LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL KORUPCIJOS PREVENCIJOS PRIEMONIŲ, ĮTRAUKTINŲ Į FINANSŲ MINISTERIJOS IR JOS REGULIAVIMO SRITIES ĮSTAIGŲ ANTIKORUPCINES PROGRAMAS, SĄRAŠO PATVIRTINIMO
2011 m. kovo 23 d. Nr. 1K-100
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir jos reguliavimo srities įstaigų korupcijos prevencijos tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos finansų ministro 2007 m. rugsėjo 20 d. įsakymu Nr. 1K-261 (Žin., 2007, Nr. 101-4130; 2010, Nr. 148-7602), 16 punktu ir atsižvelgdama į Finansų ministerijos korupcijos prevencijos koordinavimo ir kontrolės komisijos 2011 m. kovo 3 d. sprendimą Nr. 31P-11-2 „Dėl Finansų ministerijos ir jos reguliavimo srities įstaigų korupcijos prevencijos priemonių, parengtų pagal 2010 m. atliktos veiklos sričių antikorupcinės analizės ir vertinimo rezultatus, svarstymo ir teikimo finansų ministrui“:
1. T v i r t i n u Korupcijos prevencijos priemonių, įtrauktinų į Finansų ministerijos ir jos reguliavimo srities įstaigų antikorupcines programas, sąrašą (pridedama).
2. Į p a r e i g o j u Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Veiksmų programų valdymo departamento, Europos Sąjungos sanglaudos politikos ir struktūrinės paramos koordinavimo departamento, Tarptautinės finansinės paramos koordinavimo skyriaus, Turto valdymo departamento ir Lietuvos Respublikos finansų ministerijos reguliavimo srities įstaigų – Muitinės departamento prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnybos prie Finansų ministerijos, viešosios įstaigos Lietuvos Respublikos audito, apskaitos ir turto vertinimo instituto, viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros, viešosios įstaigos Audito ir apskaitos tarnybos ir Finansų ministerijos mokymo centro – vadovus pagal kompetenciją užtikrinti korupcijos prevencijos priemonių, nurodytų Korupcijos prevencijos priemonių, įtrauktinų į Finansų ministerijos ir jos reguliavimo srities įstaigų antikorupcines programas, sąraše, įgyvendinimą.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos
finansų ministro
2011 m. kovo 23 d.
įsakymu Nr. 1K-100
KORUPCIJOS PREVENCIJOS PRIEMONIŲ, ĮTRAUKTINŲ Į FINANSŲ MINISTERIJOS IR JOS REGULIAVIMO SRITIES ĮSTAIGŲ ANTIKORUPCINES PROGRAMAS, SĄRAŠAS
Eil. Nr. |
Priemonės |
Vykdytojai |
Įvykdymo laikas |
Laukiami rezultatai |
Vertinimo kriterijai |
1. Žmogiškųjų išteklių plėtros, Ekonomikos augimo, Sanglaudos skatinimo ir Techninės paramos veiksmų programų vadovaujančiosios institucijos funkcijų atlikimo veiklos srityje |
|||||
1. |
Parengti klausimyno dėl korupcijos pasireiškimo tikimybės ir prielaidų projektą, suderinti jį su Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyba ir „Transparency International“ Lietuvos skyriumi bei integruoti jį į potencialių pareiškėjų ir paramos gavėjų nuomonės tyrimą. |
Finansų ministerija |
2011 m. II ketvirtis |
Pagal potencialių pareiškėjų ir paramos gavėjų nuomonės tyrimo rezultatus nustatytos aktualiausios einamojo laikotarpio korupcijos grėsmės, išskirtos pagrindinės problemos, kurias kelia nevisiškai aiškus ES fondų lėšų paskirstymas, parengtos reikiamos korupcijos pasireiškimo rizikos valdymo priemonės. |
Atlikti potencialių pareiškėjų ir paramos gavėjų nuomonės tyrimai, į kuriuos integruoti klausimai dėl ES paramos administravimo skaidrumo suvokimo. |
2. |
Atlikti Europos Sąjungos (toliau ? ES) struktūrinę paramą administruojančių tarpinių ir įgyvendinančiųjų institucijų apklausą apie, jų vertinimu, didžiausias korupcijos prielaidas atliekant vadovaujančiosios institucijos joms pavestas užduotis. Surinkti informaciją apie korupcijos prevencijos priemones, kurias įgyvendina tarpinės ir įgyvendinančiosios institucijos. |
Finansų ministerija |
2011 m. II ketvirtis |
Nustatyta tarpinių ir įgyvendinančiųjų institucijų nuomonė dėl didžiausių korupcijos prielaidų atliekant vadovaujančiosios institucijos joms pavestas užduotis, parengtos atitinkamos korupcijos prevencijos priemonės. Įvertintos korupcijos prevencijos priemonės, kurias įgyvendina tarpinės ir įgyvendinančiosios institucijos, ir, atsižvelgiant į atliktus tyrimus, jos atitinkamai patobulintos. |
Atlikta 8 tarpinių ir 5 įgyvendinančiųjų institucijų apklausa apie, jų vertinimu, didžiausias korupcijos prielaidas atliekant vadovaujančiosios institucijos jiems pavestas užduotis. Surinkta informacija apie korupcijos prevencijos priemones, kurias įgyvendina tarpinės ir įgyvendinančiosios institucijos. |
3. |
Pagal viešosios nuomonės tyrimo rezultatus parengti priemones, kurios užtikrintų korupcijos pasireiškimo rizikos valdymą administruojant ES struktūrinę paramą. Šias priemones pristatyti Veiksmų programų valdymo komitetuose, Rizikos valdymo ir Pažeidimų kontrolierių darbo grupėse. |
Finansų ministerija |
2011 m. III ketvirtis |
Patobulintas korupcijos pasireiškimo, administruojant ES struktūrinę paramą, rizikos valdymas. |
Pagal tyrimo rezultatus parengtos priemonės, užtikrinančios korupcijos pasireiškimo administruojant ES struktūrinę paramą rizikos valdymą. Priemonės pristatytos Veiksmų programų valdymo komitetuose, Rizikos valdymo ir Pažeidimų kontrolierių darbo grupėse. |
4. |
Siekiant gerinti ES struktūrinę paramą administruojančių institucijų teikiamos informacijos kokybę, organizuoti bendravimo su žiniasklaida mokymų ciklą įgyvendinančiųjų institucijų projektų vadovams. |
Finansų ministerija |
2011 m. III ketvirtis |
Informacija apie ES struktūrinės paramos panaudojimą žiniasklaidai teikiama profesionaliau. |
Suorganizuoti bendravimo su žiniasklaida mokymai ES struktūrinę paramą administruojančių institucijų projektų vadovams. |
5. |
Sudaryti galimybę pareiškėjams ar projektų vykdytojams ES struktūrinės paramos svetainėje (www.esparama.lt) pranešti apie galimus neskaidraus ES struktūrinės paramos panaudojimo atvejus. |
Finansų ministerija |
2011 m. IV ketvirtis |
Įvertinus pareiškėjų ar projektų vykdytojų ES struktūrinės paramos svetainėje paskelbtus pranešimus apie galimus neskaidraus ES struktūrinės paramos panaudojimo atvejus, atliekami tyrimai, pranešama apie tyrimų rezultatus ir, prireikus, apie priemones, kurių buvo imtasi, siekiant mažinti korupcijos pasireiškimo tikimybę. |
ES struktūrinės paramos svetainėje sukurta prieiga pareiškėjams ar projektų vykdytojams pranešti apie galimus neskaidraus ES struktūrinės paramos panaudojimo atvejus. |
2. Europos ekonominės erdvės (toliau – EEE) ir Norvegijos finansinių mechanizmų bei Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos nacionalinės koordinavimo institucijos funkcijų atlikimo ir EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų Nevyriausybinių organizacijų fondo (toliau – NVO) ir Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos NVO tarpinės institucijos funkcijų atlikimo veiklos srityse |
|||||
6. |
Patikslinti Tarptautinės finansinės paramos koordinavimo skyriaus nuostatus ir skyriaus valstybės tarnautojų ir darbuotojų pareigybių aprašymus, detalizuojant skyriaus nuostatuose konkrečias jo atliekamas EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų nacionalinės koordinavimo institucijos ir NVO fondo tarpinės institucijos funkcijas ir įtraukiant šias funkcijas į jas faktiškai atliekančių valstybės tarnautojų ir darbuotojų pareigybių aprašymus, ir pateikti juos tvirtinti finansų ministrui. |
Finansų ministerija |
2011 m. II pusmetis |
Tarptautinės finansinės paramos koordinavimo skyriaus ir jo valstybės tarnautojų ir darbuotojų faktiškai atliekamų funkcijų atitiktis skyriaus nuostatams ir valstybės tarnautojų ir darbuotojų pareigybių aprašymams užtikrins skaidrų darbo pasidalijimą ir atsakomybę už priskirtų funkcijų ir konkrečių užduočių įgyvendinimą. |
Parengti ir pateikti finansų ministrui tvirtinti Tarptautinės finansinės paramos koordinavimo skyriaus nuostatai ir šio skyriaus valstybės tarnautojų ir darbuotojų pareigybių aprašymai, papildyti faktiškai atliekamomis EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų nacionalinės koordinavimo institucijos ir NVO fondo tarpinės institucijos funkcijomis. |
7. |
Pasirašius tarptautinius susitarimus su donorais ir Lietuvos Respublikos teisės aktais apibrėžus EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų administravimo Lietuvoje sistemą, pateikti ministerijos vadovybei pasiūlymus: – dėl nacionalinės koordinavimo institucijos ir NVO fondo tarpinės institucijos funkcijų atskyrimo ir pavedimo jas atlikti skirtingiems ministerijos administracijos padaliniams; – dėl nacionalinės koordinavimo institucijos kitoms institucijoms perduotų funkcijų kontrolės stiprinimo poreikio ir būtinų veiksmų. |
Finansų ministerija |
2011 m. II pusmetis |
Skirtingiems Finansų ministerijos administracijos padaliniams pavedus atlikti nacionalinės koordinavimo ir NVO fondo tarpinės institucijos funkcijas, sumažėtų korupcijos prielaidos ir tikimybė. Sustiprinus nacionalinės koordinavimo institucijos kitoms institucijoms perduotų funkcijų kontrolę, sumažėtų korupcijos prielaidos šioms institucijoms atliekant minėtas funkcijas. |
Parengti ir pateikti ministerijos vadovybei pasiūlymai dėl EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų nacionalinės koordinavimo institucijos ir NVO fondo tarpinės institucijos funkcijų atlikimo Finansų ministerijoje ir dėl nacionalinės koordinavimo institucijos funkcijų, perduotų kitoms institucijoms, kontrolės vidinės procedūros nustatymo. |
3. Finansų ministerijos uždavinių, susijusių su viešojo ir privataus sektorių partneryste, valstybės nekilnojamojo turto atnaujinimu ir valstybės turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo bendros politikos formavimu, įgyvendinimo veiklos srityse |
|||||
8. |
Papildyti ir pakeisti Atnaujinamo valstybės nekilnojamojo turto sąrašo sudarymo taisykles, patvirtintas Vyriausybės 2007 m. kovo 28 d. nutarimu Nr. 328, išsamiau reglamentuojant šiose taisyklėse valstybės nekilnojamojo turto atnaujinimo procesą. |
Finansų ministerija |
2011 m. II pusmetis |
Nustatytas aiškus valstybės nekilnojamojo turto atnaujinimo mechanizmas, detali atnaujinamo valstybės nekilnojamojo turto sąrašo pildymo ir keitimo tvarka, prioritetiniai atnaujintinų turto objektų atrankos kriterijai, detalizuotas Finansų ministerijos vaidmuo sudarant atnaujinamo valstybės nekilnojamojo turto sąrašą, išdėstyti parduodamo ir atnaujinamo turto vertės dydžio bei atnaujinimo termino nustatymo principai, suformuluota atsakomybė už teikiamus duomenis, numatytos skaidrios turto atnaujinimo proceso administravimo procedūros. |
Parengtos ir pateiktos tvirtinti Atnaujinamo valstybės nekilnojamojo turto sąrašo sudarymo taisyklės, patvirtintos Vyriausybės 2007 m. kovo 28 d. nutarimu Nr. 328, papildytos valstybės nekilnojamojo turto atnaujinimo procedūromis. |
9. |
Patikslinti Turto valdymo departamento Turto valdymo ir atnaujinimo koordinavimo skyriaus nuostatus, papildant juos konkrečiomis skyriaus atliekamomis funkcijomis valstybės turto valdymo politikos srityje ir suderinant su Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nuostatuose įtvirtintais tikslais ir funkcijomis. |
Finansų ministerija |
2011 m. II pusmetis |
Struktūrinio padalinio nuostatuose aiškiai apibrėžus visas jo faktiškai atliekamas funkcijas, padidės veiklos skaidrumas, sustiprės atsakomybė už tinkamą šių funkcijų atlikimą. |
Parengti ir pateikti tvirtinti finansų ministrui papildyti ir patikslinti Turto valdymo ir atnaujinimo koordinavimo skyriaus nuostatai. |
10. |
Išsamiau reglamentuoti Turto valdymo departamento Turto valdymo ir atnaujinimo koordinavimo skyriaus valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, atliekamas funkcijas jų pareigybių aprašymuose. |
Finansų ministerija |
2011 m. II ketvirtis |
Nustačius konkrečias valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, atliekamas funkcijas, bus padidintas jų veiklos, sprendimų priėmimo proceso skaidrumas ir sustiprinta atsakomybė už pavestų užduočių vykdymą. |
Parengti ir pateikti finansų ministrui tvirtinti papildyti ir patikslinti Turto valdymo departamento Turto valdymo ir atnaujinimo koordinavimo skyriaus valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių aprašymai. |
4. Atrankos ir paramos auditui veiklos srityje |
|||||
11. |
Siekiant sumažinti korupcijos prielaidas valstybinei mokesčių inspekcijai (toliau – VMI) atrenkant rizikingus mokesčių mokėtojus kontrolės veiksmams arba jų neatrenkant, detaliai reglamentuoti VMI darbuotojų sprendimų ir veiksmų dokumentavimo Audito informacinėje sistemoje tvarką. |
VMI prie FM |
2011 m. III ketvirtis |
VMI atrankos padalinių darbuotojų veiksmų ir sprendimų atrenkant mokesčių mokėtojus mokestiniams tyrimams ir patikrinimams išsamus reglamentavimas ir dokumentavimas Audito informacinėje sistemoje sumažins korupcijos apraiškų riziką atrankos ir paramos auditui veiklos srityje. |
Parengtas VMI prie FM viršininko įsakymas, reglamentuojantis mokesčių mokėtojų atrankos mokestiniams tyrimams ir mokestiniams patikrinimams priežasčių, sprendimų ir veiksmų dokumentavimo Audito informacinėje sistemoje tvarką. |
12. |
VMI prie FM viršininko įsakymu reglamentuoti atvejus ar kriterijus, kuriuos atitinkantiems mokesčių mokėtojams turi būti duodamas arba atšaukiamas mokesčių administratoriaus nurodymas teikti pridėtinės vertės mokesčio sąskaitų faktūrų (toliau – PSF) registrų duomenis VMI, ir reglamentuoti teikiamų PSF registrų duomenų peržiūros veiksmus bei jų dokumentavimą. |
VMI prie FM |
2011 m. III ketvirtis |
Išsamiai reglamentavus VMI sprendimų pateikti PSF registrų duomenis priėmimo kriterijus ir dokumentavimą, pateiktų duomenų kontrolės procesą ir procedūras, sumažės mokesčių administratoriaus pareigūnų veiksmų diskrecija ir prielaidos korupcijai atsirasti. |
Parengtas ir patvirtintas VMI prie FM viršininko įsakymu VMI nurodymų mokesčių mokėtojams teikti PSF registrų duomenis davimo ir dokumentavimo tvarkos aprašas, nustatyti kriterijai, VMI pateiktų PSF registrų duomenų kontrolės veiksmai ir jų dokumentavimo tvarka. |
13. |
VMI prie FM viršininko įsakymu reglamentuoti operatyvių patikrinimų ir mokestinių tyrimų metu nustatytų klaidų, trūkumų ir prieštaravimų pašalinimo stebėseną, mokesčių administratoriaus sprendimų priėmimo tvarką, veiksmus ir jų dokumentavimo procedūras. |
VMI prie FM |
2011 m. III ketvirtis |
Sumažės prielaidos korupcijai pasireikšti VMI kontrolės padalinių darbuotojams priimant ir įgyvendinant sprendimus ir atliekant kitus privalomus veiksmus operatyvių patikrinimų ir mokestinių tyrimų metu nustatytiems trūkumams pašalinti. |
Parengtas ir patvirtintas VMI prie FM viršininko įsakymu mokestinių tyrimų ir operatyvių patikrinimų metu nustatytų trūkumų pašalinimo tvarkos, stebėsenos ir kontrolės veiksmų aprašas. |
5. Mokestinės prievolės (mokestinės paskolos sudarymo, mokestinės nepriemokos priverstinio išieškojimo sustabdymo arba atsisakymo pradėti priverstinį išieškojimą) veiklos srityse |
|||||
14. |
Parengti ir pateikti Lietuvos Respublikos finansų ministerijai pasiūlymą dėl mokestinės paskolos sutarčių (toliau – MPS) sudarymo tvarkos, nustatytos Lietuvos Respublikos finansų ministro 1998 m. lapkričio 17 d. įsakymu Nr. 268 „Dėl Mokestinės nepriemokos į biudžetą bei fondus mokėjimo atidėjimo tvarkos patvirtinimo“, ir MPS kriterijų supaprastinimo. |
VMI prie FM |
2011 m. I pusmetis |
Supaprastinus MPS sudarymo tvarką ir atsisakius perteklinių reikalavimų ir kriterijų, sumažės korupcijos prielaidos VMI nagrinėjant mokesčių mokėtojų prašymus, sudarant ar atsisakant sudaryti MPS. |
Parengtas ir pateiktas Lietuvos Respublikos finansų ministerijai pasiūlymas dėl MPS sudarymo tvarkos tobulinimo. |
15. |
Atsižvelgus į VMI pasiūlymo supaprastinti MPS sudarymo procedūras, nustatytas Lietuvos Respublikos finansų ministro 1998 m. lapkričio 17 d. įsakymu Nr. 268 „Dėl Mokestinės nepriemokos į biudžetą bei fondus mokėjimo atidėjimo tvarkos patvirtinimo“, nagrinėjimo rezultatus, VMI prie FM viršininko įsakymu reglamentuoti mokestinės nepriemokos atidėjimo tvarkos pakeitimą. |
VMI prie FM |
2011 m. II ketvirtis |
Aiški ir paprasta mokestinių paskolų sudarymo arba atsisakymo jas sudaryti tvarka ir procedūros sumažins korupcijos prielaidas mokestinės nepriemokos į biudžetą bei fondus mokėjimo atidėjimo procese. |
Parengtas VMI prie FM viršininko įsakymas dėl mokestinės nepriemokos atidėjimo tvarkos pakeitimo. |
6. Informacinių sistemų naudotojų duomenų tvarkymo veiklos srityje |
|||||
16. |
Vykdyti VMI darbuotojų, turinčių prieigos teises prie VMI informacinių sistemų ir išorinių duomenų bazių, atliktų mokesčių mokėtojų asmens duomenų tvarkymo veiksmų patikrinimus, siekiant užtikrinti, kad AVMI tinkamai vykdytų teisės aktų reikalavimus dėl mokesčių mokėtojų asmens duomenų apsaugos. |
VMI prie FM |
nuolat |
Sumažintos prielaidos galimoms korupcijos apraiškoms, užtikrinant, kad darbuotojai mokesčių mokėtojų asmens duomenis tvarkytų nepažeisdami Asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo nuostatų. |
Atliktų AVMI patikrinimų skaičius, parengtos ataskaitos. |
17. |
Parengti VMI prie FM viršininko 2008 m. balandžio 4 d. įsakymo Nr. V-130 „Dėl Mokesčių mokėtojų asmens duomenų tvarkymo valstybinėje mokesčių inspekcijoje taisyklių patvirtinimo“ pakeitimus, nustatant mokesčių mokėtojų duomenų teikimo tretiesiems asmenims tvarką. |
VMI prie FM |
2011 m. I pusmetis |
Sumažintos prielaidos galimoms korupcijos apraiškoms, užtikrinant, kad mokesčių mokėtojų asmens duomenys būtų tvarkomi ir teikiami tik teisėtais tikslais, vadovaujantis Asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo nuostatomis. |
Parengtos VMI prie FM viršininko įsakymu patvirtintos taisyklės. |
7. Saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų kokybės tikrinimo veiklos srityje |
|||||
18. |
Parengti ir Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnybos prie Finansų ministerijos direktoriaus įsakymu patvirtinti tvarkos aprašą, nustatantį: – kokybės tikrinimus atliekančių darbuotojų veiklos prevencinę kontrolę, įtvirtinant darbuotojų rotacijos ir sprendimų priėmimo kolegialumo principus; – kokybės tikrinimo proceso kontrolę ir reguliavimą (lyginamąją kontrolę) – Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnybos prie Finansų ministerijos darbuotojų veiklos įmonėse, turinčiose saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų gamybos licencijas, kontroliavimą; – kokybės tikrinimo rezultatų grįžtamąją kontrolę. |
Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnyba prie Finansų ministerijos |
2011 m. III ketvirtis |
Sumažinta korupcijos rizika, reglamentuotas prevencinės, lyginamosios ir grįžtamosios kontrolės atlikimas, išvengiant šališkumo ir kolegialiai priimant sprendimus dėl gaminių kokybės tinkamumo. |
Parengtas ir patvirtintas tvarkos aprašas, nustatantis Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnybos prie Finansų ministerijos darbuotojų, atliekančių gaminių kokybės tikrinimus įmonėse, turinčiose saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų gamybos licencijas, veiklos prevencinę, lyginamąją ir grįžtamąją kontrolę. |
19. |
Pakeisti Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnybos prie Finansų ministerijos procedūrų vadove, patvirtintame Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnybos prie Finansų ministerijos direktoriaus 2006 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. 1-351 (2010 m. kovo 2 d. įsakymo Nr. 1-23 redakcija), nustatytą Saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų kokybės tikrinimo procedūrą, papildant darbuotojų, atliekančių kokybės tikrinimus, veiklos rezultatų grįžtamosios kontrolės nuostatas. |
Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnyba prie Finansų ministerijos |
2011 m. IV ketvirtis |
Sumažinta korupcijos rizika, sustiprinus kokybės tikrinimo veiklos grįžtamąją kontrolę ir užtikrinus Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnybos prie Finansų ministerijos darbuotojų atliekamų gaminių kokybės tikrinimų bei jų priimamų sprendimų dėl gaminių kokybės nešališkumą ir skaidrumą. |
Pakeista ir papildyta Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnybos prie Finansų ministerijos procedūrų vadove, patvirtintame Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnybos prie Finansų ministerijos direktoriaus 2006 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. 1-351 (2010 m. kovo 2 d. įsakymo Nr. 1-23 redakcija), nustatyta Saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų kokybės tikrinimo procedūra. |
8. Auditorių ir audito įmonių atlikto audito tyrimų, auditorių ir audito įmonių atlikto audito peržiūrų rezultatų tvirtinimo veiklos srityse |
|||||
20. |
Lietuvos Respublikos Seimui priėmus Audito įstatymo pakeitimus dėl reikalavimų audito priežiūros padalinio darbuotojams, pakeisti viešosios įstaigos Audito ir apskaitos tarnybos direktoriaus 2009 m. vasario 6 d. įsakymu Nr. V-9 patvirtintus Audito priežiūros padalinio nuostatus ir Audito priežiūros padalinio vadovo pareiginius nuostatus. |
Viešoji įstaiga Audito ir apskaitos tarnyba |
2011 m. IV ketvirtis |
Pakeitus teisės aktus, audito priežiūros padalinio vadovu ir vyriausiuoju specialistu bus galima skirti asmenis, neseniai pasitraukusius iš aktyvios veiklos audito rinkoje. Tokie specialistai ne tik sustiprins audito priežiūros padalinį, bet ir visą viešosios audito priežiūros sistemą. |
Pakeisti Audito priežiūros padalinio nuostatai ir Audito priežiūros padalinio vadovo pareiginiai nuostatai. |
9. Viešųjų pirkimų organizavimo veiklos srityje |
|||||
21. |
Nustatyti viešųjų pirkimų vykdymo CPVA poreikiams procedūrą ir įtraukti ją į CPVA veiklos vadovą. |
Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra |
2011 m. I pusmetis |
Įvertintas viešųjų pirkimų poreikis, nustatyti reikalavimai dėl viešųjų pirkimų poreikio pagrindimo ir sprendimo pradėti viešojo pirkimo procedūras priėmimo, viešųjų pirkimo inicijavimas atskirtas nuo viešųjų pirkimų procedūrų vykdymo, sumažinta korupcijos pasireiškimo tikimybė ir užtikrintas didesnis viešųjų pirkimų skaidrumas. |
Parengtas ir CPVA direktoriaus patvirtintas viešųjų pirkimų vykdymo CPVA poreikiams procedūros aprašas. |
22. |
Parengti ir patvirtinti registro formą viešųjų pirkimų CPVA poreikiams sutarčių vykdymo stebėsenai ir kontrolei atlikti. |
Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra |
2011 m. I pusmetis |
Sistemiškai stebint ir kontroliuojant sudarytų viešųjų pirkimų sutarčių nuostatų vykdymą, bus sumažinta korupcijos apraiškų tikimybė priimant sprendimus dėl viešųjų pirkimų objektų, mokant už prekes ir paslaugas, įsigytas pagal viešųjų pirkimų sutartis, užtikrintas sutartyje nustatytų tikslų, terminų ir sąlygų laikymasis ir atsakomybės už netinkamą sutarčių vykdymą taikymas. |
Parengta ir CPVA direktoriaus patvirtinta registro forma viešųjų pirkimų CPVA poreikiams sutarčių vykdymo stebėsenai ir kontrolei atlikti. |
23. |
Papildyti viešosios įstaigos Lietuvos Respublikos audito, apskaitos ir turto vertinimo instituto (toliau – institutas) darbuotojų, koordinuojančių ir vykdančių viešuosius pirkimus (pirkimų organizatorių), pareigybių aprašymus, aiškiai reglamentuojant darbuotojų funkcijas ir uždavinius. |
Institutas |
2011 m. I ketvirtis |
Galimų darbo spragų, vykdant viešuosius pirkimus, išvengimas. |
Parengtas teisės aktas. |
24. |
Instituto vidaus kontrolės taisyklėse numatyti darbų, susijusių su viešaisiais pirkimais, kontrolės mechanizmą. |
Institutas |
2011 m. II ketvirtis |
Sumažėjusi darbuotojų piktnaudžiavimo tarnyba tikimybė. |
Parengtas teisės aktas. |
25. |
Siekiant užtikrinti Viešųjų pirkimų tarnybos centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje esančios informacijos saugumą, nustatyti sistemos slaptažodžių suteikimo ir naudojimo tvarką ir užtikrinti, kad viešuosius pirkimus vykdantys darbuotojai (arba Viešųjų pirkimų įstatymo 90 straipsnyje nurodyta supaprastintų pirkimų komisija) būtų pasirašę nešališkumo deklaraciją ir konfidencialumo pasižadėjimą. |
Institutas |
2011 m. II ketvirtis |
Mažesnė informacijos nutekėjimo rizika, sumažėjusi galimybė pasinaudoti turima informacija asmeninės naudos tikslais. |
Parengtas teisės aktas. |
26. |
Instituto interneto tinklalapyje viešai skelbti informaciją apie sudarytas pirkimo sutartis, kurių vertė viršija 20000 Lt, apie dalyvius, nugalėtoją, kainą ir konkrečias prekes ar paslaugas, kriterijus, kuriais remiantis buvo išrinktas laimėtojas. |
Institutas |
Sudarius pirkimo sutartį |
Skaidrumas ir viešumas viešųjų pirkimų srityje, galimo šališkumo išvengimas, visuomenės kontrolė. |
Paskelbta informacija. |
27. |
Atnaujinti 2008 m. lapkričio 12 d. Finansų ministerijos mokymo centro (toliau – FMMC) direktoriaus įsakymu Nr. 69 patvirtintas Finansų ministerijos mokymo centro viešųjų supaprastintų pirkimų taisykles ir 2008 m. lapkričio 7 d. FMMC direktoriaus įsakymu Nr. 68 patvirtintą FMMC viešųjų pirkimų komisijos darbo reglamentą. |
FMMC |
2011 m. I pusmetis |
Tinkamas FMMC vykdomų viešųjų pirkimų teisinis reglamentavimas užtikrins FMMC atliekamų viešųjų pirkimų procedūrų skaidrumą ir atitiktį teisės aktų reikalavimams. |
Parengtos ir patvirtintos atnaujintos FMMC viešųjų supaprastintų pirkimų taisyklės ir FMMC viešųjų pirkimų komisijos darbo reglamentas. |
28. |
Atnaujinti FMMC viešojo pirkimo komisijos pirmininko, šios komisijos nario ir (arba) eksperto nešališkumo deklaracijas ir konfidencialumo pasižadėjimus. |
FMMC |
2011 m. I pusmetis |
Bus užtikrintas viešojo pirkimo komisijos narių nešališkumas ir jų atliekamų procedūrų teisėtumas. |
Atnaujintos FMMC viešojo pirkimo komisijos pirmininko, šios komisijos nario ir (arba) eksperto nešališkumo deklaracijos ir konfidencialumo pasižadėjimai. |
29. |
Atnaujinti FMMC darbo reglamentą. |
FMMC |
2011 m. I pusmetis. |
Užtikrinta FMMC veiklos atitiktis galiojančių teisės aktų nuostatoms. |
Atnaujintas Finansų ministerijos mokymo centro darbo reglamentas. |
30. |
Peržiūrėti viešųjų pirkimų procese dalyvaujančių FMMC darbuotojų pareigybių aprašymus ir juos papildyti antikorupcinio pobūdžio nuostatomis ir teisinės atsakomybės priemonėmis. |
FMMC |
Nuolat |
Sustiprinta viešųjų pirkimų funkcijas atliekančių FMMC darbuotojų atsakomybė ir padidintas jų atliekamų viešųjų pirkimų procedūrų skaidrumas. |
Atnaujintų pareigybių aprašymų skaičius. |
31. |
FMMC darbuotojams nuolat dalyvauti kursuose ir seminaruose antikorupcine tematika. |
FMMC |
Nuolat |
Informuotumas apie korupcijos pasireiškimo mechanizmą, galimas pasekmes ir prevencines priemones sustiprins FMMC darbuotojų antikorupcinės elgsenos motyvaciją. |
Mokymo renginių ir juose dalyvavusių darbuotojų skaičius. |
32. |
Rengti ir įgyvendinti mokymo programas ir organizuoti kursus ir seminarus antikorupcine tematika. |
FMMC |
Nuolat |
FMMC prisidės prie korupcijos prevencijos stiprinimo, profesionalumo ir aukštų elgesio standartų skatinimo, visuomenės pasitikėjimo valstybės institucijomis atkūrimo. |
Mokymo renginių ir juose dalyvavusių asmenų skaičius. |
10. Teisėsaugos ir teisinės priežiūros (asmenų skundų nagrinėjimo, administracinės teisenos taikymo, ikiteisminio tyrimo, dokumentų teisinės priežiūros, muitinės teisėtų interesų gynimo) veiklos srityse |
|||||
33. |
Sudaryti technines ir teisines galimybes Muitinės kriminalinės tarnybos ikiteisminį tyrimą atliekančių skyrių viršininkams gauti jų skyrių atliktų ir teismams perduotų bylų galutinius įsiteisėjusius nuosprendžius ir su jais susipažinti bei įpareigoti viršininkus kasmet atlikti klaidų ir gerosios praktikos analizes ir, suderinus su kuruojančiu prokuroru, pristatyti jas ikiteisminį tyrimą vykdantiems pareigūnams. |
Muitinės departamentas prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos |
2011 m. IV ketvirtis |
Užtikrintas grįžtamasis ryšys vykdant ikiteisminio tyrimo funkcijas. |
Atlikta metinė klaidų ir gerosios praktikos analizė. |
11. Leidimų taikyti supaprastintą procedūrą išdavimo, ūkio subjektų pateiktų prašymų išduoti leidimus laikinai įvežti prekes perdirbti nagrinėjimo, leidimų laikinai išvežti prekes perdirbti išdavimo, leidimų įvežti prekes galutiniam vartojimui išdavimo veiklos srityse |
|||||
34. |
Aiškiau reglamentuoti LR muitinės vidaus kontrolės procesą leidimų išdavimo srityje, papildant Muitinės departamento prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos generalinio direktoriaus 2006 m. sausio 31 d. įsakymu Nr. 1B-54 patvirtintas Metodines rekomendacijas muitinės procedūrų ir muitinės sankcionuotų veiksmų vykdymo priežiūrai atlikti. |
Muitinės departamentas prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos |
2011 m. IV ketvirtis |
Skaidrus ir vienodas leidimų išdavimo procesas visose teritorinėse muitinėse. |
1. Leidimų išdavimo proceso atitiktis teisės aktų, reglamentuojančių leidimų išdavimą, reikalavimams. 2. Skundų dėl neišduotų leidimų skaičius. 3. Priimto sprendimo dėl ekonominių sąlygų tenkinimo (kai teisės aktai reikalauja jas tikrinti) pagrįstumas. 4. Patikrinimo, atlikto pareiškėjo nurodytoje perdirbimo ar naudojimo vietoje, rezultatai. |
12. Tikrinimo po muitinio įforminimo (muitinės deklaracijų tikrinimo po muitinio įforminimo, muitinės audito, tikrinimo pagal bendrosios žemės ūkio politikos priemones) veiklos srityse |
|||||
35. |
Tobulinti tikrinimų po muitinio įforminimo atlikimo procesą ir gerinti koordinavimą LR muitinės mastu, išplečiant Rizikos įvertinimo ir kontrolės sistemos (toliau – RIKS) Asmenų patikrinimų dalies funkcines galimybes. |
Muitinės departamentas prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos |
2011 m. IV ketvirtis |
Pakeistos RIKS Asmenų patikrinimų dalies funkcinės galimybės, pagerinta atranka tikrinimams po muitinio įforminimo ir tikrinimų koordinavimas. |
1. Parengta detali funkcinė specifikacija. 2. Parengta asmenų patikrinimo dalies detalaus projektavimo dokumento pradinė versija. 3. Pagerintas patikrinimų rezultatyvumas ir tikrinimų koordinavimas. |
13. Valstybės institucijos (įstaigos) nuosavybės ir lėšų jai išlaikyti naudojimo priežiūros ir kontrolės veiklos srityje |
|||||
36. |
Patikslinti Muitinės departamento prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Finansų ir apskaitos skyriaus pareigūnų pareigybių aprašymus, priskiriant funkcijas, atitinkančias diegiamos finansų apskaitos ir kontrolės informacinės sistemos veikimo struktūrą. |
Muitinės departamentas prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos |
2011 m. II ketvirtis |
Sukurtos efektyvios vidaus kontrolės procedūros sumažins pareigūnų įtaką turto ir lėšų apskaitos procese. |
Patvirtinti nauji Muitinės departamento prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Finansų ir apskaitos skyriaus pareigūnų pareigybių aprašymai. |