LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL KULTŪROS RĖMIMO FONDO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2008 m. sausio 23 d. Nr. 70

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos kultūros rėmimo fondo įstatymo (Žin., 2007, Nr. 81-3320) 2 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Patvirtinti Kultūros rėmimo fondo nuostatus (pridedama).

2. Pripažinti netekusiais galios:

2.1. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. kovo 18 d. nutarimą Nr. 300 „Dėl Lietuvos Respublikos kultūros ir sporto rėmimo fondo įsteigimo ir jo nuostatų bei tarybos sudėties patvirtinimo“ (Žin., 1999, Nr. 27-761);

2.2. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. balandžio 18 d. nutarimą Nr. 437 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. kovo 18 d. nutarimo Nr. 300 „Dėl Lietuvos Respublikos kultūros ir sporto rėmimo fondo įsteigimo ir jo nuostatų bei tarybos sudėties patvirtinimo“ dalinio pakeitimo“ (Žin., 2001, Nr. 35-1187);

2.3. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. sausio 7 d. nutarimą Nr. 10 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. kovo 18 d. nutarimo Nr. 300 „Dėl Lietuvos Respublikos kultūros ir sporto rėmimo fondo įsteigimo ir jo nuostatų bei tarybos sudėties patvirtinimo“ dalinio pakeitimo“ (Žin., 2002, Nr. 3-82);

2.4. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. liepos 18 d. nutarimą Nr. 972 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. kovo 18 d. nutarimo Nr. 300 „Dėl Lietuvos Respublikos kultūros ir sporto rėmimo fondo įsteigimo ir jo nuostatų bei tarybos sudėties patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2003, Nr. 73-3406);

2.5. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. spalio 9 d. nutarimą Nr. 1263 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. kovo 18 d. nutarimo Nr. 300 „Dėl Lietuvos Respublikos kultūros ir sporto rėmimo fondo įsteigimo ir jo nuostatų bei tarybos sudėties patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2003, Nr. 97-4356);

2.6. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. sausio 21 d. nutarimą Nr. 54 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. kovo 18 d. nutarimo Nr. 300 „Dėl Lietuvos Respublikos kultūros ir sporto rėmimo fondo įsteigimo ir jo nuostatų bei tarybos sudėties patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2004, Nr. 13-381);

2.7. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. spalio 18 d. nutarimą Nr. 1092 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. kovo 18 d. nutarimo Nr. 300 „Dėl Lietuvos Respublikos kultūros ir sporto rėmimo fondo įsteigimo ir jo nuostatų bei tarybos sudėties patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2005, Nr. 126-4479);

2.8. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 30 d. nutarimą Nr. 1081 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. kovo 18 d. nutarimo Nr. 300 „Dėl Lietuvos Respublikos kultūros ir sporto rėmimo fondo įsteigimo ir jo nuostatų bei tarybos sudėties patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2006, Nr. 118-4479).

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                                               Gediminas Kirkilas

 

 

Švietimo ir mokslo ministrė,

pavaduojanti kultūros ministrą                                                                                     Roma Žakaitienė

 

Patvirtinta

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2008 m. sausio 23 d. nutarimu Nr. 70

 

KULTŪROS RĖMIMO FONDO NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kultūros rėmimo fondo nuostatai (toliau vadinama – šie Nuostatai) reglamentuoja Kultūros rėmimo fondo (toliau vadinama – Fondas) lėšų naudojimą, valdymą ir darbo organizavimą, kultūros ir meno ekspertų komisijų (toliau vadinama – ekspertų komisijos) veiklos organizavimą, Kultūros ministerijos funkcijas.

2. Fondo veiklos paskirtis – remti kultūrą ir meną.

3. Fondas nėra juridinis asmuo. Fondo administratorius – Kultūros ministerija.

4. Fondas savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos kultūros rėmimo fondo įstatymu (Žin., 2007, Nr. 81-3320), kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.

 

II. fondo lėšų naudojimas

 

5. Fondo lėšos skiriamos:

5.1. architektūros, cirko, dailės, fotografijos, kino, muziejų, kultūros paveldo, literatūros, muzikos, šokio, tarpdisciplininio meno, tautodailės, teatro meno ir mėgėjų meno projektams (toliau vadinama – projektai), reikšmingai prisidedantiems prie kultūros ir meno plėtros, sklaidos, prieinamumo, atvirumo ir atsinaujinimo visuose šalies regionuose remti;

5.2. tęstinių projektų materialinei bazei stiprinti;

5.3. Fondui administruoti.

6. Projektams remti teikiamos paraiškos. Fondo tarybai (toliau vadinama – Taryba) priėmus sprendimą remti projektus, su projektų vykdytojais sudaromos finansavimo sutartys.

7. Fondui paraiškas gali pateikti tik juridiniai asmenys, registruoti Lietuvos Respublikoje, išskyrus viešojo administravimo institucijas ir įstaigas.

8. Fondas skiria tik dalinę paramą.

 

III. FONDO VALDYMAS IR DARBO ORGANIZAVIMAS

 

9. Fondo lėšas skirsto Taryba.

10. Tarybą sudaro 7 asmenys, nurodyti Lietuvos Respublikos kultūros rėmimo fondo įstatymo 5 straipsnio 2 dalyje.

11. Tarybos sudėtį ir jos pirmininką kultūros ministro teikimu dvejiems metams tvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybė.

12. Tarybos sudėtis po kiekvienos kadencijos atnaujinama ne mažiau kaip trečdaliu. Tas pats asmuo Tarybos nariu gali būti skiriamas ne daugiau kaip du kartus iš eilės.

13. Tarybos pirmininkas:

13.1. organizuoja Tarybos darbą ir atsako už jos veiklą;

13.2. šaukia Tarybos posėdžius, tvirtina posėdžių darbotvarkę, pirmininkauja posėdžiams.

14. Tarybos pirmininko nesant, Tarybai vadovauja Tarybos pirmininko pavaduotojas, renkamas paprastąja visų Tarybos narių balsų dauguma.

15. Tarybos darbą techniškai aptarnauja Kultūros ministerija. Tarybos posėdžiams rengti, dokumentacijai tvarkyti ir posėdžiams protokoluoti Kultūros ministerija skiria sekretorių, kuris nėra Tarybos narys.

16. Tarybos veiklos forma – posėdžiai. Posėdžiai vyksta Tarybos pirmininko nustatytu laiku.

17. Neeilinis Tarybos posėdis gali būti sušauktas, jeigu to prašo ne mažiau kaip 2/3 Tarybos narių, arba Tarybos pirmininko iniciatyva.

18. Tarybos nariams apie posėdį praneša Tarybos sekretorius raštu arba elektroniniu paštu ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas. Kartu su pranešimu jiems pateikiama numatoma darbotvarkė ir medžiaga numatomais svarstyti klausimais.

19. Tarybos posėdis laikomas teisėtu, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip pusė Tarybos narių. Negalintis dalyvauti posėdyje Tarybos narys iki posėdžio pradžios gali pateikti nuomonę raštu posėdžio darbotvarkėje numatytais klausimais.

20. Visi sprendimai Tarybos posėdyje priimami atviru balsavimu. Sprendimas laikomas priimtu, jeigu už jį balsuoja daugiau kaip pusė posėdyje dalyvavusių Tarybos narių, įskaitant balsą Tarybos nario, kurio nuomonė pateikta raštu. Balsams pasiskirsčius po lygiai, sprendimo priėmimą lemia Tarybos pirmininko balsas.

21. Tarybos posėdžių sprendimai įforminami posėdžių protokolais, kuriuos pasirašo Tarybos pirmininkas ir sekretorius. Prie protokolo pridedama Tarybos nario, negalėjusio dalyvauti posėdyje, pateikta rašytinė nuomonė.

22. Jeigu Tarybos narys nagrinėjamu klausimu turi kitokią nuomonę nei Tarybos dauguma, jo reikalavimu atskiroji nuomonė turi būti įrašoma į posėdžio protokolą.

23. Tarybos narys, negalintis atvykti į posėdį, apie tai prieš 3 darbo dienas iki Tarybos posėdžio turi pranešti Tarybos pirmininkui.

24. Taryba negali priimti sprendimo remti projekto, jeigu vykdant šį projektą dalyvaus Tarybos narys.

25. Tarybos narys prieš pradėdamas eiti Tarybos nario pareigas turi pateikti nešališkumo deklaraciją ir pasirašyti konfidencialumo pasižadėjimą, kurių formas tvirtina kultūros ministras.

26. Taryba atlieka šias funkcijas:

26.1. teisės aktų nustatyta tvarka tvirtina Fondo administravimo pajamų ir išlaidų sąmatą;

26.2. kiekvienos kadencijos pradžioje patvirtina dvejiems metams projektų teikimo gaires, kuriose nustato kultūros ir meno rėmimo sritis ir jų prioritetus, projektų rėmimo ir vertinimo kriterijus, paraiškos formą, projektų pateikimo, lėšų skyrimo ir atsiskaitymo už panaudotas lėšas tvarką. Kultūros ir meno rėmimo sričių prioritetai ir projektų vertinimo kriterijai nustatomi suderinus su Lietuvos kultūros ir meno taryba;

26.3. kasmet skelbia ne mažiau kaip du konkursus projektams, kurie bus remiami Fondo lėšomis, atrinkti;

26.4. nagrinėja ekspertų komisijų išvadas ir priima sprendimus remti projektus;

26.5. Kultūros ministerijos pasiūlymu priima sprendimą nutraukti lėšų skyrimą projekto vykdytojui, jeigu įgyvendindamas finansavimo sutartį jis pažeidžia jos sąlygas;

26.6. teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei Fondo veiklos pusmečio ir metų ataskaitas;

26.7. atlieka kitas su Fondo valdymu susijusias funkcijas.

27. Tarybos sprendimai skelbiami Kultūros ministerijos interneto tinklalapyje.

28. Fondo pusmečio veiklos ataskaita pateikiama Lietuvos Respublikos Vyriausybei iki kiekvienų metų rugpjūčio 1 d., o metų veiklos ataskaita – iki einamųjų metų kovo 1 dienos. Fondo ataskaitos skelbiamos Kultūros ministerijos interneto tinklalapyje, prireikus – kitose visuomenės informavimo priemonėse.

 

IV. EKSPERTŲ KOMISIJŲ VEIKLOS ORGANIZAVIMAS

 

29. Paraiškas, kuriose aprašomi į Fondo finansavimą pretenduojantys projektai, nagrinėja ekspertų komisijos.

30. Ekspertų komisijų narių skaičių nustato Taryba.

31. Narius į ekspertų komisijas siunčia Lietuvos kultūros ir meno taryba.

32. Ekspertų komisijų sudėtį ir pirmininkus tvirtina kultūros ministras.

33. Ekspertų komisijų sudėtis kas dveji metai atnaujinama ne mažiau kaip trečdaliu. Tas pats asmuo ekspertų komisijos nariu gali būti skiriamas ne daugiau kaip du kartus iš eilės.

34. Ekspertų komisijų darbas organizuojamas pagal Tarybos patvirtintą darbo reglamentą.

35. Ekspertų komisijų darbą techniškai aptarnauja Kultūros ministerija. Ekspertų komisijų posėdžiams rengti, dokumentacijai tvarkyti ir posėdžiams protokoluoti Kultūros ministerija skiria sekretorių, kuris nėra ekspertų komisijos narys.

36. Ekspertų komisijos pagal Tarybos nustatytus projektų rėmimo ir vertinimo kriterijus nagrinėja pateiktus projektus ir teikia išvadas Tarybai dėl jų finansavimo.

37. Ekspertų komisijos narys prieš pradėdamas eiti ekspertų komisijos nario pareigas turi pateikti nešališkumo deklaraciją ir pasirašyti konfidencialumo pasižadėjimą, kurių formas tvirtina kultūros ministras.

38. Ekspertų komisijos narys privalo nusišalinti nuo projekto vertinimo, jeigu su projekto autoriais yra susijęs giminystės ar svainystės ryšiais, yra projekto autoriaus steigėjas ar dalyvis, darbuotojas ar valdymo organo narys arba suinteresuotas vertinimo rezultatais. Jeigu ekspertų komisijos narys nenusišalina nuo projekto vertinimo, teisę jį nušalinti turi ekspertų komisijos pirmininkas.

39. Ekspertų komisijų nariams per metus išmokama suma, ne didesnė kaip 90 procentų Fondui administruoti skirtų lėšų.

 

V. KULTŪROS MINISTERIJOS FUNKCIJOS

 

40. Fondo lėšos laikomos atskiroje Kultūros ministerijos sąskaitoje ir įtraukiamos į apskaitą pagal atskirą programą.

41. Kultūros ministerija:

41.1. atlieka funkcijas, nustatytas Lietuvos Respublikos kultūros rėmimo fondo įstatymo 7 straipsnyje;

41.2. parengia ir sudaro finansavimo sutartis, Tarybai priėmus sprendimą skirti projektui lėšų;

41.3. teikia projektų autoriams informaciją ir metodinę pagalbą finansavimo sutarčių vykdymo ir ataskaitų teikimo klausimais;

41.4. tikrina, ar tikslingai ir efektyviai naudojamos Fondo lėšos;

41.5. informuoja Tarybą apie projektų vykdytojus, kurie nesilaiko finansavimo sutarčių sąlygų;

41.6. sprendžia kitus su Fondo administravimu ir Tarybos darbo organizavimu susijusius klausimus.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

42. Fondas likviduojamas įstatymų nustatyta tvarka.

43. Likviduoto fondo lėšos pervedamos į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą.

______________