FINANSINIŲ NUSIKALTIMŲ TYRIMO TARNYBOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DIREKTORIUS

 

Į S A K Y M A S

DĖL ASMENŲ PRANEŠIMŲ IR SKUNDŲ NAGRINĖJIMO FINANSINIŲ NUSIKALTIMŲ TYRIMO TARNYBOJE PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2007 m. spalio 8 d. Nr. 116-V

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975) nuostatomis ir siekdamas pagerinti asmenų pranešimų bei skundų nagrinėjimą Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyboje prie Vidaus reikalų ministerijos:

1. Tvirtinu Asmenų pranešimų ir skundų nagrinėjimo Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyboje prie Vidaus reikalų ministerijos tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažįstu netekusiu galios Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2004 m. birželio 3 d. įsakymą Nr. 39V „Dėl Piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyboje prie Vidaus reikalų ministerijos taisyklių patvirtinimo“.

 

 

DIREKTORIUS                                                                                        ROMUALDAS BOREIKA

______________


PATVIRTINTA

Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos

prie Lietuvos Respublikos

vidaus reikalų ministerijos direktoriaus

2007 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 116-V

 

ASMENŲ PRANEŠIMŲ IR SKUNDŲ NAGRINĖJIMO FINANSINIŲ NUSIKALTIMŲ TYRIMO TARNYBOJE PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Asmenų pranešimų ir skundų nagrinėjimo Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyboje prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato asmenų pranešimų ir skundų, gautų Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyboje prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Tarnyba), registravimą, nagrinėjimą ir atsakymų rengimą.

2. Šiame Apraše vartojamos sąvokos:

2.1. Tarnybos darbuotojas -Tarnybos statutinis ar karjeros valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį, priimantis ir nagrinėjantis asmenų pranešimus ir skundus.

2.2. Kitos šiame Apraše vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975) 2 straipsnyje.

 

II. BENDRIEJI REIKALAVIMAI

 

3. Tarnybos darbuotojai, priimdami ir nagrinėdami asmenų pranešimus ir skundus, privalo vadovautis pagarbos žmogaus teisėms, teisingumo, sąžiningumo ir protingumo, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme įtvirtintais principais.

4. Tarnybos padalinių vadovai turi užtikrinti, kad Tarnybos darbuotojų, atliekančių administracinę procedūrą, atostogų, komandiruočių, seminarų metu ir kitais nebuvimo tarnyboje atvejais jų funkcijoms atlikti būtų paskirti Tarnybos darbuotojai, turintys ne mažesnius įgaliojimus.

5. Pranešimai ir skundai, kuriuose nenurodytas asmens vardas ir pavardė ar pavadinimas, adresas arba asmens nepasirašyti, Tarnybos direktoriaus, Tarnybos apskričių skyrių vadovų arba juos pavaduojančių asmenų sprendimu gali būti nenagrinėjami. Tais atvejais, kai siekiama, kad nenukentėtų asmens ar valstybės interesai, atitinkamą sprendimą dėl nagrinėjimo tikslingumo priima Tarnybos direktorius, Tarnybos apskričių skyrių vadovai arba juos pavaduojantys asmenys, atsižvelgdami į pranešimo ar skundo turinį. Neįskaitomi, nesuprantamai išdėstyti pranešimai ir skundai grąžinami asmeniui, nurodant grąžinimo priežastį.

6. Asmenų pranešimai ir skundai, pateikti elektroniniu paštu, turi būti pasirašyti elektroniniu parašu. Asmenų pranešimai ir skundai, pateikti elektroniniu būdu ir pasirašyti elektroniniu parašu, nagrinėjami taip pat, kaip rašytiniai pranešimai ir skundai. Atsakymai į juos pateikiami asmeniui elektroniniu paštu, o asmenims pageidaujant siunčiami paštu pranešime ar skunde nurodytu adresu arba įteikiami asmeniškai. Atsakymas elektroniniu būdu turi būti pasirašytas Tarnybos direktoriaus arba jo įgalioto Tarnybos darbuotojo saugiu elektroniniu parašu teisės aktų nustatyta tvarka.

7. Nevalstybine kalba gauti pranešimai ir skundai nagrinėjami bendra tvarka. Į valstybinę lietuvių kalbą gautą pranešimą ar skundą, esant būtinybei, išverčia Tarnybos Organizacinis skyrius. Asmeniui atsakoma valstybine lietuvių kalba.

8. Kai asmuo, dėl kurio yra pradėta administracinė procedūra, ar kiti suinteresuoti asmenys nemoka ar nesupranta lietuvių kalbos arba dėl sensorinio ar kalbos sutrikimo negali suprantamai išreikšti savo minčių, administracinėje procedūroje turi dalyvauti vertėjas. Vertėją pakviečia administracinę procedūrą atliekantis Tarnybos darbuotojas arba asmuo, dėl kurio pradėta administracinė procedūra, savo iniciatyva.

9. Tarnybos interneto svetainėje ir Tarnybos bei Tarnybos apskričių skyrių patalpose, asmenims prieinamoje vietoje, paskelbiamas šis Aprašas, Tarnybos darbuotojų, atsakingų už asmenų aptarnavimą telefonu ir tiesiogiai, vardas ir pavardė, telefono numeris. Asmenų pranešimai ir skundai Tarnyboje priimami darbo laiku Tarnybos patalpose, esančiose S. Dariaus ir S. Girėno g. 2 B, Alytuje, Karaliaus Mindaugo pr. 37, Kaune, Pilies g. 12A, Klaipėdoje, Vytauto g. 27, Marijampolėje, Vasario 16-osios g. 27, Panevėžyje, Varpo g. 29, Šiauliuose, Stoties g. 12, Tauragėje, Žalioji g. 10, Telšiuose, Utenio al. 15, Utenoje, Šermukšnių g. 3, Vilniuje. Asmenys, negalintys pateikti Tarnybai pranešimo ar skundo Tarnybos darbo laiku, gali jį pateikti trečiadieniais ir ketvirtadieniais nuo 17.00 iki 18.00 valandos Tarnybos patalpose, esančiose Šermukšnių g. 3, Vilniuje.

10. Tarnybos direktorius asmenis priima darbo vietoje pagal vidaus reikalų ministro patvirtintą Piliečių ir kitų asmenų priėmimo grafiką.

11. Asmenis, atvykusius į Tarnybą, priima Dokumentų valdymo ir korespondencijos skyrius. Tarnybos apskričių skyriuose šias funkcijas vykdo skyrių darbuotojai, tvarkantys raštvedybą ir korespondenciją.

12. Tarnyboje bei Tarnybos apskričių skyriuose turi būti piliečių ir kitų asmenų pageidavimų, pasiūlymų ir pastabų knyga, kad asmenys panorėję visuomet galėtų raštu pareikšti savo nuomonę apie aptarnavimo kokybę, išdėstyti savo pageidavimus ir pasiūlymus.

 

III. PRANEŠIMŲ IR SKUNDŲ REGISTRAVIMAS, JŲ PERDAVIMAS NAGRINĖTI

 

13. Pranešimų ir skundų priėmimą, registravimą bei jų priėmimo faktą patvirtinančio dokumento parengimą bei išsiuntimą organizuoja Tarnybos Dokumentų valdymo ir korespondencijos skyrius, o Tarnybos apskričių skyriuose – už dokumentų tvarkymą ir korespondenciją atsakingi Tarnybos darbuotojai.

14. Pranešimai ir skundai, gauti Tarnyboje tiesiogiai iš asmens ar atsiųsti paštu, turi būti užregistruoti Tarnybos Dokumentų valdymo ir korespondencijos skyriuje, Tarnybos apskrities skyriuje ir tvarkomi Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių, patvirtintų Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. 88 (Žin., 2002, Nr. 5-211; 2005, Nr. 132-4773), nustatyta tvarka. Fizinių asmenų pranešimai ir skundai registruojami „Gyventojų skundų ir pareiškimų“ registre. Juridinių asmenų pranešimai ir skundai registruojami „Gautų dokumentų“ registre.

15. Elektroniniu būdu gauti asmenų skundai ir pranešimai registruojami ir jų valdymas Tarnyboje organizuojamas Elektroninių dokumentų valdymo taisyklių nustatyta tvarka. Gautas dokumentas pateikiamas Tarnybos arba Tarnybos apskričių skyrių vadovams ar juos pavaduojantiems asmenims vykdymo eigai nustatyti.

16. Asmeniui įteikiamas arba siunčiamas neregistruotu paštu arba elektroniniu paštu pranešimo ar skundo priėmimo faktą patvirtinantis dokumentas, kurio forma patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. gruodžio 22 d. nutarimu Nr. 1326 „Dėl skundo priėmimo faktą patvirtinančio dokumento formos patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 141-5428). Elektroniniu būdu gauto asmens pranešimo ar skundo užregistravimą patvirtinantis dokumentas parengiamas Elektroninių dokumentų valdymo taisyklių nustatyta tvarka ir išsiunčiamas asmeniui elektroniniu paštu.

17. Jeigu Tarnyba neturi įgaliojimų spręsti pranešime ar skunde išdėstytų klausimų, pranešimą ar skundą nagrinėjantis Tarnybos darbuotojas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jo gavimo Tarnyboje ar Tarnybos apskričių skyriuose datos persiunčia jį kompetentingai institucijai ir apie tai praneša asmeniui.

18. Pranešimai ir skundai, gauti Tarnyboje, kuriuos pavesta nagrinėti Tarnybos apskričių skyriams, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jų gavimo Tarnyboje datos persiunčiami nagrinėti Tarnybos apskričių skyriams. Apie tai pranešimą ar skundą į Tarnybos apskrities skyrių persiunčiantis darbuotojas praneša asmeniui.

19. Tarnybos vadovo ar jį pavaduojančio asmens sprendimu pranešimas ar skundas gali būti perduotas vykdyti iš vieno Tarnybos apskrities skyriaus į kitą.

20. Draudžiama persiųsti pranešimą ar skundą nagrinėti Tarnybos padaliniams ar Tarnybos darbuotojams, kurių veiksmai skundžiami.

 

IV. PRANEŠIMŲ IR SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS

 

21. Asmenų pranešimai ir skundai nagrinėjami ir administracinė procedūra pradedama Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka.

22. Administracinę procedūrą pradeda Tarnybos direktorius, Tarnybos apskričių skyrių vadovai arba juos pavaduojantys asmenys rašytiniu pavedimu (rezoliucija) per 3 darbo dienas nuo Aprašo 23 punkte nurodytų dokumentų gavimo dienos.

23. Pagrindas pradėti administracinę procedūra yra:

23.1. asmens skundas;

23.2. valstybės politiko, pareigūno ar valstybės tarnautojo pranešimas;

23.3. kito asmens pranešimas.

24. Atliekant pranešimo ar skundo nagrinėjimą, administracinė procedūra turi būti baigta ir administracinės procedūros sprendimas priimtas per 20 darbo dienų nuo jos pradžios. Kai dėl objektyvių priežasčių per šį terminą administracinė procedūra negali būti baigta, Tarnybos direktorius, Tarnybos apskričių skyrių vadovai arba juos pavaduojantys asmenys gali ją pratęsti, bet ne ilgiau kaip 10 darbo dienų. Asmeniui apie administracinės procedūros termino pratęsimą administracinę procedūrą atliekantis Tarnybos darbuotojas praneša raštu arba elektroniniu paštu (kai skundas gautas elektroniniu paštu) ir nurodo pratęsimo priežastis.

25. Jei Tarnybos direktoriaus, Tarnybos apskričių skyrių vadovų arba juos pavaduojančių asmenų ant pranešimo ar skundo užrašytoje rezoliucijoje nurodyti keli vykdytojai, už jo nagrinėjimą atsakingas tas vykdytojas, kuris rezoliucijoje nurodytas pirmasis. Atsakingam vykdytojui pasirašytinai perduodamas pranešimo ar skundo originalas, o kitiems – kopijos. Kiti vykdytojai taip pat atsakingi už pavedimo įvykdymą nustatytu laiku. Atsakingam vykdytojui jie turi pateikti būtiną medžiagą ir atitinkamus siūlymus.

26. Jeigu administracinės procedūros sprendimas gali pakeisti administracinėje procedūroje nedalyvaujančių asmenų teisinį statusą, Tarnybos direktoriaus, Tarnybos apskričių skyrių vadovų arba juos pavaduojančių asmenų sprendimu administracinė procedūra sustabdoma ir šiems asmenims administracinę procedūrą atliekantis Tarnybos darbuotojas raštu praneša apie teisę dalyvauti šioje procedūroje, o asmeniui, dėl kurio pradėta administracinė procedūra, – apie administracinės procedūros sustabdymo pagrindą.

27. Administracinė procedūra tęsiama, kai Aprašo 26 punkte nurodyti asmenys pareiškia norą dalyvauti procedūroje arba raštu atsisako joje dalyvauti, arba jeigu per 10 darbo dienų nuo rašto apie administracinės procedūros sustabdymą išsiuntimo dienos iš jų negautas atsakymas dėl pasiūlymo dalyvauti administracinėje procedūroje.

28. Prieš priimant administracinės procedūros sprendimą, asmuo, dėl kurio yra pradėta administracinė procedūra, taip pat kiti asmenys gali būti apklausiami siekiant išsiaiškinti ginčijamo klausimo esmę ir su juo susijusias aplinkybes, išskyrus Aprašo 29 punkte nustatytą atvejį, kai apklausa privaloma. Juos apklausia administracinę procedūrą atliekantis Tarnybos darbuotojas.

29. Administracinės procedūros sprendimas priimamas tik apklausus asmenį, dėl kurio galimai pažeistų teisių ir teisėtų interesų buvo gautas pranešimas ir dėl gauto pranešimo pradėta administracinė procedūra. Jeigu šis asmuo atsisako atvykti į apklausą arba yra kitos objektyvios priežastys, dėl kurių apklausti asmenį per administracinei procedūrai nustatytą laiką neįmanoma, administracinė procedūra nutraukiama.

30. Administracinės procedūros sprendimas be apklausos priimamas, jeigu:

30.1. skundas patenkinamas iš karto ir administracinės procedūros sprendimas nepažeidžia kitų asmenų teisių ir teisėtų interesų;

30.2. pagal teisės aktų reikalavimus administracinės procedūros sprendimas turi būti priimtas nedelsiant.

31. Tarnybos darbuotojas, atliekantis administracinę procedūrą, prireikus gali faktinius duomenis patikrinti vietoje. Asmeniui, dėl kurio yra pradėta administracinė procedūra, ir suinteresuotiems asmenims jis praneša apie patikrinimo laiką, kad jie galėtų, jei pageidauja, dalyvauti tikrinant faktinius duomenis vietoje. Jeigu šio patikrinimo metu gali būti paskelbta informacija, kuri pagal įstatymus negali būti vieša, asmeniui, dėl kurio yra pradėta administracinė procedūra, ir suinteresuotiems asmenims sudaroma galimybė susipažinti su faktinių duomenų patikrinimo vietoje rezultatais. Žodiniai paaiškinimai ir patikrinimo vietoje metu nustatyti faktiniai duomenys turi būti užfiksuoti Tarnybos darbuotojo pasirašytoje patikrinimo išvadoje, prie kurios pridedami rašytiniai paaiškinimai.

32. Tarnybos darbuotojas, pranešimo ar skundo nagrinėjimo metu nustatęs nusikalstamos veikos požymius, surašo motyvuotą tarnybinį pranešimą ir jį pateikia Tarnybos direktoriui arba jo įgaliotam Tarnybos pareigūnui, pagal kompetenciją įgaliotam pradėti ikiteisminį tyrimą.

33. Tarnybos darbuotojas, pranešimo ar skundo nagrinėjimo metu nustatęs galimo tarnybinio nusižengimo požymius, surašo tarnybinį pranešimą ir jį pateikia Tarnybos direktoriui ar jį pavaduojančiam asmeniui.

 

V. ADMINISTRACINĖS PROCEDŪROS SPRENDIMO (ATSAKYMO) PRIĖMIMAS IR ĮFORMINIMAS

 

34. Tarnybos darbuotojas, atlikęs administracinę procedūrą, surašo teikimą priimti administracinės procedūros sprendimą ir perduoda jį Tarnybos direktoriui ar jį pavaduojančiam asmeniui. Teikime priimti administracinės procedūros sprendimą turi būti nurodytos faktinės aplinkybės, nustatytos pranešimo ar skundo nagrinėjimo metu, teisės aktai, kuriais vadovaujantis parengtas administracinės procedūros sprendimo (atsakymo) projektas, siūlomo administracinės procedūros sprendimo (atsakymo) projektas ir teikimo parengimo data.

35. Administracinė procedūra baigiama Tarnybos darbuotojui, atlikusiam administracinę procedūrą, surašius teikimą dėl administracinės procedūros sprendimo (atsakymo). Asmeniui, dėl kurio pradėta administracinė procedūra, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas administracinę procedūrą atlikęs Tarnybos darbuotojas raštu praneša apie priimtą administracinės procedūros sprendimą ir nurodo sprendimo apskundimo tvarką.

36. Teikimą tvirtina ir sprendimą (atsakymą) asmeniui pasirašo Tarnybos direktorius ar jį pavaduojantis asmuo.

37. Administracinės procedūros sprendimas (atsakymas) parengiamas 3 egzemplioriais. Pasirašytas administracinės procedūros sprendimas (atsakymas) registruojamas siunčiamų dokumentų registre.

38. Priimtų asmenų apskaitą bei pranešimų ir skundų, adresuotų Tarnybai, vykdymo terminus kontroliuoja Dokumentų valdymo ir korespondencijos skyrius.

39. Gavus Tarnyboje asmens, dėl kurio buvo pradėta administracinė procedūra, ar kito suinteresuoto asmens motyvuotą pranešimą apie skaičiavimo, spausdinimo, faktinių duomenų neatitikimo ar kitas technines klaidas, turi būti imamasi reikalingų priemonių klaidoms ištaisyti. Jeigu klaida gali turėti esminės įtakos sprendimo vykdymui, Tarnybos direktoriaus, Tarnybos apskričių skyrių vadovų arba juos pavaduojančių asmenų sprendimu sprendimo vykdymas sustabdomas iki klaidų ištaisymo. Administracinę procedūrą atlikęs Tarnybos darbuotojas turi ištaisyti klaidas Tarnyboje saugomame administracinės procedūros sprendimo egzemplioriuje. Per 3 darbo dienas asmeniui turi būti įteikiamas naujas arba pataisytas dokumentas (administracinės procedūros sprendimas).

 

VI. SPRENDIMŲ DĖL IŠNAGRINĖTŲ SKUNDŲ IR PRANEŠIMŲ APSKUNDIMAS

 

40. Asmuo turi teisę apskųsti Tarnybos priimtą administracinės procedūros sprendimą savo pasirinkimu administracinių ginčų komisijai arba administraciniam teismui įstatymų nustatyta tvarka.

______________