LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO
ĮSAKYMAS
DĖL ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO 2005 M. LIEPOS 21 D. ĮSAKYMO NR. ISAK-1521 „DĖL VALSTYBINIŲ (IŠSKYRUS AUKŠTŲJŲ IR AUKŠTESNIŲJŲ) IR SAVIVALDYBIŲ MOKYKLŲ VADOVŲ, JŲ PAVADUOTOJŲ UGDYMUI, UGDYMĄ ORGANIZUOJANČIŲ SKYRIŲ VEDĖJŲ ATESTACIJOS NUOSTATŲ TVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2009 m. birželio 11 d. Nr. ISAK-1222
Vilnius
Pakeičiu Valstybinių (išskyrus aukštųjų ir aukštesniųjų) ir savivaldybių mokyklų vadovų, jų pavaduotojų ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų atestacijos nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. ISAK-1521 „Dėl Valstybinių (išskyrus aukštųjų ir aukštesniųjų) ir savivaldybių mokyklų vadovų, jų pavaduotojų ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų atestacijos nuostatų tvirtinimo“ (Žin., 2005, Nr. 108-3974; 2007, Nr. 86-3450; 2008, Nr. 55-2087; 2009, Nr. 10-379):
1. Išdėstau 5.3 punktą taip:
„5.3. objektyvumo – vadovo veikla vertinama pagal vadovų vadybinės veiklos vertinimo kriterijus (toliau – kriterijai), kurie pateikiami 1 priede. Savo kompetencijai įrodyti vadovas rengia kompetencijos aplanką pagal 2 priede pateiktas rekomendacijas ir kompetencijos pagrindimo ataskaitą, parengtą pagal 3 priede pateiktą formą. Vertinimo ir atestacijos procedūros vykdomos viešai ir suteikiama apeliacijos teisė.“
3. Išdėstau 10 punktą taip:
„10. Pirmą kartą atestuojami vadovai turi pateikti pažymėjimus, patvirtinančius, kad yra išklausyti valstybinės kalbos kultūros (išskyrus vadovus, turinčius lietuvių kalbos specialisto kvalifikaciją arba išlaikiusius kalbos kultūros įskaitą ar išklausiusius kursus kaip mokytojai) ir mokyklos vadybos pagrindų (išskyrus vadovus, baigusius vadybos magistro studijas ar Pedagogų profesinės raidos centro organizuotus mokyklų vadovų rezervo rengimo kursus) kursai pagal švietimo ir mokslo ministro patvirtintus programų aprašus. Vadovai, atsižvelgdami į minėtų programų aprašus, Švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka gali įskaitas laikyti eksternu ir gauti pažymėjimus.“
4. Išdėstau 16.1 punktą taip:
5. Išdėstau 16.6 punktą taip:
6. Išdėstau 20.1 punktą taip:
7. Išdėstau 20.2 punktą taip:
8. Išdėstau 20.3 punktą taip:
„20.3. vadovo kompetencijos ir veiklos atitikčiai pirmajai kvalifikacinei kategorijai nustatyti, jeigu atestuojasi ne daugiau kaip 2 vadovai, sudaroma 4 ekspertų grupė, iš jų ne mažiau kaip vienas ekspertas – atestuotas vadovas, turintis ne žemesnę kaip pirmąją kvalifikacinę kategoriją. Vieną ekspertą į grupę siūlo Švietimo ir mokslo ministerija;“.
9. Papildau nauju 20.6 punktu:
11. Išdėstau 31 punktą taip:
12. Išdėstau 35 punktą taip:
15. Išdėstau 47 punktą taip:
„47. Prieš du mėnesius iki kvalifikacinės kategorijos galiojimo pabaigos (61 punkte nurodyti vadovai ne vėliau kaip prieš 2 mėnesius iki 2010 m. rugsėjo 1 d.) atestuotas vadovas atestacijos komisijai teikia prašymą nustatyti savo veiklos atitiktį turimai kvalifikacinei kategorijai. Kartu su prašymu pateikiama penkerių metų vadovo veiklos ir kompetencijos atitikties turimai kvalifikacinei kategorijai pagrindimo ataskaita, parengta pagal 7 priede pateiktą formą, ir vadovo veiklos ir kompetencijos tobulinimo planas (vadovas pagrindžia atestacinio laikotarpio plano įgyvendinimą ir parengia naują planą 5 metų laikotarpiui). Mokyklos vadovo pavaduotojas ir ugdymą organizuojančio skyriaus vedėjas prašymą nustatyti veiklos atitiktį turimai kvalifikacinei kategorijai teikia mokyklos vadovui, o jis (pareiškęs nuomonę raštu) prašymą kartu su vadovo veiklos ir kompetencijos atitikties turimai kvalifikacinei kategorijai pagrindimo ataskaita bei vadovo veiklos ir kompetencijos tobulinimo planu teikia atestacijos komisijai.“
17. Išdėstau 50 punktą taip:
18. Išdėstau 55.2 punktą taip:
19. Išdėstau 61 punktą taip:
„61. Įsigaliojus šiems nuostatams, vadovai, kuriems yra suėję 5 ir daugiau metų nuo paskutinės atestacijos (ar veiklos atitikties turimai kvalifikacinei kategorijai nustatymo), privalo atestuotis ar nustatyti veiklos atitiktį turimai kvalifikacinei kategorijai iki 2010 m. rugsėjo 1 d. pagal atestacijos komisijos sudarytą grafiką.“
20. Išdėstau 65 punktą taip:
21. Papildau nauju 67 punktu:
Valstybinių (išskyras aukštųjų ir aukštesniųjų) ir savivaldybių mokyklų vadovų, jų pavaduotojų ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų atestacijos nuostatų
1 priedas
VALSTYBINIŲ (IŠSKYRUS AUKŠTŲJŲ IR AUKŠTESNIŲJŲ) IR SAVIVALDYBIŲ MOKYKLŲ VADOVŲ, JŲ PAVADUOTOJŲ UGDYMUI, UGDYMĄ ORGANIZUOJANČIŲ SKYRIŲ VEDĖJŲ KOMPETENCIJOS IR VADYBINĖS VEIKLOS VERTINIMO KRITERIJAI
1. Valstybinių (išskyras aukštųjų ir aukštesniųjų) ir savivaldybių mokyklų vadovų, jų pavaduotojų ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų (toliau kartu vadinama vadovai) kompetencijos ir vadybinės veiklos vertinimo kriterijų paskirtis yra vadovo kompetencijos – jo žinių, gebėjimų, vertybių, sąlygojančių sėkmingą vadovo veiklą ir mokyklos veiklos rezultatus, įvertinimas.
2. Pagrindinis mokyklos vadovo veiklos tikslas – profesionaliai valdyti mokyklą siekiant užtikrinti veiksmingą veiklos tobulinimą nukreiptą į mokinio ugdymąsi.
3. Vadovas turi būti įgijęs pagrindinių švietimo vadybinės veiklos sričių kompetenciją: švietimo politikos ir strateginio planavimo srityje, ugdymo(si) procese, žmogiškųjų, materialiųjų ir finansinių išteklių valdyme.
4. Vadybinės veiklos profesionalumas ir veiksmingumas vertinamas pagal tai, kaip mokykloje įgyvendinami svarbiausi švietimo prioritetai. Vadovas savo kompetenciją pagrindžia rengdamas kompetencijos aplanką ir vadovo kompetencijos pagrindimo ataskaitą. Rengdamas šią ataskaitą vadovas, vadovaudamasis vertinimo kriterijais, pagrindžia pretenduojamos įgyti vadybinės kvalifikacinės kategorijos (toliau – kategorija) kompetencijos sudedamąsias dalis jas įrodančiais vadovo veiklos faktais ir parodo šių veiklos faktų rezultatą – pasiektus akivaizdžius mokyklos veiklos rezultatus. Nurodomi vadovo veiklos ir mokyklos veiklos rezultatus pagrindžiantys duomenys.
5. Vadovo veiklos ir mokyklos veiklos rezultatai pagrindžiami teisės aktais, mokyklos veiklos dokumentais, vidurinio ugdymo programos akreditavimo ir/ar mokyklos veiklos kokybės išorės vertinimo ataskaitomis ir kitais duomenimis (vadovas neprivalo kaupti šių dokumentų kopijų, tik nurodo jų buvimo vietą vadovo kompetencijos pagrindimo ataskaitoje, parengtoje pagal 3 priede pateiktą formą).
6. Vadovo kompetencija gali būti vertinama įrašu: „yra“, „iš dalies“, „nėra“, „atitinka viena pakopa aukštesnę kategoriją“, „atitinka viena pakopa žemesnę kategoriją“.
7. Vadovo vadybinė veikla ir kompetencija nustatoma vertinant tris veiklos sritis pagal dvylika kriterijų. Keturi iš šių kriterijų privalomi, jie vertinami įrašu „yra“ ir turi atitikti siekiamos kategorijos reikalavimus. Iš likusių aštuonių kriterijų trečiajai kategorijai keturi, antrajai du kriterijai gali būti vertinami įrašu „ iš dalies“. Antrajai kategorijai šie du kriterijai gali turėti dar ir kitą įvertinimą – „atitinka viena pakopa žemesnę kategoriją“. Vadovo, pretenduojančio įgyti pirmąją kategoriją visi likusieji aštuoni kriterijai turi būti vertinami įrašu „yra“.
8. Vadovo perkeliamosios kompetencijos vertinamos pagal du kriterijus, jie vertinami įrašu „yra“. Perkeliamąsias kompetencijas vadovas turi pagrįsti vieną kartą. Atestuodamasis aukštesnei kategorijai arba įrodydamas veiklos atitiktį turimai kategorijai, perkeliamųjų kompetencijų pakartotinai pagrįsti neprivalo.
9. Reikalavimai kategorijoms:
9.1. trečiajai kategorijai: kokybiškas valstybinės švietimo politikos, tobulinančios ugdymo procesą ir švietimo organizacijos kultūrą įgyvendinimas mokykloje;
9.2. antrajai kategorijai: greta kokybiško valstybinės švietimo politikos įgyvendinimo turtinamas ugdymo turinys, formos ir metodai, mokinio socialinis patyrimas, ugdoma saviraiška ir kūrybingumas, diegiamos ugdymo naujovės, šiam tikslui mokykloje suburiant komandas;
10. Vadovas, pretenduojantis įgyti aukštesnę nei trečioji kategoriją privalo vykdyti ir žemesnės (-ių) kategorijos reikalavimus.
11. Švietimo politikos išmanymo, mokyklos strategijos kūrimo ir įgyvendinimo srityje vadovas turi suprasti švietimo kaitos tendencijas, valstybinės švietimo politikos tikslus ir uždavinius, gebėti strategiškai mąstyti, planuoti ir valdyti, kurti organizaciją kurios darbuotojai yra atsakingi už sėkmingą mokyklos veiklą.
12. Vadybinės veiklos srities švietimo politikos išmanymas, mokyklos strategijos kūrimas ir įgyvendinimas vadovo kompetencijos vertinimo kriterijai ir jų pagrindimas:
Vadovo kompetencija |
Vadovo veiklos faktai |
Mokyklos veiklos rezultatai |
1 kriterijus. Švietimo politikos išmanymas, mokyklos veiklos planavimas ir įgyvendinimas |
||
III kategorija |
||
Geba parengti ir įgyvendinti mokyklos strateginį planą ir metinę švietimo veiklos programą |
Įgijo žinių, reikalingų strateginiam planavimui, metinei švietimo veiklos programai parengti ir įgyvendinti. Rengdamas mokyklos strateginį planą ir metines švietimo veiklos programas atsižvelgė į šalies ir savivaldybės prioritetus švietimo srityje. Sistemingai atsiskaito apie strateginio plano ir metinių švietimo veiklos programų įgyvendinimą. |
Parengtas mokyklos strateginis planas, metinės švietimo veiklos programos, pagrįsti veiklos įsivertinimo, vidaus ir išorės aplinkų, išteklių analizės duomenimis, dera su šalies, savivaldybės švietimo politika ir strategija. Mokyklos bendruomenė yra susipažinusi su mokyklos strateginiu planu ir metinėmis švietimo veiklos programomis ir vadovaujasi savo veikloje. |
II kategorija |
||
Geba sutelkti komandas, darbo grupes mokyklos strateginiam planui, metinėms švietimo veiklos programoms rengti ir joms įgyvendinti |
Sistemingai aiškino mokyklos bendruomenės nariams šalies ir savivaldybės švietimo politiką ir prioritetus. Subūrė komandas, darbo grupes veiklos kokybei įsivertinti, mokyklos strateginiam planui bei metinėms švietimo veiklos programoms rengti ir įgyvendinti. Koordinavo jų veiklą |
Parengtas mokyklos strateginis planas ir metinės švietimo veiklos programos, jos rengtos atsižvelgiant į šiuolaikines vadybos mokslo ir modernaus švietimo tendencijas. Strateginį planą ir metines švietimo veiklos programas rengiant dalyvavo suburtos komandos ar darbo grupės. Mokyklos strateginio plano ir metinių švietimo veiklos programų tikslai ir uždaviniai dera su šalies ir savivaldybės švietimo prioritetais, tenkina mokyklos bendruomenės poreikius |
I kategorija |
||
Geba motyvuoti ir įtraukti visą mokyklos bendruomenę į strateginio plano, metinių švietimo veiklos programų rengimą ir įgyvendinimą |
Rengiant ir įgyvendinant mokyklos strateginį planą dalyvavo mokyklos bendruomenės nariai. Mokyklos veikla ir valdymas grindžiami bendra ateities vizija, tikslų ir veiksmų derinimu, iniciatyvos skatinimu. Nuosekliai įgyvendinamas mokyklos strateginis planas ir metinės švietimo veiklos programos, bendruomenė nuolat informuojama apie pasiekimus, trūkumus, grėsmes, tariamasi dėl tolesnio mokyklos strateginio plano įgyvendinimo |
Parengtas mokyklos strateginis planas ir metinės švietimo veiklos programos, mokyklos strateginio plano ir metinių švietimo veiklos programų įgyvendinimo duomenys, mokyklos veiklos įsivertinimo išvados, straipsniai, interviu ir kita |
2 kriterijus. Vadovo veikla formuojant ir keičiant mokyklos kultūrą |
||
III kategorija |
||
Geba apibrėžti demokratinio gyvenimo vertybes ir normas, jas įgyvendina puoselėdamas mokyklos kultūrą |
Įgijo žinių mokyklos kultūros formavimo klausimais, pasiekė, kad mokykloje būtų pastebimi išoriniai kultūros požymiai, atspindintys jos gyvenimo vertybes ir normas |
Susitarta dėl vertybių, elgesio normų, jos puoselėjamos. Informaciniuose stenduose, renginiuose, ritualuose, tradicijose, mokyklos istorijoje, simbolikoje ir kituose faktuose atsispindi išoriniai mokyklos kultūros elementai. Konkretūs asmenys teikia informaciją bendruomenės nariams apie mokyklos kultūrą |
II kategorija |
||
Su kaitos valdymo komandomis, grupėmis geba puoselėti savitą mokyklos kultūrą |
Suburtos komandos, darbo grupės mokyklos kultūrai puoselėti ir plėtoti, fiksuojami mokyklos istorijos faktai ir kita |
Mokyklos vertybių sistema atsispindi jos veikloje, išorinėje kultūroje (bukletuose, stenduose, interneto svetainėje, muziejuje) ir kitur |
I kategorija |
||
Geba įtraukti mokyklos bendruomenę į mokyklos kultūros plėtrą |
Pasiekta, kad mokyklos bendruomenė vadovautųsi bendra filosofija, vertybių sistema ir ją puoselėtų |
Mokykloje laikomasi bendros filosofijos ir vertybinių nuostatų, sėkmingai įgyvendinamas mokyklos strateginis planas |
3 kriterijus. Bendradarbiavimas su socialiniais partneriais |
||
III kategorija |
||
Supranta bendradarbiavimo su kitomis institucijomis svarbą mokyklos veiklai ir organizacijos tikslams pasiekti. Žino, kaip įvertinti vietos bendruomenės poreikius |
Įgijo žinių socialinės partnerystės klausimais. Inicijavo ir palaikė bendradarbiavimo ryšius su socialiniais partneriais miesto (rajono) lygmeniu. Inicijavo ir dalyvavo vertinant vietos bendruomenės poreikius |
Mokyklos bendruomenės nariai supranta socialinės partnerystės svarbą mokyklos veiklai, išsako savo edukacinius poreikius |
II kategorija |
||
Plėtoja mokyklos bendradarbiavimą su socialiniais partneriais sudarydamas galimybes mokyklos komandoms tobulinti bendradarbiavimo įgūdžius |
Inicijavo ir palaikė bendradarbiavimą su socialiniais partneriais šalies lygmeniu, įtraukė į bendradarbiavimą su socialiniais partneriais mokyklos komandas |
Mokyklos komandos, bendradarbiaudamos su socialiniais partneriais, įgyvendina mokyklos kaitai įtaką darančius šalies projektus |
I kategorija |
||
Geba užmegzti ir palaikyti veiksmingus ryšius ir įtraukti mokyklos bendruomenę į bendrą veiklą su užsienio partneriais ir kitomis suinteresuotomis institucijomis |
Inicijavo partnerystės tinklo, į kurį įeitų mokyklos bendruomenė, užsienio partneriai, valdžios, verslo ir kitos švietimo ir mokslo institucijos, kūrimą |
Mokyklos bendruomenė aktyviai dalyvauja partnerystės tinklo veikloje, sėkmingai įgyvendinami partnerystės projektai |
4 kriterijus. Mokyklos veiklos įsivertinimo organizavimas ir gautą duomenų naudojimas veiklai tobulinti |
||
III kategorija |
||
Žino, kaip atlikti mokyklos veiklos įsivertinimą skelbia ataskaitas mokyklos bendruomenei, atitinkamai steigėjui, savivaldybės vykdomajai institucijai, viešosios įstaigos visuotiniam dalininkų susirinkimui, kitoms suinteresuotoms institucijoms |
Įgijo žinių apie mokyklos vertinimo ir įsivertinimo metodiką. Inicijavo mokyklos veiklos įsivertinimą skelbė ataskaitas mokyklos bendruomenei, atitinkamai steigėjui, savivaldybės vykdomajai institucijai, viešosios įstaigos visuotiniam dalininkų susirinkimui, kitoms suinteresuotoms institucijoms |
Mokyklos bendruomenė dalyvauja atliekant mokyklos veiklos įsivertinimą įsivertinimo ir išorės vertinimo (jei buvo atliktas) rezultatai naudojami mokyklos veiklai tobulinti |
II kategorija |
||
Geba sutelkti mokyklos komandas, darbo grupes, panaudoti mokyklos veiklos įsivertinimo ir išorės vertinimo (jei buvo atliktas) išvadas mokyklos veiklai tobulinti |
Subūrė ir išmokė mokyklos komandas, darbo grupes naudotis mokyklos veiklos įsivertinimo ir išorės vertinimo (jei buvo atliktas) išvadomis numatant priemones, skirtas mokyklos tikslams pasiekti ir sėkmės rezultatams pamatuoti |
Mokyklos bendruomenės nariai naudoja veiklos įsivertinimo, išorės vertinimo (jei buvo atliktas) išvadas planuodami ir tobulindami mokyklos veiklą |
I kategorija |
||
Geba į mokyklos veiklos įsivertinimą ir jos tobulinimą įtraukti mokyklos bendruomenę |
Organizavo mokyklos bendruomenės narių mokymus. Į mokyklos veiklos įsivertinimą ir jos tobulinimą įtraukė mokyklos bendruomenės narius |
Mokyklos bendruomenės nariai dalyvauja įsivertinant ir tobulinant mokyklos veiklą. Mokyklos veiklos kokybė tenkina mokyklos bendruomenės lūkesčius |
5 kriterijus. Savivaldos institucijų plėtojimas ir jų įtraukimas į mokyklos valdymą |
|
|
III kategorija |
||
Geba sudaryti sąlygas veikti savivaldos institucijoms |
Įgijo žinių savivaldos institucijų veiklos organizavimo klausimais. Sudarytos sąlygos savivaldos institucijų veiklai |
Mokykloje veikia demokratiniais principais įsteigtos savivaldos institucijos |
II kategorija |
||
Geba įtraukti savivaldos institucijas į valdymo procesus |
Įtraukė į valdymą mokykloje veikiančių savivaldos institucijų atstovus |
Savivaldos institucijų atstovai prisideda prie valdymo |
I kategorija |
||
Geba įtraukti savivaldos institucijas į pokyčių inicijavimą ir jų įgyvendinimą |
Įtraukė mokykloje veikiančias savivaldos institucijas į pokyčių inicijavimą ir jų įgyvendinimą teikė joms informacinę ir konsultacinę pagalbą |
Savivaldos institucijos inicijuoja mokyklos veiklos pokyčius ir dalyvauja juos įgyvendinant |
13. Vadybinės veiklos srityje Ugdymo proceso valdymas vadovas turi suvokti švietimo tikslus, veiksmingo ugdymo strategijas, vertinimo principus, užtikrinti ugdymo proceso veiksmingumą mokyklos infrastruktūros ir ugdymo tikslų dermę, gebėti analizuoti mokyklos veiklą koreguoti ugdymo turinį kurti ir palaikyti aplinką skatinančią ir užtikrinančią veiksmingą ugdymą sudaryti sąlygas individualiai ir diferencijuotai ugdymo veiklai atsižvelgus į mokinių patirtį interesus, gebėjimus ir poreikius.
14. Vadybinės veiklos srities Ugdymo proceso valdymas vadovo kompetencijos vertinimo kriterijai ir jų pagrindimas:
Vadovo kompetencija |
Vadovo veiklos faktai |
Mokyklos veiklos rezultatai |
6 kriterijus. Ugdymo turinio vadyba |
||
III kategorija |
||
Geba planuoti ugdymo turinį ir užtikrina jo įgyvendinimą |
Įgijo žinių ugdymo turinio vadybos klausimais. Vadovauja mokyklos ugdymo plano, teminių planų programų rengimui atsižvelgdamas į šalies ir regiono ugdymo turinio kaitos strategijas. Organizuoja ugdymo plano įgyvendinimą ir vykdo jo priežiūrą |
Parengtas ir mokyklos direktoriaus patvirtintas ugdymo planas, programos ir teminiai planai. Ugdymo turinį planuojant ir įgyvendinant dalyvavo mokytojų ir mokyklos tarybos |
II kategorija |
||
Geba planuoti, įgyvendinti ir koreguoti ugdymo turinį bendradarbiaudamas su mokyklos savivaldos institucijomis |
Įtraukia mokyklos komandas, darbo grupes į ugdymo turinio planavimą įgyvendinimą koregavimą. Analizuoja ugdymo turinio įgyvendinimo veiksmingumą |
Ugdymo turinys individualizuojamas, diferencijuojamas ir koreguojamas atsižvelgiant į mokinių poreikius ir galimybes. Susitarta dėl mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo kriterijų. Bendruomenė palankiai vertina ugdymo kokybę |
I kategorija |
||
Geba užtikrinti mokyklos strateginio plano ir ugdymo turinio dermę įtraukdamas mokyklos bendruomenės narius į ugdymo turinio planavimą įgyvendinimą ir kaitą |
Inicijuoja ugdymo turinio pokyčių įgyvendinimą įtraukdamas mokyklos bendruomenės narius, socialinius partnerius |
Veiksmingai ir racionaliai įgyvendinamas mokyklos strateginis planas ugdymo srityje: tiriamos mokinių mokymosi strategijos ir stiliai, tenkinami mokinių poreikiai, užtikrinamas visuminis asmenybės ugdymas, aukšta ugdymo kokybė |
7 kriterijus. Edukacinės aplinkos kūrimas ir tobulinimas |
||
III kategorija |
||
Geba vadovauti kuriant mokyklos funkcionalią edukacinę aplinką |
Įgijo žinių edukacinės aplinkos kūrimo ir tobulinimo srityje. Vadovauja mokomųjų kabinetų, klasių, laboratorijų ir kitų erdvių skirtų ugdymo (popamokinei ir kitai) veiklai, turtinimo ir aprūpinimo mokymo priemonėmis programos įgyvendinimui |
Mokykloje sukurta edukacinė aplinka, sudaranti sąlygas mokinių saviraiškai ir kokybiškam ugdymui(si) |
II kategorija |
||
Geba kartu su komandomis, grupėmis kurti ir plėtoti mokykloje edukacinę aplinką pritaikyti ją informacinėms komunikacinėms technologijoms, įvairiems ugdymo(si) metodams ir būdams naudoti |
Vadovas su komandomis, darbo grupėmis kuria ir plėtoja edukacinę aplinką aprūpina šiuolaikinėmis mokymo priemonėmis |
Mokyklos edukacinė aplinka veiksmingai naudojama, sudaro sąlygas tenkinti mokinių ugdymo(si) saviraiškos poreikius, laiduoja ugdymo kokybę |
I kategorija |
||
Geba kartu su mokyklos bendruomenės nariais kurti ir plėtoti vidinę edukacinę aplinką ir sudaryti sąlygas naudoti išorinę edukacinę aplinką |
Vadovas kartu su mokyklos bendruomene plėtoja vidinę ir išorinę edukacinę aplinką tikslingai ir veiksmingai jas naudoja |
Mokykloje veiksmingai ir funkcionaliai naudojama vidinė ir išorinė edukacinė aplinka, sudarytos sąlygos taikyti įvairias ugdymo(si) formas, metodus, būdus, informacines komunikacines technologijas ir įgyti unikalios ugdymo(si) patirties |
8 kriterijus. Mokinių saugumo ir lygių galimybių užtikrinimas |
||
III kategorija |
||
Geba užtikrinti priemones, laiduojančias mokinių saugumą ir lygias galimybes |
Įgijo žinių apie mokinių saugumą ir lygias galimybes. Užtikrina švietimo pagalbos teikimą įvairių poreikių mokiniams |
Organizuojama pagalba, laikomasi lygių galimybių užtikrinimo nuostatų ir principų tenkinami mokinių poreikiai. Suformuotas mokiniams palankus mikroklimatas |
II kategorija |
||
Geba telkti darbo grupes, komandas, skirtas lygių galimybių ir mokinių saugumo sistemai sukurti ir įgyvendinti |
Organizavo mokymus apie lygias galimybes ir mokinių saugumą. Vadovavo darbo grupių, komandų veiklai kuriant ir įgyvendinant lygių galimybių ir mokinių saugumo sistemą. |
Veikianti lygių galimybių ir mokinių saugumo užtikrinimo sistema laiduoja gerą mikroklimatą mokykloje. Teikiama operatyvi ir veiksminga pagalba |
I kategorija |
||
Kartu su mokyklos bendruomenės nariais, socialiniais partneriais ir kitomis institucijomis geba užtikrinti visiems mokiniams lygias galimybes ir saugumą |
Vadovas kartu su mokyklos bendruomenės nariais įgyvendina lygių galimybių ir pagalbos teikimo mokiniams modelį |
Veiksmingai veikia lygių galimybių ir mokinių saugumo užtikrinimo modelis, mokiniams teikiama operatyvi ir veiksminga pagalba, mokyklos mikroklimatas atitinka mokyklos bendruomenės narių lūkesčius |
9 kriterijus. Tėvų (globėjų, rūpintojų) informavimas ir švietimas |
||
III kategorija |
|
|
Geba užtikrinti tėvų (globėjų, rūpintojų) informavimą ir švietimą |
Įgijo žinių tėvų (globėjų, rūpintojų) informavimo ir švietimo klausimais. Organizuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) informavimą ir švietimą |
Mokinių tėvai (globėjai, rūpintojai) sistemingai informuojami ir šviečiami. Organizuojami tėvų susirinkimai, atvirų durų dienos ir kita |
II kategorija |
||
Geba kartu su mokyklos savivaldos institucijomis, darbo grupėmis užtikrinti tėvų (globėjų, rūpintojų) informavimo ir švietimo sistemos veiksmingumą |
Organizavo tėvų (globėjų, rūpintojų) informavimo ir švietimo poreikių tyrimą vadovavo informavimo ir švietimo sistemos kūrimui įtraukdamas savivaldos institucijas, darbo grupes |
Mokykloje veikianti sistema užtikrina kokybišką tėvų (globėjų rūpintojų) informavimą ir švietimą pedagoginėmis, psichologinėmis, ugdymo ir kitomis temomis. Tenkinami tėvų(globėjų rūpintojų) poreikiai |
I kategorija |
||
Geba suvienyti mokyklos bendruomenės narių pastangas tėvų (globėjų, rūpintojų) informavimo ir komunikavimo modeliui rengti ir jam įgyvendinti |
Organizavo tėvų (globėjų, rūpintojų) informavimo ir komunikavimo modelio kūrimą ir įgyvendinimą įtraukdamas mokyklos bendruomenės narius |
Veikiantis informavimo ir komunikavimo modelis tenkina mokyklos bendruomenės narius, tėvai (globėjai, rūpintojai) sistemingai ir laiku gauna išsamią informaciją apie mokinių pasiekimus ir pažangą mokyklos veiklą. Švietimo veikloje aktyviai dalyvauja tėvai (globėjai, rūpintojai) ir socialiniai partneriai |
15. Vadybinės veiklos srityje Žmogiškųjų ir materialiųjų išteklių valdymas vadovas turi gebėti kurti veiksmingą mokyklos personalo politiką užtikrinančią ugdymo kokybę ir demokratinio vadovavimo principus, išmanyti personalo darbą reglamentuojančius norminius teisės aktus ir jais vadovautis, gebėti konsultuoti, bendrauti ir bendradarbiauti, skatinti darbuotojų profesinę raidą. Vadovas turi žinoti teisės aktus, reglamentuojančius turto ir lėšų valdymą išmanyti išteklių, su pinigais susijusių operacijų mokykloje administravimą gebėti naudotis šiuolaikinėmis technologijomis, kurti išteklių valdymo strategiją užtikrinančią mokyklos veiklos kokybę ir rezultatyvumą.
16. Vadybinės veiklos srities Žmogiškųjų ir materialiųjų išteklių valdymas vadovo kompetencijos vertinimo kriterijai ir jų pagrindimas:
Vadovo kompetencija |
Vadovo veiklos faktai |
Mokyklos veiklos rezultatai |
|
||
10 kriterijus. Darbuotojų funkcijų reglamentavimas ir saugumo užtikrinimas |
|
||||
III kategorija |
|
||||
Geba parengti darbuotojų veiklą reglamentuojančius dokumentus ir jais vadovaujasi |
Įgijo personalo valdymo srities žinių. Parengė visus reikiamus darbuotojų darbą reglamentuojančius dokumentus ir jais vadovaujasi. |
Mokyklos darbuotojai žino savo teises ir vykdo savo pareigas. Mokyklos mikroklimatas palankus darbuotojams |
|
||
II kategorija |
|
||||
Geba įtraukti į darbuotojų veiklą reglamentuojančių dokumentų rengimą darbo grupes, komandas, savivaldos institucijas |
Kartu su darbo grupėmis, komandomis, savivaldos institucijomis rengia, peržiūri ir koreguoja darbuotojų veiklą reglamentuojančius dokumentus, laiduojančius darbuotojų saugumą |
Mokyklos veiklos dokumentai, saugi darbo aplinka ir palankus mikroklimatas leidžia darbuotojams veiksmingai išnaudoti savo gebėjimus |
|
||
I kategorija |
|||||
Geba pasiekti, kad mokyklos bendruomenės nariai žinotų savo teises, pareigas ir suvoktų atsakomybę |
Pasiekė, kad mokyklos bendruomenės nariai žino savo teises, pareigas ir suvokia atsakomybę. Sėkmingai sprendžia konfliktus, vykdo j ų prevenciją |
Darbuotojai palankiai vertina psichologinį mokyklos mikroklimatą. Mokyklos bendruomenės nariai žino savo teises, pareigas, jas vykdo, prisiima atsakomybę. Mokykloje įgyvendinamos konfliktų prevencijos priemonės |
|||
11 kriterijus. Darbuotojų kvalifikacijos tobulinimas ir jų veiklos vertinimas |
|||||
III kategorija |
|||||
Geba vertinti darbuotojų veiklą ir užtikrinti jų kvalifikacijos tobulinimą |
Įgijo žinių darbuotojų veiklos vertinimo ir kvalifikacijos tobulinimo organizavimo srityje, organizuoja darbuotojų kvalifikacijos tobulinimą vertina jų veiklą |
Sistemingai vertinama darbuotojų veikla, organizuojamas jų kvalifikacijos tobulinimas |
|||
II kategorija |
|||||
Geba kartu su darbo grupėmis, komandomis planuoti žmogiškųjų išteklių tobulinimą ir jų veiklos vertinimą ir įsivertinimą |
Organizavo darbuotojų veiklos vertinimo ir įsivertinimo mokymus, su metodinėmis ar kitomis grupėmis aptarė kvalifikacijos tobulinimo tvarką kryptis ir prioritetus |
Mokykloj e sukurta darbuotojų veiklos vertinimo, įsivertinimo ir kvalifikacijos tobulinimo sistema sudaro prielaidas kiekvieno darbuotojo profesiniam tobulėjimui, mokyklos strateginiam planui įgyvendinti ir švietimo kokybei užtikrinti |
|||
I kategorija |
|||||
Geba ekspertuoti asmens, grupės veiklą įtraukti mokyklos bendruomenės narius į mokyklos, kaip besimokančios organizacijos, kūrimą |
Ekspertavo asmenų grupių veiklą inicijavo ir organizavo bendruomenės narių mokymą(si) ir mokyklos, kaip besimokančios organizacijos, modelio kūrimą |
Sukurta ir veiksmingai veikia darbuotojų veiklos vertinimo ir kvalifikacijos tobulinimo sistema: nuosekliai vertinama darbuotojų veikla, teikiami siūlymai veiklai tobulinti, yra nuolatinis grįžtamasis ryšys, gauti duomenys naudojami darbuotojų ir mokyklos veiklai tobulinti. Įgyvendinamas mokyklos bendruomenės narių sukurtas besimokančios organizacijos modelis |
|||
12 kriterijus. Turto ir lėšų administravimas ir valdymas |
|||||
III kategorija |
|
|
|||
Geba tinkamai administruoti lėšas ir valdyti materialinius išteklius |
Įgijo žinių turto lėšų administravimo ir valdymo klausimais. Organizuoja turto inventorizaciją mokyklos biudžeto programų rengimą ir įgyvendinimą |
Mokyklos darbuotojai dalyvauja inventorizuojant turtą. Mokyklos lėšos naudojamos racionaliai ir tikslingai |
|||
II kategorija |
|||||
Geba analizuoti materialinių ir finansinių išteklių naudojimo veiksmingumą ir telkti mokyklos komandas taupiam ir racionaliam turto valdymui |
Kartu su darbo grupėmis, komandomis ir/ar savivaldos institucijomis vykdo reguliarią turto ir lėšų naudojimo bei tausojimo kontrolę, rengia ataskaitas mokyklos bendruomenei, atitinkamai mokyklos steigėjui, savivaldybės vykdomajai institucijai, viešosios įstaigos visuotiniam dalininkų susirinkimui ir kitoms valstybės įgaliotoms institucijoms apie finansinių išteklių naudojimą ir paskirstymą |
Darbo grupės, komandos, savivaldos institucijos dalyvauja lėšų paskirstymo procese, prižiūri, kaip naudojamas turtas, lėšos ir kita |
|||
I kategorija |
|||||
Geba įtraukti bendruomenę į mokyklos turto ir lėšų naudojimo kontrolę. Inicijuoja papildomų lėšų pritraukimą |
Organizuoja mokyklos bendruomenės narių grupes lėšų ir turto naudojimo kontrolei, papildomų lėšų pritraukimui, inicijuoja papildomų paslaugų teikimą |
Bendruomenė dalyvauja svarstant mokyklos biudžetą padeda pritraukti papildomų lėšų susitaria dėl jų panaudojimo tikslingumo ir veiksmingumo |
|||
17. Vadovo perkeliamųjų kompetencijų vertinimo kriterijai ir jų pagrindimas:
Perkeliamosios kompetencijos |
Vadovo kompetencija |
Vadovo veiklos faktai |
1. Komunikacinė kompetencija |
Geba savo žinias ir idėjas derinti su kitų žiniomis ir idėjomis. Geba valdyti viešuosius ryšius formuodamas patrauklų mokyklos įvaizdį. |
Baigė organizacinio mokymosi kursus/seminarą. Rūpinasi mokyklos vidinės ir išorinės komunikacinės sistemos tobulinimu |
Geba bendrauti bent viena užsienio (Europos) kalba |
Moka vieną ar kelias užsienio kalbas |
|
2. Informacijos valdymo kompetencija |
Geba panaudoti informacines komunikacines technologijas mokyklos valdymui |
Naudoja informacines komunikacines technologijas tobulindamas mokyklos veiklą užtikrina informacijos mainus, yra įgijęs kompiuterinį raštingumą |
Valstybinių (išskyrus aukštųjų ir
aukštesniųjų) ir savivaldybių mokyklų
vadovų, jų pavaduotojų ugdymui,
ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų
atestacijos nuostatų
2 priedas
REKOMENDACIJOS VALSTYBINIŲ (IŠSKYRUS AUKŠTŲJŲ IR AUKŠTESNIŲJŲ) IR SAVIVALDYBIŲ MOKYKLŲ VADOVŲ, JŲ PAVADUOTOJŲ UGDYMUI, UGDYMĄ ORGANIZUOJANČIŲ SKYRIŲ VEDĖJŲ KOMPETENCIJOS APLANKUI RENGTI
1. Valstybinių (išskyrus aukštųjų ir aukštesniųjų) ir savivaldybių mokyklų vadovų, jų pavaduotojų ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų (toliau kartu vadinama vadovai) kompetencija – tai žinių, gebėjimų, vertybių išraiška, atsiskleidžianti jo veiksmingoje veikloje ir turinti įtakos mokyklos sėkmingos veiklos rezultatams.
2. Kompetencija nuo kvalifikacijos skiriasi tuo, kad kvalifikacija siejama su konkretaus darbo funkcijoms atlikti reikalingomis žiniomis ir gebėjimais, o kompetencija – su šių žinių, gebėjimų ir vertybių, asmenybės savybių panaudojimu sėkmingai veiklai.
3. Kompetencijos išryškinimo esmė: kadangi konkreti veikla sąlygojama įvairiausių aplinkybių ir yra procesas, turintis pabaigą vadovas, norėdamas išryškinti ir pristatyti savo kompetenciją turi aptikti ir pateikti savo tikslingos ir veiksmingos veiklos, kurios kompetenciją nori įrodyti, akivaizdžius faktus ir juos susieti su mokyklos veiklos rezultatais, kuriuos reikia pagrįsti dokumentais ar kitais akivaizdžiais įrodymais.
4. Kompetencijos aplanko turinys:
4.3. vadovo pranešimai konferencijose, vestų autorinių seminarų pažymėjimai, spaudiniai ir kita vadovo asmeninę kompetenciją įrodanti medžiaga;
4.5. vadovo veiklos ir kompetencijos atitikties turimai kvalifikacinei kategorijai pagrindimo ataskaita (parengta pagal 7 priede pateiktą formą);
Valstybinių (išskyrus aukštųjų ir
aukštesniųjų) ir savivaldybių mokyklų
vadovų, jų pavaduotojų ugdymui,
ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų
atestacijos nuostatų
3 priedas
(Valstybinių (išskyrus aukštųjų ir aukštesniųjų) ir savivaldybių mokyklų vadovų, jų pavaduotojų ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų kompetencijos pagrindimo ataskaitos forma)
____________________________________________________________
(dokumento sudarytojo (mokyklos) pavadinimas)
VALSTYBINIŲ (IŠSKYRUS AUKŠTŲJŲ IR AUKŠTESNIŲJŲ) IR SAVIVALDYBIŲ MOKYKLŲ VADOVŲ, JŲ PAVADUOTOJŲ UGDYMUI, UGDYMĄ ORGANIZUOJANČIŲ SKYRIŲ VEDĖJŲ KOMPETENCIJOS PAGRINDIMO ATASKAITA
_______________ Nr. ____________
(data)
__________________________________
(dokumento sudarymo vieta)
Atestuojamo vadovo vardas ir pavardė, pareigų pavadinimas ______________________
Pretenduojama įgyti kvalifikacinė kategorija ___________________________________
Atestacijos data _________________________________________________________
1. Šioje Valstybinių (išskyrus aukštųjų ir aukštesniųjų) ir savivaldybių mokyklų vadovų, jų pavaduotojų ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų (toliau – vadinama vadovai) kompetencijos pagrindimo ataskaitoje vadovas pagrindžia vadybinės veiklos sričių asmeninę kompetenciją ir mokyklos veiklos rezultatus, pateikia patvirtinančius faktus.
2. Visose veiklos srityse vadovo kompetencija pagrindžiama pagal dvylika kriterijų, iš kurių keturi yra privalomi įvykdyti (žr. 4 ir 5 priedus) pagal pretenduojamą kvalifikacinę kategoriją (žr. 1 priedą).
3. Jeigu ekspertui, vertinančiam šią ataskaitą, kai kurie vadovo veiklos faktų ar mokyklos veiklos rezultatų patvirtinimai kelia abejonių, jis gali klausti bendruomenės narių, prašyti papildomų įrodymų ir kita.
4. Vadovo veiklos sritis Švietimo politikos išmanymas, mokyklos strategijos kūrimas ir įgyvendinimas:
1 kriterijus. Švietimo politikos išmanymas, mokyklos veiklos planavimas ir įgyvendinimas |
||||
Kompetencija pagal pretenduojamą kategoriją |
Vadovo veiklos faktai, jų pagrindimas |
Mokyklos veiklos rezultatai, jų pagrindimas |
||
|
|
|
||
2 kriterijus. Vadovo veikla formuojant ir keičiant mokyklos kultūrą |
|
|||
Kompetencija pagal pretenduojamą kategoriją |
Vadovo veiklos faktai, jų pagrindimas |
Mokyklos veiklos rezultatai, jų pagrindimas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
3 kriterijus. Bendradarbiavimas su socialiniais partneriais |
|
|||
Kompetencija pagal pretenduojamą kategoriją |
Vadovo veiklos faktai, jų pagrindimas |
Mokyklos veiklos rezultatai, jų pagrindimas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
4 kriterijus. Mokyklos veiklos įsivertinimo organizavimas ir gautų, duomenų naudojimas veiklai tobulinti |
|
|||
Kompetencija pagal pretenduojamą kategoriją |
Vadovo veiklos faktai, jų pagrindimas |
Mokyklos veiklos rezultatai, jų pagrindimas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
5 kriterijus. Savivaldos institucijų plėtojimas ir jų įtraukimas į mokyklos valdymą |
|
|||
Kompetencija pagal pretenduojamą kategoriją |
Vadovo veiklos faktai, jų pagrindimas |
Mokyklos veiklos rezultatai, jų pagrindimas |
|
|
|
|
|
|
|
5. Vadovo veiklos sritis Ugdymo proceso valdymas:
6 kriterijus. Ugdymo turinio vadyba |
|||||
Kompetencija pagal pretenduojamą kategoriją |
Vadovo veiklos faktai, jų pagrindimas |
Mokyklos veiklos rezultatai, jų pagrindimas |
|||
|
|
|
|||
|
|||||
7 kriterijus. Edukacinės aplinkos kūrimas ir tobulinimas |
|||||
Kompetencija pagal pretenduojamą kategoriją |
Vadovo veiklos faktai, jų pagrindimas |
Mokyklos veiklos rezultatai, jų pagrindimas |
|||
|
|
|
|||
|
|||||
8 kriterijus. Mokinių saugumo ir lygių galimybių užtikrinimas |
|||||
Kompetencija pagal pretenduojamą kategoriją |
Vadovo veiklos faktai, jų pagrindimas |
Mokyklos veiklos rezultatai, jų pagrindimas |
|||
|
|
|
|||
9 kriterijus. Tėvų (globėjų, rūpintojų) informavimas ir švietimas |
|
||||
Kompetencija pagal pretenduojamą kategoriją |
Vadovo veiklos faktai, jų pagrindimas |
Mokyklos veiklos rezultatai, jų pagrindimas |
|
||
|
|
|
|
||
6. Vadovo veiklos sritis Žmogiškųjų ir materialiųjų išteklių valdymas:
10 kriterijus. Darbuotojų funkcijų reglamentavimas ir saugumo užtikrinimas |
||
Kompetencija pagal pretenduojamą kategoriją |
Vadovo veiklos faktai, jų pagrindimas |
Mokyklos veiklos rezultatai, jų pagrindimas |
|
|
|
|
||
11 kriterijus. Darbuotojų kvalifikacijos tobulinimas, jų veiklos vertinimas |
||
Kompetencija pagal pretenduojamą kategoriją |
Vadovo veiklos faktai, jų pagrindimas |
Mokyklos veiklos rezultatai, jų pagrindimas |
|
|
|
|
||
12 kriterijus. Turto ir lėšų administravimas ir valdymas |
||
Kompetencija pagal pretenduojamą kategoriją |
Vadovo veiklos faktai, jų pagrindimas |
Mokyklos veiklos rezultatai, jų pagrindimas |
|
|
|
Valstybinių (išskyrus aukštųjų ir
aukštesniųjų) ir savivaldybių mokyklų
vadovų, jų pavaduotojų ugdymui,
ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų
atestacijos nuostatų
4 priedas
(Valstybinių (išskyrus aukštųjų ir aukštesniųjų ) ir savivaldybių mokyklų vadovų atestacijos pažymos forma)
_______________________________________________
(dokumento sudarytojo (mokyklos) pavadinimas)
VALSTYBINIŲ (IŠSKYRUS AUKŠTŲJŲ IR AUKŠTESNIŲJŲ) IR SAVIVALDYBIŲ MOKYKLŲ VADOVŲ
ATESTACIJOS PAŽYMA
____________ Nr. _________
(data)
________________________________
(dokumento sudarymo vieta)
Atestuojamo asmens vardas ir pavardė _______________________________________
Pageidaujama įgyti kvalifikacinė kategorija ____________________________________
Mokyklos vadovo kompetencija vertinama trijose veiklos srityse pagal dvylika kriterijų, iš kurių keturi yra privalomi įvykdyti, jų įvertinimai turi būti „yra“ ir atitikti siekiamos vadybinės kvalifikacinės kategorijos (toliau – kategorija) reikalavimus. Iš likusių aštuonių trečiosios kategorijos kriterijų keturi gali būti vertinami įrašant „iš dalies“. Iš likusių aštuonių antrosios kategorijos kriterijų du gali būti vertinami įrašant „iš dalies“ arba „atitinka viena pakopa žemesnę kvalifikacinę kategoriją“. Pirmosios kategorijos visi likusieji aštuoni kriterijai taip pat turi gauti įvertinimą „yra“. Trečiosios ir antrosios kategorijos kriterijai taip pat gali gauti įvertinimą „atitinka viena pakopa aukštesnę kvalifikacinę kategoriją“.
Visos perkeliamosios kompetencijos turi būti įrodomos ir įvertinamos įrašu „yra“.
Vadybinės veiklos kriterijai (privalomi vadovui) |
Įvertinimas (įrašoma „yra“, jei kriterijus įvykdytas, ir įrašoma „nėra“, jei kriterijus neįvykdytas arba įvykdytas iš dalies) |
|
1 kriterijus. Švietimo politikos išmanymas, mokyklos veiklos planavimas ir įgyvendinimas |
|
|
2 kriterijus. Vadovo veikla formuojant ir keičiant mokyklos kultūrą |
|
|
6 kriterijus. Ugdymo turinio vadyba |
|
|
12 kriterijus. Turto ir lėšų administravimas ir valdymas |
|
|
Privalomi atestuojamos kvalifikacinės kategorijos kriterijai įvykdyti (neįvykdyti) (pažymėti kryželiu) |
TAIP £[] |
NE £[] |
Kiti vadybinės veiklos kriterijai |
Atestuojamos kategorijos |
Viena pakopa žemesnės ar aukštesnės kvalifikacinės kategorijos |
3 kriterijus. Bendradarbiavimas su socialiniais partneriais |
|
|
4 kriterijus. Mokyklos veiklos įsivertinimo organizavimas ir gautų duomenų naudojimas veiklai tobulinti |
|
|
5 kriterijus. Savivaldos institucijų plėtojimas ir jų įtraukimas į mokyklos valdymą |
|
|
7 kriterijus. Edukacinės aplinkos kūrimas ir tobulinimas |
|
|
8 kriterijus. Mokinių saugumo ir lygių galimybių užtikrinimas |
|
|
9 kriterijus. Tėvų (globėjų, rūpintojų) informavimas ir švietimas |
|
|
10 kriterijus. Darbuotojų funkcijų reglamentavimas ir saugumo užtikrinimas |
|
|
11 kriterijus. Darbuotojų kvalifikacijos tobulinimas, jų veiklos vertinimas |
|
|
Įvertinta iš viso (kiti vadybinės veiklos kriterijai (įrašyti skaičių): |
|
|
„yra“ |
|
|
„iš dalies“ |
|
|
„nėra“ |
|
|
„atitinka viena pakopa žemesnę kvalifikacinę kategoriją“ |
|
|
„atitinka viena pakopa aukštesnę kvalifikacinę kategoriją“ |
|
|
Atestuojamos kvalifikacinės kategorijos kriterijai įvykdyti (pažymėti kryželiu) |
TAIP £[] |
NE £[] |
Perkeliamosios kompetencijos |
Įvertinimas (įrašoma „yra“, jei kriterijus įvykdytas, ir įrašoma „nėra“, jei kriterijus neįvykdytas arba įvykdytas iš dalies) |
|
Komunikacinė kompetencija |
|
|
Informacijos valdymo kompetencija |
|
|
Perkeliamosios kompetencijos įrodytos (pabraukti) |
TAIP £[] |
NE £[] |
TAIP – žymima tada, jei ne daugiau kaip keturi (iš kitų kriterijų) trečiosios kategorijos ir du antrosios kategorijos kriterijai buvo įvertinti „iš dalies“ arba „atitinka viena pakopa žemesnę kvalifikacinę kategoriją“.
NE – žymima tada, jei daugiau kaip keturi trečiosios, du antrosios ir bent vienas pirmosios kategorijos kriterijai buvo įvertinti „iš dalies“ arba „atitinka viena pakopa žemesnę kategoriją“, arba bent vienas kriterijus buvo įvertintas „nėra“.
Perkeliamos kompetencijos:
TAIP – jei visos kompetencijos yra įrodytos (vertinimas „yra“).
NE – jei bent viena kompetencija yra neįrodyta (bent vienas vertinimas „nėra“).
Išvada. Privalomi atestuojamos kategorijos kriterijai įvykdyti |
|
(įrašyti „taip“ arba „ne“). |
|
Kiti atestuojamos kategorijos kriterijai įvykdyti |
|
(įrašyti „taip“ arba „ne“). |
|
Perkeliamosios kompetencijos įrodytos (įrašyti „taip“ arba „ne“) |
|
Galutinė išvada: vadovas įvykdė .............. kvalifikacinei kategorijai keliamus reikalavimus (įrašyti „taip“ arba „ne“) |
|
|
Rekomendacijos dėl kvalifikacinės kategorijos suteikimo:
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
Rekomendacijos mokyklos vadovo veiklai tobulinti:
Ekspertų grupės vadovas |
(Parašas) |
(Vardas ir pavardė) |
Nariai |
(Parašas) |
(Vardas ir pavardė) |
Valstybinių (išskyrus aukštųjų ir
aukštesniųjų) ir savivaldybių mokyklų
vadovų, jų pavaduotojų ugdymui,
ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų
atestacijos nuostatų
5 priedas
(Valstybinių (išskyrus aukštųjų ir aukštesniųjų) ir savivaldybių mokyklų vadovų pavaduotojų ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų atestacijos pažymos forma)
_____________________________________________
(dokumento sudarytojo (mokyklos) pavadinimas)
VALSTYBINIŲ (IŠSKYRUS AUKŠTŲJŲ IR AUKŠTESNIŲJŲ) IR SAVIVALDYBIŲ MOKYKLŲ VADOVŲ PAVADUOTOJŲ UGDYMUI UGDYMĄ ORGANIZUOJANČIŲ SKYRIŲ VEDĖJŲ ATESTACIJOS PAŽYMA
_______________ Nr. __________
(data)
____________________________
(dokumento sudarymo vieta)
Atestuojamo asmens vardas ir pavardė, pareigų pavadinimas ______________________
______________________________________________________________________
Pageidaujama įgyti kvalifikacinė kategorija ____________________________________
Vadovo pavaduotojo ar ugdymą organizuojančio skyriaus vedėjo kompetencija vertinama trijose veiklos srityse pagal dvylika kriterijų, iš kurių keturi yra privalomi įvykdyti, jų įvertinimai turi būti „yra“ ir atitikti siekiamos vadybinės kvalifikacinės kategorijos (toliau – kategorija) reikalavimus. Iš likusių aštuonių trečiosios kategorijos kriterijų keturi gali būti vertinami įrašant „iš dalies“. Iš likusių aštuonių antrosios kategorijos kriterijų du gali būti vertinami įrašant „iš dalies“ arba „atitinka viena pakopa žemesnę kvalifikacinę kategoriją“. Pirmosios kategorijos visi likusieji aštuoni kriterijai taip pat turi gauti įvertinimą „yra“. Trečiosios ir antrosios kvalifikacinės kategorijos kriterijai taip pat gali gauti įvertinimą „atitinka viena pakopa aukštesnę kvalifikacinę kategoriją“.
Visos perkeliamosios kompetencijos turi būti įrodomos ir įvertinamos įrašu „yra“.
Vadybinės veiklos kriterijai (privalomi vadovui) |
Įvertinimas (įrašoma „yra“, jei kriterijus įvykdytas, ir įrašoma „nėra“, jei kriterijus neįvykdytas arba įvykdytas iš dalies) |
|
1 kriterijus. Švietimo politikos išmanymas, mokyklos veiklos planavimas ir įgyvendinimas |
|
|
2 kriterijus. Vadovo veikla formuojant ir keičiant mokyklos kultūrą |
|
|
6 kriterijus. Ugdymo turinio vadyba |
|
|
8 kriterijus. Mokinių saugumo ir lygių galimybių užtikrinimas |
|
|
Privalomi atestuojamos kvalifikacinės kategorijos kriterijai įvykdyti (neįvykdyti) (pažymėti kryželiu) |
TAIP £[] |
NE £[] |
Kiti vadybinės veiklos kriterijai |
Atestuojamos kategorijos |
Viena pakopa žemesnės ar aukštesnės kvalifikacinės kategorijos |
3 kriterijus. Bendradarbiavimas su socialiniais partneriais |
|
|
4 kriterijus. Mokyklos veiklos įsivertinimo organizavimas ir gautų duomenų naudojimas veiklai tobulinti |
|
|
5 kriterijus. Savivaldos institucijų plėtojimas ir jų įtraukimas į mokyklos valdymą |
|
|
7 kriterijus. Edukacinės aplinkos kūrimas ir tobulinimas |
|
|
9 kriterijus. Tėvų (globėjų, rūpintojų) informavimas ir švietimas |
|
|
10 kriterijus. Darbuotojų funkcijų reglamentavimas ir saugumo užtikrinimas |
|
|
11 kriterijus. Darbuotojų kvalifikacijos tobulinimas, jų veiklos vertinimas |
|
|
12 kriterijus. Turto ir lėšų administravimas ir valdymas |
|
|
Įvertinta iš viso (kiti vadybinės veiklos kriterijai (įrašyti skaičių): |
|
|
„yra“ |
|
|
„iš dalies“ |
|
|
„nėra“ |
|
|
„atitinka viena pakopa žemesnę kvalifikacinę kategoriją“ |
|
|
„atitinka viena pakopa aukštesnę kvalifikacinę kategoriją“ |
|
|
Atestuojamos kvalifikacinės kategorijos kriterijai įvykdyti (pažymėti kryželiu) |
TAIP £[] |
NE £[] |
Perkeliamosios kompetencijos |
Įvertinimas (įrašoma „yra“, jei kriterijus įvykdytas, ir įrašoma „nėra“, jei kriterijus neįvykdytas arba įvykdytas iš dalies) |
|
Komunikacinė kompetencija |
|
|
Informacijos valdymo kompetencija |
|
|
Perkeliamosios kompetencijos įrodytos (pabraukti) |
TAIP £[] |
NE £[] |
TAIP – žymima tada, jei ne daugiau kaip keturi (iš kitų kriterijų) trečiosios kategorijos ir du antrosios kategorijos kriterijai buvo įvertinti „iš dalies“ arba „atitinka viena pakopa žemesnę kvalifikacinę kategoriją“.
NE – žymima tada, jei daugiau kaip keturi trečiosios, du antrosios ir bent vienas pirmosios kategorijos kriterijai buvo įvertinti „iš dalies“ arba „atitinka viena pakopa žemesnę kategoriją“, arba bent vienas kriterijus buvo įvertintas „nėra“.
Perkeliamos kompetencijos:
TAIP – jei visos kompetencijos yra įrodytos (vertinimas „yra“).
NE – jei bent viena kompetencija yra neįrodyta (bent vienas vertinimas „nėra“).
Išvada. Privalomi atestuojamos kategorijos kriterijai įvykdyti |
|
(įrašyti „taip“ arba „ne“). |
|
Kiti atestuojamos kategorijos kriterijai įvykdyti |
|
(įrašyti „taip“ arba „ne“). |
|
Perkeliamosios kompetencijos įrodytos (įrašyti „taip“ arba „ne“) |
|
Galutinė išvada: vadovas įvykdė .............. kvalifikacinei kategorijai keliamus reikalavimus (įrašyti „taip“ arba „ne“) |
|
|
Rekomendacijos dėl kvalifikacinės kategorijos suteikimo:
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
Rekomendacijos mokyklos vadovo veiklai tobulinti:
Ekspertų grupės vadovas |
(Parašas) |
(Vardas ir pavardė) |
Nariai |
(Parašas) |
(Vardas ir pavardė) |
Valstybinių (išskyrus aukštųjų ir
aukštesniųjų) ir savivaldybių mokyklų
vadovų, jų pavaduotojų ugdymui,
ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų
atestacijos nuostatų
6 priedas
(Valstybinių (išskyrus aukštųjų ir aukštesniųjų ) ir savivaldybių mokyklų vadovų, vadovų pavaduotojų ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų veiklos ir kompetencijos atitikties turimai kvalifikacinei kategorijai įvertinimo pažymos forma)
_______________________________________________
(dokumento sudarytojo (mokyklos) pavadinimas)
VALSTYBINIŲ (IŠSKYRUS AUKŠTŲJŲ IR AUKŠTESNIŲJŲ) IR SAVIVALDYBIŲ MOKYKLŲ VADOVŲ, VADOVŲ PAVADUOTOJŲ UGDYMUI, UGDYMĄ ORGANIZUOJANČIŲ SKYRIŲ VEDĖJŲ VEIKLOS IR KOMPETENCIJOS ATITIKTIES TURIMAI KVALIFIKACINEI KATEGORIJAI ĮVERTINIMO PAŽYMA
__________ Nr. _______________
(data)
______________________________
(dokumento sudarymo vieta)
Vadovo vardas ir pavardė, pareigų pavadinimas ________________________________
Turima kvalifikacinė kategorija _____________________________________________
(įgijimo data, pažymėjimo Nr.)
Privalomi vadybinės veiklos kriterijai |
Įvertinimas (įrašoma „yra“, jei kriterijus įvykdytas, ir įrašoma „nėra“, jei kriterijus neįvykdytas arba įvykdytas iš dalies) |
|
1 kriterijus. Švietimo politikos išmanymas, mokyklos veiklos planavimas ir įgyvendinimas |
|
|
2. kriterijus. Vadovo veikla formuojant ir keičiant mokyklos kultūrą |
|
|
6 kriterijus. Ugdymo turinio vadyba |
|
|
8 kriterijus. Mokinių saugumo ir lygių galimybių užtikrinimas (kriterijus privalomas mokyklos vadovo pavaduotojui ugdymui ir ugdymą organizuojančio skyriaus vedėjui) |
|
|
12 kriterijus. Turto ir lėšų administravimas ir valdymas (kriterijus privalomas mokyklos vadovui) |
|
|
Visi turimos kvalifikacinės kategorijos privalomi kriterijai įvykdyti |
TAIP £[] |
NE £[] |
Vadybos ekspertų išvada ir rekomendacija:
Privalomi turimos (nurodyti, kokios) kvalifikacinės kategorijos kriterijai įvykdyti (neįvykdyti), rekomenduoja (nerekomenduoja) pratęsti (nepratęsti) kvalifikacinės kategorijos galiojimo laikotarpį.
Rekomendacijos vadovo veiklai tobulinti:
Ekspertų grupės vadovas |
(Parašas) |
(Vardas ir pavardė) |
Nariai |
(Parašas) |
(Vardas ir pavardė) |
Valstybinių (išskyras aukštųjų ir aukštesniųjų) ir savivaldybių mokyklų vadovų, jų pavaduotojų ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų atestacijos nuostatų
7 priedas
(Valstybinių (išskyrus aukštųjų ir aukštesniųjų) ir savivaldybių mokyklų vadovų, vadovų pavaduotojų ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų veiklos ir kompetencijos atitikties turimai kvalifikacinei kategorijai pagrindimo ataskaitos forma)
_________________________________________________
(dokumento sudarytojo (mokyklos) pavadinimas)
VALSTYBINIŲ (IŠSKYRUS AUKŠTŲJŲ IR AUKŠTESNIŲJŲ) IR SAVIVALDYBIŲ MOKYKLŲ VADOVŲ, VADOVŲ PAVADUOTOJŲ UGDYMUI, UGDYMĄ ORGANIZUOJANČIŲ SKYRIŲ VEDĖJŲ VEIKLOS IR KOMPETENCIJOS ATITIKTIES TURIMAI KVALIFIKACINEI KATEGORIJAI PAGRINDIMO ATASKAITA
____________ Nr. __________
(data)
______________________________________
(dokumento sudarymo vieta)
Vadovo vardas ir pavardė, pareigų pavadinimas _____________________________________
Turima kvalifikacinė kategorija __________________________________________________
Atestacijos (buvusios) data _________ Mokyklos vadovo atestacijos pažymėjimo Nr. _______
1 kriterijus. Švietimo politikos išmanymas, mokyklos veiklos planavimas ir įgyvendinimas (privalomas mokyklų vadovams, jų pavaduotojams ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjams) |
||||
Kompetencija pagal turimą kategoriją |
Vadovo veiklos faktai, jų pagrindimas |
Mokyklos veiklos rezultatai, jų pagrindimas |
||
|
|
|
||
|
||||
2 kriterijus. Vadovo veikla formuojant ir keičiant mokyklos kultūrą (privalomas mokyklų vadovams, jų pavaduotojams ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjams) |
||||
Kompetencija pagal turimą kategoriją |
Vadovo veiklos faktai, jų pagrindimas |
Mokyklos veiklos rezultatai, jų pagrindimas |
||
|
|
|
||
|
||||
6 kriterijus. Ugdymo turinio vadyba (privalomas mokyklų vadovams, jų pavaduotojams ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjams) |
||||
Kompetencija pagal turimą kategoriją |
Vadovo veiklos faktai, jų pagrindimas |
Mokyklos veiklos rezultatai, jų pagrindimas |
||
|
|
|
||
8 kriterijus. Mokinių saugumo ir lygių galimybių užtikrinimas (privalomas mokykla |
vadovų pavaduotojams ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjams) |
|
||
Kompetencija pagal turimą kategoriją |
Vadovo veiklos faktai, jų pagrindimas |
Mokyklos veiklos rezultatai, jų pagrindimas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
12 kriterijus. Turto ir lėšų administravimas ir valdymas (privalomas mokyklų vadovams) |
|
|||
Kompetencija pagal turimą kategoriją |
Vadovo veiklos faktai, jų pagrindimas |
Mokyklos veiklos rezultatai, jų pagrindimas |
|
|
|
|
|
|
|
(Pareigų pavadinimas) |
(Parašas) |
(Vardas ir pavardė) |
Valstybinių (išskyrus aukštųjų ir aukštesniųjų) ir
savivaldybių mokyklų vadovų, jų pavaduotojų ugdymui,
ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų atestacijos
nuostatų
8 priedas
(Valstybinių (išskyrus aukštųjų ir aukštesniųjų) ir savivaldybių mokyklų vadovų, vadovų pavaduotojų ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų veiklos ir kompetencijos tobulinimo plano forma)
__________________________________________________
(dokumento sudarytojo (mokyklos) pavadinimas)
VALSTYBINIŲ (IŠSKYRUS AUKŠTŲJŲ IR AUKŠTESNIŲJŲ) IR SAVIVALDYBIŲ MOKYKLŲ VADOVŲ, VADOVŲ PAVADUOTOJŲ UGDYMUI, UGDYMĄ ORGANIZUOJANČIŲ SKYRIŲ VEDĖJŲ VEIKLOS IR KOMPETENCIJOS TOBULINIMO PLANAS
____________ Nr. ________
(data)
_________________________________
(dokumento sudarymo vieta)
____________________________ m.
Vadovo vardas ir pavardė, pareigų pavadinimas ________________________________
Pretenduojama (turima) kvalifikacinė kategorija ________________________________
Atestacijos (veiklos atitikties turimai kvalifikacinei kategorijai nustatymo) data _______
Vadovo numatomos tobulinti veiklos ir kompetencijos:
2. ____________________________________________________________________
Vadybos ekspertų siūlymai tobulinti:
2. ____________________________________________________________________
Tobulintinos veiklos ir kompetencijos |
Sėkmės kriterijai
|
|
|
|
|
(Pareigų pavadinimas)
|
(Parašas)
|
(Vardas ir pavardė)
|
Ekspertų grupės vadovas |
(Parašas) |
(Vardas ir pavardė) |
Prieš kitą atestaciją (ar veiklos atitikties turimai kvalifikacinei kategorijai nustatymą) vadovas pateikia savo veiklos ir kompetencijos tobulinimo refleksiją pagal pateikiamą lentelę:
Vadovo veiklos ir kompetencijos tobulinimo plano įgyvendinimas |
|
(Pareigų pavadinimas) |
(Parašas) |
(Vardas ir pavardė) |