LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL STATYBOS VALSTYBINĖS PRIEŽIŪROS

 

1996 m. liepos 15 d. Nr. 844

Vilnius

 

Vykdydama Lietuvos Respublikos Seimo nutarimą „Dėl Lietuvos Respublikos statybos įstatymo įgyvendinimo“ (Žin., 1996, Nr. 32-789), Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Patvirtinti pridedamus:

1.1. Statybos valstybinės priežiūros nuostatus;

1.2. apskrities valdytojo administracijos valstybinės statybos inspekcijos tipinę struktūrą.

2. Pavesti Statybos ir urbanistikos ministerijai:

2.1. parengti ir iki 1996 m. rugsėjo 1 d. pateikti apskričių valdytojams jų administracijos valstybinės statybos inspekcijos pavyzdinius nuostatus;

2.2. suderinti su suinteresuotomis valstybės valdymo institucijomis ir iki 1996 m. spalio 1 d. patvirtinti statybos specialiųjų reikalavimų valstybinės priežiūros tvarką;

2.3. kartu su apskričių valdytojais iki 1996 m. lapkričio 1 d. nustatyti specialistų, vykdančių statybos valstybinės priežiūros funkcijas, atestavimo tvarką, reikalavimus bei kriterijus ir organizuoti jų atestavimą.

3. Valstybinė žemėtvarkos ir geodezijos tarnyba prie Žemės ūkio ministerijos, suderinusi su Statybos ir urbanistikos ministerija, turi iki 1996 m. spalio 1 d. patvirtinti statybos geodezinių tyrimų valstybinės priežiūros tvarką.

4. Pavesti apskričių valdytojams iki 1996 m. lapkričio 1 dienos:

4.1. patvirtinti jų administracijos valstybinės statybos inspekcijos nuostatus, atsižvelgiant į Statybos ir urbanistikos ministerijos parengtus pavyzdinius jų veiklos nuostatus;

4.2. patikslinti jų administracijos žemėtvarkos ir geodezijos tarnybos nuostatus, atsižvelgiant į Valstybinės žemėtvarkos ir geodezijos tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos patvirtintą statybos geodezinių tyrimų valstybinės priežiūros tvarką.

5. Aplinkos apsaugos ministerija, Energetikos ministerija, Krašto apsaugos ministerija, Kultūros ministerija, Miškų ūkio ministerija, Ryšių ir informatikos ministerija, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Susisiekimo ministerija, Statybos ir urbanistikos ministerija, Sveikatos apsaugos ministerija, Vidaus reikalų ministerija, Valstybinė atominės energetikos saugos inspekcija ir Valstybinė veterinarijos tarnyba iki 1996 m. gruodžio 1 d. turi:

5.1. peržiūrėti, ar šių institucijų bei jų padalinių (inspekcijų, tarnybų), vykdančių statybos specialiųjų reikalavimų valstybinę priežiūrą pagal joms įstatymų suteiktą kompetenciją, veiklą reglamentuojantys teisės aktai bei normatyviniai dokumentai atitinka Lietuvos Respublikos statybos įstatymą ir šiuo nutarimu patvirtintus Statybos valstybinės priežiūros nuostatus, prireikus pataisyti tuos teisės aktus bei normatyvinius dokumentus arba parengti naujus ir nustatytąja tvarka patvirtinti, o prireikus Lietuvos Respublikos Vyriausybės sprendimo – pateikti projektus Lietuvos Respublikos Vyriausybei;

5.2. nustatyti specialistų, vykdančių statybos specialiųjų reikalavimų valstybinės priežiūros funkcijas, atestavimo tvarką, reikalavimus bei kriterijus ir organizuoti jų atestavimą.

6. Pripažinti netekusiais galios:

6.1. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1992 m. gruodžio 8 d. nutarimą Nr. 931 „Dėl statinių statybos ir eksploatavimo valstybinės priežiūros vykdymo“ (Žin., 1993, Nr. 1-10);

6.2. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. lapkričio 11 d. nutarimą Nr. 1113 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1992 m. gruodžio 8 d. nutarimo Nr. 931 dalinio pakeitimo“ (Žin., 1994, Nr. 89-1729).

 

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                      MINDAUGAS STANKEVIČIUS

 

 

 

STATYBOS IR URBANISTIKOS                              MINISTRĖ ALDONA BARANAUSKIENĖ

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

1996 m. liepos 15 d. nutarimu Nr. 844

 

Statybos valstybinės priežiūros nuostatai

 

Bendroji dalis

 

1. Šie nuostatai reglamentuoja pastatų, įrenginių ir kitų statinių (toliau vadinama – statiniai) projektavimo, statybos, rekonstravimo, remonto, atidavimo naudoti, nugriovimo (toliau vadinama – statyba) bei naudojimo valstybinės priežiūros vykdymo tvarką Lietuvos Respublikoje.

2. Šiuose nuostatuose vartojamos pagrindinės sąvokos yra apibrėžtos Lietuvos Respublikos statybos įstatymo (toliau vadinama – Statybos įstatymas) 2 straipsnyje ir Lietuvos Respublikos potencialiai pavojingų įrenginių priežiūros įstatymo 2 straipsnyje.

3. Statinių projektavimo, statybos ir naudojimo valstybinė priežiūra (toliau vadinama – statybos valstybinė priežiūra) vykdoma vadovaujantis Statybos, Apskrities valdymo, Aplinkos apsaugos, Saugomų teritorijų, Nekilnojamųjų kultūros vertybių apsaugos, Potencialiai pavojingų įrenginių priežiūros ir kitais Lietuvos Respublikos įstatymais, papildomaisiais teisės aktais, normatyviniais statybos dokumentais ir šiais nuostatais.

4. Statinių valstybine priežiūra siekiama užtikrinti, kad jie nebūtų statomi ir griaunami be leidimų, nekeltų pavojaus žmonių gyvybei, sveikatai bei aplinkai, jų architektūra atitiktų paskirtį ir tai vietovei keliamus reikalavimus, nebūtų daroma žala nekilnojamosioms kultūros vertybėms ir vertingiems gamtos kompleksams bei objektams, statiniai būtų patvarūs bei atsparūs, taupiai būtų naudojami gamtos ir energijos ištekliai, būtų numatytos ir įgyvendintos priešgaisrinės apsaugos, civilinės saugos ir turto apsaugos priemonės.

5. Statybos valstybinę priežiūrą sudaro:

5.1. leidimų statyti ar griauti statinius išdavimas bei atšaukimas (taip pat statybos projektavimo valstybinė priežiūra);

5.2. statybos proceso priežiūra nuo statybos pradžios iki statinių atidavimo naudoti, taip pat statinių griovimo priežiūra;

5.3. statybos sustabdymas;

5.4. statinių naudojimo priežiūra.

6. Statybos valstybinę priežiūrą, išskyrus specialiuosius reikalavimus, vykdo apskričių valdytojų administracijos valstybinės statybos inspekcijos.

7. Valstybės valdymo institucijos pagal joms įstatymų suteiktą kompetenciją, taip pat Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliotos potencialiai pavojingų įrenginių priežiūros institucijos nustato specialiuosius statinių projektavimo, statybos, atidavimo naudoti bei naudojimo reikalavimus, nustatytąja tvarka juos tvirtina ir vykdo jų valstybinę priežiūrą:

7.1. Aplinkos apsaugos ministerija – natūralių kraštovaizdžio elementų (reljefo formų, hidrografinio tinklo, želdinių ir kt.) išsaugojimo, gamtos išteklių naudojimo, teršalų emisijos į aplinką, cheminių, radioaktyviųjų ir kitų pavojingų medžiagų gamybos ir naudojimo, atliekų tvarkymo ir kitos veiklos, galinčios daryti neigiamą poveikį aplinkai, specialiuosius statinių projektavimo, statybos ir naudojimo reikalavimus;

7.2. Energetikos ministerija – elektros, dujų, naftos ir jos produktų, šilumos tiekimo statinių;

7.3. Krašto apsaugos ministerija – civilinės saugos ir gynybos statinių;

7.4. Miškų ūkio ministerija – statinių miškų urėdijoms ir nacionaliniams parkams priklausančioje žemėje;

7.5. Ryšių ir informatikos ministerija – ryšių linijų ir įrenginių;

7.6. Susisiekimo ministerija – geležinkelių, automobilių kelių, aerodromų, jūrų ir upių uostų, prieplaukų, tiltų, viadukų, tunelių;

7.7. Sveikatos apsaugos ministerija – statinių ir jų sanitarinės apsaugos zonų higienos;

7.8. Vidaus reikalų ministerija – gatvių, kelių, jų infrastruktūros objektų, degalinių, apsauginės ir priešgaisrinės signalizacijos įrenginių, statinių valstybės pasienio zonoje, sudėtingų gaisro gesinimo sistemų (kai nėra patvirtintų normatyvinių jų įrengimo dokumentų);

7.9. Kultūros ministerijos Kultūros vertybių apsaugos departamentas – nekilnojamųjų kultūros vertybių ir jų teritorijų tvarkymo;

7.10. Valstybinė atominės energetikos saugos inspekcija – atominės energetikos įrenginių;

7.11. Technikos priežiūros tarnyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos – potencialiai pavojingų įrenginių, kurių privaloma priežiūra pavesta šiai tarnybai;

7.12. Valstybinė darbo inspekcija prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos – specialiųjų darbų saugos valdymo ir kontrolės sistemų;

7.13. Valstybinė veterinarijos tarnyba – gyvulinių produktų perdirbimo įmonių, skerdyklų, maisto produktų turgaviečių ir gyvulininkystės pastatų.

8. Statybos geodezinių tyrimų valstybinę priežiūrą vykdo apskričių valdytojų administracijos žemėtvarkos ir geodezijos tarnybos.

9. Statybos inžinerinių geologinių tyrimų valstybinę priežiūrą vykdo Lietuvos geologijos tarnyba prie Statybos ir urbanistikos ministerijos.

10. Statybos ir urbanistikos ministerija formuoja ir įgyvendina statybos valstybinės priežiūros strategiją, tikrina, ar apskričių valdytojų administracijos valstybinių statybos inspekcijų veikla atitinka Statybos įstatymo nuostatas.

11. Apskričių valdytojų administracijos valstybinių statybos inspekcijų ir statybos specialiųjų reikalavimų valstybinės priežiūros institucijų nurodymai jų kompetencijos klausimais yra privalomi visiems juridiniams ir fiziniams asmenims.

12. Apskričių valdytojų administracijos valstybinės statybos inspekcijos ir šių nuostatų 7 punkte nurodytų statybos specialiųjų reikalavimų valstybinės priežiūros institucijų padaliniai, vykdantys statybos specialiųjų reikalavimų valstybinę priežiūrą, turi antspaudą su valstybės herbu ir savo pavadinimu (jeigu jiems suteiktas juridinio asmens statusas) arba antspaudą su savo pavadinimu (jeigu jiems juridinio asmens statusas nesuteiktas).

13. Statybos valstybinės priežiūros institucijos išlaikomos iš Lietuvos valstybės biudžeto. Jos gali turėti ir nebiudžetinių lėšų, gautų iš juridinių ir fizinių asmenų už paslaugas, kurios nesutampa su šiuose nuostatuose nurodytų funkcijų vykdymu (išskyrus šių nuostatų 14.6, 14.7, 14.13, 16.10 ir 16.11 punktus), apmokamas pagal Statybos ir urbanistikos ministerijos patvirtintus įkainius.

 

Statybos valstybinės priežiūros institucijų funkcijos

 

14. Apskrities valdytojo administracijos valstybinės statybos inspekcijos:

14.1. tikrina:

14.1.1. ar statytojo pateiktas projektas yra nustatytąja tvarka suderintas ir patvirtintas, ar jame yra įrašai, kad projektas atitinka normatyvinių statybos dokumentų reikalavimus;

14.1.2. ar atlikta projekto ekspertizė (kai ji privaloma), ar projektas pataisytas pagal ekspertizės išvadas;

14.1.3. ar projekto pakeitimai, daromi statybos metu, derinami nustatytąja tvarka, ar atliekama jų ekspertizė;

14.1.4. kaip laikomasi autorinės priežiūros reikalavimų;

14.2. išduoda leidimus statyti ir griauti statinius nepriklausomai nuo jų paskirties, nuosavybės bei priklausomybės, tvarko statinių registrą;

14.3. kontroliuoja:

14.3.1. ar statiniai nėra statomi arba griaunami be leidimų, ir imasi priemonių, kad būtų pašalinti savavališkų statybų padariniai;

14.3.2. ar statinių faktiniai parametrai, stiprumas, stabilumas, atitvarų šilumos laidumas bei garso izoliacija, konstrukcijų apsauga nuo korozijos, vibracijos, drėgmės, biologinių kenkėjų bei ugnies, fasadų architektūrinė išvaizda ir aplinkos sutvarkymas atitinka projektus bei normatyvinių statybos dokumentų reikalavimus;

14.3.3. ar tinkamai įforminami statybos dokumentai;

14.3.4. ar statybos aikštelės tvarkingos, nedarko aplinkos ir nekelia pavojaus žmonėms, ar laikomasi darbų vykdymo projekto principinių sprendimų;

14.3.5. ar laikomasi statinių nugriovimo projektų (darbų technologijos aprašymo), ar negresia, kad konstrukcijos grius savaime;

14.3.6. ar į statybos vietą atgabentos medžiagos bei gaminiai atitinka projekto ir normatyvinių statybos dokumentų reikalavimus, ar yra jų kokybę liudijantys dokumentai;

14.4. vadovauja apskričių valdytojų paskirtoms statybinių konstrukcijų griūčių tyrimo komisijoms; dalyvauja šių komisijų darbe, kai jas skiria ministerijos arba Lietuvos Respublikos Vyriausybė;

14.5. nustatytąja tvarka priima arba dalyvauja priimant naudoti baigtus statinius;

14.6. statytojui perleidžiant nebaigtą statybą kitam juridiniam ar fiziniam asmeniui, patikrina nebaigtą statinį ir duoda statytojui pažymą, ar iš esmės nenukrypta nuo suderinto projekto;

14.7. dalyvauja atestuojant apskrities teritorijoje esančias statybos verslo įmones ir pagrindinėms statybos techninės veiklos sritims vadovaujančius specialistus; Statybos ir urbanistikos ministerijos patvirtintoje atestavimo tvarkoje numatytais atvejais organizuoja jų atestavimą;

14.8. tikrina, kaip statinių savininkai ir naudotojai laikosi statinių naudojimo taisyklių: ar laiku ir gerai atlieka jų apžiūrą, priima ir vykdo sprendimus dėl gedimų šalinimo bei statinių remonto, ar nustatytąja tvarka įformina statinių techninius pasus, apžiūros žurnalus ir kitą naudojimo dokumentaciją;

14.9. pastebėję griūčių, deformacijos, intensyvaus konstrukcijų irimo arba įrangos avarijos grėsmę, reikalauja ją pašalinti;

14.10. analizuoja statinių projektų, statybos ir naudojimo trūkumus ir teikia Statybos ir urbanistikos ministerijai pasiūlymus dėl statybos reglamentų, kitų normatyvinių dokumentų bei projektų tobulinimo;

14.11. teikia Statistikos departamentui bei Statybos ir urbanistikos ministerijai jų nustatytu dažnumu ir mastu statistikos informaciją apie išduotus leidimus statyti ir griauti statinius, priimtus naudoti statybos objektus, nebaigtą ir savavališką statybą bei kitus statybos valstybinės priežiūros rezultatus;

14.12. sprendžia savivaldos institucijų, įmonių, įstaigų ir organizacijų nesutarimus ir gyventojų bei juridinių asmenų skundus (prašymus, pareiškimus) statinių projektavimo, statybos ir naudojimo klausimais, priklausančiais valstybinių statybos inspekcijų kompetencijai;

14.13. teismų, juridinių ir fizinių asmenų užsakymu įvertina statinių techninę būklę ir teikia apie ją išvadas.

15. Statybos specialiųjų reikalavimų valstybinės priežiūros institucijos pagal joms įstatymų suteiktą kompetenciją:

15.1. nustato specialiąsias projektavimo sąlygas ir kontroliuoja, kaip jų laikomasi;

15.2. teikia išvadas statinių priėmimo naudoti komisijoms apie specialiųjų reikalavimų įvykdymą;

15.3. tikrina, kaip vykdomi specialieji reikalavimai statinius statant ir naudojant.

16. Statybos ir urbanistikos ministerija:

16.1. nustato, suderinusi su valstybės valdymo institucijomis, statybos specialiųjų reikalavimų valstybinės priežiūros tvarką;

16.2. nustato valstybės reguliuojamus ir kontroliuojamus reikalavimus bei rodiklius (statinių stiprumo, stabilumo, šilumos bei garso laidumo ir kitus, išskyrus specialiuosius) ir šių rodiklių reikšmes;

16.3. rengia statinių valstybinę priežiūrą reglamentuojančių įstatymų ir papildomųjų teisės aktų projektus, teikia juos Lietuvos Respublikos Vyriausybei;

16.4. normatyviniuose statybos dokumentuose nustato:

16.4.1. statinių tyrimo ir projektavimo valstybinės priežiūros metodus;

16.4.2. leidimų statyti ir griauti išdavimo tvarką;

16.4.3. statybos techninės ir autorinės priežiūros tvarką;

16.4.4. statybos vykdymo dokumentų įforminimo tvarką;

16.4.5. statinių priėmimo naudoti tvarką;

16.4.6. statybos konservavimo tvarką;

16.4.7. statybinių konstrukcijų griūčių tyrimo tvarką;

16.4.8. pagrindinėms statybos techninės veiklos sritims vadovaujančių specialistų atestavimo tvarką;

16.4.9. statinių naudojimo ir jo valstybinės priežiūros tvarką;

16.5. organizuoja statybos procesą reglamentuojančių dokumentų rengimą ir nustatytąja tvarka juos tvirtina;

16.6. tikrina, ar apskričių valdytojų administracijos valstybinių statybos inspekcijų veikla atitinka Statybos įstatymo nuostatas, papildomuosius teisės aktus ir statybos normatyvinius dokumentus;

16.7. dalyvauja rengiant ir vykdant statinių valstybinės priežiūros specialistų kvalifikacijos kėlimo programas, organizuoja jiems seminarus;

16.8. dalyvauja atestuojant apskričių valdytojų administracijos valstybinių statybos inspekcijų specialistus;

16.9. teikia metodinę pagalbą apskričių valdytojų administracijos valstybinėms statybos inspekcijoms;

16.10. atestuoja statybos verslo įmones ir informuoja visuomenę apie atestatų išdavimą bei jų panaikinimą;

16.11. kaupia statybos verslo įmonių ir pagrindinėms statybos veiklos sritims vadovaujančių specialistų atestavimo duomenis ir tvarko jo registrą;

16.12. kaupia, sistemina ir analizuoja apskričių valdytojų administracijos valstybinių statybos inspekcijų veiklos rezultatus ir panaudoja juos statybos valstybinei priežiūrai tobulinti;

16.13. tvarko statybinių konstrukcijų griūčių apskaitą, analizuoja jų priežastis, rengia jų prevencijos priemones ir kontroliuoja, kaip jos vykdomos;

16.14. koordinuoja juridinių ir fizinių asmenų, atliekančių projektų bei statinių ekspertizę ir statybinių medžiagų bei konstrukcijų laboratorinius tikrinimus, veiklą;

16.15. nagrinėja gyventojų ir juridinių asmenų skundus (prašymus, pareiškimus) dėl apskričių valdytojų administracijos sprendimų statinių valstybinės priežiūros klausimais;

16.16. analizuoja kitų valstybių statinių valstybinę priežiūrą reglamentuojančius įstatymus bei normatyvinius dokumentus ir jų taikymo praktiką, panaudoja analizės rezultatus statinių valstybinei priežiūrai tobulinti Lietuvos Respublikoje.

17. Gyvenamųjų ir komunalinių pastatų bei įrenginių ir infrastruktūros objektų naudojimo tvarką nustato Komunalinio ūkio ir paslaugų departamentas prie Statybos ir urbanistikos ministerijos.

 

Statybos valstybinės priežiūros institucijų teisės

 

18. Statybos valstybinės priežiūros institucijos turi teisę:

18.1. nekliudomos apžiūrėti statomus ir naudojamus statinius (iš jų butus – tik gyventojams sutikus arba esant atitinkamam teismo sprendimui), gauti iš statytojų, savininkų bei naudotojų duomenis bei dokumentus, kurių reikia šiuose nuostatuose numatytoms valstybinės priežiūros funkcijoms atlikti;

18.2. pagal savo kompetenciją teikti statytojams, savininkams ir naudotojams privalomus reikalavimus pašalinti statinių projektų bei normatyvinių statybos dokumentų pažeidimus ir gauti informaciją apie vykdymą;

18.3. pareikalauti iš statybos verslo įmonių ir statytojų, statančių savo jėgomis, atidengti konstrukcijas, išbandyti (ištirti) statinių pagrindą, medžiagas, konstrukcijas bei įrangą, jų lėšomis iškviesti ekspertus, taisyti projektus, jeigu pažeisti normatyvinių statybos dokumentų bei projektų reikalavimai arba iškilo deformacijos grėsmė;

18.4. pareikalauti iš įmonių ir kitų statinių savininkų bei naudotojų laikinai nutraukti gamybą ir nenaudoti statinių, jeigu yra akivaizdus pavojus, jog gali griūti konstrukcijos, ištikti įrangos avarija, gali būti užteršta aplinka arba žūti žmonės, kol šis pavojus nebus pašalintas;

18.5. uždrausti statyti arba naudoti statinius, jeigu tai daroma nesilaikant normatyvinių statybos dokumentų bei projektų;

18.6. uždrausti arba apriboti standartų, techninių sąlygų arba projekto neatitinkančių statybinių medžiagų, gaminių bei dirbinių naudojimą;

18.7. teikti statytojams, savininkams ir naudotojams išvadas dėl statybos autorinės, techninės priežiūros specialistų arba statinių naudojimo tarnybų (specialistų) kompetencijos ir privalomus reikalavimus, kad savo veiklą jie tvarkytų pagal normatyvinių statybos dokumentų reikalavimus;

18.8. įstatymų nustatyta tvarka surašyti administracinių teisės pažeidimų protokolus, nagrinėti administracinių teisės pažeidimų bylas ir skirti administracines nuobaudas arba atitinkamų pažeidimų protokolus teikti teismui;

18.9. perduoti parengtinio tyrimo organams medžiagą dėl asmenų, padariusių šiurkščius projektų bei normatyvinių statybos dokumentų pažeidimus, patraukimo atsakomybėn;

18.10. teikti statinių savininkams ir naudotojams privalomus reikalavimus:

18.10.1. laikytis statinių naudojimo normatyvinių dokumentų nuostatų;

18.10.2. pastebėjus statinių naudojimo reglamentų (taisyklių) pažeidimą arba avarijų (deformacijos) grėsmę, atlikti neeilinę statinių apžiūrą arba užsakyti konstrukcijų ekspertizę ir imtis priemonių jų irimo, deformacijos bei griūčių pavojui pašalinti;

18.10.3. rengiamuose statinių rekonstravimo bei remonto projektuose numatyti atitvarų šilumos laidumo, triukšmo, vibracijos, elektromagnetinio lauko bei jonizuojančios spinduliuotės lygio sumažinimą pagal galiojančias normas;

18.11. teikti statybos ir urbanistikos ministrui pasiūlymus dėl kvalifikacijos atestatų panaikinimo arba galiojimo sustabdymo statybos verslo įmonėms bei specialistams, kai nesilaikoma atestuotoms įmonėms bei specialistams nustatytų reikalavimų.

19. Statybos ir urbanistikos ministerija, be to, turi teisę:

19.1. tikrinti, ar apskričių valdytojų administracijos valstybinių statybos inspekcijų veikla atitinka Statybos įstatymo nuostatas, informuoti apskričių valdytojus apie pastebėtus pažeidimus ir siūlyti juos pašalinti, o kai į juos neatsižvelgiama – panaikinti arba pakeisti šių tarnybų priimtus sprendimus, prieštaraujančius įstatymams, kitiems teisės aktams ar normatyviniams statybos dokumentams.

Jeigu tokie valstybinių statybos inspekcijų sprendimai įteisinti apskrities valdytojo įsakymu, jie panaikinami Lietuvos Respublikos apskrities valdymo įstatymo nustatyta tvarka;

19.2. nustatyti specialistų, dirbančių pagrindinėse statybos techninės veiklos srityse, atestavimo tvarką, reikalavimus ir vertinimo kriterijus;

19.3. gauti iš ministerijų, departamentų, statinių registro tvarkytojų, apskričių valdytojų administracijos ir savivaldos institucijų informaciją apie prižiūrimus objektus, kurios reikia šiuose nuostatuose numatytoms funkcijoms vykdyti.

20. Apskrities valdytojas turi teisę atšaukti statinio priėmimo naudoti aktą, jeigu jo statybos darbai nebaigti arba statinys priimtas naudoti pažeidžiant nustatytąją tvarką ir negali būti normaliai naudojamas, taip pat atšaukti konstrukcijų griūties tyrimo aktą, jeigu jis netenkina griūčių tyrimo reglamento reikalavimų.

21. Apskričių valdytojų administracijos valstybinės statybos inspekcijos, be to, kas išvardyta šių nuostatų 18 punkte, turi teisę:

21.1. teikti statytojams, savininkams ir statinių naudotojams privalomus nurodymus nemokėti juridiniams ir fiziniams asmenims (statybos verslo įmonėms) už blogai atliktus statybos, montavimo ir remonto darbus, iki jie bus pataisyti arba perdirbti, o jeigu už šiuos darbus jau apmokėta, – nutraukti mokėjimą už kitus darbus, kol nebus pašalintas niekalas;

21.2. pastebėjus svarbesnių nukrypimų nuo normatyvinių statybos dokumentų reikalavimų, pareikalauti iš statytojų, savininkų ir naudotojų atlikti projektų arba statinių ekspertizę;

21.3. sustabdyti statybą, jeigu nustatoma, kad statytojas (užsakovas) arba rangovas pažeidė statinio projekto ar normatyvinių statybos dokumentų reikalavimus; duoti leidimą tęsti statybą pašalinus nurodytus pažeidimus;

21.4. įstatymo nustatytais atvejais atšaukti leidimus statyti.

 

Statybos valstybinės priežiūros institucijų atsiskaitomybė, atsakomybė, ginčų sprendimas

 

22. Apskričių valdytojų administracijos valstybinės statybos inspekcijos pagal Statybos ir urbanistikos ministerijos metodinius nurodymus kasmet apibendrina savo veiklos rezultatus, atsiskaito apskrities valdytojui, o valdytojui aprobavus praneša juos Statybos ir urbanistikos ministerijai, kuri juos išanalizuoja ir pateikia išvadas bei pasiūlymus Lietuvos Respublikos Vyriausybei.

23. Pareigūnai, pažeidę šių nuostatų reikalavimus, atsako įstatymų nustatyta tvarka.

24. Skundus dėl apskričių valdytojų administracijos valstybinių statybos inspekcijų pareigūnų veiksmų nagrinėja apskričių valdytojai, o dėl statybos specialiųjų reikalavimų valstybinę priežiūrą atliekančių pareigūnų (specialistų) veiksmų – valstybės valdymo institucijos, patvirtinusios jų veiklos nuostatus. Juridiniai ir fiziniai asmenys dėl šių pareigūnų veiksmų turi teisę kreiptis į teismą ir kitas institucijas.

Skundo padavimas nesustabdo statybos valstybinės priežiūros pareigūnų (specialistų) reikalavimų vykdymo.

25. Ginčus tarp apskričių valdytojų administracijos valstybinių statybos inspekcijų, statybos specialiųjų reikalavimų valstybinę priežiūrą vykdančių institucijų, savivaldos institucijų ir kitų juridinių asmenų sprendžia Statybos ir urbanistikos ministerija, suderinusi su statybos specialiųjų reikalavimų valstybinę priežiūrą vykdančių institucijų ministerijomis, arba teismas.

Statybos ir urbanistikos ministerijoje ginčas sprendžiamas per 30 dienų nuo dokumentų pateikimo šiai ministerijai. Kai ginčo šalių įgalioti atstovai, pakviesti nagrinėti ginčą, sutinka su ministerijos sprendimu, įforminamas atitinkamas pasitarimo protokolas. Nesutarus sprendimą priima Statybos ir urbanistikos ministerija. Jos sprendimą gali pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybė arba teismas.

______________

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

1996 m. liepos 15 d. nutarimu Nr. 844

 

Apskrities valdytojo administracijos valstybinės statybos inspekcijos tipinė struktūra

 

Struktūrinio padalinio Struktūrinių padalinių pavadinimas vadovų pareigos

 

Apskrities valdytojo apskrities valdytojo administracijos valstybinė administracijos valstybinės statybos inspekcija statybos inspekcijos viršininkas – apskrities vyriausiasis statybos inspektorius

Apskrities valdytojo apskrities valdytojo administracijos valstybinės administracijos valstybinės statybos inspekcijos statybos inspekcijos. miesto skyrius (Vilniaus, Kauno, miesto skyriaus viršininkas Klaipėdos, Šiaulių, Panevėžio, Alytaus ir Marijampolės miestams)

Apskrities valdytojo apskrities valdytojo administracijos valstybinės administracijos valstybinės statybos inspekcijos statybos inspekcijos.. miesto (rajono) tarnyba miesto (rajono) tarnybos (Druskininkų, Palangos, viršininkas Birštono, Neringos miestams; visiems rajonams)

______________