LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS KONTROLIERIUS

 

Į S A K Y M A S

DĖL PILIEČIŲ IR KITŲ ASMENŲ APTARNAVIMO VALSTYBĖS KONTROLĖJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2006 m. lapkričio 17 d. Nr. V-169

Vilnius

 

 

Siekdama pagerinti piliečių ir kitų asmenų aptarnavimą Valstybės kontrolėje, jų prašymų ir skundų nagrinėjimą ir vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. rugsėjo 25 d. nutarimo Nr. 1491 „Dėl Piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo viešojo administravimo ir kitose institucijose pavyzdinės tvarkos aprašo patvirtinimo“ 3 punktu ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 25 d. nutarimu Nr. 1054 patvirtintų Bendrųjų reikalavimų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų interneto svetainėms aprašo 18 punktu,

1. Tvirtinu Piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo Valstybės kontrolėje tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažįstu netekusiu galios valstybės kontrolieriaus 2003 m. birželio 3 d. įsakymą Nr. V-89 „Dėl piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo Valstybės kontrolėje tvarkos patvirtinimo“.

3. Įpareigoju Informacijos departamento direktorę Jolantą Radžiūnienę paskelbti Piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo Valstybės kontrolėje tvarkos aprašą leidinyje „Valstybės žinios“.

 

 

 

VALSTYBĖS KONTROLIERĖ                                                                    RASA BUDBERGYTĖ


PATVIRTINTA

valstybės kontrolieriaus

2006 m. lapkričio 17 d. įsakymu Nr. V-169

 

PILIEČIŲ IR KITŲ ASMENŲ APTARNAVIMO VALSTYBĖS KONTROLĖJE TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo Valstybės kontrolėje tvarkos aprašas (toliau – aprašas) reglamentuoja piliečių ir kitų asmenų (toliau – asmenų) aptarnavimą Valstybės kontrolėje.

2. Už aprašo įgyvendinimą atsako valstybės kontrolierius.

3. Apraše vartojamos sąvokos:

Asmenų aptarnavimas – veikla, apimanti asmenų aptarnavimą jiems atvykus į Valstybės kontrolę, aptarnavimą telefonu, prašymų ir skundų, gautų tiesiai iš asmenų ar atsiųstų paštu, įskaitant ir elektroninį būdą (elektroniniu paštu ar kitomis elektroninėmis priemonėmis), nagrinėjimą, atsakymų įforminimą ir perdavimą asmenims.

Informacija – žinios, kuriomis disponuoja Valstybės kontrolė.

Pakartotinis panaudojimas – asmenų naudojimasis informacija komerciniams arba nekomerciniams tikslams.

Pareiškėjas – asmuo, kuris kreipiasi į Valstybės kontrolę raštu, elektroniniu būdu ar žodžiu.

Prašymas – asmens kreipimasis raštu, elektroniniu būdu ar žodžiu į Valstybės kontrolę, valstybės tarnautoją ar darbuotoją, dirbantį pagal darbo sutartį ir įgaliotą priimti ir nagrinėti prašymus ir skundus (toliau – valstybės tarnautojas ar darbuotojas), nesusijęs su pareiškėjo teisių ar teisėtų interesų pažeidimu, prašant priimti individualų administracinį aktą, išduoti dokumentą, patvirtinantį tam tikrą juridinį faktą, pateikti informaciją ar atlikti kitus administracinius veiksmus; išdėstant asmens norą, pageidavimą, nuostatą tam tikru klausimu; pranešant apie institucijos veiklos trūkumus, valstybės tarnautojų ar darbuotojų piktnaudžiavimą ar neteisėtus veiksmus, susijusius su valstybės ar daugelio žmonių, o ne konkretaus asmens, interesų ir teisių pažeidimu; pateikiant pasiūlymus ką nors pagerinti viešojo administravimo, viešųjų paslaugų teikimo ar kitose srityse; atkreipiant dėmesį į tam tikrą padėtį ir siūlant ką nors patobulinti, pakeisti, nuveikti ar susilaikyti nuo veiklos.

Privati informacija – ypatingi fizinio asmens duomenys, kaip juos nustato Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymas (Žin., 1996, Nr. 63-1479; 2003, Nr. 15-597), informacija apie asmenį ir jo šeimos gyvenimą, su fizinio asmens garbe ir orumu susijusi informacija.

Skundas – kreipimasis į Valstybės kontrolę nurodant, kad yra pažeistos asmens teisės ar teisėti interesai, ir prašant juos apginti.

 

II. BENDRIEJI REIKALAVIMAI

 

4. Valstybės kontrolės valstybės tarnautojai ir kiti darbuotojai, aptarnaudami asmenis, nagrinėdami prašymus ir skundus, privalo vadovautis pagarbos žmogaus teisėms, teisingumo, sąžiningumo ir protingumo, taip pat Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme (Žin., 1999, Nr. 60-1945) įtvirtintais įstatymo viršenybės, objektyvumo, proporcingumo, nepiktnaudžiavimo valdžia ir tarnybinio bendradarbiavimo principais, o teikdami informaciją – Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatyme (Žin., 2000, Nr. 10-236; 2005, Nr. 139-5008) nustatytais informacijos išsamumo, tikslumo, teisėtumo ir objektyvumo principais.

5. Draudžiama atsisakyti aptarnauti asmenis, nagrinėti prašymus ir skundus, motyvuojant tuo, kad nėra šias funkcijas vykdančio valstybės tarnautojo ar darbuotojo. Valstybės kontrolierius turi užtikrinti, kad šių valstybės tarnautojų ar darbuotojų atostogų, komandiruočių, seminarų metu ir kitais nebuvimo tarnyboje atvejais jų funkcijoms vykdyti būtų paskirti valstybės tarnautojai ar darbuotojai, turintys tokius pat įgaliojimus ir atitinkamą kvalifikaciją.

6. Valstybės tarnautojas ar darbuotojas nusišalina pats arba turi būti nušalintas nuo prašymo ar skundo nagrinėjimo, jeigu:

6.1. pareiškėjas yra jo artimas giminaitis, šeimos narys (pagal baudžiamuosiuose ir civiliniuose įstatymuose apibrėžtas sąvokas) ar svainis (sutuoktinio giminaitis), gali tikėtis gauti asmeninės naudos arba kai svarstomu klausimu veikia kaip pareiškėjo ar Valstybės kontrolės atstovas;

6.2. tarp jo ir pareiškėjo yra tarnybiniai santykiai;

6.3. tarnautojo ar darbuotojo bešališkumu pagrįstai abejojama dėl kokių nors kitų priežasčių, galinčių sukelti interesų konfliktą.

7. Valstybės kontrolėje nagrinėjami tokie rašytiniai prašymai ir skundai, kurie tvarkingai ir įskaitomai parašyti valstybine (lietuvių) kalba, yra pareiškėjo pasirašyti, nurodytas jo vardas, pavardė, gyvenamoji vieta (jeigu pareiškėjas – fizinis asmuo) arba pavadinimas, kodas, buveinės adresas (jeigu pareiškėjas – juridinis asmuo) ir duomenys ryšiui palaikyti. Jeigu su prašymu ar skundu kreipiasi pareiškėjo atstovas, nurodomas atstovo vardas, pavardė, gyvenamoji vieta, atstovavimą liudijantis dokumentas ir pareiškėjas, kurio vardu jis kreipiasi. Neįskaitomi, nesuprantamai išdėstyti prašymai ir skundai grąžinami pareiškėjui, nurodant grąžinimo priežastį.

Pareiškėjas, prašydamas pateikti privačią informaciją apie save, prašyme turi nurodyti savo asmens kodą. Kai toks prašymas siunčiamas paštu ar per pasiuntinį, prie jo turi būti pridėta notaro patvirtinta pareiškėjo asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija. Jeigu dėl tokios informacijos kreipiasi pareiškėjo atstovas, jis pateikia tapatybę ir atstovavimą liudijantį dokumentą.

8. Asmenų prašymai ir skundai, pateikti elektroniniu būdu, turi būti pasirašyti elektroniniu parašu ir sudaryti taip, kad Valstybės kontrolė galėtų nustatyti prašymą ar skundą sudariusį asmenį, suprasti prašymo ar skundo turinį. Elektroniniu būdu pateikti ir elektroniniu parašu pasirašyti asmenų prašymai ir skundai nagrinėjami taip pat kaip rašytiniai prašymai ir skundai. Atsakymai į šiuos prašymus ar skundus pateikiami asmeniui elektroniniu paštu, o asmenims pageidaujant siunčiami paštu prašyme ar skunde nurodytu adresu arba įteikiami. Atsakymas elektroniniu būdu turi būti parengtas ir pasirašytas valstybės kontrolieriaus arba jo pavaduotojo saugiu elektroniniu parašu Elektroninių dokumentų valdymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2006 m. sausio 11 d. įsakymu Nr. V-12 (Žin., 2006, Nr. 7-268), nustatyta tvarka.

9. Prašymai ir skundai, kuriuose nenurodytas pareiškėjo vardas ir pavardė, gyvenamoji vieta (jeigu pareiškėjas – fizinis asmuo) arba pavadinimas, kodas, buveinės adresas (jeigu pareiškėjas – juridinis asmuo) arba kurių pareiškėjas nėra pasirašęs, valstybės kontrolieriaus arba jo pavaduotojo sprendimu paliekami nenagrinėti.

10. Nevalstybine kalba gauti prašymai ir skundai nagrinėjami bendra tvarka. Į lietuvių kalbą gautą prašymą ar skundą išverčia institucija, kuriai pagal kompetenciją priklauso nagrinėti šiuos dokumentus. Pareiškėjui atsakoma valstybine kalba.

11. Kai asmuo nemoka kalbėti ar nesupranta valstybinės kalbos arba dėl sensorinio ar kalbos sutrikimo negali suprantamai išreikšti savo minčių, jį aptarnaujant dalyvauja Valstybės kontrolės pakviestas vertėjas, sugebantis versti į asmeniui suprantamą kalbą.

12. Asmeniui ir pareiškėjui neteikiama privati informacija apie kitus asmenis.

13. Valstybės kontrolierius turi užtikrinti, kad Valstybės kontrolėje asmenims prieinamoje vietoje ir Valstybės kontrolės interneto tinklalapyje būtų paskelbta asmenų aptarnavimo Valstybės kontrolėje tvarka (valstybės tarnautojo ar darbuotojo, atsakingo už asmenų aptarnavimą telefonu, vardas ir pavardė, telefono numeris). Asmenys Valstybės kontrolėje aptarnaujami darbo laiku ir dvi papildomas valandas per savaitę pasibaigus darbo dienos laikui.

 

III. ASMENŲ APTARNAVIMAS JIEMS ATVYKUS Į VALSTYBĖS KONTROLĘ

 

14. Atvykusius į Valstybės kontrolę asmenis Informacijos departamentas nukreipia į padalinius pagal jų kompetenciją spręsti asmenims rūpimus klausimus.

15. Atvykę į Valstybės kontrolę asmenys prašymus ir skundus gali pateikti ir raštu, ir žodžiu. Žodiniai prašymai priimami tik tais atvejais, kai jie priklauso Valstybės kontrolės kompetencijai ir juos galima išnagrinėti ir išspręsti tuoj pat, nepažeidžiant asmens ar Valstybės kontrolės interesų.

16. Valstybės kontrolėje, prie apsaugos darbuotojo, matomoje vietoje turi būti padėta piliečių ir kitų asmenų pageidavimų, pasiūlymų ir pastabų knyga. Joje asmenys visuomet gali pareikšti savo nuomonę apie aptarnavimo Valstybės kontrolėje kokybę, išdėstyti pageidavimus ir pasiūlymus.

 

IV. PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ REGISTRAVIMAS, JŲ PERDAVIMAS NAGRINĖTI

 

17. Prašymų ir skundų registravimą ir jų perdavimą nagrinėti pagal kompetenciją Valstybės kontrolėje organizuoja Informacijos departamentas.

18. Prašymai ir skundai, gauti tiesiogiai iš asmens ar atsiųsti paštu, taip pat persiųsti iš Prezidentūros, Seimo ir Vyriausybės ar kitų institucijų, gavimo dieną yra registruojami integruotoje informacinėje sistemoje. Gauti prašymai ir skundai tvarkomi Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių, patvirtintų Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. 88 (Žin., 2002, Nr. 5-211; 2005, Nr. 132-4773), nustatyta tvarka. Elektroniniu būdu gauti asmenų prašymai ir skundai registruojami ir jų valdymas Valstybės kontrolėje organizuojamas Elektroninių dokumentų valdymo taisyklių nustatyta tvarka.

19. Ant prašymo arba skundo dedamas registracijos spaudas, jame įrašoma prašymo arba skundo gavimo data ir registracijos numeris.

20. Prašymą arba skundą įteikusiam asmeniui įteikiamas prašymo arba skundo gavimo faktą patvirtinantis dokumentas (spaudu pažymėta prašymo ar skundo kopija). Elektroniniu būdu gauto asmens prašymo ar skundo užregistravimą patvirtinantis dokumentas parengiamas Elektroninių dokumentų valdymo taisyklių nustatyta tvarka ir išsiunčiamas asmeniui elektroniniu paštu.

21. Užregistruoti prašymai ir skundai tą pačią arba kitą darbo dieną perduodami valstybės kontrolieriui arba jo pavaduotojui, kurie nukreipia juos nagrinėti struktūriniams padaliniams pagal kompetenciją.

22. Jeigu Valstybės kontrolė neįgaliota spręsti prašymuose ar skunduose išdėstytų klausimų, prašymas ar skundas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jo gavimo Valstybės kontrolėje datos persiunčiamas kompetentingai institucijai. Apie tai pranešama pareiškėjui. Nesant institucijos, kuri pagal kompetenciją turėtų nagrinėti prašymą ar skundą, prašymas ar skundas per 5 darbo dienas nuo jo gavimo Valstybės kontrolėje datos grąžinamas pareiškėjui (nurodoma grąžinimo priežastis).

23. Prašymai ir skundai, kuriuose yra privačios informacijos, persiunčiami nagrinėti kitoms institucijoms tik raštu atsiklausus pareiškėjo. Šiuo atveju 5 darbo dienų terminas skaičiuojamas nuo pareiškėjo raštiško sutikimo persiųsti prašymą ar skundą gavimo datos. Jeigu per Valstybės kontrolės nustatytą terminą iš pareiškėjo raštiškas sutikimas negaunamas, prašymas ar skundas grąžinamas pareiškėjui (nurodoma grąžinimo priežastis).

24. Jeigu pareiškėjas prašo kitoje įstaigoje esančios informacijos, prašymas persiunčiamas kitai kompetentingai įstaigai ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo Valstybės kontrolėje ir apie tai per 3 darbo dienas nuo prašymo persiuntimo informuojamas pareiškėjas.

25. Draudžiama persiųsti prašymus ir skundus spręsti institucijoms ar valstybės tarnautojams ir darbuotojams, kurių veiksmai skundžiami.

 

V. PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS

 

26. Valstybės kontrolėje yra nagrinėjami prašymai ir skundai, susiję su Valstybės kontrolės atliktais valstybiniais auditais valstybės turto valdymo, naudojimo ir disponavimo teisėtumo bei valstybės biudžeto vykdymo klausimais.

27. Informacijos departamente užregistruoti ir nukreipti struktūriniams padaliniams prašymai ir skundai nagrinėjami laikantis šių bendrųjų nuostatų:

27.1. kai prašymą ar skundą pasirašo keli piliečiai, atsakoma pirmajam prašymą ar skundą pasirašiusiam arba prašyme ar skunde nurodytajam asmeniui;

27.2. prašymas ar skundas turi būti išnagrinėtas ne vėliau kaip per 30 dienų nuo jo gavimo Valstybės kontrolėje datos, išskyrus tuos atvejus, kai įstatymų nustatyta kitaip, arba prašymo ar skundo nagrinėjimas susijęs su įvairiomis organizacinėmis priemonėmis, dėl kurių atsakymo pateikimas asmeniui gali užsitęsti ilgiau kaip 30 dienų nuo prašymo ar skundo gavimo Valstybės kontrolėje datos;

27.3. prašymo ar skundo, adresuoto kelioms institucijoms ir priklausančio kelių institucijų kompetencijai, nagrinėjimą organizuoja ir sprendimą prašyme ar skunde keliamu klausimu priima pirmasis adresatas;

27.4. prašymai ir skundai, persiųsti valstybės politikų, Lietuvos Respublikos Seimo, Respublikos Prezidento ar Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijos, turi būti išnagrinėti per 30 darbo dienų nuo jų gavimo Valstybės kontrolėje datos. Valstybės politikai ir nurodytosios įstaigos informuojamos apie prašymo ar skundo nagrinėjimo eigą per jų nustatytą terminą;

27.5. kartotiniai prašymai ir skundai nenagrinėjami, jeigu juose nenurodoma naujų aplinkybių, sudarančių prašymo pagrindą, ir nėra įtikinamų argumentų, kad Valstybės kontrolės atsakymas dėl ankstesnio prašymo ar skundo išnagrinėjimo yra neteisingas. Per 5 darbo dienas nuo kartotinio prašymo ar skundo gavimo Valstybės kontrolėje datos pareiškėjui pranešama, kad jo prašymas ar skundas nebus nagrinėjamas, nurodomos priežastys ir apskundimo tvarka;

27.6. prašymai pateikti informaciją nagrinėjami Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo nustatyta tvarka.

28. Piliečių prašymuose ir skunduose pateikiama informacija apie galbūt neteisėtą ar neefektyvų valstybės turto valdymą, naudojimą ir disponavimą bei valstybės biudžeto vykdymo klausimais gali būti panaudojama planuojant ir vykdant auditus pagal Valstybės kontrolės kompetenciją.

29. Prašymų ir skundų nagrinėjimo terminus kontroliuoja Informacijos departamentas.

 

VI. ATSAKYMŲ DĖL IŠNAGRINĖTŲ PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ ĮFORMINIMAS

 

30. Prašymo ar skundo nagrinėjimo rezultatai įforminami valstybės kontrolieriaus ar jo pavaduotojo pasirašomu laisvos formos raštu, kuriame turi būti motyvuotai atsakyta į visus pareiškėjo keliamus klausimus.

31. Apie prašymo ar skundo išnagrinėjimą pareiškėjui pranešama registruotu laišku arba elektroniniu paštu (jeigu pareiškėjo prašymas ar skundas pateiktas elektroniniu būdu ir nebuvo nurodytas kitas adresas) arba atitinkamas dokumentas pareiškėjui įteikiamas asmeniškai.

32. Už prašymų ir skundų išnagrinėjimą nustatytais terminais atsako struktūrinis padalinys, kuriam prašymas ar skundas buvo nukreiptas nagrinėti.

33. Struktūrinio padalinio tarnautojas, kuriam buvo pavesta išnagrinėti prašymą ar skundą, valstybės kontrolieriaus ar jo pavaduotojų pasirašytą atsakymą užregistruoja integruotoje informacinėje sistemoje ir perduoda Informacijos departamentui, kuris išsiunčia jį piliečiui registruotu laišku arba elektroniniu paštu (jeigu pareiškėjo prašymas ar skundas pateiktas elektroniniu būdu ir nebuvo nurodytas kitas adresas).

34. Struktūriniuose padaliniuose išnagrinėti asmenų prašymai, skundai ir atsakymai bei su jais susijusi papildoma medžiaga dedami į bylas pagal dokumentacijos planą.

 

VII. ATSAKYMŲ DĖL IŠNAGRINĖTŲ PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ APSKUNDIMAS

 

35. Pareiškėjas, nesutinkantis su pateiktu atsakymu dėl jo prašymo ar skundo, turi teisę jį apskųsti savo pasirinkimu Administracinių ginčų komisijai arba Administraciniam teismui įstatymų nustatyta tvarka.

36. Dėl Valstybės kontrolės valstybės tarnautojų ar darbuotojų piktnaudžiavimo ar biurokratizmo pareiškėjas gali paduoti skundą Lietuvos Respublikos Seimo kontrolieriams įstatymų nustatyta tvarka.

37. Jeigu per nustatytą prašymo ar skundo nagrinėjimo terminą pareiškėjas nėra gavęs atsakymo, jis turi teisę skųstis Administracinių ginčų komisijai ar Administraciniam teismui įstatymų nustatyta tvarka.

 

VIII. ATSAKYMŲ Į KLAUSIMUS ELEKTRONINIU PAŠTU RENGIMAS

 

38. Valstybės kontrolės interneto svetainės skyriuje „Klausimai“ galima pateikti tik su aprašo 26 punkte nustatytomis sritimis susijusius informacinio pobūdžio klausimus ir gauti į juos atsakymus elektroniniu paštu.

39. Informacijos departamentas administruoja Valstybės kontrolės interneto svetainės skyriuje „Klausimai“ gaunamus klausimus ir organizuoja atsakymų į juos išsiuntimą klausimus teikusiems asmenims.

40. Informacijos departamentas atrenka Valstybės kontrolės interneto svetainės skyriuje „Klausimai“ gautus klausimus, susijusius su aprašo 26 punkte nustatytomis sritimis. Atrinktus klausimus Informacijos departamentas nukreipia padaliniams pagal jų kompetenciją, kurie per 14 (keturiolika) kalendorinių dienų parengia atsakymus į juos. Parengtą atsakymą vizuoja rengėjas ir pasirašo padalinio vadovas. Po to atsakymas yra perduodamas Informacijos departamentui išsiuntimui.

41. Prašymai ir skundai, reikalaujantys tyrimo, teisinės medžiagos parengimo ar oficialaus atsakymo, teikiami raštu arba elektroniniu paštu info@vkontrole. lt ir pasirašyti saugiu elektroniniu parašu, yra nagrinėjami šiame apraše nustatyta tvarka.

 

IX. APTARNAVIMAS TELEFONU

 

42. Valstybės kontrolėje už asmenų aptarnavimą telefonu yra atsakingi šie valstybės tarnautojai: Jolanta Radžiūnienė – Informacijos departamento direktorė, tel. (8 5) 266 6809, Vilnius;

Aldona Dragašienė – 3–iojo audito departamento Kauno skyriaus vedėja, tel. (8 37) 22 73 83, Kaunas; Meilutė Gudaitytė – 3–iojo audito departamento Klaipėdos skyriaus vedėja, tel. (8 46) 31 35 31, Klaipėda; Vaidotas Šukys – 3–iojo audito departamento Panevėžio skyriaus vedėjas, tel. (8 45) 58 15 75, Panevėžys.

43. Asmenys gali kreiptis 40 punkte nurodytais telefonais kiekvieną darbo dieną darbo laiku.

44. Aprašo 40 punkte nurodytų valstybės tarnautojų pagrindinis uždavinys – orientuoti besikreipiantįjį, kad jo keliamas klausimas būtų išaiškintas operatyviai ir kvalifikuotai, ir gebėti trumpai ir suprantamai paaiškinti:

44.1. ar Valstybės kontrolė yra kompetentinga spręsti asmeniui rūpimą klausimą;

44.2. kokius dokumentus (pažymą, pareiškimą, kitus dokumentus) ir kaip (asmeniškai ar paštu, elektroniniu būdu) reikia pateikti, kad asmens klausimas būtų išnagrinėtas ir išspręstas;

44.3. į kokią kitą instituciją asmuo gali kreiptis, jeigu Valstybės kontrolė nekompetentinga spręsti asmeniui rūpimo klausimo, ir nurodyti tos institucijos adresą ir telefono numerį.

45. Valstybės tarnautojai, atsakingi už asmenų aptarnavimą telefonu, gali teikti ir kitą asmens pageidaujamą viešąją informaciją, kuria disponuoja Valstybės kontrolė ir kurią asmuo turi teisę gauti pagal Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių įstaigų įstatymą (Žin., 2000, Nr. 10-236; 2005, Nr. 139-5008).

46. Valstybės tarnautojai, atsakingi už asmenų aptarnavimą telefonu, turi laikytis tokios tvarkos:

46.1. pakelti telefono ragelį po dviejų skambučių (pageidautina);

46.2. prisistatyti skambinančiajam pasakydami Valstybės kontrolės pavadinimą, savo pareigas ir pavardę;

46.3. atidžiai išklausyti asmenį, prireikus paprašyti patikslinti kreipimosi esmę;

46.4. aiškiai ir tiksliai atsakyti į asmens klausimus;

46.5. pasistengti iš karto atsakyti į klausimą, o prireikus išsamesnio atsakymo, nurodyti atitinkamas funkcijas vykdantį kompetentingą valstybės tarnautoją ar darbuotoją ir jo telefono numerį;

46.6. ramiai kalbėti, mandagiai atsisveikinti.

47. Valstybės tarnautojai, atsakingi už asmenų aptarnavimą telefonu, gali paprašyti pagalbos kitų Valstybės kontrolės valstybės tarnautojų ar darbuotojų.

 

X. ASMENŲ APTARNAVIMO KOKYBĖS VERTINIMAS

 

48. Valstybės kontrolės metinės veiklos pagrindiniams rezultatams apibendrinti struktūriniai padaliniai nustatytais terminais pateikia 6–ajam audito departamentui ataskaitiniais metais gautų prašymų ir skundų nagrinėjimo suvestines pagal formą, nustatytą valstybės kontrolieriaus 2002-01-03 įsakymu Nr. 2 „Dėl Valstybės kontrolės metinės veiklos ataskaitos rengimo laikinosios tvarkos patvirtinimo“.

49. Informacijos departamento direktorius reguliariai nagrinėja piliečių ir kitų asmenų pageidavimų, pasiūlymų ir pastabų knygos įrašus. Gauta informacija gali būti naudojama piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo Valstybės kontrolėje kokybei gerinti.

______________