LIETUVOS RESPUBLIKOS STATYBOS IR URBANISTIKOS MINISTERIJOS

 

Į S A K Y M A S

Dėl Pavyzdinių buitinio aptarnavimo taisyklių patvirtinimo

 

1993 m. lapkričio 15 d. Nr. 188

 

 

Vykdant Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1993 m. gegužės 6 d. nutarimą Nr. 309 „Dėl pavyzdinių buitinio aptarnavimo taisyklių patvirtinimo“ ir siekiant gerinti teikiamų buitinių paslaugų kokybę bei gyventojų aptarnavimą,

ĮSAKAU:

1. Patvirtinti „Pavyzdines buitinio aptarnavimo taisykles“, kurios įsigalioja nuo 1994 m. sausio 1 d.

2. Priimti žiniai, kad nuo 1994 m. sausio 1 d. netenka galios Lietuvos Ministrų Tarybos 1988 m. rugsėjo 30 d. nutarimu Nr. 286 „Dėl Buitinio gyventojų aptarnavimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin.,1988, Nr. 31-330) patvirtintos taisyklės.

 

 

STATYBOS IR URBANISTIKOS MINISTRAS                                           ALGIRDAS VAPŠYS


PATVIRTINTA

Statybos ir urbanistikos ministerijos

1993 m. lapkričio 15 d. įsakymu Nr. 188

 

PAVYZDINĖS BUITINIO APTARNAVIMO

T A I S Y K L Ė S

 

1. Šios taisyklės taikomos visiems subjektams (toliau „įmonės“), nepriklausomai nuo jų žinybinės priklausomybės ir nuosavybės formos, teikiantiems gyventojams buitines paslaugas, kurios būna tiek materialinės (rezultatas – daiktinis produktas: pasiūti, numegzti drabužiai, pasiūta avalynė, pagaminti baldai, paruoštos puokštės, suremontuoti buitiniai prietaisai, automobiliai ir pan.), tiek nematerialinės (rezultatas – naudingos veiklos efektas, neturintis daiktinės formos, tačiau susietas su darbo procesu:

pirčių, kirpyklų, konsultacinės, mokymo ir kt. paslaugos). Įmonės, gaminančios, remontuojančios ar montuojančios potencialiai pavojingus įrenginius (garo ir vandens šildymo katilus, slėgiminius indus, liftus, kėlimo kranus, dujinius įrenginius ir pan.), turi gauti Technikos priežiūros tarnybos leidimą šiems darbams atlikti.

2. Savivaldybės rūpinasi minėtų paslaugų plėtojimu jų teritorijoje. Aukštesniosios pakopos savivaldybės, atsižvelgdamos į vietos sąlygas, patvirtina konkrečiai įmonės veiklai pritaikytas buitinio aptarnavimo taisykles. Tos taisyklės neturi prieštarauti šių Pavyzdinių taisyklių reikalavimams.

3. Įmonės, įformindamos nustatytos formos dokumentus arba vadovaudamos savitarpio pasitikėjimo principu, sutartinėmis kainomis priima jų veiklos profilį atitinkančius užsakymus gyventojams patogiu būdu.

Užsakovui teikiama kvalifikuota konsultacija pasirenkant užsakomos paslaugos rūšį, apimtį, struktūrą, gaminio konstrukciją, eskizą, modelį ir kt.

4. Įmonė privalo:

4.1. Matomoje ir užsakovui prieinamoje vietoje laikyti įmonės registravimo pažymėjimo nuorašą, patvirtintas įmonės veiklos taisykles, teikiamų paslaugų svarbiausių rūšių sąrašą, jų kainas, užsakymų atlikimo terminus, suremontuotų ar pagamintų gaminių garantinį laiką, informaciją apie darbo režimą, taip pat informacinę medžiagą (žurnalus, piešinius, brėžinius ir kt.), gaminių pavyzdžius.

Aptarnavimo lengvatas nustato Lietuvos Respublikos įstatymai, taip pat aukštesniosios pakopos savivaldybės – savo kompetencijos ribose.

4.2. Užsakymus atlikti laikantis Lietuvos Respublikoje galiojančių standartų, techninių bei higienos normų ir taisyklių. Žymėti naujus gaminius įmonės ir apdorojimo (skalbimo, lyginimo, cheminio valymo ir kt.) ženklais. Dirbti galima tik su metrologiškai patikrinta įranga.

4.3. Užtikrinti, kad paslaugų kokybė atitiktų sutarties sąlygas, užsakovo pageidavimus, būtų laikomasi aptarnavimo kultūros, užsakymų atlikimo terminų.

4.4. Pagamintus ir sutaisytus dirbinius, prietaisus, aparatūrą tikrinti dalyvaujant užsakovui.

4.5. Apsvarstyti užsakovo pretenzijas nedelsiant. Už nekokybiškai atliktą darbą užsakovui atlyginti nuostolius arba reikalingus darbus atlikti nemokamai. Jeigu dirbinys įmonėje buvo prarastas arba sugadintas, per 7 kalendorines dienas atlyginti užsakovui nuostolius ir sumokėti netesybas. Įmonei nustatytu laiku neįvykdžius darbų arba juos atlikus nekokybiškai, mokėti užsakovui netesybas, o užsakovui nustatytu laiku neatsiėmus užsakymo – imti netesybas, kurių dydis priklauso nuo paslaugų arba gaminio vertės.

4.6. Užsakovui neatvykus laiku atsiimti gaminio ir praėjus vienam mėnesiui nuo užsakymo atlikimo, registruotu laišku įspėti užsakovą, nurodant naują atsiėmimo terminą. Užsakovui neatvykus įspėjime nurodytu terminu, įmonė turi teisę realizuoti gaminį ir gautas lėšas, atskaičius įmonės išlaidas, įmokėti į notarinės kontoros depozitą užsakovo vardu.

4.7. Suremontuotų ir pagamintų gaminių garantiniame laikotarpyje paaiškėjusius defektus šalinti nemokamai, nekokybišką dirbinį pakeisti, esant reikalui, tuos dirbinius gabenti į dirbtuvę ir atgal savo lėšomis.

5. Užsakovas turi teisę:

5.1. Užsakymo atlikimo metu daryti dalinius pakeitimus, kuriuos įmonė turi priimti, jeigu jie techniniu ir technologiniu požiūriu yra galimi.

5.2. Dalyvaujant įmonės atstovui ar atlikėjui, priimti ir įvertinti įmonės atliktą darbą, patikrinti darbų ar detalių komplektiškumą.

5.3. Reikalauti, kad įmonė neatlygintinai ištaisytų nukrypimus nuo sutartyje numatytų sąlygų arba padengtų išlaidas, kurias jis turė jo pats ištaisydamas trūkumus.

5.4. Per nustatytą garantinį laiką pareikšti pretenzijas dėl paslaugų atlikimo kokybės.

5.5. Nutraukti sutartį, jeigu:

5.5.1. Įmonė laiku nepradėjo vykdyti sutarties arba dirba lėtai, kad laiku baigti darbą tampa neįmanoma.

5.5.2. Jeigu atliktų darbų dalyje rasti trūkumai nustatytu laiku nepašalinami.

5.5.3. Jeigu atliekant darbą nukrypta nuo sutarties arba yra kitų didelių trūkumų. Atliekant užsakymą iš užsakovo medžiagos (žaliavos, dirbinių ir kt.), užsakovas turi teisę reikalauti pagaminti kitą daiktą iš tokios pat kokybės ir rūšies medžiagos.

5.5.4. Nutraukdamas sutartį, užsakovas turi teisę pareikalauti padengti nuostolius.

6. Nesutarimai ir ginčai, kilę tarp įmonės ir užsakovo, sprendžiami Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų normatyvinių aktų nustatyta tvarka.

7. Už šių Pavyzdinių buitinio aptarnavimo taisyklių, įmonės taisyklių reikalavimų ir numatytos tvarkos pažeidimus, žalos (tame tarpe ir sveikatai) padarymą, kaltininkai atsako pagal Lietuvos Respublikoje galiojančius įstatymus.

______________