LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL NACIONALINĖS ENERGETIKOS KOMPLEKSO PERTVARKYMO PROGRAMOS (NACIONALINĖS ENERGETIKOS STRATEGIJOS)

 

1994 m. balandžio 19 d. Nr. 288

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Pritarti Energetikos ministerijos parengtai Nacionalinei energetikos komplekso pertvarkymo programai (Nacionalinei energetikos strategijai) ir Nacionalinės energetikos strategijos pagrindinėms kryptims (pagrindinių krypčių santrumpa pridedama).

2. Pavesti Energetikos ministerijai patvirtinti priemones Nacionalinei energetikos komplekso pertvarkymo programai (Nacionalinei energetikos strategijai) įgyvendinti ir organizuoti jų vykdymą.

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                                ADOLFAS ŠLEŽEVIČIUS

 

ENERGETIKOS MINISTRAS                                                     ALGIMANTAS STASIUKYNAS

______________

 


PRITARTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

1994 m. balandžio 19 d. nutarimu Nr. 288

 

NACIONALINĖS ENERGETIKOS STRATEGIJOS PAGRINDINĖS KRYPTYS

(SANTRUMPA)

 

1. Energijos vartojimas. Energijos vartojimo efektyvumo didinimas.

2. Elektros energetikos sistema. Eksploatuoti Ignalinos valstybinės atominės elektrinės reaktorius, kartu vykdyti priemones jos saugumui gerinti. Sprendimus dėl tolesnių \branduolinės energetikos Lietuvoje perspektyvų parengti ir priimti iki 1998 metų. Užbaigti Kruonio hidroakumuliacinės elektrinės trečiąjį bei ketvirtąjį blokus ir viršutinį baseiną. Eksploatuoti Lietuvos elektrinę bei kitas šilumines elektrines ir modernizuoti jas, kiek tai ekonomiškai ir techniškai pagrįsta. Pirmenybę teikti kombinuotojo ciklo termofikacinėms elektrinėms.

3. Šiluminis ūkis. Racionaliai taikyti centralizuotą ir decentralizuotą šilumos tiekimą, rekonstruoti ir modernizuoti esamas centralizuoto šilumos tiekimo sistemas, ekonomiškai pagrįstai diegti šilumos apskaitos prietaisus (panaudoti jų gamybai Lietuvos prietaisų pramonės pajėgumus). Mažinti šilumos nuostolius. Jeigu ekonomiškai apsimoka, rekonstruoti katilines į termofikacines elektrines. Siekti, kad kiekvienas šilumos tiekimo šaltinis turėtų rezervinį kurą.

4. Naftos ūkis. Pradėti naudoti naujus tiekimo būdus ir šaltinius, garantuojančius patikimą naftos tiekimą ir priimtinas jos kainas; skatinti vietinės naftos gavybą; įrengti naftos importo įmonę; atsižvelgiant į regiono poreikius, rekonstruoti Mažeikių valstybinę įmonę „Nafta“.

5. Dujų ūkis. Plėsti gamtinių dujų vartojimą energetikos, transporto ūkyje, autonominėse šildymo sistemose. Siekti susitarimų su Latvijos Respublika dėl jos požeminių dujų saugyklų panaudojimo, kartu tirti galimybes įrengti dujų saugyklas Lietuvoje. Modernizuoti suskystintųjų dujų ūkį, plėsti jų saugyklas. Nagrinėti apsirūpinimą gamtinėmis ir suskystintosiomis dujomis iš Vakarų Europos šalių.

6. Atsinaujinantys energijos šaltiniai. Atlikti bendrąjį Lietuvos atsinaujinančių energijos šaltinių potencialo įvertinimą. Skatinti bandomųjų projektų, skirtų vandens, vėjo, geoterminei energijai valdyti, įgyvendinimą. Panaudoti vietinį kurą, pramonės ir buitines atliekas energijai gaminti.

7. Regioninis bendradarbiavimas. Užmegzti ir plėtoti ryšius su kaimyninėmis šalimis kuro ir energijos tiekimo patikimumui padidinti. Siekiant efektyviai panaudoti energetikoje sukauptą kapitalą ir dirbančias elektrines, nustatyti optimalų eksportuojamos elektros energijos (įskaitant piko metu) kiekį. Sudaryti palankiausias sąlygas įgyvendinti Nacionalinę energetikos strategiją.

8. Aplinkos apsauga. Mažinti atmosferos užteršimą kenksmingomis medžiagomis: keisti mazutą gamtinėmis dujomis arba diegti kitas teršalų mažinimo priemones, kad nebūtų pažeisti Lietuvos Respublikoje taikomi normatyviniai aktai bei tarptautinių konvencijų reikalavimai; įvesti elektrinėse ir katilinėse nuolatinę degimo proceso ir išmetamų į atmosferą teršalų kontrolę. Įgyvendinti būtiniausias priemones požeminiam vandeniui, Drūkšių ežerui ir dirvožemiui apsaugoti nuo radioaktyvaus teršimo iš Ignalinos valstybinės atominės elektrinės.

9. Instituciniai klausimai. Tęsti teisines ir institucines reformas, siekiant atskirti energetikos politikos ir valstybines administracines funkcijas nuo energetikos įmonių ūkinių-komercinių funkcijų, laipsniškai atsisakyti subsidijų, įvesti ekonomiškai pagrįstus energijos ir kuro tarifus bei kainas.

______________