Pavojingų krovinių gabenimo ro-ro tipo laivais pagal Tarptautinį jūra gabenamų pavojingų krovinių kodeksą (IMDG kodeksą), Pavojingų krovinių tarptautinio gabenimo geležinkeliais taisyklių (RID) ir Europos sutarties dėl pavojingų krovinių tarptautinio vežimo keliais (ADR) reikalavimus SUPRATIMO MEMORANDUMAS

 

1998 m. rugpjūčio 25–27 d., Rønne redakcija

 

1 straipsnis

Taikymas

 

1. Šios nuostatos gali būti taikomos kaip alternatyva IMDG kodeksui visuose ro-ro tipo laivuose Baltijos jūroje, Botnijos bei Suomijos įlankose ir įplaukoje į Baltijos jūrą, kurią iš šiaurės riboja Scaw–Lysekil linija, jei bus įvykdyti toliau išvardyti reikalavimai.

2. Vieno reiso metu gali būti taikomas IMDG kodeksas arba Supratimo memorandumas. Uostuose laikomasi vietinių saugos taisyklių.

3. Ro-ro tipo laivais, kuriems pagal 7 straipsnį buvo išduotas atitikties pažymėjimas, vienu metu galima vežti ir krovininio transporto vienetus, ir krovinių vienetus su pavojingais kroviniais, kurių pakrovimas atitinka RID/ADR reikalavimus arba IMDG kodekso reikalavimus.

 

2 straipsnis

Pavojingi kroviniai

 

Pavojingi kroviniai klasifikuojami, pakuojami, ženklinami, žymimi, kraunami, atskiriami, jų dokumentai įforminami pagal IMDG kodekso reikalavimus.

 

3 straipsnis

Krovimo uostų teisės aktai

 

Krovimo uostuose taikomi valstybių vidaus teisės aktuose įtvirtinti IMDG kodekso reikalavimai.

 

4 straipsnis

Apibrėžimai

 

1. „Krovininio transporto vienetas (KTV)“ – krovininis konteineris, kilnojamoji cisterna, nuimamasis kėbulas, transporto priemonė, geležinkelių vagonas arba kitas panašus krovimo vienetas.

2. „Krovinių vienetas (KV)“ – kelios siuntos, kurios yra:

- sudėtos arba sukrautos ir sutvirtintos surišant, įpakuojant į polietileninį apvalkalą arba kitomis tinkamomis priemonėmis ant tokio krovimo pagrindo kaip padėklo; arba

- sudėtos į tokią apsauginę išorinę pakuotę kaip padėklo dėžę; arba

- tarpusavyje sutvirtintos į ryšulį.

3. „Krovimas ant denio“ – pagal šio Memorandumo nuostatas reiškia krovimą ant atvirojo denio.

„Krovimas po deniu“ – pagal šio Memorandumo nuostatas reiškia krovimą atviruosiuose arba uždaruosiuose ro-ro tipo laivų krovinių sektoriuose.

4. „Atvirasis denis“ – denis, kuris yra visiškai atviras iš viršaus ir ne mažiau kaip iš dviejų pusių.

5. „Ro-ro krovinių sektoriai“ – sektoriai, kurie paprastai nėra kaip nors padalyti ir tęsiasi per visą faktinį laivo ilgį arba per didesnę jo dalį, į kuriuos transporto vienetuose esantys kroviniai (supakuoti arba supilti) gali būti pakrauti ir iškrauti dažniausiai horizontalia kryptimi.

6. „Atvirieji ro-ro krovinių sektoriai“ – ro-ro krovinių sektoriai, kurie yra atviri iš abiejų pusių arba iš vienos pusės su tinkama natūralia ventiliacija, veikiančia per visą jų ilgį per nuolatines angas bortuose arba denio priekyje, kaip reikalaujama Administracijos.

7. „Uždarieji ro-ro krovinių sektoriai“ – ro-ro krovinių sektoriai, kurie negali būti priskirti nei atvirajam ro-ro krovinių sektoriui, nei atvirajam deniui.

8. Šiame Memorandume taikomas Tarptautinės konvencijos dėl žmogaus gyvybės apsaugos jūroje (SOLAS 1974) priedo 1 skyriaus 2 (e) taisyklės „keleivio“ apibrėžimas.

9. Pagal šio Memorandumo nuostatas kompetentingos institucijos yra:

 

Danija

Danijos jūrų administracija

 

Vermundsgade 38 c

 

DK-2100 COPENHAGEN O

 

 

Estija

Estijos nacionalinė jūrų valdyba

 

Jūrų saugos departamentas

 

Lume 9

 

EST-10416 Tallin

 

 

Suomija

Suomijos jūrų administracija

 

P. O. Box 171

 

SF-00181 HELSINKI

 

 

Vokietija

Federalinė transporto ministerija

 

P. O. Box 20 01 00

 

D-53170 BONN

 

 

Lenkija

Transporto ir jūrų ūkio ministerija

 

Str. Chalubinskiego 4/6

 

PL-00928 WARSAW

 

 

Švedija

Švedijos jūrų administracija

 

Jūrų saugos inspekcija

 

SE-601 78 NORRKÖPING

 

5 straipsnis

Krovininio transporto vienetai (KTV) ir krovinių vienetai (KV)

 

KTV ir KV su pavojingais kroviniais gali būti gabenami ro-ro tipo laivais laikantis šių nuostatų:

1) vežamų pavojingų krovinių klasifikacija bei dokumentai turi atitikti IMDG kodekso reikalavimus;

2) KTV ir KV ženklinami, žymimi ir ant jų tvirtinamos informacinės lentelės pagal IMDG kodekso reikalavimus;

3) geležinkelių vagonai-cisternos, automobilių cisternos ir konteineriai-cisternos taip pat gali būti ženklinami pagal RID arba ADR reikalavimus. Pavojingumo ženkle įrašomas tekstas apie medžiagos ar gaminio keliamą pavojų, o apatinėje ženklo dalyje nurodomas pavojingumo klasės numeris. Ženklų kokybė ir jų tvirtinimo būdai turi atitikti IMDG kodekso įžangos 7.3.3 punkte nurodytus reikalavimus. Kapitonas ir jo padėjėjai turi būti susipažinę su RID/ADR ženklinimo reikalavimais. Geležinkelių vagonai-cisternos, automobilių cisternos ir konteineriai-cisternos papildomai ženklinami pavojingumo ženklu „MARINE POLLUTANT“ („jūros teršalas“), jeigu IMDG kodekse reikalaujama, kad taip būtų ženklinami pavojingi kroviniai;

4) pavojingi kroviniai KTV viduje atskiriami pagal IMDG kodekso reikalavimus;

5) KTV ir KV kraunami pagal IMDG kodekso įžangos 17.5 skirsnyje bei konkrečiuose prieduose išdėstytus reikalavimus; kiekvienu atveju taikomi patys griežčiausi reikalavimai.

 

6 straipsnis

Trumpieji reisai

 

1. Trumpieji reisai – tai kelionės:

1) tarp uostų į pietus nuo Scaw/Lysekil linijos ir į vakarus nuo 15o rytų ilgumos, arba

2) Baltijos jūroje į rytus nuo 15o rytų ilgumos tais maršrutais, dėl kurių susitaria kompetentingos institucijos.

2. Taikant išlygą 2 straipsniui, pavojingi kroviniai gali būti klasifikuojami, pakuojami, žymimi, ženklinami, bendrai pakuojami, jų dokumentai įforminami ir bendrai kraunami į KTV pagal RID/ADR reikalavimus. Šiuo atveju informacinės lentelės ant KTV gali būti tvirtinamos ir jie gali būti ženklinami pagal RID/ADR reikalavimus.

Kai KTV ir KV yra prikraunami pavojingų krovinių pagal ADR paraštės numerį 2xx1a arba RID paraštės numerį xx1a, siuntėjas arba jo atstovas laivo kapitonui apie numatomus gabenti krovinius iš anksto pateikia šią informaciją:

„ … klasės/klasių riboto kiekio pavojingi kroviniai.“

Apie krovinį, gabenamą pagal ADR paraštės numerį 2009 (b, c) arba pagal RID paraštės numerį 17 (b, c), pranešama kapitonui, jei to krovinio masė yra didesnė, negu ADR paraštės numeryje 10011 arba RID paraštės numeryje 17 c nustatyta masė.

3. Jei KTV gabenami trumpaisiais reisais pagal šio straipsnio 1 ir 2 dalis, konteinerio pakrovimo sertifikate, kuris yra būtinas pagal ADR paraštės numerį 2008 ir pagal RID paraštės numerį 16, turi būti nurodyta, kad visos ADR ir RID nustatytos sąlygos, draudžiančios krauti bendrai, yra įvykdytos.

4. Taikant išlygą 2 ir 5 straipsnių nuostatoms, pavojingi kroviniai, vežami automobilių cisternomis, geležinkelių vagonais-cisternomis ir konteineriais-cisternomis, gali būti klasifikuojami, žymimi ir jų dokumentai įforminami pagal RID/ADR reikalavimus.

5. KTV ir KV su pavojingais kroviniais kraunami ir atskiriami pagal toliau pateikiamas lenteles.

6. Kad būtų teisingai taikomos 1–4 lentelės, kapitonas ir už krovimą atsakingi asmenys turi išmanyti RID/ADR KTV ir KV žymėjimo ir ženklinimo taisykles, taip pat turi žinoti, kaip transporto dokumentuose aprašomi kroviniai.

Laivo savininkas užtikrina, kad minėti asmenys būtų apmokyti ir parengti taikyti minėtas taisykles.

7. Krovinio siuntėjas užtikrina, kad, be informacijos, kurią reikia pateikti pagal RID/ADR, transporto dokumentuose būtų nurodytas EmS numeris ir MFAG lentelės numeris bei, jei reikia, įrašyti žodžiai „MARINE POLLUTANT“ („jūros teršalas“).

Siuntos su jūros teršalams priskiriamomis medžiagomis turi būti žymimos ženklu „MARINE POLLUTANT“ („jūros teršalas“), atitinkamai tokiais pat ženklais turi būti paženklinti ir KTV, ir KV.

Siuntėjas taip pat užtikrina, kad į transporto dokumentą būtų įtrauktas pareiškimas, kurį būtina pateikti pagal ADR paraštės numerį 2002 (9), arba kad prie jo toks pareiškimas būtų pridėtas.

8. Jeigu pavojingus krovinius leidžiama gabenti kaip skubiąją siuntą pagal RID, juos leidžiama gabenti ir ro-ro tipo laivais. Krovimo ir atskyrimo lentelės bagažo vagonams netaikomos.

 

1 lentelė

 

KTV ir KV su supakuotais 1 klasės pavojingais kroviniais krovimo lentelė

 

RID/ADR klasifikacijos kodas (poklasiai, suderinamumo grupės)

Krovi-mo grupė

Kiti keleiviniai laivai

Krovininiai laivai arba keleiviniai laivai, kurie veža ne daugiau kaip 12 keleivių

 

 

Ant denio

Po deniu

Ant denio

Po deniu

Sprogstamosios medžiagos ir sprogstamieji gaminiai

I

draudžiama 1

draudžiama

leidžiama

leidžiama*

1.1 B, 1.2 B

 

 

 

 

 

1.1 C, 1.2 C, 1.3 C, 1.1 D, 1.2 D, 1.5 D, 1.1 E, 1.2 E, 1.1 G, 1.2 G, 1.3 G, 1.6 N

II

draudžiama 2

draudžiama

leidžiama

leidžiama

1.1 A, 1.1 F, 1.2 F

III

draudžiama

draudžiama

leidžiama

leidžiama*

1.2 H, 1.3 H

IV

draudžiama

draudžiama

leidžiama **

leidžiama**

1.1 J, 1.2 J, 1.3 J

V

draudžiama

draudžiama

leidžiama* *

leidžiama**

1.1 L, 1.2 L, 1.3 L

VI

draudžiama

draudžiama

draudžiama* **

draudžiama

1.4 B

VII

draudžiama 1

draudžiama 1

leidžiama

leidžiama*

1.4 C, 1.4 D, 1.4 E, 1.4 G

VIII

draudžiama 2

draudžiama 2

leidžiama

leidžiama

1.4 F

IX

draudžiama

draudžiama

leidžiama

leidžiama*

1.4 S

X

leidžiama

leidžiama

leidžiama

leidžiama

 

 

 

 

 

 

* Naudoti geležinkelių bėgius ir krovimo vietas, kurios ribojasi su laivo korpusu, draudžiama.

** Grynoji sprogstamosios medžiagos masė neturi būti didesnė kaip 2,5 tonos.

*** Išlygos leidžiamos pagal 7 straipsnį.

1 Išlygos leidžiamos, kai bendra grynoji sprogstamųjų medžiagų masė viename laive neviršija 5 kg.

2 Išlygos leidžiamos, kai bendra grynoji sprogstamųjų medžiagų masė viename laive neviršija 10 kg.

 

Pastaba.

Keleiviniais laivais vežti sprogstamąsias medžiagas, užtikrinant žmonių gyvybės saugumą, leidžiama, jeigu bendra grynoji šių medžiagų masė viename laive neviršija 50 kg.

 

2 lentelė

 

KTV ir KV, kuriuose gabenami RID/ADR 2–9 pavojingumo klasių kroviniai, krovimo lentelė

 

RID/ADR

Klasės

Kiti keleiviniai laivai

Prekiniai laivai arba keleiviniai laivai, kurie veža ne daugiau kaip 25 keleivius arba 1 keleivį 3 metrams laivo ilgio*

 

 

Ant denio

Po deniu

Ant denio

Po deniu

Dujos:

2

draudžiama

draudžiama

leidžiama

draudžiama 1

– liepsniosios dujos, pažymėtos raide F

 

leidžiama

draudžiama 1

leidžiama

draudžiama 1

– neliepsniosios, netoksiškos dujos, pažymėtos raidėmis A arba O– toksiškos dujos, pažymėtos raidėmis T, TF, TC, TO, TFC arba TOC

 

draudžiama

draudžiama

leidžiama

draudžiama1

Liepsnieji skysčiai:

3

 

 

 

 

– pažymėti (a), (b) raidėmis arba be raidės

 

draudžiama 1

draudžiama

leidžiama

draudžiama 1

– pažymėti (c) raide

 

leidžiama

leidžiama

leidžiama

leidžiama

Degiosios kietos medžiagos:

4.17

 

 

 

 

– 2°

 

leidžiama

leidžiama

leidžiama

leidžiama

– kitos pozicijos

 

draudžiama 1

draudžiama

leidžiama

draudžiama 1

Savaime užsidegančios medžiagos

4.2

draudžiama 1

draudžiama

draudžiama 1

draudžiama 4

Medžiagos, kurios dėl sąlyčio su vandeniu išskiria liepsniąsias dujas

4.36

draudžiama 1

draudžiama

leidžiama

draudžiama 1

Oksiduojančios medžiagos

5.1

draudžiama 1

draudžiama

leidžiama

draudžiama 1

Organiniai peroksidai

5.27

draudžiama

draudžiama

draudžiama 1

draudžiama 4

Toksiškos medžiagos

6.1

draudžiama 1

draudžiama3

leidžiama

draudžiama 1

Infekcinės medžiagos

6.2

draudžiama

draudžiama

leidžiama

leidžiama

Radioaktyviosios medžiagos

7

leidžiama

leidžiama

leidžiama

leidžiama

Ėsdinančios medžiagos:

8

 

 

 

 

– pažymėtos (a), (b) raidėmis arba be raidės

 

draudžiama 6)

draudžiama

leidžiama

leidžiama

– pažymėtos (c) raide pozicijos

 

leidžiama

draudžiama 2)

leidžiama

leidžiama

Įvairios pavojingos medžiagos ir gaminiai

98

leidžiama

leidžiama

leidžiama

leidžiama

Bendras krovimas

 

draudžiama 1,5

draudžiama

leidžiama

draudžiama 1,4

1 Išlygas leidžiama daryti pagal 7 straipsnį.

2 Leidžiama vežti (c) raide pažymėtas kietas medžiagas (III pakavimo grupė).

3 Medžiagoms, pažymėtoms (c) raide (III pakavimo grupė), leidžiama daryti išlygas pagal 7 straipsnį.

4 Kompetentingos institucijos gali daryti išlygas draudimui sandėliuoti „po deniu“ pagal dvišales arba daugiašales sutartis, jei laive užtikrinamos tokias išlygas pateisinančios techninės sąlygos, pavyzdžiui: veiksminga oro cirkuliacija, sprogimų prevencija, priešgaisrinė sauga, gaisro signalizacijos ir rodmenų sistema. Taikoma tik 4.2 ir 5.2 klasėms.

5 Išlygų neleidžiama daryti:

– 2 klasės toksiškoms dujoms (T, TC, TF, TO, TFC arba TOC);

– medžiagoms, nurodytoms 3 klasės pozicijose, pažymėtose (a) ir (b) raidėmis arba be raidės;

– medžiagoms, nurodytoms 4.1 klasės 3 (b) pozicijoje, 21–26 ir 31–50 pozicijose;

– medžiagoms, nurodytoms 4.2, 4.3 ir 5.1 klasių pozicijose, pažymėtose (a) arba (b) raidėmis arba be raidės;

– medžiagoms, nurodytoms 5.2 ir 6.2 klasėse;

– medžiagoms, nurodytoms 6.1 ir 8 klasių pozicijose, pažymėtose (a), (b) raidėmis arba be raidės.

6 Ferosilikoną, nurodytą 15° (c) pozicijoje, leidžiama vežti tik palaidai arba konteineriuose, kelių transporto priemonėmis arba geležinkelių vagonais, konteineriuose-cisternose arba nuimamose cisternose ir turint pažymėjimą, patvirtinantį, kad medžiaga buvo sandėliuojama uždengta, bet lauke, ir kad dalelės dydis atitinka sandėliuojamų medžiagų dalelių dydį.

7 Savaime reaguojančias medžiagas, nurodytas 4.1 klasės 41°–50° pozicijose, ir organinius peroksidus, nurodytus 5.2 klasės 11°–20° pozicijose, kurių temperatūrą būtina stebėti, krauti „po deniu“ draudžiama.

Sandėliuojant šias medžiagas „ant denio“, laikomasi IMDG kodekso įžangos 21 skirsnio reikalavimų, taip pat ADR nuostatų.

8 Aplinkai pavojingos medžiagos, RID/ADR 9 klasės 11° ir 12° pozicijų skystos arba kietos, k. n. grupei priskirtos medžiagos, kurių identifikavimo numeriai yra 3082 ir 3077, laikomos pavojingais kroviniais.

* Bendras keleivių skaičius, įskaitant sunkvežimių vairuotojus ir jų padėjėjus, negali būti didesnis kaip 1 keleivis 1 metrui laivo ilgio. Bendras keleivių skaičius, neskaitant sunkvežimių vairuotojų ir jų padėjėjų, negali būti didesnis kaip 1 keleivis 3 metrams laivo ilgio.

 

Pastabos:

A. Tuščios nevalytos talpyklos laikomos talpyklomis su pavojingomis medžiagomis, jeigu šios medžiagos pagal RID/ADR klasifikaciją priskiriamos pavojingiems kroviniams.

B. Ši lentelė taip pat gali būti naudojama pavojingiems kroviniams, priskirtiems pavojingų krovinių kategorijai pagal IMDG kodeksą.

C. Jei pagal šią lentelę pavojingus krovinius krauti draudžiama, bet leidžiama pagal IMDG kodeksą, galima laikytis IMDG kodekse nurodytų krovimo reikalavimų.

 

 

3 lentelė

 

KTV ir įprastai pakrautų KV su supakuotais pavojingais kroviniais atskyrimo lentelė. Skaičių ir simbolių reikšmes žr. 4 lentelėje.

Klasės (krovimo grupes žr. 1 lentelėje)

RID/

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

2

2

3

4.1

4.2

4.3

5.1

5.2

6.1

6.2

7

8

9

ADR

I

II

III

IV

V

VI

VII

VIII

IX

X

(i)

(ii)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(iii)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 I

x

2

2

2

2

4

x

2

2

x

4

2

4

4

4

4

4

4

2

4

2

4

2

1 II

2

x

2

2

2

4

2

x

2

x

4

2

4

4

4

4

4

4

2

4

2

4

2

1 III

2

2

x

2

2

4

2

2

x

x

4

2

4

4

4

4

4

4

2

4

2

4

2

1 IV

2

2

2

x

2

4

2

2

2

x

4

2

4

4

4

4

4

4

2

4

2

4

2

1 V

2

2

2

2

x

4

2

2

2

x

4

2

4

4

4

4

4

4

2

4

2

4

2

1 VI

4

4

4

4

4

4

2

2

2

x

4

2

4

4

4

4

4

4

2

4

2

4

2

1 VII

x

2

2

2

2

2

x

2

2

x

2

1

2

2

2

2

2

2

x

4

2

2

x

1 VIII

2

x

2

2

2

2

2

x

2

x

2

1

2

2

2

2

2

2

x

4

2

2

x

1 IX

2

2

x

2

2

2

2

2

x

x

2

1

2

2

2

2

2

2

x

4

2

2

x

1 X

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

2

1

2

2

2

2

2

2

x

4

2

2

x

2 (i) (iii)

4

4

4

4

4

4

2

2

2

2

x

x

2

1

2

x

2

2

x

4

2

1

x

2 (ii)

2

2

2

2

2

2

1

1

1

1

x

x

1

x

1

x

x

1

x

2

1

x

x

3

4

4

4

4

4

4

2

2

2

2

2

1

x

x

2

1

2

2

x

3

2

x

x

4.1

4

4

4

4

4

4

2

2

2

2

1

x

x

x

1

x

1

2

x

3

2

1

x

4.2

4

4

4

4

4

4

2

2

2

2

2

1

2

1

x

1

2

2

1

3

2

1

x

4.3

4

4

4

4

4

4

2

2

2

2

x

x

1

x

1

x

2

2

x

2

2

1

x

5.1

4

4

4

4

4

4

2

2

2

2

2

x

2

1

2

2

x

2

1

3

1

2

x

5.2

4

4

4

4

4

4

2

2

2

2

2

1

2

2

2

2

2

x

1

3

2

2

x

6.1

2

2

2

2

2

2

x

x

x

x

x

x

x

x

1

x

1

1

x

1

x

x

x

6.2

4

4

4

4

4

4

4

4

4

4

4

2

3

3

3

2

3

3

1

x

3

3

x

7

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

1

2

2

2

2

1

2

x

3

x

2

x

8

4

4

4

4

4

4

2

2

2

2

1

x

x

1

1

1

2

2

x

3

2

x

x

9

2

2

2

2

2

2

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

Pastabos dėl 2 klasės:

(i) Raide F pažymėtos liepsniosios dujos

(ii) Neliepsniosios, netoksiškos dujos, pažymėtos raide A arba O

(iii) Toksiškos dujos, pažymėtos raidėmis T, TF, TC, TO, TFC ir TOC

 

 

4 lentelė

 

3 lentelės skaičių ir simbolių reikšmės

Atskyrimo lentelė

 

Lentelėje nurodyti atstumai metrais turi būti išlaikyti horizontaliai visomis kryptimis

 

Atskyrimo reikalavimai

Krovininio transporto vienetai

 

Uždaras prieš uždarą

Uždaras prieš atvirą

Atviras prieš atvirą

 

Ant denio

Po deniu

Ant denio

Po deniu

Ant denio

Po deniu

 

 

 

 

 

 

 

1

Apribojimų nėra

Apribojimų nėra

Apribojimų nėra

Apribojimų nėra

mažiausiai 3 m *

mažiausiai 3 m *

 

 

 

 

 

 

 

2

mažiausiai 6 m

mažiausiai 6 m

mažiausiai 6 m

mažiausiai 6 m

mažiausiai 6 m

mažiausiai 12 m

 

 

arba 1 pertvara1

 

arba 1 pertvara1

 

arba 1 pertvara1

 

 

 

 

 

 

 

3

mažiausiai 12 m

mažiausiai 12 m

mažiausiai 18 m

mažiausiai 18 m

mažiausiai 24 m **

mažiausiai 24 m **

 

 

arba 1 pertvara1

 

arba mažiausiai

 

arba mažiausiai

 

 

 

 

12 m ir 1 pertvara1

 

12 m ir 1 pertvara1

 

 

 

 

 

 

 

4

mažiausiai

mažiausiai

mažiausiai

mažiausiai

mažiausiai 48 m

mažiausiai 48 m

 

24 m **

24 m ** arba 2 deniai

36 m ***

36 m *** arba 2 deniai

 

arba 2 deniai

x

Atskyrimo nėra

* arba atskyrimas įprastu atstumu (pvz., buferio ilgis, tarpukelės plotis, atstumas tarp kelių transporto priemonės ir jos priekabos)

** arba išilgai tarp jų turi būti du tušti ar nepavojingų krovinių pakrauti KTV, kurių kiekvieno ilgis yra ne mažesnis kaip 9 metrai

*** arba išilgai tarp jų turi stovėti trys tuščios ar nepavojingų krovinių pakrautos transporto priemonės, kurių kiekvienos ilgis yra ne mažesnis kaip 9 metrai

1) Ventiliacijos vamzdis arba rėmas gali būti laikomi pertvara, jeigu jie yra sandariai privirinti prie viršutinio bei apatinio denio, ir pusė atstumo, nurodyto pateiktoje lentelėje, tačiau ne mažiau kaip 6 metrais yra ilgesni už transporto priemonę su pavojingais kroviniais. Savaime užsidarančios plieninės durys yra priimtinos tuo atveju, jei jos turi ne žemesnį kaip 0,3 metro aukščio slenkstį.

 

Pastabos:

Vienam sunkvežimiui arba vieneriems geležinkelių riedmenims važiuoti reikalinga 3 metrų pločio juosta.

Uždari KTV – tai kelių transporto priemonės, geležinkelių prekiniai vagonai, didieji konteineriai ir nuimamieji kėbulai, kuriuose pavojingi kroviniai nuo aplinkos atitverti pakankamai tvirtomis sienomis.

KTV su šonais arba dangalais iš audeklo uždaromis transporto priemonėmis nelaikomi.

KTV su supakuotomis dviejų ar daugiau RID/ADR klasių pavojingomis medžiagomis turi atitikti atskyrimo lygį, taikomą didžiausiu pavojingumo ženklu paženklintiems kroviniams, atsižvelgiant į antrinį pavojų. Siuntos, paženklintos pavojingumo ženklu 01, turi būti atskiriamos laikantis 1.3 klasės reikalavimų, o siuntos, paženklintos pavojingumo ženklu 05, turi būti atskiriamos laikantis 5.1 klasės reikalavimų.

 

7 straipsnis

Specialūs reikalavimai laivams

 

1. Laivų konstrukcija ir įranga turi atitikti šio Supratimo memorandumo reikalavimus ir turėti tai patvirtinantį kompetentingos institucijos išduotą atitikties pažymėjimą. Atitikties pažymėjimas gali būti išduotas atskirai arba gali būti įtrauktas kaip įrašas dokumente dėl SOLAS-1974 II-2/54 taisyklės su pakeitimais įgyvendinimo.

2. Atvirieji deniai, atvirieji arba uždarieji ro-ro krovinių sektoriai nuo „A“ kategorijos mašinų skyrių atskiriami pertvaromis, izoliuotomis pagal A-60 klasės priešgaisrinės saugos patikimumo standartus, jeigu pavojingi kroviniai nėra sukrauti horizontaliai, mažiau kaip 3 metrai nuo tokių pertvarų. Krauti virš mašinų skyrių ant neizoliuotų denių draudžiama.

3. Krovimas atviruosiuose ro-ro krovinių sektoriuose ro-ro tipo laivuose prilygsta krovimui atvirajame denyje, jei įvykdomos šios sąlygos:

1) pakrovimo, iškrovimo ir gabenimo jūra metu tuščiuose atviruosiuose ro-ro krovinių sektoriuose užtikrinama tinkama mechaninė ventiliacija, leidžianti orui pasikeisti mažiausiai 20 kartų per valandą. Gabenimo jūra metu užtikrinama pakankama krovinių sektoriaus ventiliacija. Ventiliatoriai negali kibirkščiuoti, o jų varikliai turi būti saugaus tipo „patvirtinta, kad saugūs“. Mechaninės ventiliacijos angos apsaugomos tinkamais vielos tinklais taip, kad į ventiliacijos vamzdžius negalėtų patekti pašalinės medžiagos iš atvirojo denio;

2) durys, angos ir kt., skiriančios ro-ro krovinių sektorius nuo gyvenamųjų patalpų, laivo virtuvės, laiptų, liftų, kontrolės punktų ir mašinų skyrių, turi užsidaryti taip, kad į juos nepatektų liepsniosios, toksiškos arba kitos pavojingos dujos ar garai. Tačiau jei šių reikalavimų įvykdyti negalima, gretimose laiptinių, liftų ir kt. patalpose turi būti užtikrintas teigiamasis oro slėgis, kad į jas negalėtų patekti jokios pavojingos dujos arba garai;

3) elektros įranga ir instaliacija turi turėti kompetentingos institucijos patvirtintą saugos lygį;

4) laivuose, kuriems netaikoma SOLAS II-2 skyriaus 54 taisyklė, kiekvieną ro-ro krovinių sektoriaus dalį, kurioje numatyta krauti pavojingus krovinius ir į kurią paprastai gali patekti keleiviai ir įgula, turi būti galima pasiekti dviem vandens čiurkšlėmis, viena iš kurių gali būti tik vienos žarnos ilgio. Visi žarnos antgaliai turi būti dvejopos paskirties (pvz., purkštuvas/čiurkšlė) ir turėti išjungimo prietaisą.

Dengtos atvirųjų ro-ro krovinių sektorių dalys apsaugomos stacionaria slėgine vandens purškimo sistema arba kitomis tinkamomis gaisro gesinimo sistemomis. Jei dėl pavojingų krovinių savybių yra būtinos papildomos tinkamos gaisro gesinimo priemonės (pvz., milteliai arba putos), jos turi būti laive;

5) jei ro-ro krovinių sektorius yra tik iš dalies atviras, tai uždarose jo dalyse taip pat laikomasi šio straipsnio 1–4 punktų reikalavimų;

6) SOLAS 1974 II-2/54 taisyklė su pakeitimais nesikeičia.

4. Nuolat iš viršaus atvira ro-ro krovinių sektoriaus dalis gali būti naudojama krauti „atvirajame denyje“, jeigu ir dengtos, ir atviros tokio sektoriaus dalys atitinka šio straipsnio 3 dalyje nurodytus reikalavimus, ir, be to, yra užtikrinama, kad išsiliejusios pavojingos medžiagos bus nuo šios denio dalies saugiai pašalintos kompetentingai institucijai priimtinais būdais.

5. Kompetentinga institucija taip pat gali leisti pavojingus krovinius krauti atviruosiuose ir uždaruosiuose ro-ro krovinių sektoriuose bei atvirajame denyje, jei pagal 6 straipsnio 4 dalies 1 ir 2 lenteles leidžiama netaikyti draudimo krauti „po deniu“ (trumpieji reisai).

Šiais atvejais įvykdomi šio straipsnio 3 dalies reikalavimai ir užtikrinama, kad šioje denio dalyje kompetentingai institucijai priimtinais įrengimais bus saugiai pašalintos išsiliejusios pavojingos medžiagos. Vietoj stacionarių slėginių vandens purškimo sistemų, kaip reikalaujama šio straipsnio 3 dalies 4 punkte, leidžiama naudoti kitas tinkamas stacionarias gaisro gesinimo sistemas. Tačiau įrengti stacionarias CO2 gaisro gesinimo sistemas leidžiama tik tuose krovinių sektoriuose, į kuriuos keleiviams įeiti draudžiama. Šiuo atveju dujų tūris turi būti bent jau lygus 45 proc. didžiausio uždarojo ro-ro krovinių sektoriaus bendro tūrio.

6. Įrengiama patvirtinta gaisro nustatymo sistema.

7. Ro-ro tipo laivų deniuose turi būti tinkami tvirtinimo įrengimai. Šiuos įrengimus išbando ir patvirtina kompetentinga institucija. Reikiamų tvirtinimo priemonių turi būti tiek, kad jų pakaktų.

 

8 straipsnis

Reikalavimai geležinkelių vagonams-cisternoms, automobilių cisternoms ir konteineriams-cisternoms

 

1. Geležinkelių vagonai-cisternos ir automobilių cisternos turi atitikti RID XI priedo arba ADR B. 1a priedo su pakeitimais reikalavimus. Ro-ro tipo laivais draudžiama gabenti geležinkelių vagonus-cisternas ir automobilių cisternas su atviromis cisternų angomis, kaip nurodyta RID XI priedo 1.2.4.1 punkte/paraštės numeris 211 123(1), atsižvelgiant į RID XI priedo 1.3.5 punktą/paraštės numeris 211 133, arba ADR B. 1a priede.

2. Konteineriai-cisternos turi atitikti RID X priedo arba ADR B. 1b priedo, arba IMDG kodekso įžangos 13 punkto reikalavimus.

Siekiant įvykdyti jūrų transporto saugos reikalavimus, konteineriai-cisternos tinkamai pritvirtinami prie juos gabenančių geležinkelių prekinių vagonų/kelių transporto priemonių.

Ro-ro tipo laivais draudžiama gabenti konteinerius-cisternas su atviromis cisternų angomis, kaip nurodyta RID X priedo 1.2.4.1 punkte/paraštės numeris 212 123(1), atsižvelgiant į 1.3.5 punktą/paraštės numeris 212 133, arba ADR B. 1b priede.

 

9 straipsnis

Papildomi reikalavimai

 

1. Kelionės (jūra) metu KTV ir KV su pavojingais kroviniais tvirtinami pagal Administracijos patvirtintą Krovinių tvirtinimo vadovą. Transporto priemonių konstrukcijoje turi būti numatyti tinkami tvirtinimo lizdai; konstrukcija turi būti pritvirtinta taip, kad pakabos sistemoje nebūtų laisvosios eigos. Laikomasi 1985 m. lapkričio 20 d. IMO rezoliucijos A.581(14) reikalavimų.

2. Visi krovininio transporto vienetai turi atitikti IMO/TDO/JTO/ECE rekomendacijas dėl krovininio transporto vienetų (KTV) pakavimo.

3. Ro-ro tipo laivuose turi būti šie dokumentai:

– Tarptautinis jūra gabenamų pavojingų krovinių kodeksas (IMDG kodeksas);

– Avarijos padarinių likvidavimo tvarka pavojingus krovinius vežančiuose laivuose (EmS);

– Pirmosios medicinos pagalbos suteikimo vadovas (MFAG), skirtas naudoti įvykus su pavojingais kroviniais susijusiai avarijai;

– laivuose, gabenančiuose pavojingus krovinius pagal šio straipsnio 6 dalies 1 ir (arba) 2 lenteles, – Pavojingų krovinių tarptautinio gabenimo geležinkeliais taisyklės (RID) ir Europos sutarties dėl pavojingų krovinių tarptautinio vežimo keliais (ADR) A ir B priedai, atsižvelgiant į tai, kokia transporto rūšimi gabenama.

4. Nuo pakrovimo darbų pradžios iki iškrovimo darbų reguliariai kontroliuojami ro-ro tipo laivų denių sektoriai, kuriuose kraunami KTV arba KV su pavojingais kroviniais.

Keleiviai ir kiti tam neįgalioti asmenys į denio sektorius, kuriose sukrauti pavojingi kroviniai, neįleidžiami. Visos šių denių durys reiso metu patikimai uždaromos, o matomose vietose pakabinamos lentelės su į denį įeiti draudžiančiais ženklais.

Reiso metu keleiviams ir kitiems neįgaliotiems asmenims įeiti į tokius denius leidžiama tik tada, kai juos lydi įgaliotas įgulos narys.

Pakrovimo ir iškrovimo darbai kiekviename transporto priemonių denyje vykdomi prižiūrint įgaliotam įgulos nariui arba kitam atsakingam asmeniui, kurį paskiria kapitonas.

Jei anksčiau minėti šio straipsnio reikalavimai negali būti įvykdyti, gabenti pavojingus krovinius šiose denio dalyse draudžiama. Gabenant krovinius trumpaisiais reisais, atitinkamos kompetentingos institucijos gali atleisti nuo minėtų reikalavimų, jeigu užtikrinamas lygiavertis saugumas.

Vairuotojai ir jų padėjėjai gali būti atitinkamose denio dalyse tuo metu, kai yra statomos ar perstatomos transporto priemonės bei atliekama būtinoji tų transporto priemonių kontrolė.

 

10 straipsnis

 

Šis Supratimo memorandumas nepakeičia teisių ir įsipareigojimų, atsirandančių dėl tarptautinių sutarčių arba šalies nacionalinių įstatymų.

 

11 straipsnis

 

Šis Supratimo memorandumas įsigalioja ne vėliau kaip 1999 m. sausio 1 d. Jis pakeičia Supratimo memorandumą, patikslintą 1997 m. rugpjūčio 26–28 d. Svinouiscėje, Berlyne ir Geteborge. Pažymėjimai, išduoti pagal ankstesnes Supratimo memorandumo redakcijas, lieka galioti.

12 straipsnis

 

Šio Supratimo memorandumo tekstai vokiečių ir anglų kalbomis turi vienodą teisinę galią.

______________