Pavojingų krovinių gabenimo ro-ro tipo laivais pagal Tarptautinį jūra gabenamų pavojingų krovinių kodeksą (IMDG kodeksą), Pavojingų krovinių tarptautinio gabenimo geležinkeliais taisyklių (RID) ir Europos sutarties dėl pavojingų krovinių tarptautinio vežimo keliais (ADR) reikalavimus SUPRATIMO MEMORANDUMAS
1998 m. rugpjūčio 25–27 d., Rønne redakcija
1 straipsnis
Taikymas
1. Šios nuostatos gali būti taikomos kaip alternatyva IMDG kodeksui visuose ro-ro tipo laivuose Baltijos jūroje, Botnijos bei Suomijos įlankose ir įplaukoje į Baltijos jūrą, kurią iš šiaurės riboja Scaw–Lysekil linija, jei bus įvykdyti toliau išvardyti reikalavimai.
2. Vieno reiso metu gali būti taikomas IMDG kodeksas arba Supratimo memorandumas. Uostuose laikomasi vietinių saugos taisyklių.
2 straipsnis
Pavojingi kroviniai
3 straipsnis
Krovimo uostų teisės aktai
4 straipsnis
Apibrėžimai
1. „Krovininio transporto vienetas (KTV)“ – krovininis konteineris, kilnojamoji cisterna, nuimamasis kėbulas, transporto priemonė, geležinkelių vagonas arba kitas panašus krovimo vienetas.
2. „Krovinių vienetas (KV)“ – kelios siuntos, kurios yra:
- sudėtos arba sukrautos ir sutvirtintos surišant, įpakuojant į polietileninį apvalkalą arba kitomis tinkamomis priemonėmis ant tokio krovimo pagrindo kaip padėklo; arba
- sudėtos į tokią apsauginę išorinę pakuotę kaip padėklo dėžę; arba
- tarpusavyje sutvirtintos į ryšulį.
3. „Krovimas ant denio“ – pagal šio Memorandumo nuostatas reiškia krovimą ant atvirojo denio.
„Krovimas po deniu“ – pagal šio Memorandumo nuostatas reiškia krovimą atviruosiuose arba uždaruosiuose ro-ro tipo laivų krovinių sektoriuose.
4. „Atvirasis denis“ – denis, kuris yra visiškai atviras iš viršaus ir ne mažiau kaip iš dviejų pusių.
5. „Ro-ro krovinių sektoriai“ – sektoriai, kurie paprastai nėra kaip nors padalyti ir tęsiasi per visą faktinį laivo ilgį arba per didesnę jo dalį, į kuriuos transporto vienetuose esantys kroviniai (supakuoti arba supilti) gali būti pakrauti ir iškrauti dažniausiai horizontalia kryptimi.
6. „Atvirieji ro-ro krovinių sektoriai“ – ro-ro krovinių sektoriai, kurie yra atviri iš abiejų pusių arba iš vienos pusės su tinkama natūralia ventiliacija, veikiančia per visą jų ilgį per nuolatines angas bortuose arba denio priekyje, kaip reikalaujama Administracijos.
7. „Uždarieji ro-ro krovinių sektoriai“ – ro-ro krovinių sektoriai, kurie negali būti priskirti nei atvirajam ro-ro krovinių sektoriui, nei atvirajam deniui.
8. Šiame Memorandume taikomas Tarptautinės konvencijos dėl žmogaus gyvybės apsaugos jūroje (SOLAS 1974) priedo 1 skyriaus 2 (e) taisyklės „keleivio“ apibrėžimas.
9. Pagal šio Memorandumo nuostatas kompetentingos institucijos yra:
Danija |
Danijos jūrų administracija |
|
Vermundsgade 38 c |
|
DK-2100 COPENHAGEN O |
|
|
Estija |
Estijos nacionalinė jūrų valdyba |
|
Jūrų saugos departamentas |
|
Lume 9 |
|
EST-10416 Tallin |
|
|
Suomija |
Suomijos jūrų administracija |
|
P. O. Box 171 |
|
SF-00181 HELSINKI |
|
|
Vokietija |
Federalinė transporto ministerija |
|
P. O. Box 20 01 00 |
|
D-53170 BONN |
|
|
Lenkija |
Transporto ir jūrų ūkio ministerija |
|
Str. Chalubinskiego 4/6 |
|
PL-00928 WARSAW |
|
|
Švedija |
Švedijos jūrų administracija |
|
Jūrų saugos inspekcija |
|
SE-601 78 NORRKÖPING |
5 straipsnis
Krovininio transporto vienetai (KTV) ir krovinių vienetai (KV)
KTV ir KV su pavojingais kroviniais gali būti gabenami ro-ro tipo laivais laikantis šių nuostatų:
2) KTV ir KV ženklinami, žymimi ir ant jų tvirtinamos informacinės lentelės pagal IMDG kodekso reikalavimus;
3) geležinkelių vagonai-cisternos, automobilių cisternos ir konteineriai-cisternos taip pat gali būti ženklinami pagal RID arba ADR reikalavimus. Pavojingumo ženkle įrašomas tekstas apie medžiagos ar gaminio keliamą pavojų, o apatinėje ženklo dalyje nurodomas pavojingumo klasės numeris. Ženklų kokybė ir jų tvirtinimo būdai turi atitikti IMDG kodekso įžangos 7.3.3 punkte nurodytus reikalavimus. Kapitonas ir jo padėjėjai turi būti susipažinę su RID/ADR ženklinimo reikalavimais. Geležinkelių vagonai-cisternos, automobilių cisternos ir konteineriai-cisternos papildomai ženklinami pavojingumo ženklu „MARINE POLLUTANT“ („jūros teršalas“), jeigu IMDG kodekse reikalaujama, kad taip būtų ženklinami pavojingi kroviniai;
6 straipsnis
Trumpieji reisai
1. Trumpieji reisai – tai kelionės:
2. Taikant išlygą 2 straipsniui, pavojingi kroviniai gali būti klasifikuojami, pakuojami, žymimi, ženklinami, bendrai pakuojami, jų dokumentai įforminami ir bendrai kraunami į KTV pagal RID/ADR reikalavimus. Šiuo atveju informacinės lentelės ant KTV gali būti tvirtinamos ir jie gali būti ženklinami pagal RID/ADR reikalavimus.
Kai KTV ir KV yra prikraunami pavojingų krovinių pagal ADR paraštės numerį 2xx1a arba RID paraštės numerį xx1a, siuntėjas arba jo atstovas laivo kapitonui apie numatomus gabenti krovinius iš anksto pateikia šią informaciją:
„ … klasės/klasių riboto kiekio pavojingi kroviniai.“
Apie krovinį, gabenamą pagal ADR paraštės numerį 2009 (b, c) arba pagal RID paraštės numerį 17 (b, c), pranešama kapitonui, jei to krovinio masė yra didesnė, negu ADR paraštės numeryje 10011 arba RID paraštės numeryje 17 c nustatyta masė.
3. Jei KTV gabenami trumpaisiais reisais pagal šio straipsnio 1 ir 2 dalis, konteinerio pakrovimo sertifikate, kuris yra būtinas pagal ADR paraštės numerį 2008 ir pagal RID paraštės numerį 16, turi būti nurodyta, kad visos ADR ir RID nustatytos sąlygos, draudžiančios krauti bendrai, yra įvykdytos.
4. Taikant išlygą 2 ir 5 straipsnių nuostatoms, pavojingi kroviniai, vežami automobilių cisternomis, geležinkelių vagonais-cisternomis ir konteineriais-cisternomis, gali būti klasifikuojami, žymimi ir jų dokumentai įforminami pagal RID/ADR reikalavimus.
6. Kad būtų teisingai taikomos 1–4 lentelės, kapitonas ir už krovimą atsakingi asmenys turi išmanyti RID/ADR KTV ir KV žymėjimo ir ženklinimo taisykles, taip pat turi žinoti, kaip transporto dokumentuose aprašomi kroviniai.
Laivo savininkas užtikrina, kad minėti asmenys būtų apmokyti ir parengti taikyti minėtas taisykles.
7. Krovinio siuntėjas užtikrina, kad, be informacijos, kurią reikia pateikti pagal RID/ADR, transporto dokumentuose būtų nurodytas EmS numeris ir MFAG lentelės numeris bei, jei reikia, įrašyti žodžiai „MARINE POLLUTANT“ („jūros teršalas“).
Siuntos su jūros teršalams priskiriamomis medžiagomis turi būti žymimos ženklu „MARINE POLLUTANT“ („jūros teršalas“), atitinkamai tokiais pat ženklais turi būti paženklinti ir KTV, ir KV.
Siuntėjas taip pat užtikrina, kad į transporto dokumentą būtų įtrauktas pareiškimas, kurį būtina pateikti pagal ADR paraštės numerį 2002 (9), arba kad prie jo toks pareiškimas būtų pridėtas.
8. Jeigu pavojingus krovinius leidžiama gabenti kaip skubiąją siuntą pagal RID, juos leidžiama gabenti ir ro-ro tipo laivais. Krovimo ir atskyrimo lentelės bagažo vagonams netaikomos.
KTV ir KV su supakuotais 1 klasės pavojingais kroviniais krovimo lentelė
RID/ADR klasifikacijos kodas (poklasiai, suderinamumo grupės) |
Krovi-mo grupė |
Kiti keleiviniai laivai |
Krovininiai laivai arba keleiviniai laivai, kurie veža ne daugiau kaip 12 keleivių |
||
|
|
Ant denio |
Po deniu |
Ant denio |
Po deniu |
Sprogstamosios medžiagos ir sprogstamieji gaminiai |
I |
draudžiama 1 |
draudžiama |
leidžiama |
leidžiama* |
1.1 B, 1.2 B |
|
|
|
|
|
1.1 C, 1.2 C, 1.3 C, 1.1 D, 1.2 D, 1.5 D, 1.1 E, 1.2 E, 1.1 G, 1.2 G, 1.3 G, 1.6 N |
II |
draudžiama 2 |
draudžiama |
leidžiama |
leidžiama |
1.1 A, 1.1 F, 1.2 F |
III |
draudžiama |
draudžiama |
leidžiama |
leidžiama* |
1.2 H, 1.3 H |
IV |
draudžiama |
draudžiama |
leidžiama ** |
leidžiama** |
1.1 J, 1.2 J, 1.3 J |
V |
draudžiama |
draudžiama |
leidžiama* * |
leidžiama** |
1.1 L, 1.2 L, 1.3 L |
VI |
draudžiama |
draudžiama |
draudžiama* ** |
draudžiama |
1.4 B |
VII |
draudžiama 1 |
draudžiama 1 |
leidžiama |
leidžiama* |
1.4 C, 1.4 D, 1.4 E, 1.4 G |
VIII |
draudžiama 2 |
draudžiama 2 |
leidžiama |
leidžiama |
1.4 F |
IX |
draudžiama |
draudžiama |
leidžiama |
leidžiama* |
1.4 S |
X |
leidžiama |
leidžiama |
leidžiama |
leidžiama |
|
|
|
|
|
|
Keleiviniais laivais vežti sprogstamąsias medžiagas, užtikrinant žmonių gyvybės saugumą, leidžiama, jeigu bendra grynoji šių medžiagų masė viename laive neviršija 50 kg.
KTV ir KV, kuriuose gabenami RID/ADR 2–9 pavojingumo klasių kroviniai, krovimo lentelė
RID/ADR |
Klasės |
Kiti keleiviniai laivai |
Prekiniai laivai arba keleiviniai laivai, kurie veža ne daugiau kaip 25 keleivius arba 1 keleivį 3 metrams laivo ilgio* |
||
|
|
Ant denio |
Po deniu |
Ant denio |
Po deniu |
Dujos: |
2 |
draudžiama |
draudžiama |
leidžiama |
draudžiama 1 |
– liepsniosios dujos, pažymėtos raide F |
|
leidžiama |
draudžiama 1 |
leidžiama |
draudžiama 1 |
– neliepsniosios, netoksiškos dujos, pažymėtos raidėmis A arba O– toksiškos dujos, pažymėtos raidėmis T, TF, TC, TO, TFC arba TOC |
|
draudžiama |
draudžiama |
leidžiama |
draudžiama1 |
Liepsnieji skysčiai: |
3 |
|
|
|
|
– pažymėti (a), (b) raidėmis arba be raidės |
|
draudžiama 1 |
draudžiama |
leidžiama |
draudžiama 1 |
– pažymėti (c) raide |
|
leidžiama |
leidžiama |
leidžiama |
leidžiama |
Degiosios kietos medžiagos: |
4.17 |
|
|
|
|
– 2° |
|
leidžiama |
leidžiama |
leidžiama |
leidžiama |
– kitos pozicijos |
|
draudžiama 1 |
draudžiama |
leidžiama |
draudžiama 1 |
Savaime užsidegančios medžiagos |
4.2 |
draudžiama 1 |
draudžiama |
draudžiama 1 |
draudžiama 4 |
Medžiagos, kurios dėl sąlyčio su vandeniu išskiria liepsniąsias dujas |
4.36 |
draudžiama 1 |
draudžiama |
leidžiama |
draudžiama 1 |
Oksiduojančios medžiagos |
5.1 |
draudžiama 1 |
draudžiama |
leidžiama |
draudžiama 1 |
Organiniai peroksidai |
5.27 |
draudžiama |
draudžiama |
draudžiama 1 |
draudžiama 4 |
Toksiškos medžiagos |
6.1 |
draudžiama 1 |
draudžiama3 |
leidžiama |
draudžiama 1 |
Infekcinės medžiagos |
6.2 |
draudžiama |
draudžiama |
leidžiama |
leidžiama |
Radioaktyviosios medžiagos |
7 |
leidžiama |
leidžiama |
leidžiama |
leidžiama |
Ėsdinančios medžiagos: |
8 |
|
|
|
|
– pažymėtos (a), (b) raidėmis arba be raidės |
|
draudžiama 6) |
draudžiama |
leidžiama |
leidžiama |
– pažymėtos (c) raide pozicijos |
|
leidžiama |
draudžiama 2) |
leidžiama |
leidžiama |
Įvairios pavojingos medžiagos ir gaminiai |
98 |
leidžiama |
leidžiama |
leidžiama |
leidžiama |
Bendras krovimas |
|
draudžiama 1,5 |
draudžiama |
leidžiama |
draudžiama 1,4 |
3 Medžiagoms, pažymėtoms (c) raide (III pakavimo grupė), leidžiama daryti išlygas pagal 7 straipsnį.
4 Kompetentingos institucijos gali daryti išlygas draudimui sandėliuoti „po deniu“ pagal dvišales arba daugiašales sutartis, jei laive užtikrinamos tokias išlygas pateisinančios techninės sąlygos, pavyzdžiui: veiksminga oro cirkuliacija, sprogimų prevencija, priešgaisrinė sauga, gaisro signalizacijos ir rodmenų sistema. Taikoma tik 4.2 ir 5.2 klasėms.
– medžiagoms, nurodytoms 4.2, 4.3 ir 5.1 klasių pozicijose, pažymėtose (a) arba (b) raidėmis arba be raidės;
6 Ferosilikoną, nurodytą 15° (c) pozicijoje, leidžiama vežti tik palaidai arba konteineriuose, kelių transporto priemonėmis arba geležinkelių vagonais, konteineriuose-cisternose arba nuimamose cisternose ir turint pažymėjimą, patvirtinantį, kad medžiaga buvo sandėliuojama uždengta, bet lauke, ir kad dalelės dydis atitinka sandėliuojamų medžiagų dalelių dydį.
7 Savaime reaguojančias medžiagas, nurodytas 4.1 klasės 41°–50° pozicijose, ir organinius peroksidus, nurodytus 5.2 klasės 11°–20° pozicijose, kurių temperatūrą būtina stebėti, krauti „po deniu“ draudžiama.
Sandėliuojant šias medžiagas „ant denio“, laikomasi IMDG kodekso įžangos 21 skirsnio reikalavimų, taip pat ADR nuostatų.
8 Aplinkai pavojingos medžiagos, RID/ADR 9 klasės 11° ir 12° pozicijų skystos arba kietos, k. n. grupei priskirtos medžiagos, kurių identifikavimo numeriai yra 3082 ir 3077, laikomos pavojingais kroviniais.
* Bendras keleivių skaičius, įskaitant sunkvežimių vairuotojus ir jų padėjėjus, negali būti didesnis kaip 1 keleivis 1 metrui laivo ilgio. Bendras keleivių skaičius, neskaitant sunkvežimių vairuotojų ir jų padėjėjų, negali būti didesnis kaip 1 keleivis 3 metrams laivo ilgio.
A. Tuščios nevalytos talpyklos laikomos talpyklomis su pavojingomis medžiagomis, jeigu šios medžiagos pagal RID/ADR klasifikaciją priskiriamos pavojingiems kroviniams.
B. Ši lentelė taip pat gali būti naudojama pavojingiems kroviniams, priskirtiems pavojingų krovinių kategorijai pagal IMDG kodeksą.
C. Jei pagal šią lentelę pavojingus krovinius krauti draudžiama, bet leidžiama pagal IMDG kodeksą, galima laikytis IMDG kodekse nurodytų krovimo reikalavimų.
KTV ir įprastai pakrautų KV su supakuotais pavojingais kroviniais atskyrimo lentelė. Skaičių ir simbolių reikšmes žr. 4 lentelėje.
RID/ |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
2 |
2 |
3 |
4.1 |
4.2 |
4.3 |
5.1 |
5.2 |
6.1 |
6.2 |
7 |
8 |
9 |
ADR |
I |
II |
III |
IV |
V |
VI |
VII |
VIII |
IX |
X |
(i) |
(ii) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(iii) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 I |
x |
2 |
2 |
2 |
2 |
4 |
x |
2 |
2 |
x |
4 |
2 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
2 |
4 |
2 |
4 |
2 |
1 II |
2 |
x |
2 |
2 |
2 |
4 |
2 |
x |
2 |
x |
4 |
2 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
2 |
4 |
2 |
4 |
2 |
1 III |
2 |
2 |
x |
2 |
2 |
4 |
2 |
2 |
x |
x |
4 |
2 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
2 |
4 |
2 |
4 |
2 |
1 IV |
2 |
2 |
2 |
x |
2 |
4 |
2 |
2 |
2 |
x |
4 |
2 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
2 |
4 |
2 |
4 |
2 |
1 V |
2 |
2 |
2 |
2 |
x |
4 |
2 |
2 |
2 |
x |
4 |
2 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
2 |
4 |
2 |
4 |
2 |
1 VI |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
2 |
2 |
2 |
x |
4 |
2 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
2 |
4 |
2 |
4 |
2 |
1 VII |
x |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
x |
2 |
2 |
x |
2 |
1 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
x |
4 |
2 |
2 |
x |
1 VIII |
2 |
x |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
x |
2 |
x |
2 |
1 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
x |
4 |
2 |
2 |
x |
1 IX |
2 |
2 |
x |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
x |
x |
2 |
1 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
x |
4 |
2 |
2 |
x |
1 X |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
2 |
1 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
x |
4 |
2 |
2 |
x |
2 (i) (iii) |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
2 |
2 |
2 |
2 |
x |
x |
2 |
1 |
2 |
x |
2 |
2 |
x |
4 |
2 |
1 |
x |
2 (ii) |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
1 |
1 |
1 |
1 |
x |
x |
1 |
x |
1 |
x |
x |
1 |
x |
2 |
1 |
x |
x |
3 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
1 |
x |
x |
2 |
1 |
2 |
2 |
x |
3 |
2 |
x |
x |
4.1 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
2 |
2 |
2 |
2 |
1 |
x |
x |
x |
1 |
x |
1 |
2 |
x |
3 |
2 |
1 |
x |
4.2 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
1 |
2 |
1 |
x |
1 |
2 |
2 |
1 |
3 |
2 |
1 |
x |
4.3 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
2 |
2 |
2 |
2 |
x |
x |
1 |
x |
1 |
x |
2 |
2 |
x |
2 |
2 |
1 |
x |
5.1 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
x |
2 |
1 |
2 |
2 |
x |
2 |
1 |
3 |
1 |
2 |
x |
5.2 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
1 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
x |
1 |
3 |
2 |
2 |
x |
6.1 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
1 |
x |
1 |
1 |
x |
1 |
x |
x |
x |
6.2 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
2 |
3 |
3 |
3 |
2 |
3 |
3 |
1 |
x |
3 |
3 |
x |
7 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
1 |
2 |
2 |
2 |
2 |
1 |
2 |
x |
3 |
x |
2 |
x |
8 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
2 |
2 |
2 |
2 |
1 |
x |
x |
1 |
1 |
1 |
2 |
2 |
x |
3 |
2 |
x |
x |
9 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
Pastabos dėl 2 klasės:
(i) Raide F pažymėtos liepsniosios dujos
(ii) Neliepsniosios, netoksiškos dujos, pažymėtos raide A arba O
(iii) Toksiškos dujos, pažymėtos raidėmis T, TF, TC, TO, TFC ir TOC
Atskyrimo reikalavimai |
Krovininio transporto vienetai |
|||||
|
Uždaras prieš uždarą |
Uždaras prieš atvirą |
Atviras prieš atvirą |
|||
|
Ant denio |
Po deniu |
Ant denio |
Po deniu |
Ant denio |
Po deniu |
|
|
|
|
|
|
|
1 |
Apribojimų nėra |
Apribojimų nėra |
Apribojimų nėra |
Apribojimų nėra |
mažiausiai 3 m * |
mažiausiai 3 m * |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
mažiausiai 6 m |
mažiausiai 6 m |
mažiausiai 6 m |
mažiausiai 6 m |
mažiausiai 6 m |
mažiausiai 12 m |
|
|
arba 1 pertvara1 |
|
arba 1 pertvara1 |
|
arba 1 pertvara1 |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
mažiausiai 12 m |
mažiausiai 12 m |
mažiausiai 18 m |
mažiausiai 18 m |
mažiausiai 24 m ** |
mažiausiai 24 m ** |
|
|
arba 1 pertvara1 |
|
arba mažiausiai |
|
arba mažiausiai |
|
|
|
|
12 m ir 1 pertvara1 |
|
12 m ir 1 pertvara1 |
|
|
|
|
|
|
|
4 |
mažiausiai |
mažiausiai |
mažiausiai |
mažiausiai |
mažiausiai 48 m |
mažiausiai 48 m |
|
24 m ** |
24 m ** arba 2 deniai |
36 m *** |
36 m *** arba 2 deniai |
|
arba 2 deniai |
x |
Atskyrimo nėra |
* arba atskyrimas įprastu atstumu (pvz., buferio ilgis, tarpukelės plotis, atstumas tarp kelių transporto priemonės ir jos priekabos)
** arba išilgai tarp jų turi būti du tušti ar nepavojingų krovinių pakrauti KTV, kurių kiekvieno ilgis yra ne mažesnis kaip 9 metrai
*** arba išilgai tarp jų turi stovėti trys tuščios ar nepavojingų krovinių pakrautos transporto priemonės, kurių kiekvienos ilgis yra ne mažesnis kaip 9 metrai
1) Ventiliacijos vamzdis arba rėmas gali būti laikomi pertvara, jeigu jie yra sandariai privirinti prie viršutinio bei apatinio denio, ir pusė atstumo, nurodyto pateiktoje lentelėje, tačiau ne mažiau kaip 6 metrais yra ilgesni už transporto priemonę su pavojingais kroviniais. Savaime užsidarančios plieninės durys yra priimtinos tuo atveju, jei jos turi ne žemesnį kaip 0,3 metro aukščio slenkstį.
Pastabos:
Vienam sunkvežimiui arba vieneriems geležinkelių riedmenims važiuoti reikalinga 3 metrų pločio juosta.
Uždari KTV – tai kelių transporto priemonės, geležinkelių prekiniai vagonai, didieji konteineriai ir nuimamieji kėbulai, kuriuose pavojingi kroviniai nuo aplinkos atitverti pakankamai tvirtomis sienomis.
KTV su šonais arba dangalais iš audeklo uždaromis transporto priemonėmis nelaikomi.
KTV su supakuotomis dviejų ar daugiau RID/ADR klasių pavojingomis medžiagomis turi atitikti atskyrimo lygį, taikomą didžiausiu pavojingumo ženklu paženklintiems kroviniams, atsižvelgiant į antrinį pavojų. Siuntos, paženklintos pavojingumo ženklu 01, turi būti atskiriamos laikantis 1.3 klasės reikalavimų, o siuntos, paženklintos pavojingumo ženklu 05, turi būti atskiriamos laikantis 5.1 klasės reikalavimų.
7 straipsnis
Specialūs reikalavimai laivams
1. Laivų konstrukcija ir įranga turi atitikti šio Supratimo memorandumo reikalavimus ir turėti tai patvirtinantį kompetentingos institucijos išduotą atitikties pažymėjimą. Atitikties pažymėjimas gali būti išduotas atskirai arba gali būti įtrauktas kaip įrašas dokumente dėl SOLAS-1974 II-2/54 taisyklės su pakeitimais įgyvendinimo.
2. Atvirieji deniai, atvirieji arba uždarieji ro-ro krovinių sektoriai nuo „A“ kategorijos mašinų skyrių atskiriami pertvaromis, izoliuotomis pagal A-60 klasės priešgaisrinės saugos patikimumo standartus, jeigu pavojingi kroviniai nėra sukrauti horizontaliai, mažiau kaip 3 metrai nuo tokių pertvarų. Krauti virš mašinų skyrių ant neizoliuotų denių draudžiama.
3. Krovimas atviruosiuose ro-ro krovinių sektoriuose ro-ro tipo laivuose prilygsta krovimui atvirajame denyje, jei įvykdomos šios sąlygos:
1) pakrovimo, iškrovimo ir gabenimo jūra metu tuščiuose atviruosiuose ro-ro krovinių sektoriuose užtikrinama tinkama mechaninė ventiliacija, leidžianti orui pasikeisti mažiausiai 20 kartų per valandą. Gabenimo jūra metu užtikrinama pakankama krovinių sektoriaus ventiliacija. Ventiliatoriai negali kibirkščiuoti, o jų varikliai turi būti saugaus tipo „patvirtinta, kad saugūs“. Mechaninės ventiliacijos angos apsaugomos tinkamais vielos tinklais taip, kad į ventiliacijos vamzdžius negalėtų patekti pašalinės medžiagos iš atvirojo denio;
2) durys, angos ir kt., skiriančios ro-ro krovinių sektorius nuo gyvenamųjų patalpų, laivo virtuvės, laiptų, liftų, kontrolės punktų ir mašinų skyrių, turi užsidaryti taip, kad į juos nepatektų liepsniosios, toksiškos arba kitos pavojingos dujos ar garai. Tačiau jei šių reikalavimų įvykdyti negalima, gretimose laiptinių, liftų ir kt. patalpose turi būti užtikrintas teigiamasis oro slėgis, kad į jas negalėtų patekti jokios pavojingos dujos arba garai;
4) laivuose, kuriems netaikoma SOLAS II-2 skyriaus 54 taisyklė, kiekvieną ro-ro krovinių sektoriaus dalį, kurioje numatyta krauti pavojingus krovinius ir į kurią paprastai gali patekti keleiviai ir įgula, turi būti galima pasiekti dviem vandens čiurkšlėmis, viena iš kurių gali būti tik vienos žarnos ilgio. Visi žarnos antgaliai turi būti dvejopos paskirties (pvz., purkštuvas/čiurkšlė) ir turėti išjungimo prietaisą.
Dengtos atvirųjų ro-ro krovinių sektorių dalys apsaugomos stacionaria slėgine vandens purškimo sistema arba kitomis tinkamomis gaisro gesinimo sistemomis. Jei dėl pavojingų krovinių savybių yra būtinos papildomos tinkamos gaisro gesinimo priemonės (pvz., milteliai arba putos), jos turi būti laive;
5) jei ro-ro krovinių sektorius yra tik iš dalies atviras, tai uždarose jo dalyse taip pat laikomasi šio straipsnio 1–4 punktų reikalavimų;
4. Nuolat iš viršaus atvira ro-ro krovinių sektoriaus dalis gali būti naudojama krauti „atvirajame denyje“, jeigu ir dengtos, ir atviros tokio sektoriaus dalys atitinka šio straipsnio 3 dalyje nurodytus reikalavimus, ir, be to, yra užtikrinama, kad išsiliejusios pavojingos medžiagos bus nuo šios denio dalies saugiai pašalintos kompetentingai institucijai priimtinais būdais.
5. Kompetentinga institucija taip pat gali leisti pavojingus krovinius krauti atviruosiuose ir uždaruosiuose ro-ro krovinių sektoriuose bei atvirajame denyje, jei pagal 6 straipsnio 4 dalies 1 ir 2 lenteles leidžiama netaikyti draudimo krauti „po deniu“ (trumpieji reisai).
Šiais atvejais įvykdomi šio straipsnio 3 dalies reikalavimai ir užtikrinama, kad šioje denio dalyje kompetentingai institucijai priimtinais įrengimais bus saugiai pašalintos išsiliejusios pavojingos medžiagos. Vietoj stacionarių slėginių vandens purškimo sistemų, kaip reikalaujama šio straipsnio 3 dalies 4 punkte, leidžiama naudoti kitas tinkamas stacionarias gaisro gesinimo sistemas. Tačiau įrengti stacionarias CO2 gaisro gesinimo sistemas leidžiama tik tuose krovinių sektoriuose, į kuriuos keleiviams įeiti draudžiama. Šiuo atveju dujų tūris turi būti bent jau lygus 45 proc. didžiausio uždarojo ro-ro krovinių sektoriaus bendro tūrio.
8 straipsnis
Reikalavimai geležinkelių vagonams-cisternoms, automobilių cisternoms ir konteineriams-cisternoms
1. Geležinkelių vagonai-cisternos ir automobilių cisternos turi atitikti RID XI priedo arba ADR B. 1a priedo su pakeitimais reikalavimus. Ro-ro tipo laivais draudžiama gabenti geležinkelių vagonus-cisternas ir automobilių cisternas su atviromis cisternų angomis, kaip nurodyta RID XI priedo 1.2.4.1 punkte/paraštės numeris 211 123(1), atsižvelgiant į RID XI priedo 1.3.5 punktą/paraštės numeris 211 133, arba ADR B. 1a priede.
2. Konteineriai-cisternos turi atitikti RID X priedo arba ADR B. 1b priedo, arba IMDG kodekso įžangos 13 punkto reikalavimus.
Siekiant įvykdyti jūrų transporto saugos reikalavimus, konteineriai-cisternos tinkamai pritvirtinami prie juos gabenančių geležinkelių prekinių vagonų/kelių transporto priemonių.
Ro-ro tipo laivais draudžiama gabenti konteinerius-cisternas su atviromis cisternų angomis, kaip nurodyta RID X priedo 1.2.4.1 punkte/paraštės numeris 212 123(1), atsižvelgiant į 1.3.5 punktą/paraštės numeris 212 133, arba ADR B. 1b priede.
9 straipsnis
Papildomi reikalavimai
1. Kelionės (jūra) metu KTV ir KV su pavojingais kroviniais tvirtinami pagal Administracijos patvirtintą Krovinių tvirtinimo vadovą. Transporto priemonių konstrukcijoje turi būti numatyti tinkami tvirtinimo lizdai; konstrukcija turi būti pritvirtinta taip, kad pakabos sistemoje nebūtų laisvosios eigos. Laikomasi 1985 m. lapkričio 20 d. IMO rezoliucijos A.581(14) reikalavimų.
2. Visi krovininio transporto vienetai turi atitikti IMO/TDO/JTO/ECE rekomendacijas dėl krovininio transporto vienetų (KTV) pakavimo.
3. Ro-ro tipo laivuose turi būti šie dokumentai:
– Tarptautinis jūra gabenamų pavojingų krovinių kodeksas (IMDG kodeksas);
– Avarijos padarinių likvidavimo tvarka pavojingus krovinius vežančiuose laivuose (EmS);
– Pirmosios medicinos pagalbos suteikimo vadovas (MFAG), skirtas naudoti įvykus su pavojingais kroviniais susijusiai avarijai;
– laivuose, gabenančiuose pavojingus krovinius pagal šio straipsnio 6 dalies 1 ir (arba) 2 lenteles, – Pavojingų krovinių tarptautinio gabenimo geležinkeliais taisyklės (RID) ir Europos sutarties dėl pavojingų krovinių tarptautinio vežimo keliais (ADR) A ir B priedai, atsižvelgiant į tai, kokia transporto rūšimi gabenama.
4. Nuo pakrovimo darbų pradžios iki iškrovimo darbų reguliariai kontroliuojami ro-ro tipo laivų denių sektoriai, kuriuose kraunami KTV arba KV su pavojingais kroviniais.
Keleiviai ir kiti tam neįgalioti asmenys į denio sektorius, kuriose sukrauti pavojingi kroviniai, neįleidžiami. Visos šių denių durys reiso metu patikimai uždaromos, o matomose vietose pakabinamos lentelės su į denį įeiti draudžiančiais ženklais.
Reiso metu keleiviams ir kitiems neįgaliotiems asmenims įeiti į tokius denius leidžiama tik tada, kai juos lydi įgaliotas įgulos narys.
Pakrovimo ir iškrovimo darbai kiekviename transporto priemonių denyje vykdomi prižiūrint įgaliotam įgulos nariui arba kitam atsakingam asmeniui, kurį paskiria kapitonas.
Jei anksčiau minėti šio straipsnio reikalavimai negali būti įvykdyti, gabenti pavojingus krovinius šiose denio dalyse draudžiama. Gabenant krovinius trumpaisiais reisais, atitinkamos kompetentingos institucijos gali atleisti nuo minėtų reikalavimų, jeigu užtikrinamas lygiavertis saugumas.
Vairuotojai ir jų padėjėjai gali būti atitinkamose denio dalyse tuo metu, kai yra statomos ar perstatomos transporto priemonės bei atliekama būtinoji tų transporto priemonių kontrolė.
10 straipsnis
11 straipsnis