį turtą valstybei nuosavybės teise priklausančiomis akcijomis darbus. 2012 metais buvo išsiųsti pranešimai 242 piliečiams informuojant juos, kad 2012 m. lapkričio 8 d. buvo priimtos Lietuvos Respublikos piliečių nuosavybės teisių į išlikusį nekilnojamąjį turtą atkūrimo įstatymo pataisos (Žin., 2012, Nr. 135-6878), kuriose nustatyta, kad atlyginimo už valstybės išperkamą išlikusį nekilnojamąjį turtą valstybei nuosavybės teise priklausančiais vertybiniais popieriais (akcijomis) būdas bus pakeistas į kitą atlyginimo būdą.

Valstybės turto fondas taip pat pateikė Nacionalinei žemės tarnybai apibendrintus duomenis ir sąrašus piliečių, kuriems nebuvo atlyginta akcijomis. Pagal buvusių apskričių viršininkų administracijų, Nacionalinės žemės tarnybos, kitų valstybės valdymo institucijų bei savivaldybių duomenis liko neatlyginta valstybei priklausančiomis akcijomis 3004 piliečiams, valstybės išperkamo turto vertė sudaro 12,5 mln. Lt. Iš šio skaičiaus 2990 piliečių turi būti atlyginta už valstybės išperkamą žemę, kurios vertė sudaro 9,95 mln. Lt, ir 14 piliečių turi būti atlyginta už valstybės išperkamus pastatus ir statinius, kurių vertė sudaro 2,5 mln. Lt.

 

4.7. Valstybei nuosavybės teise priklausančio turto valdymas ir valstybės atstovavimas

 

Valstybės turto fondas 2012 m. perėmė valdyti 10 įmonių valstybei nuosavybės teise priklausančias akcijas: uždarosios akcinės bendrovės „Kraujo donorystės centras“ 49,08 proc. iš Sveikatos apsaugos ministerijos, uždarosios akcinės bendrovės „Vilniaus veterinarijos klinikinė ligoninė“ 100 proc. iš Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos, uždarosios akcinės bendovės „Kauno Naujamiesčio darbo rinkos mokymo centras“ 17,73 proc. iš viešosios įstaigos Kauno Dainavos darbo rinkos mokymo centro, AB „Nordic Sugar Kėdainiai“ 0,02 proc. iš Valstybinės mašinų bandymo stoties prie Žemės ūkio ministerijos, UAB „EKSPOZONA“ 50,00 proc., akcinės bendrovės „GRĄŽTAI“ 0,03 proc., TEO LT, AB 0,05 proc., akcinės bendrovės „INVALDA“ 0,002 proc., akcinės bendrovės „SPARTA“ 0,06 proc. ir akcinės bendrovės „Enermega“ 0,0004 proc. iš Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos.

 

3 lentelė. Akcinės bendrovės ir uždarosios akcinės bendrovės, kurių akcijas valdo Valstybės turto fondas (2012 m. gruodžio 31 d. duomenimis).

Bendrovių statusas

Bendrovių skaičius

Bendrovių įstatinis kapitalas, tūkst. Lt

Valstybei priklausančių akcijų nominali vertė, tūkst. Lt

Valstybės kontroliuojamos bendrovės

3

28922,2

22906,4

Bankrutuojančios bendrovės

7

17499,5

5661,5

Likviduojamos bendrovės

54

12037,3

1545,0

Kitos bendrovės  

76

868914,6

4984,0

Iš viso:

140

927373,6

35096,9

 

Valstybės turto fondo darbuotojai, atstovaudami Valstybės turto fondui perduotoms valstybei nuosavybės teise priklausančioms akcijoms, dalyvauja bendrovių visuotiniuose akcininkų susirinkimuose, įmonių valdymo organuose, kreditorių susirinkimuose, kreditorių komitetų posėdžiuose. Per 2012 metus dalyvauta 11 visuotiniuose akcininkų susirinkimuose, 3 bendrovių valdymo organuose (iš jų 2 – valstybės kontroliuojamos įmonės), 14 valdybų ir stebėtojų tarybų posėdžiuose (iš jų 14 – valstybės kontroliuojamose įmonėse), 8 kreditorių susirinkimuose ir kreditorių komitetų posėdžiuose.

 

4.8. Likvidatoriaus paslaugos

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė 2005 m. sausio 26 d. nutarimu Nr. 98 „Dėl įgaliojimų atlikti Specialiojo fondo veikiančioms ir besisteigiančioms profesinėms sąjungoms remti likvidatoriaus funkcijas suteikimo“ įgaliojo Valstybės turto fondą atlikti Specialiojo fondo veikiančioms ir besisteigiančioms profesinėms sąjungoms remti likvidatoriaus funkcijas.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė 2005 m. vasario 24 d. nutarimu Nr. 215 „Dėl įgaliojimų suteikimų“ įgaliojo Valstybės turto fondą Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.108 straipsnio 5 dalyje numatytais atvejais atlikti juridinio asmens likvidatoriaus pareigas. Per 2012 metus Valstybės turto fondas buvo 10 teismo sprendimais pripažintų neteisėtai įsteigtų įmonių: viešosios įstaigos Verslo rizikos valdymo agentūros, Šuneiko firmos „BAMBI“, A. Veličkos įmonės „VERALITA“, Gintaro Urbonavičiaus firmos, Gražvydo Dronseikos įmonės, DNSB „Mūsų butai“, DNSB „Juodkrantė 10B“, Daugiabučio namo Naugarduko g. 14, Vilniuje, savininkų bendrijos, R. Kampo firmos ir Nedo Venckaus individualios įmonės likvidatoriumi.

 

4.9. Nekilnojamojo turto valdymas ir parengimas privatizavimui

 

Valstybės turto fondas perima ne į savininko kapitalą patikėjimo teise valstybei nuosavybės teise priklausantį turtą (nekilnojamąjį, materialųjį ilgalaikį ir trumpalaikį turtą) racionaliai valdo ir naudoja: inicijuoja valstybės turto nuomos viešus konkursus, suteikia turtą panaudai pagal priimtus Aplinkos ministerijos ir/ar Vyriausybės sprendimus, užtikrina turto naudojimą pagal paskirtį (nustačius pažeidimus inicijuoja sutarčių nutraukimą), vykdo viešųjų pirkimų procedūras dėl įvairių paslaugų, prekių ir darbų pirkimo, kad užtikrintų tinkamą turto funkcionavimą.

Valstybės turto fondas taip pat atlieka anksčiau nurodytas funkcijas valdydamas perduotą valstybės turtą (akcijas ir kt. turtą), kurio privatizavimo programa rengiama ir/ar negali būti parengta per 6 mėnesius dėl objektyvios nuo Valstybės turto fondo nepriklausančios priežasties (teisminio proceso, susijusio su privatizavimo objektu, įmonės, kurios akcijos privatizuojamos, įstatinio kapitalo didinimo ar mažinimo, objekto privatizavimo, naudojimo ar pardavimo sąlygų derinimo su atitinkamomis institucijomis, turto registravimo viešame registre ar kt.).

4 lentelė. Valstybės turto fondo valdomas nekilnojamasis turtas 2012 metais ( 2012 m. gruodžio 31 d. duomenimis).

Eil. Nr.

Data

Objektų skaičius (vnt.)

Plotas (kv. m)

Vertė (Lt)

 

Patikėjimo teise valdyta objektų, skirtų parduoti (privatizuoti)

1.

2009 12 31

493

229.614,9

41.353.714,0

2.

2010 12 31

538

280.392,5

52.560.642,0

3.

2011 12 31

590

303.803,6

73.649.137,0

4.

2012 12 31

630

327.023,9

83.079.427,8

 

Patikėjimo teise valdyta objektų, skirtų valdyti

5.

2009 12 31

-

-

-

6.

2010 12 31

123

78.419,2

40.128.141,0

7.

2011 12 31

141

79.226,7

47.231.279,0

8.

2012 12 31

133

64.999,1

58.603.797,9

 

Iš viso patikėjimo teise valdyta (skirtų parduoti ir valdyti) objektų

9.

2009 12 31

493

229.614,9

41.353.714,0

10.

2010 12 31

661

358.811,6

92.688.783,0

11.

2011 12 31

731

383.030,3

120.880.416,0

12.

2012 12 31

763

392.023,0

141.683.225,7

 

Parengta nekilnojamojo turto objektų privatizavimo programų (vnt.)

13.

Per 2012 metus

123

-

-

 

Nustatyti 2012 metų tikslai – parengti privatizavimui (pardavimui) valstybei nuosavybės teise priklausančių: akcijų paketų – 8 vnt. Per 2012 metus parengta – 15 vnt. akcijų paketų; nekilnojamojo turto – 120 vnt. 2012 metus parengta – 123 vnt. nekilnojamojo turto objektų.

Siekiant sumažinti valdymo kaštus, gauti papildomų pajamų mažinant nekilnojamo turto likvidumo trūkumo problemos įtaką bei išsaugoti esamą turto būklę iki privatizavimo yra taikoma turto nuoma.

 

5 lentelė. Nuomojamas / suteiktas naudotis panaudos pagrindais ir laisvas nekilnojamasis turtas.

Eil. Nr.

Data

Sutarčių skaičius (vnt.)

Plotas (kv. m)

Nuomos mokestis per mėn. Lt

 

Administruota nuomos sutarčių

1.

2009 12 31

112

24.174,4

77.948,0

2.

2010 12 31

150

32.836,4

80.772,3

3.

2011 12 31

174

35.850,1

79.409,6

4.

2012 12 31

153

59.129,2

106.700,4

 

Administruota panaudos sutarčių

5.

2009 12 31

56

10.210,6

-

6.

2010 12 31

136

52.584,2

-

7.

2011 12 31

207

60.144,1

-

8.

2012 12 31

204

37.478,8

 

 

Iš viso administruota sutarčių

9.

2009 12 31

157

32.508,9

77.948,0

10.

2010 12 31

286

85.420,5

80.772,3

11.

2011 12 31

380

95.994,2

79.409,6

12.

2012 12 31

357

96.608,0

106.700,4

 

Iš viso laisvas plotas

13.

2012 12 31

 

295.365,0

 

 

Nustatyti 2012 metų tikslai – išnuomoto ploto ir viso bendro valdomo nekilnojamo turto ploto santykis – 14 proc. (pasiektas rodiklis – 14,51 proc.).

Valstybės turto fondas per 2012 metus inicijavo LR Vyriausybės nutarimo projektą dėl 5 nelikvidžių nekilnojamojo turto objektų nurašymo (Burbiškių g. 6, Sėlių g., Nemenčinės pl., Antakalnio g.). Šie nekilnojamojo turto objektai likviduoti ir išregistruoti iš NT registro. Taip pat per 2012 metus Turto fondas likvidavo iš likviduojamų apskričių administracijų perimtą ir LR Vyriausybės nutarimais nurašytą turtą: kaminą, esantį Rėvos g., Klaipėdoje; bulvių saugyklą, esančią Kančioginos k., Ignalinos r., kaminą, esantį Vytauto g., Zarasuose.

Siekiant paspartinti privatizavimo procesą ir siekiant parengti daugiau privatizavimo programų 2012 metais buvo aktyvinamas darbas su atitinkamomis institucijomis dėl žemės sklypų, priskirtų privatizavimo objektams, formavimo.

 

6 lentelė. Įregistruoti valstybinės žemės sklypai.

Eil. Nr.

Data

Skaičius (vnt.)

Plotas (ha)

Vertė (Lt)

 

Įregistruoti valstybinės žemės sklypai prie valstybei nuosavybės teise priklausančių nekilnojamojo turto objektų

1.

2009 12 31

74

52,4166

2.429.397,8

2.

2010 12 31

41

24,1561

2.091.143,0

3.

2011 12 31

49

37,2956

2.841.610,0

4.

2012 12 31

81

34,7853

2.981.234,0

 

Įregistruoti valstybinės žemės sklypai prie savivaldybėms nuosavybės teise priklausančių nekilnojamojo turto objektų

5.

2009 12 31

88

25,6049

1.695.079,8

6.

2010 12 31

123

44,5964

4.780.353,0

7.

2011 12 31

94

23,9204

1.174.241,0

8.

2012 12 31

108

44,3948

4.148.275,0

 

Iš viso įregistruota valstybinės žemės sklypų

9.

2009 12 31

162

78,0215

4.124.477,5

10.

2010 12 31

164

68,7525

6.871.496,0

11.

2011 12 31

143

61,2160

4.015.851,0

12.

2012 12 31

189

79,1801

7.129.509,0

 

Nustatyti 2012 metų tikslai – suformuoti (parengta kadastrinių matavimų bylų ir priimti NŽT įsakymai dėl žemės sklypo suformavimo) ir įregistruoti valstybinės žemės sklypus prie valstybei ir savivaldybėms nuosavybės teise priklausančių privatizavimo objektų – 140 vnt. valstybinės žemės sklypų (pasiektas rodiklis per 2012 metus – 189 vnt. valstybinės žemės sklypų).

Organizuoti valstybinės žemės sklypų planų su nustatytais žemės sklypų ribų posūkio taškais ir riboženklių koordinatėmis valstybinėje koordinačių sistemoje rengimą – 70 vnt. valstybinės žemės sklypų (pasiektas rodiklis – 79 vnt. valstybinės žemės sklypų).

Siekiant plėsti potencialių privatizavimo dalyvių ratą, skleidžiama informaciją apie valstybės privatizuojamo turto pardavimą vidaus rinkoje. Valstybės turto fondas leidžia Informacinį privatizavimo biuletenį, taip pat skelbia informaciją adresu www.vtf.lt bei dėl kai kurių privatizuojamų objektų spausdina skelbimus spaudoje („Verslo žinios“).

 

4.10. Valdymo koordinavimo centro funkcijų įgyvendinimas

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 665 „Dėl valstybės turtinių ir neturtinių teisių įgyvendinimo valstybės valdomose įmonėse tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Aprašas) valstybės įmonei Valstybės turto fondui buvo pavesta atlikti Valdymo koordinavimo centro (toliau – VKC) funkcijas nuo 2012 metų rugsėjo 1 d. Valstybės valdomų įmonių valdymo koordinavimo skyrius per 2012 metus atliko šiuos darbus:

1. Parengtas 53 potencialių valdybos narių sąrašas.

2. Parengtos 2 apibendrinančios tarpinės ataskaitos apie valstybės valdomas įmones (6 ir 9 mėnesių tarpinės ataskaitos).

3. Parengta ataskaita bei rekomendacijos Vyriausybei dėl valstybės valdomų įmonių valdybų sudėčių.

4. Parengta ataskaita bei rekomendacijos Vyriausybei dėl valstybės dalyvavimo valstybės valdomose įmonėse tikslų.

5. Parengta ataskaita bei Vyriausybės nutarimo projektas dėl valstybės valdomų įmonių nuosavo kapitalo kainų nustatymo.

6. Buvo išanalizuoti 126 valstybės valdomų įmonių strateginiai planai bei 38 valstybės valdomoms įmonėms, kurių strateginiai planai neatitiko esminių reikalavimų, buvo pateikti trumpi komentarai dėl strateginių planų tobulinimo.

 

4.11. Valstybės turto informacinės paieškos sistemos kūrimo ir kiti susiję darbai

 

Vykdant 2008 m. spalio 14 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimą Nr. 1028 „Dėl valstybei nuosavybės teise priklausančio registruotino turto inventorizavimo, vertinimo ir įregistravimo atitinkamuose registruose veiksmų ir priemonių plano patvirtinimo“, Valstybės turto fondas 2012 metais surinko duomenis ir parengė ataskaitą apie 2010 m. valstybei nuosavybės teise priklausančio turto įregistravimui panaudotas lėšas ir turtui registruoti reikalingų lėšų poreikį 2011–2012 m. (ataskaita buvo pateikta praėjusiais metais kartu su 2011 metų Valstybės turto fondo ataskaita).

2012 m. sausio–vasario mėn. Valstybės turto fondas atnaujino duomenis apie 2012 metais valstybei nuosavybės teise priklausančio turto įregistravimui panaudotas lėšas ir turtui registruoti reikalingų lėšų poreikį 2013–2014 metais. Duomenis pateikė 143 valstybės turto valdytojai: 124 valstybės biudžetinės įstaigos ir valstybės įmonės, 18 savivaldybių bei akcinė bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“. 2012 metais valstybės turtui įregistruoti iš viso buvo panaudota 6,0 mln. Lt (2011 m. buvo panaudota – 5,6 mln. Lt), iš jų: valstybės institucijos ir įmonės valstybės turtui registruoti panaudojo 5,4 mln. Lt, savivaldybės – 0,6 mln. Lt. Daugiausia lėšų registruodamos valstybės turtą panaudojo valstybinės kelių įmonės – 3,3 mln. Lt. Vadovaujantis surinktais duomenimis, 2013 metais valstybės turto registravimui iš viso reikėtų 12,5 mln. Lt.

Vykdant Valstybės turto informacinės paieškos sistemos kūrimo darbus, Valstybės turto fondas dalyvauja įgyvendinant Finansų ministerijos ir Valstybės turto fondo projektą „Valstybės turto informacinės paieškos sistemos kūrimas, diegimas ir naudojimas valstybės turtui valdyti“ – Valstybės turto fondas yra projekto partneris. Pirmojo projekto etapo metu konsultantai parengė Valstybės turto informacinės paieškos sistemos techninės – funkcinės specifikacijos projektą ir kitus sistemos diegimo konkurso dokumentų projektus; jie buvo pristatyti potencialiems diegėjams viešųjų pirkimų sistemoje CVP IS. Valstybės turto fondo darbuotojai aktyviai dalyvavo sudarytos darbo grupės veikloje.

 

4.12. Informacinių technologijų infrastruktūra, valdymas ir plėtra

 

Valstybės turto fondo turimos informacinės technologijos (IT) tenkino kasdienius organizacijos veiklos ir valdymo informacinius poreikius.

Sistemingai buvo vykdomas informacinės veiklos nuolatinis tobulinimas. Buvo įsigyta nauja kompiuterinė įranga (21 darbo vieta), pagerintos kitų darbo vietų kompiuterinės įrangos techninės charakteristikos (padidinta kompiuterių operatyvi atmintis). Tai leido Valstybės turto fondo darbuotojų darbo vietose visiškai įdiegti naujausius operacijų ir biuro programinės įrangos paketus.

Įmonės Informacinių technologijų skyriaus pajėgomis, siekiant tobulinti vidinę veiklos komunikaciją ir bendradarbiavimą, sukurtas, įdiegtas bei nuolat tobulinamas naujas vidinis (intraneto) tinklalapis „Microsoft SharePoint“ platformos pagrindu.

Bendradarbiaujant su valstybės įmone Turto banku buvo ruošiamasi įvyksiančiam įmonių sujungimui. Abiejų įmonių bendra darbo grupė parengė integruotos ir vientisos finansų, apskaitos ir turto valdymo (administravimo ir eksploatavimo) informacinės sistemos techninės specifikacijos projektą.

Kartu su partneriais – VĮ Registrų centru, Lietuvos antstolių rūmais, VĮ Turto banku ir Įmonių bankroto valdymo departamentu prie Ūkio ministerijos – dalyvaujame įgyvendinant investicinį projektą „Dalyvavimo vykdymo procese, varžytynių ir aukcionų e. paslaugų sukūrimas“ (ES parama pagal 2007–2013 m. Ekonomikos augimo veiksmų programos 3 prioriteto „Informacinė visuomenė visiems“ priemonę V2-3.1-IVPK-14-K „Pažangios elektroninės paslaugos“). Projekto vykdytojas valstybės įmonė Registrų centras. Projekto kodas VP2-3.1-IVPK-14-K-01-012. Projekto pabaiga 2015-03-31. Valstybės turto fondo tikslas projekte – elektroninių paslaugų plėtra, perkeliant privatizavimo ir turto pardavimo paslaugas į elektroninę erdvę. Verslo subjektai, privatūs asmenys turės galimybę, naudodami šiuolaikines informacines technologijas, nuotoliniu būdu dalyvauti privatizavimo ir turto pardavimo elektroniniuose aukcionuose. Numatoma, kad naudotis šiomis technologijomis galės savivaldybės ir kitos institucijos, vykdančios privatizavimo ir turto pardavimo funkcijas.

 

4.13. Teisinė veikla ir teisės aktų projektų rengimas

 

Viena iš pagrindinių Valstybės turto fondo funkcijų yra atstovauti valstybės, Lietuvos Respublikos Vyriausybės bei Valstybės turto fondo interesams įvairių instancijų teismuose sprendžiant ginčus dėl valstybei nuosavybės teise priklausančio, Valstybės turto fondui patikėjimo teise perduoto turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo bei privatizavimo ir kt. Valstybės turto fondo darbuotojai 2012 m. dalyvavo 134 bylose, iš kurių 47 buvo išnagrinėtos, taip pat turėjo vykdomąsias bylas.

 

Administracinės

Valstybės turto fondas 2012 m. teismuose dalyvavo 8 administracinėse bylose, kuriose buvo sprendžiami ginčai dėl valstybės ir savivaldybių administravimo subjektų priimtų aktų bei veiksmų (neveikimo) teisėtumo ir kt. 2012 m. 4 bylos teismuose buvo išnagrinėtos.

Civilinės

Valstybės turto fondas dalyvavo civilinėse bylose, kuriose buvo pateikti reikalavimai dėl nuomos mokesčio ir netesybų išieškojimo, nuomos sutarties nutraukimo bei iškeldinimo iš užimamų patalpų, neteisėto valdymo nutraukimo, žalos atlyginimo, taip pat bylose dėl privatizavimo sandorių nevykdymo, dėl į valstybei nuosavybės teise priklausančias patalpas investuotų lėšų pripažinimo ir priteisimo iš Valstybės turto fondo ir kt. Iš viso 2012 m. buvo nagrinėjama 114 civilinių bylų, iš kurių 40 buvo išnagrinėtos.

Vykdomosios

Dažniausiai teismo sprendimus tenka vykdyti priverstinai pagal teismų išduotus vykdomuosius raštus. Valstybės turto fondas 2012 m. turėjo 159 vykdomąsias bylas. Jų vykdymo proceso metu Valstybės turto fondas naudojosi išieškotojo teisėmis, kontroliavo, ar antstoliai laikosi įstatymų nustatytų šių bylų vykdymo veiksmų atlikimo terminų ir kt.

Kitos bylos

Valstybės turto fondas ar jo darbuotojai pagal atskirus Vyriausybės nutarimus, Ministro Pirmininko potvarkius atstovavo Lietuvos Respublikos Vyriausybei bei Lietuvos valstybei Lietuvos Respublikos Konstituciniame Teisme, bendros kompetencijos teismuose bei kitose ginčų sprendimo institucijose.

 

Priimti teisės aktai, kuriuos parengė Valstybės turto fondas:

Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. sausio 25 d. nutarimas Nr. 85 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. vasario 23 d. nutarimo Nr. 228 „Dėl privatizavimo objektų sąrašo patvirtinimo“ pakeitimo“;

Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. kovo 21 d. nutarimas Nr. 314 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. vasario 23 d. nutarimo Nr. 228 „Dėl privatizavimo objektų sąrašo patvirtinimo“ pakeitimo“;

Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. birželio 27 d. nutarimas Nr. 774 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. vasario 23 d. nutarimo Nr. 228 „Dėl privatizavimo objektų sąrašo patvirtinimo“ pakeitimo“;

Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. spalio 31 d. nutarimas Nr. 1315 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. vasario 23 d. nutarimo Nr. 228 „Dėl privatizavimo objektų sąrašo patvirtinimo“ pakeitimo“.

 

5. Įmonės valdymas ir darbuotojai

 

Turto fondo valdymo organai yra valdyba ir vadovas (generalinis direktorius). Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. vasario 18 d. nutarimu Nr. 151 Valstybės turto fondo valdybos nariais paskirti:

Aloyzas Vitkauskas – finansų viceministras (valdybos pirmininkas);

Eglė Bagdžiūnaitė – teisingumo ministro patarėja;

Marius Busilas – ūkio viceministras;

Stasys Čipkus – Ministro Pirmininko tarnybos Politikos analizės ir reformų departamento Ekonomikos pažangos skyriaus patarėjas;

Robertas Klovas – Aplinkos ministerijos kancleris;

Audronė Railaitė – Ūkio ministerijos Įmonių teisės ir viešųjų pirkimų politikos departamento direktorė;

Algimantas Juocevičius – vidaus reikalų viceministras.

Valstybės turto fondo organizacinė struktūra buvo patvirtinta Valstybės turto fondo Valdybos 2012 m. liepos 27 d. sprendimu Nr. 3V-12(354). Turto fondą sudaro 9 skyriai (Turto valdymo, Privatizavimo, Buhalterinės apskaitos, Vidaus audito, Turto valdymo informacinių sistemų, Informacinių technologijų, Teisės, Valstybės valdomų įmonių valdymo koordinavimo skyriai bei Raštinė) ir keturios pareigybės, tiesiogiai pavaldžios generaliniam direktoriui (generalinio direktoriaus pavaduotojas, vyriausiasis buhalteris, personalo vadybininkas ir viešųjų pirkimų specialistas).

Valstybės turto fondo valdomas nekilnojamasis turtas bei įmonės, kurių akcijų suteikiamas teises įgyvendina Valstybės turto fondas, yra daugelyje Lietuvos Respublikos savivaldybių. Esant tokiai valdomų objektų sklaidai įmonėje sukurta šių objektų valdymo bei priežiūros organizacinė sistema iš esmės užtikrina tinkamą veiklos vykdymą visoje valstybės teritorijoje. Šios sistemos sudėtine dalimi yra Valstybės turto fondo darbuotojai, dirbantys Kaune, Klaipėdoje, Panevėžyje ir kitose vietovėse.

2012 m. vidutinis sąrašinis darbuotojų skaičius Valstybės turto fonde – 88,9 (iš jų, 10 vadovų, 35 pastatų komendantai, aptarnaujantys atskirus objektus; dar 1 darbuotoja buvo vaiko priežiūros atostogose). Turto fondo Valdybos 2012 m. liepos 27 d. sprendimu Nr. 3V-12(354) įmonėje nuo 2012 m. rugsėjo 1 d. buvo įsteigtas naujas Valstybės valdomų įmonių valdymo koordinavimo skyrius (7 pareigybės), kuriame šiuo metu dirba 5 darbuotojai. Tuo pačiu Valdybos sprendimu Turto valdymo skyriaus pareigybių skaičius padidintas nuo 12 iki 14, Turto valdymo skyriaus pastatų komendantų pareigybių skaičius sumažintas nuo 44 iki 35. Vidutinio sąrašinio įmonės darbuotojų skaičiaus sumažėjimą nuo 100 – 2011 metais iki 88,9 – 2012 metais lėmė Turto valdymo skyriaus pastatų komendantų atleidimas iš darbo suėjus darbo sutarties terminui, t. y. privatizavus ir perdavus pirkėjui jų prižiūrimus objektus.

Valstybės turto fondo bendras 2012 metų darbo užmokesčio fondas buvo 2.726.300 Lt. Valstybės valdomų įmonių veiklos skaidrumo užtikrinimo gairių aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. liepos 14 d. nutarimu Nr. 1052, 11 p. įpareigoja valstybės įmones atskleisti informaciją apie valstybės valdomos įmonės vadovų ir jų pavaduotojų mėnesinę algą. Bendrųjų reikalavimų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų interneto svetainėms aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. balandžio 18 d. nutarimu Nr. 480, 18 punkte nustatyta, kad įstaigos interneto svetainėje turi būti pateikiami tos įstaigos darbuotojų, einančių vienodas arba pagal kitus požymius vienarūšes pareigas, šių pareigų pavadinimai, darbuotojų, einančių vienodas arba pagal kitus požymius vienarūšes pareigas, skaičius ir šias pareigas einančių darbuotojų praėjusių metų vidutinis mėnesinis nustatytasis (paskirtasis) darbo užmokestis, taip pat einamųjų metų praėjusio ketvirčio vidutinis mėnesinis nustatytasis (paskirtasis) darbo užmokestis. Vadovaudamasis šiais teisės aktais Valstybės turto fondas savo interneto svetainėje www.vtf.lt teikia informaciją apie įmonės vadovų ir jų pavaduotojų mėnesinę algą bei įmonės darbuotojų vidutinį mėnesinį nustatytąjį (paskirtąjį) darbo užmokestį.

 

9 lentelė. Valstybės turto fondo darbuotojų vidutinis mėnesinis paskirtasis (nustatytasis) darbo užmokestis (Lt).

 

Pareigų pavadinimas / šias pareigas užimančių darbuotojų skaičius*

2011 metų vidutinis mėnesinis nustatytasis (paskirtasis) darbo užmokestis

2012 metų vidutinis mėnesinis nustatytasis (paskirtasis) darbo užmokestis

Generalinis direktorius /1

9920

8734

Generalinio direktoriaus pavaduotojas /1

8928

7861

Skyriaus viršininkas /5

6341

6445

Skyriaus viršininko pavaduotojas /4

4828

4941

Vedėjas /3

4643

4716

Teisininkas /4

3375

3585

Buhalteris /3

4275

4344

Specialistas /20

3460

3421

Turto vertintojas /3

3264

3241

Pastatų komendantas /37

736

858

Vairuotojas – budėtojas /2

2590

2628

 

* - Darbuotojo, kuris vienintelis eina atitinkamas pareigas, vidutinis mėnesinis nustatytasis (paskirtasis) darbo užmokestis neskelbiamas.

 

6. Įmonės veiklą apibūdinantys pagrindiniai finansiniai rodikliai ir jų kaita per 3 metus

 

10 lentelė. Pagrindiniai Turto fondo finansiniai rodikliai (tūkst. Lt).

Metai

2012 m.

2011 m.

2010 m.

Turtas ir įsipareigojimai:

Turtas

12 878,5

11 877,7

13 091,6

Nuosavas kapitalas

9 575,3

10 709,4

11 698,8

Pajamos iš viso:

Pagrindinės veiklos pajamos

3 763,5

3 468,9

4 578,6

Finansinės investicinės veiklos pajamos

216,9

136,9

632,0

Kitos veiklos pajamos

9,5

20,6

33,4

Sąnaudos iš viso:

Pagrindinės veiklos sąnaudos

4 943,6

4 615,8

4 656,4

Finansinės investicinės veiklos sąnaudos

0,1

0

0

Rezultatas

Pelnas (nuostolis)

(953,8)

(989,4)

587,6

Finansiniai rodikliai

 

 

 

Nuosavo kapitalo grąža (grynasis pelnas(nuostoliai)/nuosavas kapitalas*100 (proc.)

-9,96

-9,24

5,0

Turto apyvartumas (pardavimai/visas turtas)

0,3

0,3

0,3

Likvidumas (trumpalaikis turtas/ trumpalaikiai įsipareigojimai)

3,0

7,5

7,1

Mokumas (visas įsiskolinimas/visas turtas * 100) proc.

25,7

9,8

10,6

Pardavimų apimtis vienam darbuotojui Lt

42 287

34 688

50 648

 

Palyginus 2011 metus su 2010 metais įmonės turtas sumažėjo 1 213,9 tūkst. Lt, nuosavas kapitalas sumažėjo 989,4 tūkst. Lt. Sumažėjimą lėmė nuostolinga 2011 metų veikla. Įsipareigojimai padidėjo 350,3 tūkst. Lt. Lyginant 2012 metus su 2011 metais turtas padidėjo 1 000,8 tūkst. Lt, nuosavas kapitalas sumažėjo 1 134,1 tūkst. Lt. Sumažėjimą lėmė  nuostolinga 2012 metų veikla ir įmonės savininko kapitalo sumažinimas 181,3 tūkst. Lt. Įsipareigojimai padidėjo 2 135,9 tūkst. Lt.

Per 2012 metus gauta pajamų iš pagrindinės veiklos: valstybei priklausančio nekilnojamojo turto pardavimo – 1 546,5 tūkst. Lt, nuomos mokesčio – 1 296,5 tūkst. Lt, valstybinės žemės pardavimo – 690,9 tūkst. Lt, valstybei priklausančių akcijų pardavimo – 42,6 tūkst. Lt. Per 2012 metus gauta 216,9 tūkst. Lt pajamų iš finansinės investicinės veiklos ir 196,5 tūkst. Lt kitų pajamų.

 

1 pav. Valstybės turto fondo pajamų struktūra (procentais) 2012 metais.

(pav.)

 

2 pav. Valstybės turto fondo palyginamoji pajamų struktūra 2010–2012 metais (tūkst. Lt).

(pav.)

__________________

** TIC pastaba. Pav. žr.

Inf., 2013, Nr. 37, 20 psl. **

 

2012 metų sąnaudas sudaro: darbo užmokesčio sąnaudos – 2 763,8 tūkst. Lt, socialinio draudimo įmokos – 831,8 tūkst. Lt, gautų paslaugų sąnaudos – 276,8 tūkst. Lt, nekilnojamojo turto, skirto privatizuoti, išlaikymo sąnaudos – 362,5 tūkst. Lt, kitos sąnaudos – 708,8 tūkst. Lt.

 

3 pav. Valstybės turto fondo sąnaudų struktūra (procentais) 2012 metais.

 

 

(pav.)

 

4 pav. Valstybės turto fondo palyginamoji sąnaudų struktūra 2010–2012 metais (tūkst. Lt).

 

(pav.)

__________________

** TIC pastaba. Pav. žr.

Inf., 2013, Nr. 37, 21 psl. **

 


2012 metų Finansinio plano vykdymas

 

Eil. Nr.

Pajamų, sąnaudų straipsniai

2012 metų planas

2012 metų faktas

Vykdymas (litais)

PAJAMOS

1.

Valstybei priklausančių akcijų pardavimo pajamos

24.200

42.596

18.396

2.

Valstybei priklausančio materialaus turto pardavimo pajamos

1.650.000

1.546.477

-103.523

3.

Valstybinės žemės pardavimo pajamos

483.000

690.910

207.910

4.

Nekilnojamojo turto nuomos paslaugų pardavimo pajamos

1.163.400

1.296.476

133.076

5.

Privatizavimo biuletenių pardavimas ir aukciono bilietai, registracijos mokestis, viešo konkurso dokumentų rinkiniai

65.000

92.616

27.616

6.

Savivaldybėms nuosavybės teise priklausančio turto privatizavimas (iki 10 % sandorio vertės)

15.000

14.580

-420

7.

Turto vertinimo pajamos

 

2.000

2.000

8.

Likvidatoriaus paslaugų pajamos

100.000

65.130

-34.870

9.

Kitos pajamos

140.000

239.118

99.118

IŠ VISO PAJAMŲ:

3.640.600

3.989.903

349.303

SĄNAUDOS

1.

Darbo užmokestis

2.726.300

2.763.760

37.460

2.

Socialinio draudimo įmokos

844.610

831.757

-12.853

3.

Paslaugų sąnaudos (el. energija, šildymas, valymo paslaugos, apsauga ir kt.)

302.400

276.780

-25.620

4.

Trumpalaikio turto sąnaudos (atsargų nurašymas)

75.000

47.361

-27.639

5.

Nekilnojamojo turto objektų, skirtų privatizavimui, registravimo, eksploatacijos ir priežiūros sąnaudos

301.660

362.544

60.884

6.

Reklamos ir skelbimų, leidinių prenumeratos, informacinių paslaugų pirkimo sąnaudos

42.000

46.696

4.696

7.

Konsultantų ir ekspertų, notarų ir antstolių paslaugų pirkimo sąnaudos

23.000

21.811

-1.189

8.

Personalo mokymo sąnaudos

20.000

16.943

-3.057

9.

Komandiruotės

55.000

73.905

18.905

10.

Reprezentacinės sąnaudos

5.000

2.478

-2.522

11.

Kitos sąnaudos

310.000

444.308

134.308

12.

Darbuotojų socialinių, kultūrinių ir kitų tikslų sąnaudos

80.000

55.353

-24.647

IŠ VISO SĄNAUDŲ:

4.784.970

4.943.696

158.726

REZULTATAS

(1.144.370)

(953.793)

 

 

7. Informacijos atskleidimas apie Skaidrumo gairių IV–VII skyrių nuostatų laikymąsi

 

7.1. Valstybės turto fondas vadovaujasi Valstybės ir savivaldybių įstatymo bei 2010 m. liepos 14 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo Nr. 1052 „Dėl valstybės valdomų įmonių veiklos skaidrumo užtikrinimo gairių aprašo patvirtinimo“ nuostatomis, dėl įmonės Veiklos ataskaitoje pateiktos informacijos.

7.2. Valstybės turto fondas viešai skelbia savo interneto puslapyje nustatytus įmonės tikslus ir užduotis, finansinius ir kitus veiklos rezultatus, esamą darbuotojų skaičių, metinį darbo užmokesčio fondą, įmonės vadovų mėnesinę algą, finansiniais metais įvykdytus, vykdomus ir planuojamus pirkimus.

7.3. Valstybės turto fondo atskleidžiama informacija, įskaitant rengiamus metinius pranešimus ir šešių mėnesių tarpinius pranešimus, veiklos ataskaitas ir tarpines šešių mėnesių veiklos ataskaitas, objektyviai atspindi įmonės veiklos pobūdį, esamas ir tolesnes įmonės veiklos kryptis, uždavinius ir tikslus, veiklos rezultatus ir laimėjimus.

7.4. Informacija apie valstybės turto fondą pasiekiama visuomenei (skelbiama įmonės interneto svetainėje adresu www.vtf.lt).

 

8. Apskaitos tvarkymas ir finansinių ataskaitų rinkiniai

 

Valstybės turto fondo finansinės ataskaitos parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos ir Įmonių finansinės atskaitomybės įstatymais, Verslo apskaitos standartais.

Metinių finansinių rinkinių auditas atliekamas išorės audito. Prie metinės veiklos ataskaitos bus pridėta metinių finansinių ataskaitų rinkinio audito išvada. Veiklos ataskaita ir finansinių ataskaitų rinkiniai ir nepriklausomo auditoriaus išvada bus paskelbtos viešai interneto svetainėje PDF formatu ne vėliau kaip iki balandžio 30 d.

 

GENERALINĖ DIREKTORĖ                                                        AURELIJA JAKAITIENĖ

 

_________________