VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS VIRŠININKO

 

Į S A K Y M A S

DĖL JURIDINIŲ ASMENŲ PELNO MOKESČIO APYSKAITOS FORMOS IR JOS UŽPILDYMO TVARKOS PATVIRTINIMO

 

2001 m. sausio 22 d. Nr. 13

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos juridinių asmenų pelno mokesčio įstatymo 14 straipsniu (Žin., 2000, Nr. 64-1912) ir siekdamas pagerinti mokesčių administravimo tvarką:

1. Tvirtinu pridedamas:

1.1. Juridinių asmenų pelno mokesčio apyskaitos FR0024 formą (toliau – Apyskaita);

1.2. Apyskaitos priedą – investicijų apskaičiavimo formą (rekomenduojamą);

1.3. Apyskaitos FR0024 formos užpildymo tvarką.

2. Nustatau, kad:

2.1. juridiniai asmenys nuo 2001 m. sausio 1 d. pelno ir pelno avansinį mokestį pagal faktinius mokestinių metų veiklos rezultatus deklaruoja Apyskaitos FR0024 formoje;

2.2. užsienio valstybių įmonių nuolatinės buveinės šiuo įsakymu patvirtintos Apyskaitos ir jos priedo formas naudoja tol, kol joms nebus nustatyta kita pelno mokesčio deklaracijos forma.

3. Įsakau:

3.1. Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Finansų ministerijos (toliau – Inspekcija) Registrų ir duomenų tvarkymo skyriui pagal Inspekcijos viršininko 1999 08 26 įsakymu Nr. 165 „Dėl Dokumentų formų registro“ patvirtintą tvarką Apyskaitą įtraukti į Dokumentų formų registrą;

3.2. Inspekcijos Reikalų skyriui organizuoti Apyskaitos pagaminimą;

3.3. Inspekcijos Informacinių sistemų plėtros skyriui užtikrinti, kad laiku būtų parengta programinė įranga Apyskaitos duomenims apdoroti;

3.4. Inspekcijos viršininko pavaduotojams, kuruojantiems su paminėta sritimi susijusius klausimus, kontroliuoti šio įsakymo vykdymą.

 

 

L. e. viršininko pareigas                                                                              M. Strumskis

______________


PATVIRTINTA

Valstybinės mokesčių inspekcijos

prie Finansų ministerijos viršininko

2001 m. sausio 22 d. įsakymu Nr. 13

 

JURIDINIŲ ASMENŲ PELNO MOKESČIO APYSKAITOS UŽPILDYMO TVARKA

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Ši Juridinių asmenų pelno mokesčio apyskaitos FR0024 formos (toliau – Apyskaita) užpildymo tvarka (toliau – Tvarka) nustato Apyskaitos užpildymo reikalavimus.

2. Tvarka parengta vadovaujantis Juridinių asmenų pelno mokesčio įstatymo (Žin., 1990, Nr. 24-601, toliau – JAPM įstatymas) ir Mokesčių administravimo įstatymo (Žin., 1995, Nr. 61-1525) nuostatomis.

3. Juridiniai asmenys ir užsienio valstybių įmonių nuolatinės buveinės (toliau – įmonės) – pelno mokesčio mokėtojai apskrities valstybinių mokesčių inspekcijų (toliau – AVMI) skyriams Apyskaitas pateikia pagal mokesčių mokėtojo įregistravimo vietą JAPM įstatyme nustatyta tvarka mokestiniams metams pasibaigus (iki kitų mokestinių metų penktojo mėnesio 1 dienos) arba kalendoriniam mėnesiui pasibaigus (iki kito mėnesio 15 dienos), kai Apyskaita naudojama avansiniam pelno mokesčiui apskaičiuoti.

4. Apmokestinamojo pelno apskaičiavimo pagrindas yra bendrosios pajamos. Bendrosios pajamos yra per mokestinį laikotarpį iš bet kokių šaltinių uždirbtos (taikomas kaupimo principas) visų rūšių pajamos. Pajamos laikomos uždirbtomis, kai turtas (prekės) perduotos (ar išsiųstos) pirkėjo nuosavybėn ir perduota su turtu (prekėmis) susijusi nauda bei rizika ir kai paslaugos (paslaugų dalis) yra atliktos neatsižvelgiant į pinigų sumokėjimo momentą, t. y. pajamos pripažįstamos uždirbtomis, kai yra įvykdytos visos sąlygos reikalauti jų apmokėjimo.

Pagal JAPM įstatymo 3 straipsnį įmonių pajamos skirstomos į realizavimo ir nerealizacines. Šiame straipsnyje nustatyta, kokios pajamos priskiriamos prie realizavimo pajamų. Taip pat minėto įstatymo 3 straipsnyje nustatyta, kokios pajamos, apskaičiuojant apmokestinamąjį pelną, neįskaitomos į nerealizacines pajamas.

5. Visos pajamos (realizavimo ir nerealizacinės) nurodomos be pridėtinės vertės mokesčio.

6. Taikant duomenų kaupimo principą, pajamos lyginamos su sąnaudomis, kurios buvo patirtos uždirbant šias pajamas. Sąnaudos turi būti pagrįstos juridinę galią turinčiais dokumentais.

7. Apyskaitoje apmokestinamasis pelnas (nuostolis) nustatomas įmonės metinės finansinės atskaitomybės pelno (nuostolio) ataskaitoje apskaičiuotą pelną (nuostolį) iki apmokestinimo koreguojant iki apmokestinamojo pelno (nuostolio) atsižvelgiant į pajamų ir sąnaudų pripažinimo finansinėje apskaitoje ir apskaičiuojant apmokestinamąjį pelną skirtumus.

Apmokestinamasis pelnas Apyskaitoje apskaičiuojamas taip: įmonės metinės finansinės atskaitomybės pelno (nuostolio) ataskaitoje įrašytas ataskaitinių metų pelnas prieš apmokestinimą didinamas pajamomis, kurių sumos nesutampa mokesčių ir finansinės apskaitos požiūriu, arba mažinamas finansinėje apskaitoje įregistruotomis pajamomis, kurios apskaičiuojant apmokestinamąjį pelną neįskaitomos į bendrąsias pajamas, taip pat didinamas sąnaudomis, kurios vadovaujantis JAPM įstatymo 5 straipsniu nepriskiriamos sąnaudoms, mažinančioms apmokestinamąjį pelną, arba mažinamas sąnaudomis, kurių priskyrimo sąnaudoms laikotarpiai mokesčių ir finansinės apskaitos požiūriu nesutampa.

8. Įmonės, kurios Apyskaitą naudoja avansiniam pelno mokesčiui apskaičiuoti – pagal kiekvieno mėnesio faktišką rezultatą, duomenis Apyskaitoje nurodo nuo metų pradžios didėjančia tvarka.

9. Įmonės turi naudoti iš AVMI gautus spaustuviniu būdu pagamintus Apyskaitų blankus arba kokybiškas (nepadidintas ir nesumažintas) blankų kopijas.

10. Įmonės, pildydamos Apyskaitas, turi laikytis tokių taisyklių:

10.1. Apyskaitas pildyti juodu arba mėlynu (pageidautina ne šviesaus atspalvio) rašikliu;

10.2. raides ir skaičius rašyti tiksliai į jiems skirtas vietas, nepažeisti nurodytų laukų linijų;

10.3. tekstą pildyti tik didžiosiomis spausdintinėmis raidėmis;

10.4. nurodomas sumas apvalinti: 49 centus ir mažiau atmesti, 50 centų ir daugiau laikyti litu;

10.5. prie įrašomų skaičių nepridėti jokių kitų simbolių (pvz., kablelių, brūkšnių ir pan.);

10.6. eilutes, kurios nepildomos, palikti tuščias (nerašyti jokių simbolių, pvz., brūkšnelių, kryželių, nulių ar pan.);

10.7. pildant kompiuteriniu būdu pagamintą Apyskaitos formą, laikytis visų aukščiau minėtų reikalavimų;

10.8. kompiuteriu išspausdintoje formoje turi išlikti Apyskaitos originalios formos proporcijos (atstumai tarp kryželių, esančių formos kampuose, bei atstumai tarp kryželių ir pildomų laukų);

10.9. nepildyti Apyskaitos preambulės (ją užpildo Apyskaitas priimantis AVMI skyriaus darbuotojas).

11. Apyskaitos formos, užpildytos nesilaikant šių Taisyklių 9 ir 10 punktuose nurodytų reikalavimų, gali būti nepriimamos.

12. Apyskaitą pasirašo įmonės vadovas ir vyr. finansininkas (buhalteris).

13. AVMI skyriui pateikiami du Apyskaitos egzemplioriai: vienas egzempliorius su jo gavimą patvirtinančiu spaudu ir Apyskaitą priėmusio atsakingo darbuotojo parašu grąžinamas įmonei.

 

II. APYSKAITOS A DALIES UŽPILDYMO TVARKA

 

14. Įmonė, norėdama patikslinti kai kuriuos jau pateiktos Apyskaitos rodiklius, turi pateikti patikslintą Apyskaitą. Patikslintoje Apyskaitoje pateikiami visi (t. y. ne vien tik patikslinamieji) Apyskaitos formoje nurodomi duomenys. Apie tai, kad teikiama Apyskaita yra patikslinta, pažymima „x“ ženklu 01 laukelyje.

15. Apyskaitos A dalies 02 laukelyje įrašomas identifikacinis įmonės numeris – kodas (juridinio asmens – 7 skaitmeniniai ženklai, užsienio valstybės įmonės nuolatinės buveinės -10 skaitmeninių ženklų).

16. Apyskaitos 03a ir 04 laukeliuose nurodomi mokestiniai metai, kurių pelnas deklaruojamas:

16.1. 03a laukelyje nurodomi mokestiniai metai, kai jie sutampa su kalendoriniais metais (04a ir 04b laukeliai šiuo atveju nepildomi);

16.2. kai mokestiniai metai prasideda ne nuo kalendorinių metų pradžios (įmonių, kurioms atsižvelgiant į veiklos sezoniškumą yra nustatytas ne kalendorinių metų mokestinis laikotarpis), Apyskaitos 04a arba 04b laukeliuose nurodomos mokestinių metų pradžios ir pabaigos datos (03a laukelis šiuo atveju nepildomas). Pavyzdžiui, kai mokestiniai metai prasideda nuo 2001 m. spalio 1 d., tai Apyskaitos 04a laukelyje reikia įrašyti – 2001 10 01, o 04b laukelyje – 2002 09 30;

16.3. Apyskaitos formą naudojant pelno avansinio mokesčio sumai apskaičiuoti, jos 03b laukelis pažymimas „x“ ženklu. Apyskaitos 04a ir 04 b laukeliuose nurodomas laikotarpis, kurio avansinis mokestis apskaičiuojamas, pvz., apskaičiuojant 2001 m. kovo mėnesio pelno avansinį mokestį, 04a laukelyje reikia įrašyti 2001 01 01, o 04b laukelyje – 2001 03 31;

16.4. įmonės, kurioms pagal veiklos sezoniškumą nustatytas kitas mokestinis laikotarpis (ne kalendorinis), teikdamos už pereinamojo mokestinio laikotarpio (nuo einamųjų kalendorinių metų pradžios iki joms nustatyto kito mokestinio laikotarpio pradžios) Apyskaitą, pildo jos 03a laukelį (nurodomi einamieji kalendoriniai metai) ir 04a bei 04b laukelius, kuriuose nurodo pereinamojo mokestinio laikotarpio trukmę (pradžios ir pabaigos datas).

17. Apyskaitos 05 laukelyje įrašomas įmonės pavadinimas.

18. Apyskaitos 06 laukelyje įrašomas įmonės adresas, telefonas, faksas.

19. Apyskaitos 07a, 07b ir 07c laukeliuose reikia įrašyti įmonės faktiškai vykdomų pagrindinių (ne daugiau kaip trijų) veiklos rūšių kodus pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių. Veiklos kodas įrašomas nurodžius atitinkamos EVRK sekcijos poklasį.

20. Apyskaitos 08 laukelyje įrašomas ataskaitinių mokestinių metų vidutinis sąrašinis darbuotojų skaičius, kuris nustatomas vadovaujantis Statistikos departamento patvirtintais Paaiškinimais metinei darbo apmokėjimo ataskaitai DA-3 užpildyti.

Apyskaitos formą naudojant avansiniam pelno mokesčiui apskaičiuoti jos 08 laukelis nepildomas.

 

III. APYSKAITOS B DALIES UŽPILDYMO TVARKA

 

21. Apyskaitos 09 eilutėje nurodoma realizavimo pajamų suma.

Pagal JAPM įstatymo 3 straipsnį realizavimo pajamas sudaro iš įmonės išsiųsta produkcija, kitos materialinės vertybės, atlikti darbai ir suteiktos paslaugos, įskaitant pajamas už turto nuomą, kompensaciniai priedai bei grąžinta skolų suma, kuri iki mokestinio laikotarpio pradžios buvo atimta iš apmokestinamųjų pajamų, kaip beviltiškų skolų, nustatytų šio įstatymo 5 str. 1 dalies 15 punkte, suma.

Pagal JAPM įstatymo 3 straipsnio nuostatą ilgalaikio materialiojo turto (nebaigtos statybos) realizavimo pajamos turi būti ne mažesnės kaip to turto likutinė vertė. Apyskaitos 09 eilutėje įrašoma ilgalaikio materialiojo turto realizavimo pajamų suma turi būti padidinama iki to turto likutinės vertės dydžio sumos (t. y. realizavimo pajamos turi būti padidintos dėl ilgalaikio materialiojo turto perleidimo gauto nuostolio suma tuo atveju, jei tas turtas parduodamas pigiau už jo likutinę vertę).

Jeigu parduotos prekės grąžinamos (dėl blogos kokybės, broko, užsigulėjimo ar kitų priežasčių), tai pardavėjo realizavimo pajamos mažinamos grąžintų prekių vertės suma (pardavimo kainomis). Apyskaitos 09 eilutėje įrašoma suma turi būti sumažinama grąžintų prekių vertės suma.

22. Apyskaitos 10 eilutėje įrašomos tik apmokestinamos nerealizacinės pajamos.

Pagal JAPM įstatymo 3 straipsnį nerealizacinėms pajamoms priskiriamos su produkcijos gamyba, realizavimu bei paslaugų teikimu nesusijusios pajamos, įskaitant pajamas už investuotą turtą, palūkanas, subsidijų ir dotacijų panaudotąją dalį, pajamas dėl valiutos kurso pasikeitimo teigiamos įtakos.

Tuo atveju, kai įmonė, pasinaudojusi investicijoms taikomomis apmokestinimo sąlygomis, įsigytą ilgalaikį turtą vėliau investuoja į kitą įmonę arba perduoda kitam ūkio subjektui pagal panaudos sutartį, tai remiantis JAPM įstatymo 21 straipsniu, šio turto įsigijimo vertė yra priskiriama prie Apyskaitos 10 eilutėje įrašomų nerealizacinių apmokestinamųjų pajamų.

Vykdant nuosavą statybą, nerealizacinėms apmokestinamosioms pajamoms nepriskiriama pagal aktus priimta statybos dalis (šios statybos sąnaudos nepriskiriamos sąnaudoms, mažinančioms apmokestinamąjį pelną). Šioje Apyskaitos eilutėje minėtos pajamos neįrašomos.

23. Apyskaitos 11 eilutėje įrašomos bendrosios pajamos – realizavimo ir nerealizacinių pajamų suma.

 

IV. APYSKAITOS C DALIES UŽPILDYMO TVARKA

 

24. Šioje Apyskaitos dalyje koreguojant įmonės metinės finansinės atskaitomybės pelno (nuostolio) ataskaitoje apskaičiuotą pelną (nuostolį) prieš apmokestinimą, nustatomas apmokestinamasis pelnas (nuostolis) ir pelno mokestis.

25. Apyskaitos 12 eilutėje iš metinės finansinės atskaitomybės pelno (nuostolio) ataskaitos įrašoma pelno (nuostolio) prieš apmokestinimą suma.

Kai Apyskaitos forma naudojama pelno avansiniam mokesčiui apskaičiuoti, pelno (nuostolio) prieš apmokestinimą suma Apyskaitos 12 eilutėje įrašoma iš atitinkamų buhalterinės apskaitos registrų.

Jeigu pelno (nuostolio) ataskaitoje yra nurodytas nuostolis, tai šio nuostolio suma Apyskaitos 12 eilutėje įrašoma su minuso ženklu.

26. Finansinėje apskaitoje apskaičiuotas pelnas prieš apmokestinimą (Apyskaitos 12 eilutė) koreguojamas (didinamas arba mažinamas) įrašant susidariusius skirtumus tam skirtose Apyskaitos eilutėse. Kai kuriose Apyskaitos eilutėse nurodytas JAPM įstatymo straipsnis, kuriuo vadovaujantis turi būti atliktas pelno (nuostolio) prieš apmokestinimą koregavimas, kitos eilutės paliktos tuščios. Šiose eilutėse įmonės įrašo pelną (nuostolį) prieš apmokestinimą koreguojančias sumas iki apmokestinamojo pelno savo nuožiūra (pagal poreikius).

27. Apyskaitos 13 eilutėje (14-18 eilučių suma) įrašoma bendra pelno prieš apmokestinimą padidinimo (nuostolio sumažinimo) suma, iš jos:

27.1. Apyskaitos 14 eilutėje įrašoma nuostolio, susidariusio pardavus ilgalaikį materialųjį turtą, suma tuo atveju, kai tas turtas parduotas pigiau už jo likutinę vertę (pagal JAPM įstatymo 3 straipsnį ilgalaikio materialiojo turto realizavimo pajamos turi būti ne mažesnės kaip to turto likutinė vertė, t. y. faktiškai nepripažįstamas nuostolis dėl ilgalaikio turto perleidimo, todėl gauto nuostolio suma didinama pelno (mažinama nuostolio) prieš apmokestinimą suma);

27.2. investavus į kitą įmonę ar pagal panaudos sutartį perdavus ilgalaikį materialųjį turtą (įskaitant remontą, kurio vertė didesnė kaip 50 proc. šio turto įsigijimo vertės, rekonstravimą ar nebaigtą statybą) ir licencijuotas kompiuterių programas, kuriuos įsigijus (pasistačius) apmokestinamasis pelnas buvo apskaičiuotas atėmus investicijai panaudotą pelną (lėšas), pritaikius JAPM įstatymo 21 straipsnyje nustatytus investicijų apskaičiavimo būdus, apmokestinamoms nerealizacinėms pajamoms priskiriama to turto įsigijimo vertė. Todėl pelnas prieš apmokestinimą didinamas (nuostolis mažinamas) to turto įsigijimo vertės suma.

Apyskaitos 15 eilutėje įrašoma panaudos būdu perduoto arba į kitą įmonę investuoto ilgalaikio materialiojo turto ir licencijuotų kompiuterių programų įsigijimo vertė tuo atveju, kai tą turtą įsigyjant buvo pritaikytos JAPM įstatymo 21 straipsnyje nustatytos investicijų lengvatos;

27.3. Apyskaitos 16 – 17 eilutėse įrašomos įvairios kitos sumos, didinančios pelną (mažinančios nuostolį) prieš apmokestinimą;

27.4. Apyskaitos 18 eilutėje įrašoma bendra pelno prieš apmokestinimą (Apyskaitos 12 eilutė) padidinimo (nuostolio sumažinimo) sąnaudomis, kurios pagal JAPM įstatymo 5 straipsnį nepriskiriamos apmokestinamąjį pelną mažinančioms sąnaudoms, suma. Apyskaitos 19 – 34 eilutėse įrašomos detalizuotos sąnaudų sumos, kuriomis didinamas (koreguojamas) pelnas prieš apmokestinimą (mažinamas mokestinis nuostolis), iš jų:

27.4.1. Apyskaitos 19 eilutėje sveikatos priežiūros įstaigos įrašo sąnaudas, proporcingai tenkančias paslaugoms, kurios finansuojamos iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo lėšų;

27.4.2. JAPM įstatymo 21 str. 1 dalies 1 ir 2 punktuose nustatyta, kad, parduodant ilgalaikį materialųjį turtą (įskaitant remontą, kurio vertė didesnė kaip 50 proc. šio turto įsigijimo vertės, rekonstravimą ar nebaigtą statybą) ir licencijuotas kompiuterių programas (kurių įsigijimo vertė buvo įtraukta skaičiuojant investicijas JAPM įstatymo 21 straipsnyje nustatytais būdais), apmokestinamos visos gautos realizavimo pajamos neatėmus to turto likutinės vertės.

Apyskaitos 20 eilutėje įrašoma parduoto ilgalaikio materialiojo turto, kurį įsigijus buvo pritaikytos JAPM įstatymo 21 str. 1 dalies 1 ir 2 punktuose nustatytos investicijų apmokestinimo sąlygos (pelnas, panaudotas investicijoms, apmokestinamas pagal nulinį (0 proc.) tarifą arba įsigijus (pasistačius) ilgalaikį materialųjį turtą (įskaitant remontą, kurio vertė viršija 50 proc. šio turto įsigijimo vertės, rekonstravimą ar nebaigtą statybą) bei kompiuterių programas, iškart atimama visa to turto įsigijimo vertė), likutinė vertė (sąnaudos sumažinamos to turto likutine verte, padidinant pelną prieš apmokestinimą);

27.4.3. apskaičiuojant apmokestinamąjį pelną, iš bendrųjų įmonės pajamų atimama ilgalaikio turto nusidėvėjimo suma, apskaičiuota Vyriausybės nustatyta tvarka (Vyriausybės 1997 12 30 nutarimas Nr. 1495, Žin., 1998, Nr. 1-16) neviršijant maksimalių ekonominių normatyvų, taikant tiesiog proporcingą (tiesinį) arba produkcijos metodą (maksimalūs ekonominiai normatyvai patvirtinti: Ekonomikos ministerijos 1993 12 17 raštu Nr. 21-7-3294 ir Finansų ministerijos 1993 12 22 raštu Nr. 95N (Žin., 1994, Nr. 56-1104, Nr. 41-751, Nr. 73-1382; 1996, Nr. 103-2361; 1998, Nr. 61-1722); ūkio ministro ir finansų ministro bendrais įsakymais: 1999 12 24 įsakymu Nr. 428/301 ir 2000 10 03 įsakymu Nr. 334/251(Žin., 2000, Nr. 1-17, Nr. 88-2725).

Apyskaitos 21 eilutėje įrašomos ilgalaikio turto nusidėvėjimo sąnaudos, didesnės už nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudas, apskaičiuojamas Vyriausybės nustatyta tvarka.

Vyriausybės nustatyta tvarka perkainojus ilgalaikį materialųjį turtą, to turto vertės padidėjimo dalis, skaičiuojant nusidėvėjimo sąnaudas, apmokestinamąjį pelną mažinančioms sąnaudoms nepriskiriama. Šiomis nusidėvėjimo sąnaudomis didinama pelno prieš apmokestinimą suma (įrašoma Apyskaitos 21 arba kitoje pasirinktoje (31-34) eilutėje;

27.4.4. Apyskaitos 22 eilutėje įrašomos finansinėje apskaitoje apskaičiuotos ilgalaikio materialiojo turto bei kompiuterių programų (išskyrus pačių susikurtas) nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudos tuo atveju, jeigu įmonė taikė JAPM įstatymo 21 str. 1 dalies 2 punkte nustatytas investicijų apmokestinimo sąlygas. Šio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudos skaičiuojamos tik finansinėje apskaitoje ir sąnaudoms, mažinančioms apmokestinamąjį pelną, nepriskiriamos;

27.4.5. Apyskaitos 23 eilutėje įrašomos išsinuomoto (naudojamo pagal panaudos sutartis) ilgalaikio materialiojo turto remonto (rekonstrukcijos) sąnaudos, kurios Vyriausybės nustatyta tvarka nepriskiriamos apmokestinamąjį pelną mažinančioms sąnaudoms. Ilgalaikio materialiojo turto eksploatavimo, remonto ir rekonstravimo sąnaudų pripažinimo mažinančiomis bendrąsias pajamas tvarka patvirtinta Vyriausybės 1999 03 05 nutarimu Nr. 248 (Žin., 1999, Nr. 23-663);

27.4.6. Apyskaitos 24 eilutėje įrašomos faktiškai patirtų natūralios netekties nuostolių sumos, didesnės už pagal Vyriausybės nustatytas normas apskaičiuotas sumas. Faktiškai patirti natūralios prekių (produkcijos) netekties nuostoliai sąnaudoms, mažinančioms apmokestinamąjį pelną, priskiriami Vyriausybės 1997 12 30 nutarimo Nr. 1495 (pagal 1999 07 23 nutarimo Nr. 852 redakciją; Žin., 1999, Nr. 66-2133) nustatyta tvarka;

27.4.7. Apyskaitos 25 eilutėje įrašomos reprezentacinių sąnaudų sumos, nepriskiriamos apmokestinamąjį pelną mažinančioms sumoms. Apskaičiuojant apmokestinamąjį pelną, iš bendrųjų pajamų atimamos reprezentacinės sąnaudos neturi būti didesnės kaip 1 proc. įmonės realizavimo pajamų. Reprezentacinės sąnaudos pripažįstamos mažinančiomis bendrąsias pajamas Vyriausybės 1999 02 18 nutarimo Nr. 172 (Žin., 1999, Nr. 19-532; 2000, Nr. 108-3455) nustatyta tvarka;

27.4.8. Apyskaitos 26 eilutėje įrašomos įvairių atidėjimų sąnaudoms (darbuotojų atostogoms ir kt., išskyrus specialiuosius atidėjimus, nustatytus JAPM įstatymo 5 str. 8 punkte) sumos. Šiomis sumomis didinamas pelnas prieš apmokestinimą (mažinamas mokestinis nuostolis);

27.4.9. Apyskaitos 27 eilutėje įrašomos sąnaudoms, mažinančioms apmokestinamąjį pelną, nepriskiriamos įmonės nurašytos beviltiškos skolos (išskyrus pripažintas beviltiškomis pagal JAPM įstatymo 5 str. 1 dalies 15 punktą);

27.4.10. Apyskaitos 28 eilutėje įrašomos už susitarimų (įsipareigojimų) neįvykdymą arba netinkamą vykdymą sumokėtos baudos, delspinigiai, įskaitant mokesčių administratoriaus įmonei priskaičiuotas baudas bei delspinigius;

27.4.11. remiantis JAPM įstatymo 5 str. 1 dalies 14 punktu, stojamųjų narių įnašų suma ir narių mokesčio suma, ne didesnė kaip 0,2 proc. realizavimo pajamų, bei tikslinių nario įmokų suma, ne didesnė kaip 0,2 proc. realizavimo pajamų, apskaičiuojant apmokestinamąjį pelną, atimama iš bendrųjų pajamų, jei šie įnašai, mokesčiai ir tikslinės įmokos sumokami juridiniams asmenims, kurių veiklą reglamentuoja specialūs įstatymai ir kurių veiklos tikslas nėra pelno siekimas, o gautas pelnas negali būti skiriamas jų steigėjams ir (arba) dalininkams, ir (arba) nariams. Apyskaitos 29 eilutėje įmonės įrašo narių stojamųjų įnašų, nario mokesčio bei tikslinių nario įmokų sumas, didesnes už minėtame įstatyme nustatytas normas arba minėtų mokesčių ar įnašų, kai jie mokami kitiems įstatyme nenustatytiems juridiniams asmenims, sumas;

27.4.12. Apyskaitos 30 eilutėje įrašomi nuostoliai dėl nenudėvėto (neamortizuoto) ilgalaikio turto nurašymo;

27.4.13. Apyskaitos laisvose eilutėse (31 – 34) įmonė įrašo kitas patirtas sąnaudas (nuostolius), kurios apskaičiuojant apmokestinamąjį pelną neatimamos iš bendrųjų pajamų, pvz., pagal JAPM įstatymo 5 straipsnį iš bendrųjų pajamų atimamos draudimo įmokų, nustatytų Lietuvos Respublikos draudimo įstatyme, sąnaudos, todėl įvykus draudiminiam įvykiui, apdrausto turto remonto sąnaudos turi būti dengiamos draudimo išmokos sąskaita. Tuo atveju, kai gautos išmokos nekompensuoja žalos, skirtumas tarp gautos draudimo išmokos ir faktiškai patirtų išlaidų yra įmonės nuostolis ir sąnaudoms, mažinančioms apmokestinamąjį pelną, nepriskiriamas; sąnaudoms, mažinančioms apmokestinamąjį pelną, nepriskiriami nuostoliai dėl gaisrų ar stichinių nelaimių; jūrų, oro uostų, skrydžių valdymo ir oro navigacinio aptarnavimo paslaugų rinkliavoms ir už jūrų uosto žemės nuomą surinktoms lėšoms (neapmokestinamos nerealizacinės pajamos) tenkančios sąnaudos ir pan.

28. Apyskaitos 35 eilutėje įrašoma bendra (36, 51 ir 57 eilučių suma) pelno prieš apmokestinimą sumažinimo (nuostolio padidinimo) suma, iš jos:

28.1. Apyskaitos 36 eilutėje įrašoma bendra neapmokestinamų nerealizacinių pajamų, nurodytų JAPMĮ 3 str. 4 dalyje (detalizuojama 37-50 eilutėse), suma.

28.2. Apyskaitos 51 eilutėje įrašoma bendra suma kitų (nenurodomų Apyskaitos 36-50 eilutėse) neapmokestinamų pajamų (detalizuojama 52-56 eilutėse), iš jų:

28.2.1. Apyskaitos 52 eilutėje sveikatos priežiūros įstaigos įrašo pajamas už paslaugas, finansuojamas iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo;

28.2.2. Apyskaitos laisvose 53-56 eilutėse įrašomos detalizuotos kitos neapmokestinamos pajamos, kuriomis mažinamas finansinėje apskaitoje apskaičiuotas pelnas prieš apmokestinimą: pvz., apmokamos ankstesnį mokestinį laikotarpį nurašytos beviltiškos skolos, kurios nebuvo pripažintos sąnaudomis, apskaičiuojant apmokestinamąjį pelną JAPM įstatymo 5 str. 1 dalies 15 punkte nustatyta tvarka; padengiami ankstesnį mokestinį laikotarpį nurašyti nuostoliai (nepriskirti sąnaudoms, mažinančioms apmokestinamąjį pelną); nustatomos praėjusių mokestinių laikotarpių pajamų sumos (pataisius praėjusių laikotarpių mokestinę atskaitomybę);

28.3. Apyskaitos 57 eilutėje įrašoma bendra suma sąnaudų, mažinančių apmokestinamąjį pelną (didinančių nuostolį), kai tos sąnaudos mokestiniais metais finansinėje apskaitoje neregistruojamos (detalizuojama 58-61 eilutėse), iš jų:

28.3.1. Apyskaitos 58 eilutėje įrašomos, apskaičiuojant apmokestinamąjį pelną, beviltiškomis pripažintos skolų sumos JAPM įstatymo 5 str. 1 dalies 15 punkte nustatyta tvarka (išskyrus tuos atvejus, kai tų skolų sumos beviltiškomis pripažintos ataskaitiniais mokestiniais metais ir finansinėje apskaitoje, ir apskaičiuojant apmokestinamąjį pelną);

28.3.2. Apyskaitos laisvose 59-61 eilutėse įrašomos detalizuotos kitos sąnaudos, kuriomis mažinamas finansinėje apskaitoje apskaičiuotas pelnas prieš apmokestinimą: pvz., faktiškai patirtų sąnaudų, susijusių su atidėjimų naudojimu (jei atidėjimai sudaromi tokioms sąnaudoms, kurios priskiriamos mažinančioms apmokestinamąjį pelną), sumos; ilgalaikio materialiojo turto remonto (ne didesnės kaip 50 proc. to turto įsigijimo vertės) sąnaudų sumos, kai finansinėje apskaitoje atlikto remonto suma buvo sumažintas sukauptas to turto nusidėvėjimas ir kt.

29. Apyskaitos 62 eilutėje įrašomos investicijai panaudotos lėšos – ilgalaikio materialiojo turto (įskaitant remontą, kurio vertė didesnė kaip 50 proc. šio turto įsigijimo vertės, rekonstravimą ar nebaigtą statybą) bei kompiuterių programų (išskyrus pačių susikurtų) įsigijimo vertė apskaičiuojant investiciją JAPM įstatymo 21 str. 1 dalies 2 punkte nustatytu būdu.

30. Atlikus aukščiau nurodytus finansinėje apskaitoje nustatyto pelno (nuostolio) prieš apmokestinimą koregavimus, apskaičiuojamas įmonės bendrasis apmokestinamasis pelnas arba mokestinis nuostolis: prie finansinėje apskaitoje nustatyto mokestinių metų pelno (nuostolio) prieš apmokestinimą sumos (Apyskaitos 12 eilutė) pridedamos pelną prieš apmokestinimą didinančios (nuostolį mažinančios) sumos (Apyskaitos 13 eilutė), atimamos pelną prieš apmokestinimą mažinančios (nuostolį didinančios) sumos (Apyskaitos 35 eilutė) ir atimama investicijai panaudotų lėšų, apskaičiuojant investiciją JAPM įstatymo 21 str. 1 dalies 2 punkte nurodytu būdu, suma, įrašyta Apyskaitos 62 eilutėje. Apskaičiuota bendrojo apmokestinamojo pelno suma įrašoma Apyskaitos 63 eilutėje. Jeigu apskaičiuojamas nuostolis, tai nuostolio suma šioje eilutėje nurodoma su minuso ženklu.

31. Bendrasis apmokestinamasis pelnas (Apyskaitos 63 eilutė) mažinamas JAPM įstatymo 6 straipsnyje nurodytomis labdarai ir paramai skirtomis neapmokestinamomis sumomis, išmokomis iš pelno, apmokestintomis fizinių asmenų pajamų mokesčiu, laisvųjų ekonominių zonų įmonių ir zonų valdymo bendrovių pelno, panaudoto šiame straipsnyje nustatytiems tikslams, sumomis. Bendra apmokestinamąjį pelną mažinanti suma įrašoma Apyskaitos 64 eilutėje, detalizuojama – Apyskaitos 65-69 eilutėse:

31.1. Apyskaitos 65 eilutėje nurodomos pagal Labdaros ir paramos įstatymą labdarai ir paramai skirtos sumos JAPM įstatymo 6 str. 1 dalyje nustatyta tvarka;

31.2. Apyskaitos 66 eilutėje nurodomos pagal Labdaros ir paramos įstatymą labdarai ir paramai skirtos sumos JAPM įstatymo 6 str. 2 dalyje nustatyta tvarka;

31.3. Apyskaitos 67 eilutėje įrašomos išmokos iš pelno (išskyrus dividendus), apmokestintos fizinių asmenų pajamų mokesčiu (Vyriausybės 1997 12 30 nutarimo Nr. 1495 1.2 punktas);

31.4. Apyskaitos 68 eilutėje nurodoma neapmokestinama laisvųjų ekonominių zonų įmonių ir zonų valdymo bendrovių pelno dalies, panaudotos pagrindinėms priemonėms įsigyti, moksliniams tyrimams bei naujoms technologijoms diegti, suma.

32. Bendrąjį apmokestinamąjį pelną sumažinus JAPM įstatymo 6 straipsnyje nurodytomis sumomis, apskaičiuojamas apmokestinamasis pelnas ir įrašomas Apyskaitos 70 eilutėje (iš 63 eilutės sumos atimama 64 eilutės suma). Jeigu Apyskaitos 63 eilutėje apskaičiuojamas mokestinis nuostolis, tai šis nuostolis negali būti didinamas JAPM įstatymo 6 straipsnyje nurodytomis neapmokestinamomis sumomis. Tokiu atveju Apyskaitos 63 eilutėje apskaičiuota bendrojo mokestinio nuostolio suma (šioje eilutėje įrašyta mokestinio nuostolio suma gali būti perkeliama į kitus mokestinius metus) įrašoma (pakartojama) Apyskaitos 70 eilutėje.

33. Jeigu mokestiniais metais įmonė apskaičiavo mokestinį nuostolį, tai pagal JAPM įstatymo 4 straipsnį mokestiniais metais susidariusių mokestinių nuostolių sumą leidžiama perkelti į kitus mokestinius metus, bet ne ilgiau kaip penkerius mokestinius metus, pradedant skaičiuoti nuo kitų metų, kai nuostoliai atsirado. Mokestinių nuostolių perkėlimas atliekamas finansų ministro 1999 03 06 įsakymo Nr. 61 (Žin., 1999, Nr. 23-676) nustatyta tvarka.

34. Apyskaitos 71 eilutėje įrašoma bendra perkeliama (įskaitoma) praėjusio mokestinio laikotarpio (laikotarpių) mokestinio nuostolio suma, kuria mažinamas ataskaitinių mokestinių metų pelnas. 72-76 eilutėse eilės tvarka nurodomi mokestiniai metai ir tų metų mokestinių nuostolių sumos (jų dalis per praėjusius laikotarpius nepadengta apmokestinamuoju pelnu). Nuostolių perkeliama tiek, kiek yra apmokestinamojo pelno (t. y. iki nulio). 71 eilutė pildoma tik tuo atveju, jei 70 eilutėje įrašytas apskaičiuotas apmokestinamasis pelnas, pvz., jeigu įmonė apskaičiavo 1997 -ųjų metų 3000 Lt mokestinį nuostolį, 1998 -ųjų metų – 2000 Lt nuostolį, 1999 -ųjų metų – 1000 Lt nuostolį, o 2000 -ųjų metų – 4000 Lt pelną (Apyskaitos 70 eilutė), vadinasi, į 2000 -uosius mokestinius metus ji gali perkelti ne daugiau kaip 4000 Lt minėtais praėjusiais metais nustatytų mokestinių nuostolių. Tokiu atveju Apyskaitoje nurodoma:

71 eilutėje įrašoma bendra į 2000-uosius mokestinius metus perkeliama mokestinių nuostolių suma – 4000 Lt;

72 eilutės 1 skiltyje įrašomi 1997 metai, 2 skiltyje – perkeliama tų metų mokestinių nuostolių – 3000 Lt;

73 eilutės 1 skiltyje įrašomi 1998 metai, 2 skiltyje – perkeliama tų metų mokestinių nuostolių sumos dalis – 1000 Lt.

Likusios neperkeliamos mokestinių nuostolių sumos (1998 metų – 1000 Lt suma ir 1999 metų – 1000 Lt suma) į Apyskaitos 74 – 76 eilutes nerašomos. Kitais mokestiniais metais Apyskaitos atitinkamose (72-73) eilutėse bus įrašomos neperkeltų mokestinių nuostolių sumos (ar jų dalys) tik tuo atveju, jeigu įmonė Apyskaitos 70 eilutėje įrašo apskaičiuotą apmokestinamąjį pelną.

35. Apyskaitos 77 eilutėje įrašomas apmokestinamasis pelnas, sumažintas perkeltojo mokestinio nuostolio suma (70 eilutės suma, atėmus perkeliamą mokestinio nuostolio sumą, įrašytą 71 eilutėje). Nuo šioje eilutėje apskaičiuoto apmokestinamojo pelno sumos apskaičiuojamas pelno mokestis pagal JAPM įstatyme nustatytus pelno mokesčio tarifus.

36. Apyskaitos 78 eilutėje įrašoma apmokestinamojo pelno suma, apmokestinama pagal pagrindinį (24 proc.) mokesčio tarifą (JAPM įstatymo 7 str. 1 punktas). Pelno mokesčio tarifas – 24 proc. įrašomas Apyskaitos 94 eilutėje. Pelno mokesčio suma, apskaičiuota pagal pagrindinį pelno mokesčio tarifą, įrašoma Apyskaitos 97 eilutėje.

37. Apyskaitos 79 eilutėje įrašoma apmokestinamojo pelno suma, panaudota investicijoms, tas investicijas apskaičiuojant JAPM įstatymo 21 str. 1 dalies 1 punkte nustatytu būdu. Investicijoms panaudotas apmokestinamasis pelnas apmokestinamas pagal nulinį (0 proc.) pelno mokesčio tarifą (JAPM įstatymo 7 str. 2 punktas).

38. Apyskaitos 80 eilutėje įrašoma apmokestinamojo pelno, apmokestinamo pagal lengvatinį tarifą, suma. Pelno mokesčio lengvatos (mokesčio nuolaidos) nustatytos Juridinių asmenų pelno mokesčio įstatymo 8 ir 9 straipsniuose. Apyskaitos 81-93 eilutėse pagal lengvatinį tarifą apmokestinamos pelno sumos detalizuojamos pagal įmonių rūšis, veiklos rūšis ar kitus kriterijus, suteikiančius teisę į lengvatinį tarifą, iš jų:

38.1. žemės ūkio produkciją gaminantys juridiniai asmenys ir paslaugas žemės ūkiui teikiančios specializuotos įmonės, kurių žemės ūkio produkcijos ir paslaugų žemės ūkiui realizavimo pajamos sudaro ne mažiau kaip 50 proc. visų realizavimo pajamų, apmokestinamąjį pelną įrašo Apyskaitos 81 eilutėje.

Remiantis JAPM įstatymo 8 straipsniu, šioms įmonėms taikomas 10 proc. pelno mokesčio tarifas.

Įmonės, kurių apmokestinamasis pelnas, remiantis JAPM įstatymo 8 straipsnio nuostatomis, yra apmokestinamas 10 proc. pelno mokesčiu, nuo pelno mokesčio yra atleistos pagal 1997 12 09 įstatymą Nr. VIII – 558 (Žin., 1997, Nr. 117 – 2998). Šio įstatymo nuostatos galioja iki bus priimtas Įmonių pajamų mokesčio įstatymas.

Jeigu minėtų įmonių realizavimo pajamos už realizuotą žemės ūkio produkciją ir už paslaugas žemės ūkiui realizavimo pajamose sudaro mažiau kaip 50 proc., apmokestinamasis pelnas yra apmokestinamos JAPM įstatymo 7 straipsnyje nustatyta tvarka.

Kokios pajamos priskiriamos prie realizavimo pajamų už realizuotą žemės ūkio produkciją ir už žemės ūkiui suteiktas paslaugas, nurodyta finansų ministro 1995 12 27 įsakyme Nr. 134 (Žin., 1996, Nr. 1 – 36, Nr. 34 – 851; 1997, Nr. 8 – 163; 1999, Nr. 96-2772);

38.2. Apyskaitos 82 eilutėje įrašomas kooperatinių bendrovių (kooperatyvų), kurios (kurie) perdirba ir realizuoja tik iš savo narių fizinių asmenų supirktą žemės ūkio produkciją bei teikia žemės ūkio paslaugas tik savo nariams fiziniams asmenims. Tokių bendrovių apmokestinamasis pelnas apmokestinamas taikant nulinį (0 proc.) pelno mokesčio tarifą;

38.3. Apyskaitos 83 eilutėje įrašomas kūrybinių sąjungų ir jų įmonių bei organizacijų, kurios ne mažiau kaip 29 proc. pelno panaudoja kūrybinių sąjungų poreikiams tenkinti, apmokestinamasis pelnas.

Kūrybinių sąjungų (architektų, dailininkų, dizainerių, fotomenininkų, kompozitorių, kinematografininkų, mokslininkų, rašytojų, tautodailininkų, teatro, žurnalistų) ir jų įmonių bei organizacijų, kurios ne mažiau kaip 29 proc. balansinio pelno panaudoja kūrybinių sąjungų poreikiams, juridinių asmenų pelno mokesčio tarifas – 5 proc. apmokestinamojo pelno;

38.4. laisvųjų ekonominių zonų įmonių apmokestinamasis pelnas, apmokestinamas pagal lengvatinį JAPM įstatymo 8 straipsnyje nustatytą pelno mokesčio tarifą, įrašomas Apyskaitos 84 eilutėje.

Laisvųjų ekonominių zonų įmonės 5 metus nuo įmonės įregistravimo dienos moka 80 proc. mažesnį pelno mokestį, kitus 5 metus – 50 proc. mažesnį pelno mokestį. Jeigu užsienio investuotojas (investuotojai) įsigijo ne mažiau kaip 30 proc. laisvosios zonos įmonės įstatinio (nuosavo) kapitalo ir investavo ne mažiau kaip vieno milijono JAV dolerių vertės užsienio kilmės kapitalą, šios įmonės 5 metus nuo jų įregistravimo dienos nemoka pelno mokesčio, o kitus 10 metų moka 50 proc. mažesnį pelno mokestį;

38.5. Apyskaitos 85 eilutėje įrašomas įmonių, kurios iki 1997 04 01 įgijo teisę naudotis užsienio investicijoms teikiamomis pelno mokesčio lengvatomis, nustatytomis JAPM įstatymo 8 str. šeštoje, septintoje ir aštuntoje dalyse, apmokestinamasis pelnas;

38.6. įmonių, kurių bendrosios pajamos per mokestinį laikotarpį nėra didesnės kaip 1 mln. litų ir vidutinis sąrašinis darbuotojų skaičius nėra didesnis kaip 50 žmonių, apmokestinamajam pelnui taikomas 15 proc. pelno mokesčio tarifas. Tačiau yra nustatyta išimtis – ši lengvata netaikoma įmonėms, kurios verčiasi prekyba alkoholiniais gėrimais ar tabako gaminiais, didmenine ar mažmenine naftos produktų prekyba (įskaitant atvejus, kai kartu prekiaujama ir kitomis prekėmis), bei tiems juridiniams asmenims, kurie teikia viešojo maitinimo paslaugas ir pardavinėja alkoholinius gėrimus, įskaitant alų bei tabako gaminius.

Jeigu įmonės rodikliai atitinka JAPM įstatymo 8 straipsnyje nustatytus reikalavimus, tai tokia įmonė gali taikyti minėtą lengvatą ir tokios įmonės apmokestinamasis pelnas įrašomas Apyskaitos 86 eilutėje;

38.7. kredito unijų apmokestinamasis pelnas įrašomas Apyskaitos 87 eilutėje.

Kredito unijos nuo 2000 m. sausio 1 d. iki 2003 m. sausio 1 d. visiškai atleidžiamos nuo pelno mokesčio. Nuo 2003 m. sausio 1 d. kredito unijos pelnas apmokestinamas 70 proc. mažesniu pelno mokesčiu;

38.8. ne pelno siekiančių organizacijų (įmonių), veikiančių pagal jų veiklą reglamentuojantį įstatymą, apmokestinamasis pelnas (taikomas 5 proc. pelno mokesčio tarifas) įrašomas Apyskaitos 88 eilutėje.

JAPM įstatymo 8 straipsnyje nustatytąja pelno mokesčio lengvata šiuo metu gali naudotis tik tos įmonės, įsteigtos pagal įstatymus, kuriuose yra nuostata, kad pagal juos steigiamos įmonės (organizacijos) yra ne pelno siekiančios įmonės (organizacijos).

Ne pelno siekiančios įmonės (organizacijos) gali būti steigiamos pagal Asociacijų įstatymą, Labdaros ir paramos fondų įstatymą, Viešųjų įstaigų įstatymą, Visuomeninių organizacijų įstatymą, Prekybos, pramonės ir amatų rūmų įstatymą, Kooperatinių bendrovių (kooperatyvų) įstatymą, Daugiabučių namų ir sodininkų bendrijų įstatymą, Žemės ūkio rūmų įstatymą ir kt.

Be to, pagal Vyriausybės 1995 03 28 nutarimu Nr. 441 patvirtintų Nevalstybinio švietimo rėmimo taisyklių 24 punktą nevalstybinė švietimo įstaiga, turinti Švietimo ir mokslo ministerijos išduotą licenciją, arba jei ši įstaiga yra aprobuota švietimo skyriaus ir įregistruota Švietimo įstaigų registre, ji yra prilyginama ne pelno organizacijai. Todėl apmokestinant šių įstaigų pelną, taikomas 5 proc. pelno mokesčio tarifas (finansų ministro 1996 01 23 įsakymas Nr. 14; Žin., 1996, Nr. 8 – 211).

Jeigu įmonė ne pelno organizacijos statusą įgijo mokestinių metų laikotarpiu, tai mokestinių metų apmokestinamojo pelno sumas (atitinkamai iki ir po ne pelno organizacijos statuso gavimo) apmokestina pagal pagrindinį (24 proc.) ir lengvatinį (5 proc.) pelno mokesčio tarifą ir apmokestinamojo pelno sumas įrašo atitinkamose Apyskaitos eilutėse (78, 80 ir 88);

38.9. investicinės bendrovės, kurioms taikoma JAPM įstatymo 8 straipsnyje nustatyta pelno mokesčio lengvata, pelno, neapmokestinamo šiame straipsnyje nustatyta tvarka, sumą įrašo apyskaitos 89 eilutėje.

Pagal JAPM įstatymo 8 straipsnį investicinių kintamojo kapitalo bendrovių ir uždarųjų investicinių fondų, veikiančių pagal Investicinių bendrovių įstatymą, pelnas, gautas sukauptas lėšas investavus arba reinvestavus į vertybinius popierius ir (arba) gautas iš prekybos vertybiniais popieriais, taip pat vertybinių popierių perkainojimo rezultatai neapmokestinami.

Kitas apmokestinamasis pelnas apmokestinamas bendra tvarka taikant JAPM įstatymo 7 straipsnyje nustatytą (24 proc.) pelno mokesčio tarifą ir įrašomas Apyskaitos 78 eilutėje;

38.10. įmonės, kurių realizavimo pajamos už pačių pagamintą produkciją sudaro daugiau kaip 50 proc. visų gautų pajamų ir kuriose dirba riboto darbingumo asmenys, mažina apskaičiuotą pelno mokestį JAPM įstatymo 9 straipsnyje nustatyta tvarka. Šios įmonės apmokestinamąjį pelną įrašo Apyskaitos 90 eilutėje. Nustatyta lengvata taikoma tik toms įmonėms, kurios gamina produkciją. Toms įmonėms, kurios teikia paslaugas, minėtoji lengvata netaikoma. Riboto darbingumo darbuotojų skaičius nustatomas pagal Vyriausybės 1990 09 26 nutarime Nr. 292 nustatytą tvarką (dalijant vidutinį sąrašinį riboto darbingumo dirbančiųjų skaičių iš vidutinio sąrašinio visų darbuotojų skaičiaus nuo metų pradžios). Vidutinis sąrašinis darbuotojų skaičius apskaičiuojamas Statistikos departamento nustatyta tvarka. Apskaičiuotas riboto darbingumo dirbančiųjų procentas įrašomas Apyskaitos 91 eilutėje.

39. Jeigu mokesčių mokėtojas pagal įstatymą turi teisę į kelias mokesčio lengvatas, teikiama tik didžiausioji lengvata. Lengvatinis pelno mokesčio tarifas įrašomas Apyskaitos 96 eilutėje.

40. Pelno mokesčio suma, apskaičiuota pagal lengvatinį tarifą, įrašoma Apyskaitos 99 eilutėje.

Įmonės, kurių realizavimo pajamos už pačių pagamintą produkciją sudaro daugiau kaip 50 proc. visų gautų pajamų ir kuriose dirba riboto darbingumo darbuotojai, lengvatinį pelno mokesčio tarifą apskaičiuoja, pagrindinį (24 proc.) mokesčio tarifą (JAPM įstatymo 7 str. 1 punktas) sumažindamos JAPM įstatymo 9 straipsnyje nustatytu pelno mokesčio sumažinimo procentu (nustatomu atsižvelgiant į riboto darbingumo dirbančiųjų dalį).

41. Bendra apskaičiuota pelno mokesčio nuo apmokestinamojo pelno suma (apskaičiuota pagal pagrindinį, lengvatinį ir investicijoms taikomą tarifą) įrašoma Apyskaitos 100 eilutėje.

Įmonės, kurios Apyskaitą naudoja pelno avansiniam mokesčiui apskaičiuoti pagal faktišką einamųjų mokestinių metų rezultatą, apskaičiuotą pelno avansinio mokesčio sumą (nuo laikotarpio pradžios) įrašo Apyskaitos 100 eilutėje (šioje eilutėje įrašytoji pelno avansinio mokesčio suma yra perkeliama į vėlesniais mėnesiais pateikiamų Apyskaitų 104 eilutę).

42. Apyskaitos 101 eilutėje įrašoma įskaityta užsienio valstybėje sumokėtoji pelno mokesčio suma. Pagal JAPM įstatymo 18 straipsnį, kai Lietuvos Respublikos tarpvalstybinės sutarties nuostatos neatitinka JAPM įstatymo, apmokestinant pelną, taikomos tarpvalstybinės sutarties nuostatos. Mokestis, kurį Lietuvos Respublikos įmonė sumokėjo užsienyje nuo pajamų, priskiriamų užsienyje esančiam jos filialui ar kitokiai jos nuolatinei buveinei, įskaitomas į pagal Lietuvos Respublikos JAPM įstatymą apskaičiuotą pelno mokestį, kurį ta įmonė nuo minėtų pajamų turi sumokėti Lietuvoje. Tačiau įskaitomo mokesčio suma negali būti didesnė už pelno mokesčio sumą, apskaičiuotą nuo minėtų pajamų pagal JAPM įstatymą. Analogiška tvarka taikoma ir tuo atveju, kai Lietuvos Respublikos juridinis asmuo gauna pelną, apmokestintą užsienyje, ir nėra sudarytos dvigubo apmokestinimo išvengimo sutarties (JAPM įstatymo 19 str.). Užsienio valstybėje sumokėto pelno mokesčio įskaitymo tvarka nustatyta Vyriausybės 1995 05 25 nutarime Nr. 736 „Dėl juridinių asmenų pelno dvigubo apmokestinimo išvengimo“ (Žin., 1995, Nr. 45-1106).

43. Jeigu įmonė praėjusių metų dividendus išmokėjo iki nustatyto mokestinės atskaitomybės pateikimo termino pabaigos, tai iš dividendų išskaičiuota ir į valstybės biudžetą sumokėta pelno mokesčio suma įrašoma Apyskaitos 102 eilutėje ir šia suma sumažinamas mokėtinas ataskaitinių mokestinių metų pelno mokestis. Tačiau ši suma neturi būti didesnė už apskaičiuotą praėjusio mokestinio laikotarpio pelno mokesčio nuo apmokestinamojo pelno sumą (JAPM įstatymo 22 str. nustatyta tvarka), įrašytą Apyskaitos 100 eilutėje. Tuo atveju, kai įmonei pelno mokestis sumažinamas užsienio valstybėje sumokėta pelno mokesčio suma (įrašyta Apyskaitos 101 eilutėje), tai Apyskaitos 102 eilutėje įrašoma iš dividendų išskaičiuota ir sumokėta į biudžetą pelno (pajamų) mokesčio suma neturi būti didesnė už Apyskaitos 100 ir 101 eilutėse įrašytų sumų skirtumą.

Dividendus išmokėjus po mokestinės atskaitomybės pateikimo, pelno mokestis perskaičiuojamas ir pateikiama kita perskaičiuota (patikslinta) Apyskaita.

44. Apskaičiuotą pelno mokestį sumažinus Apyskaitos 101 ir 102 eilutėse įrašytomis sumomis, į biudžetą privaloma sumokėti pelno mokesčio suma įrašoma 103 eilutėje.

45. Įmonės, kurios Apyskaitą naudoja pelno avansiniam mokesčiui apskaičiuoti pagal faktišką einamųjų mokestinių metų rezultatą, Apyskaitos 101 ir 102 eilučių nepildo.

46. Apyskaitos 104 eilutėje įrašoma pelno avansinio mokesčio suma, deklaruota pagal ataskaitinių mokestinių metų pelno (pajamų) avansinio mokesčio PAM -1 formos apyskaitas (pelno avansinį mokestį apskaičiuojant pagal praėjusių laikotarpių faktišką pelno mokestį). Jeigu pelno avansinis mokestis apskaičiuojamas pagal faktiškus mokestinių metų rezultatus, mokestinių metų Apyskaitos 104 eilutėje įrašoma (pakartojama) jos 100 -ojoje eilutėje įrašyta pelno mokesčio suma.

Tos įmonės, kurios Apyskaitą naudoja pelno avansiniam mokesčiui apskaičiuoti pagal faktiškus einamųjų mokestinių metų rezultatus, Apyskaitos 100-ojoje eilutėje apskaičiuotą pelno avansinio mokesčio sumą (laikotarpio nuo mokestinių metų pradžios) perkelia į kito mėnesio Apyskaitos 104 eilutę, o apskaičiuodamos pirmojo mėnesio pelno avansinį mokestį Apyskaitos 104 eilutės nepildo.

47. Apyskaitos 105 eilutėje įrašomas mokestinių metų pelno mokesčio ir atitinkamai deklaruoto tų metų pelno avansinio mokesčio sumų skirtumas (iš 103 eilutės sumos atimama 104 eilutės suma). Kai Apyskaita naudojama pelno avansiniam mokesčiui apskaičiuoti pagal faktiškus einamųjų mokestinių metų rezultatus, šioje eilutėje įrašomas ataskaitinio laikotarpio pelno avansinio mokesčio (laikotarpio nuo metų pradžios) ir per ankstesnį ataskaitinį laikotarpį apskaičiuoto pelno avansinio mokesčio sumų skirtumas (iš 103 eilutės sumos atimama 104 eilutės suma).

 

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

48. Teikiant mokestinių metų Apyskaitą, rekomenduojama kartu pateikti užpildytą ataskaitinių mokestinių metų Apyskaitos priedą (rekomenduojamos formos Investicijų apskaičiavimą).

49. Įmonės, kurios Apyskaitos formą naudoja pelno avansiniam mokesčiui pagal faktiškus einamųjų metų rezultatus apskaičiuoti, mokestiniams metams pasibaigus, JAPM įstatymo 14 straipsnyje nustatyta tvarka kartu su Buhalterinės apskaitos pagrindų įstatyme nustatyta finansine atskaitomybe pateikia metinę Apyskaitos formą, užpildytą pagal Tvarkos reikalavimus, nustatytus mokestinių metų apyskaitai užpildyti.

50. Apyskaitoje apskaičiuotas pelno mokestis turi būti sumokamas (jei buvo mokamos pelno avansinio mokesčio sumos – sumokamas skirtumas) ne vėliau kaip kitą darbo dieną po metinės Apyskaitos pateikimo termino pabaigos.

______________

 

 


 


 

1

2

3

Sąnaudos, nepriskiriamos mažinančioms apmokestinamąjį pelną, iš viso

(19+ 20+ 21+ 22+ 23+ 24+ 25+ 26+ 27+ 28+ 29+ 30+ 31+32+ 33+ 34):

18

 

sąnaudos, tenkančios pajamoms už paslaugas, finansuojamas iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo lėšų

19

 

parduoto turto, kurį įsigijus buvo pritaikytos Įstatymo 21 straipsnyje nustatytos investicijų apmokestinimo sąlygos, likutinė vertė

20

 

ilgalaikio turto nusidėvėjimo sąnaudos, didesnės už Vyriausybes nustatytąsias

21

 

ilgalaikio turto, kurį įsigijus iš bendrųjų pajamų iškart atimama to turto įsigijimo vertė (investicija pagal Įstatymo 21 straipsnio 1 dalies 2 punktą), nusidėvėjimo sąnaudos

22

 

išsinuomoto (naudojamo pagal panaudą) ilgalaikio materialiojo turto remonto (rekonstravimo) išlaidos, Vyriausybės nustatyta tvarka nepriskiriamos sąnaudoms, mažinančioms apmokestinamąjį pelną

23

 

Vyriausybes nustatytas normas viršijantys natūralios netekties nuostoliai

24

 

reprezentacines sąnaudos, nepriskiriamos mažinančioms apmokestinamąjį pelną

25

 

Įvairių atidėjimų išlaidoms sumos (išskyrus specialiuosius atidėjimus bankų, kredito unijų abejotiniems aktyvams ir draudimo įmonių (draudikų formuojamus techninius draudimo atidėjimus bei perdraudimui tenkančių draudimo įmokų dalį, išskyrus draudimo įmoku grąžinimo techninių atidėjimų (pagal įstatymo 5 straipsnio 1 dalies 8 punktą))

26

 

nurašytos beviltiškos skolos, mokestiniais metais nepripažintos beviltiškomis skolomis Įstatyme nustatyta tvarka

27

 

baudos ir delspinigiai

28

 

stojamųjų  narių įnašų, nario mokesčių ir tikslinių nario įmokų sumos, nepriskiriamos mažinančioms apmokestinamąjį pelną pagal Įstatymo 5 straipsnio 1 dalies 14 punktą

29

 

nuostoliai dėl turto nurašymo (praradimo)

30

 

 

31

 

 

32

 

 

33

 

 

34

 

3. Pelno prieš apmokestinimu sumažinimas (nuostolio padidinimas) iš viso (36+51+57):

35

 

Nerealizacinės pajamos, kurios apskaičiuojant apmokestinamąjį pelną, neįskaitomos į nerealizacines pajamas (Įstatymo 3 straipsnis), iš viso (37+38+39+40+41+42+43+44+45+46+47+48+ 49+50):

36

 

iš LR įmonių gauti dividendai (iš kurių išskaičiuotas pelno mokestis)

37

 

iš užsienio valstybių įmonių gauti dividendai (nuo kurių sumokėtas pelno mokestis)

38

 

palūkanos už Lietuvos Respublikos ūkio subjektų obligacijas ir už LR Vyriausybės, savivaldybių ir tarptautinių finansinių organizacijų, kurių nariu yra Lietuvos Respublika, vertybinius popierius

39

 

pajamos iš LR vyriausybės, savivaldybių ir tarptautinių finansinių organizacijų, kurių nariu yra Lietuvos Respublika, vertybinių popierių pardavimo antrinėje rinkoje, išskyrus pajamas už tarpininkavimo paslaugas, susijusias su šių vertybinių popierių prekyba antrinėje rinkoje

40

 

pajininkų iš kitų įmonių gauta pelno dalis

41

 

iš draudimo įmonių (draudikų) gautos draudimo išmokos

42

 

steigėjų iš individualių (personalinių) įmonių ir ūkinių bendrijų pajamų (pelno) dalis

43

 

sumos, gautos Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo reglamentuotai labdarai ir paramai

44

 

gautos baudos ir delspinigiai

45

 

stojamieji nariu įnašai ir narių mokesčiai, jei šie įrašai ir mokesčiai gauti iš narių fizinių asmenų

46

 

draudimo įmonių organizacinio fondo likutis Draudimo įstatymo nustatyta tvarka

47

 

jūrų, oro uostų, skrydžių valdymo ir oro navigacinio aptarnavimo paslaugų rinkliavos ir už jūrų uosto žemės nuomą surinktos lėšos

48

 

 

49

 

 

50

 


 

1

2

3

Kitos pajamos, neįskaitomos bendrąsias pajamas, iš viso (52+53+54+55+56)

51

 

pajamos už paslaugas, finansuojamas iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo lėšų

52

 

 

53

 

 

54

 

 

55

 

 

56

 

sąnaudos, mažinančios apmokestinamąjį pelną (didinančios nuostolį), kai jos susidaro dėl skirtingo sąnaudų pripažinimo pagal finansinės apskaitos ir apmokestinamojo pelno apskaičiavimo reikalavimus (58+59+60+61):

57

 

beviltiškomis pripažintos skolų sumos (Įstatymo 5 straipsnio 1 dalies 15 punktas) (įrašoma, jei jos finansinėje apskaitoje buvo įtrauktos į sąnaudas ankstesniais mokestiniais metais)

58

 

 

59

 

 

60

 

 

61

 

4. Investicijai panaudotos lėšos (kai investicijos suma apskaičiuojama Įstatymo 21 straipsnio 1 dalies 2 punkte nustatytu būdu)

62

 

Bendrasis apmokestinamasis pelnas (nuostolis) iš viso (12 +13 - 35 - 62)

63

 

Kitos bendrąjį apmokestinamąjį pelną mažinančios sumos (65+66+67+68+69) (pildoma, kai 63 eil.>0):

64

 

išlaidos labdarai ir paramai pagal Labdaros ir paramos įstatymą (Įstatymo 6 straipsnio 1 dalis)

65

 

išlaidos labdarai ir paramai pagal Labdaros ir paramos įstatymą (Įstatymo 6 straipsnio 2 dalis)

66

 

išmokos iš pelno, apmokestintos fizinių asmenų pajamų mokesčiu

67

 

Laisvųjų ekonominių zonų įmonių ir zonų valdymo bendrovių pelno dalis, panaudota Įstatymo 6 straipsnyje nustatyta tvarka

68

 

 

69

 

Apmokestinamasis pelnas (nuostolis) (63 - 64)

70

 

Mokestinių metų apmokestinamąjį pelną mažinantys perkelti praeitų laikotarpių mokestiniai nuostoliai, iš viso (pildoma, kai 70 eil. > 0 ):

71

 

Tarp jų:                  -                                     metų nuostolis

72

 

                               -                                     metų nuostolis

73

 

                               -                                     metų nuostolis

74

 

                               -                                     metų nuostolis

75

 

                               -                                     metų nuostolis

76

 

Apmokestinamasis pelnas (70-71):

77

 

- apmokestinamojo pelno suma, apmokestinta pagal pagrindinį pelno mokesčio tarifą (Įstatymo 7 straipsnio 1 punktas)

78

 

- apmokestinamojo pelno suma, panaudota investicijoms (apskaičiuota Įstatymo 21 straipsnio 1 dalies 1 punkte nustatytu būdu)

79

 

- apmokestinamojo pelno suma, apmokestinta pagal lengvatinį tarifą (Įstatymo 8 ir 9 straipsniai):

80

 

Iš jo. - žemės ūkio produkciją gaminančių juridinių asmenų ir paslaugas žemės ūkiui teikiančių specializuotų įmonių apmokestinamasis pelnas

81

 

- kooperatinių bendrovių (kooperatyvų), kurios (kurie) perdirba ir realizuoja tik iš savo narių fizinių asmenų supirktą žemės ūkio produkciją bei teikia paslaugas tik savo nariams fiziniams asmenims, apmokestinamasis pelnas

82

 

- kūrybinių sąjungų ir įmonių bei organizacijų, kurios ne mažiau kaip 29% pelno panaudoja kūrybinių sąjungų poreikiams, apmokestinamasis pelnas

83

 


 

1

2

3

- laisvųjų ekonominių zonų įmonių apmokestinamasis pelnas

84

 

- apmokestinamas pagal užsienio investicijoms taikomą pelno mokesčio tarifą

85

 

-juridinių asmenų kurių bendrosios pajamos per mokestinį laikotarpį neviršija 1 mln. litų ir vidutinis sąrašinis darbuotojų skaičius neviršija 50 žmonių, apmokestinamasis pelnas

86

 

- kredito unijų apmokestinamasis pelnas

87

 

- ne pelno siekiančių organizacijų (įmonių) apmokestinamasis pelnas

88

 

- investicinių kintamojo kapitalo bendrovių ir uždarųjų investicinių fondų, veikiančių pagal Investicinių bendrovių įstatymą, apmokestinamasis pelnas

89

 

- įmonių, kurių realizavimo pajamos už jų pačių pagamintą produkciją sudaro daugiau kaip 50 proc. visų gautų pajamų ir kuriose dirba riboto darbingumo asmenys, apmokestinamasis pelnas

90

 

riboto darbingumo asmenų dalis tarp visų dirbančių (procentais)

91

 

 

,

 

%

 

92

 

 

93

 

Pelno mokesčio tarifai :                                 - pagrindinis %

94

 

 

%

- investicijoms %

95

0 %

- lengvatinis %

96

 

 

,

 

%

Pelno mokesčio suma, apskaičiuota pagal pagrindinį pelno mokesčio tarifą (78 x 94)

97

 

Pelno mokesčio suma, apskaičiuota pagal investicijoms nustatytu pelno mokesčio tarifą (79 x 95)

98

0

Pelno mokesčio suma, apskaičiuota pagal lengvatinį pelno mokesčio tarifą (80 x96)

99

 

Apskaičiuota pelno mokesčio suma, iš viso (97 + 99)

100

 

Įskaitoma užsienio valstybėje sumokėto pelno mokesčio suma (pagal Įstatymo 18 ir 19 straipsnius)

101

 

Įskaitoma išskaičiuota iš dividendų ir sumokėta į biudžetą pelno (pajamų) mokesčio suma (Įstatymo 22 straipsnis)

102

 

Pelno mokesčio suma, privaloma sumokėti į biudžetą (100 -101 -102)

103

 

Apskaičiuota mokestinių metų (arba praėjusio ataskaitinio laikotarpio) pelno avansinio mokesčio suma

104

 

Pelno mokesčio skirtumas (103 - 104) + (-)

105

 

 

Įmonės vadovas                                        ……………………               ……………………………

(Parašas)                                  (Vardas, pavardė)                                                            

 

Vyr. finansininkas

(vyr. buhalteris)                                        ……………………               ……………………………

(Parašas)                                  (Vardas, pavardė)

 

Pildymo data                      20 ...... ........  ............

metai   mėnuo diena

 


Priedas prie  FR0024 formos

(rekomenduojamas)

Juridinio asmens, juridinio asmens

teisių neturinčios įmonės pavadinimas……………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………

Identifikacijos numeris (kodas)…………………………….

 

Buveinė (adresas, telefonas, faksas)………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………

 

Gauta ………………………………..apskrities valstybinės

mokesčių inspekcijos…………………skyriuje

 

…………m………………..mėn.………d.

………………………………………………………………..

(pareigūno vardas, pavardė, parašas)

 

INVESTICIJŲ  APSKAIČIAVIMAS

 

……………………m.

A dalis

Patikslinta    ‘

‘

 

 

 

 

 

 

 

Pasirinktas

 

investicijos   apskaičiavimo   būdas:

 

- Juridinių asmenų pelno mokesčio įstatymo

21 str. 1 dalies 1 punkte nustatytas būdas

(I būdas)

 

‘

 

‘    pažymėti

 

vieną   tinkamą

 

- Juridinių asmenų pelno mokesčio įstatymo

21 str. 1 dalies 1 punkte nustatytas būdas

(II būdas)

 

‘

 

B dalis   I BŪDAS                                                                                                             Lt

01

Naudojamo turto* įsigijimo savikaina mokestinio laikotarpio pabaigoje

02+ 03 + 04 + 05 + 06 + 07+08 - 09

 

02

Naudojamo ilgalaikio materialiojo turto įsigijimo vertė mokestinio laikotarpio pabaigoje

 

03

Nebaigtos statybos vertė mokestinio laikotarpio pabaigoje

 

04

Remonto darbų vertė mokestinio laikotarpio pabaigoje

(nurodoma tik 50 procentų turto įsigijimo vertės viršijanti to turto remonto darbų vertė)

 

05

Rekonstravimo darbų vertė mokestinio laikotarpio pabaigoje

 

06

Naudojamų licencijuotų kompiuterių programų įsigijimo vertė mokestinio laikotarpio pabaigoje

(išskyrus pačios įmonės susikurtų kompiuterių programų vertę)

 

07

Išperkamosios nuomos būdu gauto turto per mokestinį laikotarpį faktiškai apmokėtos šio turto dalies vertė

 

08

Praėjusį mokestinį laikotarpį pagal pirkimo - pardavimo sutartį išsimokėtinai įsigyto naudojamo ilgalaikio materialiojo turto ir naudojamų licencijuotų kompiuterių programų per einamąjį mokestinį laikotarpį faktiškai apmokėta šio turto vertė

 

09

Einamąjį mokestinį laikotarpį pagal pirkimo - pardavimo sutartį išsimokėtinai įsigyto naudojamo ilgalaikio materialiojo turto ir naudojamų licencijuotų kompiuterių neapmokėta šio turto dalies vertė

 

10

Naudoto turto* įsigijimo savikaina mokestinio laikotarpio pradžioje

11 + 12 + 13 +  14 + 15

 

11

Naudoto ilgalaikio materialiojo turto įsigijimo vertė mokestinio laikotarpio pradžioje

 

12

Nebaigtos statybos vertė mokestinio laikotarpio pradžioje

 

13

Remonto darbų vertė mokestinio laikotarpio pradžioje

(nurodoma tik 50 procentų turto įsigijimo vertės viršijanti to turto remonto darbų vertė)

 

14

Rekonstravimo darbų vertė mokestinio laikotarpio pradžioje

 

15

Naudojamų licencijuotų kompiuterių programų įsigijimo vertė mokestinio laikotarpio pradžioje

(išskyrus pačios įmonės susikurtų kompiuterių programų vertę)

 

16

Naudojamam turtui* įsigyti panaudota ir negrąžinta skolintų lėšų likučio suma

(bankai ir kitos kredito įstaigos įrašo įsiskolinimų kitiems bankams ir kitoms kredito įstaigoms bei terminuotų indėlių sumą)

 

17

Įsigyjant naudojamą turtą* atsiradusi kreditorinio įsiskolinimo suma

 

18

Nemokamai gauto naudojamo turto* vertė

 

19

Įsigyto turto* apskaičiuota nusidėvėjimo (amortizacijos) suma

 

20

Akcininkų (savininkų) turtinių įnašų ir individualių (personalinių) įmonių vardu perrašyto naudojamo turto* vertė

 

21

Subsidijos (dotacijos) turtui* įsigyti ar statyti

 

22

 

 

23

Investicijos suma

01- 10- 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22

 

 

C dalis     II BŪDAS

24

Viso įsigyto turto* vertė

 

25

Įsigyto turto* vertė, kuriam nebuvo taikytas pasirinktas investicijos apskaičiavimo būdas

 

 

26

Investicijos suma (įsigyto turto*, kuriam buvo taikytas pasirinktas investicijos apskaičiavimo būdas, vertė)

24 – 25

 

----------

* ilgalaikis materialusis turtas, nebaigtos statybos darbų vertė, 50 procentų turto įsigijimo vertės viršijanti to turto remonto darbų vertė, rekonstravimo darbų vertė, įsigytos licencijuotos kompiuterių programos (išskyrus pačios įmonės susikurtas kompiuterių programas)

 

Įmonės vadovas                                ……………………               ……………………………

(Parašas)                                  (Vardas, pavardė)                                                            

 

Vyr. finansininkas (vyr. buhalteris)     ……………………               ……………………………

(Parašas)                                  (Vardas, pavardė)

 

______________