LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL VISUOMENĖS INFORMAVIMO INTELEKTINĖS NUOSAVYBĖS TEISIŲ KLAUSIMAIS PROGRAMOS IR JOS ĮGYVENDINIMO 2004–2005 METŲ PRIEMONIŲ PATVIRTINIMO
2004 m. kovo 17 d. Nr. ĮV-65
Vilnius
Vykdydama Nacionalinės acquis priėmimo programos įgyvendinimo priemonių 2003 metų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. kovo 5 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Lietuvos pasirengimo narystei Europos Sąjungoje programos (nacionalinė acquis priėmimo programa) teisės derinimo priemonių ir acquis įgyvendinimo priemonių 2003 metų planų patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 25-1019), 3.5.4-D3 priemonę:
1. Tvirtinu pridedamas:
2. Pavedu Autorių teisių skyriui įgyvendinti šiuo įsakymu patvirtintą Visuomenės informavimo intelektinės nuosavybės teisių klausimais programą.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos kultūros ministro
2004 m. kovo 17 d. įsakymu Nr. ĮV-65
VISUOMENĖS INFORMAVIMO INTELEKTINĖS NUOSAVYBĖS TEISIŲ KLAUSIMAIS PROGRAMA
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Visuomenės informavimo intelektinės nuosavybės teisių klausimais programa (toliau vadinama – programa) parengta vykdant Nacionalinės acquis priėmimo programos įgyvendinimo 2003 metų priemones, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. kovo 5 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Lietuvos pasirengimo narystei Europos Sąjungoje programos (nacionalinė acquis priėmimo programa) teisės derinimo priemonių ir acquis įgyvendinimo priemonių 2003 metų planų patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 25-1019). Numatytos Visuomenės informavimo programos intelektinės nuosavybės teisių klausimais įgyvendinimo 2004–2005 metų priemonės. Rengiant tiek programą, tiek jos įgyvendinimo priemones, atsižvelgta į Europos Komisijos 2002 metų pranešimą apie Lietuvos pažangą rengiantis narystei Europos Sąjungoje, taip pat į Europos Komisijos pastabas, išsakytas Europos Sąjungos – Lietuvos Vidaus rinkos pakomitetyje, įvykusiame 2003 m. gegužės 22 d. Briuselyje.
2. Pirmą kartą visuomenės švietimas ir mokymas intelektinės nuosavybės apsaugos srityje buvo numatytas Autorių teisių ir gretutinių teisių gynimo strategijoje bei jos įgyvendinimo 2000–2003 metų priemonėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. rugsėjo 29 d. nutarimu Nr. 1176 (Žin. 2000, Nr. 84-2552). Strategijoje numatytoms priemonėms įgyvendinti 2001 metais Kultūros ministerija gavo PHARE programos finansinę paramą. Sėkmingai įgyvendintas PHARE projektas LI 19803-04-03-001 „Autorių teisių ir gretutinių teisių įgyvendinimo sistemos stiprinimas“ padėjo pagrindus visuomenės mokymui ir švietimui, sudarė sąlygas formuoti teigiamą visuomenės nuomonę apie intelektinės nuosavybės apsaugos svarbą.
3. Įgyvendinant šią programą toliau bus plėtojama Autorių teisių ir gretutinių teisių gynimo strategijos pagrindu pradėta veikla, susijusi su visuomenės mokymu ir švietimu intelektinės nuosavybės teisių klausimais, derinant visuomenės poreikius ir meno kūrėjų interesus ir atsižvelgiant į Lietuvos tarptautinius įsipareigojimus intelektinės nuosavybės apsaugos srityje.
II. ESAMOS BŪKLĖS APŽVALGA
5. Įgyvendinant Autorių teisių ir gretutinių teisių gynimo strategiją buvo patobulinta intelektinės nuosavybės apsaugos teisinė bazė. 2003 m. kovo 5 d. Lietuvos Respublikos Seimas priėmė naują Lietuvos Respublikos autorių teisių ir gretutinių teisių įstatymo (Žin., 2003, Nr. 28-1125) redakciją, kuri suderinta su Europos Sąjungos direktyvomis, įskaitant 2001 m. gegužės 22 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2001/29/EB dėl autorių teisių ir gretutinių teisių informacinėje visuomenėje tam tikrų aspektų derinimo. Autorių teisių ir gretutinių teisių įstatyme numatytos naujos autorių teisių ir gretutinių teisių apsaugos normos, susijusios su technologijų pažanga ir poreikiu išlaikyti deramą pusiausvyrą tarp autorių teisių ir gretutinių teisių turėtojų ir kūrybinės veiklos rezultatų naudotojų interesų informacinėje visuomenėje.
6. Atsižvelgiant į Lietuvos tarptautinius įsipareigojimus, susijusius su Pasaulio prekybos organizacijos sutartimi dėl intelektinės nuosavybės teisių aspektų, susijusių su prekyba (Žin., 2001, Nr. 46-1620), Pasaulinės intelektinės nuosavybės organizacijos autorių teisių sutartimi (Žin., 2001, Nr. 32-1060), Pasaulinės intelektinės nuosavybės organizacijos atlikimų ir fonogramų sutartimi (Žin., 2000, Nr. 95-2970), Autorių teisių ir gretutinių teisių įstatyme patobulintas autorių teisių ir gretutinių teisių gynimo priemonių reglamentavimas, praplėstas teisių gynimo būdų sąrašas, numatyti reikalavimai uždrausti atlikti veiksmus, keliančius realią teisių pažeidimo arba žalos atsiradimo grėsmę.
7. Lietuvos Respublikos Konstitucinis teismas 2000 m. liepos 5 d. nutarime „Dėl Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 21410 straipsnio 1 dalies atitikimo Lietuvos Respublikos Konstitucijai“ (Žin., 2000, Nr. 56-1669) konstatavo, kad intelektinės nuosavybės apsauga ne mažiau svarbi nei materialiosios nuosavybės. Tačiau visuomenė nepasirengusi suvokti, kad intelektinė nuosavybė tokia pat svarbi kaip ir materialioji nuosavybė. Kompensavimo sistemą, numatytą Autorių teisių ir gretutinių teisių įstatyme, skirtą bent iš dalies atlyginti autoriams, atlikėjams ir fonogramų gamintojams žalą, susijusią su jų turtinių teisių apribojimais, leidžiamais kūrinių asmeninio panaudojimo bei visuomenės švietimo ir mokymo tikslais, visuomenė sutiko nepalankiai. Tai parodė žiniasklaidoje pateikiamos nuomonės ir diskusijos, kilusios 2000–2003 metais rengiant šiuo metu galiojančio Autorių teisių ir gretutinių teisių įstatymo projektą.
8. Lietuvai įstojus į Pasaulio prekybos organizaciją (PPO) didėja intelektinės nuosavybės teisių reikšmė prekyboje. Intelektinės nuosavybės komercionalizacija reikalauja teisių įgyvendinimo sistemos, kuri užtikrintų investicijas į kūrybą, tačiau maža Lietuvos rinka ir nepakankamai subalansuoti autorių teisių bei gretutinių teisių turėtojų ir jų naudotojų interesai trukdo užtikrinti intelektinės nuosavybės teisių įgyvendinimą. Ūkio subjektai, naudojantys intelektinės veiklos rezultatus (leidyklos, periodinių leidinių redakcijos, koncertinės organizacijos ir kt.), naudodamiesi savo stipresnėmis derybinėmis pozicijomis, dažnai sudaro sutartis, kurių sąlygos nepalankios teisių turėtojams, arba apskritai vengia sudaryti sutartis.
9. Teisių turėtojai, kurių teises kolektyviai įgyvendina autorių teisių ir gretutinių teisių kolektyvinio administravimo asociacijos, turi stipresnes derybines pozicijas. Lietuvoje ši sistema, į kurią įeina Lietuvos autorių teisių gynimo asociacijos agentūra (LATGA-A) ir Lietuvos gretutinių teisių agentūra (AGATA), veikia efektyviai. Tačiau, kaip matyti iš žiniasklaidoje pateikiamų nuomonių ir diskusijų, didesnė visuomenės dalis (įskaitant smulkaus ir vidutinio verslo atstovus) kol kas nelinkusi deramai vertinti kolektyvinio autorių teisių ir gretutinių teisių įgyvendinimo reikšmės tiek intelektinės nuosavybės apsaugai, tiek verslo sąlygų gerinimui.
10. Valstybės institucijų, atsakingų už mokesčių, socialinio draudimo ir darbo įstatymų laikymosi kontrolę (Lietuvos valstybinės darbo inspekcijos, Valstybinės mokesčių inspekcijos, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos ir kt.), Kultūros ministerijai pateikiama informacija leidžia daryti išvadą, kad ūkio subjektai, siekdami išvengti mokesčių ir socialinio draudimo įmokų, autorių teisės normas, reglamentuojančias autorinės sutarties nuostatas, dažnai taiko sudarydami sutartis dėl įvairių organizacinių-techninių paslaugų arba darbo funkcijų atlikimo. Tuo daroma žala Lietuvos nacionaliniam ūkiui ir socialinių problemų sprendimui.
11. Neskiriamas deramas dėmesys tarptautinių vyriausybinių ir nevyriausybinių organizacijų įtakai koordinuojant intelektinės nuosavybės apsaugą. Lietuvos narystė Pasaulinėje intelektinės nuosavybės organizacijoje (PINO) ir PPO reikalauja tobulinti visuomenės informavimą intelektinės nuosavybės teisių apsaugos klausimais. PPO sutartyje dėl intelektinės nuosavybės teisių aspektų, susijusių su prekyba, numatytos ekonominės sankcijos, kurios gali būti taikomos valstybei PPO narei už sutarties nuostatų netinkamą vykdymą. Tarptautinis intelektinės nuosavybės aljansas (IIPA) 2002 m. pranešime, kuris buvo išplatintas tarptautiniu mastu, pasiūlė Lietuvą 2003 m. įtraukti į valstybių, neskiriančių pakankamo dėmesio intelektinės nuosavybės apsaugai, sąrašą. Smulkaus ir vidutinio verslo asociacijos Lietuvoje neteikia pakankamo dėmesio šių organizacijų informacinei medžiagai, kuri padėtų gerinti verslo sąlygas, formuotų teigiamą visuomenės požiūrį į intelektinės nuosavybės svarbą ir nepalankų į neteisėtos produkcijos gamintojus ir platintojus.
12. Lietuvos policijos generalinio komisaro 2002 m. liepos 31 d. įsakymu Nr. 438 Lietuvos kriminalinės policijos nusikaltimų tyrimo tarnyboje buvo įkurtas Intelektinės nuosavybės apsaugos poskyris. Šio poskyrio pareigūnai 2003 metais pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl 29 autorių teisių ir gretutinių teisių pažeidimų bei surašė 31 administracinių teisės pažeidimų protokolą pagal Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 14210 str. („Autorių teisių ir gretutinių teisių pažeidimas“). Teritorinių policijos komisariatų pareigūnai pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl 54 autorių teisių ir gretutinių teisių pažeidimo atvejų ir surašė 125 administracinių teisės pažeidimų protokolus. 2003 metais iš apyvartos buvo išimta 142 800 vnt. neteisėtų kūrinių ir gretutinių teisių objektų kopijų. 2002 m. atlikta daugiau kaip 150 patikrinimų, kurių metu išimta 31 000 neteisėtų kūrinių kopijų.
13. Skaitmeninių technologijų įtaka, lemianti naujų kūrinių rūšių bei jų panaudojimo būdų ir priemonių atsiradimą, iškėlė naujus reikalavimus valstybės institucijų administraciniams gebėjimams. Sparti technologijų raida sudaro palankesnes sąlygas kūrybai ir jos rezultatų sklaidai, bet atsiranda vis didesnės galimybės neteisėtam kūrinių panaudojimui. Kūrinių padarymas viešai prieinamais kompiuterių tinklais reikalauja tobulinti intelektinės nuosavybės teisių įgyvendinimo sistemą. Informacinių technologijų vystymasis reikalauja kelti kultūros įstaigų (viešųjų bibliotekų, muziejų ir kt.) darbuotojų kvalifikaciją, rengti juos dirbti informacinėje visuomenėje.
14. Didesnė dalis anksčiau įgyvendintų priemonių visuomenei šviesti buvo skirtos užkirsti kelią neteisėtos intelektinės produkcijos naudojimui ir užtikrinti efektyvų intelektinės nuosavybės teisių gynimą Lietuvoje. Buvo aiškinama, kokią žalą patiria nacionalinis ūkis dėl neteisėtų produktų naudojimo, informuojama apie sankcijas, gresiančias už kūrinių naudojimą pažeidžiant intelektinės nuosavybės teises, tobulinamos teisėsaugos pareigūnų ir teisių subjektus atstovaujančių institucijų darbuotojų žinios. Kita dalis priemonių buvo skirta pačių teisių subjektų švietimui apie intelektinės nuosavybės teisių sistemą ir apsaugą Lietuvoje. Nors visos numatytos priemonės buvo įgyvendintos sėkmingai, šių priemonių buvo per mažai, kad jų poveikis pasiektų visas visuomenės grupes.
III. PROGRAMOS TIKSLAI IR UŽDAVINIAI
15. Šios programos strateginis tikslas yra toliau plėtoti Autorių teisių ir gretutinių teisių gynimo strategijos pagrindu pradėtą veiklą, susijusią su visuomenės mokymu ir švietimu intelektinės nuosavybės klausimais, keliant visuomenės savimonę ir ugdant pagarbą intelektinės veiklos rezultatams bei jų kūrėjų teisių apsaugai, skatinti kūrybinę veiklą Lietuvoje ir teisėtą šios veiklos rezultatų sklaidą.
16. Siekiant įgyvendinti programos strateginį tikslą būtina:
16.3. šviesti visuomenę naudojant teisinius, ekonominius ir socialinius tyrimus intelektinės nuosavybės apsaugos klausimais;
16.4. sudaryti sąlygas visuomenei naudotis tarptautinių intelektinės nuosavybės organizacijų informaciniais šaltiniais;
IV. SPRENDIMAI
17. Nors ankstesnės visuomenės švietimo priemonės, numatytos Autorių teisių ir gretutinių teisių gynimo strategijoje, buvo įgyvendintos sėkmingai, šių priemonių buvo per mažai, kad jų poveikis pasiektų visas visuomenės grupes. Todėl švietimo ir informacinė veikla turi būti nukreipiama į tas visuomenės grupes, kurių ankstesnė švietimo veikla nepasiekė arba įgyvendintų priemonių buvo per mažai, kad pakiltų visuomenės teisinės sąmonės lygis, būtent: mokinius, studentus, smulkaus ir vidutinio verslo atstovus, ypatingai atkreipiant dėmesį į mokyklinio amžiaus vaikų ugdymą.
18. Didesnė dalis anksčiau įgyvendintų priemonių visuomenei šviesti buvo skirtos užkirsti kelią neteisėtos intelektinės produkcijos naudojimui ir užtikrinti efektyvų intelektinės nuosavybės teisių gynimą Lietuvoje. Būtina ir toliau šviesti visuomenę skiepijant pagarbą kitų asmenų sukurtiems intelektinės veiklos rezultatams. Tai turi būti daroma ne platinant bauginančią informaciją apie sankcijas, bet aiškinant, kokią naudą teisėtas intelektinės nuosavybės naudojimas gali duoti kiekvienam visuomenės nariui, kaip pasinaudoti intelektinės nuosavybės rezultatais savo ūkinėje komercinėje veikloje nepažeidžiant intelektinės nuosavybės teisių.
19. Siekiant sudaryti sąlygas vaikų ugdymui intelektinės nuosavybės teisių klausimais būtina parengti informacinę medžiagą, kuri būtų patraukli ir lengvai suvokiama mokyklinio amžiaus vaikams (įvairus leidiniai, komiksai ir kita panaši informacinė medžiaga).
20. Užsienio valstybių patirtis įgyvendinant panašias programas rodo, kad mokiniai noriai dalyvauja įvairiuose renginiuose, kuriuose jie ne tik supažindinami su įvairia informacija, bet ir patys turi galimybes parodyti savo sugebėjimus ir žinias. Todėl mokyklose reikėtų organizuoti įvairius konkursus, viktorinas ir kitus panašius renginius.
21. Vyresnių klasių mokinių ir studentų mokymui intelektinės nuosavybės klausimais būtina panaudoti Pasaulinės intelektinės nuosavybės organizacijos parengtas visuomenės informavimo priemones (audiovizualinę medžiagą vaizdajuostėse ir kompaktinėse plokštelėse, informacinius leidinius ir kt).
22. Derinant teisių turėtojų ir teisių naudotojų interesus informacinėje visuomenėje būtina:
22.1. įgyvendinti priemones, kurios sudarytų sąlygas gauti išsamią informaciją apie galimybes nesiekiant tiesioginių ar netiesioginių komercinių tikslų panaudoti kūrinius asmeniniais, mokymo, mokslinio tyrimo, informaciniais ir visuomenės saugumo tikslais be autorių ar jų teisių perėmėjų leidimo ir nemokant autorinio atlyginimo. Tokia informacija turi būti viešai prieinama Kultūros ministerijos ir autorių teisių bei gretutinių teisių kolektyvinio administravimo interneto svetainėse;
22.2. pasinaudoti apskričių bibliotekų, kurios tampa pagrindiniais regionų informacinės visuomenės centrais, ir Lietuvos technikos bibliotekos organizacinėmis techninėmis galimybėmis šviečiant visuomenę, organizuoti bibliotekose įvairius renginius intelektinės nuosavybės apsaugos klausimais (kilnojamas parodas, informacinius stendus ir kt.);
22.3. informuoti visuomenę apie priemonių, skirtų kompensuoti autorių turtinių teisių apribojimus, kurie sudaro sąlygas visuomenei laisvai pasinaudoti kūriniais, įgyvendinimo tvarką ir pagrindus (atlyginimas už kūrinių atgaminimą asmeniniais tikslais, kūrinių reprografinį kopijavimą, knygų ir kitų leidinių panaudą bibliotekose). Tuo tikslu organizuoti teisinius ir ekonominius tyrimus, visuomenės sociologines apklausas, rinkti ir apibendrinti informaciją, susijusią su užsienio valstybių patirtimi šioje srityje, ir padaryti ją viešai prieinama visuomenės informavimo priemonėse;
22.4. informuoti visuomenę apie individualų ir kolektyvinį autorių ir atlikėjų teisių įgyvendinimą, autorinių sutarčių sudarymo tvarką, Lietuvos ir užsienio kolektyvinio teisių administravimo asociacijų veiklos metodus. Parengti ir viešai paskelbti Kultūros ministerijos bei autorių teisių ir gretutinių teisių asociacijų interneto svetainėse atitinkamą metodinę- informacinę medžiagą;
22.5. kartu su Valstybine kalbos inspekcija organizuoti visuomenės informavimo akcijas apie reikalavimus kompiuterių programų ir elektroninių duomenų bazių paketo licencijas pateikti vartotojams valstybine kalba, taip pat apie administracinę atsakomybę asmenims, nesilaikantiems įstatymu numatytų valstybinės kalbos vartojimo reikalavimų.
23. Formuojant teigiamą visuomenės nuomonę apie intelektinės nuosavybės teisių apsaugos tarptautinę reikšmę kultūrai, socialinei ir ekonominei valstybių plėtrai būtina sudaryti geresnes sąlygas visuomenei susipažinti su PINO intelektinės nuosavybės apsaugos sistema, taip pat kitų nevyriausybinių organizacijų veikla šioje srityje. Tuo tikslu būtina:
23.1. Kultūros ministerijos interneto svetainėje teikti visą naujausią informaciją apie šių organizacijų veiklą, kuri leistų Lietuvos visuomenei geriau suvokti intelektinės nuosavybės apsaugos esmę, taip pat apie šių organizacijų siūlomas studijas ir programas intelektinės nuosavybės srityje, metodinę ir teisinę paramą teisių turėtojams ir teisių naudotojams;
23.2. sukurti ir viešai paskelbti elektroninę duomenų bazę, kurioje būtų surinkta ir susisteminta informacija apie Kultūros ministerijoje esančią medžiagą intelektinės nuosavybės klausimais (knygos, periodiniai leidiniai, tarptautinių organizacijų atlikti tyrimai ir studijos, audiovizualiniai kūriniai ir kt.);
23.3. kasmet, balandžio 26 dieną, organizuoti Pasaulinės intelektinės nuosavybės dienos minėjimo renginius bendradarbiaujant su PINO, Lietuvos valstybiniu patentų biuru, Meno kūrėjų organizacija ir autorių teisių bei gretutinių teisių kolektyvinio administravimo asociacijomis;
23.4. kasmet organizuoti kandidatų (autorių ir atlikėjų) atranką Pasaulinės intelektinės nuosavybės organizacijos apdovanojimams už kūrybinę veiklą gauti. Pagerbti apdovanotus autorius ir atlikėjus viešose apdovanojimų įteikimo iškilmėse, paskelbti atitinkamą informaciją spaudoje, per radiją ir televiziją;
23.5. apibendrinant Lietuvos patirtį įgyvendinant tarptautinius įsipareigojimus intelektinės nuosavybės srityje, tikslinga organizuoti mokslinę konferenciją, skirtą Lietuvos narystės Berno Sąjungoje (Literatūros ir meno kūrinių apsaugos sąjunga) 10 metų sukakčiai paminėti. Tuo tikslu bendradarbiaujant su mokslo įstaigomis parengti ir išleisti mokslinės konferencijos straipsnių rinkinį.
24. Efektyvus autorių teisių bei gretutinių teisių įgyvendinimas ir gynimas, teisių turėtojų ir teisių naudotojų interesų balanso užtikrinimas įmanomas tik nuolat ugdant valstybės institucijų administracinius gebėjimus intelektinės nuosavybės apsaugos srityje, įskaitant ir kultūros įstaigų darbuotojų kvalifikacijos kėlimą. Šiam tikslui būtina:
24.1. rengti kultūros įstaigų darbuotojus dirbti informacinėje visuomenėje organizuojant seminarus, kvalifikacijos kėlimo programas ir kitas priemones, kurios leistų jiems įgyti būtinas teisines žinias, užtikrintų teisėtą intelektinės nuosavybės rezultatų panaudojimą šiose kultūros įstaigose ir padėtų išspręsti problemas, kurias kelia sparti skaitmeninių technologijų raida;
24.2. organizuoti atitinkamų valstybės institucijų, atsakingų už mokesčių, socialinio draudimo ir darbo įstatymų laikymosi kontrolę, tarnautojams ir darbuotojams seminarus ir praktinio pobūdžio mokymus intelektinės nuosavybės teisių įgyvendinimo klausimais užtikrinant šiems darbuotojams reikiamus administracinius gebėjimus, kurie leistų nepabloginant verslo sąlygų užkirsti kelią neteisėtai ūkio subjektų veiklai, kuria siekiama išvengti mokesčių ir socialinio draudimo įmokų;
24.3. atsižvelgiant į Europos Sąjungos reikalavimus intelektinės nuosavybės teisių gynimui, panaudojant PHARE projekto lėšas toliau kelti prokuratūros, policijos ir muitinės pareigūnų kvalifikaciją, organizuoti teisėjų mokymą;
24.4. skatinti valstybės institucijų ir intelektinės nuosavybės teisių turėtojų bendradarbiavimą ginant autorių teises ir gretutines teises, teikti organizacinę-techninę paramą asociacijoms (Lietuvos muzikos industrijos asociacijai, Fonogramų gamintojų ir platintojų asociacijai, INFOBALT autorių teisių agentūrai ir kitoms), rengiančioms informacines kampanijas ir antipiratines akcijas, pabrėžiančias intelektinės nuosavybės apsaugos svarbą.
25. Sprendžiant visuomenės švietimo problemas turi būti atliekami intelektinės nuosavybės teisės objektų (audiovizualinių kūrinių, fonogramų, kompiuterių programų ir kt.) Lietuvos rinkoje tyrimai. Surinkta ir apibendrinta informacija turi būti viešai skelbiama. Tokia informacija leistų tobulinti valstybės institucijų, vykdančių intelektinės nuosavybės teisių gynimo funkcijas, darbą, bendradarbiavimą su tarptautinėmis vyriausybinėmis ir nevyriausybinėmis intelektinės nuosavybės apsaugos organizacijomis, būtų naudinga verslo sąlygų gerinimui.
V. PROGRAMOS FINANSAVIMO ŠALTINIAI
27. Valstybės biudžeto lėšos šiai programai įgyvendinti numatomos pagal Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto finansines galimybes rengiant atitinkamų metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto įstatymo projektą.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos kultūros ministro
2004 m. kovo 17 d. įsakymu Nr. ĮV-65
VISUOMENĖS INFORMAVIMO INTELEKTINĖS NUOSAVYBĖS TEISIŲ
KLAUSIMAIS PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO
2004–2005 METŲ PRIEMONĖS
Tikslas |
Priemonės pavadinimas |
Atsakingos institucijos |
Įvykdymo terminai |
Finansavimo šaltiniai |
1. Sudaryti sąlygas mokinių ir studentų ugdymui intelektinės nuosavybės teisių klausimais
2. Derinti intelektinės nuosavybės teisių turėtojų ir teisių naudotojų interesus informacinėje visuomenėje
3. Šviesti visuomenę naudojant teisinius, ekonominius ir sociologinius tyrimus intelektinės nuosavybės klausimais
4. Sudaryti sąlygas visuomenei naudotis tarptautinių intelektinės nuosavybės organizacijų informaciniais šaltiniais
5. Tobulinti valstybės institucijų tarnautojų ir darbuotojų, administracinius gebėjimus ir kultūros įstaigų darbuotojų kvalifikaciją
|
1.1. mokinių ir studentų mokymui išplatinti mokslo ir studijų institucijose Pasaulinės intelektinės nuosavybės organizacijos (PINO) informacinę medžiagą
1.2. parengti ir išleisti vaikams skirtus leidinius apie intelektinę nuosavybę
1.3. parengti ir įgyvendinti PINO filmo apie intelektinę nuosavybę rodymo programą
1.4. organizuoti rašinio konkursą apie intelektinę nuosavybę bendrojo lavinimo mokyklų vyresniųjų klasių mokiniams
2.1. parengti ir viešai paskelbti Kultūros ministerijos interneto svetainėje informacinę medžiagą apie kūrinių ir gretutinių teisių objektų panaudojimo sąlygas asmeniniais, mokymo, mokslinių tyrimų ir informacijos tikslais
2.2. parengti ir viešai paskelbti Kultūros ministerijos interneto svetainėje informacinę- metodinę medžiagą apie kolektyvinį autorių teisių ir gretutinių teisių administravimą
2.3. organizuoti apskričių bibliotekose kilnojamas parodas ir informacinius stendus intelektinės nuosavybės klausimais
2.4. organizuoti kilnojamą parodą „Intelektinė nuosavybė Europos Sąjungoje“ Lietuvos technikos bibliotekoje ir jos skyriuose
2.5. organizuoti visuomenės informavimo akcijas apie reikalavimus pateikti vartotojams kompiuterių programų ir elektroninių duomenų bazių paketo licencijas valstybine kalba
2.6. organizuoti seminarus apie intelektinės nuosavybės apsaugos privalumus smulkaus ir vidutinio verslo atstovams
2.7. Vilniaus knygų mugėje įrengti informacinį stendą intelektinės nuosavybės klausimais
3.1. parengti ir viešai paskelbti informaciją apie knygų panaudos bibliotekose tyrimų rezultatus
3.2. organizuoti intelektinės nuosavybės teisių objektų Lietuvos rinkoje tyrimus, viešai paskelbti jų išvadas
3.3. teikti organizacinę-techninę pagalbą autorių teisių ir gretutinių teisių asociacijų antipiratinėms akcijoms
3.4. organizuoti vieno mėnesio programą –“Konsultuoja intelektinės nuosavybės teisių specialistai“
4.1. Kultūros ministerijos interneto svetainėje teikti informaciją apie PINO studijų ir kitas programas, teikiamą metodinę ir teisinę paramą
4.2. sukurti Kultūros ministerijoje esančios informacinės medžiagos intelektinės nuosavybės klausimais elektroninę duomenų bazę ir padaryti ją viešai prieinama
4.3. organizuoti Pasaulinės intelektinės nuosavybės dienos minėjimo renginius
4.4. organizuoti kandidatų (autorių ir atlikėjų) atranką PINO apdovanojimams už kūrybinę veiklą gauti ir apdovanojimų įteikimo iškilmes
4.5. organizuoti mokslinę konferenciją, skirtą Lietuvos narystės Berno Sąjungoje 10 metų sukakčiai paminėti. Išleisti konferencijos pranešimų rinkinį
5.1. organizuoti seminarą intelektinės nuosavybės teisių klausimais valstybės institucijų, atskingų už mokesčių, socialinio draudimo ir darbo įstatymų laikymosi kontrolę, darbuotojams
5.2. organizuoti mokymus teisėsaugos (prokuratūros, policijos) pareigūnams 10-yje apskričių centrų
5.3. teikti organizacinę- techninę pagalbą Lietuvos kriminalinės policijos biuro Nusikaltimų tyrimo tarnybos 2-osios valdybos Intelektinės nuosavybės apsaugos poskyriui
5.4. organizuoti seminarą intelektinės nuosavybės klausimais Baltijos šalių teisėjams
5.5. organizuoti seminarus ir mokymus apie autorių teisių apsaugą informacinėje visuomenėje apskričių bibliotekose
5.6. organizuoti seminarus ir mokymus apie autorių teisių apsaugą informacinėje visuomenėje apskričių muziejuose
5.7. parengti ir išleisti kultūros įstaigoms skirtą informacinę-metodinę medžiagą apie autorines sutartis
5.8. organizuoti konferenciją „Intelektinės nuosavybės teisių gynimo problemos aplinkoje“ |
Kultūros ministerija, bendradarbiaudama su Švietimo ir mokslo ministerija
Kultūros ministerija
Kultūros ministerija, bendradarbiaudama su Švietimo ir mokslo ministerija
Kultūros ministerija, bendradarbiaudama su Švietimo ir mokslo ministerija
Kultūros ministerija
Kultūros ministerija
Kultūros ministerija
Kultūros ministerija, bendradarbiaudama su Valstybiniu patentų biuru
Kultūros ministerija, Valstybinė kalbos inspekcija
Kultūros ministerija, bendradarbiaudama su Valstybiniu patentų biuru
Kultūros ministerija, bendradarbiaudama su Valstybiniu patentų biuru
Kultūros ministerija
Kultūros ministerija
Kultūros ministerija
Kultūros ministerija
Kultūros ministerija
Kultūros ministerija
Kultūros ministerija, bendradarbiaudama su Valstybiniu patentų biuru, autorių teisių ir gretutinių teisių kolektyvinio administravimo asociacijomis
Kultūros ministerija, bendradarbiaudama su Meno kūrėjų asociacija ir Lietuvos mokslininkų sąjunga
Kultūros ministerija, bendradarbiaudama su Vilniaus universitetu ir Lietuvos teisės universitetu
Kultūros ministerija, bendradarbiaudama su Valstybine mokesčių inspekcija, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdyba ir Valstybine darbo inspekcija
Kultūros ministerija, bendradarbiaudama su Vidaus reikalų ministerija ir Generaline prokuratūra
Kultūros ministerija
Kultūros ministerija, bendradarbiaudama su Teisingumo ministerija
Kultūros ministerija
Kultūros ministerija
Kultūros ministerija
Kultūros ministerija, bendradarbiaudama su Vidaus reikalų ministerija ir Valstybiniu patentų biuru |
2004 m. I ketv.– II ketv.
2004 m. IV ketv.
2004 m. IV ketv.
2005 m. I ketv.
2004 m. II ketv.
2004 m. III ketv.
2004 m. II ketv. – III ketv.
2004 m. II ketv.– IV ketv.
2004 m. II ketv.– IV ketv.
2004 m. II ketv., 2005 m. II ketv.
2005 m. I ketv.
2004 m. I ketv., 2005 m. I ketv.
2005 m. II ketv.
2004 m.–2005 m.
2004 m. II ketv.
2004 m.–2005 m.
2004 m. IV ketv.
2004 m.– 2005 m. balandžio 26 d.
2004 m. II ketv., 2005 m. II ketv.
2004 m. IV ketv.
2004 m. III ketv.
2004 m. II ketv.–III ketv.
2004 m.– 2005 m.
2004 m. IV ketv.
2004 m. II ketv.
2004 m. III ketv.
2004 m. IV ketv.– 2005 m. I ketv.
2005 m. III ketv. |
Valstybės biudžeto lėšos
Valstybės biudžeto lėšos, PHARE projekto lėšos
Valstybės biudžeto lėšos, PHARE projekto lėšos
Valstybės biudžeto lėšos
Valstybės biudžeto lėšos, PHARE projekto lėšos
Valstybės biudžeto lėšos, PHARE projekto lėšos
PHARE projekto lėšos, Valstybės biudžeto lėšos
PHARE projekto lėšos, Valstybės biudžeto lėšos
Valstybės biudžeto lėšos
PHARE projekto lėšos, Valstybės biudžeto lėšos
Valstybės biudžeto lėšos
Valstybės biudžeto lėšos
Valstybės biudžeto lėšos
PHARE projekto lėšos, Valstybės biudžeto lėšos
PHARE projekto lėšos
Valstybės biudžeto lėšos
PHARE projekto lėšos, Valstybės biudžeto lėšos
Valstybės biudžeto lėšos
Valstybės biudžeto lėšos
Valstybės biudžeto lėšos, PHARE projekto lėšos
PHARE projekto lėšos, Valstybės biudžeto lėšos
PHARE projekto lėšos, Valstybės biudžeto lėšos
PHARE projekto lėšos, Valstybės biudžeto lėšos
PHARE projekto lėšos, Valstybės biudžeto lėšos PHARE projekto lėšos, Valstybės biudžeto lėšos
PHARE projekto lėšos, Valstybės biudžeto lėšos
PHARE projekto lėšos, Valstybės biudžeto lėšos
Valstybės biudžeto lėšos |
|
|
|
|
|
______________